abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160954944
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ongeveer 7k omhoog bij Sanders, 5k omlaag bij Cruz en 4k omlaag bij Trump. Bij Clinton ongeveer gelijk.
Wat ik ook invul het lijkt wel alsof onder Sanders de belastingen altijd dik omhoog gaan.
pi_160955086
Men is flink aan het graven. 1 april 2014

Lyin' Ted en een Fox News reporter met dezelfde tattoo en men speculeert dat zij op de foto zijn colbert draagt.

Ik dacht gelijk photoshop, maar er is een filmpje:

Daily Beast schrijft dat Team Rubio het gelekt heeft. Stond bekend als 'The thing' bij de campagne.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 11:47:43 #123
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_160955136
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 11:34 schreef fixatoman het volgende:
Wat ik ook invul het lijkt wel alsof onder Sanders de belastingen altijd dik omhoog gaan.
Dat klopt, dat is ook precies wat Sanders wil met zijn plannen voor single-payer gezondheidszorg en gratis hoger onderwijs. De belastingen moeten dan omhoog, maar de kosten voor de genoemde zaken gaan daarmee ook drastisch omlaag. Sommige bureaus hebben het uitgerekend en komen dan op een flinke besparing per maand uit voor de gemiddelde Amerikaan, andere bureaus geven aan dat de kosten hoger komen te liggen.

Hoe dan ook, dat de belastingen omhoog gaan is een gegeven, mochten de plannen van Sanders doorgevoerd worden.
pi_160955425
Hoeveel geld Clinton en de RNC ook stuk gooien aan 100 miljoen spotjes, Bernie's ads blijven de beste

zaterdag 26 maart 2016 @ 12:13:59 #125
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_160955461
Ik begin persoonlijk steeds meer van Bernie Sanders te houden. Dat moment met dat vogeltje was weer zo'n leuk klein momentje.

Misschien is het maar goed dat hij geen president wordt, het kan alleen maar tegenvallen, zoals met Obama.
pi_160955757
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:10 schreef Nintex het volgende:
Hoeveel geld Clinton en de RNC ook stuk gooien aan 100 miljoen spotjes, Bernie's ads blijven de beste

Bernie gooit er dan ook meer tegenaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160956075
VOX heeft een rekenmachine gemaakt om het effect van de belasting plannen te laten zien.
Een aantal dingen wordt geen rekening mee gehouden (studieschuld, economische schokken, gezondheidszorg (die onder Bernie 'gratis' is)), maar het geeft een beetje een beeld van het effect.

Als je bjv. $30k zou verdienen dan betaal je onder

Trump: $2590 minder
Cruz: $1570 minder
Clinton: $30 meer (praktisch voortzetting huidig beleid)
Bernie: $3390 meer

http://www.vox.com/policy-and-politics/2016/3/25/11293258/tax-plan-calculator-2016
  zaterdag 26 maart 2016 @ 12:50:52 #128
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160956104
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:10 schreef Nintex het volgende:

Schitterend. _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160956174
Ja dat stond een paar posts boven je ook al. Het houdt natuurlijk met heel veel zaken geen rekening. Het betreft puur belastingen, zonder te kijken naar potentiële economische effecten van maatregelen en overig beleid waardoor voorzieningen worden uitgebreid of juist afgebroken waardoor mensen meer of juist minder uitgaven hoeven te doen aan zorg, onderwijs en overige zaken.
Feit blijft wel dat de Republikeinen vooral enorme belastingverlagingen voorstellen waarbij de hoogste inkomens / vermogens het hardst profiteren. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 13:01:23 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_160956266
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_160956304
Opvallendste is wel dat onder Bernie niet alleen de 1% geraakt is, maar ook de lagere inkomens veel meer moeten betalen. Uiteraard komen daar 'gratis' onderwijs en gezondheidszorg voor in de plaats, maar hij voert expliciet campagne voor belastingverhogingen voor hoge inkomens en niet voor de lage.

Daarnaast zijn de plannen van Bernie/Trump en Cruz ambitieus en die van Clinton alles behalve dat.
pi_160956502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:03 schreef Nintex het volgende:
Opvallendste is wel dat onder Bernie niet alleen de 1% geraakt is, maar ook de lagere inkomens veel meer moeten betalen. Uiteraard komen daar 'gratis' onderwijs en gezondheidszorg voor in de plaats, maar hij voert expliciet campagne voor belastingverhogingen voor hoge inkomens en niet voor de lage.
Er is nou eenmaal gebleken dat je het best zaken kan belasten die wat minder 'mobiel' zijn. Inkomen en vermogen van de 1% belasten klinkt leuk, maar die hebben genoeg middelen om dergelijke maatregelen te omzeilen.
Het zwaartepunt van de verhogingen van Sanders ligt natuurlijk wel bij de hogere inkomens, evenals het zwaartepunt van de verlagingen van de Republikeinen.
Aan de andere kant hebben de lagere inkomens van veel van het beleid van Sanders weer het meeste profijt, Hoewel doorgaans gratis onderwijs het voordeligst lijkt uit te pakken voor de hogere middenklasse. Ook kun je je afvragen wat de effecten zijn van beleid. Een toename van de werkloosheid zal de lagere inkomens het hardst raken.
Het schrappen van allerhande sociale zekerheid en afbraak van de zorg zoals de Republikeinen voorstaan gaat dan ook weer het meest ten koste van de lagere inkomens.
Allerhande handelsbarrières waar Sanders en Trump voor pleiten leveren doorgaans ook een lose-lose situatie op waar niemand wat aan heeft.

quote:
Daarnaast zijn de plannen van Bernie/Trump en Cruz ambitieus en die van Clinton alles behalve dat.
Waarom zou je per se radicale verhoging of verlaging van de belasting moeten willen?
pi_160957055
De cijfertjes van deze week:
http://www.politico.com/b(...)k-in-politics-221242

Kort samengevat, het gros van de Amerikanen vindt Trump nog steeds een lul, Obama lijkt bij nader inzien zo slecht nog niet, Bernie spendeert flink in de drie staten van vandaag, terwijl Clinton ze redelijk lijkt te laten lopen. Bij de Republikeinen zijn de uitgaven gelijkmatiger.
pi_160957331
En nog een stuk over wie er het meest profiteert van de misogynie in het Republikeinse debat, de Democraten:
http://www.nytimes.com/2016/03/26/us/politics/donald-trump.html
pi_160957374
Zat net een stuk te lezen over 2 top donoren in de Rep. race. Miljardairs Hank Greenberg en Ronnie Cameron, die beiden al 2 keer flink met geld hebben liggen smijten en al 2 keer op het verkeerde paard...

Cameron geeft eerst $3 mil aan Huckabee Superpac om vervolgens de race te staken en vervolgens nog eens enkele miljoenen aan Rubio te spenderen die vervolgens ook weer uitstapt.

Greenberg gaf eerst $10 mil aan Jeb Bush, om daarna, na diens gestaakte race, vele miljoenen aan Rubio te spenderen. Zijn teller staat nu al op $15 Million.

Enkele andere namen in het zogenaamde Conservative Solutions Pac: Paul Singer, Kenneth Griffin en Norman Braman, die gek genoeg Rubio's sugar daddy wordt genoemd :P
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zaterdag 26 maart 2016 @ 14:26:07 #136
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_160957628
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 12:49 schreef Nintex het volgende:
VOX heeft een rekenmachine gemaakt om het effect van de belasting plannen te laten zien.
Een aantal dingen wordt geen rekening mee gehouden (studieschuld, economische schokken, gezondheidszorg (die onder Bernie 'gratis' is)), maar het geeft een beetje een beeld van het effect.

Als je bjv. $30k zou verdienen dan betaal je onder

Trump: $2590 minder
Cruz: $1570 minder
Clinton: $30 meer (praktisch voortzetting huidig beleid)
Bernie: $3390 meer

http://www.vox.com/policy-and-politics/2016/3/25/11293258/tax-plan-calculator-2016
De invloed op je koopkracht is een stuk relevanter dan hoeveel belasting je nou gaat betalen.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:38:11 #137
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160958810
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 09:08 schreef L3gend het volgende:
De tax policy center (soort cpb of cbs in nl) heeft de belastingplannen van de kandidaten berekend en een tool gemaakt

Bij Cruz en met name Trunp gaan de belastingen flink af (in mijn geval bijna 4k), wat bijna ongeloofwaardig is.
Bij clinton betaal ik paar tientjes meer
Maar bij Sanders gaan de belastingen flink omhoog (in mijn geval 5k), terwijl ik zeker niet behoor de 1% of "millionairs or billionairs"

Hier is de tool, wie er mee wil spelen
http://www.vox.com/policy(...)plan-calculator-2016
Grappig, met dit voorbeeld kun je gewoon niet leven in de USA als gezin.
--------------------------------------------------------------------------------------
this calculator tells you the average change in federal taxes for all couples with two children who earn between $35,000 and $40,000 a year.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:46:51 #138
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160958945
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:26 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De invloed op je koopkracht is een stuk relevanter dan hoeveel belasting je nou gaat betalen.
Ik zou er meer dan 9k op achteruit gaan bij Sanders en 4.5 K op vooruit bij Trump, wat ik dus absoluut niet geloof.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:48:33 #139
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160958982
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:06 schreef Monolith het volgende:
En nog een stuk over wie er het meest profiteert van de misogynie in het Republikeinse debat, de Democraten:
http://www.nytimes.com/2016/03/26/us/politics/donald-trump.html
Ja dat is logisch.
De Republikeinen zijn nu bezig met ordinair modder gooien over de ruggen van hun vrouwen notabene.....
pi_160960193
Heb eens onze salarissen door die calculator gemikt; als ik single zou zijn 4k minder onder Trump, 6k+ meer onder Bernie. Maar aangezien ik getrouwd ben, gecombineerd zo'n 8k minder onder Trump en 11k meer onder Bernie.

Aangezien Bernie's plan gratis healthcare is, zouden we er niet eens op achteruit gaan. Sterker nog, met m'n vrouw die nog op school zit zouden we er juist op vooruit gaan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_160960209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 11:47 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dat klopt, dat is ook precies wat Sanders wil met zijn plannen voor single-payer gezondheidszorg en gratis hoger onderwijs. De belastingen moeten dan omhoog, maar de kosten voor de genoemde zaken gaan daarmee ook drastisch omlaag. Sommige bureaus hebben het uitgerekend en komen dan op een flinke besparing per maand uit voor de gemiddelde Amerikaan, andere bureaus geven aan dat de kosten hoger komen te liggen.

Hoe dan ook, dat de belastingen omhoog gaan is een gegeven, mochten de plannen van Sanders doorgevoerd worden.
Klopt, zowel onderwijs als gezondheidszorg zijn nu een grote kostenpost. Beide sectoren zijn harder omhoog gegaan dan de inflatie en dat klopt dus niet. Ik verwacht dat men ook gaat proberen om de kosten sowieso omlaag te brengen in deze sectoren. Sommige bedrijven (Valeant) hebben ook een zeer discutabel bedrijfsmodel.

Op Zerohedge stond een grafiek waarin duidelijk naar voren kwam dat mensen veel uit (moeten) geven aan gezondheidszorg http://www.zerohedge.com/(...)pent-most-money-2015 en de conclusie was dat daardoor het vrij besteedbaar inkomen hard omlaag gaat. What recovery?
pi_160960253
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 16:55 schreef OMG het volgende:
Heb eens onze salarissen door die calculator gemikt; als ik single zou zijn 4k minder onder Trump, 6k+ meer onder Bernie. Maar aangezien ik getrouwd ben, gecombineerd zo'n 8k minder onder Trump en 11k meer onder Bernie.

Aangezien Bernie's plan gratis healthcare is, zouden we er niet eens op achteruit gaan. Sterker nog, met m'n vrouw die nog op school zit zouden we er juist op vooruit gaan.
Klopt, de lasten die ziektekosten vormen mag je niet onderschatten. Obamacare werkt niet, zolang men niets doet aan de kosten van zorg. En daar wordt nogal wat mee gesjoemeld in mijn ogen. Overbehandeling, medicijnen lukraak in prijs verhogen, dubieuze kostenberekeningen, daar valt wel wat op te besparen.
pi_160960459
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 16:59 schreef drexciya het volgende:

[..]

Klopt, de lasten die ziektekosten vormen mag je niet onderschatten. Obamacare werkt niet, zolang men niets doet aan de kosten van zorg. En daar wordt nogal wat mee gesjoemeld in mijn ogen. Overbehandeling, medicijnen lukraak in prijs verhogen, dubieuze kostenberekeningen, daar valt wel wat op te besparen.
Klopt. Toen ik van baan wisselde zat ik een maand zonder zorgverzekering. Als via een COBRA m'n vorige verzekering door had willen laten lopen was ik een half maandsalaris kwijt geweest. En onder m'n huidige werkgever heb ik een betere, en stuk duurdere verzekering, dus als ik ooit weer eens van baan wissel wordt 't weer een tijdelijk dekking voor alleen het hoog nodige.

Medicijnen zijn ook belachelijk. Wel eens gehad dat we iets moesten ophalen, waar je dan bij het drive-thru raampje doodleuk "da's dan $250" te horen krijgt. Euh, nee, die persoon heeft kortingskaarten, verzekering, etc., het zou een stuk minder moeten zijn. Te achterlijk voor woorden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_160960514
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 17:13 schreef OMG het volgende:

[..]

Klopt. Toen ik van baan wisselde zat ik een maand zonder zorgverzekering. Als via een COBRA m'n vorige verzekering door had willen laten lopen was ik een half maandsalaris kwijt geweest. En onder m'n huidige werkgever heb ik een betere, en stuk duurdere verzekering, dus als ik ooit weer eens van baan wissel wordt 't weer een tijdelijk dekking voor alleen het hoog nodige.

Medicijnen zijn ook belachelijk. Wel eens gehad dat we iets moesten ophalen, waar je dan bij het drive-thru raampje doodleuk "da's dan $250" te horen krijgt. Euh, nee, die persoon heeft kortingskaarten, verzekering, etc., het zou een stuk minder moeten zijn. Te achterlijk voor woorden.
Dat laatste fenomeen is al in een ander topic langsgekomen, maar hier heeft de politiek in de VS in mijn ogen gefaald. Dat een bedrijf er mee wegkomt om een medicijn even 100+% in prijs op te voeren en dat het in Canada of Mexico veel goedkoper is, dat is absurd. Deze gang van zaken is één van de drijfveren van het anti-establishment sentiment van de kiezers. Waarom zou je de gevestigde orde vertrouwen, die dit zomaar toelaat?
pi_160961686
Een kleine voorbeschouwing op de Democratische caucusen van vandaag:
http://www.politico.com/s(...)pid=sf#ixzz440o4bYoP
pi_160962176
Bij de Republikeinen proberen Cruz en Kasich ondertussen de keuze van de bound delegates in SC te beïnvloeden, waarbij ze in een tweede stemronde Trump laten vallen ten faveure van Cruz of Kasich.
http://www.politico.com/s(...)pid=sf#ixzz440oRHGV6
  zaterdag 26 maart 2016 @ 19:15:03 #147
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160962647
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 17:13 schreef OMG het volgende:

[..]

Cuba is veel goedkoper....oh nee...dat is de vijand....een heel slecht land.... _O-
  zaterdag 26 maart 2016 @ 19:18:07 #148
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160962697
Ik heb Sanders interview met TYT eens goed bekeken maar de interviewer stuurde eigenlijk erop aan, dat als Sanders niet wint, WAAROM zou hij zich dan niet afscheiden en een eigen partij beginnen?..... best wel een interressante gedachte.....en waarom ook niet...
pi_160964037
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:18 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik heb Sanders interview met TYT eens goed bekeken maar de interviewer stuurde eigenlijk erop aan, dat als Sanders niet wint, WAAROM zou hij zich dan niet afscheiden en een eigen partij beginnen?..... best wel een interressante gedachte.....en waarom ook niet...
Afgezien van het feit dat dat nog niet zo makkelijk is, splits je daarmee feitelijk ook de 'linkerzijde' als je het redelijk succesvol weet te maken. Dat is natuurlijk ook één van de redenen dat Sanders het van 'binnenuit' probeert.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:53:09 #150
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_160964911
quote:
Als hij dat doet, betekent dat dan dat het vrijwel zeker is dat er een Republikeinse president komt?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:55:11 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160964963
quote:
Omdat dat compleet kansloos is? Ook linkse democraten zijn niet dom, die weten ook best wel dat een verkiezing niet alleen gewonnen kan worden door een enkele flank van een partij.

TYT's cheerleading ten spijt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:56:23 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160964991
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Als hij dat doet, betekent dat dan dat het vrijwel zeker is dat er een Republikeinse president komt?
Neuh. Daar is hij bij lange na niet populair genoeg voor. Een groot gedeelte van de mensen die nu op hem stemmen zijn Democraten die niet zomaar de partij zullen verlaten.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:59:53 #153
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160965087
En Bernie is ook zelf zo'n goedzak dat hij nooit zijn eigen partij op die manier zou opblazen voor de verkiezingen. Trump daarentegen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160965106
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neuh. Daar is hij bij lange na niet populair genoeg voor. Een groot gedeelte van de mensen die nu op hem stemmen zijn Democraten die niet zomaar de partij zullen verlaten.
Populairder dan Nader en die was toch één van de redenen dat Bush in 2000 won. Bovendien hoef je ook niet gigantisch veel stemmen weg te trekken. Vaak is 5 a 10% al voldoende.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:03:09 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160965169
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Populairder dan Nader en die was toch één van de redenen dat Bush in 2000 won. Bovendien hoef je ook niet gigantisch veel stemmen weg te trekken. Vaak is 5 a 10% al voldoende.
Ok, maar is er iets dat er op wijst dat Sanders dat in z'n eentje zou kunnen doen?
pi_160965283
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok, maar is er iets dat er op wijst dat Sanders dat in z'n eentje zou kunnen doen?
Zijn huidige campagne bijvoorbeeld. Genoeg third party kandidaten die dat lukt.

Maar wat mensen lijken te vergeten is dat een partij niet enkel een president is. Juist in de VS is het belangrijk om op alle niveaus invloed te hebben. Senaat en huis worden weer los gekozen. In Nederland is een partij oprichten op nationaal niveau een stuk makkelijker want je hebt feitelijk één verkiezing die je gelijk invloed in het parlement oplevert. In de VS heb je voor elk individueel lid van het congres een aparte campagne. En dan heb je nog de staten die heel veel meer autonomie hebben dan onze provincies ook weer met meerdere verkiezingen.
Even een derde partij oprichten is bijna onbegonnen werk.
pi_160965740
De resultaten voor de caucusen van vandaag komen en klein beetje binnen:
http://www.politico.com/2(...)p/president?cmpid=sf

Washington met 7% van de stemmen geteld op ongeveer 75/25 voor Sanders.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:57:35 #158
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_160966604
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:25 schreef Monolith het volgende:
De resultaten voor de caucusen van vandaag komen en klein beetje binnen:
http://www.politico.com/2(...)p/president?cmpid=sf

Washington met 7% van de stemmen geteld op ongeveer 75/25 voor Sanders.
75%? :D

*O*
pi_160966708
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:57 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

75%? :D

*O*
Iets minder nu met 12% maar nog steeds ongeveer 75/25. Alaska inmiddels ook 15% binnen en Sanders op 80%.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 22:20:41 #160
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160967341
Als Sanders de 3 staten wint met 75% vs 25%, dan loopt ie toch weer 70 delegates in deze avond. Daarmee wordt Wisconsin en vooral New York toch weer belangrijk voor Clinton om te tonen dat Sanders niet enorme momentum heeft gekregen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160967815
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:20 schreef Montov het volgende:
Als Sanders de 3 staten wint met 75% vs 25%, dan loopt ie toch weer 70 delegates in deze avond. Daarmee wordt Wisconsin en vooral New York toch weer belangrijk voor Clinton om te tonen dat Sanders niet enorme momentum heeft gekregen.
Vooral Washington tikt wel aardig aan. Nou was een redelijk verlies volgens mij wel ingecalculeerd door de Clintoncampagne, maar het lijkt me toch dat ze eerder iets van hooguit een 35/65 verdeling verwachtten daar.
Sowieso wel vreemd dat Clinton Washington redelijk leek te laten schieten. Zijn toch 101 delegates te verkrijgen.
pi_160967926
Heeft Washington niet veel Afro-Amerikanen? Of is dat D.C.? :@
pi_160967992
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:39 schreef fixatoman het volgende:
Heeft Washington niet veel Afro-Amerikanen? Of is dat D.C.? :@
Dat is DC inderdaad, Washington ligt in het noordwesten. ;)
Schijnt een redelijk 'liberal' bolwerk te zijn.
pi_160968019
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat blijkt ja haha. Ik dacht voor een splitseconde dat Sanders opeens alle minorities achter zich had gekregen.
pi_160968078
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:42 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Dat blijkt ja haha. Ik dacht voor een splitseconde dat Sanders opeens alle minorities achter zich had gekregen.
Het enige waar ik Washington van ken is dat deze drie 'fine young men from Seattle' er vandaan komen. :P

pi_160968104
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het enige waar ik Washington van ken is dat deze drie 'fine young men from Seattle' er vandaan komen. :P

Goede smaak *O*
  zaterdag 26 maart 2016 @ 22:50:33 #167
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160968265
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt. Washington is behoorlijk progressief in haar denken.
pi_160968559
Alaska gecalled voor Sanders. In Washington blijft het rond de 75/25 schommelen met inmiddels 25% geteld.
pi_160968745
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 22:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat en Twin Peaks. :P.
pi_160968772
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:10 schreef OMG het volgende:

[..]

Dat en Twin Peaks. :P.
En Nintendo en Microsoft hebben er hun hoofdkwartier, als we toch bezig zijn.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 23:27:35 #171
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160969102
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

En Nintendo en Microsoft hebben er hun hoofdkwartier, als we toch bezig zijn.
Ik ben er geweest en was niet onder de indruk. Alleen de oudere districten zoals Queen Anne vind ik interessant.
The Space Needle was gewoonweg ouderwets lelijk en de rest er omheen een verouderd zooitje van de world fair van 1962. (en echt precies gelaten zoals het in 1962 was. Zonde van je geld dus)
Amerika maakt een uitgebluste armoedige indruk op mij als geheel.
pi_160969124
Bernie is op weg naar een sweep. Wat een strijd :o
  zaterdag 26 maart 2016 @ 23:31:45 #173
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160969188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:28 schreef isax het volgende:
^O^
pi_160969206
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

^O^
Die Hilary moet balen.
pi_160969221
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:28 schreef isax het volgende:
Was ook wel verwacht hoor in dit soort liberale blanke Caucus staten, al lijkt met name Washington mij toch een iets grotere nederlaag te worden dan het team van Clinton gehoopt zal hebben.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 23:34:55 #176
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160969242
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:33 schreef isax het volgende:

[..]

Die Hilary moet balen.
Nee. Ze was zo arrogant om geen aandacht aan deze gebieden te geven.
pi_160969269
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee. Ze was zo arrogant om geen aandacht aan deze gebieden te geven.
Ik zou het niet direct arrogant willen noemen. Het is ook een kwestie van beperkte middelen en waar je die wilt inzetten. Sanders liet bijvoorbeeld staten als Arizona en Florida redelijk lopen.
pi_160969349
Washington inmiddels gecalled voor Sanders overigens.
  zondag 27 maart 2016 @ 00:08:45 #179
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_160969759
Hoewel 't natuurlijk allang een uitgemaakte zaak is voor Hillary was het zonder 't bestaan van de superdelegates feitelijk nog best een spannende voorverkiezing geweest ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 27 maart 2016 @ 00:10:54 #180
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_160969794
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:41 schreef Monolith het volgende:
Washington inmiddels gecalled voor Sanders overigens.
Alaska ook, maar maakt het nog iets uit?
  zondag 27 maart 2016 @ 00:11:54 #181
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_160969806
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoewel 't natuurlijk allang een uitgemaakte zaak is voor Hillary was het zonder 't bestaan van de superdelegates feitelijk nog best een spannende voorverkiezing geweest ...
Het is hopen dat er nog wat shit over Hillary neerdaalt. Dan veranderen de superdelegates misschien nog van mening.
pi_160969842
quote:
In welk opzicht? Het is niet alsof die allemaal braaf op Clinton zouden stemmen als de race qua pledged delegates spannender was.
  zondag 27 maart 2016 @ 00:20:34 #183
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_160969907
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

In welk opzicht? Het is niet alsof die allemaal braaf op Clinton zouden stemmen als de race qua pledged delegates spannender was.
Daarom was het toch ook spannender geweest als Superdelegates niet hadden bestaan? Of is er iets mis met mijn taalkundige skills?
pi_160969924
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:20 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Daarom was het toch ook spannender geweest als Superdelegates niet hadden bestaan? Of is er iets mis met mijn taalkundige skills?
Superdelegates bekrachtigen doorgaans gewoon de uitslag van de pledged delegates. Dus in die zin hebben ze weinig effect op de race.
pi_160969942
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 23:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou het niet direct arrogant willen noemen. Het is ook een kwestie van beperkte middelen en waar je die wilt inzetten. Sanders liet bijvoorbeeld staten als Arizona en Florida redelijk lopen.
Van de week een toffe paper doorgelezen die een model had gemaakt die maar liefst 90% van de variantie in de campagne-uitgaven per staat verklaarde. Zag je ook heel duidelijk in dat veel staten elke keer vrijwel nul aandacht krijgen. Ging overigens over de GE, niet over de primaries.
pi_160970167
Clinton :W
  zondag 27 maart 2016 @ 01:37:56 #188
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160970748
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:20 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee, er iets mis met jouw kennis van hoe het daar in de praktijk werkt. Als zelfs slechts 50,0...% van hen stemt voor de de kandidaat die de meeste PD's won dan wint de persoon die de meeste PD's won. In de praktijk stemmen verreweg de meeste SD voor de kandidaat die de meeste PD"s won, de kans dat je onder de 50% komt is nagenoeg uitgesloten tenzij een fascist gekozen zou zijn of iets dergelijks en de SD's hun verantwoordelijkheid nemen. Zie de PD's als een backupplan voor het ergste en meest ondenkbare geval.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 27 maart 2016 @ 01:43:03 #189
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160970784
Dat Sanders vanavond ruim zou winnen was toch verwacht? Goede peilingen, 3 op 3 caucusen, weinig minderheden. Ideale omstandigheden voor hem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160971112
quote:
Het is al 10.000 keer uitgelegd. De superdelegates zijn niet relevant en stemmen gewoon op degene die de meerderheid in de primaries haalt.
pi_160971119
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Als die met zulke marges blijft winnen zou die nog best wel de primary kunnen winnen. Maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.

Het zegt natuurlijk wel iets over hoe zwak Hillary als GE candidate zal zijn als ze in staten als Washington zo weinig enthousiasme kan genereren.
pi_160971139
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:10 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Alaska ook, maar maakt het nog iets uit?
Ja. Sanders moet de aankommende primaries met gemiddeld 60% winnen om de nominatie binnen te slepen. Als hij dus op avonden zoals deze 75% kan halen geeft dat toch enige hoop dat het zou kunnen lukken.
  zondag 27 maart 2016 @ 03:34:15 #193
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_160971169
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:28 schreef Nintex het volgende:
Geweldige parodie van Comedy Central _O-

Sanders is ok maar die Trump immitatie is geweldig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 27 maart 2016 @ 09:54:47 #194
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160972560
88% geteld in Hawaii: Sanders 70.6%, Clinton 29.2%
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 27 maart 2016 @ 09:57:54 #195
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160972581
Hoe lang duurt het nog voordat Hillary officieel de kandidaat is?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 27 maart 2016 @ 09:58:56 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160972589
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 09:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoe lang duurt het nog voordat Hillary officieel de kandidaat is?
Sanders heeft gezegd dat hij tot het einde in de race zal blijven. Oftewel: totdat alle delegeerden van alle staten bekend zijn, volgens mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160972905
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 00:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
22 gedelegeerden ingelopen van zijn achterstand van honderden. Dit past prima in de plannen van Clinton die ook geen moeite heeft gedaan voor deze staten.
pi_160972924
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

22 gedelegeerden ingelopen van zijn achterstand van honderden. Dit past prima in de plannen van Clinton die ook geen moeite heeft gedaan voor deze staten.
Die delegate counts kloppen natuurlijk niet. Washington heeft er 101 te vergeven. Al met al loopt Sanders er gisteren ongeveer 70 in.
pi_160973123
pi_160973632
Bernie nu 15 Staten gewonnen tegenover 20 door Hillary
pi_160973639
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die delegate counts kloppen natuurlijk niet. Washington heeft er 101 te vergeven. Al met al loopt Sanders er gisteren ongeveer 70 in.
Aha, dat zal wel een opsteker zijn voor hem.
pi_160974150
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 03:25 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Als die met zulke marges blijft winnen zou die nog best wel de primary kunnen winnen. Maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.

Het zegt natuurlijk wel iets over hoe zwak Hillary als GE candidate zal zijn als ze in staten als Washington zo weinig enthousiasme kan genereren.
Je bent in de war met D.C. denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2016 12:19:07 ]
pi_160974271
Het wordt dus een strijd tussen Trump en Bernie?
pi_160974388
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:26 schreef Odaiba het volgende:
Het wordt dus een strijd tussen Trump en Bernie?
Nope, gewoon zoals al maanden verwacht tussen Trump en Hillary.
pi_160974449
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:18 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je bent in de war met D.C. denk ik.
In de war met D.C.?
pi_160974471
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:34 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

In de war met D.C.?
De staat Washington is toch van beperkt belang in de GE.
pi_160974487
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nope, gewoon zoals al maanden verwacht tussen Trump en Hillary.
Nee we weten helemaal nog niet zeker wat het wordt. 80% kans dat het Hillary Trump gaat worden.

Maar er is zeker een kans dat Trump niet 50%+1 gaat halen EN er is ook een kleine kans dat Bernie kan blijven winnen met gemiddeld 60%.
pi_160974543
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar ik vind het gewoon vrij apart dat je als de presumptive nominee zo hard onderuit kan gaan als Hillary.
  zondag 27 maart 2016 @ 12:40:11 #209
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_160974550
quote:

[..]

In de war met D.C.?
Deze verkiezing was in de staat Washington.

Jij denkt waarschijnlijk aan de plaats Washington, het den haag van de VS, welke ligt in de staat district of Colombia (Dc).
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_160974557
quote:

[..]

In de war met D.C.?
Het is nou niet bepaald alsof knalblauwe staten als Washington onder druk komen te staan in de GE. Het gaat eerder om de prestaties in swing states.
pi_160974560
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nogal inderdaad, die wint de democratische kandidaat toch wel.
pi_160974575
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:36 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Nee we weten helemaal nog niet zeker wat het wordt. 80% kans dat het Hillary Trump gaat worden.

Maar er is zeker een kans dat Trump niet 50%+1 gaat halen EN er is ook een kleine kans dat Bernie kan blijven winnen met gemiddeld 60%.
Klopt, er kunnen og bizarre dingen gebeuren maar de kans dat het word zoals ik aangaf is toch zeker 95-99%.
pi_160974716
quote:
12s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:39 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar ik vind het gewoon vrij apart dat je als de presumptive nominee zo hard onderuit kan gaan als Hillary.
Het is niet zo gek dat de linksere kandidaat wint in zeer ruime staat in een Democratische Caucus. De VS is natuurlijk een vrij divers land met staten die onderling enorm verschillen. Elke kandidaat die uiteindelijk de nominatie kreeg en een beetje tegenstand had verkoop verloor wel staten met een ruime marge.
In een sterk Democratische staat met 7 miljoen inwoners zijn de 200k mensen ook nog maar een beperkt deel van het (Democratische) electoraat natuurlijk.
pi_160974879
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is niet zo gek dat de linksere kandidaat wint in zeer ruime staat in een Democratische Caucus. De VS is natuurlijk een vrij divers land met staten die onderling enorm verschillen. Elke kandidaat die uiteindelijk de nominatie kreeg en een beetje tegenstand had verkoop verloor wel staten met een ruime marge.
In een sterk Democratische staat met 7 miljoen inwoners zijn de 200k mensen ook nog maar een beperkt deel van het (Democratische) electoraat natuurlijk.
Letterlijk hetzelfde kan gezegd worden over alle zuidelijke staten waar Hillary won. Het is niet zo gek dat een rechste kandidaat die staten won. Toevallig zaten al die staten aan het begin van de primary waardoor ze een ruime voorsprong kreeg.

Sterker nog, die staten zijn irrelevanter dan een Washington omdat ze toch rood gaan in november.
pi_160974904
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogal inderdaad, die wint de democratische kandidaat toch wel.
En dat Hillary Texas en Missisipi wint is wel relevant?

Echt grappig hoe mensen in dit topic feiten zo kunnen draaien dat het gunstig is voor hun kandidaat.:)
pi_160974973
Iemand trouwens nog iets over conspiracies of voter fraud gehoord nu Bernie wel heeft gewonnen?
pi_160975183
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:56 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Letterlijk hetzelfde kan gezegd worden over alle zuidelijke staten waar Hillary won. Het is niet zo gek dat een rechste kandidaat die staten won. Toevallig zaten al die staten aan het begin van de primary waardoor ze een ruime voorsprong kreeg.

Sterker nog, die staten zijn irrelevanter dan een Washington omdat ze toch rood gaan in november.
Florida, Virginia en Ohio zijn toch de drie grootste swing states qua delegates.
Verder gaat mijn opmerking over de lage opkomst omdat het een Caucus is natuurlijk niet op voor de primary states. In een eerdere post heb ik al eens het onderscheid primary versus caucus qua delegates berekend en daar zie je dat de marge voor Clinton nog ruimer is in primaries, maar dat Sanders in in caucuses voor gisteren zelfs meer delegates had behaald en nu helemaal natuurlijk.
pi_160975887
Alaska
Sanders: 81,6% - 13 del.
Clinton: 18,4% - 3

Washington
Sanders: 72,7% - 25
Clinton: 27,1% - 9

Hawaii
Sanders: 70,6% - 17
Clinton: 29,2% - 8

ondertussen, over het grote nieuws van dit weekend:

bryancrabtree twitterde op zondag 27-03-2016 om 05:34:41 A source 'deep inside' the @tedcruz campaign says Cruz, may in fact have had affairs. Some say Heidi Cruz pushes for all-male campaign staff reageer retweet
nog een mainstream journalist. Dit zal nog wel even doorgaan
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zondag 27 maart 2016 @ 13:45:43 #219
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160975935
"Some say Heidi Cruz pushes for all-male campaign staff"

:')
Ja, plak een pleister op kankergezwel.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160976035
Overigens, delegates van de 3 staten gaat nog fluctueren. Zie net dat er weer wat verschoven is ^^^
pi_160976235
Nog een analyse van de WSJ over de strijd om de suburbs:
http://www.wsj.com/articl(...)ber-1459071006?=e2fb
pi_160976401
Ik kwam dit artikel van 24 maart tegen, met wat "voorspellingen" voor de komende weken.Wat in de eerste twee alinea's staat is tot nu toe uitgekomen, een sweep voor Bernie. Ben benieuwd naar het tweede stuk wat ik dikgedrukt heb gemaakt.

https://www.rawstory.com/(...).VvSJODmMGdg.twitter

quote:
Mark my words: We’re going to face a very ugly few weeks on social media. The nastiness will begin this weekend and last through April 26, when five states will hold primaries with a big delegate haul in the balance.

Here’s why: We have five states coming up in which Bernie Sanders will probably do very, very well. It’s not inconceivable that he could sweep them all. But even a sweep won’t change the structure of the race in any way. Three of the five (Hawaii, Wyoming and Alaska) are states with relatively few delegates. The Democratic contests are all proportional, so Hillary Clinton will get a share of delegates even if she gets shut out.

Political reporters know that all five of these contests, combined, will account for fewer delegates (286) than will New York alone on April 19 (291). Clinton is up by 48 points in the latest poll of New York, and by 33 points in 538’s weighted polling average. Things may change, but it’s looking like a blowout at this point.

Then, one week after New York goes, 462 delegates will be awarded in five mid-Atlantic states. Clinton is the favorite in four of them, and one, Rhode Island (which has a tiny delegate count), is essentially a toss-up.

So we have 286 delegates that will be awarded in prime Sanders territory between this Saturday and April 9, followed by a 10-day pause, and then 753 more delegates will be awarded in a two-week period in what’s looking, at this point, like solid Clinton country.

This stretch of primaries is going to set off a war-of-words between Sanders supporters – and liberal media outlets that back the Vermont Senator — and more neutral political reporters, especially data-based journalists who keep an eye on the delegate count and the calendar. That’s because there’s going to be a natural disconnect between what appears to be a lot of momentum on Sanders’ side, and the way the mainstream media will characterize the race.

Serious reporters know that the next five contests will shave some delegates off of Clinton’s healthy lead – she’s currently up by 303 pledged delegates according to Real Clear Politics‘ count – which still leaves her well ahead as the fight for the nomination moves to friendlier ground for the Clinton campaign.

Journalists with knowledge of the calendar won’t report that Sanders is turning the race on its head. They won’t report that it’s a whole new ballgame, or that a win in Alaska predicts a victory in Maryland. They won’t report that Sanders is surging.

A lot of Sanders supporters will want them to cover these victories in sweeping terms, and write that the momentum has shifted, but they won’t. They won’t report these things because they aren’t true, or at least because there will be no reason to expect them to prove true at the time (one never knows what might happen in the future). If Sanders had swept five early contests and gained a lead in the delegate count, it might have caused primary voters in later states who leaned toward Clinton to re-evaluate their choice. But we’re more than halfway through the campaign, opinions are becoming set and when the candidates get to New York, Clinton will still be up by at least a couple of hundred pledged delegates.

A lot of Sanders supporters have been primed by progressive media outlets that support the candidate – and various Facebook memes – to see these things through the prism of a conspiracy by the “establishment” media to keep Sanders down. So while the reporting will be factual and responsible — and based on the delegate math – we can expect our social media feeds to fill up with a million pissed off posts complaining that Sanders’ big win in Wyoming (18 delegates) wasn’t front-page news, or demanding to know why the media refuse to report the obvious fact that these next five contests are game-changers that will surely propel Sanders to a glorious victory over Hitlery Killton.

And a legion of pro-Sanders writers at The Huffington Post and Salon and US UNCUT will stoke their fury by telling them what they want to hear. They will confidently write that Sanders’ win in the Washington Caucuses makes him the clear front-runner in the race for the nomination. They will accuse the mainstream media of covering up what they’ll see as an obvious reality.

So hang on, the next month of the Democratic primaries are going to be a bumpy ride. The only way this scenario doesn’t come to pass is if Clinton out-performs expectations over the next few weeks.
  zondag 27 maart 2016 @ 14:13:03 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_160976463
.@tedcruz delegate count vs #CruzSexScandal

- Delegates 427
- Mistresses 12 (and counting)
Mijn reisverslagen
  zondag 27 maart 2016 @ 14:24:50 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_160976742
Cruz
Denk ik :P
Mijn reisverslagen
pi_160976806
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 14:10 schreef Sapstengel het volgende:
Ik kwam dit artikel van 24 maart tegen, met wat "voorspellingen" voor de komende weken.Wat in de eerste twee alinea's staat is tot nu toe uitgekomen, een sweep voor Bernie. Ben benieuwd naar het tweede stuk wat ik dikgedrukt heb gemaakt.

https://www.rawstory.com/(...).VvSJODmMGdg.twitter

[..]

De hoeveelheid peilingen is er nog niet gigantisch, maar in New York, Pennsylvania en Maryland staat Clinton vooralsnog ruim voor met zo'n 20-30 procentpunt en daar valt het gros van de delegates in die twee weken te behalen. Wil Sanders nog serieus een gooi doen naar de nominatie, dan zal hij daar toch eigenlijk minimaal zo'n 55-60% van de stemmen moeten behalen.
  zondag 27 maart 2016 @ 14:32:31 #226
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160976895
Als ik goed tel zijn er nog 1747 delegates te verdelen bij de Democraten waarvan Sanders 988 moet binnenharken om Clinton te verslaan. Dat is 56.6% van de resterende delegates.

Kijkend naar de 538 targets en daarbij een dikke 6% bij optellen bij staten met meer dan 80 delegates, moet Sanders de volgende stempercentages halen:

Wisconsin: 62%
New York: 57%
Maryland: 50%
Pennsylvania: 57%
Indiana: 59%
California: 56%
New Jersey: 55%

De 538 targets zijn niet heel accuraat gebleken (onderschat Clinton in het zuiden, onderschat Sanders in het westen), maar het gaat om een algemeen gemiddeld beeld. Sanders zou op bovenstaande percentages iets kunnen inleveren als hij de volgende stempercentages verbetert in staten met tussen de 35 en 65 delegates:

Connecticut: 57%
Kentucky: 57%
Oregon: 67%
Puerto Rico: 56%

Kentucky is onduidelijk, maar de overige 3 staten kan Sanders wel weer richting de 75%. Maar Wisconsin en New York (en Pennsylvania), waar Clinton nog goed in de peilingen staat, zullen al veel duidelijkheid geven.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160976930
quote:
9s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:57 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

En dat Hillary Texas en Missisipi wint is wel relevant?

Echt grappig hoe mensen in dit topic feiten zo kunnen draaien dat het gunstig is voor hun kandidaat.:)
Jij begint over
quote:
En dat klopt dus niet, die staten wint ze voor de GE toch wel. Ze zullen daar echt de voorkeur hebben voor Hillary boven Trump.
ik heb overigens geen kandidaat, het is alleen bepaald niet realistisch om te verwachten dat Sanders nog echt een kans maakt. Zowel in de primaries als wanneer het op de GE aan zou mogen komen.
pi_160977190
Nog wel een aardige longread waarin een wat ongebruikelijke running mate keuze voor Clinton wordt betoogd, Al Franken:
http://www.politico.com/m(...)nt-al-franken-213756
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 15:25:20 #229
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_160977848
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 14:50 schreef Monolith het volgende:
Nog wel een aardige longread waarin een wat ongebruikelijke running mate keuze voor Clinton wordt betoogd, Al Franken:
http://www.politico.com/m(...)nt-al-franken-213756
Haha, dat zou wat worden op FOX: Bill O'Reilly heeft echt een pesthekel aan Franken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 27 maart 2016 @ 17:01:52 #230
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160979672
quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2016 14:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij begint over

[..]

En dat klopt dus niet, die staten wint ze voor de GE toch wel. Ze zullen daar echt de voorkeur hebben voor Hillary boven Trump.
ik heb overigens geen kandidaat, het is alleen bepaald niet realistisch om te verwachten dat Sanders nog echt een kans maakt. Zowel in de primaries als wanneer het op de GE aan zou mogen komen.
Ja arm America.
Hillary Clinton President.
Nou maak je (arme) kinderen maar weer paraat voor de volgende oorlog.....
  zondag 27 maart 2016 @ 17:09:19 #231
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160979826
Trump over buitenlandse zaken in gesprek met de NYT:
http://www.nytimes.com/20(...)ref=todayspaper&_r=0

Hij is het liefst een isolationist, maar zijn Midden-Oosten strategie is "take the oil".

Opmerkelijk ook is zijn kritiek op Reagan's handelsvderdragen. Dat hadden ze bij de GOP toch meer moeten benadrukken denk ik...
Géén kloon van tvlxd!
pi_160980539
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:09 schreef Montov het volgende:
Trump over buitenlandse zaken in gesprek met de NYT:
http://www.nytimes.com/20(...)ref=todayspaper&_r=0

Hij is het liefst een isolationist, maar zijn Midden-Oosten strategie is "take the oil".

Opmerkelijk ook is zijn kritiek op Reagan's handelsvderdragen. Dat hadden ze bij de GOP toch meer moeten benadrukken denk ik...
Ik lees vooral bevestiging voor de eerdere hypothese dat Trump internationale betrekkingen en handel ziet als een zero sum game vergelijkbaar met vastgoeddealtjes.
Uiteindelijk kost een dergelijke houding vooral veel geld.
pi_160980686
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja arm America.
Hillary Clinton President.
Nou maak je (arme) kinderen maar weer paraat voor de volgende oorlog.....
Het zou die kinderen goed doen als er eens oorlog komt. Al dat gejank over male privilege, safe spaces en andere onzin is gewoon keiharde first world problematiek. Als er een oorlog komt dan weten ze weer wat de belangrijke zaken in het leven zijn.
  zondag 27 maart 2016 @ 17:46:19 #234
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_160980789
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2016 14:13 schreef SeLang het volgende:
.@tedcruz delegate count vs #CruzSexScandal

- Delegates 427
- Mistresses 12 (and counting)
_O-

Zelfbedacht?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 27 maart 2016 @ 17:51:42 #235
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160980913
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:41 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Het zou die kinderen goed doen als er eens oorlog komt. Al dat gejank over male privilege, safe spaces en andere onzin is gewoon keiharde first world problematiek. Als er een oorlog komt dan weten ze weer wat de belangrijke zaken in het leven zijn.
uuuhhh.... -O-
  zondag 27 maart 2016 @ 18:00:25 #236
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160981092
Voordat ik het vergeet:

Iedereen een vrolijk Pasen, geniet ervan :)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_160981308
Californië heeft inmiddels besloten het minimumloon te gaan verhogen naar 15 dollar:
http://www.politico.com/s(...)california-15-221260
  zondag 27 maart 2016 @ 18:16:23 #238
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160981390
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:11 schreef Monolith het volgende:
Californië heeft inmiddels besloten het minimumloon te gaan verhogen naar 15 dollar:
http://www.politico.com/s(...)california-15-221260
^O^
pi_160982097
Nog wel een aardige editorial over de chaos binnen de Republikeinse partij:
https://www.washingtonpos(...)7fcce95e0_story.html
pi_160982633
The fix heeft ook nog een stukje over het primary versus Caucus verschil bij de Democraten:
https://www.washingtonpos(...)es-in-whiter-states/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')