Godverdommequote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:41 schreef F1gamer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)n_tweede_kind__.html
Mark webber wordt voor de tweede keer vader
Faalegraafquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:41 schreef F1gamer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)n_tweede_kind__.html
Mark webber wordt voor de tweede keer vader
STR terug naar Renaulttwitter:JennieGow twitterde op zondag 29-05-2016 om 09:19:46#F1 BREAKING: Red Bull and Toro Rosso to be powered by Renault for 2017 season. New 2 year deal announced today. reageer retweet
Benieuwd of het waar is. Mooie prijs om te winnenquote:'Max Verstappen wint Lorenzo Bandini Award 2016'
De carrière van Max Verstappen zit nog altijd flink in de lift. Zijn overstap naar de autosport verliep vlekkeloos en de resultaten tijdens zijn eerste seizoen in de Formule 3, in 2014, waren zeker om over naar huis te schrijven; 10 overwinningen. Bij zijn intrede in de Formule 1 vorig jaar, in 2015 bij Toro Rosso, wist Max Verstappen ook enkele records op zijn naam te schrijven.
Die records werden ruim drie weken geleden uitgebreid, door de Grand Prix-overwinning tijdens de race in Spanje op het Circuit de Catalunya in Barcelona.
Maar dat is nog niet alles. Het seizoen kent nog 15 Grands Prix maar 1 extra overwinning heeft Max al behaald. Bronnen melden aan F1Today.net dat Max Verstappen de prestigieuze Lorenzo Bandini Award van 2016 heeft gewonnen, die in augustus uitgereikt zal worden.
De Lorenzo Bandini Award is in 1992 in het leven geroepen ter nagedachtenis van de Italiaanse coureur Lorenzo Bandini. De award wordt ieder jaar uitgereikt aan een coureur (of team) die een noemenswaardige prestatie heeft geleverd en een grote belofte voor de toekomst is.
Enkele voorgangers van Max Verstappen, die eerder de award kregen zijn; Daniel Ricciardo, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Robert Kubica, Felipe Massa, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen en zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher.
Nog meer crashes zullen zeker geaccepteerd worden. Iedereen crashed wel eens. Zaak is om dit weekend gewoon een strak resultaat neer te zetten en niet te crashen. We zullen zien. Mocht hij dit weekend ook weer crashen dan pas staat de druk er vol op voor Baku. Nu nog niet. Coureurs rijden op de limiet. Althans dat zouden ze moeten doen. En dan lig je wel eens in de muur. Shit happens, op naar volgende GP en maar zien. Geen extra druk vanuit het team dit weekend hoor. Behalve dan gewoon zoveel mogelijk punten scorenquote:Op woensdag 8 juni 2016 00:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
De druk staat er wel op nu, nog meer crashes kan Max zich niet veroorloven, auto heel houden wordt erg gewaardeerd bij het team.
Wel een beetje vroeg om zo'n prijs al uit te delen. Het jaar is nog niet eens half voorbij.quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Benieuwd of het waar is. Mooie prijs om te winnen
Ben je weer stiekum achter het fornuis vandaan geslopen? Hop, vort, terug naar je potjes en pannetjes. Je pollepel mist je.quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
De druk staat er wel op nu, nog meer crashes kan Max zich niet veroorloven, auto heel houden wordt erg gewaardeerd bij het team.
Hoezo vroeg? Zijn overwinning was een noemenswaardige prestatie en alle kenners zijn het er over eens dat hij een grote belofte is voor de toekomst. All boxes ticked.Prijs is rechtvaardig. Nog meer zeurpieten?quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel een beetje vroeg om zo'n prijs al uit te delen. Het jaar is nog niet eens half voorbij.
Het is voor seizoen 2015 begreep ik. Dus eerder laat zou ik zeggenquote:Op woensdag 8 juni 2016 09:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel een beetje vroeg om zo'n prijs al uit te delen. Het jaar is nog niet eens half voorbij.
Er was ook verkeerd geradio'd naar Alonso, praat niet alles goed maar het is een blinde volgas bocht (en niemand remt volledig af bij een SC, wat overigens wel kwalijk is)quote:Op woensdag 8 juni 2016 02:29 schreef Bluurgh het volgende:
Kom toch altijd weer terug op dit voorbeeld.
Mr Alonso die na een jaar Minardi, een testjaar Renault en in z'n 3e F1 race voor ze gewoon ff lekker flink gas blijft geven terwijl overal gele vlaggen en SC borden hangen. Zelfs een Ide, waarbij de FIA notabene z'n licentie introk, maakte niet zulke fouten. En 0 straf voor Alonso, alleen een pijnlijke enkel ofzoiets. Natuurlijk was er kritiek maar volgens mij kwam het zelfs in niemands hoofd op dat hij uit Renault gekickt zou moeten worden..
Ja okay, misschien omdat ie Briatore's lievelingetje was, kijkende naar hoe hij andere coureurs behandelde
Maargoed, uiteindelijk maakte Max gewoon een fout. Meerdere zelfs, maar ze zijn daar ook niet gek bij Red Bull.. Fouten moet je maken om beter te worden en als je meerdere lagere klassen overslaat dan blijft er maar 1 plek over om ze te maken.
Ik ging ervan uit dat de prijs voor dit jaar was, wat kennelijk niet het geval is. Als 'ie voor dit jaar was geweest, dan kan het natuurlijk nog zijn dat er in het komende half jaar nog iemand een prestatie neerzet die net zo, of nog meer, bijzonder is.quote:Op woensdag 8 juni 2016 10:32 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Hoezo vroeg? Zijn overwinning was een noemenswaardige prestatie en alle kenners zijn het er over eens dat hij een grote belofte is voor de toekomst. All boxes ticked.Prijs is rechtvaardig. Nog meer zeurpieten?
Daar ging ik ook van uit. Welke prestatie zou net zo of nog bijzonderderderder zijn dan die Max heeft neergezet? En welke coureur of team zou dat dan zijn? Laten we eerlijk zijn, de rest zijn toch allemaal stoethaspels en Max=god.quote:Op woensdag 8 juni 2016 14:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat de prijs voor dit jaar was, wat kennelijk niet het geval is. Als 'ie voor dit jaar was geweest, dan kan het natuurlijk nog zijn dat er in het komende half jaar nog iemand een prestatie neerzet die net zo, of nog meer, bijzonder is.
B.v. als dit jaar Alexander Rossi Le Mans zou winnen, een paar weken nadat hij als rookie de Indy 500 heeft gewonnen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:35 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Daar ging ik ook van uit. Welke prestatie zou net zo of nog bijzonderderderder zijn dan die Max heeft neergezet? En welke coureur of team zou dat dan zijn? Laten we eerlijk zijn, de rest zijn toch allemaal stoethaspels en Max=god.
Leuk bedacht maar zeer onwaarschijnlijk...quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
B.v. als dit jaar Alexander Rossi Le Mans zou winnen, een paar weken nadat hij als rookie de Indy 500 heeft gewonnen.
Haryanto die in de Manor door iedereen in te halen op eigen kracht de GP van Baku wintquote:Op woensdag 8 juni 2016 15:35 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Daar ging ik ook van uit. Welke prestatie zou net zo of nog bijzonderderderder zijn dan die Max heeft neergezet? En welke coureur of team zou dat dan zijn?
Raikkonen die een volzin uitspreekt?quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:35 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Daar ging ik ook van uit. Welke prestatie zou net zo of nog bijzonderderderder zijn dan die Max heeft neergezet? En welke coureur of team zou dat dan zijn? Laten we eerlijk zijn, de rest zijn toch allemaal stoethaspels en Max=god.
Palmer die zijn auto nu wel eens uit de muur houdt en twee races achter elkaar wint?quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:35 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Daar ging ik ook van uit. Welke prestatie zou net zo of nog bijzonderderderder zijn dan die Max heeft neergezet? En welke coureur of team zou dat dan zijn? Laten we eerlijk zijn, de rest zijn toch allemaal stoethaspels en Max=god.
quote:
quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:51 schreef nils7 het volgende:
Kan helaas geen foto vanuit FB hier op zetten (via mobiel).
Maar de eerste Heineken foto's op Illes de Notre Dame gaan al rond.
Dus vooralsnog geen teamsponsoring. Daar was ook eerst sprake vanquote:Op donderdag 9 juni 2016 20:18 schreef nils7 het volgende:
Heineken and Formula One Management (FOM) have reached an agreement for Heineken® to become a Global Partner of Formula 1® (F1®). This significant partnership will start this year at the newly renamed Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2016, in Monza, and run for a multi-year term.
From the 2017 F1® season onwards, Heineken® will be the F1® Event Title Partner of three Formula 1® Grands Prix (GP). It will also have a significant presence at several additional F1® Events chosen by Heineken® and Formula One Management. Heineken® will be the exclusive Global Beer Partner of Formula 1® and will also have substantial pouring, activation and access rights across the majority of F1® Events in the FIA Formula One World Championship™. Heineken® will not be visible on any F1® cars.
Heineken® will create fully integrated global F1® 'Open your World' manifesto and "If You Drive, Never Drink" campaigns. Activations will include F1® circuit branding, TV commercials, digital activations, live fan experiences and events, dedicated PR initiatives, and packaging/point-of-sale activations. David Coulthard and Sir Jackie Stewart will be ambassadors for the respective campaigns.
meerquote:Formula 1 is gearing up for a new addition to its calendar that would be perhaps the glitziest race in the 66-year history of the sport - a Grand Prix on the streets of Las Vegas.
This weekend F1's attention is focused on the Canadian Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve in Montreal, but behind the scenes a race of a different kind is taking place.
Plans for a Grand Prix in Las Vegas have hit top gear, as organisers have revealed that a Chinese conglomerate has agreed to commit the £100m needed for the race to get the green light.
They add that Las Vegas could appear on the calendar as soon as next year, giving F1 a record 22 Grands Prix.
Contract is al enkele weken geleden getekend.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:42 schreef Wombcat het volgende:
Er schijnen nu serieuze plannen te zijn om weer een GP in Las Vegas te organiseren.
[..]
meer
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:30 schreef Niox het volgende:
2 nieuwtjes:
Interlagos staat dit jaar misschien wel voor het laatst op de kalender: http://www.motorsport.com(...)xed-for-2017-782102/
Gasly gaat deze week in een Red Bull uit 2013 de banden voor 2017 testen: http://www.motorsport.com(...)-paul-ricard-782076/
Ik vraag me af of het uberhaupt zo mogen in de EU.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:02 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat ze het gewoon niet op een auto willen hebben. Met een Premium pilsner naar auto's kijken,mdat moet het uitstralen.
Heineken doet sowieso geen team sponsoring, hoe lang zitten ze al in de Champions League zonder een club te sponsoren.quote:Op donderdag 9 juni 2016 21:02 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat ze het gewoon niet op een auto willen hebben. Met een Premium pilsner naar auto's kijken,mdat moet het uitstralen.
Volgens de geruchten in maart al enkele maanden.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Contract is al enkele weken geleden getekend.
Als ik een bedrijf had van zon schaal had ik dat ook zo gedaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heineken doet sowieso geen team sponsoring, hoe lang zitten ze al in de Champions League zonder een club te sponsoren.
waarom zo een saai circuit als Montreal ? gebeurt geen fuck in die race ?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:29 schreef Geralt het volgende:
Er zijn circuits die altijd op de kalender zouden moeten staan. Desnoods met overheidssteun of voor niks. Deze circuits zijn:
Silverstone
Interlagos
Spa
Monza
Monaco
Montreal
Suzuka
Melbourne
De rest van de kalender mag aangevuld worden met nietszeggende kutcircuits, maar dit rijtje zou er ALTIJD bij moeten zitten. Fuck al zouden er nog maar 8 races per seizoen overblijven, dan zouden het deze moeten zijn. Ophoeren met de rest voor mijn part.
Dit jaar was Montreal indd saai, maar zeer uitzonderlijk voor deze GP, meestal wel een actionpacked festijn in Canada. Ik zou eerder Silverstone er af halen, het is een legendarisch circuit dat enkele jaren geleden de nek is omgedraaid.. het gebrek aan Bridge is als Spa zonder Eau Rouge en Suzuka zonder 130R.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:08 schreef Joene het volgende:
[..]
waarom zo een saai circuit als Montreal ? gebeurt geen fuck in die race ?
Vorig jaar was Canada ook niet leuk hoorquote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit jaar was Montreal indd saai, maar zeer uitzonderlijk voor deze GP, meestal wel een actionpacked festijn in Canada. Ik zou eerder Silverstone er af halen, het is een legendarisch circuit dat enkele jaren geleden de nek is omgedraaid.. het gebrek aan Bridge is als Spa zonder Eau Rouge en Suzuka zonder 130R.
Montreal is al jaren saai ?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 20:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit jaar was Montreal indd saai, maar zeer uitzonderlijk voor deze GP, meestal wel een actionpacked festijn in Canada. Ik zou eerder Silverstone er af halen, het is een legendarisch circuit dat enkele jaren geleden de nek is omgedraaid.. het gebrek aan Bridge is als Spa zonder Eau Rouge en Suzuka zonder 130R.
Als ik Max zie rijden, dan denk ik niet dat de druk met name daar bij het crashen ligt. Dan denk ik nog eerder dat de druk om niet te crashen bij de kleinere teams als Torro Rosso en Renault manor etc groter is dat bij teams als Ferrari en RBR of Mercedes. Grote teams willen denk ik vooral dat hun coureur tot het uiterste gaat en daarmee veel risico's neemt. Crashes horen er gewoon nou eenmaal bij en bij de grote teams is er overvloed aan geld. De kleine teams kan een crash een financiële fiasco betekenen omdat het budget maar klein is.quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
De druk staat er wel op nu, nog meer crashes kan Max zich niet veroorloven, auto heel houden wordt erg gewaardeerd bij het team.
Tijdens de qualificatie deed ie het toch wat rustig aan waren zijn eigen woorden.quote:Op woensdag 15 juni 2016 02:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als ik Max zie rijden, dan denk ik niet dat de druk met name daar bij het crashen ligt.
Met alle respect, maar dit is bullshit. Voor alle teams telt maar 1 ding en dat zijn constructeurspunten. Als een rijder crasht dan haalt het team 0 punten. Voor de grote teams betekent dat ook nog eens dat ze daarmee een hoop potentiele punten mislopen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 02:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als ik Max zie rijden, dan denk ik niet dat de druk met name daar bij het crashen ligt. (...) Grote teams willen denk ik vooral dat hun coureur tot het uiterste gaat en daarmee veel risico's neemt.
quote:Formula 1's new multi-million pound sponsor Heineken is to extend its reach by becoming involved with two teams, one of which is almost certain to be Red Bull.
The brewing giant last week became F1's global beer partner, spending $150million for the privilege over the next four and a half years.
Although not officially due to start until its sponsorship of the Italian Grand Prix from September 2-4, as a 'welcome present' from F1 supremo Bernie Ecclestone, its distinctive green branding featured prominently at trackside in Canada.
Heineken will also form a partnership with two F1 teams, although its logo will not feature on the cars or drivers' overalls.
"We are not going to have any real sponsorship with any team, it will be more about access," explained senior director Gianluca di Tondo.
"It's what we call the team experience, and for a regular fan.
"I want to bring a lucky few to the garage. I want them to have a chat and a walk as I did in Melbourne with Jackie [Stewart] because that's mind-blowing, it's the experience of a lifetime.
"We were walking together and then we bumped into Niki Lauda, and I was dreaming as I had two three-time world champions alongside me. It was incredible, and that's what I would like other people to experience."
Red Bull is favourite for a Heineken tie-up, although di Tondo is looking for a second team to play a part.
Existing relationships with other alcohol brands mean Williams (Martini), McLaren (Chandon and Johnnie Walker) and Force India (Smirnoff and Kingfisher) are unlikely to be called upon.
"Of course, we are very close to Red Bull as we live in the same space, we know each other very well, and Max Verstappen could play a role," said di Tondo.
"But we are also thinking of linking ourselves with another team.
"Nothing is set in stone yet, but yes, as I say, we are very close to Red Bull."
As a young fresh face Verstappen's rising status would certainly prove a draw for Heineken, particularly as it has vowed to drag F1 into the digital age.
Heineken already has a range of brand ambassadors including former Wales rugby captain Scott Quinnell and former Spain footballer Carles Puyol, while Sir Jackie Stewart and David Coulthard have been recruited for F1.
A decision over Heineken's preferred two teams will be made before the race in Italy.
Explaining why Heineken shies away from team or individual sponsorship, di Tondo said: "It's a rule we set ourselves with regard to the Heineken brand many years ago.
"We focus our partnership on where we can add value as a brand, so in Formula 1 we won't play any role on the cars, or on the drivers. We play a role outside.
"If you take the UEFA Champions League or the Rugby World Cup, we sponsor the competition, we never sponsor individual sports teams."
http://www.autosport.com/(...)up-with-two-f1-teams
Nah volgens mij is het al sinds v6 niet echt meer een hoogtepuntje.quote:
Klinkt allemaal erg goed. Heineken kan wel eens zijn wat de F1 nodig had. De F1 meer naar de fans brengen. Al vind ik dat de F1 het inmiddels alweer stukken beter doet dan de fabrieksteams tijd. Toen werd echt alles afgeschermd. Tegenwoordig heb ik het idee dat het beter is.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:48 schreef VacaLoca het volgende:
Wilde net hetzelfde komen posten. Heineken dus in zee met twee teams maar niet als sponsoring op de auto of coureur maar meer op gebied van beleving. Ben benieuwd.
Leg mij dan eens uit, waarom ik altijd bij vrijwel elke team zag, hoe de coureur met een duimbreedte op hoge snelheid langs the wall of Champions reed, waarvan sommigen zelfs de muur even toucheerde soms met fatale gevolg.quote:Op woensdag 15 juni 2016 03:59 schreef twiFight het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dit is bullshit. Voor alle teams telt maar 1 ding en dat zijn constructeurspunten. Als een rijder crasht dan haalt het team 0 punten. Voor de grote teams betekent dat ook nog eens dat ze daarmee een hoop potentiele punten mislopen.
F1 meer naar de fans brengen met alles achter een paywallquote:Op woensdag 15 juni 2016 13:22 schreef Waffle het volgende:
[..]
Klinkt allemaal erg goed. Heineken kan wel eens zijn wat de F1 nodig had. De F1 meer naar de fans brengen. Al vind ik dat de F1 het inmiddels alweer stukken beter doet dan de fabrieksteams tijd. Toen werd echt alles afgeschermd. Tegenwoordig heb ik het idee dat het beter is.
21 man bij een pitstop.. Wow.. Maar echt vrolijk word ik er niet van, als het alleen gaat om 4 banden wisselen, dan komt het neer op ca 5 man per wiel. Dat moet met 3 man per wiel ook wel kunnen. 2 werkers per wiel (wiel er af + wiel er op) Houd je 4 man over voor lollipop/systeem, mannetje voor, mannetje achter met zo'n karretje en nog één iemand om de boel in gaten te houden. Dan houd je eventueel 3/4 man achter de hand voor neus wissel of ander reparatie, maar 21 bij reguliere stop is gewoon jammer. Bovendien hebben ze dan wel snelle stops, qua strategie hebben ze het bij Williams nog niet helemaal door, daar zit er maar 1 achter de tafel?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef zoem het volgende:
Ik zag deze nog nergens gepost staan. Video van Ted over de pitstops van Williams:
2016 Canada - Williams’ pit-stop secrets
Ik zou er wel voor zijn om het aantal mensen dat tijdens de stop aan de auto mag werken te beperken. Dan kun je ook nog een beetje zien wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
21 man bij een pitstop.. Wow.. Maar echt vrolijk word ik er niet van, als het alleen gaat om 4 banden wisselen, dan komt het neer op ca 5 man per wiel. Dat moet met 3 man per wiel ook wel kunnen. 2 werkers per wiel (wiel er af + wiel er op) Houd je 4 man over voor lollipop/systeem, mannetje voor, mannetje achter met zo'n karretje en nog één iemand om de boel in gaten te houden. Dan houd je eventueel 3/4 man achter de hand voor neus wissel of ander reparatie, maar 21 bij reguliere stop is gewoon jammer. Bovendien hebben ze dan wel snelle stops, qua strategie hebben ze het bij Williams nog niet helemaal door, daar zit er maar 1 achter de tafel?
Plus lollipop, plus verkeer checkerquote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Krik x2
Reserve krik x1
Wheelgun gozer x4
Wiel opzetter x4
Wiel afhaler x4
Dan kom je al aardig ver
Dat afschermen is verboden. is een veiligheid gevalletje. Vooral McLaren had er een handje van.quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:22 schreef Waffle het volgende:
[..]
Klinkt allemaal erg goed. Heineken kan wel eens zijn wat de F1 nodig had. De F1 meer naar de fans brengen. Al vind ik dat de F1 het inmiddels alweer stukken beter doet dan de fabrieksteams tijd. Toen werd echt alles afgeschermd. Tegenwoordig heb ik het idee dat het beter is.
Deze is ook wel tof, van dit weekend.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef zoem het volgende:
Ik zag deze nog nergens gepost staan. Video van Ted over de pitstops van Williams:
2016 Canada - Williams’ pit-stop secrets
Plus man met starter plus vizierafveger plus 2xsidepodschoonmaker.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plus lollipop, plus verkeer checker
STR verwacht Sainz ook volgend jaar te behouden. Daarbij heeft Sainz aangegeven bij RB te willen blijven.quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:10 schreef THEFXR het volgende:
Renault staat op het punt om Sainz vast te leggen
dat heet prijsopdrijving, hadden ze hem maar een contractverlenging moeten geven.quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
STR verwacht Sainz ook volgend jaar te behouden. Daarbij heeft Sainz aangegeven bij RB te willen blijven.
Dus we zullen wel zien.
Ik zie Renault volgend jaar nog niet meedoen om het podium, dus echt veel schiet Sainz er niet mee op. Momenteel mogen ze al blij zijn wanneer ze voor McLaren eindigen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:10 schreef THEFXR het volgende:
Renault staat op het punt om Sainz vast te leggen
Weet je niet, de motor is een stuk beter en ze richten zich nu al op volgend seizoen. Het hele chassis wordt anders dus alles is mogelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:15 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik zie Renault volgend jaar nog niet meedoen om het podium, dus echt veel schiet Sainz er niet mee op. Momenteel mogen ze al blij zijn wanneer ze voor McLaren eindigen.
Enstone heeft ervaring met goede auto's bouwen als er geld is hoor.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:15 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik zie Renault volgend jaar nog niet meedoen om het podium, dus echt veel schiet Sainz er niet mee op. Momenteel mogen ze al blij zijn wanneer ze voor McLaren eindigen.
Dat geeft natuurlijk alleen maar het potentieel aan dat er bij Renault nog is als hun ingenieurs een chassis gaan ontwerpen wat bij een Renault motor past. Natuurlijk zal STR volgend jaar met een halve RB ook weer lekker voor de dag komen maar het blijft in alles natuurlijk gewoon een opleidingsteam wat goed presteert voor het budget dat ze hebben. Als je dan eerste rijder kunt worden bij een team wat de potentie heeft om met de juiste middelen de komende jaren naar een wagen toe kan werken waarmee je wereldkampioen kunt worden dan zou ik het wel weten..quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:49 schreef Fer het volgende:
De Renault van dit jaar is een feite de Lotus van 2015, omgebouwd voor een Renault motor ipv een Mercedes. Torro Rosso doet geen moer meer voor de ontwikkeling van de STR-Ferrari, die rijden volgend jaar ook weer met Renault en kopieren dan weer de complete Redbull achterbody/gearbox/wielophanging.
Laat Sainz en Magnussen in de Renault, Max en Gasly in de Red Bull, Vandoorne en De Vries in de McLaren, Fuoco en Leclerc in de Ferrari & Ocon en Wehrlein in de Mercedes over een jaar of 4-5 maar strijden om de titel!quote:Op donderdag 23 juni 2016 00:00 schreef Geralt het volgende:
Ik wor echt gek als Sainz volgend jaar in die auto rijdt en het dan blijkt dat Renault beter zn huiswerk gedaan heeft waardoor hij steevast voor Max eindigt
Dat zou me ten zeerste verbazen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 00:00 schreef Geralt het volgende:
Ik wor echt gek als Sainz volgend jaar in die auto rijdt en het dan blijkt dat Renault beter zn huiswerk gedaan heeft waardoor hij steevast voor Max eindigt
Gasly is nog niet constant genoeg voor de F1....quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Laat Sainz en Magnussen in de Renault, Max en Gasly in de Red Bull, Vandoorne en De Vries in de McLaren, Fuoco en Leclerc in de Ferrari & Ocon en Wehrlein in de Mercedes over een jaar of 4-5 maar strijden om de titel!
Out with the old, in with the new![]()
Verschoor ipv Gaslyquote:Op donderdag 23 juni 2016 09:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Laat Sainz en Magnussen in de Renault, Max en Gasly in de Red Bull, Vandoorne en De Vries in de McLaren, Fuoco en Leclerc in de Ferrari & Ocon en Wehrlein in de Mercedes over een jaar of 4-5 maar strijden om de titel!
Out with the old, in with the new![]()
quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Gasly is nog niet constant genoeg voor de F1....
Dit.quote:
Zo goed is de TR meestal niet, en kijk eens naar het verschil in punten dat ze hebben gehaald toen Max er reed en toen hij er niet reed, en waar ze hadden gestaan als ze alleen 2x de punten van sainz hadden gehadquote:Op woensdag 22 juni 2016 22:28 schreef MT10 het volgende:
[..]
Dat geeft natuurlijk alleen maar het potentieel aan dat er bij Renault nog is als hun ingenieurs een chassis gaan ontwerpen wat bij een Renault motor past. Natuurlijk zal STR volgend jaar met een halve RB ook weer lekker voor de dag komen maar het blijft in alles natuurlijk gewoon een opleidingsteam wat goed presteert voor het budget dat ze hebben. Als je dan eerste rijder kunt worden bij een team wat de potentie heeft om met de juiste middelen de komende jaren naar een wagen toe kan werken waarmee je wereldkampioen kunt worden dan zou ik het wel weten..
Verschoor is nu 15, die zit waarschijnlijk over 4-5 jaar zijn eerste of tweede jaar in de TRquote:
Ik heb geduld. Hamilton en Rosberg zullen ook niet zo snel verdwijnen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 13:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Verschoor is nu 15, die zit waarschijnlijk over 4-5 jaar zijn eerste of tweede jaar in de TR
Voor de Ferrari pu hebben ze een eigen achterkant moeten ontwerpen, maar ze zijn er sneller mee dan 2015. Sowieso het 5e team kwa snelheid, alleen de bandenslijtage houd ze tegen in de race.quote:Op donderdag 23 juni 2016 13:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Zo goed is de TR meestal niet, en kijk eens naar het verschil in punten dat ze hebben gehaald toen Max er reed en toen hij er niet reed, en waar ze hadden gestaan als ze alleen 2x de punten van sainz hadden gehad
Ik zeg toch ook niet dat die TR super goed is? Het is gewoon altijd een middenmoter en met volgend jaar weer de Renault motor waarmee ze de halve RB kunnen kopiëren verwacht ik dat ze dat weer zullen zijn. Het enige wat ik zeg is dat het best zou kunnen dat volgend jaar de TR beter is dan de Renault (aangezien Renault nog een lange weg te gaan heeft) maar dat het mij desondanks een prima keuze lijkt voor Sainz omdat de Renault echt wel weer over een aantal jaar aan de top komt waar de TR dat door een beperkt budget nooit zal komen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 13:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Zo goed is de TR meestal niet, en kijk eens naar het verschil in punten dat ze hebben gehaald toen Max er reed en toen hij er niet reed, en waar ze hadden gestaan als ze alleen 2x de punten van sainz hadden gehad
Helemaal niet... er komt zo'n godsgruwelijk lelijke Halo opquote:Ferrari technical chief James Allison believes next year’s cars will be “fast and beautiful.”
Niet helemaal zeker. De regels wat betreft de Halo/Canopy hadden officieel vastgelegd moeten worden voor 1 Mei dit jaar. Kan best zijn dat ze er nog een testjaar aan vastplakken.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Helemaal niet... er komt zo'n godsgruwelijk lelijke Halo op
quote:Het TT Circuit in Assen wil graag een nieuwe Formule 1 Grand Prix van Nederland organiseren, naast de jaarlijkse MotoGP-wedstrijd.
"De vraag is ons al gesteld of er een Formule 1 Grand Prix in Assen gehouden zou kunnen worden", vertelt TT-voorzitter Arjan Bos, tijdens de persconferentie waarin de MotoGP-contractverlenging tot en met 2026 officieel werd gemaakt. Hierdoor kan het complex verbeterd worden.
Bos: "Ik zeg: als een F1 GP van Nederland mogelijk is en er genoeg geld is om die te organiseren, dan zijn we daar als circuit in geïnteresseerd. Daarvoor kunnen we overigens nog wel wat jaren wachten."
De TT-voorzitter voegt daar ook aan toe dat de locatie in de huidige vorm nog niet geschikt voor de Formule 1 - zo is de baan daarvoor nu nog te smal. "Er moet dan dus nog wel meer aan het circuit veranderen."
Zandvoort
In Zandvoort wordt ook gesproken over de wens om weer een Grand Prix van Nederland te organiseren. Dat gebeurde voor het laatst in 1985 op het circuit in de Noord-Hollandse duinen.
Ook vanuit de politiek is steun ontstaan voor een nieuwe GP in eigen land.
http://www.telegraaf.nl/t(...)_Formule_1-GP__.html
Ik keek laatst de race in Maleisie 2001, 15 jaar geleden, terug omdat het zo'n heerlijke chaos race was, met hoosbuien aan de ene kant van het circuit en een droog stuk aan de andere kant.... Toen deden wat jonge broekjes Alonso, Raikkonen en Button óók al mee!quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Laat Sainz en Magnussen in de Renault, Max en Gasly in de Red Bull, Vandoorne en De Vries in de McLaren, Fuoco en Leclerc in de Ferrari & Ocon en Wehrlein in de Mercedes over een jaar of 4-5 maar strijden om de titel!
Out with the old, in with the new![]()
En een goed half uurtje bij mij vandaan dus ik zeg doen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:53 schreef THEFXR het volgende:
die zijn gek, dat is 5 uur rijden vanuit Limboland
Met je brommer wel ja.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:53 schreef THEFXR het volgende:
die zijn gek, dat is 5 uur rijden vanuit Limboland
mja, Assen is al vernacheld sinds ze de verkantingen eruit hebben gehaaldquote:
Gaat nooit gebeuren. De tweede maasvlakte was al kantje boord met die milieugekkies.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:03 schreef Fer het volgende:
Heb ik al voorgesteld om een eilandje op de Maasvlakte te spuiten en daar Zandvoort op na te bouwen incl hoogteverschil enz? En een dikke snelweg naar Rotterdam.
En dan zeker in de vorm voor vóór de Panorama bocht, zo van het Scheivlak rechtdoor Bosuit het rechte eind op. Zoiets? Ik heb Zandvoort altijd een kut circuit gevonden. Bouw dan maar iets na als Nivelles-Baulers. #dromenmagquote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:03 schreef Fer het volgende:
Heb ik al voorgesteld om een eilandje op de Maasvlakte te spuiten en daar Zandvoort op na te bouwen incl hoogteverschil enz? En een dikke snelweg naar Rotterdam.
Juistquote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dan zeker in de vorm voor vóór de Panorama bocht, zo van het Scheivlak rechtdoor Bosuit het rechte eind op. Zoiets? Ik heb Zandvoort altijd een kut circuit gevonden. Bouw dan maar iets na als Nivelles-Baulers. #dromenmag
Van wiki wel jajaja.quote:It had massive runoff areas, was flat and featureless, and was described by many drivers as being bland and sterile.[citation needed] Nivelles was not popular amongst the paying spectators since they thought that they were not close enough to the action.[citation needed]
Jij misschien ook, ik riep het vorig jaar al, (2e ) maasvlakte zou ideaal kunnen zijn, echter is daar de infra ook niet echt best met 1 hoofd snelweg naar het gebied. Is de flevopolder mogelijk toch interessanter.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:03 schreef Fer het volgende:
Heb ik al voorgesteld om een eilandje op de Maasvlakte te spuiten en daar Zandvoort op na te bouwen incl hoogteverschil enz? En een dikke snelweg naar Rotterdam.
Vooral die voerweg is een lekkere plek omhoog.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een stratencircuit is denk ik aantrekkelijker, vooral voor tv en het hosten van de VIP's.
F1 GP van Nijmegen:
Start Waalkade (Casino)
Hezelpoort
Voorstadslaan
Marialaan
Tunnel
Nassausingel
Keizer Karelplein
Oranjesingel
Keizer Traianusplein
Voerweg
Finish Waalkade
[ afbeelding ]
Lengte precies 6,0 km (minus de rotonde)
ik wil geen rijken met helikopters zijn komen aanvliegenquote:Op maandag 27 juni 2016 09:34 schreef Geralt het volgende:
Gaat het hier nou nog steeds over een F1 race in Nederland?
Dat is geen F1 nieuws. Pas als Bernie zijn handtekening gezet heeft is het F1 nieuws.
Dit is gewoon compleet zinloos gelul in de ruimte. Er komt geen F1 race in Nederland. Nu niet en nooit niet. De kosten zijn gewoon veel te hoog en het is veel te onzeker allemaal.
Prins Bernhard jr?quote:Op maandag 27 juni 2016 09:22 schreef 4-elements het volgende:
En wie gaat dat betalen? Om een Grand Prix te mogen houden moet je alleen al iets van 25 miljoen euro (als het inmiddels al niet meer is) betalen. Dus nog los van alle investeringen om een nieuw circuit te bouwen of een bestaand circuit aan te passen. Aangezien wij in een democratie wonen, gaat dat dus nooit gebeuren. Vandaar dat Ecclestone uitwijkt naar landen als Bahrein, Azerbeidzjan en Rusland.
Met Heineken als titelsponsor van enkele GP's zou het wel mogelijk moeten zijn.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:22 schreef 4-elements het volgende:
En wie gaat dat betalen? Om een Grand Prix te mogen houden moet je alleen al iets van 25 miljoen euro (als het inmiddels al niet meer is) betalen. Dus nog los van alle investeringen om een nieuw circuit te bouwen of een bestaand circuit aan te passen. Aangezien wij in een democratie wonen, gaat dat dus nooit gebeuren. Vandaar dat Ecclestone uitwijkt naar landen als Bahrein, Azerbeidzjan en Rusland.
op haas na overal hetzelfde binnen een teamquote:
Sowieso lijkt Ferrari me niet de beste overstap op het momentquote:Op woensdag 29 juni 2016 20:04 schreef Rossdale het volgende:
Carlos heeft een contractverlenging met Toro Rosso getekend voor 2017.
Geen switch naar Ferrari voor hem dus, belachelijk gerucht ook trouwens
Eens. Geen andere rijder zo puur, jong en volwassen als Perez. Kimi vervangen voor Button zou ook lood om ijzer zijn, die houdt er ook snel mee op. Dan Hulkie en Bottas, niet constant genoeg. Grosjean, het zelfde. Sainz, te jong. Enige andere rijder die ik ná 2017 ook wel naar Ferrari zie gaan is Guttierez, maar dan moet ie snel verbeteren.quote:Op woensdag 29 juni 2016 20:54 schreef nils7 het volgende:
Van alle rijders die nog vrij zijn zou denk ik alleen Perez een goede vervanger kunnen zijn
Vraag me af waarom, waardeloze coureur en als je hem om zijn afkomst kiest is Perez 100x beterquote:Op woensdag 29 juni 2016 21:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eens. Geen andere rijder zo puur, jong en volwassen als Perez. Kimi vervangen voor Button zou ook lood om ijzer zijn, die houdt er ook snel mee op. Dan Hulkie en Bottas, niet constant genoeg. Grosjean, het zelfde. Sainz, te jong. Enige andere rijder die ik ná 2017 ook wel naar Ferrari zie gaan is Guttierez, maar dan moet ie snel verbeteren.
Als Grosjean dit jaar nog wat in de Haas kan laten zien geef ik hem ook nog kansen, maar verder met je eens. Perez lijkt de beste papieren te hebben. Waarom stuurde McLaren hem ook alweer weg?quote:Op woensdag 29 juni 2016 21:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eens. Geen andere rijder zo puur, jong en volwassen als Perez. Kimi vervangen voor Button zou ook lood om ijzer zijn, die houdt er ook snel mee op. Dan Hulkie en Bottas, niet constant genoeg. Grosjean, het zelfde. Sainz, te jong. Enige andere rijder die ik ná 2017 ook wel naar Ferrari zie gaan is Guttierez, maar dan moet ie snel verbeteren.
Onstuimig en slechter dan Button dat jaar.quote:Op donderdag 30 juni 2016 11:35 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Als Grosjean dit jaar nog wat in de Haas kan laten zien geef ik hem ook nog kansen, maar verder met je eens. Perez lijkt de beste papieren te hebben. Waarom stuurde McLaren hem ook alweer weg?
quote:Unseren Informationen zufolge soll eine internationale Investorengruppe die Mehrheit des Schweizer Rennstalls kaufen, die Schulden tilgen und einen Neustart einleiten. Die neuen Besitzer hatten zuvor auch bei anderen Teams angeklopft, waren aber offenbar zum Schluss gekommen, bei Sauber die beste Infrastruktur zu bekommen.
Der Deal soll beinhalten, dass die Leitung des Teams in einer Übergangsphase vom bestehenden Personal fortgeführt und dann Schritt für Schritt mit eigenen Leuten besetzt wird.
Viel tegen of iets, maar die McLaren was gewoon een knakenbak. Geen eerlijke kans gekregen en ze moesten het veelbeloofde talent Magnussen een kans geven natuurlijk..quote:Op donderdag 30 juni 2016 11:35 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Als Grosjean dit jaar nog wat in de Haas kan laten zien geef ik hem ook nog kansen, maar verder met je eens. Perez lijkt de beste papieren te hebben. Waarom stuurde McLaren hem ook alweer weg?
Onstuimig was hij wel ja, maar qua snelheid kon hij goed meequote:Op donderdag 30 juni 2016 11:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Onstuimig en slechter dan Button dat jaar.
Waarschijnlijk wilde hij te veel met een auto die absoluut niet vooruit te branden was.
Hij kwam Button regelmatig op de baan tegen en dat ging vaak niet zo goed:quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Onstuimig was hij wel ja, maar qua snelheid kon hij goed mee
Kans genoeg gekregen, alleen niet gepakt. Eindigde ruim achter Button in het kampioenschap en ook in de race eindigde Button regelmatig voor hem (11-5 voor Button in races die beiden finishten).quote:Op donderdag 30 juni 2016 14:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Viel tegen of iets, maar die McLaren was gewoon een knakenbak. Geen eerlijke kans gekregen en ze moesten het veelbeloofde talent Magnussen een kans geven natuurlijk..
Nou ja dat is niet helemaal wat er staat. Er staat dat ze niet gaan testen omdat ze toch geen niewe updates hebben en het daarom een beetje zonde van het geld is.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:48 schreef Niox het volgende:
Sauber heeft geen geld voor updates en geen geld om te testen: http://www.motorsport.com(...)tone-f1-test-795981/
Je zou een goede zijn voor de redactie van F1 Todayquote:Op woensdag 6 juli 2016 11:48 schreef Niox het volgende:
Sauber heeft geen geld voor updates en geen geld om te testen: http://www.motorsport.com(...)tone-f1-test-795981/
nah, wij kunnen ook wel wat hulp gebruiken nogquote:Op woensdag 6 juli 2016 12:01 schreef Fopje het volgende:
[..]
Je zou een goede zijn voor de redactie van F1 Today
Gewoon een junior laten rijden voor geld. Verdienen ze er nog aan.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou ja dat is niet helemaal wat er staat. Er staat dat ze niet gaan testen omdat ze toch geen niewe updates hebben en het daarom een beetje zonde van het geld is.
De kweekvijvers zijn een beetje leeg momenteel... misschien De Jong welquote:Op woensdag 6 juli 2016 13:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon een junior laten rijden voor geld. Verdienen ze er nog aan.
Zon testdag kost behoorlijk wat geld hoor, wie zouden ze daarvoor moeten strikken dan.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gewoon een junior laten rijden voor geld. Verdienen ze er nog aan.
Pastor Maldonadoquote:Op woensdag 6 juli 2016 13:22 schreef Rossdale het volgende:
Nou een betalende rijder is ook niet kostendekkend lijkt me. Het zorgt er alleen voor dat je goedkoper kunt testen, maarja als er niets nieuws te testen valt is het gewoon geld weggooien natuurlijk
Markelov?quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zon testdag kost behoorlijk wat geld hoor, wie zouden ze daarvoor moeten strikken dan.
Die zal wel de backing hebben maar om nou een complete testsessie te gaan betalen zodat je een keer f1 kan rijden is een beetje onrealistisch denk. Wat schieten hij en zijn backers daar mee op ?quote:
Ferrari kan rustig wat flappen, of motor-korting, op tafel gooien om Fuoco of Leclerc een dagje te laten rijden.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zon testdag kost behoorlijk wat geld hoor, wie zouden ze daarvoor moeten strikken dan.
Nee, zo staat het er idd niet maar daar komt het wel op neer toch? Het is van enorm groot belang om bij de eerste tien te eindigen in het constructeurs kampioenschap en zelfs voordat Wehrlein afgelopen zondag een punt scoorde was het al zeer waarschijnlijk dat de auto daarvoor doorontwikkeld moet worden.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou ja dat is niet helemaal wat er staat. Er staat dat ze niet gaan testen omdat ze toch geen niewe updates hebben en het daarom een beetje zonde van het geld is.
RIPquote:De Amerikaanse racelegende Carl Haas is op 29 juni op 86-jarige leeftijd overleden in een buitenwijk in Chicago (Illinois). Dat heeft zijn renstal donderdag (plaatselijke tijd) bekendgemaakt. "De fantastische reis van Carl Haas is vredig geëindigd op 29 juni bij hem thuis, omringd door zijn familie", staat te lezen op de website van Carl Haas Automobile Imports.
Voormalig racepiloot Carl Haas boekte vooral als teameigenaar successen. Hij richtte zijn eerste renstal in de jaren vijftig van de vorige eeuw op en nam ermee deel aan de Formule 1, Nascar, ChampCar en IndyCar. Vooral in dat laatste kampioenschap stapelden de overwinningen en de titels zich op. In totaal won Haas met zijn team 140 races en 16 kampioenschapstitels.
"Het woord legende wordt vaak onnodig gebruikt, maar bij Carl Haas staat het wel op zijn plaats", liet McLaren-teambaas Ron Dennis weten. De Amerikaanse krant USA Today omschreef hem eerder al als "de machtigste man in de geschiedenis van de autosport".
Ik had liever Perez of Bottas daar gezien.quote:Ferrari rijdt in 2017 met dezelfde coureurs als dit seizoen. Het Italiaanse team heeft vrijdag laten weten dat Kimi Raikkonen een nieuw contract gekregen heeft, hij rijdt ook volgend jaar naast Sebastian Vettel. Hiermee komt een eind aan de speculaties over het tweede Ferrari-stoeltje in 2017.
Onder meer Sergio Perez, Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg en Carlos Sainz werden de afgelopen maanden genoemd als mogelijke opvolgers van de inmiddels 36-jarige Raikkonen bij Ferrari. Door de komst van Sainz kon een streep toen Red Bull het contract van de Spanjaard onlangs verlengde, maar met name Perez leek te mogen hopen op een terugkeer naar Maranello. De Mexicaan, tot 2012 onderdeel van de Ferrari Driver Academy, kan zijn gedroomde overstap nu echter vergeten. Ferrari houdt vast aan Raikkonen, de huidige nummer vier van het kampioenschap. De Fin keerde in 2014 terug bij het Italiaanse team, waarvoor hij eerder tussen 2007 en 2009 reed. In de afgelopen 2,5 jaar won hij niet één race, wel stond hij zeven keer op het podium. Vier van deze zeven podiumplaatsen behaalde de wereldkampioen van 2007 dit seizoen.
In 2001 debuteerde Raikkonen bij Sauber in de Formule 1. Na één jaar vertrok hij naar McLaren, waar hij vijf seizoenen zou blijven. Tussen 2007 en 2009 reed de Fin vervolgens voor Ferrari, waarna hij de sport even vaarwel zegde. In 2012 keerde hij bij Lotus terug, twee jaar later volgde de terugkeer naar Ferrari.
In totaal begon Raikkonen al 241 keer aan de Grand Prix-weekend, hij boekte twintig overwinningen. Zijn laatste zege boekte de Scandinaviër ruim drie jaar geleden, dat was de Grand Prix van Australië in 2013.
Kimi is zeker tof. Ik had het gewoon leuker gevonden als Kimi was vertrokken waardoor er daar ruimte kwam en dus ook bij een ander team. Nu is het silly season al voorbij nog voordat het is begonnen.quote:
Alsjeblieft niet zeg... ik zie hooguit Sainz daar nog naartoe gaan, maar verder zijn erg geen serieuze kandidaten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:21 schreef RingBewoner het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)n-2017-naast-vettel/
[..]
Ik had liever Perez of Bottas daar gezien.
Perez is een sympathieke coureur die absoluut een aanwinst zou zijn voor Ferrari. Hij heeft bij McLaren helaas nooit een eerlijke kans gekregen en die verdient hij wel.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg... ik zie hooguit Sainz daar nog naartoe gaan, maar verder zijn erg geen serieuze kandidaten.
Perez in de huidige vorm zou veel dichter tegen Vettel aan zitten dan Kimi nu zitquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Perez is een sympathieke coureur die absoluut een aanwinst zou zijn voor Ferrari. Hij heeft bij McLaren helaas nooit een eerlijke kans gekregen en die verdient hij wel.
Perez wordt zwaar overschat door je nu... helemaal om de oren gereden door elke teamgenoot die hij tot dusver heeft gehad. Dit seizoen lijkt alles wat beter op z'n plek te vallen, maar we zijn pas op een kwart.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Perez is een sympathieke coureur die absoluut een aanwinst zou zijn voor Ferrari. Hij heeft bij McLaren helaas nooit een eerlijke kans gekregen en die verdient hij wel.
Sainz? Zoiets zou Ferrari nooit doenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg... ik zie hooguit Sainz daar nog naartoe gaan, maar verder zijn erg geen serieuze kandidaten.
Onzin. Hij heeft een kans gehad en niet gegrepen. Hij was duidelijk minder consistent in zijn resultaten bij McLaren dan Button. En eindigde meestal achter Button als beiden finishten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Perez is een sympathieke coureur die absoluut een aanwinst zou zijn voor Ferrari. Hij heeft bij McLaren helaas nooit een eerlijke kans gekregen en die verdient hij wel.
In het verleden behaalde resultatenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez wordt zwaar overschat door je nu... helemaal om de oren gereden door elke teamgenoot die hij tot dusver heeft gehad. Dit seizoen lijkt alles wat beter op z'n plek te vallen, maar we zijn pas op een kwart.
Dat geldt ook voor Hamilton.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. Hij heeft een kans gehad en niet gegrepen. Hij was duidelijk minder consistent in zijn resultaten bij McLaren dan Button.
Het was pas zijn derde seizoen in de F1. De auto was niet best. Button scoorde wel 23 hele punten meer toen, poe poe.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. Hij heeft een kans gehad en niet gegrepen. Hij was duidelijk minder consistent in zijn resultaten bij McLaren dan Button. En eindigde meestal achter Button als beiden finishten.
Mooiquote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:47 schreef caspervc het volgende:
Toch maar hier een autosport nieuwtje. Frijns krijgt een kans in de indycars.
https://www.instagram.com/p/BHmAXb9AjOX/
Sainz kan beter eerst een tussenstop maken bij een team van het kaliber van williams ofzo, misschien renault. Beter dan Perez vind ik hem niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg... ik zie hooguit Sainz daar nog naartoe gaan, maar verder zijn erg geen serieuze kandidaten.
Het gaat niet om de punten maar hoe vaak de een voor de ander eindigt. En dat was bij Button 2x zoveel als bij Perez. Duidelijk de mindere dus.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het was pas zijn derde seizoen in de F1. De auto was niet best. Button scoorde wel 23 hele punten meer toen, poe poe.
En niet consistent genoeg? Button had dat seizoen ook een aantal tegenvallende resultaten. Magnussen een seizoen later was nog slechter.
Allemaal prima.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat niet om de punten maar hoe vaak de een voor de ander eindigt. En dat was bij Button 2x zoveel als bij Perez. Duidelijk de mindere dus.
Perez en Hulkenberg gaan op onderling resultaat redelijk gelijk op. Het verschil is dat Hülkenberg door de mand valt in de races dat de FI wel sterk is, en dat Perez door de mand valt in de andere races.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Allemaal prima.
Feit is dat Hulkenberg in het verleden wel eens is gelinkt aan Ferrari en dat hij vorig jaar voldoende aandacht kreeg door zijn winst in Le Mans. Dit jaar heeft Perez al 2x op het podium gestaan en al 7 keer in zijn carrière. Dus om nou te stellen dat Perez een prutser is vind ik niet terecht.
Ook Hulkenberg zal niet voor Ferrari rijden. Net als Perez niet constant genoeg. Er is een reden dat beiden nog steeds 'maar' bij FI rijden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Allemaal prima.
Feit is dat Hulkenberg in het verleden wel eens is gelinkt aan Ferrari en dat hij vorig jaar voldoende aandacht kreeg door zijn winst in Le Mans. Dit jaar heeft Perez al 2x op het podium gestaan en al 7 keer in zijn carrière. Dus om nou te stellen dat Perez een prutser is vind ik niet terecht.
Fix'dquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:02 schreef opreis het volgende:
Kimi mocht van mij prima blijven, maar laten we hopen dat Massa optyft, Button met hem mee gaat en dat Stoffel dan ook een kansje krijgt (des noods bij een ander team nog)
Nee... die is klaar in de F1. Maak plek voor de nieuwe generatie.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Waarom moet button weg? Behoort wat mij betreft tot de betere helft van het veld
Je weet dat de GP2 gewoon helemaal leeg is op dit moment?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:35 schreef Rossdale het volgende:
Het wordt inderdaad tijd dat de oudere garde langzaam gaat afzwaaien en er nieuwe talenten een kans krijgen. Het veld is al jarenlang veel te statisch.
Sowieso is Massa echt zwaar op zijn retour, Button kan naar Williams maar mag van mij ook wel lekker gaan WEC'en. Alonso blijft nog wel even hangen maar is over 2 jaar ook wel echt klaar.
Kimi helaas nog een jaartje, mooi figuur maar ook duidelijk over zijn hoogtepunt heen.
Verder hebben Nasr, Ericcson, Gutierrez, Palmer en Haryanto ook weinig meerwaarde maar die zullen volgend jaar allemaal wel verdwenen zijn.
Wat het dus nog lachwekkender maakt dat je Button weg wil hebben terwijl hij beter is dan de helft van het huidige F1 veldquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat de GP2 gewoon helemaal leeg is op dit moment?
Dat zegt meer over het huidige veld, dan over Buttonquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat het dus nog lachwekkender maakt dat je Button weg wil hebben terwijl hij beter is dan de helft van het huidige F1 veld
Vandoorne. Opgelost.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat het dus nog lachwekkender maakt dat je Button weg wil hebben terwijl hij beter is dan de helft van het huidige F1 veld
Wat los je daar precies mee op? Het niveau van het deelnemers veld is nog steeds hoger met button erbij dan zonderquote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandoorne. Opgelost.
Bij WIlliams heb je Lynn (één van de betere in de GP2), dus ook opgelost.
Een fris deelnemersveld. Lynn kan zich nog ontwikkelen, Button is niks dan gridvulling.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat los je daar precies mee op? Het niveau van het deelnemers veld is nog steeds hoger met button erbij dan zonder
Nou, types als Haryanto en Palmer zorgen dit jaar ook voor een fris deelnemers veld. Echte aanwinsten hoor. Ik vind het prima als Vandoorne Button zn stoeltje krijgt, maar ik zie niet in waarom Lynn het beter bij williams doet dan Button. Laat Lynn lekker bij Manor beginnen ofzo.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een fris deelnemersveld. Lynn kan zich nog ontwikkelen, Button is niks dan gridvulling.
En Vandoorne is imo van een hoger niveau dan Button.
Nee, donder op met Button.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:54 schreef Joene het volgende:
Maar goed silly Season 2016 .
Massa moet veld ruimen bij Williams zodat Button zijn plek kan oppakken
Buttons plek wordt opgevuld door Stoffel.
Massa pakt een van de 2 plekken van Renault.
En thats it vrees ik.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:35 schreef Rossdale het volgende:
Het wordt inderdaad tijd dat de oudere garde langzaam gaat afzwaaien en er nieuwe talenten een kans krijgen. Het veld is al jarenlang veel te statisch.
Sowieso is Massa echt zwaar op zijn retour, Button kan naar Williams maar mag van mij ook wel lekker gaan WEC'en. Alonso blijft nog wel even hangen maar is over 2 jaar ook wel echt klaar.
Kimi helaas nog een jaartje, mooi figuur maar ook duidelijk over zijn hoogtepunt heen.
Verder hebben Nasr, Ericcson, Gutierrez, Palmer en Haryanto ook weinig meerwaarde maar die zullen volgend jaar allemaal wel verdwenen zijn.
Je zit op een forum, waar ook wel eens gediscussieerd wordt over nieuwsquote:
Zeg ik niet. Massa vervangen bij Williams is wel pure onzin.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:34 schreef Meike26 het volgende:
Button kan nog prima een jaar of twee mee. Als ie uit F1 gaat ook prima (ik zou hem ook graag wec zien rijden), maar ik zie niet in waarom Button eerder of gelijk moet ruimen dan een Alonso of Massa.
Ik denk als zij Button binnenhalen veel meer technische kennis binnenhalen dan wat Massa bezit. Zowel qua banden als wagensfstelling en mogelijk ook racestrategie wat ze goed kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeg ik niet. Massa vervangen bij Williams is wel pure onzin.
Alsof Massa zo'n pannenkoek is... Nee Massa of Button is mijns inziens echt lood om oud ijzerquote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk als zij Button binnenhalen veel meer technische kennis binnenhalen dan wat Massa bezit. Zowel qua banden als wagensfstelling en mogelijk ook racestrategie wat ze goed kunnen gebruiken.
Dat denk ik ook. Button is wk geweest in het diffuserjaar en Massa een keer nipt tweede in een Ferrari. Die weten allebei wel hoe het werkt denk ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Alsof Massa zo'n pannenkoek is... Nee Massa of Button is mijns inziens echt lood om oud ijzer
Dat denk ik ook ware het niet dat Buttons sponsor pakket sterker is.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Alsof Massa zo'n pannenkoek is... Nee Massa of Button is mijns inziens echt lood om oud ijzer
Ericsson zit dankzij zijn backers volgend jaar nog steeds bij Sauber als die deal met de investeerders doorgaat.. Een deel daarvan schijnt Zweeds te zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:35 schreef Rossdale het volgende:
Het wordt inderdaad tijd dat de oudere garde langzaam gaat afzwaaien en er nieuwe talenten een kans krijgen. Het veld is al jarenlang veel te statisch.
Sowieso is Massa echt zwaar op zijn retour, Button kan naar Williams maar mag van mij ook wel lekker gaan WEC'en. Alonso blijft nog wel even hangen maar is over 2 jaar ook wel echt klaar.
Kimi helaas nog een jaartje, mooi figuur maar ook duidelijk over zijn hoogtepunt heen.
Verder hebben Nasr, Ericcson, Gutierrez, Palmer en Haryanto ook weinig meerwaarde maar die zullen volgend jaar allemaal wel verdwenen zijn.
Vergne is klaar in de F1 en blijft Formule E doen. Heeft afgelopen week weer getekend voor een nieuw seizoen. Gasly moet eerst maar eens zien te winnen, zo lang dat niet gebeurt wordt hij niet gepromoveerd. Marciello heeft geen link met Ferrari meer en dus ook niet met Sauber.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:53 schreef Rossdale het volgende:
Vandoorne bij McLaren, Vergne bij Haas, Rossi bij Manor, Lynn bij Williams, Gasly (Al hoeft kvyat van mij niet weg), Ocon bij Renault, Leclerc en Marciello bij Sauber bijvoorbeeld.
Denk je dat ze nú, of komend jaar veel verschillen?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:18 schreef opreis het volgende:
Massa en Button hetzelfde niveaurot toch op man.
Massa werd helemaal zoek gereden door Alonso bij ferarri, heeft al een jaar of 6 geen race meer gewonnen en is vanaf begins af aan al minder geweest dan Bottas.
Button laat zien dat ie niet zo heel ver achter Alonso zit die toch wel als de top 3 onder de coureurs wordt gezien.
Jullie sporen echt niet.
Je hebt het tegen iemand met een roze Buttonbril. Je kan net zo goed tegen een stenen muur praten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:38 schreef exile79 het volgende:
[..]
Denk je dat ze nú, of komend jaar veel verschillen?
Ik weet niet hoor.
Oh, zeg dat er dan meteen bij, dat Massa 'gewoon' troep is. Dan zijn we klaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:53 schreef opreis het volgende:
Weer bullshit, ik vind button geen geweldenaar, het niveau van Hamilton, Vettel of Alonso heeft hij niet. Maar Massa is gewoon troep.
Roze bril much?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:38 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop echt dat als Button volgend jaar in de Williams zit, Bottas (of iemand anders) totaal zoek word gereden, top races kan rijden en niet teveel belemmerd word door technisch falen. Nog leuker zal het zijn als Bottas weggaat en hij samen met Massa de kar moet trekken.
Wat heeft het met roze bril te maken? Ik kan het ook objectief bekijken. Jij noemt het lood om oud ijzer. Ik noem het eerder oud ijzer om oud jjzer van betere kwaliteit. Je hoeft geen f1 kenner te zijn om het verschil in fitheid te zien tussen Jenson en Massa. Massa, waar ik geen fan van ben, heeft mij wel verrast afgelopen jaren, maar als je ziet hoe hij uit de races komt, dan is hij bekaf. Kijk naar Jenson zijn post-race interviews en hij lijkt dan zo weer opnieuw een race te willen rijden. En dat is slechts 1 verschil.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Roze bril much?
Of McLaren of plaats maken. Niet roest om oud ijzer bij Williams, slaat helemaal nergens op.
quote:Gaat Apple de Formule 1 kopen?
Oké, het is nog een gerucht en niemand heeft het nog bevestigd. Maar de doorgaans goed invoerde autosportjournalist Joe Saward beweert dat Apple kijkt naar de aankoop van de Formule 1.
In zijn aantekeningen over de Grand Prix van Groot-Brittannië, waar Max Verstappen afgelopen weekend als tweede eindigde, schrijft Saward dat er op dit moment een partij in de boeken kijkt van de Formula One Group, de club bedrijven die de koningsklasse van de autosport exploiteert.
Saward schrijft al meer dan dertig jaar over de autosport en heeft bovendien een gerenommeerde nieuwsbrief over de zakelijke kant van de racerij. Als er iemand op de hoogte is van de laatste nieuwtjes is hij het.
Grootste aandeelhouder van de Formula One Group is CVC Capital Partners. De Britse investeerder die ruim een derde van de aandelen in de F1-organisator bezit, wil al een poos van zijn belang af. De plannen voor een beursgang zijn meerdere keren gestrand.
Cash van Apple
Enter Apple, als we Joe Saward mogen geloven. De Engelse journalist heeft in de wandelgangen gehoord dat de Amerikaanse techreus de partij is die een bod overweegt op de Formule 1. Niemand wil de geruchten bevestigen of ontkennen.
Waarom zou Apple eigenaar willen zijn van de hoogste raceklasse? Daar heeft Saward enkele theorieën over. Allereerst kan Apple het betalen. Het techbedrijf heeft netto 161 miljard dollar aan cash op de bank staan. Een enorme bak met geld waarvan topman Tim Cook eigenlijk ook niet weet wat hij ermee aan moet.
Tv-zenders omzeilen
Apple zou daarnaast met de F1-rechten de verkoop van de Apple TV, een kastje om video’s mee te streamen, aan kunnen zwengelen. Formule 1 heeft wereldwijd een trouwe schare fans die graag een maandelijks bedrag betalen om de races te zien. Nu maken ze dat over aan Ziggo in Nederland of Sky Sports in Groot-Brittannië.
Apple zou de tv-zenders uit de keten kunnen halen om zelf die abonnementsgelden te incasseren. Het bedrijf is met iTunes en Apple Music tenslotte geen onbekende in de mediawereld.
Apple Car
Als laatste zou Apple op het punt staan de automarkt te betreden met een elektrische auto. De aankoop van Formule 1 kan een mooie manier zijn om de Apple Car te promoten.
Nogmaals, het is een gerucht. Een heel erg groot gerucht. Apple heeft bovendien niet de reputatie om grote overnames te doen. Meestal koopt de techgigant kleinere bedrijven en integreert het de technologie in toekomstige producten.
Maar wie weet. Met 161 miljard dollar op de bank moet je tenslotte iets.
Ach, dat zei men vooraf wellicht ook van Kippenboer koopt gameontwikkelaarquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Het lijkt me echt complete nonsens.
quote:there are whispers from Princes Gate, home of the Formula One group, that there is another round of intensive due diligence going on, which suggests that there is another serious bidder emerging in the process of selling the sport. The whisper is that the latest bidder is Apple Inc., which is a company with $161 billion in net cash at the moment, despite having spent $117 billion on share repurchases and $46 billion on dividends in recent years.
Aziaten staan bekend om agglomeraties van uiteenlopende bedrijven. Dat doen amerikanen niet. Die houden focus.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:21 schreef D. het volgende:
[..]
Ach, dat zei men vooraf wellicht ook van Kippenboer koopt gameontwikkelaar
Wat heeft dat met een bedrijf te makenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:34 schreef Geralt het volgende:
Als ze met dat geld nou eens gewoon een beetje die vluchtelingen gingen helpen met opvang in de regio. Dat zou al schelen.
Niks. Maar als die knaker van Apple van gekkigheid niet meer weet wat ie met zn centen moet doen lijkt me dat een betere optie dan de F1 over te kopenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heeft dat met een bedrijf te maken
Er gaat niet 1 persoon bij apple over de poen. Daar hebben de aandeelhouders wat over te zeggenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niks. Maar als die knaker van Apple van gekkigheid niet meer weet wat ie met zn centen moet doen lijkt me dat een betere optie dan de F1 over te kopen
Weet je wat de grap is? Een deel van het geld gaat in staatsleningen voor de VS zitten waardoor de bedrijven er nog rente over krijgen ook ipv de Amerikaanse staatskas te spekken.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niks. Maar als die knaker van Apple van gekkigheid niet meer weet wat ie met zn centen moet doen lijkt me dat een betere optie dan de F1 over te kopen
quote:Pirelli motorsport director Paul Hembery has confirmed Formula One will move away from using high degradation tyres in 2017.
Formula One’s official tyre supplier has been required to produce tyres which degrade rapidly since it arrived in F1 in 2011. However Hembery told the official Formula One website that will change next year.
“We will have much less degradation in 2017 and tyres will – if we achieve what we are trying to achieve – have a wider operating window,” said Hembery.
High degradation tyres have been used in F1 in order to increase strategic variety between teams. However Hembery accepts that is likely to reduce next year.
“Yes, that in itself will take away some level of strategy – or at least variations between teams. Having said that, we will still try to achieve some level of degradation.”
Pirelli is developing a new range of tyres for 2017 which will be wider at the front and rear in a bid to reduce lap times.
“What we definitely will see is faster cars,” said Hembery. “We expect a three to four second improvement in performance, which is clearly quite substantial.”
“So the tyres will be working very hard and the compounds will be working hard – and that will cause degradation, so we will still have a good level of strategy.”
Hembery also denied Ferrari, Red Bull and Mercedes’s rivals will be disadvantage by not being involved in the 2017 tyre testing programme.
“I don’t believe there will be any disadvantage,” he said. “All the teams that are not testing have full data access to the results.”
“And to make it clear, the three teams that are testing will not even know what they are testing, so we will end up mixing and matching the solutions so that even if they see something that is working well, it might not be the thing that they will get in 2017. The teams will just be testing blind – and as I just said, the data will be available to all the teams.”
Vond het eigenlijk wel prima zo. En was in voordeel Maxquote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Volgend jaar minder snel slijtende banden.
[..]
Dat hoort er toch gewoon bij?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:56 schreef kareltjoo het volgende:
Liever een 1 stop dan gevalletjes Bottas in Canada die je een hele race niet ziet en op het einde ineens derde rijd omdat ie het best op z'n banden gepast heeft
quote:The Imola management has signed an agreement with Bernie Ecclestone to run the Italian GP from 2017, but the plans can only go ahead if the country's national sporting authority gives its approval.
However, Automobile Club d'Italia president Angelo Sticchi Damiani has continued to support Monza's case, despite the venue's financial problems.
While Imola has signed its side of the deal, Ecclestone can't do so until the ACI formally approves the switch.
Representatives of Imola were at the British GP to meet with Ecclestone and further their case to hold the race.
One possible scenario could be an alternating deal, in the same way that Hockenheim and the Nurburgring shared the German GP, although Imola – which hosted the Italian GP on one previous occasion in 1980 – is also happy to go it alone.
"Bernie knows that we are available," Formula Imola president Uberto Selvatico Estense told Motorsport.com.
"And he sent us a proposal that we signed and sent back to him. We will be very happy to have F1 back in Imola. Our main effort is to achieve this kind of result.
"It just depends on Angelo Sticchi Damiani. I think it's a political issue. We have an agreement with Bernie, and we only need the approval of the national sporting authority. If in the future there is not an Italian GP, it is only the problem of Mr Sticchi Damiani, who didn't allow this agreement."
Selvatico Estense says Imola also has the backing of the regional government: "Stefano Bonaccini, the president of the region Emilia-Romagna, is supporting us.
"He is a very pragmatic man and he said if you have the contract, Bernie is happy and the national sporting authority approves this agreement, we support you."
Imola is keen to have an answer so that it can get on with preparations.
"I think we don't have too much time to decide. We are going on with the work, also without an answer from Mr Sticchi Damaini.
"I think we have until December, maximum. I think it's the limit, but the best thing will be before so we have one year to promote the race."
Selvatico Estense insists that Imola is in good financial health, and says that the venue continues to be upgraded in preparation for the possible return of F1 for the first time since the 2006 San Marino GP.
"We restructured the company several years ago, and now we're running the company in a good position. We are in a good status. We closed the last three balance sheets positive, with a good result, so we think we are in a strong position to ask for the GP.
"We think that in Imola we can have a great success with spectators. We are building up new facilities, we are building up a new press room, we are completing the project of Hermann Tilke that began in 2006. Right now we are moving the medical centre and building up a new one. We are doing a lot."
RBR is het hier niet mee eensquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:48 schreef twiFight het volgende:
Ik vind snel slijtende banden ook prima. Of anders gezegd, van banden die een hele race meegaan wordt het ook niet leuker om te kijken. Het hele veld op een 1 stop, hoera![]()
Wel mogen de banden wat consistenster zijn en een wat wijdere operating window hebben w.m.b.
Zie ik niet gebeuren. Er is daar onlangs een wet aangenomen dat als de overheid financieel bij moet springen voor een GP dat dat dan louter en alleen voor Monza gaat zijn en niet voor een eventueel ander circuit.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgend jaar GP van Italië op Imola?
[..]
Edit: Hier meer informatie in het Duits: http://www.blick.ch/sport(...)ettet-id5285968.htmlquote:Sauber has announced a change of ownership, with Longbow Finance S.A., active in financial investments for more than 20 years, fully acquiring the group.
More to follow.
Al lang niet meer. Eerst zou het Sauber worden, toen Toro Rosso en later werd gezegd dat Alfa Romeo pas de F1 in stapt als de Giulia een succes wordt.quote:
quote:"I do not know if Alfa Romeo will join Formula One, but if it does it will not be simply as an engine supplier, but as a full factory team," Marchionne was quoted by Italian media at the launch of the Giulia. "Much will depend on the success of the Giulia and how many cars we sell.
"It will require serious funds. To invest in racing you need to sell a lot of cars and today we are just at the beginning."
Zijn dat die gasten van Ericsson?quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:48 schreef sasquatsch het volgende:
Sauber is gered. Ze worden ovegenomen door Longbow Finance
[..]
Edit: Hier meer informatie in het Duits: http://www.blick.ch/sport(...)ettet-id5285968.html
Kaltenborn blijft aan als teambaas en Peter Sauber verdwijnt volledig uit beeld.
Nee, is een Zwitsers investeringsfonds.quote:
Zoals verwacht weer een complete losse flodder dus.quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al lang niet meer. Eerst zou het Sauber worden, toen Toro Rosso en later werd gezegd dat Alfa Romeo pas de F1 in stapt als de Giulia een succes wordt.
http://www.espn.co.uk/f1/(...)ys-sergio-marchionne
[..]
Zijn we alsnog niet van Kaltenborn afquote:Op woensdag 20 juli 2016 14:48 schreef sasquatsch het volgende:
Sauber is gered. Ze worden ovegenomen door Longbow Finance
[..]
Edit: Hier meer informatie in het Duits: http://www.blick.ch/sport(...)ettet-id5285968.html
Kaltenborn blijft aan als teambaas en Peter Sauber verdwijnt volledig uit beeld.
Soap rond Giedo vorig jaar niet meegemaakt?quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:03 schreef BroesWillems het volgende:
Ik volg het niet helemaal op de voet, wat is er mis met Kaltenborn?
Ohja, vergeten dat zij dat was, nu duidelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Soap rond Giedo vorig jaar niet meegemaakt?
Een vrouw een belangrijke positie geven. En dan maakt het geen bal uit wat ze dan doet.quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:24 schreef Jigzoz het volgende:
Bijzonder hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om binnen een paar jaar te degraderen van het sympathiekste team op de grid tot het onsympathiekste.
Claire Williams doet het toch een stuk beter.quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een vrouw een belangrijke positie geven. En dan maakt het geen bal uit wat ze dan doet.
http://www.finews.com/new(...)uber-marcus-ericssonquote:A Swiss investor group is taking over the Sauber, a financially troubled racing team in Formula 1. Among the investors is Raymond Baer, the honorary chairman of Julius Baer, which is the exclusive global sponsor for the world’s first completely electric car racing series.
Sauber's racing team is being sold to Swiss investment vehicle Longbow Finance, according to a statement on Wednesday.
Purchase contracts for the new owners to buy Peter Sauber’s two-thirds share as well as team boss Monisha Kaltenborn, who owns one-third of the team were signed in recent days.
Kantenborn, a protege of Peter Sauber’s and the first female CEO of a Formula 1 racing team, will maintain her position as team boss and CEO as well as join the board. Sauber leaves the team, which is based in a rural area outside of Zurich.
Maar krijgt ook een hoop gezeik.quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Claire Williams doet het toch een stuk beter.
Ik denk ook dat de prioriteiten van Alfa Romeo op het moment wel ergens anders liggen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al lang niet meer. Eerst zou het Sauber worden, toen Toro Rosso en later werd gezegd dat Alfa Romeo pas de F1 in stapt als de Giulia een succes wordt.
http://www.espn.co.uk/f1/(...)ys-sergio-marchionne
[..]
Ze hebben nog even kunnen genieten van de naweeën van de BMW periode, waardoor ze nog best leuk voor de dag wisten te komen met een goed chassis en prima coureurs, wat sympathie opleverde.quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:24 schreef Jigzoz het volgende:
Bijzonder hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om binnen een paar jaar te degraderen van het sympathiekste team op de grid tot het onsympathiekste.
Zeker, en het zal tegenwoordig lang niet zo'n luxe positie meer zijn bij Williams zoals vroeger, maar Williams heeft nog nooit zo'n knieval moeten maken zoals Sauber heeft moeten doen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Claire Williams doet het toch een stuk beter.
Vind je? Die gaan alleen maar verder achteruit, hebben na een zeer slecht jaar in 2013, aan het begin van de V6 periode enorm geprofiteerd van het goede werk van de mercedes motor, maar ze weten bijna nooit te optimaliseren, maken veel blunders. Krijgen nu nog veel geld van de FOM (geloof ik) maar zelf komen ze met vrij weinig budget uit mijn hoofd. Het is echt de overstap van renault naar mercedes geweest die ze gered heeft maar ook nu hebben ze een daaldende lijn ingezet.quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Claire Williams doet het toch een stuk beter.
Want Claire is alleen verantwoordelijk voor het team.quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Vind je? Die gaan alleen maar verder achteruit, hebben na een zeer slecht jaar in 2013, aan het begin van de V6 periode enorm geprofiteerd van het goede werk van de mercedes motor, maar ze weten bijna nooit te optimaliseren, maken veel blunders. Krijgen nu nog veel geld van de FOM (geloof ik) maar zelf komen ze met vrij weinig budget uit mijn hoofd. Het is echt de overstap van renault naar mercedes geweest die ze gered heeft maar ook nu hebben ze een daaldende lijn ingezet.
Ja dat vind ik. Dat de prestaties teruglopen doet imho niets af aan de kwaliteiten van Claire Williams.quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Vind je? Die gaan alleen maar verder achteruit, hebben na een zeer slecht jaar in 2013, aan het begin van de V6 periode enorm geprofiteerd van het goede werk van de mercedes motor, maar ze weten bijna nooit te optimaliseren, maken veel blunders. Krijgen nu nog veel geld van de FOM (geloof ik) maar zelf komen ze met vrij weinig budget uit mijn hoofd. Het is echt de overstap van renault naar mercedes geweest die ze gered heeft maar ook nu hebben ze een daaldende lijn ingezet.
quote:In this role she retains responsibility for marketing, communications and the commercial aspects of the team's business.
Dit. En Clairequote:Op donderdag 21 juli 2016 00:41 schreef twiFight het volgende:
Mensen, leer het nou een keer. Claire is niet verantwoordelijk voor het technische aspect (en de waardeloze pitstrategie).
[..]
Williams blijft bij Mercedes.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:45 schreef Meike26 het volgende:
Voor Williams zou het denk ik geen verkeerde stap zijn om van motor te wisselen, immers ForceIndia ook een merc klanten team is, van Manor hebben ze nog weinig te vrezen. Interessanter kan een deal met Honda en McLaren zijn, beide puur Engelse bedrijven met een grote historie, Williams Honda is ook geen onbekende combinatie. Williams kan dus een satelliet team van McLaren worden. Het is een gok, maar ik denk persoonlijk dat dit nog wel een springplank kan zijn. Honda moet volgend jaar een team van motoren voorzien en alleen Williams en Sauber zijn potentiële klanten, de rest van de teams zijn al zeker van een torretje.
En dan krijgen ze Jenson er bij, als een 'Offer you can't refuse'
quote:
Tetra Laval is eigenaar van Longbow Finance en sponsor van Ericsson, dus ja.quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, is een Zwitsers investeringsfonds.
Is dat een nieuwe regel?quote:Op donderdag 21 juli 2016 08:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Honda hoeft geen ander team te leveren zolang ieder team een motor heeft. Alleen in een situatie zoals vorig jaar bij Red Bull is Honda verplicht om te leveren als de FIA dat vraagt. Maar dat is niet het geval.
Ja, motorleveranciers moeten voor 15 mei aangeven aan wie ze het jaar erop gaan leveren en als er teams buiten de boot vallen kan de FIA de motorleverancier(s) met het minste aantal teams verplichten om een motor te leveren. Dit geldt niet voor een nieuwe motorleverancier.quote:
Aha, duidelijk. Dus de regel dat er minstens aan twee teams geleverd moet worden is ook geschrapt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, motorleveranciers moeten voor 15 mei aangeven aan wie ze het jaar erop gaan leveren en als er teams buiten de boot vallen kan de FIA de motorleverancier(s) met het minste aantal teams verplichten om een motor te leveren. Dit geldt niet voor een nieuwe motorleverancier.
Dit heeft de FIA afgesproken met de motorleveranciers om de situatie met Red Bull vorig jaar te voorkomen.
Staat (veel uitgebreider) in de nieuwe Sporting Regulations voor 2017 (pdf).
Ja. Maar een leverancier mag maximaal aan 4 teams leveren en mag niet weigeren om 3 teams te leveren als dat door de FIA gevraagd wordt (met het huidige aantal teams en leveranciers).quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aha, duidelijk. Dus de regel dat er minstens aan twee teams geleverd moet worden is ook geschrapt.
Gelukkig wel. Anders zou je de situatie kunnen krijgen dat je niet anders kunt dan met een bepaalde motor rijden. Leuk als dat een Mercedesblok is, maar de kans is enorm veel groter dat je dan dus bij Honda eindigt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aha, duidelijk. Dus de regel dat er minstens aan twee teams geleverd moet worden is ook geschrapt.
Is die leverancier dan ook verplicht om de meest up to date versie te leveren?quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, motorleveranciers moeten voor 15 mei aangeven aan wie ze het jaar erop gaan leveren en als er teams buiten de boot vallen kan de FIA de motorleverancier(s) met het minste aantal teams verplichten om een motor te leveren. Dit geldt niet voor een nieuwe motorleverancier.
Dit heeft de FIA afgesproken met de motorleveranciers om de situatie met Red Bull vorig jaar te voorkomen.
Staat (veel uitgebreider) in de nieuwe Sporting Regulations voor 2017 (pdf).
Ja, de regel dat er (met toestemming van de FIA) meer dan één gehomologeerde versie gebruikt mag worden is eruit gehaald.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:44 schreef Beach het volgende:
[..]
Is die leverancier dan ook verplicht om de meest up to date versie te leveren?
Stel dat je de 2016 Honda krijgt
Klopt. Maar het grappige is dus omdat de Honda zo bagger is ze de regels mochten breken. Weer typisch voor hoe slecht het motorregelement is.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Anders zou je de situatie kunnen krijgen dat je niet anders kunt dan met een bepaalde motor rijden. Leuk als dat een Mercedesblok is, maar de kans is enorm veel groter dat je dan dus bij Honda eindigt.
Ik kan die regel niet terugvinden in de Sporting Regulations van de afgelopen 3 jaar (2014 - 2016). Dus ik vraag me af of die regel er überhaupt officieel is geweest.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt. Maar het grappige is dus omdat de Honda zo bagger is ze de regels mochten breken. Weer typisch voor hoe slecht het motorregelement is.
quote:8:18 – Nico Rosberg has signed a new two-year contract extension at Mercedes, after a drawn-out negotiation process, taking him through to the end of the 2018 season, matching team-mate Lewis Hamilton's deal.
Rosberg made the move to Mercedes from Williams for 2010, and has so far claimed 19 victories with the team, also finishing as runner-up to Hamilton in the championship in 2014 and 2015.
Amid a series of clashes with Hamilton, Rosberg's future at Mercedes at one point looked uncertain, but lengthy talks – aided by Gerhard Berger – have led to a fresh two-year agreement.
Rosberg, along with Mercedes boss Toto Wolff, appeared in a video posted by Mercedes on Friday morning, in which they both signed a contract before shaking hands and embracing.
An image of the contract added that it related "to an agreement dated July 21 2016 for the Formula 1 driving services of Nico Rosberg for the 2017 and 2018 Formula 1 seasons."
Rosberg leads Hamilton by one point in the 2016 standings.
Suggereert hij nou serieus dat hij het toch weer aan het proberen is?quote:Budapest, love this place. Coaching GP3 driver Steijn Schothorst. Too bad I'm not driving! But Maybe next year?
Yep, las ik ook.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:47 schreef Geralt het volgende:
Geen idee.
Ik lees overigens dat men wil kijken om altijd een staande start te doen bij regen. Eventueel door eerst een paar rondjes SC te doen en dan staand starten.
In Duitsland gaan ze daar verder over praten.
Sowieso, puik idee ! En geen aftrek meer van de SC laps (bij start) van de raceafstand.. Moeten ze maar meer prut meenemen..quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:47 schreef Geralt het volgende:
Geen idee.
Ik lees overigens dat men wil kijken om altijd een staande start te doen bij regen. Eventueel door eerst een paar rondjes SC te doen en dan staand starten.
In Duitsland gaan ze daar verder over praten.
Dan heb je wel lef.. nog meer lef als het weer bij Sauber is ..quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
Van der Garde schrijft op Facebook:
[..]
Suggereert hij nou serieus dat hij het toch weer aan het proberen is?
Een schoonmoeder die 18 jaar jonger is dan je zelf bentquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:37 schreef sasquatsch het volgende:
Ecclestones schoonmoeder is ontvoerd. Er wordt 33 miljoen euro losgeld geëist.
Joh, wanneer je drieduizend euro bezit, is 33 euro betalen natuurlijk peanuts. Om het maar even in perspectief te plaatsen wanneer je te gierig bent voor een fatsoenlijke beveiliging van je schoonmoeder.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Een schoonmoeder die 18 jaar jonger is dan je zelf bent
Ja prachtig! Hij had de vader van zijn schoonmoeder kunnen zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Een schoonmoeder die 18 jaar jonger is dan je zelf bent
Wisselgeld voor Bernie.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:37 schreef sasquatsch het volgende:
Ecclestones schoonmoeder is ontvoerd. Er wordt 33 miljoen euro losgeld geëist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |