Maar géén stageplekkenquote:Op zondag 8 mei 2016 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij hebben dezelfde middelen gekregen als ik: kleuterschool, lage school, middelbare school etc.
De aanpak was gericht op blanke jongetjes en meisjes. De zgn. Bastiaans en Angela's van deze wereld. De Fatima's en Abdullah's kregen onderwijs op een manier die hun niet helemaal past.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij hebben dezelfde middelen gekregen als ik: kleuterschool, lage school, middelbare school etc.
Ik ben het met je eens.!quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De aanpak was gericht op blanke jongetjes en meisjes. De zgn. Bastiaans en Angela's van deze wereld. De Fatima's en Abdullah's kregen onderwijs op een manier die hun niet helemaal past.
Je kunt me ongelijk even. Maar zie hier de resultaten.²
ik ben het volledig met je eens.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De aanpak was gericht op blanke jongetjes en meisjes. De zgn. Bastiaans en Angela's van deze wereld. De Fatima's en Abdullah's kregen onderwijs op een manier die hun niet helemaal past.
Ik begrijp niet wat de huidskleur, of de afkomst van de (voor)ouders, ermee te maken heeft. Waarom zou je het onderwijs voor hen moeten aanpassen?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De aanpak was gericht op blanke jongetjes en meisjes. De zgn. Bastiaans en Angela's van deze wereld. De Fatima's en Abdullah's kregen onderwijs op een manier die hun niet helemaal past.²
Ze hebben toch precies hetzelfde onderwijs gehad?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is ook waar het mis gaat met Marokkanen, of überhaupt mensen die uit landen komen waar de Islam dominant is: alles is de schuld van anderen en zelfreflectie is 0,0.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
...maar ouders die geen enkele interesse in hun kinderen hebben. Dat maakt nogal veel uit.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben toch precies hetzelfde onderwijs gehad?
Dit zou inderdaad de beste oplossing zijn, dan hou de goedwillende over en die krijgen dan ook gelijk betere naam. En ik vind het ook flink uit de handlopen met al die motorbendes. Ik vind trouwens ook dat eindeloos geprocedeer van de heer Holleeder triest, kunnen ze die man niet gewoon op een Cola fles laten zittenquote:Op zondag 8 mei 2016 15:21 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit zijn criminelen en tuig die opvoeding van de straat hebben genoten, veel ouders weten niet eens wat er in Nederland afspeelt en kunnen hun kinderen niet fatsoenlijk opvoeden. Dat is de werkelijkheid bij veel Marokkaanse ouders (vaak zijn het 1e of 2e generatie Marokkanen) en dan je heb je nog veel meer factoren die erbij komen kijken die ervoor zorgen dat de integratie niet goed loopt. Zelf heb ik ook op dit forum vaker aangegeven om harder en groter te straffen inzake criminele jongeren met een dubbelpaspoort. Pak hun nationaliteiten af en ik garandeer dat Nederland een prachtige plek wordt met minder (Marokkaans) straatterreur.
Dat maakt alles uit idd. Waarom zou dat zo zijn? Je wilt toch graag weten hoe je kind zich ontwikkelt?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
...maar ouders die geen enkele interesse in hun kinderen hebben. Dat maakt nogal veel uit.
quote:Op zondag 8 mei 2016 19:18 schreef SR4 het volgende:
[..]
Dit is ook waar het mis gaat met Marokkanen, of überhaupt mensen die uit landen komen waar de Islam dominant is: alles is de schuld van anderen en zelfreflectie is 0,0.
Ik vind zijn voorstel effectief, laten we het omdraaien er komen plotseling veel Nigerianen van van een deel crimineel is, dan is het toch geen slechte oplossing om het criminele deel uit te zetten. (en dan heb ik het natuurlijk niet over mensen die een keer door rood gereden zijn)quote:Op zondag 8 mei 2016 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In de zin van "kijk mij eens er bij willen horen over de rug van (hitsige???) Marokkanen".²
Ofwel, een groepsfoto van groenlinks.quote:
In Amerika heb je trouwens heel veel criminaliteit, en als je wel eens Amerikaanse films kijkt moet je eens op de wegen (veel gaten) letten het lijkt Roemenië wel, geef mij maar Europa..quote:Op zondag 8 mei 2016 15:33 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Amerika is imo de laatste die over mensenrechten mag praten.
Plus de cultuur van ziekelijk primair gedrag en je bent er.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:18 schreef SR4 het volgende:
[..]
Dit is ook waar het mis gaat met Marokkanen, of überhaupt mensen die uit landen komen waar de Islam dominant is: alles is de schuld van anderen en zelfreflectie is 0,0.
En daar wringt de schoen. Scholen moeten een specifiekere aanpak hanteren voor dit soort lui. Je kunt niet een zelfde aanpak die je geeft aan dagelijks speculaas etende kinderen geven aan kinderen die hun vochtige mondje insmeren met Spaanse peper.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben toch precies hetzelfde onderwijs gehad?
Juist die aparte benadering lijkt mij helemaal verkeerd. En waarom hebben de ouders geen of weinig interesse in hun kinderen? Weet jij dat? En waarom doen Marokkaanse meisjes het beduidend veel beter dan de jongens?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En daar wringt de schoen. Scholen moeten een specifiekere aanpak hanteren voor dit soort lui. Je kunt niet een zelfde aanpak die je geeft aan dagelijks speculaas etende kinderen geven aan kinderen die hun vochtige mondje insmeren met Spaanse peper.
Er is maatwerk nodig. Ten slotte zijn ze zeker 8 uur per dag in de weer met leraren en andere kadetten.²
Deze aparte benadering is slechts van tijdelijke aard. Ik ben van mening dat deze problemen met elke generatie minder zullen worden.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist die aparte benadering lijkt mij helemaal verkeerd. En waarom hebben de ouders geen of weinig interesse in hun kinderen? Weet jij dat? En waarom doen Marokkaanse meisjes het beduidend veel beter dan de jongens?
Wil je dan aparte scholen? Dat werkt toch juist apartheid in de hand?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Deze aparte benadering is slechts van tijdelijke aard. Ik ben van mening dat deze problemen met elke generatie minder zullen worden.²
Alweer met je eens maar helaas zal een dergelijk voorstel het bij de linkse knuffelpartijen nooit halen.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Deze aparte benadering is slechts van tijdelijke aard. Ik ben van mening dat deze problemen met elke generatie minder zullen worden.²
Van de eerste en 2de generatie weet ik dat ze vooral bezig waren met centjes verdienen. Ze hebben nooit de intentie gehad hier te blijven. Eigenlijk was alles er op gericht om terug te gaan.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wil je dan aparte scholen? Dat werkt toch juist apartheid in de hand?
En heb je nog antwoord op mijn vraag over de ouders of heb je geen idee?
Ik zal het met gruizigheid lezen BSB.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van de eerste en 2de generatie weet ik dat ze vooral bezig waren met centjes verdienen. Ze hebben nooit de intentie gehad hier te blijven. Eigenlijk was alles er op gericht om terug te gaan.
Deze reportage geeft op vrijwel alle vragen antwoord, echt vochtig:
Dat is opvallend, ja. Hier bij Sanquin zie je de dames vooral als analist, in opleiding of afstuderend, geven leiding aan afdelingen of speciale units, terwijl ik de mannen voornamelijk in ondersteundende taken zie, schoonmaak of lopende band werk.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En waarom doen Marokkaanse meisjes het beduidend veel beter dan de jongens?
De meisjes doen gewoon wat van ze gevraagd wordt op school, voor de jongens is dat een teken van zwakte (of bounty-gedrag).quote:Op zondag 8 mei 2016 20:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat is opvallend, ja. Hier bij Sanquin zie je de dames vooral als analist, in opleiding of afstuderend, geven leiding aan afdelingen of speciale units, terwijl ik de mannen voornamelijk in ondersteundende taken zie, schoonmaak of lopende band werk.
Geen wonder dat men wil onderdrukken wat slimmer is
Pilletje vergeten?quote:Op zondag 8 mei 2016 20:08 schreef PSVCL het volgende:
GOEIE INITIATIEF VAN DE MAROKKANEN IN EDEN .
PAK ZE MAAR HARD AAN DIE KUTKNDEREN
KAMPIOENUHHH
Het initiatief is zeker goed. En dapper want er is moed voor nodig aangezien tuig beschermd wordt. Tijd voor een burgemeester die wél thuis is als zijn burgers hem nodig hebben. Al zijn burgers.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:08 schreef PSVCL het volgende:
GOEIE INITIATIEF VAN DE MAROKKANEN IN EDEN .
PAK ZE MAAR HARD AAN DIE KUTKNDEREN
KAMPIOENUHHH
Meer vrouwenquote:
Ik heb juist het idee dat ze daar boven willen staan en hun eigen pad kiezen, zelfs kassameisjes bij de AH doen dat, van de ene op andere dag de hoofddoek afleggen en een prachtige bos zwarte krullen tonen, damnquote:Op zondag 8 mei 2016 20:05 schreef tfors het volgende:
[..]
De meisjes doen gewoon wat van ze gevraagd wordt op school
Zijn kinderen van 15/16 jaar schandalig als je die als gemeente niet kan aanpakken.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het initiatief is zeker goed. En dapper want er is moed voor nodig aangezien tuig beschermd wordt. Tijd voor een burgemeester die wél thuis is als zijn burgers hem nodig hebben. Al zijn burgers.
Idd.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:21 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zijn kinderen van 15/16 jaar schandalig als je die als gemeente niet kan aanpakken.
Waardeloze burgemeester
Interessante docu.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van de eerste en 2de generatie weet ik dat ze vooral bezig waren met centjes verdienen. Ze hebben nooit de intentie gehad hier te blijven. Eigenlijk was alles er op gericht om terug te gaan.
Ik zit dit nu te bekijken tweeluik.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je beseft dat de laatste 3 punten van je lijstje meestal met moslims geassocieerd wordenquote:Op maandag 9 mei 2016 20:34 schreef Szikha2 het volgende:
Wat zo erg is. Al dat focus op Marokkaanse of moslim gemeenschap zorgt niet alleen voor meer scheiding , iets wat we juist niet willen maar het leidt ook nog eens af van zaken die echt schrijnend zijn. Men heeft het allemaal over onze Neder moslims maar ondertussen : de graai cultuur in de zorg. Ouderen in Nederland die zelf maar moeten uitzoeken. In hun eigen pis liggen. Zware achteruitgang van de zorg. Nederlanders betalen zich kapot aan eigen risico. Steeds meer beperkingen. Huisartsen die meer zorg moeten opnemen die een burn out krijgen en zelfs stijging van zelfmoord onder huisartsen. Enorme macht van de zorgverzekeraars. Gehandicapten die aan hun lot overgelaten worden. Te weinig personeel. Flex werkers. Geestelijk gestoorden worden op straat gedumpt door de bezuinigingen. Enorme groei van Nederlanders die onder de armoede grens komen. Meer aanmeldingen bij voedselbanken. Uitkeringen worden gekort. Eisen voor een uitkeringen zijn onhaalbaar. Studie financiering waaraan gesnoept wordt. Leraren tekort. Kwaliteit van onderwijs gaat naar beneden. Meer dan 71 miljard (!!) euro is niet aan zorg verleend door de overheid maar gestolen. Mantelzorgers kunne het niet meer aan. Geweld tegen ambulance personeel. Geweld tegen ambtenaren ( politie). Geen respect meer voor mensen.
Moet ik nog doorgaan? Maar nee we zijn allemaal bezig met het moslim 'probleem'.
Om over de bijstandsfraude (verzwegen vermogen buitenland) en studiefinancieringfraude nog maar te zwijgen..quote:Op maandag 9 mei 2016 20:53 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je beseft dat de laatste 3 punten van je lijstje meestal met moslims geassocieerd worden?
Dus er is overlap
Ede had vroegah 7 kazernes... (5 op kazcplx Ede-west/ PMK en 2 op kazcplx Ede-oost)... Maar ja, oa voormalig beroepsmilitair, staatsecretaris van Defensie en nu de burgemeester van Ede vond dat dat allemaal wel wegbezuinigd kon worden...quote:
Ja, die zijn er.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:29 schreef tfors het volgende:
Beetje off-topic, maar zijn er trouwens veel Marokkaanse families waar de dochter wel met een Nederlander thuis kan komen? Kom vaak erg leuke dames tegen.. (puur hypothetische vraag verder hoor)
Ow ja? Kun je dit verder uitleggen?quote:Op maandag 9 mei 2016 20:53 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je beseft dat de laatste 3 punten van je lijstje meestal met moslims geassocieerd worden?
Dus er is overlap
Dat ligt er maar net aan... Bij de Riffijnen kan je echt niet met een Nederlander thuis komen, behalve als de vrouw uit een scheiding komt en al eerder getrouwd geweest is. Wat betreft de niet-Riffijnen: die zijn hier wat makkelijker mee, maar dan alsnog moet de Nederlander wel bekeerd zijn naar de Islam. En uiteraard heb je daarnaast ook nog Marokkanen die er helemaal niet moeilijk om doen, maar dat is uiteraard een kleine minderheid. (Ik heb dit vaker bij mijn Marokkaanse familie gezien)quote:
De vraag is of het mogelijk is, ja het is mogelijk is dan het antwoord.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:47 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan... Bij de Riffijnen kan je echt niet met een Nederlander thuis komen, behalve als de vrouw uit een scheiding komt en al eerder getrouwd geweest is. Wat betreft de niet-Riffijnen: die zijn hier wat makkelijker mee, maar dan alsnog moet de Nederlander wel bekeerd zijn naar de Islam. En uiteraard heb je daarnaast ook nog Marokkanen die er helemaal niet moeilijk om doen, maar dat is uiteraard een kleine minderheid. (Ik heb dit vaker bij mijn Marokkaanse familie gezien)
1e huis. Ze zijn hier op vakantie, niet in Marokkoquote:Op maandag 9 mei 2016 21:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja dan zijn ze week of 6-8 naar 2e huis.
Ja, want het zijn geen Nederlanders en dat zullen ze nimmer zijn.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:52 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
1e huis. Ze zijn hier op vakantie, niet in Marokko
Natuurlijk is het mogelijk, maar we moeten het ook realistisch zien. Marokkanen trouwen liever onder elkaar dan dat zij een relatie aangaan met een Nederlander. Het komt ook weinig voor.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De vraag is of het mogelijk is, ja het is mogelijk is dan het antwoord.
Dat is toch wat ze zelf roepen?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, want het zijn geen Nederlanders en dat zullen ze nimmer zijn.
Toch?
Dat moet je zelf aan ze vragen. De Marokkanen die ik ken en spreek in de buurt geven aan dat Marokko gewoon hun thuis is. Zij zeggen niet ik ga op vakantie, ze zeggen ik ga naar huisquote:Op maandag 9 mei 2016 21:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, want het zijn geen Nederlanders en dat zullen ze nimmer zijn.
Toch?
Is dat vreemd dan?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Natuurlijk is het mogelijk, maar we moeten het ook realistisch zien. Marokkanen trouwen liever onder elkaar dan dat zij een relatie aangaan met een Nederlander. Het komt ook weinig voor.
Wie is ze precies?quote:
Ja die zijn er wel. Zeldzaam. Beste vriendin van mij is getrouwd met een Nederlander ( zij is zelf geboren in Tunesië)quote:Beetje off-topic, maar zijn er trouwens veel Marokkaanse families waar de dochter wel met een Nederlander thuis kan komen? Kom vaak erg leuke dames tegen.. (puur hypothetische vraag verder hoor)
Nee is niet vreemd.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Is dat vreemd dan?
[..]
Wie is ze precies?
Ja, naast jou onder jouw steen.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Dat moet je zelf aan ze vragen. De Marokkanen die ik ken en spreek in de buurt geven aan dat Marokko gewoon hun thuis is. Zij zeggen niet ik ga op vakantie, ze zeggen ik ga naar huis![]()
Leef je onder een steen?
Uit de buurt zo'n 150.. Ik zeg niet dat zij een spreekbuis zijn. Maar jij hebt totaal nog geen levenservaring op bepaalde vlakken merk ik alquote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, naast jou onder jouw steen.
Hoeveel Marokkanen ken jij en waarom zijn zij een spreekbuis voor alle Marokkanen?
Tunesiërs zijn dan totaal niet te vergelijken met Marokkanen qua mentaliteit, Tunesiers zijn over het algemeen seculier en hebben meer gemeen met democratische normen en waarden dan de Marokkanen. Marokkanen zijn ook meer gehecht aan hun religie en hun cultuur, en die is alles behalve seculier en democratisch.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ja die zijn er wel. Zeldzaam. Beste vriendin van mij is getrouwd met een Nederlander ( zij is zelf geboren in Tunesië)
In Algerijnse kringen zie ik het nauwelijks. Maar ken niet alle Algerijnen van NL en Frankrijk.
Maar over het algemeen is het eerder andersom dat de zoon met een Nederlandse of Franse dame trouwt![]()
Maar dat is niet erg of abnormaal.
Tsja de poen maken ze hier.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:52 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
1e huis. Ze zijn hier op vakantie, niet in Marokko
Bij de vrouwen ligt dan anders vreemd genoeg, die doen het namelijk wel goed.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Natuurlijk is het mogelijk, maar we moeten het ook realistisch zien. Marokkanen trouwen liever onder elkaar dan dat zij een relatie aangaan met een Nederlander. Het komt ook weinig voor.
Eehm, serieus ?quote:
Waarom word je persoonlijk? Voel je je beledigd door mijn opmerking?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:57 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Uit de buurt zo'n 150.. Ik zeg niet dat zij een spreekbuis zijn. Maar jij hebt totaal nog geen levenservaring op bepaalde vlakken merk ik al
Heb je bronnen en feiten of is dit jouw supersterke onderbuikgevoelens?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eehm, serieus ?
Simpel gezegd: als men bijvoorbeeld hoort dat ambulancepersoneel bedreigd, geslagen, bekogeld etc. is is de aanname al snel dat "het wel weer moslims zullen zijn geweest".
Wat in de meeste gevallen ook klopt. Zeker in de gevallen waarover FOK! bericht
Marokkanen zien Nederland als hun eerste 'huis', iemand die wat anders beweert praat bullshit. Natuurlijk heb je hier en daar, maar geloof mij maar de meeste Marokkanen willen niets liever dan de rest van hun leven hier in Nederland blijven.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom word je persoonlijk? Voel je je beledigd door mijn opmerking?
Die 150 Marokkanen die jij spreekt zijn geen spreekbuis voor de duizenden Marokkanen in Nederland, ik begrijp dat het makkelijk is om je te laten leiden door dat groepje, maar wellicht is het tijd om eens verder te kijken? In wat voor wijk woon je? Gezien je 150 Marokkanen om je heen hebt vermoed ik een niet al te sterke wijk?
Turken doet dat net zo , hebben hun kinderen wat beter in de hand.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het is eigenlijk best wel heerlijk om als Marokkaan in Nederland te leven, je hebt namelijk veel kansen en je kan goede onderwijs genieten, daarnaast heb je een dubbelpaspoort en kan je van 2 landen profiteren. Je kan als het ware al je inkomen in Marokko dumpen en een villa bouwen terwijl de belastingdienst in Nederland geen idee heeft en ga zo maar door. Marokkanen kunnen meer genieten van het leven dan Nederlanders vind ik, en Marokkanen zijn werkelijk waar echte levensgenieters.
Ik nam deze mensen ook niet serieus, natuurlijk.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:02 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Marokkanen zien Nederland als hun eerste 'huis', iemand die wat anders beweert praat bullshit. Natuurlijk heb je hier en daar, maar geloof mij maar de meeste Marokkanen willen niets liever dan de rest van hun leven hier in Nederland blijven.
Turken komen uit een land met een hele andere cultuur dan die van de Marokkanen, maar alsnog vind ik het best meevallen. Ik nodig je een keertje uit om Transvaal en de Schilderswijk te bezoeken, bomvol met criminele en irritante Turken.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Turken doet dat net zo , hebben hun kinderen wat beter in de hand.
Opsporing Verzocht....quote:Op maandag 9 mei 2016 22:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb je bronnen en feiten of is dit jouw supersterke onderbuikgevoelens?
Dat is jouw bron, ja? Ben je serieus nu?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Opsporing Verzocht....![]()
Elke week weer verse voorraad
Ik zit me serieus af te vragen of je dat gedrag in Ede nu probeert goed te praten...quote:Op maandag 9 mei 2016 22:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat is jouw bron, ja? Ben je serieus nu?
Kom uit Tilburg met ook nog Surinamers, Antillianen en Molukkers van oudsher aanwezig samen met echte Tokkies en Kampers.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Turken komen uit een land met een hele andere cultuur dan die van de Marokkanen, maar alsnog vind ik het best meevallen. Ik nodig je een keertje uit om Transvaal en de Schilderswijk te bezoeken, bomvol met criminele en irritante Turken.
Je maakt weer een hele vreemde aanname.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zit me serieus af te vragen of je dat gedrag in Ede nu probeert goed te praten...
Dan moet je toch wel weten dat Turken niet zo superveel verschillen van Marokkanen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kom uit Tilburg met ook nog Surinamers, Antillianen en Molukkers van oudsher aanwezig samen met echte Tokkies.
Turken verschillen wel degelijk van Marokkanen.. Je gaat een Noord-Afrikaan toch niet vergelijken met een Aziaat qua cultuur?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel weten dat Turken niet zo superveel verschillen van Marokkanen.
wat zei je zelf ookalweer toen ik je vroeg of je nederlander was?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, naast jou onder jouw steen.
Hoeveel Marokkanen ken jij en waarom zijn zij een spreekbuis voor alle Marokkanen?
Toch wel, ze hebben ook hekel aan elkaar.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel weten dat Turken niet zo superveel verschillen van Marokkanen.
'Supersterke Onderbuikgevoelens' is ook richting persoonlijk, maar dit terzijde.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb je bronnen en feiten of is dit jouw supersterke onderbuikgevoelens?
Wat zei ik toen?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
wat zei je zelf ookalweer toen ik je vroeg of je nederlander was?
Nee, voldoende eigen ervaringen met dit soort "jeugd" en er nooit last van gehad.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je maakt weer een hele vreemde aanname.
Is jouw bron serieus Opsporing Verzocht?
Zo vreemd dat men spreekt over het willen creëeren van een wij gevoel en vervolgens een groot deel van diezelfde mensen de anderen gaan oordelen op afkomst/religie etc.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Supersterke Onderbuikgevoelens' is ook richting persoonlijk, maar dit terzijde.
Er zit wel een kern van waarheid in wat hij hier neerlegt. Veel Marokkanen en Turken (tweede en derde generatie) voelen zich nog Marokkaan of Turk.
Ik heb dit onderwerp al eens aangestipt, omdat ik van mening ben dat de nationaliteit een belangrijke factor in dit gegeven speelt.
De overheden van Turkije en Marokko hebben heel veel invloed op de de vorming van de identiteit van de hier geborenen,
Ik vind dit een slechte zaak, omdat het totaal niet bijdraagt aan een 'wij-gevoel'.
Dat wij-gevoel hoeft van mij niet zo.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zo vreemd dat men spreekt over het willen creëeren van een wij gevoel en vervolgens een groot deel van diezelfde mensen de anderen gaan oordelen op afkomst/religie etc.
quote:Op maandag 9 mei 2016 22:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
eerst moslima en daarna meer marrokaan dan nederlander. Waar zit die zoektool ookalweer
Waarom niet?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat wij-gevoel hoeft van mij niet zo.
Het geld dat vanuit hier daarheen stroomt, maakt dat die buitenlandse landgenoten belangrijk zijn voor die landen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Supersterke Onderbuikgevoelens' is ook richting persoonlijk, maar dit terzijde.
Er zit wel een kern van waarheid in wat hij hier neerlegt. Veel Marokkanen en Turken (tweede en derde generatie) voelen zich nog Marokkaan of Turk.
Ik heb dit onderwerp al eens aangestipt, omdat ik van mening ben dat de nationaliteit een belangrijke factor in dit gegeven speelt.
De overheden van Turkije en Marokko hebben heel veel invloed op de de vorming van de identiteit van de hier geborenen,
Ik vind dit een slechte zaak, omdat het totaal niet bijdraagt aan een 'wij-gevoel'.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-turks-of-marokkaans
Ik probeerde aan te stippen dat het hier een wisselwerking betreft, maar dat het mijn inziens vooral met het opdringende karakter van de onvermijdelijke nationaliteit te maken heeft.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zo vreemd dat men spreekt over het willen creëeren van een wij gevoel en vervolgens een groot deel van diezelfde mensen de anderen gaan oordelen op afkomst/religie etc.
Ik denk dat men verder komt met een maatschappij die werkt vanuit een wij-gevoel in plaats van een zij en wij wereld te creëeren?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de koembaja-mij lord
Tja. Dan zou Nederland wellicht minder hard moeten bukken voor landen als Turkije en Marokko?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik probeerde aan te stippen dat het hier een wisselwerking betreft, maar dat het mijn inziens vooral met het opdringende karakter van de onvermijdelijke nationaliteit te maken heeft.
IK BEN NIET EENS MAROKKAANSEquote:Op maandag 9 mei 2016 22:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja. Ik zoek het graag op als ik het voor elkaar krijg.
Ik ben al 9 jaar gestopt met smoken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |