Goed argument.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef richolio het volgende:
Je bent wel echt een mongool wil je een Nexit willen.
Nee. Internet ligt er ook al uit.quote:
Het is de vraag hoever de Euro daalt, ik koop nog wat Dollars bij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die schoenen heb je al lang en breed uit kapotgelopen voordat de nieuwe tarieven van kracht zijn.
Beetje dom om geen gebruik te maken van je democratische rechten.quote:Ondertussen bleek de opkomst in het eurogezinde Schotland lager te zijn dan verwacht.
Maar waar blijkt die Europese superstaat dan precies uit? Om een voorbeeld te geven: wat betreft het financiële beleid is het eerder andersom: London die haar wil oplegt aan Europa. Ik ben gewoon benieuwd naar een voorbeeld van een groot probleem in Engeland dat puur door de EU komt. Want anders ben ik toch weer geneigd om te denken dat dit voor het overgrote deel van de leave-stemmers rechtstreeks uit de onderbuik komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Topic liep af en had em gelukkig in een notepad staan:
[..]
Leave had inderdaad ook slechte argumenten. Ik denk dat mensen het zat zijn dat Europa steeds meer op een superstaat gaat lijken en dat mensen bang zijn om over 10 jaar de britse pond kwijt te raken en over 20 jaar een provincie te worden van een ondemocratisch monster.
Immigratie is wat dat betreft slechts 1 symptoom van de problemen die de EU en haar steeds verderrijkende invloed zeker weten gaat brengen.
Je snapt niet dat de keuzes voor het overgrote deel gewoon door de nationale parlementen worden gemaakt?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dar hebben ze niet. Dat is in achterkamertjes gebeurd. Alle referenda in Frankrijk, Nederland of Engeland zeggen telkens dat burgers dit niet willen. De enige die het overwegend wel lijken te willen zijn de politici en ambtenaren zelf.
Welke angstcampagne hebben die dan gevoerd?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn de Volkskrant en de NRC van Murdoch?
Gevolg is een nog machtiger en desastreuser Duitsland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die gaan lekker naar Frankfurt. De Duitsers zijn een stuk minder eurosceptisch dan wij.
No shit.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Want anders ben ik toch weer geneigd om te denken dat dit voor het overgrote deel van de leave-stemmers rechtstreeks uit de onderbuik komt.
Geen, enkel verslag er van gedaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke angstcampagne hebben die dan gevoerd?
Dat was mijn startpunt, maar toen werd een aantal EU-haters boos omdat dat nergens op zou slaanquote:
Eigenwijs volk, grote afstanden en druk met andere dingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Beetje dom om geen gebruik te maken van je democratische rechten.
Boos vanuit de onderbuikquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat was mijn startpunt, maar toen werd een aantal EU-haters boos omdat dat nergens op zou slaan
Haha, iedereen stemt toch op zijn onderbuik. Zeker als niemand de gevolgen kon overzien, dan is het gewoon tasten in het duister, zowel bij leave als remain.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat was mijn startpunt, maar toen werd een aantal EU-haters boos omdat dat nergens op zou slaan
Dit verwijt jij remain toch?quote:
1. Er wordt elk jaar steeds meer wetgeving geschreven in Brussel. Door mensen die niet verkozen zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar waar blijkt die Europese superstaat dan precies uit? Om een voorbeeld te geven: wat betreft het financiële beleid is het eerder andersom: London die haar wil oplegt aan Europa. Ik ben gewoon benieuwd naar een voorbeeld van een groot probleem in Engeland dat puur door de EU komt. Want anders ben ik toch weer geneigd om te denken dat dit voor het overgrote deel van de leave-stemmers rechtstreeks uit de onderbuik komt.
Misschien zijn daar ook wel rancuneuze figuren die hopen op een "Leave" zodat ze daarna succes kunnen hebben met een referendum over Schotse onafhankelijkheid? En daarom strategisch zijn thuisgebleven?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Eigenwijs volk, grote afstanden en druk met andere dingen.
Frappant genoeg bestaat dat Artikel 50 überhaupt pas sinds het gehate Verdrag van Lissabon.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:59 schreef SpecialK het volgende:
5. De suggestie was om artikel 50 te gaan schrappen zodat EU landen dus nooit meer weg kunnen.
Zo diep nadenken schat ik die Schotten niet voor in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien zijn daar ook wel rancuneuze figuren die hopen op een "Leave" zodat ze daarna succes kunnen hebben met een referendum over Schotse onafhankelijkheid? En daarom strategisch zijn thuisgebleven?
Die was inderdaad toegevoegd om andere voorwaarden er doorheen te krijgen maar de planning is om dat artikel uiteindelijk te schrappen. Dus eerst iedereen insluiten en dan de deurknop afzagen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Frappant genoeg bestaat dat Artikel 50 überhaupt pas sinds het gehate Verdrag van Lissabon.
Geen schande. Meer gewoon een domme strategie in mijn ogen. Hoe vaak moet nog blijken dat een heel aantal kiezers niet onder de indruk zijn van zwarte vergezichten gevuld met economische tegenslag? In Nederland werkt het ook niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit verwijt jij remain toch?.
De leiders (!) van Leave komen met doomsday-achtige posters met vluchtelingen en een vergelijking van de EU met nazi-duitsland, maar nee, die angstcampagne van remain! Schande!
Heb daar niet zoveel van meegekregen, zag hier alleen de propagandafilmpjes van de Brexiteers voorbij komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet zo serieus, even sneren naar de angstcampagnes van de Bremainers.
Dankjequote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Goed argument.
[..]
Nee. Internet ligt er ook al uit.
Kijk, nu komen we ergens.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1. Er wordt elk jaar steeds meer wetgeving geschreven in Brussel. Door mensen die niet verkozen zijn.
2. Er komt een Europees leger. Is al openlijk over gepraat.
3. Er wordt gewerkt aan fiscale unie (om de puinhoop van de euro op te ruimen)
4. Er worden lidstaten en visum-vrij-reizen verdragen links en rechts toegevoegd
5. De suggestie was om artikel 50 te gaan schrappen zodat EU landen dus nooit meer weg kunnen.
Zelfs als "het allemaal wel meevalt" denk ik dat de kleine kans dat dit soort shit voor gaat komen als genoeg bedreiging is om je er minimaal zorgen over te maken.
Waarom wil je een permanent zichzelf-aanpassend contract willen hebben met een alsmaar wisselende wacht aan bureaucraten die het "soms gewoon even gaan proberen".
Niet alleen voor de Britten, Beurzen wereldwijd omlaag nuquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:05 schreef Hexagon het volgende:
Daar gaan de Britten nog wel eens spijt van krijgen denk ik. Duur geintje.
Want het is nu al duidelijk dat ze aan de andere kant van de Noordzee toch gaan floreren?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De haat en angstcampagne van remain wordt nu afgestraft ...
Daar worden vast nog wel wat onderzoekscommissies op losgelaten met een adviescommissie en discussie theekransje.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die was inderdaad toegevoegd om andere voorwaarden er doorheen te krijgen maar de planning is om dat artikel uiteindelijk te schrappen. Dus eerst iedereen insluiten en dan de deurknop afzagen.
Och en morgen gaan ze weer omhoog... Dit zegt helemal niets. Gisteren liep men te speculeren op een remain.. Dit is gewoon een correctie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet alleen voor de Britten, Beurzen wereldwijd omlaag nu
Misschien inderdaad een domme strategie. Ze zagen dat Leave puur op de emotie speelde, met allerlei leugens kwam, de onderbuik campagne. Ze hebben blijkbaar de call gemaakt dat je met alleen genuanceerde rationele taal het dan gaat verliezen. Jij en ik weten niet of ze het daarmee gered hadden, maar de strijd om de onderbuik zal altijd gewonnen worden door de meest xenofobe partij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geen schande. Meer gewoon een domme strategie in mijn ogen. Hoe vaak moet nog blijken dat een heel aantal kiezers niet onder de indruk zijn van zwarte vergezichten gevuld met economische tegenslag? In Nederland werkt het ook niet.
Uiteraard. En denk maar niet dat ík, als hardwerkende Nederlandse belastingbetaler, daaraan mee ga betalen. De Britten willen weg. Prima, maar op hun kosten natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:05 schreef Hexagon het volgende:
Daar gaan de Britten nog wel eens spijt van krijgen denk ik. Duur geintje.
Dit. Mag toch hopen dat er geen centimeter in de richting van de Britten bewogen wordt. Willen ze wat, dan zullen ze onvoorwaardelijk iets moeten bieden waar de EU wat aan heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:11 schreef freako het volgende:
[..]
Uiteraard. En denk maar niet dat ík, als hardwerkende Nederlandse belastingbetaler, daaraan mee ga betalen. De Britten willen weg. Prima, maar op hun kosten natuurlijk.
Ik ben het met je eens dat de EU de UK in haar ~40 jaar lidmaatschap weinig schade heeft toegebracht afgezien van hordes polen/bulgaren/roemenen/etc... maar daar gingen we het inderdaad niet over hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kijk, nu komen we ergens.
Welke regels zijn toegevoegd die schadelijk zijn voor Engeland?
Maar je punten gaan over mogelijke toekomstige zaken in Europa. Je zou verwachten dat er in het verleden al veel mis is gegaan als je eruit wil stappen.
Dat is het vervelende van politiek. Het heeft vaak zijn eigen wil. Als je niet oplet doen de technocraten iets waar je geen zin in had.quote:Er moet toch een reden zijn dat met zo zeker weet dat dat allemaal gaat gebeuren, zelf ben ik daar gezien het brede anti-eu sentiment totaal niet van overtuigd
Straffen die handel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit. Mag toch hopen dat er geen centimeter in de richting van de Britten bewogen wordt. Willen ze wat, dan zullen ze onvoorwaardelijk iets moeten bieden waar de EU wat aan heeft.
Dat zal van de uitkomst van de onderhandelingen afhangen. Maar het kan dat dan bijvoorbeeld de vrije vestiging voor Britten op de tocht komt te staan. Dus die moeten dan verblijfsvergunningen gaan regelen. Werkgevers moeten werkvergunningen aan gaan vragen. En daar kunnen allerlei eisen aan verbonden worden.quote:
Exact. De onderhandelingspositie voor de Britten is beroerd. Maar dat is hun probleem, niet het mijne.quote:
Wat stel jij dan voor?quote:
Haha, ik zeg nergens dat we het met bakken over het kanaal moeten tillen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor?
Dat we er zelf bij in gaan schieten? Wel blijven kankeren als er geld gaat naar een EU-land in de problemen, maar dan wel voorstander zijn van van erbij inschieten voor een land dat niet eens meer onderdeel wil uitmaken van ons samenwerkingsverband.![]()
Een beetje on-par met die "JULLIE WILLEN WEG?? WIJ WILLEN JULLIE ER NIET MEER BIJ HEBBEN" artikeltjes die zo lekker geshared werden de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, ik zeg nergens dat we het met bakken over het kanaal moeten tillen.
Moet gewoon lachen om de houding, "ze willen eruit, dan zullen ze het voelen ook". Weet niet of dat je gedachte was, maar dat las ik eruit. Net als de reactie van Pechtold, zo heerlijk kinderlijk.
Dat is geen houding, ze zúllen het feitelijk gaan voelen, kan niet anders. Tenzij we dus als EU welwillend blijven en er in gaan investeren terwijl ons dat kost. En daar ben ik fél tegenstander van.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, ik zeg nergens dat we het met bakken over het kanaal moeten tillen.
Moet gewoon lachen om de houding, "ze willen eruit, dan zullen ze het voelen ook". Weet niet of dat je gedachte was, maar dat las ik eruit. Net als de reactie van Pechtold, zo heerlijk kinderlijk.
Je kunt het altijd proberen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
Spanje gaat Gibraltar claimen
https://www.thespainrepor(...)-after-brexit-result
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |