Snap ik. Al gaat een verdere democratisering natuurlijk wel gepaard met meer machtsoverdracht. En daar zit dan ook niemand weer op te wachten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Koos, ik ben het helemaal met je eens. Ben zelf een groot voorstander van samenwerking. Maar dan wel met een democratische basis, waarbij de burger inspraak heeft.
Jaja. Politieke aardverschuiving en alles.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:58 schreef fixatoman het volgende:
Wow. En ik maar zeggen dat ze gewoon gaan blijven. Wat een uitslag!
Het is natuurlijk wel begrijpelijk. Je wil als bloc onderhandelen in de wereld. Niet dat bijvoorbeeld India dus nee kan zeggen tegen een voor hun ongunstigere deal om vervolgens via de achterdeur met bijna alle EU lidstaten alsnog betere deals te regelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat een slechte zaak vind ik dat. Nooit geweten dat Nederland dat soort vrijheden ook al overgedragen heeft.
Nee de insteek is om er zoveel mogelijk voor de EU uit te slepen. Ze zijn nu concurrenten geworden. Dat kan economisch ook inhouden om geen verdrag af te sluiten zodat veel Britse bedrijven naar het vasteland moeten vertrekken willen ze zaken blijven doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De insteek is nu dat er stevig onderhandeld gaat worden om andere landen af te schrikken om het VK te volgen.
Dat is alleen maar heel erg sneu.
Als die EU zo geweldig is, dan hoef je niet af te schrikken.
Ageism.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel redelijk illustratief. Ze kunnen daar aan de andere kant van de plomp de oudjes bedanken.
Vind je het niet raar dat de groep 50-64 een jaar jonger leeft dat de groep die ouder is?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel redelijk illustratief. Ze kunnen daar aan de andere kant van de plomp de oudjes bedanken.
Maar goed, de jonkies hebben nog niet de wijsheid en de levenservaring die de ouderen hebben. Zij trappen nog in EU-propaganda, ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Oudjes zijn doorgaans wat conservatiever een zuurder. Hebben een misplaatste hang naar een vroeger dat nooit heeft bestaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ageism.
Je zou ook kunnen zeggen dat ouderen meer belang, tijd, moeite en geld hebben geinvesteerd in hun land dan jongeren.
Weten met hoeveel bloed, zweet en tranen de vrijheid bevochten is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oudjes zijn doorgaans wat conservatiever een zuurder. Hebben een misplaatste hang naar een vroeger dat nooit heeft bestaan.
Wellicht zitten er meer mannen in die groepquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Vind je het niet raar dat de groep 50-64 een jaar jonger leeft dat de groep die ouder is?
Ze zouden beter moeten weten, dat heb je mooi goed.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weten met hoeveel bloed, zweet en tranen de vrijheid bevochten is.
Enkel verdragen die puur om handel gaan, binnen Europa bestaan die bijna niet; zie ook het verdrag met Oekraïne wat door ieder land unaniem goedgekeurd moest worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Klopt! Exclusieve EU bevoegdheid; http://blogs.lse.ac.uk/br(...)00-trade-agreements/
Komt omdat ze niet in de EU zitten, dat geeft blijkbaar enorm veel jaren erbij op de verwachting.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht zitten er meer mannen in die groep
Wat ik vreemder vind is dat de levensverwachting zo extreem hoog is.
Een beetje net zoals die jongeren die een misplaatste hang hebben naar een toekomst die onhoudbaar is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oudjes zijn doorgaans wat conservatiever een zuurder. Hebben een misplaatste hang naar een vroeger dat nooit heeft bestaan.
De commissie heeft de bevoegdheid om te onderhandelen, vervolgens ratificeren individuele landen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Enkel verdragen die puur om handel gaan, binnen Europa bestaan die bijna niet; zie ook het verdrag met Oekraïne wat door ieder land unaniem goedgekeurd moest worden.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:08 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Komt omdat ze niet in de EU zitten, dat geeft blijkbaar enorm veel jaren erbij op de verwachting.
Dat is niet wat ik bedoelde. Waar het om gaat is dat de eu landen er nauwelijks invloed op hebben. Dat Oekraine verdrag is ons door de strot geduwd, ondanks dat we hierdoor de relatie met het bevriende en veel belangrijkere Rusland te grabbel hebben gegooid.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, je had het over onzalige associatieverdragen, in het algemeen.
We kunnen natuurlijk ook opleiding en inkomen erbij pakken. Dan zijn de resultaten ook vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje net zoals die jongeren die een misplaatste hang hebben naar een toekomst die onhoudbaar is.
De waarheid ligt wat dat betreft in het midden. En arrogant kiezers afschrijven op basis van leeftijd... beetje zum kotzen wel.
Tenzij de fanclub van Henk Krol.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje net zoals die jongeren die een misplaatste hang hebben naar een toekomst die onhoudbaar is.
De waarheid ligt wat dat betreft in het midden. En arrogant kiezers afschrijven op basis van leeftijd... beetje zum kotzen wel.
We hadden een goede relatie met Rusland en daar is nu louter en alleen door dat verdrag volledig de klad in gekomen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoelde. Waar het om gaat is dat de eu landen er nauwelijks invloed op hebben. Dat Oekraine verdrag is ons door de strot geduwd, ondanks dat we hierdoor de relatie met het bevriende en veel belangrijkere Rusland te grabbel hebben gegooid.
Niet in alle gevallen, handel is echt een exclusieve bevoegdheid en in het geval van dat soort verdragen is ratificatie door de lidstaten niet noodzakelijk. Dat is ook de reden dat het deel wat over handel gaat in het verdrag met Oekraïne gewoon in werking is getreden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:09 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De commissie heeft de bevoegdheid om te onderhandelen, vervolgens ratificeren individuele landen.
Vriendschapsjaar met Rusland in 2013 ging natuurlijk ook enorm soepel, toen had nog nooit iemand van de Krim gehoordquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
We hadden een goede relatie met Rusland en daar is nu louter en alleen door dat verdrag volledig de klad in gekomen?
Ageism.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ageism.
Je zou ook kunnen zeggen dat ouderen meer belang, tijd, moeite en geld hebben geinvesteerd in hun land dan jongeren.
De relatie tussen het westen en de Russen is sinds het conflict in Georgië natuurlijk al gespannen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:16 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vriendschapsjaar met Rusland in 2013 ging natuurlijk ook enorm soepel, toen had nog nooit iemand van de Krim gehoord
Oh ik vind mijn argument ook totaal niet geldig an sich maar als we dan toch conclusies lopen te trekken op basis van leeftijd dan kunnen we genoeg tegenovergestelde argumenten verzinnen die even geldig zijn.quote:
Nou ja het is vrij duidelijk welke groep het nu verpest. Eigenlijk zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh ik vind mijn argument ook totaal niet geldig an sich maar als we dan toch conclusies lopen te trekken op basis van leeftijd dan kunnen we genoeg tegenovergestelde argumenten verzinnen die even geldig zijn.
twitter:LondonEconomic twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 09:44:22The UK is no longer the world's 5th largest economy. The £ has fallen so far that France has overtaken us. #EUref reageer retweet
Eigenlijk al zo'n 300 jaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De relatie tussen het westen en de Russen is sinds het conflict in Georgië natuurlijk al gespannen.
Hernieuwde spanningen, had ik wellicht beter kunnen schrijven.quote:
Al die tokkies nu feesten want geen asielzoekers meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
twitter:LondonEconomic twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 09:44:22The UK is no longer the world's 5th largest economy. The £ has fallen so far that France has overtaken us. #EUref reageer retweet
Onderbuikjes moesten weer een stinkende ruft laten..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is niet goed voor de vrede tussen Europese landen onderling. Ik snap het ook niet zo.
Niks onderbuikjes. Het lijkt me evident dat de landen in het zuiden dit echt niet kunnen waarderen. Ik zeg daarmee niet direct dat we met z'n allen tankjes op elkaar gaan gooien, dat is volslagen bullshit, maar als er gezeik van buitenaf komt is dit echt geen goed dingquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Onderbuikjes moesten weer een stinkende ruft laten..
Dat moet je er voor overhebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Al die tokkies nu feesten want geen asielzoekers meer.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Onderbuikjes moesten weer een stinkende ruft laten..
De onderbuikjes in Engeland die voor Brexit hebben gestemd,zonder enige kennis van zaken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niks onderbuikjes. Het lijkt me evident dat de landen in het zuiden dit echt niet kunnen waarderen. Ik zeg daarmee niet direct dat we met z'n allen tankjes op elkaar gaan gooien, dat is volslagen bullshit, maar als er gezeik van buitenaf komt is dit echt geen goed ding
Je hebt gelijk. Als ik jou was zou ik ouderen in werkkampen opsluiten. Dan heb je tenminste nog wat aan ze voordat je ze dood werkt en kunnen ze op politiek vlak geen schade meer toebrengen. Win-win-win.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou ja het is vrij duidelijk welke groep het nu verpest. Eigenlijk zoals gewoonlijk.
Dat is ook ongeveer het enige direct positieve voor je land. Maar de EU zou in eerste instantie ook een handelsverdrag moeten zijn (en dan eventueel nog milieuregels)quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Idd. Niet omdat de regels veranderen ofzo, want het VK doet toch al niet aan Schengen mee en kon dus toch al zelf z'n asielbeleid bepalen, maar met zo'n klap voor de economie willen asielzoekers misschien wel helemaal niet meer naar het VK toe.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De onderbuikjes in Engeland die tegen Brexit hebben gestemd,zonder enige kennis van zaken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De onderbuikjes in Engeland die voor Brexit hebben gestemd,zonder enige kennis van zaken.
Goed voor de Brexit-arbeiders ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:29 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, de bank of england gaat even 250 miljard in de markt pompen. Kunnen ze weer mooie bonussen van uitdelen terwijl de rest ligt te creperen.
Ah op die manier. Ja, jammer. Maar ja, er leven nu eenmaal veel mensen die de implicaties niet begrijpen en die alleen denken aan NEE ASIELZOEKERS DITDAT.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De onderbuikjes in Engeland die voor Brexit hebben gestemd,zonder enige kennis van zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |