abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:24:22 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161732004
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef Kaas- het volgende:
Op de Erasmus Universiteit Rotterdam schijnen we al jaren een gebedsruimte op de campus te hebben. Geen idee waar eigenlijk. Nooit iets van gemerkt, nooit last van gehad.

Verrassend wel overigens dat Delftse studenten zich hier druk om maken.
Ik vind het niet kunnen. Ga jij je eens heel erg snel druk maken over dat religieuze gedoe!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161732018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Niks mis mee.
Leven en laten leven heb ik een moslim horen zeggen. Wij blij hun blij. Nu is het enige juiste antwoord:

Bier.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:25:09 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161732023
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind het niet kunnen. Ga jij je eens heel erg snel druk maken over dat religieuze gedoe!
Valt me erg van je tegen. Kom je nog eens met wat zinnigs?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161732054
quote:

[..]

Oeehhh je druk maken! Oeeeh wat slecht zeg! Maak jij je ook zo druk soms? Zo te lezen wel, ik ben ook druk, samen een keertje druk doen? ;)

X
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:26:19 #245
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161732061
quote:

[..]

Ik dacht dat jij zo goed kon discussiëren, ik zie enkel goedkope oneliners
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:26:34 #246
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161732067
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Valt me erg van je tegen. Kom je nog eens met wat zinnigs?
Over zo'n onzinnig onderwerp als dit? Weinig kans.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161732094
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:07 schreef Rezania het volgende:
Echt niks van gemerkt en ik studeer er. :') Storm in een glas water.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:28:04 #248
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_161732113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef Kaas- het volgende:
Op de Erasmus Universiteit Rotterdam schijnen we al jaren een gebedsruimte op de campus te hebben. Geen idee waar eigenlijk. Nooit iets van gemerkt, nooit last van gehad.

Verrassend wel overigens dat Delftse studenten zich hier druk om maken. Hoewel Delftse studenten... ik hoor in het bericht enkel negatieve berichten van de jonge conservatieven van de JOVD.
Is volgens mij al gesloten een paar jaar geleden. En die moslims? Daarna gewoon een stiltelokaal gereserveerd als ze elke keer wilden bidden. Of in een pleehokje. Mooi, hou religie alsjeblieft persoonlijk.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:28:19 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161732120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Over zo'n onzinnig onderwerp als dit? Weinig kans.
Waarom dan al die moeite om die onzinnige oneliners uit te typen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161732124
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Leven en laten leven heb ik een moslim horen zeggen. Wij blij hun blij. Nu is het enige juiste antwoord:

Bier.
Correct.

Overigens heb ik via een vlug googlerondje nu wel geleerd waar die gebedsruimte van ons schijnt te zijn. Loop er dagelijks langs en nooit doorgehad. :') Deze week even een kijkje nemen uit interesse. ^O^
pi_161732155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:28 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Correct.

Overigens heb ik via een vlug googlerondje nu wel geleerd waar die gebedsruimte van ons schijnt te zijn. Loop er dagelijks langs en nooit doorgehad. :') Deze week even een kijkje nemen uit interesse. ^O^
Gaaf toch, zo hoort het ook, iedereen kan z'n ding doen en klaar.
pi_161732494
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:16 schreef nixxx het volgende:

[..]

Al toen ik er studeerde werd het heel populair voor faculteiten om zoveel mogelijk buitenlandse master studenten aan te trekken. Dus zoveel mogelijk colleges in Engels etc. Dat was goed voor het onderzoek en de internationale reputatie van de TU...

Dat deze buitenlandse studenten een veel hoger collegegeld betaalden had er natuurlijk helemaal niets mee te maken.
Ja, klopt ja, ook zoiets. Meer geld in de knip. Straalt af op de marktwaarde van de bestuurders. Gaan rommelen met onroerend goed en derivaten alsof ze in Wallstreet zitten en hopen daardoor de eigen marktwaarde nog meer op te waarderen, zodat als ze nadat ze de boel bij de universiteit naar de donder geholpen hebben een nog betere baan met meer aanzien kunnen co-opteren.
Precies die marktwaarde bedoelt Hexagon wrs.
I´m back.
pi_161732853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik voel wel voor het idee om het bidden gewoon lekker thuis te doen. Is geen verplichting of zo voor gelovigen om per se overal te moeten kunnen bidden.
En wat moeten we dan met alle katholieken die voor het middageten ook even wat prevelen?
pi_161732910
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat moeten we dan met alle katholieken die voor het middageten ook even wat prevelen?
Precies, moet wel kunnen.
pi_161733007
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Katholieken zijn niet gebonden aan strakke regels hoor. In feite zijn katholieken in NL vaak alleen nog cultuurkatholieken en dat al zeer beperkt.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:07:11 #256
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_161733119
Je zou als universiteit wel dom zijn als je je beste (en wellicht hitsige) studenten de deur wijst alleen maar omdat ze willen bidden. Slimme universiteiten faciliteren dit juist. :{

Kom op zeg, je wilt je land toch opbouwen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_161733330
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daarom zou je iedere universiteit of instelling waar men onderwijs houdt dan ook neutraal moeten houden in mijn optiek.
Moeten de kerstbomen er dan ook uit als het kerst is?
pi_161733418
Hier moet ik wel echt gewoon hard om lachen:
quote:
Stijn de Vreede (VVD-jongeren Delft): We zijn dan ook geschokt dat in de reeds aanwezige stilteruimte van de faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica, islamitische uitingen aanwezig zijn.” De JOVD doelt hiermee op een klok in de vorm van een Arabisch raam. „Die moet zo snel mogelijk weg”.
Het is wel weer duidelijk waar de autisten studeren. Waar maak je je in hemelsnaam druk om? Dit is gewoon een goed gevalletje schoenmaker fietsenmaker blijf bij je leest.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:22:58 #259
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161733523
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Moeten de kerstbomen er dan ook uit als het kerst is?
Ja. Weg met al die religieuze symboliek en prullaria.
pi_161733541
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:22 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ja. Weg met al die religieuze symboliek en prullaria.
Weg met ons, de enige juiste mentaliteit!
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:25:12 #261
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161733582
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:23 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Weg met ons, de enige juiste mentaliteit!
Nee, opbokken met religie tot achter de eigen voordeur.
pi_161733601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:25 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Nee, opbokken met religie tot achter de eigen voordeur.
Snif....
pi_161733632
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:19 schreef Kaas- het volgende:
Hier moet ik wel echt gewoon hard om lachen:

[..]

Het is wel weer duidelijk waar de autisten studeren. Waar maak je je in hemelsnaam druk om? Dit is gewoon een goed gevalletje schoenmaker fietsenmaker blijf bij je leest.
Deze dus: _O-

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:28:33 #264
13462 BansheeBoy
pi_161733672
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Diegene die de foto heeft gemaakt kan zich beter drukker maken om de kwaliteit van zijn camera dan dit soort onzin. :N

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_161733705
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Neeeeeee

Toch?

Neeeeeeeeee
pi_161733732
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Neeeeeee

Toch?

Neeeeeeeeee
Bansheeboy, deze man kan morgen een goede foto maken.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:32:53 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161733778
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:11 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Waarom ben jij daar zo stellig van overtuigd? Kan je dat in woorden onderbouwen?

Dit is mijn mening die ik al eerder gaf;
Zodra een levensovertuiging voorkeur geniet in een universiteit, dan maak je dus een statement omdat andere levensovertuigingen niet een aanpassing kunnen krijgen. En nee ze vragen hier niet om omdat ze de drang niet hebben. Maar het idee word nu gewekt dat mensen met een andere levensovertuiging worden voorgetrokken.

Ik denk dus dat dit doorgevoerd word om deze reden:

Luidruchtige personen willen meer ruimte, ze zijn al een tijd bezig om dit dan daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.

Als nu een andere levensovertuiging met veel mankracht ervoor probeert te zorgen dat hun overtuiging zichtbaar word op een universiteit dan moet weer de uni wijken voor, tja mensen die wat willen?

Daarom denk ik juist dat openbaar onderwijs neutraal moet blijven, wanneer zijn mensen anders tevreden? Tot er ook korans in de kantine liggen? Levensovertuiging moet buiten de schooldeur geweerd worden. Iedereen heeft zich aangepast, nu de moslims nog.

En de rest die niet moppert, oftewel de mensen die denken in een vrij land te leven, de mensen die rust hebben. Op een gegeven moment word dat punt omgedraaid.
Die levensovertuiging heeft helemaal geen voorkeur. De universiteit zorgt er alleen voor dat hun campus voor diverse groepen aantrekkelijk is. Voor de een is dat een sportveld, de ander een borrelruimte en weer een ander een religieuze ruimte.

Het zit uiteindelijk niemand in de weg dus vind ik het nogal treurig om er dan moeilijk over te gaan lopen doen. Als mensen elkaar eens meer zouden gunnen zou er een stuk minder ellende in de wereld zijn.
pi_161733903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die levensovertuiging heeft helemaal geen voorkeur. De universiteit zorgt er alleen voor dat hun campus voor diverse groepen aantrekkelijk is. Voor de een is dat een sportveld, de ander een borrelruimte en weer een ander een religieuze ruimte.

Het zit uiteindelijk niemand in de weg dus vind ik het nogal treurig om er dan moeilijk over te gaan lopen doen. Als mensen elkaar eens meer zouden gunnen zou er een stuk minder ellende in de wereld zijn.
Onbedoeld is dit wel weer grappig; je stelt een biertje aan de bar drinken of een balletje trappen gelijk aan zoiets als in een gebedsruimte bezig zijn met je heilige plicht tov Allah. :D.
I´m back.
pi_161733922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou je iets gunnen terwijl je er niks voor terugkrijgt? Ik kan alles gunnen maar dan hou ik niks over. En als jij het treurig vind, jammer, ik vind het belachelijk dat mensen zich zo in de kaart laten spelen door termen als:

Multicultureel, vooruitstrevend, verschillende invalshoeken :'), goed voor iedereen, niemand doe je kwaad, ruimte voor andersdenkenden. Hele verhalen zijn dan op zo'n manier te formuleren dat ze kant nog wal raken.

Openbaar onderwijs hoort neutraal te zijn. Nu zijn er openbare stilteruimtes waar bijzondere exemplaren hun ding kwijt kunnen. Dat is dan toch al voldoende?
pi_161733932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onbedoeld is dit wel weer grappig; je stelt een biertje aan de bar drinken of een balletje trappen gelijk aan zoiets als in een gebedsruimte bezig zijn met je heilige plicht tov Allah. :D.
Geld doet rare dingen met een persoon.
pi_161733972
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:39 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Geld doet rare dingen met een persoon.
De gemiddelde moslim zou dit toch wel zien als een devaluering van hun geloof hoor.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:42:16 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161733996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het komt voort uit persoonlijke behoeften. Ik heb ook niks met religie. Maar wanneer men het niet gebruikt voor geweld/onderdrukking vind ik het prima.

Bovenal ben ik die "ik vind het niet leuk dus het moet weg" cultuur van velen ook wel zat. Of dat nou om vuurwerk, zwarte pieten of gebedsruimtes gaat.
  Eindredactie Games dinsdag 26 april 2016 @ 19:42:23 #273
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161734002
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:21 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dit topic vraagt om je moeder en mijn kampf.

:P
wat is je strijd met mijn moeder dan?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:42:47 #274
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:44 schreef Ryan3 het volgende:
Heibel om gebedsruimte TU Delft
DELFT - De mogelijke komst van een gebedsruimte op de TU Delft zorgt voor heibel op de campus. Tegenstanders, waaronder de Delftse JODV, roeren zich. Want, stellen zij, op een universiteit is geen plaats voor religieuze uitingen.
In Eindhoven hadden we die ook, het werd volgens mij nauwelijks gebruikt (nooit mensen gezien in die ruimte). Ik ben erop tegen, simpelweg omdat religie niets te zoeken heeft binnen de deuren van een universiteit. Dat geldt voor alle religies.

quote:
De universiteit benadrukte destijds dat het niet om gebedsruimtes gaat, maar om stilteruimtes
Ja, hier heette het hook een stilteruimte. :')
Zeg waar het op staat!

Terzijde, iedereen die in Nederland heeft gestudeerd aan een TU weet dat er nauwelijks mensen rondlopen die een moslimachtergrond hebben. Onder de eigen studenten lopen er überhaupt nauwelijks studenten rond die een andere huidskleur hebben (1 per jaargang per richting?), onder de buitenlanders is het een ander verhaal: Chinezen, Indiërs, wat mensen uit het Midden Oosten (niet de olielanden) etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:45:03 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734054
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:38 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Waarom zou je iets gunnen terwijl je er niks voor terugkrijgt? Ik kan alles gunnen maar dan hou ik niks over. En als jij het treurig vind, jammer, ik vind het belachelijk dat mensen zich zo in de kaart laten spelen door termen als:

Multicultureel, vooruitstrevend, verschillende invalshoeken :'), goed voor iedereen, niemand doe je kwaad, ruimte voor andersdenkenden. Hele verhalen zijn dan op zo'n manier te formuleren dat ze kant nog wal raken.

Openbaar onderwijs hoort neutraal te zijn. Nu zijn er openbare stilteruimtes waar bijzondere exemplaren hun ding kwijt kunnen. Dat is dan toch al voldoende?
Ik ken jou en je leven niet maar ik denk dat als ik de stofkam erdoor zou halen ik wel wat dingen tegenkom die ik niet leuk vind en die van mij wel weg mogen.

Maar leven en laten leven is een fijne levensinstelling.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:45:19 #276
13462 BansheeBoy
pi_161734063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In Eindhoven hadden we die ook, het werd volgens mij nauwelijks gebruikt (nooit mensen gezien in die ruimte). Ik ben erop tegen, simpelweg omdat religie niets te zoeken heeft binnen de deuren van een universiteit. Dat geldt voor alle religies.
De Islam is geen jasje die we uitdoen wanneer het jullie uitkomt. De ene persoon gaat een kwartier roken. Wij vragen 5 minuten voor ons gebed. Kan dit in een aparte ruimte dan is dit heel mooi! Als dit niet kan doen we het in de kantine als je net een boterham met Calvé aan het ontregelen bent. :{

pi_161734122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het komt voort uit persoonlijke behoeften. Ik heb ook niks met religie. Maar wanneer men het niet gebruikt voor geweld/onderdrukking vind ik het prima.

Bovenal ben ik die "ik vind het niet leuk dus het moet weg" cultuur van velen ook wel zat. Of dat nou om vuurwerk, zwarte pieten of gebedsruimtes gaat.
Nou ja, dat kun je je dus afvragen wat de bedoeling is, dan leg ik hierboven al een keer uit.
Daarboven zie je hier dus iemand als een PSVCL met enthousiasme reageren, maar in een ander topic dat hij opent waardeert hij het heel erg dat de parlementsvoorzitter van het Turkse parlement voorstelt dat er een grondwet op islamitische grondslag moet worden aangenomen, terwijl het begeleidende artikel NB gesteld wordt dat in feite maar 12% van de Turkse bevolking zit te wachten op de sharia. Snap je wat ik bedoel als ik zeg dat je een biertje drinken aan de bar of een balletje trappen op het veld niet per se gelijkstel aan het openen van stilteruimtes die vervolgens door de islamitische studenten worden gehackt. Nu weet ik wel dat niet iedere moslim denkt zoals PSVCL, maar toch hou ik een slag om de arm...
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:48:43 #278
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734141
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:45 schreef Hexagon het volgende:
Ik ken jou en je leven niet maar ik denk dat als ik de stofkam erdoor zou halen ik wel wat dingen tegenkom die ik niet leuk vind en die van mij wel weg mogen.
Ik weet niet hoe het met hem zit maar laten we wel wezen, ook als je een progressieve liberaal bent dan kan je tegen zo'n ruimte zijn, niet omdat je niet iedereen zijn hobby, geloof etc. gunt maar omdat je religie graag buiten de deur van een openbare school houdt. Daarnaast gaat het om een handjevol mensen op heel de universiteit. Voor geen enkele andere groep die zo klein is wordt zoiets gedaan terwijl er wel al ruimtegebrek is en elke spaarzame euro maar 1 keer kan worden uitgegeven.
Even het geheugen opfrissen, wetenschaphater Mark Rutte bezuinigde met 1/3de op het budget van de universiteiten!
#NoDAPL
pi_161734167
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar leven en laten leven is een fijne levensinstelling.
Hahahaha geweldig, je laatste redmiddel, op de man spelen. Dan weet ik al voldoende, je bent beïnvloed. Of geld, of je bent een moslim.

Leven en laten leven is een perfecte instelling.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:50:37 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat kun je je dus afvragen wat de bedoeling is, dan leg ik hierboven al een keer uit.
Daarboven zie je hier dus iemand als een PSVCL met enthousiasme reageren, maar in een ander topic dat hij opent waardeert hij het heel erg dat de parlementsvoorzitter van het Turkse parlement voorstelt dat er een grondwet op islamitische grondslag moet worden aangenomen, terwijl het begeleidende artikel NB gesteld wordt dat in feite maar 12% van de Turkse bevolking zit te wachten op de sharia. Snap je wat ik bedoel als ik zeg dat je een biertje drinken aan de bar of een balletje trappen op het veld niet per se gelijkstel aan het openen van stilteruimtes die vervolgens door de islamitische studenten worden gehackt. Nu weet ik wel dat niet iedere moslim denkt zoals PSVCL, maar toch hou ik een slag om de arm...
Het zou een ander verhaal zijn als het universiteitsreglement voor iedereen daar op islamitische leest geschoeid zou zijn en dat met de overage studenten dingen zou gaan verbieden/verplichten. Maar dat is het gewoonweg niet.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:52:07 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734226
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:49 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Hahahaha geweldig, je laatste redmiddel, op de man spelen. Dan weet ik al voldoende, je bent beïnvloed. Of geld, of je bent een moslim.

Leven en laten leven is een perfecte instelling.
Nou ja, je zegt dat je niks terug krijgt voor de ander wat gunnen.

Maar ik durf te wedden dat de rest jou ook wel eens wat gunt en niet overal moeilijk over loopt te doen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:54:48 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734286
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
De Islam is geen jasje die we uitdoen wanneer het jullie uitkomt.
En toch moet je dat doen, want de Nederlandse wetgeving is niet identiek aan de voorschriften van de islam. Je krijgt net als iedereen pauzes en je kan tijdens die pauzes ergens bidden, desnoods doe je dat op een grasveldje in de buurt of iets dergelijk. Je hebt daar echt geen aparte gebedsruimte voor nodig en als je per se wil dat een school of universiteit die biedt dan moet je maar naar een islamitische school of universiteit gaan. Ga dus maar in Iran of Turkije studeren of zo.

Nogmaals, ik respecteer het dat jullie graag bidden en ik zal de laatste zijn die er iets van zegt maar dat wil niet zeggen dat je op een openbare univeristeit (want dat is de TU Deflt) een aparte bidruimte moet oprichten voor een paar studenten terwijl er al een gebrek aan middelen is. Dat is gewoon niet heel erg logisch.
Ik zou trouwens ook niet graag bidden in de 'kantine', ik zou een grasveldje in de buurt opzoeken en iets meenemen waar je met je knieën op kan zitten als het gras nat is. Dat lijkt veel fijner. ;)
#NoDAPL
pi_161734289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:50 schreef Nibb-it het volgende:
Waar je je al niet druk om kunt maken.
Dit dus, het is ook niet erg uitzonderlijk allemaal.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:58:08 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met hem zit maar laten we wel wezen, ook als je een progressieve liberaal bent dan kan je tegen zo'n ruimte zijn, niet omdat je niet iedereen zijn hobby, geloof etc. gunt maar omdat je religie graag buiten de deur van een openbare school houdt. Daarnaast gaat het om een handjevol mensen op heel de universiteit. Voor geen enkele andere groep die zo klein is wordt zoiets gedaan terwijl er wel al ruimtegebrek is en elke spaarzame euro maar 1 keer kan worden uitgegeven.
Even het geheugen opfrissen, wetenschaphater Mark Rutte bezuinigde met 1/3de op het budget van de universiteiten!
Tja mijn overtuiging is dat een vrije samenleving ook bestaat uit mensen de ruimte geven en niet elkaar dit soort vliegen af gaan vangen. Ik wil geen "Rijdende rechter" samenleving waarin we elkaar om de meest onzinnige dingen het leven zuur maken.

En over dat geld kan met beter bij Mark Rutte gaan klagen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:59:27 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734389
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:54 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit dus, het is ook niet erg uitzonderlijk allemaal.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, maar misschien maken mensen zich er juist wel druk om omdat het niet uitzonderlijk is. De universiteiten hebben net van de wetenschaphatende sloper Mark Rutte een 1/3de bezuiniging te verwerken gekregen. Dan ga je toch niet de spaarzame euro's besteden aan een gebedsruimte voor hooguit 5-10 studenten die er gebruik van maken? Dat zou irrationeel zijn.
#NoDAPL
pi_161734419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zou een ander verhaal zijn als het universiteitsreglement voor iedereen daar op islamitische leest geschoeid zou zijn en dat met de overage studenten dingen zou gaan verbieden/verplichten. Maar dat is het gewoonweg niet.
Wat ik dus eerder uitlegde; je hebt tegenwoordig te maken met een jonge beter opgeleide generatie moslims in NL geboren die bezig is met een proces van wat zij zelf zien als emancipatie. Te vergelijken met wat de katholieken doorgingen en de gereformeerden zeg maar en waardoor NL verzuilde. Ze zijn klaar met de eerste generatie waar ze vanaf stammen en die ze verwijten passief te zijn geweest. Ze zoeken steeds vaker het randje op van wat wettelijk toegestaan is om hun stempel op onze samenleving te drukken. Wen er maar aan, zeggen zij. En vraag is natuurlijk wat de ruimte zal blijken te zijn.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:01:33 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734440
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik dus eerder uitlegde; je hebt tegenwoordig te maken met een jonge beter opgeleide generatie moslims in NL geboren die bezig is met een proces van wat zij zelf zien als emancipatie. Te vergelijken met wat de katholieken doorgingen en de gereformeerden zeg maar en waardoor NL verzuilde. Ze zijn klaar met de eerste generatie waar ze vanaf stamde en die ze verwijten passief te zijn geweest. Ze zoeken steeds vaker het randje van wat wettelijk toegestaan is om hun stempel op onze samenleving te drukken. Wen er maar aan, zeggen zij. En vraag is natuurlijk wat de ruimte zal blijken te zijn.
Wat is er zo "op de rand van wat is toegestaan" aan een gebedsruimte?
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:02:27 #288
13462 BansheeBoy
pi_161734457
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als je lid van de PVV kliek bent is dit zowat het ergste wat er is. :{

dinsdag 26 april 2016 @ 20:03:00 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734474
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja mijn overtuiging is dat een vrije samenleving ook bestaat uit mensen de ruimte geven en niet elkaar dit soort vliegen af gaan vangen. Ik wil geen "Rijdende rechter" samenleving waarin we elkaar om de meest onzinnige dingen het leven zuur maken.
Dat zou pas het geval zijn op het moment dat ze zelfs iets regelen en dat wij hen dan daarbij hinderen. Alles wat er nu aan de hand is is dat mensen vinden dat je dat beetje geld wat ze nog hebben beter besteedt aan 99,9% van de studenten dan aan 0,1% (ruim ingeschat) van de studenten want hier hebben we het over. ;)
Ik weet niet hoe het op een HBO-school is bij dit soort opleidingen maar op TU zie je onder de eigen studenten 1 student per jaargang per richting een kleur hebben (en ik moet de eerste actieve moslim hierbij nog tegenkomen) en ook onder de buitenlandse studenten komt het nauwelijks voor.

quote:
En over dat geld kan met beter bij Mark Rutte gaan klagen.
Dat hebben ze gedaan, hij veegde zijn billen ermee af. ;)
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:03:55 #290
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161734493
quote:

[..]

Ik denk dat Ryan het over een glijdende schaal heeft (wie een vinger krijgt, wilt een hand, wie een hand krijgt, wilt een arm enzovoort). Bijvoorbeeld dat het onderwijzen van de evolutietheorie in vraag zou gesteld gaan worden als de islam meer invloed krijgt op het (universitair) onderwijs.
- Charlton Heston
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:04:05 #291
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734499
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik dus eerder uitlegde; je hebt tegenwoordig te maken met een jonge beter opgeleide generatie moslims in NL geboren die bezig is met een proces van wat zij zelf zien als emancipatie. Te vergelijken met wat de katholieken doorgingen en de gereformeerden zeg maar en waardoor NL verzuilde. Ze zijn klaar met de eerste generatie waar ze vanaf stammen en die ze verwijten passief te zijn geweest. Ze zoeken steeds vaker het randje op van wat wettelijk toegestaan is om hun stempel op onze samenleving te drukken. Wen er maar aan, zeggen zij. En vraag is natuurlijk wat de ruimte zal blijken te zijn.
Je hebt een goed punt. Ik denk aan het eisen van halal-eten en dat soort zaken. Ze zoeken inderdaad de grenzen op. Ik ga niet proberen om dat te duiden maar die constatering klopt in ieder geval wel.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:06:31 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734555
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou pas het geval zijn op het moment dat ze zelfs iets regelen en dat wij hen dan daarbij hinderen. Alles wat er nu aan de hand is is dat mensen vinden dat je dat beetje geld wat ze nog hebben beter besteedt aan 99,9% van de studenten dan aan 0,1% (ruim ingeschat) van de studenten want hier hebben we het over. ;)
Ik weet niet hoe het op een HBO-school is bij dit soort opleidingen maar op TU zie je onder de eigen studenten 1 student per jaargang per richting een kleur hebben (en ik moet de eerste actieve moslim hierbij nog tegenkomen) en ook onder de buitenlandse studenten komt het nauwelijks voor.

Dat hebben ze gedaan, hij veegde zijn billen ermee af. ;)
Voor hoeveel maak jij wel geen gebruik van zaken waar anderen niets mee hebben?

Moeten we ook alle gesubsidieerde sportclubs bij de TU afschaffen?
pi_161734556
quote:

[..]

De gebedsoproep is het bekendste voorbeeld. Het niet handen willen schudden van vrouwen ander bekend voorbeeld, hoewel het daarbij eerder gaat om maatschappelijk geaccepteerde omgangsvormen, maar ook daar het randje opzoeken.
Overigens zowel de gebedsoproep als het niet willen schudden van vrouwelijk handen worden uiteindelijk wel ingewilligd. Bij de eerst ligt het aan afspraken in de buurt. In het tweede geval zie ik al steeds vaker vanuit bepaalde NLse hoek een vorm van apologie ontstaan.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:06:34 #294
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734557
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Als dit niet kan doen we het in de kantine als je net een boterham met Calvé aan het ontregelen bent. :{

Ik heb er trouwens helemaal geen probleem mee als iemand dat in de kantine doet, daar zou ik me niet aan storen. Ik heb me wel eens geërgerd aan een Chinees die nogal luid aan het smakken was terwijl ik probeerde te lezen.
#NoDAPL
pi_161734589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je hebt een goed punt. Ik denk aan het eisen van halal-eten en dat soort zaken. Ze zoeken inderdaad de grenzen op. Ik ga niet proberen om dat te duiden maar die constatering klopt in ieder geval wel.
Veel problemen worden al gesignaleerd op de basisschool zo bleek uit het artikel vorig weekend idd. Zelfde problemen als op instellingen voor hogerberoeps onderwijs, zoals Maja Mischke al eerder berichtte.
I´m back.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:08:24 #296
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734604
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De gebedsoproep is het bekendste voorbeeld. Het niet handen willen schudden van vrouwen ander bekend voorbeeld, hoewel het daarbij eerder gaat om maatschappelijk geaccepteerde omgangsvormen, maar ook daar het randje opzoeken.
Overigens zowel de gebedsoproep als het niet willen schudden van vrouwelijk handen worden uiteindelijk wel ingewilligd. Bij de eerst ligt het aan afspraken in de buurt. In het tweede geval zie ik al steeds vaker vanuit bepaalde NLse hoek een vorm van apologie ontstaan.
Het niet schudden van handen van vrouwen is provocerend, doelbewust of niet.
#NoDAPL
pi_161734612
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik denk dat Ryan het over een glijdende schaal heeft (wie een vinger krijgt, wilt een hand, wie een hand krijgt, wilt een arm enzovoort). Bijvoorbeeld dat het onderwijzen van de evolutietheorie in vraag zou gesteld gaan worden als de islam meer invloed krijgt op het (universitair) onderwijs.
Ofwel de 'islamisering'. Dat proces manifesteert zich niet alleen in universiteiten en scholen maar in de gehele samenleving. De steeds groter wordende invloed van de islam is de ondergang van iedere vrije samenleving.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:08:43 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734614
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik denk dat je de grens prima kan leggen bij de vraag of andere studenten het op hun pad krijgen. Dat is hierbij wel maar bij een gebedsruimte waar je nooit naartoe hoeft niet.
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:09:29 #299
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161734628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel problemen worden al gesignaleerd op de basisschool zo bleek uit het artikel vorig weekend idd. Zelfde problemen als op instellingen voor hogerberoeps onderwijs, zoals Maja Mischke al eerder berichtte.
Trouwens, nog een mooi voorbeeld: het opeisen van aparte uurtjes in het zwembad, het dragen van burkini's en het treiteren van meisjes die normaal gekleed zijn in het zwembad.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:09:57 #300
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161734639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat je de grens prima kan leggen bij de vraag of andere studenten het op hun pad krijgen. Dat is hierbij wel maar bij een gebedsruimte waar je nooit naartoe hoeft niet.
Wel, de toekomst zal uitwijzen of dat klopt of niet natuurlijk ;). Ik denk dat die glijdende schaal wel degelijk een risico vormt.
- Charlton Heston
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:10:04 #301
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161734642
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ofwel de 'islamisering'. Dat proces manifesteert zich niet alleen in universiteiten en scholen maar in de gehele samenleving. De steeds groter wordende invloed van de islam is de ondergang van iedere vrije samenleving.
De "Rijdende rechter"-mentaliteit is een veel groter gevaar voor de vrije samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')