abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161918811
Hey,

Over een maandje rond ik waarschijnlijk mijn studie af, eindelijk! Maar... ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes. Ik zit op een sportcursus, fitness en volg ook nog een andere training op school, maar daar komen de mensen niet om te socializen. Eigenlijk heb ik nu al niks meer te zoeken bij de studenten, maar ik voel mij ook zeker nog niet klaar voor de 'grote mensen wereld, terwjl ik dat op mijn 25ste toch langzaam moet accepteren'.

Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan en dus collega's (nieuwe mensen ontmoeten) heb. Ondertussen komt de zomer eraan en afhankelijk van het wel of niet halen van mijn papiertje gaat dat zorgeloos of zorgzaam worden.. Oftewel: nu of nooit.

Voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar ik ben deze situatie ook redelijk zat. Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels). Ergens is het mooi om te denken dat als ik straks mijn papiertje heb er een enorme last van mijn schouders gaat, maar goed dan ben ik er nog lang niet.

--
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
pi_161918864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou er niet van uitgaan dat dat allemaal zo makkelijk gaat. Je hebt geen netwerk in een zeer competitieve arbeidsmarkt. Je kunt geluk hebben (beetje Leicester-kansen), maar ik voorzie alweer topics over 'kan geen baan vinden 'op niveau' ;( ' waar je vindt dat je recht op hebt omdat je een hbo-papiertje hebt, en dat je je te goed voelt om andere dingen te doen. Je staart je blind op je eigen percepties zonder over de realiteit na te durven denken.

Dus alsjeblieft, hang niet alles op aan dat papiertje journalistiek en werk aan jezelf, en verwacht niet dat dat papiertje ineens alles 1024% beter maakt.
De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.
pi_161918916
Een papiertje toont inderdaad je denkniveau aan. Maar dan zou ik wel bedenken wat je dan voor werk wilt doen. Want zonder relevante ervaring gaat het hem niet worden als journalist. Al zou ik eerst maar eens, zoals motorbloempje terecht opmerkt, aan jezelf gaan werken en imo maar eens je huisarts bellen voor doorverwijzing naar de psycholoog.
pi_161918953
Ik heb 2 opleidingen afgemaakt, bijna een 3e. Dat zegt eigenlijk niet zoveel. Want dat hebben heel veel mensen. Het is echt geen unicum, en een hbo papiertje (sorry, zonder hooghartig te willen klinken) al helemaal niet, tegenwoordig.
Ja doei.
pi_161918992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De banenkans schat ik ook laag in, want mensen van dezelfde opleiding zitten nu al 2 jaar thuis of werken helemaal niet meer in het vakgebied. Het geeft aan dat je een opleiding af kan maken en in principe telt hbo-niveau universeel.
Daar heb je niks aan hoor
Heb WO, doe MBO werk nu
pi_161919098
Dat 'dingen missen tijdens je studententijd' daar zou ik trouwens gewoon niet meer over nadenken. Je kan er nu niks meer aan doen, beter ga je proberen iets te maken van je leven zoals het nu is. Dus psycholoog opzoeken, afstuderen, baan zoeken en ga zo maar door.
pi_161919139
Als iemand begint over hbo danwel wo-niveau dan weet je bijna zeker dat desbetreffende studie heel lastig in de arbeidsmarkt ligt en ze het zo proberen te pimpen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:49:17 #8
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161921614
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:53 schreef Harmankardon het volgende:
Als iemand begint over hbo danwel wo-niveau dan weet je bijna zeker dat desbetreffende studie heel lastig in de arbeidsmarkt ligt en ze het zo proberen te pimpen.
Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_161923780
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken. Je kunt nu wel echt werk gaan zoeken, maar als je daar binnenkomt zoals je nu bent heb je ook binnen een paar weken de stempel als 'weirdo'.
pi_161923796
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:

[..]

Dat dus. Al vraag ik me af en toe af welke studie buiten een aantal betastudies waar veel vraag en weinig aanbod voor is nog wel makkelijk aan een baan komen?
Latijn- en Grieks docent vacatures zijn er volgens mij veel, Duits docent, en inderdaad vacatures voor bèta studies.
pi_161924089
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:42 schreef Bananenpap het volgende:
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken. Je kunt nu wel echt werk gaan zoeken, maar als je daar binnenkomt zoals je nu bent heb je ook binnen een paar weken de stempel als 'weirdo'.
Moet die wel eerst werk vinden anders zit hij met een gapend gat op zijn CV.
pi_161924596
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef yats het volgende:

[..]

Als fiscalist heb je nog altijd goede perspectieven. Met de maatregelen van de OESO zal dat voor sommigen wellicht minder worden, maar het is eigenlijk altijd wel redelijk tot (zeer) goed geweest om aan de bak te komen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:25:07 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161925492
Die algemene vacaturediscussie mag elders gevoerd worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161926967
TS, ben je eigenlijk al bezig met solliciteren? Je studeert tenslotte bijna af (hopelijk nu echt), dus het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar werk. Kan je trouwens geen recommendation krijgen van één van de bedrijven waar je stage hebt gelopen? Of iemand daar aanspreken en er achter proberen te komen of er mensen nodig zijn? Op die manier kan je je netwerk uitbreiden en zie, dat is belangrijk voor het vinden van een baan.
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:37:19 #15
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161927212
Deezertje wat zijn eigenlijk je interesses?
Oh.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:19:46 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_161928600
Waar zijn de kindjes naar 1 en 2?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_161930053
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:27 schreef DoubleDip het volgende:
TS, ben je eigenlijk al bezig met solliciteren? Je studeert tenslotte bijna af (hopelijk nu echt), dus het kan geen kwaad om alvast op zoek te gaan naar werk. Kan je trouwens geen recommendation krijgen van één van de bedrijven waar je stage hebt gelopen? Of iemand daar aanspreken en er achter proberen te komen of er mensen nodig zijn? Op die manier kan je je netwerk uitbreiden en zie, dat is belangrijk voor het vinden van een baan.
Nee. Al heb ik wel een hele mooi vacature voorbij zien komen wat echt precies binnen mijn straatje qua interesses ligt en ze me al een béétje kennen... maar ze vragen ruime ervaring en dat heb ik niet. Niet geschoten is altijd mis, dus misschien stuur ik wel een reactie, maar wat Banaan ook zegt: dan is de overgang vrij rap want ik zou begin augustus starten, dus amper 2 weken na het eindgesprek op school. Natuurlijk moet ik straks ook aan de bak want je moet er niet te lang uit zijn, maar na twee jaar doormodderen heb ik noot écht rust gehad, altijd het afstuderen en 'wat moet ik straks' als bonkende hamer in mijn achterhoofd. Dus ik wil ook een béétje van de zomer kunnen genieten. Laten we van het allerpositiefst uitgaan dat ik de baan krijg (ik wil 'm ook eigenlijk wel ;)) dan moet ik sowieso verhuizen want anders is het niet te doen. Daar zou ik de zomer dan voor hebben, maar ik moet dan eerst nog weten of ik mijn diploma ook echt krijg anders gaat 't niet door. De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen. Deadline is 7 mei..
pi_161931493
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.

Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
pi_161931786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:37 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.

Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161932086
Wat wil je met deze reeks?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161932110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

De vraag stellen is hem beantwoorden. Meeste mensen zijn niet zo perfectionistisch en weten hoe ze zich moeten gedragen (*lees inhouden) tijdens het opbouw naar een relatie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:58:26 #22
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161932191
Deezertje reageer eens
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
Deezertje wat zijn eigenlijk je interesses?
Oh.
pi_161932196
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee maar in bovenstaande voorbeelden zijn ze dus niet happy. Hij wilt kinderen, zij (nog) niet en dat je nu serieus gaat nadenken of je dan maar kinderen neemt (en er straks misschien mee zit) terwijl de relatie met 20 jaar verschil sowieso niet echt een hoog overlevingsgehalte heeft..
Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...
Je snapt dit soort dingen niet. Ga hulp zoeken!
pi_161932284
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze niet happy zijn? Één geschil betekent niet dat je gelijk ongelukkig bent...
Nou ja een kinderwens is wel een groot geschil als je daar anders over denkt.
pi_161932296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
Deezertje reageer eens

[..]

Lees mijn eerdere topics.
pi_161932409
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee. Al heb ik wel een hele mooi vacature voorbij zien komen wat echt precies binnen mijn straatje qua interesses ligt en ze me al een béétje kennen... maar ze vragen ruime ervaring en dat heb ik niet. Niet geschoten is altijd mis, dus misschien stuur ik wel een reactie, maar wat Banaan ook zegt: dan is de overgang vrij rap want ik zou begin augustus starten, dus amper 2 weken na het eindgesprek op school. Natuurlijk moet ik straks ook aan de bak want je moet er niet te lang uit zijn, maar na twee jaar doormodderen heb ik noot écht rust gehad, altijd het afstuderen en 'wat moet ik straks' als bonkende hamer in mijn achterhoofd. Dus ik wil ook een béétje van de zomer kunnen genieten. Laten we van het allerpositiefst uitgaan dat ik de baan krijg (ik wil 'm ook eigenlijk wel ;)) dan moet ik sowieso verhuizen want anders is het niet te doen. Daar zou ik de zomer dan voor hebben, maar ik moet dan eerst nog weten of ik mijn diploma ook echt krijg anders gaat 't niet door. De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen. Deadline is 7 mei..
Ik zou het zeker gewoon proberen. Als je in juni klaar bent met je studie kun je gelijk aan de slag en in jouw sector lijkt mij dat dat een luxe is. Tuurlijk is het logisch dat het allemaal snel gaat enzo, maar anders duurt het misschien weer lang voordat je daadwerkelijk iets hebt. Zoveel banen zijn er immers niet.

Je zou de zomer natuurlijk ook kunnen gebruiken om bijvoorbeeld bij een lokaal nieuwsblad ofzo iets te doen, zijn daar geen mogelijkheden? Ik weet niet of dat wel kan hoor, maar zo doe je ervaring op en sta je sterker bij een volgende sollicitatie, mocht het met die baan niet lukken.
pi_161932482
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou ja een kinderwens is wel een groot geschil als je er anders over denkt.
Daar gaat het niet zo veel om, dat is wat er feitelijk is. En dat houdt niet gelijk in dat ze ongelukkig is met haar relatie. Een relatie bestaat uit veel meer overeenkomsten en affectie. Één ding sloopt het niet... Maar jij ziet alleen één dingen tegelijk en voelt het daarom totaal niet aan, dat is jou zwakte. Zoek hulp!
pi_161932806
-blijf gewoon weg-

[ Bericht 48% gewijzigd door Copycat op 05-05-2016 08:26:28 ]
pi_161932972
-idem-

[ Bericht 53% gewijzigd door Copycat op 05-05-2016 08:26:41 ]
pi_161933149
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:37 schreef Deezertje het volgende:

Joh, laten we eerlijk zijn; hoe groot acht jij de kans écht liefde voor iemand te voelen?
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:54:43 #31
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161934482
Tja ik kan me er ook niets bij voorstellen bij iemand te blijven die perse kinderen wil en ik absoluut niet of andersom. Natuurlijk ga je niet meteen bij iemand weg als er wat verschillen zijn maar een kinderwens is wel wat meer dan 'wat verschillen' natuurlijk.
Ik blijf liever de rest van mijn leven alleen dan in een relatie waarin ik niet gelukkig ben puur omdat ik niets anders kan krijgen dan hem
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:06:39 #32
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161935025
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Al genoeg gedaan, maar heb ze nog niet kunnen ontdekken.

Dus daarom nogmaals de vraag: Wat zijn je interesses?
Oh.
pi_161937828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Doe dat zelf eens. Om er vervolgens naar te handelen.

Psy-cho-loog.
"Pools are perfect for holding water"
pi_161939506
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:04 schreef Koral het volgende:
Die erkenning komt pas als jij je ASS (er)kent, en een gedegen therapie ervoor volgt.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:42 schreef Bananenpap het volgende:
Is het trouwens niet beter om een tussenjaar te nemen waarin je aan jezelf werkt, bij een psycholoog langs gaat, eens op reis gaat en een bijbaantje neemt om het allemaal te kunnen dekken.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hij kan beter gaan werken en zich minder met zichzelf bezig gaan houden, dat laatste doet hij nu al meer dan genoeg. Lekker boeiend dat die dingen anders ziet of weinig contacten opdoet. Kansloos om alles terug te voeren op ASS. Alsof dat iemand boeit. Er zal brood op de plank moeten komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:59 schreef Deezertje het volgende:
De baan zou net als stage toen wel de focus op het gemis van de rest van mijn leven stilzetten, dus dat kan positief zijn.. ik ben dan onder collega's en ontmoet veel nieuwe mensen.
Hier zou je je voor in moeten zetten inderdaad. Ik las in het vorig deel dat je jezelf als serieus, inhoudelijk en zakelijk zag, waar ik dus ook op reageerde. Maar ik had er overheen gelezen dat het om journalistiek gaat. Want zoals terecht opgemerkt in dit deel is de vraag wat je hiermee kan bereiken. Beheers je al een vreemde taal (buiten Engels) goed? Heb je een bepaalde specialisatie gedaan als minor ofzo? Want dan kan je al gerichter gaan zoeken. Of anders eerst verder studeren. Journalist kan iedereen worden tenslotte. Onderzoeksjournalisten hebben vaak een specialisatie die ze niet op de school van journalistiek hebben opgedaan.
pi_161939544
Alsof z'n ouders er op zitten te wachten om nog een (paar) jaar zo'n freeloader in huis te hebben. Volgens mij hebben ze laatst al aangegeven dat die scriptie echt af moet en hij aan de slag moet met zijn leven.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al genoeg gedaan, maar heb ze nog niet kunnen ontdekken.

Dus daarom nogmaals de vraag: Wat zijn je interesses?
Films en series kijken, meisjes afluisteren in het OV en stelletjes veroordelen voor hun keuze voor elkaar.
pi_161939559
Onderzoeksjournalisten zijn vaak zelfs helemaal geen 'journalisten', maar hebben gewoon echt iets compleet anders gestudeerd, wetenschappelijk ipv hbo, en kunnen daarnaast goed en helder in lekentermen schrijven.
Ja doei.
pi_161939570
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
Onderzoeksjournalisten zijn vaak zelfs helemaal geen 'journalisten', maar hebben gewoon echt iets compleet anders gestudeerd, wetenschappelijk ipv hbo, en kunnen daarnaast goed en helder in lekentermen schrijven.
Jaja, misschien heb ik het niet duidelijk neergetypd, maar dat is wat ik ook bedoelde:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:13 schreef StoneNorton het volgende:
Onderzoeksjournalisten hebben vaak een specialisatie die ze niet op de school van journalistiek hebben opgedaan.
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:08:12 #38
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161941205
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
Klopt inderdaad. Daarnaast hebben ze een sterk analytisch vermogen en zijn ze sociaal vaardig, tenzij ze enorm uitblinken in hun specialisme.

Helaas bestaan onderzoeksjournalisten bijna niet meer.

Iig kan ik me ts niet indenken als journalist. De Nederlandse taal lijkt hem al een opgave.
1 + 1 = blauw
pi_161942789
quote:

[..]

[..]

[..]

Hij kan beter gaan werken en zich minder met zichzelf bezig gaan houden, dat laatste doet hij nu al meer dan genoeg. Lekker boeiend dat die dingen anders ziet of weinig contacten opdoet. Kansloos om alles terug te voeren op ASS. Alsof dat iemand boeit. Er zal brood op de plank moeten komen.

[..]

Hier zou je je voor in moeten zetten inderdaad. Ik las in het vorig deel dat je jezelf als serieus, inhoudelijk en zakelijk zag, waar ik dus ook op reageerde. Maar ik had er overheen gelezen dat het om journalistiek gaat. Want zoals terecht opgemerkt in dit deel is de vraag wat je hiermee kan bereiken. Beheers je al een vreemde taal (buiten Engels) goed? Heb je een bepaalde specialisatie gedaan als minor ofzo? Want dan kan je al gerichter gaan zoeken. Of anders eerst verder studeren. Journalist kan iedereen worden tenslotte. Onderzoeksjournalisten hebben vaak een specialisatie die ze niet op de school van journalistiek hebben opgedaan.
Met jezelf bezig zijn =/= aan jezelf werken.

Ik ben het er ergens wel mee eens dat hij aan de sloeg moet. Maar of hij daar wel aansluiting gaat vinden op deze manier zie ik niet gebeuren.
pi_161944038
Zoek hulp
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161944380
Deezertje, een tijdje geleden heb je de (goede!) stap gezet naar de huisarts en ben je toch bij ondersteuning vanuit de huisartsenpraktijk terecht gekomen? Hoe gaat het daarmee? Heb je daar al goede tips gekregen over welke stappen je kunt ondernemen?
pi_161944399
quote:

[..]

[..]

[..]

Als iets kansloos is, dan is het zijn houding.
Ook bij een baan zal hij, en zijn toekomstig collega's, (zware) hinder van zijn ASS ondervinden.

Mensen zijn best bereidt om daar begrip voor te hebben, en proberen zich misschien zelfs aan te passen, maar zodra ze merken dat het van 1 kant moet komen en meneer zelf geen enkele moeite doet, dan is dat snel afgelopen. Weg brood op de plank, hallo eenzaamheid.

Dus je advies/ conclusie is ronduit kortzichtig (en eerlijk gezegd schofterig).
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161944517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:52 schreef MMunkun het volgende:
Deezertje, een tijdje geleden heb je de (goede!) stap gezet naar de huisarts en ben je toch bij ondersteuning vanuit de huisartsenpraktijk terecht gekomen? Hoe gaat het daarmee? Heb je daar al goede tips gekregen over welke stappen je kunt ondernemen?
Ik spreek hem 1 keer per maand. Hulpvraag hangt af van hoe mijn studie verloopt. Als ik daadwerkelijk mijn diploma krijg is er een grote belemmering weg, geen studieschuld, en kan ik op zoek naar werk en een woning, en anders wordt het na de zomer lastiger dan ooit om motivatie te vinden, ook al ben ik er bijná en voelen die 3,5 jaar studie die wel goed gingen als verloren aan. Mocht ik falen kan ik een doorverwijzing krijgen naar specialistische hulp.
pi_161944534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:53 schreef Koral het volgende:

[..]

Als iets kansloos is, dan is het zijn houding.
Ook bij een baan zal hij, en zijn toekomstig collega's, (zware) hinder van zijn ASS ondervinden.

Mensen zijn best bereidt om daar begrip voor te hebben, en proberen zich misschien zelfs aan te passen, maar zodra ze merken dat het van 1 kant moet komen en meneer zelf geen enkele moeite doet, dan is dat snel afgelopen. Weg brood op de plank, hallo eenzaamheid.

Dus je advies/ conclusie is ronduit kortzichtig (en eerlijk gezegd schofterig).
Tijdens mijn stage kon ik goed in een team werken, alleen buiten de werkplek (in de kantine e.d.) wist ik mij geen houding te geven en had ik een beetje oppervlakkige gesprekken of ik hield gewoon mijn mond dicht.
pi_161944567
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik spreek hem 1 keer per maand. Hulpvraag hangt af van hoe mijn studie verloopt. Als ik daadwerkelijk mijn diploma krijg is er een grote belemmering weg, geen studieschuld, en kan ik op zoek naar werk en een woning, en anders wordt het na de zomer lastiger dan ooit om motivatie te vinden, ook al ben ik er bijná en voelen die 3,5 jaar studie die wel goed gingen als verloren aan. Mocht ik falen kan ik een doorverwijzing krijgen naar specialistische hulp.
Je kreeg geen doorverwijzing omdat? Wachtlijsten zijn lang, dus ik zou maar uitkijken met wat je besluit...

Hoe bedoel je dat je geen hulpvraag hebt? Je bent een jaar lang aan het klagen dat je geen relatie en vrienden hebt...
pi_161944573
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tijdens mijn stage kon ik goed in een team werken, alleen buiten de werkplek (in de kantine e.d.) wist ik mij geen houding te geven en had ik een beetje oppervlakkige gesprekken of ik hield gewoon mijn mond dicht.
En buiten je werk om dan? Verhuizen en werken gaan je problemen niet oplossen...
pi_161944574
quote:

[..]

Houding gaat verder dan wel of niet je mond open doen.

Bedrijven investeren in medewerkers in de zin van mensen, rollen en vaardigheden. De meeste bedrijven willen op alle 3 vlakken vorderingen zien.
pi_161944585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je kreeg geen doorverwijzing omdat? Wachtlijsten zijn lang, dus ik zou maar uitkijken met wat je besluit...
Omdat ik dat nog niet wil. Heeft voor een deel ook te maken met mijn eigen risico, want ik krijg niks vergoed. Ik wil de deadlines afwachten en uiterlijk half juli weet ik of ik dit studiejaar afstudeer of het na de zomer gaat worden en dan moet ik weer een mentale stap over van 2000 euro betalen voor een nieuw studiejaar, geen ov meer, er bijna zijn dus stoppen (12.000 euro terugbetalen) is geen optie e.d.
pi_161944588
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:03 schreef Deezertje het volgende:
Mocht ik falen
Waarom hierop wachten? Zou een specialist je op dit moment niet al kunnen helpen? Als ik je topics zo lees, zijn er genoeg dingen waar jij mee zit op dit moment.
pi_161944597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

En buiten je werk om dan? Verhuizen en werken gaan je problemen niet oplossen...
Mijn collega's waren toen mijn enige sociale contacten en aanspreekpunt. Maar die waren allemaal 30+, hadden kinderen, relaties e.d. dus had ook niet veel om over mee te praten.
pi_161944603
quote:

[..]

Maar dat werkt dus voornamelijk bij een stage waar je toch maar de stagiair bent. Als je in een echte job je geen houding weet te geven, geen interesse in je collegae hebt en zo, kan het goed zijn dat dat een reden is om na je proefperiode niet te mogen blijven.

Je bent dan het dode punt in de groepsdynamiek, snap je.
pi_161944621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:10 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Waarom hierop wachten? Zou een specialist je op dit moment niet al kunnen helpen? Als ik je topics zo lees, zijn er genoeg dingen waar jij mee zit op dit moment.
Die gaan mijn scriptie en opdrachten niet maken :) Dat moet ik echt zelf. Over 4 weken is de deadline, over 8 weken de herkansing. Ik heb er goede hoop in (nu niet, dan nooit niet) maar ondanks de positiviteit van mijn afstudeerbegeleider over mijn scriptie, kijkt ie 'm niet na. En je moet 'maar' een 6 halen, dus in mijn hoofd ben ik er nog niet.
pi_161944622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik dat nog niet wil. Heeft voor een deel ook te maken met mijn eigen risico, want ik krijg niks vergoed. Ik wil de deadlines afwachten en uiterlijk half juli weet ik of ik dit studiejaar afstudeer of het na de zomer gaat worden en dan moet ik weer een mentale stap over van 2000 euro betalen voor een nieuw studiejaar, geen ov meer, er bijna zijn dus stoppen (12.000 euro terugbetalen) is geen optie e.d.
Je kunt ook nu al op de wachtlijsten komen. Kun je niet een jaar extra stufi en ov aanvragen?
pi_161944632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:13 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je kunt ook nu al op de wachtlijsten komen. Kun je niet een jaar extra stufi en ov aanvragen?
Die heb ik al gehad ;) En wie weet kan ik wel de hele schuld kwijtgescholden krijgen, maar dat is alleen een financiële zorg minder, je blijft dan zitten met geen diploma en dan moet ik fulltime werken in de retail ofzo want ik ga geen nieuwe studie meer volgen, dat weet ik nu al.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:16:06 #55
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161944663
"Hoi, mijn naam is Deezertje en ik heb ASS. Ik vind het soms moeilijk om met mensen om te gaan, maar ik wil het graag. Hopelijk kan ik samen met jullie leren mezelf te verbeteren".

Tip voor jezelf introduceren bij een SoVa cursus of praatgroep voor autisten.

Graag gedaan, geen dank.
1 + 1 = blauw
pi_161944693
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:12 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die gaan mijn scriptie en opdrachten niet maken :) Dat moet ik echt zelf. Over 4 weken is de deadline, over 8 weken de herkansing. Ik heb er goede hoop in (nu niet, dan nooit niet) maar ondanks de positiviteit van mijn afstudeerbegeleider over mijn scriptie, kijkt ie 'm niet na. En je moet 'maar' een 6 halen, dus in mijn hoofd ben ik er nog niet.
Als dat is wat je nu wil, alleen scriptie en studie, zou je je dan niet beter daarop focussen en hier even wegblijven? Wij gaan je scriptie ook niet schrijven namelijk. Dus wij kunnen je ook niet helpen.

Aangezien je hier nu toch bezig bent over eenzaamheid, vrienden, aansluiting, relaties en toch bij elke raad die gegeven wordt een reden hebt om er niets mee te doen.
pi_161944778
quote:

[..]

Oke dan is het simpel. Maak je studie af en bel de psycholoog. Kan je ook nu alvast doen, als de wachtlijsten zo lang zijn kan je toch pas na je afstuderen terecht.

En niet miepen over geld, je maakt nauwelijks kosten en zie het als een investering in jezelf. Met een diploma heb je bovendien geen studieschuld, dus niks te klagen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:30:06 #58
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161944834
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:17 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Films en series kijken, meisjes afluisteren in het OV en stelletjes veroordelen voor hun keuze voor elkaar.
Met dat eerste moet je in elk geval genoeg materiaal hebben om over te praten met mensen.
Oh.
pi_161945248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Met dat eerste moet je in elk geval genoeg materiaal hebben om over te praten met mensen.
Precies. Genoeg mensen die films en series kijken, er zijn vast wel mensen die daar over willen meepraten. Kan me niet voorstellen dat niemand het zelfde leuk vindt, tenzij je kinderfilms kijkt ofzo.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:17:32 #60
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161945350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Precies. Genoeg mensen die films en series kijken, er zijn vast wel mensen die daar over willen meepraten. Kan me niet voorstellen dat niemand het zelfde leuk vindt, tenzij je kinderfilms kijkt ofzo.
Niks mis met kinderfilms.

The Lion King _O_
Oh.
pi_161945394
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Niks mis met kinderfilms.

The Lion King _O_
Die keek ik ook als kind, maar ik doelde meer op een film die je als volwassene nooit zou kijken.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:25:02 #62
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161945442
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Die keek ik ook als kind, maar ik doelde meer op een film die je als volwassene nooit zou kijken.
Maar het is in elk geval zo dat Deezertje daar dan wel over kan praten met mensen als opening. Iedereen kijkt wel iets van films en series.

Vanuit daar kan je dan meer gespreksonderwerpen aanboren. Blijft alleen het punt dat het Deezertje totaal niet boeit wat anderen kijken of doen...
Oh.
pi_161945452
Jazeker, dat is ook een goed onderwerp. Maar goed, ik stel voor dat Deezer zich pas weer meldt als zijn studie klaar is en hij de huisarts heeft gebeld voor doorverwijzing naar de psycholoog.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:28:49 #64
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161945468
Hij zal zich zo wel melden met een verhaal dat hij stelletjes in de trein zag en dat hij zich daardoor eenzaam voelt.
Oh.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:29:33 #65
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161945475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:26 schreef DoubleDip het volgende:
Jazeker, dat is ook een goed onderwerp. Maar goed, ik stel voor dat Deezer zich pas weer meldt als zijn studie klaar is en hij de huisarts heeft gebeld voor doorverwijzing naar de psycholoog.
Maar dan heeft FOK! zo weinig te doen... ;(
1 + 1 = blauw
pi_161945519
Ga vandaag naar een feestje ofzo

Zoveel meisjes overal op straat!

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2016 15:36:19 ]
pi_161949557
Ik merk dat angst toch nog overheerst hier. Met nog 4 weken tot de deadline zakt de moed mij letterlijk in de schoenen. Mijn scriptie is nagenoeg af op een paar cosmetische zaken als verwijzingen, literatuurlijst maken e.d. Inhoudelijk zit het volgens de begeleider wel goed, maar toch voelt het vreemd om het straks op te sturen en een cijfer te krijgen. Angst is natuurlijk dat het niet goed is. Zelfde als met de opdrachten.. die kunnen eigenlijk niet fout gaan ook niet qua compensaties die ik nog heb staan, maar toch afhankelijk van de beoordeling van de docent. Er hoeft maar 1 ding onvoldoende terug te komen en het hele feest gaat niet door of wordt met een maand uitgesteld. Volgende week staat in het teken van de opdrachten. Ik wil morgen, zaterdag en zondag echt mijn scriptie afmaken zodat ik hem kan opsturen voor advies (vangnet vóór de beoordeling) en daarna definitief in kan leveren. En het is gewoon verdomde jammer dat die (on)terechte angst in mijn hoofd het wint van mijn capaciteiten en het feit dat ik er bijna ben en als ik het nu niet afmaak, ben ik nergens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Deezertje op 05-05-2016 20:31:33 ]
pi_161950256
Wat is nou een maand uitloop als je al twéé jaar bezig bent met die stomme scriptie? Op een gegeven moment wil je er toch wel vanaf zijn? Als je begeleider geen enorme kneus is had hij het echt wel gezegd als het niet goed was.

Gewoon verstand op 0 en inleveren die handel. Wat heb je te verliezen? Vind je zelf dan echt niet dat het wel eens lang genoeg heeft geduurd?
pi_161950519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:49 schreef DoubleDip het volgende:
Wat is nou een maand uitloop als je al twéé jaar bezig bent met die stomme scriptie? Op een gegeven moment wil je er toch wel vanaf zijn? Als je begeleider geen enorme kneus is had hij het echt wel gezegd als het niet goed was.

Gewoon verstand op 0 en inleveren die handel. Wat heb je te verliezen? Vind je zelf dan echt niet dat het wel eens lang genoeg heeft geduurd?
Voor mij is elke dag dat het nog duurt te lang. Alleen in mijn kop krijg ik maar weinig positiviteit binnen. In feite is alles al goed, maar formeel moet het nog worden ingeleverd en alles netjes met verwijzingen, inhoudsopgave e.d. afgemaakt worden. De opdrachten vergt wel wat meer werk , maar ook hier: zeker haalbaar want de opdrachten die ik wél heb ingeleverd voorgaande jaren zijn beduidend lastiger geweest. Ik wil gewoon wat inleveren zodat ik een cijfer krijg en weet of het goed of slecht is.
pi_161953327
quote:

[..]

Waarom ¤2000? als je na een maand afstudeert betaal je toch zeker ook alleen voor die maand collegegeld?
pi_161953902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:38 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Waarom ¤2000? als je na een maand afstudeert betaal je toch zeker ook alleen voor die maand collegegeld?
Er zijn hier vaste datums voor afstuderen, 3x per jaar. Dus als ik na de zomer verder moet, ben ik 4 maanden lesgeld kwijt dus zo'n 700 euro en dat is zonde want je krijgt er niks voor terug. Maar ik ben gewoon bang om te falen nu alles zo dichtbij komt, in theorie is het haalbaar, in de praktijk ook maar het kost mentaal gewoon een paar flinke stappen. Zoals gezegd zijn er eerdere toetsen en opdrachten die veel lastiger waren en die ik 'gewoon' heb gehaald. Ook heb ik redelijk wat cijfers om te compenseren, dus zakken kan haast niet, maar je moet wel wat inleveren.. Tevens kijken ze mijn stukken pas na de deadline na, dus eerder opsturen heeft geen zin en je kan beter tot de laatste dag wachten en het nog extra laten checken e,d.
pi_161954224
Je weet dat het kan lukken, dus gaan met die banaan. Gewoon doen en niet afwachten. Over een maand ben je er blij om.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:02:05 #73
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161955959
Luistert: maak het gewoon af. Je hebt niets, maar dan ook niets te verliezen en je kans op winnen is algemeen gezien minimaal. Doe iets, wat dan ook, want het kan alleen maar beter worden.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:59:01 #74
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161956194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn collega's waren toen mijn enige sociale contacten en aanspreekpunt. Maar die waren allemaal 30+, hadden kinderen, relaties e.d. dus had ook niet veel om over mee te praten.
Heb je dat met mensen van begin 20 wel dan? Ik lees opnieuw enorm veel excuses en beperkingen terwijl het allemaal echt niet zo moeilijk hoeft te zijn. Iets met interesse in anderen tonen en een open mind hebben naar nieuwe ervaringen en mogelijke nieuwe hobby's/interesses...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
pi_161956613
Je denkt teveel na, ook als je het niet haalt is dat niet het einde van de wereld. Weet wel dat als hij dan zijn HBO heeft, werk zoeken wel een opgave wordt. Werk in de journalistiek ligt niet voor het oprapen.

Dat hij journalistiek studeert hoeft niet per se te betekenen dat hij ook iets wil doen in die sector. Misschien wil hij liever in een bar of zo werken?
pi_161956752
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 05:28 schreef syndroom het volgende:
Je denkt teveel na, ook als je het niet haalt is dat niet het einde van de wereld. Weet wel dat als hij dan zijn HBO heeft, werk zoeken wel een opgave wordt. Werk in de journalistiek ligt niet voor het oprapen.

Dat hij journalistiek studeert hoeft niet per se te betekenen dat hij ook iets wil doen in die sector. Misschien wil hij liever in een bar of zo werken?
Het hebben van het papiertje opent een hoop deuren die anders erg goed op slot zitten. Met dat papiertje toont hij aan over hbo denk- en werkniveau te beschikken zodat hij ook in andere vakgebieden een kans maakt.

Richt jij je aandacht nou maar lekker op jezelf, daar is genoeg te behalen.
pi_161957575
quote:

Hij kan zeker wat anders willen doen buiten zijn sector, maar met hbo journalistiek heb je niet veel te willen. Maar werken in de horeca, kassen, call centers behoren zeker tot de mogelijkheden.
pi_161957619
quote:

Met alleen een middelbare schooldiploma kan je bijzonder weinig. Ja, stomme uitzendbaantjes, is dat wat je wilt? Beter gaat hij die studie afmaken, want volgens mij kan hij dat best. Dat het moeilijk is om werk te vinden is een ander verhaal. Er zijn genoeg mensen die iets anders gaan doen dan waar ze voor opgeleid zijn.
pi_161957649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Er zijn hier vaste datums voor afstuderen, 3x per jaar. Dus als ik na de zomer verder moet, ben ik 4 maanden lesgeld kwijt dus zo'n 700 euro en dat is zonde want je krijgt er niks voor terug. Maar ik ben gewoon bang om te falen nu alles zo dichtbij komt, in theorie is het haalbaar, in de praktijk ook maar het kost mentaal gewoon een paar flinke stappen. Zoals gezegd zijn er eerdere toetsen en opdrachten die veel lastiger waren en die ik 'gewoon' heb gehaald. Ook heb ik redelijk wat cijfers om te compenseren, dus zakken kan haast niet, maar je moet wel wat inleveren.. Tevens kijken ze mijn stukken pas na de deadline na, dus eerder opsturen heeft geen zin en je kan beter tot de laatste dag wachten en het nog extra laten checken e,d.
Faalangst. Hebben wel meer mensen last van.

Misschien dat je er op die cursus (PE?) aan kunt werken?
pi_161957755
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:31 schreef Koral het volgende:

[..]

Faalangst. Hebben wel meer mensen last van.

Misschien dat je er op die cursus (PE?) aan kunt werken?
Jep, alleen loopt die cursus door tot na de deadline dus de vruchten pluk ik dan later. Maar vandaag ga ik ervoor!
pi_161958915
Je hebt geen angst over; "Dat je scriptie niet goed is". Je hebt angst voor; "Dat het wel goed is"

Want dan word je geforceerd om uit je comfort zone te stappen en naar een nieuw/ander deel van je leven te gaan.

Dat is nieuw, anders, je moet op jezelf, aan het werk, weg bij mammie, etc etc.
pi_161959216
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jep, alleen loopt die cursus door tot na de deadline dus de vruchten pluk ik dan later. Maar vandaag ga ik ervoor!
Je kunt er tussendoor toch ook iets aan hebben?

Nog iets gedaan bij bevrijdingsdag?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:58:13 #83
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161959694
quote:

Jij denkt te weinig na over jezelf. Ga je daar maar op richten.
1 + 1 = blauw
pi_161961863
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:09 schreef j1nxnl het volgende:
Je hebt geen angst over; "Dat je scriptie niet goed is". Je hebt angst voor; "Dat het wel goed is"

Want dan word je geforceerd om uit je comfort zone te stappen en naar een nieuw/ander deel van je leven te gaan.

Dit is het gewoon.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:56:14 #85
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161963298
Ja helemaal mee eens. En dan kan je ook niet meer zeggen dat je student bent dus voor je gevoel minder kans op jonge meisjes
pi_161964081
Deezertje heeft ook ouders die zijn eigen risico kunnen betalen. Als mijn kind naar mij toe zou komen omdat hij geld nodig heeft voor gespecialiseerd hulp en heel dom zijn eigen risico heeft verhoogd, dan zou ik natuurlijk het hem geven. Gezondheid gaat namelijk toch wel voor alles.

SPOILER
pi_161964703
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:38 schreef Mathemaat het volgende:
Deezertje heeft ook ouders die zijn eigen risico kunnen betalen. Als mijn kind naar mij toe zou komen omdat hij geld nodig heeft voor gespecialiseerd hulp en heel dom zijn eigen risico heeft verhoogd, dan zou ik natuurlijk het hem geven. Gezondheid gaat namelijk toch wel voor alles.

SPOILER
Volgens mij heeft Deezer een goedgevulde spaarrekening waar hij best een deel van kan missen. Neemt niet weg dat het veel geld is, maar ook als zijn ouders meebetalen kan het makkelijk.
pi_161965635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:09 schreef j1nxnl het volgende:

Dat is een heel andere manier om naar je afstuderen te kijken Deezer. Wat vind jij van deze post?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161966160
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:39 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat is een heel andere manier om naar je afstuderen te kijken Deezer. Wat vind jij van deze post?
Daar zit inderdaad een deel waarheid in. Net de verwijzingen afgerond en morgen de laatste twee dingen afronden en dan scriptie opsturen ter advies voordat ik hem definitief laat voorzien van een cijfer. Blijft eng: Ondanks een redelijk goede kans bestaat de mogelijkheid dat de scriptie over moet alsnog, dus hopelijk heb ik wat aan het advies komende week.

Opdrachten gaat nog even pushen worden onder andere een vlammende uiteenzetting in het Engels schrijven..

De opdrachten blijven het zelfde maar in het negatiefste geval van mijn scriptie een nieuw onderwerp kiezen trek ik echt niet meer en dan gooi ik de handdoek in de ring. Maar goed ik hoor deze maand de échte haalbaarheid van mijn scriptie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Deezertje op 06-05-2016 17:50:06 ]
pi_161967377
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Deezer een goedgevulde spaarrekening waar hij best een deel van kan missen. Neemt niet weg dat het veel geld is, maar ook als zijn ouders meebetalen kan het makkelijk.
Nou, dan denk ik dat we tot een consensus zijn gekomen met heel Fok.

Fokstappenplan voor Deezertje:
Stap 1
• Zoek specialistische hulp met als hulpvraag: ik heb geen langdurige vriendschappen gehad en wil graag op een dag een relatie. Laat ouders het betalen of betaal zelf uit je dikke spaarvarken.
• Een total-make-over. Neem een volwassener kapsel, scheer je gezicht en draag volwassener kleding. Zoek sociaal-succesvolle rolmodellen hiervoor.
• Ga gewichtheffen als sport.
• Rond je studie af.
Stap 2
• Sluit aan bij een vereniging met ASS'ers om lotgenoten en sociaal-succesvolle rolmodellen te vinden.
• Verdiep in ASS en leer jezelf te accepteren en er naar te gedragen
• Zoek werk en verhuis.
• Sluit aan bij verenigingen voor rustige hobby's en biecht op dat je ASS hebt en probeer er klein beetje voor te compenseren en jezelf te laten accepteren.
Stap 3 wanneer je vriendschappen begint te sluiten
• Gebruik vorige ervaringen om een compensatie- en actieplan te vinden voor overprikkeling hetzij sociaal of werk of andere dingen.
• Sluit aan bij socialere verenigingen.
• Probeer één of twee hechte vriendschappen op te bouwen.
Stap 4 daten
• Word actief op datingsites.
• Ga in op vrouwen met wie je vrienden bent en die interesse in je tonen.

De GGZ en opbouwende ervaring vult de details van dit plan in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mathemaat op 06-05-2016 18:04:28 ]
pi_161968072
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daar zit inderdaad een deel waarheid in. Net de verwijzingen afgerond en morgen de laatste twee dingen afronden en dan scriptie opsturen ter advies voordat ik hem definitief laat voorzien van een cijfer. Blijft eng: Ondanks een redelijk goede kans bestaat de mogelijkheid dat de scriptie over moet alsnog, dus hopelijk heb ik wat aan het advies komende week.

Opdrachten gaat nog even pushen worden onder andere een vlammende uiteenzetting in het Engels schrijven..

De opdrachten blijven het zelfde maar in het negatiefste geval van mijn scriptie een nieuw onderwerp kiezen trek ik echt niet meer en dan gooi ik de handdoek in de ring. Maar goed ik hoor deze maand de échte haalbaarheid van mijn scriptie.
Ja er is een kans, maar als ik het zo hoor is je begeleider niet negatief. Dus dat gaat wel lukken. Opdrachten ook, want als je de rest kan dan moet dit ook lukken, zeker als het niet de moeilijkste dingen zijn. Kan je er mooi volgende week mee beginnen en dan de laatste afrondende dingen voor je scriptie.
pi_161968337
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja er is een kans, maar als ik het zo hoor is je begeleider niet negatief. Dus dat gaat wel lukken. Opdrachten ook, want als je de rest kan dan moet dit ook lukken, zeker als het niet de moeilijkste dingen zijn. Kan je er mooi volgende week mee beginnen en dan de laatste afrondende dingen voor je scriptie.
Ja het doel is ook morgen de scriptie op te sturen, volgende week de opdrachten in te leveren en dan de cijfers terugkrijgen voor de deadline. Dan weet ik of het haalbaar is of niet. Voor de opdrachten heb ik zelfs nog cijfers om te compenseren, maar je moet wel wat inleveren ;) Ik heb gewoon zo'n last van faalangst, ook omdat ik soms over zaken te makkelijk denk en het dan keihard kan aankomen als ik faal en een andere keer weer te moeilijk en heb ik mij voor niks druk gemaakt.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:00:13 #93
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161968395
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je gooit de handdoek? Kom op zeg, gedraag je eens als een man. Mijn bachelorthesis indertijd is door een heel knullige reden afgekeurd waarna ik tot twee keer toe volledig opnieuw begonnen ben (bij de tweede ontbrak me de motivatie) en toch heb ik doorgezet en ben ik nu twee mastertitels rijker. Het is misschien klote als dat gebeurd maar je hebt er alleen jezelf mee door op te geven. Ik ben in ieder geval blij dat ik dat niet gedaan heb.
pi_161968488
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:00 schreef yats het volgende:

[..]

Je gooit de handdoek? Kom op zeg, gedraag je eens als een man. Mijn bachelorthesis indertijd is door een heel knullige reden afgekeurd waarna ik tot twee keer toe volledig opnieuw begonnen ben (bij de tweede ontbrak me de motivatie) en toch heb ik doorgezet en ben ik nu twee mastertitels rijker. Het is misschien klote als dat gebeurd maar je hebt er alleen jezelf mee door op te geven. Ik ben in ieder geval blij dat ik dat niet gedaan heb.
Dat inderdaad. Mijn bachelorscriptie is aanvankelijk ook afgekeurd. Het jaar daarna nog een keer gedaan en een totaal ander onderwerp gekozen, toen gewoon geslaagd met een ruime voldoende. Als je zelfs volgende week al die opdrachten kan inleveren dan is het echt appeltje-eitje.

Oh en voor wat daarna komt: ik zag deze vacature. Je moet communicatief goed zijn, maar wie weet wat het oplevert. Niet geschoten is altijd mis en hoe eerder je begint met zoeken, hoe beter.

https://www.werkenvoorned(...)tm_campaign=vacature
pi_161968624
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:00 schreef yats het volgende:

[..]

Wat was die knullige reden dan? En ik meen het echt hoor. Ik hik nu al twee jaar tegen het afstuderen aan en ik heb echt geen energie meer voor een nieuw onderwerp, nieuw onderzoek, nieuwe interviews afnemen etc. Meer is er uit dit onderwerp ook niet te halen. Als mijn scriptie straks goedgekeurd is maar de opdrachten falen, ga ik lekker op vakantie en knal na de zomer die opdrachten eruit. Mochten ze allebei falen, dan kap ik. En ja dat voelt enorm klote, maar ik martel mezelf nu al maanden. Geef mij een mondeling examen over het onderwerp en ik slaag 100%.
pi_161969320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat was die knullige reden dan? En ik meen het echt hoor. Ik hik nu al twee jaar tegen het afstuderen aan en ik heb echt geen energie meer voor een nieuw onderwerp, nieuw onderzoek, nieuwe interviews afnemen etc. Meer is er uit dit onderwerp ook niet te halen. Als mijn scriptie straks goedgekeurd is maar de opdrachten falen, ga ik lekker op vakantie en knal na de zomer die opdrachten eruit. Mochten ze allebei falen, dan kap ik. En ja dat voelt enorm klote, maar ik martel mezelf nu al maanden. Geef mij een mondeling examen over het onderwerp en ik slaag 100%.
Stel dat je scriptie afgekeurd wordt. Laten we aannemen dat het goed zit, maar stel. Dan heb je dus geen diploma, als je er dan echt mee ophoudt. Wat ga je dan doen met je leven? Uitzendwerk? Uitkering trekken? (Kom je wss niet voor in aanmerking want je moet wel een X aantal jaar gewerkt hebben dacht ik) Kortom: mocht het doemscenario werkelijkheid worden: welke kant gaat je leven dán op? Ga je dan echt stoppen, zodat al die moeite voor niks is geweest? Ik mag toch hopen dat je daar niet aan toe geeft.
pi_161969531
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Stel dat je scriptie afgekeurd wordt. Laten we aannemen dat het goed zit, maar stel. Dan heb je dus geen diploma, als je er dan echt mee ophoudt. Wat ga je dan doen met je leven? Uitzendwerk? Uitkering trekken? (Kom je wss niet voor in aanmerking want je moet wel een X aantal jaar gewerkt hebben dacht ik) Kortom: mocht het doemscenario werkelijkheid worden: welke kant gaat je leven dán op? Ga je dan echt stoppen, zodat al die moeite voor niks is geweest? Ik mag toch hopen dat je daar niet aan toe geeft.
Dat ligt er aan hoe de andere zaken zijn verlopen. In principe rond ik de cursus voldoende af en een paar opdrachten haal ik sowieso wel. Dan is het dus alleen die scriptie nog, aanpassen prima maar echt compleet over heb ik nu de kracht niet meer voor. Bovendien: wat moet je na de zomer doen dan als echt alleen dat overblijft? Sowieso ben je dan drie maanden verder (november) en ik heb nu al bijna geen dagindeling.
pi_161969636
Ik was hier aan het reageren, maar laten we hier niet te veel op doorgaan. Eerst maar eens afwachten. Mocht de boel afgekeurd worden dan praten we hier wel verder over oké? Want zoals het er nu uit ziet is deze discussie niet nodig. In ieder geval nu (nog) niet.
pi_161969690
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:56 schreef DoubleDip het volgende:
Ik was hier aan het reageren, maar laten we hier niet te veel op doorgaan. Eerst maar eens afwachten. Mocht de boel afgekeurd worden dan praten we hier wel verder over oké? Want zoals het er nu uit ziet is deze discussie niet nodig. In ieder geval nu (nog) niet.
Nee, maar dat is ook mijn angst die weer boven komt drijven. Ik ben vaker in mijn leven teleurgesteld door mensen die zeiden dat het allemaal goed kwam en puntje bij paaltje ging het dan net ook even anders. Feit blijft: inleveren en afwachten.
pi_161969742
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar dat is ook mijn angst die weer boven komt drijven. Ik ben vaker in mijn leven teleurgesteld door mensen die zeiden dat het allemaal goed kwam en puntje bij paaltje ging het dan net ook even anders. Feit blijft: inleveren en afwachten.
Precies dat laatste. Geef maar weer een update zodra alles is ingeleverd en als er cijfers binnen komen.

Teleurstellingen enzo dat snap ik allemaal wel, maar een docent is als het goed is een professional die zoiets niet zou doen. Ik weet uit ervaring dat sommige docenten in het geheel niet communiceren, maar als je nu al verteld wordt dat het er goed uit ziet neem ik aan dat degene die dat zegt capabel genoeg is om een oordeel te vellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')