abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161918811
Hey,

Over een maandje rond ik waarschijnlijk mijn studie af, eindelijk! Maar... ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes. Ik zit op een sportcursus, fitness en volg ook nog een andere training op school, maar daar komen de mensen niet om te socializen. Eigenlijk heb ik nu al niks meer te zoeken bij de studenten, maar ik voel mij ook zeker nog niet klaar voor de 'grote mensen wereld, terwjl ik dat op mijn 25ste toch langzaam moet accepteren'.

Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan en dus collega's (nieuwe mensen ontmoeten) heb. Ondertussen komt de zomer eraan en afhankelijk van het wel of niet halen van mijn papiertje gaat dat zorgeloos of zorgzaam worden.. Oftewel: nu of nooit.

Voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar ik ben deze situatie ook redelijk zat. Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels). Ergens is het mooi om te denken dat als ik straks mijn papiertje heb er een enorme last van mijn schouders gaat, maar goed dan ben ik er nog lang niet.

--
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
pi_161918864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou er niet van uitgaan dat dat allemaal zo makkelijk gaat. Je hebt geen netwerk in een zeer competitieve arbeidsmarkt. Je kunt geluk hebben (beetje Leicester-kansen), maar ik voorzie alweer topics over 'kan geen baan vinden 'op niveau' ;( ' waar je vindt dat je recht op hebt omdat je een hbo-papiertje hebt, en dat je je te goed voelt om andere dingen te doen. Je staart je blind op je eigen percepties zonder over de realiteit na te durven denken.

Dus alsjeblieft, hang niet alles op aan dat papiertje journalistiek en werk aan jezelf, en verwacht niet dat dat papiertje ineens alles 1024% beter maakt.
De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.
pi_161918916
Een papiertje toont inderdaad je denkniveau aan. Maar dan zou ik wel bedenken wat je dan voor werk wilt doen. Want zonder relevante ervaring gaat het hem niet worden als journalist. Al zou ik eerst maar eens, zoals motorbloempje terecht opmerkt, aan jezelf gaan werken en imo maar eens je huisarts bellen voor doorverwijzing naar de psycholoog.
pi_161918953
Ik heb 2 opleidingen afgemaakt, bijna een 3e. Dat zegt eigenlijk niet zoveel. Want dat hebben heel veel mensen. Het is echt geen unicum, en een hbo papiertje (sorry, zonder hooghartig te willen klinken) al helemaal niet, tegenwoordig.
Ja doei.
pi_161918992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.
Daar heb je niks aan hoor
Heb WO, doe MBO werk nu
pi_161919098
Dat 'dingen missen tijdens je studententijd' daar zou ik trouwens gewoon niet meer over nadenken. Je kan er nu niks meer aan doen, beter ga je proberen iets te maken van je leven zoals het nu is. Dus psycholoog opzoeken, afstuderen, baan zoeken en ga zo maar door.
pi_161919139
Als iemand begint over hbo danwel wo-niveau dan weet je bijna zeker dat desbetreffende studie heel lastig in de arbeidsmarkt ligt en ze het zo proberen te pimpen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:49:17 #8
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161921614
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:53 schreef Harmankardon het volgende:
Als iemand begint over hbo danwel wo-niveau dan weet je bijna zeker dat desbetreffende studie heel lastig in de arbeidsmarkt ligt en ze het zo proberen te pimpen.
Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_161923780
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken. Je kunt nu wel echt werk gaan zoeken, maar als je daar binnenkomt zoals je nu bent heb je ook binnen een paar weken de stempel als 'weirdo'.
pi_161923796
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:

[..]

Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Latijn- en Grieks docent vacatures zijn er volgens mij veel, Duits docent, en inderdaad vacatures voor bèta studies.
pi_161924089
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:42 schreef Bananenpap het volgende:
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken. Je kunt nu wel echt werk gaan zoeken, maar als je daar binnenkomt zoals je nu bent heb je ook binnen een paar weken de stempel als 'weirdo'.
Moet die wel eerst werk vinden anders zit hij met een gapend gat op zijn CV.
pi_161924596
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:

[..]

Als fiscalist heb je nog altijd goede perspectieven. Met de maatregelen van de OESO zal dat voor sommigen wellicht minder worden, maar het is eigenlijk altijd wel redelijk tot (zeer) goed geweest om aan de bak te komen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:25:07 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161925492
Die algemene vacaturediscussie mag elders gevoerd worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161926967
TS, ben je eigenlijk al bezig met solliciteren? Je studeert tenslotte bijna af (hopelijk nu echt), dus het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar werk. Kan je trouwens geen recommendation krijgen van één van de bedrijven waar je stage hebt gelopen? Of iemand daar aanspreken en er achter proberen te komen of er mensen nodig zijn? Op die manier kan je je netwerk uitbreiden en zie, dat is belangrijk voor het vinden van een baan.
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:37:19 #15
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161927212
Deezertje wat zijn eigenlijk je interesses?
Oh.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:19:46 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_161928600
Waar zijn de kindjes naar 1 en 2?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_161930053
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:27 schreef DoubleDip het volgende:
TS, ben je eigenlijk al bezig met solliciteren? Je studeert tenslotte bijna af (hopelijk nu echt), dus het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar werk. Kan je trouwens geen recommendation krijgen van één van de bedrijven waar je stage hebt gelopen? Of iemand daar aanspreken en er achter proberen te komen of er mensen nodig zijn? Op die manier kan je je netwerk uitbreiden en zie, dat is belangrijk voor het vinden van een baan.
Nee. Al heb ik wel een hele mooi vacature voorbij zien komen wat echt precies binnen mijn straatje qua interesses ligt en ze me al een béétje kennen... maar ze vragen ruime ervaring en dat heb ik niet. Niet geschoten is altijd mis, dus misschien stuur ik wel een reactie, maar wat Banaan ook zegt: dan is de overgang vrij rap want ik zou begin augustus starten, dus amper 2 weken na het eindgesprek op school. Natuurlijk moet ik straks ook aan de bak want je moet er niet te lang uit zijn, maar na twee jaar doormodderen heb ik noot écht rust gehad, altijd het afstuderen en 'wat moet ik straks' als bonkende hamer in mijn achterhoofd. Dus ik wil ook een béétje van de zomer kunnen genieten. Laten we van het allerpositiefst uitgaan dat ik de baan krijg (ik wil 'm ook eigenlijk wel ;)) dan moet ik sowieso verhuizen want anders is het niet te doen. Daar zou ik de zomer dan voor hebben, maar ik moet dan eerst nog weten of ik mijn diploma ook echt krijg anders gaat 't niet door. De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen. Deadline is 7 mei..
pi_161931493
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.

Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
pi_161931786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:37 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.

Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161932086
Wat wil je met deze reeks?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161932110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:58:26 #22
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161932191
Deezertje reageer eens
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
Deezertje wat zijn eigenlijk je interesses?
Oh.
pi_161932196
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..
Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...
Je snapt dit soort dingen niet. Ga hulp zoeken!
pi_161932284
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...
Nou ja een kinderwens is wel een groot geschil als je daar anders over denkt.
pi_161932296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
Deezertje reageer eens

[..]

Lees mijn eerdere topics.
pi_161932409
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee. Al heb ik wel een hele mooi vacature voorbij zien komen wat echt precies binnen mijn straatje qua interesses ligt en ze me al een béétje kennen... maar ze vragen ruime ervaring en dat heb ik niet. Niet geschoten is altijd mis, dus misschien stuur ik wel een reactie, maar wat Banaan ook zegt: dan is de overgang vrij rap want ik zou begin augustus starten, dus amper 2 weken na het eindgesprek op school. Natuurlijk moet ik straks ook aan de bak want je moet er niet te lang uit zijn, maar na twee jaar doormodderen heb ik noot écht rust gehad, altijd het afstuderen en 'wat moet ik straks' als bonkende hamer in mijn achterhoofd. Dus ik wil ook een béétje van de zomer kunnen genieten. Laten we van het allerpositiefst uitgaan dat ik de baan krijg (ik wil 'm ook eigenlijk wel ;)) dan moet ik sowieso verhuizen want anders is het niet te doen. Daar zou ik de zomer dan voor hebben, maar ik moet dan eerst nog weten of ik mijn diploma ook echt krijg anders gaat 't niet door. De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen. Deadline is 7 mei..
Ik zou het zeker gewoon proberen. Als je in juni klaar bent met je studie kun je gelijk aan de slag en in jouw sector lijkt mij dat dat een luxe is. Tuurlijk is het logisch dat het allemaal snel gaat enzo, maar anders duurt het misschien weer lang voordat je daadwerkelijk iets hebt. Zoveel banen zijn er immers niet.

Je zou de zomer natuurlijk ook kunnen gebruiken om bijvoorbeeld bij een lokaal nieuwsblad ofzo iets te doen, zijn daar geen mogelijkheden? Ik weet niet of dat wel kan hoor, maar zo doe je ervaring op en sta je sterker bij een volgende sollicitatie, mocht het met die baan niet lukken.
pi_161932482
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou ja een kinderwens is wel een groot geschil als je er anders over denkt.
Daar gaat het niet zo veel om, dat is wat er feitelijk is. En dat houdt niet gelijk in dat ze ongelukkig is met haar relatie. Een relatie bestaat uit veel meer overeenkomsten en affectie. Één ding sloopt het niet... Maar jij ziet alleen één dingen tegelijk en voelt het daarom totaal niet aan, dat is jou zwakte. Zoek hulp!
pi_161932806
-blijf gewoon weg-

[ Bericht 48% gewijzigd door Copycat op 05-05-2016 08:26:28 ]
pi_161932972
-idem-

[ Bericht 53% gewijzigd door Copycat op 05-05-2016 08:26:41 ]
pi_161933149
quote:

Joh, laten we eerlijk zijn; hoe groot acht jij de kans écht liefde voor iemand te voelen?
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:54:43 #31
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161934482
Tja ik kan me er ook niets bij voorstellen bij iemand te blijven die perse kinderen wil en ik absoluut niet of andersom. Natuurlijk ga je niet meteen bij iemand weg als er wat verschillen zijn maar een kinderwens is wel wat meer dan 'wat verschillen' natuurlijk.
Ik blijf liever de rest van mijn leven alleen dan in een relatie waarin ik niet gelukkig ben puur omdat ik niets anders kan krijgen dan hem
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:06:39 #32
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161935025
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Al genoeg gedaan, maar heb ze nog niet kunnen ontdekken.

Dus daarom nogmaals de vraag: Wat zijn je interesses?
Oh.
pi_161937828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Doe dat zelf eens. Om er vervolgens naar te handelen.

Psy-cho-loog.
"Pools are perfect for holding water"
pi_161939506
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:04 schreef Koral het volgende:
Die erkenning komt pas als jij je ASS (er)kent, en een gedegen therapie ervoor volgt.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:42 schreef Bananenpap het volgende:
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hij kan beter gaan werken en zich minder met zichzelf bezig gaan houden, dat laatste doet hij nu al meer dan genoeg. Lekker boeiend dat die dingen anders ziet of weinig contacten opdoet. Kansloos om alles terug te voeren op ASS. Alsof dat iemand boeit. Er zal brood op de plank moeten komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:59 schreef Deezertje het volgende:
De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen.
Hier zou je je voor in moeten zetten inderdaad. Ik las in het vorig deel dat je jezelf als serieus, inhoudelijk en zakelijk zag, waar ik dus ook op reageerde. Maar ik had er overheen gelezen dat het om journalistiek gaat. Want zoals terecht opgemerkt in dit deel is de vraag wat je hiermee kan bereiken. Beheers je al een vreemde taal (buiten Engels) goed? Heb je een bepaalde specialisatie gedaan als minor ofzo? Want dan kan je al gerichter gaan zoeken. Of anders eerst verder studeren. Journalist kan iedereen worden tenslotte. Onderzoeksjournalisten hebben vaak een specialisatie die ze niet op de school van journalistiek hebben opgedaan.
pi_161939544
Alsof z'n ouders er op zitten te wachten om nog een (paar) jaar zo'n freeloader in huis te hebben. Volgens mij hebben ze laatst al aangegeven dat die scriptie echt af moet en hij aan de slag moet met zijn leven.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al genoeg gedaan, maar heb ze nog niet kunnen ontdekken.

Dus daarom nogmaals de vraag: Wat zijn je interesses?
Films en series kijken, meisjes afluisteren in het OV en stelletjes veroordelen voor hun keuze voor elkaar.
pi_161939559
Onderzoeksjournalisten zijn vaak zelfs helemaal geen 'journalisten', maar hebben gewoon echt iets compleet anders gestudeerd, wetenschappelijk ipv hbo, en kunnen daarnaast goed en helder in lekentermen schrijven.
Ja doei.
pi_161939570
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
Onderzoeksjournalisten zijn vaak zelfs helemaal geen 'journalisten', maar hebben gewoon echt iets compleet anders gestudeerd, wetenschappelijk ipv hbo, en kunnen daarnaast goed en helder in lekentermen schrijven.
Jaja, misschien heb ik het niet duidelijk neergetypd, maar dat is wat ik ook bedoelde:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:13 schreef StoneNorton het volgende:
Onderzoeksjournalisten hebben vaak een specialisatie die ze niet op de school van journalistiek hebben opgedaan.
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:08:12 #38
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161941205
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
Klopt inderdaad. Daarnaast hebben ze een sterk analytisch vermogen en zijn ze sociaal vaardig, tenzij ze enorm uitblinken in hun specialisme.

Helaas bestaan onderzoeksjournalisten bijna niet meer.

Iig kan ik me ts niet indenken als journalist. De Nederlandse taal lijkt hem al een opgave.
1 + 1 = blauw
pi_161942789
quote:

[..]

[..]

[..]

Hij kan beter gaan werken en zich minder met zichzelf bezig gaan houden, dat laatste doet hij nu al meer dan genoeg. Lekker boeiend dat die dingen anders ziet of weinig contacten opdoet. Kansloos om alles terug te voeren op ASS. Alsof dat iemand boeit. Er zal brood op de plank moeten komen.

[..]

Hier zou je je voor in moeten zetten inderdaad. Ik las in het vorig deel dat je jezelf als serieus, inhoudelijk en zakelijk zag, waar ik dus ook op reageerde. Maar ik had er overheen gelezen dat het om journalistiek gaat. Want zoals terecht opgemerkt in dit deel is de vraag wat je hiermee kan bereiken. Beheers je al een vreemde taal (buiten Engels) goed? Heb je een bepaalde specialisatie gedaan als minor ofzo? Want dan kan je al gerichter gaan zoeken. Of anders eerst verder studeren. Journalist kan iedereen worden tenslotte. Onderzoeksjournalisten hebben vaak een specialisatie die ze niet op de school van journalistiek hebben opgedaan.
Met jezelf bezig zijn =/= aan jezelf werken.

Ik ben het er ergens wel mee eens dat hij aan de sloeg moet. Maar of hij daar wel aansluiting gaat vinden op deze manier zie ik niet gebeuren.
pi_161944038
Zoek hulp
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161944380
Deezertje, een tijdje geleden heb je de (goede!) stap gezet naar de huisarts en ben je toch bij ondersteuning vanuit de huisartsenpraktijk terecht gekomen? Hoe gaat het daarmee? Heb je daar al goede tips gekregen over welke stappen je kunt ondernemen?
pi_161944399
quote:

[..]

[..]

[..]

Als iets kansloos is, dan is het zijn houding.
Ook bij een baan zal hij, en zijn toekomstig collega's, (zware) hinder van zijn ASS ondervinden.

Mensen zijn best bereidt om daar begrip voor te hebben, en proberen zich misschien zelfs aan te passen, maar zodra ze merken dat het van 1 kant moet komen en meneer zelf geen enkele moeite doet, dan is dat snel afgelopen. Weg brood op de plank, hallo eenzaamheid.

Dus je advies/ conclusie is ronduit kortzichtig (en eerlijk gezegd schofterig).
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161944517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:52 schreef MMunkun het volgende:
Deezertje, een tijdje geleden heb je de (goede!) stap gezet naar de huisarts en ben je toch bij ondersteuning vanuit de huisartsenpraktijk terecht gekomen? Hoe gaat het daarmee? Heb je daar al goede tips gekregen over welke stappen je kunt ondernemen?
Ik spreek hem 1 keer per maand. Hulpvraag hangt af van hoe mijn studie verloopt. Als ik daadwerkelijk mijn diploma krijg is er een grote belemmering weg, geen studieschuld, en kan ik op zoek naar werk en een woning, en anders wordt het na de zomer lastiger dan ooit om motivatie te vinden, ook al ben ik er bijná en voelen die 3,5 jaar studie die wel goed gingen als verloren aan. Mocht ik falen kan ik een doorverwijzing krijgen naar specialistische hulp.
pi_161944534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:53 schreef Koral het volgende:

[..]

Als iets kansloos is, dan is het zijn houding.
Ook bij een baan zal hij, en zijn toekomstig collega's, (zware) hinder van zijn ASS ondervinden.

Mensen zijn best bereidt om daar begrip voor te hebben, en proberen zich misschien zelfs aan te passen, maar zodra ze merken dat het van 1 kant moet komen en meneer zelf geen enkele moeite doet, dan is dat snel afgelopen. Weg brood op de plank, hallo eenzaamheid.

Dus je advies/ conclusie is ronduit kortzichtig (en eerlijk gezegd schofterig).
Tijdens mijn stage kon ik goed in een team werken, alleen buiten de werkplek (in de kantine e.d.) wist ik mij geen houding te geven en had ik een beetje oppervlakkige gesprekken of ik hield gewoon mijn mond dicht.
pi_161944567
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik spreek hem 1 keer per maand. Hulpvraag hangt af van hoe mijn studie verloopt. Als ik daadwerkelijk mijn diploma krijg is er een grote belemmering weg, geen studieschuld, en kan ik op zoek naar werk en een woning, en anders wordt het na de zomer lastiger dan ooit om motivatie te vinden, ook al ben ik er bijná en voelen die 3,5 jaar studie die wel goed gingen als verloren aan. Mocht ik falen kan ik een doorverwijzing krijgen naar specialistische hulp.
Je kreeg geen doorverwijzing omdat? Wachtlijsten zijn lang, dus ik zou maar uitkijken met wat je besluit...

Hoe bedoel je dat je geen hulpvraag hebt? Je bent een jaar lang aan het klagen dat je geen relatie en vrienden hebt...
pi_161944573
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tijdens mijn stage kon ik goed in een team werken, alleen buiten de werkplek (in de kantine e.d.) wist ik mij geen houding te geven en had ik een beetje oppervlakkige gesprekken of ik hield gewoon mijn mond dicht.
En buiten je werk om dan? Verhuizen en werken gaan je problemen niet oplossen...
pi_161944574
quote:

[..]

Houding gaat verder dan wel of niet je mond open doen.

Bedrijven investeren in medewerkers in de zin van mensen, rollen en vaardigheden. De meeste bedrijven willen op alle 3 vlakken vorderingen zien.
pi_161944585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je kreeg geen doorverwijzing omdat? Wachtlijsten zijn lang, dus ik zou maar uitkijken met wat je besluit...
Omdat ik dat nog niet wil. Heeft voor een deel ook te maken met mijn eigen risico, want ik krijg niks vergoed. Ik wil de deadlines afwachten en uiterlijk half juli weet ik of ik dit studiejaar afstudeer of het na de zomer gaat worden en dan moet ik weer een mentale stap over van 2000 euro betalen voor een nieuw studiejaar, geen ov meer, er bijna zijn dus stoppen (12.000 euro terugbetalen) is geen optie e.d.
pi_161944588
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:03 schreef Deezertje het volgende:
Mocht ik falen
Waarom hierop wachten? Zou een specialist je op dit moment niet al kunnen helpen? Als ik je topics zo lees, zijn er genoeg dingen waar jij mee zit op dit moment.
pi_161944597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

En buiten je werk om dan? Verhuizen en werken gaan je problemen niet oplossen...
Mijn collega's waren toen mijn enige sociale contacten en aanspreekpunt. Maar die waren allemaal 30+, hadden kinderen, relaties e.d. dus had ook niet veel om over mee te praten.
pi_161944603
quote:

[..]

Maar dat werkt dus voornamelijk bij een stage waar je toch maar de stagiair bent. Als je in een echte job je geen houding weet te geven, geen interesse in je collegae hebt en zo, kan het goed zijn dat dat een reden is om na je proefperiode niet te mogen blijven.

Je bent dan het dode punt in de groepsdynamiek, snap je.
pi_161944621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:10 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Waarom hierop wachten? Zou een specialist je op dit moment niet al kunnen helpen? Als ik je topics zo lees, zijn er genoeg dingen waar jij mee zit op dit moment.
Die gaan mijn scriptie en opdrachten niet maken :) Dat moet ik echt zelf. Over 4 weken is de deadline, over 8 weken de herkansing. Ik heb er goede hoop in (nu niet, dan nooit niet) maar ondanks de positiviteit van mijn afstudeerbegeleider over mijn scriptie, kijkt ie 'm niet na. En je moet 'maar' een 6 halen, dus in mijn hoofd ben ik er nog niet.
pi_161944622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik dat nog niet wil. Heeft voor een deel ook te maken met mijn eigen risico, want ik krijg niks vergoed. Ik wil de deadlines afwachten en uiterlijk half juli weet ik of ik dit studiejaar afstudeer of het na de zomer gaat worden en dan moet ik weer een mentale stap over van 2000 euro betalen voor een nieuw studiejaar, geen ov meer, er bijna zijn dus stoppen (12.000 euro terugbetalen) is geen optie e.d.
Je kunt ook nu al op de wachtlijsten komen. Kun je niet een jaar extra stufi en ov aanvragen?
pi_161944632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:13 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je kunt ook nu al op de wachtlijsten komen. Kun je niet een jaar extra stufi en ov aanvragen?
Die heb ik al gehad ;) En wie weet kan ik wel de hele schuld kwijtgescholden krijgen, maar dat is alleen een financiële zorg minder, je blijft dan zitten met geen diploma en dan moet ik fulltime werken in de retail ofzo want ik ga geen nieuwe studie meer volgen, dat weet ik nu al.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:16:06 #55
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161944663
"Hoi, mijn naam is Deezertje en ik heb ASS. Ik vind het soms moeilijk om met mensen om te gaan, maar ik wil het graag. Hopelijk kan ik samen met jullie leren mezelf te verbeteren".

Tip voor jezelf introduceren bij een SoVa cursus of praatgroep voor autisten.

Graag gedaan, geen dank.
1 + 1 = blauw
pi_161944693
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:12 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die gaan mijn scriptie en opdrachten niet maken :) Dat moet ik echt zelf. Over 4 weken is de deadline, over 8 weken de herkansing. Ik heb er goede hoop in (nu niet, dan nooit niet) maar ondanks de positiviteit van mijn afstudeerbegeleider over mijn scriptie, kijkt ie 'm niet na. En je moet 'maar' een 6 halen, dus in mijn hoofd ben ik er nog niet.
Als dat is wat je nu wil, alleen scriptie en studie, zou je je dan niet beter daarop focussen en hier even wegblijven? Wij gaan je scriptie ook niet schrijven namelijk. Dus wij kunnen je ook niet helpen.

Aangezien je hier nu toch bezig bent over eenzaamheid, vrienden, aansluiting, relaties en toch bij elke raad die gegeven wordt een reden hebt om er niets mee te doen.
pi_161944778
quote:

[..]

Oke dan is het simpel. Maak je studie af en bel de psycholoog. Kan je ook nu alvast doen, als de wachtlijsten zo lang zijn kan je toch pas na je afstuderen terecht.

En niet miepen over geld, je maakt nauwelijks kosten en zie het als een investering in jezelf. Met een diploma heb je bovendien geen studieschuld, dus niks te klagen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:30:06 #58
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161944834
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:17 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Films en series kijken, meisjes afluisteren in het OV en stelletjes veroordelen voor hun keuze voor elkaar.
Met dat eerste moet je in elk geval genoeg materiaal hebben om over te praten met mensen.
Oh.
pi_161945248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Met dat eerste moet je in elk geval genoeg materiaal hebben om over te praten met mensen.
Precies. Genoeg mensen die films en series kijken, er zijn vast wel mensen die daar over willen meepraten. Kan me niet voorstellen dat niemand het zelfde leuk vindt, tenzij je kinderfilms kijkt ofzo.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:17:32 #60
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161945350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Precies. Genoeg mensen die films en series kijken, er zijn vast wel mensen die daar over willen meepraten. Kan me niet voorstellen dat niemand het zelfde leuk vindt, tenzij je kinderfilms kijkt ofzo.
Niks mis met kinderfilms.

The Lion King _O_
Oh.
pi_161945394
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Niks mis met kinderfilms.

The Lion King _O_
Die keek ik ook als kind, maar ik doelde meer op een film die je als volwassene nooit zou kijken.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:25:02 #62
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161945442
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Die keek ik ook als kind, maar ik doelde meer op een film die je als volwassene nooit zou kijken.
Maar het is in elk geval zo dat Deezertje daar dan wel over kan praten met mensen als opening. Iedereen kijkt wel iets van films en series.

Vanuit daar kan je dan meer gespreksonderwerpen aanboren. Blijft alleen het punt dat het Deezertje totaal niet boeit wat anderen kijken of doen...
Oh.
pi_161945452
Jazeker, dat is ook een goed onderwerp. Maar goed, ik stel voor dat Deezer zich pas weer meldt als zijn studie klaar is en hij de huisarts heeft gebeld voor doorverwijzing naar de psycholoog.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:28:49 #64
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161945468
Hij zal zich zo wel melden met een verhaal dat hij stelletjes in de trein zag en dat hij zich daardoor eenzaam voelt.
Oh.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:29:33 #65
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161945475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:26 schreef DoubleDip het volgende:
Jazeker, dat is ook een goed onderwerp. Maar goed, ik stel voor dat Deezer zich pas weer meldt als zijn studie klaar is en hij de huisarts heeft gebeld voor doorverwijzing naar de psycholoog.
Maar dan heeft FOK! zo weinig te doen... ;(
1 + 1 = blauw
pi_161945519
Ga vandaag naar een feestje ofzo

Zoveel meisjes overal op straat!

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2016 15:36:19 ]
pi_161949557
Ik merk dat angst toch nog overheerst hier. Met nog 4 weken tot de deadline zakt de moed mij letterlijk in de schoenen. Mijn scriptie is nagenoeg af op een paar cosmetische zaken als verwijzingen, literatuurlijst maken e.d. Inhoudelijk zit het volgens de begeleider wel goed, maar toch voelt het vreemd om het straks op te sturen en een cijfer te krijgen. Angst is natuurlijk dat het niet goed is. Zelfde als met de opdrachten.. die kunnen eigenlijk niet fout gaan ook niet qua compensaties die ik nog heb staan, maar toch afhankelijk van de beoordeling van de docent. Er hoeft maar 1 ding onvoldoende terug te komen en het hele feest gaat niet door of wordt met een maand uitgesteld. Volgende week staat in het teken van de opdrachten. Ik wil morgen, zaterdag en zondag echt mijn scriptie afmaken zodat ik hem kan opsturen voor advies (vangnet vóór de beoordeling) en daarna definitief in kan leveren. En het is gewoon verdomde jammer dat die (on)terechte angst in mijn hoofd het wint van mijn capaciteiten en het feit dat ik er bijna ben en als ik het nu niet afmaak, ben ik nergens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Deezertje op 05-05-2016 20:31:33 ]
pi_161950256
Wat is nou een maand uitloop als je al twéé jaar bezig bent met die stomme scriptie? Op een gegeven moment wil je er toch wel vanaf zijn? Als je begeleider geen enorme kneus is had hij het echt wel gezegd als het niet goed was.

Gewoon verstand op 0 en inleveren die handel. Wat heb je te verliezen? Vind je zelf dan echt niet dat het wel eens lang genoeg heeft geduurd?
pi_161950519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:49 schreef DoubleDip het volgende:
Wat is nou een maand uitloop als je al twéé jaar bezig bent met die stomme scriptie? Op een gegeven moment wil je er toch wel vanaf zijn? Als je begeleider geen enorme kneus is had hij het echt wel gezegd als het niet goed was.

Gewoon verstand op 0 en inleveren die handel. Wat heb je te verliezen? Vind je zelf dan echt niet dat het wel eens lang genoeg heeft geduurd?
Voor mij is elke dag dat het nog duurt te lang. Alleen in mijn kop krijg ik maar weinig positiviteit binnen. In feite is alles al goed, maar formeel moet het nog worden ingeleverd en alles netjes met verwijzingen, inhoudsopgave e.d. afgemaakt worden. De opdrachten vergt wel wat meer werk , maar ook hier: zeker haalbaar want de opdrachten die ik wél heb ingeleverd voorgaande jaren zijn beduidend lastiger geweest. Ik wil gewoon wat inleveren zodat ik een cijfer krijg en weet of het goed of slecht is.
pi_161953327
quote:

[..]

Waarom ¤2000? als je na een maand afstudeert betaal je toch zeker ook alleen voor die maand collegegeld?
pi_161953902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:38 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Waarom ¤2000? als je na een maand afstudeert betaal je toch zeker ook alleen voor die maand collegegeld?
Er zijn hier vaste datums voor afstuderen, 3x per jaar. Dus als ik na de zomer verder moet, ben ik 4 maanden lesgeld kwijt dus zo'n 700 euro en dat is zonde want je krijgt er niks voor terug. Maar ik ben gewoon bang om te falen nu alles zo dichtbij komt, in theorie is het haalbaar, in de praktijk ook maar het kost mentaal gewoon een paar flinke stappen. Zoals gezegd zijn er eerdere toetsen en opdrachten die veel lastiger waren en die ik 'gewoon' heb gehaald. Ook heb ik redelijk wat cijfers om te compenseren, dus zakken kan haast niet, maar je moet wel wat inleveren.. Tevens kijken ze mijn stukken pas na de deadline na, dus eerder opsturen heeft geen zin en je kan beter tot de laatste dag wachten en het nog extra laten checken e,d.
pi_161954224
Je weet dat het kan lukken, dus gaan met die banaan. Gewoon doen en niet afwachten. Over een maand ben je er blij om.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:02:05 #73
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161955959
Luistert: maak het gewoon af. Je hebt niets, maar dan ook niets te verliezen en je kans op winnen is algemeen gezien minimaal. Doe iets, wat dan ook, want het kan alleen maar beter worden.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:59:01 #74
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161956194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn collega's waren toen mijn enige sociale contacten en aanspreekpunt. Maar die waren allemaal 30+, hadden kinderen, relaties e.d. dus had ook niet veel om over mee te praten.
Heb je dat met mensen van begin 20 wel dan? Ik lees opnieuw enorm veel excuses en beperkingen terwijl het allemaal echt niet zo moeilijk hoeft te zijn. Iets met interesse in anderen tonen en een open mind hebben naar nieuwe ervaringen en mogelijke nieuwe hobby's/interesses...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
pi_161956613
Je denkt teveel na, ook als je het niet haalt is dat niet het einde van de wereld. Weet wel dat als hij dan zijn HBO heeft, werk zoeken wel een opgave wordt. Werk in de journalistiek ligt niet voor het oprapen.

Dat hij journalistiek studeert hoeft niet per se te betekenen dat hij ook iets wil doen in die sector. Misschien wil hij liever in een bar of zo werken?
pi_161956752
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 05:28 schreef syndroom het volgende:
Je denkt teveel na, ook als je het niet haalt is dat niet het einde van de wereld. Weet wel dat als hij dan zijn HBO heeft, werk zoeken wel een opgave wordt. Werk in de journalistiek ligt niet voor het oprapen.

Dat hij journalistiek studeert hoeft niet per se te betekenen dat hij ook iets wil doen in die sector. Misschien wil hij liever in een bar of zo werken?
Het hebben van het papiertje opent een hoop deuren die anders erg goed op slot zitten. Met dat papiertje toont hij aan over hbo denk- en werkniveau te beschikken zodat hij ook in andere vakgebieden een kans maakt.

Richt jij je aandacht nou maar lekker op jezelf, daar is genoeg te behalen.
pi_161957575
quote:

Hij kan zeker wat anders willen doen buiten zijn sector, maar met hbo journalistiek heb je niet veel te willen. Maar werken in de horeca, kassen, call centers behoren zeker tot de mogelijkheden.
pi_161957619
quote:

Met alleen een middelbare schooldiploma kan je bijzonder weinig. Ja, stomme uitzendbaantjes, is dat wat je wilt? Beter gaat hij die studie afmaken, want volgens mij kan hij dat best. Dat het moeilijk is om werk te vinden is een ander verhaal. Er zijn genoeg mensen die iets anders gaan doen dan waar ze voor opgeleid zijn.
pi_161957649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Er zijn hier vaste datums voor afstuderen, 3x per jaar. Dus als ik na de zomer verder moet, ben ik 4 maanden lesgeld kwijt dus zo'n 700 euro en dat is zonde want je krijgt er niks voor terug. Maar ik ben gewoon bang om te falen nu alles zo dichtbij komt, in theorie is het haalbaar, in de praktijk ook maar het kost mentaal gewoon een paar flinke stappen. Zoals gezegd zijn er eerdere toetsen en opdrachten die veel lastiger waren en die ik 'gewoon' heb gehaald. Ook heb ik redelijk wat cijfers om te compenseren, dus zakken kan haast niet, maar je moet wel wat inleveren.. Tevens kijken ze mijn stukken pas na de deadline na, dus eerder opsturen heeft geen zin en je kan beter tot de laatste dag wachten en het nog extra laten checken e,d.
Faalangst. Hebben wel meer mensen last van.

Misschien dat je er op die cursus (PE?) aan kunt werken?
pi_161957755
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:31 schreef Koral het volgende:

[..]

Faalangst. Hebben wel meer mensen last van.

Misschien dat je er op die cursus (PE?) aan kunt werken?
Jep, alleen loopt die cursus door tot na de deadline dus de vruchten pluk ik dan later. Maar vandaag ga ik ervoor!
pi_161958915
Je hebt geen angst over; "Dat je scriptie niet goed is". Je hebt angst voor; "Dat het wel goed is"

Want dan word je geforceerd om uit je comfort zone te stappen en naar een nieuw/ander deel van je leven te gaan.

Dat is nieuw, anders, je moet op jezelf, aan het werk, weg bij mammie, etc etc.
pi_161959216
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jep, alleen loopt die cursus door tot na de deadline dus de vruchten pluk ik dan later. Maar vandaag ga ik ervoor!
Je kunt er tussendoor toch ook iets aan hebben?

Nog iets gedaan bij bevrijdingsdag?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:58:13 #83
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161959694
quote:

Jij denkt te weinig na over jezelf. Ga je daar maar op richten.
1 + 1 = blauw
pi_161961863
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:09 schreef j1nxnl het volgende:
Je hebt geen angst over; "Dat je scriptie niet goed is". Je hebt angst voor; "Dat het wel goed is"

Want dan word je geforceerd om uit je comfort zone te stappen en naar een nieuw/ander deel van je leven te gaan.

Dit is het gewoon.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:56:14 #85
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161963298
Ja helemaal mee eens. En dan kan je ook niet meer zeggen dat je student bent dus voor je gevoel minder kans op jonge meisjes
pi_161964081
Deezertje heeft ook ouders die zijn eigen risico kunnen betalen. Als mijn kind naar mij toe zou komen omdat hij geld nodig heeft voor gespecialiseerd hulp en heel dom zijn eigen risico heeft verhoogd, dan zou ik natuurlijk het hem geven. Gezondheid gaat namelijk toch wel voor alles.

SPOILER
pi_161964703
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:38 schreef Mathemaat het volgende:
Deezertje heeft ook ouders die zijn eigen risico kunnen betalen. Als mijn kind naar mij toe zou komen omdat hij geld nodig heeft voor gespecialiseerd hulp en heel dom zijn eigen risico heeft verhoogd, dan zou ik natuurlijk het hem geven. Gezondheid gaat namelijk toch wel voor alles.

SPOILER
Volgens mij heeft Deezer een goedgevulde spaarrekening waar hij best een deel van kan missen. Neemt niet weg dat het veel geld is, maar ook als zijn ouders meebetalen kan het makkelijk.
pi_161965635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:09 schreef j1nxnl het volgende:

Dat is een heel andere manier om naar je afstuderen te kijken Deezer. Wat vind jij van deze post?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161966160
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:39 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat is een heel andere manier om naar je afstuderen te kijken Deezer. Wat vind jij van deze post?
Daar zit inderdaad een deel waarheid in. Net de verwijzingen afgerond en morgen de laatste twee dingen afronden en dan scriptie opsturen ter advies voordat ik hem definitief laat voorzien van een cijfer. Blijft eng: Ondanks een redelijk goede kans bestaat de mogelijkheid dat de scriptie over moet alsnog, dus hopelijk heb ik wat aan het advies komende week.

Opdrachten gaat nog even pushen worden onder andere een vlammende uiteenzetting in het Engels schrijven..

De opdrachten blijven het zelfde maar in het negatiefste geval van mijn scriptie een nieuw onderwerp kiezen trek ik echt niet meer en dan gooi ik de handdoek in de ring. Maar goed ik hoor deze maand de échte haalbaarheid van mijn scriptie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Deezertje op 06-05-2016 17:50:06 ]
pi_161967377
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Deezer een goedgevulde spaarrekening waar hij best een deel van kan missen. Neemt niet weg dat het veel geld is, maar ook als zijn ouders meebetalen kan het makkelijk.
Nou, dan denk ik dat we tot een consensus zijn gekomen met heel Fok.

Fokstappenplan voor Deezertje:
Stap 1
• Zoek specialistische hulp met als hulpvraag: ik heb geen langdurige vriendschappen gehad en wil graag op een dag een relatie. Laat ouders het betalen of betaal zelf uit je dikke spaarvarken.
• Een total-make-over. Neem een volwassener kapsel, scheer je gezicht en draag volwassener kleding. Zoek sociaal-succesvolle rolmodellen hiervoor.
• Ga gewichtheffen als sport.
• Rond je studie af.
Stap 2
• Sluit aan bij een vereniging met ASS'ers om lotgenoten en sociaal-succesvolle rolmodellen te vinden.
• Verdiep in ASS en leer jezelf te accepteren en er naar te gedragen
• Zoek werk en verhuis.
• Sluit aan bij verenigingen voor rustige hobby's en biecht op dat je ASS hebt en probeer er klein beetje voor te compenseren en jezelf te laten accepteren.
Stap 3 wanneer je vriendschappen begint te sluiten
• Gebruik vorige ervaringen om een compensatie- en actieplan te vinden voor overprikkeling hetzij sociaal of werk of andere dingen.
• Sluit aan bij socialere verenigingen.
• Probeer één of twee hechte vriendschappen op te bouwen.
Stap 4 daten
• Word actief op datingsites.
• Ga in op vrouwen met wie je vrienden bent en die interesse in je tonen.

De GGZ en opbouwende ervaring vult de details van dit plan in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mathemaat op 06-05-2016 18:04:28 ]
pi_161968072
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daar zit inderdaad een deel waarheid in. Net de verwijzingen afgerond en morgen de laatste twee dingen afronden en dan scriptie opsturen ter advies voordat ik hem definitief laat voorzien van een cijfer. Blijft eng: Ondanks een redelijk goede kans bestaat de mogelijkheid dat de scriptie over moet alsnog, dus hopelijk heb ik wat aan het advies komende week.

Opdrachten gaat nog even pushen worden onder andere een vlammende uiteenzetting in het Engels schrijven..

De opdrachten blijven het zelfde maar in het negatiefste geval van mijn scriptie een nieuw onderwerp kiezen trek ik echt niet meer en dan gooi ik de handdoek in de ring. Maar goed ik hoor deze maand de échte haalbaarheid van mijn scriptie.
Ja er is een kans, maar als ik het zo hoor is je begeleider niet negatief. Dus dat gaat wel lukken. Opdrachten ook, want als je de rest kan dan moet dit ook lukken, zeker als het niet de moeilijkste dingen zijn. Kan je er mooi volgende week mee beginnen en dan de laatste afrondende dingen voor je scriptie.
pi_161968337
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja er is een kans, maar als ik het zo hoor is je begeleider niet negatief. Dus dat gaat wel lukken. Opdrachten ook, want als je de rest kan dan moet dit ook lukken, zeker als het niet de moeilijkste dingen zijn. Kan je er mooi volgende week mee beginnen en dan de laatste afrondende dingen voor je scriptie.
Ja het doel is ook morgen de scriptie op te sturen, volgende week de opdrachten in te leveren en dan de cijfers terugkrijgen voor de deadline. Dan weet ik of het haalbaar is of niet. Voor de opdrachten heb ik zelfs nog cijfers om te compenseren, maar je moet wel wat inleveren ;) Ik heb gewoon zo'n last van faalangst, ook omdat ik soms over zaken te makkelijk denk en het dan keihard kan aankomen als ik faal en een andere keer weer te moeilijk en heb ik mij voor niks druk gemaakt.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:00:13 #93
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161968395
quote:

[..]

Je gooit de handdoek? Kom op zeg, gedraag je eens als een man. Mijn bachelorthesis indertijd is door een heel knullige reden afgekeurd waarna ik tot twee keer toe volledig opnieuw begonnen ben (bij de tweede ontbrak me de motivatie) en toch heb ik doorgezet en ben ik nu twee mastertitels rijker. Het is misschien klote als dat gebeurd maar je hebt er alleen jezelf mee door op te geven. Ik ben in ieder geval blij dat ik dat niet gedaan heb.
pi_161968488
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:00 schreef yats het volgende:

[..]

Je gooit de handdoek? Kom op zeg, gedraag je eens als een man. Mijn bachelorthesis indertijd is door een heel knullige reden afgekeurd waarna ik tot twee keer toe volledig opnieuw begonnen ben (bij de tweede ontbrak me de motivatie) en toch heb ik doorgezet en ben ik nu twee mastertitels rijker. Het is misschien klote als dat gebeurd maar je hebt er alleen jezelf mee door op te geven. Ik ben in ieder geval blij dat ik dat niet gedaan heb.
Dat inderdaad. Mijn bachelorscriptie is aanvankelijk ook afgekeurd. Het jaar daarna nog een keer gedaan en een totaal ander onderwerp gekozen, toen gewoon geslaagd met een ruime voldoende. Als je zelfs volgende week al die opdrachten kan inleveren dan is het echt appeltje-eitje.

Oh en voor wat daarna komt: ik zag deze vacature. Je moet communicatief goed zijn, maar wie weet wat het oplevert. Niet geschoten is altijd mis en hoe eerder je begint met zoeken, hoe beter.

https://www.werkenvoorned(...)tm_campaign=vacature
pi_161968624
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:00 schreef yats het volgende:

[..]

Wat was die knullige reden dan? En ik meen het echt hoor. Ik hik nu al twee jaar tegen het afstuderen aan en ik heb echt geen energie meer voor een nieuw onderwerp, nieuw onderzoek, nieuwe interviews afnemen etc. Meer is er uit dit onderwerp ook niet te halen. Als mijn scriptie straks goedgekeurd is maar de opdrachten falen, ga ik lekker op vakantie en knal na de zomer die opdrachten eruit. Mochten ze allebei falen, dan kap ik. En ja dat voelt enorm klote, maar ik martel mezelf nu al maanden. Geef mij een mondeling examen over het onderwerp en ik slaag 100%.
pi_161969320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat was die knullige reden dan? En ik meen het echt hoor. Ik hik nu al twee jaar tegen het afstuderen aan en ik heb echt geen energie meer voor een nieuw onderwerp, nieuw onderzoek, nieuwe interviews afnemen etc. Meer is er uit dit onderwerp ook niet te halen. Als mijn scriptie straks goedgekeurd is maar de opdrachten falen, ga ik lekker op vakantie en knal na de zomer die opdrachten eruit. Mochten ze allebei falen, dan kap ik. En ja dat voelt enorm klote, maar ik martel mezelf nu al maanden. Geef mij een mondeling examen over het onderwerp en ik slaag 100%.
Stel dat je scriptie afgekeurd wordt. Laten we aannemen dat het goed zit, maar stel. Dan heb je dus geen diploma, als je er dan echt mee ophoudt. Wat ga je dan doen met je leven? Uitzendwerk? Uitkering trekken? (Kom je wss niet voor in aanmerking want je moet wel een X aantal jaar gewerkt hebben dacht ik) Kortom: mocht het doemscenario werkelijkheid worden: welke kant gaat je leven dán op? Ga je dan echt stoppen, zodat al die moeite voor niks is geweest? Ik mag toch hopen dat je daar niet aan toe geeft.
pi_161969531
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Stel dat je scriptie afgekeurd wordt. Laten we aannemen dat het goed zit, maar stel. Dan heb je dus geen diploma, als je er dan echt mee ophoudt. Wat ga je dan doen met je leven? Uitzendwerk? Uitkering trekken? (Kom je wss niet voor in aanmerking want je moet wel een X aantal jaar gewerkt hebben dacht ik) Kortom: mocht het doemscenario werkelijkheid worden: welke kant gaat je leven dán op? Ga je dan echt stoppen, zodat al die moeite voor niks is geweest? Ik mag toch hopen dat je daar niet aan toe geeft.
Dat ligt er aan hoe de andere zaken zijn verlopen. In principe rond ik de cursus voldoende af en een paar opdrachten haal ik sowieso wel. Dan is het dus alleen die scriptie nog, aanpassen prima maar echt compleet over heb ik nu de kracht niet meer voor. Bovendien: wat moet je na de zomer doen dan als echt alleen dat overblijft? Sowieso ben je dan drie maanden verder (november) en ik heb nu al bijna geen dagindeling.
pi_161969636
Ik was hier aan het reageren, maar laten we hier niet te veel op doorgaan. Eerst maar eens afwachten. Mocht de boel afgekeurd worden dan praten we hier wel verder over oké? Want zoals het er nu uit ziet is deze discussie niet nodig. In ieder geval nu (nog) niet.
pi_161969690
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:56 schreef DoubleDip het volgende:
Ik was hier aan het reageren, maar laten we hier niet te veel op doorgaan. Eerst maar eens afwachten. Mocht de boel afgekeurd worden dan praten we hier wel verder over oké? Want zoals het er nu uit ziet is deze discussie niet nodig. In ieder geval nu (nog) niet.
Nee, maar dat is ook mijn angst die weer boven komt drijven. Ik ben vaker in mijn leven teleurgesteld door mensen die zeiden dat het allemaal goed kwam en puntje bij paaltje ging het dan net ook even anders. Feit blijft: inleveren en afwachten.
pi_161969742
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar dat is ook mijn angst die weer boven komt drijven. Ik ben vaker in mijn leven teleurgesteld door mensen die zeiden dat het allemaal goed kwam en puntje bij paaltje ging het dan net ook even anders. Feit blijft: inleveren en afwachten.
Precies dat laatste. Geef maar weer een update zodra alles is ingeleverd en als er cijfers binnen komen.

Teleurstellingen enzo dat snap ik allemaal wel, maar een docent is als het goed is een professional die zoiets niet zou doen. Ik weet uit ervaring dat sommige docenten in het geheel niet communiceren, maar als je nu al verteld wordt dat het er goed uit ziet neem ik aan dat degene die dat zegt capabel genoeg is om een oordeel te vellen.
pi_161970044
Zie nou geen beren waar ze er niet zijn. Maak die scriptie gewoon af en hoop op het beste.
pi_161970280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ander feit: vertrouwen hebben in jezelf.
Het feit dat je zo ver in je opleiding bent gekomen zegt dat je in staat mag worden geacht om dit succesvol af te ronden.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:19:07 #103
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161971897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De eerste corrector had hem met een voldoende beoordeeld maar de tweede corrector miste iets. Helaas was de tweede corrector iemand uit het faculteitsbestuur en was echte uitleg over het waarom blijkbaar teveel werk.

Dat je al twee jaar hier tegenaan hikt ligt toch echt deels aan jezelf. Als ik sommige posts zie heb ik vooral het idee dat je bang bent om geen student meer te zijn, klopt dat?
pi_161972567
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:19 schreef yats het volgende:

[..]

De eerste corrector had hem met een voldoende beoordeeld maar de tweede corrector miste iets. Helaas was de tweede corrector iemand uit het faculteitsbestuur en was echte uitleg over het waarom blijkbaar teveel werk.

Dat je al twee jaar hier tegenaan hikt ligt toch echt deels aan jezelf. Als ik sommige posts zie heb ik vooral het idee dat je bang bent om geen student meer te zijn, klopt dat?
Nee, want ik heb liever gewoon erkenning voor de geleverde prestaties en een studentenleven inhalen doe ik toch niet meer. Ook ben ik al aan het reageren op woningen, dus ik wil ook echt verder en met een fijn gevoel de zomer in.
pi_161973794
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, want ik heb liever gewoon erkenning voor de geleverde prestaties en een studentenleven inhalen doe ik toch niet meer. Ook ben ik al aan het reageren op woningen, dus ik wil ook echt verder en met een fijn gevoel de zomer in.
Oh typisch, want ik lees toch echt dit in de OP:

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:40 schreef Deezertje het volgende:
Hey,

Over een maandje rond ik waarschijnlijk mijn studie af, eindelijk! Maar... ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes. Ik zit op een sportcursus, fitness en volg ook nog een andere training op school, maar daar komen de mensen niet om te socializen. Eigenlijk heb ik nu al niks meer te zoeken bij de studenten, maar ik voel mij ook zeker nog niet klaar voor de 'grote mensen wereld, terwijl ik dat op mijn 25ste toch langzaam moet accepteren'.

Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan en dus collega's (nieuwe mensen ontmoeten) heb. Ondertussen komt de zomer eraan en afhankelijk van het wel of niet halen van mijn papiertje gaat dat zorgeloos of zorgzaam worden.. Oftewel: nu of nooit.

Voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar ik ben deze situatie ook redelijk zat. Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels). Ergens is het mooi om te denken dat als ik straks mijn papiertje heb er een enorme last van mijn schouders gaat, maar goed dan ben ik er nog lang niet.

--
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
Wat is dan de verklaring voor deze twee beweringen? Want blijkbaar maak je je wel zorgen over een 'gemist' studentenleven, ook al is dat in dit geval niet relevant.
pi_161974506
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oh typisch, want ik lees toch echt dit in de OP:

[..]

Wat is dan de verklaring voor deze twee beweringen? Want blijkbaar maak je je wel zorgen over een 'gemist' studentenleven, ook al is dat in dit geval niet relevant.
Dat ik het toch niet meer terug kan halen. Zelfs al faal ik weer en til ik het over de zomer, dan is er weer een nieuwe lading studenten en zal ik er never nooit meer tussen passen. Ik hoop aansluiting bij mijn collega's te vinden straks.
pi_161975249
Echt gast, je mag jezelf ook wel eens pijnigen. Kweek wat ballen. Als je het al tot zover kunt brengen met je opleiding geef je toch niet op. Je hebt heus wel kwaliteiten, anders had je die andere 3,5 jaar ook niet gehaald. Later ga je jezelf echt voor je kop slaan als je opgeeft, dat vergeef je jezelf nooit. Er zijn echt duizend ergere/engere dingen in het leven waar je nog geen weet van hebt. Soms is het leven gewoon kut en lijkt het eindeloos, maar als je het eenmaal gehaald hebt zul je denken 'waar heb ik mij druk om gemaakt?'. Wees nou gewoon eens een vent, prop wat peper in je reet, pop die ballen terug in je scrotum en ga er gewoon eens voor. Jij weet net zoals iedereen hier dat je niet tot het maximale gaat.
pi_161975316
En dat studentenleven ga je niet meer terug krijgen. Net zoals een gala op de middelbare school of een schoolkamp in groep 8. Voor sommige dingen heb je maar één kans. Als je die mist heb je gewoon pech, get over it.
pi_161975462
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:47 schreef Bananenpap het volgende:
Echt gast, je mag jezelf ook wel eens pijnigen. Kweek wat ballen. Als je het al tot zover kunt brengen met je opleiding geef je toch niet op. Je hebt heus wel kwaliteiten, anders had je die andere 3,5 jaar ook niet gehaald. Later ga je jezelf echt voor je kop slaan als je opgeeft, dat vergeef je jezelf nooit. Er zijn echt duizend ergere/engere dingen in het leven waar je nog geen weet van hebt. Soms is het leven gewoon kut en lijkt het eindeloos, maar als je het eenmaal gehaald hebt zul je denken 'waar heb ik mij druk om gemaakt?'. Wees nou gewoon eens een vent, prop wat peper in je reet, pop die ballen terug in je scrotum en ga er gewoon eens voor. Jij weet net zoals iedereen hier dat je niet tot het maximale gaat.
Morgen de inhoudsopgave invullen en de literatuurlijst controleren en dan stuur ik 'm op :) Dan een dag rust, en maandag vol goede moed starten met de opdrachten.
pi_161975468
Wat Bananenpap zegt. Een gemist studentenleven krijg je niet terug, deal with it en focus je op andere dingen. Want op dit moment is er echt genoeg wat prioriteit heeft. Zorg nou gewoon maar dat je dat papiertje haalt en een baan vindt die aansluit bij je interesses.

En ga anders in de zomer vrijwilligen bij de lokale radio ofzo, weetikveel. Gewoon iets doen wat met je studie te maken heeft, zodat je ervaring opdoet. Vrijwilligerswerk werkt het beste, stage lopen mag uiteraard niet als je afgestudeerd bent. Maar zoiets is goed voor je cv en maakt je kansen op een baan weer groter.
pi_161975553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:53 schreef DoubleDip het volgende:
Wat Bananenpap zegt. Een gemist studentenleven krijg je niet terug, deal with it en focus je op andere dingen. Want op dit moment is er echt genoeg wat prioriteit heeft. Zorg nou gewoon maar dat je dat papiertje haalt en een baan vindt die aansluit bij je interesses.

En ga anders in de zomer vrijwilligen bij de lokale radio ofzo, weetikveel. Gewoon iets doen wat met je studie te maken heeft, zodat je ervaring opdoet. Vrijwilligerswerk werkt het beste, stage lopen mag uiteraard niet als je afgestudeerd bent. Maar zoiets is goed voor je cv en maakt je kansen op een baan weer groter.
Mocht ik mijn diploma straks op zak hebben, rust ik eerst nog even een aantal weken écht goed uit, of er moet een kans voorbij komen die ik niet kan laten schieten.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 22:58:03 #112
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161975615
Don't look back, you're not going that way
Oh.
pi_161975659
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mocht ik mijn diploma straks op zak hebben, rust ik eerst nog even een aantal weken écht goed uit, of er moet een kans voorbij komen die ik niet kan laten schieten.
Ik zei ook niet dat je fulltime moest gaan werken ofzo. Gewoon een dagje per week of iets, kun je prima tegelijk uitrusten.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:00:51 #114
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161975721
Want..? Heb nou niet t idee dat je de afgelopen tijd zo hard hebt gewerkt.
Weekje vrij is niets mis mee.

Maar er is verschil tussen echt rust nemen en kleine vakantie en daarna volop aan t solliciteren gaan. En dat laatste zie ik je nog niet doen..
pi_161976030
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:00 schreef Cue_ het volgende:
Want..? Heb nou niet t idee dat je de afgelopen tijd zo hard hebt gewerkt.
Weekje vrij is niets mis mee.

Maar er is verschil tussen echt rust nemen en kleine vakantie en daarna volop aan t solliciteren gaan. En dat laatste zie ik je nog niet doen..
Solliciteren is weer een stap verder want in mijn geval moet je dan altijd verhuizen naar de andere kant van het land. Lijkt me niet fijn om nog te moeten verhuizen als ik aan een nieuwe job begin.
pi_161976189
Genoeg makelaars en particuliere verhuurders die je aan woonruimte kunnen helpen, mits je niet te veeleisend bent. Zou na je afstuderen eerst maar eens (na een kleine vakantie) op zoek gaan naar een baan. Als het allemaal zo lastig is op de arbeidsmarkt zal het toch nog wel even gaan duren, dus beter begin je wat eerder.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:15:32 #117
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161976191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Solliciteren is weer een stap verder want in mijn geval moet je dan altijd verhuizen naar de andere kant van het land. Lijkt me niet fijn om nog te moeten verhuizen als ik aan een nieuwe job begin.
Hoe zie je dan t komende jaar voor je? Qua tijdspad?
pi_161976451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je hangt aan elkaar van redenen smoesjes waarom je geen nieuwe stappen kunt nemen om je kans op een baan/opbouwen van een professioneel leven kunt vergroten.......
Ga je na de zomer (als je je opleiding hebt afgerond) klagen dat je nutteloos thuiszit en hopeloos achterloopt met netwerken en solliciteren, je diploma je geen magische boost van zelfvertrouwen heeft gegeven en je nog steeds geen vriendin hebt?
pi_161976520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mocht ik mijn diploma straks op zak hebben, rust ik eerst nog even een aantal weken écht goed uit,
Hoe moet ik het zien? Scriptie+opdrachten inleveren en een dag later heb je je cijfer en is de diploma-uitreiking? Of zit daar een paar weken tussen die je als uitrusttijd kunt gebruiken?

quote:
of er moet een kans voorbij komen die ik niet kan laten schieten.
Die kans komt niet voorbij, die kans moet je creeëren.
pi_161976527
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoe zie je dan t komende jaar voor je? Qua tijdspad?
Ik wil niet meer stilstaan, maar elke nieuwe stap is een uitdaging. Ik heb alleen geen 'huiswerk' meer maar daar komen huishoudelijke taken voor in de plaats denk ik.
pi_161976563
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je hangt aan elkaar van redenen smoesjes waarom je geen nieuwe stappen kunt nemen om je kans op een baan/opbouwen van een professioneel leven kunt vergroten.......
Ga je na de zomer (als je je opleiding hebt afgerond) klagen dat je nutteloos thuiszit en hopeloos achterloopt met netwerken en solliciteren, je diploma je geen magische boost van zelfvertrouwen heeft gegeven en je nog steeds geen vriendin hebt?
Het komt niet aanwaaien, maar samen met iemand een leven opbouwen zou wel een pre zijn. Anders krijg ik weer het gevoel: waar doe ik het allemaal voor als niemand 't ziet?
pi_161976583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik wil niet meer stilstaan, maar elke nieuwe stap is een uitdaging. Ik heb alleen geen 'huiswerk' meer maar daar komen huishoudelijke taken voor in de plaats denk ik.
Kijk eens om je heen, legio mensen die het klaarspelen om een baan én hun huishouden te onderhouden.
pi_161976625
quote:

[..]

Het komt niet aanwaaien, maar samen met iemand een leven opbouwen zou wel een pre zijn. Anders krijg ik weer het gevoel: waar doe ik het allemaal voor als niemand 't ziet?
En weer een nietszeggend antwoord... Je kunt je wensen hier blijven neerzetten, maar zonder uitvoerbaar stappenplan (wat je ook gaat UITVOEREN) blijft je leventje zich in hetzelfde cirkeltje ronddraaien.

Enne... Een leven opbouwen doe je voor jezelf, niet voor een ander.
pi_161976634
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe moet ik het zien? Scriptie+opdrachten inleveren en een dag later heb je je cijfer en is de diploma-uitreiking? Of zit daar een paar weken tussen die je als uitrusttijd kunt gebruiken?

[..]

Die kans komt niet voorbij, die kans moet je creeëren.
Binnen 2 weken na inleveren van je scriptie hoor je je cijfer. De opdrachten als het goed is al voor de deadline van de scriptie. Daarna is er nog een eindgesprek en opiniestuk waar ook een cijfer aan hangt. Als alles goed gaat weet je half juli of je na de zomer je diploma mag ophalen (uitreiking...) dus dan heb je een week of 5/6 om uit te rusten :)
pi_161976665
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Binnen 2 weken na inleveren van je scriptie hoor je je cijfer. De opdrachten als het goed is al voor de deadline van de scriptie. Daarna is er nog een eindgesprek en opiniestuk waar ook een cijfer aan hangt. Als alles goed gaat weet je half juli of je na de zomer je diploma mag ophalen (uitreiking...) dus dan heb je een week of 5/6 om uit te rusten :)
En dan is het dus dikke onzin om na afloop van de diploma uitreiking nog weken te gaan 'uitrusten'.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:30:22 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161976702
quote:

[..]

Ik bedoel, hoeveel weken rust. Wanner solliciteren. Wanneer wil je t huis uit zijn. Of wanneer je aan t werk wilt zijn. Dus in die zin een tijdspad.
pi_161976727
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En weer een nietszeggend antwoord... Je kunt je wensen hier blijven neerzetten, maar zonder uitvoerbaar stappenplan (wat je ook gaat UITVOEREN) blijft je leventje zich in hetzelfde cirkeltje ronddraaien.

Enne... Een leven opbouwen doe je voor jezelf, niet voor een ander.
Een leven bouw je op als je weet wat je wilt. Ik moet straks een heel stuk schrijven hoe ik mijn toekomst als 'professional' zie, wat ik geleerd heb etc. puur omdat dat hoort als je je papiertje wilt, of je nou verder wil in het vak of niet. Ik doe deze studie ook maar omdat ik er wel goed in schijn te zijn maar verder ook geen flauw idee heb of ik ooit een 'normaal' leven kan leiden. Ik ben in ieder geval niet van plan mijn hele leven alleen te blijven.
pi_161976764
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik bedoel, hoeveel weken rust. Wanner solliciteren. Wanneer wil je t huis uit zijn. Of wanneer je aan t werk wilt zijn. Dus in die zin een tijdspad.
Ik wil wel snel het huis uit ja, maar ook dat hangt samen met wel of geen baan (meer inkomen = sneller een woning) want huurwoning bemachtigen gaat zeer traag.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:33:36 #129
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161976795
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik wil wel snel het huis uit ja, maar ook dat hangt samen met wel of geen baan (meer inkomen = sneller een woning) want huurwoning bemachtigen gaat zeer traag.
Fijn dat je altijd maar half antwoord geeft. Of eig een kwart...
pi_161976828
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Top journalist, deze man ^O^
pi_161976874
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet weet hoe ik de rest van mijn leven zie. Het enige is dat er dan geen schuld meer is en ik een diploma rijker ben. Ik kan wel roepen: september hoop ik aan het werk te zijn, maar of ik wel zo geschikt ben voor welke werkplek dan ook is nog maar de vraag.
pi_161976984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een leven bouw je op als je weet wat je wilt. Ik moet straks een heel stuk schrijven hoe ik mijn toekomst als 'professional' zie, wat ik geleerd heb etc. puur omdat dat hoort als je je papiertje wilt, of je nou verder wil in het vak of niet. Ik doe deze studie ook maar omdat ik er wel goed in schijn te zijn maar verder ook geen flauw idee heb of ik ooit een 'normaal' leven kan leiden. Ik ben in ieder geval niet van plan mijn hele leven alleen te blijven.
Wat betekent normaal leven voor jou?
Hoe ziet je dag er dan uit, waar woon je, met wie woon je, wat eet je, hoe breng je je dag door?
Vervolgvraag: wat heb je nodig om dit te bereiken? Concreet beschreven, in kleine, uitvoerbare stappen.

Op die manier krijg je in beeld hoe je leven eruit gaat zien.

Maar iets in me zegt dat deze oefening voor jou ingewikkeld en ongrijpbaar is. En dat komt waarschijnlijk door je ASS.
pi_161977040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet weet hoe ik de rest van mijn leven zie. Het enige is dat er dan geen schuld meer is en ik een diploma rijker ben. Ik kan wel roepen: september hoop ik aan het werk te zijn, maar of ik wel zo geschikt ben voor welke werkplek dan ook is nog maar de vraag.
Dit zijn vragen die iedere bijna afgestudeerde heeft. Hoe komt het toch dat jij topic na topic na topic erover opent en geen stap verder komt?

SPOILER
pi_161977139
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:40 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat betekent normaal leven voor jou?
Hoe ziet je dag er dan uit, waar woon je, met wie woon je, wat eet je, hoe breng je je dag door?
Vervolgvraag: wat heb je nodig om dit te bereiken? Concreet beschreven, in kleine, uitvoerbare stappen.

Op die manier krijg je in beeld hoe je leven eruit gaat zien.

Maar iets in me zegt dat deze oefening voor jou ingewikkeld en ongrijpbaar is. En dat komt waarschijnlijk door je ASS.
Een normaal leven is: geboren, school, middelbare school, vervolgopleiding, op jezelf gaan, een baan krijgen en ondertussen werk je aan je sociale contacten en je leven naast je baan. De meeste mensen komen vanzelf in een relatie, gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen en vandaaruit krijgt alles weer een nieuwe dimensie. Heb je geen kinderen, dan moet je jezelf of elkaar altijd maar bezighouden en vooral els je alleen bent kan je dan nog weleens denken: waar doe ik het allemaal voor?

Hoe dit te bereiken. Nou door toch maar een diploma te halen (wat moet ik anders met mijn tijd doen nu) zodat ik een grotere kans krijg op een baan zodat ik op mezelf kan gaan wonen en sterker sta als ik eindelijk weer eens ga daten. Doe ik dit allemaal niet, dan is een levensloopbegeleiding nog de enige manier om niet ongewenst een einde aan mijn leven te maken.
pi_161977189
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dit zijn vragen die iedere bijna afgestudeerde heeft. Hoe komt het toch dat jij topic na topic na topic erover opent en geen stap verder komt?

SPOILER
Mijn ASS misschien, maar ook het gevoel alleen over te blijven (het is nog steeds niet gekomen terwijl het merendeel op mijn leeftijd wel een relatie heeft, of gehad) en je dus heel erg op jezelf aangewezen bent: wat wil ik met mijn leven (alles kost geld, dus als je dat niet hebt moet er geld komen voordat je leuke dingen kan gaan ondernemen).
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:03:06 #137
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161977619
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een normaal leven is: geboren, school, middelbare school, vervolgopleiding, op jezelf gaan, een baan krijgen en ondertussen werk je aan je sociale contacten en je leven naast je baan. De meeste mensen komen vanzelf in een relatie, gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen en vandaaruit krijgt alles weer een nieuwe dimensie. Heb je geen kinderen, dan moet je jezelf of elkaar altijd maar bezighouden en vooral els je alleen bent kan je dan nog weleens denken: waar doe ik het allemaal voor?

Hoe dit te bereiken. Nou door toch maar een diploma te halen (wat moet ik anders met mijn tijd doen nu) zodat ik een grotere kans krijg op een baan zodat ik op mezelf kan gaan wonen en sterker sta als ik eindelijk weer eens ga daten. Doe ik dit allemaal niet, dan is een levensloopbegeleiding nog de enige manier om niet ongewenst een einde aan mijn leven te maken.
Jij moet echt heel dringend naar een goede psycholoog want jij hebt een heel erg raar beeld van de wereld.
Jij gaat het wel best vinden om lekker met een uitkering op de bank te gaan hangen bij pap en mam thuis. Je roept van ik wil vooruit maar je doet er helemaal niets voor. Jij denkt dat andere mensen alles zomaar aan komt waaien? Nou vergeet het maar! Echt ik snap jou niet hoor, je ASS even niet mee tellende ben je een gezonde jonge vent en je onderneemt totaal niets! Je kijkt wat films en series, staart naar mensen en dat is het wel. Ik snap echt niet dat dat gezeik over geld je tegen blijft houden om hulp te zoeken hoor want waarom wil je in godsnaam zo leven! Dat wil je niet? Nou hou dan op over geld te mekkeren en laat je naar een psycholoog sturen. En niet de smoesjes van ja ik wil eerst weten hoe mijn studie af gaat lopen want ookal studeer je af met de hoogst mogelijke cijfers, er gaat niets veranderen zonder hulp. Ookal zak je hopeloos, er gaat niets veranderen zonder hulp.
En jij blijft ook eindeloos in je eigen smoesjes geloven en neemt toch niets van anderen aan dus waarom ik dit typ.........geen flauw idee
pi_161977712
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:03 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Jij moet echt heel dringend naar een goede psycholoog want jij hebt een heel erg raar beeld van de wereld.
Jij gaat het wel best vinden om lekker met een uitkering op de bank te gaan hangen bij pap en mam thuis. Je roept van ik wil vooruit maar je doet er helemaal niets voor. Jij denkt dat andere mensen alles zomaar aan komt waaien? Nou vergeet het maar! Echt ik snap jou niet hoor, je ASS even niet mee tellende ben je een gezonde jonge vent en je onderneemt totaal niets! Je kijkt wat films en series, staart naar mensen en dat is het wel. Ik snap echt niet dat dat gezeik over geld je tegen blijft houden om hulp te zoeken hoor want waarom wil je in godsnaam zo leven! Dat wil je niet? Nou hou dan op over geld te mekkeren en laat je naar een psycholoog sturen. En niet de smoesjes van ja ik wil eerst weten hoe mijn studie af gaat lopen want ookal studeer je af met de hoogst mogelijke cijfers, er gaat niets veranderen zonder hulp. Ookal zak je hopeloos, er gaat niets veranderen zonder hulp.
En jij blijft ook eindeloos in je eigen smoesjes geloven en neemt toch niets van anderen aan dus waarom ik dit typ.........geen flauw idee
Waarom leef jij dan? Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
pi_161977880
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
Dat merken we. Zo te lezen voel je er blijkbaar wel goed bij om geen vrienden en geen relatie te hebben aangezien jij maar cirkeltjes blijft draaien.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:12:57 #140
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161977891
quote:

[..]

Waarom leef jij dan? Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
Jazeker wel en daarom hebben mensen plannen/doelen/dromen/ambities/vrienden om leuke dingen mee te doen.
Jij klaagt enorm veel en mensen zeggen constant tegen je ga dan naar een psycholoog maar dan ga je weer lopen klagen over geld. En als je nou droog brood moet eten is het iets anders maar je woont thuis nota bene! En je hebt genoeg geld dus het is gewoon zo zonde om dat niet aan te pakken alleen maar om dat domme rot geld
pi_161978056
quote:
Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
Daarom leidt iedereen een eigen leventje en val jij buiten de boot, aangezien jij geen leuk persoon bent om mee om te gaan.

Het cirkeltje is rond jongens:

Iedereen moet toch vooral lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt, en blijkbaar voelen we er goed bij om niet met Deezertje om te gaan om hoe hij is en blijkbaar voelt Deezertje er goed bij om geen vrienden en geen relatie te hebben want het is niet de schuld van hemzelf of zijn ASS, maar altijd van de ander of iets anders.

Het topic kan op slot.

[ Bericht 0% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 07-05-2016 00:26:08 ]
pi_161978706
Wij willen geen kinderen en vinden het geweldig om onszelf en elkaar 'bezig te houden' . Wat een rare observatie ook weer, negativiteit druipt er vanaf, die woordkeuze. Je houdt jezelf of elkaar niet bezig : je leeft.
Ja doei.
pi_161981320
Kruip eens uit die slachtofferrol, je studie afronden is geen keuze, dat moet je doen. Klaar.

Denk eens aan je ouders? Die hebben jou 5 jaar lang gefaciliteerd en dan ga jij opgeven met de eindstreep in zicht?
pi_161981338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn ASS misschien, maar ook het gevoel alleen over te blijven (het is nog steeds niet gekomen terwijl het merendeel op mijn leeftijd wel een relatie heeft, of gehad) en je dus heel erg op jezelf aangewezen bent: wat wil ik met mijn leven (alles kost geld, dus als je dat niet hebt moet er geld komen voordat je leuke dingen kan gaan ondernemen).
Maar je hebt geld, geen lasten en straks een hbo papiertje. Echt, die obsessie met geld is ongezond. Geld is om van te leven, meer niet.
pi_161981432
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:08 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Maar je hebt geld, geen lasten en straks een hbo papiertje. Echt, die obsessie met geld is ongezond. Geld is om van te leven, meer niet.
Ik kan me wel voorstellen als je altijd al met weinig moet rondkomen je daar extra zuinig mee bent. Hij heeft zeker een punt, zonder geld kun je geen dingen ondernemen waarmee je andere mensen, leeftijdsgenoten kunt ontmoeten.

Ergens zul je die dure kleding en verzorgingsproducten van moeten financieren, vrouwen trekken hun neus op voor mannen in goedkope kleding. Dus geld is zeker wel belangrijk om je kansen te vergroten op de relatiemarkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door syndroom op 07-05-2016 08:29:10 ]
pi_161981452
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:06 schreef sibella2 het volgende:
Kruip eens uit die slachtofferrol, je studie afronden is geen keuze, dat moet je doen. Klaar.

Denk eens aan je ouders? Die hebben jou 5 jaar lang gefaciliteerd en dan ga jij opgeven met de eindstreep in zicht?
Ik ben meer bang dat alles straks voor niks is geweest als het niet goed terugkomt. Dan moet ik opnieuw aan de bak en na 2 jaar en onzeker over je eigen studie is dat geen fijn vooruitzicht. Inleveren = cijfer krjjgen.
pi_161981490
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben meer bang dat alles straks voor niks is geweest als het niet goed terugkomt. Dan moet ik opnieuw aan de bak en na 2 jaar en onzeker over je eigen studie is dat geen fijn vooruitzicht. Inleveren = cijfer krjjgen.
Dat komt omdat je twee jaar lang hebt lopen uitstellen. Als je die scriptie er in de gewone tijd door had geknald was je nu ook al klaar met een eventueel 2e of zelfs 3e onderwerp.

Je hebt dit allemaal aan jezelf te danken.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:33:21 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981501
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:21 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen als je altijd al met weinig moet rondkomen je daar extra zuinig mee bent. Hij heeft zeker een punt, zonder geld kun je geen dingen ondernemen waarmee je andere mensen, leeftijdsgenoten kunt ontmoeten.

Ergens zul je die dure kleding en verzorgingsproducten van moeten financieren, vrouwen trekken hun neus op voor mannen in goedkope kleding. Dus geld is zeker wel belangrijk om je kansen te vergroten op de relatiemarkt.
Genoeg vrouwen die dat geen reet boeit.
Onverzorgde mannen wel, maar goedkopere kleding en verzorgingsproducten staat niet gelijk aan er onverzorgd uit zien
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161981527
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:21 schreef syndroom het volgende:

[..]

Waar haal je deze onzin nou weer vandaan? Je moet niet alles geloven wat je op internet leest.
pi_161981530
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:31 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat komt omdat je twee jaar lang hebt lopen uitstellen. Als je die scriptie er in de gewone tijd door had geknald was je nu ook al klaar met een eventueel 2e of zelfs 3e onderwerp.

Je hebt dit allemaal aan jezelf te danken.
Tja dat had natuurlijk zijn redenen. In principe heb ik nu nog 4 kansen voor de scriptie: advies begeleider,advies beoordelaar, deadline 1, deadline 2.

De 7 andere opdrachten moeten gewoon goed zijn dus als er daar 1 onvoldoende terugkomt heb ik niks aan een geslaagde scriptie (of nou ja is wel fijn) maar die onnozele dingen tellen ook gewoon mee.

Ik ga nu voor het afstuderen (wat anders?) dus ik wil ook liefst dat het gewoon lukt.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:38:07 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981531
-onnodig-

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 07-05-2016 08:47:16 ]
pi_161981548
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tja dat had natuurlijk zijn redenen. In principe heb ik nu nog 4 kansen voor de scriptie: advies begeleider,advies beoordelaar, deadline 1, deadline 2.

De 7 andere opdrachten moeten gewoon goed zijn dus als er daar 1 onvoldoende terugkomt heb ik niks aan een geslaagde scriptie (of nou ja is wel fijn) maar die onnozele dingen tellen ook gewoon mee.

Ik ga nu voor het afstuderen (wat anders?) dus ik wil ook liefst dat het gewoon lukt.
Ja? Wat voor redenen dan, behalve je eigen gemekker en het ontwijken van je echte problemen?
pi_161981549
-stoppen-

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 07-05-2016 08:48:29 ]
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:44:49 #154
416020 K44S
The bearded man
pi_161981560
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:42 schreef syndroom het volgende:
Als geld niets uit zou maken kan hij maar beter stoppen met zijn studie. Het doel van werk, vooral werk op zijn eigen niveau is om geld te verdienen. Dan is het wel verrekte handig om HBO op zak te hebben omdat je simpelweg veel meer krijgt dan wanneer je alleen MBO of HAVO hebt.

Geloof je zelf dat al die vrouwen zitten te wachten op een man die altijd krap bij kas zit? :')
Die vrouwen zitten eerder te wachten op een gozer die wat krap bij kas zit dan een kansloze staar-vent die overanalyseert en zijn vooroordelen al klaar het over de wereld voor dat er überhaupt al gesproken is.

Kom op zeg.. ga eens niet zo in die reet van Deezer zitten. Letterlijk plaatsvervangends schaamte hier.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_161981578
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:41 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ja? Wat voor redenen dan, behalve je eigen gemekker en het ontwijken van je echte problemen?
Gewoon niet weten wat je met je leven wilt (dus waarom studie afmaken) en het ontbreken van structuur en een dagindeling. Ik heb nu 1,5 jaar in een bieb doorgebracht en uiteindelijk hangt het nog van de laatste weken af..
pi_161981590
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Gewoon niet weten wat je met je leven wilt (dus waarom studie afmaken) en het ontbreken van structuur en een dagindeling. Ik heb nu 1,5 jaar in een bieb doorgebracht en uiteindelijk hangt het nog van de laatste weken af..
Geen zaken die onbekend zijn voor de meeste studenten. Doorpakken nu en afronden die hap, dan kan je tenminste verder met je leven ipv in dit 'niemandsland' blijven hangen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:56:02 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161981624
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:48 schreef Deezertje het volgende:

Koudwatervrees met het einde in zicht. Niets vreemds aan. Tanden op elkaar en doorgaan.
pi_161981670
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:44 schreef K44S het volgende:

[..]

Die vrouwen zitten eerder te wachten op een gozer die wat krap bij kas zit dan een kansloze staar-vent die overanalyseert en zijn vooroordelen al klaar het over de wereld voor dat er überhaupt al gesproken is.

Kom op zeg.. ga eens niet zo in die reet van Deezer zitten. Letterlijk plaatsvervangends schaamte hier.
De wereld draait op vooroordelen, iedereen heeft ze wel, je kan Deezer niet kwalijk nemen dat hij bepaalde vrouwen niet ziet zitten omdat vooroordelen in zekere zin wel vaak blijken te kloppen. Een relatie met een tienermoeder dat slechts alleen de middelbare school half heeft doorlopen is wel een wereld van verschil dan wanneer hij met een succesvolle studente zou daten.

Hij zou die tussentijd beter kunnen besteden om aan zijn sociale vaardigheden te werken, ook niet onbelangrijk in het bedrijfsleven. Hoe groot is de kans dat hij na het behalen van zijn diploma gelijk aan de slag kan?
pi_161981718
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:06 schreef syndroom het volgende:

[..]

De wereld draait op vooroordelen, iedereen heeft ze wel, je kan Deezer niet kwalijk nemen dat hij bepaalde vrouwen niet ziet zitten omdat vooroordelen in zekere zin wel vaak blijken te kloppen. Een relatie met een tienermoeder dat slechts alleen de middelbare school half heeft doorlopen is wel een wereld van verschil dan wanneer hij met een succesvolle studente zou daten.

Hij zou die tussentijd beter kunnen besteden om aan zijn sociale vaardigheden te werken, ook niet onbelangrijk in het bedrijfsleven. Hoe groot is de kans dat hij na het behalen van zijn diploma gelijk aan de slag kan?
Net zoals de meeste vrouwen niet willen daten met een man die nog bij zijn moeder woont, en toch verwacht je van ze dat ze seks hebben met je.

Ga nou aan je eigen problemen werken ipv hier de boel een beetje te ontsporen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:17:40 #160
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161981769
quote:

[..]

Kan jij ook niet beter aan je sociale vaardigheden werken, in plaats van Deezertje z'n achterwerk van dichtbij te bekijken?

En wat is een "succesvolle studente"?
1 + 1 = blauw
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:19:20 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161981785
En hier houdt de Syndroom Side story weer op.
Open je eigen topic.
pi_161981833
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Koudwatervrees met het einde in zicht. Niets vreemds aan. Tanden op elkaar en doorgaan.
De opdrachten die nu nog staan kunnen ook niet echt goed of fout; je moet meer laten zien dat je het kunstje onder de knie hebt en juist dat het niet goed of fout kan is voor mij heel lastig. Ik had voor een opdracht een 9 om te compenseren maar ik kreeg een 4 voor de opdracht terwijl compensatie pas vanaf 5 mogelijk is. Dus je moet jezelf ook niet te rijk rekenen. Als ik gewoon voor alles een 6 haal ben ik er makkelijk.

Voor mijn scriptie ben ik eigenlijk het minst bang: dat is gewoon opsturen en afwachten.
pi_161981845
Succes met het afmaken van je scriptie vandaag, Deezertje!
pi_161981859
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:17 schreef Kamina het volgende:

[..]

Kan jij ook niet beter aan je sociale vaardigheden werken, in plaats van Deezertje z'n achterwerk van dichtbij te bekijken?

En wat is een "succesvolle studente"?
Ik snap 'm wel enigszins hoor. Ik ben ook absoluut niet trots op mijn studententijd. De studie mag dan misschien wel goed zijn gegaan, maar het sociale aspect is compleet gefaald. Overal lees je over feestjes, etentjes, gezellig doen met je studiegenoten, maar voor mij was het gewoon een dagindeling: studeren en naar huis. Achteraf spijt van en nu geen contact meer met oud-studiegenoten, maar ik kijk wel enigszins op tegen 'het echte leven' want ik ben bang alleen te eindigen en eigenlijk weer geen sociaal leven te hebben en dat werk weer een soort daginvulling wordt maar dan ook échte daginvulling en de rest niks.
pi_161981877
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:26 schreef MMunkun het volgende:
Succes met het afmaken van je scriptie vandaag, Deezertje!
Dankjewel! Ergens wel blij dat ik het voor de deadline al inlever zodat ik feedback krijg en de beoordeling straks niet als een verrassing komt. En de koek is ook gewoon op: beter gaat 't niet worden.
pi_161981891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik snap 'm wel enigszins hoor. Ik ben ook absoluut niet trots op mijn studententijd. De studie mag dan misschien wel goed zijn gegaan, maar het sociale aspect is compleet gefaald. Overal lees je over feestjes, etentjes, gezellig doen met je studiegenoten, maar voor mij was het gewoon een dagindeling: studeren en naar huis. Achteraf spijt van en nu geen contact meer met oud-studiegenoten, maar ik kijk wel enigszins op tegen 'het echte leven' want ik ben bang alleen te eindigen en eigenlijk weer geen sociaal leven te hebben en dat werk weer een soort daginvulling wordt maar dan ook échte daginvulling en de rest niks.
doe er dan wat aan?

Ik geloof niet dat je er zo bang voor bent want dan zou je wel wat doen. Veranderen vind je veel enger. Prima, maar dan niet zeiken
pi_161981924
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:30 schreef Allures het volgende:

[..]

doe er dan wat aan?

Ik geloof niet dat je er zo bang voor bent want dan zou je wel wat doen. Veranderen vind je veel enger. Prima, maar dan niet zeiken
Overal zeggen ze: student zijn is de tijd van je leven. Maar voor mij was het meer een bevestiging dat ik of niks van het sociale leven snap, of er niet bij hoorde.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:35:10 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981945
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Overal zeggen ze: student zijn is de tijd van je leven. Maar voor mij was het meer een bevestiging dat ik of niks van het sociale leven snap, of er niet bij hoorde.
Student zijn was voor mij vooral een kloteperiode. Daarvoor en daarna een supertof sociaal leven dus het hoeft allemaal niet zo te zijn.

Kap eens een keer met dat zwelgen en ga godverdomme eens wat DOEN!!!
pi_161981955
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Student zijn was voor mij vooral een kloteperiode. Daarvoor en daarna een supertof sociaal leven dus het hoeft allemaal niet zo te zijn.

Kap eens een keer met dat zwelgen en ga godverdomme eens wat DOEN!!!
Het feit dat ik verder niks heb, legt ook steeds de focus op deze problemen of bagage. Ik heb verder geen afleiding in vrienden ofzo.
pi_161981961
quote:
Blijft eng: Ondanks een redelijk goede kans bestaat de mogelijkheid dat de scriptie over moet alsnog, dus hopelijk heb ik wat aan het advies komende week.

Maar goed ik hoor deze maand de échte haalbaarheid van mijn scriptie.
Maar over dat afkeuren... Je hebt met die 2 jaar al ruimschoots de voorgeschreven tijdsduur overschreden, althans daar ga ik vanuit, weet niet voor hoeveel studiepunten het is. Als je begeleider echt zag dat je het niet aankon, mag ik toch hopen dat hij je niet 2 jaar laat aanmodderen om het vervolgens afgekeurd te zien worden. Ik ga er dan maar vanuit dat je er 2 jaar over heb mogen doen omdat hij toch een grote kans van slagen zag in jouw werk. Anders had hij het toch al eerder afgekapt? Anders is het voor hem ook verspilde moeite geweest om 2 jaar lang bezig te zijn met jou terwijl hij andere studenten voor kortere tijd hoeft te begeleiden.

Kortom, ik denk wel dat je het gaat halen!
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
Mijn scriptie is nagenoeg af op een paar cosmetische zaken als verwijzingen, literatuurlijst maken e.d.
Even terzijde, maar ik snap niet echt dat je dat nog moet maken, als je software als endnote of mendeley gebruikt.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:38:03 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het feit dat ik verder niks heb, legt ook steeds de focus op deze problemen of bagage. Ik heb verder geen afleiding in vrienden ofzo.
Zet je computer dan eens uit en ga gewoon wat doen, ergens moet het starten hè. En je moet vooral dat rare hoofd van je eens uit en de wereld gaan zien en verkennen.
Je lijkt wel zo'n wolvenjong wat zijn hele leven in de bossen heeft geleefd en nog nooit mensen heeft gezien
pi_161981980
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je vergelijkt jezelf constant met anderen. Je bent echt niet de enige die geen studententijd heeft meegemaakt. En de hele tijd naar het verleden kijken heeft geen zin.

Edit: met studententijd bedoelde ik het studentenleven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 10:00:46 ]
pi_161982003
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:36 schreef StoneNorton het volgende:

[..]

Maar over dat afkeuren... Je hebt met die 2 jaar al ruimschoots de voorgeschreven tijdsduur overschreden, althans daar ga ik vanuit, weet niet voor hoeveel studiepunten het is. Als je begeleider echt zag dat je het niet aankon, mag ik toch hopen dat hij je niet 2 jaar laat aanmodderen om het vervolgens afgekeurd te zien worden. Ik ga er dan maar vanuit dat je er 2 jaar over heb mogen doen omdat hij toch een grote kans van slagen zag in jouw werk. Anders had hij het toch al eerder afgekapt? Anders is het voor hem ook verspilde moeite geweest om 2 jaar lang bezig te zijn met jou terwijl hij andere studenten voor kortere tijd hoeft te begeleiden.

[..]

Even terzijde, maar ik snap niet echt dat je dat nog moet maken, als je software als endnote of mendeley gebruikt.
Klopt, daar vertrouw ik dan maar op. Scriptie komt best goed, maar ik blijf bang voor die opdrachten: dat zijn valkuilen en sommige docenten kunnen echt heel betweterig doen ook al ben je in staat om een scriptie te schrijven etc. en doe je later nooit meer wat met die opdracht.

Die software gebruik ik dus ook niet. Ik ben van de tekst: de opmaak en formele zaken komen later wel. Ik vergelijk het met andere scripties van oud-studenten en ook al moet alles op de APA-manier, toch doet elke student het anders en halen zij ook echt niet het verplichte aantal titels op de lijst.
pi_161982018
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Zet je computer dan eens uit en ga gewoon wat doen, ergens moet het starten hè. En je moet vooral dat rare hoofd van je eens uit en de wereld gaan zien en verkennen.
Je lijkt wel zo'n wolvenjong wat zijn hele leven in de bossen heeft geleefd en nog nooit mensen heeft gezien
Haha, nou ik kom juist genoeg onder de mensen. In de 1,5 jaar in de bieb ben ik heel wat mensen dagelijks tegengekomen maar het blijft bij observeren. Ik heb geen flauw idee wat ze studeren en gezien het een UB is ga ik er maar vanuit dat ze met hun master PhD bezig zijn.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:42:38 #175
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161982020
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

In geen enkel universum heeft dat met mijn post te maken.

Dat gezegd hebbende, je hebt nu ook niets. Je bent al alleen geëindigd. In feite verandert straks niets voor jou, behalve dat je een eenvoudig diplomaatje aan je wand hebt hangen.
1 + 1 = blauw
pi_161982048
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Haha, nou ik kom juist genoeg onder de mensen. In de 1,5 jaar in de bieb ben ik heel wat mensen dagelijks tegengekomen maar het blijft bij observeren. Ik heb geen flauw idee wat ze studeren en gezien het een UB is ga ik er maar vanuit dat ze met hun master PhD bezig zijn.
In de bieb ben je onder de mensen, maar het is een slechte plek om contact te maken. Dus als mensen zeggen 'onder de mensen' bedoelen ze doorgaans een plek waar je niet in stilte zit te werken.
pi_161982064
quote:

[..]

Ja, dit dus. Dan zou je wel heel erg de kantjes er vanaf hebben moeten lopen.
pi_161982071
quote:
Endnote _O_ Kan niet meer zonder. Zelf bronnen uittypen. :r
pi_161982135
Ga backpacken. Je leert in die hostels vanzelf mensen kennen en beleeft allerlei shit. Die ervaringen kun je gebruiken om bij terugkomst wat meer de sociale boy te zijn. Doe maar jah.
pi_161982395
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Bang zijn mag ook. Opgeven niet. Als je stopt heb je echt helemaal niks.
pi_161982414
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Laat je niet leiden door angst. Slechte raadgever en zulks. *O*
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:30:45 #182
416020 K44S
The bearded man
pi_161982648
quote:

[..]

Die kloppen dus niet.

Ik durf te wedden dat als jij een motorman in zwartleren pak ziet rond rijden en hij een winkel in loopt, dat jij denkt : die gaat een overval plegen. Kan niet anders... motorbende lid en ziet er ongewassen uit.

Die man die komt de winkel uit en de mensen van de winkel lopen hem achterna en zwaaien hem zelfs na.

Een man met overal tatoeages zie jij dus aan als zware crimineel.. blijkt de beste man gewoon zijn werk te doen een leuke vrouw en 2 kinderen te hebben.

Jullie denken te veel in hokjes. en JIJ, JIJ Syndroom verstopt je zelf in de reet van Deezer omdat het veel overeen komt met jouw (bekrompen) gedachten gang.

Het leven is gemaakt om te vallen en weer op te staan.
Daar gaan 20.000.000 topics en eeuwen discussies niets aan veranderen. veranderen gebeurt bij DOEN of het laten gebeuren. In dat laatste geval moet je heel veel geluk hebben wilt het allemaal zo vallen dat het naar jouw wens gaat.

Gaat niet gebeuren.

Goed. Ik heb weer te veel geschreven. Dit is typen tegen blindemans ogen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_161982685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:30 schreef K44S het volgende:
Goed. Ik heb weer te veel geschreven. Dit is typen tegen blindemans ogen.
Nogal, aangezien syndroom nog wereldvreemder is dan Deezer.
pi_161982930
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Klopt, ik ga nu aan de slag. Vanavond opsturen en dan hoor ik het wel. Als dezelfde docent die mij begeleidt het ook nakijkt had ik er niet zo'n punt van gemaakt, maar het is gewoon spannend om te zien of een ander ook die (positieve) mening deelt.
pi_161983505
Las net dat studiepunten niet meer vervallen na 6 jaar? Dus wat zit je te miepen met of je je diploma haalt? De vraag is wanneer je je diploma haalt. En zolang je kans hebt dat deze zomer te doen, zou ik al mijn energie daar op richten.

Bevrijdt jezelf van de "tussen wal en het schip" kwelling waar je nu in bevindt. Ontdoe jezelf van deze beperking die afstuderen eet!

Misschien inspireer je jezelf en hou je er wat moed aan over om je te ontdoen van nog meer beperkingen? Overstijg je eigen verwachtingen. Doe je best! *O*
pi_161987022
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nogal, aangezien syndroom nog wereldvreemder is dan Deezer.
Ach, het is ook soort van zelf-therapie om positief advies te geven. :Y
pi_161989435
Pfff... bekaf! Vanavond de cijfertjes op de inhoudsopgave invullen en voorwoord schrijven en dan is ie écht af. Of nou ja, tot ik feedback krijg :') Zou te mooi zijn als ie nu ook echt af is, maar voor mijn gevoel kan het niet beter.
pi_161992684
Ingeleverd!
SPOILER
pi_161992984
Volgende stap: psycholoog.
pi_161993520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
Ingeleverd!
SPOILER
Nice! Ben je (voorlopig) toch maar weer vanaf :) wat ga je nu de komende dagen doen?
pi_161993919
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:16 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Nice! Ben je (voorlopig) toch maar weer vanaf :) wat ga je nu de komende dagen doen?
Ik moet nog opdrachten maken en inleveren. Onder andere
SPOILER
pi_161995662
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
Ingeleverd!
SPOILER
Nice! Je weet dat je in Word een automatische inhoudsopgave kan maken?
pi_161996401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik moet nog opdrachten maken en inleveren. Onder andere
SPOILER
Je laat wel zien dat je best intelligent bent en daarmee kwaliteiten hebt. Eigenlijk hoef jij je helemaal geen zorgen te maken.
pi_161996652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:10 schreef syndroom het volgende:

[..]

Je laat wel zien dat je best intelligent bent en daarmee kwaliteiten hebt. Eigenlijk hoef jij je helemaal geen zorgen te maken.
Helaas wel: nog 6 opdrachten te gaan en dat zijn misschien niet de lastigste maar je moet er wel goed over nadenken! Aan het eind van de week wil ik alles inleveren en dan verwacht ik begin juni te weten of ik deze ronde een kans maak of niet!
pi_161996820
Heb je eigenlijk iets aan die PO en cursussen?
pi_161997006
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:27 schreef Bananenpap het volgende:
Heb je eigenlijk iets aan die PO en cursussen?
Dat is nog lastig te zeggen. Ik richt mij nu vol op de studie en ieder ding dat ik haal is mooi meegenomen, maar het moet niet veel langer meer duren merk ik. Het gaat nu ook puur om principe: alles en iedereen zegt dat ik wel klaar ben voor 'het vak' maar je moet gewoon de eisen van de opleiding halen en mocht ik niet zo dichtbij zijn was ik allang gekapt. Elke dag voelt als overleven en zonder diploma beland ik denk ik helemaal in de put want ik kan dan gewoon gaan werken bij iets en daar mijn leven op inrichten. Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben. En ik ben wel zo'n type die ergens voor gaat, anders zou ik nu ook niet meer aan de opdrachten beginnen. Ik geef het in ieder geval een kans.
pi_161997036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben.
Wat voor trucjes en weet jij daar nou van?
pi_161997092
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wat voor trucjes en weet jij daar nou van?
Eentje heeft zijn scriptie door iemand anders laten schrijven en er zijn studenten geweest die uit medelijden zomaar een 6 kregen voor een opdracht omdat de docent ze wel mocht.
pi_161997142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is nog lastig te zeggen. Ik richt mij nu vol op de studie en ieder ding dat ik haal is mooi meegenomen, maar het moet niet veel langer meer duren merk ik. Het gaat nu ook puur om principe: alles en iedereen zegt dat ik wel klaar ben voor 'het vak' maar je moet gewoon de eisen van de opleiding halen en mocht ik niet zo dichtbij zijn was ik allang gekapt. Elke dag voelt als overleven en zonder diploma beland ik denk ik helemaal in de put want ik kan dan gewoon gaan werken bij iets en daar mijn leven op inrichten. Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben. En ik ben wel zo'n type die ergens voor gaat, anders zou ik nu ook niet meer aan de opdrachten beginnen. Ik geef het in ieder geval een kans.
Vind je nu dat je antwoord geeft op mijn vraag?
pi_161997234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:39 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Vind je nu dat je antwoord geeft op mijn vraag?
Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig is
pi_161997252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eentje heeft zijn scriptie door iemand anders laten schrijven en er zijn studenten geweest die uit medelijden zomaar een 6 kregen voor een opdracht omdat de docent ze wel mocht.
Weet je dat zeker of heb je dat ervan gemaakt?
pi_161997303
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig is
Maar hoe helpt dat met het vinden van aansluiting?
pi_161997365
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Weet je dat zeker of heb je dat ervan gemaakt?
Dat weet ik zeker. Dit is mij meegedeeld nadat ze veilig hun diploma hadden gehaald. Neemt niet weg dat ik het allemaal zelf moet halen natuurlijk, maar ik denk soms gewoon te lastig. Maar ik kan dus heel slecht dingen inschatten. Als ik dagen aan een opdracht heb gezeten, een goed gevoel heb en na inlevering een onvoldoende terug krijg is dat zeer kut. Soms lever ik wat in en denk: pfff, bij voorbaat al kansloos. En dan blijkt het gewoon goed. :) Je blijft afhankelijk van de mening van anderen.
pi_161997503
Mja boeiend, een docent matst wel eens iemand.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 23:08:48 #206
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161997929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat weet ik zeker. Dit is mij meegedeeld nadat ze veilig hun diploma hadden gehaald. Neemt niet weg dat ik het allemaal zelf moet halen natuurlijk, maar ik denk soms gewoon te lastig. Maar ik kan dus heel slecht dingen inschatten. Als ik dagen aan een opdracht heb gezeten, een goed gevoel heb en na inlevering een onvoldoende terug krijg is dat zeer kut. Soms lever ik wat in en denk: pfff, bij voorbaat al kansloos. En dan blijkt het gewoon goed. :) Je blijft afhankelijk van de mening van anderen.
Dat is iets waarbij gerichte therapie je voor had kunnen behoeden. Hoe eerder je daar mee begint, hoe beter. Vergelijkbare situaties ga je op de werkvloer zeker meer meemaken, evenals op sociaal en relationeel gebied.
1 + 1 = blauw
pi_161998702
Ik denk dat ik volgende week sowieso wat docenten ga aanspreken voor die opdrachten. Misschien valt er inderdaad wel wat te regelen of denk ik er veel te lastig over.
  zondag 8 mei 2016 @ 00:16:30 #208
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161999721
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:
Ik denk dat ik volgende week sowieso wat docenten ga aanspreken voor die opdrachten. Misschien valt er inderdaad wel wat te regelen of denk ik er veel te lastig over.
Wanneer ga je naar een psycholoog?
Oh.
  zondag 8 mei 2016 @ 00:19:08 #209
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161999786
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:
Vertel dat dit heel belangrijk voor je is. Dat je het soms moeilijk vind in te schatten wat bij de opdrachten van je verwacht wordt. Dat je de opdrachten goed wil afronden.

Daarmee kweek je begrip voor je situatie, zonder jezelf teveel bloot te geven. Tegelijkertijd maak je een verzoek voor begeleiding. Bovendien geef je goede wil aan en dat je gemotiveerd bent om, zo goed als je kan, aan de verwachtingen te voldoen. Daarmee kweek je sympathie en ondersteuning.
1 + 1 = blauw
pi_162001509
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:19 schreef Kamina het volgende:

[..]

Vertel dat dit heel belangrijk voor je is. Dat je het soms moeilijk vind in te schatten wat bij de opdrachten van je verwacht wordt. Dat je de opdrachten goed wil afronden.

Daarmee kweek je begrip voor je situatie, zonder jezelf teveel bloot te geven. Tegelijkertijd maak je een verzoek voor begeleiding. Bovendien geef je goede wil aan en dat je gemotiveerd bent om, zo goed als je kan, aan de verwachtingen te voldoen. Daarmee kweek je sympathie en ondersteuning.
Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.
pi_162002203
Laten we er vanuit gaan dat hij zijn diploma binnen de gestelde termijn haalt, wat daarna? Ik denk dat hij dan pas echt gaat twijfelen wat hij echt wil gaan doen.

Hij kan pas uit huis gaan als hij een baan op niveau weet te vinden met een redelijk salaris. Zonder spaargeld uit huis gaan en dan noodgedwongen met een uitkering zitten is echt geen pretje. Je kan nooit een dagje weg of eens op vakantie, dus het is hem wel aan te raden om op zijn uitgavenpatroon te letten als hij besluit daadwerkelijk uit huis te gaan.

SPOILER
pi_162002326
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 06:57 schreef syndroom het volgende:
Laten we er vanuit gaan dat hij zijn diploma binnen de gestelde termijn haalt, wat daarna? Ik denk dat hij dan pas echt gaat twijfelen wat hij echt wil gaan doen.

Hij kan pas uit huis gaan als hij een baan op niveau weet te vinden met een redelijk salaris. Zonder spaargeld uit huis gaan en dan noodgedwongen met een uitkering zitten is echt geen pretje. Je kan nooit een dagje weg of eens op vakantie, dus het is hem wel aan te raden om op zijn uitgavenpatroon te letten als hij besluit daadwerkelijk uit huis te gaan.

SPOILER
Deezertje heeft wel spaargeld en het is een goede investering om het te besteden aan een psycholoog.
En dit topic gaat niet over jou, ookal is de bovenstaande zin ook van toepassing op jou.
pi_162003143
quote:

SPOILER
Ach, je kunt ook wel een tijd zonder vakantie of dagjes weg. Daarbij heeft hij toch nog geen vriendengroep om zulke dingen mee te doen. Zelfstandigheid is meer waard dan dagjes weg.
pi_162003226
quote:

SPOILER
En dan heb je nog niet eens een vriendin.
pi_162003240
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 02:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.
Niet jouw stijl? Je doet hier niets anders. :')
pi_162003247
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:51 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

En dan heb je nog niet eens een vriendin.
Nou inderdaad. Al kun je natuurlijk ook alleen maar netflix & chill doen.
pi_162003255
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Niet jouw stijl? Je doet hier niets anders. :')
Ik ga er maar vanuit dat alles een 6 moet zijn, en komende week een beetje vertrouwen hebben in mezelf :)
pi_162003268
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ga er maar vanuit dat alles een 6 moet zijn, en komende week een beetje vertrouwen hebben in mezelf :)
Heel mooi, maar ik zie weer niet in hoe dat een reactie is op mijn post.
pi_162003303
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:55 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Heel mooi, maar ik zie weer niet in hoe dat een reactie is op mijn post.
Je zwakte toegeven (in real life) tegen mensen van vlees en bloed blijft lastig. Je wit ook niet alles afschuiven op je ASS. Sommige opdrachten moet je bepaalde inzichten voor hebben of meningen van anderen werven en dat vergt meer moeite als je ASS hebt of geen sociale contacten.
pi_162003309
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je zwakte toegeven (in real life) tegen mensen van vlees en bloed blijft lastig. Je wit ook niet alles afschuiven op je ASS. Sommige opdrachten moet je bepaalde inzichten voor hebben of meningen van anderen werven en dat vergt meer moeite als je ASS hebt of geen sociale contacten.
Daarom hulp zoeken en leren omgaan met je ASS, dan gaat het leven ook zóveel makkelijker.
  zondag 8 mei 2016 @ 10:00:46 #221
416931 yats
(non) Average Joe
pi_162003320
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 02:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat is dan jouw stijl? Alles overanalyseren of gewoon steeds uitstellen? Het is goed dat je jouw scriptie nu af hebt, mijn complimenten daarvoor maar je bent er nog niet. Een diploma halen is belangrijk en een goede stap in de juiste richting, maar jij hebt meer nodig dan dat, met name op sociaal vlak. Het feit dat je aangeeft nu afgepeigerd te zijn en dat je nog steeds een aantal vervelende vragen negeert toont nog niet aan dat je echt 'klaar voor de grote mensenwereld' bent. Daarom ook hier, zoek naast de PO hulp bij een psycholoog. Dat is echt geen schande, het heeft mij ook enorm geholpen toen ik in de put zat.
pi_162003372
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jouw zwakte is niet je ASS. Jouw zwakte is dat je je ASS als zwakte ziet en daar niks mee doet. Wat denk je dat er gebeurt, dat zo'n leraar je gaat uitlachen? Kom op man, ze zijn er om je te helpen en anders zijn het slechte leraren.
pi_162003653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Leuk die PO, maar wanneer ga je nu eindelijk eens echte maatregelen nemen en de psycholoog opzoeken? Zo'n PO klinkt als een halfbakken oplossing voor als je geen hulp durft te zoeken.
pi_162003956
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Leuk die PO, maar wanneer ga je nu eindelijk eens echte maatregelen nemen en de psycholoog opzoeken? Zo'n PO klinkt als een halfbakken oplossing voor als je geen hulp durft te zoeken.
Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg en na de zomer voor de keuze kom: stoppen of doorgaan?
pi_162004019
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg en na de zomer voor de keuze kom: stoppen of doorgaan?
En daarna heb je weer een smoesje/excuus verzonnen om het weer uit te stellen en blijf je hier wel janken om aandacht. Zo gaat het al maanden.

We hebben je trucjes om aandacht te krijgen wel door hoor :)
pi_162004070
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:48 schreef Deezertje het volgende:
Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg
Dus als ik je goed begrijp ga je geen hulp zoeken als je je diploma wel haalt?
pi_162004160
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:57 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp ga je geen hulp zoeken als je je diploma wel haalt?
Niet direct, al mis ik dan wel aansluiting want ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen.
pi_162004197
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet direct, al mis ik dan wel aansluiting want ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen.
Jij hoort nu ook nergens bij en kan ook nergens schuilen.

Dus het enige verschil is dat jij je papiertje hebt en geen student meer bent, voor de rest blijft alles hetzelfde:
- geen aansluiting
- geen vrienden
- geen relatie
- klotepersoonlijkheid
- onzeker
- ASS beheerst je leven
Etc.

Psy-cho-loog.
pi_162004285
quote:

[..]

En daarom is een psycholoog dus een betere optie.
pi_162004297
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Hebben die je niet verteld dat het de hoogste tijd is voor een psycholoog?
pi_162004350
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:11 schreef DoubleDip het volgende:
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Hebben die je niet verteld dat het de hoogste tijd is voor een psycholoog?
Die zien een diploma als vooruitgang. Die denken dat ik straks slaag, maar ik weet dat er nog heel wat hobbels zijn voor het echt definitief zo is.
pi_162004371
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die zien een diploma als vooruitgang. Die denken dat ik straks slaag, maar ik weet dat er nog heel wat hobbels zijn voor het echt definitief zo is.
Waarom wil jij je probleem niet erkennen en naar een psycholoog gaan? Schaam je ervoor?
pi_162004422
quote:
ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen
En hoe zie je je leven dan voor je? Ik neem aan dat je het zelf ook niet zit zitten om dag in dag uit alleen maar series te kijken...
pi_162004427
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:17 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Waarom wil jij je probleem niet erkennen en naar een psycholoog gaan? Schaam je ervoor?
Nee, maar het kost alleen maar tijd en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma. Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
pi_162004503
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar het kost alleen maar tijd
Je had een jaar geleden kunnen gaan. Dan had je waarschijnlijk nu een vriendengroepje met wie je een terrasje kon pakken de afgelopen dagen met dit weer.

quote:
en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma.
Je hebt 7 dagen in de week, 24 uur in een dag, dus de komende weken zien we je ook niet meer op FOK!? De tijd heb je immers hard nodig.

quote:
Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
Nou, als je toch niks anders te doen hebt in de zomer, kan je prima twee keer een uurtje per week vrijmaken voor je psycholoog... Ik zie de zomer zelfs als een goede periode/mogelijkheid, want ik meen te hebben gelezen dat je verder niks bijzonders te doen had (op vakantie gaan, werken etc.), dus wat wilde je dan doen?
pi_162004517
quote:

[..]

Nee, maar het kost alleen maar tijd en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma. Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
En daarna?

De hele zomer wachten is natuurlijk tijd die je prima anders kan besteden.
pi_162004543
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En daarna?

De hele zomer wachten is natuurlijk tijd die je prima anders kan besteden.
Voor de zomer weet je of je mag verdedigen dus mocht dat zo zijn, dan valt er niet veel te wachten.. je bent er dan immers al voor 99%
pi_162004551
Ik zou zelfs nú aanmelden bij de psycholoog ivm de wachttijd en je kan prima een afspraak maken wanneer het jou uitkomt, dus nadat je alles hebt afgerond.
pi_162004629
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voor de zomer weet je of je mag verdedigen dus mocht dat zo zijn, dan valt er niet veel te wachten.. je bent er dan immers al voor 99%
Tussen voor de zomer en eind augustus zit natuurlijk een gat van.. Anderhalve maand? Heb je ongeveer 6 weken nodig voor je verdediging? Wat neemt zoveel tijd in beslag waardoor je niet naar een psycholoog kan tussentijds?

Ik begrijp het niet, want je zegt zelf dat je verder niet veel te doen hebt. :)
pi_162004676
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:26 schreef Deezertje het volgende:
dan valt er niet veel te wachten..
Er staat je dus een groot zwart gat te wachten wat betreft tijdsbesteding... Hoe denk je dit aan te kunnen pakken als je de hulp van een psycholoog niet accepteert?
pi_162004713
Ene keer is het geld, andere keer is het tijd.

Deezertje wil gewoon niet geholpen worden en wil gewoon geen aansluiting hebben en geen relatie hebben.
pi_162004720
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar zij zijn dus in de veronderstelling dat je snel een baan vindt, op jezelf kunt en geen hulp nodig hebt ofzo? Je papiertje halen is één ding, maar die hulp accepteren is toch wel erg belangrijk wil je daarna nog wat van je leven kunnen maken.
pi_162004741
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ene keer is het geld, andere keer is het tijd.

Deezertje wil gewoon niet geholpen worden en wil gewoon geen aansluiting hebben en geen relatie hebben.
Denk het haast wel, overal en nergens komen smoesjes vandaan. Wat een contrast met het AA-topic. De mensen daar hebben het zeker niet makkelijk, maar doen enorm hun best om van hun problemen af te komen. Daar zou Deezer nou best een voorbeeld aan kunnen nemen.
pi_162005091
Nog plannen voor vandaag, Deezertje?
pi_162005128
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:01 schreef MMunkun het volgende:
Nog plannen voor vandaag, Deezertje?
Moederdag vieren, familiebezoek..
pi_162005159
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ga eens in op de andere vragen.
pi_162005389
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:05 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ga eens in op de andere vragen.
Iets met praten tegen een muur van beton
pi_162005410
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:18 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Iets met praten tegen een muur van beton
Praat een muur van bakstenen wel terug dan?
pi_162005504
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:
Waarom reageer je niet op de andere vragen? Het is wel heel opvallend dat een niet-confronterende vraag direct een antwoord krijgt... :N
pi_162005585
quote:
11s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:19 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Praat een muur van bakstenen wel terug dan?
Nee, maar een muur van bakstenen heeft wel meer succes, daar lopen meiden ten minste nog eens tegenaan
pi_162005740
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Denk het haast wel, overal en nergens komen smoesjes vandaan. Wat een contrast met het AA-topic. De mensen daar hebben het zeker niet makkelijk, maar doen enorm hun best om van hun problemen af te komen. Daar zou Deezer nou best een voorbeeld aan kunnen nemen.
Meldt zich :)

Als het leven je op de knieen krijgt is dat een uitgelezen kans om dingen structureel te veranderen.

Wat TS misschien nodig heeft is een ontiegelijke grote tegenslag en meedraaien in de GGZ molen en even beseffen dat onze issues meestal wel meevallen en dat knokken voorjezelf niet betekent passief klagen op een forum.

Misschien heb je een stoornis wat een blok aan je been is, maar dan ga je daar ook aan werken, tot zover mogelijk.
Lukt dat niet, terug naar de tekentafel en je doelen naar een realistische hoogte brengen.

Succes!
Hell To The Liars
  zondag 8 mei 2016 @ 14:40:36 #252
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162008237
quote:

[..]

Tijd die je eerder had kunnen maken, zodat je nu verder was.

Tijd die je straks hebt, zodat je straks verder bent.

En sowieso zal je op een wachtlijst komen, dus bel die psycholoog alvast maar. Mocht je snel aan de beurt zijn, dan kan je die 2 uurtjes per week echt wel missen. Heb je iig een stap in de goede richting gezet.

Als je liever voor altijd eenzaam en alleen wil blijven, kan dat. Maar zeg het dan gewoon, dan kunnen mensen hun hulp elders aanbieden.

Veel plezier met je moeder, knul.
1 + 1 = blauw
  zondag 8 mei 2016 @ 14:46:19 #253
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162008387
Een ding is wel heel belangrijk aan hulp bij een psycholoog. Je moet zelf willen.
Deezer wil niet.
We kunnen hem wel met zn allen naar een psycholoog duwen (want ja dat heeft hij hard nodig) maar als hij niet wil zal ook dat hem niets verder helpen.
pi_162011469
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:46 schreef gebakken-koekje het volgende:
Een ding is wel heel belangrijk aan hulp bij een psycholoog. Je moet zelf willen.
Deezer wil niet.
We kunnen hem wel met zn allen naar een psycholoog duwen (want ja dat heeft hij hard nodig) maar als hij niet wil zal ook dat hem niets verder helpen.
Nu nog niet nee. Ik ga vol voor de deadline, en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren. Met die sportcursus dreig ik alweer te stoppen nu, kan morgen niet en de volgende keer is eind mei en ik heb nu mijn zinnen ergens anders op gezet.
  zondag 8 mei 2016 @ 16:30:30 #255
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162012106
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nu nog niet nee. Ik ga vol voor de deadline, en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren. Met die sportcursus dreig ik alweer te stoppen nu, kan morgen niet en de volgende keer is eind mei en ik heb nu mijn zinnen ergens anders op gezet.
1 + 1 = blauw
pi_162012592
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:30 schreef Kamina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_162012643
quote:

[..]

en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren.
Geloof je jezelf?
pi_162012786
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:41 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Geloof je jezelf?
Verplicht dan denk ik. Mijn ouders gaan niet weer zo'n periode meemaken maar gooien mij ook niet zomaar op straat want ze zien dat ik mijn best er nu wel voor doe, laat staan als er straks 2 opdrachten overblijven ofzo na de zomer. Moet prima kunnen in die paar maanden om te herkansen, maar ja.. motivatie is dan wel laag ook al moet die dan hoog zijn.
  zondag 8 mei 2016 @ 16:46:47 #259
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_162012894
quote:

[..]

Dat is gewoon een excuus. Een gesprek met een psycholoog neemt niet een halve dag in beslag en het is ook niet zo dat je 60 uur met je studie bezig bent in de week. Zeker niet op het hbo.
pi_162013210
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Verplicht dan denk ik. Mijn ouders gaan niet weer zo'n periode meemaken maar gooien mij ook niet zomaar op straat want ze zien dat ik mijn best er nu wel voor doe laat staan als er straks 2 opdrachten overblijven ofzo na de zomer. Moet prima kunnen in die paar maanden om te herkansen, maar ja.. motivatie is dan wel laag ook al moet die dan hoog zijn.
Maar weten je ouders ook dat je dringend psychologische hulp nodig hebt? Ik heb sterk het idee dat je ze niet alles vertelt/dingen achterhoudt want geen enkele ouder wenst zijn/haar kind toe om zo te lijden als het duidelijk zichtbaar is dat je psychologische hulp nodig hebt. :)
  zondag 8 mei 2016 @ 16:54:57 #261
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162013262
Een gesprek met een psycholoog is 45 minuten tot een uur per week/2 weken. Dat kan je toch wel naast het studeren doen? Maar het is duidelijk dat jij niet wil.
En ik snap niet helemaal wat het wachten op de resultaten van je scriptie en opdrachten met de psycholoog te maken hebben want daar ga je hele andere problemen bespreken
pi_162013396
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:54 schreef gebakken-koekje het volgende:
Een gesprek met een psycholoog is 45 minuten tot een uur per week/2 weken. Dat kan je toch wel naast het studeren doen? Maar het is duidelijk dat jij niet wil.
En ik snap niet helemaal wat het wachten op de resultaten van je scriptie en opdrachten met de psycholoog te maken hebben want daar ga je hele andere problemen bespreken
Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf en meestal ligt de oorzaak in werk, studie, relatie of thuissituatie.
pi_162013429
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf en meestal ligt de oorzaak in werk, studie, relatie of thuissituatie.
Nee, die oorzaak ligt daar vaak juist niet.
pi_162013478
quote:

[..]

Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf
En ben je tevreden met jezelf?
  zondag 8 mei 2016 @ 17:05:54 #265
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_162013660
quote:

[..]

Wel weer exemplarische Deezer-reactie: de oorzaak lijkt wederom vooral buiten de deur te liggen...
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_162013709
quote:

[..]

ehhh wat denk je aan jezelf.
als jij iedere keer bekeuringen krijgt, gaat de psycholoog niet de politie bellen om te vragen waarom ze jou altijd moet hebben.
als je gepest wordt gaat de psycholoog niet bellen met de pesters
Hell To The Liars
  zondag 8 mei 2016 @ 17:08:49 #267
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162013750
quote:

[..]

En jij bent tevreden met jezelf? Jij mist aansluiting, vrienden, je kan geen sociaal contact aangaan, je bent overdreven jaloers............
en een psycholoog is voor allerlei redenen niet alleen relatie/werk/thuissituatie
pi_162013795
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 17:08 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

En jij bent tevreden met jezelf? Jij mist aansluiting, vrienden, je kan geen sociaal contact aangaan, je bent overdreven jaloers............
en een psycholoog is voor allerlei redenen niet alleen relatie/werk/thuissituatie
Ssssst, het was beter geweest als die zelf antwoord gaf op je/onze vraag, even laten nadenken enzo en bij een 'ja' konden we zeggen dat dit topic dan helemaal niet nodig is en bij 'nee' sprak die zichzelf tegen.

Volgende poging beter.
pi_162013954
quote:

[..]

Nou nee, psychotherapie is voor mensen die met zichzelf in de knoop zitten, dat andere is vaak secundair.
pi_162014503
quote:

[..]

Of iets als ASS.
pi_162015362
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:40 schreef Kamina het volgende:

[..]

Tijd die je eerder had kunnen maken, zodat je nu verder was.

Tijd die je straks hebt, zodat je straks verder bent.

En sowieso zal je op een wachtlijst komen, dus bel die psycholoog alvast maar. Mocht je snel aan de beurt zijn, dan kan je die 2 uurtjes per week echt wel missen. Heb je iig een stap in de goede richting gezet.

Als je liever voor altijd eenzaam en alleen wil blijven, kan dat. Maar zeg het dan gewoon, dan kunnen mensen hun hulp elders aanbieden.

Veel plezier met je moeder, knul.
Die twee uren zijn intensiveren dan je denkt. Je gaat dan alles in je leven afwegen, dus je bent dus dagen aan het peinzen. Je moet namelijk jezelf leren kennen en pas daarna begint de behandeling.
pi_162015572
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:04 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Die twee uren zijn intensiveren dan je denkt. Je gaat dan alles in je leven afwegen, dus je bent dus dagen aan het peinzen. Je moet namelijk jezelf leren kennen en pas daarna begint de behandeling.
Klopt, maar a.er is een wachtlijst en b.je kan het aangeven en dat je niet gelijk vol gas wilt gaan in de behandeling
Hell To The Liars
pi_162015770
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt, maar a.er is een wachtlijst en b.je kan het aangeven en dat je niet gelijk vol gas wilt gaan in de behandeling
Dat klopt. Maar de diagnose kan toch als een bom ontploffen, als ik Deezertje zo inschat. Zelfacceptatie zal een pijnlijk lange tocht zijn...
pi_162015874
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:21 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar de diagnose kan toch als een bom ontploffen, als ik Deezertje zo inschat. Zelfacceptatie zal een pijnlijk lange tocht zijn...
Gokje, die diagnose zal ook wel een tijdje duren voor dat kwartje valt. Maar misschien heeft ie wel gelijk dat het beter is om te wachten, maar niet alvast aanmelden dat is gewoon dom.
Wachtlijst zetten en de eerste afspraak zetten week na zijn verdediging.

En dan hoop ik voor hem dat hij niet een excuus zoekt om dan alsnog te gaan.

Vind het wel sneu hoor, het is ook lastig maar bijna ieder probleem heeft een oplossing en TS is echt geen ramppatient voor de GGZ. Wel een harde kluif ;)
Hell To The Liars
pi_162027412
Joh, ik ben het met de meesten eens dat hij naar een psycholoog moet, maar je kunt je afvragen of dat nu wel het geschikte moment is. Na de meivakantie komt altijd die periode waarin de dikke schoolstress arriveert, zeker nu in zijn afstudeerperiode. Zeker met zijn ASS is dat geen goede combinatie. Straks is zo'n eerste sessie te confronterend voor hem en gaat hij helemaal niks meer uitvoeren voor school. Laat hem nu eerst maar eens concentreren op dat papiertje, misschien ziet hij het leven opeens veel rooskleuriger als hij dat heeft gehaald.

Waarschijnlijk niet, want dan snapt hij nog steeds geen zak van de wereld, maar er valt wel een grote last van zijn schouders.
pi_162028032
quote:
17s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:20 schreef Bananenpap het volgende:
Joh, ik ben het met de meesten eens dat hij naar een psycholoog moet, maar je kunt je afvragen of dat nu wel het geschikte moment is. Na de meivakantie komt altijd die periode waarin de dikke schoolstress arriveert, zeker nu in zijn afstudeerperiode. Zeker met zijn ASS is dat geen goede combinatie. Straks is zo'n eerste sessie te confronterend voor hem en gaat hij helemaal niks meer uitvoeren voor school. Laat hem nu eerst maar eens concentreren op dat papiertje, misschien ziet hij het leven opeens veel rooskleuriger als hij dat heeft gehaald.

Waarschijnlijk niet, want dan snapt hij nog steeds geen zak van de wereld, maar er valt wel een grote last van zijn schouders.
Tegen die tijd zijn we dan weer 2 maanden verder omdat wachtlijst. Niet wenselijk lijkt me.
pi_162028186
quote:
17s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:20 schreef Bananenpap het volgende:

maar wat is het verschil tussen dit topic en een psycholoog.
TS klaagt en krijgt feedback van meerdere users
TS klaagt en krijgt feedback van 1 psycholoog
Hell To The Liars
  maandag 9 mei 2016 @ 01:09:12 #278
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_162029938
Een of andere sessie gericht op ASS zal wel nuttig kunnen zijn, maar ik denk dat er geen wonderen verwacht mogen worden als de ontwikkeling van Deezer zijn mindset achterblijft. Laat ik dan maar de hoop hebben dat het halen van zijn diploma zijn zelfvertrouwen een beetje een boost geeft waardoor hij wat stralender over straat gaat, het misschien eens met een drankje gaat vieren in de kroeg en zo spontaan een match krijgt met een leuke dame.

Echter zou ik, gezien de wachtlijsten, wel snel een plaatsing proberen te fixen bij zo'n instelling. Als student is het veel en veel makkelijker om daar een gaatje voor te vinden dan als je al begonnen bent met werken. Toen ik met mijn afstudeerscriptie bezig was ben ik ook een periode van 3 maanden om de twee weken op vrijdagmiddag bij een getrainde zielenknijper langs geweest.

En nee, daar leer je zeker niet hoe je vrienden moet maken en hoe je een vrouw moet versieren. Wel leer je daar (als het goed is) hoe je in verschillende situaties je sterke en zwakke punten (die voortkomen vanuit je ASS) kunt inzetten. Maar ik weet uit eigen ervaring dus ook dat heel veel tips hier al eerder gegeven zijn, zoals het opzoeken van gelijkgestemden door bijvoorbeeld het uitbreiden van je hobbies.

En het kan handig zijn om af en toe eens mensen te vertellen van je 'stoornis' in plaats van alles maar geforceerd 'zoals alle anderen' te willen doen. Ook bij sollicitatiegesprekken (bruggetje!), dat je niet zegt dat je snel overprikkeld raakt en paniekaanvallen krijgt, maar dat je 'baat hebt bij een gestructureerd en overzichtelijk takenpakket'.
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Autoriteit.
pi_162030255
quote:

Ohja TS, probeer meer op korte termijn te kijken. Leven heeft sowieso altijd nare dingen, daar ontkomen we niet aan. Het is niet zozeer wat je 'bereikt', maar de ervaringen die je opdoet, en zorgen dat je blij kan zijn met wat je wel hebt, zoals je gezondheid e.d.

Ik had ook allemaal bepaalde doelen in ogen, alleen maar frustrerend, daarnaast kan er nog van alles op je pad komen. Lastig is het zeker

Tja die mensen zijn erook. Ik was soms ook wel boos/jaloers op mensen om me heen die constant een vriendin hadden, of dat makkelijk konden krijgen. Maar als vriend dan een jaar lang alle drama aan te horen, en je ziet wat ze allemaal verkeerd doen, of een vriendin alleen op uiterlijk hebben. Dan weet je dat er meer mensen zijn met problemen. Zwaar ergerlijk dat soort zaken. Vooral in het openbaar aan horen.

[ Bericht 10% gewijzigd door WP8iscool op 09-05-2016 02:28:52 ]
pi_162031480
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Online adviezen zijn ook echt hetzelfde als therapie van een professional.
pi_162031516
quote:
Nou, wees blij dat je niet de man in kwestie bent zou ik zeggen. Zo zie je maar weer dat niet alle relaties het ophemelen waard zijn.

quote:
Omdat het eens wel klikte. Soms blijven mensen liever in een slechte relatie dan alleen verder te moeten. Vooral als je al lang samen bent, of je hebt van die types die hun oude schoenen pas weg doen als ze nieuwe hebben. ;( Tja, die zijn er.
pi_162031770
Lekker boeiend hoe vreemde mensen hun relatie ervaren.
pi_162032339
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou, wees blij dat je niet de man in kwestie bent zou ik zeggen. Zo zie je maar weer dat niet alle relaties het ophemelen waard zijn.

[..]

Omdat het eens wel klikte. Soms blijven mensen liever in een slechte relatie dan alleen verder te moeten. Vooral als je al lang samen bent, of je hebt van die types die hun oude schoenen pas weg doen als ze nieuwe hebben. ;( Tja, die zijn er.
Die zijn er helaas.
En er zijn gelukkig ook mensen die niet meteen alle schepen achter zich verbranden als het even 2 dagen iets minder gezellig is, maar er eerst nog aan werken.
pi_162039811
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Online adviezen zijn ook echt hetzelfde als therapie van een professional.
idd dan kan je beter stoppen met fokken en echt goed advies krijgen.
nu vraag je je af waarom hij dit topic begonnen is, alleen om van zich af te schrijven
Hell To The Liars
pi_162040542
Eerste opdracht is af, of nou ja voor mijn gevoel. Officieel is ie dat pas na goedkeuring ;)
pi_162041799
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:26 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Die zijn er helaas.
En er zijn gelukkig ook mensen die niet meteen alle schepen achter zich verbranden als het even 2 dagen iets minder gezellig is, maar er eerst nog aan werken.
Absoluut. :Y
pi_162041893
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:38 schreef Deezertje het volgende:
Eerste opdracht is af, of nou ja voor mijn gevoel. Officieel is ie dat pas na goedkeuring ;)
Ga je de rest van dit topic gebruiken als mededelingendagboek of ga je nog reageren op zaken die hier gezegd worden?
pi_162041994
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:38 schreef Deezertje het volgende:
Eerste opdracht is af, of nou ja voor mijn gevoel. Officieel is ie dat pas na goedkeuring
Hoe zou je het vinden als deze post selectief genegeerd wordt? Waarom reageer je niet op de mensen die je proberen te helpen?
pi_162042174
-stop met voeren, ga aan jezelf werken -

[ Bericht 88% gewijzigd door motorbloempje op 09-05-2016 19:00:18 ]
pi_162042253
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:52 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Hoe zou je het vinden als deze post selectief genegeerd wordt? Waarom reageer je niet op de mensen die je proberen te helpen?
Jullie verwijzen alleen door. Ik heb al vaker aangegeven: alleen als ik echt in de put zit deze zomer, zoek ik hulp.
  maandag 9 mei 2016 @ 19:05:02 #291
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162042310
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jullie verwijzen alleen door. Ik heb al vaker aangegeven: alleen als ik echt in de put zit deze zomer, zoek ik hulp.
Buiten dat worden er ook veel vragen gesteld waar je nooit antwoord op geeft, of maar gedeeltelijk...
pi_162042332
quote:

[..]

Wie bepaald of jij echt in de put zit?
pi_162042358
quote:

[..]

Waarom open je dan toch telkens topics? Over zaken die je -zoals je dan zelf aangeeft- dwars zitten.
Dagboek kun je prima voor jezelf schrijven in Word of zo. Dan hoeven anderen hun tijd niet te verdoen met lezen van jouw posts, nadenken over reacties en tijd steken in het schrijven van die reacties. Die vervolgens door jou genegeerd worden.
  maandag 9 mei 2016 @ 19:07:09 #294
47102 Elvi
miemkwien
pi_162042361
Deezertje, ik heb iets leuks voor je gevonden. Een bijbaantje, waarbij je ook nog eens sociale contacten kan opdoen en het heeft aansluiting op je studie. Je kan nu al beginnen, nog vóór je je studie hebt afgerond: http://hotspotjes.nl/news/looking-for-bloggers#

Ik kwam m tegen op Facebook en het leek me wel wat voor jou.
  maandag 9 mei 2016 @ 19:07:12 #295
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162042362
En wat vind jij echt in de put? Zit je nu niet in de put?
pi_162042386
quote:

[..]

Je hebt blijkbaar je dieptepunt nog niet bereikt inderdaad.
pi_162042407
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Waarom open je dan toch telkens topics? Over zaken die je -zoals je dan zelf aangeeft- dwars zitten.
Dagboek kun je prima voor jezelf schrijven in Word of zo. Dan hoeven anderen hun tijd niet te verdoen met lezen van jouw posts, nadenken over reacties en tijd steken in het schrijven van die reacties. Die vervolgens door jou genegeerd worden.
Aandacht. Surrogaat voor sociaal contact irl.
pi_162042524
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:07 schreef Elvi het volgende:
Deezertje, ik heb iets leuks voor je gevonden. Een bijbaantje, waarbij je ook nog eens sociale contacten kan opdoen en het heeft aansluiting op je studie. Je kan nu al beginnen, nog vóór je je studie hebt afgerond: http://hotspotjes.nl/news/looking-for-bloggers#

Ik kwam m tegen op Facebook en het leek me wel wat voor jou.
Je mist een dialoog als je een dagboek o.i.d. in word schrijft. Denk dat hij feedback van ons en interactie wil.
pi_162042529
quote:

[..]

En verder:
Je gaat ook alleen naar school als je echt dom bent?

Je gaat ook alleen sporten als je echt dik bent?

Je gaat ook alleen maar werken als je echt geen geld meer hebt?
pi_162042548
quote:

[..]

Want de reden dat jij geen aansluiting vind zit 'm in dat hbo-papiertje? Uhu.
pi_162042912
Hopeloos. :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')