Ik denk dat jij de vergissing maakt de term "neutraal" aan te zien als een uiting van de duivelse atheïsten. Dat is incorrect. Neutraal betekent dat aan de levensovertuiging op die plaats geen uiting wordt gegeven, omdat-ie bijvoorbeeld onbelangrijk is. Het voorkomt daarnaast het gezanik van moreel absolutistische ingestelde drammers in die ruimte.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ga toch weg man. Atheïsme wordt in vol ornaat geuit en dat is geen probleem.²
Dat is een redenatie, een mening. Als ik nu ga redeneren met een visie:quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat een gebedsruimte mijn leven in gevaar bracht zat ik nu op de Bahama's te rentenieren.
Leuke hyperbool weer. Gaan we aparte ruimtes inrichten voor christenen? Boeddhisten? Het hele mindfulness gezever? Dat is pas werkbaar.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, want als er mogen 20 man een gebedsmatje gaan uitrollen in de stilteruimte en gebeden gaan oplepelen is dat volgens jou een werkbare situatie. Oké.
Uit respect voor je ouders heb ik de spelfouten uit je tekst gehaald. Maar om inhoudelijk op je verhaal in te gaan. Wat zijn atheïstische uitingen:quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geef mij eens een aantal voorbeelden waar Atheïsme vol ornaat geuit word vanuit de overheid of andere leidende figuren/instanties.
Gast, echt. Stop nou gewoonquote:Op dinsdag 26 april 2016 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
... wat dacht je ervan dat die 20 man dat lekker ergens anders doen?omgekeerde wereld dit.
Als ik 's middags een frietje wil vreten neem ik toch ook geen frituurpan en een zak friet mee om dat een beetje in de stilteruimte te gaan maken. Maar blijkbaar mag ik dat gewoon eisen, want dat is mijn recht. Ofzo.
Of moet ik het dan eerst het label ''geloof'' geven?
Ik neem aan dat men in een stilteruimte stil dient te zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, want als er mogen 20 man een gebedsmatje gaan uitrollen in de stilteruimte en gebeden gaan oplepelen is dat volgens jou een werkbare situatie. Oké.
Ja als je zonder argumenten komt te zitten is het altijd lastig discussiëren.quote:
Goed argument weer man.quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uit respect voor je ouders heb ik de spelfouten uit je tekst gehaald. Maar om inhoudelijk op je verhaal in te gaan. Wat zijn atheïstische uitingen:
Korte rokjes, leggings, mak-eup, sensueel gedrag van dames. Tijdens de lunch darwinistische onzin propageren.
Jason.²
quote:
Daarom zou je iedere universiteit of instelling waar men onderwijs houdt dan ook neutraal moeten houden in mijn optiek.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De markt vraagt om universiteiten waar je ook kunt bidden. Anders gaan ze wel naar een andere universiteit.
Daar is toch geen vraag naar? En als het wel zo is mag het in behandeling worden genomen. Ruimtes delen in tijd, het is geen moderne wiskunde. Maar mensen schieten snel in de verdediging als een paar moslims om een gunst vragen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuke hyperbool weer. Gaan we aparte ruimtes inrichten voor christenen? Boeddhisten? Het hele mindfulness gezever? Dat is pas werkbaar.
Je kunt ook gewoon zeggen dat het fatsoenlijk is om in stilte te bidden.
Onderwijs en religie gaan niet samen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daarom zou je iedere universiteit of instelling waar men onderwijs houdt dan ook neutraal moeten houden in mijn optiek.
Dat is wat jij vind, ik vind vrouwen met tafellakens een schande. Kom nu eens terzake in plaats van inhoudloze reaguursels te maken om dat mannelijk ego van je te strelen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uit respect voor je ouders heb ik de spelfouten uit je tekst gehaald. Maar om inhoudelijk op je verhaal in te gaan. Wat zijn atheïstische uitingen:
Korte rokjes, leggings, mak-eup, sensueel gedrag van dames. Tijdens de lunch darwinistische onzin propageren.
Jason.²
Ik heb het artikel drie keer gelezen en ik kan er weinig anders van maken. Moslimstudenten zijn een markt die kennelijk vraagt om een gebedsruimte.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Lees het artikel eens.
Verder, er zijn stilteruimtes. Daar wordt over geklaagd.
Het hypocriete is als je atheïst veranderd in moslim en vervolgens islamitische uitingen stelt, je weggezet wordt als xenofoob..quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Dat is wat jij vind, ik vind vrouwen met tafellakens een schande. Kom nu eens terzake in plaats van inhoudloze reaguursels om dat mannelijk ego van je te strelen.
In optiek niet idd.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Onderwijs en religie gaan niet samen.
Als de markt voor de religies maar groot genoeg is komen die ruimtes er wel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuke hyperbool weer. Gaan we aparte ruimtes inrichten voor christenen? Boeddhisten? Het hele mindfulness gezever? Dat is pas werkbaar.
Je kunt ook gewoon zeggen dat het fatsoenlijk is om in stilte te bidden.
Daarom! Leven en laten leven. Dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Dat is wat jij vind, ik vind vrouwen met tafellakens een schande.
Tja dat getuigt maar weer eens hoe diep een mens kan zinken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het hypocriete is als je atheïst veranderd in moslim en vervolgens islamitische uitingen stelt, je weggezet wordt als xenofoob..
Leuke stropop maar dit heeft niets met moslims te maken. Het is al in behandeling genomen, de ruimtes zijn er al. Dat is al een flinke gunst.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar is toch geen vraag naar? En als het wel zo is mag het in behandeling worden genomen. Ruimtes delen in tijd, het is geen moderne wiskunde. Maar mensen schieten snel in de verdediging als een paar moslims om een gunst vragen.
Juist leven en laten leven. Laat andere dan met rust in de dingen die hun doen. Hetzelfde denk jij nu ook.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom! Leven en laten leven. Dat is mijn punt.²
Er wordt helemaal niemand naar het leven gestaan als je de boel gewoon lekker neutraal houdt hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom! Leven en laten leven. Dat is mijn punt.²
Andermans leven vergallen? En wie moet dat allemaal betalen dan?quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het artikel drie keer gelezen en ik kan er weinig anders van maken. Moslimstudenten zijn een markt die kennelijk vraagt om een gebedsruimte.
De JOVD hangt het op aan ruimtegebrek. Beter kunnen ze gaan huilen dat de TU er wat lokalen bij bouwt in plaats van anders leven te vergallen.
De ruimtes zijn er al? De stilteruimtes, maar de gebedsruimtes waar om is gevraagd nog niet. En die twee zijn ook niet te combineren, overigens.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuke stropop maar dit heeft niets met moslims te maken. Het is al in behandeling genomen, de ruimtes zijn er al. Dat is al een flinke gunst.
En je laatste punt is leuk maar jij doet precies hetzelfde. Jij duikt je loopgraaf in aan de andere kant.
Hij snapt niet dat jouw behoefte aan zelf frituren gelijkwaardig is aan zijn behoefte aan bidden/knielen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja als je zonder argumenten komt te zitten is het altijd lastig discussiëren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |