Goede kans ook dat de bevolking van Gibraltar het ermee eens is aangezien zijn overduidelijk voor de EU hebben gestemdquote:
Is toch triest. Toch!?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje on-par met die "JULLIE WILLEN WEG?? WIJ WILLEN JULLIE ER NIET MEER BIJ HEBBEN" artikeltjes die zo lekker geshared werden de afgelopen dagen.
En Schotland en Noord-Ierland zullen ook het VK verlaten om zich weer bij de EU aan te kunnen sluiten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
Spanje gaat Gibraltar claimen
https://www.thespainrepor(...)-after-brexit-result
Ze zijn de komende jaren nog gewoon onderdeel van de EU. Dus voorlopig gaan je centen nog gewoon die kant op.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is geen houding, ze zúllen het feitelijk gaan voelen, kan niet anders. Tenzij we dus als EU welwillend blijven en er in gaan investeren terwijl ons dat kost. En daar ben ik fél tegenstander van.
Ja, dat doen ze al sinds 1713. Wat dat betreft is er geen verschil.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:22 schreef DestroyerPiet het volgende:
Spanje gaat Gibraltar claimen
https://www.thespainrepor(...)-after-brexit-result
Ben benieuwd of the Queen dat pikt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:25 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En Schotland en Noord-Ierland zullen ook het VK verlaten om zich weer bij de EU aan te kunnen sluiten.
Heel het Verenigd Koninkrijk naar de kloten, dat hebben die nationaalpopulisten mooi voor elkaar.
De Queen heeft geen enkele politieke macht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ben benieuwd of the Queen dat pikt.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:27 schreef Infection het volgende:
Jaaa, de Brexit is er.
En Cameron stapt op.
Nee hoor, het is iets dat vanzelf gaat en waar de EU landen niets voor hoeven te doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:21 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, ik zeg nergens dat we het met bakken over het kanaal moeten tillen.
Moet gewoon lachen om de houding, "ze willen eruit, dan zullen ze het voelen ook". Weet niet of dat je gedachte was, maar dat las ik eruit. Net als de reactie van Pechtold, zo heerlijk kinderlijk.
Onderschat haar invloed niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:27 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De Queen heeft geen enkele politieke macht.
Geloof dat Pechtold vanochtend zei dat ze dan maar direct moesten vertrekken en niet pas over twee jaar. Geloof dat dat niet vanzelf gaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, het is iets dat vanzelf gaat en waar de EU landen niets voor hoeven te doen.
Het verbaast mij echt dat dat varken-neuk debacle hem niet eens de nek heeft omgedraaid. Ik wat voor land kan je na zoiets nog gewoon... Eh ik zal wel ouderwets zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Cameron gaat de geschiedenis in als de grootste kneus die VK ooit leidde
precies, wat een geweldige dagquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Nogal ja. Had niet verwacht dat we dit nog mee mochten maken.
Juist niet, hij heeft dit historische moment mogelijk gemaakt. Dus Cameronquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Cameron gaat de geschiedenis in als de grootste kneus die VK ooit leidde
Krijgen we daar ook een referendum over?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Nederlanders die hierom juichen zijn volgens mij een beetje de weg kwijt. Of je moet serieus denken dat een vrijhandelsverdrag binnen 2 jaar gemaakt kan worden?
Boeiend wat hij in zijn studententijd voor grollen uithaaldequote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het verbaast mij echt dat dat varken-neuk debacle hem niet eens de nek heeft omgedraaid. Ik wat voor land kan je na zoiets nog gewoon... Eh ik zal wel ouderwets zijn.
Ze zullen daar wel zitten van 'laat hij die niet een varken heeft geneukt de eerste steen werpen'.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het verbaast mij echt dat dat varken-neuk debacle hem niet eens de nek heeft omgedraaid. Ik wat voor land kan je na zoiets nog gewoon... Eh ik zal wel ouderwets zijn.
De handel gaat gewoon door hoor.. Pure bangmakerij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Nederlanders die hierom juichen zijn volgens mij een beetje de weg kwijt. Of je moet serieus denken dat een vrijhandelsverdrag binnen 2 jaar gemaakt kan worden?
En dan nu snel weggaan en de Britse politiek nog verder in chaos achterlaten, goed gedaan Cameron!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Juist niet, hij heeft dit historische moment mogelijk gemaakt. Dus Cameron![]()
![]()
Lijkt me wel, lekker tegenstemmen want "verdrag".quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Krijgen we daar ook een referendum over?
Ooh jij bent toch die user die al decennia ervaring heeft met verdragen sluiten? Jij weet daar toch ongelofelijk veel van? Dus meer dan 2 jaar zeg je?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Ik denk niet dat het goed is voor de uk of eu, maar vind het wel een interessante ontwikkeling. Daarom ben ik ook voor Trump.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Hij had zich verbonden aan een remain en kon niet aanblijven. Hij blijft interim aan tot Boris Johnson het stokje overneemt in Oktober.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan nu snel weggaan en de Britse politiek nog verder in chaos achterlaten, goed gedaan Cameron!
Had-ie moeten blijven dan in jouw ogen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan nu snel weggaan en de Britse politiek nog verder in chaos achterlaten, goed gedaan Cameron!
Boeiende projectie inderdaadquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit verwijt jij remain toch?.
De leiders (!) van Leave komen met doomsday-achtige posters met vluchtelingen en een vergelijking van de EU met nazi-duitsland, maar nee, die angstcampagne van remain! Schande!
Zou het? Nu kan het opeens wel? Al die jaren waren het de Britten die meer democratie tegenhielden?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:23 schreef Gutmensch het volgende:
Mooi, het blok aan het been is opgerot, nu kan de EU echt gaan aanpakken.
Waarom moet het zwaar worden? Geeft jou dat een beter gevoel over het feit dat wij er nog inzitten?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Had deze uitkomst toch niet meer helemaal verwacht. Ik hoop eigenlijk dat de gevolgen voor GB zwaar zullen zijn, zodat hopelijk eindelijk eens de oogkleppen van het simpele populistische geneuzel om overal maar tegen te zijn zonder na te denken over gevolgen of over andere oplossingen een halt wordt toegeroepen.
Wilders en cs gaan dansend door de straten, ik wacht met smart op de dag dat ze genadeloos op hun bek gaan
Ja, immers wilde hij zelf geen keuze maken dus liet hij dat aan het Britse volk die hij ook zzou volgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:37 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Had-ie moeten blijven dan in jouw ogen?
De Britten willen straks echt weer wat van de EU. Dat gaan stevige onderhandelingen worden. Dat is toch niet zo gek?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zou het? Nu kan het opeens wel? Al die jaren waren het de Britten die meer democratie tegenhielden?
De geest is uit de fles.
Er zal nog krampachtiger worden opgetreden door de EU. Alleen het idee al, dat er "hard onderhandeld gaat worden met de Britten".
Als je als EU in je eigen project had geloofd, had je de Britten uitgezwaaid.
http://voxeu.org/article/why-do-trade-negotiations-take-so-longquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:36 schreef Vermon het volgende:
[..]
Ooh jij bent toch die user die al decennia ervaring heeft met verdragen sluiten? Jij weet daar toch ongelofelijk veel van? Dus meer dan 2 jaar zeg je?
Poetin heeft zojuist gezegd dat de Britten wat hem betreft zonder probleem lid kunnen worden van de euraziatische handelsunie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Had deze uitkomst toch niet meer helemaal verwacht. Ik hoop eigenlijk dat de gevolgen voor GB zwaar zullen zijn, zodat hopelijk eindelijk eens de oogkleppen van het simpele populistische geneuzel om overal maar tegen te zijn zonder na te denken over gevolgen of over andere oplossingen een halt wordt toegeroepen.
Wilders en cs gaan dansend door de straten, ik wacht met smart op de dag dat ze genadeloos op hun bek gaan
Helemaal eens, hoor. Je bent gekozen voor je termijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, immers wilde hij zelf geen keuze maken dus liet hij dat aan het Britse volk die hij ook zzou volgen.
Dan moet hij ook zijn verantwoordelijkheid nemen en dit netjes afhandelen.
Ja alleen dan met de geldende WTO tarieven na 2 jaar, klopt helemaal.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De handel gaat gewoon door hoor.. Pure bangmakerij.
Je hoeft met dergelijke verdragen sluiten niet zoveel ervaring te hebben om het nieuws gevolgd te hebben en enige kennis te hebben van dergelijke materie. Die verdragen zijn vrij omvangrijk en worden inderdaad niet op een achternamiddag geregeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:36 schreef Vermon het volgende:
[..]
Ooh jij bent toch die user die al decennia ervaring heeft met verdragen sluiten? Jij weet daar toch ongelofelijk veel van? Dus meer dan 2 jaar zeg je?
De insteek is nu dat er stevig onderhandeld gaat worden om andere landen af te schrikken om het VK te volgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Britten willen straks echt weer wat van de EU. Dat gaan stevige onderhandelingen worden. Dat is toch niet zo gek?
Dit ja. De verbetenheid en rancune zeggen alles.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zou het? Nu kan het opeens wel? Al die jaren waren het de Britten die meer democratie tegenhielden?
De geest is uit de fles.
Er zal nog krampachtiger worden opgetreden door de EU. Alleen het idee al, dat er "hard onderhandeld gaat worden met de Britten".
Ik hoop dat mensen dan eens gaan snappen dat je niet zomaar achter een paar extreem populistische, egocentrische schreeuwers moet aanlopen die het zogenaamd goed voor hebben met het volk maar ondertussen alleen maar met eigen belangen bezig zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Waarom moet het zwaar worden? Geeft jou dat een beter gevoel over het feit dat wij er nog inzitten?
Snap dat wraakzuchtige niet! Waarom zou je wensen dat de pleuris daar uitbreekt. Ik hoop juist dat het ze goed zal gaan.
Dat geeft niets.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja alleen dan met de geldende WTO tarieven na 2 jaar, klopt helemaal.
Braaf zo, volgende keer meteen een bronnetje gebruiken hè.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:41 schreef tofastTG het volgende:
[..]
http://voxeu.org/article/why-do-trade-negotiations-take-so-long
Lees ook even de referenties na.En dit gaat nog niet eens over compleet nieuwe verdragen. Canda onderhandeld bijvoorbeeld al sinds 2006 met de EU.
http://blogs.lse.ac.uk/br(...)00-trade-agreements/
Volgens mij heeft het met afschrikken niet zoveel te maken maar met het verdedigen van de belangen. Het belang van de EU incl VK is anders dan het belang van de EU excl VK. Dat biedt voor veel EU landen nieuwe kansen om het eigen belang beter verwerkt te krijgen in de verdragen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De insteek is nu dat er stevig onderhandeld gaat worden om andere landen af te schrikken om het VK te volgen.
Dat is alleen maar heel erg sneu.
Als die EU zo geweldig is, dan hoef je niet af te schrikken.
^ Eensch.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De insteek is nu dat er stevig onderhandeld gaat worden om andere landen af te schrikken om het VK te volgen.
Als iets Brussel samenvat is het dit wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen dan eens gaan snappen dat je niet zomaar achter een paar extreem populistische, egocentrische schreeuwers moet aanlopen die het zogenaamd goed voor hebben met het volk maar ondertussen alleen maar met eigen belangen bezig zijn.
Even los van al dat gezwets omtrent Hard onderhandelen. Je kunt toch niet ontkennen dat het uitonderhandelen van een vrijhandelsverdrag steeds langer kost, en dat het waarschijnlijk veel langer dan de 2 jaar kost die ze hebben. (Hierna treden de WTO tarieven in werken)quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De geest is uit de fles.
En dan het liefst eentje die vanaf het begin duidelijke grenzen aan haar eigen macht stelt en expliciet respect toont voor het concept van de natie staat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Op naar een democratische Noord Europese Unie.
Ja die is vannacht waarschijnlijk 10 keer klaargekomen van deze uitslag. Vraag me af hoe de tegenstemmers dat zouden vinden, van de boze EU naar Ome Poetinquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Poetin heeft zojuist gezegd dat de Britten wat hem betreft zonder probleem lid kunnen worden van de euraziatische handelsunie.
Tuurlijk copy paste en het woordje EU vervangen door UK simpeler kan nietquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:33 schreef tofastTG het volgende:
Daar heeft hij dan ongeveer een weekje de tijd voor. Dan eindigt ons voorzitterschap.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:44 schreef vipergts het volgende:
Mooi, kan Rutte nog net even een handelsverdrag sluiten voordat hij voorzitter af is. Wij zijn immers een handelsland toch Mark?. Heb je op het eind toch nog een positief punt te melden.
Dat is een spin die je aan de ontwikkelingen kunt geven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het met afschrikken niet zoveel te maken maar met het verdedigen van de belangen. Het belang van de EU incl VK is anders dan het belang van de EU excl VK. Dat biedt voor veel EU landen nieuwe kansen om het eigen belang beter verwerkt te krijgen in de verdragen.
Waar haal je dit vandaan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ah, jij vind de keuze fout en wil zien dat mensen spijt krijgen van hun keuze, zodat je bevestigd wordt in je mening. Ok. Das natuurlijk ook een optie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen dan eens gaan snappen dat je niet zomaar achter een paar extreem populistische, egocentrische schreeuwers moet aanlopen die het zogenaamd goed voor hebben met het volk maar ondertussen alleen maar met eigen belangen bezig zijn.
Maar dat is waar we goed in zijn. De mensen die nu klagen dat Oost-Europeanen al hun baantjes wegkapen terwijl ze zelf liever met hun dikke pens op de bank blijven zitten om een uitkering te trekken zullen straks dan weer klagen dat ze 2 keer zo lang bezig zijn om een stedentripje naar de UK te maken bijvoorbeeld.
Als één schaap over de dam is..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is een spin die je aan de ontwikkelingen kunt geven.
Maar als ik naar het gezicht van Verhofstad en de geschrokken reacties uit Parijs, Berlijn, Brussel en Den Haag luister, doet men het in den broek voor toekomstige exits.
De Eurocraten zien hun eigen belangen in rook opgaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar als ik naar het gezicht van Verhofstad en de geschrokken reacties uit Parijs, Berlijn, Brussel en Den Haag luister, doet men het in den broek voor toekomstige exits.
Begin dan eens met die bungelende Grieken en stop met die onzalige associatieverdragen. Kern is dat we van euro afmoeten, dat is de grootste splijtzwam.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Inclusief verplichtingen om nieuwe voorschriften en richtlijnen vanuit de EU direct over te nemen? Beetje Noors systeem? Kan makkelijk inderdaad, maar daar zitten de Britten volgens mij niet op te wachten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:46 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tuurlijk copy paste en het woordje EU vervangen door UK simpeler kan niet
Als de andere schapen dit schaap zien verzuipen willen ze echt die dam niet over.quote:
Weet je, de vrijhandel binnen de EU is een kind dat met het badwater door de Britten wordt weggegooid.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Even los van al dat gezwets omtrent Hard onderhandelen. Je kunt toch niet ontkennen dat het uitonderhandelen van een vrijhandelsverdrag steeds langer kost, en dat het waarschijnlijk veel langer dan de 2 jaar kost die ze hebben. (Hierna treden de WTO tarieven in werken)
Dat zou jammer zijn. Nogmaals, ik denk niet dat we gebaat zijn bij verdeeldheid. Dat heeft ons in het verleden weinig goeds gebracht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als je het nieuws volgt is dit een aardige weergave van hoe er gereageerd wordt. Vooral Parijs is erg rancuneus viel me op, die beginnen al over flink betalen voor de Britten.quote:
Klopt! Exclusieve EU bevoegdheid; http://blogs.lse.ac.uk/br(...)00-trade-agreements/quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:48 schreef SpecialK het volgende:
Nederland mag ueberhaupt geen handelsverdragen afsluiten toch? Alles moet via de EU? Klopt dit? Kan iemand dit bevestigen.
Grote kans.. Maar als het frisjes en tevree door zijn eigen groene weide blijft huppelen, daarentegen..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als de andere schapen dit schaap zien verzuipen willen ze echt die dam niet over.
En vergeet Poetin ook niet. Die zit nu handenwrijvend in het Kremlin. Een verdeeld Europa is zijn droom.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef TheVulture het volgende:
Het is niet voor niets dat de extreemrechtse hoek zo fanatiek voor exits is natuurlijk, in een wereld waarin ze allemaal hun eigen angsten kunnen zaaien en samenverwerkingsverbanden er niet meer zijn kunnen zij ongestoord hun eigen politieke ideeën doorvoeren. De wereld wordt er in ieder geval niet gezelliger door.
Dit wensdenken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:50 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als de andere schapen dit schaap zien verzuipen willen ze echt die dam niet over.
Oh, heb je een link naar een Franse minister die deze uitspraken doet?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als je het nieuws volgt is dit een aardige weergave van hoe er gereageerd wordt. Vooral Parijs is erg rancuneus viel me op, die beginnen al over flink betalen voor de Britten.
Niet snappen dat er nu ook een associatieverdrag met Groot-Brittannië gaat komenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Begin dan eens met die bungelende Grieken en stop met die onzalige associatieverdragen. Kern is dat we van euro afmoeten, dat is de grootste splijtzwam.
Dus... Volgende week een Nexit dan kunnen we een geil handelsverdrag afsluiten met de UK.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Klopt! Exclusieve EU bevoegdheid; http://blogs.lse.ac.uk/br(...)00-trade-agreements/
Was op het NOS-journaal.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Oh, heb je een link naar een Franse minister die deze uitspraken doet?
Dan ga je er vanuit dat ze zich dit bewust gerealiseerd hebben en daar bewust voor gekozen hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
Desondanks geef ik ze een pluim dat ze zelfbeschikking belangrijker hebben gevonden dan geld.
Ik heb het over het belachelijke verdrag met de Oekraine, waarmee we ons een totaal onnodig conflict met de Russen hebben bezorgd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niet snappen dat er nu ook een associatieverdrag met Groot-Brittannië gaat komen
Gaan ze het nieuwe Vrije Engeland niet besturen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:53 schreef Kotsemmer het volgende:
Nu kan UKIP zichzelf ook opheffen. In één klap van 'one issue' partij naar 'no issue'
Yup,zeker omdat hij zelf juist weer naar de Sovjet-Unie terug wil om daar een groot blok van alleenheerschappij te vormen. Hij is met een stuk van Oekraïne in ieder geval al begonnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En vergeet Poetin ook niet. Die zit nu handenwrijvend in het Kremlin. Een verdeeld Europa is zijn droom.
Dat is inderdaad een duidelijke keuze! Vraag me echter af of de gemiddelde brexitter in dit topic dit doorheeft. Men lijkt te denken dat vrijhandel een eenvoudig iets is, terwijl zelfs tariefswijziging in WTO verband langer en langer kosten. De meest recente zo'n 90 maanden...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Weet je, de vrijhandel binnen de EU is een kind dat met het badwater door de Britten wordt weggegooid.
Dat vind ik jammer. En ja, om dat netjes te regelen gaat hen kruim kosten.
Desondanks geef ik ze een pluim dat ze zelfbeschikking belangrijker hebben gevonden dan geld.
Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor ons.
maar als de britten willen handelen met europa zullen ze zich aan de regels moeten houden die waar ze nu tegen zijn. en ze hebben er nu veel minder invloed op, ja ze kunnen theoretisch wel hun eigen beleid bepalen op die gebieden maar als ze daarmee afwijken van europees beleid zullen ze geen handel kunnen drijven met Europa.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zou Farage graag als MP zien , maar dat zal hem niet worden, aangezien er geen verkiezingen in de planning zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gaan ze het nieuwe Vrije Engeland niet besturen?
Dat zou je wel zeggen ja, maar die mensen zullen nu klakkeloos doorschieten naar het volgende issue, die houden veel te veel van de aandacht en het pluche. Het zijn soms net echte mensenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:53 schreef Kotsemmer het volgende:
Nu kan UKIP zichzelf ook opheffen. In één klap van 'one issue' partij naar 'no issue'
Koos, ik ben het helemaal met je eens. Ben zelf een groot voorstander van samenwerking. Maar dan wel met een democratische basis, waarbij de burger inspraak heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou jammer zijn. Nogmaals, ik denk niet dat we gebaat zijn bij verdeeldheid. Dat heeft ons in het verleden weinig goeds gebracht.
Waar ik overigens niet wil zeggen dat de EU perfect is. Dat is zij verre van. Maar we hadden wat mij betreft met de Britten naar een betere Unie moeten/kunnen werken. Jammer.
Wat een slechte zaak vind ik dat. Nooit geweten dat Nederland dat soort vrijheden ook al overgedragen heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Klopt! Exclusieve EU bevoegdheid; http://blogs.lse.ac.uk/br(...)00-trade-agreements/
Niks, als we maar niet als laatste uitstappenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:55 schreef Cracka-ass het volgende:
Wat kost het Nederland straks per miljard schuldhulp extra (voor Zuid Europa) als de UK niet meer bijdraagt in de toekomst?
Nee, je had het over onzalige associatieverdragen, in het algemeen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik heb het over het belachelijke verdrag met de Oekraine, waarmee we ons een totaal onnodig conflict met de Russen hebben bezorgd.
Die zoeken wel weer een andere vijand.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:53 schreef Kotsemmer het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |