Laat je niet leiden door angst. Slechte raadgever en zulks.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:12 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Bang zijn mag ook. Opgeven niet. Als je stopt heb je echt helemaal niks.
Die kloppen dus niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
De wereld draait op vooroordelen, iedereen heeft ze wel, je kan Deezer niet kwalijk nemen dat hij bepaalde vrouwen niet ziet zitten omdat vooroordelen in zekere zin wel vaak blijken te kloppen. Een relatie met een tienermoeder dat slechts alleen de middelbare school half heeft doorlopen is wel een wereld van verschil dan wanneer hij met een succesvolle studente zou daten.
Hij zou die tussentijd beter kunnen besteden om aan zijn sociale vaardigheden te werken, ook niet onbelangrijk in het bedrijfsleven. Hoe groot is de kans dat hij na het behalen van zijn diploma gelijk aan de slag kan?
Nogal, aangezien syndroom nog wereldvreemder is dan Deezer.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:30 schreef K44S het volgende:
Goed. Ik heb weer te veel geschreven. Dit is typen tegen blindemans ogen.
Klopt, ik ga nu aan de slag. Vanavond opsturen en dan hoor ik het wel. Als dezelfde docent die mij begeleidt het ook nakijkt had ik er niet zo'n punt van gemaakt, maar het is gewoon spannend om te zien of een ander ook die (positieve) mening deelt.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:12 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Bang zijn mag ook. Opgeven niet. Als je stopt heb je echt helemaal niks.
Ach, het is ook soort van zelf-therapie om positief advies te geven.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nogal, aangezien syndroom nog wereldvreemder is dan Deezer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
Ingeleverd!Nice! Ben je (voorlopig) toch maar weer vanafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat ga je nu de komende dagen doen?
Ik moet nog opdrachten maken en inleveren. Onder anderequote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:16 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Nice! Ben je (voorlopig) toch maar weer vanafwat ga je nu de komende dagen doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef Deezertje het volgende:
Ingeleverd!Nice! Je weet dat je in Word een automatische inhoudsopgave kan maken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik moet nog opdrachten maken en inleveren. Onder andereJe laat wel zien dat je best intelligent bent en daarmee kwaliteiten hebt. Eigenlijk hoef jij je helemaal geen zorgen te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas wel: nog 6 opdrachten te gaan en dat zijn misschien niet de lastigste maar je moet er wel goed over nadenken! Aan het eind van de week wil ik alles inleveren en dan verwacht ik begin juni te weten of ik deze ronde een kans maak of niet!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:10 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je laat wel zien dat je best intelligent bent en daarmee kwaliteiten hebt. Eigenlijk hoef jij je helemaal geen zorgen te maken.
Dat is nog lastig te zeggen. Ik richt mij nu vol op de studie en ieder ding dat ik haal is mooi meegenomen, maar het moet niet veel langer meer duren merk ik. Het gaat nu ook puur om principe: alles en iedereen zegt dat ik wel klaar ben voor 'het vak' maar je moet gewoon de eisen van de opleiding halen en mocht ik niet zo dichtbij zijn was ik allang gekapt. Elke dag voelt als overleven en zonder diploma beland ik denk ik helemaal in de put want ik kan dan gewoon gaan werken bij iets en daar mijn leven op inrichten. Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben. En ik ben wel zo'n type die ergens voor gaat, anders zou ik nu ook niet meer aan de opdrachten beginnen. Ik geef het in ieder geval een kans.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:27 schreef Bananenpap het volgende:
Heb je eigenlijk iets aan die PO en cursussen?
Wat voor trucjes en weet jij daar nou van?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben.
Eentje heeft zijn scriptie door iemand anders laten schrijven en er zijn studenten geweest die uit medelijden zomaar een 6 kregen voor een opdracht omdat de docent ze wel mocht.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Wat voor trucjes en weet jij daar nou van?
Vind je nu dat je antwoord geeft op mijn vraag?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is nog lastig te zeggen. Ik richt mij nu vol op de studie en ieder ding dat ik haal is mooi meegenomen, maar het moet niet veel langer meer duren merk ik. Het gaat nu ook puur om principe: alles en iedereen zegt dat ik wel klaar ben voor 'het vak' maar je moet gewoon de eisen van de opleiding halen en mocht ik niet zo dichtbij zijn was ik allang gekapt. Elke dag voelt als overleven en zonder diploma beland ik denk ik helemaal in de put want ik kan dan gewoon gaan werken bij iets en daar mijn leven op inrichten. Maar ook omdat andere mensen die in mijn opzicht (en ook wat trucjes hebben gebruikt tijdens hun schoolperiode..) het eigenlijk helemaal niet in zich hebben, en ook dat papiertje bemachtigd hebben. En ik ben wel zo'n type die ergens voor gaat, anders zou ik nu ook niet meer aan de opdrachten beginnen. Ik geef het in ieder geval een kans.
Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig isquote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:39 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Vind je nu dat je antwoord geeft op mijn vraag?
Weet je dat zeker of heb je dat ervan gemaakt?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Eentje heeft zijn scriptie door iemand anders laten schrijven en er zijn studenten geweest die uit medelijden zomaar een 6 kregen voor een opdracht omdat de docent ze wel mocht.
Maar hoe helpt dat met het vinden van aansluiting?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig is
Dat weet ik zeker. Dit is mij meegedeeld nadat ze veilig hun diploma hadden gehaald. Neemt niet weg dat ik het allemaal zelf moet halen natuurlijk, maar ik denk soms gewoon te lastig. Maar ik kan dus heel slecht dingen inschatten. Als ik dagen aan een opdracht heb gezeten, een goed gevoel heb en na inlevering een onvoldoende terug krijg is dat zeer kut. Soms lever ik wat in en denk: pfff, bij voorbaat al kansloos. En dan blijkt het gewoon goed.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Weet je dat zeker of heb je dat ervan gemaakt?
Dat is iets waarbij gerichte therapie je voor had kunnen behoeden. Hoe eerder je daar mee begint, hoe beter. Vergelijkbare situaties ga je op de werkvloer zeker meer meemaken, evenals op sociaal en relationeel gebied.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat weet ik zeker. Dit is mij meegedeeld nadat ze veilig hun diploma hadden gehaald. Neemt niet weg dat ik het allemaal zelf moet halen natuurlijk, maar ik denk soms gewoon te lastig. Maar ik kan dus heel slecht dingen inschatten. Als ik dagen aan een opdracht heb gezeten, een goed gevoel heb en na inlevering een onvoldoende terug krijg is dat zeer kut. Soms lever ik wat in en denk: pfff, bij voorbaat al kansloos. En dan blijkt het gewoon goed.Je blijft afhankelijk van de mening van anderen.
Wanneer ga je naar een psycholoog?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:
Ik denk dat ik volgende week sowieso wat docenten ga aanspreken voor die opdrachten. Misschien valt er inderdaad wel wat te regelen of denk ik er veel te lastig over.
Vertel dat dit heel belangrijk voor je is. Dat je het soms moeilijk vind in te schatten wat bij de opdrachten van je verwacht wordt. Dat je de opdrachten goed wil afronden.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:
Ik denk dat ik volgende week sowieso wat docenten ga aanspreken voor die opdrachten. Misschien valt er inderdaad wel wat te regelen of denk ik er veel te lastig over.
Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:19 schreef Kamina het volgende:
[..]
Vertel dat dit heel belangrijk voor je is. Dat je het soms moeilijk vind in te schatten wat bij de opdrachten van je verwacht wordt. Dat je de opdrachten goed wil afronden.
Daarmee kweek je begrip voor je situatie, zonder jezelf teveel bloot te geven. Tegelijkertijd maak je een verzoek voor begeleiding. Bovendien geef je goede wil aan en dat je gemotiveerd bent om, zo goed als je kan, aan de verwachtingen te voldoen. Daarmee kweek je sympathie en ondersteuning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |