Dat klopt. En toch hebben veel Marokkaanse ouders kritiek op Nederlanders die hen kindjes op straat aanspreken op hun slechte gedrag.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk te zot voor woorden dat de politie daar niet in staat is veelal minderjarige Marokkaanse relschoppertjes aan te pakken. Als ze dat in Marokko hadden gedaan waren ze keihard aangepakt. Daar heb je geen Marokkaans consultadvies voor nodig.
Sterker nog, dat vinden ze hartstikke stoer dat ze een paar uur in de cel hebben gezeten als een echte gangster.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die knulletjes het leuk vinden om de ene na de andere boete te krijgen. Maar dan moet je de politie wel toestaan om boetes te geven, ik weet niet zeker hoe het nu geregeld is maar ik vermoed dat deze criminelen in de dop met erg veel wegkomen doordat ze minderjarig zijn. Voorstel: maak het wettelijk mogelijk dat de ouders in zo'n geval een boete krijgen. Dan nemen die ouders misschien eens een keer hun verantwoordelijkheid. Dan krijgen die kindjes thuis een draai om hun horen en een straf, dat vinden ze veel erger dan dat ze eventjes met de politie mee moeten.
Inderdaad, de huidige wetgeving biedt dus niet geschikte middelen om deze jongens op het rechte pad te krijgen. Beboet de ouders maar als de minderjarigheid het probleem is. Moet je eens opletten hoe snel het gedrag verbetert en hoeveel meer die ouders (ook de toekomstige ouders) hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Dat mag van mij trouwens ook worden gebruikt wanneer kindjes verkeersovertredingen begaan die gevaar veroorzaken, ook dit is de verantwoordelijkheid van de ouders. Extra voordeel: de ouders leren zelf ook nog wat terwijl ze hiermee bezig zijn en zullen zelf ook hun gedrag in het verkeer verbeteren.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:23 schreef tfors het volgende:
[..]
Sterker nog, dat vinden ze hartstikke stoer dat ze een paar uur in de cel hebben gezeten als een echte gangster.
Dat is één optie. Andere optie haal ze van de straat en zet ze vast voor heel erg lang, heb je er ook heel erg lang geen last van en criminaliseren doen ze op straat toch wel, dus daarvoor hoef je ze niet uit de gevangenis te houden.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, de huidige wetgeving biedt dus niet geschikte middelen om deze jongens op het rechte pad te krijgen. Beboet de ouders maar als de minderjarigheid het probleem is. Moet je eens opletten hoe snel het gedrag verbetert en hoeveel meer die ouders (ook de toekomstige ouders) hun verantwoordelijkheid gaan nemen. Dat mag van mij trouwens ook worden gebruikt wanneer kindjes verkeersovertredingen begaan die gevaar veroorzaken, ook dit is de verantwoordelijkheid van de ouders. Extra voordeel: de ouders leren zelf ook nog wat terwijl ze hiermee bezig zijn en zullen zelf ook hun gedrag in het verkeer verbeteren.
Dat zou de ultieme straf voor hen zijn.quote:
Enkeltje marokko lijkt me realistischer, maar wel extreem.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou de ultieme straf voor hen zijn.![]()
Alaska mag ook.
In alle ernst, ik denk dat we het met mijn voorstel onder controle zouden krijgen. Dat in aanvulling met wat ik eerder voorstelde: peuterschool verplichten, maximale zwartheidsgraad bij scholen (ook bij islamitische scholen!), de opvoeding overnemen als de ouders falen etc.
Ze komen dan de gevangenis uit als professionele criminelen en de gevangenis is een dure grap: tegenwoordig ongeveer 200 euro per dag (komende van meer dan 300 euro).quote:Op zondag 8 mei 2016 13:28 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat is één optie. Andere optie haal ze van de straat en zet ze vast voor heel erg lang, heb je er ook heel erg lang geen last van en criminaliseren doen ze op straat toch wel, dus daarvoor hoef je ze niet uit de gevangenis te houden.
Ja, en het zou nogal veel internationaal gezeik opleveren. Wat ik voorstel kunnen we zonder problemen invoeren en misschien maken we dan wel betere burgers van zowel de kinderen als de ouders.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:29 schreef tfors het volgende:
[..]
Enkeltje marokko lijkt me realistischer, maar wel extreem.
Ik denk dat het niet gaat werken. Om de ouders te kunnen benaderen moeten die ratten zich identificeren en dat doen ze, negen van de tien keer gewoon niet. En die paar uurtjes die ze er voor vastgezet worden nemen ze voor lief.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, en het zou nogal veel internationaal gezeik opleveren. Wat ik voorstel kunnen we zonder problemen invoeren en misschien maken we dan wel betere burgers van zowel de kinderen als de ouders.
Dan blijven ze in de cel zitten totdat hun identiteit is vastgesteld. Probleem opgelost. Next.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:52 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik denk dat het niet gaat werken. Om de ouders te kunnen benaderen moeten die ratten zich identificeren en dat doen ze, negen van de tien keer gewoon niet.
Dat ben ik met je eens maar hen uitzetten is erg lastig in verban met internationale verdragen en ik denk dat we goede burgers van hen kunnen maken met de maatregelen die ik noemde.quote:Als er steeds meer fietsers komen krijg je vanzelf dat auto's achter fietsers moeten rijden ipv er naast passeren en het autorijden daar nog langzamer en onaantrekkelijker wordt.
Daar heb je een punt maar, kan dat ook ?quote:Op zondag 8 mei 2016 13:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan blijven ze in de cel zitten totdat hun identiteit is vastgesteld. Probleem opgelost. Next.
Dat weet ik niet: maximaal een paar dagen met de huidige wetgeving, als het kan. Daar is een mouw aan te passen maar langer dan een paar dagen voordat een recher zich uitspreekt zal niet kunnen, een rechter zou dan eventueel wel toestemming kunnen geven dat je iemand langer vasthoudt, indien dit wettelijk mogelijk wordt gemaakt.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:55 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Daar heb je een punt maar, kan dat ook ?
Misschien dat een aantal na een paar dagen wel meewerkt maar ik zie het somber in.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat weet ik niet: maximaal een paar dagen met de huidige wetgeving, als het kan. Daar is een mouw aan te passen maar langer dan een paar dagen voordat een recher zich uitspreekt zal niet kunnen, een rechter zou dan eventueel wel toestemming kunnen geven dat je iemand langer vasthoudt, indien dit wettelijk mogelijk wordt gemaakt.
Ik denk dat dat HET probleem is; ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Veel van die ouders plaatsen zichzelf buiten de Nederlandse samenleving - praten niet of nauwelijks Nederlands, wat weer een taalachterstand bij hun kinderen in de hand werkt - en benadelen daarmee dus feitelijk zichzelf en hun kinderen. Waarvan dan de rest van de samenleving de rekening gepresenteerd krijgt ....quote:Omdat jullie je taak als opvoedkundige niet aankunnen en de boel overlaten aan Allah en zijn islamitische rovers annex plaatsvervangers op aarde.
Je kan hen ook laten achtervolgen door een politie-agent in burger na de vrijlating. Het zal echt niet lang duren voordat ze naar papa en mama gaan.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:58 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Misschien dat een aantal na een paar dagen wel meewerkt maar ik zie het somber in.
Zijnoot: dat is goedkoper dan de huisvesting van asielzoekers volgens sommige gemeenten...quote:Op zondag 8 mei 2016 13:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze komen dan de gevangenis uit als professionele criminelen en de gevangenis is een dure grap: tegenwoordig ongeveer 200 euro per dag (komende van meer dan 300 euro).
Ja, en als je dan ziet wat die gemeentes leveren dan vraag ik me ernstig af hoeveel geld er aan de strijkstok blijft kleven.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zijnoot: dat is goedkoper dan de huisvesting van asielzoekers volgens sommige gemeenten...
Das waar.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan hen ook laten achtervolgen door een politie-agent in burger na de vrijlating. Het zal echt niet lang duren voordat ze naar papa en mama gaan.
Het is maar wat je ervoor over hebt als politie.
Meer wijkagenten lijkt me ook een aardig idee. Die kennen de mensen in de buurt. Vanzelfsprekend moet je wijkagenten niet met de auto op pad laten gaan maar te voet en met de fiets, zodat mensen daadwerkelijk zijn gezicht kennen en ze eens een praatje met hem maken. Goede wijkagenten hebben veel contacten in een wijk, mensen vertrouwen hem/haar en geven hem/haar nuttige informatie omdat ze zelf graag een leefbare wijk willen hebben. Nederland heeft die wijkagenten kapotbezuinigd en voor zo ver wij wijkagenten hebben zijn het geen wijkagenten (om de bovenstaande reden). Ik stel niet dat er meer geld naar de politie moet, je zou ook eens naar de verdeling van de middelen kunnen kijken. Die wijkagenten weten wel wie raddraaier X is, wees daar maar zeker van.quote:
Ooeehhh, lekker stukje hoor!quote:Op zondag 8 mei 2016 13:59 schreef BaardaapAd het volgende:
Uit deze column van Ebru Umar in de Metro van 22 maart 2016;
http://www.metronieuws.nl/columns/2016/03/mocro-maffia-moeders
Een Nederlandse wijkagent heeft geen invloed op die gasten, daar hebben ze totaal geen ontzag voor, want die zijn te soft. Voor een Marokkaanse wijkagent geld het zelfde, die ziet men als verrader. Het enige waar de raddraaiers ontzag voor hebben is de harde hand. Zo gaat het in Marokko ook, daar word geen handje gegeven en gepraat, dat werkt ook gewoon niet.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Meer wijkagenten lijkt me ook een aardig idee. Die kennen de mensen in de buurt. Vanzelfsprekend moet je wijkagenten niet met de auto op pad laten gaan maar te voet en met de fiets, zodat mensen daadwerkelijk zijn gezicht kennen en ze eens een praatje met hem maken. Goede wijkagenten hebben veel contacten in een wijk, mensen vertrouwen hem/haar en geven hem/haar nuttige informatie omdat ze zelf graag een leefbare wijk willen hebben. Nederland heeft die wijkagenten kapotbezuinigd en voor zo ver wij wijkagenten hebben zijn het geen wijkagenten (om de bovenstaande reden). Ik stel niet dat er meer geld naar de politie moet, je zou ook eens naar de verdeling van de middelen kunnen kijken. Die wijkagenten weten wel wie raddraaier X is, wees daar maar zeker van.
Mocht een politie-agent dit lezen: graag een reactie.
Waar staat dat...?quote:Op zondag 8 mei 2016 13:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt. En toch hebben veel Marokkaanse ouders kritiek op Nederlanders die hen kindjes op straat aanspreken op hun slechte gedrag.
Als jullie het niet doen en wij mogen het niet doen...
Mijn ervaring (uit mijn jeugd) is dat Marokkaanse ouders vroeger graag zagen dat ''de man in de straat'' hun kinderen aansprak op misdragingen en als je men de ouders zelf benaderde, omdat een van de zonen iets had uitgevreten, pakte zij zoonlief keihard aan.quote:
Inderdaad maar zodra die klootzakjes met de harde hand aangepakt worden beginnen de linkse partijen weer huilie huilie te doen en bij programma's als Pauw en DWDD gaat het dan weer de hele week over 'excessief politiegeweld'.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:29 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Een Nederlandse wijkagent heeft geen invloed op die gasten, daar hebben ze totaal geen ontzag voor, want die zijn te soft. Voor een Marokkaanse wijkagent geld het zelfde, die ziet men als verrader. Het enige waar de raddraaiers ontzag voor hebben is de harde hand. Zo gaat het in Marokko ook, daar word geen handje gegeven en gepraat, dat werkt ook gewoon niet.
Een peloton ME-ers haalt, mijns inziens meer uit.
Overslaat naar andere steden? Waarom in godsnaam?quote:Op zondag 8 mei 2016 13:24 schreef hoas het volgende:
Al bijna een week en ze krijgen het niet onder controlle, grote kans dat dit overslaat naar andere steden.
En dan hebben enkele FOK!kers hetgeen wat ze al jaren willen hebben.
Precies ja, en dat de hele zooi verziekt word door een groepering die zwaar in de minderheid is laat men dan voor het gemak even buiten de beschouwing.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Inderdaad maar zodra die klootzakjes met de harde hand aangepakt worden beginnen de linkse partijen weer huilie huilie te doen en bij programma's als Pauw en DWDD gaat het dan weer de hele week over 'excessief politiegeweld'.
Omdat ze het alleen te doen is om rotzooi te trappen.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Overslaat naar andere steden? Waarom in godsnaam?
Ik zie de logica niet. Wel je stille hoop.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:47 schreef hoas het volgende:
[..]
Omdat ze het alleen te doen is om rotzooi te trappen.
In een krantenartikel van de laatste weken uitten Marokkaanse ouders kritiek op Nederlanders die hun oogappeltjes aanspreken op slecht gedrag.quote:
Dit en zo is het die keren ook in Frankrijk gegaan. Hoewel dat uiteraard niet te vergelijken is met deze onzin qua schaal.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:47 schreef hoas het volgende:
[..]
Omdat ze het alleen te doen is om rotzooi te trappen.
Om hoeveel ouders ging het ongeveer?quote:Op zondag 8 mei 2016 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In een krantenartikel van de laatste weken uitten Marokkaanse ouders kritiek op Nederlanders die hun oogappeltjes aanspreken op slecht gedrag.
In veenendaal ook een gloednieuwe Audi afgelopen nacht en ja met dezelfde probleemjeugd in de buurtquote:Op zondag 8 mei 2016 14:50 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dit en zo is het die keren ook in Frankrijk gegaan. Hoewel dat uiteraard niet te vergelijken is met deze onzin qua schaal.
Dat en natuurlijk niet neef-nichten huwelijken, is niet goed voor de nakomelingen.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:59 schreef BaardaapAd het volgende:
Uit deze column van Ebru Umar in de Metro van 22 maart 2016;
http://www.metronieuws.nl/columns/2016/03/mocro-maffia-moeders
[..]
Ik denk dat dat HET probleem is; ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Veel van die ouders plaatsen zichzelf buiten de Nederlandse samenleving - praten niet of nauwelijks Nederlands, wat weer een taalachterstand bij hun kinderen in de hand werkt - en benadelen daarmee dus feitelijk zichzelf en hun kinderen. Waarvan dan de rest van de samenleving de rekening gepresenteerd krijgt ....
Maar is die slappe aanpak voor veel Marokkaanse jongeren die hier geboren zijn dan ook een reden om zich zo te misdragen ?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik ben een Marokkaan en ik heb ook een tijdje in Marokko gewoond, iemand vroeg of Marokkanen zich mee kunnen mengen in de discussie en daar sta ik uiteraard wel open voor. Wat ik jullie wel alvast mee kan geven is dat de Marokkanen (uit Marokko zelf) jullie (Nederlanders) uitlachen om jullie slappe aanpak van criminele straattuig. Met Marokkaanse politie valt niet te fucken en daar heeft het Marokkaanse volk ook vrede mee, wordt tijd dat we in Nederland ook wat meer richting een politiestaat opgaan.
Of ze gedragen zich gewoon normaal, dan is die politiestaat ook niet nodig.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik ben een Marokkaan en ik heb ook een tijdje in Marokko gewoond, iemand vroeg of Marokkanen zich mee kunnen mengen in de discussie en daar sta ik uiteraard wel open voor. Wat ik jullie wel alvast mee kan geven is dat de Marokkanen (uit Marokko zelf) jullie (Nederlanders) uitlachen om jullie slappe aanpak van criminele straattuig. Met Marokkaanse politie valt niet te fucken en daar heeft het Marokkaanse volk ook vrede mee, wordt tijd dat we in Nederland ook wat meer richting een politiestaat opgaan.
En dan meteen maar de hamvraag, waarom zijn jullie in Nederland?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Echt ontzettend triest dat je hardhandige politie nodig hebt om je enigszins normaal te kunnen gedragen.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Mm, ik geloof er geen donder van dat alles zo perfect gaat met de jeugd in Marokko hoor. En dat dat corrupte politie-apparaat in Marokko zo keurig orde op zaken stelt.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik kan niet voor elke Marokkaan spreken uiteraard, ik spreek voor mezelf natuurlijk. Waarom ik in Nederland ben? Omdat ik er geboren en getogen ben en 1 van m'n ouders er vandaan komen (ik ben deels Marokkaans).quote:Op zondag 8 mei 2016 15:17 schreef hoas het volgende:
[..]
En dan meteen maar de hamvraag, waarom zijn jullie in Nederland?
Top, welkom!!quote:Op zondag 8 mei 2016 15:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik ben een Marokkaan en ik heb ook een tijdje in Marokko gewoond, iemand vroeg of Marokkanen zich mee kunnen mengen in de discussie en daar sta ik uiteraard wel open voor.
Niet alles gaat perfect, maar dit soort taferelen heb je niet in Marokko.... In Marokko heb je veel corruptie natuurlijk, maar de gewone Marokkaan heeft respect voor de politie en gaat zich niet als apen gedragen door autos in de fik te steken en mensen met stenen lastig te vallen.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, ik geloof er geen donder van dat alles zo perfect gaat met de jeugd in Marokko hoor. En dat dat corrupte politie-apparaat in Marokko zo keurig orde op zaken stelt.
Inhoudelijk heb je helemaal gelijk. Maar je klinkt een beetje als een Bounty. En dat zeg ik als wederzijdse Marokkaan. Ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Daarom zeg ik ook dat het een Nederlands (en Europees) probleem is. Jullie hebben deze groepen vrijheden gegeven zonder tools om hier mee om te kunnen gaan.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:23 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Niet alles gaat perfect, maar dit soort taferelen heb je niet in Marokko.... In Marokko heb je veel corruptie natuurlijk, maar de gewone Marokkaan heeft respect voor de politie en gaat zich niet als apen gedragen door autos in de fik te steken en mensen met stenen lastig te vallen.
Wat bedoel je met het woordje 'Bounty'? En hoe kan ik mijn ongelijk aan jou bewijzen?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inhoudelijk heb je helemaal gelijk. Maar je klinkt een beetje als een Bounty. En dat zeg ik als wederzijdse Marokkaan. Ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk.
Thanks.²
Zoals ik al zei: Marokkanen kunnen niet met vrijheid omgaan, dat heeft Nederland hartstikke onderschat...quote:Op zondag 8 mei 2016 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat het een Nederlands (en Europees) probleem is. Jullie hebben deze groepen vrijheden gegeven zonder tools om hier mee om te kunnen gaan.
Nu krijg je de dikke factuur gepresenteerd.²
Daar verdwijnen mensen gewoon nog steeds. Dus wat is erger.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:23 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Niet alles gaat perfect, maar dit soort taferelen heb je niet in Marokko.... In Marokko heb je veel corruptie natuurlijk, maar de gewone Marokkaan heeft respect voor de politie en gaat zich niet als apen gedragen door autos in de fik te steken en mensen met stenen lastig te vallen.
Marokaan van buiten en Nederlander van binnen.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat bedoel je met het woordje 'Bounty'? En hoe kan ik mijn ongelijk aan jou bewijzen?
In de zin van "kijk mij eens er bij willen horen over de rug van (hitsige???) Marokkanen".quote:Op zondag 8 mei 2016 15:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat bedoel je met het woordje 'Bounty'? En hoe kan ik mijn ongelijk aan jou bewijzen?
Er verdwijnen geen mensen, (terroristen en ISIS aanhangers wel) maar dat vind ik niet zo erg.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar verdwijnen mensen gewoon nog steeds. Dus wat is erger.
Nee, ik denk dat Marokko alles behalve perfect is. Het hele land is een piramidestructuur met de roversfamilie van de koning aan het hoofd.
Het gaat hier niet alleen om gebrek aan respect naar politie, maar ook naar de bewoners van de wijk.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:23 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan heb jij nooit mijn posts op dit forum gelezen, ik ben alles behalve een meelopertje en door sommigen op dit forum ben ik zelfs een ISIS aanhanger genoemd.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van "kijk mij eens er bij willen horen over de rug van (hitsige???) Marokkanen".²
Niet legendarisch doen. Je beschrijft het Marokko van koning Hassan 2. En dat is bijna 20 jaar geleden. Marokko heeft een groeispurt gemaakt op alle gebieden.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar verdwijnen mensen gewoon nog steeds. Dus wat is erger.
Nee, ik denk dat Marokko alles behalve perfect is. Het hele land is een piramidestructuur met de roversfamilie van de koning aan het hoofd.
Hier leuk leesvoer voor jou dan: http://www.state.gov/j/drl/rls/hrrpt/2015/nea/252939.htmquote:Op zondag 8 mei 2016 15:29 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Er verdwijnen geen mensen, (terroristen en ISIS aanhangers wel) maar dat vind ik niet zo erg.
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 8 mei 2016 15:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het gaat hier niet alleen om gebrek aan respect naar politie, maar ook naar de bewoners van de wijk.
Door iemands auto in brand te steken zadel je iemand mogelijk op met schade van duizenden euro's, terwijl die persoon helemaal niks met de sluiting van dat buurthuis te maken heeft. Ook zijn er al huizen beschadigd door de branden, oa door het overslaan van de brand. Mocht dat nog een keer uit de hand lopen, kan je een overleden gezin op je naam krijgen.
Maargoed, opzich kunnen die jongeren er zelf ook niks aan doen dat hun IQ niet boven de 80 uitkomt.
Het staat voor mij wel vast dat de burgemeester hier de grootste slappe piemel is. Zou ik daar wonen, dan zou ik eisen dat hij oprot.
http://www.state.gov/j/drl/rls/hrrpt/2015/nea/252939.htmquote:Op zondag 8 mei 2016 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet legendarisch doen. Je beschrijft het Marokko van koning Hassan 2. En dat is bijna 20 jaar geleden. Marokko heeft een groeispurt gemaakt op alle gebieden.
Als je eens in Agadir komt en je grilt wat malse visjes schaaf je je mening wel bij.²
Amerika is imo de laatste die over mensenrechten mag praten.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hier leuk leesvoer voor jou dan: http://www.state.gov/j/drl/rls/hrrpt/2015/nea/252939.htm
Lees het nou maar, val je steil achterover.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Amerika is imo de laatste die over mensenrechten mag praten.
Doe ik wel op een later tijdstip (is best lang).quote:Op zondag 8 mei 2016 15:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lees het nou maar, val je steil achterover.
Dat is niet alleen met Marokkanen zo trouwens; ook in andere culturen is een veel striktere aanpak - van overheidswege, in al haar geledingen (van leraar tot agent) - de norm en daarom zie je dus dat 'mensen met een allochtone achtergrond' hier in de problemen komen; pas als het echt al te ver gaat volgt er actie, tot die tijd is het de geitenwollensokken aanpak. Dat komt natuurlijk ook omdat 'de ouders' gewend zijn dat niet zijzelf voor het socialiseren verantwoordelijk zijn.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Marokkanen kunnen niet met vrijheid omgaan, dat heeft Nederland hartstikke onderschat...
Met dit soort bronnen maak je de discussie kapot want te inhoudelijk. Ik weiger daar in mee te gaan. Hoe kun je van mij verwachten dat ik dit soort keiharde feiten kan weerleggen?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
http://www.state.gov/j/drl/rls/hrrpt/2015/nea/252939.htm
http://www.telegraaf.nl/b(...)wangedrag_Ede__.htmlquote:Protest Marokkanen tegen wangedrag jongeren
EDE - Ongeveer honderd Marokkaanse Nederlanders en autochtonen zijn zondag in Ede begonnen aan een protestmars tegen het wangedrag van een kleine groep jongeren. De tocht begon bij de moskee aan de Peppelensteeg en gaat naar de Lindenhorst in de wijk Veldhuizen.
Afgelopen tijd was het herhaaldelijk onrustig in de wijk Veldhuizen, waarbij auto's in brand werden gestoken. Een groep van tientallen jongeren, meest van Marokkaanse komaf, zorgde voor ongeregeldheden rond het leegstaande winkelcentrum Lindenhorst. Daar was tot voor kort een theehuis dat door hen werd bezocht en dat inmiddels is gesloten.
De Marokkaanse gemeenschap in Ede wil met het protest een duidelijk statement maken: ,,Wij begrijpen dat de jongeren een eigen plek willen hebben'', maar niet op deze manier, aldus een verklaring.
Onze verslaggever John Maes volgt alle ontwikkelingen in Ede op de voet:
https://twitter.com/johnmaes
twitter:johnmaes twitterde op zondag 08-05-2016 om 14:36:04Pegida inclusief voorman bij protesttocht in Ede. Politie grijpt niet in. https://t.co/WbcDDsntHA reageer retweet
Goede boodschap.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:39 schreef Infection het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)wangedrag_Ede__.html
Nee, ik geloof het verhaal niet dat alles zo perfect geregeld is in Marokko vis-à-vis zaken die hier aan de orde worden gesteld tussen burger en overheid. Om dat niet als feitenvrije bewering te laten rusten, schotel ik je bewijs voor mijn stelling voor.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met dit soort bronnen maak je de discussie kapot want te inhoudelijk. Ik weiger daar in mee te gaan. Hoe kun je van mij verwachten dat ik dit soort keiharde feiten kan weerleggen?²
Klopt, vrij lang, maar je kunt alleen al even de paragraafkopjes doornemen, denk ik, weet je waarover het gaat.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:35 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Doe ik wel op een later tijdstip (is best lang).
100 mensen, de rest is het er dus mee eens.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:47 schreef Boca_Raton het volgende:
Goeie actie van de Marokkaanse gemeenschap aldaar. Openlijk afstand nemen ondermijnt het wij/zij-denken.
Volgens mij is dit een van de grootste oorzaken dat het fout gaat. Veel Marokkanen voelen zich te trots om gewoon als een nette Nederlander door het leven te gaan, want dan ben je een bounty en heb je je laten temmen. Net zoals die opmerking dat het feit dat Chinezen en Indonesiërs geen problemen oplevert niet geldt, want die zijn conflict-mijdend.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inhoudelijk heb je helemaal gelijk. Maar je klinkt een beetje als een Bounty. En dat zeg ik als wederzijdse Marokkaan. Ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk.
Thanks.²
100? Enig idee hoeveel dat is? Uit één specifieke gemeenschap die ook nog eens totaal niet gewend is om te demonstreren? Ik ben er blij mee!quote:Op zondag 8 mei 2016 16:02 schreef hoas het volgende:
[..]
100 mensen, de rest is het er dus mee eens.
Het is idd een begin en moge de rest dit goede voorbeeld volgen.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
100? Enig idee hoeveel dat is? Uit één specifieke gemeenschap die ook nog eens totaal niet gewend is om te demonstreren? Ik ben er blij mee!
"Niet gewend te demonstreren" valt best mee - bij de gemiddelde "Israel is slecht" demonstratie lukt een man of 2000 wel hoor.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
100? Enig idee hoeveel dat is? Uit één specifieke gemeenschap die ook nog eens totaal niet gewend is om te demonstreren? Ik ben er blij mee!
Je hebt wel gelijk.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat het een Nederlands (en Europees) probleem is. Jullie hebben deze groepen vrijheden gegeven zonder tools om hier mee om te kunnen gaan.
Exposure geven in de media ook, lijkt me, zodat men ziet dat uiteraard de meerderheid hier niet achterstaat.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:47 schreef Boca_Raton het volgende:
Goeie actie van de Marokkaanse gemeenschap aldaar. Openlijk afstand nemen ondermijnt het wij/zij-denken.
Mooi gebaar, maar het zegt dat er ook autochtonen mee deden. Wat is de verhouding?quote:Op zondag 8 mei 2016 15:39 schreef Infection het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)wangedrag_Ede__.html
quote:Op zondag 8 mei 2016 17:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Mooi gebaar, maar het zegt dat er ook autochtonen mee deden. Wat is de verhouding?
Ja als het vijf Marokkanen en 145 'wij zijn ook Marokkanen' zijn zegt het eigenlijk een hoop.quote:
Zijn deze al in Ede gespot?quote:Op zondag 8 mei 2016 18:11 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ja als het vijf Marokkanen en 145 'wij zijn ook Marokkanen' zijn zegt het eigenlijk een hoop.
quote:Op zondag 8 mei 2016 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zijn deze al in Ede gespot?
[ afbeelding ]
Nou ja eerst de dialoog aangaan hè en de Marokkaanse consul komt theedrinken dus nu komt het allemaal goed..quote:
Maar het zijn toch Nederlanders? Of nu ineens weer niet...quote:Op zondag 8 mei 2016 18:24 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Nou ja eerst de dialoog aangaan hè en de Marokkaanse consul komt theedrinken dus nu komt het allemaal goed..
Ja Nederlanders als dat beter uitkomt maar doorgaans gewoon Marokkanen dus vandaar de Marokkaanse consul.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:26 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Maar het zijn toch Nederlanders? Of nu ineens weer niet...
quote:Op zondag 8 mei 2016 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt je tevens afvragen hoeveel respect eruit gaat vanuit de redactie van Powned als je je meest tedere verslaggeefster stuur.²
Zij hebben dezelfde middelen gekregen als ik: kleuterschool, lage school, middelbare school etc.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geen idee. 1 keer vluchtig gelezen.quote:
quote:Op zondag 8 mei 2016 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zijn deze al in Ede gespot?
[ afbeelding ]
In 1 woord: ja!quote:Op zondag 8 mei 2016 16:19 schreef tfors het volgende:
[..]
knip
Misschien moeten Marokkanen ook wat meer conflict-mijdend zijn dan. Of heb je liever de problemen die je op veel plekken in het land ziet met Marokkanen dan een bounty te worden? knip
Maar géén stageplekkenquote:Op zondag 8 mei 2016 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij hebben dezelfde middelen gekregen als ik: kleuterschool, lage school, middelbare school etc.
De aanpak was gericht op blanke jongetjes en meisjes. De zgn. Bastiaans en Angela's van deze wereld. De Fatima's en Abdullah's kregen onderwijs op een manier die hun niet helemaal past.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij hebben dezelfde middelen gekregen als ik: kleuterschool, lage school, middelbare school etc.
Ik ben het met je eens.!quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De aanpak was gericht op blanke jongetjes en meisjes. De zgn. Bastiaans en Angela's van deze wereld. De Fatima's en Abdullah's kregen onderwijs op een manier die hun niet helemaal past.
Je kunt me ongelijk even. Maar zie hier de resultaten.²
ik ben het volledig met je eens.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De aanpak was gericht op blanke jongetjes en meisjes. De zgn. Bastiaans en Angela's van deze wereld. De Fatima's en Abdullah's kregen onderwijs op een manier die hun niet helemaal past.
Ik begrijp niet wat de huidskleur, of de afkomst van de (voor)ouders, ermee te maken heeft. Waarom zou je het onderwijs voor hen moeten aanpassen?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De aanpak was gericht op blanke jongetjes en meisjes. De zgn. Bastiaans en Angela's van deze wereld. De Fatima's en Abdullah's kregen onderwijs op een manier die hun niet helemaal past.²
Ze hebben toch precies hetzelfde onderwijs gehad?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is ook waar het mis gaat met Marokkanen, of überhaupt mensen die uit landen komen waar de Islam dominant is: alles is de schuld van anderen en zelfreflectie is 0,0.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
...maar ouders die geen enkele interesse in hun kinderen hebben. Dat maakt nogal veel uit.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben toch precies hetzelfde onderwijs gehad?
Dit zou inderdaad de beste oplossing zijn, dan hou de goedwillende over en die krijgen dan ook gelijk betere naam. En ik vind het ook flink uit de handlopen met al die motorbendes. Ik vind trouwens ook dat eindeloos geprocedeer van de heer Holleeder triest, kunnen ze die man niet gewoon op een Cola fles laten zittenquote:Op zondag 8 mei 2016 15:21 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit zijn criminelen en tuig die opvoeding van de straat hebben genoten, veel ouders weten niet eens wat er in Nederland afspeelt en kunnen hun kinderen niet fatsoenlijk opvoeden. Dat is de werkelijkheid bij veel Marokkaanse ouders (vaak zijn het 1e of 2e generatie Marokkanen) en dan je heb je nog veel meer factoren die erbij komen kijken die ervoor zorgen dat de integratie niet goed loopt. Zelf heb ik ook op dit forum vaker aangegeven om harder en groter te straffen inzake criminele jongeren met een dubbelpaspoort. Pak hun nationaliteiten af en ik garandeer dat Nederland een prachtige plek wordt met minder (Marokkaans) straatterreur.
Dat maakt alles uit idd. Waarom zou dat zo zijn? Je wilt toch graag weten hoe je kind zich ontwikkelt?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
...maar ouders die geen enkele interesse in hun kinderen hebben. Dat maakt nogal veel uit.
quote:Op zondag 8 mei 2016 19:18 schreef SR4 het volgende:
[..]
Dit is ook waar het mis gaat met Marokkanen, of überhaupt mensen die uit landen komen waar de Islam dominant is: alles is de schuld van anderen en zelfreflectie is 0,0.
Ik vind zijn voorstel effectief, laten we het omdraaien er komen plotseling veel Nigerianen van van een deel crimineel is, dan is het toch geen slechte oplossing om het criminele deel uit te zetten. (en dan heb ik het natuurlijk niet over mensen die een keer door rood gereden zijn)quote:Op zondag 8 mei 2016 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van "kijk mij eens er bij willen horen over de rug van (hitsige???) Marokkanen".²
Ofwel, een groepsfoto van groenlinks.quote:
In Amerika heb je trouwens heel veel criminaliteit, en als je wel eens Amerikaanse films kijkt moet je eens op de wegen (veel gaten) letten het lijkt Roemenië wel, geef mij maar Europa..quote:Op zondag 8 mei 2016 15:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Amerika is imo de laatste die over mensenrechten mag praten.
Plus de cultuur van ziekelijk primair gedrag en je bent er.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:18 schreef SR4 het volgende:
[..]
Dit is ook waar het mis gaat met Marokkanen, of überhaupt mensen die uit landen komen waar de Islam dominant is: alles is de schuld van anderen en zelfreflectie is 0,0.
En daar wringt de schoen. Scholen moeten een specifiekere aanpak hanteren voor dit soort lui. Je kunt niet een zelfde aanpak die je geeft aan dagelijks speculaas etende kinderen geven aan kinderen die hun vochtige mondje insmeren met Spaanse peper.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben toch precies hetzelfde onderwijs gehad?
Juist die aparte benadering lijkt mij helemaal verkeerd. En waarom hebben de ouders geen of weinig interesse in hun kinderen? Weet jij dat? En waarom doen Marokkaanse meisjes het beduidend veel beter dan de jongens?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En daar wringt de schoen. Scholen moeten een specifiekere aanpak hanteren voor dit soort lui. Je kunt niet een zelfde aanpak die je geeft aan dagelijks speculaas etende kinderen geven aan kinderen die hun vochtige mondje insmeren met Spaanse peper.
Er is maatwerk nodig. Ten slotte zijn ze zeker 8 uur per dag in de weer met leraren en andere kadetten.²
Deze aparte benadering is slechts van tijdelijke aard. Ik ben van mening dat deze problemen met elke generatie minder zullen worden.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist die aparte benadering lijkt mij helemaal verkeerd. En waarom hebben de ouders geen of weinig interesse in hun kinderen? Weet jij dat? En waarom doen Marokkaanse meisjes het beduidend veel beter dan de jongens?
Wil je dan aparte scholen? Dat werkt toch juist apartheid in de hand?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Deze aparte benadering is slechts van tijdelijke aard. Ik ben van mening dat deze problemen met elke generatie minder zullen worden.²
Alweer met je eens maar helaas zal een dergelijk voorstel het bij de linkse knuffelpartijen nooit halen.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Deze aparte benadering is slechts van tijdelijke aard. Ik ben van mening dat deze problemen met elke generatie minder zullen worden.²
Van de eerste en 2de generatie weet ik dat ze vooral bezig waren met centjes verdienen. Ze hebben nooit de intentie gehad hier te blijven. Eigenlijk was alles er op gericht om terug te gaan.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wil je dan aparte scholen? Dat werkt toch juist apartheid in de hand?
En heb je nog antwoord op mijn vraag over de ouders of heb je geen idee?
Ik zal het met gruizigheid lezen BSB.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van de eerste en 2de generatie weet ik dat ze vooral bezig waren met centjes verdienen. Ze hebben nooit de intentie gehad hier te blijven. Eigenlijk was alles er op gericht om terug te gaan.
Deze reportage geeft op vrijwel alle vragen antwoord, echt vochtig:
Dat is opvallend, ja. Hier bij Sanquin zie je de dames vooral als analist, in opleiding of afstuderend, geven leiding aan afdelingen of speciale units, terwijl ik de mannen voornamelijk in ondersteundende taken zie, schoonmaak of lopende band werk.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En waarom doen Marokkaanse meisjes het beduidend veel beter dan de jongens?
De meisjes doen gewoon wat van ze gevraagd wordt op school, voor de jongens is dat een teken van zwakte (of bounty-gedrag).quote:Op zondag 8 mei 2016 20:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat is opvallend, ja. Hier bij Sanquin zie je de dames vooral als analist, in opleiding of afstuderend, geven leiding aan afdelingen of speciale units, terwijl ik de mannen voornamelijk in ondersteundende taken zie, schoonmaak of lopende band werk.
Geen wonder dat men wil onderdrukken wat slimmer is
Pilletje vergeten?quote:Op zondag 8 mei 2016 20:08 schreef PSVCL het volgende:
GOEIE INITIATIEF VAN DE MAROKKANEN IN EDEN .
PAK ZE MAAR HARD AAN DIE KUTKNDEREN
KAMPIOENUHHH
Het initiatief is zeker goed. En dapper want er is moed voor nodig aangezien tuig beschermd wordt. Tijd voor een burgemeester die wél thuis is als zijn burgers hem nodig hebben. Al zijn burgers.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:08 schreef PSVCL het volgende:
GOEIE INITIATIEF VAN DE MAROKKANEN IN EDEN .
PAK ZE MAAR HARD AAN DIE KUTKNDEREN
KAMPIOENUHHH
Meer vrouwenquote:
Ik heb juist het idee dat ze daar boven willen staan en hun eigen pad kiezen, zelfs kassameisjes bij de AH doen dat, van de ene op andere dag de hoofddoek afleggen en een prachtige bos zwarte krullen tonen, damnquote:Op zondag 8 mei 2016 20:05 schreef tfors het volgende:
[..]
De meisjes doen gewoon wat van ze gevraagd wordt op school
Zijn kinderen van 15/16 jaar schandalig als je die als gemeente niet kan aanpakken.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het initiatief is zeker goed. En dapper want er is moed voor nodig aangezien tuig beschermd wordt. Tijd voor een burgemeester die wél thuis is als zijn burgers hem nodig hebben. Al zijn burgers.
Idd.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:21 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zijn kinderen van 15/16 jaar schandalig als je die als gemeente niet kan aanpakken.
Waardeloze burgemeester
Interessante docu.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van de eerste en 2de generatie weet ik dat ze vooral bezig waren met centjes verdienen. Ze hebben nooit de intentie gehad hier te blijven. Eigenlijk was alles er op gericht om terug te gaan.
Ik zit dit nu te bekijken tweeluik.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je beseft dat de laatste 3 punten van je lijstje meestal met moslims geassocieerd wordenquote:Op maandag 9 mei 2016 20:34 schreef Szikha2 het volgende:
Wat zo erg is. Al dat focus op Marokkaanse of moslim gemeenschap zorgt niet alleen voor meer scheiding , iets wat we juist niet willen maar het leidt ook nog eens af van zaken die echt schrijnend zijn. Men heeft het allemaal over onze Neder moslims maar ondertussen : de graai cultuur in de zorg. Ouderen in Nederland die zelf maar moeten uitzoeken. In hun eigen pis liggen. Zware achteruitgang van de zorg. Nederlanders betalen zich kapot aan eigen risico. Steeds meer beperkingen. Huisartsen die meer zorg moeten opnemen die een burn out krijgen en zelfs stijging van zelfmoord onder huisartsen. Enorme macht van de zorgverzekeraars. Gehandicapten die aan hun lot overgelaten worden. Te weinig personeel. Flex werkers. Geestelijk gestoorden worden op straat gedumpt door de bezuinigingen. Enorme groei van Nederlanders die onder de armoede grens komen. Meer aanmeldingen bij voedselbanken. Uitkeringen worden gekort. Eisen voor een uitkeringen zijn onhaalbaar. Studie financiering waaraan gesnoept wordt. Leraren tekort. Kwaliteit van onderwijs gaat naar beneden. Meer dan 71 miljard (!!) euro is niet aan zorg verleend door de overheid maar gestolen. Mantelzorgers kunne het niet meer aan. Geweld tegen ambulance personeel. Geweld tegen ambtenaren ( politie). Geen respect meer voor mensen.
Moet ik nog doorgaan? Maar nee we zijn allemaal bezig met het moslim 'probleem'.
Om over de bijstandsfraude (verzwegen vermogen buitenland) en studiefinancieringfraude nog maar te zwijgen..quote:Op maandag 9 mei 2016 20:53 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je beseft dat de laatste 3 punten van je lijstje meestal met moslims geassocieerd worden?
Dus er is overlap
Ede had vroegah 7 kazernes... (5 op kazcplx Ede-west/ PMK en 2 op kazcplx Ede-oost)... Maar ja, oa voormalig beroepsmilitair, staatsecretaris van Defensie en nu de burgemeester van Ede vond dat dat allemaal wel wegbezuinigd kon worden...quote:
Ja, die zijn er.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:29 schreef tfors het volgende:
Beetje off-topic, maar zijn er trouwens veel Marokkaanse families waar de dochter wel met een Nederlander thuis kan komen? Kom vaak erg leuke dames tegen.. (puur hypothetische vraag verder hoor)
Ow ja? Kun je dit verder uitleggen?quote:Op maandag 9 mei 2016 20:53 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je beseft dat de laatste 3 punten van je lijstje meestal met moslims geassocieerd worden?
Dus er is overlap
Dat ligt er maar net aan... Bij de Riffijnen kan je echt niet met een Nederlander thuis komen, behalve als de vrouw uit een scheiding komt en al eerder getrouwd geweest is. Wat betreft de niet-Riffijnen: die zijn hier wat makkelijker mee, maar dan alsnog moet de Nederlander wel bekeerd zijn naar de Islam. En uiteraard heb je daarnaast ook nog Marokkanen die er helemaal niet moeilijk om doen, maar dat is uiteraard een kleine minderheid. (Ik heb dit vaker bij mijn Marokkaanse familie gezien)quote:
De vraag is of het mogelijk is, ja het is mogelijk is dan het antwoord.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:47 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan... Bij de Riffijnen kan je echt niet met een Nederlander thuis komen, behalve als de vrouw uit een scheiding komt en al eerder getrouwd geweest is. Wat betreft de niet-Riffijnen: die zijn hier wat makkelijker mee, maar dan alsnog moet de Nederlander wel bekeerd zijn naar de Islam. En uiteraard heb je daarnaast ook nog Marokkanen die er helemaal niet moeilijk om doen, maar dat is uiteraard een kleine minderheid. (Ik heb dit vaker bij mijn Marokkaanse familie gezien)
1e huis. Ze zijn hier op vakantie, niet in Marokkoquote:Op maandag 9 mei 2016 21:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja dan zijn ze week of 6-8 naar 2e huis.
Ja, want het zijn geen Nederlanders en dat zullen ze nimmer zijn.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:52 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
1e huis. Ze zijn hier op vakantie, niet in Marokko
Natuurlijk is het mogelijk, maar we moeten het ook realistisch zien. Marokkanen trouwen liever onder elkaar dan dat zij een relatie aangaan met een Nederlander. Het komt ook weinig voor.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De vraag is of het mogelijk is, ja het is mogelijk is dan het antwoord.
Dat is toch wat ze zelf roepen?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, want het zijn geen Nederlanders en dat zullen ze nimmer zijn.
Toch?
Dat moet je zelf aan ze vragen. De Marokkanen die ik ken en spreek in de buurt geven aan dat Marokko gewoon hun thuis is. Zij zeggen niet ik ga op vakantie, ze zeggen ik ga naar huisquote:Op maandag 9 mei 2016 21:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, want het zijn geen Nederlanders en dat zullen ze nimmer zijn.
Toch?
Is dat vreemd dan?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Natuurlijk is het mogelijk, maar we moeten het ook realistisch zien. Marokkanen trouwen liever onder elkaar dan dat zij een relatie aangaan met een Nederlander. Het komt ook weinig voor.
Wie is ze precies?quote:
Ja die zijn er wel. Zeldzaam. Beste vriendin van mij is getrouwd met een Nederlander ( zij is zelf geboren in Tunesië)quote:Beetje off-topic, maar zijn er trouwens veel Marokkaanse families waar de dochter wel met een Nederlander thuis kan komen? Kom vaak erg leuke dames tegen.. (puur hypothetische vraag verder hoor)
Nee is niet vreemd.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Is dat vreemd dan?
[..]
Wie is ze precies?
Ja, naast jou onder jouw steen.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Dat moet je zelf aan ze vragen. De Marokkanen die ik ken en spreek in de buurt geven aan dat Marokko gewoon hun thuis is. Zij zeggen niet ik ga op vakantie, ze zeggen ik ga naar huis![]()
Leef je onder een steen?
Uit de buurt zo'n 150.. Ik zeg niet dat zij een spreekbuis zijn. Maar jij hebt totaal nog geen levenservaring op bepaalde vlakken merk ik alquote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, naast jou onder jouw steen.
Hoeveel Marokkanen ken jij en waarom zijn zij een spreekbuis voor alle Marokkanen?
Tunesiërs zijn dan totaal niet te vergelijken met Marokkanen qua mentaliteit, Tunesiers zijn over het algemeen seculier en hebben meer gemeen met democratische normen en waarden dan de Marokkanen. Marokkanen zijn ook meer gehecht aan hun religie en hun cultuur, en die is alles behalve seculier en democratisch.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ja die zijn er wel. Zeldzaam. Beste vriendin van mij is getrouwd met een Nederlander ( zij is zelf geboren in Tunesië)
In Algerijnse kringen zie ik het nauwelijks. Maar ken niet alle Algerijnen van NL en Frankrijk.
Maar over het algemeen is het eerder andersom dat de zoon met een Nederlandse of Franse dame trouwt![]()
Maar dat is niet erg of abnormaal.
Tsja de poen maken ze hier.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:52 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
1e huis. Ze zijn hier op vakantie, niet in Marokko
Bij de vrouwen ligt dan anders vreemd genoeg, die doen het namelijk wel goed.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Natuurlijk is het mogelijk, maar we moeten het ook realistisch zien. Marokkanen trouwen liever onder elkaar dan dat zij een relatie aangaan met een Nederlander. Het komt ook weinig voor.
Eehm, serieus ?quote:
Waarom word je persoonlijk? Voel je je beledigd door mijn opmerking?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:57 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Uit de buurt zo'n 150.. Ik zeg niet dat zij een spreekbuis zijn. Maar jij hebt totaal nog geen levenservaring op bepaalde vlakken merk ik al
Heb je bronnen en feiten of is dit jouw supersterke onderbuikgevoelens?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eehm, serieus ?
Simpel gezegd: als men bijvoorbeeld hoort dat ambulancepersoneel bedreigd, geslagen, bekogeld etc. is is de aanname al snel dat "het wel weer moslims zullen zijn geweest".
Wat in de meeste gevallen ook klopt. Zeker in de gevallen waarover FOK! bericht
Marokkanen zien Nederland als hun eerste 'huis', iemand die wat anders beweert praat bullshit. Natuurlijk heb je hier en daar, maar geloof mij maar de meeste Marokkanen willen niets liever dan de rest van hun leven hier in Nederland blijven.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom word je persoonlijk? Voel je je beledigd door mijn opmerking?
Die 150 Marokkanen die jij spreekt zijn geen spreekbuis voor de duizenden Marokkanen in Nederland, ik begrijp dat het makkelijk is om je te laten leiden door dat groepje, maar wellicht is het tijd om eens verder te kijken? In wat voor wijk woon je? Gezien je 150 Marokkanen om je heen hebt vermoed ik een niet al te sterke wijk?
Turken doet dat net zo , hebben hun kinderen wat beter in de hand.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het is eigenlijk best wel heerlijk om als Marokkaan in Nederland te leven, je hebt namelijk veel kansen en je kan goede onderwijs genieten, daarnaast heb je een dubbelpaspoort en kan je van 2 landen profiteren. Je kan als het ware al je inkomen in Marokko dumpen en een villa bouwen terwijl de belastingdienst in Nederland geen idee heeft en ga zo maar door. Marokkanen kunnen meer genieten van het leven dan Nederlanders vind ik, en Marokkanen zijn werkelijk waar echte levensgenieters.
Ik nam deze mensen ook niet serieus, natuurlijk.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:02 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Marokkanen zien Nederland als hun eerste 'huis', iemand die wat anders beweert praat bullshit. Natuurlijk heb je hier en daar, maar geloof mij maar de meeste Marokkanen willen niets liever dan de rest van hun leven hier in Nederland blijven.
Turken komen uit een land met een hele andere cultuur dan die van de Marokkanen, maar alsnog vind ik het best meevallen. Ik nodig je een keertje uit om Transvaal en de Schilderswijk te bezoeken, bomvol met criminele en irritante Turken.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Turken doet dat net zo , hebben hun kinderen wat beter in de hand.
Opsporing Verzocht....quote:Op maandag 9 mei 2016 22:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb je bronnen en feiten of is dit jouw supersterke onderbuikgevoelens?
Dat is jouw bron, ja? Ben je serieus nu?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Opsporing Verzocht....![]()
Elke week weer verse voorraad
Ik zit me serieus af te vragen of je dat gedrag in Ede nu probeert goed te praten...quote:Op maandag 9 mei 2016 22:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat is jouw bron, ja? Ben je serieus nu?
Kom uit Tilburg met ook nog Surinamers, Antillianen en Molukkers van oudsher aanwezig samen met echte Tokkies en Kampers.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Turken komen uit een land met een hele andere cultuur dan die van de Marokkanen, maar alsnog vind ik het best meevallen. Ik nodig je een keertje uit om Transvaal en de Schilderswijk te bezoeken, bomvol met criminele en irritante Turken.
Je maakt weer een hele vreemde aanname.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zit me serieus af te vragen of je dat gedrag in Ede nu probeert goed te praten...
Dan moet je toch wel weten dat Turken niet zo superveel verschillen van Marokkanen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kom uit Tilburg met ook nog Surinamers, Antillianen en Molukkers van oudsher aanwezig samen met echte Tokkies.
Turken verschillen wel degelijk van Marokkanen.. Je gaat een Noord-Afrikaan toch niet vergelijken met een Aziaat qua cultuur?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel weten dat Turken niet zo superveel verschillen van Marokkanen.
wat zei je zelf ookalweer toen ik je vroeg of je nederlander was?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, naast jou onder jouw steen.
Hoeveel Marokkanen ken jij en waarom zijn zij een spreekbuis voor alle Marokkanen?
Toch wel, ze hebben ook hekel aan elkaar.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel weten dat Turken niet zo superveel verschillen van Marokkanen.
'Supersterke Onderbuikgevoelens' is ook richting persoonlijk, maar dit terzijde.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb je bronnen en feiten of is dit jouw supersterke onderbuikgevoelens?
Wat zei ik toen?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
wat zei je zelf ookalweer toen ik je vroeg of je nederlander was?
Nee, voldoende eigen ervaringen met dit soort "jeugd" en er nooit last van gehad.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je maakt weer een hele vreemde aanname.
Is jouw bron serieus Opsporing Verzocht?
Zo vreemd dat men spreekt over het willen creëeren van een wij gevoel en vervolgens een groot deel van diezelfde mensen de anderen gaan oordelen op afkomst/religie etc.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Supersterke Onderbuikgevoelens' is ook richting persoonlijk, maar dit terzijde.
Er zit wel een kern van waarheid in wat hij hier neerlegt. Veel Marokkanen en Turken (tweede en derde generatie) voelen zich nog Marokkaan of Turk.
Ik heb dit onderwerp al eens aangestipt, omdat ik van mening ben dat de nationaliteit een belangrijke factor in dit gegeven speelt.
De overheden van Turkije en Marokko hebben heel veel invloed op de de vorming van de identiteit van de hier geborenen,
Ik vind dit een slechte zaak, omdat het totaal niet bijdraagt aan een 'wij-gevoel'.
Dat wij-gevoel hoeft van mij niet zo.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zo vreemd dat men spreekt over het willen creëeren van een wij gevoel en vervolgens een groot deel van diezelfde mensen de anderen gaan oordelen op afkomst/religie etc.
quote:Op maandag 9 mei 2016 22:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
eerst moslima en daarna meer marrokaan dan nederlander. Waar zit die zoektool ookalweer
Waarom niet?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat wij-gevoel hoeft van mij niet zo.
Het geld dat vanuit hier daarheen stroomt, maakt dat die buitenlandse landgenoten belangrijk zijn voor die landen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Supersterke Onderbuikgevoelens' is ook richting persoonlijk, maar dit terzijde.
Er zit wel een kern van waarheid in wat hij hier neerlegt. Veel Marokkanen en Turken (tweede en derde generatie) voelen zich nog Marokkaan of Turk.
Ik heb dit onderwerp al eens aangestipt, omdat ik van mening ben dat de nationaliteit een belangrijke factor in dit gegeven speelt.
De overheden van Turkije en Marokko hebben heel veel invloed op de de vorming van de identiteit van de hier geborenen,
Ik vind dit een slechte zaak, omdat het totaal niet bijdraagt aan een 'wij-gevoel'.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-turks-of-marokkaans
Ik probeerde aan te stippen dat het hier een wisselwerking betreft, maar dat het mijn inziens vooral met het opdringende karakter van de onvermijdelijke nationaliteit te maken heeft.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zo vreemd dat men spreekt over het willen creëeren van een wij gevoel en vervolgens een groot deel van diezelfde mensen de anderen gaan oordelen op afkomst/religie etc.
Ik denk dat men verder komt met een maatschappij die werkt vanuit een wij-gevoel in plaats van een zij en wij wereld te creëeren?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de koembaja-mij lord
Tja. Dan zou Nederland wellicht minder hard moeten bukken voor landen als Turkije en Marokko?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik probeerde aan te stippen dat het hier een wisselwerking betreft, maar dat het mijn inziens vooral met het opdringende karakter van de onvermijdelijke nationaliteit te maken heeft.
IK BEN NIET EENS MAROKKAANSEquote:Op maandag 9 mei 2016 22:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja. Ik zoek het graag op als ik het voor elkaar krijg.
Ik ben al 9 jaar gestopt met smoken.
Ik snap dat er een belang aanhangt, maar voor de cohesie in de samenleving is het op sommige momenten en terreinen funest. Dat vind ik bezwaarlijk, jammer, etc.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het geld dat vanuit hier daarheen stroomt, maakt dat die buitenlandse landgenoten belangrijk zijn voor die landen.
Is in Suriname en op Antillen net zo.
turks danquote:
Natuurlijk en daar heb ik het niet over, maar qua criminaliteit liggen Turken niet ver van de Marokkanen. Allemaal crimineel gespuis.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Turken verschillen wel degelijk van Marokkanen.. Je gaat een Noord-Afrikaan toch niet vergelijken met een Aziaat qua cultuur?
Stel mij de vraag dan gewoon weer? Ik voel mij geen Nederlandse. nee. Maar daarentegen voel ik mij ook zeer zeker geen Turkse.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:17 schreef Murdera het volgende:
[..]
turks dantouche. Geef het nog een jaartje dan is mn hoofd wel opgeklaard
![]()
Voor de Nederlandse samenleving lijkt het niet dat er significante voordelen opleveren. Tenminste ik zie ze niet direct.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Tja. Dan zou Nederland wellicht minder hard moeten bukken voor landen als Turkije en Marokko?
Laat me raden, je bent een Koerd ofzo?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Stel mij de vraag dan gewoon weer? Ik voel mij geen Nederlandse. nee. Maar daarentegen voel ik mij ook zeer zeker geen Turkse.
Jammer dat ik je punt niet kan maken, misschien een andere allochtoon die dat wel wil/kan.
Tsja het is een vrije keuze die ze hebben en regering in thuisland die 2e paspoort uitgeeft maakt het ook niet beter.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik snap dat er een belang aanhangt, maar voor de cohesie in de samenleving is het op sommige momenten en terreinen funest. Dat vind ik bezwaarlijk, jammer, etc.
Waarom spreek je zo over een hele groep?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:17 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Natuurlijk en daar heb ik het niet over, maar qua criminaliteit liggen Turken niet ver van de Marokkanen. Allemaal crimineel gespuis.
Ik spreek over de criminelen en niet over de 'goede'.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom spreek je zo over een hele groep?
Rare mensen.
Ik kan mij niet geheel Koerdisch noemen, ik spreek de taal helaas niet.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent een Koerd ofzo?
Dat is een teer punt bij Turken net zoals Armenen, hier wonen ze in 1 flat.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent een Koerd ofzo?
Ik zie ze ook niet, maar wellicht dat het de PVV-denkers tevreden kan stemmen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Voor de Nederlandse samenleving lijkt het niet dat er significante voordelen opleveren. Tenminste ik zie ze niet direct.
geef me die link van sherlock ff. Ik ben toch niet in de war met crip? Nee volgens mij niet.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Stel mij de vraag dan gewoon weer? Ik voel mij geen Nederlandse. nee. Maar daarentegen voel ik mij ook zeer zeker geen Turkse.
Jammer dat ik je punt niet kan maken, misschien een andere allochtoon die dat wel wil/kan.
Wat maakt dat uit, je hebt Koerdische bloed en dat telt. Dus je bent een Koerd, leuk... Zolang je maar geen PKK steunt...quote:Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kan mij niet geheel Koerdisch noemen, ik spreek de taal helaas niet.
Murdera, zie je weer spoken?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef Murdera het volgende:
[..]
geef me die link van sherlock ff. Ik ben toch niet in de war met crip? Nee volgens mij niet.
Tevens maak je mijn punt zo ook al prima hoor.als je er een "kk kaaskop" ofzo in had gezet was het maar net iets beter geweest.
Wat dit betreft spreekt mij het Amerikaanse model erg aan. Helaas is in deze contreien patriottisme/nationalisme meer synoniem met potsierlijk dan met trots.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tsja het is een vrije keuze die ze hebben en regering in thuisland die 2e paspoort uitgeeft maakt het ook niet beter.
Jonge Turken mogen dan hun dienstplicht afkopen.
wat is dat altijd met dat bloed uit een bepaald lamd of streek? Is dat anders, smaakt dat zoeter ofzo? Mensen doen vaak alsof het over een exotische wijn gaat met bloed en bloedbanden.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:22 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit, je hebt Koerdische bloed en dat telt. Dus je bent een Koerd, leuk... Zolang je maar geen PKK steunt...
Damn moet ik hier serieus op ingaan...quote:Op maandag 9 mei 2016 22:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
wat is dat altijd met dat bloed uit een bepaald lamd of streek? Is dat anders, smaakt dat zoeter ofzo? Mensen doen vaak alsof het over een exotische wijn gaat met bloed en bloedbanden.
vorige keer deed ik niet anders dan doorvragen over jouw achtergrond en denkbeelden. Maar toen wilde je niet meer antwoorden want je vond het niet interessant ofzo.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Murdera, zie je weer spoken?![]()
Wat mij altijd zo tegenstaat aan dit soort simpele vragen is dat mensen nooit doorvragen, maar een wenselijk antwoord krijgen en daarop hun orgasme al hebben gehad en tevreden afdruipen om op fok weer te kunnen zeggen dat al die moslims or what so ever hetzelfde denken.
Oké. Alleen als zij het benadrukken, misschien. Zij zijn natuurlijk niet verantwoordelijk voor het ontstaan van dit fenomeen en evenmin voor de instandhouding daarvan.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zie ze ook niet, maar wellicht dat het de PVV-denkers tevreden kan stemmen.
Ja, maar als je dat doet in klb sc zal ik never serieus reageren.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
vorige keer deed ik niet anders dan doorvragen over jouw achtergrond en denkbeelden. Maar toen wilde je niet meer antwoorden want je vond het niet interessant ofzo.dus een tikje sneu om dat nu mijn schuld te noemen. Maar als het jou helpt
was ik te abstrakt? Dat hele "ik ben" ook al zijn ze enkel een paar keer in een land op vakantie geweest en komt de broer van hun opa er vandaan. Lijkt een beetje een minderwaardigheidscomplex.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:24 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Damn moet ik hier serieus op ingaan...
Waarom moet ik mij nou per se Nederlandse voelen? Wat voegt dat precies toe?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:26 schreef Murdera het volgende:
[..]
was ik te abstrakt? Dat hele "ik ben" ook al zijn ze enkel een paar keer in een land op vakantie geweest en komt de broer van hun opa er vandaan. Lijkt een beetje een minderwaardigheidscomplex.
erg jammer. Ik was er graag meer over te weten gekomen. Prima, jouw keuze, maar dan niet sneuneuzen dat ik niet verder vraag.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, maar als je dat doet in klb sc zal ik never serieus reageren.
Touche dan.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:27 schreef Murdera het volgende:
[..]
erg jammer. Ik was er graag meer over te weten gekomen. Prima, jouw keuze, maar dan niet sneuneuzen dat ik niet verder vraag.
ik heb het blijkbaar niet over jou, maar bevoorbeeld bontkraagjes die zichzelf "mocro" noemen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom moet ik mij nou per se Nederlandse voelen? Wat voegt dat precies toe?
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar sommige mensen zijn gewoon trots op wie ze zijn en daar is een afkomst onderdeel van. En daarom ook die "ik ben"....quote:Op maandag 9 mei 2016 22:26 schreef Murdera het volgende:
[..]
was ik te abstrakt? Dat hele "ik ben" ook al zijn ze enkel een paar keer in een land op vakantie geweest en komt de broer van hun opa er vandaan. Lijkt een beetje een minderwaardigheidscomplex.
Dilemma van elk allochtoon ditquote:Op maandag 9 mei 2016 22:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar sommige mensen zijn gewoon trots op wie ze zijn en daar is een afkomst onderdeel van. En daarom ook die "ik ben"....
Ik voel me trouwens in Marokko gewoon een kaaskoop (Nederlander) en dan mis ik kaas, drop en alles wat met Nederland te maken heeft. Maar in Nederland voel ik wel sneller een Marokkaan.
Ligt eraan, met wie heeft de moeder van jouw opa geneukt.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn opa was een halve zigeuner, bastaard en in weeshuis terecht gekomen.
Hoeveel Nederlander ben ik dan?
Murdera, ik wil srs reageren, maar voel de behoefte nooit als mensen al spreken over bontkraagjes etc.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:28 schreef Murdera het volgende:
[..]
ik heb het blijkbaar niet over jou, maar bevoorbeeld bontkraagjes die zichzelf "mocro" noemen.
Je geen nederlander voelen, ach. Maar jezelf er van overtuigen dat je iets totaal anders bent. Als ik mijzelf bijvoorbeeld duitser zou gaan noemen. Ik snap dat niet zo.
64,5% zou ik zeggen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn opa was een halve zigeuner, bastaard en in weeshuis terecht gekomen.
Hoeveel Nederlander ben ik dan?
Alleen allochtonen begrijpen wat ik zegquote:Op maandag 9 mei 2016 22:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dilemma van elk allochtoon dit
[..]
Ligt eraan, met wie heeft de moeder van jouw opa geneukt.
[..]
Murdera, ik wil srs reageren, maar voel de behoefte nooit als mensen al spreken over bontkraagjes etc.
Wat een waanzin.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Dus u dacht, ik trek die Mocro's niet meer, ik schakel de Marokkaanse consul in'
VVD-raadslid Dilan Yesilgoz heeft een open brief aan de burgemeester van Ede geschreven. Ze reageert hiermee op de komst van de Marokkaanse consul naar Ede die poolshoogte kwam nemen van de rellende jongeren. 'Dus dacht u, ik ben er klaar mee ook, ik trek die Mocro's niet meer, ik schakel lekker de Marokkaanse consul in', zo schrijft het Amsterdamse raadslid.
'Beste meneer Van der Knaap,
Ik woon niet in Ede. U bent niet mijn burgemeester. En eerlijk gezegd ben ik daar best blij om. U wellicht ook na het lezen van dit briefje.
Al dagen terroriseert een groep tuig de wijk Veldhuizen. Zij zijn boos omdat een koffiehuis is gesloten waar zij graag naar toegingen. Een groep van vijftig jongeren, met name van Marokkaanse afkomst, maakt daarom nu het leven van de buurtbewoners en bezoekers behoorlijk zuur.
Ik schrijf nadrukkelijk bij dat deze gastjes van Marokkaanse afkomst zijn, omdat ik heb begrepen dat u ze niet als Edenaren beschouwt, maar als onderdanen van de Marokkaanse koning. Maar daarover later meer. Dit tuig steekt auto's in brand, vernielt huizen en bekogelt hulpverleners en journalisten met stenen.
Ik hoorde buurtbewoners zeggen dat ze er zeer angstig van worden en het ook even niet meer weten. Dat ze aan hun lot zijn overgelaten. Ik schrijf het maar even uit voor u, want ik begrijp dat u nog niet langs bent geweest in Veldhuizen.
U schijnt gezegd te hebben dat u het vervelend vindt dat er pers is in de wijk en daar heeft u simpelweg geen zin in. Stenigende jongeren in je straat lijken mij eerlijk gezegd een tikkeltje vervelender, maar ik ben natuurlijk geen burgemeester, dus wat weet ik er nou van?'
[ afbeelding ]
'Die journalisten die u zo vervelend vindt, hebben het overigens ook niet makkelijk in uw stad. Een verslaggeefster die bekogeld wordt met grote stenen - men zou het zomaar poging tot zware mishandeling kunnen noemen - belt de alarmlijn om daarna eerst bijdehand en nonchalant te woord gestaan te worden om vervolgens door de arriverende politieman volledig genegeerd te worden. Ik weet niet hoe het is in Ede, maar in de rest van Nederland zijn wij geneigd de vrijheid van pers zeer hoog op te nemen.
Inmiddels heeft u toegegeven dat u er niet veel van bakt. Het tuig is de baas in Veldhuizen. En aan het twitteraccount van uw verantwoordelijke wethouder 'Wijken' te lezen bent u in Ede momenteel ook gewoon even heel druk met de Giro. Snap ik, de roze koorts komt niet elke dag langs het pittoreske Ede fietsen.
Dus dacht u: ik ben er klaar mee ook, ik trek die Mocro's niet meer, ik schakel lekker de Marokkaanse consul in. Hij zal vast wel wat gezag hebben bij zijn 'landgenoten'. Daar waar wij ons met z'n allen zorgen maken over de lange arm van Ankara en de slechte integratie van bepaalde groepen, levert u zomaar Edenaren uit aan de Marokkaanse koning. Schokkend en fout op zoveel niveaus. Tweede Kamerlid Malik Azmani noemde deze actie terecht 'een brevet van onvermogen'.
U denkt nu vast, lekker makkelijk zo'n stukje tikken, maar ik heb gewoon een hartstikke moeilijke baan, met allemaal gedoe enzo, wat had ik dan moeten doen? Nou, ik ben blij dat u het vraagt! Respect afdwingen, consequent handelen, handhaven, opkomen voor je burgers, hulpverleners en pers is ook niet voor iedereen weggelegd.
Maar gelukkig zijn er vele gemeenten in Nederland die hier wel veel ervaring mee hebben. Die weten hoe je dit soort rellen snel de kop in moet drukken. Beter nog, hoe je ze moet voorkomen. Zelfs, zonder de bemoeienis van een buitenlandse macht.
Gemeenten die met een paar uur een team naar u kunnen sturen die de rust terugbrengt. Dat is waar u hulp vandaan had moeten halen. Even een belletje naar bijvoorbeeld Van der Laan of Aboutaleb. Na de Giro natuurlijk.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)anse-consul-in.dhtml
bontkraagjes is een lekker makkelijk woord, weet iedereen direct dat ik straatratjes bedoel, nederlanders turken marrokanen zweden, maakt niet uit, maar voor jou zal ik in deze de term straattuig bezigen als dat aangenamer is.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dilemma van elk allochtoon dit
[..]
Ligt eraan, met wie heeft de moeder van jouw opa geneukt.
[..]
Murdera, ik wil srs reageren, maar voel de behoefte nooit als mensen al spreken over bontkraagjes etc.
Kunnen we haar niet eve met onze Ebru ruilen?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:32 schreef skrn het volgende:
[..]
Wat een waanzin.
Ze moet haar handen vol hebben aan alle ongein in A'dam, maar nee, even stompzinnig een provincie-stadje de les lezen.
Maar vertel eens, wat voegt het toe dat ik mij nederlandse zou voelen?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:32 schreef Murdera het volgende:
[..]
bontkraagjes is een lekker makkelijk woord, weet iedereen direct dat ik straatratjes bedoel, nederlanders turken marrokanen zweden, maakt niet uit, maar voor jou zal ik in deze de term straattuig bezigen als dat aangenamer is.
Ebruquote:Op maandag 9 mei 2016 22:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Kunnen we haar niet eve met onze Ebru ruilen?
voor mij niets. Vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:33 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Maar vertel eens, wat voegt het toe dat ik mij nederlandse zou voelen?
ditquote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ebru![]()
Haar brief is juist fantastisch. Ede is de weg kwijt door een Marokkaan in te schakelen om dit probleem op te lossen.
Hier ben ik die moslima, Turk, allochtoon.quote:
Het is nergens verplicht om jezelf Nederlander te noemen en of te voelen, waar maak jij je nog druk om.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hier ben ik die moslima, Turk, allochtoon.
Daar ben ik de Nederlandse, Europeaan, die rijke, etc.
Ik ben gewoon geen Nederlandse, omdat ik niet deel uitmaak van een familie die helemaal één is met Nederland qua culturen etc. Het is toch hartstikke logisch? Of verwacht men dit ook van Nederlanders die nu in Canada wonen ook? Zolang ik goed functioneer binnen de maatschappij en geen overlast veroorzaak hebben mensen hier niets over te zeiken.
Een ziekelijke vorm van cultuurrelativisme, zelfhaat en afkeer tegen patriotisme en nationalisme. Een soort pussy cultuur.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan, in Nederland niet. Wat doen we fout in Nederland?
Ik vind die brief behoorlijk infantiel.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ebru![]()
Haar brief is juist fantastisch. Ede is de weg kwijt door een Marokkaan in te schakelen om dit probleem op te lossen.
Dit.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:38 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind die brief behoorlijk infantiel.
Wat mij stoort, is dat heel Nederland met Ede moet bemoeien en men heel makkelijk conclusies trekt. Het is, met alle respect, een lokaal probleem.
Dat is mijn punt ook niet. Het is andersom enkel heel vreemd. Je niet iets voelen is logisch, maar jezelf iets voelen wat de ouders van je oma als laatsten waren, dat snap ik niet. Maar dat kan ik beter aan iemand vragen die dat ook zo voelt denk ik.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hier ben ik die moslima, Turk, allochtoon.
Daar ben ik de Nederlandse, Europeaan, die rijke, etc.
Ik ben gewoon geen Nederlandse, omdat ik niet deel uitmaak van een familie die helemaal één is met Nederland qua cultuur etc. Het is toch hartstikke logisch? Of verwacht men dit ook van Nederlanders die nu in Canada wonen ook? Zolang ik goed functioneer binnen de maatschappij en geen overlast veroorzaak hebben mensen hier niets over te zeiken.
dat stoort je meer dan dat er marrokanen overgevlogen moeten worden om zich er mee te bemoeien?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:38 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind die brief behoorlijk infantiel.
Wat mij stoort, is dat heel Nederland met Ede moet bemoeien en men heel makkelijk conclusies trekt. Het is, met alle respect, een lokaal probleem.
Het thuisland is dichterbij.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan, in Nederland niet. Wat doen we fout in Nederland?
Lang niet elke, hoor. Er zijn daar hele volksstammen Chinezen die verder níets met 'the U.S.A.' hebben.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan
ik denk dat het voor amerikanen en immigranten daar een grotere deal is. Daar heb je echt het "trotse amerikaan" idee. Ik ken een hoop trotse mensen, maar geen van die mensen haalt zijn trots uit het land waar hij woont.quote:
Eerlijk?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:40 schreef Murdera het volgende:
[..]
dat stoort je meer dan dat er marrokanen overgevlogen moeten worden om zich er mee te bemoeien?
Mexicanen, Cubanen zet er ook maar bij.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:43 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Lang niet elke, hoor. Er zijn daar hele volksstammen Chinezen die verder níets met 'the U.S.A.' hebben.
waarom?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:45 schreef skrn het volgende:
[..]
Eerlijk?
Ja.
Wat ik vooral vind, is dat lokale bestuurders en de lokale democratie de middelen moeten inzitten die ze kunnen inzetten. Mocht de burgemeester keihard falen, kan de Raad de burgemeester dwingen af te treden.
Spaanse taal rukt op in de USA.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
ik denk dat het voor amerikanen en immigranten daar een grotere deal is. Daar heb je echt het "trotse amerikaan" idee. Ik ken een hoop trotse mensen, maar geen van die mensen haalt zijn trots uit het land waar hij woont.
Ik weet weinig van de details om te kunnen beoordelen of het raadplegen van de consul een goed idee is. Komt het initiatief van hem? Wie betaalt hem? Tegen welk tarief?quote:
als die vent zo instort snap ik best dat hij hulp vraagt binnen de overheid.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik weet weinig van de details om te kunnen beoordelen of het raadplegen van de consul een goed idee is. Komt het initiatief van hem? Wie betaalt hem? Tegen welk tarief?
Natuurlijk, het moet niet zo zijn dat de gemeente Ede 100% afhankelijk wordt van dat soort figuren, nee. Of afhankelijk zijn van een diener van een andere staat.
Laat alsjeblieft de gemeente Ede dit probleem aanpakken. De evaluatie kan later.
Ben er gevoelig voor. Komt door een domme collega van mij die Marokkanen ging bashen vandaag.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Het is nergens verplicht om jezelf Nederlander te noemen en of te voelen, waar maak jij je nog druk om.
vind t raar.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
als die vent zo instort snap ik best dat hij hulp vraagt binnen de overheid.
Ik zeg niet dat het zomaar goed is, ik zeg vooral dat ik de bemoeienis buitengewoon vervelend is. En lieden die meteen gaan roepen dat de burgemeester moet aftreden, of blij zijn dat die burgemeester niet hun burgemeester is. Ja, dat vind ik schandalig, zeker als de dat doet als gemeenteraadslid van een andere gemeente.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
vind t raar.
Dubbel wel. Het altijd maar willen praten en het zoeken van een compromis werkt niet bij deze culturen.
Nee, dat vraagt geen enkel weldenkend mens zich af.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt je tevens afvragen hoeveel respect eruit gaat vanuit de redactie van Powned als je je meest tedere verslaggeefster stuur.²
Maar het is zo lekker makkelijk scoren zoquote:Op maandag 9 mei 2016 23:09 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het zomaar goed is, ik zeg vooral dat ik de bemoeienis buitengewoon vervelend is. En lieden die meteen gaan roepen dat de burgemeester moet aftreden, of blij zijn dat die burgemeester niet hun burgemeester is. Ja, dat vind ik schandalig, zeker als de dat doet als gemeenteraadslid van een andere gemeente.
Nee, niet netjes. Gerichte kritiek tot daar aan toe, maar meteen aan stoelpoten zagen, belachelijk.
Toch is de Tunesische gemeenschap momenteel in Frankrijk veel meer gesloten dan de Algerijnse bijvoorbeeld. Ik weet niet. Vroeger vond ik Marokkanen echt opener. Maar ligt beetje wie je tegenkomt.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:57 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Tunesiërs zijn dan totaal niet te vergelijken met Marokkanen qua mentaliteit, Tunesiers zijn over het algemeen seculier en hebben meer gemeen met democratische normen en waarden dan de Marokkanen. Marokkanen zijn ook meer gehecht aan hun religie en hun cultuur, en die is alles behalve seculier en democratisch.
Maar niemand van die kinderen die dat erven gaat er wonen. Weggegooid geld als je er dus helemaal voor krom ligt.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Turken doet dat net zo , hebben hun kinderen wat beter in de hand.
De familie die er nog woont is er goed mee dan.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:25 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Maar niemand van die kinderen die dat erven gaat er wonen. Weggegooid geld als je er dus helemaal voor krom ligt.
De VS heeft verhoudingsgewijs een redelijk kleine moslimpopulatie en problemen met Marokkaanse jongeren kennen ze daar nauwelijks.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat raar. Net zeg je nog dat iemand niet voor alle Marokkanen kan spreken, maar als iemand dat dan op zodanige manier doet dat het in jouw straatje past, vind je dat geen probleem.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik nam deze mensen ook niet serieus, natuurlijk.
ik heb het over de fokkers die zeggen dat Marokkanen Marokko als beloofde land zien.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat raar. Net zeg je nog dat iemand niet voor alle Marokkanen kan spreken, maar als iemand dat dan op zodanige manier doet dat het in jouw straatje past, vind je dat geen probleem.
Dit is toch een beetje een clichématig sprookjesbeeld van de VS. Je hebt daar gigantische kloven tussen bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ze wonen in aparte wijken daar.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit is toch een beetje een clichématig sprookjesbeeld van de VS. Je hebt daar gigantische kloven tussen bevolkingsgroepen.
En presteren heel verschillend, sociaal-economisch.quote:
Ja, dat snap ik.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
ik heb het over de fokkers die zeggen dat Marokkanen Marokko als beloofde land zien.
Hetzelfde in Ede op kleine schaal.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
En presteren heel verschillend, sociaal-economisch.
Zal het dan uitgebreid melden:quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik.
En ik zeg dat je nogal selectief bent in je verontwaardiging over generalisaties. Want als 1 reactie later iemand stelt dat de meeste Marokkanen Nederland wel als hun thuis zien, begin je er niet over en volgt er een 'Ow ja maar ik nam die anderen toch niet serieus hoor'. Terwijl die stelling net zo goed niet aan te tonen is.
Maargoed, doet er ook niet echt toe. Stom van me om op te merken.
Het zijn wél Marokkanen. Dat moet je gewoon kunnen zeggen. Maar dan moet je er ook iets aan doen. En natuurlijk stralen zaken af naar de groep en krijg je dan minder snel een baan. Maar die problemen zijn er al 20+ jaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 07:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
’Geen ruimte voor tuig’
De Marokkaanse consul heeft niets te zoeken in Ede. Tot die conclusie komt het kabinet, valt op te maken uit de reactie van minister Asscher (Integratie) op de recente onrust in de Gelderse plaats.
„Het is aan de gemeente Ede en aan de Nationale Politie om orde en gezag te herstellen”, zegt de PvdA-bewindsman.
Volgens Asscher gaat het hier niet om een probleem dat specifiek om jongeren met een Marokkaanse achtergrond draait. „Laat niet het beeld ontstaan dat we de regels zelf niet handhaven of dat dit alleen Marokkanen zijn. Het zijn Nederlanders.”
Nadat er afgelopen week rellen waren ontstaan in Ede na de sluiting van een theehuis, toog de Marokkaanse consul naar de gemeente. Daarmee ontstond de indruk dat hij wilde doen wat de Nederlandse overheid niet lukte, namelijk het voorkomen van nieuwe ongeregeldheden door Marokkaanse raddraaiers. Volgens de Edese burgemeester Van der Knaap (CDA) kwam de diplomaat echter uit belangstelling langs en voor het aanbieden van excuses.
Die verontschuldigingen zijn overbodig, vindt Asscher. „Jongeren die zich misdragen moeten streng worden aangepakt op basis van de Nederlandse wet. Geen ruimte voor tuig. Wie dan ook. Waar dan ook”, aldus Asscher. „Excuses van Marokko zijn wat mij betreft sympathiek maar onnodig want dit is de verantwoordelijkheid van die jongeren zelf, van hun ouders.”
De PvdA-bewindsman kiest er met zijn reactie duidelijk voor om ook de andere kant van het incident in Ede te belichten. Zo wijst hij erop dat de buurt in opstand is gekomen en heeft gedemonstreerd tegen de rellen. „Het is ook mooi dat Marokkaanse buurtbewoners laten zien dat ze net zo goed tabak hebben van jongeren die het voor iedereen - in de eerste plaats voor de mensen in hun eigen wijk - versjteren.”
Volgens Asscher verpest het ’tuig’ het door hun gerel ook ’voor Nederlands Marokkaanse jongeren die zo vaak worden afgewezen bij een sollicitatie en dit niet verdiend hebben’.
http://www.telegraaf.nl/b(...)te_voor_tuig___.html
Je hebt gelijk, ik was aan het mierenneuken. Mea culpa.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zal het dan uitgebreid melden:
Er zijn allochtonen die hun vaderland als thuisland zien.
Er zijn allochtonen die Nederland als thuisland zien.
Ik kan niets met mensen die denken dat alle allochtonen niet Nederland als thuisland zien.
Dat laatste is natuurlijk ook vaak niet zo. Het is idd jammer als je zo wordt gezien. Maar het is wel zo dat je je Nederlands kan voelen......en iets anders. Waar het fout gaat is hier wonen als 'allochtoon' en dan gaan zeuren over dit land. Dat trek ik slecht. Maar dat heb ik ook in het buitenland met Nederlanders die klagen over een ander land.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kan niets met mensen die denken dat alle allochtonen niet Nederland als thuisland zien.
Ik heb het recht te zeuren over Nederland, waarom zou ik dat niet mogen? Of zie je mij nog als iemand die terug gaat?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk ook vaak niet zo. Het is idd jammer als je zo wordt gezien. Maar het is wel zo dat je je Nederlands kan voelen......en iets anders. Waar het fout gaat is hier wonen als 'allochtoon' en dan gaan zeuren over dit land. Dat trek ik slecht. Maar dat heb ik ook in het buitenland met Nederlanders die klagen over een ander land.
Beetje nederlander ziet als 1e recht het recht om te zeurenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik heb het recht te zeuren over Nederland, waarom zou ik dat niet mogen? Of zie je mij nog als iemand die terug gaat?
Mooi toch? Wat is probleem?quote:Op maandag 16 mei 2016 10:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Opnieuw autobrand in wijk Veldhuizen Ede
Weer is het raak in de Edese wijk Veldhuizen. Afgelopen nacht is opnieuw een auto in brand gestoken.
Dat gebeurde aan de Lunenburg in de wijk. De brandweer kwam rond 4.45 uur in actie. Volgens een buurvrouw hadden omwonenden het vuur toen al grotendeels geblust. Daarbij zijn emmers water en brandblussers gebruikt, die paraat stonden na eerdere autobranden. Voor zover bekend is de dader spoorloos.
[ afbeelding ]
Het was de afgelopen week relatief rustig in Veldhuizen; de laatste poging tot brandstichting vond een week geleden plaats.
Woede over sluiting honk Marokkaanse vereniging
Volgens burgemeester Van der Knaap zijn ongeregeldheden in de wijk direct te koppelen aan het sluiten van het honk van de Marokkaanse vereniging in De Lindenhorst. Ook komt er geen nieuw pand voor de groep in de wijk. Een tiental Marokkaanse relschoppers terroriseert sinds begin mei de wijk door onder meer auto's in brand te steken.
Er is extra politie in de wijk en vanaf begin deze maand is een samenscholingsverbod van kracht.
http://www.omroepgelderla(...)-wijk-Veldhuizen-Ede
geen "hangplek"quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:46 schreef JZthaB het volgende:
Dit is het probleem aardig in beeld bij TV Gelderland:
Onzin. Je kiest voor een land om er te wonen. Dan omarm je de desbetreffende cultuur, spreek je diens taal en maak je jezelf productief. Anders moet je er niet willen wonen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk best in een land gaan wonen en je eigen roots bewaren. Zou ik ook doen als ik als Nederlander naar de VS of Canada ofzo zou verhuizen. Maar ik zou wel als de donder de taal van mijn nieuwe land willen leren, lokale vrienden en kennissen maken, me verdiepen in lokale tradities etc.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Onzin. Je kiest voor een land om er te wonen. Dan omarm je de desbetreffende cultuur, spreek je diens taal en maak je jezelf productief. Anders moet je er niet willen wonen.
Dat ligt deels aan de opvoeding en deels aan de bemoeizucht van Marokko die deze latere generaties automatisch een Marokkaanse nationaliteit verschaft. Dat zouden we per wet in Nederland moeten verbieden. Maak een wet die de dubbele nationaliteit verbied, ongeacht dit soort landen ze automatisch proberen te verschaffen. Je kunt alleen Nederlander zijn en in Nederland wonen als je jouw andere nationaliteit opgeeft.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk best in een land gaan wonen en je eigen roots bewaren. Zou ik ook doen als ik als Nederlander naar de VS of Canada ofzo zou verhuizen. Maar ik zou wel als de donder de taal van mijn nieuwe land willen leren, lokale vrienden en kennissen maken, me verdiepen in lokale tradities etc.
Punt is natuurlijk ook dat die reljeugd in Ede eigenlijk helemaal geen identiteit heeft. Dat is misschien wel hun grootste probleem. Ze voelen zich geen Nederlander maar als ze naar Marokko gaan worden ze daar ook uitgelachen door de 'echte' Marokkaan.
Heb zelf ook 2 paspoorten, nooit enige behoefte gevoeld om daarom mezelf te misdragen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat ligt deels aan de opvoeding en deels aan de bemoeizucht van Marokko die deze latere generaties automatisch een Marokkaanse nationaliteit verschaft. Dat zouden we per wet in Nederland moeten verbieden. Maak een wet die de dubbele nationaliteit verbied, ongeacht dit soort landen ze automatisch proberen te verschaffen. Je kunt alleen Nederlander zijn en in Nederland wonen als je jouw andere nationaliteit opgeeft.
Dat hadden ze vanaf het begin moeten doen. Nu zit je met de gebakken peren met generaties die worstelen met een dubbele identiteit. Met alle aanverwante problematiek erom heen.
Landen als Turkije en Marokko geven niet voor niets automatisch hun nationaliteit aan het nageslacht van immigranten in het buitenland. Dat doen ze om hier invloed uit te oefenen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heb zelf ook 2 paspoorten, nooit enige behoefte gevoeld om daarom mezelf te misdragen.
En hoe denk je dat het verbieden van een dubbel paspoort voor iedereen hier gaat helpen? Nig afgezien van het feit dat NL niks te zeggen heeft over paspoort uitgifte van andere landen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Landen als Turkije en Marokko geven niet voor niets automatisch hun nationaliteit aan het nageslacht van immigranten in het buitenland. Dat doen ze om hier invloed uit te oefenen.
Ze moedigen hun mensen niet aan om volledig te integreren in de cultuur van het buitenland. Hun invloed rijkt zelfs zover tot de naamkeuze van nieuw geborene in Nederland. Het zal nooit een niet-Marokkaanse of Turkse naam zijn. De eerste Marokkaan die Kees of Linda heet moet ik nog tegenkomen.
Het ontvangen van uitkeringen in het buitenland na remigratie zijn allemaal redenen om die dubbele nationaliteit in stand te houden. Voor criminelen is zo'n dubbele nationaliteit een pre als hun thuisland geen uitleveringsverdrag heeft met Nederland.
Kortom, ik zie veel meer nadelen dan voordelen. Dan wordt het tijd hierover wetten aan te passen.
Je pareert die landen eenvoudig door een dubbele nationaliteit in Nederland te verbieden. Laat die landen hun onderdanen in het buitenland maar een eigen nationaliteit aanmeten. Het gevolg is dat ze dan linea recta terug gaan naar die landen. Dan is het grapje zo voorbij.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En hoe denk je dat het verbieden van een dubbel paspoort voor iedereen hier gaat helpen? Nig afgezien van het feit dat NL niks te zeggen heeft over paspoort uitgifte van andere landen.
Ben het niet eens met je constatering. Paspoort is voor mij gewoon een documentje wat ik nodig heb om te reizen. Hangt mijn identiteit echt niet mee samen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:35 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je pareert die landen eenvoudig door een dubbele nationaliteit in Nederland te verbieden. Laat die landen hun onderdanen in het buitenland maar een eigen nationaliteit aanmeten. Het gevolg is dat ze dan linea recta terug gaan naar die landen. Dan is het grapje zo voorbij.
Een verbod op de dubbele nationaliteit als voorwaarde om in Nederland te verblijven zal zeker internationale stof doen opwaaien. Er zal in het begin veel weerstand zijn. Maar je moet verder kijken naar de langere termijn. Het zal de integratie eerder goed dan kwaad doen. Iedereen is dan volbloed Nederlander, zonder keuze tussen etniciteit. Natuurlijk zal die uitwerking nog twee generaties duren, maar we kunnen nu constateren dat een dubbele nationaliteit polarisatie bevorderd in plaats dat het de polarisatie verminderd.
Als je het puur naar het persoonlijke trekt, begrijp ik je constatering. Maar ik haalde hele andere factoren aan waarom landen als Turkije en Marokko automatisch hun nationaliteit verstrekken aan het hier geboren nageslacht van die toenmalige immigranten. Dat doen ze omdat ze hiermee invloed kunnen uitoefenen. Daar moet gewoon een einde aan komen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ben het niet eens met je constatering. Paspoort is voor mij gewoon een documentje wat ik nodig heb om te reizen. Hangt mijn identiteit echt niet mee samen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |