abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161997234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:39 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Vind je nu dat je antwoord geeft op mijn vraag?
Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig is
pi_161997252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eentje heeft zijn scriptie door iemand anders laten schrijven en er zijn studenten geweest die uit medelijden zomaar een 6 kregen voor een opdracht omdat de docent ze wel mocht.
Weet je dat zeker of heb je dat ervan gemaakt?
pi_161997303
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daar begin ik mee? PO: nee, maar dat had ie vooraf ook aangegeven: meer doorverwijzing dan concrete hulp. En de cursus brengt mij als het goed is straks inzichten dat het leven helemaal niet zo lastig is
Maar hoe helpt dat met het vinden van aansluiting?
pi_161997365
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Weet je dat zeker of heb je dat ervan gemaakt?
Dat weet ik zeker. Dit is mij meegedeeld nadat ze veilig hun diploma hadden gehaald. Neemt niet weg dat ik het allemaal zelf moet halen natuurlijk, maar ik denk soms gewoon te lastig. Maar ik kan dus heel slecht dingen inschatten. Als ik dagen aan een opdracht heb gezeten, een goed gevoel heb en na inlevering een onvoldoende terug krijg is dat zeer kut. Soms lever ik wat in en denk: pfff, bij voorbaat al kansloos. En dan blijkt het gewoon goed. :) Je blijft afhankelijk van de mening van anderen.
pi_161997503
Mja boeiend, een docent matst wel eens iemand.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 23:08:48 #206
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161997929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat weet ik zeker. Dit is mij meegedeeld nadat ze veilig hun diploma hadden gehaald. Neemt niet weg dat ik het allemaal zelf moet halen natuurlijk, maar ik denk soms gewoon te lastig. Maar ik kan dus heel slecht dingen inschatten. Als ik dagen aan een opdracht heb gezeten, een goed gevoel heb en na inlevering een onvoldoende terug krijg is dat zeer kut. Soms lever ik wat in en denk: pfff, bij voorbaat al kansloos. En dan blijkt het gewoon goed. :) Je blijft afhankelijk van de mening van anderen.
Dat is iets waarbij gerichte therapie je voor had kunnen behoeden. Hoe eerder je daar mee begint, hoe beter. Vergelijkbare situaties ga je op de werkvloer zeker meer meemaken, evenals op sociaal en relationeel gebied.
1 + 1 = blauw
pi_161998702
Ik denk dat ik volgende week sowieso wat docenten ga aanspreken voor die opdrachten. Misschien valt er inderdaad wel wat te regelen of denk ik er veel te lastig over.
  zondag 8 mei 2016 @ 00:16:30 #208
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161999721
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:
Ik denk dat ik volgende week sowieso wat docenten ga aanspreken voor die opdrachten. Misschien valt er inderdaad wel wat te regelen of denk ik er veel te lastig over.
Wanneer ga je naar een psycholoog?
Oh.
  zondag 8 mei 2016 @ 00:19:08 #209
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161999786
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:
Vertel dat dit heel belangrijk voor je is. Dat je het soms moeilijk vind in te schatten wat bij de opdrachten van je verwacht wordt. Dat je de opdrachten goed wil afronden.

Daarmee kweek je begrip voor je situatie, zonder jezelf teveel bloot te geven. Tegelijkertijd maak je een verzoek voor begeleiding. Bovendien geef je goede wil aan en dat je gemotiveerd bent om, zo goed als je kan, aan de verwachtingen te voldoen. Daarmee kweek je sympathie en ondersteuning.
1 + 1 = blauw
pi_162001509
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:19 schreef Kamina het volgende:

[..]

Vertel dat dit heel belangrijk voor je is. Dat je het soms moeilijk vind in te schatten wat bij de opdrachten van je verwacht wordt. Dat je de opdrachten goed wil afronden.

Daarmee kweek je begrip voor je situatie, zonder jezelf teveel bloot te geven. Tegelijkertijd maak je een verzoek voor begeleiding. Bovendien geef je goede wil aan en dat je gemotiveerd bent om, zo goed als je kan, aan de verwachtingen te voldoen. Daarmee kweek je sympathie en ondersteuning.
Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.
pi_162002203
Laten we er vanuit gaan dat hij zijn diploma binnen de gestelde termijn haalt, wat daarna? Ik denk dat hij dan pas echt gaat twijfelen wat hij echt wil gaan doen.

Hij kan pas uit huis gaan als hij een baan op niveau weet te vinden met een redelijk salaris. Zonder spaargeld uit huis gaan en dan noodgedwongen met een uitkering zitten is echt geen pretje. Je kan nooit een dagje weg of eens op vakantie, dus het is hem wel aan te raden om op zijn uitgavenpatroon te letten als hij besluit daadwerkelijk uit huis te gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162002326
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 06:57 schreef syndroom het volgende:
Laten we er vanuit gaan dat hij zijn diploma binnen de gestelde termijn haalt, wat daarna? Ik denk dat hij dan pas echt gaat twijfelen wat hij echt wil gaan doen.

Hij kan pas uit huis gaan als hij een baan op niveau weet te vinden met een redelijk salaris. Zonder spaargeld uit huis gaan en dan noodgedwongen met een uitkering zitten is echt geen pretje. Je kan nooit een dagje weg of eens op vakantie, dus het is hem wel aan te raden om op zijn uitgavenpatroon te letten als hij besluit daadwerkelijk uit huis te gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deezertje heeft wel spaargeld en het is een goede investering om het te besteden aan een psycholoog.
En dit topic gaat niet over jou, ookal is de bovenstaande zin ook van toepassing op jou.
pi_162003143
quote:

SPOILER
Ach, je kunt ook wel een tijd zonder vakantie of dagjes weg. Daarbij heeft hij toch nog geen vriendengroep om zulke dingen mee te doen. Zelfstandigheid is meer waard dan dagjes weg.
pi_162003226
quote:

SPOILER
En dan heb je nog niet eens een vriendin.
pi_162003240
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 02:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet mijn stijl, maar so be it. Overigens blijkt dat ik voor alle vakken die ik moet herkansen minimaal een 5 moet halen, alleen is nog de vraag of een 5 ook echt voldoende is of een 5 alleen telt als je dat kan compenseren met een hoger cijfer zodat je op een 6 uitkomt. Die vraag heb ik zojuist gesteld aan de opleiding.
Niet jouw stijl? Je doet hier niets anders. :')
pi_162003247
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:51 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

En dan heb je nog niet eens een vriendin.
Nou inderdaad. Al kun je natuurlijk ook alleen maar netflix & chill doen.
pi_162003255
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Niet jouw stijl? Je doet hier niets anders. :')
Ik ga er maar vanuit dat alles een 6 moet zijn, en komende week een beetje vertrouwen hebben in mezelf :)
pi_162003268
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ga er maar vanuit dat alles een 6 moet zijn, en komende week een beetje vertrouwen hebben in mezelf :)
Heel mooi, maar ik zie weer niet in hoe dat een reactie is op mijn post.
pi_162003303
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:55 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Heel mooi, maar ik zie weer niet in hoe dat een reactie is op mijn post.
Je zwakte toegeven (in real life) tegen mensen van vlees en bloed blijft lastig. Je wit ook niet alles afschuiven op je ASS. Sommige opdrachten moet je bepaalde inzichten voor hebben of meningen van anderen werven en dat vergt meer moeite als je ASS hebt of geen sociale contacten.
pi_162003309
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je zwakte toegeven (in real life) tegen mensen van vlees en bloed blijft lastig. Je wit ook niet alles afschuiven op je ASS. Sommige opdrachten moet je bepaalde inzichten voor hebben of meningen van anderen werven en dat vergt meer moeite als je ASS hebt of geen sociale contacten.
Daarom hulp zoeken en leren omgaan met je ASS, dan gaat het leven ook zóveel makkelijker.
  zondag 8 mei 2016 @ 10:00:46 #221
416931 yats
(non) Average Joe
pi_162003320
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 02:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat is dan jouw stijl? Alles overanalyseren of gewoon steeds uitstellen? Het is goed dat je jouw scriptie nu af hebt, mijn complimenten daarvoor maar je bent er nog niet. Een diploma halen is belangrijk en een goede stap in de juiste richting, maar jij hebt meer nodig dan dat, met name op sociaal vlak. Het feit dat je aangeeft nu afgepeigerd te zijn en dat je nog steeds een aantal vervelende vragen negeert toont nog niet aan dat je echt 'klaar voor de grote mensenwereld' bent. Daarom ook hier, zoek naast de PO hulp bij een psycholoog. Dat is echt geen schande, het heeft mij ook enorm geholpen toen ik in de put zat.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_162003372
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 09:59 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jouw zwakte is niet je ASS. Jouw zwakte is dat je je ASS als zwakte ziet en daar niks mee doet. Wat denk je dat er gebeurt, dat zo'n leraar je gaat uitlachen? Kom op man, ze zijn er om je te helpen en anders zijn het slechte leraren.
pi_162003653
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Leuk die PO, maar wanneer ga je nu eindelijk eens echte maatregelen nemen en de psycholoog opzoeken? Zo'n PO klinkt als een halfbakken oplossing voor als je geen hulp durft te zoeken.
pi_162003956
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Leuk die PO, maar wanneer ga je nu eindelijk eens echte maatregelen nemen en de psycholoog opzoeken? Zo'n PO klinkt als een halfbakken oplossing voor als je geen hulp durft te zoeken.
Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg en na de zomer voor de keuze kom: stoppen of doorgaan?
pi_162004019
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg en na de zomer voor de keuze kom: stoppen of doorgaan?
En daarna heb je weer een smoesje/excuus verzonnen om het weer uit te stellen en blijf je hier wel janken om aandacht. Zo gaat het al maanden.

We hebben je trucjes om aandacht te krijgen wel door hoor :)
pi_162004070
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:48 schreef Deezertje het volgende:
Dat doe ik pas als blijkt dat ik deze zomer geen papiertje krijg
Dus als ik je goed begrijp ga je geen hulp zoeken als je je diploma wel haalt?
pi_162004160
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 10:57 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp ga je geen hulp zoeken als je je diploma wel haalt?
Niet direct, al mis ik dan wel aansluiting want ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen.
pi_162004197
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet direct, al mis ik dan wel aansluiting want ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen.
Jij hoort nu ook nergens bij en kan ook nergens schuilen.

Dus het enige verschil is dat jij je papiertje hebt en geen student meer bent, voor de rest blijft alles hetzelfde:
- geen aansluiting
- geen vrienden
- geen relatie
- klotepersoonlijkheid
- onzeker
- ASS beheerst je leven
Etc.

Psy-cho-loog.
pi_162004285
quote:

[..]

En daarom is een psycholoog dus een betere optie.
pi_162004297
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Hebben die je niet verteld dat het de hoogste tijd is voor een psycholoog?
pi_162004350
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:11 schreef DoubleDip het volgende:
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Hebben die je niet verteld dat het de hoogste tijd is voor een psycholoog?
Die zien een diploma als vooruitgang. Die denken dat ik straks slaag, maar ik weet dat er nog heel wat hobbels zijn voor het echt definitief zo is.
pi_162004371
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die zien een diploma als vooruitgang. Die denken dat ik straks slaag, maar ik weet dat er nog heel wat hobbels zijn voor het echt definitief zo is.
Waarom wil jij je probleem niet erkennen en naar een psycholoog gaan? Schaam je ervoor?
pi_162004422
quote:
ik hoor nergens meer bij en kan nergens meer schuilen
En hoe zie je je leven dan voor je? Ik neem aan dat je het zelf ook niet zit zitten om dag in dag uit alleen maar series te kijken...
pi_162004427
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:17 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Waarom wil jij je probleem niet erkennen en naar een psycholoog gaan? Schaam je ervoor?
Nee, maar het kost alleen maar tijd en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma. Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
pi_162004503
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar het kost alleen maar tijd
Je had een jaar geleden kunnen gaan. Dan had je waarschijnlijk nu een vriendengroepje met wie je een terrasje kon pakken de afgelopen dagen met dit weer.

quote:
en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma.
Je hebt 7 dagen in de week, 24 uur in een dag, dus de komende weken zien we je ook niet meer op FOK!? De tijd heb je immers hard nodig.

quote:
Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
Nou, als je toch niks anders te doen hebt in de zomer, kan je prima twee keer een uurtje per week vrijmaken voor je psycholoog... Ik zie de zomer zelfs als een goede periode/mogelijkheid, want ik meen te hebben gelezen dat je verder niks bijzonders te doen had (op vakantie gaan, werken etc.), dus wat wilde je dan doen?
pi_162004517
quote:

[..]

Nee, maar het kost alleen maar tijd en dat heb ik nu hard nodig wil ik nog een kans maken op het diploma. Deadline is over 3,5 week en herkansing 7,5 week maar dan blijf je de hele zomer in spanning of wel of geen diploma krijgt aangezien je verdediging eind augustus is.
En daarna?

De hele zomer wachten is natuurlijk tijd die je prima anders kan besteden.
pi_162004543
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En daarna?

De hele zomer wachten is natuurlijk tijd die je prima anders kan besteden.
Voor de zomer weet je of je mag verdedigen dus mocht dat zo zijn, dan valt er niet veel te wachten.. je bent er dan immers al voor 99%
pi_162004551
Ik zou zelfs nú aanmelden bij de psycholoog ivm de wachttijd en je kan prima een afspraak maken wanneer het jou uitkomt, dus nadat je alles hebt afgerond.
pi_162004629
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Voor de zomer weet je of je mag verdedigen dus mocht dat zo zijn, dan valt er niet veel te wachten.. je bent er dan immers al voor 99%
Tussen voor de zomer en eind augustus zit natuurlijk een gat van.. Anderhalve maand? Heb je ongeveer 6 weken nodig voor je verdediging? Wat neemt zoveel tijd in beslag waardoor je niet naar een psycholoog kan tussentijds?

Ik begrijp het niet, want je zegt zelf dat je verder niet veel te doen hebt. :)
pi_162004676
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:26 schreef Deezertje het volgende:
dan valt er niet veel te wachten..
Er staat je dus een groot zwart gat te wachten wat betreft tijdsbesteding... Hoe denk je dit aan te kunnen pakken als je de hulp van een psycholoog niet accepteert?
pi_162004713
Ene keer is het geld, andere keer is het tijd.

Deezertje wil gewoon niet geholpen worden en wil gewoon geen aansluiting hebben en geen relatie hebben.
pi_162004720
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar zij zijn dus in de veronderstelling dat je snel een baan vindt, op jezelf kunt en geen hulp nodig hebt ofzo? Je papiertje halen is één ding, maar die hulp accepteren is toch wel erg belangrijk wil je daarna nog wat van je leven kunnen maken.
pi_162004741
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ene keer is het geld, andere keer is het tijd.

Deezertje wil gewoon niet geholpen worden en wil gewoon geen aansluiting hebben en geen relatie hebben.
Denk het haast wel, overal en nergens komen smoesjes vandaan. Wat een contrast met het AA-topic. De mensen daar hebben het zeker niet makkelijk, maar doen enorm hun best om van hun problemen af te komen. Daar zou Deezer nou best een voorbeeld aan kunnen nemen.
pi_162005091
Nog plannen voor vandaag, Deezertje?
pi_162005128
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:01 schreef MMunkun het volgende:
Nog plannen voor vandaag, Deezertje?
Moederdag vieren, familiebezoek..
pi_162005159
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ga eens in op de andere vragen.
pi_162005389
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:05 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ga eens in op de andere vragen.
Iets met praten tegen een muur van beton
pi_162005410
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:18 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Iets met praten tegen een muur van beton
Praat een muur van bakstenen wel terug dan?
pi_162005504
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:
Waarom reageer je niet op de andere vragen? Het is wel heel opvallend dat een niet-confronterende vraag direct een antwoord krijgt... :N
pi_162005585
quote:
11s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:19 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Praat een muur van bakstenen wel terug dan?
Nee, maar een muur van bakstenen heeft wel meer succes, daar lopen meiden ten minste nog eens tegenaan
pi_162005740
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Denk het haast wel, overal en nergens komen smoesjes vandaan. Wat een contrast met het AA-topic. De mensen daar hebben het zeker niet makkelijk, maar doen enorm hun best om van hun problemen af te komen. Daar zou Deezer nou best een voorbeeld aan kunnen nemen.
Meldt zich :)

Als het leven je op de knieen krijgt is dat een uitgelezen kans om dingen structureel te veranderen.

Wat TS misschien nodig heeft is een ontiegelijke grote tegenslag en meedraaien in de GGZ molen en even beseffen dat onze issues meestal wel meevallen en dat knokken voorjezelf niet betekent passief klagen op een forum.

Misschien heb je een stoornis wat een blok aan je been is, maar dan ga je daar ook aan werken, tot zover mogelijk.
Lukt dat niet, terug naar de tekentafel en je doelen naar een realistische hoogte brengen.

Succes!
Hell To The Liars
  zondag 8 mei 2016 @ 14:40:36 #252
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162008237
quote:

[..]

Tijd die je eerder had kunnen maken, zodat je nu verder was.

Tijd die je straks hebt, zodat je straks verder bent.

En sowieso zal je op een wachtlijst komen, dus bel die psycholoog alvast maar. Mocht je snel aan de beurt zijn, dan kan je die 2 uurtjes per week echt wel missen. Heb je iig een stap in de goede richting gezet.

Als je liever voor altijd eenzaam en alleen wil blijven, kan dat. Maar zeg het dan gewoon, dan kunnen mensen hun hulp elders aanbieden.

Veel plezier met je moeder, knul.
1 + 1 = blauw
  zondag 8 mei 2016 @ 14:46:19 #253
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162008387
Een ding is wel heel belangrijk aan hulp bij een psycholoog. Je moet zelf willen.
Deezer wil niet.
We kunnen hem wel met zn allen naar een psycholoog duwen (want ja dat heeft hij hard nodig) maar als hij niet wil zal ook dat hem niets verder helpen.
pi_162011469
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:46 schreef gebakken-koekje het volgende:
Een ding is wel heel belangrijk aan hulp bij een psycholoog. Je moet zelf willen.
Deezer wil niet.
We kunnen hem wel met zn allen naar een psycholoog duwen (want ja dat heeft hij hard nodig) maar als hij niet wil zal ook dat hem niets verder helpen.
Nu nog niet nee. Ik ga vol voor de deadline, en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren. Met die sportcursus dreig ik alweer te stoppen nu, kan morgen niet en de volgende keer is eind mei en ik heb nu mijn zinnen ergens anders op gezet.
  zondag 8 mei 2016 @ 16:30:30 #255
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162012106
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nu nog niet nee. Ik ga vol voor de deadline, en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren. Met die sportcursus dreig ik alweer te stoppen nu, kan morgen niet en de volgende keer is eind mei en ik heb nu mijn zinnen ergens anders op gezet.
1 + 1 = blauw
pi_162012592
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:30 schreef Kamina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_162012643
quote:

[..]

en pas als ik weet dat het merendeel is afgekeurd en afstuderen niet gaat lukken, kom ik in actie. Ook volg ik nog die cursus, die ik sowieso even af wil wachten, kan alleen maar voordeel opleveren.
Geloof je jezelf?
pi_162012786
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:41 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Geloof je jezelf?
Verplicht dan denk ik. Mijn ouders gaan niet weer zo'n periode meemaken maar gooien mij ook niet zomaar op straat want ze zien dat ik mijn best er nu wel voor doe, laat staan als er straks 2 opdrachten overblijven ofzo na de zomer. Moet prima kunnen in die paar maanden om te herkansen, maar ja.. motivatie is dan wel laag ook al moet die dan hoog zijn.
  zondag 8 mei 2016 @ 16:46:47 #259
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_162012894
quote:

[..]

Dat is gewoon een excuus. Een gesprek met een psycholoog neemt niet een halve dag in beslag en het is ook niet zo dat je 60 uur met je studie bezig bent in de week. Zeker niet op het hbo.
pi_162013210
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Verplicht dan denk ik. Mijn ouders gaan niet weer zo'n periode meemaken maar gooien mij ook niet zomaar op straat want ze zien dat ik mijn best er nu wel voor doe laat staan als er straks 2 opdrachten overblijven ofzo na de zomer. Moet prima kunnen in die paar maanden om te herkansen, maar ja.. motivatie is dan wel laag ook al moet die dan hoog zijn.
Maar weten je ouders ook dat je dringend psychologische hulp nodig hebt? Ik heb sterk het idee dat je ze niet alles vertelt/dingen achterhoudt want geen enkele ouder wenst zijn/haar kind toe om zo te lijden als het duidelijk zichtbaar is dat je psychologische hulp nodig hebt. :)
  zondag 8 mei 2016 @ 16:54:57 #261
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162013262
Een gesprek met een psycholoog is 45 minuten tot een uur per week/2 weken. Dat kan je toch wel naast het studeren doen? Maar het is duidelijk dat jij niet wil.
En ik snap niet helemaal wat het wachten op de resultaten van je scriptie en opdrachten met de psycholoog te maken hebben want daar ga je hele andere problemen bespreken
pi_162013396
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:54 schreef gebakken-koekje het volgende:
Een gesprek met een psycholoog is 45 minuten tot een uur per week/2 weken. Dat kan je toch wel naast het studeren doen? Maar het is duidelijk dat jij niet wil.
En ik snap niet helemaal wat het wachten op de resultaten van je scriptie en opdrachten met de psycholoog te maken hebben want daar ga je hele andere problemen bespreken
Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf en meestal ligt de oorzaak in werk, studie, relatie of thuissituatie.
pi_162013429
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf en meestal ligt de oorzaak in werk, studie, relatie of thuissituatie.
Nee, die oorzaak ligt daar vaak juist niet.
pi_162013478
quote:

[..]

Omdat je daar komt als je niet tevreden bent met jezelf
En ben je tevreden met jezelf?
  zondag 8 mei 2016 @ 17:05:54 #265
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_162013660
quote:

[..]

Wel weer exemplarische Deezer-reactie: de oorzaak lijkt wederom vooral buiten de deur te liggen...
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_162013709
quote:

[..]

ehhh wat denk je aan jezelf.
als jij iedere keer bekeuringen krijgt, gaat de psycholoog niet de politie bellen om te vragen waarom ze jou altijd moet hebben.
als je gepest wordt gaat de psycholoog niet bellen met de pesters
Hell To The Liars
  zondag 8 mei 2016 @ 17:08:49 #267
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162013750
quote:

[..]

En jij bent tevreden met jezelf? Jij mist aansluiting, vrienden, je kan geen sociaal contact aangaan, je bent overdreven jaloers............
en een psycholoog is voor allerlei redenen niet alleen relatie/werk/thuissituatie
pi_162013795
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 17:08 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

En jij bent tevreden met jezelf? Jij mist aansluiting, vrienden, je kan geen sociaal contact aangaan, je bent overdreven jaloers............
en een psycholoog is voor allerlei redenen niet alleen relatie/werk/thuissituatie
Ssssst, het was beter geweest als die zelf antwoord gaf op je/onze vraag, even laten nadenken enzo en bij een 'ja' konden we zeggen dat dit topic dan helemaal niet nodig is en bij 'nee' sprak die zichzelf tegen.

Volgende poging beter.
pi_162013954
quote:

[..]

Nou nee, psychotherapie is voor mensen die met zichzelf in de knoop zitten, dat andere is vaak secundair.
pi_162014503
quote:

[..]

Of iets als ASS.
pi_162015362
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:40 schreef Kamina het volgende:

[..]

Tijd die je eerder had kunnen maken, zodat je nu verder was.

Tijd die je straks hebt, zodat je straks verder bent.

En sowieso zal je op een wachtlijst komen, dus bel die psycholoog alvast maar. Mocht je snel aan de beurt zijn, dan kan je die 2 uurtjes per week echt wel missen. Heb je iig een stap in de goede richting gezet.

Als je liever voor altijd eenzaam en alleen wil blijven, kan dat. Maar zeg het dan gewoon, dan kunnen mensen hun hulp elders aanbieden.

Veel plezier met je moeder, knul.
Die twee uren zijn intensiveren dan je denkt. Je gaat dan alles in je leven afwegen, dus je bent dus dagen aan het peinzen. Je moet namelijk jezelf leren kennen en pas daarna begint de behandeling.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162015572
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:04 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Die twee uren zijn intensiveren dan je denkt. Je gaat dan alles in je leven afwegen, dus je bent dus dagen aan het peinzen. Je moet namelijk jezelf leren kennen en pas daarna begint de behandeling.
Klopt, maar a.er is een wachtlijst en b.je kan het aangeven en dat je niet gelijk vol gas wilt gaan in de behandeling
Hell To The Liars
pi_162015770
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt, maar a.er is een wachtlijst en b.je kan het aangeven en dat je niet gelijk vol gas wilt gaan in de behandeling
Dat klopt. Maar de diagnose kan toch als een bom ontploffen, als ik Deezertje zo inschat. Zelfacceptatie zal een pijnlijk lange tocht zijn...
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162015874
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:21 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar de diagnose kan toch als een bom ontploffen, als ik Deezertje zo inschat. Zelfacceptatie zal een pijnlijk lange tocht zijn...
Gokje, die diagnose zal ook wel een tijdje duren voor dat kwartje valt. Maar misschien heeft ie wel gelijk dat het beter is om te wachten, maar niet alvast aanmelden dat is gewoon dom.
Wachtlijst zetten en de eerste afspraak zetten week na zijn verdediging.

En dan hoop ik voor hem dat hij niet een excuus zoekt om dan alsnog te gaan.

Vind het wel sneu hoor, het is ook lastig maar bijna ieder probleem heeft een oplossing en TS is echt geen ramppatient voor de GGZ. Wel een harde kluif ;)
Hell To The Liars
pi_162027412
Joh, ik ben het met de meesten eens dat hij naar een psycholoog moet, maar je kunt je afvragen of dat nu wel het geschikte moment is. Na de meivakantie komt altijd die periode waarin de dikke schoolstress arriveert, zeker nu in zijn afstudeerperiode. Zeker met zijn ASS is dat geen goede combinatie. Straks is zo'n eerste sessie te confronterend voor hem en gaat hij helemaal niks meer uitvoeren voor school. Laat hem nu eerst maar eens concentreren op dat papiertje, misschien ziet hij het leven opeens veel rooskleuriger als hij dat heeft gehaald.

Waarschijnlijk niet, want dan snapt hij nog steeds geen zak van de wereld, maar er valt wel een grote last van zijn schouders.
pi_162028032
quote:
17s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:20 schreef Bananenpap het volgende:
Joh, ik ben het met de meesten eens dat hij naar een psycholoog moet, maar je kunt je afvragen of dat nu wel het geschikte moment is. Na de meivakantie komt altijd die periode waarin de dikke schoolstress arriveert, zeker nu in zijn afstudeerperiode. Zeker met zijn ASS is dat geen goede combinatie. Straks is zo'n eerste sessie te confronterend voor hem en gaat hij helemaal niks meer uitvoeren voor school. Laat hem nu eerst maar eens concentreren op dat papiertje, misschien ziet hij het leven opeens veel rooskleuriger als hij dat heeft gehaald.

Waarschijnlijk niet, want dan snapt hij nog steeds geen zak van de wereld, maar er valt wel een grote last van zijn schouders.
Tegen die tijd zijn we dan weer 2 maanden verder omdat wachtlijst. Niet wenselijk lijkt me.
pi_162028186
quote:
17s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:20 schreef Bananenpap het volgende:

maar wat is het verschil tussen dit topic en een psycholoog.
TS klaagt en krijgt feedback van meerdere users
TS klaagt en krijgt feedback van 1 psycholoog
Hell To The Liars
  maandag 9 mei 2016 @ 01:09:12 #278
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_162029938
Een of andere sessie gericht op ASS zal wel nuttig kunnen zijn, maar ik denk dat er geen wonderen verwacht mogen worden als de ontwikkeling van Deezer zijn mindset achterblijft. Laat ik dan maar de hoop hebben dat het halen van zijn diploma zijn zelfvertrouwen een beetje een boost geeft waardoor hij wat stralender over straat gaat, het misschien eens met een drankje gaat vieren in de kroeg en zo spontaan een match krijgt met een leuke dame.

Echter zou ik, gezien de wachtlijsten, wel snel een plaatsing proberen te fixen bij zo'n instelling. Als student is het veel en veel makkelijker om daar een gaatje voor te vinden dan als je al begonnen bent met werken. Toen ik met mijn afstudeerscriptie bezig was ben ik ook een periode van 3 maanden om de twee weken op vrijdagmiddag bij een getrainde zielenknijper langs geweest.

En nee, daar leer je zeker niet hoe je vrienden moet maken en hoe je een vrouw moet versieren. Wel leer je daar (als het goed is) hoe je in verschillende situaties je sterke en zwakke punten (die voortkomen vanuit je ASS) kunt inzetten. Maar ik weet uit eigen ervaring dus ook dat heel veel tips hier al eerder gegeven zijn, zoals het opzoeken van gelijkgestemden door bijvoorbeeld het uitbreiden van je hobbies.

En het kan handig zijn om af en toe eens mensen te vertellen van je 'stoornis' in plaats van alles maar geforceerd 'zoals alle anderen' te willen doen. Ook bij sollicitatiegesprekken (bruggetje!), dat je niet zegt dat je snel overprikkeld raakt en paniekaanvallen krijgt, maar dat je 'baat hebt bij een gestructureerd en overzichtelijk takenpakket'.
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Autoriteit.
pi_162030255
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:37 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.

Ohja TS, probeer meer op korte termijn te kijken. Leven heeft sowieso altijd nare dingen, daar ontkomen we niet aan. Het is niet zozeer wat je 'bereikt', maar de ervaringen die je opdoet, en zorgen dat je blij kan zijn met wat je wel hebt, zoals je gezondheid e.d.

Ik had ook allemaal bepaalde doelen in ogen, alleen maar frustrerend, daarnaast kan er nog van alles op je pad komen. Lastig is het zeker

Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
Tja die mensen zijn erook. Ik was soms ook wel boos/jaloers op mensen om me heen die constant een vriendin hadden, of dat makkelijk konden krijgen. Maar als vriend dan een jaar lang alle drama aan te horen, en je ziet wat ze allemaal verkeerd doen, of een vriendin alleen op uiterlijk hebben. Dan weet je dat er meer mensen zijn met problemen. Zwaar ergerlijk dat soort zaken. Vooral in het openbaar aan horen.

[ Bericht 10% gewijzigd door WP8iscool op 09-05-2016 02:28:52 ]
pi_162031480
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Online adviezen zijn ook echt hetzelfde als therapie van een professional.
pi_162031516
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:37 schreef Deezertje het volgende:
Oh, en ik wou het eigenlijk niet posten maar net in de trein zat een jongen en een meid met elkaar te praten over... relaties. 1 vriendin heeft een kerel van bijna 40 die graag kinderen wilt, maar zij nog niet. Nu gaf hij de keuze: binnen twee jaar kinderen of geen relatie meer. En nu gaat ze serieus twijfelen of ze kinderen gaat nemen :') Waar is de liefde? En die meid die zat te praten zat zelf ook in een relatie waar ze niet helemaal happy mee is, maar 'wat moet ik anders' dus blijft ze nog wel even bij hem. Lekker hoor, nu al weten dat het niks meer gaat worden maar bij gebrek aan beter bij elkaar blijven.
Nou, wees blij dat je niet de man in kwestie bent zou ik zeggen. Zo zie je maar weer dat niet alle relaties het ophemelen waard zijn.

quote:
Bovenstaande voorbeelden mis ik niks aan, maar ik hoor/lees zulke verhalen vaker en denk dan: hoe komen die mensen überhaupt in een relatie én waarom blijven ze bij elkaar terwijl het zo duidelijk niet klikt?! Soms lijkt het alsof een relatie aangaan zo makkelijk is, maar bij mij niet.
Omdat het eens wel klikte. Soms blijven mensen liever in een slechte relatie dan alleen verder te moeten. Vooral als je al lang samen bent, of je hebt van die types die hun oude schoenen pas weg doen als ze nieuwe hebben. ;( Tja, die zijn er.
pi_162031770
Lekker boeiend hoe vreemde mensen hun relatie ervaren.
pi_162032339
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou, wees blij dat je niet de man in kwestie bent zou ik zeggen. Zo zie je maar weer dat niet alle relaties het ophemelen waard zijn.

[..]

Omdat het eens wel klikte. Soms blijven mensen liever in een slechte relatie dan alleen verder te moeten. Vooral als je al lang samen bent, of je hebt van die types die hun oude schoenen pas weg doen als ze nieuwe hebben. ;( Tja, die zijn er.
Die zijn er helaas.
En er zijn gelukkig ook mensen die niet meteen alle schepen achter zich verbranden als het even 2 dagen iets minder gezellig is, maar er eerst nog aan werken.
pi_162039811
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Online adviezen zijn ook echt hetzelfde als therapie van een professional.
idd dan kan je beter stoppen met fokken en echt goed advies krijgen.
nu vraag je je af waarom hij dit topic begonnen is, alleen om van zich af te schrijven
Hell To The Liars
pi_162040542
Eerste opdracht is af, of nou ja voor mijn gevoel. Officieel is ie dat pas na goedkeuring ;)
pi_162041799
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:26 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Die zijn er helaas.
En er zijn gelukkig ook mensen die niet meteen alle schepen achter zich verbranden als het even 2 dagen iets minder gezellig is, maar er eerst nog aan werken.
Absoluut. :Y
pi_162041893
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:38 schreef Deezertje het volgende:
Eerste opdracht is af, of nou ja voor mijn gevoel. Officieel is ie dat pas na goedkeuring ;)
Ga je de rest van dit topic gebruiken als mededelingendagboek of ga je nog reageren op zaken die hier gezegd worden?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162041994
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:38 schreef Deezertje het volgende:
Eerste opdracht is af, of nou ja voor mijn gevoel. Officieel is ie dat pas na goedkeuring
Hoe zou je het vinden als deze post selectief genegeerd wordt? Waarom reageer je niet op de mensen die je proberen te helpen?
pi_162042174
-stop met voeren, ga aan jezelf werken -

[ Bericht 88% gewijzigd door motorbloempje op 09-05-2016 19:00:18 ]
pi_162042253
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:52 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Hoe zou je het vinden als deze post selectief genegeerd wordt? Waarom reageer je niet op de mensen die je proberen te helpen?
Jullie verwijzen alleen door. Ik heb al vaker aangegeven: alleen als ik echt in de put zit deze zomer, zoek ik hulp.
  maandag 9 mei 2016 @ 19:05:02 #291
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162042310
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jullie verwijzen alleen door. Ik heb al vaker aangegeven: alleen als ik echt in de put zit deze zomer, zoek ik hulp.
Buiten dat worden er ook veel vragen gesteld waar je nooit antwoord op geeft, of maar gedeeltelijk...
pi_162042332
quote:

[..]

Wie bepaald of jij echt in de put zit?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162042358
quote:

[..]

Waarom open je dan toch telkens topics? Over zaken die je -zoals je dan zelf aangeeft- dwars zitten.
Dagboek kun je prima voor jezelf schrijven in Word of zo. Dan hoeven anderen hun tijd niet te verdoen met lezen van jouw posts, nadenken over reacties en tijd steken in het schrijven van die reacties. Die vervolgens door jou genegeerd worden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 9 mei 2016 @ 19:07:09 #294
47102 Elvi
miemkwien
pi_162042361
Deezertje, ik heb iets leuks voor je gevonden. Een bijbaantje, waarbij je ook nog eens sociale contacten kan opdoen en het heeft aansluiting op je studie. Je kan nu al beginnen, nog vóór je je studie hebt afgerond: http://hotspotjes.nl/news/looking-for-bloggers#

Ik kwam m tegen op Facebook en het leek me wel wat voor jou.
  maandag 9 mei 2016 @ 19:07:12 #295
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162042362
En wat vind jij echt in de put? Zit je nu niet in de put?
pi_162042386
quote:

[..]

Je hebt blijkbaar je dieptepunt nog niet bereikt inderdaad.
pi_162042407
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Waarom open je dan toch telkens topics? Over zaken die je -zoals je dan zelf aangeeft- dwars zitten.
Dagboek kun je prima voor jezelf schrijven in Word of zo. Dan hoeven anderen hun tijd niet te verdoen met lezen van jouw posts, nadenken over reacties en tijd steken in het schrijven van die reacties. Die vervolgens door jou genegeerd worden.
Aandacht. Surrogaat voor sociaal contact irl.
pi_162042524
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:07 schreef Elvi het volgende:
Deezertje, ik heb iets leuks voor je gevonden. Een bijbaantje, waarbij je ook nog eens sociale contacten kan opdoen en het heeft aansluiting op je studie. Je kan nu al beginnen, nog vóór je je studie hebt afgerond: http://hotspotjes.nl/news/looking-for-bloggers#

Ik kwam m tegen op Facebook en het leek me wel wat voor jou.
Je mist een dialoog als je een dagboek o.i.d. in word schrijft. Denk dat hij feedback van ons en interactie wil.
pi_162042529
quote:

[..]

En verder:
Je gaat ook alleen naar school als je echt dom bent?

Je gaat ook alleen sporten als je echt dik bent?

Je gaat ook alleen maar werken als je echt geen geld meer hebt?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162042548
quote:

[..]

Want de reden dat jij geen aansluiting vind zit 'm in dat hbo-papiertje? Uhu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')