Je maakt weer een hele vreemde aanname.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zit me serieus af te vragen of je dat gedrag in Ede nu probeert goed te praten...
Dan moet je toch wel weten dat Turken niet zo superveel verschillen van Marokkanen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kom uit Tilburg met ook nog Surinamers, Antillianen en Molukkers van oudsher aanwezig samen met echte Tokkies.
Turken verschillen wel degelijk van Marokkanen.. Je gaat een Noord-Afrikaan toch niet vergelijken met een Aziaat qua cultuur?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel weten dat Turken niet zo superveel verschillen van Marokkanen.
wat zei je zelf ookalweer toen ik je vroeg of je nederlander was?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, naast jou onder jouw steen.
Hoeveel Marokkanen ken jij en waarom zijn zij een spreekbuis voor alle Marokkanen?
Toch wel, ze hebben ook hekel aan elkaar.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel weten dat Turken niet zo superveel verschillen van Marokkanen.
'Supersterke Onderbuikgevoelens' is ook richting persoonlijk, maar dit terzijde.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb je bronnen en feiten of is dit jouw supersterke onderbuikgevoelens?
Wat zei ik toen?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
wat zei je zelf ookalweer toen ik je vroeg of je nederlander was?
Nee, voldoende eigen ervaringen met dit soort "jeugd" en er nooit last van gehad.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je maakt weer een hele vreemde aanname.
Is jouw bron serieus Opsporing Verzocht?
Zo vreemd dat men spreekt over het willen creëeren van een wij gevoel en vervolgens een groot deel van diezelfde mensen de anderen gaan oordelen op afkomst/religie etc.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Supersterke Onderbuikgevoelens' is ook richting persoonlijk, maar dit terzijde.
Er zit wel een kern van waarheid in wat hij hier neerlegt. Veel Marokkanen en Turken (tweede en derde generatie) voelen zich nog Marokkaan of Turk.
Ik heb dit onderwerp al eens aangestipt, omdat ik van mening ben dat de nationaliteit een belangrijke factor in dit gegeven speelt.
De overheden van Turkije en Marokko hebben heel veel invloed op de de vorming van de identiteit van de hier geborenen,
Ik vind dit een slechte zaak, omdat het totaal niet bijdraagt aan een 'wij-gevoel'.
Dat wij-gevoel hoeft van mij niet zo.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zo vreemd dat men spreekt over het willen creëeren van een wij gevoel en vervolgens een groot deel van diezelfde mensen de anderen gaan oordelen op afkomst/religie etc.
quote:Op maandag 9 mei 2016 22:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
eerst moslima en daarna meer marrokaan dan nederlander. Waar zit die zoektool ookalweer
Waarom niet?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat wij-gevoel hoeft van mij niet zo.
Het geld dat vanuit hier daarheen stroomt, maakt dat die buitenlandse landgenoten belangrijk zijn voor die landen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Supersterke Onderbuikgevoelens' is ook richting persoonlijk, maar dit terzijde.
Er zit wel een kern van waarheid in wat hij hier neerlegt. Veel Marokkanen en Turken (tweede en derde generatie) voelen zich nog Marokkaan of Turk.
Ik heb dit onderwerp al eens aangestipt, omdat ik van mening ben dat de nationaliteit een belangrijke factor in dit gegeven speelt.
De overheden van Turkije en Marokko hebben heel veel invloed op de de vorming van de identiteit van de hier geborenen,
Ik vind dit een slechte zaak, omdat het totaal niet bijdraagt aan een 'wij-gevoel'.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-turks-of-marokkaans
Ik probeerde aan te stippen dat het hier een wisselwerking betreft, maar dat het mijn inziens vooral met het opdringende karakter van de onvermijdelijke nationaliteit te maken heeft.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zo vreemd dat men spreekt over het willen creëeren van een wij gevoel en vervolgens een groot deel van diezelfde mensen de anderen gaan oordelen op afkomst/religie etc.
Ik denk dat men verder komt met een maatschappij die werkt vanuit een wij-gevoel in plaats van een zij en wij wereld te creëeren?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de koembaja-mij lord
Tja. Dan zou Nederland wellicht minder hard moeten bukken voor landen als Turkije en Marokko?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik probeerde aan te stippen dat het hier een wisselwerking betreft, maar dat het mijn inziens vooral met het opdringende karakter van de onvermijdelijke nationaliteit te maken heeft.
IK BEN NIET EENS MAROKKAANSEquote:Op maandag 9 mei 2016 22:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja. Ik zoek het graag op als ik het voor elkaar krijg.
Ik ben al 9 jaar gestopt met smoken.
Ik snap dat er een belang aanhangt, maar voor de cohesie in de samenleving is het op sommige momenten en terreinen funest. Dat vind ik bezwaarlijk, jammer, etc.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het geld dat vanuit hier daarheen stroomt, maakt dat die buitenlandse landgenoten belangrijk zijn voor die landen.
Is in Suriname en op Antillen net zo.
turks danquote:
Natuurlijk en daar heb ik het niet over, maar qua criminaliteit liggen Turken niet ver van de Marokkanen. Allemaal crimineel gespuis.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Turken verschillen wel degelijk van Marokkanen.. Je gaat een Noord-Afrikaan toch niet vergelijken met een Aziaat qua cultuur?
Stel mij de vraag dan gewoon weer? Ik voel mij geen Nederlandse. nee. Maar daarentegen voel ik mij ook zeer zeker geen Turkse.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:17 schreef Murdera het volgende:
[..]
turks dantouche. Geef het nog een jaartje dan is mn hoofd wel opgeklaard
![]()
Voor de Nederlandse samenleving lijkt het niet dat er significante voordelen opleveren. Tenminste ik zie ze niet direct.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Tja. Dan zou Nederland wellicht minder hard moeten bukken voor landen als Turkije en Marokko?
Laat me raden, je bent een Koerd ofzo?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Stel mij de vraag dan gewoon weer? Ik voel mij geen Nederlandse. nee. Maar daarentegen voel ik mij ook zeer zeker geen Turkse.
Jammer dat ik je punt niet kan maken, misschien een andere allochtoon die dat wel wil/kan.
Tsja het is een vrije keuze die ze hebben en regering in thuisland die 2e paspoort uitgeeft maakt het ook niet beter.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik snap dat er een belang aanhangt, maar voor de cohesie in de samenleving is het op sommige momenten en terreinen funest. Dat vind ik bezwaarlijk, jammer, etc.
Waarom spreek je zo over een hele groep?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:17 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Natuurlijk en daar heb ik het niet over, maar qua criminaliteit liggen Turken niet ver van de Marokkanen. Allemaal crimineel gespuis.
Ik spreek over de criminelen en niet over de 'goede'.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom spreek je zo over een hele groep?
Rare mensen.
Ik kan mij niet geheel Koerdisch noemen, ik spreek de taal helaas niet.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent een Koerd ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |