abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162049722
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het thuisland is dichterbij.
ik denk dat het voor amerikanen en immigranten daar een grotere deal is. Daar heb je echt het "trotse amerikaan" idee. Ik ken een hoop trotse mensen, maar geen van die mensen haalt zijn trots uit het land waar hij woont.
pi_162049729
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

dat stoort je meer dan dat er marrokanen overgevlogen moeten worden om zich er mee te bemoeien?
Eerlijk?

Ja.

Wat ik vooral vind, is dat lokale bestuurders en de lokale democratie de middelen moeten inzitten die ze kunnen inzetten. Mocht de burgemeester keihard falen, kan de Raad de burgemeester dwingen af te treden.
pi_162049751
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:43 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Lang niet elke, hoor. Er zijn daar hele volksstammen Chinezen die verder níets met 'the U.S.A.' hebben.
Mexicanen, Cubanen zet er ook maar bij.
pi_162049757
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Eerlijk?

Ja.

Wat ik vooral vind, is dat lokale bestuurders en de lokale democratie de middelen moeten inzitten die ze kunnen inzetten. Mocht de burgemeester keihard falen, kan de Raad de burgemeester dwingen af te treden.
waarom?
pi_162049781
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:44 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik denk dat het voor amerikanen en immigranten daar een grotere deal is. Daar heb je echt het "trotse amerikaan" idee. Ik ken een hoop trotse mensen, maar geen van die mensen haalt zijn trots uit het land waar hij woont.
Spaanse taal rukt op in de USA.
pi_162049824
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:46 schreef Murdera het volgende:

[..]

waarom?
Ik ga even ontopic, in die wijk is het om de paar jaar wel feest al jarenlang.
pi_162049857
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:46 schreef Murdera het volgende:

[..]

waarom?
Ik weet weinig van de details om te kunnen beoordelen of het raadplegen van de consul een goed idee is. Komt het initiatief van hem? Wie betaalt hem? Tegen welk tarief?

Natuurlijk, het moet niet zo zijn dat de gemeente Ede 100% afhankelijk wordt van dat soort figuren, nee. Of afhankelijk zijn van een diener van een andere staat.

Laat alsjeblieft de gemeente Ede dit probleem aanpakken. De evaluatie kan later.
pi_162049871
In de rest van Ede waar ook veel nationaliteiten wonen is helemaal niets aan de hand.
pi_162049998
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:49 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik weet weinig van de details om te kunnen beoordelen of het raadplegen van de consul een goed idee is. Komt het initiatief van hem? Wie betaalt hem? Tegen welk tarief?

Natuurlijk, het moet niet zo zijn dat de gemeente Ede 100% afhankelijk wordt van dat soort figuren, nee. Of afhankelijk zijn van een diener van een andere staat.

Laat alsjeblieft de gemeente Ede dit probleem aanpakken. De evaluatie kan later.
als die vent zo instort snap ik best dat hij hulp vraagt binnen de overheid.
pi_162050332
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:37 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Het is nergens verplicht om jezelf Nederlander te noemen en of te voelen, waar maak jij je nog druk om.
Ben er gevoelig voor. Komt door een domme collega van mij die Marokkanen ging bashen vandaag.
pi_162050406
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

als die vent zo instort snap ik best dat hij hulp vraagt binnen de overheid.
vind t raar.

Dubbel wel. Het altijd maar willen praten en het zoeken van een compromis werkt niet bij deze culturen.
pi_162050596
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

vind t raar.

Dubbel wel. Het altijd maar willen praten en het zoeken van een compromis werkt niet bij deze culturen.
Ik zeg niet dat het zomaar goed is, ik zeg vooral dat ik de bemoeienis buitengewoon vervelend is. En lieden die meteen gaan roepen dat de burgemeester moet aftreden, of blij zijn dat die burgemeester niet hun burgemeester is. Ja, dat vind ik schandalig, zeker als de dat doet als gemeenteraadslid van een andere gemeente.

Nee, niet netjes. Gerichte kritiek tot daar aan toe, maar meteen aan stoelpoten zagen, belachelijk.
pi_162050641
quote:
15s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt je tevens afvragen hoeveel respect eruit gaat vanuit de redactie van Powned als je je meest tedere verslaggeefster stuur. :N

:{²
Nee, dat vraagt geen enkel weldenkend mens zich af.
"Pools are perfect for holding water"
pi_162050649
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:09 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het zomaar goed is, ik zeg vooral dat ik de bemoeienis buitengewoon vervelend is. En lieden die meteen gaan roepen dat de burgemeester moet aftreden, of blij zijn dat die burgemeester niet hun burgemeester is. Ja, dat vind ik schandalig, zeker als de dat doet als gemeenteraadslid van een andere gemeente.

Nee, niet netjes. Gerichte kritiek tot daar aan toe, maar meteen aan stoelpoten zagen, belachelijk.
Maar het is zo lekker makkelijk scoren zo :)
pi_162050732
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:57 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Tunesiërs zijn dan totaal niet te vergelijken met Marokkanen qua mentaliteit, Tunesiers zijn over het algemeen seculier en hebben meer gemeen met democratische normen en waarden dan de Marokkanen. Marokkanen zijn ook meer gehecht aan hun religie en hun cultuur, en die is alles behalve seculier en democratisch.
Toch is de Tunesische gemeenschap momenteel in Frankrijk veel meer gesloten dan de Algerijnse bijvoorbeeld. Ik weet niet. Vroeger vond ik Marokkanen echt opener. Maar ligt beetje wie je tegenkomt.

Tunisien zijn rustiger qua aard dat sws. Algerijnen zijn opgefokt en Marokkanen zit er tussen in. Ik ken zelf niet zoveel Marokkanen in Frankrijjk.
Maar je kan als blonde vrouw absoluut savonds over straat lopen in Tunesië en ik denk niet dat je dit kan doen in Marokko of Algerije.

En ik wil nog reageren op jouw andere bericht. Je bent geboren in Nederland correct? Beide ouders Marokkaans? Ik ben geboren in Frankrijk en mijn vader is Tunisien en ben als kind naar Nederland gekomen en toch voel ik mij echt in eerste plaats een Nederlander en daarna een Fransman en eigenlijk helemaal niet Tunisien. Ik heb wel affectie met het land cultuur maar ik doe er zelf niets mee. Ik ben gewoon een Nederlander. Al moet ik eerlijk bekennen dat de aanslagen in Tunesië mij veel meer raken dan die in Brussel of Parijs.

Vroeger werd ik weleens boos dat mijn pa mij in de steek heeft gelaten en wil ik ook helemala niet meer van Tunesië weten. Nog altijd soms een afkeer. Zeker als ik Tunesiërs hoor lullen wat mij niet aanstaat dan kan ik echt opgefokt raken. En denk ik rot allemaal maar op heel noord Afrika.

Maar ik ga niet met stenen gooien :7

Ik denk dat als je uit een familie komt die gemixt is ( zowel vader als moederskant ) dit behoorlijke identiteitsproblemen met zich mee neemt. Ook omdat ik als kind zoveel gepest werd. Dat speelt allemaal een rol. Maar ik voel mij wel een Nederlander en zou ook echt niet weg willen.
pi_162051081
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Turken doet dat net zo , hebben hun kinderen wat beter in de hand.
Maar niemand van die kinderen die dat erven gaat er wonen. Weggegooid geld als je er dus helemaal voor krom ligt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_162051161
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:25 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maar niemand van die kinderen die dat erven gaat er wonen. Weggegooid geld als je er dus helemaal voor krom ligt.
De familie die er nog woont is er goed mee dan.
  maandag 9 mei 2016 @ 23:34:25 #268
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162051357
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan, in Nederland niet. Wat doen we fout in Nederland?
De VS heeft verhoudingsgewijs een redelijk kleine moslimpopulatie en problemen met Marokkaanse jongeren kennen ze daar nauwelijks.
Verder is het een totaal ander land, met een totaal andere mentaliteit, het maakt daar geen zak uit of je de taal spreekt, zolang je jezelf maar onderhoud en niet in de criminaliteit geraakt.
En niet elke allochtoon voelt zich Amerikaan. Waarom heeft men in de VS zoveel problemen met Mexicanen en Afro-Amerikanen ? Wat doen ze daar fout ?
pi_162051377
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik nam deze mensen ook niet serieus, natuurlijk.
Wat raar. Net zeg je nog dat iemand niet voor alle Marokkanen kan spreken, maar als iemand dat dan op zodanige manier doet dat het in jouw straatje past, vind je dat geen probleem.
pi_162051498
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat raar. Net zeg je nog dat iemand niet voor alle Marokkanen kan spreken, maar als iemand dat dan op zodanige manier doet dat het in jouw straatje past, vind je dat geen probleem.
ik heb het over de fokkers die zeggen dat Marokkanen Marokko als beloofde land zien.
  maandag 9 mei 2016 @ 23:50:56 #271
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162051910
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan, in Nederland niet. Wat doen we fout in Nederland?
Dit is toch een beetje een clichématig sprookjesbeeld van de VS. Je hebt daar gigantische kloven tussen bevolkingsgroepen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162051990
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit is toch een beetje een clichématig sprookjesbeeld van de VS. Je hebt daar gigantische kloven tussen bevolkingsgroepen.
Ze wonen in aparte wijken daar.
  maandag 9 mei 2016 @ 23:57:24 #273
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162052055
quote:
3s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ze wonen in aparte wijken daar.
En presteren heel verschillend, sociaal-economisch.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162052322
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

ik heb het over de fokkers die zeggen dat Marokkanen Marokko als beloofde land zien.
Ja, dat snap ik.

En ik zeg dat je nogal selectief bent in je verontwaardiging over generalisaties. Want als 1 reactie later iemand stelt dat de meeste Marokkanen Nederland wel als hun thuis zien, begin je er niet over en volgt er een 'Ow ja maar ik nam die anderen toch niet serieus hoor'. Terwijl die stelling net zo goed niet aan te tonen is.

Maargoed, doet er ook niet echt toe. Stom van me om op te merken.
pi_162052533
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

En presteren heel verschillend, sociaal-economisch.
Hetzelfde in Ede op kleine schaal.
pi_162054041
’Geen ruimte voor tuig’

De Marokkaanse consul heeft niets te zoeken in Ede. Tot die conclusie komt het kabinet, valt op te maken uit de reactie van minister Asscher (Integratie) op de recente onrust in de Gelderse plaats.
„Het is aan de gemeente Ede en aan de Nationale Politie om orde en gezag te herstellen”, zegt de PvdA-bewindsman.

Volgens Asscher gaat het hier niet om een probleem dat specifiek om jongeren met een Marokkaanse achtergrond draait. „Laat niet het beeld ontstaan dat we de regels zelf niet handhaven of dat dit alleen Marokkanen zijn. Het zijn Nederlanders.”

Nadat er afgelopen week rellen waren ontstaan in Ede na de sluiting van een theehuis, toog de Marokkaanse consul naar de gemeente. Daarmee ontstond de indruk dat hij wilde doen wat de Nederlandse overheid niet lukte, namelijk het voorkomen van nieuwe ongeregeldheden door Marokkaanse raddraaiers. Volgens de Edese burgemeester Van der Knaap (CDA) kwam de diplomaat echter uit belangstelling langs en voor het aanbieden van excuses.

Die verontschuldigingen zijn overbodig, vindt Asscher. „Jongeren die zich misdragen moeten streng worden aangepakt op basis van de Nederlandse wet. Geen ruimte voor tuig. Wie dan ook. Waar dan ook”, aldus Asscher. „Excuses van Marokko zijn wat mij betreft sympathiek maar onnodig want dit is de verantwoordelijkheid van die jongeren zelf, van hun ouders.”

De PvdA-bewindsman kiest er met zijn reactie duidelijk voor om ook de andere kant van het incident in Ede te belichten. Zo wijst hij erop dat de buurt in opstand is gekomen en heeft gedemonstreerd tegen de rellen. „Het is ook mooi dat Marokkaanse buurtbewoners laten zien dat ze net zo goed tabak hebben van jongeren die het voor iedereen - in de eerste plaats voor de mensen in hun eigen wijk - versjteren.”

Volgens Asscher verpest het ’tuig’ het door hun gerel ook ’voor Nederlands Marokkaanse jongeren die zo vaak worden afgewezen bij een sollicitatie en dit niet verdiend hebben’.
http://www.telegraaf.nl/b(...)te_voor_tuig___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_162054051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 00:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik.

En ik zeg dat je nogal selectief bent in je verontwaardiging over generalisaties. Want als 1 reactie later iemand stelt dat de meeste Marokkanen Nederland wel als hun thuis zien, begin je er niet over en volgt er een 'Ow ja maar ik nam die anderen toch niet serieus hoor'. Terwijl die stelling net zo goed niet aan te tonen is.

Maargoed, doet er ook niet echt toe. Stom van me om op te merken.
Zal het dan uitgebreid melden:

Er zijn allochtonen die hun vaderland als thuisland zien.
Er zijn allochtonen die Nederland als thuisland zien.
Ik kan niets met mensen die denken dat alle allochtonen niet Nederland als thuisland zien.
pi_162054063
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 07:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
’Geen ruimte voor tuig’

De Marokkaanse consul heeft niets te zoeken in Ede. Tot die conclusie komt het kabinet, valt op te maken uit de reactie van minister Asscher (Integratie) op de recente onrust in de Gelderse plaats.
„Het is aan de gemeente Ede en aan de Nationale Politie om orde en gezag te herstellen”, zegt de PvdA-bewindsman.

Volgens Asscher gaat het hier niet om een probleem dat specifiek om jongeren met een Marokkaanse achtergrond draait. „Laat niet het beeld ontstaan dat we de regels zelf niet handhaven of dat dit alleen Marokkanen zijn. Het zijn Nederlanders.”

Nadat er afgelopen week rellen waren ontstaan in Ede na de sluiting van een theehuis, toog de Marokkaanse consul naar de gemeente. Daarmee ontstond de indruk dat hij wilde doen wat de Nederlandse overheid niet lukte, namelijk het voorkomen van nieuwe ongeregeldheden door Marokkaanse raddraaiers. Volgens de Edese burgemeester Van der Knaap (CDA) kwam de diplomaat echter uit belangstelling langs en voor het aanbieden van excuses.

Die verontschuldigingen zijn overbodig, vindt Asscher. „Jongeren die zich misdragen moeten streng worden aangepakt op basis van de Nederlandse wet. Geen ruimte voor tuig. Wie dan ook. Waar dan ook”, aldus Asscher. „Excuses van Marokko zijn wat mij betreft sympathiek maar onnodig want dit is de verantwoordelijkheid van die jongeren zelf, van hun ouders.”

De PvdA-bewindsman kiest er met zijn reactie duidelijk voor om ook de andere kant van het incident in Ede te belichten. Zo wijst hij erop dat de buurt in opstand is gekomen en heeft gedemonstreerd tegen de rellen. „Het is ook mooi dat Marokkaanse buurtbewoners laten zien dat ze net zo goed tabak hebben van jongeren die het voor iedereen - in de eerste plaats voor de mensen in hun eigen wijk - versjteren.”

Volgens Asscher verpest het ’tuig’ het door hun gerel ook ’voor Nederlands Marokkaanse jongeren die zo vaak worden afgewezen bij een sollicitatie en dit niet verdiend hebben’.
http://www.telegraaf.nl/b(...)te_voor_tuig___.html
Het zijn wél Marokkanen. Dat moet je gewoon kunnen zeggen. Maar dan moet je er ook iets aan doen. En natuurlijk stralen zaken af naar de groep en krijg je dan minder snel een baan. Maar die problemen zijn er al 20+ jaar.
pi_162054078
We zijn even langs geweest in die wijk en die gaan geen spatjes meer maken.
pi_162054376
Dit is het probleem aardig in beeld bij TV Gelderland:

pi_162054380

[ Bericht 100% gewijzigd door JZthaB op 10-05-2016 08:48:48 ]
pi_162059584
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 08:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik kan niets met mensen die denken dat alle allochtonen niet Nederland als thuisland zien.
Je hebt gelijk, ik was aan het mierenneuken. Mea culpa.
pi_162060469
quote:

[..]

Dat laatste is natuurlijk ook vaak niet zo. Het is idd jammer als je zo wordt gezien. Maar het is wel zo dat je je Nederlands kan voelen......en iets anders. Waar het fout gaat is hier wonen als 'allochtoon' en dan gaan zeuren over dit land. Dat trek ik slecht. Maar dat heb ik ook in het buitenland met Nederlanders die klagen over een ander land.
pi_162066846
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk ook vaak niet zo. Het is idd jammer als je zo wordt gezien. Maar het is wel zo dat je je Nederlands kan voelen......en iets anders. Waar het fout gaat is hier wonen als 'allochtoon' en dan gaan zeuren over dit land. Dat trek ik slecht. Maar dat heb ik ook in het buitenland met Nederlanders die klagen over een ander land.
Ik heb het recht te zeuren over Nederland, waarom zou ik dat niet mogen? Of zie je mij nog als iemand die terug gaat?
pi_162185611
In Zaandam weten ze tenminste wél hoe je met met overlast veroorzakende jongeren om moet gaan. :')

http://www.noordhollandsd(...)sterstraat?lref=SR_3

ZAANDAM - De gemeente gaat jongeren die overlast veroorzaken in en rond de Morgensterstraat in Zaandam niet met straffen te lijf.

Dat helpt niet, zegt wethouder Jeroen Olthof. Er wordt zorgvuldig geprobeerd de jongeren die zich misdragen op andere gedachten te brengen. Repressie is daarbij geen goed middel.

|:(
pi_162185727
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik heb het recht te zeuren over Nederland, waarom zou ik dat niet mogen? Of zie je mij nog als iemand die terug gaat?
Beetje nederlander ziet als 1e recht het recht om te zeuren _O_ Ik ga jou steeds leuker vinden :) :*
pi_162192563
.

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2016 21:37:49 ]
pi_162238145
Opnieuw autobrand in wijk Veldhuizen Ede

Weer is het raak in de Edese wijk Veldhuizen. Afgelopen nacht is opnieuw een auto in brand gestoken.
Dat gebeurde aan de Lunenburg in de wijk. De brandweer kwam rond 4.45 uur in actie. Volgens een buurvrouw hadden omwonenden het vuur toen al grotendeels geblust. Daarbij zijn emmers water en brandblussers gebruikt, die paraat stonden na eerdere autobranden. Voor zover bekend is de dader spoorloos.

Het was de afgelopen week relatief rustig in Veldhuizen; de laatste poging tot brandstichting vond een week geleden plaats.

Woede over sluiting honk Marokkaanse vereniging
Volgens burgemeester Van der Knaap zijn ongeregeldheden in de wijk direct te koppelen aan het sluiten van het honk van de Marokkaanse vereniging in De Lindenhorst. Ook komt er geen nieuw pand voor de groep in de wijk. Een tiental Marokkaanse relschoppers terroriseert sinds begin mei de wijk door onder meer auto's in brand te steken.

Er is extra politie in de wijk en vanaf begin deze maand is een samenscholingsverbod van kracht.
http://www.omroepgelderla(...)-wijk-Veldhuizen-Ede
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_162238187
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Opnieuw autobrand in wijk Veldhuizen Ede

Weer is het raak in de Edese wijk Veldhuizen. Afgelopen nacht is opnieuw een auto in brand gestoken.
Dat gebeurde aan de Lunenburg in de wijk. De brandweer kwam rond 4.45 uur in actie. Volgens een buurvrouw hadden omwonenden het vuur toen al grotendeels geblust. Daarbij zijn emmers water en brandblussers gebruikt, die paraat stonden na eerdere autobranden. Voor zover bekend is de dader spoorloos.

[ afbeelding ]

Het was de afgelopen week relatief rustig in Veldhuizen; de laatste poging tot brandstichting vond een week geleden plaats.

Woede over sluiting honk Marokkaanse vereniging
Volgens burgemeester Van der Knaap zijn ongeregeldheden in de wijk direct te koppelen aan het sluiten van het honk van de Marokkaanse vereniging in De Lindenhorst. Ook komt er geen nieuw pand voor de groep in de wijk. Een tiental Marokkaanse relschoppers terroriseert sinds begin mei de wijk door onder meer auto's in brand te steken.

Er is extra politie in de wijk en vanaf begin deze maand is een samenscholingsverbod van kracht.
http://www.omroepgelderla(...)-wijk-Veldhuizen-Ede
Mooi toch? Wat is probleem?
  maandag 16 mei 2016 @ 10:29:50 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_162238530
Een tiental relschoppers? Weten ze nou al wie het zijn? In dat geval gewoon de lange lat erover. Doen ze bij voetbaltuig ook.
pi_162238610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 08:46 schreef JZthaB het volgende:
Dit is het probleem aardig in beeld bij TV Gelderland:

geen "hangplek"
toen ik puber was zat ik op school, deed huiswerk, bijbaantje, vissen/sport en "spelen".
kattekwaad was belletje drukken of zappen.

die ratten moet je bont en blauw slaan met de gummiknuppel.
en elke rat die zegt dat dat niet mag ook neerknuppelen.
binnen een maand zeggen ze ja en amen.
pi_162238737
Waar is die 'extra politie'?
pi_162238841
quote:

[..]

Onzin. Je kiest voor een land om er te wonen. Dan omarm je de desbetreffende cultuur, spreek je diens taal en maak je jezelf productief. Anders moet je er niet willen wonen.
  maandag 16 mei 2016 @ 11:02:09 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_162238936
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onzin. Je kiest voor een land om er te wonen. Dan omarm je de desbetreffende cultuur, spreek je diens taal en maak je jezelf productief. Anders moet je er niet willen wonen.
Je kunt natuurlijk best in een land gaan wonen en je eigen roots bewaren. Zou ik ook doen als ik als Nederlander naar de VS of Canada ofzo zou verhuizen. Maar ik zou wel als de donder de taal van mijn nieuwe land willen leren, lokale vrienden en kennissen maken, me verdiepen in lokale tradities etc.

Punt is natuurlijk ook dat die reljeugd in Ede eigenlijk helemaal geen identiteit heeft. Dat is misschien wel hun grootste probleem. Ze voelen zich geen Nederlander maar als ze naar Marokko gaan worden ze daar ook uitgelachen door de 'echte' Marokkaan.
pi_162239087
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk best in een land gaan wonen en je eigen roots bewaren. Zou ik ook doen als ik als Nederlander naar de VS of Canada ofzo zou verhuizen. Maar ik zou wel als de donder de taal van mijn nieuwe land willen leren, lokale vrienden en kennissen maken, me verdiepen in lokale tradities etc.

Punt is natuurlijk ook dat die reljeugd in Ede eigenlijk helemaal geen identiteit heeft. Dat is misschien wel hun grootste probleem. Ze voelen zich geen Nederlander maar als ze naar Marokko gaan worden ze daar ook uitgelachen door de 'echte' Marokkaan.
Dat ligt deels aan de opvoeding en deels aan de bemoeizucht van Marokko die deze latere generaties automatisch een Marokkaanse nationaliteit verschaft. Dat zouden we per wet in Nederland moeten verbieden. Maak een wet die de dubbele nationaliteit verbied, ongeacht dit soort landen ze automatisch proberen te verschaffen. Je kunt alleen Nederlander zijn en in Nederland wonen als je jouw andere nationaliteit opgeeft.

Dat hadden ze vanaf het begin moeten doen. Nu zit je met de gebakken peren met generaties die worstelen met een dubbele identiteit. Met alle aanverwante problematiek erom heen.
pi_162239164
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat ligt deels aan de opvoeding en deels aan de bemoeizucht van Marokko die deze latere generaties automatisch een Marokkaanse nationaliteit verschaft. Dat zouden we per wet in Nederland moeten verbieden. Maak een wet die de dubbele nationaliteit verbied, ongeacht dit soort landen ze automatisch proberen te verschaffen. Je kunt alleen Nederlander zijn en in Nederland wonen als je jouw andere nationaliteit opgeeft.

Dat hadden ze vanaf het begin moeten doen. Nu zit je met de gebakken peren met generaties die worstelen met een dubbele identiteit. Met alle aanverwante problematiek erom heen.
Heb zelf ook 2 paspoorten, nooit enige behoefte gevoeld om daarom mezelf te misdragen.
pi_162239308
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:14 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Heb zelf ook 2 paspoorten, nooit enige behoefte gevoeld om daarom mezelf te misdragen.
Landen als Turkije en Marokko geven niet voor niets automatisch hun nationaliteit aan het nageslacht van immigranten in het buitenland. Dat doen ze om hier invloed uit te oefenen.

Ze moedigen hun mensen niet aan om volledig te integreren in de cultuur van het buitenland. Hun invloed rijkt zelfs zover tot de naamkeuze van nieuw geborene in Nederland. Het zal nooit een niet-Marokkaanse of Turkse naam zijn. De eerste Marokkaan die Kees of Linda heet moet ik nog tegenkomen.

Het ontvangen van uitkeringen in het buitenland na remigratie zijn allemaal redenen om die dubbele nationaliteit in stand te houden. Voor criminelen is zo'n dubbele nationaliteit een pre als hun thuisland geen uitleveringsverdrag heeft met Nederland.

Kortom, ik zie veel meer nadelen dan voordelen. Dan wordt het tijd hierover wetten aan te passen.
pi_162239435
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Landen als Turkije en Marokko geven niet voor niets automatisch hun nationaliteit aan het nageslacht van immigranten in het buitenland. Dat doen ze om hier invloed uit te oefenen.

Ze moedigen hun mensen niet aan om volledig te integreren in de cultuur van het buitenland. Hun invloed rijkt zelfs zover tot de naamkeuze van nieuw geborene in Nederland. Het zal nooit een niet-Marokkaanse of Turkse naam zijn. De eerste Marokkaan die Kees of Linda heet moet ik nog tegenkomen.

Het ontvangen van uitkeringen in het buitenland na remigratie zijn allemaal redenen om die dubbele nationaliteit in stand te houden. Voor criminelen is zo'n dubbele nationaliteit een pre als hun thuisland geen uitleveringsverdrag heeft met Nederland.

Kortom, ik zie veel meer nadelen dan voordelen. Dan wordt het tijd hierover wetten aan te passen.
En hoe denk je dat het verbieden van een dubbel paspoort voor iedereen hier gaat helpen? Nig afgezien van het feit dat NL niks te zeggen heeft over paspoort uitgifte van andere landen.
pi_162239604
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En hoe denk je dat het verbieden van een dubbel paspoort voor iedereen hier gaat helpen? Nig afgezien van het feit dat NL niks te zeggen heeft over paspoort uitgifte van andere landen.
Je pareert die landen eenvoudig door een dubbele nationaliteit in Nederland te verbieden. Laat die landen hun onderdanen in het buitenland maar een eigen nationaliteit aanmeten. Het gevolg is dat ze dan linea recta terug gaan naar die landen. Dan is het grapje zo voorbij.

Een verbod op de dubbele nationaliteit als voorwaarde om in Nederland te verblijven zal zeker internationale stof doen opwaaien. Er zal in het begin veel weerstand zijn. Maar je moet verder kijken naar de langere termijn. Het zal de integratie eerder goed dan kwaad doen. Iedereen is dan volbloed Nederlander, zonder keuze tussen etniciteit. Natuurlijk zal die uitwerking nog twee generaties duren, maar we kunnen nu constateren dat een dubbele nationaliteit polarisatie bevorderd in plaats dat het de polarisatie verminderd.
pi_162239705
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je pareert die landen eenvoudig door een dubbele nationaliteit in Nederland te verbieden. Laat die landen hun onderdanen in het buitenland maar een eigen nationaliteit aanmeten. Het gevolg is dat ze dan linea recta terug gaan naar die landen. Dan is het grapje zo voorbij.

Een verbod op de dubbele nationaliteit als voorwaarde om in Nederland te verblijven zal zeker internationale stof doen opwaaien. Er zal in het begin veel weerstand zijn. Maar je moet verder kijken naar de langere termijn. Het zal de integratie eerder goed dan kwaad doen. Iedereen is dan volbloed Nederlander, zonder keuze tussen etniciteit. Natuurlijk zal die uitwerking nog twee generaties duren, maar we kunnen nu constateren dat een dubbele nationaliteit polarisatie bevorderd in plaats dat het de polarisatie verminderd.
Ben het niet eens met je constatering. Paspoort is voor mij gewoon een documentje wat ik nodig heb om te reizen. Hangt mijn identiteit echt niet mee samen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')