http://www.telegraph.co.u(...)e-EU-referendum.htmlquote:2) The press was overwhelmingly in favor. Only the communist Morning Star was Euroskeptic. The Sun, Mail, Telegraph and other papers which have been critical of the EU in the past 25 years were all strongly pro-European in 1975.
Enkele grote (Amerikaanse) Banken en ondernemingen, waaronder Goldman Sachs, hebben recent, en na het World Economic Forum in Davos (mede als gevolg van druk door David Cameron die stelt alleen iets te kunnen doen tegen Brexit als er meer investeringen komen) geld gestopt in de campagne tegen een Brexit. Andere bedrijven dreigen Groot-Brittannië te verlaten als het voor een Brexit stemt. Maar aan de andere kant heeft Toyota gezegd sowieso te blijven wat de Britten ook kiezen. Verder zijn er veel Hedge Fund Managers die het Brexit-kamp financieel ondersteunen. De reden waarom:quote:3) The Confederation of British Industry, the British Chambers of Commerce and other business outfits had not produced the kind of negative critical reports on EU regulations and red tape which have been a staple output of business confederations in recent years. In 1975 413 out of 416 top FTSE CEOs said they supported the In campaign. A survey of top firms conducted in December 2015 found that only 4 percent would campaign to avoid Brexit.
Een interessant gegeven is dat de stoelendans is begonnen. Cameron zou overwegen de post van Minister van Buitenlandse Zaken aan Boris Johnson te geven om zo een Euroskeptische campagne van zijn kant te voorkomen. De huidige Minister van Buitenlandse Zaken, Philip Hammond, is al openlijk Euroskeptisch. Minister van Buitenlandse Zaken Theresa May is ook zeer kritisch geweest in het verleden en weigert nog steeds uit te sluiten dat ze het Brexit-kamp zal gaan leiden. Bovendien is zij een van de gegadigden om David Cameron op te volgen als partijleider (zie hieronder). De keuze voor ministerposten en de positie van de regering zal afhangen van David Cameron. In Brussel komen zijn eisen om Groot-Brittannië niet aan en werd in Davos recent nog gewaarschuwd door Premier Mark Rutte namens EU-voorzitter Nederland (tweede link). Cameron richt zich daarom op een second best resultaat en dat is zoveel mogelijk steun van buitenlandse investeerders zien te krijgen. Met hun geld denk hij de steun tegen een Brexit te kunnen Rechtvaardigen.quote:5) In 1975 the Tory leadership, including Margaret Thatcher, was strongly supportive. There were cross-party platforms. All the big beasts of Labour — Jim Callaghan, Roy Jenkins, Denis Healey and Edward Short were in favor. The younger Labour generation of John Smith, Shirley Williams and David Owen were pro-Europe. Today the stars of the Tory Party like London Mayor Boris Johnson, or the ambitious Business Secretary Sajid Javid are openly Euroskeptic and could tip the balance if they lead the Brexit campaign. No one will listen to Labour as the party is lost in its inner-party turmoil over its hard-left new leader, Jeremy Corbyn.
De verkiezing van een nieuwe Tory-leider zal naar verwachting nauw samenhangen met het Brexit-Referendum. Een succesvol resultaat en leiderschap in de campagne voor de ene positie kan zomaar leiden tot de opvolging van David Cameron.quote:7) Although Harold Wilson had to allow Labour ministers and MPs to speak against Europe, the only minister with status who did so was Tony Benn who already by then was seen as eccentric and drifting out to the far left. Now Cameron has given carte blanche to any cabinet minister to play to the Tory Eurosceptic gallery. The referendum vote fuses with the vote in the next 24 months for a successor to David Cameron who has announced he is standing down as leader and prime minister before the next election due to take place in 2020.
Wannabe Cameron successors like Boris Johnson, Theresa May, Sajid Javid or Michael Gove are natural Euroskeptics. No. 10 officials reckon two-thirds of Tory MP are Euroskeptic, as is the large majority of party members. They will chose the next leader. So the temptation for top Tories is to go for Brexit, win, and enter No. 10 as champions of the Tories who want out of Europe. Alternatively do they muzzle themselves in the campaign and tell MPs and the party activists who will vote for Cameron’s successor that they must now be pro-European? None of these high stakes were in play in 1975.
Ik schrok ook... heldere lucht, de zon schijnt, de vogeltjes fluiten... het lijkt wel alsof de wereld niet vergaat als er tegen de wens van de EU ingegaan wordtquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:11 schreef timmmmm het volgende:
Ik schrik ervan, ik had niet verwacht dat het ervan zou komen
En vergeet ook niet de 1,2 miljoen Britten in andere EU-landen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:19 schreef Jopie78 het volgende: [..] Je hebt gelijk, immigranten. Als dit al de reden zou zijn, dan ben ik heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Morgen alle ex-pats en immigranten op een boot en terug naar plek van herkomst?
Die hebben een probleem ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En vergeet ook niet de 1,2 miljoen Britten in andere EU-landen.
Dat werd gister ook al veel door bepaalde types geroepen maar volgens wie zou de wereld vandaag moeten vergaan bij een Brexit?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik schrok ook... heldere lucht, de zon schijnt, de vogeltjes fluiten... het lijkt wel alsof de wereld niet vergaat als er tegen de wens van de EU ingegaan wordt
Niemand weet wat er gaat gebeuren, maar dat dit enorme impact heeft is wel duidelijk. Het einde van de EU is niet onrealistisch. Volgens mij vind jij dat mooi, dus kan je ter geruststelling de grote specifieke voordelen daarvan opnoemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik schrok ook... heldere lucht, de zon schijnt, de vogeltjes fluiten... het lijkt wel alsof de wereld niet vergaat als er tegen de wens van de EU ingegaan wordt
Moeten we dan ook een visum aanvragen om naar de UK te gaan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En vergeet ook niet de 1,2 miljoen Britten in andere EU-landen.
Dat willen de burgers van veel democratieën dus helemaal niet. Die willen elke 4 jaar de volledige macht terug, niet de helft terwijl ongekozen lui in Brussel de overige helft bekokstoven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vertegenwoordigers van lidstaten (ministers) dragen die soevereiniteit zelf over. En vervolgens huilie huilie doen tegenover het thuisfront.
Ik wist niet dat dit referendum over de NAVO gingquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:24 schreef Dingflofbips het volgende:
Zijn trouwens de eerste troepen al gemobiliseerd?
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:25 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Moeten we dan ook een visum aanvragen om naar de UK te gaan?
Die kans lijkt me erg klein.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef SpecialK het volgende:
Dit is trouwens een kans voor Amsterdam/Rotterdam om het financiele hart van de EU te worden.
Klopt (kort door de bocht), maar ik wil maar aangeven impopulaire beslissingen dus niet door 'de EU' (wat is dat eigenlijk meer dan een samenraapsel van Europese leiders die besluiten nemen) worden genomen, maar door binnenlandse politici in supranationaal verband.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat willen de burgers van veel democratieën dus helemaal niet. Die willen elke 4 jaar de volledige macht terug, niet de helft terwijl ongekozen lui in Brussel de overige helft bekokstoven.
Liever niet, dan produceren we niet meer dan gebakken lucht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef SpecialK het volgende:
Dit is trouwens een kans voor Amsterdam/Rotterdam om het financiele hart van de EU te worden.
Oi, we're all bankers now, baby!![]()
Ik heb een leuk bedragje gewonnen dankzij de goede odds van gisterenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niemand weet wat er gaat gebeuren, maar dat dit enorme impact heeft is wel duidelijk. Het einde van de EU is niet onrealistisch. Volgens mij vind jij dat mooi, dus kan je ter geruststelling de grote specifieke voordelen daarvan opnoemen?
Visumplicht zal wel niet. Het gaat er vooral om dat we ons daar niet zo makkelijk meer kunnen vestigen en andersom.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:25 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Moeten we dan ook een visum aanvragen om naar de UK te gaan?
Misschien heel naïef, maar hoe gaat zoiets in zijn werk? En wat gaan bijvoorbeeld al die rijke Russen doen in Londen? Allemaal terug, of krijgen we ze nu in Amsterdam?
Weleens op de zuidas geweest?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Liever niet, dan produceren we niet meer dan gebakken lucht.
Werkelijk? Waarom hebben ze dan toch decennia zo gekozen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat willen de burgers van veel democratieën dus helemaal niet. Die willen elke 4 jaar de volledige macht terug, niet de helft terwijl ongekozen lui in Brussel de overige helft bekokstoven.
Topic liep af en had em gelukkig in een notepad staan:quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die kans lijkt me erg klein.
Reageer je nog op mijn vraag? Niet eens om de discussie, ik ben er gewoon oprecht benieuwd naar.
Leave had inderdaad ook slechte argumenten. Ik denk dat mensen het zat zijn dat Europa steeds meer op een superstaat gaat lijken en dat mensen bang zijn om over 10 jaar de britse pond kwijt te raken en over 20 jaar een provincie te worden van een ondemocratisch monster.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kom eens met specifieke grote problemen, ik ben oprecht benieuwd. Ook als je leavers hoorde, dan werd er vaak op prachtige manieren iets inhoudsloos verteld.
Het argument van Johnson dat de EU wel wat weghad van nazi Duitsland schiet me trouwens ook nog te binnen
Het is geen gegeven, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat het tot een visumplicht komt. Zaken als permanente vestiging en toegang tot publieke voorzieningen zouden wel serieus op de helling kunnen komen staan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat is toch nog geen gegeven? Of is dat al zeker?
Ze mogen vrij in die andere landen wonen ómdat ze EU-burger zijn. Dat valt weg en daarmee ook de grond voor hun verblijf.quote:
Als de grootste reden de immigratie is, neem ik aan dat de visumplicht juist iets is wat als eerste ingevoerd gaat worden. Vind het niet logisch allemaal.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Visumplicht zal wel niet. Het gaat er vooral om dat we ons daar niet zo makkelijk meer kunnen vestigen en andersom.
Amsterdam was het handelscentrum van de wereld totdat banken zich langzamerhand naar de City verplaatsten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Liever niet, dan produceren we niet meer dan gebakken lucht.
Niet zo serieus, even sneren naar de angstcampagnes van de Bremainers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat werd gister ook al veel door bepaalde types geroepen maar volgens wie zou de wereld vandaag moeten vergaan bij een Brexit?
Ah, ok, thanks!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is geen gegeven, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat het tot een visumplicht komt. Zaken als permanente vestiging en toegang tot publieke voorzieningen zouden wel serieus op de helling kunnen komen staan.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 08:29:36French government ministers are to meet for an emergency meeting at 8am which will be chaired by President Francois Hollande #EUref reageer retweet
Visa zijn niet zo spannend. Vooral aan vrije vestiging zal wat gedaan worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als de grootste reden de immigratie is, neem ik aan dat de visumplicht juist iets is wat als eerste ingevoerd gaat worden. Vind het niet logisch allemaal.
Anders was het wel New York geworden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Amsterdam was het handelscentrum van de wereld totdat banken zich langzamerhand naar de City verplaatsten.
Die gaan lekker naar Frankfurt. De Duitsers zijn een stuk minder eurosceptisch dan wij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Amsterdam was het handelscentrum van de wereld totdat banken zich langzamerhand naar de City verplaatsten.
Maar welke angstcampagnes dan? Immers die uitspraken bleken stukmvoor stuk sterk uit het verband getrokken. Of geloof jij ook al blind wat Murdoch je voorkauwtquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet zo serieus, even sneren naar de angstcampagnes van de Bremainers.
Dar hebben ze niet. Dat is in achterkamertjes gebeurd. Alle referenda in Frankrijk, Nederland of Engeland zeggen telkens dat burgers dit niet willen. De enige die het overwegend wel lijken te willen zijn de politici en ambtenaren zelf.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Werkelijk? Waarom hebben ze dan toch decennia zo gekozen?
Ah zo, helder. Ben benieuwd, want het zal nog wel even duren voordat alles in kannen en kruiken is, maar de financiële wereld zal zich gelijk aanpassen. Zal bizarre taferelen geven, lijkt me.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Visa zijn niet zo spannend. Vooral aan vrije vestiging zal wat gedaan worden.
En de Brexit-onderhandelingen zullen ook weer in achterkamertjes plaatsvinden. Triest maar waar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dar hebben ze niet. Dat is in achterkamertjes gebeurd. Alle referenda in Frankrijk, Nederland of Engeland zeggen telkens dat burgers dit niet willen. De enige die het overwegend wel lijken te willen zijn de politici en ambtenaren zelf.
Die boevenbende die ratings verkocht aan de hoogste bieders voor en ver na 2008?quote:
Die schoenen heb je al lang en breed uit kapotgelopen voordat de nieuwe tarieven van kracht zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:36 schreef the-eye het volgende:
Ik ga snel schoenen bestellen in de UK nu het nog zonder invoerrechten kan en om de Britten te supporten
Sinds wanneer zijn de Volkskrant en de NRC van Murdoch?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar welke angstcampagnes dan? Immers die uitspraken bleken stukmvoor stuk sterk uit het verband getrokken. Of geloof jij ook al blind wat Murdoch je voorkauwt?
Belangrijk dus dat we gewoon handel blijven doen met GB, een goed nieuw handelsverdrag met ze sluiten en geen nieuwe handelsbarrières op gaan leggen... oh nee, dat mogen we niet zelf beslissen van de EUquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Voor veel Nederlandse bedrijven zijn de gevolgen groter. Groot-Brittannië is na Duitsland het belangrijkste exportland voor Nederland.
Standard & Poor's voorspelde vanmorgen dat Groot-Brittannië mogelijk zijn kredietrating van triple A zal verliezen. Verwacht wordt dat de inflatie in het land flink zal oplopen door hogere importprijzen nu het pond een diepe val heeft gemaakt. De Bank of England, de centrale bank van het land, zal vandaag mogelijk in actie moeten komen om te voorkomen dat Britse banken in de gevarenzone komen. De bank zei vanmorgen met alle centrale banken in de wereld daarover contact te houden zodat gezamenlijk optreden mogelijk is.
Goed argument.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef richolio het volgende:
Je bent wel echt een mongool wil je een Nexit willen.
Nee. Internet ligt er ook al uit.quote:
Het is de vraag hoever de Euro daalt, ik koop nog wat Dollars bij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die schoenen heb je al lang en breed uit kapotgelopen voordat de nieuwe tarieven van kracht zijn.
Beetje dom om geen gebruik te maken van je democratische rechten.quote:Ondertussen bleek de opkomst in het eurogezinde Schotland lager te zijn dan verwacht.
Maar waar blijkt die Europese superstaat dan precies uit? Om een voorbeeld te geven: wat betreft het financiële beleid is het eerder andersom: London die haar wil oplegt aan Europa. Ik ben gewoon benieuwd naar een voorbeeld van een groot probleem in Engeland dat puur door de EU komt. Want anders ben ik toch weer geneigd om te denken dat dit voor het overgrote deel van de leave-stemmers rechtstreeks uit de onderbuik komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Topic liep af en had em gelukkig in een notepad staan:
[..]
Leave had inderdaad ook slechte argumenten. Ik denk dat mensen het zat zijn dat Europa steeds meer op een superstaat gaat lijken en dat mensen bang zijn om over 10 jaar de britse pond kwijt te raken en over 20 jaar een provincie te worden van een ondemocratisch monster.
Immigratie is wat dat betreft slechts 1 symptoom van de problemen die de EU en haar steeds verderrijkende invloed zeker weten gaat brengen.
Je snapt niet dat de keuzes voor het overgrote deel gewoon door de nationale parlementen worden gemaakt?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dar hebben ze niet. Dat is in achterkamertjes gebeurd. Alle referenda in Frankrijk, Nederland of Engeland zeggen telkens dat burgers dit niet willen. De enige die het overwegend wel lijken te willen zijn de politici en ambtenaren zelf.
Welke angstcampagne hebben die dan gevoerd?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn de Volkskrant en de NRC van Murdoch?
Gevolg is een nog machtiger en desastreuser Duitsland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die gaan lekker naar Frankfurt. De Duitsers zijn een stuk minder eurosceptisch dan wij.
No shit.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Want anders ben ik toch weer geneigd om te denken dat dit voor het overgrote deel van de leave-stemmers rechtstreeks uit de onderbuik komt.
Geen, enkel verslag er van gedaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke angstcampagne hebben die dan gevoerd?
Dat was mijn startpunt, maar toen werd een aantal EU-haters boos omdat dat nergens op zou slaanquote:
Eigenwijs volk, grote afstanden en druk met andere dingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Beetje dom om geen gebruik te maken van je democratische rechten.
Boos vanuit de onderbuikquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat was mijn startpunt, maar toen werd een aantal EU-haters boos omdat dat nergens op zou slaan
Haha, iedereen stemt toch op zijn onderbuik. Zeker als niemand de gevolgen kon overzien, dan is het gewoon tasten in het duister, zowel bij leave als remain.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat was mijn startpunt, maar toen werd een aantal EU-haters boos omdat dat nergens op zou slaan
Dit verwijt jij remain toch?quote:
1. Er wordt elk jaar steeds meer wetgeving geschreven in Brussel. Door mensen die niet verkozen zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar waar blijkt die Europese superstaat dan precies uit? Om een voorbeeld te geven: wat betreft het financiële beleid is het eerder andersom: London die haar wil oplegt aan Europa. Ik ben gewoon benieuwd naar een voorbeeld van een groot probleem in Engeland dat puur door de EU komt. Want anders ben ik toch weer geneigd om te denken dat dit voor het overgrote deel van de leave-stemmers rechtstreeks uit de onderbuik komt.
Misschien zijn daar ook wel rancuneuze figuren die hopen op een "Leave" zodat ze daarna succes kunnen hebben met een referendum over Schotse onafhankelijkheid? En daarom strategisch zijn thuisgebleven?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Eigenwijs volk, grote afstanden en druk met andere dingen.
Frappant genoeg bestaat dat Artikel 50 überhaupt pas sinds het gehate Verdrag van Lissabon.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:59 schreef SpecialK het volgende:
5. De suggestie was om artikel 50 te gaan schrappen zodat EU landen dus nooit meer weg kunnen.
Zo diep nadenken schat ik die Schotten niet voor in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien zijn daar ook wel rancuneuze figuren die hopen op een "Leave" zodat ze daarna succes kunnen hebben met een referendum over Schotse onafhankelijkheid? En daarom strategisch zijn thuisgebleven?
Die was inderdaad toegevoegd om andere voorwaarden er doorheen te krijgen maar de planning is om dat artikel uiteindelijk te schrappen. Dus eerst iedereen insluiten en dan de deurknop afzagen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Frappant genoeg bestaat dat Artikel 50 überhaupt pas sinds het gehate Verdrag van Lissabon.
Geen schande. Meer gewoon een domme strategie in mijn ogen. Hoe vaak moet nog blijken dat een heel aantal kiezers niet onder de indruk zijn van zwarte vergezichten gevuld met economische tegenslag? In Nederland werkt het ook niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit verwijt jij remain toch?.
De leiders (!) van Leave komen met doomsday-achtige posters met vluchtelingen en een vergelijking van de EU met nazi-duitsland, maar nee, die angstcampagne van remain! Schande!
Heb daar niet zoveel van meegekregen, zag hier alleen de propagandafilmpjes van de Brexiteers voorbij komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet zo serieus, even sneren naar de angstcampagnes van de Bremainers.
Dankjequote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Goed argument.
[..]
Nee. Internet ligt er ook al uit.
Kijk, nu komen we ergens.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1. Er wordt elk jaar steeds meer wetgeving geschreven in Brussel. Door mensen die niet verkozen zijn.
2. Er komt een Europees leger. Is al openlijk over gepraat.
3. Er wordt gewerkt aan fiscale unie (om de puinhoop van de euro op te ruimen)
4. Er worden lidstaten en visum-vrij-reizen verdragen links en rechts toegevoegd
5. De suggestie was om artikel 50 te gaan schrappen zodat EU landen dus nooit meer weg kunnen.
Zelfs als "het allemaal wel meevalt" denk ik dat de kleine kans dat dit soort shit voor gaat komen als genoeg bedreiging is om je er minimaal zorgen over te maken.
Waarom wil je een permanent zichzelf-aanpassend contract willen hebben met een alsmaar wisselende wacht aan bureaucraten die het "soms gewoon even gaan proberen".
Niet alleen voor de Britten, Beurzen wereldwijd omlaag nuquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:05 schreef Hexagon het volgende:
Daar gaan de Britten nog wel eens spijt van krijgen denk ik. Duur geintje.
Want het is nu al duidelijk dat ze aan de andere kant van de Noordzee toch gaan floreren?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De haat en angstcampagne van remain wordt nu afgestraft ...
Daar worden vast nog wel wat onderzoekscommissies op losgelaten met een adviescommissie en discussie theekransje.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die was inderdaad toegevoegd om andere voorwaarden er doorheen te krijgen maar de planning is om dat artikel uiteindelijk te schrappen. Dus eerst iedereen insluiten en dan de deurknop afzagen.
Och en morgen gaan ze weer omhoog... Dit zegt helemal niets. Gisteren liep men te speculeren op een remain.. Dit is gewoon een correctie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet alleen voor de Britten, Beurzen wereldwijd omlaag nu
Misschien inderdaad een domme strategie. Ze zagen dat Leave puur op de emotie speelde, met allerlei leugens kwam, de onderbuik campagne. Ze hebben blijkbaar de call gemaakt dat je met alleen genuanceerde rationele taal het dan gaat verliezen. Jij en ik weten niet of ze het daarmee gered hadden, maar de strijd om de onderbuik zal altijd gewonnen worden door de meest xenofobe partij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geen schande. Meer gewoon een domme strategie in mijn ogen. Hoe vaak moet nog blijken dat een heel aantal kiezers niet onder de indruk zijn van zwarte vergezichten gevuld met economische tegenslag? In Nederland werkt het ook niet.
Uiteraard. En denk maar niet dat ík, als hardwerkende Nederlandse belastingbetaler, daaraan mee ga betalen. De Britten willen weg. Prima, maar op hun kosten natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:05 schreef Hexagon het volgende:
Daar gaan de Britten nog wel eens spijt van krijgen denk ik. Duur geintje.
Dit. Mag toch hopen dat er geen centimeter in de richting van de Britten bewogen wordt. Willen ze wat, dan zullen ze onvoorwaardelijk iets moeten bieden waar de EU wat aan heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:11 schreef freako het volgende:
[..]
Uiteraard. En denk maar niet dat ík, als hardwerkende Nederlandse belastingbetaler, daaraan mee ga betalen. De Britten willen weg. Prima, maar op hun kosten natuurlijk.
Ik ben het met je eens dat de EU de UK in haar ~40 jaar lidmaatschap weinig schade heeft toegebracht afgezien van hordes polen/bulgaren/roemenen/etc... maar daar gingen we het inderdaad niet over hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kijk, nu komen we ergens.
Welke regels zijn toegevoegd die schadelijk zijn voor Engeland?
Maar je punten gaan over mogelijke toekomstige zaken in Europa. Je zou verwachten dat er in het verleden al veel mis is gegaan als je eruit wil stappen.
Dat is het vervelende van politiek. Het heeft vaak zijn eigen wil. Als je niet oplet doen de technocraten iets waar je geen zin in had.quote:Er moet toch een reden zijn dat met zo zeker weet dat dat allemaal gaat gebeuren, zelf ben ik daar gezien het brede anti-eu sentiment totaal niet van overtuigd
Straffen die handel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit. Mag toch hopen dat er geen centimeter in de richting van de Britten bewogen wordt. Willen ze wat, dan zullen ze onvoorwaardelijk iets moeten bieden waar de EU wat aan heeft.
Dat zal van de uitkomst van de onderhandelingen afhangen. Maar het kan dat dan bijvoorbeeld de vrije vestiging voor Britten op de tocht komt te staan. Dus die moeten dan verblijfsvergunningen gaan regelen. Werkgevers moeten werkvergunningen aan gaan vragen. En daar kunnen allerlei eisen aan verbonden worden.quote:
Exact. De onderhandelingspositie voor de Britten is beroerd. Maar dat is hun probleem, niet het mijne.quote:
Wat stel jij dan voor?quote:
Haha, ik zeg nergens dat we het met bakken over het kanaal moeten tillen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor?
Dat we er zelf bij in gaan schieten? Wel blijven kankeren als er geld gaat naar een EU-land in de problemen, maar dan wel voorstander zijn van van erbij inschieten voor een land dat niet eens meer onderdeel wil uitmaken van ons samenwerkingsverband.![]()
Een beetje on-par met die "JULLIE WILLEN WEG?? WIJ WILLEN JULLIE ER NIET MEER BIJ HEBBEN" artikeltjes die zo lekker geshared werden de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, ik zeg nergens dat we het met bakken over het kanaal moeten tillen.
Moet gewoon lachen om de houding, "ze willen eruit, dan zullen ze het voelen ook". Weet niet of dat je gedachte was, maar dat las ik eruit. Net als de reactie van Pechtold, zo heerlijk kinderlijk.
Dat is geen houding, ze zúllen het feitelijk gaan voelen, kan niet anders. Tenzij we dus als EU welwillend blijven en er in gaan investeren terwijl ons dat kost. En daar ben ik fél tegenstander van.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Moet gewoon lachen om de houding, "ze willen eruit, dan zullen ze het voelen ook". Weet niet of dat je gedachte was, maar dat las ik eruit. Net als de reactie van Pechtold, zo heerlijk kinderlijk.
Je kunt het altijd proberen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
Spanje gaat Gibraltar claimen
https://www.thespainrepor(...)-after-brexit-result
Goede kans ook dat de bevolking van Gibraltar het ermee eens is aangezien zijn overduidelijk voor de EU hebben gestemdquote:
Is toch triest. Toch!?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje on-par met die "JULLIE WILLEN WEG?? WIJ WILLEN JULLIE ER NIET MEER BIJ HEBBEN" artikeltjes die zo lekker geshared werden de afgelopen dagen.
En Schotland en Noord-Ierland zullen ook het VK verlaten om zich weer bij de EU aan te kunnen sluiten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ze zijn de komende jaren nog gewoon onderdeel van de EU. Dus voorlopig gaan je centen nog gewoon die kant op.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is geen houding, ze zúllen het feitelijk gaan voelen, kan niet anders. Tenzij we dus als EU welwillend blijven en er in gaan investeren terwijl ons dat kost. En daar ben ik fél tegenstander van.
Ja, dat doen ze al sinds 1713. Wat dat betreft is er geen verschil.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ben benieuwd of the Queen dat pikt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:25 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En Schotland en Noord-Ierland zullen ook het VK verlaten om zich weer bij de EU aan te kunnen sluiten.
Heel het Verenigd Koninkrijk naar de kloten, dat hebben die nationaalpopulisten mooi voor elkaar.
De Queen heeft geen enkele politieke macht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ben benieuwd of the Queen dat pikt.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:27 schreef Infection het volgende:
Jaaa, de Brexit is er.
En Cameron stapt op.
Nee hoor, het is iets dat vanzelf gaat en waar de EU landen niets voor hoeven te doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Onderschat haar invloed niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:27 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De Queen heeft geen enkele politieke macht.
Geloof dat Pechtold vanochtend zei dat ze dan maar direct moesten vertrekken en niet pas over twee jaar. Geloof dat dat niet vanzelf gaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, het is iets dat vanzelf gaat en waar de EU landen niets voor hoeven te doen.
Het verbaast mij echt dat dat varken-neuk debacle hem niet eens de nek heeft omgedraaid. Ik wat voor land kan je na zoiets nog gewoon... Eh ik zal wel ouderwets zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Cameron gaat de geschiedenis in als de grootste kneus die VK ooit leidde
precies, wat een geweldige dagquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Nogal ja. Had niet verwacht dat we dit nog mee mochten maken.
Juist niet, hij heeft dit historische moment mogelijk gemaakt. Dus Cameronquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Cameron gaat de geschiedenis in als de grootste kneus die VK ooit leidde
Krijgen we daar ook een referendum over?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Nederlanders die hierom juichen zijn volgens mij een beetje de weg kwijt. Of je moet serieus denken dat een vrijhandelsverdrag binnen 2 jaar gemaakt kan worden?
Boeiend wat hij in zijn studententijd voor grollen uithaaldequote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het verbaast mij echt dat dat varken-neuk debacle hem niet eens de nek heeft omgedraaid. Ik wat voor land kan je na zoiets nog gewoon... Eh ik zal wel ouderwets zijn.
Ze zullen daar wel zitten van 'laat hij die niet een varken heeft geneukt de eerste steen werpen'.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het verbaast mij echt dat dat varken-neuk debacle hem niet eens de nek heeft omgedraaid. Ik wat voor land kan je na zoiets nog gewoon... Eh ik zal wel ouderwets zijn.
De handel gaat gewoon door hoor.. Pure bangmakerij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Nederlanders die hierom juichen zijn volgens mij een beetje de weg kwijt. Of je moet serieus denken dat een vrijhandelsverdrag binnen 2 jaar gemaakt kan worden?
En dan nu snel weggaan en de Britse politiek nog verder in chaos achterlaten, goed gedaan Cameron!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Juist niet, hij heeft dit historische moment mogelijk gemaakt. Dus Cameron![]()
![]()
Lijkt me wel, lekker tegenstemmen want "verdrag".quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Krijgen we daar ook een referendum over?
Ooh jij bent toch die user die al decennia ervaring heeft met verdragen sluiten? Jij weet daar toch ongelofelijk veel van? Dus meer dan 2 jaar zeg je?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Ik denk niet dat het goed is voor de uk of eu, maar vind het wel een interessante ontwikkeling. Daarom ben ik ook voor Trump.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Hij had zich verbonden aan een remain en kon niet aanblijven. Hij blijft interim aan tot Boris Johnson het stokje overneemt in Oktober.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan nu snel weggaan en de Britse politiek nog verder in chaos achterlaten, goed gedaan Cameron!
Had-ie moeten blijven dan in jouw ogen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan nu snel weggaan en de Britse politiek nog verder in chaos achterlaten, goed gedaan Cameron!
Boeiende projectie inderdaadquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit verwijt jij remain toch?.
De leiders (!) van Leave komen met doomsday-achtige posters met vluchtelingen en een vergelijking van de EU met nazi-duitsland, maar nee, die angstcampagne van remain! Schande!
Zou het? Nu kan het opeens wel? Al die jaren waren het de Britten die meer democratie tegenhielden?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:23 schreef Gutmensch het volgende:
Mooi, het blok aan het been is opgerot, nu kan de EU echt gaan aanpakken.
Waarom moet het zwaar worden? Geeft jou dat een beter gevoel over het feit dat wij er nog inzitten?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Had deze uitkomst toch niet meer helemaal verwacht. Ik hoop eigenlijk dat de gevolgen voor GB zwaar zullen zijn, zodat hopelijk eindelijk eens de oogkleppen van het simpele populistische geneuzel om overal maar tegen te zijn zonder na te denken over gevolgen of over andere oplossingen een halt wordt toegeroepen.
Wilders en cs gaan dansend door de straten, ik wacht met smart op de dag dat ze genadeloos op hun bek gaan
Ja, immers wilde hij zelf geen keuze maken dus liet hij dat aan het Britse volk die hij ook zzou volgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:37 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Had-ie moeten blijven dan in jouw ogen?
De Britten willen straks echt weer wat van de EU. Dat gaan stevige onderhandelingen worden. Dat is toch niet zo gek?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zou het? Nu kan het opeens wel? Al die jaren waren het de Britten die meer democratie tegenhielden?
De geest is uit de fles.
Er zal nog krampachtiger worden opgetreden door de EU. Alleen het idee al, dat er "hard onderhandeld gaat worden met de Britten".
Als je als EU in je eigen project had geloofd, had je de Britten uitgezwaaid.
http://voxeu.org/article/why-do-trade-negotiations-take-so-longquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:36 schreef Vermon het volgende:
[..]
Ooh jij bent toch die user die al decennia ervaring heeft met verdragen sluiten? Jij weet daar toch ongelofelijk veel van? Dus meer dan 2 jaar zeg je?
Poetin heeft zojuist gezegd dat de Britten wat hem betreft zonder probleem lid kunnen worden van de euraziatische handelsunie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Had deze uitkomst toch niet meer helemaal verwacht. Ik hoop eigenlijk dat de gevolgen voor GB zwaar zullen zijn, zodat hopelijk eindelijk eens de oogkleppen van het simpele populistische geneuzel om overal maar tegen te zijn zonder na te denken over gevolgen of over andere oplossingen een halt wordt toegeroepen.
Wilders en cs gaan dansend door de straten, ik wacht met smart op de dag dat ze genadeloos op hun bek gaan
Helemaal eens, hoor. Je bent gekozen voor je termijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, immers wilde hij zelf geen keuze maken dus liet hij dat aan het Britse volk die hij ook zzou volgen.
Dan moet hij ook zijn verantwoordelijkheid nemen en dit netjes afhandelen.
Ja alleen dan met de geldende WTO tarieven na 2 jaar, klopt helemaal.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De handel gaat gewoon door hoor.. Pure bangmakerij.
Je hoeft met dergelijke verdragen sluiten niet zoveel ervaring te hebben om het nieuws gevolgd te hebben en enige kennis te hebben van dergelijke materie. Die verdragen zijn vrij omvangrijk en worden inderdaad niet op een achternamiddag geregeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:36 schreef Vermon het volgende:
[..]
Ooh jij bent toch die user die al decennia ervaring heeft met verdragen sluiten? Jij weet daar toch ongelofelijk veel van? Dus meer dan 2 jaar zeg je?
De insteek is nu dat er stevig onderhandeld gaat worden om andere landen af te schrikken om het VK te volgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Britten willen straks echt weer wat van de EU. Dat gaan stevige onderhandelingen worden. Dat is toch niet zo gek?
Dit ja. De verbetenheid en rancune zeggen alles.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zou het? Nu kan het opeens wel? Al die jaren waren het de Britten die meer democratie tegenhielden?
De geest is uit de fles.
Er zal nog krampachtiger worden opgetreden door de EU. Alleen het idee al, dat er "hard onderhandeld gaat worden met de Britten".
Ik hoop dat mensen dan eens gaan snappen dat je niet zomaar achter een paar extreem populistische, egocentrische schreeuwers moet aanlopen die het zogenaamd goed voor hebben met het volk maar ondertussen alleen maar met eigen belangen bezig zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Waarom moet het zwaar worden? Geeft jou dat een beter gevoel over het feit dat wij er nog inzitten?
Snap dat wraakzuchtige niet! Waarom zou je wensen dat de pleuris daar uitbreekt. Ik hoop juist dat het ze goed zal gaan.
Dat geeft niets.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja alleen dan met de geldende WTO tarieven na 2 jaar, klopt helemaal.
Braaf zo, volgende keer meteen een bronnetje gebruiken hè.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:41 schreef tofastTG het volgende:
[..]
http://voxeu.org/article/why-do-trade-negotiations-take-so-long
Lees ook even de referenties na.En dit gaat nog niet eens over compleet nieuwe verdragen. Canda onderhandeld bijvoorbeeld al sinds 2006 met de EU.
http://blogs.lse.ac.uk/br(...)00-trade-agreements/
Volgens mij heeft het met afschrikken niet zoveel te maken maar met het verdedigen van de belangen. Het belang van de EU incl VK is anders dan het belang van de EU excl VK. Dat biedt voor veel EU landen nieuwe kansen om het eigen belang beter verwerkt te krijgen in de verdragen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De insteek is nu dat er stevig onderhandeld gaat worden om andere landen af te schrikken om het VK te volgen.
Dat is alleen maar heel erg sneu.
Als die EU zo geweldig is, dan hoef je niet af te schrikken.
^ Eensch.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De insteek is nu dat er stevig onderhandeld gaat worden om andere landen af te schrikken om het VK te volgen.
Als iets Brussel samenvat is het dit wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen dan eens gaan snappen dat je niet zomaar achter een paar extreem populistische, egocentrische schreeuwers moet aanlopen die het zogenaamd goed voor hebben met het volk maar ondertussen alleen maar met eigen belangen bezig zijn.
Even los van al dat gezwets omtrent Hard onderhandelen. Je kunt toch niet ontkennen dat het uitonderhandelen van een vrijhandelsverdrag steeds langer kost, en dat het waarschijnlijk veel langer dan de 2 jaar kost die ze hebben. (Hierna treden de WTO tarieven in werken)quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De geest is uit de fles.
En dan het liefst eentje die vanaf het begin duidelijke grenzen aan haar eigen macht stelt en expliciet respect toont voor het concept van de natie staat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Op naar een democratische Noord Europese Unie.
Ja die is vannacht waarschijnlijk 10 keer klaargekomen van deze uitslag. Vraag me af hoe de tegenstemmers dat zouden vinden, van de boze EU naar Ome Poetinquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Poetin heeft zojuist gezegd dat de Britten wat hem betreft zonder probleem lid kunnen worden van de euraziatische handelsunie.
Tuurlijk copy paste en het woordje EU vervangen door UK simpeler kan nietquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Daar heeft hij dan ongeveer een weekje de tijd voor. Dan eindigt ons voorzitterschap.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:44 schreef vipergts het volgende:
Mooi, kan Rutte nog net even een handelsverdrag sluiten voordat hij voorzitter af is. Wij zijn immers een handelsland toch Mark?. Heb je op het eind toch nog een positief punt te melden.
Dat is een spin die je aan de ontwikkelingen kunt geven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het met afschrikken niet zoveel te maken maar met het verdedigen van de belangen. Het belang van de EU incl VK is anders dan het belang van de EU excl VK. Dat biedt voor veel EU landen nieuwe kansen om het eigen belang beter verwerkt te krijgen in de verdragen.
Waar haal je dit vandaan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ah, jij vind de keuze fout en wil zien dat mensen spijt krijgen van hun keuze, zodat je bevestigd wordt in je mening. Ok. Das natuurlijk ook een optie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen dan eens gaan snappen dat je niet zomaar achter een paar extreem populistische, egocentrische schreeuwers moet aanlopen die het zogenaamd goed voor hebben met het volk maar ondertussen alleen maar met eigen belangen bezig zijn.
Maar dat is waar we goed in zijn. De mensen die nu klagen dat Oost-Europeanen al hun baantjes wegkapen terwijl ze zelf liever met hun dikke pens op de bank blijven zitten om een uitkering te trekken zullen straks dan weer klagen dat ze 2 keer zo lang bezig zijn om een stedentripje naar de UK te maken bijvoorbeeld.
Als één schaap over de dam is..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is een spin die je aan de ontwikkelingen kunt geven.
Maar als ik naar het gezicht van Verhofstad en de geschrokken reacties uit Parijs, Berlijn, Brussel en Den Haag luister, doet men het in den broek voor toekomstige exits.
De Eurocraten zien hun eigen belangen in rook opgaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar als ik naar het gezicht van Verhofstad en de geschrokken reacties uit Parijs, Berlijn, Brussel en Den Haag luister, doet men het in den broek voor toekomstige exits.
Begin dan eens met die bungelende Grieken en stop met die onzalige associatieverdragen. Kern is dat we van euro afmoeten, dat is de grootste splijtzwam.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Inclusief verplichtingen om nieuwe voorschriften en richtlijnen vanuit de EU direct over te nemen? Beetje Noors systeem? Kan makkelijk inderdaad, maar daar zitten de Britten volgens mij niet op te wachten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tuurlijk copy paste en het woordje EU vervangen door UK simpeler kan niet
Als de andere schapen dit schaap zien verzuipen willen ze echt die dam niet over.quote:
Weet je, de vrijhandel binnen de EU is een kind dat met het badwater door de Britten wordt weggegooid.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Even los van al dat gezwets omtrent Hard onderhandelen. Je kunt toch niet ontkennen dat het uitonderhandelen van een vrijhandelsverdrag steeds langer kost, en dat het waarschijnlijk veel langer dan de 2 jaar kost die ze hebben. (Hierna treden de WTO tarieven in werken)
Dat zou jammer zijn. Nogmaals, ik denk niet dat we gebaat zijn bij verdeeldheid. Dat heeft ons in het verleden weinig goeds gebracht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als je het nieuws volgt is dit een aardige weergave van hoe er gereageerd wordt. Vooral Parijs is erg rancuneus viel me op, die beginnen al over flink betalen voor de Britten.quote:
Klopt! Exclusieve EU bevoegdheid; http://blogs.lse.ac.uk/br(...)00-trade-agreements/quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:48 schreef SpecialK het volgende:
Nederland mag ueberhaupt geen handelsverdragen afsluiten toch? Alles moet via de EU? Klopt dit? Kan iemand dit bevestigen.
Grote kans.. Maar als het frisjes en tevree door zijn eigen groene weide blijft huppelen, daarentegen..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als de andere schapen dit schaap zien verzuipen willen ze echt die dam niet over.
En vergeet Poetin ook niet. Die zit nu handenwrijvend in het Kremlin. Een verdeeld Europa is zijn droom.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef TheVulture het volgende:
Het is niet voor niets dat de extreemrechtse hoek zo fanatiek voor exits is natuurlijk, in een wereld waarin ze allemaal hun eigen angsten kunnen zaaien en samenverwerkingsverbanden er niet meer zijn kunnen zij ongestoord hun eigen politieke ideeën doorvoeren. De wereld wordt er in ieder geval niet gezelliger door.
Dit wensdenken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als de andere schapen dit schaap zien verzuipen willen ze echt die dam niet over.
Oh, heb je een link naar een Franse minister die deze uitspraken doet?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als je het nieuws volgt is dit een aardige weergave van hoe er gereageerd wordt. Vooral Parijs is erg rancuneus viel me op, die beginnen al over flink betalen voor de Britten.
Niet snappen dat er nu ook een associatieverdrag met Groot-Brittannië gaat komenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Begin dan eens met die bungelende Grieken en stop met die onzalige associatieverdragen. Kern is dat we van euro afmoeten, dat is de grootste splijtzwam.
Dus... Volgende week een Nexit dan kunnen we een geil handelsverdrag afsluiten met de UK.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Klopt! Exclusieve EU bevoegdheid; http://blogs.lse.ac.uk/br(...)00-trade-agreements/
Was op het NOS-journaal.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Oh, heb je een link naar een Franse minister die deze uitspraken doet?
Dan ga je er vanuit dat ze zich dit bewust gerealiseerd hebben en daar bewust voor gekozen hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
Desondanks geef ik ze een pluim dat ze zelfbeschikking belangrijker hebben gevonden dan geld.
Ik heb het over het belachelijke verdrag met de Oekraine, waarmee we ons een totaal onnodig conflict met de Russen hebben bezorgd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niet snappen dat er nu ook een associatieverdrag met Groot-Brittannië gaat komen
Gaan ze het nieuwe Vrije Engeland niet besturen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:53 schreef Kotsemmer het volgende:
Nu kan UKIP zichzelf ook opheffen. In één klap van 'one issue' partij naar 'no issue'
Yup,zeker omdat hij zelf juist weer naar de Sovjet-Unie terug wil om daar een groot blok van alleenheerschappij te vormen. Hij is met een stuk van Oekraïne in ieder geval al begonnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En vergeet Poetin ook niet. Die zit nu handenwrijvend in het Kremlin. Een verdeeld Europa is zijn droom.
Dat is inderdaad een duidelijke keuze! Vraag me echter af of de gemiddelde brexitter in dit topic dit doorheeft. Men lijkt te denken dat vrijhandel een eenvoudig iets is, terwijl zelfs tariefswijziging in WTO verband langer en langer kosten. De meest recente zo'n 90 maanden...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Weet je, de vrijhandel binnen de EU is een kind dat met het badwater door de Britten wordt weggegooid.
Dat vind ik jammer. En ja, om dat netjes te regelen gaat hen kruim kosten.
Desondanks geef ik ze een pluim dat ze zelfbeschikking belangrijker hebben gevonden dan geld.
Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor ons.
maar als de britten willen handelen met europa zullen ze zich aan de regels moeten houden die waar ze nu tegen zijn. en ze hebben er nu veel minder invloed op, ja ze kunnen theoretisch wel hun eigen beleid bepalen op die gebieden maar als ze daarmee afwijken van europees beleid zullen ze geen handel kunnen drijven met Europa.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zou Farage graag als MP zien , maar dat zal hem niet worden, aangezien er geen verkiezingen in de planning zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gaan ze het nieuwe Vrije Engeland niet besturen?
Dat zou je wel zeggen ja, maar die mensen zullen nu klakkeloos doorschieten naar het volgende issue, die houden veel te veel van de aandacht en het pluche. Het zijn soms net echte mensenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:53 schreef Kotsemmer het volgende:
Nu kan UKIP zichzelf ook opheffen. In één klap van 'one issue' partij naar 'no issue'
Koos, ik ben het helemaal met je eens. Ben zelf een groot voorstander van samenwerking. Maar dan wel met een democratische basis, waarbij de burger inspraak heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn. Nogmaals, ik denk niet dat we gebaat zijn bij verdeeldheid. Dat heeft ons in het verleden weinig goeds gebracht.
Waar ik overigens niet wil zeggen dat de EU perfect is. Dat is zij verre van. Maar we hadden wat mij betreft met de Britten naar een betere Unie moeten/kunnen werken. Jammer.
Wat een slechte zaak vind ik dat. Nooit geweten dat Nederland dat soort vrijheden ook al overgedragen heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Klopt! Exclusieve EU bevoegdheid; http://blogs.lse.ac.uk/br(...)00-trade-agreements/
Niks, als we maar niet als laatste uitstappenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:55 schreef Cracka-ass het volgende:
Wat kost het Nederland straks per miljard schuldhulp extra (voor Zuid Europa) als de UK niet meer bijdraagt in de toekomst?
Nee, je had het over onzalige associatieverdragen, in het algemeen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik heb het over het belachelijke verdrag met de Oekraine, waarmee we ons een totaal onnodig conflict met de Russen hebben bezorgd.
Die zoeken wel weer een andere vijand.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:53 schreef Kotsemmer het volgende:
Snap ik. Al gaat een verdere democratisering natuurlijk wel gepaard met meer machtsoverdracht. En daar zit dan ook niemand weer op te wachten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Koos, ik ben het helemaal met je eens. Ben zelf een groot voorstander van samenwerking. Maar dan wel met een democratische basis, waarbij de burger inspraak heeft.
Jaja. Politieke aardverschuiving en alles.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:58 schreef fixatoman het volgende:
Wow. En ik maar zeggen dat ze gewoon gaan blijven. Wat een uitslag!
Het is natuurlijk wel begrijpelijk. Je wil als bloc onderhandelen in de wereld. Niet dat bijvoorbeeld India dus nee kan zeggen tegen een voor hun ongunstigere deal om vervolgens via de achterdeur met bijna alle EU lidstaten alsnog betere deals te regelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat een slechte zaak vind ik dat. Nooit geweten dat Nederland dat soort vrijheden ook al overgedragen heeft.
Nee de insteek is om er zoveel mogelijk voor de EU uit te slepen. Ze zijn nu concurrenten geworden. Dat kan economisch ook inhouden om geen verdrag af te sluiten zodat veel Britse bedrijven naar het vasteland moeten vertrekken willen ze zaken blijven doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ageism.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel redelijk illustratief. Ze kunnen daar aan de andere kant van de plomp de oudjes bedanken.
Vind je het niet raar dat de groep 50-64 een jaar jonger leeft dat de groep die ouder is?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel redelijk illustratief. Ze kunnen daar aan de andere kant van de plomp de oudjes bedanken.
Maar goed, de jonkies hebben nog niet de wijsheid en de levenservaring die de ouderen hebben. Zij trappen nog in EU-propaganda, ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Oudjes zijn doorgaans wat conservatiever een zuurder. Hebben een misplaatste hang naar een vroeger dat nooit heeft bestaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ageism.
Je zou ook kunnen zeggen dat ouderen meer belang, tijd, moeite en geld hebben geinvesteerd in hun land dan jongeren.
Weten met hoeveel bloed, zweet en tranen de vrijheid bevochten is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oudjes zijn doorgaans wat conservatiever een zuurder. Hebben een misplaatste hang naar een vroeger dat nooit heeft bestaan.
Wellicht zitten er meer mannen in die groepquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Vind je het niet raar dat de groep 50-64 een jaar jonger leeft dat de groep die ouder is?
Ze zouden beter moeten weten, dat heb je mooi goed.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weten met hoeveel bloed, zweet en tranen de vrijheid bevochten is.
Enkel verdragen die puur om handel gaan, binnen Europa bestaan die bijna niet; zie ook het verdrag met Oekraïne wat door ieder land unaniem goedgekeurd moest worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Komt omdat ze niet in de EU zitten, dat geeft blijkbaar enorm veel jaren erbij op de verwachting.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht zitten er meer mannen in die groep
Wat ik vreemder vind is dat de levensverwachting zo extreem hoog is.
Een beetje net zoals die jongeren die een misplaatste hang hebben naar een toekomst die onhoudbaar is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oudjes zijn doorgaans wat conservatiever een zuurder. Hebben een misplaatste hang naar een vroeger dat nooit heeft bestaan.
De commissie heeft de bevoegdheid om te onderhandelen, vervolgens ratificeren individuele landen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Enkel verdragen die puur om handel gaan, binnen Europa bestaan die bijna niet; zie ook het verdrag met Oekraïne wat door ieder land unaniem goedgekeurd moest worden.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Komt omdat ze niet in de EU zitten, dat geeft blijkbaar enorm veel jaren erbij op de verwachting.
Dat is niet wat ik bedoelde. Waar het om gaat is dat de eu landen er nauwelijks invloed op hebben. Dat Oekraine verdrag is ons door de strot geduwd, ondanks dat we hierdoor de relatie met het bevriende en veel belangrijkere Rusland te grabbel hebben gegooid.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, je had het over onzalige associatieverdragen, in het algemeen.
We kunnen natuurlijk ook opleiding en inkomen erbij pakken. Dan zijn de resultaten ook vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje net zoals die jongeren die een misplaatste hang hebben naar een toekomst die onhoudbaar is.
De waarheid ligt wat dat betreft in het midden. En arrogant kiezers afschrijven op basis van leeftijd... beetje zum kotzen wel.
Tenzij de fanclub van Henk Krol.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje net zoals die jongeren die een misplaatste hang hebben naar een toekomst die onhoudbaar is.
De waarheid ligt wat dat betreft in het midden. En arrogant kiezers afschrijven op basis van leeftijd... beetje zum kotzen wel.
We hadden een goede relatie met Rusland en daar is nu louter en alleen door dat verdrag volledig de klad in gekomen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoelde. Waar het om gaat is dat de eu landen er nauwelijks invloed op hebben. Dat Oekraine verdrag is ons door de strot geduwd, ondanks dat we hierdoor de relatie met het bevriende en veel belangrijkere Rusland te grabbel hebben gegooid.
Niet in alle gevallen, handel is echt een exclusieve bevoegdheid en in het geval van dat soort verdragen is ratificatie door de lidstaten niet noodzakelijk. Dat is ook de reden dat het deel wat over handel gaat in het verdrag met Oekraïne gewoon in werking is getreden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:09 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De commissie heeft de bevoegdheid om te onderhandelen, vervolgens ratificeren individuele landen.
Vriendschapsjaar met Rusland in 2013 ging natuurlijk ook enorm soepel, toen had nog nooit iemand van de Krim gehoordquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
We hadden een goede relatie met Rusland en daar is nu louter en alleen door dat verdrag volledig de klad in gekomen?
Ageism.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ageism.
Je zou ook kunnen zeggen dat ouderen meer belang, tijd, moeite en geld hebben geinvesteerd in hun land dan jongeren.
De relatie tussen het westen en de Russen is sinds het conflict in Georgië natuurlijk al gespannen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:16 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vriendschapsjaar met Rusland in 2013 ging natuurlijk ook enorm soepel, toen had nog nooit iemand van de Krim gehoord
Oh ik vind mijn argument ook totaal niet geldig an sich maar als we dan toch conclusies lopen te trekken op basis van leeftijd dan kunnen we genoeg tegenovergestelde argumenten verzinnen die even geldig zijn.quote:
Nou ja het is vrij duidelijk welke groep het nu verpest. Eigenlijk zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh ik vind mijn argument ook totaal niet geldig an sich maar als we dan toch conclusies lopen te trekken op basis van leeftijd dan kunnen we genoeg tegenovergestelde argumenten verzinnen die even geldig zijn.
twitter:LondonEconomic twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 09:44:22The UK is no longer the world's 5th largest economy. The £ has fallen so far that France has overtaken us. #EUref reageer retweet
Eigenlijk al zo'n 300 jaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De relatie tussen het westen en de Russen is sinds het conflict in Georgië natuurlijk al gespannen.
Hernieuwde spanningen, had ik wellicht beter kunnen schrijven.quote:
Al die tokkies nu feesten want geen asielzoekers meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
twitter:LondonEconomic twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 09:44:22The UK is no longer the world's 5th largest economy. The £ has fallen so far that France has overtaken us. #EUref reageer retweet
Onderbuikjes moesten weer een stinkende ruft laten..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is niet goed voor de vrede tussen Europese landen onderling. Ik snap het ook niet zo.
Niks onderbuikjes. Het lijkt me evident dat de landen in het zuiden dit echt niet kunnen waarderen. Ik zeg daarmee niet direct dat we met z'n allen tankjes op elkaar gaan gooien, dat is volslagen bullshit, maar als er gezeik van buitenaf komt is dit echt geen goed dingquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Onderbuikjes moesten weer een stinkende ruft laten..
Dat moet je er voor overhebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Al die tokkies nu feesten want geen asielzoekers meer.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Onderbuikjes moesten weer een stinkende ruft laten..
De onderbuikjes in Engeland die voor Brexit hebben gestemd,zonder enige kennis van zaken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niks onderbuikjes. Het lijkt me evident dat de landen in het zuiden dit echt niet kunnen waarderen. Ik zeg daarmee niet direct dat we met z'n allen tankjes op elkaar gaan gooien, dat is volslagen bullshit, maar als er gezeik van buitenaf komt is dit echt geen goed ding
Je hebt gelijk. Als ik jou was zou ik ouderen in werkkampen opsluiten. Dan heb je tenminste nog wat aan ze voordat je ze dood werkt en kunnen ze op politiek vlak geen schade meer toebrengen. Win-win-win.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou ja het is vrij duidelijk welke groep het nu verpest. Eigenlijk zoals gewoonlijk.
Dat is ook ongeveer het enige direct positieve voor je land. Maar de EU zou in eerste instantie ook een handelsverdrag moeten zijn (en dan eventueel nog milieuregels)quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Idd. Niet omdat de regels veranderen ofzo, want het VK doet toch al niet aan Schengen mee en kon dus toch al zelf z'n asielbeleid bepalen, maar met zo'n klap voor de economie willen asielzoekers misschien wel helemaal niet meer naar het VK toe.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De onderbuikjes in Engeland die tegen Brexit hebben gestemd,zonder enige kennis van zaken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De onderbuikjes in Engeland die voor Brexit hebben gestemd,zonder enige kennis van zaken.
Goed voor de Brexit-arbeiders ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:29 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, de bank of england gaat even 250 miljard in de markt pompen. Kunnen ze weer mooie bonussen van uitdelen terwijl de rest ligt te creperen.
Ah op die manier. Ja, jammer. Maar ja, er leven nu eenmaal veel mensen die de implicaties niet begrijpen en die alleen denken aan NEE ASIELZOEKERS DITDAT.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De onderbuikjes in Engeland die voor Brexit hebben gestemd,zonder enige kennis van zaken.
Ja, zie je hier ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah op die manier. Ja, jammer. Maar ja, er leven nu eenmaal veel mensen die de implicaties niet begrijpen en die alleen denken aan NEE ASIELZOEKERS DITDAT.
Idd, die betalen het gelag door middel van inflatie en waardeloos geworden pensioenen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Goed voor de Brexit-arbeiders ook.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:32 schreef Mani89 het volgende:
Hahahaha al die haters voor het huis van Boris Johnson.
Maar van Murdoch hebben ze gehoord dat er geen geld meer gaat naar asielzoekers en Brussel!!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Idd, die betalen het gelag door middel van inflatie en waardeloos geworden pensioenen.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Als ik jou was zou ik ouderen in werkkampen opsluiten. Dan heb je tenminste nog wat aan ze voordat je ze dood werkt en kunnen ze op politiek vlak geen schade meer toebrengen. Win-win-win.
Laten we hopen dat dit genoeg motivatie is voor de EU om de weeffouten te herstellen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:43 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het jammer, want voor m'n gevoel staan we samen nog altijd sterker dan alleen. Vooral in deze roerige tijden moet je verdeeldheid zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Ik beschouw deze Brexit dan ook als een stap in de verkeerde richting.
Ja, er valt veel aan te merken op de EU en op sommige vlakken is de Unie zelfs ronduit kut. Maar konden we dan niet beter proberen om er met z'n allen wat mooiers van te maken? Verdeeldheid is een recept waarvan we de smaak maar al te goed kennen. We hebben er eeuwenlang van mogen genieten, met twijfelachtige gevolgen. En nee, ik beweer niet dat een nieuwe Europese oorlog ophanden is, maar ik geloof ook niet dat we er beter van worden door van elkaar te scheiden.
Zonde. Ik hoop dat onze Britse vrienden zich over een paar jaar alsnog bedenken en op hun mening terugkomen.
Anders praat je even normaal over een deel van het electoraat. Vooral mensen die hard hebben gewerkt om snotneuzen zoals jij een dak boven het hoofd te geven.quote:
Oh verrek ja, de Dublin-verordening is een EU-verordening en geen Schengen-regeling.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:34 schreef Hexagon het volgende:
NU gaan alle asielzoekers het bij afwijzing van de EU het ook nog apart bij de UK proberen
Waarom je zo aangevallen voelen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Anders praat je even normaal over een deel van het electoraat. Vooral mensen die hard hebben gewerkt om snotneuzen zoals jij een dak boven het hoofd te geven.
Ik ben geen Brit.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Anders praat je even normaal over een deel van het electoraat. Vooral mensen die hard hebben gewerkt om snotneuzen zoals jij een dak boven het hoofd te geven.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:34 schreef Hexagon het volgende:
NU gaan alle asielzoekers het bij afwijzing van de EU het ook nog apart bij de UK proberen
Net zoals wij in Europa onze vrijheid te danken hebben aan diezelfde bejaarden die het "nu allemaal zo verpesten voor ons leuke mensen".quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom je zo aangevallen voelen?
Firefly stelt terecht vast dat onze vrienden aan de andere kant van de plomp de Brexit vooral te danken hebben aan bejaarden.
ZOALS jij.quote:
Alleen zal dat geen vrijhandel meer zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
De Britten wonen nog steeds waar ze wonen. Ze willen nog steeds handelen alleen niet onder het juk van de EU.
Dat deden/doen ze al. Ze gaan alleen niet langs start.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:34 schreef Hexagon het volgende:
Links? Ikquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Net zoals wij in Europa onze vrijheid te danken hebben aan diezelfde bejaarden die het "nu allemaal zo verpesten voor ons leuke mensen".
Misschien hebben deze mensen wel toegang tot een besef wat bij linkse idioten als jullie ontbreekt?
Dus omdat een deel van de oudjes in de oorlog heeft gevochten, mag je niet meer kritisch zijn richting die groep?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Net zoals wij in Europa onze vrijheid te danken hebben aan diezelfde bejaarden die het "nu allemaal zo verpesten voor ons leuke mensen".
Misschien hebben deze mensen wel toegang tot een besef wat bij linkse idioten als jullie ontbreekt?
Die generatie is al zo'n beetje helemaal weg hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat een oerdomme vergelijking. Ze breken af wat ze zelf opgebouwd hebben in dat geval. Slim hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ze prijzen zichzelf alleen uit de markt om in jouw jargon te blijvenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
De Britten wonen nog steeds waar ze wonen. Ze willen nog steeds handelen alleen niet onder het juk van de EU. Ik denk dat de paniek van nu een storm in een glas water is. De EU elite zal zich wel achter de oren moeten krabben over hun functioneren want waar eens schaap over de dam is.
Volgens bepaalde lieden ben je links als je er een andere mening op nahoudt dan zij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Links? Ik?
Tjonge, wat schijt jij over dit topic zeg, ga eens gauw wat diarreepillen nemen.
Mensen bekritiseren op basis van hun leeftijd omdat ze niet tot dezelfde schijtconclusies komen als jij?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat een deel van de oudjes in de oorlog heeft gevochten, mag je niet meer kritisch zijn richting die groep?
Volgens mij heb ik in dit helder onder woorden gebracht waarom mijn voorkeur uitging naar Bremain. Een onterecht verwijt dus van jouw kant.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mensen bekritiseren op basis van hun leeftijd omdat ze niet tot dezelfde schijtconclusies komen als jij?
Kom liever eens met argumenten. Geen wonder dat Leave heeft gewonnen als dit de kwaliteit was waar Stay naar moest luisteren.
Die jongens van 16, 17 en 18 die de stranden moesten bestormen terwijl die nazi's vanuit hun bunkers hun vrienden en broers aan het kapotknallen waren zitten in die laatste groep van de tabel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die generatie is al zo'n beetje helemaal weg hoor.
Mensen verdedigen op basis van hun leeftijd omdat ze 'het land hebben opgebouwd'quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mensen bekritiseren op basis van hun leeftijd omdat ze niet tot dezelfde schijtconclusies komen als jij?
De woningen en (fysieke) productiemiddelen in het VK zijn nog dezelfde ja. Alleen stelt dat niet zo veel voor. Het VK draait voor een flink deel op de bancaire sector en als de wederzijdse erkenning van conformiteit van bancaire producten/diensten tussen het VK en de rest van de EU verdwijnt dan kan dat een flinke klap veroorzaken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
De Britten wonen nog steeds waar ze wonen. Ze willen nog steeds handelen alleen niet onder het juk van de EU. Ik denk dat de paniek van nu een storm in een glas water is. De EU elite zal zich wel achter de oren moeten krabben over hun functioneren want waar eens schaap over de dam is.
Dus als je in de oorlog hebt gevochten kun je de rest van je leven niets meer verkeerd doen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die jongens van 16, 17 en 18 die de stranden moesten bestormen terwijl die nazi's vanuit hun bunkers hun vrienden en broers aan het kapotknallen waren zitten in die laatste groep van de tabel.
Wat hebben ze opgebouwd dan? De UK is in 1974 pas bij de unie gekomen.. onder de voorwenselen dat het slechts een economische unie zou zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een oerdomme vergelijking. Ze breken af wat ze zelf opgebouwd hebben in dat geval. Slim hoor.
Lekker romantiseren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die jongens van 16, 17 en 18 die de stranden moesten bestormen terwijl die nazi's vanuit hun bunkers hun vrienden en broers aan het kapotknallen waren zitten in die laatste groep van de tabel.
Helemaal niks. Dus wat is je zogenaamde argument danquote:
Ik schiet slechts jouw "afdoenerij" af. Dit zijn burgers. Jongere mensen zijn burgers. Ze zijn allemaal onderdeel van het electoraat en ieders stem geldt er voor 1. Pogingen om mensen af te schrijven op basis van demografie mag je lekker in je reet steken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mensen verdedigen op basis van hun leeftijd omdat ze 'het land hebben opgebouwd'.
Zal wel nog meer de neoliberale richting op gaan. Zie VNO vandaag.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:44 schreef Igen het volgende:
[..]
De woningen en (fysieke) productiemiddelen in het VK zijn nog dezelfde ja. Alleen stelt dat niet zo veel voor. Het VK draait voor een flink deel op de bancaire sector en als de wederzijdse erkenning van conformiteit van bancaire producten/diensten tussen het VK en de rest van de EU verdwijnt dan kan dat een flinke klap veroorzaken.
De rest van de landen in de EU moet het signaal verder idd wél heel serieus nemen en eens heel goed over een grondige hervorming gaan nadenken.
Zeg ik niet. Maar oud zijn betekent niet dat jouw meningen niet meer geldig zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als je in de oorlog hebt gevochten kun je de rest van je leven niets meer verkeerd doen?
Afschrijven? Waar heb je het in hemelsnaam overquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik schiet slechts jouw "afdoenerij" af. Dit zijn burgers. Jongere mensen zijn burgers. Ze zijn allemaal onderdeel van het electoraat en ieders stem geldt er voor 1. Pogingen om mensen af te schrijven op basis van demografie mag je lekker in je reet steken.
Dat wordt ook nergens beweerd. Er wordt alleen geconstateerd dat we de Brexit vooral te danken hebben aan de oudjes.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zeg ik niet. Maar oud zijn betekent niet dat jouw meningen niet meer geldig zijn.
Eigen schuld, moeten ze maar niet in die Murdoch sprookjes trappen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zal wel nog meer de neoliberale richting op gaan. Zie VNO vandaag.
"Het zijn die zure oudjes die het verpesten" is het tendens.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Afschrijven? Waar heb je het in hemelsnaam over.
Dit onderwerp doet rare dingen met mensen zeg.
Die zijn dus minimaal 88, terwijl het gemiddelde van die groep op 73 ligt. Nogmaals, het overgrote gedeelte van die helden zijn niet meer in leven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"Het zijn die zure oudjes die het verpesten" is het tendens.
Sorry maar je hebt gewoon verloren en je probeert nu door in het gezicht te spugen van mensen die VEEL MEER hebben opgeofferd voor hun land dan de starbucksgeneratie.
Daar zou men niet naar moeten luisteren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zal wel nog meer de neoliberale richting op gaan. Zie VNO vandaag.
Oh?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat wordt ook nergens beweerd. Er wordt alleen geconstateerd dat we de Brexit vooral te danken hebben aan de oudjes.
Daar reageerde ik op.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou ja het is vrij duidelijk welke groep het nu verpest. Eigenlijk zoals gewoonlijk.
Ach gossie, Marokkanen..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh?
[..]
Daar reageerde ik op.
Als het over Marokkanen ging dan stond je voor in de rij om onfatsoen aan te kaarten. Nu schuif je het weg want.. oudjes.. whatever.
Hun groep heeft de verkeerde keuzes gemaakt. Nergens heb ik gezegd dat dat dankzij hun leeftijd is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"Het zijn die zure oudjes die het verpesten" is het tendens.
quote:Sorry maar je hebt gewoon verloren en je probeert nu door in het gezicht te spugen van mensen die VEEL MEER hebben opgeofferd voor hun land dan de starbucksgeneratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |