ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 06-04-2016 20:30:37 ]
Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef matthias24 het volgende: opzich vind ik treinen wel cool, alleen jammer dat ze in nederland zo slecht rijden met veel vertraging.
Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef matthias24 het volgende: opzich vind ik treinen wel cool, alleen jammer dat ze in nederland zo slecht rijden met veel vertraging.
Valt best mee. Ga eens in het Fernverkehr kijken bij DB, dan piep je wel anders.
ze rijden vaker op tijd dan je denkt, alleen hebben sommigen pech dat juist hun trein regelmatig niet op tijd rijdt.
ja dat is wel zo.
maar! ik snap 1 ding niet. waarom reden de treinen 20 jaar geleden wel gewoon op tijd en is er nu constant iets aan de hand.
een zuchtje vind: treinen hebben vertraging een sneeuw vlokje op de rials: treinen hebben vertraging. een regenachtige dag: treinen hebben vertraging. een hitte golf: treinen hebben vertraging. een trein is defect geraakt: alle treinen in nederland hebben zwaar vertraging.
piep piep piep...... ik vind dat NS heel erg slordig is. sterker nog ik vind eigenlijk dat als ik met de trein ga en weer eens ergens in niemand's land word gedupeerd ik een deel van mijn geld terug zou moeten krijgen.
zie het als een tegenovergestelde boete.
Dat krijg je toch ook gewoon? De compensatie van NS is vrij aardig hoor, bij 30 minuten vertraging (zeldzaam) krijg je de helft van je geld terug. Bij 60+ zelfs het hele bedrag.
Dat krijg je toch ook gewoon? De compensatie van NS is vrij aardig hoor, bij 30 minuten vertraging (zeldzaam) krijg je de helft van je geld terug. Bij 60+ zelfs het hele bedrag.
....................dat heb ik nog nooit meegemaakt anders.
maar! ik snap 1 ding niet. waarom reden de treinen 20 jaar geleden wel gewoon op tijd en is er nu constant iets aan de hand.
een zuchtje vind: treinen hebben vertraging een sneeuw vlokje op de rials: treinen hebben vertraging. een regenachtige dag: treinen hebben vertraging. een hitte golf: treinen hebben vertraging. een trein is defect geraakt: alle treinen in nederland hebben zwaar vertraging.
kijk zo schiet het toch niet op?
Het aantal treinen dat nu rijdt ten opzichte van 20 jaar geleden is fors toegenomen. De ruimte om vertragingen op te vangen is door het toegenomen aantal treinen verminderd
....................dat heb ik nog nooit meegemaakt anders.
Je moet het zelf aanvragen. Als je met de OV-chipkaart reist is dat een poepsimpel formulier op de NS-website waar je alleen nog maar je bankrekeningnummer in hoeft te vullen.
Het aantal treinen dat nu rijdt ten opzichte van 20 jaar geleden is fors toegenomen. De ruimte om vertragingen op te vangen is door het toegenomen aantal treinen verminderd
ja maar daar heb ik als klant niks mee te maken. dan moeten ze de prijzen maar wat verlagen om de ontevredenheid van de klanten te compenseren.
ik krijg ook gewoon een boete als ik geen kaartje bij me heb tijdens een trein reis. denk je dan echt dat een conducteur dan meedeleven zal hebben zelfs al zou daar een goede reden voor zijn?...... nee dus ik krijg dan ook gewoon de volle mep te betalen en ik zeg je, die boete's zijn niet mals. ik heb het al vaak genoeg meegemaakt.
Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wauw, dat Forum des Halles of hoe je het ook schrijft in stokbroodcitycentral moet ik gaan bekijken, wat een glas- en staalporno <3
Kijk, ik wil je met liefde alles uitleggen hoor, maar je lijkt me een troll die niet op antwoorden zit te wachten die tegen je beeld van de spoorwegen ingaan.
ik ben geen troll en ik zit wel op antwoorden te wachten.
De reis begint in de stad Caernarfon, bekend van het kasteel waar prins Charles tot 'Prince of Wales' werd gekroond.
De oude stoomtrein rijdt van de Welsh Highland Railway het nationale park binnen waar de bekende berg Snowdon onderdeel is van een sprookjesachtig decor.
maar! ik snap 1 ding niet. waarom reden de treinen 20 jaar geleden wel gewoon op tijd en is er nu constant iets aan de hand.
20 jaar geleden reden de treinen ook niet altijd "gewoon op tijd". Nu is er niet "constant" iets aan de hand. De afgelopen 12 maanden was de punctualiteit 89,7%, oftewel: negen van de tien treinen hadden minder dan drie minuten vertraging. Cijfers van twintig jaar geleden heb ik zo niet bij de hand, maar vijftien jaar geleden schommelde het zo rond de 80-85%.
quote:
een zuchtje vind: treinen hebben vertraging
Treinen hebben niet zoveel last van wind. Pas bij stormachtige omstandigheden krijgen we problemen: de bovenleiding kan gaan zwiepen en bomen kunnen op het spoor en bovenleiding vallen. Alleen de HSL wordt al bij wat lagere windsnelheden beperkt of stilgelegd.
quote:
een sneeuw vlokje op de rials: treinen hebben vertraging.
Een sneeuwvlokje heeft geen effect. Tien ook niet. Bepaalde soorten sneeuw in aanzienlijke hoeveelheden wel, dat kan tussen de wisseltongen gaan aankoeken waardoor de wissels niet meer goed omgelegd kunnen worden. Dat wordt tegenwoordig bestreden met o.a. betere controle op wisselverwarming en anti-icinginstallaties. Dat was twintig jaar geleden wel anders.
quote:
een regenachtige dag: treinen hebben vertraging.
Treinen hebben geen last van regen. Wel kan het in bepaalde omstandigheden (motregen, vroeg in de ochtend, veel bladval) gladde sporen veroorzaken. Dat wordt tegenwoordig bestreden met o.a. Sandite en rigoreuzere snoeiwerkzaamheden. Dat was twintig jaar geleden wel anders.
quote:
een hitte golf: treinen hebben vertraging.
Sommige materieelsoorten kunnen eerder gestoord of defect raken door hitte. Het grootste probleem is echter de invloed van hitte op de infrastructuur: bruggen die niet meer kunnen sluiten, of spoorstaven die gaan uitzetten en in het extreemste geval kunnen gaan "kronkelen" (spoorspatting).
quote:
een trein is defect geraakt: alle treinen in nederland hebben zwaar vertraging.
Bij een defecte trein wordt zoveel mogelijk het baanvak geisoleerd, zodat andere baanvakken er geen last van hebben. Dat betekent dat bij een defecte trein tussen Eindhoven en Weert de treinen zullen rijden tot Eindhoven of Weert en vanaf daar weer terug zullen gaan. Dat gaat niet altijd goed, want het veroorzaakt een hoop bijsturing van materieel en personeel, maar vaak blijft het prima beheersbaar en heeft de rest van het land er niet zoveel last van. Dat was twintig jaar geleden wel anders, nu zijn onze procedures en scenario's een stuk robuuster.
Alles wat ik hierboven noem, speelde ook twintig jaar geleden en ook honderd jaar geleden en ook in vrijwel ieder ander land in de wereld. Verschil met andere landen en met twintig jaar geleden is wel dat er in Nederland zo ongehoord veel treinen rijden, dat een klein probleem een groot effect op de treinenloop heeft.
[ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 06-04-2016 20:22:55 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
[b]Op woensdag 6 april 2016 20:13 schreef Alles wat ik hierboven noem, speelde ook twintig jaar geleden en ook honderd jaar geleden en ook in vrijwel ieder ander land in de wereld. Verschil met andere landen en met twintig jaar geleden is wel dat er in Nederland zo ongehoord veel treinen rijden, dat een klein probleem een groot effect op de treinenloop heeft.
En dan ben ik nog de helft vergeten, maar de boodschap lijkt me duidelijk. Ik kan niet wachten tot het winter wordt en de klassieke opmerking "maar in Zwitserland/Zweden/ander koud land met een Z gaat het wel goed" weer langskomt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende: En dan ben ik nog de helft vergeten, maar de boodschap lijkt me duidelijk. Ik kan niet wachten tot het winter wordt en de klassieke opmerking "maar in Zwitserland/Zweden/ander koud land met een Z gaat het wel goed" weer langskomt.
Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende: En dan ben ik nog de helft vergeten, maar de boodschap lijkt me duidelijk. Ik kan niet wachten tot het winter wordt en de klassieke opmerking "maar in Zwitserland/Zweden/ander koud land met een Z gaat het wel goed" weer langskomt.
Uhm dat Snap ik ook pas sinds kort. Dat ijs iets van 500V isoleert. Op 1500V heeft b dat met invloed dan op 15kV
Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef derLudolf het volgende: Kan iemand zoiets maken met "Ziggy's Grote Heb-Je-Weer-Wat-Te-Zaniken-Verwende-Kutreiziger-"
Kak, ergens moeten foto's zijn van mijn Pimpel die door 2 BR218's van Hannover naar Bad Bentheim gesleept werd op een zeeeer koude januaridag een jaar of 8 geleden maar ze zijn natuurlijk onvindbaar. Met +210 aankomen in Bad Bentheim en daarna tot aan Deventer(-Zwolle) geen vertraging meer gehad.
Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Kak, ergens moeten foto's zijn van mijn Pimpel die door 2 BR218's van Hannover naar Bad Bentheim gesleept werd op een zeeeer koude januaridag een jaar of 8 geleden maar ze zijn natuurlijk onvindbaar. Met +210 aankomen in Bad Bentheim en daarna tot aan Deventer(-Zwolle) geen vertraging meer gehad.
Oh ja dat ommetje over Zwolle om in het tweede volgende pad te gaan liggen. Van 4 uur later good thinking
Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Kak, ergens moeten foto's zijn van mijn Pimpel die door 2 BR218's van Hannover naar Bad Bentheim gesleept werd
Ik wil niet zeiken hoor maar in Zwitserland rijden de treinen wel als het sneeuwt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef bork het volgende: Ik wil niet zeiken hoor maar in Zwitserland rijden de treinen wel als het sneeuwt.
Daar geven ze dan ook fors meer geld uit aan preventief onderhoud en staan er overal en nergens mannetjes en vrouwtjes klaar om de wissels sneeuwvrij te houden. En ook daar gaat het wel eens mis hoor.
Daar geven ze dan ook fors meer geld uit aan preventief onderhoud en staan er overal en nergens mannetjes en vrouwtjes klaar om de wissels sneeuwvrij te houden. En ook daar gaat het wel eens mis hoor.
Op woensdag 6 april 2016 21:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dit is precies wat er voorspeld werd als we de Europese Grondwet zouden afkeuren jongons, hadden we nou maar naar Bakellende geluisterd
Straatsburg weer Duits, da's mooi, kunnen we het EP gewoon in Brussel laten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef bork het volgende: Ik wil niet zeiken hoor maar in Zwitserland rijden de treinen wel als het sneeuwt.
Daar zijn ze voorbereid omdat het 200 dagen per jaar sneeuwt. Hier is ervoor gekozen om zich niet voor te bereiden. You create misery have your cake and eat it.
Nu weet ik weinig van dat soort motoren. Maar waarom braakt dat ding zoveel rook uit als ie koud is? De vertegenwoordigersdiesel hier in. De straat starten 's morgens toch een stuk soepeler.
Steeds meer jongeren maken gebruik van NS-groepstickets. Via Facebook kopen ze gezamenlijk de kaartjes in om spotgoedkoop te kunnen reizen. Een retourtje kost dan vaak maar zeven euro, ongeacht de bestemming.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nu weet ik weinig van dat soort motoren. Maar waarom braakt dat ding zoveel rook uit als ie koud is? De vertegenwoordigersdiesel hier in. De straat starten 's morgens toch een stuk soepeler.
Die vertegenwoordigersdiesel kan niet 4000 ton trekken, denk ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nu weet ik weinig van dat soort motoren. Maar waarom braakt dat ding zoveel rook uit als ie koud is? De vertegenwoordigersdiesel hier in. De straat starten 's morgens toch een stuk soepeler.
Meestal hoeven daar maar vier zuigertjes in beweging worden gebracht en maar 3-4L motorolie.
Volgens hebben dit soirt locs vaak een V16 met een ruim 100L cilinderolie inhoud en 1000L motorolie en 'iets' meer compressie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ja gaaf is dat he Ben ik 2 jaar geleden eens met m'n pa heen geweest
Ik ook, 2 of 3 jaar geleden. Was op 27 december weet ik nog, toen was ie ook in actie vanwege hoge waterstand. Was er als een van de eersten, zon hing ook mooi laag voor foto's. Toen ik weer weg ging moesten de mensen iets van 2 uur in de rij staan
Meestal hoeven daar maar vier zuigertjes in beweging worden gebracht en maar 3-4L motorolie.
Volgens hebben dit soirt locs vaak een V16 met een ruim 100L cilinderolie inhoud en 1000L motorolie en 'iets' meer compressie.
Plus dat ze geen voorgloeisystemen hebben. De tikken of liever gezegd knallen die je in het filmpje hoort zijn de cylinders die al wél ontsteken. Bij dit soort motoren kan het zoals je ziet enkele minuten duren voordat alle cylinders wakker zijn. De witte rook (clagg) wordt veroorzaakt door de niet verbrande brandstof in de nog koude cylinders. Deze diesellocs worden ook alleen maar uitgezet als ze onderhoud nodig hebben, voor de rest laat men ze liever lopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door BMWK111RS op 07-04-2016 09:52:22 (typefout) ]
Plus dat ze geen voorgloeisystemen hebben. De tikken of liever gezegd knallen die je in het filmpje hoort zijn de cylinders die al wél ontsteken. Bij dit soort motoren kan het zoals je ziet enkele minuten duren voordat alle cylinders wakker zijn. De witte rook (clagg) wordt veroorzaakt door de niet verbrande brandstof in de nog koude cylinders. Deze diesellocs worden ook alleen maar uitgezet als ze onderhoud nodig hebben, voor de rest laat men ze liever lopen.
De 6400's die in NL veel rijden hebben een speciale tweede motor om de grote Mercedes V12 op temperatuur en brengen of houden. Die verwarmt dan koelwater en motorolie
De 6400's die in NL veel rijden hebben een speciale tweede motor om de grote Mercedes V12 op temperatuur en brengen of houden. Die verwarmt dan koelwater en motorolie
Modernere treinen wellicht wel ja, maar dat oude ding uit het filmpje dus niet. Rusland maar ook Groot Brittanië schijnen nog voor het grootste deel oude dieselloc's te gebruiken, die na tientallen jaren toch wel aardig versleten zijn, zéér moeilijk te starten zijn en dus maar 24 uur per dag blijven lopen.
Nog erger is het in India, daar rijden de aloude Alco diesellocs nog steeds. Die zij echt (meer dan) driekwart versleten en stoten als ze tractie moeten leveren dieselpluimen uit waar VS rednecks spontaan een natte broek van krijgen.
Op donderdag 7 april 2016 10:58 schreef BMWK111RS het volgende: Nog erger is het in India, daar rijden de aloude Alco diesellocs nog steeds. Die zij echt (meer dan) driekwart versleten en stoten als ze tractie moeten leveren dieselpluimen uit waar VS rednecks spontaan een natte broek van krijgen.
Deze ALCO's zijn gewoon tot op de draad versleten, daar helpt een luchtfiltertje echt niet meer tegen. Het toont maar weer eens de massa-hysterie hier in het Westen aan: als een dieseltje enkele microgrammen meer Nox uitstoot beweren milieufreaks meteen dat dat toch echt de reden is waarom het milieu zo slecht is, terwijl elders dit soort diesels meer rotzooi uitbraken dan alle VW-diesels bij elkaar. Vergeet niet dat deze beelden géén uitzondering zijn en dat deze ALCO's dagelijks door heel India rijden. Dat zijn geen kleine aantallen. Nu zeggen milieuterroristen altijd: verbeter het milieu, begin bij jezelf. Op zich ben ik het daarmee eens, ware het niet dat door dit soort loc's te vervangen een enorme stap richting een schoner milieu kan worden gemaakt. Laten ze zich daar dan eens voor inzetten.
Er zit zoveel roet op de bovenleiding dat er niks elektrisch meer kan rijden
Hou er ook rekening mee dat in India grote delen van het spoornetwerk niet geëlektrificeerd zijn. Moet de trein naar een bestemming en zitten er onderweg stukken spoor tussen die niet geëlektrificeerd zijn, kan je niet anders dan een dieselloc inzetten (of meerdere malen van loc wisselen ).
Vanwege mijn DalVoordeel heb ik zojuist een mailtje gekregen dat als ik binnen nu en twee maand een reis maak een gratis weekend dagkaart krijg.
Allemaal leuk en aardig zoiets, alleen verbaasde dit mij wel enigzins; "U hoeft met dit e-ticket noch in-, noch uit te checken" Moet ik dan over de gesloten poortjes in Enschede klimmen? Of ze gewoon intrappen?
met een e-ticket hoef je nooit in te checken... die qr code is alleen maar om het poortje te openen stap jij dus in/uit op een station zonder poortjes kun je dus gewoon doorlopen
Plus dat ze geen voorgloeisystemen hebben. De tikken of liever gezegd knallen die je in het filmpje hoort zijn de cylinders die al wél ontsteken. Bij dit soort motoren kan het zoals je ziet enkele minuten duren voordat alle cylinders wakker zijn. De witte rook (clagg) wordt veroorzaakt door de niet verbrande brandstof in de nog koude cylinders. Deze diesellocs worden ook alleen maar uitgezet als ze onderhoud nodig hebben, voor de rest laat men ze liever lopen.
Het is dus vooral de massa die in beweging moet komen en het principe van dieselmotoren die geen bougieontsteking hebben en dus eerst fatsoenlijk compressie moeten opbouwen.
Het is dus vooral de massa die in beweging moet komen en het principe van dieselmotoren die geen bougieontsteking hebben en dus eerst fatsoenlijk compressie moeten opbouwen.
Nee, die massa wordt in beweging gebracht door de startmotor: het gebrek aan temperatuur en verlies aan compressie door slijtage is er oorzaak van dat er zoveel rook optreedt en de motor "per cylinder" start. Als je de temperatuur in de cylinders verhoogt, wat je dus doet met de voorgloeispiralen, start de motor veel vlotter en op alle cylinders tegelijk.
Hou er ook rekening mee dat in India grote delen van het spoornetwerk niet geëlektrificeerd zijn. Moet de trein naar een bestemming en zitten er onderweg stukken spoor tussen die niet geëlektrificeerd zijn, kan je niet anders dan een dieselloc inzetten (of meerdere malen van loc wisselen ).
Precies. Het station is nu nog niet in te passen in de dienstregeling.
Ik weet iets veel beters. Een Lightrail Zwolle - Staphorst - Meppel zodat de huidige boel er geen last van hoeft te hebben. Gewoon een ander tracé, langs de andere kant van het dorp zegmaar
Ik weet iets veel beters. Een Lightrail Zwolle - Staphorst - Meppel zodat de huidige boel er geen last van hoeft te hebben. Gewoon een ander tracé, langs de andere kant van het dorp zegmaar
meestal wel, maar vanaf dit wijzigingsblad rijden enkele treinen met 7 bakken rond
1 van eerste sprinters vanuit rotterdam naar uitgeest zelfs een keer met 8 op pad gestuurd in de rangeerdienst (past net op schollevaar en nieuwerkerk ) overigens geen overbodige luxe want op de terugweg kan je die 8 bakken goed gebruiken van uitgeest naar amsterdam
1 van eerste sprinters vanuit rotterdam naar uitgeest zelfs een keer met 8 op pad gestuurd in de rangeerdienst (past net op schollevaar en nieuwerkerk ) overigens geen overbodige luxe want op de terugweg kan je die 8 bakken goed gebruiken van uitgeest naar amsterdam
Ja, Gouda vertrek 6:49 weleens gehad volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De B.A.R.T. (transport-systeem in San Fransisco e.o.) is 40 jaar oud, probleem: reserve onderdelen, zelfs op E-bay wordt gezocht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 7 april 2016 20:27 schreef b2py het volgende: Die kwartiersdienst op Amsterdam - Rotterdam met ICd wordt lang volgehouden in de avonduren zeg..
Bespeur ik een cynische ondertoon?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee zeker niet, viel me vooral positief op. Kan me niet voorstellen dat je dat beetje kostenneutraal kan uitvoeren (Ze hebben wat recht te zetten, dat zeker maar was oprecht verbaasd..)
Op vrijdag 8 april 2016 00:51 schreef dennistd het volgende: Nog maar even een plaatje van dinsdag. Niet super gelukt (oude camera, onverwacht en kutweer), maar toch: [ afbeelding ]
Ongebruikelijke trein, geen portaal of mast in de weg, aardig scherp, prima
Op vrijdag 8 april 2016 00:07 schreef Prins_Pils het volgende: RTV Oost had een stukje in het nieuws over de fietsspoorlijn in Hengelo, die nu wordt aangelegd en de 15e al open schijnt te gaan.
Op vrijdag 8 april 2016 10:57 schreef Dos37 het volgende: Was gisteren sinds tijden weer eens in Zwolle, zag dat daar de poortjes ook al present waren alleen nog niet gesloten. Wanneer is dit het plan?
Volgende week wordt de moerdijkbrug op woensdag, donderdag en vrijdag afgesloten voor spoedreparatie omdat er haarscheurtjes zijn gevonden tijdens een inspectie. Enkel de IC Direct zal dus tussen Rotterdam en Breda rijden. Dat gaat weer leuk worden.
Op vrijdag 8 april 2016 11:22 schreef MTL het volgende: Volgende week wordt de moerdijkbrug op woensdag, donderdag en vrijdag afgesloten voor spoedreparatie omdat er haarscheurtjes zijn gevonden tijdens een inspectie. Enkel de IC Direct zal dus tussen Rotterdam en Breda rijden. Dat gaat weer leuk worden.
"Spoed". Als het spoed heeft leggen ze acuut het treinverkeer stil..
"Spoed". Als het spoed heeft leggen ze acuut het treinverkeer stil..
ja inderdaad. Al kunnen ze natuurlijk prima aan de reisgegevens van alle OV-chipkaarthouders zien wie er op maandag en dinsdag in die trein zitten, en vervolgens besluiten dat die levens minder waard zijn
Op vrijdag 8 april 2016 11:22 schreef MTL het volgende: Volgende week wordt de moerdijkbrug op woensdag, donderdag en vrijdag afgesloten voor spoedreparatie omdat er haarscheurtjes zijn gevonden tijdens een inspectie. Enkel de IC Direct zal dus tussen Rotterdam en Breda rijden. Dat gaat weer leuk worden.
"Spoed". Als het spoed heeft leggen ze acuut het treinverkeer stil..
Zeker, dus het zal wel op korte termijn verholpen moeten worden, maar het is niet zo ernstig dat het direct nodig is. Voor de Spoorwegen is drie dagen een traject dicht binnen een week toch wel 'spoed'
Zeker, dus het zal wel op korte termijn verholpen moeten worden, maar het is niet zo ernstig dat het direct nodig is. Voor de Spoorwegen is drie dagen een traject dicht binnen een week toch wel 'spoed'
Op vrijdag 8 april 2016 11:22 schreef MTL het volgende: Volgende week wordt de moerdijkbrug op woensdag, donderdag en vrijdag afgesloten voor spoedreparatie omdat er haarscheurtjes zijn gevonden tijdens een inspectie. Enkel de IC Direct zal dus tussen Rotterdam en Breda rijden. Dat gaat weer leuk worden.
Dan wordt de AmRo-shuttle toch ook wel doorgetrokken naar Breda mag ik hopen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dan wordt de AmRo-shuttle toch ook wel doorgetrokken naar Breda mag ik hopen?
Je zal vast wel iets kunnen regelen met die enorme sloot aan locs beschikbaar en de Benelux die ongetwijfeld alleen van/naar Roosendaal gaat rijden waardoor je wellicht wat rijtuigen kan lenen. Ik begreep dat ze alle rijtuigen voor HSL & Benelux uniform willen maken en onderling uitwisselbaar maar ik weet niet hoe ver ze daar mee zijn. Flink aantal rijtuigen staat in Haarlem voor de aanpassingen daarvoor..
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 8 april 2016 15:14 schreef James1988 het volgende: Op HGBTF valt te lezen dat station 'Brussel-Nationaal-Luchthaven' wordt omgedoopt in 'Brussels Airport - Zaventem'.
Op vrijdag 8 april 2016 15:14 schreef James1988 het volgende: Op HGBTF valt te lezen dat station 'Brussel-Nationaal-Luchthaven' wordt omgedoopt in 'Brussels Airport - Zaventem'.
Op vrijdag 8 april 2016 17:55 schreef Peterselieman het volgende: Arriva laat vanaf morgen in de Achterhoek een GTW in de kleuren van de Giro d'Italia rondrijden
Op vrijdag 8 april 2016 17:24 schreef Prins_Pils het volgende: 20:15-21:00 op WDR: 'Geheimnis Köln Hbf'. Docu'tje over het station lijkt me, eens kijken of het interessant is
Ik heb die uitzending al een tijd terug gezien op de WDR, was de moeite waard!
Op vrijdag 8 april 2016 20:16 schreef Prins_Pils het volgende: Die autotrein die elke dag stipt om 20 uur westbound door Deventer gaat, is dat nou de PON-trein?
SGM (2x3) trouwens in de stoppert Apeldoorn-Enschede, dat heb ik lang niet meer gezien hier.
Nee, dat is de VW-trein naar Zeebrugge.
De PON komt in de ochtend langs (voor zover ik weet)
Je zal vast wel iets kunnen regelen met die enorme sloot aan locs beschikbaar en de Benelux die ongetwijfeld alleen van/naar Roosendaal gaat rijden waardoor je wellicht wat rijtuigen kan lenen. Ik begreep dat ze alle rijtuigen voor HSL & Benelux uniform willen maken en onderling uitwisselbaar maar ik weet niet hoe ver ze daar mee zijn. Flink aantal rijtuigen staat in Haarlem voor de aanpassingen daarvoor..
Ik zag vandaag twee stammetjes staan op de watergraafsmeer, gewoon ICD stammen met wat belgenlogo's eindelijk drukknoppen voor de deuren enzo
Op vrijdag 8 april 2016 17:55 schreef Peterselieman het volgende: Arriva laat vanaf morgen in de Achterhoek een GTW in de kleuren van de Giro d'Italia rondrijden
Ehm, kleuren? Die Giro heeft maar één kleur dus dat wordt een spuuglelijke trein...
Ik heb een speciaal Arriva (soort van) abonnement op mijn OVC. Nu is die binnenkort verlopen en ga ik volgende week alvast over op een NS OVC die ik toevallig gratis kreeg bij een abonnement, scheelt weer 7,50. Maar nu wil ik abonnementen overzetten. Waar kan ik dat doen? Kan dat bij Tickets & Service van NS?
Oja, en saldo overzetten. Dat heb ik toen in Nijmegen moeten doen maar dat is een beetje ver voor nu
Ik zou eens bij de Arriva-klantenservice informeren, want ik weet dat NS niet abonnementen van Arriva kan behandelen/aanpassen oid. Overzetten lukt vaak ook niet bij een loket.
quote:
De eventuele reisproducten dient u zelf via uw vervoerder over te zetten naar uw nieuwe persoonlijke OV-chipkaart.
Op vrijdag 8 april 2016 23:01 schreef Xetran het volgende: Ik heb een speciaal Arriva (soort van) abonnement op mijn OVC. Nu is die binnenkort verlopen en ga ik volgende week alvast over op een NS OVC die ik toevallig gratis kreeg bij een abonnement, scheelt weer 7,50. Maar nu wil ik abonnementen overzetten. Waar kan ik dat doen? Kan dat bij Tickets & Service van NS?
Oja, en saldo overzetten. Dat heb ik toen in Nijmegen moeten doen maar dat is een beetje ver voor nu
een ov chipkaart is een ov chipkaart. je moet bij de partij zijn waar je het abonnement hebt dat je over wil zetten niet bij de partij die jou die chipkaart verstrekt heeft
een ov chipkaart is een ov chipkaart. je moet bij de partij zijn waar je het abonnement hebt dat je over wil zetten niet bij de partij die jou die chipkaart verstrekt heeft
En voor saldo overzetten, dat kan wel bij elke vervoerder?
weet niet of ik daar zo blij mee ben. Net nu Eringa een beetje een stempel op het bedrijf begint te drukken. Nu zaag je aan zijn stoelpoten, terwijl het kabinet niet een partij is die uitblinkt in betrouwbaarheid
⚠ Opgelet: Binnenkort rijden er bussen tussen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag ⚠ Heb jij het goede nieuws al gehoord? Vanaf eind april rijden onze bussen 🚌 één keer per dag tussen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag! Je boekt jouw ticket al voor ¤ 5! 💲 😄 Alle info vind je hier ➡ bit.ly/nationale-verbindingen
Op zaterdag 9 april 2016 12:14 schreef b2py het volgende: Iedereen weet al dat aanstaande wo-vr er geen treinen rijden op Dordrecht - Vage Zwaluwe maar waarom staat er dan niks op de NS website ?
DEN HAAG - NS krijgt van het kabinet nog een keer de kans om de hogesnelheidslijn te exploiteren.
Om de lijn rendabeler te maken mogen de treinen langzamer rijden dan eerst de bedoeling was en hoeven er minder treinen over het snelle spoor. Ook gaan ze minder vaak Den Haag aandoen.
Dat staat in een conceptplan van het kabinet.
Staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur) broedt al maanden op een reactie op de parlementaire commissie die het floppen van de Fyra onderzocht. Deze reactie is bijna af. Het kabinet gaat er binnenkort over discussiëren. Dan pas komt de PvdA-bewindsvrouw met een definitief plan naar buiten voor de hogesnelheidstrein (hsl) en de dienstregeling op deze lijn.
De enquêtecommissie Fyra oordeelde dat de reiziger op de hsl nooit het vervoer heeft gekregen dat hem ooit is beloofd. Dat komt doordat zowel NS als overheid financiële belangen belangrijker vonden dan de belangen van de reiziger.
De enquêtecommissie adviseerde het kabinet ervoor te zorgen dat er meer snelle en betaalbare treinen komen op de hsl. Uit het uitgelekte concept van het kabinet blijkt echter dat de treinen van het kabinet niet harder hoeven gaan rijden. Wel komt er tijdwinst doordat de Beneluxtrein minder vaak Den Haag hoeft aan te doen.
Uit het concept blijkt verder dat het kabinet van plan is om de complete spoorordening tegen het licht te houden. Ook dat was een van de aanbevelingen van de enquêtecommissie. Het plan is om vier scenario’s uit te werken. In het eerste scenario komt het complete spoor in handen van NS. Het tweede scenario is het spoor houden zoals het nu is, waarbij NS het hoofdrail houdt en marktpartijen een paar lijntjes aan de randen daarvan. Een andere mogelijkheid die moet worden onderzocht is om het complete Nederlandse spoor aan te besteden, waar zowel marktpartijen als NS op mogen bieden. Het laatste scenario is er een waarin het spoor wordt opgehakt in grote blokken die dan vervolgens worden aanbesteed.
Verder wil het kabinet dat het ministerie van Infrastructuur de leiding neemt bij ProRail. Het bedrijf blunderde met grote spoorverbouwingen. Die liepen financieel compleet uit de hand. Door de spoorbeheerder onder de vleugels van het ministerie te brengen hoopt staatssecretaris Dijksma orde op zaken te kunnen stellen.
De enquêtecommissie adviseerde het kabinet ervoor te zorgen dat er meer snelle en betaalbare treinen komen op de hsl.
quote:
Om de lijn rendabeler te maken mogen de treinen langzamer rijden dan eerst de bedoeling was en hoeven er minder treinen over het snelle spoor.
Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima".
HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn
Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima".
HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn
Dit inderdaad. Die lui daar in Den Haag zijn echt helemaal van het padje af.
Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima".
HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn
Het alternatief voor de Fyra komt pas over minstens twee jaar. De NS gaat op zijn vroegst in 2018 twaalf keer per dag met een gewone Intercity rijden tussen Amsterdam en Brussel. Dat blijkt uit een concept-kabinetsreactie op de parlementaire enquête Fyra, aldus RTL Nieuws.
"Om de rijtijd van de IC Amsterdam-Brussel te verkorten, zal de Hogesnelheidslijn(HSL)-infrastructuur beter worden benut door de intercity Amsterdam-Brussel 12 keer per dag volledig over de HSL-Zuid te rijden", zou volgens de nieuwswebsite in de kabinetsreactie staan. "Hierdoor wordt de rijtijd tussen Amsterdam en Brussel circa een half uur korter."
De NS-treinen doen over hetzelfde traject nu nog drie uur.
De Intercity Direct rijdt op dit moment over het Nederlandse deel van de Hogesnelheidslijn (HSL). Op de brug over het Hollands Diep waait het vaak te hard waardoor veel trein uitvallen. Dit probleem wordt voorlopig niet opgelost, blijkt uit de plannen.
Het kabinet wil dat er eerst geld wordt verdiend met de huidige treinen naar Brussel. Dat geld moet dan geïnvesteerd worden in het verbeteren van de HSL.
Op zaterdag 2 april 2016 08:12 schreef R-K het volgende: Wat zijn dan, naast steden in Duitsland, Brussel, Lille, Parijs en Luxemburg, steden met interessant OV in Europa?
Lyon is ook een aanrader. Met 4 metrolijnen (waarvan één tandradmetro en één automatische), twee funiculaires, 5 tramlijnen van TCL, de Rhônexpress (sneltram naar het vliegveld) én twee tramtreinen is er genoeg te zien. En het TCL-net is bijna gratis
Er is nog ergens zo een ander funiculair ding.. Le Havre? Of Reims?
Parijs heeft er ook eentje, in de Montmartre
quote:
Hier nog iets gebeurd trouwens... Zat een weekje in de Ardeche, met Edge internet als het niet waaide..
Je komt precies op het juiste moment binnen, de kabinetsreactie op de Fyra-enquête is uitgelekt. Men wil ProRail hervormen (niet meer als BV) en NS krijgt nog maar eens een kans op de HSL
quote:
En de TGV rit op de stakingsdag zonder problemen gedaan
Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima".
HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn
Ik geloof dat hier voldoende vaak is aangetoond dat harder dan 200 nauwelijks voordelen oplevert..
Ik geloof dat hier voldoende vaak is aangetoond dat harder dan 200 nauwelijks voordelen oplevert..
200, 300 of 450, maakt niet uit. Het moet eens een keertje afgelopen zijn met het pappen en nathouden met het "Fyra-alternatief", die spagaat waarin men nu zit is voor niemand goed. Niet voor NS, niet voor de reizigers, niet voor de maatschappij.
200, 300 of 450, maakt niet uit. Het moet eens een keertje afgelopen zijn met het pappen en nathouden met het "Fyra-alternatief", die spagaat waarin men nu zit is voor niemand goed. Niet voor NS, niet voor de reizigers, niet voor de maatschappij.
De integratie HSL - HRN kan je ook wel op je buik schrijven als die naar een andere vervoerder gaat, met dito gezeik over tarieven
De integratie HSL - HRN kan je ook wel op je buik schrijven als die naar een andere vervoerder gaat, met dito gezeik over tarieven
Integratie HSL-HRN is een wassen neus, en wordt nu alleen maar gebruikt als een slap excuus waarom het bij NS zou moeten blijven. Als je echt zou willen kun je best een samenloopregeling maken waarbij beide treinen dezelfde infrastructuur delen.
Tarieven hoeven ook geen probleem zijn, als de opdrachtgever (zijnde de overheid) nou eens echt de leiding neemt en gewoon zegt wat er wordt verwacht van de vervoerders. Zie Arnhem - Doetinchem, waarbij de vervoerders gewoon paaltjes delen omdat dat van ze geëist werd.
Beste voorbeeld: Engeland. Je kunt bij Hull Trains (een open access vervoerder) je maandabonnement kopen voor Brighton - Three Bridges, waar een TOC rijdt die niet eens in de buurt komt van Hull Trains. Dat kán daar gewoon, waarom zou dat hier niet kunnen?
In mijn ideaalbeeld zou de Zeeland-trein tussen Rotterdam en Schiphol over de HSL moeten rijden. In Rotterdam mooi crossplatform met de IC Den Haag - Eindhoven
Integratie HSL-HRN is een wassen neus, en wordt nu alleen maar gebruikt als een slap excuus waarom het bij NS zou moeten blijven. Als je echt zou willen kun je best een samenloopregeling maken waarbij beide treinen dezelfde infrastructuur delen.
Tarieven hoeven ook geen probleem zijn, als de opdrachtgever (zijnde de overheid) nou eens echt de leiding neemt en gewoon zegt wat er wordt verwacht van de vervoerders. Zie Arnhem - Doetinchem, waarbij de vervoerders gewoon paaltjes delen omdat dat van ze geëist werd.
Beste voorbeeld: Engeland. Je kunt bij Hull Trains (een open access vervoerder) je maandabonnement kopen voor Brighton - Three Bridges, waar een TOC rijdt die niet eens in de buurt komt van Hull Trains. Dat kán daar gewoon, waarom zou dat hier niet kunnen?
Sorry, lees ik hier nu goed dat de IC Brussel tot 2018 de huidige route blijft rijden, en dus niet via Breda zal gaan?
Geef het nog een kans joh!
Misschien rijdt er per 2023 wel een trekschuit over het Hollands Diep of zo Lekker goedkoop, onthaasten is de trend inmiddels, wat wil een mens nog meer?
Misschien rijdt er per 2023 wel een trekschuit over het Hollands Diep of zo Lekker goedkoop, onthaasten is de trend inmiddels, wat wil een mens nog meer?
De trekschuit, waar het OV allemaal mee is begonnen!
Misschien rijdt er per 2023 wel een trekschuit over het Hollands Diep of zo Lekker goedkoop, onthaasten is de trend inmiddels, wat wil een mens nog meer?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 9 april 2016 17:39 schreef Peterselieman het volgende: In mijn ideaalbeeld zou de Zeeland-trein tussen Rotterdam en Schiphol over de HSL moeten rijden. In Rotterdam mooi crossplatform met de IC Den Haag - Eindhoven
Genoeg markt om de IC te laten stoppen op stations die niet meer dan 1000 inwoners bedienen.
Of een gehucht als Rilland-Bath.
Dat wil niet meteen zeggen dat er markt is voor een sprinter, zie bijvoorbeeld Heerhugowaard - Den Helder waar alleen in de spits nog een extra trein tot Schagen doorrijdt. Alle treinen boven Alkmaar zijn stoptreinen daar
Dat wil niet meteen zeggen dat er markt is voor een sprinter, zie bijvoorbeeld Heerhugowaard - Den Helder waar alleen in de spits nog een extra trein tot Schagen doorrijdt. Alle treinen boven Alkmaar zijn stoptreinen daar
Daartussenin heb je enkel Schagen, wat weer een factor tien groter is dan alle dorpen die in Zeeland een trein hebben.
Als er geen markt is voor een sprinterdienst, kan je net zo goed al die stationnetjes opheffen en een snelbus inzetten.