quote:
Op zondag 26 juni 2016 12:52 schreef De_Pel het volgende:Ik vraag me oprecht af op basis waarvan Feyenoord dit seizoen denkt op 3 fronten te kunnen presteren. We hebben geen onaardige selectie, maar Er is maar 1 versterking gehaald, en heel misschien komt er nog 1 bij; een vleugelspeler. Meer staat er in principe niet op het lijstje. Ondertussen groeien spelers als beekie, karsdorp en vilhena natuurlijk wel door, maar zullen Kuyt en ahmadi bijvoorbeeld eerder minder worden. Ik denk dat je pas echt een beetje kan aanhaken als er in elke linie nog iemand bij komt.
Jan Arie mag sowieso opbokken. Spelers als Nieuwkoop, Bijlow en Gronsveld moet je gewoon verhuren. Er moet iemand komen die de concurrentie met karsdorp aan kan gaan en bij voorkeur evt ook lcv kan spelen. Een buitenspeler is een harde eis voor dit seizoen. Ik zou zelfs graag nog 1 middenvelder zien die echt iets toevoegt al zal dat wel buiten budget gaan vallen. Bovendien moeten er dan spelers weg. wmb mag ook de toorn worden verkocht.
Precies. Ik hoop eerlijk gezegd op nog minimaal een vleugelaanvaller (wel één die direct iets toevoegt) en een extra verdediger (maar dat mag best een back-up / breedte versterking zijn).
We hebben in principe genoeg middenvelders dus daar verwacht ik geen versterkingen. Het liefst zou ik Gustafson zien spelen, maar ik verwacht niet dat hij op veel speeltijd kan rekenen. Erg spijtig, want dan zit hij al 2 seizoenen zijn tijd op de bank te verdoen. Maar Gustafson is precies het type speler waar Feyenoord behoefte aan heeft op het middenveld vind ik.
Om één of andere reden vind ik ons middenveld vrij statisch, niet dynamisch genoeg. Ik verwacht een middenveld met El Ahmadi, Kuyt en Vilhena, en dat vind ik toch meer een werkersmiddenveld dat teveel loopt met de bal en een te traag handelingstempo heeft, en niet een middenveld met een goede steekpass, dat eens lekker van positie wisselt etc. wat je zou verlangen van een middenveld bij een topclub.
Wel verwacht ik dat we er aanvallend iets op vooruitgaan (wellicht kunnen we de bal eens wat langer vasthouden voorin, wordt de eindpass beter, weten we nog meer kansen te creëren en gaat ons scorend vermogen omhoog). Ook defensief verwacht ik dat onze verdedigers zich doorontwikkelen op basis van ervaring.
Al met al verwacht ik wederom niet meer dan een 3e plaats, zeker in combinatie met een druk Europees programma, maar moet het zeker met meer overtuiging behaald worden dan het afgelopen seizoen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith