abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161918811
Hey,

Over een maandje rond ik waarschijnlijk mijn studie af, eindelijk! Maar... ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes. Ik zit op een sportcursus, fitness en volg ook nog een andere training op school, maar daar komen de mensen niet om te socializen. Eigenlijk heb ik nu al niks meer te zoeken bij de studenten, maar ik voel mij ook zeker nog niet klaar voor de 'grote mensen wereld, terwjl ik dat op mijn 25ste toch langzaam moet accepteren'.

Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan en dus collega's (nieuwe mensen ontmoeten) heb. Ondertussen komt de zomer eraan en afhankelijk van het wel of niet halen van mijn papiertje gaat dat zorgeloos of zorgzaam worden.. Oftewel: nu of nooit.

Voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar ik ben deze situatie ook redelijk zat. Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels). Ergens is het mooi om te denken dat als ik straks mijn papiertje heb er een enorme last van mijn schouders gaat, maar goed dan ben ik er nog lang niet.

--
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
pi_161918864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou er niet van uitgaan dat dat allemaal zo makkelijk gaat. Je hebt geen netwerk in een zeer competitieve arbeidsmarkt. Je kunt geluk hebben (beetje Leicester-kansen), maar ik voorzie alweer topics over 'kan geen baan vinden 'op niveau' ;( ' waar je vindt dat je recht op hebt omdat je een hbo-papiertje hebt, en dat je je te goed voelt om andere dingen te doen. Je staart je blind op je eigen percepties zonder over de realiteit na te durven denken.

Dus alsjeblieft, hang niet alles op aan dat papiertje journalistiek en werk aan jezelf, en verwacht niet dat dat papiertje ineens alles 1024% beter maakt.
De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.
pi_161918916
Een papiertje toont inderdaad je denkniveau aan. Maar dan zou ik wel bedenken wat je dan voor werk wilt doen. Want zonder relevante ervaring gaat het hem niet worden als journalist. Al zou ik eerst maar eens, zoals motorbloempje terecht opmerkt, aan jezelf gaan werken en imo maar eens je huisarts bellen voor doorverwijzing naar de psycholoog.
pi_161918953
Ik heb 2 opleidingen afgemaakt, bijna een 3e. Dat zegt eigenlijk niet zoveel. Want dat hebben heel veel mensen. Het is echt geen unicum, en een hbo papiertje (sorry, zonder hooghartig te willen klinken) al helemaal niet, tegenwoordig.
Ja doei.
pi_161918992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.
Daar heb je niks aan hoor
Heb WO, doe MBO werk nu
pi_161919098
Dat 'dingen missen tijdens je studententijd' daar zou ik trouwens gewoon niet meer over nadenken. Je kan er nu niks meer aan doen, beter ga je proberen iets te maken van je leven zoals het nu is. Dus psycholoog opzoeken, afstuderen, baan zoeken en ga zo maar door.
pi_161919139
Als iemand begint over hbo danwel wo-niveau dan weet je bijna zeker dat desbetreffende studie heel lastig in de arbeidsmarkt ligt en ze het zo proberen te pimpen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:49:17 #8
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161921614
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:53 schreef Harmankardon het volgende:
Als iemand begint over hbo danwel wo-niveau dan weet je bijna zeker dat desbetreffende studie heel lastig in de arbeidsmarkt ligt en ze het zo proberen te pimpen.
Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_161923780
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken. Je kunt nu wel echt werk gaan zoeken, maar als je daar binnenkomt zoals je nu bent heb je ook binnen een paar weken de stempel als 'weirdo'.
pi_161923796
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:

[..]

Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Latijn- en Grieks docent vacatures zijn er volgens mij veel, Duits docent, en inderdaad vacatures voor bèta studies.
pi_161924089
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:42 schreef Bananenpap het volgende:
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken. Je kunt nu wel echt werk gaan zoeken, maar als je daar binnenkomt zoals je nu bent heb je ook binnen een paar weken de stempel als 'weirdo'.
Moet die wel eerst werk vinden anders zit hij met een gapend gat op zijn CV.
pi_161924596
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:

[..]

Als fiscalist heb je nog altijd goede perspectieven. Met de maatregelen van de OESO zal dat voor sommigen wellicht minder worden, maar het is eigenlijk altijd wel redelijk tot (zeer) goed geweest om aan de bak te komen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:25:07 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161925492
Die algemene vacaturediscussie mag elders gevoerd worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161926967
TS, ben je eigenlijk al bezig met solliciteren? Je studeert tenslotte bijna af (hopelijk nu echt), dus het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar werk. Kan je trouwens geen recommendation krijgen van één van de bedrijven waar je stage hebt gelopen? Of iemand daar aanspreken en er achter proberen te komen of er mensen nodig zijn? Op die manier kan je je netwerk uitbreiden en zie, dat is belangrijk voor het vinden van een baan.
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:37:19 #15
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161927212
Deezertje wat zijn eigenlijk je interesses?
Oh.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:19:46 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_161928600
Waar zijn de kindjes naar 1 en 2?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_161930053
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:27 schreef DoubleDip het volgende:
TS, ben je eigenlijk al bezig met solliciteren? Je studeert tenslotte bijna af (hopelijk nu echt), dus het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar werk. Kan je trouwens geen recommendation krijgen van één van de bedrijven waar je stage hebt gelopen? Of iemand daar aanspreken en er achter proberen te komen of er mensen nodig zijn? Op die manier kan je je netwerk uitbreiden en zie, dat is belangrijk voor het vinden van een baan.
Nee. Al heb ik wel een hele mooi vacature voorbij zien komen wat echt precies binnen mijn straatje qua interesses ligt en ze me al een béétje kennen... maar ze vragen ruime ervaring en dat heb ik niet. Niet geschoten is altijd mis, dus misschien stuur ik wel een reactie, maar wat Banaan ook zegt: dan is de overgang vrij rap want ik zou begin augustus starten, dus amper 2 weken na het eindgesprek op school. Natuurlijk moet ik straks ook aan de bak want je moet er niet te lang uit zijn, maar na twee jaar doormodderen heb ik noot écht rust gehad, altijd het afstuderen en 'wat moet ik straks' als bonkende hamer in mijn achterhoofd. Dus ik wil ook een béétje van de zomer kunnen genieten. Laten we van het allerpositiefst uitgaan dat ik de baan krijg (ik wil 'm ook eigenlijk wel ;)) dan moet ik sowieso verhuizen want anders is het niet te doen. Daar zou ik de zomer dan voor hebben, maar ik moet dan eerst nog weten of ik mijn diploma ook echt krijg anders gaat 't niet door. De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen. Deadline is 7 mei..
pi_161931493
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.

Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
pi_161931786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:37 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.

Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161932086
Wat wil je met deze reeks?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161932110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:58:26 #22
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161932191
Deezertje reageer eens
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
Deezertje wat zijn eigenlijk je interesses?
Oh.
pi_161932196
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..
Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...
Je snapt dit soort dingen niet. Ga hulp zoeken!
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161932284
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...
Je snapt dit soort dingen niet. Ga hulp zoeken!
Nou ja een kinderwens is wel een groot geschil als je daar anders over denkt.
pi_161932296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
Deezertje reageer eens

[..]

Lees mijn eerdere topics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')