abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162002203
Laten we er vanuit gaan dat hij zijn diploma binnen de gestelde termijn haalt, wat daarna? Ik denk dat hij dan pas echt gaat twijfelen wat hij echt wil gaan doen.

Hij kan pas uit huis gaan als hij een baan op niveau weet te vinden met een redelijk salaris. Zonder spaargeld uit huis gaan en dan noodgedwongen met een uitkering zitten is echt geen pretje. Je kan nooit een dagje weg of eens op vakantie, dus het is hem wel aan te raden om op zijn uitgavenpatroon te letten als hij besluit daadwerkelijk uit huis te gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162002326
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 06:57 schreef syndroom het volgende:
Laten we er vanuit gaan dat hij zijn diploma binnen de gestelde termijn haalt, wat daarna? Ik denk dat hij dan pas echt gaat twijfelen wat hij echt wil gaan doen.

Hij kan pas uit huis gaan als hij een baan op niveau weet te vinden met een redelijk salaris. Zonder spaargeld uit huis gaan en dan noodgedwongen met een uitkering zitten is echt geen pretje. Je kan nooit een dagje weg of eens op vakantie, dus het is hem wel aan te raden om op zijn uitgavenpatroon te letten als hij besluit daadwerkelijk uit huis te gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deezertje heeft wel spaargeld en het is een goede investering om het te besteden aan een psycholoog.
En dit topic gaat niet over jou, ookal is de bovenstaande zin ook van toepassing op jou.
pi_162003143
quote:

SPOILER
Ach, je kunt ook wel een tijd zonder vakantie of dagjes weg. Daarbij heeft hij toch nog geen vriendengroep om zulke dingen mee te doen. Zelfstandigheid is meer waard dan dagjes weg.
pi_162003226
quote:

SPOILER
En dan heb je nog niet eens een vriendin.
pi_162003240
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 02:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.
Niet jouw stijl? Je doet hier niets anders. :')
pi_162003247
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:51 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

En dan heb je nog niet eens een vriendin.
Nou inderdaad. Al kun je natuurlijk ook alleen maar netflix & chill doen.
pi_162003255
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Niet jouw stijl? Je doet hier niets anders. :')
Ik ga er maar vanuit dat alles een 6 moet zijn, en komende week een beetje vertrouwen hebben in mezelf :)
pi_162003268
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ga er maar vanuit dat alles een 6 moet zijn, en komende week een beetje vertrouwen hebben in mezelf :)
Heel mooi, maar ik zie weer niet in hoe dat een reactie is op mijn post.
pi_162003303
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:55 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Heel mooi, maar ik zie weer niet in hoe dat een reactie is op mijn post.
Je zwakte toegeven (in real life) tegen mensen van vlees en bloed blijft lastig. Je wit ook niet alles afschuiven op je ASS. Sommige opdrachten moet je bepaalde inzichten voor hebben of meningen van anderen werven en dat vergt meer moeite als je ASS hebt of geen sociale contacten.
pi_162003309
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je zwakte toegeven (in real life) tegen mensen van vlees en bloed blijft lastig. Je wit ook niet alles afschuiven op je ASS. Sommige opdrachten moet je bepaalde inzichten voor hebben of meningen van anderen werven en dat vergt meer moeite als je ASS hebt of geen sociale contacten.
Daarom hulp zoeken en leren omgaan met je ASS, dan gaat het leven ook zóveel makkelijker.
  zondag 8 mei 2016 @ 10:00:46 #221
416931 yats
(non) Average Joe
pi_162003320
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 02:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.
Wat is dan jouw stijl? Alles overanalyseren of gewoon steeds uitstellen? Het is goed dat je jouw scriptie nu af hebt, mijn complimenten daarvoor maar je bent er nog niet. Een diploma halen is belangrijk en een goede stap in de juiste richting, maar jij hebt meer nodig dan dat, met name op sociaal vlak. Het feit dat je aangeeft nu afgepeigerd te zijn en dat je nog steeds een aantal vervelende vragen negeert toont nog niet aan dat je echt 'klaar voor de grote mensenwereld' bent. Daarom ook hier, zoek naast de PO hulp bij een psycholoog. Dat is echt geen schande, het heeft mij ook enorm geholpen toen ik in de put zat.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_162003372
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jouw zwakte is niet je ASS. Jouw zwakte is dat je je ASS als zwakte ziet en daar niks mee doet. Wat denk je dat er gebeurt, dat zo'n leraar je gaat uitlachen? Kom op man, ze zijn er om je te helpen en anders zijn het slechte leraren.
pi_162003653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig is
Leuk die PO, maar wanneer ga je nu eindelijk eens echte maatregelen nemen en de psycholoog opzoeken? Zo'n PO klinkt als een halfbakken oplossing voor als je geen hulp durft te zoeken.
pi_162003956
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Leuk die PO, maar wanneer ga je nu eindelijk eens echte maatregelen nemen en de psycholoog opzoeken? Zo'n PO klinkt als een halfbakken oplossing voor als je geen hulp durft te zoeken.
Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg en na de zomer voor de keuze kom: stoppen of doorgaan?
pi_162004019
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg en na de zomer voor de keuze kom: stoppen of doorgaan?
En daarna heb je weer een smoesje/excuus verzonnen om het weer uit te stellen en blijf je hier wel janken om aandacht. Zo gaat het al maanden.

We hebben je trucjes om aandacht te krijgen wel door hoor :)
pi_162004070
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:48 schreef Deezertje het volgende:
Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg
Dus als ik je goed begrijp ga je geen hulp zoeken als je je diploma wel haalt?
pi_162004160
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:57 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp ga je geen hulp zoeken als je je diploma wel haalt?
Niet direct, al mis ik dan wel aansluiting want ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen.
pi_162004197
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet direct, al mis ik dan wel aansluiting want ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen.
Jij hoort nu ook nergens bij en kan ook nergens schuilen.

Dus het enige verschil is dat jij je papiertje hebt en geen student meer bent, voor de rest blijft alles hetzelfde:
- geen aansluiting
- geen vrienden
- geen relatie
- klotepersoonlijkheid
- onzeker
- ASS beheerst je leven
Etc.

Psy-cho-loog.
pi_162004285
quote:

[..]

En daarom is een psycholoog dus een betere optie.
pi_162004297
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Hebben die je niet verteld dat het de hoogste tijd is voor een psycholoog?
pi_162004350
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:11 schreef DoubleDip het volgende:
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Hebben die je niet verteld dat het de hoogste tijd is voor een psycholoog?
Die zien een diploma als vooruitgang. Die denken dat ik straks slaag, maar ik weet dat er nog heel wat hobbels zijn voor het echt definitief zo is.
pi_162004371
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die zien een diploma als vooruitgang. Die denken dat ik straks slaag, maar ik weet dat er nog heel wat hobbels zijn voor het echt definitief zo is.
Waarom wil jij je probleem niet erkennen en naar een psycholoog gaan? Schaam je ervoor?
pi_162004422
quote:
ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen
En hoe zie je je leven dan voor je? Ik neem aan dat je het zelf ook niet zit zitten om dag in dag uit alleen maar series te kijken...
pi_162004427
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:17 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Waarom wil jij je probleem niet erkennen en naar een psycholoog gaan? Schaam je ervoor?
Nee, maar het kost alleen maar tijd en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma. Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
pi_162004503
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar het kost alleen maar tijd
Je had een jaar geleden kunnen gaan. Dan had je waarschijnlijk nu een vriendengroepje met wie je een terrasje kon pakken de afgelopen dagen met dit weer.

quote:
en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma.
Je hebt 7 dagen in de week, 24 uur in een dag, dus de komende weken zien we je ook niet meer op FOK!? De tijd heb je immers hard nodig.

quote:
Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
Nou, als je toch niks anders te doen hebt in de zomer, kan je prima twee keer een uurtje per week vrijmaken voor je psycholoog... Ik zie de zomer zelfs als een goede periode/mogelijkheid, want ik meen te hebben gelezen dat je verder niks bijzonders te doen had (op vakantie gaan, werken etc.), dus wat wilde je dan doen?
pi_162004517
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar het kost alleen maar tijd en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma. Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
En daarna?

De hele zomer wachten is natuurlijk tijd die je prima anders kan besteden.
pi_162004543
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En daarna?

De hele zomer wachten is natuurlijk tijd die je prima anders kan besteden.
Voor de zomer weet je of je mag verdedigen dus mocht dat zo zijn, dan valt er niet veel te wachten.. je bent er dan immers al voor 99%
pi_162004551
Ik zou zelfs nú aanmelden bij de psycholoog ivm de wachttijd en je kan prima een afspraak maken wanneer het jou uitkomt, dus nadat je alles hebt afgerond.
pi_162004629
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voor de zomer weet je of je mag verdedigen dus mocht dat zo zijn, dan valt er niet veel te wachten.. je bent er dan immers al voor 99%
Tussen voor de zomer en eind augustus zit natuurlijk een gat van.. Anderhalve maand? Heb je ongeveer 6 weken nodig voor je verdediging? Wat neemt zoveel tijd in beslag waardoor je niet naar een psycholoog kan tussentijds?

Ik begrijp het niet, want je zegt zelf dat je verder niet veel te doen hebt. :)
pi_162004676
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:26 schreef Deezertje het volgende:
dan valt er niet veel te wachten..
Er staat je dus een groot zwart gat te wachten wat betreft tijdsbesteding... Hoe denk je dit aan te kunnen pakken als je de hulp van een psycholoog niet accepteert?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')