Een fris deelnemersveld. Lynn kan zich nog ontwikkelen, Button is niks dan gridvulling.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat los je daar precies mee op? Het niveau van het deelnemers veld is nog steeds hoger met button erbij dan zonder
Nou, types als Haryanto en Palmer zorgen dit jaar ook voor een fris deelnemers veld. Echte aanwinsten hoor. Ik vind het prima als Vandoorne Button zn stoeltje krijgt, maar ik zie niet in waarom Lynn het beter bij williams doet dan Button. Laat Lynn lekker bij Manor beginnen ofzo.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een fris deelnemersveld. Lynn kan zich nog ontwikkelen, Button is niks dan gridvulling.
En Vandoorne is imo van een hoger niveau dan Button.
Nee, donder op met Button.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:54 schreef Joene het volgende:
Maar goed silly Season 2016 .
Massa moet veld ruimen bij Williams zodat Button zijn plek kan oppakken
Buttons plek wordt opgevuld door Stoffel.
Massa pakt een van de 2 plekken van Renault.
En thats it vrees ik.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:35 schreef Rossdale het volgende:
Het wordt inderdaad tijd dat de oudere garde langzaam gaat afzwaaien en er nieuwe talenten een kans krijgen. Het veld is al jarenlang veel te statisch.
Sowieso is Massa echt zwaar op zijn retour, Button kan naar Williams maar mag van mij ook wel lekker gaan WEC'en. Alonso blijft nog wel even hangen maar is over 2 jaar ook wel echt klaar.
Kimi helaas nog een jaartje, mooi figuur maar ook duidelijk over zijn hoogtepunt heen.
Verder hebben Nasr, Ericcson, Gutierrez, Palmer en Haryanto ook weinig meerwaarde maar die zullen volgend jaar allemaal wel verdwenen zijn.
Je zit op een forum, waar ook wel eens gediscussieerd wordt over nieuwsquote:
Zeg ik niet. Massa vervangen bij Williams is wel pure onzin.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:34 schreef Meike26 het volgende:
Button kan nog prima een jaar of twee mee. Als ie uit F1 gaat ook prima (ik zou hem ook graag wec zien rijden), maar ik zie niet in waarom Button eerder of gelijk moet ruimen dan een Alonso of Massa.
Ik denk als zij Button binnenhalen veel meer technische kennis binnenhalen dan wat Massa bezit. Zowel qua banden als wagensfstelling en mogelijk ook racestrategie wat ze goed kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeg ik niet. Massa vervangen bij Williams is wel pure onzin.
Alsof Massa zo'n pannenkoek is... Nee Massa of Button is mijns inziens echt lood om oud ijzerquote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk als zij Button binnenhalen veel meer technische kennis binnenhalen dan wat Massa bezit. Zowel qua banden als wagensfstelling en mogelijk ook racestrategie wat ze goed kunnen gebruiken.
Dat denk ik ook. Button is wk geweest in het diffuserjaar en Massa een keer nipt tweede in een Ferrari. Die weten allebei wel hoe het werkt denk ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Alsof Massa zo'n pannenkoek is... Nee Massa of Button is mijns inziens echt lood om oud ijzer
Dat denk ik ook ware het niet dat Buttons sponsor pakket sterker is.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Alsof Massa zo'n pannenkoek is... Nee Massa of Button is mijns inziens echt lood om oud ijzer
Ericsson zit dankzij zijn backers volgend jaar nog steeds bij Sauber als die deal met de investeerders doorgaat.. Een deel daarvan schijnt Zweeds te zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:35 schreef Rossdale het volgende:
Het wordt inderdaad tijd dat de oudere garde langzaam gaat afzwaaien en er nieuwe talenten een kans krijgen. Het veld is al jarenlang veel te statisch.
Sowieso is Massa echt zwaar op zijn retour, Button kan naar Williams maar mag van mij ook wel lekker gaan WEC'en. Alonso blijft nog wel even hangen maar is over 2 jaar ook wel echt klaar.
Kimi helaas nog een jaartje, mooi figuur maar ook duidelijk over zijn hoogtepunt heen.
Verder hebben Nasr, Ericcson, Gutierrez, Palmer en Haryanto ook weinig meerwaarde maar die zullen volgend jaar allemaal wel verdwenen zijn.
Vergne is klaar in de F1 en blijft Formule E doen. Heeft afgelopen week weer getekend voor een nieuw seizoen. Gasly moet eerst maar eens zien te winnen, zo lang dat niet gebeurt wordt hij niet gepromoveerd. Marciello heeft geen link met Ferrari meer en dus ook niet met Sauber.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:53 schreef Rossdale het volgende:
Vandoorne bij McLaren, Vergne bij Haas, Rossi bij Manor, Lynn bij Williams, Gasly (Al hoeft kvyat van mij niet weg), Ocon bij Renault, Leclerc en Marciello bij Sauber bijvoorbeeld.
Denk je dat ze nú, of komend jaar veel verschillen?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:18 schreef opreis het volgende:
Massa en Button hetzelfde niveaurot toch op man.
Massa werd helemaal zoek gereden door Alonso bij ferarri, heeft al een jaar of 6 geen race meer gewonnen en is vanaf begins af aan al minder geweest dan Bottas.
Button laat zien dat ie niet zo heel ver achter Alonso zit die toch wel als de top 3 onder de coureurs wordt gezien.
Jullie sporen echt niet.
Je hebt het tegen iemand met een roze Buttonbril. Je kan net zo goed tegen een stenen muur praten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:38 schreef exile79 het volgende:
[..]
Denk je dat ze nú, of komend jaar veel verschillen?
Ik weet niet hoor.
Oh, zeg dat er dan meteen bij, dat Massa 'gewoon' troep is. Dan zijn we klaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:53 schreef opreis het volgende:
Weer bullshit, ik vind button geen geweldenaar, het niveau van Hamilton, Vettel of Alonso heeft hij niet. Maar Massa is gewoon troep.
Roze bril much?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:38 schreef Meike26 het volgende:
Ik hoop echt dat als Button volgend jaar in de Williams zit, Bottas (of iemand anders) totaal zoek word gereden, top races kan rijden en niet teveel belemmerd word door technisch falen. Nog leuker zal het zijn als Bottas weggaat en hij samen met Massa de kar moet trekken.
Wat heeft het met roze bril te maken? Ik kan het ook objectief bekijken. Jij noemt het lood om oud ijzer. Ik noem het eerder oud ijzer om oud jjzer van betere kwaliteit. Je hoeft geen f1 kenner te zijn om het verschil in fitheid te zien tussen Jenson en Massa. Massa, waar ik geen fan van ben, heeft mij wel verrast afgelopen jaren, maar als je ziet hoe hij uit de races komt, dan is hij bekaf. Kijk naar Jenson zijn post-race interviews en hij lijkt dan zo weer opnieuw een race te willen rijden. En dat is slechts 1 verschil.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Roze bril much?
Of McLaren of plaats maken. Niet roest om oud ijzer bij Williams, slaat helemaal nergens op.
quote:Gaat Apple de Formule 1 kopen?
Oké, het is nog een gerucht en niemand heeft het nog bevestigd. Maar de doorgaans goed invoerde autosportjournalist Joe Saward beweert dat Apple kijkt naar de aankoop van de Formule 1.
In zijn aantekeningen over de Grand Prix van Groot-Brittannië, waar Max Verstappen afgelopen weekend als tweede eindigde, schrijft Saward dat er op dit moment een partij in de boeken kijkt van de Formula One Group, de club bedrijven die de koningsklasse van de autosport exploiteert.
Saward schrijft al meer dan dertig jaar over de autosport en heeft bovendien een gerenommeerde nieuwsbrief over de zakelijke kant van de racerij. Als er iemand op de hoogte is van de laatste nieuwtjes is hij het.
Grootste aandeelhouder van de Formula One Group is CVC Capital Partners. De Britse investeerder die ruim een derde van de aandelen in de F1-organisator bezit, wil al een poos van zijn belang af. De plannen voor een beursgang zijn meerdere keren gestrand.
Cash van Apple
Enter Apple, als we Joe Saward mogen geloven. De Engelse journalist heeft in de wandelgangen gehoord dat de Amerikaanse techreus de partij is die een bod overweegt op de Formule 1. Niemand wil de geruchten bevestigen of ontkennen.
Waarom zou Apple eigenaar willen zijn van de hoogste raceklasse? Daar heeft Saward enkele theorieën over. Allereerst kan Apple het betalen. Het techbedrijf heeft netto 161 miljard dollar aan cash op de bank staan. Een enorme bak met geld waarvan topman Tim Cook eigenlijk ook niet weet wat hij ermee aan moet.
Tv-zenders omzeilen
Apple zou daarnaast met de F1-rechten de verkoop van de Apple TV, een kastje om video’s mee te streamen, aan kunnen zwengelen. Formule 1 heeft wereldwijd een trouwe schare fans die graag een maandelijks bedrag betalen om de races te zien. Nu maken ze dat over aan Ziggo in Nederland of Sky Sports in Groot-Brittannië.
Apple zou de tv-zenders uit de keten kunnen halen om zelf die abonnementsgelden te incasseren. Het bedrijf is met iTunes en Apple Music tenslotte geen onbekende in de mediawereld.
Apple Car
Als laatste zou Apple op het punt staan de automarkt te betreden met een elektrische auto. De aankoop van Formule 1 kan een mooie manier zijn om de Apple Car te promoten.
Nogmaals, het is een gerucht. Een heel erg groot gerucht. Apple heeft bovendien niet de reputatie om grote overnames te doen. Meestal koopt de techgigant kleinere bedrijven en integreert het de technologie in toekomstige producten.
Maar wie weet. Met 161 miljard dollar op de bank moet je tenslotte iets.
Ach, dat zei men vooraf wellicht ook van Kippenboer koopt gameontwikkelaarquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Het lijkt me echt complete nonsens.
quote:there are whispers from Princes Gate, home of the Formula One group, that there is another round of intensive due diligence going on, which suggests that there is another serious bidder emerging in the process of selling the sport. The whisper is that the latest bidder is Apple Inc., which is a company with $161 billion in net cash at the moment, despite having spent $117 billion on share repurchases and $46 billion on dividends in recent years.
Aziaten staan bekend om agglomeraties van uiteenlopende bedrijven. Dat doen amerikanen niet. Die houden focus.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:21 schreef D. het volgende:
[..]
Ach, dat zei men vooraf wellicht ook van Kippenboer koopt gameontwikkelaar
Wat heeft dat met een bedrijf te makenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:34 schreef Geralt het volgende:
Als ze met dat geld nou eens gewoon een beetje die vluchtelingen gingen helpen met opvang in de regio. Dat zou al schelen.
Niks. Maar als die knaker van Apple van gekkigheid niet meer weet wat ie met zn centen moet doen lijkt me dat een betere optie dan de F1 over te kopenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heeft dat met een bedrijf te maken
Er gaat niet 1 persoon bij apple over de poen. Daar hebben de aandeelhouders wat over te zeggenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niks. Maar als die knaker van Apple van gekkigheid niet meer weet wat ie met zn centen moet doen lijkt me dat een betere optie dan de F1 over te kopen
Weet je wat de grap is? Een deel van het geld gaat in staatsleningen voor de VS zitten waardoor de bedrijven er nog rente over krijgen ook ipv de Amerikaanse staatskas te spekken.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niks. Maar als die knaker van Apple van gekkigheid niet meer weet wat ie met zn centen moet doen lijkt me dat een betere optie dan de F1 over te kopen
quote:Pirelli motorsport director Paul Hembery has confirmed Formula One will move away from using high degradation tyres in 2017.
Formula One’s official tyre supplier has been required to produce tyres which degrade rapidly since it arrived in F1 in 2011. However Hembery told the official Formula One website that will change next year.
“We will have much less degradation in 2017 and tyres will – if we achieve what we are trying to achieve – have a wider operating window,” said Hembery.
High degradation tyres have been used in F1 in order to increase strategic variety between teams. However Hembery accepts that is likely to reduce next year.
“Yes, that in itself will take away some level of strategy – or at least variations between teams. Having said that, we will still try to achieve some level of degradation.”
Pirelli is developing a new range of tyres for 2017 which will be wider at the front and rear in a bid to reduce lap times.
“What we definitely will see is faster cars,” said Hembery. “We expect a three to four second improvement in performance, which is clearly quite substantial.”
“So the tyres will be working very hard and the compounds will be working hard – and that will cause degradation, so we will still have a good level of strategy.”
Hembery also denied Ferrari, Red Bull and Mercedes’s rivals will be disadvantage by not being involved in the 2017 tyre testing programme.
“I don’t believe there will be any disadvantage,” he said. “All the teams that are not testing have full data access to the results.”
“And to make it clear, the three teams that are testing will not even know what they are testing, so we will end up mixing and matching the solutions so that even if they see something that is working well, it might not be the thing that they will get in 2017. The teams will just be testing blind – and as I just said, the data will be available to all the teams.”
Vond het eigenlijk wel prima zo. En was in voordeel Maxquote:Op vrijdag 15 juli 2016 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Volgend jaar minder snel slijtende banden.
[..]
Dat hoort er toch gewoon bij?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 18:56 schreef kareltjoo het volgende:
Liever een 1 stop dan gevalletjes Bottas in Canada die je een hele race niet ziet en op het einde ineens derde rijd omdat ie het best op z'n banden gepast heeft
quote:The Imola management has signed an agreement with Bernie Ecclestone to run the Italian GP from 2017, but the plans can only go ahead if the country's national sporting authority gives its approval.
However, Automobile Club d'Italia president Angelo Sticchi Damiani has continued to support Monza's case, despite the venue's financial problems.
While Imola has signed its side of the deal, Ecclestone can't do so until the ACI formally approves the switch.
Representatives of Imola were at the British GP to meet with Ecclestone and further their case to hold the race.
One possible scenario could be an alternating deal, in the same way that Hockenheim and the Nurburgring shared the German GP, although Imola – which hosted the Italian GP on one previous occasion in 1980 – is also happy to go it alone.
"Bernie knows that we are available," Formula Imola president Uberto Selvatico Estense told Motorsport.com.
"And he sent us a proposal that we signed and sent back to him. We will be very happy to have F1 back in Imola. Our main effort is to achieve this kind of result.
"It just depends on Angelo Sticchi Damiani. I think it's a political issue. We have an agreement with Bernie, and we only need the approval of the national sporting authority. If in the future there is not an Italian GP, it is only the problem of Mr Sticchi Damiani, who didn't allow this agreement."
Selvatico Estense says Imola also has the backing of the regional government: "Stefano Bonaccini, the president of the region Emilia-Romagna, is supporting us.
"He is a very pragmatic man and he said if you have the contract, Bernie is happy and the national sporting authority approves this agreement, we support you."
Imola is keen to have an answer so that it can get on with preparations.
"I think we don't have too much time to decide. We are going on with the work, also without an answer from Mr Sticchi Damaini.
"I think we have until December, maximum. I think it's the limit, but the best thing will be before so we have one year to promote the race."
Selvatico Estense insists that Imola is in good financial health, and says that the venue continues to be upgraded in preparation for the possible return of F1 for the first time since the 2006 San Marino GP.
"We restructured the company several years ago, and now we're running the company in a good position. We are in a good status. We closed the last three balance sheets positive, with a good result, so we think we are in a strong position to ask for the GP.
"We think that in Imola we can have a great success with spectators. We are building up new facilities, we are building up a new press room, we are completing the project of Hermann Tilke that began in 2006. Right now we are moving the medical centre and building up a new one. We are doing a lot."
RBR is het hier niet mee eensquote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:48 schreef twiFight het volgende:
Ik vind snel slijtende banden ook prima. Of anders gezegd, van banden die een hele race meegaan wordt het ook niet leuker om te kijken. Het hele veld op een 1 stop, hoera![]()
Wel mogen de banden wat consistenster zijn en een wat wijdere operating window hebben w.m.b.
Zie ik niet gebeuren. Er is daar onlangs een wet aangenomen dat als de overheid financieel bij moet springen voor een GP dat dat dan louter en alleen voor Monza gaat zijn en niet voor een eventueel ander circuit.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgend jaar GP van Italië op Imola?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |