abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161727824
quote:
Heibel om gebedsruimte TU Delft
DELFT - De mogelijke komst van een gebedsruimte op de TU Delft zorgt voor heibel op de campus. Tegenstanders, waaronder de Delftse JODV, roeren zich. Want, stellen zij, op een universiteit is geen plaats voor religieuze uitingen.

Sinds het universiteitsblad Delta een artikel bracht met de kop ‘Making room for religion’, is er in TU-kringen een felle discussie losgebarsten, waarbij met name tegenstanders zich uitspreken. „Een semi-overheidsinstelling hoort geen geld uit te geven aan het faciliteren van welke religie dan ook, maar aan de kerntaken onderzoek en onderwijs”, zegt Stijn de Vreede van de VVD-jongerenafdeling. „We zijn dan ook geschokt dat in de reeds aanwezige stilteruimte van de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica, islamitische uitingen aanwezig zijn.” De JOVD doelt hiermee op een klok in de vorm van een Arabisch raam. „Die moet zo snel mogelijk weg”.

De JOVD wijst er verder op dat de TU al jaren kampt met ruimtegebrek. „Daarom is het onvoorstelbaar dat er wel gebedsruimten beschikbaar worden gesteld. Buiten colleges is er voor studenten voldoende tijd om thuis, in de kerk of de moskee hun geloof te belijden.”

Voorstanders van een gebedsruimte stellen in het universiteitsblad dat ze beter kunnen studeren als ze regelmatig bidden. Over de huidige stilteruimtes zijn ze kritisch: die zouden overvol, bezet of te ver lopen zijn.

Een woordvoerster van de TU liet gisteren weten dat een aantal studenten heeft aangegeven behoefte te hebben aan ‘een stilteruimte’. „Het gaat niet alleen om studenten met een moslimachtergrond. Studenten hebben bijvoorbeeld ook aangegeven dat ze een plek willen waar ze kunnen mediteren. Een werkgroep bekijkt hoe we met dergelijke vragen om kunnen gaan”, aldus de zegsvrouw.

Saillant is dat de Delfse heibel veel overeenkomsten vertoont met een rel onlangs op de Universiteit van Amsterdam (UvA). Ook toen werd de discussie over een gebedsruimte aangewakkerd via een artikel in het universiteitsblad. Na aanhoudende protesten en een bezetting van de illegale gebedsruimte ging de UvA eind vorig jaar overstag en stelde op verschillende locaties ‘permanente ruimtes zonder meubilair’ beschikbaar. De universiteit benadrukte destijds dat het niet om gebedsruimtes gaat, maar om stilteruimtes: ’Een wezenlijk verschil’. Op Facebook reageerde de actiegroep desondanks enthousiast: ’We wonnen deze strijd, maak jullie klaar voor het volgende gevecht’, schrijven ze.

Ook bij de Haagse Hogeschool wil een groep studenten een gebedsruimte afdwingen. Dat gebeurt via een online-petitie. Sinds medio april zijn er al bijna 4400 handtekeningen binnengekomen. Enkele jaren geleden probeerde een groep Haagse studenten tevergeefs hetzelfde.
Dus:
Semi-overheidsinstelling moet zich bezig houden met haar kerntaken: onderzoek en onderwijs, bidden doe je maar lekker thuis __versus__ ik kan beter studeren als ik regelmatig een babbeltje hou met.... Nou ja, met Allah dus in de praktijk, ipv om het even welke imaginaire entiteit, want de gebedsruimte is de facto omgetoverd in een moskee.
Binnenkort dezelfde discussie in overige instellingen voor universitair of hoger onderwijs.

Wen er maar aan mensen. Popcorn erbij pakt.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:47:05 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161727901
Op een campus kan ik me er iets bij voorstellen maar op de faculteit? Zeker met het ruimtegebrek lijkt me dat volledig onnodig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161727904
Mooie plek om een aanslag te plannen. Net als in Brussel.
pi_161727950
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Op een campus kan ik me er iets bij voorstellen maar op de faculteit? Zeker met het ruimtegebrek lijkt me dat volledig onnodig.
Ik voel wel voor het idee om het bidden gewoon lekker thuis te doen. Is geen verplichting of zo voor gelovigen om per se overal te moeten kunnen bidden.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:49:43 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161727975
Alsof er vroeger geen gebedsruimten voor christenen waren op universiteiten.
Vraag en aanbod.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:50:17 #6
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161727988
Als je de foto's erbij pakt wordt het probleem nog duidelijker.

http://www.geenstijl.nl/m(...)ruimte_toch_ult.html
pi_161727992
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:49 schreef Gutmensch het volgende:
Vraag en aanbod.
Ik kan het me niet herinneren, maar ja UvA.
I´m back.
pi_161727994
Elke universiteit heeft toch ook zowat een studentenkerk?
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:50:30 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161727995
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik voel wel voor het idee om het bidden gewoon lekker thuis te doen. Is geen verplichting of zo voor gelovigen om per se overal te moeten kunnen bidden.
Dat sowieso en het lijkt me niet dat universiteiten studenten moeten hinderen bij het bidden of wat dan ook. Maar er speciale ruimtes voor gaan inrichten gaat wat ver.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:50:33 #10
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_161727998
Waar je je al niet druk om kunt maken.
pi_161728055
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Studentenpastoraat, maar dat was meer een instantie die achter eeuwige studenten aanzat die dreigden door drugs, ongehoorde drankgelagen en algehele verloedering in de goot terecht te komen.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:56:16 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161728143
Overigens speelde dit ook op de RUG een aantal jaren geleden. Die heeft in de nieuwe gebouwen juist expliciet de 'gebedsruimtes' verwijderd voor zover ik me kan herinneren.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:56:48 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161728158
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
En als die er niet is staat iedereen vrij er een op te richten. Daar hoeft de universiteit niets mee te maken te hebben.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:57:33 #14
452947 frietenstamp
pi_161728166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Studentenpastoraat, maar dat was meer een instantie die achter eeuwige studenten aanzat die dreigden door drugs, ongehoorde drankgelagen en algehele verloedering in de goot terecht te komen.
Ook dat hoort niet thuis op een universiteit of hogeschool. Is er behoefte aan religieuze activiteit, dan huur je daar maar een ruimte BUITEN de onderwijsinstelling voor. Liever nog BUITEN Nederland.
pi_161728173
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat sowieso en het lijkt me niet dat universiteiten studenten moeten hinderen bij het bidden of wat dan ook. Maar er speciale ruimtes voor gaan inrichten gaat wat ver.
Doe je dat niet dan krijg je tegenwoordig een opstand, zie UvA.
Maar kennelijk wordt wat bedoeld is als een stilteruimte dan ook nog omgetoverd tot een islamitische gebedsruimte. Dus daar hebben de arme christenzieltjes ook weer niets aan.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:57:54 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161728177
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:49 schreef Gutmensch het volgende:
Keyword is 'vroeger'. Die zijn er inmiddels niet meer, en met goede reden dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:58:22 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161728184
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:57 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ook dat hoort niet thuis op een universiteit of hogeschool. Is er behoefte aan religieuze activiteit, dan huur je daar maar een ruimte BUITEN de onderwijsinstelling voor.
Dat is het later ook geworden. In den beginnen echter was het de taak van het pastoraat om er achteraan te gaan.
Bij christenen het pastoraat, bij moslims de AIVD.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 15:58:25 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161728187
Net door de ontkerkelijking heen, beginnen we dunnetjes overnieuw met de islam :')

Allemaal vergeten wat voor gezeik christendom ons jaren heeft opgeleverd? Die lui zijn nu eindelijk een beetje monddood.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161728228
Alle religie op scholen verbieden, doe je maar lekker thuis
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_161728247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:00 schreef maryen65 het volgende:
Jup.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:01:35 #21
452947 frietenstamp
pi_161728258
quote:
Mits thuis geen kinderen jonger dan 18 jaar verblijven.
pi_161728294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:57 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ook dat hoort niet thuis op een universiteit of hogeschool. Is er behoefte aan religieuze activiteit, dan huur je daar maar een ruimte BUITEN de onderwijsinstelling voor.
Toen ik ging studeren zat je nog maar net in de ontzuiling. Alleen waren studenten over het algemeen door die ontzuiling ook sterk anti-christelijk, moslims waren er nog niet. Ik zat op de UvA, kan me ook geen stilteruimtes herinneren, maar wel dat studentenpastoraat. Waren naast problemen met drugs en overmatig drankgebruik ook regelmatig studenten die een psychose kregen of een studentenflat af pleurden. En die lui van dat studentenpastoraat probeerden dat een beetje te voorkomen, geloof ik, niet dat dit hielp. Studentenflat aan de Cleyndertweg in Asd-Noord werd bijv. Jumping Amsterdam genoemd, naar het gelijknamige internationale hippisch evenement in Ahoy oid.
I´m back.
pi_161728301
quote:
Vrij land toch?
pi_161728365
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Net door de ontkerkelijking heen, beginnen we dunnetjes overnieuw met de islam :')

Allemaal vergeten wat voor gezeik christendom ons jaren heeft opgeleverd? Die lui zijn nu eindelijk een beetje monddood.
Ja, in principe onderschrijf ik dit sentiment wel idd. De dominees en pastoors zaniken nog maar net een paar decennia niet meer dagelijks aan ons kop, krijg je dit weer.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:06:32 #25
452947 frietenstamp
pi_161728372
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toen ik ging studeren zat je nog maar net in de ontzuiling. Alleen waren studenten over het algemeen door die ontzuiling ook sterk anti-christelijk, moslims waren er nog niet. Ik zat op de UvA, kan me ook geen stilteruimtes herinneren, maar wel dat studentenpastoraat. Waren naast drugs en overmatig drankgebruik ook regelmatig studenten die een psychose kregen of een studentenflat af pleurden. En die lui van dat studentenpastoraat probeerden dat een beetje te voorkomen, geloof ik, niet dat dit hielp. Studentenflat aan de Cleyndertweg in Asd-Noord werd bijv. Jumping Amsterdam genoemd, naar het gelijknamige internationale hippisch evenement in Ahoy oid.
Terecht dat dit allemaal weg is. Alle psychopathie doe je maar fijn thuis dus ook religie.
pi_161728383
Je ziet nu al de reactie van Nederlanders die niet kunnen omgaan met de vrijheid van andersdenkenden. Conform de wet mogen wij dit doen maar ze struikelen over elkaar heen in hun haat dat wij dit doen. Nederlanders willen gewoon dat wij leven conform hoe zij dat willen, conform hoe zij leven. Dat wij ons ook volgooien met alcohol, kerst vieren, sinterklaas, met onze hond in bed gaan slapen, vrouwen hoofddoek af en korte rokje aan etc...

Zij kunnen niet omgaan met de vrijheid die andersdenkenden hebben dat resulteert in een andere levenswijze. Zij willen voor ons bepalen hoe wij moeten leven en als wij dat niet willen dan krijg je de standaardkreten naar je hoofd gegooid: ga weg uit NL, je bent een extremist tot oproepen tot geweld om ons hier uit NL te krijgen.

Nederlanders hebben een groot probleem, ze kunnen niet omgaan met de vrijheid van andersdenkenden en de gevolgen daarvan = andere levenswijze.

Er klinken al stemmen om dit initiatief te verbieden en las nog net even een lachwekkende discussie waarin ze de nieuwe partij Denk willen verbieden door politici met dubbele nationaliteit te verbieden een politieke partij op te richten

Nederlanders zijn alleen voor vrijheid voor allen als die vrijheid resulteert in hetzelfde resultaat = rokjes, alcohol, kerst, sinterklaas, met de hond in bed slapen, geen koran, geen ramadan etc...
pi_161728406
Echt niks van gemerkt en ik studeer er. :') Storm in een glas water.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_161728419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Terecht dat dit allemaal weg is. Alle psychopathie doe je maar fijn thuis dus ook religie.
Nah, waren ook wel behoorlijk wat hoopjes zieligheid en ellende tussen de eerstejaars hoor.
I´m back.
pi_161728492
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:06 schreef PSVCL het volgende:
Je ziet nu al de reactie van Nederlanders die niet kunnen omgaan met de vrijheid van andersdenkenden. Conform de wet mogen wij dit doen maar ze struikelen over elkaar heen in hun haat dat wij dit doen. Nederlanders willen gewoon dat wij leven conform hoe zij dat willen, conform hoe zij leven. Dat wij ons ook volgooien met alcohol, kerst vieren, sinterklaas, met onze hond in bed gaan slapen, vrouwen hoofddoek af en korte rokje aan etc...

Zij kunnen niet omgaan met de vrijheid die andersdenkenden hebben dat resulteert in een andere levenswijze. Zij willen voor ons bepalen hoe wij moeten leven en als wij dat niet willen dan krijg je de standaardkreten naar je hoofd gegooid: ga weg uit NL, je bent een extremist tot oproepen tot geweld om ons hier uit NL te krijgen.

Nederlanders hebben een groot probleem, ze kunnen niet omgaan met de vrijheid van andersdenkenden en de gevolgen daarvan = andere levenswijze.

Er klinken al stemmen om dit initiatief te verbieden en las nog net even een lachwekkende discussie waarin ze de nieuwe partij Denk willen verbieden door politici met dubbele nationaliteit te verbieden een politieke partij op te richten

Nederlanders zijn alleen voor vrijheid voor allen als die vrijheid resulteert in hetzelfde resultaat = rokjes, alcohol, kerst, sinterklaas, met de hond in bed slapen, geen koran, geen ramadan etc...
het gaat om ruimte.
Die is er al te kort om dan nog even moslims ruimtes te maken blijft er nog minder over
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:11:38 #30
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_161728523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:03 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Vrij land toch?
maryen65 zegt toch: "doe maar lekker thuis?"
pi_161728539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:11 schreef Kopiko het volgende:

[..]

maryen65 zegt toch: "doe maar lekker thuis?"
En ik zeg , moet overal kunnen.
Heeft Maryen ff pech
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:14:33 #32
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_161728605
quote:
En dat is natúúrlijk iets typisch Nederlands.

Wanneer een grote groep Nederlandse immigranten deze zaken in een land met een volledig andere cultuur zou willen uitvoeren (in alle vrijheid en openheid), dan werd dat natuurlijk toegestaan!
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:15:26 #33
452947 frietenstamp
pi_161728630
quote:

Klopt. Nederlanders zijn massaal grappige middeleeuwse poppetjes gaan verzamelen en dachten die wel even zindelijk te maken, te civiliseren, verlichten en 2016-klaar te maken.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:15:58 #34
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_161728637
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Heeft Maryen ff pech
Zelfs in een onnoemelijk vrij land als Nederland (helaas wordt die vrijheid niet door iedereen op de juiste waarde geschat) is het niet zo dat alles maar overal moet kunnen.
pi_161728695
quote:

Maar wat wil je nu zeggen? Honden zijn onreine dieren?
I´m back.
pi_161728753
Religie op universiteiten is toch niet zo vreemd? Tilburg en Nijmegen zijn oorspronkelijk katholiek, en hetzelfde geldt voor Leuven in België. Daarnaast is de VU protestants, maar dat zal voor Delft wel niet gelden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2016 16:25:16 ]
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:24:50 #37
452947 frietenstamp
pi_161728852
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:15 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Zelfs in een onnoemelijk vrij land als Nederland (helaas wordt die vrijheid niet door iedereen op de juiste waarde geschat) is het niet zo dat alles maar overal moet kunnen.
Dat begrijpt PSVCL alleen als hij zelf de beperkende maatregelen mag bepalen t.a.v. andersdenkenden (vrouwen, joden, kinderen, homo's etc)
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:27:01 #38
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_161728917
Genoeg uitingen van atheïsme die wel worden toegestaan/gedoogd. Dus we meten weer graag met 2 maten. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:27:04 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161728919
Topic alweer verpest. Doe maar een slotje.
pi_161728955
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:24 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat begrijpt PSVCL alleen als hij zelf de beperkende maatregelen mag bepalen t.a.v. andersdenkenden (vrouwen, joden, kinderen, homo's etc)
Vooroordelen , gehersenspoeld door de media.
pi_161728990
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:21 schreef J.B. het volgende:
Religie op universiteiten is toch niet zo vreemd? Tilburg en Nijmegen zijn oorspronkelijk katholiek, en hetzelfde geldt voor Leuven in België. Daarnaast is de VU protestants, maar dat zal voor Delft wel niet gelden.
:Y Die hebben dan ook stilteruimtes, evenals Universiteit Leiden, Erasmus Rotterdam, TU Eindhoven, Maastricht, Utrecht en TU Twente.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161728992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Heeft Maryen ff pech
Waarom moet dat overal kunnen? Waarom moeten andere mensen lastig gevallen worden met gelovigen
pi_161729013
Ik wil een religievrij land :P
pi_161729023
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:21 schreef J.B. het volgende:
Religie op universiteiten is toch niet zo vreemd? Tilburg en Nijmegen zijn oorspronkelijk katholiek, en hetzelfde geldt voor Leuven in België.
Oorspronkelijk werden de in de middeleeuwen ontstane kathedralenscholen universiteit als in op zijn minst 3 faculteiten onderwezen werd, dacht ik, en dat waren rechten, medicijnen en theologie. Dus op de universiteiten werd iig theologie onderwezen en ook omdat ze voortkwamen uit de kathedralenscholen waren er gebedsruimtes aanwezig. In zoverre klopt dat natuurlijk als een bus. Maar om op grond hiervan dan anno 2016 de stilteruimtes, die hiervan de erfenis zijn, om te toveren in moskeeën? Er is veel te zeggen voor het argument dat dit soort semi-overheidsinstellingen zich dient te richten tot de kerntaken en dat daar de ruimte aan toebedeeld wordt. Ik zie niet in waarom je niet thuis kunt bidden of in gebouwen die speciaal zijn opgericht als islamitische gebedsruimte.
I´m back.
pi_161729025
Als men in een afgesloten ruimte ergens zit te bidden tot god, allah of wie dan ook heb je er minder last van dan wanneer ze in 'n hoekje van en willekeurige ruimte gaan zitten brabbelen/knielen.
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:31:49 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161729038
Ik vind dat er best gebedsruimtes kunnen zijn op een universiteit. Het is ook geen taak van een universiteit om koffie en koek te verstrekken, toch is er een kantine.
Ze moeten wel eerlijk zijn in hun communicatie. Ze hebben het de hele tijd over een 'stilteruimte' waar aan mindfullness e.d. gedaan kan worden, terwijl het gewoon een moskee betreft waar je als niet-moslim ongetwijfeld weggekeken wordt.
The End Times are wild
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:31:58 #47
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_161729043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:30 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Waarom moet dat overal kunnen? Waarom moeten andere mensen lastig gevallen worden met gelovigen
Heb jij last van een ruimte met wat biddende mensen?
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:33:15 #48
452947 frietenstamp
pi_161729072
quote:

[..]

Omdat homo's, joden, hoeren, honden en varkens ook in de moskee hun ding moeten kunnen doen.

Eerlijk is eerlijk.
pi_161729088
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat er best gebedsruimtes kunnen zijn op een universiteit. Het is ook geen taak van een universiteit om koffie en koek te verstrekken, toch is er een kantine.
Ze moeten wel eerlijk zijn in hun communicatie. Ze hebben het de hele tijd over een 'stilteruimte' waar aan mindfullness e.d. gedaan kan worden, terwijl het gewoon een moskee betreft waar je als niet-moslim ongetwijfeld weggekeken wordt.
Ja, die koffie en koek wordt gebruikt om bij te verdienen hè. Zie je ook steeds meer op middelbare scholen gebeuren. In sportkantines en musea is het al wat langer gebruikelijk.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:34:05 #50
13462 BansheeBoy
pi_161729096
quote:

[..]

Lastig gevallen voelen is een keuze. Waarom val jij daar anderen mee lastig? :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_161729107
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Genoeg uitingen van atheïsme die wel worden toegestaan/gedoogd. Dus we meten weer graag met 2 maten. :N

Is daar ook (op kosten van de gemeenschap / school) een aparte ruimte voor gereserveerd.
Alle uitingen zijn in principe toegestaan. Vrijheid van meningsuiting kennen we hier.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_161729112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Als men in een afgesloten ruimte ergens zit te bidden tot god, allah of wie dan ook heb je er minder last van dan wanneer ze in 'n hoekje van en willekeurige ruimte gaan zitten brabbelen/knielen.
Dan kun je dat toch ook thuis doen?
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:34:53 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161729116
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Maar waarom moet de universiteit betalen voor die ruimte? Dat kunnen ze zelf ook wel, zet een stichting op of weet ik wat.
pi_161729133
quote:

[..]

Dus als een paar Moslims ( van andere gelovigen heb je natuurlijk geen last als Islamhater ) een paar minuten willen bidden in een leeg lokaal heb jij daar last van? wow
pi_161729139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef maryen65 het volgende:
Ik wil een religievrij land :P
Dan moet je verhuizen naar Noord - Korea
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:35:58 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161729145
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die koffie en koek wordt gebruikt om bij te verdienen hè. Zie je ook steeds meer op middelbare scholen gebeuren. In sportkantines en musea is het al wat langer gebruikelijk.
Het is niet zo min een kerntaak. Als er behoefte aan is mag zo'n instelling daar gerust invulling aan geven. Het mag natuurlijk het onderwijs niet in de weg zitten. Wat dat laatste betreft maak ik me qua islam wel weer zorgen. Hoe lang duurt het nog voordat lesgeven in de evolutietheorie controversieel wordt? Ik schat zo'n 30 jaar.
Daarom is het van belang dat die stilteruimtes geen broednesten van islamisme worden. En daarom moet er strikt op toegezien worden dat ze voor iedereen toegankelijk blijven en geen specifiek islamitische eisen aldaar, zoals geen schoeisel en dergelijke.
The End Times are wild
pi_161729159
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:35 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Dus als een paar Moslims ( van andere gelovigen heb je natuurlijk geen last als Islamhater ) een paar minuten willen bidden in een leeg lokaal heb jij daar last van? wow
_O- wow islamhater nog wel
Ik heb het over religie, dat betekend alle religies
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:36:48 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161729165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat er best gebedsruimtes kunnen zijn op een universiteit.
Die zijn er al. In het artikel staat echter dat die niet toereikend gevonden worden.
pi_161729166
quote:

[..]

Zodra andere mensen zich in een stilteruimte moeten gedragen naar islamitische voorschriften hebben die daar inderdaad last van.
pi_161729170
quote:

[..]

Dan moet je verhuizen naar Noord - Korea
Pak direkt mijn tas in :P
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:36:54 #61
13462 BansheeBoy
pi_161729172
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Is daar ook (op kosten van de gemeenschap / school) een aparte ruimte voor gereserveerd.
Alle uitingen zijn in principe toegestaan. Vrijheid van meningsuiting kennen we hier.
Dat hele gebouw staat er op kosten van de gemeenschap. :')

En de Moslims willen 10 vierkante meter en het land is weer te klein. :{

pi_161729186
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar waarom moet de universiteit betalen voor die ruimte? Dat kunnen ze zelf ook wel, zet een stichting op of weet ik wat.
Nee kunnen ze niet, ze zijn geen eens in staat om een goed draaiende islam uni draaiend te houden. Nuja draaiend houden lukt wel alleen de rest eromheen vliegt er in grote chaos omheen.

Nu hun dat zelf niet lukt willen ze in een goed draaiend systeem hun geloof tot uiting brengen. Wat overigens niet echt een puik idee is.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:37:36 #63
13462 BansheeBoy
pi_161729188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:36 schreef maryen65 het volgende:

[..]

_O- wow islamhater nog wel
Ik heb het over religie, dat betekend alle religies
Dat is theorie-onzin. Want je weet best dat Hebreeuwtjes en Christenen niet 5 keer per dag bidden. :{

dinsdag 26 april 2016 @ 16:38:49 #64
452947 frietenstamp
pi_161729220
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is theorie-onzin. Want je weet best dat Hebreeuwtjes en Christenen niet 5 keer per dag bidden. :{

Je huurt maar een pand aan de overkant van de straat om je gekte te bedrijven. Doei.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:39:44 #65
13462 BansheeBoy
pi_161729248
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:38 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je huurt maar een pand aan de overkant van de straat om je gekte te bedrijven. Doei.
Je mag kiezen. Bidden in een aparte ruimte of lekker voor je neus terwijl je met je vochtige gelaat in een boterham met Calvé duikt. :{

pi_161729252
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet zo min een kerntaak. Als er behoefte aan is mag zo'n instelling daar gerust invulling aan geven. Het mag natuurlijk het onderwijs niet in de weg zitten. Wat dat laatste betreft maak ik me qua islam wel weer zorgen. Hoe lang duurt het nog voordat lesgeven in de evolutietheorie controversieel wordt? Ik schat zo'n 30 jaar.
Daarom is het van belang dat die stilteruimtes geen broednesten van islamisme worden. En daarom moet er strikt op toegezien worden dat ze voor iedereen toegankelijk blijven en geen specifiek islamitische eisen aldaar, zoals geen schoeisel en dergelijke.
Ja, ik denk zeer zeker dat geschiedenis onderwijs al controversieel begint te worden op het voortgezet onderwijs. En ja, zal binnenkort ook wel weer een keer een discussie komen over eerst intelligent design, waar bepaalde christenen ook achterstaan, en dan het recht om ook gevrijwaard te worden van de godslasterlijke evolutietheorie. Dat gaat echt niet lang meer duren.
Daarom zeg ik al: wen er maar aan. Ik pak de popcorn er alvast bij.
I´m back.
pi_161729264
De JOVD doelt hiermee op een klok in de vorm van een Arabisch raam. „Die moet zo snel mogelijk weg”

Gestoorde tokkies :')
pi_161729283
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:40 schreef PSVCL het volgende:
De JOVD doelt hiermee op een klok in de vorm van een Arabisch raam. „Die moet zo snel mogelijk weg”

Gestoorde tokkies :')
En een Diyanet kalender hè.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:42:29 #69
452947 frietenstamp
pi_161729316
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je mag kiezen. Bidden in een aparte ruimte of lekker voor je neus terwijl je met je neus in een boterham met Calvé duikt. :{

:')

Jij kan kiezen. Vandaag of morgen het land uit.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:44:52 #70
13462 BansheeBoy
pi_161729372
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Jij kan kiezen. Vandaag of morgen het land uit.
Ik klaag niet man. In Dordrecht worden nu de laatste loodjes gelegd aan de grootste Moskee van de Drechtsteden. :{

Ik ben volwassen.

pi_161729466
Hahaha VVD begint over de kerntaken van een universiteit. Als het niet zo tragisch was, was het hilarisch geweest.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:48:41 #72
452947 frietenstamp
pi_161729473
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik klaag niet man. In Dordrecht worden nu de laatste loodjes gelegd aan de grootste Moskee van de Drechtsteden. :{

Ik ben volwassen.

Nou kijk eens aan, voldoende ruimte voor de hele club om te bidden en religieuze shit op te hangen. Kunnen de illegale moskeetjes in overheidsgebouwen gesloopt worden.
pi_161729482
Levensovertuiging moet niet geuit worden of een 'ding' worden in het onderwijs.

Levensovertuiging is een randzaak en niet noodzakelijk om iets te leren. Het is een levensovertuiging, een levensovertuiging moet geen plek vinden in het onderwijs. Anders zijn veganisten ook gediscrimineerd omdat hun levensovertuiging niet strookt met de gebraden kip die tentoon gesteld word in het onderwijs. Of satanisten die een rood kamertje willen om hun zonden te beoefenen. De grootste kolder.

Zodra mensen met een bepaalde levensovertuiging vinden dat het anders moet, dan is het eens tijd om zelf stappen te ondernemen om het onderwijs naar eigen hand te vormen. En niet door een andere hand met behulp van waarom vragen en het slachtoffertje spelen. Slachtoffers bestaan niet, die rol leggen mensen zichzelf al te vaak op om dingen oneerlijk te verkrijgen.

Scholen en universiteiten zijn er om te leren, niet om een levensovertuiging in de praktijk te laten showcasen.
pi_161729540
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom denk je pas over 30 jaar als nu de behoefte al groot genoeg is voor het inwilligen van de vraag/eis om gebedsruimte?
pi_161729632
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:48 schreef Faz3D het volgende:
Levensovertuiging moet niet geuit worden of een 'ding' worden in het onderwijs.

Levensovertuiging is een randzaak en niet noodzakelijk om iets te leren. Het is een levensovertuiging, een levensovertuiging moet geen plek vinden in het onderwijs. Anders zijn veganisten ook gediscrimineerd omdat hun levensovertuiging niet strookt met de gebraden kip die tentoon gesteld word in het onderwijs. Of satanisten die een rood kamertje willen om hun zonden te beoefenen. De grootste kolder.

Zodra mensen met een bepaalde levensovertuiging vinden dat het anders moet, dan is het eens tijd om zelf stappen te ondernemen om het onderwijs naar eigen hand te vormen. En niet door een andere hand met behulp van waarom vragen en het slachtoffertje spelen. Slachtoffers bestaan niet, die rol leggen mensen zichzelf al te vaak op om dingen oneerlijk te verkrijgen.

Scholen en universiteiten zijn er om te leren, niet om een levensovertuiging in de praktijk te laten showcasen.
Nou ja, kijk, wat ik begrijp is dat jonge hoger opgeleide moslims in NL geboren duidelijk bezig zijn met wat zij zien als "emancipatie". De generatie voor hen, zo gaat de narritive, heeft zich onzichtbaar opgesteld en nooit gedrufd om voor zichzelf op te komen, de nieuwe generatie is daar klaar mee en dus inderdaad gaan ze steeds vaker het randje van wat wettelijk toegestaan is opzoeken om de dingen naar hun hand te zetten. En dus ook op de universiteiten. In de zwembaden, op de basisscholen, in de minaretten, op de hogescholen. Ik bedoel als Churchill moslim annonu in NL zou zijn geweest had hij daar best een mooie toespraak over kunnen houden. We strijden in de zwembaden en op de stranden. We strijden op de basisscholen en in de minaretten voor de azam. We strijden op de hogescholen en in de unversiteiten. En zo helpe ons Allah almachtig zullen we zegevieren.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:54:53 #76
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161729640
Een gebedsruimte, het is allemaal wat. Als de zon morgen nog maar op komt.
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 16:55:04 #77
pi_161729647
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:27 schreef Fir3fly het volgende:
Topic alweer verpest. Doe maar een slotje.
Dit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:56:25 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161729677
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:54 schreef Buitendam het volgende:
Een gebedsruimte, het is allemaal wat. Als de zon morgen nog maar op komt.
Even het artikel lezen. De stilteruimtes zijn er al, ze zijn schijnbaar niet goed genoeg.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 16:58:52 #79
pi_161729727
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Even het artikel lezen. De stilteruimtes zijn er al, ze zijn schijnbaar niet goed genoeg.
En dat terwijl er al zoveel ruimte is. Dit bedoelde ik nou met mijn opmerking dat we net van de ontkerkelijking af zijn. Toen had je ook hordes mondige christenen die vonden dat ze meer recht hadden op bepaalde dingen dan niet religieuzen. De islam is nog net even een stapje erger.
pi_161729777
Mensen die in een god geloven zijn toch al dom en achterlijk en zouden alle rechten ontnomen moeten wordwn omdat ze toch niet helder kunnen nadenken.

Dat gebeurd toch ook met patiënten van de psychatrische afdeling.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:01:18 #81
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_161729788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oorspronkelijk werden de in de middeleeuwen ontstane kathedralenscholen universiteit als in op zijn minst 3 faculteiten onderwezen werd, dacht ik, en dat waren rechten, medicijnen en theologie.
Meestal bestond het curriculum uit de zeven vrije kunsten, die weer waren onderverdeeld in het trivium (taal, retorica, dialectica/scholastiek) en het quadrivium (wis- en meetkunde, astronomie en musica). Het quadrivium werd niet overal aangeboden, daarvoor moest je naar bijvoorbeeld Parijs.

De zaken die jij noemt waren doorgaans aanvullingen op dat basiscurriculum, die je aan gespecialiseerde universiteiten kon volgen. Voor geneeskunde moest je naar Montpellier. Orléans en (ik meen) Reims stonden bekend om de rechtenfaculteit, voor zover je in deze tijd van een faculteit kunt spreken.
pi_161729795
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dat terwijl er al zoveel ruimte is. Dit bedoelde ik nou met mijn opmerking dat we net van de ontkerkelijking af zijn. Toen had je ook hordes mondige christenen die vonden dat ze meer recht hadden op bepaalde dingen dan niet religieuzen. De islam is nog net even een stapje erger.
Nou, die gebedsruimtes waren er al. De anti-religieuzen zijn pas later verschenen hè. Vanaf ongeveer einde 19de eeuw de voorlopers, maar pas toen de babyboom- en X-generatie massaal ging studeren zijn het stilteruimtes geworden, waar volgens mij nauwelijks gebruik van werd gemaakt.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:01:37 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161729798
Wat een gezeik zeg

DIt is toch ook die marktwerking die de JOVD geweldig vind?
pi_161729827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Meestal bestond het curriculum uit de zeven vrije kunsten, die weer waren onderverdeeld in het trivium (taal, retorica, dialectica/scholastiek) en het quadrivium (wis- en meetkunde, astronomie en musica). Het quadrivium werd niet overal aangeboden, daarvoor moest je naar bijvoorbeeld Parijs.

De zaken die jij noemt waren doorgaans aanvullingen op dat basiscurriculum, die je aan gespecialiseerde universiteiten kon volgen. Voor geneeskunde moest je naar Montpellier. Orléans en (ik meen) Reims stonden bekend om de rechtenfaculteit, voor zover je in deze tijd van een faculteit kunt spreken.
Nou, ik meen het volgens mij ergens in een handboek gelezen te hebben ooit, toen ik zelf nog studeerde.
I´m back.
pi_161729851
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, kijk, wat ik begrijp is dat jonge hoger opgeleide moslims in NL geboren duidelijk bezig zijn met wat zij zien als "emancipatie". De generatie voor hen, zo gaat de narritive, heeft zich onzichtbaar opgesteld en nooit gedrufd om voor zichzelf op te komen, de nieuwe generatie is daar klaar mee en dus inderdaad gaan ze steeds vaker het randje van wat wettelijk toegestaan is opzoeken om de dingen naar hun hand te zetten. En dus ook op de universiteiten. In de zwembaden, op de basisscholen, in de minaretten, op de hogescholen. Ik bedoel als Churchill moslim annonu in NL zou zijn geweest had hij daar best een mooie toespraak over kunnen houden. We strijden in de zwembaden en op de stranden. We strijden op de basisscholen en in de minaretten voor de azam. We strijden op de hogescholen en in de unversiteiten.
Helemaal mee eens, zo heb ik het nog niet bekeken maar daar heb je zeker een punt. Ik vind het zelf jammerlijk dat er door deze zaken overal onrust heerst. Ik heb het idee dat veel zaken teniet gedaan moeten worden omdat inderdaad die geboren en getogen moslims wel denken te weten wat goed is voor ons. Want dat is het punt waar het feitelijk om draait. Hun gaat het niet zozeer in rust en zichzelf vinden op universiteiten maar meer om andersdenkenden hun visie te laten zien door bepaalde waanbeelden en ideeën.

Overal word aan getornd, sorry dat ik het zeg maar wat dat betreft is de islam wel een verderfelijke religie. Christenen houden zich momenteel 'stil' en weten dat de democratie er is om rust te houden in de bevolking. Evenals joden. Maar het lijkt er meer opdat de islam daar schijt aan heeft en op alle mogelijke manieren de democratie onderuit probeert te schoppen.

Ik vraag me nu af of dit daadwerkelijk bewust word gedaan door moslims of zijn moslims gewoon snel op hun tenen getrapt? Waardoor ze de bekende slachtofferrol zich aantrekken? Omdat ze weten dat veel mensen alles o zo zielig vinden? Ik heb geen idee, maar ik vind het een belachelijk idee om de vrije universiteit een multicultureel sausje te geven omdat wij alles zo goed bedoelen.

Ik kots op die goedbedoelde opvattingen en die o kijk hun eens zielig zijn mentaliteit.

Maar goed, ik ben bang dat we dit soort waanideeën steeds vaker te zien krijgen. Ik hoop dat de overheid weet waar ze mee bezig is. Want momenteel is het een groot ongeorganiseerd zooitje.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:04:46 #86
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161729904
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, maar die vinden sommige mensen niet helemaal voldoen. Maak een andere ruimte en iedereen is blij. Kunnen we ons weer gaan richten op belangrijke zaken, in plaats van dit gejank.
Dit, dus.
pi_161729934
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, maar die vinden sommige mensen niet helemaal voldoen. Maak een andere ruimte en iedereen is blij. Kunnen we ons weer gaan richten op belangrijke zaken, in plaats van dit gejank.
Je geeft een vinger, de hand volgt vanzelf.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:06:04 #88
452947 frietenstamp
pi_161729935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef Hexagon het volgende:
Wat een gezeik zeg

Dan zijn oorlog en terrorisme ook vormen van marktwerking.
pi_161729938
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:03 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, zo heb ik het nog niet bekeken maar daar heb je zeker een punt. Ik vind het zelf jammerlijk dat er door deze zaken overal onrust heerst. Ik heb het idee dat veel zaken teniet gedaan moeten worden omdat inderdaad die geboren en getogen moslims wel denken te weten wat goed is voor ons. Want dat is het punt waar het feitelijk om draait. Hun gaat het niet zozeer in rust en zichzelf vinden op universiteiten maar meer om andersdenkenden hun visie te laten zien door bepaalde waanbeelden en ideeën.

Overal word aan getornd, sorry dat ik het zeg maar wat dat betreft is de islam wel een verderfelijke religie. Christenen houden zich momenteel 'stil' en weten dat de democratie er is om rust te houden in de bevolking. Evenals joden. Maar het lijkt er meer opdat de islam daar schijt aan heeft en op alle mogelijke manieren de democratie onderuit probeert te schoppen.

Ik vraag me nu af of dit daadwerkelijk bewust word gedaan door moslims of zijn moslims gewoon snel op hun tenen getrapt? Waardoor ze de bekende slachtofferrol zich aantrekken? Omdat ze weten dat veel mensen alles o zo zielig vinden? Ik heb geen idee, maar ik vind het een belachelijk idee om de vrije universiteit een multicultureel sausje te geven omdat wij alles zo goed bedoelen.

Ik kots op die goedbedoelde opvattingen en die o kijk hun eens zielig zijn mentaliteit.

Maar goed, ik ben bang dat we dit soort waanideeën steeds vaker te zien krijgen. Ik hoop dat de overheid weet waar ze mee bezig is. Want momenteel is het een groot ongeorganiseerd zooitje.
Ik zei het ook tegen LXIV, ik vrees dat we te laat zijn. Daarom zeg ik ook: wen er maar aan. Ik pak vast de popcorn.
I´m back.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:06:27 #90
pi_161729951
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, die gebedsruimtes waren er al. De anti-religieuzen zijn pas later verschenen hè. Vanaf ongeveer einde 19de eeuw de voorlopers, maar pas toen de babyboom- en X-generatie massaal ging studeren zijn het stilteruimtes geworden, waar volgens mij nauwelijks gebruik van werd gemaakt.
Ja.. en als maatschappij zijn we steeds meer seculier geworden waardoor dat natuurlijk komt te vervallen. Ik denk met weemoed terug aan de tijd van lange rokken, alles potdicht op zondag en verbod op godslastering. (aantal voorbeeldjes)

Allemaal eindelijk verleden tijd, importeren we en masse een groep mensen die een zo mogelijk nog debieler geloof aanhangt en notabene nog een stuk mondiger (of minder zelfhatend, zo je wil)zijn dan wij zelf.

Het begint met een vinger. De rest kennen we.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:07:20 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161729972
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Misschien moet je het artikel even lezen voordat je reageert. Dan had je gelezen dat ruimtegebrek een issue is.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:08:02 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161729988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:06 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dan zijn oorlog en terrorisme ook vormen van marktwerking.
Van oorlog en terrorisme hebben anderen last. Van een gebedsruimte niet.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:08:12 #93
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161729994
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:06 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Je geeft een vinger, de hand volgt vanzelf.
Ja, want een gebedsruimte op een openbare Universiteit is wel te vergelijken met een hele hand, ja. Helemaal als je het vergelijkt met stilteruimtes, die zullen ook nauwelijks gebruikt worden.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:08:43 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef Hexagon het volgende:
Wat een gezeik zeg

Waarom lees je niet gewoon wat er in het artikel staat? Er zijn al stilteruimtes.
pi_161730015
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, want een gebedsruimte op een openbare Universiteit is wel te vergelijken met een hele hand, ja. Helemaal als je het vergelijkt met stilteruimtes, die zullen ook nauwelijks gebruikt worden.
Welnu, gevaren zijn er, en ik hoop dat die ook gezien worden.
pi_161730016
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja.. en als maatschappij zijn we steeds meer seculier geworden waardoor dat natuurlijk komt te vervallen. Ik denk met weemoed terug aan de tijd van lange rokken, alles potdicht op zondag en verbod op godslastering. (aantal voorbeeldjes)

Allemaal eindelijk verleden tijd, importeren we en masse een groep mensen die een zo mogelijk nog debieler geloof aanhangt en notabene nog een stuk mondiger (of minder zelfhatend, zo je wil)zijn dan wij zelf.

Klopt idd.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:09:31 #97
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730026
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Misschien moet je het artikel even lezen voordat je reageert. Dan had je gelezen dat ruimtegebrek een issue is.
Dat heb ik gelezen, en jij en ik weten allebei dat dat niet het punt is :) Struisvogeltje.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:09:50 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Van oorlog en terrorisme hebben anderen last. Van een gebedsruimte niet.
Wel als er dus al stilteruimtes zijn en als er ruimtegebrek is.

Waarom moet ik constant mensen voorlezen uit het artikel? Lees eens voordat je reageert.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:10:06 #99
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730037
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:08 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Welnu, gevaren zijn er, en ik hoop dat die ook gezien worden.
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat een gebedsruimte mijn leven in gevaar bracht zat ik nu op de Bahama's te rentenieren.
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:10:07 #100
pi_161730038
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat heb ik gelezen, en jij en ik weten allebei dat dat niet het punt is :) Struisvogeltje.
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom moet ik constant mensen voorlezen uit het artikel? Lees eens voordat je reageert.
Echt ongelooflijk dit :') Er is geen ruimte, dus we creëren ruimte voor geloof!

En hoe is dat niet een privilege boven niet religieuzen?
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:10:10 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161730040
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom lees je niet gewoon wat er in het artikel staat? Er zijn al stilteruimtes.
Kennelijk voldoen die niet aan de marktbehoefte. Dus is het nog steeds de marktwerking.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:10:28 #102
452947 frietenstamp
pi_161730049
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat doen we toch echt helemaal zelf. We hadden ook geen problemen kunnen importeren.
pi_161730057
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een leeg lokaaltje wat max 10 min per dag wordt gebruikt om ff te kunnen bidden ,wat is het probleem?
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:11:07 #104
pi_161730060
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat doen we toch echt helemaal zelf. We hadden ook geen problemen kunnen importeren.
''We'' :') ja want heel Nederland is blij met wijken als de Schilderswijk enzovoort. Dat er in de vorige eeuw door een stel heldere denkers besloten is goedkope arbeidskrachten te importeren zonder enige voor of na-zorg kan je de huidige generatie niet aanrekenen.

Ook al word ook die generatie steeds mondiger. Zeker nu ''we'' dezelfde fout gewoon doodleuk weer maken.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:11:11 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730064
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En jij weet net zo goed dat het helemaal niet gaat om gebedsruimtes maar om een islamitische gebedsruimte.

En nogmaals, gebedsruimtes zijn er al.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:12:11 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kennelijk voldoen die niet aan de marktbehoefte. Dus is het nog steeds de marktwerking.
Oh ik snap het al. Je bent helemaal niet geïnteresseerd in het onderwerp maar je wilt gewoon goedkoop schieten op de JOVD. Duidelijk.
pi_161730094
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De markt heeft er geen reet mee te maken. Je hoeft toch geen muntje te kopen om de islamitische gebedsruimte in te kunnen?
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:12:57 #108
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730104
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En jij weet net zo goed dat het helemaal niet gaat om gebedsruimtes maar om een islamitische gebedsruimte.

En nogmaals, gebedsruimtes zijn er al.
Maakt geen reet uit wat voor gebedsruimte. Er is vraag naar. Niks raars om dat in behandeling te nemen, maar laat dat gelul van ruimtegebrek alsjeblieft achterwege
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:13:50 #109
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730125
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De markt heeft er geen reet mee te maken. Je hoeft toch geen muntje te kopen om de islamitische gebedsruimte in te kunnen?
Want vraag en aanbod binnen een overheidsinstelling kun je niet als een vorm van marktwerking zien? Mwoah.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:14:10 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730134
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Maakt geen reet uit wat voor gebedsruimte. Er is vraag naar. Niks raars om dat in behandeling te nemen, maar laat dat gelul van ruimtegebrek alsjeblieft achterwege
Omdat het je niet goed uitkomt? Een argument negeren doet het niet zomaar verdwijnen hoor.

En daarnaast is het al helemaal de vraag waarom een universiteit een islamitische gebedsruimte moet faciliteren.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:14:30 #111
pi_161730143
quote:

[..]

En door het creëren van een gebedsruimte in een plek waar al ruimte tekort is doe je anderen tekort, oftewel geef je religieuzen een voorrangspositie.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:15:41 #112
452947 frietenstamp
pi_161730173
quote:

[..]

Er is ook vraag naar maagden van 8 jaar. Gaan we ook niet gratis leveren.
pi_161730185
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Want vraag en aanbod binnen een overheidsinstelling kun je niet als een vorm van marktwerking zien? Mwoah.
Nee, want je verdient er niets mee. Ligt anders dan de islamitische lekkernijen tijdens suikerfeest bij de Hema.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:16:19 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730186
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat er ergens vraag naar is betekent niet meteen dat het aanbod daar op moet en zal aansluiten. Bizarre redenering.

De universiteit kan gewoon nee zeggen tegen de vraag en dan is het gezeik afgelopen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:16:51 #115
13462 BansheeBoy
pi_161730193
Ga toch weg man. Atheïsme wordt in vol ornaat geuit en dat is geen probleem. :N

dinsdag 26 april 2016 @ 17:18:06 #116
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730227
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat het je niet goed uitkomt? Een argument negeren doet het niet zomaar verdwijnen hoor.

En daarnaast is het al helemaal de vraag waarom een universiteit een islamitische gebedsruimte moet faciliteren.
Om dezelfde fatsoensregels als waarom een werkgever een kolfruimte voor moeders maakt of voor andere gelovigen z'n best doet.

quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En door het creëren van een gebedsruimte in een plek waar al ruimte tekort is doe je anderen tekort, oftewel geef je religieuzen een voorrangspositie.
TU Delft is ieder jaar groeiende, ga daar eerst iets aan doen voor je dom begint te blaten over ruimtegebrek :D Over marktwerking gesproken, zoveel mogelijk studeervee om diplomabonussen veilig te stellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:15 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Er is ook vraag naar maagden van 8 jaar. Gaan we ook niet gratis leveren.
Jij bent een rare jongen.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:18:45 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161730243
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh ik snap het al. Je bent helemaal niet geïnteresseerd in het onderwerp maar je wilt gewoon goedkoop schieten op de JOVD. Duidelijk.
Het is vrij simpel. Om ook onder moslimstudenten veel inschrijvingen te lokken richten ze voor hen een gebedsruimte in. Daar vraagt die markt om dus die is de TU dan daar niet aan te voldoen?

Niemand wordt verplicht er in te gaan zitten. Waar men dus over zeikt is mij een groot raadsel.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:19:26 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730255
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Om dezelfde fatsoensregels als waarom een werkgever een kolfruimte voor moeders maakt of voor andere gelovigen z'n best doet.
De universiteit is geen werkgever voor de studenten. Stilteruimtes zijn er al.

Kortom, gezeik om niets dit.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:19:37 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161730258
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De markt vraagt om universiteiten waar je ook kunt bidden. Anders gaan ze wel naar een andere universiteit.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:19:43 #120
pi_161730265
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:16 schreef BansheeBoy het volgende:

Atheïsme schrijft niet voor dat ze gebedsruimte en halal geslacht voedsel willen. Atheïsme schrijft niets voor, het is namelijk het ontkennen van geloof/god. _O-

En geef mij eens een aantal voorbeelden waar Atheïsme vol ornaat geuit word vanuit de overheid of andere leidende figuren/insanties.

Of is dit gewoon weer je lange teen die boos word op mensen die zelf Atheistisch zijn en dat uiten? Want.. dat mag gewoon. Net zoals er gevraagd mag worden om een gebedsruimte en dat afgewezen mag worden zonder meteen te janken dat je achtergesteld wordt.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:19:51 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161730269
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is vrij simpel. Om ook onder moslimstudenten veel inschrijvingen te lokken richten ze voor hen een gebedsruimte in. Daar vraagt die markt om dus die is de TU dan daar niet aan te voldoen?

Niemand wordt verplicht er in te gaan zitten. Waar men dus over zeikt is mij een groot raadsel.
Faciliteiten voor moslims zijn altijd zeiktopicwaardig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:20:39 #122
pi_161730286
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

TU Delft is ieder jaar groeiende, ga daar eerst iets aan doen voor je dom begint te blaten over ruimtegebrek :D Over marktwerking gesproken, zoveel mogelijk studeervee om diplomabonussen veilig te stellen.

[..]

Jij bent een rare jongen.
Ja nee jongens we gaan lekker bouwen zodat we gebedsruimtes kunnen creëeren :') als we dan toch gaan bouwen, doen we dat voor studies en onderwijs. Niet voor het je kont in de lucht steken voor Allah.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:20:41 #123
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730287
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De universiteit is geen werkgever voor de studenten. Stilteruimtes zijn er al.

Kortom, gezeik om niets dit.
Ja, want als er mogen 20 man een gebedsmatje gaan uitrollen in de stilteruimte en gebeden gaan oplepelen is dat volgens jou een werkbare situatie. Oké.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:20:59 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Lees het artikel eens.

Verder, er zijn stilteruimtes. Daar wordt over geklaagd.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:21:25 #125
pi_161730311
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, want als er mogen 20 man een gebedsmatje gaan uitrollen in de stilteruimte en gebeden gaan oplepelen is dat volgens jou een werkbare situatie. Oké.
... wat dacht je ervan dat die 20 man dat lekker ergens anders doen? _O- omgekeerde wereld dit.

Als ik 's middags een frietje wil vreten neem ik toch ook geen frituurpan en een zak friet mee om dat een beetje in de stilteruimte te gaan maken. Maar blijkbaar mag ik dat gewoon eisen, want dat is mijn recht. Ofzo.

Of moet ik het dan eerst het label ''geloof'' geven?
pi_161730325
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:16 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik denk dat jij de vergissing maakt de term "neutraal" aan te zien als een uiting van de duivelse atheïsten. Dat is incorrect. Neutraal betekent dat aan de levensovertuiging op die plaats geen uiting wordt gegeven, omdat-ie bijvoorbeeld onbelangrijk is. Het voorkomt daarnaast het gezanik van moreel absolutistische ingestelde drammers in die ruimte.
I´m back.
pi_161730336
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat een gebedsruimte mijn leven in gevaar bracht zat ik nu op de Bahama's te rentenieren.
Dat is een redenatie, een mening. Als ik nu ga redeneren met een visie:

Als op elke universiteit straks gebedsruimtes staan, specifiek voor een mensen met een bepaalde levensovertuiging. Dan brengt dit onrust, onrust omdat mensen zich gaan afvragen wanneer het punt bereikt word wanneer moslims bevredigd zijn in hun ding. Dat moet voorkomen worden.

Want als ik voor elke letter die ik tik een cent zou krijgen, dan zat ik nu in Miami.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:22:43 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730341
quote:

[..]

Leuke hyperbool weer. Gaan we aparte ruimtes inrichten voor christenen? Boeddhisten? Het hele mindfulness gezever? Dat is pas werkbaar.

Je kunt ook gewoon zeggen dat het fatsoenlijk is om in stilte te bidden.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:22:50 #129
13462 BansheeBoy
pi_161730347
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Geef mij eens een aantal voorbeelden waar Atheïsme vol ornaat geuit word vanuit de overheid of andere leidende figuren/instanties.
Uit respect voor je ouders heb ik de spelfouten uit je tekst gehaald. Maar om inhoudelijk op je verhaal in te gaan. Wat zijn atheïstische uitingen:

Korte rokjes, leggings, mak-eup, sensueel gedrag van dames. Tijdens de lunch darwinistische onzin propageren.

Jason.

dinsdag 26 april 2016 @ 17:22:55 #130
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730351
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

... wat dacht je ervan dat die 20 man dat lekker ergens anders doen? _O- omgekeerde wereld dit.

Als ik 's middags een frietje wil vreten neem ik toch ook geen frituurpan en een zak friet mee om dat een beetje in de stilteruimte te gaan maken. Maar blijkbaar mag ik dat gewoon eisen, want dat is mijn recht. Ofzo.

Of moet ik het dan eerst het label ''geloof'' geven?
Gast, echt. Stop nou gewoon :')
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:22:57 #131
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161730353
quote:

[..]

Ik neem aan dat men in een stilteruimte stil dient te zijn.
Graag op anoniem
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:23:21 #132
pi_161730361
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja als je zonder argumenten komt te zitten is het altijd lastig discussiëren.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:23:38 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730368
quote:

[..]

Goed argument weer man.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:23:39 #134
pi_161730371
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uit respect voor je ouders heb ik de spelfouten uit je tekst gehaald. Maar om inhoudelijk op je verhaal in te gaan. Wat zijn atheïstische uitingen:

Korte rokjes, leggings, mak-eup, sensueel gedrag van dames. Tijdens de lunch darwinistische onzin propageren.

Jason.

quote:

[..]

pi_161730383
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De markt vraagt om universiteiten waar je ook kunt bidden. Anders gaan ze wel naar een andere universiteit.
Daarom zou je iedere universiteit of instelling waar men onderwijs houdt dan ook neutraal moeten houden in mijn optiek.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:24:26 #136
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730386
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuke hyperbool weer. Gaan we aparte ruimtes inrichten voor christenen? Boeddhisten? Het hele mindfulness gezever? Dat is pas werkbaar.

Daar is toch geen vraag naar? En als het wel zo is mag het in behandeling worden genomen. Ruimtes delen in tijd, het is geen moderne wiskunde. Maar mensen schieten snel in de verdediging als een paar moslims om een gunst vragen.
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:24:33 #137
pi_161730391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daarom zou je iedere universiteit of instelling waar men onderwijs houdt dan ook neutraal moeten houden in mijn optiek.
Onderwijs en religie gaan niet samen.
pi_161730398
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jason.

Dat is wat jij vind, ik vind vrouwen met tafellakens een schande. Kom nu eens terzake in plaats van inhoudloze reaguursels te maken om dat mannelijk ego van je te strelen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:24:59 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161730408
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Lees het artikel eens.

Verder, er zijn stilteruimtes. Daar wordt over geklaagd.
Ik heb het artikel drie keer gelezen en ik kan er weinig anders van maken. Moslimstudenten zijn een markt die kennelijk vraagt om een gebedsruimte.

De JOVD hangt het op aan ruimtegebrek. Beter kunnen ze gaan huilen dat de TU er wat lokalen bij bouwt in plaats van anders leven te vergallen.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:25:26 #140
pi_161730417
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dat is wat jij vind, ik vind vrouwen met tafellakens een schande. Kom nu eens terzake in plaats van inhoudloze reaguursels om dat mannelijk ego van je te strelen.
Het hypocriete is als je atheïst veranderd in moslim en vervolgens islamitische uitingen stelt, je weggezet wordt als xenofoob..
pi_161730423
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Onderwijs en religie gaan niet samen.
In optiek niet idd.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:26:04 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161730435
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als de markt voor de religies maar groot genoeg is komen die ruimtes er wel.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:26:05 #143
13462 BansheeBoy
pi_161730436
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dat is wat jij vind, ik vind vrouwen met tafellakens een schande.
Daarom! Leven en laten leven. Dat is mijn punt. :{

pi_161730474
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het hypocriete is als je atheïst veranderd in moslim en vervolgens islamitische uitingen stelt, je weggezet wordt als xenofoob..
Tja dat getuigt maar weer eens hoe diep een mens kan zinken.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:28:54 #145
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730522
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Daar is toch geen vraag naar? En als het wel zo is mag het in behandeling worden genomen. Ruimtes delen in tijd, het is geen moderne wiskunde. Maar mensen schieten snel in de verdediging als een paar moslims om een gunst vragen.
Leuke stropop maar dit heeft niets met moslims te maken. Het is al in behandeling genomen, de ruimtes zijn er al. Dat is al een flinke gunst.

En je laatste punt is leuk maar jij doet precies hetzelfde. Jij duikt je loopgraaf in aan de andere kant.
pi_161730528
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Juist leven en laten leven. Laat andere dan met rust in de dingen die hun doen. Hetzelfde denk jij nu ook.

Daarom moet onderwijs neutraal zijn en blijven zodat iedereen in vrede met elkaar kan leven. Want daar moet alles om draaien.

We moeten niet kijken als mens in hoeverre wij iets kunnen doorvoeren, we moeten ervoor zorgen met z'n allen. Dat iedereen in vrede met elkaar kan leven, en dat doe je op een neutrale manier.
pi_161730532
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niemand naar het leven gestaan als je de boel gewoon lekker neutraal houdt hoor.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:30:02 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730555
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb het artikel drie keer gelezen en ik kan er weinig anders van maken. Moslimstudenten zijn een markt die kennelijk vraagt om een gebedsruimte.

De JOVD hangt het op aan ruimtegebrek. Beter kunnen ze gaan huilen dat de TU er wat lokalen bij bouwt in plaats van anders leven te vergallen.
Andermans leven vergallen? En wie moet dat allemaal betalen dan?

Wat een kutargumenten weer. Zeg dan dat moslims zelf maar gaan betalen om een gebedshuis neer te zetten.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:30:57 #149
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730582
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuke stropop maar dit heeft niets met moslims te maken. Het is al in behandeling genomen, de ruimtes zijn er al. Dat is al een flinke gunst.

En je laatste punt is leuk maar jij doet precies hetzelfde. Jij duikt je loopgraaf in aan de andere kant.
De ruimtes zijn er al? De stilteruimtes, maar de gebedsruimtes waar om is gevraagd nog niet. En die twee zijn ook niet te combineren, overigens.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:31:52 #150
452947 frietenstamp
pi_161730608
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja als je zonder argumenten komt te zitten is het altijd lastig discussiëren.
Hij snapt niet dat jouw behoefte aan zelf frituren gelijkwaardig is aan zijn behoefte aan bidden/knielen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:33:04 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730641
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De ruimtes zijn er al? De stilteruimtes, maar de gebedsruimtes waar om is gevraagd nog niet.
En er zijn hele goede redenen om die niet te hebben. Ruimtegebrek, kosten en inderdaad discriminatie.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:34:13 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730677
Moslims op de universiteit zijn vrij om zelf te betalen voor een gebedsgebouw. Niemand die ze lastig valt.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:34:46 #153
346939 Janneke141
pi_161730694
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:34 schreef Fir3fly het volgende:
Moslims op de universiteit zijn vrij om zelf te betalen voor een gebedsgebouw. Niemand die ze lastig valt.
Wedden dat er dan ook een topic over komt? Religie hoort immers thuis achter de voordeur, is het niet?
pi_161730700
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, wie de meeste moslimstudenten naar binnen harkt door de meeste en grootste moskeeën onder het mom van stilteruimtes toe te laten op de universiteit, krijgt de grootste zak met geld, wat afstraalt op de marktwaarde van de bestuurders, zodat ze met rust gelaten worden in hun onroerend goed deals die ze maken, waardoor ze hopen dat hun eigen marktwaarde nog meer stijgt, zodat ze na 5 jaar een baan kunnen opteren die nog beter betaalt en nog meer aanzien geeft? Die markt?
En dan indachtig het commentaar van Thom de Graaf (D66) HBO-bobo van de week dat vooral studenten van niet-Westerse (lees: islamitische) achtergrond de studie voortijdig afbreken... en daarna eventueel radicaliseren, omdat er zoveel racisme is in NL.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:35:08 #155
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730704
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En er zijn hele goede redenen om die niet te hebben. Ruimtegebrek, kosten en inderdaad discriminatie.
Want jij weet buiten dit artikel over de ins en outs van het ruimtegebruik en natuurlijk de kosten?
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:36:15 #156
pi_161730733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wedden dat er dan ook een topic over komt? Religie hoort immers thuis achter de voordeur, is het niet?
Ik ben van mening van wel, maar als het bestuur van de desbetreffende overheid akkoord gaat met een privé gefinancierd gebedsgebouw heb ik daar minder moeite mee dit geneuzel.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:36:19 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730735
quote:

[..]

Niet van mij. Maar dan nog, hoe is dat relevant door dit topic?
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:36:20 #158
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730736
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:34 schreef Fir3fly het volgende:
Net zoals nieuwe moeders op het werk zelf hun kolfruimte moeten betalen. Zwanger worden is ook maar een keuze, staat los van je baan.
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:36:40 #159
pi_161730743
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Net zoals nieuwe moeders op het werk zelf hun kolfruimte moeten betalen. Zwanger worden is ook maar een keuze, staat los van je baan.
.. mijn god kerel.

ik zei god hihi
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:37:29 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730757
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een universiteit en hun studenten is een andere relatie dan die van bedrijf en werknemer.

Maar dat heb ik net ook al gezegd dus dat lijk je niet te snappen.
pi_161730758
quote:

[..]

Nop, er is ook bijzonder onderwijs, onderwijs met een levensovertuiging etc. Dat is best op te zetten. Er zijn ook christelijke universiteiten, al decennia. Waarom dan niet?
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:37:40 #162
452947 frietenstamp
pi_161730762
quote:

[..]

Daarom dienen zij een ruimte elders te kopen of huren. Wat ze daar achter de voordeur doen moeten ze zelf weten.
pi_161730777
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:37 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Nop, er is ook bijzonder onderwijs, onderwijs met een levensovertuiging etc. Dat is best op te zetten. Er zijn ook christelijke universiteiten, al decennia. Waarom dan niet?
Omdat we de zieligen moeten pamperen?
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:38:27 #164
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730779
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een universiteit en hun studenten is een andere relatie dan die van bedrijf en werknemer.

Maar dat heb ik net ook al gezegd dus dat lijk je niet te snappen.
Want er zijn geen bedrijven die net zoals een universiteit een openbare instelling zijn. Ambtenaren worden niet zwanger.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:39:57 #165
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730816
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Want jij weet buiten dit artikel over de ins en outs van het ruimtegebruik en natuurlijk de kosten?
Het artikel spreekt over ruimtegebrek. Waarom zou je daar aan twijfelen zonder aanleiding? Of kun je bewijzen dat de claim van ruimtegebrek niet klopt?

Los daarvan is het de vraag waarom een universiteit een islamitische ruimte zou gaan inrichten.

En een gebouw neerzetten kost geld.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:40:14 #166
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161730824
Mijn alma mater, wat doe je!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:41:06 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730847
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Want er zijn geen bedrijven die net zoals een universiteit een openbare instelling zijn. Ambtenaren worden niet zwanger.
Mijn god zeg :'). Alsof dat er mee te maken heeft.

Studenten zijn geen werknemers. Hoe moeilijk is het om dat te snappen?
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:41:41 #168
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730855
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het artikel spreekt over ruimtegebrek. Waarom zou je daar aan twijfelen zonder aanleiding? Of kun je bewijzen dat de claim van ruimtegebrek niet klopt?

Los daarvan is het de vraag waarom een universiteit een islamitische ruimte zou gaan inrichten.

En een gebouw neerzetten kost geld.
Oke, dus het artikel is je enige bron.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:42:28 #169
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161730873
De bochten waarin sommige mensen zich wringen zeg.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:43:07 #170
pi_161730884
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Lastig gevallen voelen is een keuze. Waarom val jij daar anderen mee lastig? :{

Dag Erdogan!
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:43:19 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730888
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Oke, dus het artikel is je enige bron.
Het topic gaat over het artikel. Dat jij niet eens gelezen hebt.

Kom je nog met een antwoord of blijft het bij inhoudsloze oneliners?
pi_161730890
Een goed initiatief, een stilte ruimte waar Moslims rustig hun gebed kunnen doen. En waar anderen kunnen mediteren of gewoon even weg kunnen zijn uit de hectiek van de universiteit.

De samenleving verandert, de norm verschuift, dynamiek is oorzaak en verandering het gevolg. Het is allemaal een beetje geven en nemen, zodat een ieder ruimte heeft om te leven zoals hij dat wil binnen de kaders van de wet.
pi_161730901
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:42 schreef Mani89 het volgende:
Moeilijk blijven doen, dan heb je kans te winnen. Want het mannelijk ego wint als de ander monddood is verklaard. Samen ook een potje moeilijk schreeuwen?
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:45:01 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730926
quote:
Het is een geweldig fenomeen. Sommige mensen schieten in een krampachtige houding alleen maar om moslims te verdedigen. Want je zou maar als PVV'er worden gezien :o!!!
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:45:44 #175
pi_161730953
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is een geweldig fenomeen. Sommige mensen schieten in een krampachtige verdediging alleen maar om moslims te verdedigen. Want je zou maar als PVV'er worden gezien :o!!!
Het is een mooi voorbeeld dat ''kritiek'' of commentaar op de Islam of aanverwante zaken gezien word als xenofoob gelul. Net zoals dat ''opkomen'' voor de Islam gezien word als wegkijken.

Gewoon kritisch zijn bestaat niet meer, ofzo.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:46:00 #176
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730961
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het topic gaat over het artikel. Dat jij niet eens gelezen hebt.

Kom je nog met een antwoord of blijft het bij inhoudsloze oneliners?
Het probleem is meer dat je aan de hand van een artikel gaat uitleggen wat de ruimtelijke indeling en financiële mogelijkheden zijn voor het afwijzen van zo'n verzoek. Komt nogal onbeholpen over, want je hebt letterlijk geen flauw idee.
Dit, dus.
pi_161730963
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:43 schreef PSVCL het volgende:
Een goed initiatief, een stilte ruimte waar Moslims rustig hun gebed kunnen doen. En waar anderen kunnen mediteren of gewoon even weg kunnen zijn uit de hectiek van de universiteit.

De samenleving verandert, de norm verschuift, dynamiek is oorzaak en verandering het gevolg. Het is allemaal een beetje geven en nemen, zodat een ieder ruimte heeft om te leven zoals hij dat wil binnen de kaders van de wet.
De norm verschuift naar buiten. Rust is te vinden in de natuur waar de veranderingen van de tijd voelbaar zijn. Het is overigens ook gezond om buiten te luchten, dat doen studenten ten goeden.

Overigens moet hand in hand lopen aangeleerd gedrag worden. Daar spint de samenleving later garen bij.

Het is een beetje geven en nemen om naar buiten te gaan. Soms schijnt de zon en soms is een paraplu noodzakelijk. Als de student maar de innerlijke rust vind. En die vind hij buiten.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:46:41 #178
pi_161730983
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat je aan de hand van een artikel gaat uitleggen wat de ruimtelijke indeling en financiële mogelijkheden zijn voor het afwijzen van zo'n verzoek. Komt nogal onbeholpen over, want je hebt letterlijk geen flauw idee.
quote:
pi_161730994
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:46 schreef Faz3D het volgende:

[..]

De norm verschuift naar buiten. Rust is te vinden in de natuur waar de veranderingen van de tijd voelbaar zijn. Het is overigens ook gezond om buiten te luchten, dat doen studenten ten goeden.

Overigens moet hand in hand lopen aangeleerd gedrag worden. Daar spint de samenleving later garen bij.

Het is een beetje geven en nemen om naar buiten te gaan. Soms schijnt de zon en soms is een paraplu noodzakelijk. Als de student maar de innerlijke rust vind. En die vind hij buiten.
pi_161731009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:47 schreef PSVCL het volgende:

[..]

:D

Xxx
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:48:52 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731035
Toch geinig hoe mensen zich hier achter hun PC'tje zo zitten op te winden over een gebedsruimte waar ze nooit hoeven te komen op een universiteit waar ze waarschijnlijk ook nooit komen. :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:49:10 #182
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161731045
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En jij nog minder. In het artikel staat duidelijk dat er sprake is van ruimtegebrek. Nogmaals, kun je die claim ontkrachten?

En voor de zoveelste keer, een gebouw neerzetten kost geld. De kwestie is niet hoe veel maar wie dat gaat betalen. Dus dat heb je ook weer verkeerd begrepen.

Als moslims zo graag een ruimte willen kunnen ze daar prima zelf voor betalen. Iedereen blij.
pi_161731053
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Toch geinig hoe mensen zich hier achter hun PC'tje zo zitten op te winden over een gebedsruimte waar ze nooit hoeven te komen op een universiteit waar ze waarschijnlijk ook nooit komen. :')
Ik geniet. Geweldig :D
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:49:47 #184
pi_161731060
quote:
En dan dit kut argument weer, zo kun alles wel afdoen. Dit topic is wel een pareltje.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:50:42 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161731082
quote:
Deze drogreden ontbrak nog. De ander wegzetten als opwinden over niets. De argumenten waren al lang op maar dit spant wel de kroon.

Makkelijk te counteren dit ook. Waarom winden die moslims zich zo op als er al een ruimte beschikbaar is? Niet zo zeuren.
pi_161731085
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

:Y Die hebben dan ook stilteruimtes, evenals Universiteit Leiden, Erasmus Rotterdam, TU Eindhoven, Maastricht, Utrecht en TU Twente.
Die op de TU/e is dan ook een echte stilte ruimte met wit tapijt en witte muren overal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:52:21 #187
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161731120
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En jij nog minder. In het artikel staat duidelijk dat er sprake is van ruimtegebrek. Nogmaals, kun je die claim ontkrachten?
Eh, ja want dat word helemaal niet door de universiteit gesteld? :')
Er wordt letterlijk gekeken of het uberhaupt mogelijk is om aan de wens van de studenten te voldoen. Niks meer en niks minder.

quote:
Een woordvoerster van de TU liet gisteren weten dat een aantal studenten heeft aangegeven behoefte te hebben aan ‘een stilteruimte’. „Het gaat niet alleen om studenten met een moslimachtergrond. Studenten hebben bijvoorbeeld ook aangegeven dat ze een plek willen waar ze kunnen mediteren. Een werkgroep bekijkt hoe we met dergelijke vragen om kunnen gaan”, aldus de zegsvrouw.
Dit, dus.
pi_161731122
quote:
Reageer je niet even op mij joh? Met je marktwerking? :D.
Of moeten we onze bek maar gewoon houden?
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:53:29 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161731144
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Fout. De universiteit gaat er naar kijken maar zeggen nergens dat er geen gebrek aan ruimte is.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:54:11 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731161
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Andermans leven vergallen? En wie moet dat allemaal betalen dan?

Wat een kutargumenten weer. Zeg dan dat moslims zelf maar gaan betalen om een gebedshuis neer te zetten.
Dan kan ik vast nog een hele hoop dingen bedenken waar niet iedere student gebruik van maakt die dan ook wel weg mogen.
pi_161731162
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Er wordt letterlijk gekeken of het uberhaupt mogelijk is om aan de wens van de studenten te voldoen. Niks meer en niks minder.

[..]

Juist, mediteren met moslims. Puike combinatie.. En dat moet werkelijkheid worden?

Gniffel :D
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:54:28 #192
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161731165
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fout. De universiteit gaat er naar kijken maar zeggen nergens dat er geen gebrek aan ruimte is.
Wacht. Ben je nu serieus?
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:55:29 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731187
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dan dit kut argument weer, zo kun alles wel afdoen. Dit topic is wel een pareltje.
Niet alles. Maar wel alles waar mensen zich druk maken om dingen waar ze zelf in het geheel geen enkel probleem van ondervinden.
pi_161731200
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De vraag is en blijft. Wie is de Universiteit?
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:56:16 #195
pi_161731209
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet alles. Maar wel alles waar mensen zich druk maken om dingen waar ze zelf in het geheel geen enkel probleem van ondervinden.
Dan staat het ze nog vrij om er een mening over te hebben/over te discussiëren.
pi_161731216
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach ik lach erom, leuk om te zien hoe mensen redeneren.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:56:55 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731228
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wie de meeste moslimstudenten naar binnen harkt door de meeste en grootste moskeeën onder het mom van stilteruimtes toe te laten op de universiteit, krijgt de grootste zak met geld, wat afstraalt op de marktwaarde van de bestuurders, zodat ze met rust gelaten worden in hun onroerend goed deals die ze maken, waardoor ze hopen dat hun eigen marktwaarde nog meer stijgt, zodat ze na 5 jaar een baan kunnen opteren die nog beter betaalt en nog meer aanzien geeft? Die markt?
En dan indachtig het commentaar van Thom de Graaf (D66) HBO-bobo van de week dat vooral studenten van niet-Westerse (lees: islamitische) achtergrond de studie voortijdig afbreken... en daarna eventueel radicaliseren, omdat er zoveel racisme is in NL.
Wat wil je nou precies zeggen hiermee?
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:57:33 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731246
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan staat het ze nog vrij om er een mening over te hebben/over te discussiëren.
En daar denk ik ook zo weerhet mijne van
pi_161731274
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sssst hij is mediterende en zijn gedachten banen zich een weg naar buiten.

Geef hem rust, onrust doet gekke dingen met die lieverd :)
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:58:59 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731291
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Deze drogreden ontbrak nog. De ander wegzetten als opwinden over niets. De argumenten waren al lang op maar dit spant wel de kroon.

Makkelijk te counteren dit ook. Waarom winden die moslims zich zo op als er al een ruimte beschikbaar is? Niet zo zeuren.
Die moslims merken in ieder geval nog enig verschil. De mensen in dit topic allerminst.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:59:50 #201
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161731309
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Kan ik beter aan jou vragen. Ik vraag je de claim van ruimtegebrek te ontkrachten. Dat doe je niet. De universiteit kijkt hoe ze de vraag kunnen beantwoorden is het enige waar je mee komt.
pi_161731330
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die moslims merken in ieder geval nog enig verschil. De mensen in dit topic allerminst.
Moet er verschil gevoeld worden om tot een daadwerkelijke goede conclusie te komen? Of wat bedoel je nu precies met verschil? Verschil in de zin van levensovertuiging? En met moslims, bedoel je dan alle moslims of de personen die zich hier uitlaten als moslim zijnde?
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:01:10 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161731345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dat is relevant omdat? Geef gewoon toe dat je inhoudelijk klaar bent.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:01:23 #204
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161731357
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kan ik beter aan jou vragen. Ik vraag je de claim van ruimtegebrek te ontkrachten. Dat doe je niet. De universiteit kijkt hoe ze de vraag kunnen beantwoorden is het enige waar je mee komt.
Ja, dus er is uberhaupt nergens sprake van ruimtegebrek. De universiteit krijgt een vraag en ze kijken of ze aan die wens kunnen voldoen. De JOVD blaat over schande en ruimtegebrek, maar de beslissing ligt uiteindelijk bij de universiteit zelf en die reppen geen woord over ruimtegebrek noch kosten. Dus laat dat nou eens gewoon lekker varen.
Dit, dus.
pi_161731389
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, dus er is uberhaupt nergens sprake van ruimtegebrek. De universiteit krijgt een vraag en ze kijken of ze aan die wens kunnen voldoen. De JOVD blaat over schande en ruimtegebrek, maar de beslissing ligt uiteindelijk bij de universiteit zelf en die reppen geen woord over ruimtegebrek noch kosten. Dus laat dat nou eens gewoon lekker varen.
:D highfive!
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:03:07 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731404
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:00 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Moet er verschil gevoeld worden om tot een daadwerkelijke goede conclusie te komen? Of wat bedoel je nu precies met verschil? Verschil in de zin van levensovertuiging? En met moslims, bedoel je dan alle moslims of de personen die zich hier uitlaten als moslim zijnde?
DIe moslims zijn degenen die er effect van ondervinden of die gebedsruimte er al dan niet is. De rest van degenen die erover moppert zal er geen effecten van ondervinden.
pi_161731419
Nu moet er een stilteruimte komen, de volgende stap is dat de meubels uit deze ruimte moeten verdwijnen en er speciale bidmatten moeten komen.

Salamitechniek wat ik je brom.

[ Bericht 5% gewijzigd door luxerobots op 26-04-2016 18:14:32 ]
pi_161731476
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat er staat: marktwerking is in dit geval slechts gebaseerd op de eigen marktwaarde van de leden van het bestuur.

Saillant detail is wrs nog dat niet-westerse allochtonen het wrs nog verhoudingsgewijs slecht doen ook. Om daar al die ophef voor te schoppen, ga eerst maar eens proberen ervoor te zorgen dat ze wat beter scoren. Of zou het komen, omdat er nauwelijks islamitische gebedsruimtes zijn in het hoger onderwijs, zodat ze zich niet goed kunnen concentreren doordat ze door ons racisme niet regelmatig een babbeltje met Allah kunnen houden?
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:05:38 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731485
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat is relevant omdat? Geef gewoon toe dat je inhoudelijk klaar bent.
Het is relevant omdat het nogal zielig is om anderen hun ding te gaan misgunnen terwijl niemand er last van heft. Alleen omdat jij het net euk vind mag er geen gebedsruimte komen.

Er worden in de universiteit ook borrelruimtes voor studenten ingericht. Daar komen moslims nooit. Ook maar laten betalen door drinkende studenten dan?
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:05:39 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161731487
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Godverdomme :'). Wat een domheid.

Voor de zoveelste keer: een gebouw kost geld. De hoeveelheid is niet relevant.

Nergens staat dat ruimtegebrek geen probleem is. Dus die claim heb je nog steeds niet ontkracht.

En voor de zoveelste keer, er is geen enkele reden waarom de universiteit moet gaan betalen voor dit soort gebouwen of ruimtes alleen maar omdat er om gevraagd wordt. Dat is en blijft het hele punt van dit topic.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:06:54 #211
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161731537
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Godverdomme :'). Wat een domheid.

Voor de zoveelste keer: een gebouw kost geld. De hoeveelheid is niet relevant.

Nergens staat dat ruimtegebrek geen probleem is. Dus die claim heb je nog steeds niet ontkracht.

En voor de zoveelste keer, er is geen enkele reden waarom de universiteit moet gaan betalen voor dit soort gebouwen of ruimtes alleen maar omdat er om gevraagd wordt. Dat is en blijft het hele punt van dit topic.
:) Is goed.
Dit, dus.
pi_161731538
Als je in stilte wilt bidden, kun je toch gewoon even naar de WC gaan, of kun je alleen bidden in een straal van 5 meter van een Koran en Arabische klok?
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:07:25 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161731551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is relevant omdat het nogal zielig is om anderen hun ding te gaan misgunnen terwijl niemand er last van heft. Alleen omdat jij het net euk vind mag er geen gebedsruimte komen.
Wat een onzin weer. Het heeft niets met mislukken te maken. Nogmaals, er zijn zelfs al ruimtes ingericht.

En dat ik er persoonlijk geen last van heb is een compleet non-argument. Jij hebt er ook geen last van dat de ruimtes er niet zijn dus wat doe je hier nog?
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:07:48 #214
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161731564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:07 schreef Childofthe90s het volgende:
Als je in stilte wilt bidden, kun je toch gewoon even naar de WC gaan, of kun je alleen bidden in een straal van 5 meter van een Koran en Arabische klok?
Gaat niet alleen om biddende mensen, schijnbaar is er ook vanuit niet-moslims behoefte om een ruimte te hebben om zich terug te trekken. De vraag is niet echt om een religieuze ruimte.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:08:01 #215
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161731573
quote:
Arabische klok, matje, schreeuwende imam in minaret en luidop bidden zijn allemaal noodzakelijk.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:08:02 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat er staat: marktwerking is in dit geval slechts gebaseerd op de eigen marktwaarde van de leden van het bestuur.

Saillant detail is wrs nog dat niet-westerse allochtonen het wrs nog verhoudingsgewijs slecht doen ook. Om daar al die ophef voor te schoppen, ga eerst maar eens proberen ervoor te zorgen dat ze wat beter scoren. Of zou het komen, omdat er nauwelijks islamitische gebedsruimtes zijn in het hoger onderwijs, zodat ze zich niet goed kunnen concentreren doordat ze door ons racisme niet regelmatig een babbeltje met Allah kunnen houden?
Ik denk dat je die gewoon los van elkaar moet zien. Er zijn ook moslimstudenten die wel gewoon meekomen en die graag een plek hebben om te bidden waar niemand er last van heeft.

De TU ziet dat kennelijk als een redelijke vraag dus voldoen ze er aan.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:08:48 #217
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161731599
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:) Is goed.
Zie je wel, argumenten gebruiken helpt. Mooi dat je je ongelijk toegeeft.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:08:50 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731600
quote:
FIjn, moet je flink pissen en dan zijn de wc's allemaal bezet door biddende moslims
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:08:58 #219
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161731601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat je die gewoon los van elkaar moet zien. Er zijn ook moslimstudenten die wel gewoon meekomen en die graag een plek hebben om te bidden waar niemand er last van heeft.

Nouja, het wordt in overweging genomen. De vraag ligt er en nu kijkt men of het haalbaar is.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:09:09 #220
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161731607
quote:

[..]

Of de TU denkt er zelf anders over maar heeft schrik voor negatieve publiciteit ("racisten daar op de TU zeg!") en stemt dus dan alsnog in.
- Charlton Heston
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:10:47 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161731644
quote:

[..]

De universiteit voldoet nog nergens aan. Enkele faculteiten hebben een stilteruimte ingericht.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:11:03 #222
346939 Janneke141
pi_161731651
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:09 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Of de TU denkt er zelf anders over maar heeft schrik voor negatieve publiciteit ("racisten daar op de TU zeg!") en stemt dus dan alsnog in.
Nee, de TU staat, net als al die andere linkse bolwerken in het onderwijs, onder direct toezicht van het D66-parteibureau. Ze kunnen niet anders.
pi_161731669
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

DIe moslims zijn degenen die er effect van ondervinden of die gebedsruimte er al dan niet is. De rest van degenen die erover moppert zal er geen effecten van ondervinden.
Waarom ben jij daar zo stellig van overtuigd? Kan je dat in woorden onderbouwen?

Dit is mijn mening die ik al eerder gaf;
Zodra een levensovertuiging voorkeur geniet in een universiteit, dan maak je dus een statement omdat andere levensovertuigingen niet een aanpassing kunnen krijgen. En nee ze vragen hier niet om omdat ze de drang niet hebben. Maar het idee word nu gewekt dat mensen met een andere levensovertuiging worden voorgetrokken.

Ik denk dus dat dit doorgevoerd word om deze reden:

Luidruchtige personen willen meer ruimte, ze zijn al een tijd bezig om dit dan daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.

Als nu een andere levensovertuiging met veel mankracht ervoor probeert te zorgen dat hun overtuiging zichtbaar word op een universiteit dan moet weer de uni wijken voor, tja mensen die wat willen?

Daarom denk ik juist dat openbaar onderwijs neutraal moet blijven, wanneer zijn mensen anders tevreden? Tot er ook korans in de kantine liggen? Levensovertuiging moet buiten de schooldeur geweerd worden. Iedereen heeft zich aangepast, nu de moslims nog.

En de rest die niet moppert, oftewel de mensen die denken in een vrij land te leven, de mensen die rust hebben. Op een gegeven moment word dat punt omgedraaid.
pi_161731684
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om biddende mensen, schijnbaar is er ook vanuit niet-moslims behoefte om een ruimte te hebben om zich terug te trekken. De vraag is niet echt om een religieuze ruimte.
"Stilteruimte" is natuurlijk gewoon een eufemisme voor islamitische gebedsruimte.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:12:23 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161731692
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:09 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Met zo weinig ruggegraat heb ik ook weinig medelijden
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:12:51 #226
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161731710
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, de TU staat, net als al die andere linkse bolwerken in het onderwijs, onder direct toezicht van het D66-parteibureau. Ze kunnen niet anders.
Verstandige mensen zouden zeggen dat extra religieuze invloed aan de universiteit niet wenselijk is. En dus vriendelijk weigeren en doorverwijzen naar de stilteruimtes, waar iedereen om de meest uiteenlopende redenen kan gaan zitten, om te bidden, om na te denken, wat dan ook, in stilte uiteraard.
- Charlton Heston
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:12:51 #227
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161731711
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:12 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

"Stilteruimte" is natuurlijk gewoon een eufemisme voor islamitische gebedsruimte.
De universiteit geeft zelf aan dat het verzoek vanuit meerdere invalshoeken is gekomen.
Dit, dus.
pi_161731752
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De universiteit geeft zelf aan dat het verzoek vanuit meerdere invalshoeken is gekomen.
Praktijk is dat het omgetoverd werd in een moskee.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:14:55 #229
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161731772
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Praktijk is dat het omgetoverd werd in een moskee.
Werd?
Dit, dus.
pi_161731788
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Werd?
De stilteruimte die er nu bestaat werd omgetoverd in moskee.
I´m back.
pi_161731794
quote:

[..]

Dat is om imagoredenen, ze kunnen het uiteraard niet verkopen als islamitische gebedsruimte. Dat is op de Erasmus Universiteit ook gebeurd, daar is de 'stilteruimte' voorzien van een wasgelegenheid, gescheiden voor mannen en vrouwen, rara...
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:16:03 #232
452947 frietenstamp
pi_161731797
quote:

[..]

Turkije, S-A, Raqqa.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:16:04 #233
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161731798
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Al toen ik er studeerde werd het heel populair voor faculteiten om zoveel mogelijk buitenlandse master studenten aan te trekken. Dus zoveel mogelijk colleges in Engels etc. Dat was goed voor het onderzoek en de internationale reputatie van de TU...

Dat deze buitenlandse studenten een veel hoger collegegeld betaalden had er natuurlijk helemaal niets mee te maken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:18:07 #234
452947 frietenstamp
pi_161731845
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:16 schreef nixxx het volgende:

[..]

Al toen ik er studeerde werd het heel populair voor faculteiten om zoveel mogelijk buitenlandse master studenten aan te trekken. Dus zoveel mogelijk colleges in Engels etc. Dat was goed voor het onderzoek en de internationale reputatie van de TU...

Dat deze buitenlandse studenten een veel hoger collegegeld betaalden had er natuurlijk helemaal niets mee te maken.
Wat een bordeel. Daar is een wasruimte inderdaad wel gepast.
  Eindredactie Games dinsdag 26 april 2016 @ 18:20:38 #235
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161731919
Dit topic vraagt om een bijbel!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_161731935
quote:

[..]

Meerdere invalshoeken, dus vanonder of van boven? Van booslims en moslims? Of is het geld? Geld is meestal wel het goede antwoord. Geld kan deuren openen voor religie. Een vies spelletje?
pi_161731947
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:20 schreef donald_dick het volgende:
Dit topic vraagt om een bijbel!
Dit topic vraagt om je moeder en mijn kampf.

:P
pi_161731956
Op de Erasmus Universiteit Rotterdam schijnen we al jaren een gebedsruimte op de campus te hebben. Geen idee waar eigenlijk. Nooit iets van gemerkt, nooit last van gehad.

Verrassend wel overigens dat Delftse studenten zich hier druk om maken. Hoewel Delftse studenten... ik hoor in het bericht enkel negatieve berichten van de jonge conservatieven van de JOVD.
pi_161731981
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef Kaas- het volgende:
Op de Erasmus Universiteit Rotterdam schijnen we al jaren een gebedsruimte op de campus te hebben. Geen idee waar eigenlijk. Nooit iets van gemerkt, nooit last van gehad.
Houden zo dan. :D
pi_161732003
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:23 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Houden zo dan. :D
Niks mis mee.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:24:22 #241
346939 Janneke141
pi_161732004
quote:

Verrassend wel overigens dat Delftse studenten zich hier druk om maken.
Ik vind het niet kunnen. Ga jij je eens heel erg snel druk maken over dat religieuze gedoe!
pi_161732018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Niks mis mee.
Leven en laten leven heb ik een moslim horen zeggen. Wij blij hun blij. Nu is het enige juiste antwoord:

Bier.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:25:09 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161732023
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind het niet kunnen. Ga jij je eens heel erg snel druk maken over dat religieuze gedoe!
Valt me erg van je tegen. Kom je nog eens met wat zinnigs?
pi_161732054
quote:

[..]

Oeehhh je druk maken! Oeeeh wat slecht zeg! Maak jij je ook zo druk soms? Zo te lezen wel, ik ben ook druk, samen een keertje druk doen? ;)

X
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:26:19 #245
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161732061
quote:

[..]

Ik dacht dat jij zo goed kon discussiëren, ik zie enkel goedkope oneliners
- Charlton Heston
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:26:34 #246
346939 Janneke141
pi_161732067
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Valt me erg van je tegen. Kom je nog eens met wat zinnigs?
Over zo'n onzinnig onderwerp als dit? Weinig kans.
pi_161732094
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:07 schreef Rezania het volgende:
Echt niks van gemerkt en ik studeer er. :') Storm in een glas water.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:28:04 #248
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_161732113
quote:

Verrassend wel overigens dat Delftse studenten zich hier druk om maken. Hoewel Delftse studenten... ik hoor in het bericht enkel negatieve berichten van de jonge conservatieven van de JOVD.
Is volgens mij al gesloten een paar jaar geleden. En die moslims? Daarna gewoon een stiltelokaal gereserveerd als ze elke keer wilden bidden. Of in een pleehokje. Mooi, hou religie alsjeblieft persoonlijk.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:28:19 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161732120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Over zo'n onzinnig onderwerp als dit? Weinig kans.
Waarom dan al die moeite om die onzinnige oneliners uit te typen?
pi_161732124
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Leven en laten leven heb ik een moslim horen zeggen. Wij blij hun blij. Nu is het enige juiste antwoord:

Bier.
Correct.

Overigens heb ik via een vlug googlerondje nu wel geleerd waar die gebedsruimte van ons schijnt te zijn. Loop er dagelijks langs en nooit doorgehad. :') Deze week even een kijkje nemen uit interesse. ^O^
pi_161732155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:28 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Correct.

Overigens heb ik via een vlug googlerondje nu wel geleerd waar die gebedsruimte van ons schijnt te zijn. Loop er dagelijks langs en nooit doorgehad. :') Deze week even een kijkje nemen uit interesse. ^O^
Gaaf toch, zo hoort het ook, iedereen kan z'n ding doen en klaar.
pi_161732494
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:16 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ja, klopt ja, ook zoiets. Meer geld in de knip. Straalt af op de marktwaarde van de bestuurders. Gaan rommelen met onroerend goed en derivaten alsof ze in Wallstreet zitten en hopen daardoor de eigen marktwaarde nog meer op te waarderen, zodat als ze nadat ze de boel bij de universiteit naar de donder geholpen hebben een nog betere baan met meer aanzien kunnen co-opteren.
Precies die marktwaarde bedoelt Hexagon wrs.
I´m back.
pi_161732853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En wat moeten we dan met alle katholieken die voor het middageten ook even wat prevelen?
pi_161732910
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat moeten we dan met alle katholieken die voor het middageten ook even wat prevelen?
Precies, moet wel kunnen.
pi_161733007
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Katholieken zijn niet gebonden aan strakke regels hoor. In feite zijn katholieken in NL vaak alleen nog cultuurkatholieken en dat al zeer beperkt.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:07:11 #256
13462 BansheeBoy
pi_161733119
Je zou als universiteit wel dom zijn als je je beste (en wellicht hitsige) studenten de deur wijst alleen maar omdat ze willen bidden. Slimme universiteiten faciliteren dit juist. :{

Kom op zeg, je wilt je land toch opbouwen.

pi_161733330
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moeten de kerstbomen er dan ook uit als het kerst is?
pi_161733418
Hier moet ik wel echt gewoon hard om lachen:
quote:
Stijn de Vreede (VVD-jongeren Delft): We zijn dan ook geschokt dat in de reeds aanwezige stilteruimte van de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica, islamitische uitingen aanwezig zijn.” De JOVD doelt hiermee op een klok in de vorm van een Arabisch raam. „Die moet zo snel mogelijk weg”.
Het is wel weer duidelijk waar de autisten studeren. Waar maak je je in hemelsnaam druk om? Dit is gewoon een goed gevalletje schoenmaker fietsenmaker blijf bij je leest.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:22:58 #259
452947 frietenstamp
pi_161733523
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Moeten de kerstbomen er dan ook uit als het kerst is?
Ja. Weg met al die religieuze symboliek en prullaria.
pi_161733541
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:22 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ja. Weg met al die religieuze symboliek en prullaria.
Weg met ons, de enige juiste mentaliteit!
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:25:12 #261
452947 frietenstamp
pi_161733582
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:23 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Weg met ons, de enige juiste mentaliteit!
Nee, opbokken met religie tot achter de eigen voordeur.
pi_161733601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:25 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Nee, opbokken met religie tot achter de eigen voordeur.
Snif....
pi_161733632
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:19 schreef Kaas- het volgende:
Hier moet ik wel echt gewoon hard om lachen:

[..]

Het is wel weer duidelijk waar de autisten studeren. Waar maak je je in hemelsnaam druk om? Dit is gewoon een goed gevalletje schoenmaker fietsenmaker blijf bij je leest.
Deze dus: _O-

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:28:33 #264
13462 BansheeBoy
pi_161733672
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Diegene die de foto heeft gemaakt kan zich beter drukker maken om de kwaliteit van zijn camera dan dit soort onzin. :N

pi_161733705
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Neeeeeee

Toch?

Neeeeeeeeee
pi_161733732
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Neeeeeee

Toch?

Neeeeeeeeee
Bansheeboy, deze man kan morgen een goede foto maken.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:32:53 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161733778
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:11 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Waarom ben jij daar zo stellig van overtuigd? Kan je dat in woorden onderbouwen?

Dit is mijn mening die ik al eerder gaf;
Zodra een levensovertuiging voorkeur geniet in een universiteit, dan maak je dus een statement omdat andere levensovertuigingen niet een aanpassing kunnen krijgen. En nee ze vragen hier niet om omdat ze de drang niet hebben. Maar het idee word nu gewekt dat mensen met een andere levensovertuiging worden voorgetrokken.

Ik denk dus dat dit doorgevoerd word om deze reden:

Luidruchtige personen willen meer ruimte, ze zijn al een tijd bezig om dit dan daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.

Als nu een andere levensovertuiging met veel mankracht ervoor probeert te zorgen dat hun overtuiging zichtbaar word op een universiteit dan moet weer de uni wijken voor, tja mensen die wat willen?

Daarom denk ik juist dat openbaar onderwijs neutraal moet blijven, wanneer zijn mensen anders tevreden? Tot er ook korans in de kantine liggen? Levensovertuiging moet buiten de schooldeur geweerd worden. Iedereen heeft zich aangepast, nu de moslims nog.

En de rest die niet moppert, oftewel de mensen die denken in een vrij land te leven, de mensen die rust hebben. Op een gegeven moment word dat punt omgedraaid.
Die levensovertuiging heeft helemaal geen voorkeur. De universiteit zorgt er alleen voor dat hun campus voor diverse groepen aantrekkelijk is. Voor de een is dat een sportveld, de ander een borrelruimte en weer een ander een religieuze ruimte.

Het zit uiteindelijk niemand in de weg dus vind ik het nogal treurig om er dan moeilijk over te gaan lopen doen. Als mensen elkaar eens meer zouden gunnen zou er een stuk minder ellende in de wereld zijn.
pi_161733903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die levensovertuiging heeft helemaal geen voorkeur. De universiteit zorgt er alleen voor dat hun campus voor diverse groepen aantrekkelijk is. Voor de een is dat een sportveld, de ander een borrelruimte en weer een ander een religieuze ruimte.

Het zit uiteindelijk niemand in de weg dus vind ik het nogal treurig om er dan moeilijk over te gaan lopen doen. Als mensen elkaar eens meer zouden gunnen zou er een stuk minder ellende in de wereld zijn.
Onbedoeld is dit wel weer grappig; je stelt een biertje aan de bar drinken of een balletje trappen gelijk aan zoiets als in een gebedsruimte bezig zijn met je heilige plicht tov Allah. :D.
I´m back.
pi_161733922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou je iets gunnen terwijl je er niks voor terugkrijgt? Ik kan alles gunnen maar dan hou ik niks over. En als jij het treurig vind, jammer, ik vind het belachelijk dat mensen zich zo in de kaart laten spelen door termen als:

Multicultureel, vooruitstrevend, verschillende invalshoeken :'), goed voor iedereen, niemand doe je kwaad, ruimte voor andersdenkenden. Hele verhalen zijn dan op zo'n manier te formuleren dat ze kant nog wal raken.

Openbaar onderwijs hoort neutraal te zijn. Nu zijn er openbare stilteruimtes waar bijzondere exemplaren hun ding kwijt kunnen. Dat is dan toch al voldoende?
pi_161733932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onbedoeld is dit wel weer grappig; je stelt een biertje aan de bar drinken of een balletje trappen gelijk aan zoiets als in een gebedsruimte bezig zijn met je heilige plicht tov Allah. :D.
Geld doet rare dingen met een persoon.
pi_161733972
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:39 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Geld doet rare dingen met een persoon.
De gemiddelde moslim zou dit toch wel zien als een devaluering van hun geloof hoor.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:42:16 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161733996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het komt voort uit persoonlijke behoeften. Ik heb ook niks met religie. Maar wanneer men het niet gebruikt voor geweld/onderdrukking vind ik het prima.

Bovenal ben ik die "ik vind het niet leuk dus het moet weg" cultuur van velen ook wel zat. Of dat nou om vuurwerk, zwarte pieten of gebedsruimtes gaat.
  Eindredactie Games dinsdag 26 april 2016 @ 19:42:23 #273
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161734002
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:21 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dit topic vraagt om je moeder en mijn kampf.

:P
wat is je strijd met mijn moeder dan?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:42:47 #274
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:44 schreef Ryan3 het volgende:
Heibel om gebedsruimte TU Delft
DELFT - De mogelijke komst van een gebedsruimte op de TU Delft zorgt voor heibel op de campus. Tegenstanders, waaronder de Delftse JODV, roeren zich. Want, stellen zij, op een universiteit is geen plaats voor religieuze uitingen.
In Eindhoven hadden we die ook, het werd volgens mij nauwelijks gebruikt (nooit mensen gezien in die ruimte). Ik ben erop tegen, simpelweg omdat religie niets te zoeken heeft binnen de deuren van een universiteit. Dat geldt voor alle religies.

quote:
De universiteit benadrukte destijds dat het niet om gebedsruimtes gaat, maar om stilteruimtes
Ja, hier heette het hook een stilteruimte. :')
Zeg waar het op staat!

Terzijde, iedereen die in Nederland heeft gestudeerd aan een TU weet dat er nauwelijks mensen rondlopen die een moslimachtergrond hebben. Onder de eigen studenten lopen er überhaupt nauwelijks studenten rond die een andere huidskleur hebben (1 per jaargang per richting?), onder de buitenlanders is het een ander verhaal: Chinezen, Indiërs, wat mensen uit het Midden Oosten (niet de olielanden) etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:45:03 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734054
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:38 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Waarom zou je iets gunnen terwijl je er niks voor terugkrijgt? Ik kan alles gunnen maar dan hou ik niks over. En als jij het treurig vind, jammer, ik vind het belachelijk dat mensen zich zo in de kaart laten spelen door termen als:

Multicultureel, vooruitstrevend, verschillende invalshoeken :'), goed voor iedereen, niemand doe je kwaad, ruimte voor andersdenkenden. Hele verhalen zijn dan op zo'n manier te formuleren dat ze kant nog wal raken.

Openbaar onderwijs hoort neutraal te zijn. Nu zijn er openbare stilteruimtes waar bijzondere exemplaren hun ding kwijt kunnen. Dat is dan toch al voldoende?
Ik ken jou en je leven niet maar ik denk dat als ik de stofkam erdoor zou halen ik wel wat dingen tegenkom die ik niet leuk vind en die van mij wel weg mogen.

Maar leven en laten leven is een fijne levensinstelling.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:45:19 #276
13462 BansheeBoy
pi_161734063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In Eindhoven hadden we die ook, het werd volgens mij nauwelijks gebruikt (nooit mensen gezien in die ruimte). Ik ben erop tegen, simpelweg omdat religie niets te zoeken heeft binnen de deuren van een universiteit. Dat geldt voor alle religies.
De Islam is geen jasje die we uitdoen wanneer het jullie uitkomt. De ene persoon gaat een kwartier roken. Wij vragen 5 minuten voor ons gebed. Kan dit in een aparte ruimte dan is dit heel mooi! Als dit niet kan doen we het in de kantine als je net een boterham met Calvé aan het ontregelen bent. :{

pi_161734122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het komt voort uit persoonlijke behoeften. Ik heb ook niks met religie. Maar wanneer men het niet gebruikt voor geweld/onderdrukking vind ik het prima.

Bovenal ben ik die "ik vind het niet leuk dus het moet weg" cultuur van velen ook wel zat. Of dat nou om vuurwerk, zwarte pieten of gebedsruimtes gaat.
Nou ja, dat kun je je dus afvragen wat de bedoeling is, dan leg ik hierboven al een keer uit.
Daarboven zie je hier dus iemand als een PSVCL met enthousiasme reageren, maar in een ander topic dat hij opent waardeert hij het heel erg dat de parlementsvoorzitter van het Turkse parlement voorstelt dat er een grondwet op islamitische grondslag moet worden aangenomen, terwijl het begeleidende artikel NB gesteld wordt dat in feite maar 12% van de Turkse bevolking zit te wachten op de sharia. Snap je wat ik bedoel als ik zeg dat je een biertje drinken aan de bar of een balletje trappen op het veld niet per se gelijkstel aan het openen van stilteruimtes die vervolgens door de islamitische studenten worden gehackt. Nu weet ik wel dat niet iedere moslim denkt zoals PSVCL, maar toch hou ik een slag om de arm...
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:48:43 #278
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734141
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ken jou en je leven niet maar ik denk dat als ik de stofkam erdoor zou halen ik wel wat dingen tegenkom die ik niet leuk vind en die van mij wel weg mogen.
Ik weet niet hoe het met hem zit maar laten we wel wezen, ook als je een progressieve liberaal bent dan kan je tegen zo'n ruimte zijn, niet omdat je niet iedereen zijn hobby, geloof etc. gunt maar omdat je religie graag buiten de deur van een openbare school houdt. Daarnaast gaat het om een handjevol mensen op heel de universiteit. Voor geen enkele andere groep die zo klein is wordt zoiets gedaan terwijl er wel al ruimtegebrek is en elke spaarzame euro maar 1 keer kan worden uitgegeven.
Even het geheugen opfrissen, wetenschaphater Mark Rutte bezuinigde met 1/3de op het budget van de universiteiten!
#NoDAPL
pi_161734167
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar leven en laten leven is een fijne levensinstelling.
Hahahaha geweldig, je laatste redmiddel, op de man spelen. Dan weet ik al voldoende, je bent beïnvloed. Of geld, of je bent een moslim.

Leven en laten leven is een perfecte instelling.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:50:37 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat kun je je dus afvragen wat de bedoeling is, dan leg ik hierboven al een keer uit.
Daarboven zie je hier dus iemand als een PSVCL met enthousiasme reageren, maar in een ander topic dat hij opent waardeert hij het heel erg dat de parlementsvoorzitter van het Turkse parlement voorstelt dat er een grondwet op islamitische grondslag moet worden aangenomen, terwijl het begeleidende artikel NB gesteld wordt dat in feite maar 12% van de Turkse bevolking zit te wachten op de sharia. Snap je wat ik bedoel als ik zeg dat je een biertje drinken aan de bar of een balletje trappen op het veld niet per se gelijkstel aan het openen van stilteruimtes die vervolgens door de islamitische studenten worden gehackt. Nu weet ik wel dat niet iedere moslim denkt zoals PSVCL, maar toch hou ik een slag om de arm...
Het zou een ander verhaal zijn als het universiteitsreglement voor iedereen daar op islamitische leest geschoeid zou zijn en dat met de overage studenten dingen zou gaan verbieden/verplichten. Maar dat is het gewoonweg niet.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:52:07 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734226
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:49 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Hahahaha geweldig, je laatste redmiddel, op de man spelen. Dan weet ik al voldoende, je bent beïnvloed. Of geld, of je bent een moslim.

Leven en laten leven is een perfecte instelling.
Nou ja, je zegt dat je niks terug krijgt voor de ander wat gunnen.

Maar ik durf te wedden dat de rest jou ook wel eens wat gunt en niet overal moeilijk over loopt te doen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:54:48 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734286
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
De Islam is geen jasje die we uitdoen wanneer het jullie uitkomt.
En toch moet je dat doen, want de Nederlandse wetgeving is niet identiek aan de voorschriften van de islam. Je krijgt net als iedereen pauzes en je kan tijdens die pauzes ergens bidden, desnoods doe je dat op een grasveldje in de buurt of iets dergelijk. Je hebt daar echt geen aparte gebedsruimte voor nodig en als je per se wil dat een school of universiteit die biedt dan moet je maar naar een islamitische school of universiteit gaan. Ga dus maar in Iran of Turkije studeren of zo.

Nogmaals, ik respecteer het dat jullie graag bidden en ik zal de laatste zijn die er iets van zegt maar dat wil niet zeggen dat je op een openbare univeristeit (want dat is de TU Deflt) een aparte bidruimte moet oprichten voor een paar studenten terwijl er al een gebrek aan middelen is. Dat is gewoon niet heel erg logisch.
Ik zou trouwens ook niet graag bidden in de 'kantine', ik zou een grasveldje in de buurt opzoeken en iets meenemen waar je met je knieën op kan zitten als het gras nat is. Dat lijkt veel fijner. ;)
#NoDAPL
pi_161734289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:50 schreef Nibb-it het volgende:
Waar je je al niet druk om kunt maken.
Dit dus, het is ook niet erg uitzonderlijk allemaal.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:58:08 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met hem zit maar laten we wel wezen, ook als je een progressieve liberaal bent dan kan je tegen zo'n ruimte zijn, niet omdat je niet iedereen zijn hobby, geloof etc. gunt maar omdat je religie graag buiten de deur van een openbare school houdt. Daarnaast gaat het om een handjevol mensen op heel de universiteit. Voor geen enkele andere groep die zo klein is wordt zoiets gedaan terwijl er wel al ruimtegebrek is en elke spaarzame euro maar 1 keer kan worden uitgegeven.
Even het geheugen opfrissen, wetenschaphater Mark Rutte bezuinigde met 1/3de op het budget van de universiteiten!
Tja mijn overtuiging is dat een vrije samenleving ook bestaat uit mensen de ruimte geven en niet elkaar dit soort vliegen af gaan vangen. Ik wil geen "Rijdende rechter" samenleving waarin we elkaar om de meest onzinnige dingen het leven zuur maken.

En over dat geld kan met beter bij Mark Rutte gaan klagen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:59:27 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734389
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:54 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit dus, het is ook niet erg uitzonderlijk allemaal.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, maar misschien maken mensen zich er juist wel druk om omdat het niet uitzonderlijk is. De universiteiten hebben net van de wetenschaphatende sloper Mark Rutte een 1/3de bezuiniging te verwerken gekregen. Dan ga je toch niet de spaarzame euro's besteden aan een gebedsruimte voor hooguit 5-10 studenten die er gebruik van maken? Dat zou irrationeel zijn.
#NoDAPL
pi_161734419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zou een ander verhaal zijn als het universiteitsreglement voor iedereen daar op islamitische leest geschoeid zou zijn en dat met de overage studenten dingen zou gaan verbieden/verplichten. Maar dat is het gewoonweg niet.
Wat ik dus eerder uitlegde; je hebt tegenwoordig te maken met een jonge beter opgeleide generatie moslims in NL geboren die bezig is met een proces van wat zij zelf zien als emancipatie. Te vergelijken met wat de katholieken doorgingen en de gereformeerden zeg maar en waardoor NL verzuilde. Ze zijn klaar met de eerste generatie waar ze vanaf stammen en die ze verwijten passief te zijn geweest. Ze zoeken steeds vaker het randje op van wat wettelijk toegestaan is om hun stempel op onze samenleving te drukken. Wen er maar aan, zeggen zij. En vraag is natuurlijk wat de ruimte zal blijken te zijn.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:01:33 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734440
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik dus eerder uitlegde; je hebt tegenwoordig te maken met een jonge beter opgeleide generatie moslims in NL geboren die bezig is met een proces van wat zij zelf zien als emancipatie. Te vergelijken met wat de katholieken doorgingen en de gereformeerden zeg maar en waardoor NL verzuilde. Ze zijn klaar met de eerste generatie waar ze vanaf stamde en die ze verwijten passief te zijn geweest. Ze zoeken steeds vaker het randje van wat wettelijk toegestaan is om hun stempel op onze samenleving te drukken. Wen er maar aan, zeggen zij. En vraag is natuurlijk wat de ruimte zal blijken te zijn.
Wat is er zo "op de rand van wat is toegestaan" aan een gebedsruimte?
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:02:27 #288
13462 BansheeBoy
pi_161734457
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je lid van de PVV kliek bent is dit zowat het ergste wat er is. :{

dinsdag 26 april 2016 @ 20:03:00 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734474
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja mijn overtuiging is dat een vrije samenleving ook bestaat uit mensen de ruimte geven en niet elkaar dit soort vliegen af gaan vangen. Ik wil geen "Rijdende rechter" samenleving waarin we elkaar om de meest onzinnige dingen het leven zuur maken.
Dat zou pas het geval zijn op het moment dat ze zelfs iets regelen en dat wij hen dan daarbij hinderen. Alles wat er nu aan de hand is is dat mensen vinden dat je dat beetje geld wat ze nog hebben beter besteedt aan 99,9% van de studenten dan aan 0,1% (ruim ingeschat) van de studenten want hier hebben we het over. ;)
Ik weet niet hoe het op een HBO-school is bij dit soort opleidingen maar op TU zie je onder de eigen studenten 1 student per jaargang per richting een kleur hebben (en ik moet de eerste actieve moslim hierbij nog tegenkomen) en ook onder de buitenlandse studenten komt het nauwelijks voor.

quote:
En over dat geld kan met beter bij Mark Rutte gaan klagen.
Dat hebben ze gedaan, hij veegde zijn billen ermee af. ;)
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:03:55 #290
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161734493
quote:

[..]

Ik denk dat Ryan het over een glijdende schaal heeft (wie een vinger krijgt, wilt een hand, wie een hand krijgt, wilt een arm enzovoort). Bijvoorbeeld dat het onderwijzen van de evolutietheorie in vraag zou gesteld gaan worden als de islam meer invloed krijgt op het (universitair) onderwijs.
- Charlton Heston
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:04:05 #291
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734499
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik dus eerder uitlegde; je hebt tegenwoordig te maken met een jonge beter opgeleide generatie moslims in NL geboren die bezig is met een proces van wat zij zelf zien als emancipatie. Te vergelijken met wat de katholieken doorgingen en de gereformeerden zeg maar en waardoor NL verzuilde. Ze zijn klaar met de eerste generatie waar ze vanaf stammen en die ze verwijten passief te zijn geweest. Ze zoeken steeds vaker het randje op van wat wettelijk toegestaan is om hun stempel op onze samenleving te drukken. Wen er maar aan, zeggen zij. En vraag is natuurlijk wat de ruimte zal blijken te zijn.
Je hebt een goed punt. Ik denk aan het eisen van halal-eten en dat soort zaken. Ze zoeken inderdaad de grenzen op. Ik ga niet proberen om dat te duiden maar die constatering klopt in ieder geval wel.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:06:31 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734555
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou pas het geval zijn op het moment dat ze zelfs iets regelen en dat wij hen dan daarbij hinderen. Alles wat er nu aan de hand is is dat mensen vinden dat je dat beetje geld wat ze nog hebben beter besteedt aan 99,9% van de studenten dan aan 0,1% (ruim ingeschat) van de studenten want hier hebben we het over. ;)
Ik weet niet hoe het op een HBO-school is bij dit soort opleidingen maar op TU zie je onder de eigen studenten 1 student per jaargang per richting een kleur hebben (en ik moet de eerste actieve moslim hierbij nog tegenkomen) en ook onder de buitenlandse studenten komt het nauwelijks voor.

Dat hebben ze gedaan, hij veegde zijn billen ermee af. ;)
Voor hoeveel maak jij wel geen gebruik van zaken waar anderen niets mee hebben?

Moeten we ook alle gesubsidieerde sportclubs bij de TU afschaffen?
pi_161734556
quote:

[..]

De gebedsoproep is het bekendste voorbeeld. Het niet handen willen schudden van vrouwen ander bekend voorbeeld, hoewel het daarbij eerder gaat om maatschappelijk geaccepteerde omgangsvormen, maar ook daar het randje opzoeken.
Overigens zowel de gebedsoproep als het niet willen schudden van vrouwelijk handen worden uiteindelijk wel ingewilligd. Bij de eerst ligt het aan afspraken in de buurt. In het tweede geval zie ik al steeds vaker vanuit bepaalde NLse hoek een vorm van apologie ontstaan.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:06:34 #294
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734557
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Als dit niet kan doen we het in de kantine als je net een boterham met Calvé aan het ontregelen bent. :{

Ik heb er trouwens helemaal geen probleem mee als iemand dat in de kantine doet, daar zou ik me niet aan storen. Ik heb me wel eens geërgerd aan een Chinees die nogal luid aan het smakken was terwijl ik probeerde te lezen.
#NoDAPL
pi_161734589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je hebt een goed punt. Ik denk aan het eisen van halal-eten en dat soort zaken. Ze zoeken inderdaad de grenzen op. Ik ga niet proberen om dat te duiden maar die constatering klopt in ieder geval wel.
Veel problemen worden al gesignaleerd op de basisschool zo bleek uit het artikel vorig weekend idd. Zelfde problemen als op instellingen voor hogerberoeps onderwijs, zoals Maja Mischke al eerder berichtte.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:08:24 #296
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734604
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De gebedsoproep is het bekendste voorbeeld. Het niet handen willen schudden van vrouwen ander bekend voorbeeld, hoewel het daarbij eerder gaat om maatschappelijk geaccepteerde omgangsvormen, maar ook daar het randje opzoeken.
Overigens zowel de gebedsoproep als het niet willen schudden van vrouwelijk handen worden uiteindelijk wel ingewilligd. Bij de eerst ligt het aan afspraken in de buurt. In het tweede geval zie ik al steeds vaker vanuit bepaalde NLse hoek een vorm van apologie ontstaan.
Het niet schudden van handen van vrouwen is provocerend, doelbewust of niet.
#NoDAPL
pi_161734612
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik denk dat Ryan het over een glijdende schaal heeft (wie een vinger krijgt, wilt een hand, wie een hand krijgt, wilt een arm enzovoort). Bijvoorbeeld dat het onderwijzen van de evolutietheorie in vraag zou gesteld gaan worden als de islam meer invloed krijgt op het (universitair) onderwijs.
Ofwel de 'islamisering'. Dat proces manifesteert zich niet alleen in universiteiten en scholen maar in de gehele samenleving. De steeds groter wordende invloed van de islam is de ondergang van iedere vrije samenleving.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:08:43 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734614
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik denk dat je de grens prima kan leggen bij de vraag of andere studenten het op hun pad krijgen. Dat is hierbij wel maar bij een gebedsruimte waar je nooit naartoe hoeft niet.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:09:29 #299
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel problemen worden al gesignaleerd op de basisschool zo bleek uit het artikel vorig weekend idd. Zelfde problemen als op instellingen voor hogerberoeps onderwijs, zoals Maja Mischke al eerder berichtte.
Trouwens, nog een mooi voorbeeld: het opeisen van aparte uurtjes in het zwembad, het dragen van burkini's en het treiteren van meisjes die normaal gekleed zijn in het zwembad.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:09:57 #300
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161734639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat je de grens prima kan leggen bij de vraag of andere studenten het op hun pad krijgen. Dat is hierbij wel maar bij een gebedsruimte waar je nooit naartoe hoeft niet.
Wel, de toekomst zal uitwijzen of dat klopt of niet natuurlijk ;). Ik denk dat die glijdende schaal wel degelijk een risico vormt.
- Charlton Heston
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:10:04 #301
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734642
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ofwel de 'islamisering'. Dat proces manifesteert zich niet alleen in universiteiten en scholen maar in de gehele samenleving. De steeds groter wordende invloed van de islam is de ondergang van iedere vrije samenleving.
De "Rijdende rechter"-mentaliteit is een veel groter gevaar voor de vrije samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')