De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou er niet van uitgaan dat dat allemaal zo makkelijk gaat. Je hebt geen netwerk in een zeer competitieve arbeidsmarkt. Je kunt geluk hebben (beetje Leicester-kansen), maar ik voorzie alweer topics over 'kan geen baan vinden 'op niveau'' waar je vindt dat je recht op hebt omdat je een hbo-papiertje hebt, en dat je je te goed voelt om andere dingen te doen. Je staart je blind op je eigen percepties zonder over de realiteit na te durven denken.
Dus alsjeblieft, hang niet alles op aan dat papiertje journalistiek en werk aan jezelf, en verwacht niet dat dat papiertje ineens alles 1024% beter maakt.
Daar heb je niks aan hoorquote:Op woensdag 4 mei 2016 12:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.
Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:53 schreef Harmankardon het volgende:
Als iemand begint over hbo danwel wo-niveau dan weet je bijna zeker dat desbetreffende studie heel lastig in de arbeidsmarkt ligt en ze het zo proberen te pimpen.
Latijn- en Grieks docent vacatures zijn er volgens mij veel, Duits docent, en inderdaad vacatures voor bèta studies.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:
[..]
Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Moet die wel eerst werk vinden anders zit hij met een gapend gat op zijn CV.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:42 schreef Bananenpap het volgende:
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken. Je kunt nu wel echt werk gaan zoeken, maar als je daar binnenkomt zoals je nu bent heb je ook binnen een paar weken de stempel als 'weirdo'.
Als fiscalist heb je nog altijd goede perspectieven. Met de maatregelen van de OESO zal dat voor sommigen wellicht minder worden, maar het is eigenlijk altijd wel redelijk tot (zeer) goed geweest om aan de bak te komen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:
[..]
Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Nee. Al heb ik wel een hele mooi vacature voorbij zien komen wat echt precies binnen mijn straatje qua interesses ligt en ze me al een béétje kennen... maar ze vragen ruime ervaring en dat heb ik niet. Niet geschoten is altijd mis, dus misschien stuur ik wel een reactie, maar wat Banaan ook zegt: dan is de overgang vrij rap want ik zou begin augustus starten, dus amper 2 weken na het eindgesprek op school. Natuurlijk moet ik straks ook aan de bak want je moet er niet te lang uit zijn, maar na twee jaar doormodderen heb ik noot écht rust gehad, altijd het afstuderen en 'wat moet ik straks' als bonkende hamer in mijn achterhoofd. Dus ik wil ook een béétje van de zomer kunnen genieten. Laten we van het allerpositiefst uitgaan dat ik de baan krijg (ik wil 'm ook eigenlijk welquote:Op woensdag 4 mei 2016 19:27 schreef DoubleDip het volgende:
TS, ben je eigenlijk al bezig met solliciteren? Je studeert tenslotte bijna af (hopelijk nu echt), dus het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar werk. Kan je trouwens geen recommendation krijgen van één van de bedrijven waar je stage hebt gelopen? Of iemand daar aanspreken en er achter proberen te komen of er mensen nodig zijn? Op die manier kan je je netwerk uitbreiden en zie, dat is belangrijk voor het vinden van een baan.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatiequote:Op woensdag 4 mei 2016 21:37 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemenWaar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.
Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatieNee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
Deezertje wat zijn eigenlijk je interesses?
Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..
Nou ja een kinderwens is wel een groot geschil als je daar anders over denkt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...
Je snapt dit soort dingen niet. Ga hulp zoeken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |