abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161970044
Zie nou geen beren waar ze er niet zijn. Maak die scriptie gewoon af en hoop op het beste.
pi_161970280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar dat is ook mijn angst die weer boven komt drijven. Ik ben vaker in mijn leven teleurgesteld door mensen die zeiden dat het allemaal goed kwam en puntje bij paaltje ging het dan net ook even anders. Feit blijft: inleveren en afwachten.
Ander feit: vertrouwen hebben in jezelf.
Het feit dat je zo ver in je opleiding bent gekomen zegt dat je in staat mag worden geacht om dit succesvol af te ronden.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:19:07 #103
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161971897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat was die knullige reden dan? En ik meen het echt hoor. Ik hik nu al twee jaar tegen het afstuderen aan en ik heb echt geen energie meer voor een nieuw onderwerp, nieuw onderzoek, nieuwe interviews afnemen etc. Meer is er uit dit onderwerp ook niet te halen. Als mijn scriptie straks goedgekeurd is maar de opdrachten falen, ga ik lekker op vakantie en knal na de zomer die opdrachten eruit. Mochten ze allebei falen, dan kap ik. En ja dat voelt enorm klote, maar ik martel mezelf nu al maanden. Geef mij een mondeling examen over het onderwerp en ik slaag 100%.
De eerste corrector had hem met een voldoende beoordeeld maar de tweede corrector miste iets. Helaas was de tweede corrector iemand uit het faculteitsbestuur en was echte uitleg over het waarom blijkbaar teveel werk.

Dat je al twee jaar hier tegenaan hikt ligt toch echt deels aan jezelf. Als ik sommige posts zie heb ik vooral het idee dat je bang bent om geen student meer te zijn, klopt dat?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_161972567
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:19 schreef yats het volgende:

[..]

De eerste corrector had hem met een voldoende beoordeeld maar de tweede corrector miste iets. Helaas was de tweede corrector iemand uit het faculteitsbestuur en was echte uitleg over het waarom blijkbaar teveel werk.

Dat je al twee jaar hier tegenaan hikt ligt toch echt deels aan jezelf. Als ik sommige posts zie heb ik vooral het idee dat je bang bent om geen student meer te zijn, klopt dat?
Nee, want ik heb liever gewoon erkenning voor de geleverde prestaties en een studentenleven inhalen doe ik toch niet meer. Ook ben ik al aan het reageren op woningen, dus ik wil ook echt verder en met een fijn gevoel de zomer in.
pi_161973794
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, want ik heb liever gewoon erkenning voor de geleverde prestaties en een studentenleven inhalen doe ik toch niet meer. Ook ben ik al aan het reageren op woningen, dus ik wil ook echt verder en met een fijn gevoel de zomer in.
Oh typisch, want ik lees toch echt dit in de OP:

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:40 schreef Deezertje het volgende:
Hey,

Over een maandje rond ik waarschijnlijk mijn studie af, eindelijk! Maar... ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes. Ik zit op een sportcursus, fitness en volg ook nog een andere training op school, maar daar komen de mensen niet om te socializen. Eigenlijk heb ik nu al niks meer te zoeken bij de studenten, maar ik voel mij ook zeker nog niet klaar voor de 'grote mensen wereld, terwijl ik dat op mijn 25ste toch langzaam moet accepteren'.

Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan en dus collega's (nieuwe mensen ontmoeten) heb. Ondertussen komt de zomer eraan en afhankelijk van het wel of niet halen van mijn papiertje gaat dat zorgeloos of zorgzaam worden.. Oftewel: nu of nooit.

Voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar ik ben deze situatie ook redelijk zat. Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels). Ergens is het mooi om te denken dat als ik straks mijn papiertje heb er een enorme last van mijn schouders gaat, maar goed dan ben ik er nog lang niet.

--
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
Wat is dan de verklaring voor deze twee beweringen? Want blijkbaar maak je je wel zorgen over een 'gemist' studentenleven, ook al is dat in dit geval niet relevant.
pi_161974506
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oh typisch, want ik lees toch echt dit in de OP:

[..]

Wat is dan de verklaring voor deze twee beweringen? Want blijkbaar maak je je wel zorgen over een 'gemist' studentenleven, ook al is dat in dit geval niet relevant.
Dat ik het toch niet meer terug kan halen. Zelfs al faal ik weer en til ik het over de zomer, dan is er weer een nieuwe lading studenten en zal ik er never nooit meer tussen passen. Ik hoop aansluiting bij mijn collega's te vinden straks.
pi_161975249
Echt gast, je mag jezelf ook wel eens pijnigen. Kweek wat ballen. Als je het al tot zover kunt brengen met je opleiding geef je toch niet op. Je hebt heus wel kwaliteiten, anders had je die andere 3,5 jaar ook niet gehaald. Later ga je jezelf echt voor je kop slaan als je opgeeft, dat vergeef je jezelf nooit. Er zijn echt duizend ergere/engere dingen in het leven waar je nog geen weet van hebt. Soms is het leven gewoon kut en lijkt het eindeloos, maar als je het eenmaal gehaald hebt zul je denken 'waar heb ik mij druk om gemaakt?'. Wees nou gewoon eens een vent, prop wat peper in je reet, pop die ballen terug in je scrotum en ga er gewoon eens voor. Jij weet net zoals iedereen hier dat je niet tot het maximale gaat.
pi_161975316
En dat studentenleven ga je niet meer terug krijgen. Net zoals een gala op de middelbare school of een schoolkamp in groep 8. Voor sommige dingen heb je maar één kans. Als je die mist heb je gewoon pech, get over it.
pi_161975462
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:47 schreef Bananenpap het volgende:
Echt gast, je mag jezelf ook wel eens pijnigen. Kweek wat ballen. Als je het al tot zover kunt brengen met je opleiding geef je toch niet op. Je hebt heus wel kwaliteiten, anders had je die andere 3,5 jaar ook niet gehaald. Later ga je jezelf echt voor je kop slaan als je opgeeft, dat vergeef je jezelf nooit. Er zijn echt duizend ergere/engere dingen in het leven waar je nog geen weet van hebt. Soms is het leven gewoon kut en lijkt het eindeloos, maar als je het eenmaal gehaald hebt zul je denken 'waar heb ik mij druk om gemaakt?'. Wees nou gewoon eens een vent, prop wat peper in je reet, pop die ballen terug in je scrotum en ga er gewoon eens voor. Jij weet net zoals iedereen hier dat je niet tot het maximale gaat.
Morgen de inhoudsopgave invullen en de literatuurlijst controleren en dan stuur ik 'm op :) Dan een dag rust, en maandag vol goede moed starten met de opdrachten.
pi_161975468
Wat Bananenpap zegt. Een gemist studentenleven krijg je niet terug, deal with it en focus je op andere dingen. Want op dit moment is er echt genoeg wat prioriteit heeft. Zorg nou gewoon maar dat je dat papiertje haalt en een baan vindt die aansluit bij je interesses.

En ga anders in de zomer vrijwilligen bij de lokale radio ofzo, weetikveel. Gewoon iets doen wat met je studie te maken heeft, zodat je ervaring opdoet. Vrijwilligerswerk werkt het beste, stage lopen mag uiteraard niet als je afgestudeerd bent. Maar zoiets is goed voor je cv en maakt je kansen op een baan weer groter.
pi_161975553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:53 schreef DoubleDip het volgende:
Wat Bananenpap zegt. Een gemist studentenleven krijg je niet terug, deal with it en focus je op andere dingen. Want op dit moment is er echt genoeg wat prioriteit heeft. Zorg nou gewoon maar dat je dat papiertje haalt en een baan vindt die aansluit bij je interesses.

En ga anders in de zomer vrijwilligen bij de lokale radio ofzo, weetikveel. Gewoon iets doen wat met je studie te maken heeft, zodat je ervaring opdoet. Vrijwilligerswerk werkt het beste, stage lopen mag uiteraard niet als je afgestudeerd bent. Maar zoiets is goed voor je cv en maakt je kansen op een baan weer groter.
Mocht ik mijn diploma straks op zak hebben, rust ik eerst nog even een aantal weken écht goed uit, of er moet een kans voorbij komen die ik niet kan laten schieten.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 22:58:03 #112
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161975615
Don't look back, you're not going that way
Oh.
pi_161975659
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mocht ik mijn diploma straks op zak hebben, rust ik eerst nog even een aantal weken écht goed uit, of er moet een kans voorbij komen die ik niet kan laten schieten.
Ik zei ook niet dat je fulltime moest gaan werken ofzo. Gewoon een dagje per week of iets, kun je prima tegelijk uitrusten.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:00:51 #114
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161975721
Want..? Heb nou niet t idee dat je de afgelopen tijd zo hard hebt gewerkt.
Weekje vrij is niets mis mee.

Maar er is verschil tussen echt rust nemen en kleine vakantie en daarna volop aan t solliciteren gaan. En dat laatste zie ik je nog niet doen..
pi_161976030
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:00 schreef Cue_ het volgende:
Want..? Heb nou niet t idee dat je de afgelopen tijd zo hard hebt gewerkt.
Weekje vrij is niets mis mee.

Maar er is verschil tussen echt rust nemen en kleine vakantie en daarna volop aan t solliciteren gaan. En dat laatste zie ik je nog niet doen..
Solliciteren is weer een stap verder want in mijn geval moet je dan altijd verhuizen naar de andere kant van het land. Lijkt me niet fijn om nog te moeten verhuizen als ik aan een nieuwe job begin.
pi_161976189
Genoeg makelaars en particuliere verhuurders die je aan woonruimte kunnen helpen, mits je niet te veeleisend bent. Zou na je afstuderen eerst maar eens (na een kleine vakantie) op zoek gaan naar een baan. Als het allemaal zo lastig is op de arbeidsmarkt zal het toch nog wel even gaan duren, dus beter begin je wat eerder.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:15:32 #117
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161976191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Solliciteren is weer een stap verder want in mijn geval moet je dan altijd verhuizen naar de andere kant van het land. Lijkt me niet fijn om nog te moeten verhuizen als ik aan een nieuwe job begin.
Hoe zie je dan t komende jaar voor je? Qua tijdspad?
pi_161976451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je hangt aan elkaar van redenen smoesjes waarom je geen nieuwe stappen kunt nemen om je kans op een baan/opbouwen van een professioneel leven kunt vergroten.......
Ga je na de zomer (als je je opleiding hebt afgerond) klagen dat je nutteloos thuiszit en hopeloos achterloopt met netwerken en solliciteren, je diploma je geen magische boost van zelfvertrouwen heeft gegeven en je nog steeds geen vriendin hebt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161976520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mocht ik mijn diploma straks op zak hebben, rust ik eerst nog even een aantal weken écht goed uit,
Hoe moet ik het zien? Scriptie+opdrachten inleveren en een dag later heb je je cijfer en is de diploma-uitreiking? Of zit daar een paar weken tussen die je als uitrusttijd kunt gebruiken?

quote:
of er moet een kans voorbij komen die ik niet kan laten schieten.
Die kans komt niet voorbij, die kans moet je creeëren.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161976527
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoe zie je dan t komende jaar voor je? Qua tijdspad?
Ik wil niet meer stilstaan, maar elke nieuwe stap is een uitdaging. Ik heb alleen geen 'huiswerk' meer maar daar komen huishoudelijke taken voor in de plaats denk ik.
pi_161976563
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je hangt aan elkaar van redenen smoesjes waarom je geen nieuwe stappen kunt nemen om je kans op een baan/opbouwen van een professioneel leven kunt vergroten.......
Ga je na de zomer (als je je opleiding hebt afgerond) klagen dat je nutteloos thuiszit en hopeloos achterloopt met netwerken en solliciteren, je diploma je geen magische boost van zelfvertrouwen heeft gegeven en je nog steeds geen vriendin hebt?
Het komt niet aanwaaien, maar samen met iemand een leven opbouwen zou wel een pre zijn. Anders krijg ik weer het gevoel: waar doe ik het allemaal voor als niemand 't ziet?
pi_161976583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik wil niet meer stilstaan, maar elke nieuwe stap is een uitdaging. Ik heb alleen geen 'huiswerk' meer maar daar komen huishoudelijke taken voor in de plaats denk ik.
Kijk eens om je heen, legio mensen die het klaarspelen om een baan én hun huishouden te onderhouden.
pi_161976625
quote:

[..]

Het komt niet aanwaaien, maar samen met iemand een leven opbouwen zou wel een pre zijn. Anders krijg ik weer het gevoel: waar doe ik het allemaal voor als niemand 't ziet?
En weer een nietszeggend antwoord... Je kunt je wensen hier blijven neerzetten, maar zonder uitvoerbaar stappenplan (wat je ook gaat UITVOEREN) blijft je leventje zich in hetzelfde cirkeltje ronddraaien.

Enne... Een leven opbouwen doe je voor jezelf, niet voor een ander.
pi_161976634
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:24 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe moet ik het zien? Scriptie+opdrachten inleveren en een dag later heb je je cijfer en is de diploma-uitreiking? Of zit daar een paar weken tussen die je als uitrusttijd kunt gebruiken?

[..]

Die kans komt niet voorbij, die kans moet je creeëren.
Binnen 2 weken na inleveren van je scriptie hoor je je cijfer. De opdrachten als het goed is al voor de deadline van de scriptie. Daarna is er nog een eindgesprek en opiniestuk waar ook een cijfer aan hangt. Als alles goed gaat weet je half juli of je na de zomer je diploma mag ophalen (uitreiking...) dus dan heb je een week of 5/6 om uit te rusten :)
pi_161976665
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Binnen 2 weken na inleveren van je scriptie hoor je je cijfer. De opdrachten als het goed is al voor de deadline van de scriptie. Daarna is er nog een eindgesprek en opiniestuk waar ook een cijfer aan hangt. Als alles goed gaat weet je half juli of je na de zomer je diploma mag ophalen (uitreiking...) dus dan heb je een week of 5/6 om uit te rusten :)
En dan is het dus dikke onzin om na afloop van de diploma uitreiking nog weken te gaan 'uitrusten'.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:30:22 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161976702
quote:

[..]

Ik bedoel, hoeveel weken rust. Wanner solliciteren. Wanneer wil je t huis uit zijn. Of wanneer je aan t werk wilt zijn. Dus in die zin een tijdspad.
pi_161976727
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En weer een nietszeggend antwoord... Je kunt je wensen hier blijven neerzetten, maar zonder uitvoerbaar stappenplan (wat je ook gaat UITVOEREN) blijft je leventje zich in hetzelfde cirkeltje ronddraaien.

Enne... Een leven opbouwen doe je voor jezelf, niet voor een ander.
Een leven bouw je op als je weet wat je wilt. Ik moet straks een heel stuk schrijven hoe ik mijn toekomst als 'professional' zie, wat ik geleerd heb etc. puur omdat dat hoort als je je papiertje wilt, of je nou verder wil in het vak of niet. Ik doe deze studie ook maar omdat ik er wel goed in schijn te zijn maar verder ook geen flauw idee heb of ik ooit een 'normaal' leven kan leiden. Ik ben in ieder geval niet van plan mijn hele leven alleen te blijven.
pi_161976764
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik bedoel, hoeveel weken rust. Wanner solliciteren. Wanneer wil je t huis uit zijn. Of wanneer je aan t werk wilt zijn. Dus in die zin een tijdspad.
Ik wil wel snel het huis uit ja, maar ook dat hangt samen met wel of geen baan (meer inkomen = sneller een woning) want huurwoning bemachtigen gaat zeer traag.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:33:36 #129
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161976795
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik wil wel snel het huis uit ja, maar ook dat hangt samen met wel of geen baan (meer inkomen = sneller een woning) want huurwoning bemachtigen gaat zeer traag.
Fijn dat je altijd maar half antwoord geeft. Of eig een kwart...
pi_161976828
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Top journalist, deze man ^O^
pi_161976874
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet weet hoe ik de rest van mijn leven zie. Het enige is dat er dan geen schuld meer is en ik een diploma rijker ben. Ik kan wel roepen: september hoop ik aan het werk te zijn, maar of ik wel zo geschikt ben voor welke werkplek dan ook is nog maar de vraag.
pi_161976984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een leven bouw je op als je weet wat je wilt. Ik moet straks een heel stuk schrijven hoe ik mijn toekomst als 'professional' zie, wat ik geleerd heb etc. puur omdat dat hoort als je je papiertje wilt, of je nou verder wil in het vak of niet. Ik doe deze studie ook maar omdat ik er wel goed in schijn te zijn maar verder ook geen flauw idee heb of ik ooit een 'normaal' leven kan leiden. Ik ben in ieder geval niet van plan mijn hele leven alleen te blijven.
Wat betekent normaal leven voor jou?
Hoe ziet je dag er dan uit, waar woon je, met wie woon je, wat eet je, hoe breng je je dag door?
Vervolgvraag: wat heb je nodig om dit te bereiken? Concreet beschreven, in kleine, uitvoerbare stappen.

Op die manier krijg je in beeld hoe je leven eruit gaat zien.

Maar iets in me zegt dat deze oefening voor jou ingewikkeld en ongrijpbaar is. En dat komt waarschijnlijk door je ASS.
pi_161977040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet weet hoe ik de rest van mijn leven zie. Het enige is dat er dan geen schuld meer is en ik een diploma rijker ben. Ik kan wel roepen: september hoop ik aan het werk te zijn, maar of ik wel zo geschikt ben voor welke werkplek dan ook is nog maar de vraag.
Dit zijn vragen die iedere bijna afgestudeerde heeft. Hoe komt het toch dat jij topic na topic na topic erover opent en geen stap verder komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161977139
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:40 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat betekent normaal leven voor jou?
Hoe ziet je dag er dan uit, waar woon je, met wie woon je, wat eet je, hoe breng je je dag door?
Vervolgvraag: wat heb je nodig om dit te bereiken? Concreet beschreven, in kleine, uitvoerbare stappen.

Op die manier krijg je in beeld hoe je leven eruit gaat zien.

Maar iets in me zegt dat deze oefening voor jou ingewikkeld en ongrijpbaar is. En dat komt waarschijnlijk door je ASS.
Een normaal leven is: geboren, school, middelbare school, vervolgopleiding, op jezelf gaan, een baan krijgen en ondertussen werk je aan je sociale contacten en je leven naast je baan. De meeste mensen komen vanzelf in een relatie, gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen en vandaaruit krijgt alles weer een nieuwe dimensie. Heb je geen kinderen, dan moet je jezelf of elkaar altijd maar bezighouden en vooral els je alleen bent kan je dan nog weleens denken: waar doe ik het allemaal voor?

Hoe dit te bereiken. Nou door toch maar een diploma te halen (wat moet ik anders met mijn tijd doen nu) zodat ik een grotere kans krijg op een baan zodat ik op mezelf kan gaan wonen en sterker sta als ik eindelijk weer eens ga daten. Doe ik dit allemaal niet, dan is een levensloopbegeleiding nog de enige manier om niet ongewenst een einde aan mijn leven te maken.
pi_161977189
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dit zijn vragen die iedere bijna afgestudeerde heeft. Hoe komt het toch dat jij topic na topic na topic erover opent en geen stap verder komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn ASS misschien, maar ook het gevoel alleen over te blijven (het is nog steeds niet gekomen terwijl het merendeel op mijn leeftijd wel een relatie heeft, of gehad) en je dus heel erg op jezelf aangewezen bent: wat wil ik met mijn leven (alles kost geld, dus als je dat niet hebt moet er geld komen voordat je leuke dingen kan gaan ondernemen).
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:03:06 #137
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161977619
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een normaal leven is: geboren, school, middelbare school, vervolgopleiding, op jezelf gaan, een baan krijgen en ondertussen werk je aan je sociale contacten en je leven naast je baan. De meeste mensen komen vanzelf in een relatie, gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen en vandaaruit krijgt alles weer een nieuwe dimensie. Heb je geen kinderen, dan moet je jezelf of elkaar altijd maar bezighouden en vooral els je alleen bent kan je dan nog weleens denken: waar doe ik het allemaal voor?

Hoe dit te bereiken. Nou door toch maar een diploma te halen (wat moet ik anders met mijn tijd doen nu) zodat ik een grotere kans krijg op een baan zodat ik op mezelf kan gaan wonen en sterker sta als ik eindelijk weer eens ga daten. Doe ik dit allemaal niet, dan is een levensloopbegeleiding nog de enige manier om niet ongewenst een einde aan mijn leven te maken.
Jij moet echt heel dringend naar een goede psycholoog want jij hebt een heel erg raar beeld van de wereld.
Jij gaat het wel best vinden om lekker met een uitkering op de bank te gaan hangen bij pap en mam thuis. Je roept van ik wil vooruit maar je doet er helemaal niets voor. Jij denkt dat andere mensen alles zomaar aan komt waaien? Nou vergeet het maar! Echt ik snap jou niet hoor, je ASS even niet mee tellende ben je een gezonde jonge vent en je onderneemt totaal niets! Je kijkt wat films en series, staart naar mensen en dat is het wel. Ik snap echt niet dat dat gezeik over geld je tegen blijft houden om hulp te zoeken hoor want waarom wil je in godsnaam zo leven! Dat wil je niet? Nou hou dan op over geld te mekkeren en laat je naar een psycholoog sturen. En niet de smoesjes van ja ik wil eerst weten hoe mijn studie af gaat lopen want ookal studeer je af met de hoogst mogelijke cijfers, er gaat niets veranderen zonder hulp. Ookal zak je hopeloos, er gaat niets veranderen zonder hulp.
En jij blijft ook eindeloos in je eigen smoesjes geloven en neemt toch niets van anderen aan dus waarom ik dit typ.........geen flauw idee
pi_161977712
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:03 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Jij moet echt heel dringend naar een goede psycholoog want jij hebt een heel erg raar beeld van de wereld.
Jij gaat het wel best vinden om lekker met een uitkering op de bank te gaan hangen bij pap en mam thuis. Je roept van ik wil vooruit maar je doet er helemaal niets voor. Jij denkt dat andere mensen alles zomaar aan komt waaien? Nou vergeet het maar! Echt ik snap jou niet hoor, je ASS even niet mee tellende ben je een gezonde jonge vent en je onderneemt totaal niets! Je kijkt wat films en series, staart naar mensen en dat is het wel. Ik snap echt niet dat dat gezeik over geld je tegen blijft houden om hulp te zoeken hoor want waarom wil je in godsnaam zo leven! Dat wil je niet? Nou hou dan op over geld te mekkeren en laat je naar een psycholoog sturen. En niet de smoesjes van ja ik wil eerst weten hoe mijn studie af gaat lopen want ookal studeer je af met de hoogst mogelijke cijfers, er gaat niets veranderen zonder hulp. Ookal zak je hopeloos, er gaat niets veranderen zonder hulp.
En jij blijft ook eindeloos in je eigen smoesjes geloven en neemt toch niets van anderen aan dus waarom ik dit typ.........geen flauw idee
Waarom leef jij dan? Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
pi_161977880
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
Dat merken we. Zo te lezen voel je er blijkbaar wel goed bij om geen vrienden en geen relatie te hebben aangezien jij maar cirkeltjes blijft draaien.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:12:57 #140
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161977891
quote:

[..]

Waarom leef jij dan? Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
Jazeker wel en daarom hebben mensen plannen/doelen/dromen/ambities/vrienden om leuke dingen mee te doen.
Jij klaagt enorm veel en mensen zeggen constant tegen je ga dan naar een psycholoog maar dan ga je weer lopen klagen over geld. En als je nou droog brood moet eten is het iets anders maar je woont thuis nota bene! En je hebt genoeg geld dus het is gewoon zo zonde om dat niet aan te pakken alleen maar om dat domme rot geld
pi_161978056
quote:
Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
Daarom leidt iedereen een eigen leventje en val jij buiten de boot, aangezien jij geen leuk persoon bent om mee om te gaan.

Het cirkeltje is rond jongens:

Iedereen moet toch vooral lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt, en blijkbaar voelen we er goed bij om niet met Deezertje om te gaan om hoe hij is en blijkbaar voelt Deezertje er goed bij om geen vrienden en geen relatie te hebben want het is niet de schuld van hemzelf of zijn ASS, maar altijd van de ander of iets anders.

Het topic kan op slot.

[ Bericht 0% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 07-05-2016 00:26:08 ]
pi_161978706
Wij willen geen kinderen en vinden het geweldig om onszelf en elkaar 'bezig te houden' . Wat een rare observatie ook weer, negativiteit druipt er vanaf, die woordkeuze. Je houdt jezelf of elkaar niet bezig : je leeft.
Ja doei.
pi_161981320
Kruip eens uit die slachtofferrol, je studie afronden is geen keuze, dat moet je doen. Klaar.

Denk eens aan je ouders? Die hebben jou 5 jaar lang gefaciliteerd en dan ga jij opgeven met de eindstreep in zicht?
pi_161981338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn ASS misschien, maar ook het gevoel alleen over te blijven (het is nog steeds niet gekomen terwijl het merendeel op mijn leeftijd wel een relatie heeft, of gehad) en je dus heel erg op jezelf aangewezen bent: wat wil ik met mijn leven (alles kost geld, dus als je dat niet hebt moet er geld komen voordat je leuke dingen kan gaan ondernemen).
Maar je hebt geld, geen lasten en straks een hbo papiertje. Echt, die obsessie met geld is ongezond. Geld is om van te leven, meer niet.
pi_161981432
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:08 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Maar je hebt geld, geen lasten en straks een hbo papiertje. Echt, die obsessie met geld is ongezond. Geld is om van te leven, meer niet.
Ik kan me wel voorstellen als je altijd al met weinig moet rondkomen je daar extra zuinig mee bent. Hij heeft zeker een punt, zonder geld kun je geen dingen ondernemen waarmee je andere mensen, leeftijdsgenoten kunt ontmoeten.

Ergens zul je die dure kleding en verzorgingsproducten van moeten financieren, vrouwen trekken hun neus op voor mannen in goedkope kleding. Dus geld is zeker wel belangrijk om je kansen te vergroten op de relatiemarkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door syndroom op 07-05-2016 08:29:10 ]
pi_161981452
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:06 schreef sibella2 het volgende:
Kruip eens uit die slachtofferrol, je studie afronden is geen keuze, dat moet je doen. Klaar.

Denk eens aan je ouders? Die hebben jou 5 jaar lang gefaciliteerd en dan ga jij opgeven met de eindstreep in zicht?
Ik ben meer bang dat alles straks voor niks is geweest als het niet goed terugkomt. Dan moet ik opnieuw aan de bak en na 2 jaar en onzeker over je eigen studie is dat geen fijn vooruitzicht. Inleveren = cijfer krjjgen.
pi_161981490
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben meer bang dat alles straks voor niks is geweest als het niet goed terugkomt. Dan moet ik opnieuw aan de bak en na 2 jaar en onzeker over je eigen studie is dat geen fijn vooruitzicht. Inleveren = cijfer krjjgen.
Dat komt omdat je twee jaar lang hebt lopen uitstellen. Als je die scriptie er in de gewone tijd door had geknald was je nu ook al klaar met een eventueel 2e of zelfs 3e onderwerp.

Je hebt dit allemaal aan jezelf te danken.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:33:21 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981501
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:21 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen als je altijd al met weinig moet rondkomen je daar extra zuinig mee bent. Hij heeft zeker een punt, zonder geld kun je geen dingen ondernemen waarmee je andere mensen, leeftijdsgenoten kunt ontmoeten.

Ergens zul je die dure kleding en verzorgingsproducten van moeten financieren, vrouwen trekken hun neus op voor mannen in goedkope kleding. Dus geld is zeker wel belangrijk om je kansen te vergroten op de relatiemarkt.
Genoeg vrouwen die dat geen reet boeit.
Onverzorgde mannen wel, maar goedkopere kleding en verzorgingsproducten staat niet gelijk aan er onverzorgd uit zien
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161981527
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:21 schreef syndroom het volgende:

[..]

Waar haal je deze onzin nou weer vandaan? Je moet niet alles geloven wat je op internet leest.
pi_161981530
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:31 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat komt omdat je twee jaar lang hebt lopen uitstellen. Als je die scriptie er in de gewone tijd door had geknald was je nu ook al klaar met een eventueel 2e of zelfs 3e onderwerp.

Je hebt dit allemaal aan jezelf te danken.
Tja dat had natuurlijk zijn redenen. In principe heb ik nu nog 4 kansen voor de scriptie: advies begeleider,advies beoordelaar, deadline 1, deadline 2.

De 7 andere opdrachten moeten gewoon goed zijn dus als er daar 1 onvoldoende terugkomt heb ik niks aan een geslaagde scriptie (of nou ja is wel fijn) maar die onnozele dingen tellen ook gewoon mee.

Ik ga nu voor het afstuderen (wat anders?) dus ik wil ook liefst dat het gewoon lukt.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:38:07 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981531
-onnodig-

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 07-05-2016 08:47:16 ]
pi_161981548
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tja dat had natuurlijk zijn redenen. In principe heb ik nu nog 4 kansen voor de scriptie: advies begeleider,advies beoordelaar, deadline 1, deadline 2.

De 7 andere opdrachten moeten gewoon goed zijn dus als er daar 1 onvoldoende terugkomt heb ik niks aan een geslaagde scriptie (of nou ja is wel fijn) maar die onnozele dingen tellen ook gewoon mee.

Ik ga nu voor het afstuderen (wat anders?) dus ik wil ook liefst dat het gewoon lukt.
Ja? Wat voor redenen dan, behalve je eigen gemekker en het ontwijken van je echte problemen?
pi_161981549
-stoppen-

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 07-05-2016 08:48:29 ]
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:44:49 #154
416020 K44S
The bearded man
pi_161981560
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:42 schreef syndroom het volgende:
Als geld niets uit zou maken kan hij maar beter stoppen met zijn studie. Het doel van werk, vooral werk op zijn eigen niveau is om geld te verdienen. Dan is het wel verrekte handig om HBO op zak te hebben omdat je simpelweg veel meer krijgt dan wanneer je alleen MBO of HAVO hebt.

Geloof je zelf dat al die vrouwen zitten te wachten op een man die altijd krap bij kas zit? :')
Die vrouwen zitten eerder te wachten op een gozer die wat krap bij kas zit dan een kansloze staar-vent die overanalyseert en zijn vooroordelen al klaar het over de wereld voor dat er überhaupt al gesproken is.

Kom op zeg.. ga eens niet zo in die reet van Deezer zitten. Letterlijk plaatsvervangends schaamte hier.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_161981578
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:41 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ja? Wat voor redenen dan, behalve je eigen gemekker en het ontwijken van je echte problemen?
Gewoon niet weten wat je met je leven wilt (dus waarom studie afmaken) en het ontbreken van structuur en een dagindeling. Ik heb nu 1,5 jaar in een bieb doorgebracht en uiteindelijk hangt het nog van de laatste weken af..
pi_161981590
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Gewoon niet weten wat je met je leven wilt (dus waarom studie afmaken) en het ontbreken van structuur en een dagindeling. Ik heb nu 1,5 jaar in een bieb doorgebracht en uiteindelijk hangt het nog van de laatste weken af..
Geen zaken die onbekend zijn voor de meeste studenten. Doorpakken nu en afronden die hap, dan kan je tenminste verder met je leven ipv in dit 'niemandsland' blijven hangen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:56:02 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161981624
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:48 schreef Deezertje het volgende:

Koudwatervrees met het einde in zicht. Niets vreemds aan. Tanden op elkaar en doorgaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161981670
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:44 schreef K44S het volgende:

[..]

Die vrouwen zitten eerder te wachten op een gozer die wat krap bij kas zit dan een kansloze staar-vent die overanalyseert en zijn vooroordelen al klaar het over de wereld voor dat er überhaupt al gesproken is.

Kom op zeg.. ga eens niet zo in die reet van Deezer zitten. Letterlijk plaatsvervangends schaamte hier.
De wereld draait op vooroordelen, iedereen heeft ze wel, je kan Deezer niet kwalijk nemen dat hij bepaalde vrouwen niet ziet zitten omdat vooroordelen in zekere zin wel vaak blijken te kloppen. Een relatie met een tienermoeder dat slechts alleen de middelbare school half heeft doorlopen is wel een wereld van verschil dan wanneer hij met een succesvolle studente zou daten.

Hij zou die tussentijd beter kunnen besteden om aan zijn sociale vaardigheden te werken, ook niet onbelangrijk in het bedrijfsleven. Hoe groot is de kans dat hij na het behalen van zijn diploma gelijk aan de slag kan?
pi_161981718
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:06 schreef syndroom het volgende:

[..]

De wereld draait op vooroordelen, iedereen heeft ze wel, je kan Deezer niet kwalijk nemen dat hij bepaalde vrouwen niet ziet zitten omdat vooroordelen in zekere zin wel vaak blijken te kloppen. Een relatie met een tienermoeder dat slechts alleen de middelbare school half heeft doorlopen is wel een wereld van verschil dan wanneer hij met een succesvolle studente zou daten.

Hij zou die tussentijd beter kunnen besteden om aan zijn sociale vaardigheden te werken, ook niet onbelangrijk in het bedrijfsleven. Hoe groot is de kans dat hij na het behalen van zijn diploma gelijk aan de slag kan?
Net zoals de meeste vrouwen niet willen daten met een man die nog bij zijn moeder woont, en toch verwacht je van ze dat ze seks hebben met je.

Ga nou aan je eigen problemen werken ipv hier de boel een beetje te ontsporen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:17:40 #160
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161981769
quote:

[..]

Kan jij ook niet beter aan je sociale vaardigheden werken, in plaats van Deezertje z'n achterwerk van dichtbij te bekijken?

En wat is een "succesvolle studente"?
1 + 1 = blauw
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:19:20 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161981785
En hier houdt de Syndroom Side story weer op.
Open je eigen topic.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161981833
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Koudwatervrees met het einde in zicht. Niets vreemds aan. Tanden op elkaar en doorgaan.
De opdrachten die nu nog staan kunnen ook niet echt goed of fout; je moet meer laten zien dat je het kunstje onder de knie hebt en juist dat het niet goed of fout kan is voor mij heel lastig. Ik had voor een opdracht een 9 om te compenseren maar ik kreeg een 4 voor de opdracht terwijl compensatie pas vanaf 5 mogelijk is. Dus je moet jezelf ook niet te rijk rekenen. Als ik gewoon voor alles een 6 haal ben ik er makkelijk.

Voor mijn scriptie ben ik eigenlijk het minst bang: dat is gewoon opsturen en afwachten.
pi_161981845
Succes met het afmaken van je scriptie vandaag, Deezertje!
pi_161981859
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:17 schreef Kamina het volgende:

[..]

Kan jij ook niet beter aan je sociale vaardigheden werken, in plaats van Deezertje z'n achterwerk van dichtbij te bekijken?

En wat is een "succesvolle studente"?
Ik snap 'm wel enigszins hoor. Ik ben ook absoluut niet trots op mijn studententijd. De studie mag dan misschien wel goed zijn gegaan, maar het sociale aspect is compleet gefaald. Overal lees je over feestjes, etentjes, gezellig doen met je studiegenoten, maar voor mij was het gewoon een dagindeling: studeren en naar huis. Achteraf spijt van en nu geen contact meer met oud-studiegenoten, maar ik kijk wel enigszins op tegen 'het echte leven' want ik ben bang alleen te eindigen en eigenlijk weer geen sociaal leven te hebben en dat werk weer een soort daginvulling wordt maar dan ook échte daginvulling en de rest niks.
pi_161981877
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:26 schreef MMunkun het volgende:
Succes met het afmaken van je scriptie vandaag, Deezertje!
Dankjewel! Ergens wel blij dat ik het voor de deadline al inlever zodat ik feedback krijg en de beoordeling straks niet als een verrassing komt. En de koek is ook gewoon op: beter gaat 't niet worden.
pi_161981891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik snap 'm wel enigszins hoor. Ik ben ook absoluut niet trots op mijn studententijd. De studie mag dan misschien wel goed zijn gegaan, maar het sociale aspect is compleet gefaald. Overal lees je over feestjes, etentjes, gezellig doen met je studiegenoten, maar voor mij was het gewoon een dagindeling: studeren en naar huis. Achteraf spijt van en nu geen contact meer met oud-studiegenoten, maar ik kijk wel enigszins op tegen 'het echte leven' want ik ben bang alleen te eindigen en eigenlijk weer geen sociaal leven te hebben en dat werk weer een soort daginvulling wordt maar dan ook échte daginvulling en de rest niks.
doe er dan wat aan?

Ik geloof niet dat je er zo bang voor bent want dan zou je wel wat doen. Veranderen vind je veel enger. Prima, maar dan niet zeiken
pi_161981924
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:30 schreef Allures het volgende:

[..]

doe er dan wat aan?

Ik geloof niet dat je er zo bang voor bent want dan zou je wel wat doen. Veranderen vind je veel enger. Prima, maar dan niet zeiken
Overal zeggen ze: student zijn is de tijd van je leven. Maar voor mij was het meer een bevestiging dat ik of niks van het sociale leven snap, of er niet bij hoorde.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:35:10 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981945
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Overal zeggen ze: student zijn is de tijd van je leven. Maar voor mij was het meer een bevestiging dat ik of niks van het sociale leven snap, of er niet bij hoorde.
Student zijn was voor mij vooral een kloteperiode. Daarvoor en daarna een supertof sociaal leven dus het hoeft allemaal niet zo te zijn.

Kap eens een keer met dat zwelgen en ga godverdomme eens wat DOEN!!!
pi_161981955
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Student zijn was voor mij vooral een kloteperiode. Daarvoor en daarna een supertof sociaal leven dus het hoeft allemaal niet zo te zijn.

Kap eens een keer met dat zwelgen en ga godverdomme eens wat DOEN!!!
Het feit dat ik verder niks heb, legt ook steeds de focus op deze problemen of bagage. Ik heb verder geen afleiding in vrienden ofzo.
pi_161981961
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:03 schreef Deezertje het volgende:
Blijft eng: Ondanks een redelijk goede kans bestaat de mogelijkheid dat de scriptie over moet alsnog, dus hopelijk heb ik wat aan het advies komende week.

Maar goed ik hoor deze maand de échte haalbaarheid van mijn scriptie.
Maar over dat afkeuren... Je hebt met die 2 jaar al ruimschoots de voorgeschreven tijdsduur overschreden, althans daar ga ik vanuit, weet niet voor hoeveel studiepunten het is. Als je begeleider echt zag dat je het niet aankon, mag ik toch hopen dat hij je niet 2 jaar laat aanmodderen om het vervolgens afgekeurd te zien worden. Ik ga er dan maar vanuit dat je er 2 jaar over heb mogen doen omdat hij toch een grote kans van slagen zag in jouw werk. Anders had hij het toch al eerder afgekapt? Anders is het voor hem ook verspilde moeite geweest om 2 jaar lang bezig te zijn met jou terwijl hij andere studenten voor kortere tijd hoeft te begeleiden.

Kortom, ik denk wel dat je het gaat halen!
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
Mijn scriptie is nagenoeg af op een paar cosmetische zaken als verwijzingen, literatuurlijst maken e.d.
Even terzijde, maar ik snap niet echt dat je dat nog moet maken, als je software als endnote of mendeley gebruikt.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:38:03 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het feit dat ik verder niks heb, legt ook steeds de focus op deze problemen of bagage. Ik heb verder geen afleiding in vrienden ofzo.
Zet je computer dan eens uit en ga gewoon wat doen, ergens moet het starten hè. En je moet vooral dat rare hoofd van je eens uit en de wereld gaan zien en verkennen.
Je lijkt wel zo'n wolvenjong wat zijn hele leven in de bossen heeft geleefd en nog nooit mensen heeft gezien
pi_161981980
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je vergelijkt jezelf constant met anderen. Je bent echt niet de enige die geen studententijd heeft meegemaakt. En de hele tijd naar het verleden kijken heeft geen zin.

Edit: met studententijd bedoelde ik het studentenleven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 10:00:46 ]
pi_161982003
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:36 schreef StoneNorton het volgende:

[..]

Maar over dat afkeuren... Je hebt met die 2 jaar al ruimschoots de voorgeschreven tijdsduur overschreden, althans daar ga ik vanuit, weet niet voor hoeveel studiepunten het is. Als je begeleider echt zag dat je het niet aankon, mag ik toch hopen dat hij je niet 2 jaar laat aanmodderen om het vervolgens afgekeurd te zien worden. Ik ga er dan maar vanuit dat je er 2 jaar over heb mogen doen omdat hij toch een grote kans van slagen zag in jouw werk. Anders had hij het toch al eerder afgekapt? Anders is het voor hem ook verspilde moeite geweest om 2 jaar lang bezig te zijn met jou terwijl hij andere studenten voor kortere tijd hoeft te begeleiden.

[..]

Even terzijde, maar ik snap niet echt dat je dat nog moet maken, als je software als endnote of mendeley gebruikt.
Klopt, daar vertrouw ik dan maar op. Scriptie komt best goed, maar ik blijf bang voor die opdrachten: dat zijn valkuilen en sommige docenten kunnen echt heel betweterig doen ook al ben je in staat om een scriptie te schrijven etc. en doe je later nooit meer wat met die opdracht.

Die software gebruik ik dus ook niet. Ik ben van de tekst: de opmaak en formele zaken komen later wel. Ik vergelijk het met andere scripties van oud-studenten en ook al moet alles op de APA-manier, toch doet elke student het anders en halen zij ook echt niet het verplichte aantal titels op de lijst.
pi_161982018
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Zet je computer dan eens uit en ga gewoon wat doen, ergens moet het starten hè. En je moet vooral dat rare hoofd van je eens uit en de wereld gaan zien en verkennen.
Je lijkt wel zo'n wolvenjong wat zijn hele leven in de bossen heeft geleefd en nog nooit mensen heeft gezien
Haha, nou ik kom juist genoeg onder de mensen. In de 1,5 jaar in de bieb ben ik heel wat mensen dagelijks tegengekomen maar het blijft bij observeren. Ik heb geen flauw idee wat ze studeren en gezien het een UB is ga ik er maar vanuit dat ze met hun master PhD bezig zijn.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 09:42:38 #175
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161982020
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

In geen enkel universum heeft dat met mijn post te maken.

Dat gezegd hebbende, je hebt nu ook niets. Je bent al alleen geëindigd. In feite verandert straks niets voor jou, behalve dat je een eenvoudig diplomaatje aan je wand hebt hangen.
1 + 1 = blauw
pi_161982048
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Haha, nou ik kom juist genoeg onder de mensen. In de 1,5 jaar in de bieb ben ik heel wat mensen dagelijks tegengekomen maar het blijft bij observeren. Ik heb geen flauw idee wat ze studeren en gezien het een UB is ga ik er maar vanuit dat ze met hun master PhD bezig zijn.
In de bieb ben je onder de mensen, maar het is een slechte plek om contact te maken. Dus als mensen zeggen 'onder de mensen' bedoelen ze doorgaans een plek waar je niet in stilte zit te werken.
pi_161982064
quote:

[..]

Ja, dit dus. Dan zou je wel heel erg de kantjes er vanaf hebben moeten lopen.
pi_161982071
quote:
Endnote _O_ Kan niet meer zonder. Zelf bronnen uittypen. :r
pi_161982135
Ga backpacken. Je leert in die hostels vanzelf mensen kennen en beleeft allerlei shit. Die ervaringen kun je gebruiken om bij terugkomst wat meer de sociale boy te zijn. Doe maar jah.
pi_161982395
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Bang zijn mag ook. Opgeven niet. Als je stopt heb je echt helemaal niks.
pi_161982414
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Laat je niet leiden door angst. Slechte raadgever en zulks. *O*
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:30:45 #182
416020 K44S
The bearded man
pi_161982648
quote:

[..]

Die kloppen dus niet.

Ik durf te wedden dat als jij een motorman in zwartleren pak ziet rond rijden en hij een winkel in loopt, dat jij denkt : die gaat een overval plegen. Kan niet anders... motorbende lid en ziet er ongewassen uit.

Die man die komt de winkel uit en de mensen van de winkel lopen hem achterna en zwaaien hem zelfs na.

Een man met overal tatoeages zie jij dus aan als zware crimineel.. blijkt de beste man gewoon zijn werk te doen een leuke vrouw en 2 kinderen te hebben.

Jullie denken te veel in hokjes. en JIJ, JIJ Syndroom verstopt je zelf in de reet van Deezer omdat het veel overeen komt met jouw (bekrompen) gedachten gang.

Het leven is gemaakt om te vallen en weer op te staan.
Daar gaan 20.000.000 topics en eeuwen discussies niets aan veranderen. veranderen gebeurt bij DOEN of het laten gebeuren. In dat laatste geval moet je heel veel geluk hebben wilt het allemaal zo vallen dat het naar jouw wens gaat.

Gaat niet gebeuren.

Goed. Ik heb weer te veel geschreven. Dit is typen tegen blindemans ogen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_161982685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:30 schreef K44S het volgende:
Goed. Ik heb weer te veel geschreven. Dit is typen tegen blindemans ogen.
Nogal, aangezien syndroom nog wereldvreemder is dan Deezer.
pi_161982930
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Klopt, ik ga nu aan de slag. Vanavond opsturen en dan hoor ik het wel. Als dezelfde docent die mij begeleidt het ook nakijkt had ik er niet zo'n punt van gemaakt, maar het is gewoon spannend om te zien of een ander ook die (positieve) mening deelt.
pi_161983505
Las net dat studiepunten niet meer vervallen na 6 jaar? Dus wat zit je te miepen met of je je diploma haalt? De vraag is wanneer je je diploma haalt. En zolang je kans hebt dat deze zomer te doen, zou ik al mijn energie daar op richten.

Bevrijdt jezelf van de "tussen wal en het schip" kwelling waar je nu in bevindt. Ontdoe jezelf van deze beperking die afstuderen eet!

Misschien inspireer je jezelf en hou je er wat moed aan over om je te ontdoen van nog meer beperkingen? Overstijg je eigen verwachtingen. Doe je best! *O*
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161987022
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nogal, aangezien syndroom nog wereldvreemder is dan Deezer.
Ach, het is ook soort van zelf-therapie om positief advies te geven. :Y
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161989435
Pfff... bekaf! Vanavond de cijfertjes op de inhoudsopgave invullen en voorwoord schrijven en dan is ie écht af. Of nou ja, tot ik feedback krijg :') Zou te mooi zijn als ie nu ook echt af is, maar voor mijn gevoel kan het niet beter.
pi_161992684
Ingeleverd!
SPOILER
pi_161992984
Volgende stap: psycholoog.
pi_161993520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
Ingeleverd!
SPOILER
Nice! Ben je (voorlopig) toch maar weer vanaf :) wat ga je nu de komende dagen doen?
pi_161993919
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:16 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Nice! Ben je (voorlopig) toch maar weer vanaf :) wat ga je nu de komende dagen doen?
Ik moet nog opdrachten maken en inleveren. Onder andere
SPOILER
pi_161995662
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
Ingeleverd!
SPOILER
Nice! Je weet dat je in Word een automatische inhoudsopgave kan maken?
pi_161996401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik moet nog opdrachten maken en inleveren. Onder andere
SPOILER
Je laat wel zien dat je best intelligent bent en daarmee kwaliteiten hebt. Eigenlijk hoef jij je helemaal geen zorgen te maken.
pi_161996652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:10 schreef syndroom het volgende:

[..]

Je laat wel zien dat je best intelligent bent en daarmee kwaliteiten hebt. Eigenlijk hoef jij je helemaal geen zorgen te maken.
Helaas wel: nog 6 opdrachten te gaan en dat zijn misschien niet de lastigste maar je moet er wel goed over nadenken! Aan het eind van de week wil ik alles inleveren en dan verwacht ik begin juni te weten of ik deze ronde een kans maak of niet!
pi_161996820
Heb je eigenlijk iets aan die PO en cursussen?
pi_161997006
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:27 schreef Bananenpap het volgende:
Heb je eigenlijk iets aan die PO en cursussen?
Dat is nog lastig te zeggen. Ik richt mij nu vol op de studie en ieder ding dat ik haal is mooi meegenomen, maar het moet niet veel langer meer duren merk ik. Het gaat nu ook puur om principe: alles en iedereen zegt dat ik wel klaar ben voor 'het vak' maar je moet gewoon de eisen van de opleiding halen en mocht ik niet zo dichtbij zijn was ik allang gekapt. Elke dag voelt als overleven en zonder diploma beland ik denk ik helemaal in de put want ik kan dan gewoon gaan werken bij iets en daar mijn leven op inrichten. Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben. En ik ben wel zo'n type die ergens voor gaat, anders zou ik nu ook niet meer aan de opdrachten beginnen. Ik geef het in ieder geval een kans.
pi_161997036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben.
Wat voor trucjes en weet jij daar nou van?
pi_161997092
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wat voor trucjes en weet jij daar nou van?
Eentje heeft zijn scriptie door iemand anders laten schrijven en er zijn studenten geweest die uit medelijden zomaar een 6 kregen voor een opdracht omdat de docent ze wel mocht.
pi_161997142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is nog lastig te zeggen. Ik richt mij nu vol op de studie en ieder ding dat ik haal is mooi meegenomen, maar het moet niet veel langer meer duren merk ik. Het gaat nu ook puur om principe: alles en iedereen zegt dat ik wel klaar ben voor 'het vak' maar je moet gewoon de eisen van de opleiding halen en mocht ik niet zo dichtbij zijn was ik allang gekapt. Elke dag voelt als overleven en zonder diploma beland ik denk ik helemaal in de put want ik kan dan gewoon gaan werken bij iets en daar mijn leven op inrichten. Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben. En ik ben wel zo'n type die ergens voor gaat, anders zou ik nu ook niet meer aan de opdrachten beginnen. Ik geef het in ieder geval een kans.
Vind je nu dat je antwoord geeft op mijn vraag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')