abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161982414
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Bang zijn mag ook. Opgeven niet. Als je stopt heb je echt helemaal niks.
Laat je niet leiden door angst. Slechte raadgever en zulks. *O*
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:30:45 #182
416020 K44S
The bearded man
pi_161982648
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:06 schreef syndroom het volgende:

[..]

De wereld draait op vooroordelen, iedereen heeft ze wel, je kan Deezer niet kwalijk nemen dat hij bepaalde vrouwen niet ziet zitten omdat vooroordelen in zekere zin wel vaak blijken te kloppen. Een relatie met een tienermoeder dat slechts alleen de middelbare school half heeft doorlopen is wel een wereld van verschil dan wanneer hij met een succesvolle studente zou daten.

Hij zou die tussentijd beter kunnen besteden om aan zijn sociale vaardigheden te werken, ook niet onbelangrijk in het bedrijfsleven. Hoe groot is de kans dat hij na het behalen van zijn diploma gelijk aan de slag kan?
Die kloppen dus niet.

Ik durf te wedden dat als jij een motorman in zwartleren pak ziet rond rijden en hij een winkel in loopt, dat jij denkt : die gaat een overval plegen. Kan niet anders... motorbende lid en ziet er ongewassen uit.

Die man die komt de winkel uit en de mensen van de winkel lopen hem achterna en zwaaien hem zelfs na.

Een man met overal tatoeages zie jij dus aan als zware crimineel.. blijkt de beste man gewoon zijn werk te doen een leuke vrouw en 2 kinderen te hebben.

Jullie denken te veel in hokjes. en JIJ, JIJ Syndroom verstopt je zelf in de reet van Deezer omdat het veel overeen komt met jouw (bekrompen) gedachten gang.

Het leven is gemaakt om te vallen en weer op te staan.
Daar gaan 20.000.000 topics en eeuwen discussies niets aan veranderen. veranderen gebeurt bij DOEN of het laten gebeuren. In dat laatste geval moet je heel veel geluk hebben wilt het allemaal zo vallen dat het naar jouw wens gaat.

Gaat niet gebeuren.

Goed. Ik heb weer te veel geschreven. Dit is typen tegen blindemans ogen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_161982685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:30 schreef K44S het volgende:
Goed. Ik heb weer te veel geschreven. Dit is typen tegen blindemans ogen.
Nogal, aangezien syndroom nog wereldvreemder is dan Deezer.
pi_161982930
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:12 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Bang zijn mag ook. Opgeven niet. Als je stopt heb je echt helemaal niks.
Klopt, ik ga nu aan de slag. Vanavond opsturen en dan hoor ik het wel. Als dezelfde docent die mij begeleidt het ook nakijkt had ik er niet zo'n punt van gemaakt, maar het is gewoon spannend om te zien of een ander ook die (positieve) mening deelt.
pi_161983505
Las net dat studiepunten niet meer vervallen na 6 jaar? Dus wat zit je te miepen met of je je diploma haalt? De vraag is wanneer je je diploma haalt. En zolang je kans hebt dat deze zomer te doen, zou ik al mijn energie daar op richten.

Bevrijdt jezelf van de "tussen wal en het schip" kwelling waar je nu in bevindt. Ontdoe jezelf van deze beperking die afstuderen eet!

Misschien inspireer je jezelf en hou je er wat moed aan over om je te ontdoen van nog meer beperkingen? Overstijg je eigen verwachtingen. Doe je best! *O*
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161987022
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nogal, aangezien syndroom nog wereldvreemder is dan Deezer.
Ach, het is ook soort van zelf-therapie om positief advies te geven. :Y
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161989435
Pfff... bekaf! Vanavond de cijfertjes op de inhoudsopgave invullen en voorwoord schrijven en dan is ie écht af. Of nou ja, tot ik feedback krijg :') Zou te mooi zijn als ie nu ook echt af is, maar voor mijn gevoel kan het niet beter.
pi_161992684
Ingeleverd!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161992984
Volgende stap: psycholoog.
pi_161993520
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
Ingeleverd!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice! Ben je (voorlopig) toch maar weer vanaf :) wat ga je nu de komende dagen doen?
pi_161993919
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:16 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Nice! Ben je (voorlopig) toch maar weer vanaf :) wat ga je nu de komende dagen doen?
Ik moet nog opdrachten maken en inleveren. Onder andere
SPOILER
pi_161995662
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
Ingeleverd!
SPOILER
Nice! Je weet dat je in Word een automatische inhoudsopgave kan maken?
pi_161996401
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik moet nog opdrachten maken en inleveren. Onder andere
SPOILER
Je laat wel zien dat je best intelligent bent en daarmee kwaliteiten hebt. Eigenlijk hoef jij je helemaal geen zorgen te maken.
pi_161996652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:10 schreef syndroom het volgende:

[..]

Je laat wel zien dat je best intelligent bent en daarmee kwaliteiten hebt. Eigenlijk hoef jij je helemaal geen zorgen te maken.
Helaas wel: nog 6 opdrachten te gaan en dat zijn misschien niet de lastigste maar je moet er wel goed over nadenken! Aan het eind van de week wil ik alles inleveren en dan verwacht ik begin juni te weten of ik deze ronde een kans maak of niet!
pi_161996820
Heb je eigenlijk iets aan die PO en cursussen?
pi_161997006
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:27 schreef Bananenpap het volgende:
Heb je eigenlijk iets aan die PO en cursussen?
Dat is nog lastig te zeggen. Ik richt mij nu vol op de studie en ieder ding dat ik haal is mooi meegenomen, maar het moet niet veel langer meer duren merk ik. Het gaat nu ook puur om principe: alles en iedereen zegt dat ik wel klaar ben voor 'het vak' maar je moet gewoon de eisen van de opleiding halen en mocht ik niet zo dichtbij zijn was ik allang gekapt. Elke dag voelt als overleven en zonder diploma beland ik denk ik helemaal in de put want ik kan dan gewoon gaan werken bij iets en daar mijn leven op inrichten. Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben. En ik ben wel zo'n type die ergens voor gaat, anders zou ik nu ook niet meer aan de opdrachten beginnen. Ik geef het in ieder geval een kans.
pi_161997036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben.
Wat voor trucjes en weet jij daar nou van?
pi_161997092
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wat voor trucjes en weet jij daar nou van?
Eentje heeft zijn scriptie door iemand anders laten schrijven en er zijn studenten geweest die uit medelijden zomaar een 6 kregen voor een opdracht omdat de docent ze wel mocht.
pi_161997142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is nog lastig te zeggen. Ik richt mij nu vol op de studie en ieder ding dat ik haal is mooi meegenomen, maar het moet niet veel langer meer duren merk ik. Het gaat nu ook puur om principe: alles en iedereen zegt dat ik wel klaar ben voor 'het vak' maar je moet gewoon de eisen van de opleiding halen en mocht ik niet zo dichtbij zijn was ik allang gekapt. Elke dag voelt als overleven en zonder diploma beland ik denk ik helemaal in de put want ik kan dan gewoon gaan werken bij iets en daar mijn leven op inrichten. Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben. En ik ben wel zo'n type die ergens voor gaat, anders zou ik nu ook niet meer aan de opdrachten beginnen. Ik geef het in ieder geval een kans.
Vind je nu dat je antwoord geeft op mijn vraag?
pi_161997234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:39 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Vind je nu dat je antwoord geeft op mijn vraag?
Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig is
pi_161997252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eentje heeft zijn scriptie door iemand anders laten schrijven en er zijn studenten geweest die uit medelijden zomaar een 6 kregen voor een opdracht omdat de docent ze wel mocht.
Weet je dat zeker of heb je dat ervan gemaakt?
pi_161997303
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig is
Maar hoe helpt dat met het vinden van aansluiting?
pi_161997365
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Weet je dat zeker of heb je dat ervan gemaakt?
Dat weet ik zeker. Dit is mij meegedeeld nadat ze veilig hun diploma hadden gehaald. Neemt niet weg dat ik het allemaal zelf moet halen natuurlijk, maar ik denk soms gewoon te lastig. Maar ik kan dus heel slecht dingen inschatten. Als ik dagen aan een opdracht heb gezeten, een goed gevoel heb en na inlevering een onvoldoende terug krijg is dat zeer kut. Soms lever ik wat in en denk: pfff, bij voorbaat al kansloos. En dan blijkt het gewoon goed. :) Je blijft afhankelijk van de mening van anderen.
pi_161997503
Mja boeiend, een docent matst wel eens iemand.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 23:08:48 #206
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161997929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat weet ik zeker. Dit is mij meegedeeld nadat ze veilig hun diploma hadden gehaald. Neemt niet weg dat ik het allemaal zelf moet halen natuurlijk, maar ik denk soms gewoon te lastig. Maar ik kan dus heel slecht dingen inschatten. Als ik dagen aan een opdracht heb gezeten, een goed gevoel heb en na inlevering een onvoldoende terug krijg is dat zeer kut. Soms lever ik wat in en denk: pfff, bij voorbaat al kansloos. En dan blijkt het gewoon goed. :) Je blijft afhankelijk van de mening van anderen.
Dat is iets waarbij gerichte therapie je voor had kunnen behoeden. Hoe eerder je daar mee begint, hoe beter. Vergelijkbare situaties ga je op de werkvloer zeker meer meemaken, evenals op sociaal en relationeel gebied.
1 + 1 = blauw
pi_161998702
Ik denk dat ik volgende week sowieso wat docenten ga aanspreken voor die opdrachten. Misschien valt er inderdaad wel wat te regelen of denk ik er veel te lastig over.
  zondag 8 mei 2016 @ 00:16:30 #208
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161999721
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:
Ik denk dat ik volgende week sowieso wat docenten ga aanspreken voor die opdrachten. Misschien valt er inderdaad wel wat te regelen of denk ik er veel te lastig over.
Wanneer ga je naar een psycholoog?
Oh.
  zondag 8 mei 2016 @ 00:19:08 #209
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161999786
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:
Vertel dat dit heel belangrijk voor je is. Dat je het soms moeilijk vind in te schatten wat bij de opdrachten van je verwacht wordt. Dat je de opdrachten goed wil afronden.

Daarmee kweek je begrip voor je situatie, zonder jezelf teveel bloot te geven. Tegelijkertijd maak je een verzoek voor begeleiding. Bovendien geef je goede wil aan en dat je gemotiveerd bent om, zo goed als je kan, aan de verwachtingen te voldoen. Daarmee kweek je sympathie en ondersteuning.
1 + 1 = blauw
pi_162001509
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:19 schreef Kamina het volgende:

[..]

Vertel dat dit heel belangrijk voor je is. Dat je het soms moeilijk vind in te schatten wat bij de opdrachten van je verwacht wordt. Dat je de opdrachten goed wil afronden.

Daarmee kweek je begrip voor je situatie, zonder jezelf teveel bloot te geven. Tegelijkertijd maak je een verzoek voor begeleiding. Bovendien geef je goede wil aan en dat je gemotiveerd bent om, zo goed als je kan, aan de verwachtingen te voldoen. Daarmee kweek je sympathie en ondersteuning.
Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')