Lastpost?quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:52 schreef onlogisch het volgende:
Wie verzorgt ook alweer het plaatje met selectie/schema etc?
Happel.quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:52 schreef onlogisch het volgende:
Wie verzorgt ook alweer het plaatje met selectie/schema etc?
Watquote:Op donderdag 23 juni 2016 17:06 schreef satecl het volgende:
Feyenoord krijgt voor de Johannes Cruijff schaal 2400 kaarten
Tuurlijk niet joh, heeft geen reet effectquote:Op donderdag 23 juni 2016 16:05 schreef Akilla het volgende:
Zou zo'n brexit nou voordelig zijn voor nederlandse clubs?
Las op het ad dat het lastiger werd voor talenten om naar engelse clubs te gaan (visum te krijgen) dus neem aan dat er dan een bak minder (nederlandse) talenten naar die clubs gaan?
Al moet ik nog maar zien of het een brexit wordt ,maar voor nederlandse clubs kan het volgens mij wel positief uitpakken dan..
Zal wel op max 5000 uitkomen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:06 schreef Boma het volgende:
In eerste instantie 2400 kaarten vrijgegeven voor dat oefenpotje tegen PSV in de arena, kan na overleg met de autoriteiten nog opgehoogd worden... Normaliter is het toch per definitie in 3-en verdeeld over de twee clubs en KNVB?
Voor jullie is dat een hoofdprijs hoor. De enige schaal waar jullie de komende jaren bij in de buurt zullen komen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:06 schreef Boma het volgende:
In eerste instantie 2400 kaarten vrijgegeven voor dat oefenpotje tegen PSV in de arena, kan na overleg met de autoriteiten nog opgehoogd worden... Normaliter is het toch per definitie in 3-en verdeeld over de twee clubs en KNVB?
Dat is voor helemaal niemand een hoofdprijs, simpelweg omdat het geen kut voorstelt. Blijkbaar zijn ze er bij PSV wel enigszins blij mee dat je het uberhaupt als prijs ziet, maar spiegel dat alsjeblieft niet op iedereenquote:Op donderdag 23 juni 2016 17:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Voor jullie is dat een hoofdprijs hoor. De enige schaal waar jullie de komende jaren bij in de buurt zullen komen.
Hij heeft wel een punt grote engelse clubs kopen nu veel jonge talenten rond de 15 16 jaar uit de EU uit oa Nederland Belgie Spanje en Frankrijk omdat die als ze dan 21 zijn meetellen als eigen jeugd als Engeland straks niet meer EU is moeten ze daar werkvergunning voor aanvragen iets wat spelers vaak pas krijgen als ze internationale ervaring hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:10 schreef timmmmm het volgende:
E
[..]
Tuurlijk niet joh, heeft geen reet effect
Ze zullen er vast wel iets van een uitzondering op verzinnen mocht het uberhaupt zo ver komen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt grote engelse clubs kopen nu veel jonge talenten rond de 15 16 jaar uit de EU uit oa Nederland Belgie Spanje en Frankrijk omdat die als ze dan 21 zijn meetellen als eigen jeugd als Engeland straks niet meer EU is moeten ze daar werkvergunning voor aanvragen iets wat spelers vaak pas krijgen als ze internationale ervaring hebben.
Tenminste zo werkt het in Football Manager
Bizar zelfs, hoe kan Feyenoord heermee akkoord gaan?quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Zal wel op max 5000 uitkomen.
Toch vreemd. Als Ajax in de bekerfinale staat krijgen ze ook gewoon 17.500 kaarten.
Volgens mij is dat al jaren het geval. In Amsterdam kunnen ze zoiets gewoon niet organiseren blijkbaar.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:49 schreef H.FR het volgende:
[..]
Bizar zelfs, hoe kan Feyenoord heermee akkoord gaan?
Krijgt PSV wel gewoon 10.000+ kaarten?quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:06 schreef satecl het volgende:
Feyenoord krijgt voor de Johannes Cruijff schaal 2400 kaarten
Zo werkt het in het echt ookquote:Op donderdag 23 juni 2016 17:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt grote engelse clubs kopen nu veel jonge talenten rond de 15 16 jaar uit de EU uit oa Nederland Belgie Spanje en Frankrijk omdat die als ze dan 21 zijn meetellen als eigen jeugd als Engeland straks niet meer EU is moeten ze daar werkvergunning voor aanvragen iets wat spelers vaak pas krijgen als ze internationale ervaring hebben.
Tenminste zo werkt het in Football Manager
Is daar niet sowieso 80% voor de KNVB die het dan doodleuk aan acties als de sponsorloterij ed weg geeft.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:06 schreef Boma het volgende:
Feyenoord kan daar gewoon 40.000 kaartjes voor verkopen als het moest denk ik.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Is daar niet sowieso 80% voor de KNVB die het dan doodleuk aan acties als de sponsorloterij ed weg geeft.
Voor het volle mep zo'n oefenpotje bezoeken doen niet veel supporters.
Dat was inderdaad de bedoeling, alleen het bronbestand is destijds na een HDD crash verloren gegaan. Zal deze week even kijken of ik een nieuwe/makkelijker te updaten versie in elkaar kan flansen.quote:
Nee, vorig jaar gewoon nog ruim 10.000 kaarten per club. Dit slaat gewoon weer nergens op.quote:Op donderdag 23 juni 2016 21:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Is daar niet sowieso 80% voor de KNVB die het dan doodleuk aan acties als de sponsorloterij ed weg geeft.
Voor het volle mep zo'n oefenpotje bezoeken doen niet veel supporters.
daar kunnen alle kampioenselftallen van de knvb toch (graties) kaartjes voor aanvragen ?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:59 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, vorig jaar gewoon nog ruim 10.000 kaarten per club. Dit slaat gewoon weer nergens op.
Denk dat ze weer rood met wit doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:31 schreef hhh38 het volgende:
Zondag wordt het nieuwe thuisshirt bekendgemaakt.
Geen idee, maar ik zag in ieder geval dat de clubs vorig jaar 13.000 kaarten hadden. Kan me voorstellen dat ee nu meer animo is bij de kampioenselftallen.. maar laten we maar even kijken hoeveel kaarten PSV krijgt. Hebben ze bij mijn weten nog niet bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:50 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
daar kunnen alle kampioenselftallen van de knvb toch (graties) kaartjes voor aanvragen ?
check op het ek naar een template die ervoor gebruikt kan wordenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je weet maar nooit met Adidas tegenwoordig!1!!
quote:RUGNUMMERS SEIZOEN 2016-2017 BEKEND
De rugnummers voor de selectie van Feyenoord voor het seizoen 2016-2017 zijn bekend. De belangrijkste wijziging ten opzichte van vorig seizoen is dat Tonny Vilhena gaat spelen met nummer 10, dat vorig seizoen nog was vergeven aan de inmiddels vertrokken Lex Immers.
Nieuwe nummer negen
Nieuwkomer Nicolai Jørgensen kreeg bij zijn contractondertekening eerder deze maand rugnummer negen toebedeeld. Zijn collega-aanvaller Michiel Kramer draagt komend seizoen een ander rugnummer dan tijdens zijn debuutjaar in De Kuip: 29 in plaats van 31.
Huurlingen terug in De Kuip
Lucas Woudenberg heeft rugnummer 15 toegewezen gekregen. De linkervleugelverdediger, die eind vorige maand een nieuw contract tot 2019 ondertekende, is weer terug in De Kuip, na een sterk seizoen op huurbasis bij N.E.C. Ook Wessel Dammers sluit na een verhuurperiode bij SC Cambuur van een jaar weer aan bij de selectie van Feyenoord 1. Hij gaat spelen met rugnummer 31.
Rugnummers jeugdspelers
Nigel Robertha behoudt hetzelfde rugnummer (39) als waar hij vorig seizoen in de uitwedstrijd tegen Willem II mee debuteerde in het eerste elftal van Feyenoord. Ook Emil Hansson (36), Rashaan Fernandes (37), Gustavo Hamer (38) en Mo El Hankouri (40), die ook vanuit Feyenoord Academy aansluiten bij de selectie, hebben nu een vast rugnummer.
Een volledig overzicht van de rugnummers seizoen 2016-2017 zie je hieronder.
1. Kenneth Vermeer
2. Rick Karsdorp
3. Sven van Beek
4. Terence Kongolo
5. Marko Vejinovic
6. Jan-Arie van der Heijden
7. Dirk Kuyt
8. Karim El Ahmadi
9. Nicolai Jørgensen
10. Tonny Vilhena
11. Eljero Elia
12. Het Legioen
14. Bilal Basaçikoglu
15. Lucas Woudenberg
16. Warner Hahn
18. Miquel Nelom
20. Renato Tapia
22. Justin Bijlow
23. Pär Hansson
26. Bart Nieuwkoop
27. Simon Gustafson
28. Jens Toornstra
29. Michiel Kramer
31. Wessel Dammers
33. Eric Botteghin
36. Emil Hansson
37. Rashaan Fernandes
38. Gustavo Hamer
39. Nigel Robertha
40. Mo El Hankouri
WE WOOOOORDE KAMPIOENquote:Het nieuwe thuisshirt maakt gebruik van de ‘adidas Climacool technologie’, waarbij alles draait om ademend vermogen. Vocht wordt zo snel mogelijk van het lijf afgevoerd, om zo comfortabel mogelijk en met een zo constant mogelijke lichaamstemperatuur te kunnen presteren
Ik heb niet het idee dat we dit seizoen 433 gaan spelen.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:47 schreef Slobeend het volgende:
Jørgensen: "Ik heb eigenlijk nog nooit in een 4-3-3 systeem gespeeld, altijd met twee aanvallers, maar ik wil het snel leren."
Ik zou 442 soelenquote:Op zondag 26 juni 2016 11:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat we dit seizoen 433 gaan spelen.
Met Adidas krijg je linksom of rechtsom onnodige strepen. Niks aan te doen helaas.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:28 schreef Scrummie het volgende:
Maar over de details; die strepen in de zij vind ik maar matig, de zwarte randjes bij de mouwen + hals vind ik wel leuk. Opel logo had wel iets kleiner gekund wat mij betreft.
Goed gescout.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:47 schreef Slobeend het volgende:
Jørgensen: "Ik heb eigenlijk nog nooit in een 4-3-3 systeem gespeeld, altijd met twee aanvallers, maar ik wil het snel leren."
Mooi shirtje hoor. Alleen blijft die grote vlek op het midden een smetje. Ze zullen wel afspraken hebben dat Opel standaard minimaal 40-45% van het shirt mag claimen voor die 4,0-4,5 miljoen...quote:
Hahaha!quote:Op zondag 26 juni 2016 12:35 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Mooi shirtje hoor. Alleen blijft die grote vlek op het midden een smetje. Ze zullen wel afspraken hebben dat Opel standaard minimaal 40-45% van het shirt mag claimen voor die 4,0-4,5 miljoen...
Ja, misschien dat maar eens proberen dan.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vanaf morgen (gok ik) voor 2/3 tientjes op Aliexpress
Jankerds.quote:Op zondag 26 juni 2016 12:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Echt hé. Feyenoord, de club van het volk
Ik vind het trainingspak mooi. Maar die zal de 130 wel aantikken
Overigens ;
FRFCGODEN
[ afbeelding ]
Eens.quote:
Precies. Ik hoop eerlijk gezegd op nog minimaal een vleugelaanvaller (wel één die direct iets toevoegt) en een extra verdediger (maar dat mag best een back-up / breedte versterking zijn).quote:Op zondag 26 juni 2016 12:52 schreef De_Pel het volgende:
Ik vraag me oprecht af op basis waarvan Feyenoord dit seizoen denkt op 3 fronten te kunnen presteren. We hebben geen onaardige selectie, maar Er is maar 1 versterking gehaald, en heel misschien komt er nog 1 bij; een vleugelspeler. Meer staat er in principe niet op het lijstje. Ondertussen groeien spelers als beekie, karsdorp en vilhena natuurlijk wel door, maar zullen Kuyt en ahmadi bijvoorbeeld eerder minder worden. Ik denk dat je pas echt een beetje kan aanhaken als er in elke linie nog iemand bij komt.
Jan Arie mag sowieso opbokken. Spelers als Nieuwkoop, Bijlow en Gronsveld moet je gewoon verhuren. Er moet iemand komen die de concurrentie met karsdorp aan kan gaan en bij voorkeur evt ook lcv kan spelen. Een buitenspeler is een harde eis voor dit seizoen. Ik zou zelfs graag nog 1 middenvelder zien die echt iets toevoegt al zal dat wel buiten budget gaan vallen. Bovendien moeten er dan spelers weg. wmb mag ook de toorn worden verkocht.
Ik zie de koppen straks al weer voor me :quote:Op zondag 26 juni 2016 10:47 schreef Slobeend het volgende:
quote:Feyenoord haalt spits die niet in het systeem past
quote:Na een mislukt eerste seizoen bij Feyenoord floreert Jørgensen in het 4-4-2 van Cambuur
Niet zo negatief onlogicaGod. Zelfs ik ben voor nu afgestapt van het afbranden van van Geel voor elk wissewasje.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zie de koppen straks al weer voor me :
[..]
[..]
Nee, wel voor een basisplek.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:05 schreef Scrummie het volgende:
Wat vinden jullie ervan dat Vilhena nummer 10 heeft gekregen trouwens? Zou dat een voorbode zijn voor zijn positie?
Het betekent dat Feyenoord hem wel gaat laten spelen in de basis. Goed nieuws dus.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:05 schreef Scrummie het volgende:
Wat vinden jullie ervan dat Vilhena nummer 10 heeft gekregen trouwens? Zou dat een voorbode zijn voor zijn positie?
Zie mijn PI ouwe reus. Ik wil 'm eerst aan het werk zienquote:Op zondag 26 juni 2016 13:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet zo negatief onlogicaGod. Zelfs ik ben voor nu afgestapt van het afbranden van van Geel voor elk wissewasje.
Ah oke, ik vatte hem anders op, je PIquote:Op zondag 26 juni 2016 13:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zie mijn PI ouwe reus. Ik wil 'm eerst aan het werk zien
Ik had eerder het 6je voor 'm verwacht. Die is nu van Jan Arie.. Die neem ik aan niet in de basis start.quote:
Zie hierboven, Jan Arie heeft 6 gekregen. Die speelt hopelijk toch niet..quote:Op zondag 26 juni 2016 13:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het betekent dat Feyenoord hem wel gaat laten spelen in de basis. Goed nieuws dus.
Een rugnummer afpakken doe je niet zo snel. Hij had al 6.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik had eerder het 6je voor 'm verwacht. Die is nu van Jan Arie.. Die neem ik aan niet in de basis start.
Oh zo. Ja oke, dan heb je een punt. Wist niet dat ie al 6 hadquote:Op zondag 26 juni 2016 13:10 schreef Typisch het volgende:
[..]
Een rugnummer afpakken doe je niet zo snel. Hij had al 6.
Dat zijn nogal wat verwachtingen..quote:Op zondag 26 juni 2016 13:03 schreef Tomatenboer het volgende:
We hebben in principe genoeg middenvelders dus daar verwacht ik geen versterkingen.
Het liefst zou ik Gustafson zien spelen, maar ik verwacht niet dat hij op veel speeltijd kan rekenen.
Ik verwacht een middenveld met El Ahmadi, Kuyt en Vilhena,
Wel verwacht ik dat we er aanvallend iets op vooruitgaan.
Ook defensief verwacht ik dat onze verdedigers zich doorontwikkelen
Al met al verwacht ik wederom niet meer dan een 3e plaats,
Altijd verwachtingsvol aan het begin van een nieuw seizoen hé (overigens niet allemaal persé positief).quote:
Iwan de nieuwe VI Feyenoordwatchtertwitter:iwanvanduren twitterde op zondag 26-06-2016 om 08:25:03Leuk dat EK. Maar vandaag start #Feyenoord de training. En ik begin als Feyenoord-watcher voor @VI. Uiteraard samen met @krabby. Zin in!!! reageer retweet
Goede journalist.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:41 schreef onlogisch het volgende:
Iwan de nieuwe VI Feyenoordwatchtertwitter:iwanvanduren twitterde op zondag 26-06-2016 om 08:25:03Leuk dat EK. Maar vandaag start #Feyenoord de training. En ik begin als Feyenoord-watcher voor @VI. Uiteraard samen met @krabby. Zin in!!! reageer retweet
Het einde van Krabby is ingezet
Alsof jij over een jaar niet huilt om het gemis van Krabby.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:41 schreef onlogisch het volgende:
Nee. Krabby is echt tenenkrommend. En wat Typisch zegt. Iwan is een baas.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Alsof jij over een jaar niet huilt om het gemis van Krabby.
Lood om oud ijzerquote:Op zondag 26 juni 2016 13:42 schreef Typisch het volgende:
[..]
Goede journalist.
Alleen is het Mkrabby en niet krabby
Dat weet ik. De wederhelft van het magische duo gaat ook al PSV watchen (Tommetje knipping). VI zet stappen ondanks dat ze op social media een soort Voetbalzone worden.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee. Krabby is echt tenenkrommend. En wat Typisch zegt. Iwan is een baas.
Realistisch zijn ze wel.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Altijd verwachtingsvol aan het begin van een nieuw seizoen hé (overigens niet allemaal persé positief).![]()
Maar zijn ze een beetje realistisch wat jou betreft?
quote:Dirk Kuyt nam deze zomer bewust even afstand van het voetbal. Aanbiedingen om in Turkije en bij de NOS het EK te analyseren sloeg de Feyenoorder met een goede reden af.
"Elf maanden per jaar staat mijn leven in het teken van voetbal, dan kan ik tegenover mijn gezin het niet maken om me ook tijdens de zomerstop met voetbal bezig te houden. Dus koos ik ervoor om lekker met de familie op vakantie te gaan", zegt Kuyt in gesprek met Metro. Het trainingsschema dat de technische staf van Feyenoord hem had meegegeven, nam hij niet mee op vakantie naar Aruba.
"Ik vind het belangrijk om volledig tot rust te komen. Met familie en vrienden is het dan heerlijk om te eten en te drinken wat ik wil", aldus Kuyt, die samen met Robin van Persie op Aruba was. "We zijn allebei voetbaldieren en onze families ook, dus dan gaat het automatisch veel over Fenerbahçe en Feyenoord. Ik zeg wel eens gekscherend tegen hem dat ik nog een jaartje samen met hem bij Feyenoord wil spelen, maar Robin zit in een heel andere periode van zijn carrière."
Zonder het gezien te hebben :quote:Op zondag 26 juni 2016 15:38 schreef Scrummie het volgende:
En Gio op de persco: kom er maar weer in met "Nietszeggend", "uitstraling van een lampekap", "Man man man"
Berghuis was er ook een paar dagen hoe die bij Dirk en Robin terecht komt vraag ik me af.quote:Op zondag 26 juni 2016 15:37 schreef Scrummie het volgende:
Kuyt en van Persie vrienden. Om 1 of andere reden had ik dat nou weer niet verwacht.
Nope.quote:Op zondag 26 juni 2016 15:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zonder het gezien te hebben :
• Het winnen van de beker smaakt naar meer.
Alleen het eerste. Namen zijn niet genoemd, alleen dat ze nog een buitenspeler zoeken die het liefst op links én rechts kan.quote:• Selectie nagenoeg compleet. Berghuis is een type speler die voor iedere club een aanwinst is
Dirk is niet 1 keer genoemd.quote:• Blij dat Dirk nog een jaar heeft bijgetekend. Dirk is een kind van de club en een verlengstuk voor mij in het veld
Doelstellingen zijn nog niet bepaald.quote:• Een club als Feyenoord moet altijd mee doen om de titel
Naam is niet gevallen, maar dit was alleen het stukje van Rijnmond. Misschien dat andere journalisten de naam hebben geopperd.quote:Op zondag 26 juni 2016 15:48 schreef onlogisch het volgende:
Er is ook niet 1 keer specifiek gevraagd naar Berghuis?
Ik vind het trainingspak juist tof. Eindelijk af van dat wegwerkerspakquote:Op zondag 26 juni 2016 15:53 schreef Maastoren het volgende:
Jammer dat er geen kraag op het thuisshirt zit. Trainingscollectie vind ik matig maar moet alles nog in het echt zien. Treurig dat er niks over gebleven is van de fakkelzee bij de eerste training. Het wordt weer helemaal niks allemaal. Zo, het seizoen is weer begonnen.
quote:Op zondag 26 juni 2016 15:53 schreef Maastoren het volgende:
Jammer dat er geen kraag op het thuisshirt zit. Trainingscollectie vind ik matig maar moet alles nog in het echt zien. Treurig dat er niks over gebleven is van de fakkelzee bij de eerste training. Het wordt weer helemaal niks allemaal. Zo, het seizoen is weer begonnen.
Model is prima. De kleuren vind ik niks. Maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk. Over een paar weken zal heel Rotterdam er wel weer in lopenquote:Op zondag 26 juni 2016 16:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind het trainingspak juist tof. Eindelijk af van dat wegwerkerspak
Ik koop alleen presentatiepakken omdat ik van de trainingspakken de stof niet prettig vind. Deze is er alleen als trainingspak toch? Hij is wel netjes inderdaad.quote:Op zondag 26 juni 2016 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vind dit wel een aardig pak. Zou kopen.
Sick, alleen jammer van het clublogoquote:Op zondag 26 juni 2016 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet ie kosten eigenlijk?quote:Op zondag 26 juni 2016 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat was niet in een ruit, wie moet er dan op links of in het centrum naast El Ahmadi staan behalve Vilhena?quote:Op zondag 26 juni 2016 17:56 schreef satecl het volgende:
Heel mooi thuisshirt!
Is het een goed idee om 4-4-2 te gaan spelen? Met Kuyt aan de rechterkant op het middenveld. Volgens mij was hij dat ook bij Liverpool.
Bart Goor.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat was niet in een ruit, wie moet er dan op links of in het centrum naast El Ahmadi staan behalve Vilhena?
Dat is wel even een kwaliteitsupgrade zeg. Betrouwbaar nieuws in aantocht?quote:Op zondag 26 juni 2016 13:41 schreef onlogisch het volgende:
En dit is promotie? Koude kroketten eten in een guur stadion dat op instorten staat?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:18 schreef Pascalus het volgende:
Ik vind het leuk voor Iwan. Die werd na zijn metsjfiksingonderzoek opeens op vrouwenvoetbal gezet. Dat gun je niemand.
Het wil nog niet echt lukken he Pietertjequote:Op zondag 26 juni 2016 18:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En dit is promotie? Koude kroketten eten in een guur stadion dat op instorten staat?
Waar heb je het over man?quote:Op zondag 26 juni 2016 18:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En dit is promotie? Koude kroketten eten in een guur stadion dat op instorten staat?
De simpelste shirts zijn eigenlijk altijd het mooist.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:40 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind het nieuwe shirt maar gewoontjes. Niet echt bijzonder ofzo.
Prima toch? De zwarte accenten vind ik ook goed werken.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:40 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind het nieuwe shirt maar gewoontjes. Niet echt bijzonder ofzo.
Je haalt er ook wel ff een paar aan he.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:42 schreef Caland het volgende:
[..]
De simpelste shirts zijn eigenlijk altijd het mooist.
Die thuisshirts met die blokken achterop, die matrozenhals of die pauzeknop in de nek aan de voorkant
En dat goud vond ik ook afgrijselijk vorig seizoen.
Persoonlijk vind ik dat het minst mooie maar smaken verschillen en zo.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
Prima toch? De zwarte accenten vind ik ook goed werken.
Het mooiste thuis én uittenue waren in dat ASR-jaar met dat donkerblauwe tenue. Geen fratsen, altijd goed.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:45 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je haalt er ook wel ff een paar aan he.
Geen idee, heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar anderen hier wel geloof ik, dus je zal vast antwoord krijgenquote:Op maandag 27 juni 2016 12:32 schreef MPC60 het volgende:
Hoe groot is die xl? Valt die echt als een xl of is het een Chinees maatje?
wat voegt deze reactie dan toe?quote:Op maandag 27 juni 2016 12:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen idee, heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar anderen hier wel geloof ik, dus je zal vast antwoord krijgen.
Dat ik het antwoord niet heb, en ik voelde mij verantwoordelijk omdat ik de link naar aliexpress.com gaf.quote:
Valt als een XL. Heb er vorig jaar ook een besteld daar.quote:Op maandag 27 juni 2016 12:32 schreef MPC60 het volgende:
Hoe groot is die xl? Valt die echt als een xl of is het een Chinees maatje?
Hoeveel tijd gaat er overheen voordat je hem in huis hebt?quote:Op maandag 27 juni 2016 13:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Valt als een XL. Heb er vorig jaar ook een besteld daar.
Gelijk maar weer besteld dus.
quote:Op maandag 27 juni 2016 12:21 schreef Scrummie het volgende:
Tada: aliexpress.com heeft ze: http://www.aliexpress.com(...)a2-a0ee-845056229c35
Hangt af van hoeveel tijd je wilt wachten. Kan binnen een week, via DHL. Kost meer. Of gewoon via China Express. Kan variëren van 1 tot 4 weken.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hoeveel tijd gaat er overheen voordat je hem in huis hebt?
Ook maar een poging wagen dan.quote:Op maandag 27 juni 2016 14:14 schreef Happel het volgende:
[..]
Hangt af van hoeveel tijd je wilt wachten. Kan binnen een week, via DHL. Kost meer. Of gewoon via China Express. Kan variëren van 1 tot 4 weken.
Staat het adidaslogo er in het echt wel op?quote:Op maandag 27 juni 2016 13:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Enkele tonnen volgens zegge.quote:Op maandag 27 juni 2016 15:28 schreef onlogisch het volgende:
Hoeveel geld is er eigenlijk voor Lex betaald?
Er is geen goede bron. Dat 'volgens zegge' zegt niets. Dat kan gewoon iemand zijn die wil 'bewijzen' dat Martin een kkgeel isquote:
Die enkele tonnen vind ik echt moeilijk te geloven. Feyenoord heeft nooit laten blijken dat ze koste wat kost van hem af willen en ze waren heel tevreden daar in Cardiff. Championship clubs kunnen tegenwoordig ook makkelijk meerdere miljoenen neerleggen voor spelers, dus 1-1,5 miljoen zou veel logischer zijn.quote:Op maandag 27 juni 2016 15:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Er is geen goede bron. Dat 'volgens zegge' zegt niets. Dat kan gewoon iemand zijn die wil 'bewijzen' dat Martin een kkgeel is
Aan de andere kant: als er 3 miljoen was geïnd dan was dat vast wel aan de grote klok gehangen.
Volgens mij kwam dat wel bij vi/ad oid vandaan. Geen zin om bron tr zoeken. Maar het was waarschijnlijk een jodenfooi.quote:Op maandag 27 juni 2016 15:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Er is geen goede bron. Dat 'volgens zegge' zegt niets. Dat kan gewoon iemand zijn die wil 'bewijzen' dat Martin een kkgeel is
Aan de andere kant: als er 3 miljoen was geïnd dan was dat vast wel aan de grote klok gehangen.
ik heb toen het voor de eerste keer hier geroepen werd flink lopen zoeken naar een goede bron en kon die niet vinden.quote:Op maandag 27 juni 2016 15:59 schreef H.FR het volgende:
[..]
Volgens mij kwam dat wel bij vi/ad oid vandaan. Geen zin om bron tr zoeken. Maar het was waarschijnlijk een jodenfooi.
Bedankt, goed om te weten.quote:Op maandag 27 juni 2016 13:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Nog even gezocht: de Telegraaf spreekt van een "lucratieve deal voor Feyenoord" omdat Immers zijn martkwaarde in die paar maanden Cardiff flink had opgeschroefd en er 6 andere Championship-clubs geïnteresseerd waren. Maar een bedrag durft zelfs de Telegraaf niet te noemen, terwijl die er over het algemeen geen probleem mee hebben om geriuchten als harde feiten te presenteren.quote:Op maandag 27 juni 2016 16:09 schreef Scrummie het volgende:
Geel maakt nooit transfersommen bekend geloof ik, dat schijnt beleid te zijn.
De Telegraaf = Gudde. Wat daaruit komt kan je vanuit gaan dat het grotendeels klopt (of dat Gudde graag had gewild dat het klopt).quote:Op maandag 27 juni 2016 16:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Nog even gezocht: de Telegraaf spreekt van een "lucratieve deal voor Feyenoord" omdat Immers zijn martkwaarde in die paar maanden Cardiff flink had opgeschroefd en er 6 andere Championship-clubs geïnteresseerd waren. Maar een bedrag durft zelfs de Telegraaf niet te noemen, terwijl die er over het algemeen geen probleem mee hebben om geriuchten als harde feiten te presenteren.
Ik vond hem bij Heerenveen nooit zo bijzonder. Vooral een hele goede transfer van Atalanta die hem voor een prikkie oppikten.quote:Op maandag 27 juni 2016 17:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
De Roon naar Middlesbrough voor 14 miljoen. Heeft in Feyenoord-jeugd gespeeld. Geel...
quote:Feyenoord weet nog altijd niet of de eerste thuiswedstrijd in de groepsfase van de Europa League met of zonder publiek afgewerkt moet worden. De Rotterdammers wachten nog altijd in spanning af op de uitspraak van het CAS is de racisme-zaak.
En in De Kuip worden ze ongeduldig, zo schrijft Voetbal International vandaag. Feyenoord krijgt namelijk namelijk langzaam maar zeker problemen met de kaartverkoop en de organisatie van die wedstrijd. De uitspraak werd eerder al twee keer verschoven.
Feyenoord kreeg de straf nadat er een opblaasbanaan op het veld belandde tijdens het duel tegen AS Roma twee seizoenen geleden. De club vocht het oordeel zonder succes aan bij de UEFA, waardoor er nu een beroep ligt bij het hoogste beroepsorgaan, het CAS.
Interessant om te volgen dit.quote:Marlon Slabbekoorn loopt vanaf vandaag stage bij AZ. Dit bevestigt het management van de speler zojuist tegenover FR12.nl. De 19-jarige oud-Feyenoorder hoopt door zijn stage bij AZ een contract bij de club uit Alkmaar te verdienen. Slabbekoorn stond jarenlang bekend als één van de grootste talenten uit de jeugdopleiding van Feyenoord, maar wist deze belofte tot op heden nog niet in te lossen.
Slabbekoorn vertrok deze zomer transfervrij bij Feyenoord, nadat hij bij de Rotterdamse club geen contract kreeg aangeboden. “Hij had graag bij Feyenoord willen blijven”, sprak zijn zaakwaarnemer in maart tegenover deze website. “Martin (van Geel, red.) zei wel dat Marlon tijdens het huidige seizoen beter is gaan spelen in vergelijking met vorig seizoen, maar dat Feyenoord niet met hem verder gaat.”
Wat was ook alweer het verweer? Dat bananen op het veld gooien niet racistisch was omdat Chiquita een sponsor is? Of hebben ze iets beters bedacht?quote:
Opblaasbare bananen zijn al vanaf de jaren 90 te zien in allerlei voetbalstadions.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat was ook alweer het verweer? Dat bananen op het veld gooien niet racistisch was omdat Chiquita een sponsor is? Of hebben ze iets beters bedacht?
quote:Op maandag 27 juni 2016 19:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat was ook alweer het verweer? Dat bananen op het veld gooien niet racistisch was omdat Chiquita een sponsor is? Of hebben ze iets beters bedacht?
quote:
Ow, nog beter. Het 'hullie doen het ook'-argument.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Opblaasbare bananen zijn al vanaf de jaren 90 te zien in allerlei voetbalstadions.
Haha. Maak het nou niet erger, grote dombo.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ow, nog beter. Het 'hullie doen het ook'-argument.
Ja, wederom lukt het niet erg. Probeer het nog eens.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Jammer Pietertje. Volgende keer beter jongen.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Kinderbedtijd, dus ga maar snel.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Niet gewaardeerd? Wel toch?quote:Op maandag 27 juni 2016 19:52 schreef Anoonumos het volgende:
Wordt niet eens gewaardeerd in de PLEngelsen
PelleGOD
Net zoveel als jijquote:Op maandag 27 juni 2016 20:40 schreef Helpmefok het volgende:
Laat hem maar de winnende maken op het EK. Wat een held.
[..]
Wat voegt jouw reactie toe?
Blijf het proberen vriend.quote:Op zondag 26 juni 2016 18:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij zien ze hem als een matige wisselvallige spits. Op sommige dagen heel goed, maar vaak ook onzichtbaar.quote:
Wordt verhuurd aan Feyenoordquote:Op dinsdag 28 juni 2016 01:16 schreef Henrys het volgende:
Vraag me af wat er met Clasie gaat gebeuren
Apart, want hij is juist geen momentenvoetballer, maar iemand aan wie je je spel ophangt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 00:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij zien ze hem als een matige wisselvallige spits. Op sommige dagen heel goed, maar vaak ook onzichtbaar.
Geen wereldtopper, wel een verdomd goede spits.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 07:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als je Pelle op de juiste manier gebruikt is hij een wereldtopper.
quote:Bij Feyenoord wordt vol spanning uitgekeken naar de uitspraak van het international sporttribunaal (CAS), dat zich moet uitspreken over de UEFA-straf voor de Rotterdammers.
De Rotterdamse club ging eerder in beroep tegen de straf van de UEFA, waarbij de Europese voetbalbond oordeelde dat het gooien van plastic bananen op het veld in de thuiswedstrijd tegen AS Roma racistisch gedrag van het thuispubliek was.
Een vreemde zaak omdat in De Kuip het gooien van opblaasbananen al veel langer op ludieke manier gebeurde. Als sanctie werd een Europese thuiswedstrijd zonder publiek opgelegd. Feyenoord tekende protest aan en legde de zaak voor aan de arbitragecommissie van het CAS.
Al twee keer werd de aangekondigde uitspraakdatum verschoven, waardoor Feyenoord nu langzaam maar zeker problemen krijgt met de kaartverkoop en organisatie van de wedstrijd in de poulefase van de Europa League.
Seizoenkaarthouders hebben doorgaans recht op eerste aankoop bij Europese wedstrijden, aangezien de club niet weet of er publiek mag komen, is die toezegging bijvoorbeeld al vervallen.
De loting voor de groepsfase, waar Feyenoord als bekerwinnaar automatisch voor is geplaatst, moet nog plaatsvinden. De eerste wedstrijd staat op 15 september op de rol.
quote:Seizoenkaarthouders hebben doorgaans recht op eerste aankoop bij Europese wedstrijden, aangezien de club niet weet of er publiek mag komen, is die toezegging bijvoorbeeld al vervallen.
Zal niet voor heel lang zijn, maar het genoegen om hier met jou pareltjes te creëren is geheel wederzijds ouwe reus.quote:
Denk dat er wat verwarring is ivm normaal de 1e pot gratis.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 08:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]Doet ie goed die Koevermans.
Wat een kk boevenbende is het ook
Je kreeg dit jaar, volgens mij, daardoor 5% korting.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 08:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]Doet ie goed die Koevermans.
Wat een kk boevenbende is het ook
We krijgen altijd vroegboekkorting. Ze hadden natuurlijk ook de eerste Europese wedstrijd waar publiek mag komen gratis kunnen maken (en of dat nou de eerste, tweede of derde wedstrijd uit de poule is kan me aan mijn kont oxideren).quote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:21 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je kreeg dit jaar, volgens mij, daardoor 5% korting.
Ik ben het eens met je hoor. Doe niet zo moeilijk en verhaal je verlies maar op de EUFA of zo.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
We krijgen altijd vroegboekkorting. Ze hadden natuurlijk ook de eerste Europese wedstrijd waar publiek mag komen gratis kunnen maken (en of dat nou de eerste, tweede of derde wedstrijd uit de poule is kan me aan mijn kont oxideren).
Modderstroom geopend.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:46 schreef Slobeend het volgende:
Uitleg over zijn geringe aantal speelminuten kreeg Achahbar nooit. ''De trainer praatte sowieso niet veel", aldus Achahbar, die wel veel vertrouwen heeft in zijn nieuwe trainer. "In Ron Jans krijg ik een ideale trainer voor mijn neus. Iemand die voetbal ademt en hetzelfde denkt als Fred Rutten. Een voetballer is geen nummer."
Dit was extra. Ik betaalde nu minder dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
We krijgen altijd vroegboekkorting. Ze hadden natuurlijk ook de eerste Europese wedstrijd waar publiek mag komen gratis kunnen maken (en of dat nou de eerste, tweede of derde wedstrijd uit de poule is kan me aan mijn kont oxideren).
Als iemand met modder mag gooien is het Achahbar wel. Heeft zich altijd voorbeeldig gedragen ondanks dat hij als afval werd behandeld. En dat Gio niet goed communiceert is wel duidelijk, die man is autistischquote:
Er waren gek genoeg een paar vakken waar dat voor gold. Staat me niets bij dat dat hierdoor kwam, want het gold niet overal.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:22 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dit was extra. Ik betaalde nu minder dan vorig jaar.
Het (al dan niet gedwongen) leeg houden van de parterre-vakken is blijkbaar een serieus scenario. Hierdoor gaat de capaciteit dusdanig naar beneden dat dan niet iedereen gratis naar binnen kan...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat staat hier toch los van? Was dat niet een idee om boetes vanwege volle trappen te voorkomen?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:34 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Het (al dan niet gedwongen) leeg houden van de parterre-vakken is blijkbaar een serieus scenario. Hierdoor gaat de capaciteit dusdanig naar beneden dat dan niet iedereen gratis naar binnen kan...
Ja klopt. Mijn vak werd niet duurder en tegelijk haalden ze de europese pot eruit a 20 euro.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:06 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Er waren gek genoeg een paar vakken waar dat voor gold. Staat me niets bij dat dat hierdoor kwam, want het gold niet overal.
Ahh, dubbele agenda dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:34 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Het (al dan niet gedwongen) leeg houden van de parterre-vakken is blijkbaar een serieus scenario. Hierdoor gaat de capaciteit dusdanig naar beneden dat dan niet iedereen gratis naar binnen kan...
quote:Seizoenkaart goedkoper, Europese wedstrijd niet inbegrepen
Hoewel deze wordt aangevochten door de club, hangt Feyenoord een straf boven het hoofd van het moeten spelen van de eerstvolgende thuiswedstrijd in de Europese competitie zonder publiek. Daarom is besloten het ‘Europese deel’ uit de seizoenkaart te halen, waardoor de seizoenkaart (t.o.v. de oorspronkelijke vroegboekprijs van seizoen 2016-2017) 5% goedkoper wordt. Daarnaast hebben de gebeurtenissen rondom ons Europese avontuur van vorig seizoen tot gevolg dat, wanneer supporters wel toegelaten worden bij onze UEFA-thuiswedstrijden, de stadioncapaciteit flink omlaag moet om nieuwe incidenten te voorkomen. Dat kan er toe leiden dat zich straks de situatie voordoet dat we niet alle seizoenkaarthouders kunnen huisvesten bij een Europese thuiswedstrijd. Het hebben van een seizoenkaart biedt dus niet langer meer absolute zekerheid op het kunnen bezoeken van onze Europese thuisduels. Wel krijgen seizoenkaarthouders een zogeheten voorrangsrecht op niet-seizoenkaarthouders om in de toekomst kaarten voor Europese thuiswedstrijden te kunnen kopen.
Afgelopen seizoen zeeer sterk begonnen, maar daarna teruggevallen en de laatste aantal wedstrijden was ie dan wel weer redelijk. Hopelijk gaat ie wat beter worden door het ritme van de afgelopen tijd.quote:Eljero Elia verlengt contract tot medio 2018
Eljero Elia heeft zijn contract tot medio 2018 verlengd. Dat meldt Feyenoord zojuist op de officiële clubkanalen. De linkerspits had nog een éénjarig contract bij de club, maar hij plakt er dus een seizoen aan vast.
Elia kwam tijdens zijn eerste seizoen in De Kuip tot 31 competitiewedstrijden en zes bekerduels voor Feyenoord. De 28-voudig international was daarin negen keer trefzeker en gaf vijf assists. Het belangrijkste doelpunt maakte hij in de KNVB bekerfinale tegen FC Utrecht op 24 april, toen hij de ploeg een kwartier voor tijd naar de overwinning schoot.
Willen ze de helft van het stadion leeg laten?quote:
Mooi dat Elia er een jaartje aan vast plakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:18 schreef satecl het volgende:
[..]
Afgelopen seizoen zeeer sterk begonnen, maar daarna teruggevallen en de laatste aantal wedstrijden was ie dan wel weer redelijk. Hopelijk gaat ie wat beter worden door het ritme van de afgelopen tijd.
Er komt in ieder geval we dreiging van af.
Volle trappen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:33 schreef Oldground het volgende:
[..]
Willen ze de helft van het stadion leeg laten?
Ten behoeve van wat dan precies, aanstekers?
Ik denk dat een andere spits hem daarbij kan en gaat helpen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:38 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk is zijn tweede jaar stukken beter dan z'n eerste.
Had zelf ook meer van hem verwacht, maar aan de andere kant: welke vleugelaanvaller uit de laatste paar jaar deed het beter? Ik kan niemand noemen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:38 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk is zijn tweede jaar stukken beter dan z'n eerste.
Truequote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:41 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik denk dat een andere spits hem daarbij kan en gaat helpen.
Ook dat is waar. Enige die ik zou kunnen opnoemen is Schaken, maar die had veel mindere statistieken bij ons dan Elia had, dus dan zou ik liegen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:41 schreef Oldground het volgende:
[..]
Had zelf ook meer van hem verwacht, maar aan de andere kant: welke vleugelaanvaller uit de laatste paar jaar deed het beter? Ik kan niemand noemen.
Wordt natuurlijk nooit meer wat, maar eens.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:25 schreef satecl het volgende:
We zijn toch nog op zoek naar een andere buitenspeler?
http://www.voetbalprimeur(...)lt-met-al-ahli-.html
Mocht Berghuis niet lukken(waar ik van uit ga) zie ik deze jongen graag komen voor op de rechterkant. Mochten wel Bilal lozen natuurlijk.
Boëtius in 13/14? Enige seizoen waarin hij constant was. Maar vind het moeilijk vergelijken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:41 schreef Oldground het volgende:
[..]
Had zelf ook meer van hem verwacht, maar aan de andere kant: welke vleugelaanvaller uit de laatste paar jaar deed het beter? Ik kan niemand noemen.
Van Beek en Karsdorp kunnen we makkelijk behouden lijkt me. Kongolo zal moeilijker worden, maar als daar een goed bod op komt moet je hem ook gewoon verkopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:11 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar mooi nieuws wat Elia betreft. Was bang voor een leegloop, maar Vilhena en Elia tegen de verwachting in behouden is mooi. Vrees alleen nog voor Van Beek, Kongolo en Karsdorp. Zijn daar nog ploegen concreet in geworden de afgelopen dagen?
quote:Stormloop op Feyenoord
Nog maar een paar maanden geleden stond Feyenoord eindelijk weer op de Coolsingel. De KNVB-beker was de eerste prijs sinds acht jaar. Het zorgde voor een run op seizoenkaarten en shirts. Nu wil Feyenoord verder op de weg naar boven. Afgelopen zondag rolde de bal voor het eerst weer in het stadion.
Niets is sterker dan dat ene woord, klinkt het op de lege Coolsingel. Nou ja, bijna leeg. Het is zondagochtend iets na achten. Het miezert, met uitzicht op erger. Toch schuifelen plukjes mensen door de slapende stad. Een paar zingen er over dat ene woord. Kerkgangers, zou je zo denken. Dat klopt ook wel. Het zijn Kuip-gangers. Feyenoord-gelovigen. Ze hebben vandaag al een tijdje in de agenda staan. Het eerste vakantiegeld is van de rekening gehaald. Want het is zaak het nieuwe shirt zo snel mogelijk te bemachtigen. En dat kan vanaf negen uur in weer een nieuwe Feyenoord-winkel, die hier vlakbij wordt geopend. Daarna kan het shirt aan en volgt de gang naar de eerste mis in De Kuip. Een open training waar iedereen weer zal zingen. Psalmboeken zijn niet nodig, de teksten zijn bekend.
Geloof, hoop en liefde, dat is het devies. De zomer is bij Feyenoord altijd een mooie jaargang, omdat de hoop dan nog prominent aanwezig is. Dat verandert doorgaans ergens in het seizoen als duidelijk wordt dat de titel weer te hoog gegrepen is.
Voorganger Jan Boskamp is vanochtend om zes uur in zijn auto geklommen. Sloot mooi aan op de laatste wedstrijd om de Copa América. Vandaag signeert hij het boek Leven met Feyenoord van André van Kats, die hem het afgelopen seizoen volgde. Hij knipt een lint door en buldert naar de groep wachtenden. ‘Kom erin, jongens!’ Meteen staat er een rij, die als een slang door de winkel slingert tot aan de uitgang toe. De lampen doen hun werk en binnen een paar minuten gutst het zweet van het gezicht van de man die op zijn vierde al met zijn vader naar hét stadion ging.
Jan Boskamp: 'Kom erin, jongens!'
Zijn vader was suppoost. ‘Dan smokkelde hij me naar binnen, zat ik daar uren voor de wedstrijd al zenuwachtig te zijn. Dan haalde ik een kroketje, je moet toch wat.’ Als Feyenoord verloor, kwam de kroket er zomaar weer uit, zo ziek was de kleine Boskamp dan. Later reed hij met Wim Jansen achter op de brommer naar de jeugd, ze haalden samen het eerste elftal. Hij zag net in het jaar dat hij werd verhuurd hoe Feyenoord als eerste Nederlandse club de Europa Cup I won. Sterker nog, hij stond onder het balkon te zingen bij de huldiging. Hij was er zelf bij toen Feyenoord als eerste Nederlandse club de Wereldbeker won. Speelde (even) mee, toen Feyenoord als eerste Nederlandse club de UEFA Cup won. En nog veel later, in 2002, was hij supporter toen Feyenoord als laatste Nederlandse club een Europese beker (UEFA Cup) won. Dus kom bij hem niet aan met andere clubs. Feyenoord was in alles de eerste.
Hoe anders is dat deze eeuw. Ajax, AZ, PSV en FC Twente werden kampioen. Feyenoord niet. Boskamp snakt naar de titel, net als al zijn lotgenoten. Tegenwoordig is hij weer vaak te vinden op Varkenoord, waar hij samen met zijn oude maatje Wim Jansen de wortels van de club liefdevol verzorgt. Als Feyenoord, zoals afgelopen seizoen, de beker wint, dan heeft hij die ook gewonnen. Verliest Feyenoord zeven keer op rij, dan is hij de verpersoonlijking van honderdduizenden die lijden. Je moet wel gelovig zijn, om de hoop en liefde stand te laten houden.
We lezen de eerste zin in het boek:
‘Een leven met Feyenoord is een mooi leven.’
Fred Blankemeijer
Boskamp grijnst. Ome Fred kan het mooi verteld hebben. Ome Fred haalde hem levens geleden naar Feyenoord. Maar die wist ook wel beter. ‘Veertig jaar misère. Dat is het. Wanneer zijn we voor het laatst een keer kampioen geworden?’ Uit de wachtende rij klinkt het meerstemmig 1999. ‘Onder Leo’, voegt iemand toe. Twee jaar na de laatste Elfstedentocht. En waar in december de rayonhoofden zenuwachtig worden, gebeurt dat in Rotterdam-Zuid doorgaans in de zomer. Statistisch gezien is de kans op een Elfstedentocht (anno 1909, vijftien keer verreden) iets groter dan die op een titel van Feyenoord (anno 1908, veertien keer kampioen).
Boskamp weet het ook, net zoals hij weet dat met een nieuw stadion het gat pas echt gedicht zal worden. En toch blijft hij hopen. ‘Het zal toch nog wel een keer gebeuren voor ik naar de warme bakker ga? Daarna mag het voor mij afgelopen zijn.’ De colbert is intussen uit en de brede rug kleddernat. Het uurtje signeren loopt volledig uit de hand. ‘Prachtig man. Dit is toch werelds. Die gasten stonden om acht uur al voor de deur, waar open je nou een winkel op zondagochtend en lopen ze je dan bijna onder de voet? Dat kan echt alleen maar hier.’
‘Het zal toch nog wel een keer gebeuren voor ik naar de warme bakker ga? Daarna mag het voor mij afgelopen zijn’
Jan Boskamp
Naast hem staat een glunderende Alex van Mook, manager merchandising bij de club. Schitterend is het, die stormloop op Feyenoord. Op zijn camera laat hij kiekjes van een paar kilometer verderop zien. Ook daar staan rijen voor de winkel. ‘Wij verkopen vandaag meer dan bijna alle andere clubs in de Eredivisie in een jaar. Deze club leeft zo gigantisch.’
Het Kuijt-effect zorgde vorig jaar al voor een run op seizoenkaarten. Na het winnen van de KNVB-beker is dat alleen maar erger geworden. De teller staat al op 32 duizend. Nog nooit zat het zo vol in De Kuip als vorig jaar. Oefenwedstrijden, bekerduels en competitiewedstrijden waren allemaal stijf uitverkocht. Vooral de bekercampagne leverde zoveel extra geld op dat het de gemiste Europese inkomsten goedmaakte. Ook dit seizoen speelt de Stadionclub iedere wedstrijd voor een vol huis. De club kiest er bewust voor niet alle stoelen te vergeven aan seizoenkaarthouders om zo ook nieuwe en jonge fans de kans te geven de club te bezoeken. Iets wat alleen thuis kan, want ook bij uitwedstrijden zijn alle vakken in Nederland te klein voor de aanvragen uit Rotterdam. Geen club trekt zo veel mensen op verplaatsing als de Stadionclub. Feyenoord is een ongekroonde koning.
Captain Dirk Kuijt voert zijn manschappen aan. Captain Dirk Kuijt voert zijn manschappen aan.
Het is intussen al dik na elven, tijd om naar het stadion te gaan. Boskamp wordt via de achterdeur in veiligheid gebracht. Wat weet hij eigenlijk van de enige grote aankoop tot nog toe, Nicolai Jørgensen? De Deense spits van dik drie miljoen euro, die nooit meer dan vijftien keer scoorde en voor liefst vijf jaar is vastgelegd. ‘Ik heb Morten Olsen even gebeld, hij heeft hem bij de Deense selectie gehaald. Sterke, snelle jongen, hij ziet het wel zitten met hem. Ik heb zelf ook op YouTube gekeken, die goals in Denemarken waren niet altijd even moeilijk, maar hij heeft Europees ook wel wat laten zien. Maar weet je, het moet ook passen. Die jongens van Vitesse vorig jaar, die speelden bij Bosz een veel beter positiespel. Hier kregen ze het ineens moeilijk. Maar waar ik nou weer niets van begrijp? Dat ze Jari Schuurman hebben uitgeleend, daar kan ik met mijn pet niet bij. Ik zweer het je, die legt er gewoon vijftien per jaar in vanaf het middenveld. Kuijt kan hem helpen, misschien na een uurtje wisselen en anders spelen Vilhena en Kuijt maar in zijn dienst. Ik zou liever zien dat ze onze eigen gasten meer kans zouden geven.’ Zodra Boskamp over Schuurman begint, is het tijd een veilig heenkomen te zoeken.
Al foeterend stapt hij zijn auto in. We grinniken. Feyenoorders kankeren de hele dag op hun club, maar oh wee als een ander het doet. We moeten de Maas weer over. De stad is deze eeuw in razend tempo uitgegroeid tot een soort Manhattan aan de Maas. Al op de Erasmusbrug zijn plukken rood en wit in de tram te zien, net als op de fietspaden en de voetpaden groepjes, stelletjes, gezinnetjes. De imposante skyline heeft de gigantische Kuip als het ware doen krimpen. Maar daar zien we de befaamde lichtmasten dan toch. De oude Kuip staat als een Colosseum in het nieuwe landschap. Het grootste openluchtmuseum van Nederland. Ontroerend oud. En ontoereikend voor de ambities van de volksclub. Ronald Koeman zei het drie jaar geleden al. Structurele aansluiting is onmogelijk zonder een hogere begroting. Geen munten, geen punten.
Alle rekenmeesters zijn het er wel over eens dat Feyenoord met een nieuw onderkomen jaarlijks om de titel gaat meedoen. Wat er gebeurt als je te lang wacht, valt in Antwerpen te aanschouwen waar de plaatselijke FC intussen in de tweede divisie speelt in de vervallen Bosuil. Zo ver zal het hier niet komen. Maar het is wel tijd voor daden in plaats van woorden.
De batterijen van Duracell Dirk waren nog nooit zo opgeladen. Dat belooft wat
Koning Kuijt staat de pers te woord. Vijf weken vakantie heeft hij gehad. De batterijen van Duracell Dirk waren nog nooit zo opgeladen. Dat belooft wat. Hij kwam voor prijzen en hield zijn belofte. Reken maar dat hij dit jaar méér wil. Ook Giovanni van Bronckhorst oogt uitgerust na zijn eerste seizoen. Hij heeft zijn selectie zowaar al bijna rond. ‘Het begint alweer te kriebelen. We hebben weinig spelers hoeven laten gaan, dat was de afgelopen jaren wel anders. We willen de sprong naar boven maken. Natuurlijk kan dat. Alleen zal er dan wel de focus moeten zijn die we ook in de beker hadden.’
Zijn naam schalt al door het stadion. De Noordzijde van het stadion is goed gevuld. Zo’n negenduizend fans staan alweer op hun stoeltjes. Kuijt wordt uiteraard als eerste toegezongen, daarna klinkt het Oe A Elia. De vleugelspeler heeft zich snel in de harten van de fans gespeeld. Beide mannen speelden nog een WK-finale met hun huidige trainer en wilden zilverwerk naar De Kuip brengen. En ze hielden woord. De KNVB-beker is de eerste prijs in acht jaar. Op 31 juli kan daar nog de Johan Cruijff Schaal aan worden toegevoegd. Twee prijzen in één jaar. Hoelang is dat geleden?
In Gio we trust is het credo bij de achterban. Kind van de club, hij was in 1981 pas zes toen hij Feyenoorder werd. Zelfs na zeven nederlagen op rij kreeg hij geen zakdoekjes. Hij bleef de rust zelve en kantelde met hulp van Dick Advocaat het seizoen alsnog in positieve zin. Hij ziet veel aanknopingspunten voor een vervolg. De inconsistentie moet eruit en het gros van de aankopen van vorig seizoen moet beter kunnen. Met het onverwachte bijtekenen van Vilhena, de komst van Nicolai Jørgensen en de terugkeer van Lucas Woudenberg is de concurrentie alleen maar groter geworden. En dat is precies wat hij wil. ‘Concurrentie maakt je scherp.’
Nicolai Jørgensen heeft maar één klein probleempje en dat is een beetje hoogtevrees
Jørgensen heeft net zijn eerste nacht in zijn nieuwe appartement doorgebracht en lepelt meteen een paar ballen binnen. Hij omschrijft zichzelf als een easy guy en verwacht snel te wennen aan een 4-3-3-systeem. Hij heeft in ieder geval het shirt met nummer 9 al gekregen. Zenuwachtig is hij niet. De Deen heeft maar één klein probleempje en dat is een beetje hoogtevrees. Zal je altijd zien dat je nieuwe club de aankopen per helikopter presenteert. Vilhena heeft nummer 10, de Deen nummer 9. Dat zegt volgens Van Bronckhorst niet zo veel. ‘Tonny droomt al zijn hele leven om met dat nummer in De Kuip te spelen, het kwam beschikbaar, dus dan mag hij het nu dragen. Ik ben blij dat hij bij ons blijft. Nummer 9 betekent helemaal niet dat Kramer weggaat. Michiel heeft het uitstekend gedaan. Zeker in de beker en de eindfase van de competitie. Hij heeft zich ontwikkeld en is een optie voor de spitspositie, maar ik wil dubbele bezetting. Kazim is weg, Achahbar is weg. Dan moet er wel wat bij. Bas Dost was niet haalbaar. Deze jongen moet met zijn kwaliteiten moeiteloos in ons systeem kunnen spelen.’
Wie wordt de spits van Feyenoord: Nicolai Jørgensen of Michiel Kramer?
In een zee van fonkelnieuwe shirts verlaten we De Kuip. Thuis lezen we het boek in één ruk uit. We grinniken als we de passage van precies een jaar geleden lezen, als Boskamp hoopvol naar de eerste oefenwedstrijd tegen Southampton gaat en na negentig minuten vloekend op de wc staat met beide handen tegen de muur. ‘Echt, ik zweer het je, we worden weer geen kampioen.’
De mogelijkheden
De selectie blijft zo goed als intact. Achterin en op het middenveld zijn er veel en goede opties. Voorin is het nog wat dun. Giovanni van Bronckhorst wil ook komend seizoen verder met een 4-3-3-formatie. Met de nieuwe spits Jørgensen als balvaste kapstok moet de rest van het team makkelijker aan het voetballen komen. Feyenoord is nog op zoek naar een aanvaller die, als het even kan, op beide vleugels kan acteren.
VI
Van Beek en Karsdorp raak je aan de straatstenen niet kwijt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:11 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar mooi nieuws wat Elia betreft. Was bang voor een leegloop, maar Vilhena en Elia tegen de verwachting in behouden is mooi. Vrees alleen nog voor Van Beek, Kongolo en Karsdorp. Zijn daar nog ploegen concreet in geworden de afgelopen dagen?
Jaquote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:25 schreef Oldground het volgende:
[..]
Goed stuk, eerste bijdrage van Van Duren?
Kolere...quote:
quote:Statistisch gezien is de kans op een Elfstedentocht (anno 1909, vijftien keer verreden) iets groter dan die op een titel van Feyenoord (anno 1908, veertien keer kampioen).
Oké bedankt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 22:53 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Van Beek en Karsdorp raak je aan de straatstenen niet kwijt.
psv heeft nog niet eens kaarten in de verkoop ...quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:33 schreef Caland het volgende:
Alle treincombi kaarten schijnen binnen no-time uitverkocht te zijn voor die Van Hanegem schaal.
Tijd voor meer kaarten dus
Voor die 40-45 man die meereizen maakt dat ook niet echt uit.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:42 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
psv heeft nog niet eens kaarten in de verkoop ...
Uit protest, waarom moet deze wedstrijd in Amsterdam gespeeld worden? Gewoon spelen in het stadion van de huidige kampioen..quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor die 40-45 man die meereizen maakt dat ook niet echt uit.
Dat stadion is te klein.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:53 schreef zerokil het volgende:
[..]
Uit protest, waarom moet deze wedstrijd in Amsterdam gespeeld worden? Gewoon spelen in het stadion van de huidige kampioen..
omdat dat stadion past bij de sfeer van de wedstrijd...quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:53 schreef zerokil het volgende:
[..]
Uit protest, waarom moet deze wedstrijd in Amsterdam gespeeld worden? Gewoon spelen in het stadion van de huidige kampioen..
Mooi gesproken van HenkGod.quote:Fraser praat in het uitgebreide interview ook over racisme. ''Tegenwoordig is iedereen heel snel op zijn teentjes getrapt als je iets zegt over huidskleur, geloof, cultuur, leeftijd of geaardheid. Bij Feyenoord speelden we vroeger partijtjes tien-tegen-tien: de donkere jongens tegen de blanke jongens. Dat kon toen nog, niemand die dat raar vond. Echt racisme komt uit het hart, dat heeft niks te maken met woorden.''
Was mij ook nooit opgevallen. Was op dat moment zo'n typische Eredivisie-voetballer. Kraak noch smaak. Ben wel benieuwd hoe hij gaat doen. Zal voor de basis gehaald zijn anders betaal je geen 14 miljoen.quote:Op maandag 27 juni 2016 17:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vond hem bij Heerenveen nooit zo bijzonder. Vooral een hele goede transfer van Atalanta die hem voor een prikkie oppikten.
Was achteraf gezien waarschijnlijk een betere aankoop geweest dan Vejinovic of Tapia, maar hindsight is 20/20
Zijn in de verkoop inmiddels (buscombi).quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:33 schreef Caland het volgende:
Alle treincombi kaarten schijnen binnen no-time uitverkocht te zijn voor die Van Hanegem schaal.
Ik las het. Apart, want eerst wekten ze nog de veronderstelling dat die 2400 kaarten het totaal was.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:01 schreef Casual-T het volgende:
[..]
Zijn in de verkoop inmiddels (buscombi).
Zaterdag ook voor SCC-houders. 10K kaarten totaal, blijkbaar.
op de fb pagina van FRFC1908 :quote:
zou het dus gewoon proberen al ipv tot zaterdag te wachtenquote:Willem van Hanegem-schaal nieuws! 2400 van de 2400 kaarten voor de treinen zijn in een mum van tijd uitverkocht. Dat betekent dat er nog 7.600 kaarten zijn voor de buscombi! Feyenoord heeft van de KNVB maar liefst 10.000 kaarten beschikbaar gekregen.
Seizoenkaarthouders kunnen vanaf NU ook kaarten kopen. Dus twijfel niet: Net als toen naar Gladbach... 020 we komen!!!!
Kan het nergens selecteren. M'n seizoenkaart van afgelopen seizoen staat nog in m'n account en m'n nieuwe heb ik nog niet eens binnen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 14:50 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
op de fb pagina van FRFC1908 :
[..]
zou het dus gewoon proberen al ipv tot zaterdag te wachten
dan zal het inderdaad pas vanaf zaterdag kunnen..quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:10 schreef exile79 het volgende:
[..]
Kan het nergens selecteren. M'n seizoenkaart van afgelopen seizoen staat nog in m'n account en m'n nieuwe heb ik nog niet eens binnen.
Ik heb een mail gehad waarin ze zeggen een account aangemaakt te hebben waarmee je kaarten kan kopen. Wil ik die account gebruiken moet ik een wachtwoord hebben, wat ze vervolgens niet meesturen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:10 schreef exile79 het volgende:
[..]
Kan het nergens selecteren. M'n seizoenkaart van afgelopen seizoen staat nog in m'n account en m'n nieuwe heb ik nog niet eens binnen.
Voor Feyenoord is ook dit weer een absolute hoofdprijs, dus ik snap wel dat de kaarten over de toonbank vliegen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 10:33 schreef Caland het volgende:
HAHAHAHAHA! Wat een briljante grap tompsv18!quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:53 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Voor Feyenoord is ook dit weer een absolute hoofdprijs, dus ik snap wel dat de kaarten over de toonbank vliegen.
Ik ben bloedserieus. Bij winst is het seizoen voor Feyenoord alweer geslaagd.quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA! Wat een briljante grap tompsv18!
10/10! Wil je hier vaker komen posten met deze briljante grappen?.
Oh, dan ben je nog dommer dan GGMM altijd zegt.quote:
Rustig maar Scrummie. Op de man spelen is totaal niet nodigquote:Op woensdag 29 juni 2016 15:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh, dan ben je nog dommer dan GGMM altijd zegt.
Maar fijn dat jij bepaald wanneer iets voor ons geslaagd is.
Mwah. Zelf oefenpotjes kan Feyenoord twee keer uitverkopen. Heeft weinig met dat hoofdprijsgelul te maken Tommetje.quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:53 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Voor Feyenoord is ook dit weer een absolute hoofdprijs, dus ik snap wel dat de kaarten over de toonbank vliegen.
Het wil nog niet echt lukken hé Pietertje?quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:56 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Bij winst is het seizoen voor Feyenoord alweer geslaagd.
Haha ja leukquote:Op woensdag 29 juni 2016 15:53 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Jij bent nog minder grappig dan Bronson_ en BadderHaring. Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 29 juni 2016 15:53 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ik ga daar niet heen, hoop nog steeds dat de straf voor het eerste EL thuisduel ongedaan wordt gemaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:02 schreef Droopie het volgende:
Ik heb een NS ticket en die moet ik nu gaan omruilen voor een bus ticket.
Maar iig erheen
quote:Op woensdag 29 juni 2016 17:02 schreef Droopie het volgende:
Ik heb een NS ticket en die moet ik nu gaan omruilen voor een bus ticket.
Maar iig erheen
Van Hanegem schaalquote:Op woensdag 29 juni 2016 14:50 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
op de fb pagina van FRFC1908 :
[..]
zou het dus gewoon proberen al ipv tot zaterdag te wachten
De JHK schaal dan?quote:
Wat een ongeïnteresseerde lul is het hé?quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:26 schreef Caland het volgende:
Vind het vooral altijd apart dat het de Johan Cruijffschaal heet en de beste man gewoon doodleuk nooit komt opdagen voor die pot.
Benieuwd of dat de komende editie anders is.
quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:26 schreef Caland het volgende:
Vind het vooral altijd apart dat het de Johan Cruijffschaal heet en de beste man gewoon doodleuk nooit komt opdagen voor die pot.
Zou voor de verandering betekenen dat hij in dat betonnen stuk oogaids eindelijk een mooie club ziet voetballen waar hij een deel van zijn carrière heeft doorgemaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:26 schreef Caland het volgende:
Haha ja leukquote:Op donderdag 30 juni 2016 09:59 schreef Bronson_ het volgende:
Heb nu al zin in de huldiging van Feyenoord als ze de Johan Cruijffschaal hebben gewonnen.
Dat Feyenoord de Johan Cruijff Schaal wint? Nee, dat zie ik inderdaad niet gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik durf daar geen geld op te zetten. Jij wel....?
JIJ DURFT DAAR OM TE WEDDEN???????????quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:03 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dat Feyenoord de Johan Cruijff Schaal wint? Nee, dat zie ik inderdaad niet gebeuren.
Gaat alles goed met je? Je capslock staat aanquote:Op donderdag 30 juni 2016 10:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
JIJ DURFT DAAR OM TE WEDDEN???????????![]()
![]()
LEES JE DIT GGMM?????
quote:
Ja, beetje een dooie.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een ongeïnteresseerde lul is het hé?
Typische Kazim goalquote:Op donderdag 30 juni 2016 11:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Kazim Kazim heeft mondjes gesnoerd bij Coritiba.
Positie kiezenquote:Op donderdag 30 juni 2016 11:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Kazim Kazim heeft mondjes gesnoerd bij Coritiba.
Heeft dus geen fuck met Feyenoord te maken.quote:Tonny Vilhena trainde vandaag voor het eerst mee met Feyenoord in aanloop naar het nieuwe seizoen. En dat leek lange tijd een onrealistisch scenario. De middenvelder leek namelijk te vertrekken uit De Kuip. Transfervrij nog wel.
"Sinds het bericht van 20 mei dat ik definitief zou vertrekken, is er voor mij eigenlijk niet veel gebeurd", blikt Vilhena terug tegenover de NOS. "Ik heb thuis nog eens goed met mijn ouders en mijn familieleden overlegd. Ik was heel dicht bij een overstap, maar mijn moeder zou het echt niet fijn vinden als ik weg zou gaan.''
''Ik houd heel veel van mijn moeder en wilde graag nog even blijven. De privésituatie trok me over de streep'', aldus de international, die bij Feyenoord voortaan nummer tien draagt. "Ik vind het een erg mooi gebaar van Feyenoord dat ze me dit shirt gunnen. Sowieso ben ik blij met de steun die de club me heeft gegeven. Ik ben trots op hoe de mensen van de club over me spraken."
Zullen we 'm dan maar weer uitschelden bij de volgende training? Wat een tyfusjoch, geldwolf is het.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:49 schreef exile79 het volgende:
[..]
Heeft dus geen fuck met Feyenoord te maken.
Hij kon toch ook naar PSV of zo dacht ik?quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:49 schreef exile79 het volgende:
[..]
Vast wel, maar daar was geen spraken van. Eerder avontuurtje in het buitenland.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:54 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Hij kon toch ook naar PSV of zo dacht ik?
Met het salaris dat ie in de Serie A of Premier League zou verdienen, had ie z'n moeder mee kunnen nemen erheen en de allerbeste zorg van Europa voor d'r kunnen regelen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:49 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat z'n moeder nu gebaat was bij Fer-achtige praktijken (bedreigingen, onrusten) rondom hun familie.quote:Op donderdag 30 juni 2016 15:54 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Hij kon toch ook naar PSV of zo dacht ik?
Feyenoord presteerde voor de geweldige reeks van puntenverlies boven hun kunnen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:10 schreef Roland010 het volgende:
Ben toch zeer benieuwd naar het nieuwe seizoen. Ik snap niet helemaal dat veel mensen doen alsof het sportieve gat tussen Ajax en PSV zo enorm groot is geworden. Dat was in punten alleen zo groot omdat je totaal onnodig die belachelijke en bizarre reeks van 7 wedstrijden na de winterstop had. Buiten die 7 wedstrijden om draaiden ze gewoon vlak achter Ajax en PSV mee.
Een mentaal probleem (en een onervaren trainer , die er nu van geleerd heeft) niet zo zeer kwaliteit. Zo'n recordreeks zal nooit nog een keer zal gebeuren, zeker niet twee jaar op rij met dezelfde trainer en selectie.
Ja, Ajax en PSV zijn iets verder en ik zeg niet dat Feyenoord met gemak even kampioen gaat worden maar met de kern die blijft (zeker Vilhena), een fatsoenlijke spits (als we de verhalen moeten geloven hebben we die nu) en 1 of 2 aankopen voor achterin (en v.d. Heijden weg) doe je bovenin gewoon mee nornaal gesproken. Mensen als Kuyt en Vermeer hadden nooit verlengd als ze dat ook niet vonden...
Het zat vooral in de categorie van ''meer geluk dan wijsheid''. Had ook met gemak de andere kant op kunnen vallen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:38 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Feyenoord presteerde voor de geweldige reeks van puntenverlies boven hun kunnen.
Ook dat inderdaad. En de gratis pingels natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het zat vooral in de categorie van ''meer geluk dan wijsheid''. Had ook met gemak de andere kant op kunnen vallen.
Dat denk ik niet. Er werd steeds met veel moeite gewonnen. Als ze boven hun kunnen speelden dan hadden ze al die potjes met gemak gewonnen. En heb je gezien hoe PSV en Ajax veel potjes wonnen tegelijkertijd?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:38 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Feyenoord presteerde voor de geweldige reeks van puntenverlies boven hun kunnen.
We wonnen gewoon heel veel kutwedstrijden die je net zo goed had kunnen verliezen. Op de ranglijst leek het beter dan op het veld.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:38 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog wel een paarquote:Op donderdag 30 juni 2016 18:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het zat vooral in de categorie van ''meer geluk dan wijsheid''. Had ook met gemak de andere kant op kunnen vallen.
Aboutaleb heeft gesproken.quote:Burgemeester Ahmed Aboutaleb vindt het aanhouden van 326 Feyenoordsupporters op 21 februari van dit jaar gerechtvaardigd. Volgens hem was sprake van een ‘grimmige demonstratie’ en waren er voortdurend ordeverstoringen bij de Kuip.
Hij schrijft dat naar aanleiding van nieuwe vragen vanuit de Rotterdamse gemeenteraad. Meerdere partijen hadden kritiek geuit op het optreden van de ME. Die greep in tijdens een betoging, voorafgaande aan de wedstrijd Feyenoord-Roda JC. De supporters droegen kartonnen verhuisdozen mee en eisten het vertrek van het bestuur.
Volgens Aboutaleb was er direct al een grimmige sfeer, doordat zwaar vuurwerk werd afgestoken en een deel van de demonstranten gezichtsbedekkende kleding droeg. Een grote groep werd in de steeg naast de Kuip tegengehouden, om te voorkomen dat zij naar het Maasgebouw zouden gaan.
Confrontatie
De burgemeester schrijft dat het de bedoeling was de betogers één voor één te laten gaan, maar dat de politie daar niet aan toe kwam door diverse ongeregeldheden. Op het voorplein zocht een groep van 200 personen de confrontatie met de ME, waarna charges volgden.
Aan de andere kant van het stadion, bij de voorkant van de betoging, werd de ME ook belaagd. Hier door een groep van 30 tot 50 mensen. Na nieuwe charges startte de politie met het identificeren van supporters in de groep die was ingeklemd, maar moest dat staken na nieuwe onrust, zo stelt Aboutaleb. Het ging om supporters binnen de hekken van het stadion. “Zij zetten een georganiseerde en doelbewuste aanval in op het hekwerk. Hierbij worden stewards mishandeld.”
‘Oncontroleerbaar’
Aboutaleb vervolgt: “De ingesloten groep reageert door te schoppen, slaan en te duwen tegen het hek. De ME wordt aangevallen, waarbij wordt geduwd en geslagen. Bij de ME ontstaat op dat moment de vrees dat het hekwerk het begeeft, met een totaal oncontroleerbare situatie tot gevolg.” Dat was de directe aanleiding om de hele groep, die bestond uit 326 personen, aan te houden, aldus de burgemeester.
Volgens Aboutaleb waren er voorafgaande aan de protestactie geen afspraken gemaakt met de betogende Feyenoordfans. Wel was er met enkele supporters contact geweest. Maar: “Men wilde géén verantwoordelijkheid nemen en ook niet aangeven wie de organisator van de demonstratie was.”
Communicatie
De gemeente Rotterdam, de politie en justitie besloten vooraf ook niet naar buiten te treden over de op handen zijnde betoging, uit angst voor een aanzuigende werking. “Enige vorm van communicatie zou kunnen zorgen voor een toename van het aantal demonstranten, als ook het negatieve sentiment.”
De massale aanhouding van de Feyenoordsupporters op 21 februari wordt ook onderzocht door de Nationale Ombudsman. Dat rapport wordt op korte termijn verwacht. De aanpak van de politie zal vervolgens worden besproken in de Rotterdamse gemeenteraad.
Goh wat raaaaarrrrrquote:De ingesloten groep reageert door te schoppen, slaan en te duwen tegen het hek
Wat een dom gelul. Begin van het seizoen zoveel wedstrijden gewonnen waar het extreem veel pijn en moeite en, ja, geluk gekost heeft om ze te winnen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:10 schreef Roland010 het volgende:
Ben toch zeer benieuwd naar het nieuwe seizoen. Ik snap niet helemaal dat veel mensen doen alsof het sportieve gat tussen Ajax en PSV zo enorm groot is geworden. Dat was in punten alleen zo groot omdat je totaal onnodig die belachelijke en bizarre reeks van 7 wedstrijden na de winterstop had. Buiten die 7 wedstrijden om draaiden ze gewoon vlak achter Ajax en PSV mee.
Een mentaal probleem (en een onervaren trainer , die er nu van geleerd heeft) niet zo zeer kwaliteit. Zo'n recordreeks zal nooit nog een keer zal gebeuren, zeker niet twee jaar op rij met dezelfde trainer en selectie.
Ja, Ajax en PSV zijn iets verder en ik zeg niet dat Feyenoord met gemak even kampioen gaat worden maar met de kern die blijft (zeker Vilhena), een fatsoenlijke spits (als we de verhalen moeten geloven hebben we die nu) en 1 of 2 aankopen voor achterin (en v.d. Heijden weg) doe je bovenin gewoon mee nornaal gesproken. Mensen als Kuyt en Vermeer hadden nooit verlengd als ze dat ook niet vonden...
Dirk Kuyt gaat komend seizoen gewoon weer op allerlei posities staan waar hij een verschrikking voor, in case dat het überhaupt bij Feyenoord bestaat, het positiespel is. Dat is al reden genoeg om weer te argwanen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:30 schreef Scrummie het volgende:
Ik beoordeel die afstand wel weer na een X aantal wedstrijden. Er hoeft maar weinig te gebeuren, welke club dan ook, en het kan zo weer in elkaar donderen.
Dan heb ik het overigens alleen over sportieve aspect. Financieel zijn zowel PSV als Ajax ons de komende 10 jaar nog wel de baas.
Oja, argwanen wel ja. Maar ik wil het eerst even zienquote:Op donderdag 30 juni 2016 19:37 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dirk Kuyt gaat komend seizoen gewoon weer op allerlei posities staan waar hij een verschrikking voor, in case dat het überhaupt bij Feyenoord bestaat, het positiespel is. Dat is al reden genoeg om weer te argwanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |