http://www.telegraph.co.u(...)e-EU-referendum.htmlquote:2) The press was overwhelmingly in favor. Only the communist Morning Star was Euroskeptic. The Sun, Mail, Telegraph and other papers which have been critical of the EU in the past 25 years were all strongly pro-European in 1975.
Enkele grote (Amerikaanse) Banken en ondernemingen, waaronder Goldman Sachs, hebben recent, en na het World Economic Forum in Davos (mede als gevolg van druk door David Cameron die stelt alleen iets te kunnen doen tegen Brexit als er meer investeringen komen) geld gestopt in de campagne tegen een Brexit. Andere bedrijven dreigen Groot-Brittannië te verlaten als het voor een Brexit stemt. Maar aan de andere kant heeft Toyota gezegd sowieso te blijven wat de Britten ook kiezen. Verder zijn er veel Hedge Fund Managers die het Brexit-kamp financieel ondersteunen. De reden waarom:quote:3) The Confederation of British Industry, the British Chambers of Commerce and other business outfits had not produced the kind of negative critical reports on EU regulations and red tape which have been a staple output of business confederations in recent years. In 1975 413 out of 416 top FTSE CEOs said they supported the In campaign. A survey of top firms conducted in December 2015 found that only 4 percent would campaign to avoid Brexit.
Een interessant gegeven is dat de stoelendans is begonnen. Cameron zou overwegen de post van Minister van Buitenlandse Zaken aan Boris Johnson te geven om zo een Euroskeptische campagne van zijn kant te voorkomen. De huidige Minister van Buitenlandse Zaken, Philip Hammond, is al openlijk Euroskeptisch. Minister van Buitenlandse Zaken Theresa May is ook zeer kritisch geweest in het verleden en weigert nog steeds uit te sluiten dat ze het Brexit-kamp zal gaan leiden. Bovendien is zij een van de gegadigden om David Cameron op te volgen als partijleider (zie hieronder). De keuze voor ministerposten en de positie van de regering zal afhangen van David Cameron. In Brussel komen zijn eisen om Groot-Brittannië niet aan en werd in Davos recent nog gewaarschuwd door Premier Mark Rutte namens EU-voorzitter Nederland (tweede link). Cameron richt zich daarom op een second best resultaat en dat is zoveel mogelijk steun van buitenlandse investeerders zien te krijgen. Met hun geld denk hij de steun tegen een Brexit te kunnen Rechtvaardigen.quote:5) In 1975 the Tory leadership, including Margaret Thatcher, was strongly supportive. There were cross-party platforms. All the big beasts of Labour — Jim Callaghan, Roy Jenkins, Denis Healey and Edward Short were in favor. The younger Labour generation of John Smith, Shirley Williams and David Owen were pro-Europe. Today the stars of the Tory Party like London Mayor Boris Johnson, or the ambitious Business Secretary Sajid Javid are openly Euroskeptic and could tip the balance if they lead the Brexit campaign. No one will listen to Labour as the party is lost in its inner-party turmoil over its hard-left new leader, Jeremy Corbyn.
De verkiezing van een nieuwe Tory-leider zal naar verwachting nauw samenhangen met het Brexit-Referendum. Een succesvol resultaat en leiderschap in de campagne voor de ene positie kan zomaar leiden tot de opvolging van David Cameron.quote:7) Although Harold Wilson had to allow Labour ministers and MPs to speak against Europe, the only minister with status who did so was Tony Benn who already by then was seen as eccentric and drifting out to the far left. Now Cameron has given carte blanche to any cabinet minister to play to the Tory Eurosceptic gallery. The referendum vote fuses with the vote in the next 24 months for a successor to David Cameron who has announced he is standing down as leader and prime minister before the next election due to take place in 2020.
Wannabe Cameron successors like Boris Johnson, Theresa May, Sajid Javid or Michael Gove are natural Euroskeptics. No. 10 officials reckon two-thirds of Tory MP are Euroskeptic, as is the large majority of party members. They will chose the next leader. So the temptation for top Tories is to go for Brexit, win, and enter No. 10 as champions of the Tories who want out of Europe. Alternatively do they muzzle themselves in the campaign and tell MPs and the party activists who will vote for Cameron’s successor that they must now be pro-European? None of these high stakes were in play in 1975.
Ik schrok ook... heldere lucht, de zon schijnt, de vogeltjes fluiten... het lijkt wel alsof de wereld niet vergaat als er tegen de wens van de EU ingegaan wordtquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:11 schreef timmmmm het volgende:
Ik schrik ervan, ik had niet verwacht dat het ervan zou komen
En vergeet ook niet de 1,2 miljoen Britten in andere EU-landen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:19 schreef Jopie78 het volgende: [..] Je hebt gelijk, immigranten. Als dit al de reden zou zijn, dan ben ik heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Morgen alle ex-pats en immigranten op een boot en terug naar plek van herkomst?
Die hebben een probleem ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En vergeet ook niet de 1,2 miljoen Britten in andere EU-landen.
Dat werd gister ook al veel door bepaalde types geroepen maar volgens wie zou de wereld vandaag moeten vergaan bij een Brexit?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik schrok ook... heldere lucht, de zon schijnt, de vogeltjes fluiten... het lijkt wel alsof de wereld niet vergaat als er tegen de wens van de EU ingegaan wordt
Niemand weet wat er gaat gebeuren, maar dat dit enorme impact heeft is wel duidelijk. Het einde van de EU is niet onrealistisch. Volgens mij vind jij dat mooi, dus kan je ter geruststelling de grote specifieke voordelen daarvan opnoemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik schrok ook... heldere lucht, de zon schijnt, de vogeltjes fluiten... het lijkt wel alsof de wereld niet vergaat als er tegen de wens van de EU ingegaan wordt
Moeten we dan ook een visum aanvragen om naar de UK te gaan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En vergeet ook niet de 1,2 miljoen Britten in andere EU-landen.
Dat willen de burgers van veel democratieën dus helemaal niet. Die willen elke 4 jaar de volledige macht terug, niet de helft terwijl ongekozen lui in Brussel de overige helft bekokstoven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vertegenwoordigers van lidstaten (ministers) dragen die soevereiniteit zelf over. En vervolgens huilie huilie doen tegenover het thuisfront.
Ik wist niet dat dit referendum over de NAVO gingquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:24 schreef Dingflofbips het volgende:
Zijn trouwens de eerste troepen al gemobiliseerd?
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:25 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Moeten we dan ook een visum aanvragen om naar de UK te gaan?
Die kans lijkt me erg klein.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef SpecialK het volgende:
Dit is trouwens een kans voor Amsterdam/Rotterdam om het financiele hart van de EU te worden.
Klopt (kort door de bocht), maar ik wil maar aangeven impopulaire beslissingen dus niet door 'de EU' (wat is dat eigenlijk meer dan een samenraapsel van Europese leiders die besluiten nemen) worden genomen, maar door binnenlandse politici in supranationaal verband.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat willen de burgers van veel democratieën dus helemaal niet. Die willen elke 4 jaar de volledige macht terug, niet de helft terwijl ongekozen lui in Brussel de overige helft bekokstoven.
Liever niet, dan produceren we niet meer dan gebakken lucht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef SpecialK het volgende:
Dit is trouwens een kans voor Amsterdam/Rotterdam om het financiele hart van de EU te worden.
Oi, we're all bankers now, baby!![]()
Ik heb een leuk bedragje gewonnen dankzij de goede odds van gisterenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niemand weet wat er gaat gebeuren, maar dat dit enorme impact heeft is wel duidelijk. Het einde van de EU is niet onrealistisch. Volgens mij vind jij dat mooi, dus kan je ter geruststelling de grote specifieke voordelen daarvan opnoemen?
Visumplicht zal wel niet. Het gaat er vooral om dat we ons daar niet zo makkelijk meer kunnen vestigen en andersom.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:25 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Moeten we dan ook een visum aanvragen om naar de UK te gaan?
Misschien heel naïef, maar hoe gaat zoiets in zijn werk? En wat gaan bijvoorbeeld al die rijke Russen doen in Londen? Allemaal terug, of krijgen we ze nu in Amsterdam?
Weleens op de zuidas geweest?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Liever niet, dan produceren we niet meer dan gebakken lucht.
Werkelijk? Waarom hebben ze dan toch decennia zo gekozen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat willen de burgers van veel democratieën dus helemaal niet. Die willen elke 4 jaar de volledige macht terug, niet de helft terwijl ongekozen lui in Brussel de overige helft bekokstoven.
Topic liep af en had em gelukkig in een notepad staan:quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die kans lijkt me erg klein.
Reageer je nog op mijn vraag? Niet eens om de discussie, ik ben er gewoon oprecht benieuwd naar.
Leave had inderdaad ook slechte argumenten. Ik denk dat mensen het zat zijn dat Europa steeds meer op een superstaat gaat lijken en dat mensen bang zijn om over 10 jaar de britse pond kwijt te raken en over 20 jaar een provincie te worden van een ondemocratisch monster.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kom eens met specifieke grote problemen, ik ben oprecht benieuwd. Ook als je leavers hoorde, dan werd er vaak op prachtige manieren iets inhoudsloos verteld.
Het argument van Johnson dat de EU wel wat weghad van nazi Duitsland schiet me trouwens ook nog te binnen
Het is geen gegeven, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat het tot een visumplicht komt. Zaken als permanente vestiging en toegang tot publieke voorzieningen zouden wel serieus op de helling kunnen komen staan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat is toch nog geen gegeven? Of is dat al zeker?
Ze mogen vrij in die andere landen wonen ómdat ze EU-burger zijn. Dat valt weg en daarmee ook de grond voor hun verblijf.quote:
Als de grootste reden de immigratie is, neem ik aan dat de visumplicht juist iets is wat als eerste ingevoerd gaat worden. Vind het niet logisch allemaal.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Visumplicht zal wel niet. Het gaat er vooral om dat we ons daar niet zo makkelijk meer kunnen vestigen en andersom.
Amsterdam was het handelscentrum van de wereld totdat banken zich langzamerhand naar de City verplaatsten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Liever niet, dan produceren we niet meer dan gebakken lucht.
Niet zo serieus, even sneren naar de angstcampagnes van de Bremainers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat werd gister ook al veel door bepaalde types geroepen maar volgens wie zou de wereld vandaag moeten vergaan bij een Brexit?
Ah, ok, thanks!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is geen gegeven, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat het tot een visumplicht komt. Zaken als permanente vestiging en toegang tot publieke voorzieningen zouden wel serieus op de helling kunnen komen staan.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 08:29:36French government ministers are to meet for an emergency meeting at 8am which will be chaired by President Francois Hollande #EUref reageer retweet
Visa zijn niet zo spannend. Vooral aan vrije vestiging zal wat gedaan worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als de grootste reden de immigratie is, neem ik aan dat de visumplicht juist iets is wat als eerste ingevoerd gaat worden. Vind het niet logisch allemaal.
Anders was het wel New York geworden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Amsterdam was het handelscentrum van de wereld totdat banken zich langzamerhand naar de City verplaatsten.
Die gaan lekker naar Frankfurt. De Duitsers zijn een stuk minder eurosceptisch dan wij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Amsterdam was het handelscentrum van de wereld totdat banken zich langzamerhand naar de City verplaatsten.
Maar welke angstcampagnes dan? Immers die uitspraken bleken stukmvoor stuk sterk uit het verband getrokken. Of geloof jij ook al blind wat Murdoch je voorkauwtquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet zo serieus, even sneren naar de angstcampagnes van de Bremainers.
Dar hebben ze niet. Dat is in achterkamertjes gebeurd. Alle referenda in Frankrijk, Nederland of Engeland zeggen telkens dat burgers dit niet willen. De enige die het overwegend wel lijken te willen zijn de politici en ambtenaren zelf.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Werkelijk? Waarom hebben ze dan toch decennia zo gekozen?
Ah zo, helder. Ben benieuwd, want het zal nog wel even duren voordat alles in kannen en kruiken is, maar de financiële wereld zal zich gelijk aanpassen. Zal bizarre taferelen geven, lijkt me.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Visa zijn niet zo spannend. Vooral aan vrije vestiging zal wat gedaan worden.
En de Brexit-onderhandelingen zullen ook weer in achterkamertjes plaatsvinden. Triest maar waar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dar hebben ze niet. Dat is in achterkamertjes gebeurd. Alle referenda in Frankrijk, Nederland of Engeland zeggen telkens dat burgers dit niet willen. De enige die het overwegend wel lijken te willen zijn de politici en ambtenaren zelf.
Die boevenbende die ratings verkocht aan de hoogste bieders voor en ver na 2008?quote:
Die schoenen heb je al lang en breed uit kapotgelopen voordat de nieuwe tarieven van kracht zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:36 schreef the-eye het volgende:
Ik ga snel schoenen bestellen in de UK nu het nog zonder invoerrechten kan en om de Britten te supporten
Sinds wanneer zijn de Volkskrant en de NRC van Murdoch?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar welke angstcampagnes dan? Immers die uitspraken bleken stukmvoor stuk sterk uit het verband getrokken. Of geloof jij ook al blind wat Murdoch je voorkauwt?
Belangrijk dus dat we gewoon handel blijven doen met GB, een goed nieuw handelsverdrag met ze sluiten en geen nieuwe handelsbarrières op gaan leggen... oh nee, dat mogen we niet zelf beslissen van de EUquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Voor veel Nederlandse bedrijven zijn de gevolgen groter. Groot-Brittannië is na Duitsland het belangrijkste exportland voor Nederland.
Standard & Poor's voorspelde vanmorgen dat Groot-Brittannië mogelijk zijn kredietrating van triple A zal verliezen. Verwacht wordt dat de inflatie in het land flink zal oplopen door hogere importprijzen nu het pond een diepe val heeft gemaakt. De Bank of England, de centrale bank van het land, zal vandaag mogelijk in actie moeten komen om te voorkomen dat Britse banken in de gevarenzone komen. De bank zei vanmorgen met alle centrale banken in de wereld daarover contact te houden zodat gezamenlijk optreden mogelijk is.
Goed argument.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef richolio het volgende:
Je bent wel echt een mongool wil je een Nexit willen.
Nee. Internet ligt er ook al uit.quote:
Het is de vraag hoever de Euro daalt, ik koop nog wat Dollars bij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die schoenen heb je al lang en breed uit kapotgelopen voordat de nieuwe tarieven van kracht zijn.
Beetje dom om geen gebruik te maken van je democratische rechten.quote:Ondertussen bleek de opkomst in het eurogezinde Schotland lager te zijn dan verwacht.
Maar waar blijkt die Europese superstaat dan precies uit? Om een voorbeeld te geven: wat betreft het financiële beleid is het eerder andersom: London die haar wil oplegt aan Europa. Ik ben gewoon benieuwd naar een voorbeeld van een groot probleem in Engeland dat puur door de EU komt. Want anders ben ik toch weer geneigd om te denken dat dit voor het overgrote deel van de leave-stemmers rechtstreeks uit de onderbuik komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Topic liep af en had em gelukkig in een notepad staan:
[..]
Leave had inderdaad ook slechte argumenten. Ik denk dat mensen het zat zijn dat Europa steeds meer op een superstaat gaat lijken en dat mensen bang zijn om over 10 jaar de britse pond kwijt te raken en over 20 jaar een provincie te worden van een ondemocratisch monster.
Immigratie is wat dat betreft slechts 1 symptoom van de problemen die de EU en haar steeds verderrijkende invloed zeker weten gaat brengen.
Je snapt niet dat de keuzes voor het overgrote deel gewoon door de nationale parlementen worden gemaakt?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dar hebben ze niet. Dat is in achterkamertjes gebeurd. Alle referenda in Frankrijk, Nederland of Engeland zeggen telkens dat burgers dit niet willen. De enige die het overwegend wel lijken te willen zijn de politici en ambtenaren zelf.
Welke angstcampagne hebben die dan gevoerd?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn de Volkskrant en de NRC van Murdoch?
Gevolg is een nog machtiger en desastreuser Duitsland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die gaan lekker naar Frankfurt. De Duitsers zijn een stuk minder eurosceptisch dan wij.
No shit.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Want anders ben ik toch weer geneigd om te denken dat dit voor het overgrote deel van de leave-stemmers rechtstreeks uit de onderbuik komt.
Geen, enkel verslag er van gedaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke angstcampagne hebben die dan gevoerd?
Dat was mijn startpunt, maar toen werd een aantal EU-haters boos omdat dat nergens op zou slaanquote:
Eigenwijs volk, grote afstanden en druk met andere dingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Beetje dom om geen gebruik te maken van je democratische rechten.
Boos vanuit de onderbuikquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat was mijn startpunt, maar toen werd een aantal EU-haters boos omdat dat nergens op zou slaan
Haha, iedereen stemt toch op zijn onderbuik. Zeker als niemand de gevolgen kon overzien, dan is het gewoon tasten in het duister, zowel bij leave als remain.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat was mijn startpunt, maar toen werd een aantal EU-haters boos omdat dat nergens op zou slaan
Dit verwijt jij remain toch?quote:
1. Er wordt elk jaar steeds meer wetgeving geschreven in Brussel. Door mensen die niet verkozen zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar waar blijkt die Europese superstaat dan precies uit? Om een voorbeeld te geven: wat betreft het financiële beleid is het eerder andersom: London die haar wil oplegt aan Europa. Ik ben gewoon benieuwd naar een voorbeeld van een groot probleem in Engeland dat puur door de EU komt. Want anders ben ik toch weer geneigd om te denken dat dit voor het overgrote deel van de leave-stemmers rechtstreeks uit de onderbuik komt.
Misschien zijn daar ook wel rancuneuze figuren die hopen op een "Leave" zodat ze daarna succes kunnen hebben met een referendum over Schotse onafhankelijkheid? En daarom strategisch zijn thuisgebleven?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Eigenwijs volk, grote afstanden en druk met andere dingen.
Frappant genoeg bestaat dat Artikel 50 überhaupt pas sinds het gehate Verdrag van Lissabon.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:59 schreef SpecialK het volgende:
5. De suggestie was om artikel 50 te gaan schrappen zodat EU landen dus nooit meer weg kunnen.
Zo diep nadenken schat ik die Schotten niet voor in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien zijn daar ook wel rancuneuze figuren die hopen op een "Leave" zodat ze daarna succes kunnen hebben met een referendum over Schotse onafhankelijkheid? En daarom strategisch zijn thuisgebleven?
Die was inderdaad toegevoegd om andere voorwaarden er doorheen te krijgen maar de planning is om dat artikel uiteindelijk te schrappen. Dus eerst iedereen insluiten en dan de deurknop afzagen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Frappant genoeg bestaat dat Artikel 50 überhaupt pas sinds het gehate Verdrag van Lissabon.
Geen schande. Meer gewoon een domme strategie in mijn ogen. Hoe vaak moet nog blijken dat een heel aantal kiezers niet onder de indruk zijn van zwarte vergezichten gevuld met economische tegenslag? In Nederland werkt het ook niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit verwijt jij remain toch?.
De leiders (!) van Leave komen met doomsday-achtige posters met vluchtelingen en een vergelijking van de EU met nazi-duitsland, maar nee, die angstcampagne van remain! Schande!
Heb daar niet zoveel van meegekregen, zag hier alleen de propagandafilmpjes van de Brexiteers voorbij komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet zo serieus, even sneren naar de angstcampagnes van de Bremainers.
Dankjequote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Goed argument.
[..]
Nee. Internet ligt er ook al uit.
Kijk, nu komen we ergens.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1. Er wordt elk jaar steeds meer wetgeving geschreven in Brussel. Door mensen die niet verkozen zijn.
2. Er komt een Europees leger. Is al openlijk over gepraat.
3. Er wordt gewerkt aan fiscale unie (om de puinhoop van de euro op te ruimen)
4. Er worden lidstaten en visum-vrij-reizen verdragen links en rechts toegevoegd
5. De suggestie was om artikel 50 te gaan schrappen zodat EU landen dus nooit meer weg kunnen.
Zelfs als "het allemaal wel meevalt" denk ik dat de kleine kans dat dit soort shit voor gaat komen als genoeg bedreiging is om je er minimaal zorgen over te maken.
Waarom wil je een permanent zichzelf-aanpassend contract willen hebben met een alsmaar wisselende wacht aan bureaucraten die het "soms gewoon even gaan proberen".
Niet alleen voor de Britten, Beurzen wereldwijd omlaag nuquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:05 schreef Hexagon het volgende:
Daar gaan de Britten nog wel eens spijt van krijgen denk ik. Duur geintje.
Want het is nu al duidelijk dat ze aan de andere kant van de Noordzee toch gaan floreren?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De haat en angstcampagne van remain wordt nu afgestraft ...
Daar worden vast nog wel wat onderzoekscommissies op losgelaten met een adviescommissie en discussie theekransje.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die was inderdaad toegevoegd om andere voorwaarden er doorheen te krijgen maar de planning is om dat artikel uiteindelijk te schrappen. Dus eerst iedereen insluiten en dan de deurknop afzagen.
Och en morgen gaan ze weer omhoog... Dit zegt helemal niets. Gisteren liep men te speculeren op een remain.. Dit is gewoon een correctie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet alleen voor de Britten, Beurzen wereldwijd omlaag nu
Misschien inderdaad een domme strategie. Ze zagen dat Leave puur op de emotie speelde, met allerlei leugens kwam, de onderbuik campagne. Ze hebben blijkbaar de call gemaakt dat je met alleen genuanceerde rationele taal het dan gaat verliezen. Jij en ik weten niet of ze het daarmee gered hadden, maar de strijd om de onderbuik zal altijd gewonnen worden door de meest xenofobe partij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geen schande. Meer gewoon een domme strategie in mijn ogen. Hoe vaak moet nog blijken dat een heel aantal kiezers niet onder de indruk zijn van zwarte vergezichten gevuld met economische tegenslag? In Nederland werkt het ook niet.
Uiteraard. En denk maar niet dat ík, als hardwerkende Nederlandse belastingbetaler, daaraan mee ga betalen. De Britten willen weg. Prima, maar op hun kosten natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:05 schreef Hexagon het volgende:
Daar gaan de Britten nog wel eens spijt van krijgen denk ik. Duur geintje.
Dit. Mag toch hopen dat er geen centimeter in de richting van de Britten bewogen wordt. Willen ze wat, dan zullen ze onvoorwaardelijk iets moeten bieden waar de EU wat aan heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:11 schreef freako het volgende:
[..]
Uiteraard. En denk maar niet dat ík, als hardwerkende Nederlandse belastingbetaler, daaraan mee ga betalen. De Britten willen weg. Prima, maar op hun kosten natuurlijk.
Ik ben het met je eens dat de EU de UK in haar ~40 jaar lidmaatschap weinig schade heeft toegebracht afgezien van hordes polen/bulgaren/roemenen/etc... maar daar gingen we het inderdaad niet over hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kijk, nu komen we ergens.
Welke regels zijn toegevoegd die schadelijk zijn voor Engeland?
Maar je punten gaan over mogelijke toekomstige zaken in Europa. Je zou verwachten dat er in het verleden al veel mis is gegaan als je eruit wil stappen.
Dat is het vervelende van politiek. Het heeft vaak zijn eigen wil. Als je niet oplet doen de technocraten iets waar je geen zin in had.quote:Er moet toch een reden zijn dat met zo zeker weet dat dat allemaal gaat gebeuren, zelf ben ik daar gezien het brede anti-eu sentiment totaal niet van overtuigd
Straffen die handel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit. Mag toch hopen dat er geen centimeter in de richting van de Britten bewogen wordt. Willen ze wat, dan zullen ze onvoorwaardelijk iets moeten bieden waar de EU wat aan heeft.
Dat zal van de uitkomst van de onderhandelingen afhangen. Maar het kan dat dan bijvoorbeeld de vrije vestiging voor Britten op de tocht komt te staan. Dus die moeten dan verblijfsvergunningen gaan regelen. Werkgevers moeten werkvergunningen aan gaan vragen. En daar kunnen allerlei eisen aan verbonden worden.quote:
Exact. De onderhandelingspositie voor de Britten is beroerd. Maar dat is hun probleem, niet het mijne.quote:
Wat stel jij dan voor?quote:
Haha, ik zeg nergens dat we het met bakken over het kanaal moeten tillen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor?
Dat we er zelf bij in gaan schieten? Wel blijven kankeren als er geld gaat naar een EU-land in de problemen, maar dan wel voorstander zijn van van erbij inschieten voor een land dat niet eens meer onderdeel wil uitmaken van ons samenwerkingsverband.![]()
Een beetje on-par met die "JULLIE WILLEN WEG?? WIJ WILLEN JULLIE ER NIET MEER BIJ HEBBEN" artikeltjes die zo lekker geshared werden de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, ik zeg nergens dat we het met bakken over het kanaal moeten tillen.
Moet gewoon lachen om de houding, "ze willen eruit, dan zullen ze het voelen ook". Weet niet of dat je gedachte was, maar dat las ik eruit. Net als de reactie van Pechtold, zo heerlijk kinderlijk.
Dat is geen houding, ze zúllen het feitelijk gaan voelen, kan niet anders. Tenzij we dus als EU welwillend blijven en er in gaan investeren terwijl ons dat kost. En daar ben ik fél tegenstander van.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, ik zeg nergens dat we het met bakken over het kanaal moeten tillen.
Moet gewoon lachen om de houding, "ze willen eruit, dan zullen ze het voelen ook". Weet niet of dat je gedachte was, maar dat las ik eruit. Net als de reactie van Pechtold, zo heerlijk kinderlijk.
Je kunt het altijd proberen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
Spanje gaat Gibraltar claimen
https://www.thespainrepor(...)-after-brexit-result
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |