abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:30:22 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161976702
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik wil niet meer stilstaan, maar elke nieuwe stap is een uitdaging. Ik heb alleen geen 'huiswerk' meer maar daar komen huishoudelijke taken voor in de plaats denk ik.
Ik bedoel, hoeveel weken rust. Wanner solliciteren. Wanneer wil je t huis uit zijn. Of wanneer je aan t werk wilt zijn. Dus in die zin een tijdspad.
pi_161976727
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En weer een nietszeggend antwoord... Je kunt je wensen hier blijven neerzetten, maar zonder uitvoerbaar stappenplan (wat je ook gaat UITVOEREN) blijft je leventje zich in hetzelfde cirkeltje ronddraaien.

Enne... Een leven opbouwen doe je voor jezelf, niet voor een ander.
Een leven bouw je op als je weet wat je wilt. Ik moet straks een heel stuk schrijven hoe ik mijn toekomst als 'professional' zie, wat ik geleerd heb etc. puur omdat dat hoort als je je papiertje wilt, of je nou verder wil in het vak of niet. Ik doe deze studie ook maar omdat ik er wel goed in schijn te zijn maar verder ook geen flauw idee heb of ik ooit een 'normaal' leven kan leiden. Ik ben in ieder geval niet van plan mijn hele leven alleen te blijven.
pi_161976764
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik bedoel, hoeveel weken rust. Wanner solliciteren. Wanneer wil je t huis uit zijn. Of wanneer je aan t werk wilt zijn. Dus in die zin een tijdspad.
Ik wil wel snel het huis uit ja, maar ook dat hangt samen met wel of geen baan (meer inkomen = sneller een woning) want huurwoning bemachtigen gaat zeer traag.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:33:36 #129
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161976795
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik wil wel snel het huis uit ja, maar ook dat hangt samen met wel of geen baan (meer inkomen = sneller een woning) want huurwoning bemachtigen gaat zeer traag.
Fijn dat je altijd maar half antwoord geeft. Of eig een kwart...
pi_161976828
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Top journalist, deze man ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161976874
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet weet hoe ik de rest van mijn leven zie. Het enige is dat er dan geen schuld meer is en ik een diploma rijker ben. Ik kan wel roepen: september hoop ik aan het werk te zijn, maar of ik wel zo geschikt ben voor welke werkplek dan ook is nog maar de vraag.
pi_161976984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een leven bouw je op als je weet wat je wilt. Ik moet straks een heel stuk schrijven hoe ik mijn toekomst als 'professional' zie, wat ik geleerd heb etc. puur omdat dat hoort als je je papiertje wilt, of je nou verder wil in het vak of niet. Ik doe deze studie ook maar omdat ik er wel goed in schijn te zijn maar verder ook geen flauw idee heb of ik ooit een 'normaal' leven kan leiden. Ik ben in ieder geval niet van plan mijn hele leven alleen te blijven.
Wat betekent normaal leven voor jou?
Hoe ziet je dag er dan uit, waar woon je, met wie woon je, wat eet je, hoe breng je je dag door?
Vervolgvraag: wat heb je nodig om dit te bereiken? Concreet beschreven, in kleine, uitvoerbare stappen.

Op die manier krijg je in beeld hoe je leven eruit gaat zien.

Maar iets in me zegt dat deze oefening voor jou ingewikkeld en ongrijpbaar is. En dat komt waarschijnlijk door je ASS.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161977040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik nog niet weet hoe ik de rest van mijn leven zie. Het enige is dat er dan geen schuld meer is en ik een diploma rijker ben. Ik kan wel roepen: september hoop ik aan het werk te zijn, maar of ik wel zo geschikt ben voor welke werkplek dan ook is nog maar de vraag.
Dit zijn vragen die iedere bijna afgestudeerde heeft. Hoe komt het toch dat jij topic na topic na topic erover opent en geen stap verder komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161977139
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:40 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat betekent normaal leven voor jou?
Hoe ziet je dag er dan uit, waar woon je, met wie woon je, wat eet je, hoe breng je je dag door?
Vervolgvraag: wat heb je nodig om dit te bereiken? Concreet beschreven, in kleine, uitvoerbare stappen.

Op die manier krijg je in beeld hoe je leven eruit gaat zien.

Maar iets in me zegt dat deze oefening voor jou ingewikkeld en ongrijpbaar is. En dat komt waarschijnlijk door je ASS.
Een normaal leven is: geboren, school, middelbare school, vervolgopleiding, op jezelf gaan, een baan krijgen en ondertussen werk je aan je sociale contacten en je leven naast je baan. De meeste mensen komen vanzelf in een relatie, gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen en vandaaruit krijgt alles weer een nieuwe dimensie. Heb je geen kinderen, dan moet je jezelf of elkaar altijd maar bezighouden en vooral els je alleen bent kan je dan nog weleens denken: waar doe ik het allemaal voor?

Hoe dit te bereiken. Nou door toch maar een diploma te halen (wat moet ik anders met mijn tijd doen nu) zodat ik een grotere kans krijg op een baan zodat ik op mezelf kan gaan wonen en sterker sta als ik eindelijk weer eens ga daten. Doe ik dit allemaal niet, dan is een levensloopbegeleiding nog de enige manier om niet ongewenst een einde aan mijn leven te maken.
pi_161977189
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dit zijn vragen die iedere bijna afgestudeerde heeft. Hoe komt het toch dat jij topic na topic na topic erover opent en geen stap verder komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn ASS misschien, maar ook het gevoel alleen over te blijven (het is nog steeds niet gekomen terwijl het merendeel op mijn leeftijd wel een relatie heeft, of gehad) en je dus heel erg op jezelf aangewezen bent: wat wil ik met mijn leven (alles kost geld, dus als je dat niet hebt moet er geld komen voordat je leuke dingen kan gaan ondernemen).
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:03:06 #137
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161977619
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Een normaal leven is: geboren, school, middelbare school, vervolgopleiding, op jezelf gaan, een baan krijgen en ondertussen werk je aan je sociale contacten en je leven naast je baan. De meeste mensen komen vanzelf in een relatie, gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen en vandaaruit krijgt alles weer een nieuwe dimensie. Heb je geen kinderen, dan moet je jezelf of elkaar altijd maar bezighouden en vooral els je alleen bent kan je dan nog weleens denken: waar doe ik het allemaal voor?

Hoe dit te bereiken. Nou door toch maar een diploma te halen (wat moet ik anders met mijn tijd doen nu) zodat ik een grotere kans krijg op een baan zodat ik op mezelf kan gaan wonen en sterker sta als ik eindelijk weer eens ga daten. Doe ik dit allemaal niet, dan is een levensloopbegeleiding nog de enige manier om niet ongewenst een einde aan mijn leven te maken.
Jij moet echt heel dringend naar een goede psycholoog want jij hebt een heel erg raar beeld van de wereld.
Jij gaat het wel best vinden om lekker met een uitkering op de bank te gaan hangen bij pap en mam thuis. Je roept van ik wil vooruit maar je doet er helemaal niets voor. Jij denkt dat andere mensen alles zomaar aan komt waaien? Nou vergeet het maar! Echt ik snap jou niet hoor, je ASS even niet mee tellende ben je een gezonde jonge vent en je onderneemt totaal niets! Je kijkt wat films en series, staart naar mensen en dat is het wel. Ik snap echt niet dat dat gezeik over geld je tegen blijft houden om hulp te zoeken hoor want waarom wil je in godsnaam zo leven! Dat wil je niet? Nou hou dan op over geld te mekkeren en laat je naar een psycholoog sturen. En niet de smoesjes van ja ik wil eerst weten hoe mijn studie af gaat lopen want ookal studeer je af met de hoogst mogelijke cijfers, er gaat niets veranderen zonder hulp. Ookal zak je hopeloos, er gaat niets veranderen zonder hulp.
En jij blijft ook eindeloos in je eigen smoesjes geloven en neemt toch niets van anderen aan dus waarom ik dit typ.........geen flauw idee
pi_161977712
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:03 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Jij moet echt heel dringend naar een goede psycholoog want jij hebt een heel erg raar beeld van de wereld.
Jij gaat het wel best vinden om lekker met een uitkering op de bank te gaan hangen bij pap en mam thuis. Je roept van ik wil vooruit maar je doet er helemaal niets voor. Jij denkt dat andere mensen alles zomaar aan komt waaien? Nou vergeet het maar! Echt ik snap jou niet hoor, je ASS even niet mee tellende ben je een gezonde jonge vent en je onderneemt totaal niets! Je kijkt wat films en series, staart naar mensen en dat is het wel. Ik snap echt niet dat dat gezeik over geld je tegen blijft houden om hulp te zoeken hoor want waarom wil je in godsnaam zo leven! Dat wil je niet? Nou hou dan op over geld te mekkeren en laat je naar een psycholoog sturen. En niet de smoesjes van ja ik wil eerst weten hoe mijn studie af gaat lopen want ookal studeer je af met de hoogst mogelijke cijfers, er gaat niets veranderen zonder hulp. Ookal zak je hopeloos, er gaat niets veranderen zonder hulp.
En jij blijft ook eindeloos in je eigen smoesjes geloven en neemt toch niets van anderen aan dus waarom ik dit typ.........geen flauw idee
Waarom leef jij dan? Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
pi_161977880
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
Dat merken we. Zo te lezen voel je er blijkbaar wel goed bij om geen vrienden en geen relatie te hebben aangezien jij maar cirkeltjes blijft draaien.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:12:57 #140
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161977891
quote:

[..]

Waarom leef jij dan? Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
Jazeker wel en daarom hebben mensen plannen/doelen/dromen/ambities/vrienden om leuke dingen mee te doen.
Jij klaagt enorm veel en mensen zeggen constant tegen je ga dan naar een psycholoog maar dan ga je weer lopen klagen over geld. En als je nou droog brood moet eten is het iets anders maar je woont thuis nota bene! En je hebt genoeg geld dus het is gewoon zo zonde om dat niet aan te pakken alleen maar om dat domme rot geld
pi_161978056
quote:
Iedereen wil toch vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt?
Daarom leidt iedereen een eigen leventje en val jij buiten de boot, aangezien jij geen leuk persoon bent om mee om te gaan.

Het cirkeltje is rond jongens:

Iedereen moet toch vooral lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt, en blijkbaar voelen we er goed bij om niet met Deezertje om te gaan om hoe hij is en blijkbaar voelt Deezertje er goed bij om geen vrienden en geen relatie te hebben want het is niet de schuld van hemzelf of zijn ASS, maar altijd van de ander of iets anders.

Het topic kan op slot.

[ Bericht 0% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 07-05-2016 00:26:08 ]
pi_161978706
Wij willen geen kinderen en vinden het geweldig om onszelf en elkaar 'bezig te houden' . Wat een rare observatie ook weer, negativiteit druipt er vanaf, die woordkeuze. Je houdt jezelf of elkaar niet bezig : je leeft.
Ja doei.
pi_161981320
Kruip eens uit die slachtofferrol, je studie afronden is geen keuze, dat moet je doen. Klaar.

Denk eens aan je ouders? Die hebben jou 5 jaar lang gefaciliteerd en dan ga jij opgeven met de eindstreep in zicht?
pi_161981338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn ASS misschien, maar ook het gevoel alleen over te blijven (het is nog steeds niet gekomen terwijl het merendeel op mijn leeftijd wel een relatie heeft, of gehad) en je dus heel erg op jezelf aangewezen bent: wat wil ik met mijn leven (alles kost geld, dus als je dat niet hebt moet er geld komen voordat je leuke dingen kan gaan ondernemen).
Maar je hebt geld, geen lasten en straks een hbo papiertje. Echt, die obsessie met geld is ongezond. Geld is om van te leven, meer niet.
pi_161981432
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:08 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Maar je hebt geld, geen lasten en straks een hbo papiertje. Echt, die obsessie met geld is ongezond. Geld is om van te leven, meer niet.
Ik kan me wel voorstellen als je altijd al met weinig moet rondkomen je daar extra zuinig mee bent. Hij heeft zeker een punt, zonder geld kun je geen dingen ondernemen waarmee je andere mensen, leeftijdsgenoten kunt ontmoeten.

Ergens zul je die dure kleding en verzorgingsproducten van moeten financieren, vrouwen trekken hun neus op voor mannen in goedkope kleding. Dus geld is zeker wel belangrijk om je kansen te vergroten op de relatiemarkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door syndroom op 07-05-2016 08:29:10 ]
pi_161981452
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:06 schreef sibella2 het volgende:
Kruip eens uit die slachtofferrol, je studie afronden is geen keuze, dat moet je doen. Klaar.

Denk eens aan je ouders? Die hebben jou 5 jaar lang gefaciliteerd en dan ga jij opgeven met de eindstreep in zicht?
Ik ben meer bang dat alles straks voor niks is geweest als het niet goed terugkomt. Dan moet ik opnieuw aan de bak en na 2 jaar en onzeker over je eigen studie is dat geen fijn vooruitzicht. Inleveren = cijfer krjjgen.
pi_161981490
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben meer bang dat alles straks voor niks is geweest als het niet goed terugkomt. Dan moet ik opnieuw aan de bak en na 2 jaar en onzeker over je eigen studie is dat geen fijn vooruitzicht. Inleveren = cijfer krjjgen.
Dat komt omdat je twee jaar lang hebt lopen uitstellen. Als je die scriptie er in de gewone tijd door had geknald was je nu ook al klaar met een eventueel 2e of zelfs 3e onderwerp.

Je hebt dit allemaal aan jezelf te danken.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:33:21 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161981501
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:21 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen als je altijd al met weinig moet rondkomen je daar extra zuinig mee bent. Hij heeft zeker een punt, zonder geld kun je geen dingen ondernemen waarmee je andere mensen, leeftijdsgenoten kunt ontmoeten.

Ergens zul je die dure kleding en verzorgingsproducten van moeten financieren, vrouwen trekken hun neus op voor mannen in goedkope kleding. Dus geld is zeker wel belangrijk om je kansen te vergroten op de relatiemarkt.
Genoeg vrouwen die dat geen reet boeit.
Onverzorgde mannen wel, maar goedkopere kleding en verzorgingsproducten staat niet gelijk aan er onverzorgd uit zien
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161981527
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:21 schreef syndroom het volgende:

[..]

Waar haal je deze onzin nou weer vandaan? Je moet niet alles geloven wat je op internet leest.
pi_161981530
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:31 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat komt omdat je twee jaar lang hebt lopen uitstellen. Als je die scriptie er in de gewone tijd door had geknald was je nu ook al klaar met een eventueel 2e of zelfs 3e onderwerp.

Je hebt dit allemaal aan jezelf te danken.
Tja dat had natuurlijk zijn redenen. In principe heb ik nu nog 4 kansen voor de scriptie: advies begeleider,advies beoordelaar, deadline 1, deadline 2.

De 7 andere opdrachten moeten gewoon goed zijn dus als er daar 1 onvoldoende terugkomt heb ik niks aan een geslaagde scriptie (of nou ja is wel fijn) maar die onnozele dingen tellen ook gewoon mee.

Ik ga nu voor het afstuderen (wat anders?) dus ik wil ook liefst dat het gewoon lukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')