Verstandige mensen zouden zeggen dat extra religieuze invloed aan de universiteit niet wenselijk is. En dus vriendelijk weigeren en doorverwijzen naar de stilteruimtes, waar iedereen om de meest uiteenlopende redenen kan gaan zitten, om te bidden, om na te denken, wat dan ook, in stilte uiteraard.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de TU staat, net als al die andere linkse bolwerken in het onderwijs, onder direct toezicht van het D66-parteibureau. Ze kunnen niet anders.
De universiteit geeft zelf aan dat het verzoek vanuit meerdere invalshoeken is gekomen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:12 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
"Stilteruimte" is natuurlijk gewoon een eufemisme voor islamitische gebedsruimte.
Praktijk is dat het omgetoverd werd in een moskee.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De universiteit geeft zelf aan dat het verzoek vanuit meerdere invalshoeken is gekomen.
Werd?quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Praktijk is dat het omgetoverd werd in een moskee.
Dat is om imagoredenen, ze kunnen het uiteraard niet verkopen als islamitische gebedsruimte. Dat is op de Erasmus Universiteit ook gebeurd, daar is de 'stilteruimte' voorzien van een wasgelegenheid, gescheiden voor mannen en vrouwen, rara...quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De universiteit geeft zelf aan dat het verzoek vanuit meerdere invalshoeken is gekomen.
Turkije, S-A, Raqqa.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Al toen ik er studeerde werd het heel populair voor faculteiten om zoveel mogelijk buitenlandse master studenten aan te trekken. Dus zoveel mogelijk colleges in Engels etc. Dat was goed voor het onderzoek en de internationale reputatie van de TU...quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat er staat: marktwerking is in dit geval slechts gebaseerd op de eigen marktwaarde van de leden van het bestuur.
Saillant detail is wrs nog dat niet-westerse allochtonen het wrs nog verhoudingsgewijs slecht doen ook. Om daar al die ophef voor te schoppen, ga eerst maar eens proberen ervoor te zorgen dat ze wat beter scoren. Of zou het komen, omdat er nauwelijks islamitische gebedsruimtes zijn in het hoger onderwijs, zodat ze zich niet goed kunnen concentreren doordat ze door ons racisme niet regelmatig een babbeltje met Allah kunnen houden?
Wat een bordeel. Daar is een wasruimte inderdaad wel gepast.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Al toen ik er studeerde werd het heel populair voor faculteiten om zoveel mogelijk buitenlandse master studenten aan te trekken. Dus zoveel mogelijk colleges in Engels etc. Dat was goed voor het onderzoek en de internationale reputatie van de TU...
Dat deze buitenlandse studenten een veel hoger collegegeld betaalden had er natuurlijk helemaal niets mee te maken.
Meerdere invalshoeken, dus vanonder of van boven? Van booslims en moslims? Of is het geld? Geld is meestal wel het goede antwoord. Geld kan deuren openen voor religie. Een vies spelletje?quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Houden zo dan.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef Kaas- het volgende:
Op de Erasmus Universiteit Rotterdam schijnen we al jaren een gebedsruimte op de campus te hebben. Geen idee waar eigenlijk. Nooit iets van gemerkt, nooit last van gehad.
Ik vind het niet kunnen. Ga jij je eens heel erg snel druk maken over dat religieuze gedoe!quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef Kaas- het volgende:
Op de Erasmus Universiteit Rotterdam schijnen we al jaren een gebedsruimte op de campus te hebben. Geen idee waar eigenlijk. Nooit iets van gemerkt, nooit last van gehad.
Verrassend wel overigens dat Delftse studenten zich hier druk om maken.
Leven en laten leven heb ik een moslim horen zeggen. Wij blij hun blij. Nu is het enige juiste antwoord:quote:
Valt me erg van je tegen. Kom je nog eens met wat zinnigs?quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het niet kunnen. Ga jij je eens heel erg snel druk maken over dat religieuze gedoe!
Oeehhh je druk maken! Oeeeh wat slecht zeg! Maak jij je ook zo druk soms? Zo te lezen wel, ik ben ook druk, samen een keertje druk doen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het niet kunnen. Ga jij je eens heel erg snel druk maken over dat religieuze gedoe!
Ik dacht dat jij zo goed kon discussiėren, ik zie enkel goedkope onelinersquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Over zo'n onzinnig onderwerp als dit? Weinig kans.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Valt me erg van je tegen. Kom je nog eens met wat zinnigs?
quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:07 schreef Rezania het volgende:
Echt niks van gemerkt en ik studeer er.Storm in een glas water.
Is volgens mij al gesloten een paar jaar geleden. En die moslims? Daarna gewoon een stiltelokaal gereserveerd als ze elke keer wilden bidden. Of in een pleehokje. Mooi, hou religie alsjeblieft persoonlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef Kaas- het volgende:
Verrassend wel overigens dat Delftse studenten zich hier druk om maken. Hoewel Delftse studenten... ik hoor in het bericht enkel negatieve berichten van de jonge conservatieven van de JOVD.
Waarom dan al die moeite om die onzinnige oneliners uit te typen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Over zo'n onzinnig onderwerp als dit? Weinig kans.
Correct.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Leven en laten leven heb ik een moslim horen zeggen. Wij blij hun blij. Nu is het enige juiste antwoord:
Bier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |