abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2016 @ 22:16:40 #201
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_162048733
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het geld dat vanuit hier daarheen stroomt, maakt dat die buitenlandse landgenoten belangrijk zijn voor die landen.
Is in Suriname en op Antillen net zo.
Ik snap dat er een belang aanhangt, maar voor de cohesie in de samenleving is het op sommige momenten en terreinen funest. Dat vind ik bezwaarlijk, jammer, etc.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_162048753
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:16 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

IK BEN NIET EENS MAROKKAANSE
turks dan :') touche. Geef het nog een jaartje dan is mn hoofd wel opgeklaard :') :D

Kutbuitelander = kutbuitelander, en alle marrokanen motte terug naar Istanbul gvd :(
:D :')
pi_162048761
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Turken verschillen wel degelijk van Marokkanen.. Je gaat een Noord-Afrikaan toch niet vergelijken met een Aziaat qua cultuur?
Natuurlijk en daar heb ik het niet over, maar qua criminaliteit liggen Turken niet ver van de Marokkanen. Allemaal crimineel gespuis.
pi_162048794
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:17 schreef Murdera het volgende:

[..]

turks dan :') touche. Geef het nog een jaartje dan is mn hoofd wel opgeklaard :') :D
Stel mij de vraag dan gewoon weer? Ik voel mij geen Nederlandse. nee. Maar daarentegen voel ik mij ook zeer zeker geen Turkse.

Jammer dat ik je punt niet kan maken, misschien een andere allochtoon die dat wel wil/kan.
  maandag 9 mei 2016 @ 22:18:33 #205
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_162048796
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Tja. Dan zou Nederland wellicht minder hard moeten bukken voor landen als Turkije en Marokko?
Voor de Nederlandse samenleving lijkt het niet dat er significante voordelen opleveren. Tenminste ik zie ze niet direct.
pi_162048814
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:18 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Stel mij de vraag dan gewoon weer? Ik voel mij geen Nederlandse. nee. Maar daarentegen voel ik mij ook zeer zeker geen Turkse.

Jammer dat ik je punt niet kan maken, misschien een andere allochtoon die dat wel wil/kan.
Laat me raden, je bent een Koerd ofzo?
pi_162048826
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik snap dat er een belang aanhangt, maar voor de cohesie in de samenleving is het op sommige momenten en terreinen funest. Dat vind ik bezwaarlijk, jammer, etc.
Tsja het is een vrije keuze die ze hebben en regering in thuisland die 2e paspoort uitgeeft maakt het ook niet beter.
Jonge Turken mogen dan hun dienstplicht afkopen.
pi_162048828
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:17 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Natuurlijk en daar heb ik het niet over, maar qua criminaliteit liggen Turken niet ver van de Marokkanen. Allemaal crimineel gespuis.
Waarom spreek je zo over een hele groep?
Rare mensen.
pi_162048840
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom spreek je zo over een hele groep?
Rare mensen.
Ik spreek over de criminelen en niet over de 'goede'.
pi_162048846
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik kan mij niet geheel Koerdisch noemen, ik spreek de taal helaas niet.
pi_162048864
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Dat is een teer punt bij Turken net zoals Armenen, hier wonen ze in 1 flat.
pi_162048875
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Voor de Nederlandse samenleving lijkt het niet dat er significante voordelen opleveren. Tenminste ik zie ze niet direct.
Ik zie ze ook niet, maar wellicht dat het de PVV-denkers tevreden kan stemmen.
pi_162048878
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:18 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

geef me die link van sherlock ff. Ik ben toch niet in de war met crip? Nee volgens mij niet.

Tevens maak je mijn punt zo ook al prima hoor. :) als je er een "kk kaaskop" ofzo in had gezet was het maar net iets beter geweest. :)
pi_162048923
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik kan mij niet geheel Koerdisch noemen, ik spreek de taal helaas niet.
Wat maakt dat uit, je hebt Koerdische bloed en dat telt. Dus je bent een Koerd, leuk... Zolang je maar geen PKK steunt...
pi_162048944
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef Murdera het volgende:

[..]

geef me die link van sherlock ff. Ik ben toch niet in de war met crip? Nee volgens mij niet.

Tevens maak je mijn punt zo ook al prima hoor. :) als je er een "kk kaaskop" ofzo in had gezet was het maar net iets beter geweest. :)
Murdera, zie je weer spoken? :*

Wat mij altijd zo tegenstaat aan dit soort simpele vragen is dat mensen nooit doorvragen, maar een wenselijk antwoord krijgen en daarop hun orgasme al hebben gehad en tevreden afdruipen om op fok weer te kunnen zeggen dat al die moslims or what so ever hetzelfde denken.
  maandag 9 mei 2016 @ 22:23:29 #216
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_162048979
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Tsja het is een vrije keuze die ze hebben en regering in thuisland die 2e paspoort uitgeeft maakt het ook niet beter.
Jonge Turken mogen dan hun dienstplicht afkopen.
Wat dit betreft spreekt mij het Amerikaanse model erg aan. Helaas is in deze contreien patriottisme/nationalisme meer synoniem met potsierlijk dan met trots.
pi_162048983
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:22 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit, je hebt Koerdische bloed en dat telt. Dus je bent een Koerd, leuk... Zolang je maar geen PKK steunt...
wat is dat altijd met dat bloed uit een bepaald lamd of streek? Is dat anders, smaakt dat zoeter ofzo? Mensen doen vaak alsof het over een exotische wijn gaat met bloed en bloedbanden.
pi_162049010
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:23 schreef Murdera het volgende:

[..]

wat is dat altijd met dat bloed uit een bepaald lamd of streek? Is dat anders, smaakt dat zoeter ofzo? Mensen doen vaak alsof het over een exotische wijn gaat met bloed en bloedbanden.
Damn moet ik hier serieus op ingaan... :')
pi_162049053
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Murdera, zie je weer spoken? :*

Wat mij altijd zo tegenstaat aan dit soort simpele vragen is dat mensen nooit doorvragen, maar een wenselijk antwoord krijgen en daarop hun orgasme al hebben gehad en tevreden afdruipen om op fok weer te kunnen zeggen dat al die moslims or what so ever hetzelfde denken.
vorige keer deed ik niet anders dan doorvragen over jouw achtergrond en denkbeelden. Maar toen wilde je niet meer antwoorden want je vond het niet interessant ofzo. :') dus een tikje sneu om dat nu mijn schuld te noemen. Maar als het jou helpt :*
  maandag 9 mei 2016 @ 22:25:38 #220
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_162049071
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik zie ze ook niet, maar wellicht dat het de PVV-denkers tevreden kan stemmen.
Oké. Alleen als zij het benadrukken, misschien. Zij zijn natuurlijk niet verantwoordelijk voor het ontstaan van dit fenomeen en evenmin voor de instandhouding daarvan.
pi_162049075
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:25 schreef Murdera het volgende:

[..]

vorige keer deed ik niet anders dan doorvragen over jouw achtergrond en denkbeelden. Maar toen wilde je niet meer antwoorden want je vond het niet interessant ofzo. :') dus een tikje sneu om dat nu mijn schuld te noemen. Maar als het jou helpt :*
Ja, maar als je dat doet in klb sc zal ik never serieus reageren.
pi_162049103
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:24 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Damn moet ik hier serieus op ingaan... :')
was ik te abstrakt? Dat hele "ik ben" ook al zijn ze enkel een paar keer in een land op vakantie geweest en komt de broer van hun opa er vandaan. Lijkt een beetje een minderwaardigheidscomplex.
pi_162049104
quote:
13s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:14 schreef skrn het volgende:

[..]

Wat een idioterie!
Dat softe gedoe in Ede bedoel je?
pi_162049132
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:26 schreef Murdera het volgende:

[..]

was ik te abstrakt? Dat hele "ik ben" ook al zijn ze enkel een paar keer in een land op vakantie geweest en komt de broer van hun opa er vandaan. Lijkt een beetje een minderwaardigheidscomplex.
Waarom moet ik mij nou per se Nederlandse voelen? Wat voegt dat precies toe?
pi_162049134
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja, maar als je dat doet in klb sc zal ik never serieus reageren.
erg jammer. Ik was er graag meer over te weten gekomen. Prima, jouw keuze, maar dan niet sneuneuzen dat ik niet verder vraag. :*
pi_162049156
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:27 schreef Murdera het volgende:

[..]

erg jammer. Ik was er graag meer over te weten gekomen. Prima, jouw keuze, maar dan niet sneuneuzen dat ik niet verder vraag. :*
Touche dan.
pi_162049170
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:27 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom moet ik mij nou per se Nederlandse voelen? Wat voegt dat precies toe?
ik heb het blijkbaar niet over jou, maar bevoorbeeld bontkraagjes die zichzelf "mocro" noemen.
Je geen nederlander voelen, ach. Maar jezelf er van overtuigen dat je iets totaal anders bent. Als ik mijzelf bijvoorbeeld duitser zou gaan noemen. Ik snap dat niet zo.
pi_162049185
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:26 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar sommige mensen zijn gewoon trots op wie ze zijn en daar is een afkomst onderdeel van. En daarom ook die "ik ben"....

Ik voel me trouwens in Marokko gewoon een kaaskop (Nederlander) en dan mis ik kaas, drop en alles wat met Nederland te maken heeft. Maar in Nederland voel ik me wel sneller een Marokkaan.
pi_162049195
Mijn opa was een halve zigeuner, bastaard en in weeshuis terecht gekomen.
Hoeveel Nederlander ben ik dan?
pi_162049232
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:28 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar sommige mensen zijn gewoon trots op wie ze zijn en daar is een afkomst onderdeel van. En daarom ook die "ik ben"....

Ik voel me trouwens in Marokko gewoon een kaaskoop (Nederlander) en dan mis ik kaas, drop en alles wat met Nederland te maken heeft. Maar in Nederland voel ik wel sneller een Marokkaan.
Dilemma van elk allochtoon dit :')

quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ligt eraan, met wie heeft de moeder van jouw opa geneukt.

quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:28 schreef Murdera het volgende:

[..]

ik heb het blijkbaar niet over jou, maar bevoorbeeld bontkraagjes die zichzelf "mocro" noemen.
Je geen nederlander voelen, ach. Maar jezelf er van overtuigen dat je iets totaal anders bent. Als ik mijzelf bijvoorbeeld duitser zou gaan noemen. Ik snap dat niet zo.
Murdera, ik wil srs reageren, maar voel de behoefte nooit als mensen al spreken over bontkraagjes etc.
pi_162049238
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
64,5% zou ik zeggen.
pi_162049306
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

[..]

[..]

Murdera, ik wil srs reageren, maar voel de behoefte nooit als mensen al spreken over bontkraagjes etc.
Alleen allochtonen begrijpen wat ik zeg :D.
pi_162049308
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 17:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Dus u dacht, ik trek die Mocro's niet meer, ik schakel de Marokkaanse consul in'

VVD-raadslid Dilan Yesilgoz heeft een open brief aan de burgemeester van Ede geschreven. Ze reageert hiermee op de komst van de Marokkaanse consul naar Ede die poolshoogte kwam nemen van de rellende jongeren. 'Dus dacht u, ik ben er klaar mee ook, ik trek die Mocro's niet meer, ik schakel lekker de Marokkaanse consul in', zo schrijft het Amsterdamse raadslid.

'Beste meneer Van der Knaap,

Ik woon niet in Ede. U bent niet mijn burgemeester. En eerlijk gezegd ben ik daar best blij om. U wellicht ook na het lezen van dit briefje.

Al dagen terroriseert een groep tuig de wijk Veldhuizen. Zij zijn boos omdat een koffiehuis is gesloten waar zij graag naar toegingen. Een groep van vijftig jongeren, met name van Marokkaanse afkomst, maakt daarom nu het leven van de buurtbewoners en bezoekers behoorlijk zuur.

Ik schrijf nadrukkelijk bij dat deze gastjes van Marokkaanse afkomst zijn, omdat ik heb begrepen dat u ze niet als Edenaren beschouwt, maar als onderdanen van de Marokkaanse koning. Maar daarover later meer. Dit tuig steekt auto's in brand, vernielt huizen en bekogelt hulpverleners en journalisten met stenen.

Ik hoorde buurtbewoners zeggen dat ze er zeer angstig van worden en het ook even niet meer weten. Dat ze aan hun lot zijn overgelaten. Ik schrijf het maar even uit voor u, want ik begrijp dat u nog niet langs bent geweest in Veldhuizen.

U schijnt gezegd te hebben dat u het vervelend vindt dat er pers is in de wijk en daar heeft u simpelweg geen zin in. Stenigende jongeren in je straat lijken mij eerlijk gezegd een tikkeltje vervelender, maar ik ben natuurlijk geen burgemeester, dus wat weet ik er nou van?'
[ afbeelding ]

'Die journalisten die u zo vervelend vindt, hebben het overigens ook niet makkelijk in uw stad. Een verslaggeefster die bekogeld wordt met grote stenen - men zou het zomaar poging tot zware mishandeling kunnen noemen - belt de alarmlijn om daarna eerst bijdehand en nonchalant te woord gestaan te worden om vervolgens door de arriverende politieman volledig genegeerd te worden. Ik weet niet hoe het is in Ede, maar in de rest van Nederland zijn wij geneigd de vrijheid van pers zeer hoog op te nemen.

Inmiddels heeft u toegegeven dat u er niet veel van bakt. Het tuig is de baas in Veldhuizen. En aan het twitteraccount van uw verantwoordelijke wethouder 'Wijken' te lezen bent u in Ede momenteel ook gewoon even heel druk met de Giro. Snap ik, de roze koorts komt niet elke dag langs het pittoreske Ede fietsen.

Dus dacht u: ik ben er klaar mee ook, ik trek die Mocro's niet meer, ik schakel lekker de Marokkaanse consul in. Hij zal vast wel wat gezag hebben bij zijn 'landgenoten'. Daar waar wij ons met z'n allen zorgen maken over de lange arm van Ankara en de slechte integratie van bepaalde groepen, levert u zomaar Edenaren uit aan de Marokkaanse koning. Schokkend en fout op zoveel niveaus. Tweede Kamerlid Malik Azmani noemde deze actie terecht 'een brevet van onvermogen'.

U denkt nu vast, lekker makkelijk zo'n stukje tikken, maar ik heb gewoon een hartstikke moeilijke baan, met allemaal gedoe enzo, wat had ik dan moeten doen? Nou, ik ben blij dat u het vraagt! Respect afdwingen, consequent handelen, handhaven, opkomen voor je burgers, hulpverleners en pers is ook niet voor iedereen weggelegd.

Maar gelukkig zijn er vele gemeenten in Nederland die hier wel veel ervaring mee hebben. Die weten hoe je dit soort rellen snel de kop in moet drukken. Beter nog, hoe je ze moet voorkomen. Zelfs, zonder de bemoeienis van een buitenlandse macht.

Gemeenten die met een paar uur een team naar u kunnen sturen die de rust terugbrengt. Dat is waar u hulp vandaan had moeten halen. Even een belletje naar bijvoorbeeld Van der Laan of Aboutaleb. Na de Giro natuurlijk.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)anse-consul-in.dhtml
Wat een waanzin.

Ze moet haar handen vol hebben aan alle ongein in A'dam, maar nee, even stompzinnig een provincie-stadje de les lezen. :r
pi_162049319
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

[..]

[..]

bontkraagjes is een lekker makkelijk woord, weet iedereen direct dat ik straatratjes bedoel, nederlanders turken marrokanen zweden, maakt niet uit, maar voor jou zal ik in deze de term straattuig bezigen als dat aangenamer is.
pi_162049341
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:32 schreef skrn het volgende:

[..]

Wat een waanzin.

Ze moet haar handen vol hebben aan alle ongein in A'dam, maar nee, even stompzinnig een provincie-stadje de les lezen. :r
Kunnen we haar niet eve met onze Ebru ruilen?
pi_162049345
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

bontkraagjes is een lekker makkelijk woord, weet iedereen direct dat ik straatratjes bedoel, nederlanders turken marrokanen zweden, maakt niet uit, maar voor jou zal ik in deze de term straattuig bezigen als dat aangenamer is.
Maar vertel eens, wat voegt het toe dat ik mij nederlandse zou voelen?
pi_162049364
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:33 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Kunnen we haar niet eve met onze Ebru ruilen?
Ebru :')

Haar brief is juist fantastisch. Ede is de weg kwijt door een Marokkaan in te schakelen om dit probleem op te lossen.
pi_162049372
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan, in Nederland niet. Wat doen we fout in Nederland?
pi_162049387
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:33 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Maar vertel eens, wat voegt het toe dat ik mij nederlandse zou voelen?
voor mij niets. Vandaar mijn vraag.
pi_162049397
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Haar brief is juist fantastisch. Ede is de weg kwijt door een Marokkaan in te schakelen om dit probleem op te lossen.
dit

Behalve dat ik ebru soms wel goede stukjes vind schrijven
pi_162049455
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef Murdera het volgende:

[..]

voor mij niets. Vandaar mijn vraag.
Hier ben ik die moslima, Turk, allochtoon.
Daar ben ik de Nederlandse, Europeaan, die rijke, etc.

Ik ben gewoon geen Nederlandse, omdat ik niet deel uitmaak van een familie die helemaal één is met Nederland qua cultuur etc. Het is toch hartstikke logisch? Of verwacht men dit ook van Nederlanders die nu in Canada wonen ook? Zolang ik goed functioneer binnen de maatschappij en geen overlast veroorzaak hebben mensen hier niets over te zeiken.
pi_162049491
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ben gewoon geen Nederlandse, omdat ik niet deel uitmaak van een familie die helemaal één is met Nederland qua culturen etc. Het is toch hartstikke logisch? Of verwacht men dit ook van Nederlanders die nu in Canada wonen ook? Zolang ik goed functioneer binnen de maatschappij en geen overlast veroorzaak hebben mensen hier niets over te zeiken.
Het is nergens verplicht om jezelf Nederlander te noemen en of te voelen, waar maak jij je nog druk om.
pi_162049505
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan, in Nederland niet. Wat doen we fout in Nederland?
Een ziekelijke vorm van cultuurrelativisme, zelfhaat en afkeer tegen patriotisme en nationalisme. Een soort pussy cultuur.

De Amerikaanse cultuur is vele malen dominanter.
pi_162049515
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik vind die brief behoorlijk infantiel.

Wat mij stoort, is dat heel Nederland met Ede moet bemoeien en men heel makkelijk conclusies trekt. Het is, met alle respect, een lokaal probleem.
pi_162049535
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:38 schreef skrn het volgende:

[..]

Wat mij stoort, is dat heel Nederland met Ede moet bemoeien en men heel makkelijk conclusies trekt. Het is, met alle respect, een lokaal probleem.
Dit.
pi_162049545
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ben gewoon geen Nederlandse, omdat ik niet deel uitmaak van een familie die helemaal één is met Nederland qua cultuur etc. Het is toch hartstikke logisch? Of verwacht men dit ook van Nederlanders die nu in Canada wonen ook? Zolang ik goed functioneer binnen de maatschappij en geen overlast veroorzaak hebben mensen hier niets over te zeiken.
Dat is mijn punt ook niet. Het is andersom enkel heel vreemd. Je niet iets voelen is logisch, maar jezelf iets voelen wat de ouders van je oma als laatsten waren, dat snap ik niet. Maar dat kan ik beter aan iemand vragen die dat ook zo voelt denk ik.
pi_162049551
En dan die mariniers.

Mijn hemel.
pi_162049594
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:38 schreef skrn het volgende:

[..]

dat stoort je meer dan dat er marrokanen overgevlogen moeten worden om zich er mee te bemoeien?
pi_162049624
quote:
Het thuisland is dichterbij.
  maandag 9 mei 2016 @ 22:43:49 #250
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_162049695
quote:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan
Lang niet elke, hoor. Er zijn daar hele volksstammen Chinezen die verder níets met 'the U.S.A.' hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')