Maar zij zijn dus in de veronderstelling dat je snel een baan vindt, op jezelf kunt en geen hulp nodig hebt ofzo? Je papiertje halen is één ding, maar die hulp accepteren is toch wel erg belangrijk wil je daarna nog wat van je leven kunnen maken.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die zien een diploma als vooruitgang. Die denken dat ik straks slaag, maar ik weet dat er nog heel wat hobbels zijn voor het echt definitief zo is.
Denk het haast wel, overal en nergens komen smoesjes vandaan. Wat een contrast met het AA-topic. De mensen daar hebben het zeker niet makkelijk, maar doen enorm hun best om van hun problemen af te komen. Daar zou Deezer nou best een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ene keer is het geld, andere keer is het tijd.
Deezertje wil gewoon niet geholpen worden en wil gewoon geen aansluiting hebben en geen relatie hebben.
Iets met praten tegen een muur van betonquote:Op zondag 8 mei 2016 12:05 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Ga eens in op de andere vragen.
Waarom reageer je niet op de andere vragen? Het is wel heel opvallend dat een niet-confronterende vraag direct een antwoord krijgt...quote:
Nee, maar een muur van bakstenen heeft wel meer succes, daar lopen meiden ten minste nog eens tegenaanquote:Op zondag 8 mei 2016 12:19 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Praat een muur van bakstenen wel terug dan?
Meldt zichquote:Op zondag 8 mei 2016 11:36 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Denk het haast wel, overal en nergens komen smoesjes vandaan. Wat een contrast met het AA-topic. De mensen daar hebben het zeker niet makkelijk, maar doen enorm hun best om van hun problemen af te komen. Daar zou Deezer nou best een voorbeeld aan kunnen nemen.
Tijd die je eerder had kunnen maken, zodat je nu verder was.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar het kost alleen maar tijd en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma. Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
Nu nog niet nee. Ik ga vol voor de deadline, en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren. Met die sportcursus dreig ik alweer te stoppen nu, kan morgen niet en de volgende keer is eind mei en ik heb nu mijn zinnen ergens anders op gezet.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:46 schreef gebakken-koekje het volgende:
Een ding is wel heel belangrijk aan hulp bij een psycholoog. Je moet zelf willen.
Deezer wil niet.
We kunnen hem wel met zn allen naar een psycholoog duwen (want ja dat heeft hij hard nodig) maar als hij niet wil zal ook dat hem niets verder helpen.
quote:Op zondag 8 mei 2016 16:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nu nog niet nee. Ik ga vol voor de deadline, en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren. Met die sportcursus dreig ik alweer te stoppen nu, kan morgen niet en de volgende keer is eind mei en ik heb nu mijn zinnen ergens anders op gezet.
Geloof je jezelf?quote:Op zondag 8 mei 2016 16:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren.
Verplicht dan denk ik. Mijn ouders gaan niet weer zo'n periode meemaken maar gooien mij ook niet zomaar op straat want ze zien dat ik mijn best er nu wel voor doe, laat staan als er straks 2 opdrachten overblijven ofzo na de zomer. Moet prima kunnen in die paar maanden om te herkansen, maar ja.. motivatie is dan wel laag ook al moet die dan hoog zijn.quote:
Dat is gewoon een excuus. Een gesprek met een psycholoog neemt niet een halve dag in beslag en het is ook niet zo dat je 60 uur met je studie bezig bent in de week. Zeker niet op het hbo.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nu nog niet nee. Ik ga vol voor de deadline, en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren. Met die sportcursus dreig ik alweer te stoppen nu, kan morgen niet en de volgende keer is eind mei en ik heb nu mijn zinnen ergens anders op gezet.
Maar weten je ouders ook dat je dringend psychologische hulp nodig hebt? Ik heb sterk het idee dat je ze niet alles vertelt/dingen achterhoudt want geen enkele ouder wenst zijn/haar kind toe om zo te lijden als het duidelijk zichtbaar is dat je psychologische hulp nodig hebt.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Verplicht dan denk ik. Mijn ouders gaan niet weer zo'n periode meemaken maar gooien mij ook niet zomaar op straat want ze zien dat ik mijn best er nu wel voor doe laat staan als er straks 2 opdrachten overblijven ofzo na de zomer. Moet prima kunnen in die paar maanden om te herkansen, maar ja.. motivatie is dan wel laag ook al moet die dan hoog zijn.
Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf en meestal ligt de oorzaak in werk, studie, relatie of thuissituatie.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:54 schreef gebakken-koekje het volgende:
Een gesprek met een psycholoog is 45 minuten tot een uur per week/2 weken. Dat kan je toch wel naast het studeren doen? Maar het is duidelijk dat jij niet wil.
En ik snap niet helemaal wat het wachten op de resultaten van je scriptie en opdrachten met de psycholoog te maken hebben want daar ga je hele andere problemen bespreken
Nee, die oorzaak ligt daar vaak juist niet.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf en meestal ligt de oorzaak in werk, studie, relatie of thuissituatie.
En ben je tevreden met jezelf?quote:Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf
Wel weer exemplarische Deezer-reactie: de oorzaak lijkt wederom vooral buiten de deur te liggen...quote:Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf en meestal ligt de oorzaak in werk, studie, relatie of thuissituatie.
ehhh wat denk je aan jezelf.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En jij bent tevreden met jezelf? Jij mist aansluiting, vrienden, je kan geen sociaal contact aangaan, je bent overdreven jaloers............quote:Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ssssst, het was beter geweest als die zelf antwoord gaf op je/onze vraag, even laten nadenken enzo en bij een 'ja' konden we zeggen dat dit topic dan helemaal niet nodig is en bij 'nee' sprak die zichzelf tegen.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:08 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
En jij bent tevreden met jezelf? Jij mist aansluiting, vrienden, je kan geen sociaal contact aangaan, je bent overdreven jaloers............
en een psycholoog is voor allerlei redenen niet alleen relatie/werk/thuissituatie
Nou nee, psychotherapie is voor mensen die met zichzelf in de knoop zitten, dat andere is vaak secundair.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Of iets als ASS.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |