abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161918811
Hey,

Over een maandje rond ik waarschijnlijk mijn studie af, eindelijk! Maar... ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes. Ik zit op een sportcursus, fitness en volg ook nog een andere training op school, maar daar komen de mensen niet om te socializen. Eigenlijk heb ik nu al niks meer te zoeken bij de studenten, maar ik voel mij ook zeker nog niet klaar voor de 'grote mensen wereld, terwjl ik dat op mijn 25ste toch langzaam moet accepteren'.

Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan en dus collega's (nieuwe mensen ontmoeten) heb. Ondertussen komt de zomer eraan en afhankelijk van het wel of niet halen van mijn papiertje gaat dat zorgeloos of zorgzaam worden.. Oftewel: nu of nooit.

Voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar ik ben deze situatie ook redelijk zat. Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels). Ergens is het mooi om te denken dat als ik straks mijn papiertje heb er een enorme last van mijn schouders gaat, maar goed dan ben ik er nog lang niet.

--
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
pi_161918864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou er niet van uitgaan dat dat allemaal zo makkelijk gaat. Je hebt geen netwerk in een zeer competitieve arbeidsmarkt. Je kunt geluk hebben (beetje Leicester-kansen), maar ik voorzie alweer topics over 'kan geen baan vinden 'op niveau' ;( ' waar je vindt dat je recht op hebt omdat je een hbo-papiertje hebt, en dat je je te goed voelt om andere dingen te doen. Je staart je blind op je eigen percepties zonder over de realiteit na te durven denken.

Dus alsjeblieft, hang niet alles op aan dat papiertje journalistiek en werk aan jezelf, en verwacht niet dat dat papiertje ineens alles 1024% beter maakt.
De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.
pi_161918916
Een papiertje toont inderdaad je denkniveau aan. Maar dan zou ik wel bedenken wat je dan voor werk wilt doen. Want zonder relevante ervaring gaat het hem niet worden als journalist. Al zou ik eerst maar eens, zoals motorbloempje terecht opmerkt, aan jezelf gaan werken en imo maar eens je huisarts bellen voor doorverwijzing naar de psycholoog.
pi_161918953
Ik heb 2 opleidingen afgemaakt, bijna een 3e. Dat zegt eigenlijk niet zoveel. Want dat hebben heel veel mensen. Het is echt geen unicum, en een hbo papiertje (sorry, zonder hooghartig te willen klinken) al helemaal niet, tegenwoordig.
Ja doei.
pi_161918992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.
Daar heb je niks aan hoor
Heb WO, doe MBO werk nu
pi_161919098
Dat 'dingen missen tijdens je studententijd' daar zou ik trouwens gewoon niet meer over nadenken. Je kan er nu niks meer aan doen, beter ga je proberen iets te maken van je leven zoals het nu is. Dus psycholoog opzoeken, afstuderen, baan zoeken en ga zo maar door.
pi_161919139
Als iemand begint over hbo danwel wo-niveau dan weet je bijna zeker dat desbetreffende studie heel lastig in de arbeidsmarkt ligt en ze het zo proberen te pimpen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:49:17 #8
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161921614
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:53 schreef Harmankardon het volgende:
Als iemand begint over hbo danwel wo-niveau dan weet je bijna zeker dat desbetreffende studie heel lastig in de arbeidsmarkt ligt en ze het zo proberen te pimpen.
Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_161923780
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken. Je kunt nu wel echt werk gaan zoeken, maar als je daar binnenkomt zoals je nu bent heb je ook binnen een paar weken de stempel als 'weirdo'.
pi_161923796
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:

[..]

Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Latijn- en Grieks docent vacatures zijn er volgens mij veel, Duits docent, en inderdaad vacatures voor bèta studies.
pi_161924089
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:42 schreef Bananenpap het volgende:
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken. Je kunt nu wel echt werk gaan zoeken, maar als je daar binnenkomt zoals je nu bent heb je ook binnen een paar weken de stempel als 'weirdo'.
Moet die wel eerst werk vinden anders zit hij met een gapend gat op zijn CV.
pi_161924596
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:

[..]

Als fiscalist heb je nog altijd goede perspectieven. Met de maatregelen van de OESO zal dat voor sommigen wellicht minder worden, maar het is eigenlijk altijd wel redelijk tot (zeer) goed geweest om aan de bak te komen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:25:07 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161925492
Die algemene vacaturediscussie mag elders gevoerd worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161926967
TS, ben je eigenlijk al bezig met solliciteren? Je studeert tenslotte bijna af (hopelijk nu echt), dus het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar werk. Kan je trouwens geen recommendation krijgen van één van de bedrijven waar je stage hebt gelopen? Of iemand daar aanspreken en er achter proberen te komen of er mensen nodig zijn? Op die manier kan je je netwerk uitbreiden en zie, dat is belangrijk voor het vinden van een baan.
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:37:19 #15
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161927212
Deezertje wat zijn eigenlijk je interesses?
Oh.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:19:46 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_161928600
Waar zijn de kindjes naar 1 en 2?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_161930053
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:27 schreef DoubleDip het volgende:
TS, ben je eigenlijk al bezig met solliciteren? Je studeert tenslotte bijna af (hopelijk nu echt), dus het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar werk. Kan je trouwens geen recommendation krijgen van één van de bedrijven waar je stage hebt gelopen? Of iemand daar aanspreken en er achter proberen te komen of er mensen nodig zijn? Op die manier kan je je netwerk uitbreiden en zie, dat is belangrijk voor het vinden van een baan.
Nee. Al heb ik wel een hele mooi vacature voorbij zien komen wat echt precies binnen mijn straatje qua interesses ligt en ze me al een béétje kennen... maar ze vragen ruime ervaring en dat heb ik niet. Niet geschoten is altijd mis, dus misschien stuur ik wel een reactie, maar wat Banaan ook zegt: dan is de overgang vrij rap want ik zou begin augustus starten, dus amper 2 weken na het eindgesprek op school. Natuurlijk moet ik straks ook aan de bak want je moet er niet te lang uit zijn, maar na twee jaar doormodderen heb ik noot écht rust gehad, altijd het afstuderen en 'wat moet ik straks' als bonkende hamer in mijn achterhoofd. Dus ik wil ook een béétje van de zomer kunnen genieten. Laten we van het allerpositiefst uitgaan dat ik de baan krijg (ik wil 'm ook eigenlijk wel ;)) dan moet ik sowieso verhuizen want anders is het niet te doen. Daar zou ik de zomer dan voor hebben, maar ik moet dan eerst nog weten of ik mijn diploma ook echt krijg anders gaat 't niet door. De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen. Deadline is 7 mei..
pi_161931493
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.

Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
pi_161931786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:37 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.

Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161932086
Wat wil je met deze reeks?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161932110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:58:26 #22
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161932191
Deezertje reageer eens
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
Deezertje wat zijn eigenlijk je interesses?
Oh.
pi_161932196
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..
Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...
Je snapt dit soort dingen niet. Ga hulp zoeken!
pi_161932284
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...
Nou ja een kinderwens is wel een groot geschil als je daar anders over denkt.
pi_161932296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
Deezertje reageer eens

[..]

Lees mijn eerdere topics.
pi_161932409
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee. Al heb ik wel een hele mooi vacature voorbij zien komen wat echt precies binnen mijn straatje qua interesses ligt en ze me al een béétje kennen... maar ze vragen ruime ervaring en dat heb ik niet. Niet geschoten is altijd mis, dus misschien stuur ik wel een reactie, maar wat Banaan ook zegt: dan is de overgang vrij rap want ik zou begin augustus starten, dus amper 2 weken na het eindgesprek op school. Natuurlijk moet ik straks ook aan de bak want je moet er niet te lang uit zijn, maar na twee jaar doormodderen heb ik noot écht rust gehad, altijd het afstuderen en 'wat moet ik straks' als bonkende hamer in mijn achterhoofd. Dus ik wil ook een béétje van de zomer kunnen genieten. Laten we van het allerpositiefst uitgaan dat ik de baan krijg (ik wil 'm ook eigenlijk wel ;)) dan moet ik sowieso verhuizen want anders is het niet te doen. Daar zou ik de zomer dan voor hebben, maar ik moet dan eerst nog weten of ik mijn diploma ook echt krijg anders gaat 't niet door. De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen. Deadline is 7 mei..
Ik zou het zeker gewoon proberen. Als je in juni klaar bent met je studie kun je gelijk aan de slag en in jouw sector lijkt mij dat dat een luxe is. Tuurlijk is het logisch dat het allemaal snel gaat enzo, maar anders duurt het misschien weer lang voordat je daadwerkelijk iets hebt. Zoveel banen zijn er immers niet.

Je zou de zomer natuurlijk ook kunnen gebruiken om bijvoorbeeld bij een lokaal nieuwsblad ofzo iets te doen, zijn daar geen mogelijkheden? Ik weet niet of dat wel kan hoor, maar zo doe je ervaring op en sta je sterker bij een volgende sollicitatie, mocht het met die baan niet lukken.
pi_161932482
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou ja een kinderwens is wel een groot geschil als je er anders over denkt.
Daar gaat het niet zo veel om, dat is wat er feitelijk is. En dat houdt niet gelijk in dat ze ongelukkig is met haar relatie. Een relatie bestaat uit veel meer overeenkomsten en affectie. Één ding sloopt het niet... Maar jij ziet alleen één dingen tegelijk en voelt het daarom totaal niet aan, dat is jou zwakte. Zoek hulp!
pi_161932806
-blijf gewoon weg-

[ Bericht 48% gewijzigd door Copycat op 05-05-2016 08:26:28 ]
pi_161932972
-idem-

[ Bericht 53% gewijzigd door Copycat op 05-05-2016 08:26:41 ]
pi_161933149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:37 schreef Deezertje het volgende:

Joh, laten we eerlijk zijn; hoe groot acht jij de kans écht liefde voor iemand te voelen?
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:54:43 #31
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161934482
Tja ik kan me er ook niets bij voorstellen bij iemand te blijven die perse kinderen wil en ik absoluut niet of andersom. Natuurlijk ga je niet meteen bij iemand weg als er wat verschillen zijn maar een kinderwens is wel wat meer dan 'wat verschillen' natuurlijk.
Ik blijf liever de rest van mijn leven alleen dan in een relatie waarin ik niet gelukkig ben puur omdat ik niets anders kan krijgen dan hem
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:06:39 #32
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161935025
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Al genoeg gedaan, maar heb ze nog niet kunnen ontdekken.

Dus daarom nogmaals de vraag: Wat zijn je interesses?
Oh.
pi_161937828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Doe dat zelf eens. Om er vervolgens naar te handelen.

Psy-cho-loog.
"Pools are perfect for holding water"
pi_161939506
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:04 schreef Koral het volgende:
Die erkenning komt pas als jij je ASS (er)kent, en een gedegen therapie ervoor volgt.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:42 schreef Bananenpap het volgende:
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hij kan beter gaan werken en zich minder met zichzelf bezig gaan houden, dat laatste doet hij nu al meer dan genoeg. Lekker boeiend dat die dingen anders ziet of weinig contacten opdoet. Kansloos om alles terug te voeren op ASS. Alsof dat iemand boeit. Er zal brood op de plank moeten komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:59 schreef Deezertje het volgende:
De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen.
Hier zou je je voor in moeten zetten inderdaad. Ik las in het vorig deel dat je jezelf als serieus, inhoudelijk en zakelijk zag, waar ik dus ook op reageerde. Maar ik had er overheen gelezen dat het om journalistiek gaat. Want zoals terecht opgemerkt in dit deel is de vraag wat je hiermee kan bereiken. Beheers je al een vreemde taal (buiten Engels) goed? Heb je een bepaalde specialisatie gedaan als minor ofzo? Want dan kan je al gerichter gaan zoeken. Of anders eerst verder studeren. Journalist kan iedereen worden tenslotte. Onderzoeksjournalisten hebben vaak een specialisatie die ze niet op de school van journalistiek hebben opgedaan.
pi_161939544
Alsof z'n ouders er op zitten te wachten om nog een (paar) jaar zo'n freeloader in huis te hebben. Volgens mij hebben ze laatst al aangegeven dat die scriptie echt af moet en hij aan de slag moet met zijn leven.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al genoeg gedaan, maar heb ze nog niet kunnen ontdekken.

Dus daarom nogmaals de vraag: Wat zijn je interesses?
Films en series kijken, meisjes afluisteren in het OV en stelletjes veroordelen voor hun keuze voor elkaar.
pi_161939559
Onderzoeksjournalisten zijn vaak zelfs helemaal geen 'journalisten', maar hebben gewoon echt iets compleet anders gestudeerd, wetenschappelijk ipv hbo, en kunnen daarnaast goed en helder in lekentermen schrijven.
Ja doei.
pi_161939570
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
Onderzoeksjournalisten zijn vaak zelfs helemaal geen 'journalisten', maar hebben gewoon echt iets compleet anders gestudeerd, wetenschappelijk ipv hbo, en kunnen daarnaast goed en helder in lekentermen schrijven.
Jaja, misschien heb ik het niet duidelijk neergetypd, maar dat is wat ik ook bedoelde:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:13 schreef StoneNorton het volgende:
Onderzoeksjournalisten hebben vaak een specialisatie die ze niet op de school van journalistiek hebben opgedaan.
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:08:12 #38
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161941205
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
Klopt inderdaad. Daarnaast hebben ze een sterk analytisch vermogen en zijn ze sociaal vaardig, tenzij ze enorm uitblinken in hun specialisme.

Helaas bestaan onderzoeksjournalisten bijna niet meer.

Iig kan ik me ts niet indenken als journalist. De Nederlandse taal lijkt hem al een opgave.
1 + 1 = blauw
pi_161942789
quote:

[..]

[..]

[..]

Hij kan beter gaan werken en zich minder met zichzelf bezig gaan houden, dat laatste doet hij nu al meer dan genoeg. Lekker boeiend dat die dingen anders ziet of weinig contacten opdoet. Kansloos om alles terug te voeren op ASS. Alsof dat iemand boeit. Er zal brood op de plank moeten komen.

[..]

Hier zou je je voor in moeten zetten inderdaad. Ik las in het vorig deel dat je jezelf als serieus, inhoudelijk en zakelijk zag, waar ik dus ook op reageerde. Maar ik had er overheen gelezen dat het om journalistiek gaat. Want zoals terecht opgemerkt in dit deel is de vraag wat je hiermee kan bereiken. Beheers je al een vreemde taal (buiten Engels) goed? Heb je een bepaalde specialisatie gedaan als minor ofzo? Want dan kan je al gerichter gaan zoeken. Of anders eerst verder studeren. Journalist kan iedereen worden tenslotte. Onderzoeksjournalisten hebben vaak een specialisatie die ze niet op de school van journalistiek hebben opgedaan.
Met jezelf bezig zijn =/= aan jezelf werken.

Ik ben het er ergens wel mee eens dat hij aan de sloeg moet. Maar of hij daar wel aansluiting gaat vinden op deze manier zie ik niet gebeuren.
pi_161944038
Zoek hulp
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161944380
Deezertje, een tijdje geleden heb je de (goede!) stap gezet naar de huisarts en ben je toch bij ondersteuning vanuit de huisartsenpraktijk terecht gekomen? Hoe gaat het daarmee? Heb je daar al goede tips gekregen over welke stappen je kunt ondernemen?
pi_161944399
quote:

[..]

[..]

[..]

Als iets kansloos is, dan is het zijn houding.
Ook bij een baan zal hij, en zijn toekomstig collega's, (zware) hinder van zijn ASS ondervinden.

Mensen zijn best bereidt om daar begrip voor te hebben, en proberen zich misschien zelfs aan te passen, maar zodra ze merken dat het van 1 kant moet komen en meneer zelf geen enkele moeite doet, dan is dat snel afgelopen. Weg brood op de plank, hallo eenzaamheid.

Dus je advies/ conclusie is ronduit kortzichtig (en eerlijk gezegd schofterig).
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161944517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:52 schreef MMunkun het volgende:
Deezertje, een tijdje geleden heb je de (goede!) stap gezet naar de huisarts en ben je toch bij ondersteuning vanuit de huisartsenpraktijk terecht gekomen? Hoe gaat het daarmee? Heb je daar al goede tips gekregen over welke stappen je kunt ondernemen?
Ik spreek hem 1 keer per maand. Hulpvraag hangt af van hoe mijn studie verloopt. Als ik daadwerkelijk mijn diploma krijg is er een grote belemmering weg, geen studieschuld, en kan ik op zoek naar werk en een woning, en anders wordt het na de zomer lastiger dan ooit om motivatie te vinden, ook al ben ik er bijná en voelen die 3,5 jaar studie die wel goed gingen als verloren aan. Mocht ik falen kan ik een doorverwijzing krijgen naar specialistische hulp.
pi_161944534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:53 schreef Koral het volgende:

[..]

Als iets kansloos is, dan is het zijn houding.
Ook bij een baan zal hij, en zijn toekomstig collega's, (zware) hinder van zijn ASS ondervinden.

Mensen zijn best bereidt om daar begrip voor te hebben, en proberen zich misschien zelfs aan te passen, maar zodra ze merken dat het van 1 kant moet komen en meneer zelf geen enkele moeite doet, dan is dat snel afgelopen. Weg brood op de plank, hallo eenzaamheid.

Dus je advies/ conclusie is ronduit kortzichtig (en eerlijk gezegd schofterig).
Tijdens mijn stage kon ik goed in een team werken, alleen buiten de werkplek (in de kantine e.d.) wist ik mij geen houding te geven en had ik een beetje oppervlakkige gesprekken of ik hield gewoon mijn mond dicht.
pi_161944567
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik spreek hem 1 keer per maand. Hulpvraag hangt af van hoe mijn studie verloopt. Als ik daadwerkelijk mijn diploma krijg is er een grote belemmering weg, geen studieschuld, en kan ik op zoek naar werk en een woning, en anders wordt het na de zomer lastiger dan ooit om motivatie te vinden, ook al ben ik er bijná en voelen die 3,5 jaar studie die wel goed gingen als verloren aan. Mocht ik falen kan ik een doorverwijzing krijgen naar specialistische hulp.
Je kreeg geen doorverwijzing omdat? Wachtlijsten zijn lang, dus ik zou maar uitkijken met wat je besluit...

Hoe bedoel je dat je geen hulpvraag hebt? Je bent een jaar lang aan het klagen dat je geen relatie en vrienden hebt...
pi_161944573
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tijdens mijn stage kon ik goed in een team werken, alleen buiten de werkplek (in de kantine e.d.) wist ik mij geen houding te geven en had ik een beetje oppervlakkige gesprekken of ik hield gewoon mijn mond dicht.
En buiten je werk om dan? Verhuizen en werken gaan je problemen niet oplossen...
pi_161944574
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Houding gaat verder dan wel of niet je mond open doen.

Bedrijven investeren in medewerkers in de zin van mensen, rollen en vaardigheden. De meeste bedrijven willen op alle 3 vlakken vorderingen zien.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161944585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je kreeg geen doorverwijzing omdat? Wachtlijsten zijn lang, dus ik zou maar uitkijken met wat je besluit...
Omdat ik dat nog niet wil. Heeft voor een deel ook te maken met mijn eigen risico, want ik krijg niks vergoed. Ik wil de deadlines afwachten en uiterlijk half juli weet ik of ik dit studiejaar afstudeer of het na de zomer gaat worden en dan moet ik weer een mentale stap over van 2000 euro betalen voor een nieuw studiejaar, geen ov meer, er bijna zijn dus stoppen (12.000 euro terugbetalen) is geen optie e.d.
pi_161944588
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:03 schreef Deezertje het volgende:
Mocht ik falen
Waarom hierop wachten? Zou een specialist je op dit moment niet al kunnen helpen? Als ik je topics zo lees, zijn er genoeg dingen waar jij mee zit op dit moment.
pi_161944597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

En buiten je werk om dan? Verhuizen en werken gaan je problemen niet oplossen...
Mijn collega's waren toen mijn enige sociale contacten en aanspreekpunt. Maar die waren allemaal 30+, hadden kinderen, relaties e.d. dus had ook niet veel om over mee te praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')