abonnement Unibet Coolblue
pi_163263827
Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een licht verlies uitkwamen, zijn de tegenstanders aan de winnende hand. Het Engelse pond is als reactie daarop ingestort. De opiniepeilers hebben dus duidelijk het verkeerd gehad. Veel tegenstanders van het politiek correcte establishment doen dit kennelijk in stilte en zijn onzichtbaar voor de analisten.
De grootste verliezer zijn niet de Engelsen maar de EU want andere landen zullen volgen.



pi_163263837
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En dan moet je een "vijandige" opstelling innemen?
Neuh, maar bijna alles aan de onderhandelingstafel binnen de EU gaat met het mes op tafel. Andere Tijden had er laatst een goede aflevering over, over de eerste onderhandelingsronde met Turkije over toetreding in 2004.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 juni 2016 @ 11:48:04 #3
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_163263881
Ik vind ook dat de EU geen vingerbreed moet toegeven aan die verraders op dat eiland. Het beste zou gewoon een handelsembargo zijn
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:48:28 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163263897
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Neuh, maar bijna alles aan de onderhandelingstafel binnen de EU gaat met het mes op tafel. Andere Tijden had er laatst een goede aflevering over, over de eerste onderhandelingsronde met Turkije over toetreding in 2004.
We gaan het zien. Ik ben heel benieuwd naar de gevolgen. Wellicht zijn ze op termijn beter af, wie zal het zeggen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163263909
Hup!

WvNoort twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 07:38:10 Ik begin het zat te worden dat ons hele continent langzaam maar zeker wordt gekaapt door boze, teleurgestelde, oude mensen #brexit reageer retweet
I´m back.
pi_163263914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Neuh, maar bijna alles aan de onderhandelingstafel binnen de EU gaat met het mes op tafel. Andere Tijden had er laatst een goede aflevering over, over de eerste onderhandelingsronde met Turkije over toetreding in 2004.
Daarom is goed dat de Britten uit de EU vertrekken de EU heeft niks met democratie te maken.

De Britten hebben gekozen voor een vetrek dat moet men respecteren ook de fascisten van de EU
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:49:29 #7
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163263924
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:48 schreef Ryan3 het volgende:
Hup!

WvNoort twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 07:38:10 Ik begin het zat te worden dat ons hele continent langzaam maar zeker wordt gekaapt door boze, teleurgestelde, oude mensen #brexit reageer retweet
Mensen die een avatar hebben van zichzelf bij DWDD. :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163263936
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:48 schreef Djeez het volgende:
Ik vind ook dat de EU geen vingerbreed moet toegeven aan die verraders op dat eiland. Het beste zou gewoon een handelsembargo zijn
Verraders? Wie hebben ze precies verraden?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_163263937
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_163263945
Even de mening van de pro-EU stemmer. Op een gegeven moment moest ik vannacht toch slapen, dus stopte ik met het live volgen van de uitslag. Toen ik vanochtend wakker werd en de uitslag zag keek ik ongeveer zo:



Ik was behoorlijk teleurgesteld met de uitslag. Maar goed, alle Brexit-fans bij deze gefeliciteerd. Vandaag is jullie feestje.

Dan nu de analyse, want de uitslag is me een partijtje interessant. Wat blijkt is dat de ouderen eruit wilden en de toekomst van het land niet. Ook bleek dat het enkel de Engelsen en Welshmen zijn die eruit willen, terwijl de Schotten en Noord-Ieren er massaal bij willen blijven. Zie het volgende plaatje:



Oftewel: de Schotten en Noord-Ieren zijn tegen hun zin in uit de EU gestemd door Engelse bejaarden. Schotland wil nu natuurlijk een nieuw onafhankelijkheidsreferendum (de leider van de SNP heeft dat ook al aangekondigd) en waar het er de laatste keer om spande, zullen die zich nu gewoon losmaken van het VK en bij de EU willen als onafhankelijk land. Wellicht gaan de Noord-Ieren hetzelfde pad bewandelen. Wat de Engelsen vandaag ook dachten te bereiken, 23 juni 2016 zal de geschiedenis ingaan als de dag die het einde van het Verenigd Koninkrijk betekende.

Dit betekent dat de EU enkel Engeland en Wales verliest, maar dat de eurozone een of twee landen zal winnen in de vorm van Schotland en Noord-Ierland.

Wat er nu exact met Engeland zal gebeuren zal afhangen van hoe coulant de andere EU-leiders wensen te zijn in de onderhandelingen met de nieuwe Engelse premier - waarschijnlijk clown Boris Johnson. Als de Engelsen daadwerkelijk uit de single market worden geschopt, dan zullen een hoop bedrijven met bijbehorende werkgelegenheid uit Engeland naar de EU vertrekken. Voor Engeland slecht. Voor de EU goed? Ook niet helemaal; het is wellicht extra werkgelegenheid, maar zeker landen als Nederland zullen ook juist werkgelegenheid verliezen doordat handel met de Britten lastiger wordt, terwijl het voor ons een zeer belangrijke markt is.

Als ze uit de kapitaalmarktunie worden gegooid betekent dat het einde van Londen als financieel centrum van de EU en de wereld. Hiervoor in de plaats zal niet een nieuw groot EU-financieel centrum in de plaats komen, maar verschillende financiële niches zullen zich verplaatsen naar verschillende steden (in volgorde van belangrijkheid: Parijs, Frankfurt, Dublin, Luxemburg en Amsterdam).

Een heel belangrijk instituut voor de Londense financiële sector, 'clearing houses' (financiële instituten die acteren als intermediair tussen kopers en verkopers) werden nu door de ECB toegestaan om vanuit Londen voor de eurozone te opereren, maar dat is dan niet langer het geval en deze zullen allemaal naar eurozone-gebied moeten verhuizen waar ze weer onder auspiciën van de ECB staan. Dit zijn ze straks dus ook sowieso kwijt.

Maar die zwaarste effecten zullen 1 a 2 jaar op zich laten wachten, aangezien het een lange en onzekere procedure is. In het begin zal het economisch dus wel meevallen, want er verandert niets van dag op dag aangezien de verdragen niet direct beëindigd zijn. Wel zal de onzekerheid er nu al toe leiden dat de investeringen door het Britse bedrijfsleven flink zullen dalen, wat direct wat economische groei kost. In het geval de Britten een deal a la Noorwegen kunnen krijgen houden ze toegang tot onze markten, maar moeten ze constant alle in Brussel bedachte wetten zonder gemor in eigen land doorvoeren en ongeveer evenveel aan Brussel betalen als EU-lid, zonder dan nog invloed te hebben op hoe die regels eruit zien. Dat zal de Britten dus hoe dan ook vies tegenvallen.

Genoeg over de achterblijvers. Hoe nu verder met de EU? Er zijn te veel tekenen aan de wand om zo door te kunnen. Recent die Oostenrijkse presidentsverkiezingen, nu de Brexit. En daar kunnen zomaar enkele landen bij komen als de EU niet oppast. Daarom moet de EU nu echt eens werk maken van een nieuwe gezamenlijke toekomstvisie. Tot mijn tevredenheid lijkt Merkel daar nu ook echt zwaar op in te zetten, onder druk van potentiële toekomstige nationale referenda. Ook - en daarin zie ik dan weer een groot lichtpunt voor de EU in deze Brexit - waren het altijd voornamelijk de Britten die dwars lagen in Brussel. Nu zij eruit zijn zal het veel makkelijker zijn om stappen te maken.

De toekomst van de EU kan vandaag dus wel eens geholpen zijn. De grootste hindernis op weg naar een betere EU is eruit in de vorm van de Britten, en die nieuwe toekomst zullen we waarschijnlijk zelfs bewandelen met twee nieuwe eurolanden in de vorm van Schotland en Noord-Ierland. Maar dat zal alleen lukken als de huidige regeringsleiders onder aanvoering van Merkel en Hollande de juiste stappen gaan zetten. Mijns inziens horen daarbij voornamelijk: een democratischere EU, en minder EU waar het niet nodig is.

Maar interessante tijden zijn het!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 24-06-2016 11:57:46 ]
pi_163263955
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:48 schreef Djeez het volgende:
Ik vind ook dat de EU geen vingerbreed moet toegeven aan die verraders op dat eiland. Het beste zou gewoon een handelsembargo zijn
Het wordt tijd dat EU haar leger gaat mobiliseren om deze verraders aan te pakken :')
pi_163263956
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:49 schreef cofox het volgende:

[..]

Daarom is goed dat de Britten uit de EU vertrekken de EU heeft niks met democratie te maken.

De Britten hebben gekozen voor een vetrek dat moet men respecteren ook de fascisten van de EU
Fascisten zijn het natuurlijk niet. Want er is gewoon gestemd over een vertrek en dat kon allemaal prima. Jij kunt ook gewoon kritiek leveren.

Wat is er precies fascistisch aan de EU?

Let anders een beetje op je woorden. Je kunt best tegen iets zijn zonder mensen voor stront uit te maken.
pi_163263990
Dit is het einde van de EU en de welvaart in Europa. De VK heeft een sterke financiële sector en off-shore. De rest van de EU landen hebben dat niet. De ratten gaan eerst van dek en dit is niet goed. De aankomende gaat de shit aan in Europa.
pi_163264005
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Fascisten zijn het natuurlijk niet. Want er is gewoon gestemd over een vertrek en dat kon allemaal prima. Jij kunt ook gewoon kritiek leveren.

Wat is er precies fascistisch aan de EU?

Let anders een beetje op je woorden. Je kunt best tegen iets zijn zonder mensen voor stront uit te maken.
De EU heeft alle kernmerken van een fascistisch regime er is totaal geen ruimte voor demovratie binnen de EU.
pi_163264006
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:48 schreef Ryan3 het volgende:
Hup!

WvNoort twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 07:38:10 Ik begin het zat te worden dat ons hele continent langzaam maar zeker wordt gekaapt door boze, teleurgestelde, oude mensen #brexit reageer retweet
Die reacties illustreren inderdaad goed de kloof tussen hoger opgeleiden en lager opgeleiden, tussen de zelfbenoemde "politiek correcten" en de "populisten" die momenteel duidelijk zichtbaar is door heel Europa.

Ondertussen vragen de hoog opgeleiden zich in al hun wijsheid af hoe het toch zover heeft kunnen komen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163264011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:49 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Mensen die een avatar hebben van zichzelf bij DWDD. :')
Ook NRC, deze knaap.
Je kunt wel een leuke bloemlezing samenstellen inmiddels van de reacties van jonge, hoogopgeleide wereldburgers.
I´m back.
pi_163264037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die reacties illustreren inderdaad goed de kloof tussen hoger opgeleiden en lager opgeleiden, tussen de zelfbenoemde "politiek correcten" en de "populisten" die momenteel duidelijk zichtbaar is door heel Europa.

Ondertussen vragen de hoog opgeleiden in al hun wijsheid zich af hoe het toch zover heeft kunnen komen.
Dan moeten deze zogenaamde hoog opgeleiden maar eens terug naar de schoolbanken als ze dat niet begrijpen.
pi_163264043
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:52 schreef cofox het volgende:

[..]

De EU heeft alle kernmerken van een fascistisch regime er is totaal geen ruimte voor demovratie binnen de EU.
Geef eens voorbeelden dan. Je weet dat fascisme er ook op gericht is om geen enkele vorm van kritiek te tolereren en om de zwakke elementen in de samenleving uit te roeien?

Je beweert hier nogal wat. Je kunt ook gewoon zeggen "Ik vind de EU stom en wil er liever niet in zitten". Dat is wat anders dan mensen uitmaken voor fascisten en maak je toch gewoon je punt.
pi_163264082
Netjes gedaan van Engeland. Hopelijk gaat EU zich nu niet al te kinderachtig gedragen tegenover onze Engelse buren.
Conscience do cost.
pi_163264089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die reacties illustreren inderdaad goed de kloof tussen hoger opgeleiden en lager opgeleiden, tussen de zelfbenoemde "politiek correcten" en de "populisten" die momenteel duidelijk zichtbaar is door heel Europa.

Ondertussen vragen de hoog opgeleiden zich in al hun wijsheid af hoe het toch zover heeft kunnen komen.
Grappige is dat uit die reacties blijkt dat de jonge, hoogopgeleide wereldburgers net zo rancuneus zijn.
I´m back.
pi_163264093
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:53 schreef cofox het volgende:

[..]

Dan moeten deze zogenaamde hoog opgeleiden maar eens terug naar de schoolbanken als ze dat niet begrijpen.
Je bent het schoolvoorbeeld van een boze burger die vooral erg dom is.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:55:36 #22
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163264097
De rancuneuze reacties uit het pro-EU kamp zijn hier en daar best een beetje sneu. :')

Of dit goed of slecht uitpakt weet niemand, maar om nu al te gaan roepen dat VK pijn moet voelen... ik gun ze het beste met deze dappere en onzekere stap, en ik hoop dat men in de komende onderhandelingen over de eigen trots heen kan stappen en gewoon doen wat het beste is voor iedereen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163264100
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die reacties illustreren inderdaad goed de kloof tussen hoger opgeleiden en lager opgeleiden, tussen de zelfbenoemde "politiek correcten" en de "populisten" die momenteel duidelijk zichtbaar is door heel Europa.

Ondertussen vragen de hoog opgeleiden in al hun wijsheid zich af hoe het toch zover heeft kunnen komen.
Het is inderdaad heel illustratief hoe men ook steeds minder lijkt te begrijpen waarom een steeds groter deel van de bevolking anders stemt dan men zelf zou willen. Het is een beetje het gedoodverfde argument dat Wilders en de PVV voorkomen had kunnen worden als wij niet de afgelopen 15+ jaar de ogen gesloten hadden voor problemen die men simpelweg niet wilde zien en hen die erover spraken niet gedemoniseerd hadden. Het is een arrogantie en pretentie die nu keihard terugkomt en daar kan men niet mee leven. Niet dat het allemaal toegejuicht hoeft te worden, maar dit soort linksliberale arrogantie is en blijft een walgelijk iets en ik kan alleen maar lachen om dit soort boze en stampvoetende mensjes welke bij een Remain lachend naar de tegenstanders hadden gewezen vanuit hun geestelijke torentje.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:55:38 #24
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163264101
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:53 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Geef eens voorbeelden dan. Je weet dat fascisme er ook op gericht is om geen enkele vorm van kritiek te tolereren en om de zwakke elementen in de samenleving uit te roeien?

Je beweert hier nogal wat. Je kunt ook gewoon zeggen "Ik vind de EU stom en wil er liever niet in zitten". Dat is wat anders dan mensen uitmaken voor fascisten en maak je toch gewoon je punt.
Je hebt verschillende vormen van fascisme. De manier waarop Griekenland met harde hand en bedreigingen uit het pro EU kamp "terecht" werd gewezen lijkt toch verdacht weinig op vrijheid imo.
Feyenoord!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:55:47 #25
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163264106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:55 schreef ems. het volgende:
Netjes gedaan van Engeland. Hopelijk gaat EU zich nu niet al te kinderachtig gedragen tegenover onze Engelse buren.
Dat dus ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163264108
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:52 schreef cofox het volgende:

[..]

De EU heeft alle kernmerken van een fascistisch regime er is totaal geen ruimte voor demovratie binnen de EU.
Wel gek dat GB - en alle andere lidstaten for that matter - er dan zo uit kunnen stappen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:56:15 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163264118
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:19 schreef Ryan3 het volgende:
Het kan altijd erger, doordenkertje:

MarcelHaenen twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 07:44:34 Het is feest in de cel van de moordenaar van Jo Cox. https://t.co/zipZjXdOvs reageer retweet
Journalist van Het NRC Handelsblad, voorheen slijpsteen van de geest.
Zo dan, die reacties erop. Hij zal wel weer een mea culpa tweeten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:56:29 #28
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163264126
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:51 schreef Atak het volgende:
Dit is het einde van de EU en de welvaart in Europa. De VK heeft een sterke financiële sector en off-shore. De rest van de EU landen hebben dat niet. De ratten gaan eerst van dek en dit is niet goed. De aankomende gaat de shit aan in Europa.
Hmm, die financiële sector is reddeloos verloren ben ik bang. En wat bedoel jij precies met offshore? Olie en gas? Dat zou zomaar eens met de Schotten mee kunnen vertrekken uit het VK.

Nee de Engelsen hebben een groter probleem dan de rest van Europa ben ik bang. Er is geen empire meer, er is geen industrie, alleen maar dienstverlening die voor 80% afhankelijk is van de relatie met de EU.
pi_163264134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:55 schreef ems. het volgende:
Netjes gedaan van Engeland. Hopelijk gaat EU zich nu niet al te kinderachtig gedragen tegenover onze Engelse buren.
wat is kinderachtig? de onderhandelingen over handelsverdragen zullen zwaar worden voor GB en ze hoeven daar geen cadeautjes meer te verwachten à la de afgelopen decennia... dat noem ik niet kinderachtig...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:57:23 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163264138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Ondertussen vragen de hoog opgeleiden in al hun wijsheid zich af hoe het toch zover heeft kunnen komen.
Dat is niet zo heel moeilijk. De arrogantie, het niet willen luisteren, het alsmaar bejag op de superstaat, het bemoeien in de marge met wetgeving die tot stand is gekomen in soevereine staten... Het alsmaar moeten inleveren van landelijke wetgevingen naar 'Brussel' met het gevolg het terugkrijgen van wetten die niet werken of zelfs tegenovergesteld zijn van wat moet plaatsvinden. Het alsmaar weer meer moeten betalen waardoor in de eigen staat de civilisatie naar de klote gaat.

Als hoogopgeleide nog steeds moeten nadenken over hoe het heeft kunnen gebeuren, dan vraag ik me af of ze wel zo hoogopgeleid zijn.

Europese samenwerking is niet zo'n punt, wel het gedrag van eu-politici, het inleveren van soevereiniteit en alsmaar moeten betalen. Dat wel.

Ik had liever gezien dat ze bleven, maar het is hopelijk wel duidelijk nu voor die eu-jaag-politici pas op de plaats te maken en voor 1 ding gaan: samenwerking en niet een superstaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_163264145
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo dan, die reacties erop. Hij zal wel weer een mea culpa tweeten.
Gehackt wrs. :').
I´m back.
pi_163264153
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je hebt verschillende vormen van fascisme. De manier waarop Griekenland met harde hand en bedreigingen uit het pro EU kamp "terecht" werd gewezen lijkt toch verdacht weinig op vrijheid imo.
Dat ben ik met je eens. Maar Griekenland is niet onderdrukt. We hebben onszelf allemaal in deze constructie gestoken en er was ook niet echt een andere optie voor het land. Het had trouwens ook gewoon uit de EU kunnen stappen. Dat had ook catastrofale gevolgen gehad.

Fascisme is onderdrukking. Fascisme is niet willens en wetens in een systeem stappen dat je wel eens keihard in je reet kan neuken als je het slecht hebt gedaan.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:58:08 #33
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163264154
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wat is kinderachtig? de onderhandelingen over handelsverdragen zullen zwaar worden voor GB en ze hoeven daar geen cadeautjes meer te verwachten à la de afgelopen decennia... dat noem ik niet kinderachtig...
Hmmm, wat voor cadeautjes hebben ze dan gehad de afgelopen decennia?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163264157
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grappige is dat uit die reacties blijkt dat de jonge, hoogopgeleide wereldburgers net zo rancuneus zijn.
Ook dat, en net zo irrationeel op bepaalde vlakken. Naast dat ze totaal geen kaas gegeten hebben van de beweegredenen en argumenten die achter die EU kritiek zit.

In tegendeel, ze gaan zelfs nog harder naar beneden trappen en blijk geven van een elitaire instelling door de "laagopgeleiden oude minimumlijers" allerlei rampspoed te verwensen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:59:18 #35
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163264180
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel moeilijk. De arrogantie, het niet willen luisteren, het alsmaar bejag op de superstaat, het bemoeien in de marge met wetgeving die tot stand is gekomen in soevereine staten... Het alsmaar moeten inleveren van landelijke wetgevingen naar 'Brussel' met het gevolg het terugkrijgen van wetten die niet werken of zelfs tegenovergesteld zijn van wat moet plaatsvinden. Het alsmaar weer meer moeten betalen waardoor in de eigen staat de civilisatie naar de klote gaat.

Als hoogopgeleide nog steeds moeten nadenken over hoe het heeft kunnen gebeuren, dan vraag ik me af of ze wel zo hoogopgeleid zijn.
Nee hoor. Niet alle problemen zijn eenvoudig oplosbaar, of zelfs maar een "Europees" probleem.

Ik begrijp de angst en het ongemak van "de onderlaag" van de bevolking best. De vraag is alleen of zij zichzelf een dienst heeft bewezen door terug te vallen op het aloude sentiment van "eigen volk eerst".
pi_163264202
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmmm, wat voor cadeautjes hebben ze dan gehad de afgelopen decennia?
De grote jaarlijkse rebate die Thatcher ooit heeft bedongen bijvoorbeeld... GB zal gewoon - net als Noorwegen - moeten gaan accepteren dat ze straks nog steeds vrij verkeer van goederen en personen moeten toestaan én aan de EU zullen moeten betalen (waarschijnlijk meer dan nu) maar dat ze geen enkele invloed meer hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:00:31 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163264210
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:50 schreef Kaas- het volgende:
Even de mening van de pro-EU stemmer. Op een gegeven moment moest ik vannacht toch slapen, dus stopte ik met het live volgen van de uitslag. Toen ik vanochtend wakker werd en de uitslag zag keek ik ongeveer zo:

[ afbeelding ]

Ik was behoorlijk teleurgesteld met de uitslag. Maar goed, alle Brexit-fans bij deze gefeliciteerd. Vandaag is jullie feestje.

Dan nu de analyse, want de uitslag is me een partijtje interessant. [...]

Maar interessante tijden zijn het!
Goede post, dit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_163264222
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ook dat, en net zo irrationeel op bepaalde vlakken. Naast dat ze totaal geen kaas gegeten hebben van de beweegredenen en argumenten die achter die EU kritiek zit.

In tegendeel, ze gaan zelfs nog harder naar beneden trappen en blijk geven van een elitaire instelling door de "laagopgeleiden oude minimumlijers" allerlei rampspoed te verwensen.
Dat valt me ook tegen. In een samenleving heb je hier gewoon mee te dealen, dat er domme mensen met een stem zijn. Dan kun je wel wensen dat ze niks te zeggen hebben, maar dat verbetert het debat dus niet.

Bovendien zijn die 'domme mensen' toch altijd in de meerderheid.
pi_163264240
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ook dat, en net zo irrationeel op bepaalde vlakken. Naast dat ze totaal geen kaas gegeten hebben van de beweegredenen en argumenten die achter die EU kritiek zit.

In tegendeel, ze gaan zelfs nog harder naar beneden trappen en blijk geven van een elitaire instelling door de "laagopgeleiden oude minimumlijers" allerlei rampspoed te verwensen.
Het is m.i. ook een beetje vreemd om zo'n enorm verschil te maken op allerlei mogelijke gebieden tussen hoog- en laagopgeleiden hoor.
I´m back.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:01:39 #40
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163264243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nee hoor. Niet alle problemen zijn eenvoudig oplosbaar, of zelfs maar een "Europees" probleem.

Ik begrijp de angst en het ongemak van "de onderlaag" van de bevolking best. De vraag is alleen of zij zichzelf een dienst heeft bewezen door terug te vallen op het aloude sentiment van "eigen volk eerst".
De houding van de eu politici en de policor is wel eenvoudig oplosbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_163264275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat valt me ook tegen. In een samenleving heb je hier gewoon mee te dealen, dat er domme mensen met een stem zijn. Dan kun je wel wensen dat ze niks te zeggen hebben, maar dat verbetert het debat dus niet.

Bovendien zijn die 'domme mensen' toch altijd in de meerderheid.
Dat is dan ook de reden dat een referendum een dom instrument is, je gaat mensen die er totaal geen verstand van hebben een mening vragen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:02:50 #42
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163264283
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gehackt wrs. :').
Ik vind het trouwens wel weer een typisch verschil tussen uk en Duitsland...als je het een beetje kunt vergelijken.

Uk, mp dood, groot gedeelte twijfelaars gaat naar out.

Duitsland, burgemeester kandidaat neergestoken, wint met sympathie stemmen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163264292
Ik vind dit een uitstekend opiniestuk in het NRC van gisteren, het verwoord ongeveer zoals ik het ook zie:

quote:
Deftige elites van Nederland, u lokt een Nexit uit

Opinie In kringen van NRC is het bon ton om tegen Brexit te zijn, menen Thierry Baudet, Jort Kelder en Arno Wellens. Maar waarom hebben de deftige elites dan valse doemscenario’s nodig om eurosceptici te bestrijden?

Als deftige NRC-lezer bent u natuurlijk voor de EU. Uiteraard! U bent voor ruimhartige behandeling van vluchtelingen, voor eerlijk delen, tegen privacy-schendingen, tegen Trump – en, inderdaad: voor Europese ‘samenwerking’ zoals het eufemistisch heet. Het Britse referendum beschouwt u als fetisj van tegendraadse oproerkraaiers. En de tegenstanders van de EU – die verwijt u structureel gebrek aan feitelijkheid, onredelijkheid, goedkope retoriek, het inspelen op angsten … ja, het hele vraagstuk rondom Brussel komt in uw ogen uiteindelijk neer op de tegenstelling tussen ‘hoog opgeleiden’ die inzien wat op het spel staat en ‘laag opgeleiden’ die kortzichtig identitair belang nastreven.

Deze overzichtelijke wereldbeschouwing berust op één gapend grote misvatting. Want de niet-rationele overwegingen komen juist van de eurofielen zelf! Een schokkend gebrek aan feitelijkheid domineert in het pro-EU kamp – en de regering, de deftige instituties, de hoogleraren, journalisten, commentatoren en politici aan deze zijde vallen voor ideologisch gemotiveerd wensdenken. Elites van Nederland: u kunt beter.

Neem het debat over het Nederlandse referendum van 6 april. Eerst heette het Associatieverdrag van regeringszijde ‘het meest verstrekkende verdrag ooit’. De ‘presidenten’ Van Rompuy en Schultz verklaarden op persconferenties dat Oekraïne spoedig EU-lid zou worden, en de NAVO liep zich al warm voor een militaire basis op de Krim. Toen bedenkingen rezen, werd het ineens ‘een doodgewoon handelsverdrag’, waarbij het grensland ‘nooit’ EU-lid zou worden en van toetreding tot de militaire alliantie zelfs ‘nooit sprake was geweest’.

Wat bleek: het ging eigenlijk allemaal om stroomlijning van de intense handelsstromen met Kiev. „Nederland investeert 5,2 miljard euro”, wist het kabinet. Toen die cijfers werden doorgeprikt (omdat slechts vluchtkapitaal van belastingschuwe oligarchen de grens overgaat), bleek het bedrag ineens twee keer zo hoog en zei men dat het verdrag eigenlijk bedoeld was om Oekraïne democratisch te maken. Nou ja, om corruptie te bestrijden. Of nee – het ging om ‘Kaas en Mensenrechten’. Hoe dan ook was het goed voor het milieu. Van gekkigheid wist niemand meer waarom dit verdrag met al die duizenden bepalingen toch in ‘s hemelsnaam was gesloten. Maar dat het goed was – dat stond buiten kijf.

Kritiek op euro is career suicide

Een paar jaar eerder zagen we iets vergelijkbaars in de discussie rond de euro. Zuid-Europa verzoop in de eigen overconsumptie en gebrekkige belastingmoraal terwijl het brave Nederland moest opdraaien voor de kosten. Juist toen minister De Jager niet langer weg leek te komen met gejokkebrok over ‘terugkrijgen met rente’, stapte CPB-chef Coen Teulings de schijnwerpers in om te verklaren dat wij allemaal ‘een weeksalaris’ aan de euro verdienden. Later gaf hij toe dat de verklaring van zijn planbureau uiteraard volkomen uit de lucht was gegrepen, louter bedoeld om … ja – waarom eigenlijk? Om de goede zaak te bepleiten? Om het project te redden, de eurofiele politiek uit de wind te houden?

Het is gissen – maar ondertussen is de waarheid over de munt nog altijd in nevelen gehuld. Uit frustratie daarover togen we eerder dit jaar met meer dan 40.000 handtekeningen naar de Tweede Kamer om een parlementaire enquête naar de kosten van de euro te bepleiten. Pas wanneer we weten waar we precies staan, kunnen we immers zinvolle conclusies trekken over de toekomst. Maar de grote partijen voelden niets voor een onderzoek naar de meest ingrijpende economische beslissing uit onze geschiedenis. „Binnen tien jaar is de euro toch allang verdwenen”, voegde de fractievoorzitter van een regeringspartij ons later op fluistertoon toe. Maar een enquête? Mwah. ‘Politiek niet opportuun’.

Intussen benaderden verschillende jonge mensen ons: ze waren het volledig met ons eens, maar op de economiefaculteiten waar ze werkten zou kritiek op de euromunt neerkomen op career suicide. De hoogleraren, de beurzen, internationale conferenties: het hele netwerk zou zich voor hen sluiten wanneer ze openlijk kritiek op de eenheidsmunt zouden formuleren. Zo gaat het op meer plekken. In de journalistiek, bijvoorbeeld, en in de ambtenarij. Op last van Dijsselbloem heeft het ministerie van Financiën zelfs de werkgroep moeten ontbinden die nadacht over de verschillende ‘exit-strategieën’ bij volgende eurocrises: kop in het zand – wat je niet ziet bestaat niet!

De grenzen lekken, de munt bloedt

Intussen stapelt de bewijslast tegen de EU zich steeds verder op. De grenzen lekken, de munt bloedt. In Frankfurt zetelt een monetaire alchemist die een duizelingwekkend financieel spel speelt met een opgeblazen balans van inmiddels meer dan drieduizend miljard.

“U denkt dat alleen via centrale aansturing de juiste bananen op onze markten terechtkomen”

En wist u dat de Bankenunie er niet alleen is voor die bollebozen van de Rabo maar vooral om duizenden bancaire avonturiers bezuiden de Alpen te stutten? Maar ja, sommige dingen mag je in ons land niet zeggen, niet onderzoeken, niet ter discussie stellen.

U leest een keurige bourgeoiskrant en u vindt wat nette mensen nu eenmaal vinden. Kunnen nette mensen ook nog zelfstandig nadenken en leren van fouten? Het Centraal Planbureau lukt dat in elk geval niet. Onlangs flikte het opnieuw een ‘Coen Teulingsje’ door publicatie van een rapport waaruit moest blijken hoe desastreus een Brexit voor de Nederlandse economie zou zijn. Uittreding van het Verenigd Koninkrijk zou Nederland 10 miljard euro kosten, oftewel duizend euro per persoon. Duidelijke taal!

Wie de studie echter nader onderzoekt, stuit op een schokkend allegaartje onwetenschappelijke beweringen, cirkelverwijzingen en gissingen. Het grootste risico van de Brexit, zo verkondigen de auteurs, is ‘politieke onzekerheid’ en ‘bemoeilijkte handelsrelaties’. Tja, nogal wiedes. Maar hoe dat alles precies zal uitpakken, valt onmogelijk te becijferen omdat niemand weet hoe de onderhandelingen na uittreding zullen verlopen. Eenmaal vrijgemaakt van de continentale bureaucratie weet het Verenigd Koninkrijk misschien wel bliksemsnelle groei te realiseren – waar Nederland vervolgens óók weer een graantje van mee kan pikken. Wie zal het zeggen.

Geen economische reden voor EU-lidmaatschap

Om haar duistere toekomstvoorspelling kracht bij te zetten tovert het CPB een rekenmodel uit de hoge hoed, gebouwd ‘conform recente literatuur’ – dat wil zeggen: conform het computermodel van één van de auteurs. Vervolgens extrapoleren de onderzoekers hun bevindingen over een periode van vijftien jaar. Wie de extreem roerige tijden die Europa op dit moment doormaakt even op zich in laat werken, zal toch moeten erkennen dat voorspellingen op die termijn geen enkele waarde hebben. Vergelijk het recente kabinetsbericht dat het handelsverdrag met de Verenigde Staten (TTIP) ons land op de komma nauwkeurig ‘29.535 banen’ zou opleveren. Let wel, in 2040.

Eurofielen: waarom toch zo slordig met de feiten? Waarom manipuleert u rapporten, sjoemelt u met cijfertjes en marchandeert u met beloftes? Als het gelijk echt aan uw kant staat, als de ‘redelijkheid’ van het project en de domheid van de tegenstanders echt zo duidelijk waren, dan hoeft u toch geen angst te hebben voor onderzoek, voor openheid, voor transparantie?

Niemand betoogt dat de landen van Europa hun markten voor elkaar moeten sluiten en een boos isolationisme moeten nastreven. Niemand wil ontkennen dat er een Europese cultuur bestaat en dat samenwerken belangrijk is. Wat eurosceptici betogen is dat de Europese Unie de verkeerde manier is om dat te doen. Wij stellen dat er geen enkele economische reden voor EU-lidmaatschap is – omdat we alle vrijhandel ook kunnen realiseren via de Europese Economische Ruimte, de Europese Vrijhandelsassociatie dan wel de Wereldhandelsorganisatie. We wijzen erop dat de euro enorme kosten en risico’s met zich meebrengt terwijl het voordeel ervan miniem is – vanwege pinpassen en internetbetalingen is het ongemak van verschillende valuta immers allang ondervangen. We constateren dat de open grenzen leiden tot oncontroleerbare migratiestromen. En we betogen dat democratie en zelfbestuur belangrijker zijn dan het kleine gemak dat we mogelijk verwerven door een continentale bureaucratie.

U, deftige krantenlezer, bent het niet met ons eens. Misschien verwacht u dat ‘de lichten uitgaan’ als Juncker niet langer over ons waakt. Dat Duitsland opnieuw Polen zal binnenvallen. Of dat uitsluitend via centrale aansturing de juiste stofzuigers en bananen op onze markten terechtkomen. Wat ook maar uw rotsvaste overtuigingen zijn: stop met dat machteloze gemopper op mensen die anders tegen de zaken aankijken.

U bent toch zo ‘hoog opgeleid’? Kijk dan ook eens kritisch naar de eigen feiten. We spreken elkaar vast snel weer – bij het debat over een NEXIT bijvoorbeeld. We verheugen ons.

Thierry Baudet, Jort Kelder en Arno Wellens zijn initiatiefnemers achter het burgerinitiatief naar een parlementaire enquête rond de euro (‘Peuro’).

'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:03:50 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163264303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel moeilijk. De arrogantie, het niet willen luisteren, het alsmaar bejag op de superstaat, het bemoeien in de marge met wetgeving die tot stand is gekomen in soevereine staten... Het alsmaar moeten inleveren van landelijke wetgevingen naar 'Brussel' met het gevolg het terugkrijgen van wetten die niet werken of zelfs tegenovergesteld zijn van wat moet plaatsvinden. Het alsmaar weer meer moeten betalen waardoor in de eigen staat de civilisatie naar de klote gaat.

Als hoogopgeleide nog steeds moeten nadenken over hoe het heeft kunnen gebeuren, dan vraag ik me af of ze wel zo hoogopgeleid zijn.

Europese samenwerking is niet zo'n punt, wel het gedrag van eu-politici, het inleveren van soevereiniteit en alsmaar moeten betalen. Dat wel.

Ik had liever gezien dat ze bleven, maar het is hopelijk wel duidelijk nu voor die eu-jaag-politici pas op de plaats te maken en voor 1 ding gaan: samenwerking en niet een superstaat.
Economische samenwerking prima, politieke en bestuurlijke integratie doe maar niet. Dat hebben we geprobeerd maar komt totaal niet van de grond. Een papieren tijger is de EU, eentje die een heleboel geld verslindt maar niks presteert. Ja 6 miljard euro naar Erdogan overmaken zodat hij onze vluchtelingenproblemen gaat oplossen ( :') ).
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:04:01 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163264309
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ook dat, en net zo irrationeel op bepaalde vlakken. Naast dat ze totaal geen kaas gegeten hebben van de beweegredenen en argumenten die achter die EU kritiek zit.

In tegendeel, ze gaan zelfs nog harder naar beneden trappen en blijk geven van een elitaire instelling door de "laagopgeleiden oude minimumlijers" allerlei rampspoed te verwensen.
d66 gedrag. Net zoals s in t veld vanmorgen bij bnr. "nog meer europa!!!!" was haar antwoord op hoe de eu nu moet reageren.

Denk dat ze zich allemaal niet realiseren waarom juist GB is uitgestapt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_163264310
We hebben het nu al over een Nexit, maar je denkt toch niet dat er een partij in Den Haag is die door zo'n referendum gaat stemmen, op de PVV na dan.
pi_163264325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel moeilijk. De arrogantie, het niet willen luisteren, het alsmaar bejag op de superstaat, het bemoeien in de marge met wetgeving die tot stand is gekomen in soevereine staten... Het alsmaar moeten inleveren van landelijke wetgevingen naar 'Brussel' met het gevolg het terugkrijgen van wetten die niet werken of zelfs tegenovergesteld zijn van wat moet plaatsvinden. Het alsmaar weer meer moeten betalen waardoor in de eigen staat de civilisatie naar de klote gaat.

Als hoogopgeleide nog steeds moeten nadenken over hoe het heeft kunnen gebeuren, dan vraag ik me af of ze wel zo hoogopgeleid zijn.

Europese samenwerking is niet zo'n punt, wel het gedrag van eu-politici, het inleveren van soevereiniteit en alsmaar moeten betalen. Dat wel.

Ik had liever gezien dat ze bleven, maar het is hopelijk wel duidelijk nu voor die eu-jaag-politici pas op de plaats te maken en voor 1 ding gaan: samenwerking en niet een superstaat.
Ik denk niet dat er zoveel ratio achter steekt als jij denkt. Natuurlijk zijn er ook mensen boos dat de EU teveel macht naar zich toetrok en te snel
groeide.

Maar je hebt ook een hele grote groep die gewoon tegen is omdat ze tegen zijn. B.v. mensen waarbij hun familie al 3 generaties werkloos is en die de Polen daar de schuld van geven. Dat soort idiote sentimenten leven bij een veel groter deel dan rationele sentimenten.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:04:32 #48
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264327
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De grote jaarlijkse rebate die Thatcher ooit heeft bedongen bijvoorbeeld... GB zal gewoon - net als Noorwegen - moeten gaan accepteren dat ze straks nog steeds vrij verkeer van goederen en personen moeten toestaan én aan de EU zullen moeten betalen (waarschijnlijk meer dan nu) maar dat ze geen enkele invloed meer hebben.
Denk niet dat de Britten zich zo laten bedonderen, dit itt Noorwegen..
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 juni 2016 @ 12:05:19 #49
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_163264350
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_163264351
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is dan ook de reden dat een referendum een dom instrument is, je gaat mensen die er totaal geen verstand van hebben een mening vragen.
Klopt, referenda zijn altijd dom. Maar toch, in dit geval moeten we het maar doen, wat mij betreft. Geef de burgers dan maar de teugels in handen. Als het troep wordt, weten we wie we de schuld moeten geven. Als het goed uitpakt, is het ook heel mooi meegenomen.
pi_163264355
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:04 schreef Odaiba het volgende:
We hebben het nu al over een Nexit, maar je denkt toch niet dat er een partij in Den Haag is die door zo'n referendum gaat stemmen, op de PVV na dan.
Natuurlijk niet.

We zouden ook wel gek zijn om als klein landje alleen verder te gaan.
pi_163264359
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Denk niet dat de Britten zich zo laten bedonderen, dit itt Noorwegen..
Het heeft weinig niets met bedonderen te maken. Ze zullen wel moeten als ze toegang willen tot de Europese markt. En ja, dat zal niet tegen een appel en een ei gebeuren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163264366
Voor vrijhandel moet je gedeeltelijk uniforme wetten en regelgeving hebben.
Het kan niet anders.
Make my day!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:05:58 #54
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163264367
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat valt me ook tegen. In een samenleving heb je hier gewoon mee te dealen, dat er domme mensen met een stem zijn. Dan kun je wel wensen dat ze niks te zeggen hebben, maar dat verbetert het debat dus niet.

Bovendien zijn die 'domme mensen' toch altijd in de meerderheid.
Het is wel schrijnend om mensen in een debat met een andere mening te bestempelen als dom. Dat geeft niet meer dan je eigen beperking aan imho.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_163264388
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Goede post, dit.
Bedankt.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:07:29 #56
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264390
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het heeft weinig niets met bedonderen te maken. Ze zullen wel moeten als ze toegang willen tot de Europese markt. En ja, dat zal niet tegen een appel en een ei gebeuren.
Vergis je niet in die Britten :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264394
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

We zouden ook wel gek zijn om als klein landje alleen verder te gaan.
Nou!
Conscience do cost.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:08:01 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163264402
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:03 schreef fathank het volgende:

[..]

Economische samenwerking prima, politieke en bestuurlijke integratie doe maar niet. Dat hebben we geprobeerd maar komt totaal niet van de grond. Een papieren tijger is de EU, eentje die een heleboel geld verslindt maar niks presteert.
Niks extra's presteert.

Terug naar de EEG principes. Pas op de plaats maken, uithuilen en opnieuw beginnen op een andere weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:08:26 #59
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niks extra's presteert.

Terug naar de EEG principes. Pas op de plaats maken, uithuilen en opnieuw beginnen op een andere weg.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264416
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Het is wel schrijnend om mensen in een debat met een andere mening te bestempelen als dom. Dat geeft niet meer dan je eigen beperking aan imho.
Het ligt vooral aan wat die mening is. Mensen die over elkaar heen buitelen met termen als fascisten en dictators neem ik niet te serieus. Of mensen die, zoals hierboven gezegd, stemmen tegen de EU omdat ze zelf werkloos zijn en iets tegen Polen hebben, neem ik ook niet serieus. Eigenlijk wanneer emotie er bij komt kijken en geen ratio, dan vind ik dat wel dom, ja. Dan denk je niet goed genoeg na. Maar het is desalniettemin wel hun mening, in de publieke opinie speelt dat zeker wel een rol.

Maar wat de elite nu doet is iedereen die tegen de EU is als dom bestempelen. Terwijl je prima een rationeel argument tegen de EU kunt hebben. Je moet juist willen voorkomen dat je mensen buitenspel gaat zetten. Verbinding zoeken, dat moet je doen.
pi_163264420
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Het is wel schrijnend om mensen in een debat met een andere mening te bestempelen als dom. Dat geeft niet meer dan je eigen beperking aan imho.
Het is geen handige term.

Maar dat de meeste stemmers niet de capaciteiten hebben om de gevolgen van hun stem te overzien lijkt mij wel een feit.

Daarom: je had het zo nooit moeten vragen.
pi_163264460
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Het is wel schrijnend om mensen in een debat met een andere mening te bestempelen als dom. Dat geeft niet meer dan je eigen beperking aan imho.
Daar komt het wel op neer, mensen die het niet met je eens zijn, zijn dom.
pi_163264473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dit een uitstekend opiniestuk in het NRC van gisteren, het verwoord ongeveer zoals ik het ook zie:

[..]

Goed stuk idd. Ik had de titel ook al zien staan, maar kon hem niet lezen.
Maar goed, kijk dus maar uit, dit een goed stuk te vinden hè.
I´m back.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:11:14 #64
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264474
Boris nu
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:11:15 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163264475
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er zoveel ratio achter steekt als jij denkt. Natuurlijk zijn er ook mensen boos dat de EU teveel macht naar zich toetrok en te snel
groeide.

Maar je hebt ook een hele grote groep die gewoon tegen is omdat ze tegen zijn. B.v. mensen waarbij hun familie al 3 generaties werkloos is en die de Polen daar de schuld van geven. Dat soort idiote sentimenten leven bij een veel groter deel dan rationele sentimenten.
Naja, je kan lang discussiëren maar dat is wel 1 van de uitwerkingen. Banen gaan naar de klote van lokale mensen omdat een land niet meer mag bepalen welke groep deze toe laat en welke niet, dus komen er lage loners in. En sta je aan de onderkant van de arbeidsmarkt en je chef zit in een race-to-the-bottom, kiest hij natuurlijk niet voor jou..

Als je aanpassingen had gedaan op dit soort onderwerpen, dat staten hier wel hun soevereiniteit op konden bewaren....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:11:16 #66
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_163264477
Hey Hey *O* *O* Eindelijk onafhankelijk van die Britten *O* *O*
Fade to Black
pi_163264487
De meeste stemmers die toen voor of tegen het Oekraïne verdrag hebben gestemd waren denk ik ook niet volledig op de hoogte toch?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:11:49 #68
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264488
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:11:54 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163264491
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef agter het volgende:
Voor vrijhandel moet je gedeeltelijk uniforme wetten en regelgeving hebben.
Het kan niet anders.
Tuurlijk. Maar ga aub niet bemoeien met de kromming van de komkommer en de olijfoliepotjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:13:17 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163264523
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Het is wel schrijnend om mensen in een debat met een andere mening te bestempelen als dom. Dat geeft niet meer dan je eigen beperking aan imho.
Zelfverklaarde policor met hun arrogante elitaire gedachtegang en terwijl ze door hun roze bril kijken vanaf hun hoge paard.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:14:14 #71
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264541
Ze blijven wel gewoon in de NAVO natuurlijk.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hmm, die financiële sector is reddeloos verloren ben ik bang. En wat bedoel jij precies met offshore? Olie en gas? Dat zou zomaar eens met de Schotten mee kunnen vertrekken uit het VK.

Nee de Engelsen hebben een groter probleem dan de rest van Europa ben ik bang. Er is geen empire meer, er is geen industrie, alleen maar dienstverlening die voor 80% afhankelijk is van de relatie met de EU.
Offshore bedoelde ik olie en gas. De realiteit is dat de VK op zijn eigen voeten kan staan. De rest van Europa kan dat niet. De mensen in kleinere EU-landen gaan het hardste getroffen worden. Waarschijnlijk gaat de EU ook helemaal instorten nu. Iets wat de Russen uitkomen. Eigenlijk best slim gedaan van een Russisch oogpunt. Ze bombarderen steden en creëren Syrische vluchtelingen en spelen zo de EU uit elkaar.
pi_163264555
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef agter het volgende:
Voor vrijhandel moet je gedeeltelijk uniforme wetten en regelgeving hebben.
Het kan niet anders.
Niemand is tegen eenwording van de economische markt. In de zin van dezelfde regels voor veilige producten.

Problemen liggen vooral bij migratie, dat elke Europeaan zich vrij mag vestigen in Europa en op financieel gebied omdat Groot-Brittannië een nettobetaler is.
pi_163264570
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

We zouden ook wel gek zijn om als klein landje alleen verder te gaan.
Zwitserland.
pi_163264578
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het ligt vooral aan wat die mening is. Mensen die over elkaar heen buitelen met termen als fascisten en dictators neem ik niet te serieus. Of mensen die, zoals hierboven gezegd, stemmen tegen de EU omdat ze zelf werkloos zijn en iets tegen Polen hebben, neem ik ook niet serieus. Eigenlijk wanneer emotie er bij komt kijken en geen ratio, dan vind ik dat wel dom, ja. Dan denk je niet goed genoeg na. Maar het is desalniettemin wel hun mening, in de publieke opinie speelt dat zeker wel een rol.

Maar wat de elite nu doet is iedereen die tegen de EU is als dom bestempelen. Terwijl je prima een rationeel argument tegen de EU kunt hebben. Je moet juist willen voorkomen dat je mensen buitenspel gaat zetten. Verbinding zoeken, dat moet je doen.
Ik vind kritiek op arbeidsmigratie gewoon legitiem hoor.

De EU faciliteert vrij verkeer van kapitaal, goederen en personen. Daar zijn een hoop voordelen aan verbonden die niemand ontkent, maar het heeft ook belastingvlucht gefaciliteert en concurrentie op lonen, een zogenaamde 'race to the bottom'.

Dat veel mensen aan de onderkant van de samenleving zich hiertegen verzetten is helemaal niet 'dom', alleen is het vinden van een oplossing hiervoor nog niet zo eenvoudig.

Maar de grootste roepers dat anderen 'dom' zijn zijn dan ook helemaal niet uit op een oplossing daarvoor. Die vinden die race to the bottom wel prima.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163264604
Liechtenstein, San Marino, Malta. Andorra........
pi_163264612
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Boris nu
Goeie toespraak.
I´m back.
pi_163264613
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind kritiek op arbeidsmigratie gewoon legitiem hoor.

De EU faciliteert vrij verkeer van kapitaal, goederen en personen. Daar zijn een hoop voordelen aan verbonden die niemand ontkent, maar het heeft ook belastingvlucht gefaciliteert en concurrentie op lonen, een zogenaamde 'race to the bottom'.

Dat veel mensen aan de onderkant van de samenleving zich hiertegen verzetten is helemaal niet 'dom', alleen is het vinden van een oplossing hiervoor nog niet zo eenvoudig.

Maar de grootste roepers dat anderen 'dom' zijn zijn dan ook helemaal niet uit op een oplossing daarvoor. Die vinden die race to the bottom wel prima.
Bij nader inzien ben ik het hier wel mee eens :)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:18:24 #79
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163264615
Nou ik wens de Britten veel plezier, om niet meer te hoeven concurreren met Poolse migranten hebben ze een keuze gemaakt die straks betekent dat ze concurreren met arbeiders in Bangladesh en vergelijkbare hoge loon landen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:18:30 #80
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264617
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goeie toespraak.
Zekers, heel netjes gesproken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:19:48 #81
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163264632
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goeie toespraak.
Ik ben eigenlijk niet zo geïnteresseerd in wat de Britse leiders te melden hebben. Waar blijven onze leiders ?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:20:19 #82
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163264641


Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:20:34 #83
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264648
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk niet zo geïnteresseerd in wat de Britse leiders te melden hebben. Waar blijven onze leiders ?
Die zitten te vergaderen in Brussel
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264650
Zo. Ze gaan artikel 50 niet in werking laten treden.
Het is dus volstrekt onduidelijk wanneer ze er uit gaan.
Lekker democratisch.
Make my day!
pi_163264656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk niet zo geïnteresseerd in wat de Britse leiders te melden hebben. Waar blijven onze leiders ?
Rutte was zeer teleurgesteld.
I´m back.
pi_163264657
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Denk niet dat de Britten zich zo laten bedonderen, dit itt Noorwegen..
Als de Britten dat weigeren laten ze zich vooral bedonderen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:21:14 #87
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264659
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:20 schreef agter het volgende:
Zo. Ze gaan artikel 50 niet in werking laten treden.
Logisch, eerst de uitslag laten bezinken bij de mensen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264666
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Naja, je kan lang discussiëren maar dat is wel 1 van de uitwerkingen. Banen gaan naar de klote van lokale mensen omdat een land niet meer mag bepalen welke groep deze toe laat en welke niet, dus komen er lage loners in. En sta je aan de onderkant van de arbeidsmarkt en je chef zit in een race-to-the-bottom, kiest hij natuurlijk niet voor jou..

Als je aanpassingen had gedaan op dit soort onderwerpen, dat staten hier wel hun soevereiniteit op konden bewaren....
Als je al drie generaties de eigen broek niet kan ophouden ligt het iig niet aan de Polen.

Ik zal niet zeggen dat iedereen altijd voordeel heeft van de EU, maar over het geheel genomen is het echt een pré.

Je kan beter de EU beter maken dan eruit stappen.
pi_163264673
quote:
wtffff hahahaha
pi_163264674
Lol!

quote:
Carl Bildt, the former Swedish prime minister, called the result "beyond comprehension" and predicted long-term turmoil as a result. He noted that the Zimbabwean dollar was gaining on sterling.
pi_163264716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zelfverklaarde policor met hun arrogante elitaire gedachtegang en terwijl ze door hun roze bril kijken vanaf hun hoge paard.
Hoe is dit anders dan mensen 'dom' noemen?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:24:23 #92
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264721
Jesse Klaver :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264723
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je al drie generaties de eigen broek niet kan ophouden ligt het iig niet aan de Polen.

Ik zal niet zeggen dat iedereen altijd voordeel heeft van de EU, maar over het geheel genomen is het echt een pré.

Je kan beter de EU beter maken dan eruit stappen.
Beter maken door steeds meer geld in een bodemloze out te gooien. De EU heeft zijn kans gehad in de huidige vorm is de EU niet te handhaven wijs en verstandig besluit van UK om er nu uit te stappen.
pi_163264726
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Logisch, eerst de uitslag laten bezinken bij de mensen.
Vraag me af of ze nog mee doen aan de besluitvorming binnen de EU de komende jaren.
Make my day!
pi_163264731
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zwitserland.
Vind jij Zwitserland vergelijkbaar met Nederland?
pi_163264747
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Jesse Klaver :')
Inderdaad. GroenLinks is toch net zo'n Eurofiele partij als D'66.

Jesse Klaver zojuist: "Deze uitslag toont aan dat we niet minder Europa nodig hebben maar juist méér Europa." :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_163264750
Wow stroomstoring hier, begint het nu al? :'(
pi_163264751
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:11 schreef Yasmin23 het volgende:
De meeste stemmers die toen voor of tegen het Oekraïne verdrag hebben gestemd waren denk ik ook niet volledig op de hoogte toch?
De voorstemmers wel, de tegenstemmers niet, geloof ik.
I´m back.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:25:26 #99
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264752
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:24 schreef agter het volgende:

[..]

Vraag me af of ze nog mee doen aan de besluitvorming binnen de EU de komende jaren.
Ze hebben een "stiff upperlip". Dus de Britten zal het wel lukken om een dealtje te sluiten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264755
Wel een hoop pro EU fascisten hier op fok de propaganda machine van de EU heeft ze werk wel naar behoren gedaan :N
pi_163264759
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind kritiek op arbeidsmigratie gewoon legitiem hoor.

De EU faciliteert vrij verkeer van kapitaal, goederen en personen. Daar zijn een hoop voordelen aan verbonden die niemand ontkent, maar het heeft ook belastingvlucht gefaciliteert en concurrentie op lonen, een zogenaamde 'race to the bottom'.

Dat veel mensen aan de onderkant van de samenleving zich hiertegen verzetten is helemaal niet 'dom', alleen is het vinden van een oplossing hiervoor nog niet zo eenvoudig.

Maar de grootste roepers dat anderen 'dom' zijn zijn dan ook helemaal niet uit op een oplossing daarvoor. Die vinden die race to the bottom wel prima.
De EU faciliteert, maar er is enige controle. Buiten de EU is de globalisatie toegeslagen waarin de race to the bottom vele malen erger is. Kijk maar naar de USA. Liever een gecontroleerd vrij verkeer van personen en goederen dan ongecontroleerde stromen.

De UK is een raar land. Ze volgen nog extremer de kapitalistische VS dan de rest van de EU. Salaris (buiten de City) bevindt zich al jarenlang op een neergaande schaal, steden lijken net achterbuurten... ik wens ze succes.
pi_163264765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad. GroenLinks is toch net zo'n Eurofiele partij als D'66.

Jesse Klaver zojuist: "Deze uitslag toont aan dat we niet minder Europa nodig hebben maar juist méér Europa." :')
Lekker voortkachelen op dezelfde weg.
pi_163264767
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:24 schreef cofox het volgende:

Beter maken door steeds meer geld in een bodemloze out te gooien. De EU heeft zijn kans gehad in de huidige vorm is de EU niet te handhaven wijs en verstandig besluit van UK om er nu uit te stappen.
Ik denk dat ze spijt gaan krijgen. We zullen het allemaal gaan zien.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:26:55 #104
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264776
Vergeet niet dat GB een militaire macht is die de EU nodig heeft.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264797
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lekker voortkachelen op dezelfde weg.
Die gasten leven in een staat van ontkenning de EU heeft niks maar dan ook niks dan ellende gebracht. De EU in zijn huidige vorm heeft zijn beste tijd wel gehad :W
pi_163264804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Vergeet niet dat GB een militaire macht is die de EU nodig heeft.
Sinds wanneer is er oorlog waarbij we de Britten nodig hebben? Er worden nu alleen wat interventie-oorlogjes ver buiten Europa gevoerd...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:28:57 #107
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264813
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:28 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er oorlog waarbij we de Britten nodig hebben? Er worden nu alleen wat interventie-oorlogjes ver buiten Europa gevoerd...
Ze kunnen dit goed in hun voordeel gebruiken bij de onderhandelingen. Dat wil ik er enkel mee zeggen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264833
Wat een heerlijke dag. Ik ga vanavond uitgebreid koken om de Brexit te vieren. Dit moet gevierd worden.
pi_163264843
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:28 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er oorlog waarbij we de Britten nodig hebben? Er worden nu alleen wat interventie-oorlogjes ver buiten Europa gevoerd...
Volgens mij zitten we in de NAVO is de EU inmiddels ook al de baas geworden over de NAVO?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:31:02 #110
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:30 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Wat een heerlijke dag. Ik ga vanavond uitgebreid koken om de Brexit te vieren. Dit moet gevierd worden.
Jammer dat het geen zondag is, want dan een Sunday Roast :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ze kunnen dit goed in hun voordeel gebruiken bij de onderhandelingen. Dat wil ik er enkel mee zeggen.
Dat kunnen ze alleen in hun voordeel gebruiken in een op handen zijnde Derde Wereldoorlog.
pi_163264856
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:30 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Wat een heerlijke dag. Ik ga vanavond uitgebreid koken om de Brexit te vieren. Dit moet gevierd worden.
Kan wel leukere dingen bedenken om te vieren eigenlijk
pi_163264859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:30 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Wat een heerlijke dag. Ik ga vanavond uitgebreid koken om de Brexit te vieren. Dit moet gevierd worden.
Champagne gaan we vanavond ontkurken daarna naar het Brexit feestje in Den Haag ^O^
pi_163264860
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jammer dat het geen zondag is, want dan een Sunday Roast :)
Dat klinkt inderdaad veel beter.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:31:41 #115
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264865
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kunnen ze alleen in hun voordeel gebruiken in een op handen zijnde Derde Wereldoorlog.
Nee hoor. Zijn wel meer zaken dan enkel dat.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:31:41 #116
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163264866
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:20 schreef agter het volgende:
Zo. Ze gaan artikel 50 niet in werking laten treden.
Het is dus volstrekt onduidelijk wanneer ze er uit gaan.
Lekker democratisch.
Dat is due quatsch, de overige 27 leden zouden alles kunnen gebruiken om te zeggen dat de Britten de mededeling hebben gedaan en daarmee de termijn kunnen laten beginnen. De Britten kunnen dat alleen aanvechten in Luxemburg bij het ECJ, waar ze dan moeten gaan aantonen dat ze niet van plan zijn om de EU te verlaten ondanks het feit dat de kiezers voor vertrek hebben gestemd.

De EU zou ook wel stom zijn om het anders te spelen; anders kunnen de Britten het de EU onmogelijk maken om te overleven en dat als drukmiddel kunnen gebruiken in de onderhandelingen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:31:47 #117
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163264867
Als al die hoogopgeleide mensen die de EU regeren eens wat meer gewoon gezond boerenverstand hadden willen gebruiken dan was dit wellicht anders afgelopen.

Al die kleinzielige geld en tijd verslindende regeltjes ipv doen waar je voor in het leven bent geroepen : de economie stimuleren, zorgen dat de burgers van de EU het goed hebben.
In plaats daarvan zorgen ze alleen dat zijzelf en hun vriendjes/familie een goed betaalde baan hebben op de kosten van de burger en ze weigeren om te luisteren als er kritiek komt vanuit t volk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163264868
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:31 schreef cofox het volgende:

[..]

Champagne gaan we vanavond ontkurken daarna naar het Brexit feestje in Den Haag ^O^
Hehe, heerlijk.
pi_163264876
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:31 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Hehe, heerlijk.
Zeker mijn dag kan niet meer stuk *O*
pi_163264893
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee hoor. Zijn wel meer zaken dan enkel dat.
Welke zaken dan?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:33:33 #121
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163264896
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:24 schreef agter het volgende:

[..]

Vraag me af of ze nog mee doen aan de besluitvorming binnen de EU de komende jaren.
Dat is dus afhankelijk van het in werkingtreden van artikel 50. Wat dus ook reden voor mij is om te denken dat de andere EU leden dat slimmigheidje van uitstel niet mee gaan maken.
pi_163264899
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vind jij Zwitserland vergelijkbaar met Nederland?
Het is niet zo groot maar verder qua ligging anders.
pi_163264901
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:30 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Wat een heerlijke dag. Ik ga vanavond uitgebreid koken om de Brexit te vieren. Dit moet gevierd worden.
Ik ben ook EU-sceptisch hoor, maar dit snap ik niet zo goed. Voel je je zo onderdrukt dat dit voelt als een bevrijding? Dat ligt dan toch meer bij jou dan bij de rest, denk ik.

Ik ga vanavond gewoon bier drinken zoals elke vrijdag, maar voel nou ook weer niet de behoefte om extra uitbundig te doen omdat een ander land een referendum heeft gehad.
pi_163264904
quote:
Een dramatische val van het pond, een bloedbad op de beurzen en paniek bij veel beleggers. De dynamiek op de financiële markten doet denken aan de situatie bijna acht jaar geleden. Toen stortte de grote Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers in. En dat was de start voor een ongekende financiële crisis. Moeten we, met het vertrek van de Britten uit de Europese Unie, opnieuw vrezen voor lange economische rampspoed?

Allereerst, wie vandaag in het vliegtuig stapt voor een weekendje Londen zal meer kunnen uitgeven dan hij gisteren had vermoed. De Britse munt is immers in waarde gedaald, dus krijg je voor je euro's meer ponden.

Spectaculair is dat overigens op dit moment niet. Voor 100 euro kreeg je vanochtend 80 pond. Dat was gisteren zo'n 75 pond. Een 'gratis' koffie op Piccadilly Circus dus. Maar de Britse economie krijgt volgens veel bespiegelingen flinke klappen door de brexit, dus het pond zou nog weleens verder kunnen dalen de komende tijd.

Vliegen

Maar wie zich al rijk rekent, pas op. Het vliegtuig naar Engeland zou straks weleens flink duurder kunnen zijn. Allerlei extra rompslomp aan de grens kan tot extra kosten leiden. Prijsvechter EasyJet liet eerder al weten dat de uniformering van de regels onder Europese vlag het vliegen tientallen procenten goedkoper heeft gemaakt.

En wie straks vanaf het eiland wil bellen of appen met het continent, zou ook weleens een hogere rekening kunnen krijgen dan nu. In Brussel is immers jarenlang gestreden voor lagere beltarieven als je in je hangmat elders in de Unie contact had met het thuisfront.

En wat gebeurt er straks aan de grens? Sta je in een lange rij bij de douane als je Engeland binnen wilt?

Bloemen en kaas

De goedkopere pond betekent andersom uiteraard dat de euro voor de Britten duurder wordt. Minder lallende Britten op de Dam, dat lijkt een voordeel. Al verliezen de kroegen dus omzet. En het is ook niet fijn voor de talloze Nederlandse bedrijven die zaken doen in Groot-Brittannië. Onze bloemen, kaas en diensten worden duurder. De Britten gaan zoeken of ze die elders in de wereld goedkoper kunnen krijgen. Werkgeversorganisatie VNO-NCW becijferde dat een brexit Nederland een half procent aan economische groei kan gaan kosten.

Het Europese bedrijfsleven is er dus alles aan gelegen dat er goede nieuwe handelsverdragen komen met de Britten. Wat daar bij helpt is dat de Britten dat belang natuurlijk ook hebben. Het referendum ging niet over het stoppen van de handel. Dus zullen er nieuwe handelsverdragen gesloten gaan worden. Dat soort verdragen heeft de Europese Unie ook met bijvoorbeeld de Noren, die wel lid zijn van de Europese Economische Ruimte, maar niet van de Europese Unie.

Onzekerheid

Voorlopig zal er vooral een hoop onzekerheid zijn. En dat is nooit goed voor een economie. Britten zullen zeer aarzelend zijn met nieuwe investeringen in Europa. En dat betekent dus ook het missen van nieuwe banen. Daar staat weer tegenover dat Nederland aantrekkelijker wordt als vestigingsplaats voor bedrijven uit andere delen van de wereld die naar Europa willen komen.

De Amerikanen en Chinezen zullen niet zo snel voor Londen kiezen omdat ze dan geen toegang hebben tot interne markt van de Europese Unie. De Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs heeft al gezegd dat ze bij een brexit Londen wil verruilen voor het continent. Kansen voor Amsterdam dus, maar ook voor Parijs en Frankfurt natuurlijk.

Er zullen dus zeker altijd ook winnaars zijn van een brexit. En die kunnen daar dan op proosten met een goede Schotse whisky, die ook goedkoper is met een dalende pond.

http://nos.nl/artikel/2113243-brexit-gratis-koffie-in-londen.html
pi_163264908
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:31 schreef deedeetee het volgende:
Als al die hoogopgeleide mensen die de EU regeren eens wat meer gewoon gezond boerenverstand hadden willen gebruiken dan was dit wellicht anders afgelopen.

Al die kleinzielige geld en tijd verslindende regeltjes ipv doen waar je voor in het leven bent geroepen : de economie stimuleren, zorgen dat de burgers van de EU het goed hebben.
In plaats daarvan zorgen ze alleen dat zijzelf en hun vriendjes/familie een goed betaalde baan hebben op de kosten van de burger en ze weigeren om te luisteren als er kritiek komt vanuit t volk.
Wat is tegenwoordig hoogopgeleid? De meeste mensen verdiepen zich niet in de materie ze zijn druk bezig met wie die nieuwe Idols winnaar wordt.
pi_163264913
F A R A G E

_O_
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:34:40 #127
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264918
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke zaken dan?
Buitenland beleid.
Steun aan de EU als het gaat mbt een "toekomstig" militair conflict buiten een Navo-staat.
Zo zijn er wel meer zaken waarbij ze hun militaire status kunnen gebruiken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Vergeet niet dat GB een militaire macht is die de EU nodig heeft.
De USA maakt de dienst uit.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:35:03 #129
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163264925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad. GroenLinks is toch net zo'n Eurofiele partij als D'66.

Jesse Klaver zojuist: "Deze uitslag toont aan dat we niet minder Europa nodig hebben maar juist méér Europa." :')
Ben ik helemaal met hem eens. We moeten af van dat hele onzinverhaal dat het om handel gaat. Het is nooit over handel gegaan en het zal ook nooit over handel gaan. Het gaat over vrede en veiligheid. Het allerergste wat Europa is overkomen en kan overkomen is nationalisme in de handen van populisten.
pi_163264929
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben ook EU-sceptisch hoor, maar dit snap ik niet zo goed. Voel je je zo onderdrukt dat dit voelt als een bevrijding? Dat ligt dan toch meer bij jou dan bij de rest, denk ik.

Ik ga vanavond gewoon bier drinken zoals elke vrijdag, maar voel nou ook weer niet de behoefte om extra uitbundig te doen omdat een ander land een referendum heeft gehad.
Dit is een mijlpaal en hopelijk het begin van het einde van de EU in zijn huidige vorm ^O^
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:35:23 #131
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264932
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De USA maakt de dienst uit.
Kan GB mooi als buffer optreden :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264943
Engeland gaat ineens erg goede vrienden worden met de VS.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:36:44 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163264947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Vergeet niet dat GB een militaire macht is die de EU nodig heeft.
Dat gaat toch meestal in NAVO verband. Geen probleem toch?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163264950
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Buitenland beleid.
Steun aan de EU als het gaat mbt een "toekomstig" militair conflict buiten een Navo-staat.
Zo zijn er wel meer zaken waarbij ze hun militaire status kunnen gebruiken.
Blijft allemaal erg vaag, die 'voordelen'....
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:37:48 #135
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264957
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat gaat toch meestal in NAVO verband. Geen probleem toch?
In de NAVO landen ja. Echter als de EU ergens ter wereld een militaire actie namens de EU wilt uitvoeren zullen ze GB wellicht nodig hebben.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264959
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Engeland gaat ineens erg goede vrienden worden met de VS.
Tsja... broek omlaag en bukken... Amerikanen doen niet bijster veel uit solidariteit......
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:38:11 #137
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:37 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Blijft allemaal erg vaag, die 'voordelen'....
Ik zeg ook "kan". We weten nu nog niks.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163264970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Vergeet niet dat GB een militaire macht is die de EU nodig heeft.
De sterkste militaire macht in Europa. Ze kunnen in hun eentje op tegen Rusland. Het Britse leger is sterk genoeg om een goede kans te maken tegen de Russen in een all out war. Ze nemen als enig Europees land hun leger serieus. Zie die nieuwe enorme Britse oorlogsschepen die nu in aanbouw zijn (6,2 miljard pond / 10.000 technici zijn daarvoor opgetrommeld).
pi_163264971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Vergeet niet dat GB een militaire macht is die de EU nodig heeft.
waarvoor dan? of ging het referendum ook over NAVO-lidmaatschap?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163264974
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kan GB mooi als buffer optreden :)
Ach wat gaat cowboy Poetin doen? Oost Europa terug veroveren?
pi_163264975
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In de NAVO landen ja. Echter als de EU ergens ter wereld een militaire actie namens de EU wilt uitvoeren zullen ze GB wellicht nodig hebben.
Dat zijn kleine proxy-oorlogen of interventies waarbij men met het materiaal van Frankrijk, Duitsland en Nederland ook wel uit de voeten kan.
pi_163264976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In de NAVO landen ja. Echter als de EU ergens ter wereld een militaire actie namens de EU wilt uitvoeren zullen ze GB wellicht nodig hebben.
De EU en militaire acties ondernemen zonder toestemming van de US _O- _O- _O-
pi_163264980
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ze kunnen dit goed in hun voordeel gebruiken bij de onderhandelingen. Dat wil ik er enkel mee zeggen.
Ah, dus gaan ze dan zeggen: "joh EU als jullie ons geen cadeautjes geven dan uh... ja dan uh... komen wij onze NAVO-verplichtingen niet na?"
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:39:56 #144
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163264988
"KAN" zeg ik. Weet ik veel wat er werkelijk mee gedaan gaat worden ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:41:06 #145
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265000
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:38 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ach wat gaat cowboy Poetin doen? Oost Europa terug veroveren?
Poetin kennende sta ik daar niet van te kijken :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:41:18 #146
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163265004
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Engeland gaat ineens erg goede vrienden worden met de VS.
Ja dat waren ze al niet. :')
pi_163265010
http://www.telegraaf.nl/b(...)ron_tot_haast__.html

quote:
De EU wil dat de Britse premier Cameron zo snel mogelijk met zijn uittredingsbrief komt. Na ontvangst van die brief gaat de klok lopen en hebben de Britten nog twee jaar de tijd om te onderhandelen over de boedelscheiding. Cameron wilde dat een nieuwe premier dat eind september zou doen.

De harde houding van de EU wijst er op dat de liefde bekoeld is, de Britten wordt weinig clementie meer gegund. Zo gauw ze officieel een beroep doen op artikel 50, kan Cameron ook op de gang gaan wachten in het beraad van Europese regeringsleiders.
Of ze even willen opschieten met uit de EU stappen.
pi_163265014
Juncker: zo snel mogelijk exit.
I´m back.
pi_163265024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:41 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ja dat waren ze al niet. :')
Daarom en alles wat de EU doet op oorlogsgebied gaat toch al in overeenstemming met de USA
pi_163265025
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:41 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ron_tot_haast__.html

[..]

Of ze even willen opschieten met uit de EU stappen.
En Cameron laat dat mooi over aan z'n opvolger.
pi_163265032
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:41 schreef Ryan3 het volgende:
Juncker: zo snel mogelijk exit.
Heb je toevallig zijn nummer ik wil graag ff kijken hoe het nu met hem gaat ik maak mij namelijk zorgen :7
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:43:22 #152
117098 Hathor
Effe niet
pi_163265033
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En Cameron laat dat mooi over aan z'n opvolger.
Die nog maanden op zich zal laten wachten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163265034
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:41 schreef Ryan3 het volgende:
Juncker: zo snel mogelijk exit.
En hopelijk lozen ze die machtswellusteling achteraan. Juxit.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:43:48 #154
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265043
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:35 schreef cofox het volgende:

[..]

Dit is een mijlpaal en hopelijk het begin van het einde van de EU in zijn huidige vorm ^O^
Alsof er ook maar iemand is die tevreden was met de EU in zijn vorm van gisteren. Alleen kan het nu misschien wat makkelijker verbeterd worden, zonder dwarsliggers in de vergadering.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:44:01 #155
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265046
Frau Merkel nu
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:44:37 #156
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:38 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

De sterkste militaire macht in Europa. Ze kunnen in hun eentje op tegen Rusland. Het Britse leger is sterk genoeg om een goede kans te maken tegen de Russen in een all out war. Ze nemen als enig Europees land hun leger serieus. Zie die nieuwe enorme Britse oorlogsschepen die nu in aanbouw zijn (6,2 miljard pond / 10.000 technici zijn daarvoor opgetrommeld).
Oh die vliegdekschepen zonder vliegtuigen bedoel je ?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:44:50 #157
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265059
Ouderwets aan de radio gekluisterd nu O+
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163265062
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:41 schreef Ryan3 het volgende:
Juncker: zo snel mogelijk exit.
Ware gezicht van de EU toont zich.
Hopelijk volgen andere landen snel.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163265068
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind kritiek op arbeidsmigratie gewoon legitiem hoor.

De EU faciliteert vrij verkeer van kapitaal, goederen en personen. Daar zijn een hoop voordelen aan verbonden die niemand ontkent, maar het heeft ook belastingvlucht gefaciliteert en concurrentie op lonen, een zogenaamde 'race to the bottom'.

Dat veel mensen aan de onderkant van de samenleving zich hiertegen verzetten is helemaal niet 'dom', alleen is het vinden van een oplossing hiervoor nog niet zo eenvoudig.

Maar de grootste roepers dat anderen 'dom' zijn zijn dan ook helemaal niet uit op een oplossing daarvoor. Die vinden die race to the bottom wel prima.
Hoe zou de minima in GB er nu voorstaan zonder EU? En wat gaat hen boven het hoofd hangen?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:45:12 #160
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265070
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:38 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ach wat gaat cowboy Poetin doen? Oost Europa terug veroveren?
Poetin suggereert meer samenwerking met de rest-EU.
pi_163265077
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het is niet zo groot maar verder qua ligging anders.
Andere economie ook...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:45:48 #162
117098 Hathor
Effe niet
pi_163265079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh die vliegdekschepen zonder vliegtuigen bedoel je ?
Die zijn er tegen die tijd echt wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:45:50 #163
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265082
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:41 schreef Ryan3 het volgende:
Juncker: zo snel mogelijk exit.
Bravo.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:46:13 #164
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die zijn er tegen die tijd echt wel.
In 2020 zijn die 2 vliegdekschepen klaar.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163265102
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Alsof er ook maar iemand is die tevreden was met de EU in zijn vorm van gisteren. Alleen kan het nu misschien wat makkelijker verbeterd worden, zonder dwarsliggers in de vergadering.
Het beste is gewoon weer vanaf 0 te beginnen de EU heeft een ware monster gecreëerd. Dat los je niet ff zo op daar zijn de problemen te groot voor en daar zeker het VK niet alleen schuldig aan.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:10 #166
117098 Hathor
Effe niet
pi_163265104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In 2020 zijn die 2 vliegdekschepen klaar.
Tijd genoeg toch? Anders zetten de die goeie ouwe Harriers er maar zolang op.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163265107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In 2020 zijn die 2 vliegdekschepen klaar.
Wat moet je met die dingen?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:45 #168
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265111
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tijd genoeg toch? Anders zetten de die goeie ouwe Harriers er maar zolang op.
Dan zijn die vliegtuigen waarschijnlijk wel klaar ja
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:48:09 #169
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163265118
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:48:31 #170
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265126
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat moet je met die dingen?
Je weet dat GB een grote zeevarende natie is? Dus haar belangen beschermen? In de Falkland-oorlog was het vliegdekschip cruciaal.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:48:34 #171
117098 Hathor
Effe niet
pi_163265127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:47 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan zijn die vliegtuigen waarschijnlijk wel klaar ja
Wat voor toestellen hadden ze hiervoor in gedachten eigenlijk?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:48:50 #172
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat voor toestellen hadden ze hiervoor in gedachten eigenlijk?
JSF.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163265140
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh die vliegdekschepen zonder vliegtuigen bedoel je ?
Hoe kom je daarbij? UK heeft een order lopen voor 135 F-35 die boven de huidige 126 Eurofighters komen. Ze vermorzelen de meeste landen als het op militaire macht aankomt. Zeker top 6/7 leger in de wereld.
pi_163265141
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe zou de minima in GB er nu voorstaan zonder EU? En wat gaat hen boven het hoofd hangen?
dat ligt aan de ontwikkelingen op de beurzen en de economie, daar is nog niet veel over te zeggen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:49:45 #175
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die zijn er tegen die tijd echt wel.
betaald van?
pi_163265163
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je weet dat GB een grote zeevarende natie is? Dus haar belangen beschermen? In de Falkland-oorlog was het vliegdekschip cruciaal.
Waarom mochten die niet stemmen daar?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:50:19 #177
117098 Hathor
Effe niet
pi_163265174
Het is nu ineens wel een stuk aantrekkelijker voor ons om in Engeland op vakantie te gaan nu de Pond zo laag staat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:50:36 #178
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

betaald van?
In elk geval geen EU geld, dus maak je geen zorgen :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:50:54 #179
117098 Hathor
Effe niet
pi_163265181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

betaald van?
:') GB is blut dacht je?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163265183
Ik voorspel volgende week oorlog met de UK :')
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:51:04 #181
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265184
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:50 schreef Hathor het volgende:
Het is nu ineens wel een stuk aantrekkelijker voor ons om in Engeland op vakantie te gaan nu de Pond zo laag staat.
Nog eventjes wachten, het wordt nog veel goedkoper.
pi_163265187
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat ligt aan de ontwikkelingen op de beurzen en de economie, daar is nog niet veel over te zeggen...
De pond daalt en alle import wordt duurder.
pi_163265194
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat ligt aan de ontwikkelingen op de beurzen en de economie, daar is nog niet veel over te zeggen...
Ik denk anders dat ze hoe dan ook in de verdrukking komen.
pi_163265204
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De pond daalt en alle import wordt duurder.
gelukkig hoeft de UK niets te importeren :7
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163265215
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat moet je met die dingen?
Gevechtsvliegtuigen transporteren en diep in een vijandelijk land penetreren. Ze kunnen gelijk opstijgen om enorme schade aan te richten. Heb je geen vliegbasis nodig in een ander werelddeel maar dient het vliegdekschip als basis om te landen en stijgen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:53:18 #186
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

:') GB is blut dacht je?
Alle voorwaarden voor een recessie zijn voldaan. Er zijn de afgelopen uren 10 netto jaar bijdrages verdampt op de beurs. Dat betekent ook minder belastingopbrengsten voor de staat. Dus ga ook maar uit van bezuinigingen.

Merkel wil overigens de Duitse defensie begroting behoorlijk verruimen.
pi_163265234
Press room erupted in applause:

BBCkatyaadler twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 12:26:48 I just asked Juncker if #Brexit is the beginning of the end of the European Union. No! He said. Press room erupted in applause #EUref reageer retweet
I´m back.
pi_163265236
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:50 schreef Kaas- het volgende:
Even de mening van de pro-EU stemmer. Op een gegeven moment moest ik vannacht toch slapen, dus stopte ik met het live volgen van de uitslag. Toen ik vanochtend wakker werd en de uitslag zag keek ik ongeveer zo:

[ afbeelding ]

Ik was behoorlijk teleurgesteld met de uitslag. Maar goed, alle Brexit-fans bij deze gefeliciteerd. Vandaag is jullie feestje.

Dan nu de analyse, want de uitslag is me een partijtje interessant. Wat blijkt is dat de ouderen eruit wilden en de toekomst van het land niet. Ook bleek dat het enkel de Engelsen en Welshmen zijn die eruit willen, terwijl de Schotten en Noord-Ieren er massaal bij willen blijven. Zie het volgende plaatje:

[ afbeelding ]

Oftewel: de Schotten en Noord-Ieren zijn tegen hun zin in uit de EU gestemd door Engelse bejaarden. Schotland wil nu natuurlijk een nieuw onafhankelijkheidsreferendum (de leider van de SNP heeft dat ook al aangekondigd) en waar het er de laatste keer om spande, zullen die zich nu gewoon losmaken van het VK en bij de EU willen als onafhankelijk land. Wellicht gaan de Noord-Ieren hetzelfde pad bewandelen. Wat de Engelsen vandaag ook dachten te bereiken, 23 juni 2016 zal de geschiedenis ingaan als de dag die het einde van het Verenigd Koninkrijk betekende.

Dit betekent dat de EU enkel Engeland en Wales verliest, maar dat de eurozone een of twee landen zal winnen in de vorm van Schotland en Noord-Ierland.

Wat er nu exact met Engeland zal gebeuren zal afhangen van hoe coulant de andere EU-leiders wensen te zijn in de onderhandelingen met de nieuwe Engelse premier - waarschijnlijk clown Boris Johnson. Als de Engelsen daadwerkelijk uit de single market worden geschopt, dan zullen een hoop bedrijven met bijbehorende werkgelegenheid uit Engeland naar de EU vertrekken. Voor Engeland slecht. Voor de EU goed? Ook niet helemaal; het is wellicht extra werkgelegenheid, maar zeker landen als Nederland zullen ook juist werkgelegenheid verliezen doordat handel met de Britten lastiger wordt, terwijl het voor ons een zeer belangrijke markt is.

Als ze uit de kapitaalmarktunie worden gegooid betekent dat het einde van Londen als financieel centrum van de EU en de wereld. Hiervoor in de plaats zal niet een nieuw groot EU-financieel centrum in de plaats komen, maar verschillende financiële niches zullen zich verplaatsen naar verschillende steden (in volgorde van belangrijkheid: Parijs, Frankfurt, Dublin, Luxemburg en Amsterdam).

Een heel belangrijk instituut voor de Londense financiële sector, 'clearing houses' (financiële instituten die acteren als intermediair tussen kopers en verkopers) werden nu door de ECB toegestaan om vanuit Londen voor de eurozone te opereren, maar dat is dan niet langer het geval en deze zullen allemaal naar eurozone-gebied moeten verhuizen waar ze weer onder auspiciën van de ECB staan. Dit zijn ze straks dus ook sowieso kwijt.

Maar die zwaarste effecten zullen 1 a 2 jaar op zich laten wachten, aangezien het een lange en onzekere procedure is. In het begin zal het economisch dus wel meevallen, want er verandert niets van dag op dag aangezien de verdragen niet direct beëindigd zijn. Wel zal de onzekerheid er nu al toe leiden dat de investeringen door het Britse bedrijfsleven flink zullen dalen, wat direct wat economische groei kost. In het geval de Britten een deal a la Noorwegen kunnen krijgen houden ze toegang tot onze markten, maar moeten ze constant alle in Brussel bedachte wetten zonder gemor in eigen land doorvoeren en ongeveer evenveel aan Brussel betalen als EU-lid, zonder dan nog invloed te hebben op hoe die regels eruit zien. Dat zal de Britten dus hoe dan ook vies tegenvallen.

Genoeg over de achterblijvers. Hoe nu verder met de EU? Er zijn te veel tekenen aan de wand om zo door te kunnen. Recent die Oostenrijkse presidentsverkiezingen, nu de Brexit. En daar kunnen zomaar enkele landen bij komen als de EU niet oppast. Daarom moet de EU nu echt eens werk maken van een nieuwe gezamenlijke toekomstvisie. Tot mijn tevredenheid lijkt Merkel daar nu ook echt zwaar op in te zetten, onder druk van potentiële toekomstige nationale referenda. Ook - en daarin zie ik dan weer een groot lichtpunt voor de EU in deze Brexit - waren het altijd voornamelijk de Britten die dwars lagen in Brussel. Nu zij eruit zijn zal het veel makkelijker zijn om stappen te maken.

De toekomst van de EU kan vandaag dus wel eens geholpen zijn. De grootste hindernis op weg naar een betere EU is eruit in de vorm van de Britten, en die nieuwe toekomst zullen we waarschijnlijk zelfs bewandelen met twee nieuwe eurolanden in de vorm van Schotland en Noord-Ierland. Maar dat zal alleen lukken als de huidige regeringsleiders onder aanvoering van Merkel en Hollande de juiste stappen gaan zetten. Mijns inziens horen daarbij voornamelijk: een democratischere EU, en minder EU waar het niet nodig is.

Maar interessante tijden zijn het!
Ik hoop dat je gelijk krijgt wat je laatste 2 alinea's betreft maar het trackrecord van de EU kennende zal het wel weer op een fiasco uitdraaien.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_163265255
Jamaicaans muziekje erbij. http://radio49.nl/listen.pls
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:54:42 #190
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Alle voorwaarden voor een recessie zijn voldaan. Er zijn de afgelopen uren 10 netto jaar bijdrages verdampt op de beurs. Dat betekent ook minder belastingopbrengsten voor de staat. Dus ga ook maar uit van bezuinigingen.

Merkel wil overigens de Duitse defensie begroting behoorlijk verruimen.
Tussen willen en doen is een groot verschil. Vooral willen is het momenteel.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163265262
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zwitserland.
Zwitserland heeft geen problemen met vluchtelingen?
Zwitserland heeft geen economische problemen gehad?
Zwitserland zucht niet onder veel te hoge prijzen?
Zwitserland heeft geen instroom van arbeiders uit Oost Europa?

quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
Liechtenstein, San Marino, Malta. Andorra........
Die landen zijn sowieso al afhankelijk van directe buurlanden. Zwitserland, Italie en Spanje m.n.
pi_163265269
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat moet je met die dingen?
Die willen ze sturen naar de Perzische golf.
Why stay small, if you can grow big..
pi_163265280
Frankrijk is direct een grotere economie dan het VK. _O-
LondonEconomic twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 09:44:22 The UK is no longer the world's 5th largest economy. The £ has fallen so far that France has overtaken us. #EUref reageer retweet
pi_163265299
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

gelukkig hoeft de UK niets te importeren :7
Zonder EU kun je wel meer op eigen markt en het is groot eiland.
pi_163265304
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:55 schreef Kaas- het volgende:
Frankrijk is direct een grotere economie dan het VK. _O-
LondonEconomic twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 09:44:22 The UK is no longer the world's 5th largest economy. The £ has fallen so far that France has overtaken us. #EUref reageer retweet
6de plaats nu.
I´m back.
pi_163265310
TT is een beetje ernaast. Het moet zijn: 'Het begin van het einde voor de UK'. De EU komt later aan de beurt.
NEE!
pi_163265323
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:48 schreef Djeez het volgende:
Ik vind ook dat de EU geen vingerbreed moet toegeven aan die verraders op dat eiland. Het beste zou gewoon een handelsembargo zijn
De EU pleegt verraad aan zijn eigen volk. Door migranten met miljoenen op te nemen.
Ура для россии
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:58:21 #198
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_163265325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:55 schreef Molurus het volgende:
De rancuneuze reacties uit het pro-EU kamp zijn hier en daar best een beetje sneu. :')

Of dit goed of slecht uitpakt weet niemand, maar om nu al te gaan roepen dat VK pijn moet voelen... ik gun ze het beste met deze dappere en onzekere stap, en ik hoop dat men in de komende onderhandelingen over de eigen trots heen kan stappen en gewoon doen wat het beste is voor iedereen.
Als politici dat deden dan hadden we een ideale wereld ;)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163265326
Dit is gewoon het einde van de EU. Hervormingen komen veel te laat, meer landen gaan dit voorbeeld volgen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:58:31 #200
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265329
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:57 schreef HexHunter het volgende:
TT is een beetje ernaast. Het moet zijn: 'Het begin van het einde voor de UK'. De EU komt later aan de beurt.
Onheilsprofeterij _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:59:35 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163265351
De UK heeft wel vaker tegen een vijandig Europa gestaan. Denk aan Napoleon met zijn continentale stelsel. Denk aan Hitler met zijn Antlantikwall. En iedere keer hebben de Britten gezegevierd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_163265368
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dit is gewoon het einde van de EU. Hervormingen komen veel te laat, meer landen gaan dit voorbeeld volgen.
Ach nee, die UK was altijd al dwarsligger en die hebben intern wel wat op te lossen nu.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:00:33 #203
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265370
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Onheilsprofeterij _O-
Het is wel een mogelijke uitkomst, als de dames en heren een softe deal maken en verder business as usual proberen te spelen dan spat het binnen 2 jaar uitelkaar.
pi_163265378
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Onheilsprofeterij _O-
Als er een nieuw Schots referendum komt gaan die zich gewoon afscheiden. Economische onzekerheid gaf vorige keer de doorslag. Juist dat gene wat we nu zien.

Over Noord-Ierland durf ik geen uitspraken te doen.
NEE!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:01:20 #205
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:59 schreef LXIV het volgende:
De UK heeft wel vaker tegen een vijandig Europa gestaan. Denk aan Napoleon met zijn continentale stelsel. Denk aan Hitler met zijn Antlantikwall. En iedere keer hebben de Britten gezegevierd.
De vorige keer hadden ze een koloniaal rijk en de Amerikanen achter zich. Daarnaast hebben de Britten nooit gezegevierd. De Russen hebben zowel Napoleon als Hitler verslagen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:02:09 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163265400
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe is dit anders dan mensen 'dom' noemen?
Wat ik geef is een reflectie van de werkelijkheid, wat de frame 'dom' betreft is een mening van bepaalde lieden met dat gedrag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:02:09 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163265402
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

De vorige keer hadden ze een koloniaal rijk en de Amerikanen achter zich. Daarnaast hebben de Britten nooit gezegevierd. De Russen hebben zowel Napoleon als Hitler verslagen.
De Britten stonden in ieder geval aan de winnende kant. En continentaal Europa niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:02:54 #208
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_163265419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met hem eens. We moeten af van dat hele onzinverhaal dat het om handel gaat. Het is nooit over handel gegaan en het zal ook nooit over handel gaan. Het gaat over vrede en veiligheid.
Vrede en veiligheid?? De EU heeft mijn wijk, en de rest van Europa, alleen maar onveiliger gemaakt. Massa-immigratie van oorlogsculturen uit het Midden-Oosten, criminaliteit, massa aanrandingen, aanvallen op onze cultuur en kinderfeestjes, onthoofdingen, terrorisme...dat is wat de EU ons gebracht heeft. De EU is roekeloos en onverantwoordelijk en brengt met haar onbegrensde en kinderlijke naïviteit de Europese burgers in gevaar.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_163265430
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Britten stonden in ieder geval aan de winnende kant. En continentaal Europa niet.
Ja, want continenteel Europa was in één blok verenigd met Napje en ome Adi tegen Britannia.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:03:53 #210
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265437
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Britten stonden in ieder geval aan de winnende kant. En continentaal Europa niet.
Oh, net waren ze nog de winnaars en nu plotseling is het de winnende kant. Wel een paar graadjes minder he.
pi_163265451
De vissers daar hebben schijt aan EU regels nu. Klein voorbeeld.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:04:45 #212
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163265458
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:58 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als politici dat deden dan hadden we een ideale wereld ;)
Als politici dat deden waren we wellicht nooit begonnen aan 'het project EU'. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:04:54 #213
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265463
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh, net waren ze nog de winnaars en nu plotseling is het de winnende kant. Wel een paar graadjes minder he.
Er zijn meer slagen nodig om een oorlog te winnen. Nadenkertje.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163265484
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als politici dat deden waren we wellicht nooit begonnen aan 'het project EU'. :o
In essentie is verregaande Europese samenwerking een fantastisch idee. Alleen de uitvoering is de afgelopen twintig jaar wat minder geweest.
pi_163265491
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:01 schreef HexHunter het volgende:

Over Noord-Ierland durf ik geen uitspraken te doen.
Dat is groter kruitvat dan Schotland .
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:06:19 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163265492
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, want continenteel Europa was in één blok verenigd met Napje en ome Adi tegen Britannia.
Effectief wel ja.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:07:18 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163265507
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:02 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Vrede en veiligheid?? De EU heeft mijn wijk, en de rest van Europa, alleen maar onveiliger gemaakt. Massa-immigratie van oorlogsculturen uit het Midden-Oosten, criminaliteit, massa aanrandingen, aanvallen op onze cultuur en kinderfeestjes, onthoofdingen, terrorisme...dat is wat de EU ons gebracht heeft. De EU is roekeloos en onverantwoordelijk en brengt met haar onbegrensde en kinderlijke naïviteit de Europese burgers in gevaar.

In wat voor wijk woon jij dan, met onthoofdingen, massa-aanrandingen en kinderfeestjes?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_163265526
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Effectief wel ja.
Zeg dat tegen Nederland, België, Frankrijk, Polen, Tsjechoslowakije etc. (WOII).

Zeg dat tegen Nederland, België (Oostenrijkse Nederlanden), Pruisen en alle Duitse staatjes etc. (Napoleon).
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:08:48 #219
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265544
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Er zijn meer slagen nodig om een oorlog te winnen. Nadenkertje.
Kan wel wezen, er is ook meer nodig dan de Britten om een conflict op Europese schaal te winnen. De schrijver deed voorkomen alsof ze op z'n Asterix' in hun eentje alles hadden tegengehouden. Dat is nooit het geval geweest. Zeker niet in de Tweede Wereldoorlog, waar ze weinig meer waren dan de plek waarvandaan de Amerikanen hun invasie in west-europa hebben gelanceerd.
pi_163265553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dit is gewoon het einde van de EU. Hervormingen komen veel te laat, meer landen gaan dit voorbeeld volgen.
De EU heeft zich in lastige positie gemanoeuvreerd. Als de EU de problemen eerder bij de wortel had aangepakt dan hadden zo nog een kans gemaakt om het te kunnen oplossen. De enige uiteindelijk oplossing is dat men er gewoon de stekker uitsteekt.

Lachen toch een negatieve rente van -1% en de geldpers draait op volle sterkte faalbeleid van de bovenste plank. Over de situatie met vluchtelingen nog maar te zwijgen ik zeg dag EU :W
pi_163265557
Ik stel voor dat wij een referendum houden: willen we ons bij GB aansluiten? Schotland eruit, wij erin. Ik stem alvast ja.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_163265558
Ik zou het wel ironisch vinden als dit zorgt voor een hereniging van een groot Ierland, al verwacht ik dat niet. Desalniettemin zullen Ieren uit beide landen op het eiland niet blij zijn met een harde grens die nu gaat komen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163265560
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat ik geef is een reflectie van de werkelijkheid, wat de frame 'dom' betreft is een mening van bepaalde lieden met dat gedrag.
Je praat het nog goed ook? Jammer!
pi_163265566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kan wel wezen, er is ook meer nodig dan de Britten om een conflict op Europese schaal te winnen. De schrijver deed voorkomen alsof ze op z'n Asterix' in hun eentje alles hadden tegengehouden. Dat is nooit het geval geweest. Zeker niet in de Tweede Wereldoorlog, waar ze weinig meer waren dan de plek waarvandaan de Amerikanen hun invasie in west-europa hebben gelanceerd.
Ze hebben wel knap de Battle of Britain gewonnen, maar veel meer dan tegenhouden in afwachting van versterking hebben mag je het niet noemen nee.

Even kort door de bocht.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:09:59 #225
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163265567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:39 schreef ErwinRommel het volgende:
"KAN" zeg ik. Weet ik veel wat er werkelijk mee gedaan gaat worden ;)
Turkije is ook lid van de NAVO dus het VK blijft dat ook.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163265569
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

In wat voor wijk woon jij dan, met onthoofdingen, massa-aanrandingen en kinderfeestjes?
:D
pi_163265585
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik stel voor dat wij een referendum houden: willen we ons bij GB aansluiten? Schotland eruit, wij erin. Ik stem alvast ja.
als je dan toch gaat wauwelen hou dan gelijk een referendum over aansluiten bij DEUTSCHLAND. Daar hebben we meer aan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage vrijdag 24 juni 2016 @ 13:11:29 #228
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_163265595
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:55 schreef Kaas- het volgende:
Frankrijk is direct een grotere economie dan het VK. _O-
LondonEconomic twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 09:44:22 The UK is no longer the world's 5th largest economy. The £ has fallen so far that France has overtaken us. #EUref reageer retweet
*O*
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_163265596
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als je dan toch gaat wauwelen hou dan gelijk een referendum over aansluiten bij DEUTSCHLAND. Daar hebben we meer aan.
In die situatie zitten we nu al.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:11:41 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163265597
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zeg dat tegen Nederland, België, Frankrijk, Polen, Tsjechoslowakije etc. (WOII).
Er zijn ca 20x zoveel Nederlanders aan het Oostfront gesneuveld dan dat er tegen de Duitsers gesneuveld zijn. Idem dat Frankrijk Gibraltar gebombardeerd heeft en in Syrië en wat andere koloniën hard tegen de Engelsen gevochten heeft. Polen bestond effectief niet meer, maar Tsjechië is Duitsland zeer ten dienste geweest met de productie van Panzerwagens. "Neutrale" landen als Zweden hebben enorm veel ijzererts, kogellagers etc naar Duitsland verscheept en zeer veel landen waren rechtstreeks verbonden met Duitsland.
quote:
Zeg dat tegen Nederland, België (Oostenrijkse Nederlanden), Pruisen en alle Duitse staatjes etc. (Napoleon).
Napoleon hebben we nog minder gesteund dan Hitler, dat klopt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_163265607
Zowel Noord-Ierland en Schotland hebben eigen ploeg in vele sporten.
England en Wales kiezen voor exit, de rest van UK niet.
Houston we have a problem.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:12:57 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163265622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kan wel wezen, er is ook meer nodig dan de Britten om een conflict op Europese schaal te winnen. De schrijver deed voorkomen alsof ze op z'n Asterix' in hun eentje alles hadden tegengehouden. Dat is nooit het geval geweest. Zeker niet in de Tweede Wereldoorlog, waar ze weinig meer waren dan de plek waarvandaan de Amerikanen hun invasie in west-europa hebben gelanceerd.
In 1940 was Engeland het enige land dat zijn rug nog recht hield tegenover continentaal Europa. Toen deden de Russen en de Amerikanen helemaal nog niet mee, en landen als Spanje en Turkije hielden zich maar al te koest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:12:58 #233
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Turkije is ook lid van de NAVO dus het VK blijft dat ook.
Daar heb ik het niet over ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163265634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Onheilsprofeterij _O-

Nicola Sturgeon announces plans for second Scottish independence referendum after UK votes for Brexit


Duurde ook maar een paar minuten voor m'n onheilsprofeterij vorm begon aan te nemen. _O-
NEE!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:14:04 #235
117098 Hathor
Effe niet
pi_163265637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kan wel wezen, er is ook meer nodig dan de Britten om een conflict op Europese schaal te winnen. De schrijver deed voorkomen alsof ze op z'n Asterix' in hun eentje alles hadden tegengehouden. Dat is nooit het geval geweest. Zeker niet in de Tweede Wereldoorlog, waar ze weinig meer waren dan de plek waarvandaan de Amerikanen hun invasie in west-europa hebben gelanceerd.
Daarvoor hebben ze in hun eentje er nog wel even voor gezorgd dat de Duitse luchtmacht hun luchtdominantie verspeelde, waardoor er minder slagkracht was aan het oostfront.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:14:17 #236
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_163265639
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

In wat voor wijk woon jij dan, met onthoofdingen, massa-aanrandingen en kinderfeestjes?
Eerst goed lezen en dan pas reageren.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_163265650
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zowel Noord-Ierland en Schotland hebben eigen ploeg in vele sporten.
England en Wales kiezen voor exit, de rest van UK niet.
Houston we have a problem.
Noord-Ierland heeft in veel sporten juist al een gecombineerd team met de Republiek Ierland (waaronder rugby, basketbal, honkbal, cricket en hockey). Voetbal is daarop een uitzondering.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:14:46 #238
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163265652
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:13 schreef HexHunter het volgende:

[..]


Nicola Sturgeon announces plans for second Scottish independence referendum after UK votes for Brexit


Duurde ook maar een paar minuten voor m'n onheilsprofeterij vorm begon aan te nemen. _O-
_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:15:05 #239
117098 Hathor
Effe niet
pi_163265661
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:09 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou het wel ironisch vinden als dit zorgt voor een hereniging van een groot Ierland, al verwacht ik dat niet. Desalniettemin zullen Ieren uit beide landen op het eiland niet blij zijn met een harde grens die nu gaat komen.
Gerry Adams schijnt dat inmiddels al wel geopperd the hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163265669
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Poetin kennende sta ik daar niet van te kijken :')
Geef 'm 1 vinger en hij pakt je hele hand.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:16:57 #241
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163265701
Het gekke is dat veel mensen die Brexit gestemd hebben niet per se tegen Europese samenwerking zijn, maar wel tegen de EU in haar huidige vorm. Dat is al tig keer duidelijk gemaakt aan de heren in Brussel, maar alsnog is er nooit op gereageerd.

De beschuldigingen aan de tabloids en ongeschoolde Britten ten spijt, de starheid & incompetentie van de Europese Commissie (en de andere 100 Europese organen :')) zijn voornamelijk debet aan deze Brexit. Aan hen om het boetekleed aan te trekken en deze onfortuinlijke situatie recht te trekken. Enkele ideeën uit m'n box:

• Afschaffing van de maandelijkse verhuis naar Straatsburg
• Ontslaan van alle overbodige EU-ambtenaren, loon verlagen naar een normaal niveau, belastingsregels (geen belasting moeten betalen in België) voor EU-ambtenaren afschaffen
• Meer macht aan het Europees Parlement, dat volledig onafhankelijk moet kunnen stemmen over wetten ("richtlijnen")
• EC in z'n geheel naar huis, alle zogenaamde commissariaten afschaffen. Bevoegdheden niet meer verdelen per land maar op een logische wijze. Met 28, of nu 27, kun je nu eenmaal niet elk land een deeltje van de koek geven. Je hebt dezelfde hoeveelheid bevoegheden als voor de grote uitbreiding van 2004 en alsnog hebben ze het steeds meer opgedeeld?! Verdeel het onder mensen die van wanten weten en niet op basis van nationaliteit.
• ...

Sommige maatregelen zijn symbolisch, andere structureel. Maar allemaal kunnen ze het democratisch deficit elimineren.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163265747
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gerry Adams schijnt dat inmiddels al wel geopperd the hebben.
Gerry Adams is een koekwaus die enkel voor wat verstokte katholieken spreekt. Okee beetje overdreven misschien, maar hereniging moet uit de protestantse hoek komen, niet de katholieke.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163265750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gerry Adams schijnt dat inmiddels al wel geopperd the hebben.
Maar dat gaat toch nooit gebeuren?
pi_163265757
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:09 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou het wel ironisch vinden als dit zorgt voor een hereniging van een groot Ierland, al verwacht ik dat niet. Desalniettemin zullen Ieren uit beide landen op het eiland niet blij zijn met een harde grens die nu gaat komen.
Lijkt me wel goede uitkomst wanneer dat gaat gebeuren, waarom zou je op zo'n mooi eiland 2 landen hebben?
pi_163265763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn ca 20x zoveel Nederlanders aan het Oostfront gesneuveld dan dat er tegen de Duitsers gesneuveld zijn.
[..]
Die claim klopt sowieso niet (bron: CBS).

  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:20:50 #246
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163265775
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind kritiek op arbeidsmigratie gewoon legitiem hoor.

De EU faciliteert vrij verkeer van kapitaal, goederen en personen. Daar zijn een hoop voordelen aan verbonden die niemand ontkent, maar het heeft ook belastingvlucht gefaciliteert en concurrentie op lonen, een zogenaamde 'race to the bottom'.

Dat veel mensen aan de onderkant van de samenleving zich hiertegen verzetten is helemaal niet 'dom', alleen is het vinden van een oplossing hiervoor nog niet zo eenvoudig.

Maar de grootste roepers dat anderen 'dom' zijn zijn dan ook helemaal niet uit op een oplossing daarvoor. Die vinden die race to the bottom wel prima.
Ik ben het me je eens. Het feit dat de EU iedereen als een idioot of laag opgeleide ziet die tegen een EU is in zijn huidige vorm is juist een oorzaak waarom die EU nu niet functioneerd als dat het zou moeten.
En wat is hoog opgeleid. Als je met een massa te maken hebt waar onvrede heerst kun je dat doodeenvoudig niet negeren en het wegwuiven met een kreet dom.

De Fransen staken en daar zitten hoog opgeleiden tussen die tegen die race to the bottom zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163265787
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:16 schreef Lothiriel het volgende:
Het gekke is dat veel mensen die Brexit gestemd hebben niet per se tegen Europese samenwerking zijn, maar wel tegen de EU in haar huidige vorm. Dat is al tig keer duidelijk gemaakt aan de heren in Brussel, maar alsnog is er nooit op gereageerd.

De beschuldigingen aan de tabloids en ongeschoolde Britten ten spijt, de starheid & incompetentie van de Europese Commissie (en de andere 100 Europese organen :')) zijn voornamelijk debet aan deze Brexit. Aan hen om het boetekleed aan te trekken en deze onfortuinlijke situatie recht te trekken. Enkele ideeën uit m'n box:

• Afschaffing van de maandelijkse verhuis naar Straatsburg
• Ontslaan van alle overbodige EU-ambtenaren, loon verlagen naar een normaal niveau, belastingsregels (geen belasting moeten betalen in België) voor EU-ambtenaren afschaffen
• Meer macht aan het Europees Parlement, dat volledig onafhankelijk moet kunnen stemmen over wetten ("richtlijnen")
• EC in z'n geheel naar huis, alle zogenaamde commissariaten afschaffen. Bevoegdheden niet meer verdelen per land maar op een logische wijze. Met 28, of nu 27, kun je nu eenmaal niet elk land een deeltje van de koek geven. Je hebt dezelfde hoeveelheid bevoegheden als voor de grote uitbreiding van 2004 en alsnog hebben ze het steeds meer opgedeeld?! Verdeel het onder mensen die van wanten weten en niet op basis van nationaliteit.
• ...

Sommige maatregelen zijn symbolisch, andere structureel. Maar allemaal kunnen ze het democratisch deficit elimineren.
Men zit niet te wachten op een totalitaire Europese Staat de EU heeft weinig te bieden behalve een hoop ellende. Maar dat begrijpt men niet in Brussel want die leven in fantasialand.
pi_163265795
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Lijkt me wel goede uitkomst wanneer dat gaat gebeuren, waarom zou je op zo'n mooi eiland 2 landen hebben?
Britse bemoeienis en de onwil van de Engelsen om overige lidstaten van het VK eruit te laten stappen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:22:07 #249
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265797
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

In 1940 was Engeland het enige land dat zijn rug nog recht hield tegenover continentaal Europa. Toen deden de Russen en de Amerikanen helemaal nog niet mee, en landen als Spanje en Turkije hielden zich maar al te koest.
Het was ook het enige land dat Tjechoslowakije in de uitverkoop deed.
pi_163265807
England zit in de shit nu. De UK staat op de tocht.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:23:32 #251
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265829
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:16 schreef Lothiriel het volgende:
Het gekke is dat veel mensen die Brexit gestemd hebben niet per se tegen Europese samenwerking zijn, maar wel tegen de EU in haar huidige vorm. Dat is al tig keer duidelijk gemaakt aan de heren in Brussel, maar alsnog is er nooit op gereageerd.

De beschuldigingen aan de tabloids en ongeschoolde Britten ten spijt, de starheid & incompetentie van de Europese Commissie (en de andere 100 Europese organen :')) zijn voornamelijk debet aan deze Brexit. Aan hen om het boetekleed aan te trekken en deze onfortuinlijke situatie recht te trekken. Enkele ideeën uit m'n box:

• Afschaffing van de maandelijkse verhuis naar Straatsburg
• Ontslaan van alle overbodige EU-ambtenaren, loon verlagen naar een normaal niveau, belastingsregels (geen belasting moeten betalen in België) voor EU-ambtenaren afschaffen
• Meer macht aan het Europees Parlement, dat volledig onafhankelijk moet kunnen stemmen over wetten ("richtlijnen")
• EC in z'n geheel naar huis, alle zogenaamde commissariaten afschaffen. Bevoegdheden niet meer verdelen per land maar op een logische wijze. Met 28, of nu 27, kun je nu eenmaal niet elk land een deeltje van de koek geven. Je hebt dezelfde hoeveelheid bevoegheden als voor de grote uitbreiding van 2004 en alsnog hebben ze het steeds meer opgedeeld?! Verdeel het onder mensen die van wanten weten en niet op basis van nationaliteit.
• ...

Sommige maatregelen zijn symbolisch, andere structureel. Maar allemaal kunnen ze het democratisch deficit elimineren.
Ik schat dat ik het 85% met je eens ben.
pi_163265831
En de angstretoriek gaat verder nu de uitslag bekend is. De beursen dalen opeens, er moet een echtscheiding komen en zo snel mogelijk vaart worden gemaakt met het eigenlijk bestraffen van Engeland. Nu ze niet meer bij het clubje horen mogen ze opeens dood donderen. Des te meer rede op er uit te stappen. Het werd een keer tijd dat de corruptie en gebrek aan democratie werd afgestraft. Ze zijn natuurlijk bang dat meer landen gaan volgen en dat ze de controle gaan verliezen. Als in de toekomst de EU niet gaat hervormen gaat dat ook gebeuren.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:24:16 #253
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163265840
RichardNJames twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 10:32:45 'I'm shocked. I voted leave but I didn't think my vote would count.' https://t.co/rP82s3L8QO reageer retweet
Wat een lul ben je dan. _O-
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_163265855
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:24 schreef MrvanTrapZ het volgende:
RichardNJames twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 10:32:45 'I'm shocked. I voted leave but I didn't think my vote would count.' https://t.co/rP82s3L8QO reageer retweet
Wat een lul ben je dan. _O-
:D :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163265865
Poetin heeft gewonnen.
pi_163265890
Poetin zit nu in zijn vuistje te lachen. Als straks de EU uit elkaar valt dan kan hij Oost-Europa weer annexeren.
pi_163265892
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:25 schreef Atak het volgende:
Poetin heeft gewonnen.
:')
pi_163265893
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:25 schreef Atak het volgende:
Poetin heeft gewonnen.
Die doet op zijn gemak nog rondje op zijn paard.
pi_163265897
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:26 schreef Atak het volgende:
Poetin zit nu in zijn vuistje te lachen. Als straks de EU uit elkaar valt dan kan hij Oost-Europa weer annexeren.
oh haha laat maar
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:26:53 #260
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_163265905
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:55 schreef Kaas- het volgende:
Frankrijk is direct een grotere economie dan het VK. _O-
LondonEconomic twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 09:44:22 The UK is no longer the world's 5th largest economy. The £ has fallen so far that France has overtaken us. #EUref reageer retweet
Waan van de dag en zo...Niet serieus te nemen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:27:15 #261
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:24 schreef MrvanTrapZ het volgende:
RichardNJames twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 10:32:45 'I'm shocked. I voted leave but I didn't think my vote would count.' https://t.co/rP82s3L8QO reageer retweet
Wat een lul ben je dan. _O-
Ik had net een leuke op een ander forum.

Twee britten A (in) B (out)

A : shit shit shit shit, we krijgen net een mail van de CEO en de toon overduidelijk dat deze uitkomst mij m'n baan kan kosten.

B : hey A, ik hoop dat je baan veilig is.

Gobsmacking.
pi_163265920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:24 schreef MrvanTrapZ het volgende:
RichardNJames twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 10:32:45 'I'm shocked. I voted leave but I didn't think my vote would count.' https://t.co/rP82s3L8QO reageer retweet
Wat een lul ben je dan. _O-
man man man :')

ik weet niet of ik hier nou om moet lachen of heel treurig vinden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163265926
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:26 schreef Atak het volgende:
Poetin zit nu in zijn vuistje te lachen. Als straks de EU uit elkaar valt dan kan hij Oost-Europa weer annexeren.
Onderschat die Polen niet.
pi_163265930
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die doet op zijn gemak nog rondje op zijn paard.
Ze kunnen beter beginnen met het leren van Russisch.
pi_163265934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik ben het me je eens. Het feit dat de EU iedereen als een idioot of laag opgeleide ziet die tegen een EU is in zijn huidige vorm is juist een oorzaak waarom die EU nu niet functioneerd als dat het zou moeten.
En wat is hoog opgeleid. Als je met een massa te maken hebt waar onvrede heerst kun je dat doodeenvoudig niet negeren en het wegwuiven met een kreet dom.

De Fransen staken en daar zitten hoog opgeleiden tussen die tegen die race to the bottom zijn.
In delen van Oost Europa is het gemiddeldd maandloon zo'n 300 Euro wat denk je dat er dan gebeurd wanneer de grenzen plots opengaan.

Onze inkomensniveau in 2016 is gelijk aan ons inkomensniveau in 2000, in 16 jaar tijd 0,0 groei gehad.

En dan loop je langs een bouwplaats in Nederland en dan werken er alleen maar Ieren Portugezen en Roemen via vage uitzendbureau constructies :')
pi_163265941
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:23 schreef Rattataki het volgende:
En de angstretoriek gaat verder nu de uitslag bekend is. De beursen dalen opeens, er moet een echtscheiding komen en zo snel mogelijk vaart worden gemaakt met het eigenlijk bestraffen van Engeland. Nu ze niet meer bij het clubje horen mogen ze opeens dood donderen. Des te meer rede op er uit te stappen. Het werd een keer tijd dat de corruptie en gebrek aan democratie werd afgestraft. Ze zijn natuurlijk bang dat meer landen gaan volgen en dat ze de controle gaan verliezen. Als in de toekomst de EU niet gaat hervormen gaat dat ook gebeuren.
Dit.
pi_163265943
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Onderschat die Polen niet.
Polen? Puahahaah, net zoals in WO2 zeker en hoe ze uit elkaar getrokken werden. Die stellen niks voor en zeker niet tegen Rusland.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:29:04 #268
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_163265946

Huilen van geluk! Moge de rest volgen! Op naar een intensieve gelijkwaardige Europese samenwerking tussen soevereine staten!

w/ w/ w/
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:29:33 #269
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163265955
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:28 schreef cofox het volgende:

[..]

In delen van Oost Europa is het gemiddeldd maandloon zo'n 300 Euro wat denk je dat er dan gebeurd wanneer de grenzen plots opengaan.

Onze inkomensniveau in 2016 is gelijk aan ons inkomensniveau in 2000, in 16 jaar tijd 0,0 groei gehad.

En dan loop je langs een bouwplaats in Nederland en dan werken er alleen maar Ieren Portugezen en Roemen via vage uitzendbureau constructies :')
De Britten hebben zelf in 2004 hun grenzen wagenwijd opengezet. Wij hebben een wachttijd van 7 jaar aangehouden, net zoals de meeste landen.
pi_163265958
Ook Hongaren kunnen erg lastig zijn.
pi_163265987
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die doet op zijn gemak nog rondje op zijn paard.
Hoho, op z'n grizzly.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163265994
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:28 schreef cofox het volgende:

En dan loop je langs een bouwplaats in Nederland en dan werken er alleen maar Ieren Portugezen en Roemen via vage uitzendbureau constructies :')
Goeie handel man.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:33:58 #273
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_163266051
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Goeie handel man.
Voor sommigen wel ja, voor de meerderheid van dit land levert het echter niets op.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:34:01 #274
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163266053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 12:25 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ze hebben een "stiff upperlip". Dus de Britten zal het wel lukken om een dealtje te sluiten.
Volgens mij zijn de Britten juist totaal onhandig in het onderhandelen. Ze hadden kunnen scoren tegenover de sclerotische troep die de EU vaak is. Maar ze hebben meer met vechten tegen windmolens dan haalbare doelen stellen.

Als ze bijvoorbeeld dat verhuiscircus van het EP ook op hun eisenlijstje hadden gezet was dat een symbolische overwinning geweest en dan hadden zelfs mensen die pro-EU zijn ze toegejuichd.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:35:23 #275
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_163266097
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:26 schreef Atak het volgende:
Poetin zit nu in zijn vuistje te lachen. Als straks de EU uit elkaar valt dan kan hij Oost-Europa weer annexeren.
Eerst gaat hij Turkije innemen. BOEMAN POETIN KOMT ERAAN! oO/ 8} Verberg je dochters!
pi_163266102
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:28 schreef cofox het volgende:

[..]

In delen van Oost Europa is het gemiddeldd maandloon zo'n 300 Euro wat denk je dat er dan gebeurd wanneer de grenzen plots opengaan.

Onze inkomensniveau in 2016 is gelijk aan ons inkomensniveau in 2000, in 16 jaar tijd 0,0 groei gehad.

En dan loop je langs een bouwplaats in Nederland en dan werken er alleen maar Ieren Portugezen en Roemen via vage uitzendbureau constructies :')
Dat ligt niet alleen aan de EU. Nederlandse bedrijven buiten goedkope buitenlandse krachten uit en de Nederlandse overheid treedt niet krachtdadig op.
pi_163266107
Die Britten die er zo enorm graag uit wilden hebben nu in elk geval geen haast.
De voorbereidingen van een vertrek moeten nu in gang gezet worden, als het aan hen ligt gaat er dus nog wel een paar jaar overheen.

Terecht dat de EU wil dat er nu vaart achter gezet wordt. Met iemand waarvan je weet dat hij weggaat is het moeilijk onderhandelen over lopende zaken en de toekomst.

quote:
Boris Johnson, het gezicht van het vertrek-kamp van het Britse referendum, zegt dat er geen haast nodig is bij het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie. Johnson reageerde voor het eerst op de uitslag van het referendum, waarin 52 procent voor een vertrek uit de EU stemde.

Johnson benadrukte dat op korte termijn er niets verandert voor de Britten. Het enige dat in gang moet worden gezet zijn volgens hem de voorbereidingen voor een vertrek.

De Europese Unie verwacht dat premier Cameron "zo snel mogelijk" artikel 50 van het Verdrag van Lissabon in gang zet, waardoor de onderhandelingen over de voorwaarden van het vertrek kunnen beginnen.

Ook na dat vertrek zal het Verenigd Koninkrijk zich niet isoleren, zei Johnson. Hij wilde vooral jongeren geruststellen dat eerder het tegenovergestelde zal gebeuren: "We kunnen Europa niet de rug toekeren, we zijn onderdeel van Europa. Onze kinderen en kleinkinderen zullen een fantastische toekomst hebben als Europeanen."

Met deze uitslag blijft het Verenigd Koninkrijk volgens hem een grote Europese macht. "Maar er is simpelweg niet de behoefte om in de 21e eeuw deel uit te maken van een federale overheid in Brussel, die nergens ter wereld navolging vindt", zegt hij.
Dankzij zijn moed heeft dit land voor het eerst in 43 jaar de kans gekregen te stemmen in een EU-referendum.
Boris Johnson over premier Cameron
Johnson bedankte David Cameron, die vanochtend vanwege de uitslag van het referendum zijn vertrek aankondigde. Binnen de Conservatieven werd verschillend gedacht over het Britse lidmaatschap van de EU. Cameron voerde campagne voor het blijf-kamp; Johnson voor het vertrek-kamp.

Volgens Johnson heeft Cameron de Conservatieven en het Verenigd Koninkrijk fantastisch geleid. "Dankzij zijn moed heeft dit land voor het eerst in 43 jaar de kans gekregen te stemmen in een EU-referendum."

De oud-burgemeester van Londen zei niet of hij zich kandidaat stelt als opvolger van Cameron. In de Britse media wordt hij al wel genoemd als de grootste kanshebber om de nieuwe premier te worden. Ook de bookmakers vinden Johnson de gedoodverfde favoriet.

Andere kanshebbers zijn minister van Justitie Michael Gove en minister van Binnenlandse Zaken Theresa May. De verwachting is dat meer mensen zich kandidaat zullen stellen.

Voor de machtswisseling zijn geen nieuwe parlementsverkiezingen nodig. Voor het partijcongres van de Conservatieven in oktober, moet de opvolger van David Cameron bekend zijn.
Bron
pi_163266134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Britten hebben zelf in 2004 hun grenzen wagenwijd opengezet. Wij hebben een wachttijd van 7 jaar aangehouden, net zoals de meeste landen.
Plus de Britse overheid heeft geen enkele mogelijkheid aangegrepen arbeidsmigratie te beperken, terwijl ze die ruimte wel had.

De EU is niet perfect, maar het instituut krijgt de schuld van veel zaken die nationale leiders / regeringen hebben laten gebeuren.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:37:13 #279
323401 Kijkertje
met filter
pi_163266142
Gefeliciteerd alle anti-EU'ers! Het VK is bevrijd van het juk van de EU! *O*

Ik vraag me wel af waarom ze dan geen haast hebben om zo snel mogelijk van die vrijheid te genieten :?

Boris Johnson: geen haast met brexit
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:37:49 #280
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_163266158
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:26 schreef Atak het volgende:
Poetin zit nu in zijn vuistje te lachen. Als straks de EU uit elkaar valt dan kan hij Oost-Europa weer annexeren.
Sorry maar wat heeft het uit elkaar vallen van de EU met de NAVO te maken? Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_163266169
Nu de tijd om door te duwen volgens Guy Verhofstadt:
http://www.demorgen.be/op(...)pak-b81692a4/1rxsii/
Britten zo snel mogelijk eruit, EU zo snel mogelijk de bevoegdheden en hefbomen geven om echt beleid te voeren...
quote:
Ten tweede moeten we iets bijzonder on-Europees doen: de opportuniteit in deze crisis zien en haar benutten. Want de Brexit is niet meer dan een symptoom van de diepe onvrede die overal heerst. Het feit dat we - voor het achtste jaar op rij - blijven hangen in economische stagnatie. Dat we er niet in slagen een humaan vluchtelingenbeleid te voeren. Dat we geen begin van antwoord hebben op de geopolitieke dreigingen van de Islamitische Staat en Vladimir Poetin.

Hoog tijd dus om orde op zaken te stellen. Door Europa de bevoegdheden en de hefbomen te geven waarmee het echt beleid kan voeren. We moeten een Europese defensie unie in de steigers zetten. Onze eenheidsmunt schragen met een echte fiscale unie. Onze vrije Schengen-ruimte daadwerkelijk beschermen met een effectieve Europese grens- en kustwacht. We moeten grensoverschrijdende misdaad en terrorisme aanpakken met een Europese inlichtingen- en veiligheidsdienst die geen nationale grenzen kent.
I´m back.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:38:32 #282
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163266176
Haha, er zijn vandaag tot nu toe 10.000 handtekeningen opgehaald voor een onafhankelijkheidsreferendum voor Londen :)
pi_163266193
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:38 schreef Ryan3 het volgende:
Nu de tijd om door te duwen volgens Guy Verhofstadt:
http://www.demorgen.be/op(...)pak-b81692a4/1rxsii/
Britten zo snel mogelijk eruit, EU zo snel mogelijk de bevoegdheden en hefbomen geven om echt beleid te voeren...

[..]

Ah, zo kennen we de eurocraten weer. De oplossing is altijd meer EU.
pi_163266197
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:37 schreef Kijkertje het volgende:
Gefeliciteerd alle anti-EU'ers! Het VK is bevrijd van het juk van de EU! *O*

Ik vraag me wel af waarom ze dan geen haast hebben om zo snel mogelijk van die vrijheid te genieten :?

Boris Johnson: geen haast met brexit
ja, wat is dit nu weer voor een slappe reactie van Boris Johnson...

oh wacht... voorschot op het premierschap waar het hem al die tijd al om te doen is geweest :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163266210
quote:
Sophie in 't Veld (D66)
"hopelijk is het shocktherapie voor de rest van de EU en de Nederlandse partijen in het midden die zich hebben laten gijzelen door populisme. Je ziet nu dat het ook kapot kan gaan'', aldus D66'er Sophie in 't Veld.
Van de FP. Toch bijzonder hoe eurofielen met weer de totaal verkeerde oplossing komen.
  Moderator vrijdag 24 juni 2016 @ 13:40:13 #286
18653 crew  D.
pi_163266224
Iemand die weet of de koers (sinds zo'n 4 uur geleden) van de Pond aan het herstellen is, of dat de Euro nog iets gedaald is?
pi_163266225
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:39 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Ah, zo kennen we de eurocraten weer. De oplossing is altijd meer EU.
Voorspelbaar is het wel, ergens.
I´m back.
pi_163266231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:38 schreef HiZ het volgende:
Haha, er zijn vandaag tot nu toe 10.000 handtekeningen opgehaald voor een onafhankelijkheidsreferendum voor Londen :)
Londen zou het als land trouwens wel prima doen! Heb er een keer een heel artikel over gelezen, tot en met de samenstelling van het voetbal- en rugbyteam aan toe.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163266238
*O* *O* *O* *O* *O*
w/ w/ w/ w/ w/ w/

Fuck off England, welkom Schotland.
Andere landen die de voordelen van de EU willen maar met vrijstelling van alles wat hen niet bevalt mogen ook opkrassen wat mij betreft.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163266248
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:38 schreef HiZ het volgende:
Haha, er zijn vandaag tot nu toe 10.000 handtekeningen opgehaald voor een onafhankelijkheidsreferendum voor Londen :)
Dat zijn gewoon zure verliezens die goedkoop een puntje willen maken. 10K is niets op 8.5 miljoen.
pi_163266249
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat ligt niet alleen aan de EU. Nederlandse bedrijven buiten goedkope buitenlandse krachten uit en de Nederlandse overheid treedt niet krachtdadig op.
Tegen Turkije heeft hij kans. Dat weet hij zelf ook. :') Hij gaat voor oost-Europa en dan stoot die waarschijnlijk door naar NL. :')
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:41:51 #292
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163266280
Verrassend wie er weer komt baggeren in dit topic.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:43:24 #293
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163266322
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:37 schreef Kijkertje het volgende:
Gefeliciteerd alle anti-EU'ers! Het VK is bevrijd van het juk van de EU! *O*

Ik vraag me wel af waarom ze dan geen haast hebben om zo snel mogelijk van die vrijheid te genieten :?

Boris Johnson: geen haast met brexit
De meeste Brexit stemmers zullen niet tegen een EU zijn maar zijn tegen een federale overheid in Brussel.
Je zou denken dat Brussel er nu iets van zou leren. Maar men straft liever en gebruikt na een dag al gelijk harde taal. Je zou zeggen dat het dan meer op een dictatuur lijkt daar in Brussel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163266339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:40 schreef crystal_meth het volgende:
*O* *O* *O* *O* *O*
w/ w/ w/ w/ w/ w/

Fuck off England, welkom Schotland.
Andere landen die de voordelen van de EU willen maar met vrijstelling van alles wat hen niet bevalt mogen ook opkrassen wat mij betreft.
Ik kan niet wachten tot wij dit gedrocht mogen verlaten succes met Portugal Italië Spanje Frankrijk Griekenland en heel Oost Europa :W
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:44:18 #295
323401 Kijkertje
met filter
pi_163266351
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163266369
Mogen Engelse clubs nu nog wel meedoen met de Champions League?
pi_163266377
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:44 schreef Leonos het volgende:
Mogen Engelse clubs nu nog wel meedoen met de Champions League?
Nee.
De Russische en Turkse clubs nog wel!
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:45:42 #298
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_163266391
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:44 schreef Leonos het volgende:
Mogen Engelse clubs nu nog wel meedoen met de Champions League?
Direct het EK uitgooien zou ik zeggen :P
pi_163266393
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:45 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Nee.
De Russische en Turkse clubs nog wel!
Niceeee
  vrijdag 24 juni 2016 @ 13:45:47 #300
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163266395
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:44 schreef Leonos het volgende:
Mogen Engelse clubs nu nog wel meedoen met de Champions League?
Waarom niet. Turkse clubs doen toch ook mee.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163266396
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:44 schreef Leonos het volgende:
Mogen Engelse clubs nu nog wel meedoen met de Champions League?
Nee, want Noorse, Russische en Turkse clubs mogen ook niet mee doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')