abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161727824
quote:
Heibel om gebedsruimte TU Delft
DELFT - De mogelijke komst van een gebedsruimte op de TU Delft zorgt voor heibel op de campus. Tegenstanders, waaronder de Delftse JODV, roeren zich. Want, stellen zij, op een universiteit is geen plaats voor religieuze uitingen.

Sinds het universiteitsblad Delta een artikel bracht met de kop ‘Making room for religion’, is er in TU-kringen een felle discussie losgebarsten, waarbij met name tegenstanders zich uitspreken. „Een semi-overheidsinstelling hoort geen geld uit te geven aan het faciliteren van welke religie dan ook, maar aan de kerntaken onderzoek en onderwijs”, zegt Stijn de Vreede van de VVD-jongerenafdeling. „We zijn dan ook geschokt dat in de reeds aanwezige stilteruimte van de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica, islamitische uitingen aanwezig zijn.” De JOVD doelt hiermee op een klok in de vorm van een Arabisch raam. „Die moet zo snel mogelijk weg”.

De JOVD wijst er verder op dat de TU al jaren kampt met ruimtegebrek. „Daarom is het onvoorstelbaar dat er wel gebedsruimten beschikbaar worden gesteld. Buiten colleges is er voor studenten voldoende tijd om thuis, in de kerk of de moskee hun geloof te belijden.”

Voorstanders van een gebedsruimte stellen in het universiteitsblad dat ze beter kunnen studeren als ze regelmatig bidden. Over de huidige stilteruimtes zijn ze kritisch: die zouden overvol, bezet of te ver lopen zijn.

Een woordvoerster van de TU liet gisteren weten dat een aantal studenten heeft aangegeven behoefte te hebben aan ‘een stilteruimte’. „Het gaat niet alleen om studenten met een moslimachtergrond. Studenten hebben bijvoorbeeld ook aangegeven dat ze een plek willen waar ze kunnen mediteren. Een werkgroep bekijkt hoe we met dergelijke vragen om kunnen gaan”, aldus de zegsvrouw.

Saillant is dat de Delfse heibel veel overeenkomsten vertoont met een rel onlangs op de Universiteit van Amsterdam (UvA). Ook toen werd de discussie over een gebedsruimte aangewakkerd via een artikel in het universiteitsblad. Na aanhoudende protesten en een bezetting van de illegale gebedsruimte ging de UvA eind vorig jaar overstag en stelde op verschillende locaties ‘permanente ruimtes zonder meubilair’ beschikbaar. De universiteit benadrukte destijds dat het niet om gebedsruimtes gaat, maar om stilteruimtes: ’Een wezenlijk verschil’. Op Facebook reageerde de actiegroep desondanks enthousiast: ’We wonnen deze strijd, maak jullie klaar voor het volgende gevecht’, schrijven ze.

Ook bij de Haagse Hogeschool wil een groep studenten een gebedsruimte afdwingen. Dat gebeurt via een online-petitie. Sinds medio april zijn er al bijna 4400 handtekeningen binnengekomen. Enkele jaren geleden probeerde een groep Haagse studenten tevergeefs hetzelfde.
Dus:
Semi-overheidsinstelling moet zich bezig houden met haar kerntaken: onderzoek en onderwijs, bidden doe je maar lekker thuis __versus__ ik kan beter studeren als ik regelmatig een babbeltje hou met.... Nou ja, met Allah dus in de praktijk, ipv om het even welke imaginaire entiteit, want de gebedsruimte is de facto omgetoverd in een moskee.
Binnenkort dezelfde discussie in overige instellingen voor universitair of hoger onderwijs.

Wen er maar aan mensen. Popcorn erbij pakt.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:47:05 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161727901
Op een campus kan ik me er iets bij voorstellen maar op de faculteit? Zeker met het ruimtegebrek lijkt me dat volledig onnodig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161727904
Mooie plek om een aanslag te plannen. Net als in Brussel.
pi_161727950
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Op een campus kan ik me er iets bij voorstellen maar op de faculteit? Zeker met het ruimtegebrek lijkt me dat volledig onnodig.
Ik voel wel voor het idee om het bidden gewoon lekker thuis te doen. Is geen verplichting of zo voor gelovigen om per se overal te moeten kunnen bidden.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:49:43 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161727975
Alsof er vroeger geen gebedsruimten voor christenen waren op universiteiten.
Vraag en aanbod.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:50:17 #6
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161727988
Als je de foto's erbij pakt wordt het probleem nog duidelijker.

http://www.geenstijl.nl/m(...)ruimte_toch_ult.html
pi_161727992
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:49 schreef Gutmensch het volgende:
Vraag en aanbod.
Ik kan het me niet herinneren, maar ja UvA.
I´m back.
pi_161727994
Elke universiteit heeft toch ook zowat een studentenkerk?
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:50:30 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161727995
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik voel wel voor het idee om het bidden gewoon lekker thuis te doen. Is geen verplichting of zo voor gelovigen om per se overal te moeten kunnen bidden.
Dat sowieso en het lijkt me niet dat universiteiten studenten moeten hinderen bij het bidden of wat dan ook. Maar er speciale ruimtes voor gaan inrichten gaat wat ver.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:50:33 #10
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_161727998
Waar je je al niet druk om kunt maken.
pi_161728055
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Studentenpastoraat, maar dat was meer een instantie die achter eeuwige studenten aanzat die dreigden door drugs, ongehoorde drankgelagen en algehele verloedering in de goot terecht te komen.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:56:16 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161728143
Overigens speelde dit ook op de RUG een aantal jaren geleden. Die heeft in de nieuwe gebouwen juist expliciet de 'gebedsruimtes' verwijderd voor zover ik me kan herinneren.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:56:48 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161728158
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
En als die er niet is staat iedereen vrij er een op te richten. Daar hoeft de universiteit niets mee te maken te hebben.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:57:33 #14
452947 frietenstamp
pi_161728166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Studentenpastoraat, maar dat was meer een instantie die achter eeuwige studenten aanzat die dreigden door drugs, ongehoorde drankgelagen en algehele verloedering in de goot terecht te komen.
Ook dat hoort niet thuis op een universiteit of hogeschool. Is er behoefte aan religieuze activiteit, dan huur je daar maar een ruimte BUITEN de onderwijsinstelling voor. Liever nog BUITEN Nederland.
pi_161728173
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat sowieso en het lijkt me niet dat universiteiten studenten moeten hinderen bij het bidden of wat dan ook. Maar er speciale ruimtes voor gaan inrichten gaat wat ver.
Doe je dat niet dan krijg je tegenwoordig een opstand, zie UvA.
Maar kennelijk wordt wat bedoeld is als een stilteruimte dan ook nog omgetoverd tot een islamitische gebedsruimte. Dus daar hebben de arme christenzieltjes ook weer niets aan.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:57:54 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161728177
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:49 schreef Gutmensch het volgende:
Keyword is 'vroeger'. Die zijn er inmiddels niet meer, en met goede reden dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:58:22 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161728184
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:57 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ook dat hoort niet thuis op een universiteit of hogeschool. Is er behoefte aan religieuze activiteit, dan huur je daar maar een ruimte BUITEN de onderwijsinstelling voor.
Dat is het later ook geworden. In den beginnen echter was het de taak van het pastoraat om er achteraan te gaan.
Bij christenen het pastoraat, bij moslims de AIVD.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 15:58:25 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161728187
Net door de ontkerkelijking heen, beginnen we dunnetjes overnieuw met de islam :')

Allemaal vergeten wat voor gezeik christendom ons jaren heeft opgeleverd? Die lui zijn nu eindelijk een beetje monddood.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161728228
Alle religie op scholen verbieden, doe je maar lekker thuis
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_161728247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:00 schreef maryen65 het volgende:
Jup.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:01:35 #21
452947 frietenstamp
pi_161728258
quote:
Mits thuis geen kinderen jonger dan 18 jaar verblijven.
pi_161728294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:57 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ook dat hoort niet thuis op een universiteit of hogeschool. Is er behoefte aan religieuze activiteit, dan huur je daar maar een ruimte BUITEN de onderwijsinstelling voor.
Toen ik ging studeren zat je nog maar net in de ontzuiling. Alleen waren studenten over het algemeen door die ontzuiling ook sterk anti-christelijk, moslims waren er nog niet. Ik zat op de UvA, kan me ook geen stilteruimtes herinneren, maar wel dat studentenpastoraat. Waren naast problemen met drugs en overmatig drankgebruik ook regelmatig studenten die een psychose kregen of een studentenflat af pleurden. En die lui van dat studentenpastoraat probeerden dat een beetje te voorkomen, geloof ik, niet dat dit hielp. Studentenflat aan de Cleyndertweg in Asd-Noord werd bijv. Jumping Amsterdam genoemd, naar het gelijknamige internationale hippisch evenement in Ahoy oid.
I´m back.
pi_161728301
quote:
Vrij land toch?
pi_161728365
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Net door de ontkerkelijking heen, beginnen we dunnetjes overnieuw met de islam :')

Allemaal vergeten wat voor gezeik christendom ons jaren heeft opgeleverd? Die lui zijn nu eindelijk een beetje monddood.
Ja, in principe onderschrijf ik dit sentiment wel idd. De dominees en pastoors zaniken nog maar net een paar decennia niet meer dagelijks aan ons kop, krijg je dit weer.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:06:32 #25
452947 frietenstamp
pi_161728372
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toen ik ging studeren zat je nog maar net in de ontzuiling. Alleen waren studenten over het algemeen door die ontzuiling ook sterk anti-christelijk, moslims waren er nog niet. Ik zat op de UvA, kan me ook geen stilteruimtes herinneren, maar wel dat studentenpastoraat. Waren naast drugs en overmatig drankgebruik ook regelmatig studenten die een psychose kregen of een studentenflat af pleurden. En die lui van dat studentenpastoraat probeerden dat een beetje te voorkomen, geloof ik, niet dat dit hielp. Studentenflat aan de Cleyndertweg in Asd-Noord werd bijv. Jumping Amsterdam genoemd, naar het gelijknamige internationale hippisch evenement in Ahoy oid.
Terecht dat dit allemaal weg is. Alle psychopathie doe je maar fijn thuis dus ook religie.
pi_161728383
Je ziet nu al de reactie van Nederlanders die niet kunnen omgaan met de vrijheid van andersdenkenden. Conform de wet mogen wij dit doen maar ze struikelen over elkaar heen in hun haat dat wij dit doen. Nederlanders willen gewoon dat wij leven conform hoe zij dat willen, conform hoe zij leven. Dat wij ons ook volgooien met alcohol, kerst vieren, sinterklaas, met onze hond in bed gaan slapen, vrouwen hoofddoek af en korte rokje aan etc...

Zij kunnen niet omgaan met de vrijheid die andersdenkenden hebben dat resulteert in een andere levenswijze. Zij willen voor ons bepalen hoe wij moeten leven en als wij dat niet willen dan krijg je de standaardkreten naar je hoofd gegooid: ga weg uit NL, je bent een extremist tot oproepen tot geweld om ons hier uit NL te krijgen.

Nederlanders hebben een groot probleem, ze kunnen niet omgaan met de vrijheid van andersdenkenden en de gevolgen daarvan = andere levenswijze.

Er klinken al stemmen om dit initiatief te verbieden en las nog net even een lachwekkende discussie waarin ze de nieuwe partij Denk willen verbieden door politici met dubbele nationaliteit te verbieden een politieke partij op te richten

Nederlanders zijn alleen voor vrijheid voor allen als die vrijheid resulteert in hetzelfde resultaat = rokjes, alcohol, kerst, sinterklaas, met de hond in bed slapen, geen koran, geen ramadan etc...
pi_161728406
Echt niks van gemerkt en ik studeer er. :') Storm in een glas water.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_161728419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Terecht dat dit allemaal weg is. Alle psychopathie doe je maar fijn thuis dus ook religie.
Nah, waren ook wel behoorlijk wat hoopjes zieligheid en ellende tussen de eerstejaars hoor.
I´m back.
pi_161728492
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:06 schreef PSVCL het volgende:
Je ziet nu al de reactie van Nederlanders die niet kunnen omgaan met de vrijheid van andersdenkenden. Conform de wet mogen wij dit doen maar ze struikelen over elkaar heen in hun haat dat wij dit doen. Nederlanders willen gewoon dat wij leven conform hoe zij dat willen, conform hoe zij leven. Dat wij ons ook volgooien met alcohol, kerst vieren, sinterklaas, met onze hond in bed gaan slapen, vrouwen hoofddoek af en korte rokje aan etc...

Zij kunnen niet omgaan met de vrijheid die andersdenkenden hebben dat resulteert in een andere levenswijze. Zij willen voor ons bepalen hoe wij moeten leven en als wij dat niet willen dan krijg je de standaardkreten naar je hoofd gegooid: ga weg uit NL, je bent een extremist tot oproepen tot geweld om ons hier uit NL te krijgen.

Nederlanders hebben een groot probleem, ze kunnen niet omgaan met de vrijheid van andersdenkenden en de gevolgen daarvan = andere levenswijze.

Er klinken al stemmen om dit initiatief te verbieden en las nog net even een lachwekkende discussie waarin ze de nieuwe partij Denk willen verbieden door politici met dubbele nationaliteit te verbieden een politieke partij op te richten

Nederlanders zijn alleen voor vrijheid voor allen als die vrijheid resulteert in hetzelfde resultaat = rokjes, alcohol, kerst, sinterklaas, met de hond in bed slapen, geen koran, geen ramadan etc...
het gaat om ruimte.
Die is er al te kort om dan nog even moslims ruimtes te maken blijft er nog minder over
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:11:38 #30
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_161728523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:03 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Vrij land toch?
maryen65 zegt toch: "doe maar lekker thuis?"
pi_161728539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:11 schreef Kopiko het volgende:

[..]

maryen65 zegt toch: "doe maar lekker thuis?"
En ik zeg , moet overal kunnen.
Heeft Maryen ff pech
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:14:33 #32
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_161728605
quote:
En dat is natúúrlijk iets typisch Nederlands.

Wanneer een grote groep Nederlandse immigranten deze zaken in een land met een volledig andere cultuur zou willen uitvoeren (in alle vrijheid en openheid), dan werd dat natuurlijk toegestaan!
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:15:26 #33
452947 frietenstamp
pi_161728630
quote:

Klopt. Nederlanders zijn massaal grappige middeleeuwse poppetjes gaan verzamelen en dachten die wel even zindelijk te maken, te civiliseren, verlichten en 2016-klaar te maken.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:15:58 #34
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_161728637
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Heeft Maryen ff pech
Zelfs in een onnoemelijk vrij land als Nederland (helaas wordt die vrijheid niet door iedereen op de juiste waarde geschat) is het niet zo dat alles maar overal moet kunnen.
pi_161728695
quote:

Maar wat wil je nu zeggen? Honden zijn onreine dieren?
I´m back.
pi_161728753
Religie op universiteiten is toch niet zo vreemd? Tilburg en Nijmegen zijn oorspronkelijk katholiek, en hetzelfde geldt voor Leuven in België. Daarnaast is de VU protestants, maar dat zal voor Delft wel niet gelden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2016 16:25:16 ]
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:24:50 #37
452947 frietenstamp
pi_161728852
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:15 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Zelfs in een onnoemelijk vrij land als Nederland (helaas wordt die vrijheid niet door iedereen op de juiste waarde geschat) is het niet zo dat alles maar overal moet kunnen.
Dat begrijpt PSVCL alleen als hij zelf de beperkende maatregelen mag bepalen t.a.v. andersdenkenden (vrouwen, joden, kinderen, homo's etc)
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:27:01 #38
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_161728917
Genoeg uitingen van atheïsme die wel worden toegestaan/gedoogd. Dus we meten weer graag met 2 maten. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:27:04 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161728919
Topic alweer verpest. Doe maar een slotje.
pi_161728955
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:24 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat begrijpt PSVCL alleen als hij zelf de beperkende maatregelen mag bepalen t.a.v. andersdenkenden (vrouwen, joden, kinderen, homo's etc)
Vooroordelen , gehersenspoeld door de media.
pi_161728990
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:21 schreef J.B. het volgende:
Religie op universiteiten is toch niet zo vreemd? Tilburg en Nijmegen zijn oorspronkelijk katholiek, en hetzelfde geldt voor Leuven in België. Daarnaast is de VU protestants, maar dat zal voor Delft wel niet gelden.
:Y Die hebben dan ook stilteruimtes, evenals Universiteit Leiden, Erasmus Rotterdam, TU Eindhoven, Maastricht, Utrecht en TU Twente.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161728992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Heeft Maryen ff pech
Waarom moet dat overal kunnen? Waarom moeten andere mensen lastig gevallen worden met gelovigen
pi_161729013
Ik wil een religievrij land :P
pi_161729023
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:21 schreef J.B. het volgende:
Religie op universiteiten is toch niet zo vreemd? Tilburg en Nijmegen zijn oorspronkelijk katholiek, en hetzelfde geldt voor Leuven in België.
Oorspronkelijk werden de in de middeleeuwen ontstane kathedralenscholen universiteit als in op zijn minst 3 faculteiten onderwezen werd, dacht ik, en dat waren rechten, medicijnen en theologie. Dus op de universiteiten werd iig theologie onderwezen en ook omdat ze voortkwamen uit de kathedralenscholen waren er gebedsruimtes aanwezig. In zoverre klopt dat natuurlijk als een bus. Maar om op grond hiervan dan anno 2016 de stilteruimtes, die hiervan de erfenis zijn, om te toveren in moskeeën? Er is veel te zeggen voor het argument dat dit soort semi-overheidsinstellingen zich dient te richten tot de kerntaken en dat daar de ruimte aan toebedeeld wordt. Ik zie niet in waarom je niet thuis kunt bidden of in gebouwen die speciaal zijn opgericht als islamitische gebedsruimte.
I´m back.
pi_161729025
Als men in een afgesloten ruimte ergens zit te bidden tot god, allah of wie dan ook heb je er minder last van dan wanneer ze in 'n hoekje van en willekeurige ruimte gaan zitten brabbelen/knielen.
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:31:49 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161729038
Ik vind dat er best gebedsruimtes kunnen zijn op een universiteit. Het is ook geen taak van een universiteit om koffie en koek te verstrekken, toch is er een kantine.
Ze moeten wel eerlijk zijn in hun communicatie. Ze hebben het de hele tijd over een 'stilteruimte' waar aan mindfullness e.d. gedaan kan worden, terwijl het gewoon een moskee betreft waar je als niet-moslim ongetwijfeld weggekeken wordt.
The End Times are wild
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:31:58 #47
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_161729043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:30 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Waarom moet dat overal kunnen? Waarom moeten andere mensen lastig gevallen worden met gelovigen
Heb jij last van een ruimte met wat biddende mensen?
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:33:15 #48
452947 frietenstamp
pi_161729072
quote:

[..]

Omdat homo's, joden, hoeren, honden en varkens ook in de moskee hun ding moeten kunnen doen.

Eerlijk is eerlijk.
pi_161729088
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat er best gebedsruimtes kunnen zijn op een universiteit. Het is ook geen taak van een universiteit om koffie en koek te verstrekken, toch is er een kantine.
Ze moeten wel eerlijk zijn in hun communicatie. Ze hebben het de hele tijd over een 'stilteruimte' waar aan mindfullness e.d. gedaan kan worden, terwijl het gewoon een moskee betreft waar je als niet-moslim ongetwijfeld weggekeken wordt.
Ja, die koffie en koek wordt gebruikt om bij te verdienen hè. Zie je ook steeds meer op middelbare scholen gebeuren. In sportkantines en musea is het al wat langer gebruikelijk.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:34:05 #50
13462 BansheeBoy
pi_161729096
quote:

[..]

Lastig gevallen voelen is een keuze. Waarom val jij daar anderen mee lastig? :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_161729107
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Genoeg uitingen van atheïsme die wel worden toegestaan/gedoogd. Dus we meten weer graag met 2 maten. :N

Is daar ook (op kosten van de gemeenschap / school) een aparte ruimte voor gereserveerd.
Alle uitingen zijn in principe toegestaan. Vrijheid van meningsuiting kennen we hier.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_161729112
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Als men in een afgesloten ruimte ergens zit te bidden tot god, allah of wie dan ook heb je er minder last van dan wanneer ze in 'n hoekje van en willekeurige ruimte gaan zitten brabbelen/knielen.
Dan kun je dat toch ook thuis doen?
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:34:53 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161729116
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Maar waarom moet de universiteit betalen voor die ruimte? Dat kunnen ze zelf ook wel, zet een stichting op of weet ik wat.
pi_161729133
quote:

[..]

Dus als een paar Moslims ( van andere gelovigen heb je natuurlijk geen last als Islamhater ) een paar minuten willen bidden in een leeg lokaal heb jij daar last van? wow
pi_161729139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef maryen65 het volgende:
Ik wil een religievrij land :P
Dan moet je verhuizen naar Noord - Korea
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:35:58 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161729145
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die koffie en koek wordt gebruikt om bij te verdienen hè. Zie je ook steeds meer op middelbare scholen gebeuren. In sportkantines en musea is het al wat langer gebruikelijk.
Het is niet zo min een kerntaak. Als er behoefte aan is mag zo'n instelling daar gerust invulling aan geven. Het mag natuurlijk het onderwijs niet in de weg zitten. Wat dat laatste betreft maak ik me qua islam wel weer zorgen. Hoe lang duurt het nog voordat lesgeven in de evolutietheorie controversieel wordt? Ik schat zo'n 30 jaar.
Daarom is het van belang dat die stilteruimtes geen broednesten van islamisme worden. En daarom moet er strikt op toegezien worden dat ze voor iedereen toegankelijk blijven en geen specifiek islamitische eisen aldaar, zoals geen schoeisel en dergelijke.
The End Times are wild
pi_161729159
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:35 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Dus als een paar Moslims ( van andere gelovigen heb je natuurlijk geen last als Islamhater ) een paar minuten willen bidden in een leeg lokaal heb jij daar last van? wow
_O- wow islamhater nog wel
Ik heb het over religie, dat betekend alle religies
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:36:48 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161729165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat er best gebedsruimtes kunnen zijn op een universiteit.
Die zijn er al. In het artikel staat echter dat die niet toereikend gevonden worden.
pi_161729166
quote:

[..]

Zodra andere mensen zich in een stilteruimte moeten gedragen naar islamitische voorschriften hebben die daar inderdaad last van.
pi_161729170
quote:

[..]

Dan moet je verhuizen naar Noord - Korea
Pak direkt mijn tas in :P
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:36:54 #61
13462 BansheeBoy
pi_161729172
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Is daar ook (op kosten van de gemeenschap / school) een aparte ruimte voor gereserveerd.
Alle uitingen zijn in principe toegestaan. Vrijheid van meningsuiting kennen we hier.
Dat hele gebouw staat er op kosten van de gemeenschap. :')

En de Moslims willen 10 vierkante meter en het land is weer te klein. :{

pi_161729186
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar waarom moet de universiteit betalen voor die ruimte? Dat kunnen ze zelf ook wel, zet een stichting op of weet ik wat.
Nee kunnen ze niet, ze zijn geen eens in staat om een goed draaiende islam uni draaiend te houden. Nuja draaiend houden lukt wel alleen de rest eromheen vliegt er in grote chaos omheen.

Nu hun dat zelf niet lukt willen ze in een goed draaiend systeem hun geloof tot uiting brengen. Wat overigens niet echt een puik idee is.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:37:36 #63
13462 BansheeBoy
pi_161729188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:36 schreef maryen65 het volgende:

[..]

_O- wow islamhater nog wel
Ik heb het over religie, dat betekend alle religies
Dat is theorie-onzin. Want je weet best dat Hebreeuwtjes en Christenen niet 5 keer per dag bidden. :{

dinsdag 26 april 2016 @ 16:38:49 #64
452947 frietenstamp
pi_161729220
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is theorie-onzin. Want je weet best dat Hebreeuwtjes en Christenen niet 5 keer per dag bidden. :{

Je huurt maar een pand aan de overkant van de straat om je gekte te bedrijven. Doei.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:39:44 #65
13462 BansheeBoy
pi_161729248
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:38 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je huurt maar een pand aan de overkant van de straat om je gekte te bedrijven. Doei.
Je mag kiezen. Bidden in een aparte ruimte of lekker voor je neus terwijl je met je vochtige gelaat in een boterham met Calvé duikt. :{

pi_161729252
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet zo min een kerntaak. Als er behoefte aan is mag zo'n instelling daar gerust invulling aan geven. Het mag natuurlijk het onderwijs niet in de weg zitten. Wat dat laatste betreft maak ik me qua islam wel weer zorgen. Hoe lang duurt het nog voordat lesgeven in de evolutietheorie controversieel wordt? Ik schat zo'n 30 jaar.
Daarom is het van belang dat die stilteruimtes geen broednesten van islamisme worden. En daarom moet er strikt op toegezien worden dat ze voor iedereen toegankelijk blijven en geen specifiek islamitische eisen aldaar, zoals geen schoeisel en dergelijke.
Ja, ik denk zeer zeker dat geschiedenis onderwijs al controversieel begint te worden op het voortgezet onderwijs. En ja, zal binnenkort ook wel weer een keer een discussie komen over eerst intelligent design, waar bepaalde christenen ook achterstaan, en dan het recht om ook gevrijwaard te worden van de godslasterlijke evolutietheorie. Dat gaat echt niet lang meer duren.
Daarom zeg ik al: wen er maar aan. Ik pak de popcorn er alvast bij.
I´m back.
pi_161729264
De JOVD doelt hiermee op een klok in de vorm van een Arabisch raam. „Die moet zo snel mogelijk weg”

Gestoorde tokkies :')
pi_161729283
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:40 schreef PSVCL het volgende:
De JOVD doelt hiermee op een klok in de vorm van een Arabisch raam. „Die moet zo snel mogelijk weg”

Gestoorde tokkies :')
En een Diyanet kalender hè.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:42:29 #69
452947 frietenstamp
pi_161729316
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je mag kiezen. Bidden in een aparte ruimte of lekker voor je neus terwijl je met je neus in een boterham met Calvé duikt. :{

:')

Jij kan kiezen. Vandaag of morgen het land uit.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:44:52 #70
13462 BansheeBoy
pi_161729372
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

:')

Jij kan kiezen. Vandaag of morgen het land uit.
Ik klaag niet man. In Dordrecht worden nu de laatste loodjes gelegd aan de grootste Moskee van de Drechtsteden. :{

Ik ben volwassen.

pi_161729466
Hahaha VVD begint over de kerntaken van een universiteit. Als het niet zo tragisch was, was het hilarisch geweest.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:48:41 #72
452947 frietenstamp
pi_161729473
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik klaag niet man. In Dordrecht worden nu de laatste loodjes gelegd aan de grootste Moskee van de Drechtsteden. :{

Ik ben volwassen.

Nou kijk eens aan, voldoende ruimte voor de hele club om te bidden en religieuze shit op te hangen. Kunnen de illegale moskeetjes in overheidsgebouwen gesloopt worden.
pi_161729482
Levensovertuiging moet niet geuit worden of een 'ding' worden in het onderwijs.

Levensovertuiging is een randzaak en niet noodzakelijk om iets te leren. Het is een levensovertuiging, een levensovertuiging moet geen plek vinden in het onderwijs. Anders zijn veganisten ook gediscrimineerd omdat hun levensovertuiging niet strookt met de gebraden kip die tentoon gesteld word in het onderwijs. Of satanisten die een rood kamertje willen om hun zonden te beoefenen. De grootste kolder.

Zodra mensen met een bepaalde levensovertuiging vinden dat het anders moet, dan is het eens tijd om zelf stappen te ondernemen om het onderwijs naar eigen hand te vormen. En niet door een andere hand met behulp van waarom vragen en het slachtoffertje spelen. Slachtoffers bestaan niet, die rol leggen mensen zichzelf al te vaak op om dingen oneerlijk te verkrijgen.

Scholen en universiteiten zijn er om te leren, niet om een levensovertuiging in de praktijk te laten showcasen.
pi_161729540
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom denk je pas over 30 jaar als nu de behoefte al groot genoeg is voor het inwilligen van de vraag/eis om gebedsruimte?
pi_161729632
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:48 schreef Faz3D het volgende:
Levensovertuiging moet niet geuit worden of een 'ding' worden in het onderwijs.

Levensovertuiging is een randzaak en niet noodzakelijk om iets te leren. Het is een levensovertuiging, een levensovertuiging moet geen plek vinden in het onderwijs. Anders zijn veganisten ook gediscrimineerd omdat hun levensovertuiging niet strookt met de gebraden kip die tentoon gesteld word in het onderwijs. Of satanisten die een rood kamertje willen om hun zonden te beoefenen. De grootste kolder.

Zodra mensen met een bepaalde levensovertuiging vinden dat het anders moet, dan is het eens tijd om zelf stappen te ondernemen om het onderwijs naar eigen hand te vormen. En niet door een andere hand met behulp van waarom vragen en het slachtoffertje spelen. Slachtoffers bestaan niet, die rol leggen mensen zichzelf al te vaak op om dingen oneerlijk te verkrijgen.

Scholen en universiteiten zijn er om te leren, niet om een levensovertuiging in de praktijk te laten showcasen.
Nou ja, kijk, wat ik begrijp is dat jonge hoger opgeleide moslims in NL geboren duidelijk bezig zijn met wat zij zien als "emancipatie". De generatie voor hen, zo gaat de narritive, heeft zich onzichtbaar opgesteld en nooit gedrufd om voor zichzelf op te komen, de nieuwe generatie is daar klaar mee en dus inderdaad gaan ze steeds vaker het randje van wat wettelijk toegestaan is opzoeken om de dingen naar hun hand te zetten. En dus ook op de universiteiten. In de zwembaden, op de basisscholen, in de minaretten, op de hogescholen. Ik bedoel als Churchill moslim annonu in NL zou zijn geweest had hij daar best een mooie toespraak over kunnen houden. We strijden in de zwembaden en op de stranden. We strijden op de basisscholen en in de minaretten voor de azam. We strijden op de hogescholen en in de unversiteiten. En zo helpe ons Allah almachtig zullen we zegevieren.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:54:53 #76
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161729640
Een gebedsruimte, het is allemaal wat. Als de zon morgen nog maar op komt.
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 16:55:04 #77
pi_161729647
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:27 schreef Fir3fly het volgende:
Topic alweer verpest. Doe maar een slotje.
Dit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:56:25 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161729677
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:54 schreef Buitendam het volgende:
Een gebedsruimte, het is allemaal wat. Als de zon morgen nog maar op komt.
Even het artikel lezen. De stilteruimtes zijn er al, ze zijn schijnbaar niet goed genoeg.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 16:58:52 #79
pi_161729727
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Even het artikel lezen. De stilteruimtes zijn er al, ze zijn schijnbaar niet goed genoeg.
En dat terwijl er al zoveel ruimte is. Dit bedoelde ik nou met mijn opmerking dat we net van de ontkerkelijking af zijn. Toen had je ook hordes mondige christenen die vonden dat ze meer recht hadden op bepaalde dingen dan niet religieuzen. De islam is nog net even een stapje erger.
pi_161729777
Mensen die in een god geloven zijn toch al dom en achterlijk en zouden alle rechten ontnomen moeten wordwn omdat ze toch niet helder kunnen nadenken.

Dat gebeurd toch ook met patiënten van de psychatrische afdeling.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:01:18 #81
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_161729788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oorspronkelijk werden de in de middeleeuwen ontstane kathedralenscholen universiteit als in op zijn minst 3 faculteiten onderwezen werd, dacht ik, en dat waren rechten, medicijnen en theologie.
Meestal bestond het curriculum uit de zeven vrije kunsten, die weer waren onderverdeeld in het trivium (taal, retorica, dialectica/scholastiek) en het quadrivium (wis- en meetkunde, astronomie en musica). Het quadrivium werd niet overal aangeboden, daarvoor moest je naar bijvoorbeeld Parijs.

De zaken die jij noemt waren doorgaans aanvullingen op dat basiscurriculum, die je aan gespecialiseerde universiteiten kon volgen. Voor geneeskunde moest je naar Montpellier. Orléans en (ik meen) Reims stonden bekend om de rechtenfaculteit, voor zover je in deze tijd van een faculteit kunt spreken.
pi_161729795
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dat terwijl er al zoveel ruimte is. Dit bedoelde ik nou met mijn opmerking dat we net van de ontkerkelijking af zijn. Toen had je ook hordes mondige christenen die vonden dat ze meer recht hadden op bepaalde dingen dan niet religieuzen. De islam is nog net even een stapje erger.
Nou, die gebedsruimtes waren er al. De anti-religieuzen zijn pas later verschenen hè. Vanaf ongeveer einde 19de eeuw de voorlopers, maar pas toen de babyboom- en X-generatie massaal ging studeren zijn het stilteruimtes geworden, waar volgens mij nauwelijks gebruik van werd gemaakt.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:01:37 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161729798
Wat een gezeik zeg

DIt is toch ook die marktwerking die de JOVD geweldig vind?
pi_161729827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Meestal bestond het curriculum uit de zeven vrije kunsten, die weer waren onderverdeeld in het trivium (taal, retorica, dialectica/scholastiek) en het quadrivium (wis- en meetkunde, astronomie en musica). Het quadrivium werd niet overal aangeboden, daarvoor moest je naar bijvoorbeeld Parijs.

De zaken die jij noemt waren doorgaans aanvullingen op dat basiscurriculum, die je aan gespecialiseerde universiteiten kon volgen. Voor geneeskunde moest je naar Montpellier. Orléans en (ik meen) Reims stonden bekend om de rechtenfaculteit, voor zover je in deze tijd van een faculteit kunt spreken.
Nou, ik meen het volgens mij ergens in een handboek gelezen te hebben ooit, toen ik zelf nog studeerde.
I´m back.
pi_161729851
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, kijk, wat ik begrijp is dat jonge hoger opgeleide moslims in NL geboren duidelijk bezig zijn met wat zij zien als "emancipatie". De generatie voor hen, zo gaat de narritive, heeft zich onzichtbaar opgesteld en nooit gedrufd om voor zichzelf op te komen, de nieuwe generatie is daar klaar mee en dus inderdaad gaan ze steeds vaker het randje van wat wettelijk toegestaan is opzoeken om de dingen naar hun hand te zetten. En dus ook op de universiteiten. In de zwembaden, op de basisscholen, in de minaretten, op de hogescholen. Ik bedoel als Churchill moslim annonu in NL zou zijn geweest had hij daar best een mooie toespraak over kunnen houden. We strijden in de zwembaden en op de stranden. We strijden op de basisscholen en in de minaretten voor de azam. We strijden op de hogescholen en in de unversiteiten.
Helemaal mee eens, zo heb ik het nog niet bekeken maar daar heb je zeker een punt. Ik vind het zelf jammerlijk dat er door deze zaken overal onrust heerst. Ik heb het idee dat veel zaken teniet gedaan moeten worden omdat inderdaad die geboren en getogen moslims wel denken te weten wat goed is voor ons. Want dat is het punt waar het feitelijk om draait. Hun gaat het niet zozeer in rust en zichzelf vinden op universiteiten maar meer om andersdenkenden hun visie te laten zien door bepaalde waanbeelden en ideeën.

Overal word aan getornd, sorry dat ik het zeg maar wat dat betreft is de islam wel een verderfelijke religie. Christenen houden zich momenteel 'stil' en weten dat de democratie er is om rust te houden in de bevolking. Evenals joden. Maar het lijkt er meer opdat de islam daar schijt aan heeft en op alle mogelijke manieren de democratie onderuit probeert te schoppen.

Ik vraag me nu af of dit daadwerkelijk bewust word gedaan door moslims of zijn moslims gewoon snel op hun tenen getrapt? Waardoor ze de bekende slachtofferrol zich aantrekken? Omdat ze weten dat veel mensen alles o zo zielig vinden? Ik heb geen idee, maar ik vind het een belachelijk idee om de vrije universiteit een multicultureel sausje te geven omdat wij alles zo goed bedoelen.

Ik kots op die goedbedoelde opvattingen en die o kijk hun eens zielig zijn mentaliteit.

Maar goed, ik ben bang dat we dit soort waanideeën steeds vaker te zien krijgen. Ik hoop dat de overheid weet waar ze mee bezig is. Want momenteel is het een groot ongeorganiseerd zooitje.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:04:46 #86
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161729904
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, maar die vinden sommige mensen niet helemaal voldoen. Maak een andere ruimte en iedereen is blij. Kunnen we ons weer gaan richten op belangrijke zaken, in plaats van dit gejank.
Dit, dus.
pi_161729934
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, maar die vinden sommige mensen niet helemaal voldoen. Maak een andere ruimte en iedereen is blij. Kunnen we ons weer gaan richten op belangrijke zaken, in plaats van dit gejank.
Je geeft een vinger, de hand volgt vanzelf.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:06:04 #88
452947 frietenstamp
pi_161729935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef Hexagon het volgende:
Wat een gezeik zeg

Dan zijn oorlog en terrorisme ook vormen van marktwerking.
pi_161729938
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:03 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, zo heb ik het nog niet bekeken maar daar heb je zeker een punt. Ik vind het zelf jammerlijk dat er door deze zaken overal onrust heerst. Ik heb het idee dat veel zaken teniet gedaan moeten worden omdat inderdaad die geboren en getogen moslims wel denken te weten wat goed is voor ons. Want dat is het punt waar het feitelijk om draait. Hun gaat het niet zozeer in rust en zichzelf vinden op universiteiten maar meer om andersdenkenden hun visie te laten zien door bepaalde waanbeelden en ideeën.

Overal word aan getornd, sorry dat ik het zeg maar wat dat betreft is de islam wel een verderfelijke religie. Christenen houden zich momenteel 'stil' en weten dat de democratie er is om rust te houden in de bevolking. Evenals joden. Maar het lijkt er meer opdat de islam daar schijt aan heeft en op alle mogelijke manieren de democratie onderuit probeert te schoppen.

Ik vraag me nu af of dit daadwerkelijk bewust word gedaan door moslims of zijn moslims gewoon snel op hun tenen getrapt? Waardoor ze de bekende slachtofferrol zich aantrekken? Omdat ze weten dat veel mensen alles o zo zielig vinden? Ik heb geen idee, maar ik vind het een belachelijk idee om de vrije universiteit een multicultureel sausje te geven omdat wij alles zo goed bedoelen.

Ik kots op die goedbedoelde opvattingen en die o kijk hun eens zielig zijn mentaliteit.

Maar goed, ik ben bang dat we dit soort waanideeën steeds vaker te zien krijgen. Ik hoop dat de overheid weet waar ze mee bezig is. Want momenteel is het een groot ongeorganiseerd zooitje.
Ik zei het ook tegen LXIV, ik vrees dat we te laat zijn. Daarom zeg ik ook: wen er maar aan. Ik pak vast de popcorn.
I´m back.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:06:27 #90
pi_161729951
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, die gebedsruimtes waren er al. De anti-religieuzen zijn pas later verschenen hè. Vanaf ongeveer einde 19de eeuw de voorlopers, maar pas toen de babyboom- en X-generatie massaal ging studeren zijn het stilteruimtes geworden, waar volgens mij nauwelijks gebruik van werd gemaakt.
Ja.. en als maatschappij zijn we steeds meer seculier geworden waardoor dat natuurlijk komt te vervallen. Ik denk met weemoed terug aan de tijd van lange rokken, alles potdicht op zondag en verbod op godslastering. (aantal voorbeeldjes)

Allemaal eindelijk verleden tijd, importeren we en masse een groep mensen die een zo mogelijk nog debieler geloof aanhangt en notabene nog een stuk mondiger (of minder zelfhatend, zo je wil)zijn dan wij zelf.

Het begint met een vinger. De rest kennen we.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:07:20 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161729972
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Misschien moet je het artikel even lezen voordat je reageert. Dan had je gelezen dat ruimtegebrek een issue is.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:08:02 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161729988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:06 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dan zijn oorlog en terrorisme ook vormen van marktwerking.
Van oorlog en terrorisme hebben anderen last. Van een gebedsruimte niet.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:08:12 #93
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161729994
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:06 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Je geeft een vinger, de hand volgt vanzelf.
Ja, want een gebedsruimte op een openbare Universiteit is wel te vergelijken met een hele hand, ja. Helemaal als je het vergelijkt met stilteruimtes, die zullen ook nauwelijks gebruikt worden.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:08:43 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef Hexagon het volgende:
Wat een gezeik zeg

Waarom lees je niet gewoon wat er in het artikel staat? Er zijn al stilteruimtes.
pi_161730015
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, want een gebedsruimte op een openbare Universiteit is wel te vergelijken met een hele hand, ja. Helemaal als je het vergelijkt met stilteruimtes, die zullen ook nauwelijks gebruikt worden.
Welnu, gevaren zijn er, en ik hoop dat die ook gezien worden.
pi_161730016
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja.. en als maatschappij zijn we steeds meer seculier geworden waardoor dat natuurlijk komt te vervallen. Ik denk met weemoed terug aan de tijd van lange rokken, alles potdicht op zondag en verbod op godslastering. (aantal voorbeeldjes)

Allemaal eindelijk verleden tijd, importeren we en masse een groep mensen die een zo mogelijk nog debieler geloof aanhangt en notabene nog een stuk mondiger (of minder zelfhatend, zo je wil)zijn dan wij zelf.

Het begint met een vinger. De rest kennen we.
Klopt idd.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:09:31 #97
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730026
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Misschien moet je het artikel even lezen voordat je reageert. Dan had je gelezen dat ruimtegebrek een issue is.
Dat heb ik gelezen, en jij en ik weten allebei dat dat niet het punt is :) Struisvogeltje.
Dit, dus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:09:50 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161730033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Van oorlog en terrorisme hebben anderen last. Van een gebedsruimte niet.
Wel als er dus al stilteruimtes zijn en als er ruimtegebrek is.

Waarom moet ik constant mensen voorlezen uit het artikel? Lees eens voordat je reageert.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:10:06 #99
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161730037
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:08 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Welnu, gevaren zijn er, en ik hoop dat die ook gezien worden.
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat een gebedsruimte mijn leven in gevaar bracht zat ik nu op de Bahama's te rentenieren.
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 26 april 2016 @ 17:10:07 #100
pi_161730038
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat heb ik gelezen, en jij en ik weten allebei dat dat niet het punt is :) Struisvogeltje.
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wel als er dus al stilteruimtes zijn en als er ruimtegebrek is.

Waarom moet ik constant mensen voorlezen uit het artikel? Lees eens voordat je reageert.
Echt ongelooflijk dit :') Er is geen ruimte, dus we creëren ruimte voor geloof!

En hoe is dat niet een privilege boven niet religieuzen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')