SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 mei 2016 06:57 schreef syndroom het volgende:
Laten we er vanuit gaan dat hij zijn diploma binnen de gestelde termijn haalt, wat daarna? Ik denk dat hij dan pas echt gaat twijfelen wat hij echt wil gaan doen.
Hij kan pas uit huis gaan als hij een baan op niveau weet te vinden met een redelijk salaris. Zonder spaargeld uit huis gaan en dan noodgedwongen met een uitkering zitten is echt geen pretje. Je kan nooit een dagje weg of eens op vakantie, dus het is hem wel aan te raden om op zijn uitgavenpatroon te letten als hij besluit daadwerkelijk uit huis te gaan.Deezertje heeft wel spaargeld en het is een goede investering om het te besteden aan een psycholoog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit topic gaat niet over jou, ookal is de bovenstaande zin ook van toepassing op jou.
Laten we er vanuit gaan dat hij zijn diploma binnen de gestelde termijn haalt, wat daarna? Ik denk dat hij dan pas echt gaat twijfelen wat hij echt wil gaan doen.
Hij kan pas uit huis gaan als hij een baan op niveau weet te vinden met een redelijk salaris. Zonder spaargeld uit huis gaan en dan noodgedwongen met een uitkering zitten is echt geen pretje. Je kan nooit een dagje weg of eens op vakantie, dus het is hem wel aan te raden om op zijn uitgavenpatroon te letten als hij besluit daadwerkelijk uit huis te gaan.Ach, je kunt ook wel een tijd zonder vakantie of dagjes weg. Daarbij heeft hij toch nog geen vriendengroep om zulke dingen mee te doen. Zelfstandigheid is meer waard dan dagjes weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan heb je nog niet eens een vriendin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet jouw stijl? Je doet hier niets anders.quote:Op zondag 8 mei 2016 02:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.
Nou inderdaad. Al kun je natuurlijk ook alleen maar netflix & chill doen.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:51 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
En dan heb je nog niet eens een vriendin.
Ik ga er maar vanuit dat alles een 6 moet zijn, en komende week een beetje vertrouwen hebben in mezelfquote:Op zondag 8 mei 2016 09:52 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Niet jouw stijl? Je doet hier niets anders.
Heel mooi, maar ik zie weer niet in hoe dat een reactie is op mijn post.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat alles een 6 moet zijn, en komende week een beetje vertrouwen hebben in mezelf
Je zwakte toegeven (in real life) tegen mensen van vlees en bloed blijft lastig. Je wit ook niet alles afschuiven op je ASS. Sommige opdrachten moet je bepaalde inzichten voor hebben of meningen van anderen werven en dat vergt meer moeite als je ASS hebt of geen sociale contacten.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:55 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Heel mooi, maar ik zie weer niet in hoe dat een reactie is op mijn post.
Daarom hulp zoeken en leren omgaan met je ASS, dan gaat het leven ook zóveel makkelijker.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je zwakte toegeven (in real life) tegen mensen van vlees en bloed blijft lastig. Je wit ook niet alles afschuiven op je ASS. Sommige opdrachten moet je bepaalde inzichten voor hebben of meningen van anderen werven en dat vergt meer moeite als je ASS hebt of geen sociale contacten.
Wat is dan jouw stijl? Alles overanalyseren of gewoon steeds uitstellen? Het is goed dat je jouw scriptie nu af hebt, mijn complimenten daarvoor maar je bent er nog niet. Een diploma halen is belangrijk en een goede stap in de juiste richting, maar jij hebt meer nodig dan dat, met name op sociaal vlak. Het feit dat je aangeeft nu afgepeigerd te zijn en dat je nog steeds een aantal vervelende vragen negeert toont nog niet aan dat je echt 'klaar voor de grote mensenwereld' bent. Daarom ook hier, zoek naast de PO hulp bij een psycholoog. Dat is echt geen schande, het heeft mij ook enorm geholpen toen ik in de put zat.quote:Op zondag 8 mei 2016 02:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.
Jouw zwakte is niet je ASS. Jouw zwakte is dat je je ASS als zwakte ziet en daar niks mee doet. Wat denk je dat er gebeurt, dat zo'n leraar je gaat uitlachen? Kom op man, ze zijn er om je te helpen en anders zijn het slechte leraren.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je zwakte toegeven (in real life) tegen mensen van vlees en bloed blijft lastig. Je wit ook niet alles afschuiven op je ASS. Sommige opdrachten moet je bepaalde inzichten voor hebben of meningen van anderen werven en dat vergt meer moeite als je ASS hebt of geen sociale contacten.
Leuk die PO, maar wanneer ga je nu eindelijk eens echte maatregelen nemen en de psycholoog opzoeken? Zo'n PO klinkt als een halfbakken oplossing voor als je geen hulp durft te zoeken.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig is
Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg en na de zomer voor de keuze kom: stoppen of doorgaan?quote:Op zondag 8 mei 2016 10:25 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Leuk die PO, maar wanneer ga je nu eindelijk eens echte maatregelen nemen en de psycholoog opzoeken? Zo'n PO klinkt als een halfbakken oplossing voor als je geen hulp durft te zoeken.
En daarna heb je weer een smoesje/excuus verzonnen om het weer uit te stellen en blijf je hier wel janken om aandacht. Zo gaat het al maanden.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg en na de zomer voor de keuze kom: stoppen of doorgaan?
Dus als ik je goed begrijp ga je geen hulp zoeken als je je diploma wel haalt?quote:Op zondag 8 mei 2016 10:48 schreef Deezertje het volgende:
Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg
Niet direct, al mis ik dan wel aansluiting want ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:57 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Dus als ik je goed begrijp ga je geen hulp zoeken als je je diploma wel haalt?
Jij hoort nu ook nergens bij en kan ook nergens schuilen.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet direct, al mis ik dan wel aansluiting want ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen.
En daarom is een psycholoog dus een betere optie.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet direct, al mis ik dan wel aansluiting want ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen.
Die zien een diploma als vooruitgang. Die denken dat ik straks slaag, maar ik weet dat er nog heel wat hobbels zijn voor het echt definitief zo is.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:11 schreef DoubleDip het volgende:
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Hebben die je niet verteld dat het de hoogste tijd is voor een psycholoog?
Waarom wil jij je probleem niet erkennen en naar een psycholoog gaan? Schaam je ervoor?quote:Op zondag 8 mei 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die zien een diploma als vooruitgang. Die denken dat ik straks slaag, maar ik weet dat er nog heel wat hobbels zijn voor het echt definitief zo is.
En hoe zie je je leven dan voor je? Ik neem aan dat je het zelf ook niet zit zitten om dag in dag uit alleen maar series te kijken...quote:Op zondag 8 mei 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:
ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen
Nee, maar het kost alleen maar tijd en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma. Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:17 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Waarom wil jij je probleem niet erkennen en naar een psycholoog gaan? Schaam je ervoor?
Je had een jaar geleden kunnen gaan. Dan had je waarschijnlijk nu een vriendengroepje met wie je een terrasje kon pakken de afgelopen dagen met dit weer.quote:
Je hebt 7 dagen in de week, 24 uur in een dag, dus de komende weken zien we je ook niet meer op FOK!? De tijd heb je immers hard nodig.quote:en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma.
Nou, als je toch niks anders te doen hebt in de zomer, kan je prima twee keer een uurtje per week vrijmaken voor je psycholoog... Ik zie de zomer zelfs als een goede periode/mogelijkheid, want ik meen te hebben gelezen dat je verder niks bijzonders te doen had (op vakantie gaan, werken etc.), dus wat wilde je dan doen?quote:Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
En daarna?quote:Op zondag 8 mei 2016 11:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar het kost alleen maar tijd en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma. Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
Voor de zomer weet je of je mag verdedigen dus mocht dat zo zijn, dan valt er niet veel te wachten.. je bent er dan immers al voor 99%quote:Op zondag 8 mei 2016 11:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En daarna?
De hele zomer wachten is natuurlijk tijd die je prima anders kan besteden.
Tussen voor de zomer en eind augustus zit natuurlijk een gat van.. Anderhalve maand? Heb je ongeveer 6 weken nodig voor je verdediging? Wat neemt zoveel tijd in beslag waardoor je niet naar een psycholoog kan tussentijds?quote:Op zondag 8 mei 2016 11:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor de zomer weet je of je mag verdedigen dus mocht dat zo zijn, dan valt er niet veel te wachten.. je bent er dan immers al voor 99%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |