Ander feit: vertrouwen hebben in jezelf.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar dat is ook mijn angst die weer boven komt drijven. Ik ben vaker in mijn leven teleurgesteld door mensen die zeiden dat het allemaal goed kwam en puntje bij paaltje ging het dan net ook even anders. Feit blijft: inleveren en afwachten.
De eerste corrector had hem met een voldoende beoordeeld maar de tweede corrector miste iets. Helaas was de tweede corrector iemand uit het faculteitsbestuur en was echte uitleg over het waarom blijkbaar teveel werk.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat was die knullige reden dan? En ik meen het echt hoor. Ik hik nu al twee jaar tegen het afstuderen aan en ik heb echt geen energie meer voor een nieuw onderwerp, nieuw onderzoek, nieuwe interviews afnemen etc. Meer is er uit dit onderwerp ook niet te halen. Als mijn scriptie straks goedgekeurd is maar de opdrachten falen, ga ik lekker op vakantie en knal na de zomer die opdrachten eruit. Mochten ze allebei falen, dan kap ik. En ja dat voelt enorm klote, maar ik martel mezelf nu al maanden. Geef mij een mondeling examen over het onderwerp en ik slaag 100%.
Nee, want ik heb liever gewoon erkenning voor de geleverde prestaties en een studentenleven inhalen doe ik toch niet meer. Ook ben ik al aan het reageren op woningen, dus ik wil ook echt verder en met een fijn gevoel de zomer in.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:19 schreef yats het volgende:
[..]
De eerste corrector had hem met een voldoende beoordeeld maar de tweede corrector miste iets. Helaas was de tweede corrector iemand uit het faculteitsbestuur en was echte uitleg over het waarom blijkbaar teveel werk.
Dat je al twee jaar hier tegenaan hikt ligt toch echt deels aan jezelf. Als ik sommige posts zie heb ik vooral het idee dat je bang bent om geen student meer te zijn, klopt dat?
Oh typisch, want ik lees toch echt dit in de OP:quote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, want ik heb liever gewoon erkenning voor de geleverde prestaties en een studentenleven inhalen doe ik toch niet meer. Ook ben ik al aan het reageren op woningen, dus ik wil ook echt verder en met een fijn gevoel de zomer in.
Wat is dan de verklaring voor deze twee beweringen? Want blijkbaar maak je je wel zorgen over een 'gemist' studentenleven, ook al is dat in dit geval niet relevant.quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:40 schreef Deezertje het volgende:
Hey,
Over een maandje rond ik waarschijnlijk mijn studie af, eindelijk! Maar... ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes. Ik zit op een sportcursus, fitness en volg ook nog een andere training op school, maar daar komen de mensen niet om te socializen. Eigenlijk heb ik nu al niks meer te zoeken bij de studenten, maar ik voel mij ook zeker nog niet klaar voor de 'grote mensen wereld, terwijl ik dat op mijn 25ste toch langzaam moet accepteren'.
Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan en dus collega's (nieuwe mensen ontmoeten) heb. Ondertussen komt de zomer eraan en afhankelijk van het wel of niet halen van mijn papiertje gaat dat zorgeloos of zorgzaam worden.. Oftewel: nu of nooit.
Voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar ik ben deze situatie ook redelijk zat. Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels). Ergens is het mooi om te denken dat als ik straks mijn papiertje heb er een enorme last van mijn schouders gaat, maar goed dan ben ik er nog lang niet.
--
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
Dat ik het toch niet meer terug kan halen. Zelfs al faal ik weer en til ik het over de zomer, dan is er weer een nieuwe lading studenten en zal ik er never nooit meer tussen passen. Ik hoop aansluiting bij mijn collega's te vinden straks.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Oh typisch, want ik lees toch echt dit in de OP:
[..]
Wat is dan de verklaring voor deze twee beweringen? Want blijkbaar maak je je wel zorgen over een 'gemist' studentenleven, ook al is dat in dit geval niet relevant.
Morgen de inhoudsopgave invullen en de literatuurlijst controleren en dan stuur ik 'm opquote:Op vrijdag 6 mei 2016 22:47 schreef Bananenpap het volgende:
Echt gast, je mag jezelf ook wel eens pijnigen. Kweek wat ballen. Als je het al tot zover kunt brengen met je opleiding geef je toch niet op. Je hebt heus wel kwaliteiten, anders had je die andere 3,5 jaar ook niet gehaald. Later ga je jezelf echt voor je kop slaan als je opgeeft, dat vergeef je jezelf nooit. Er zijn echt duizend ergere/engere dingen in het leven waar je nog geen weet van hebt. Soms is het leven gewoon kut en lijkt het eindeloos, maar als je het eenmaal gehaald hebt zul je denken 'waar heb ik mij druk om gemaakt?'. Wees nou gewoon eens een vent, prop wat peper in je reet, pop die ballen terug in je scrotum en ga er gewoon eens voor. Jij weet net zoals iedereen hier dat je niet tot het maximale gaat.
Mocht ik mijn diploma straks op zak hebben, rust ik eerst nog even een aantal weken écht goed uit, of er moet een kans voorbij komen die ik niet kan laten schieten.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 22:53 schreef DoubleDip het volgende:
Wat Bananenpap zegt. Een gemist studentenleven krijg je niet terug, deal with it en focus je op andere dingen. Want op dit moment is er echt genoeg wat prioriteit heeft. Zorg nou gewoon maar dat je dat papiertje haalt en een baan vindt die aansluit bij je interesses.
En ga anders in de zomer vrijwilligen bij de lokale radio ofzo, weetikveel. Gewoon iets doen wat met je studie te maken heeft, zodat je ervaring opdoet. Vrijwilligerswerk werkt het beste, stage lopen mag uiteraard niet als je afgestudeerd bent. Maar zoiets is goed voor je cv en maakt je kansen op een baan weer groter.
Ik zei ook niet dat je fulltime moest gaan werken ofzo. Gewoon een dagje per week of iets, kun je prima tegelijk uitrusten.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mocht ik mijn diploma straks op zak hebben, rust ik eerst nog even een aantal weken écht goed uit, of er moet een kans voorbij komen die ik niet kan laten schieten.
Solliciteren is weer een stap verder want in mijn geval moet je dan altijd verhuizen naar de andere kant van het land. Lijkt me niet fijn om nog te moeten verhuizen als ik aan een nieuwe job begin.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:00 schreef Cue_ het volgende:
Want..? Heb nou niet t idee dat je de afgelopen tijd zo hard hebt gewerkt.
Weekje vrij is niets mis mee.
Maar er is verschil tussen echt rust nemen en kleine vakantie en daarna volop aan t solliciteren gaan. En dat laatste zie ik je nog niet doen..
Hoe zie je dan t komende jaar voor je? Qua tijdspad?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Solliciteren is weer een stap verder want in mijn geval moet je dan altijd verhuizen naar de andere kant van het land. Lijkt me niet fijn om nog te moeten verhuizen als ik aan een nieuwe job begin.
Je hangt aan elkaar van redenen smoesjes waarom je geen nieuwe stappen kunt nemen om je kans op een baan/opbouwen van een professioneel leven kunt vergroten.......quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Solliciteren is weer een stap verder want in mijn geval moet je dan altijd verhuizen naar de andere kant van het land. Lijkt me niet fijn om nog te moeten verhuizen als ik aan een nieuwe job begin.
Hoe moet ik het zien? Scriptie+opdrachten inleveren en een dag later heb je je cijfer en is de diploma-uitreiking? Of zit daar een paar weken tussen die je als uitrusttijd kunt gebruiken?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mocht ik mijn diploma straks op zak hebben, rust ik eerst nog even een aantal weken écht goed uit,
Die kans komt niet voorbij, die kans moet je creeëren.quote:of er moet een kans voorbij komen die ik niet kan laten schieten.
Ik wil niet meer stilstaan, maar elke nieuwe stap is een uitdaging. Ik heb alleen geen 'huiswerk' meer maar daar komen huishoudelijke taken voor in de plaats denk ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoe zie je dan t komende jaar voor je? Qua tijdspad?
Het komt niet aanwaaien, maar samen met iemand een leven opbouwen zou wel een pre zijn. Anders krijg ik weer het gevoel: waar doe ik het allemaal voor als niemand 't ziet?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je hangt aan elkaar van redenen smoesjes waarom je geen nieuwe stappen kunt nemen om je kans op een baan/opbouwen van een professioneel leven kunt vergroten.......
Ga je na de zomer (als je je opleiding hebt afgerond) klagen dat je nutteloos thuiszit en hopeloos achterloopt met netwerken en solliciteren, je diploma je geen magische boost van zelfvertrouwen heeft gegeven en je nog steeds geen vriendin hebt?
Kijk eens om je heen, legio mensen die het klaarspelen om een baan én hun huishouden te onderhouden.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wil niet meer stilstaan, maar elke nieuwe stap is een uitdaging. Ik heb alleen geen 'huiswerk' meer maar daar komen huishoudelijke taken voor in de plaats denk ik.
En weer een nietszeggend antwoord... Je kunt je wensen hier blijven neerzetten, maar zonder uitvoerbaar stappenplan (wat je ook gaat UITVOEREN) blijft je leventje zich in hetzelfde cirkeltje ronddraaien.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het komt niet aanwaaien, maar samen met iemand een leven opbouwen zou wel een pre zijn. Anders krijg ik weer het gevoel: waar doe ik het allemaal voor als niemand 't ziet?
Binnen 2 weken na inleveren van je scriptie hoor je je cijfer. De opdrachten als het goed is al voor de deadline van de scriptie. Daarna is er nog een eindgesprek en opiniestuk waar ook een cijfer aan hangt. Als alles goed gaat weet je half juli of je na de zomer je diploma mag ophalen (uitreiking...) dus dan heb je een week of 5/6 om uit te rustenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Hoe moet ik het zien? Scriptie+opdrachten inleveren en een dag later heb je je cijfer en is de diploma-uitreiking? Of zit daar een paar weken tussen die je als uitrusttijd kunt gebruiken?
[..]
Die kans komt niet voorbij, die kans moet je creeëren.
En dan is het dus dikke onzin om na afloop van de diploma uitreiking nog weken te gaan 'uitrusten'.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Binnen 2 weken na inleveren van je scriptie hoor je je cijfer. De opdrachten als het goed is al voor de deadline van de scriptie. Daarna is er nog een eindgesprek en opiniestuk waar ook een cijfer aan hangt. Als alles goed gaat weet je half juli of je na de zomer je diploma mag ophalen (uitreiking...) dus dan heb je een week of 5/6 om uit te rusten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |