Als een mod de TT kan veranderenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:25 schreef skysherrif het volgende:
Vorige kan dan weg.
Vond mijn titel wel leuker
Ze downplayen de verwachtingen. Dat zeiden ze ook voor Nevada, Massachussets en Michigan. Alleen in het laatste geval bleken ze gelijk te hebbenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:32 schreef Nintex het volgende:
Het gaat even over de Democraten nu. Volgens CNN gelooft Team Hillary na Michigan de Polls niet meer zo. Ze maken zich erg zorgen over de resultaten in Ohio.
Het gaat in ieder geval interessant worden aan beide zijden vandaag. FiveThirtyEight bediscussieert de mogelijke uitkomsten en de effecten op de rest van de race:quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:35 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ze downplayen de verwachtingen. Dat zeiden ze ook voor Nevada, Massachussets en Michigan. Alleen in het laatste geval bleken ze gelijk te hebben
Volgens mij heb ik al regelmatig uitgelegd hoe FiveThirtyEight forecasts geïnterpreteerd moeten worden. In de polls only is het overigens 72% voor Kasich. FiveThirtyEight weegt peilingen, corrigeert voor structurele bias bij pollsters, kijkt naar de breedte van het betrouwbaarheidsinterval, enzovoort.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:42 schreef Federer-fan het volgende:
Net lees ik op CNN dat "based on the most recent polls, a Tru,mp victory appears to be a toss-up in Ohio [...]" maar op FiveThirtyEight staat dat de kans dat Kasich wint 87% is. Hoe is dat met elkaar te rijmen?
CNN ziet 2 peilingen met Tie, en maakt conclusies denk ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:42 schreef Federer-fan het volgende:
Net lees ik op CNN dat "based on the most recent polls, a Tru,mp victory appears to be a toss-up in Ohio [...]" maar op FiveThirtyEight staat dat de kans dat Kasich wint 87% is. Hoe is dat met elkaar te rijmen?
Oké, dank je wel.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik al regelmatig uitgelegd hoe FiveThirtyEight forecasts geïnterpreteerd moeten worden. In de polls only is het overigens 72% voor Kasich. FiveThirtyEight weegt peilingen, corrigeert voor structurele bias bij pollsters, kijkt naar de breedte van het betrouwbaarheidsinterval, enzovoort.
De gemiddelde journalist kijkt gewoon blind naar de getalletjes doorgaans.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:55 schreef Monolith het volgende:
Ik heb het idee dat veel mensen soms denken dat dit VBLONZ is in plaats van POL.
Als Trump Florida en Ohio wint, is hij zo goed als zeker van de nominatie zag ik. Maar kun je dat zo zeggen? En kan hij een verlies in Ohio compenseren met winst in andere staten waar vandaag wordt gestemd (naast Florida)?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:01 schreef Nintex het volgende:
Nog 2 uur voor de eerste echte resultaten. Nu Wolf op CNN met exit polls.
Volgens mij staat hij n de andere staten allemaal voor. En gister won hij trouwens ook 9 delegates, even de naam van die staat kwijt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als Trump Florida en Ohio wint, is hij zo goed als zeker van de nominatie zag ik. Maar kun je dat zo zeggen? En kan hij een verlies in Ohio compenseren met winst in andere staten waar vandaag wordt gestemd (naast Florida)?
Northern Mariana Islandsquote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij staat hij n de andere staten allemaal voor. En gister won hij trouwens ook 9 delegates, even de naam van die staat kwijt.
En ja dat kan je eigenlijk wel zo zeggen
Oké. Ze zeiden net op CNN volgens mij dat als Kasich Ohio wint, Trump geen delegatesmeerderheid kan krijgen tot Cleveland. Snapt iemand dat?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij staat hij n de andere staten allemaal voor. En gister won hij trouwens ook 9 delegates, even de naam van die staat kwijt.
En ja dat kan je eigenlijk wel zo zeggen
twitter:DavidShuster twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 21:53:16Shock Illinois exit poll: Hispanics voting 65-35 @BernieSanders over @hillaryclinton. If that holds, Clinton will lose IL. #DemPrimary reageer retweet
Kan wel, zeker als Illinois en Missouri net de goede kant opvalt met die Winner Takes Most voorverkiezing. En dan heb je nog een paar weken vol met delegates. Maar Ohio is een grote prijs en wellicht krijgt Trump het lastiger in een 1-op-1 gevecht met Cruz.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké. Ze zeiden net op CNN volgens mij dat als Kasich Ohio wint, Trump geen delegatesmeerderheid kan krijgen tot Cleveland. Snapt iemand dat?
Zie bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké. Ze zeiden net op CNN volgens mij dat als Kasich Ohio wint, Trump geen delegatesmeerderheid kan krijgen tot Cleveland. Snapt iemand dat?
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:12 schreef Nintex het volgende:
En het beginttwitter:DavidShuster twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 21:53:16Shock Illinois exit poll: Hispanics voting 65-35 @BernieSanders over @hillaryclinton. If that holds, Clinton will lose IL. #DemPrimary reageer retweet
quote:Here’s how the night should unfold: We’ll start getting exit poll data from all five states voting today — Florida, Illinois, Missouri, North Carolina and Ohio — at 5 p.m. EDT. Then we’ll spend 2.5 hours both discussing what that data looks like and telling you to mostly ignore it.
Lijkt me fake, is voor de deadlinequote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:12 schreef Nintex het volgende:
En het beginttwitter:DavidShuster twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 21:53:16Shock Illinois exit poll: Hispanics voting 65-35 @BernieSanders over @hillaryclinton. If that holds, Clinton will lose IL. #DemPrimary reageer retweet
quote:Divisions in the Republican Party have captured much of the attention this primary season, but the Democrats are far from united.
According to the NBC News Exit Poll of those who have voted thus far, half or fewer of Democratic primary voters today say they would be satisfied with the outcome if their favored candidate doesn't end up as the eventual nominee.
Taking a look first at Hillary Clinton's voters across the five states voting today, about half say they would be satisfied if Bernie Sanders were the eventual nominee, while about as many would be dissatisfied.
For their part, Sanders' voters are similarly divided about the prospect of a Clinton nomination. About half of Sanders' voters today say they would be dissatisfied with Hillary Clinton as the nominee.
MSNBC:quote:CNN exit poll: 57% of Ohio conservatives feel betrayed by GOP
ABC News:twitter:SteveKornacki twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 22:19:25Early exits - Dems/raceNCWhite 66%Black 29FL White 49%Black 27OHWhite 76%Black 19ILWhite 62%Black 27MOWhite 73%Black 19 reageer retweet
twitter:TerryMoran twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 22:19:30Exit polls in states voting today show that two-thirds of Republican voters favor a temporary ban on Muslims entering the U.S. reageer retweet
Zelfde voor Trump.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:43 schreef Refragmental het volgende:
Het is toch altijd wel apart dat wanneer er zaken niet goed geregeld zijn of fout gaan bij polling stations, dit vrijwel altijd ten koste gaan van Sanders.
https://www.reddit.com/r/SandersForPresident/comments/4ajqhz/this_is_not_good_i_dont_see_anyone_talking_about/
Zo zijn er bij een aantal polling stations niet genoeg paper ballots, vreemd genoeg polling stations bij universiteiten waar Sanders het goed doet.
Dat terwijl men verdomd goed weet hoeveel mensen er kunnen komen opdagen.
Nu komen er dus mensen, kunnen niet stemmen omdat de ballots op zijn, en gaan dan maar weg.
Dit soort onderhandse sluwe trucjes zijn wel vaker voorgekomen de afgelopen weken, en altijd ten nadele van Sanders.
Democratische partij m'n reet.
Alleen zie ik dit soort zaken nooit gebeuren bij bijvoorbeeld een Hillary.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:50 schreef Monolith het volgende:
Het is vooral logisch dat de fanatieke achterban van die kandidaten nogal paranoia is en het hardst klaagt over vermeende benadeling. Aantallen Twitterberichten lijken me nou niet direct goede voorspellers van de mate waarin een kandidaat benadeeld zou worden door vermeende misstanden.
Valt wel mee. Ik denk dar bijvoorbeeld een bejaarde iets minder snel online gaat klagen. De achterban van Sanders is vele malen actiever online. Verder zijn die anekdotes niet zo veelzeggend. Als ik bij het referendum naar de stembus ga zonder stempas of legitimatie dan mag ik ook niet stemmen. Als ik daar een boos berichtje over online gooi betekent dat ook niet dat er sprake is van fraude of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Alleen zie ik dit soort zaken nooit gebeuren bij bijvoorbeeld een Hillary.
En ik lees daar dagelijks op hun forums.
Als dit niet gericht zou zijn dan zouden daar ook dit soort geluiden te horen moeten zijn van benadeelde stemmers. Maar dat soort berichten heb ik tot op vandaag nog niet gezien.
Logisch, want is een GOP exit pollquote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:55 schreef Nintex het volgende:
Weer meer republikeinen op de been dan democraten.
[ afbeelding ]
Maar geven ze dan niet gewoon de verkiezingen aan de democraten?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:03 schreef Monolith het volgende:
Bij FiveThirtyEight bespreken ze nog het recente bericht dat er serieus wordt overwogen om een third party kandidatuur op te zetten vanuit conservatieve hoek.
Uit de exit polls zou ook blijken daar grofweg 30-50% in de verschillende staten serieus zou overwegen om op een dergelijke kandidaat te stemmen als Trump de Republikeinse kandidatuur wint.
Ze vinden Hillary denk ik niet veel erger dan Trump.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Maar geven ze dan niet gewoon de verkiezingen aan de democraten?
Uiteraard.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee hoeven ze niet op de 'duivel' Clinton te stemmenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:08 schreef JimmyDean het volgende:
Ik zou op de Libertarische Partij stemmen, mocht Trump de nominatie winnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een little rubio fan
Ja, dat lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
In welk opzicht?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook.
En is het effect hetzelfde als can een brokered convention, of is dat een domme vraag?
Dat ligt eraan, als er geen meerderheid is voor een kandidaat (stel ze gooien een miljard van de Koch Brothers stuk op Rubio, Kasich of Cruz in een aantal belangrijke staten en winnen die met een kleine marge) dan mogen de republikeinen via de senaat en het Huis van afgevaardigden alsnog een president / vice president kiezen. En krijg je bijv. toch nog Paul Ryan of Mitt Romney.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Via de senaat? Op de conventie bedoel je? De verkozen gedelegeerden mogen dan uiteindelijk stemmen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:13 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als er geen meerderheid is voor een kandidaat (stel ze gooien een miljard van de Koch Brothers stuk op Rubio, Kasich of Cruz in een aantal belangrijke staten en winnen die met een kleine marge) dan mogen de republikeinen via de senaat alsnog een president kiezen. En krijg je bijv. toch nog Paul Ryan of Mitt Romney.
Huis van afgevaardigden, senaat kiest vice-president danquote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:13 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als er geen meerderheid is voor een kandidaat (stel ze gooien een miljard van de Koch Brothers stuk op Rubio, Kasich of Cruz in een aantal belangrijke staten en winnen die met een kleine marge) dan mogen de republikeinen via de senaat alsnog een president kiezen. En krijg je bijv. toch nog Paul Ryan of Mitt Romney.
http://thinkprogress.org/(...)d-position-by-trump/quote:“I didn’t see a path for [John] Kasich, who I like, or for [Marco] Rubio, who I like. As far as [Ted] Cruz is concerned, I don’t think he’s gonna be able to draw independents and Democrats unless has has some kind of miraculous change… Is there another scenario that I would have preferred? Yes. But that scenario isn’t available.” Pressed to clarify, Carson said he meant he’d prefer to have backed one of the other candidates.
Carson then said that Trump had promised him a role in his administration, “certainly in an advisory capacity.” Asked by NewsMax’s Steve Malzberg whether this meant a cabinet position, Carson declined to “reveal any details about it right now, because all of this is still very liquid.”
Federal law expressly prohibits candidates from directly or indirectly promising “the appointment of any person to any public or private position or employment, for the purpose of procuring support in his candidacy.” The penalty for violations could include fines or a year in jail — two years if the violation was willful.
Department of Education, lag er al dik bovenop.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:16 schreef speknek het volgende:
[..]
http://thinkprogress.org/(...)d-position-by-trump/
Duss... Carson en Trump de gevangenis in? Je verzint het nauwelijks. Carson de held die de GOP zocht.
Dat het in beide gevallen betekent dat het Trump niet wordt en ook geen andere Republikeinse kandidaat maar Clinton of Sanders.quote:
Tenzij er bewijs is dat Carson zijn steun alleen maar geeft vanwege die belofte van Trump, is er wettelijk gezien natuurlijk niks aan de hand.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:16 schreef speknek het volgende:
[..]
http://thinkprogress.org/(...)d-position-by-trump/
Duss... Carson en Trump de gevangenis in? Je verzint het nauwelijks. Carson de held die de GOP zocht.
Narsingh weer hoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:30 schreef skysherrif het volgende:
Nou, nu kan de tv op cnn, wat een anticlimax
quote:Chuck Todd @chucktodd
Late decider watch: Cruz won them in NC, MO and IL. Kasich won them in OH and Trump won them in FL.
Gewoon even googlen naar een live stream van CNN of ABC News o.i.d.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:55 schreef VacaLoca het volgende:
Oké waar is het vnv het beste te volgen? Wil de meest recente tussenstanden en er bij zijn voor speeches. Is CNN op tv nu de Amerikaanse versie?
CNN is wel goed te volgen jaquote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:55 schreef VacaLoca het volgende:
Oké waar is het vnv het beste te volgen? Wil de meest recente tussenstanden en er bij zijn voor speeches. Is CNN op tv nu de Amerikaanse versie?
Politico.com voor tussenstanden, incl county kaarten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:55 schreef VacaLoca het volgende:
Nee, de Panhandle heeft een andere timezone. Uur later krijgen we exit-poll. Uitslagen van de rest van Florida worden geteld nuquote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
Florida sluit over 1 minuut, toch? Krijgen we zo een exit-poll?
Half uurtje eerste projections volgens Wolf. Straks early voting numbers van Florida.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:59 schreef Elfletterig het volgende:
Florida sluit over 1 minuut, toch? Krijgen we zo een exit-poll?
Leukquote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:58 schreef Nintex het volgende:
Bij the Guardian hebben ze altijd die leuke geanimeerde figuurtjes van de kandidaten die de staten inkleuren
http://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2016/mar/15/florida-illinois-missouri-north-carolina-ohio-live-results-primary-caucuses
Projections voor Ohio en North Carolina dan. Panhandle kan er nog 1 uur worden gestemdquote:Op woensdag 16 maart 2016 00:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Half uurtje eerste projections volgens Wolf. Straks early voting numbers van Florida.
Nee joh, die zijn leuk.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Leuk, dat is juist ontzettend irritant.
Boemtwitter:ShepNewsTeam twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 23:40:34EXIT POLL: Trump killing it among seniors in Florida, the state that has the most in the nation https://t.co/Tqg8iBfs4y reageer retweet
De forecasts voor Florida leken me een redelijk uitgemaakte zaak.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:04 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij kunnen we er gerust van uitgaan dat Rubio het aflegt tegen Trump in Florida. Kortom: einde race...
65% tegen 32% inmiddels.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:06 schreef zarGon het volgende:
Florida Dems (na <1%)
Hillary: 50%
Bernie: 41%
Uiteraard. Maar volgens mij was jij degene die zei dat we niet blind moesten varen op polls, toch?quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
De forecasts voor Florida leken me een redelijk uitgemaakte zaak.
Lijkt me sterk dat ik dat gezegd heb, maar mensen hebben nog wel eens moeite met nuance.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar volgens mij was jij degene die zei dat we niet blind moesten varen op polls, toch?
Zoals ik hier al vaak betoogd heb wordt een vooralsnog eenmalige outlier hier gebruikt om de gehele forecasting af te serveren, terwijl die grotendeels behoorlijk accuraat was.quote:Soms pakt de werkelijkheid anders uit dan de polls voorspellen. Zie Sanders in Michigan. Ik hield rekening met de mogelijkheid dat de polls er enorm naast zaten of dat Rubio de laatste dagen nog zou inlopen. Maar dat lijkt dus duidelijk niet het geval.
Het verschil tussen Rubio en Kasich lijkt ook wel dat Kasich in zijn thuisstaat in elk geval de strijd met Trump kan aangaan (het verschil tussen hem en Trump zal niet heel groot zijn), terwijl Rubio waarschijnlijk Trump mijlenver voor hem ziet eindigen.
http://www.theguardian.co(...)lts-primary-caucusesquote:Op woensdag 16 maart 2016 00:13 schreef Coelho het volgende:
Is er nog ergens een site waar je eea live kunt volgen? Die NY times link eerder gegeven lijkt achter te lopen. Republikeinse uitslag voor Florida nog steeds <1% geteld, terwijl er net sprake was van 5%.
Ja en dit zijn early votes.absentee votes die al geteld zijn, neem ik aanquote:Op woensdag 16 maart 2016 00:17 schreef Coelho het volgende:
[..]
Enorm gewaardeerd!
Gaat trouwens snel, dat tellen. Allemaal stemmachines?
Landslide vs. Rubio in zijn eigen staat.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie Trump alleen maar stijgen. Nog even en hij haalt de 50 procent....
Ja in de Panhandle nog een klein uur, stukje west noorden van Florida. Daarom geven ze nog geen exit poll/projections, terwijl het duidelijk is wie er gaat winnenquote:Op woensdag 16 maart 2016 00:20 schreef JimmyDean het volgende:
Kan er nog gestemd worden in Florida?
Ja stronghold van Clinton en misschien dat Rubio een county kan winnenquote:Op woensdag 16 maart 2016 00:22 schreef JimmyDean het volgende:
Zuid Florida is nog helemaal niet binnen.
Miami - Ft. Lauerdalequote:Op woensdag 16 maart 2016 00:23 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ja stronghold van Clinton en misschien dat Rubio een county kan winnen
Ja dat is niet vreemd, dat is gewoon een stukje Alabama.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
In het noorden van Florida zijn er zelfs een paar county's waar Cruz in de tussenstand voor ligt op Rubio.
Ja, het noorden van Florida lijkt erg op de rest van het zuiden. Logisch dat Cruz daar beter doet dan Rubio. Hoe zuidelijker je gaat, hoe beter Rubio het gaat doenquote:Op woensdag 16 maart 2016 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
In het noorden van Florida zijn er zelfs een paar county's waar Cruz in de tussenstand voor ligt op Rubio.
Mag jij stemmen of niet?quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:27 schreef L3gend het volgende:
Ook in mijn county heeft Clinton dik gewonnen met de early vote
Is het al onderzocht waarom ie het slecht doet bij minorities?quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:35 schreef L3gend het volgende:
Sanders doet het erg slecht met Latinos in Florida, lijkt hetzelfde te zijn met AA in het zuiden
Ground gamequote:Op woensdag 16 maart 2016 00:39 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is het al onderzocht waarom ie het slecht doet bij minorities?
Waarschijnlijk omdat 'ie blank is.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:39 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Minorities zijn conservatiever, Clinton is erg populair met minorities, Sanders komt uit een van de blankste staat, economic issues interesseren minorities niet echt, slap op buitenlandse zaken (vooral mensen, incl mijzelf, die gevlucht zijn voor socialisme en communisme)quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:39 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
44% heeft Trump gestemd.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:41 schreef Gambetta het volgende:
Volgens CNN exitpoll hebben de Democraten die in Ohio Republikeins stemden 54% Kasich gestemd, daar kan ie wel eens het verschil maken. Zijn 7% van het electoraat, volgens exitpoll.
Relatief ljkt me?quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:43 schreef Nintex het volgende:
Trump scoort beter bij 'The blacks' dan Sanders doet
Nou ja Sanders doet het beter in de open primaries. Dus das niet verwonderlijk.quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:49 schreef L3gend het volgende:
TYT die klagen dat primary in Florida closed zijn
Trump loopt verder uit in North Carolina.quote:North Carolina with 10% reporting:
41.0% Trump
33.6% Cruz
12.3% Kasich
10.5% Rubio
jaquote:Op woensdag 16 maart 2016 00:57 schreef skysherrif het volgende:
Kan iemand me vertellen of Florida in de afgelopen GE naar obama ging?
Ja 50-49quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:57 schreef skysherrif het volgende:
Kan iemand me vertellen of Florida in de afgelopen GE naar obama ging?
Kan nog wel zeker welquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:05 schreef zarGon het volgende:
Het lijkt erop dat ze Trump in ieder geval in Ohia hebben weten te stoppen. Zou het 'm nu niet meer lukken om die 1237 te halen?
Ligt aan Missouri en Illinois. Als ie die met een ruime voorsprong wint pakt hij alsnog bijna alle delegates in die staten. Vooralsnog lijkt Cruz hem echter in beide staten goed partij te geven.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:05 schreef zarGon het volgende:
Het lijkt erop dat ze Trump in ieder geval in Ohia hebben weten te stoppen. Zou het 'm nu niet meer lukken om die 1237 te halen?
Lastig, maar is nog mogelijk. Maar hij komst opzijn minst uiteindelijk wel dichtbij die 1237quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:05 schreef zarGon het volgende:
Dat is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:08 schreef Coelho het volgende:
Als Rubio stopt, dan komen zijn delegates toch weer beschikbaar? Ik zie ook niet in waarom Cruz en Kasich doorgaan, die gaan het toch ook niet worden?
Conventionquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:08 schreef Coelho het volgende:
Als Rubio stopt, dan komen zijn delegates toch weer beschikbaar? Ik zie ook niet in waarom Cruz en Kasich doorgaan, die gaan het toch ook niet worden?
Cruz gelooft er nog in, en Kasich gaat voor brokered convetionquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:08 schreef Coelho het volgende:
Het hoogst haalbare voor hem is VP-kandidaat worden. De enige die hem (mogelijk) zou overwegen, is Kasich.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:01 schreef JimmyDean het volgende:
Vraag me af wat Rubio gaat doen nu, contested convention gaat 'm ook niet worden.
Als Kasich in alle komende staten 100% van de delegates scoort heeft hij er nog niet genoeg voor een meerderheid..quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:08 schreef Nintex het volgende:
Kasich kan niet winnen. Hij zat op het board of directors van Lehman Brothers toen het omviel.
Hij wint zijn eigen staat, omdat hij daar populair is en een ground game heeft, maar voor de rest scoort hij niet meer dan 10% max 20% in de meeste staten.
Trump zou hem graag hebben, maar dat gaat Rubio niet doen natuurlijk.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het hoogst haalbare voor hem is VP-kandidaat worden. De enige die hem (mogelijk) zou overwegen, is Kasich.
quote:
Dus zij hopen echt ondanks dat ze dik achter lopen in draagvlak dat de partijbobo's voor hen kiezen? Ik probeer het systeem te doorgronden...quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:10 schreef L3gend het volgende:
[..]
Cruz gelooft er nog in, en Kasich gaat voor brokered convetion
http://mashable.com/2016/(...)ention/#fbj6jPq0cgqQquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
[..]
Dus zij hopen echt ondanks dat ze dik achter lopen in draagvlak dat de partijbobo's voor hen kiezen? Ik probeer het systeem te doorgronden...
Kasich denkt dat, of die doet het puur om Trump te trollenquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
[..]
Dus zij hopen echt ondanks dat ze dik achter lopen in draagvlak dat de partijbobo's voor hen kiezen? Ik probeer het systeem te doorgronden...
Ill. en Missouri. zijn geen pure WTA, vooral WTA op districtniveau. Zelfde als South Carolina ongeveer.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:12 schreef zarGon het volgende:
Alleen NC is proportional, de overige 4 (Florida, Ohio, Illionois en Missouri) zijn WTA.
Florida -> 99 -> Trump
Ohio -> 66 -> Kasich
Illionois -> 69
Missouri -> 52
Mocht Trump alles behalve Ohio winnen, dan heeft 220 delegates dankzij de WTA-staten. Hij komt dan uit op 689 delegates (en moet er dan nog 548 winnen).
NC = 72 delegates, waar hij de meerderheid zou moeten winnen (procentueel gezien). Dt zijn er 36 erbij, minimaal. Komt hij uit op 512 te gaan...
Bij CNN was de exitpoll voor Sanders.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:15 schreef zarGon het volgende:
Missouri van Trump en Clinton. Volgens eerste cijfers.
Zeggen niets, hangt er vanaf waar die stemmen vandaan komenquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:15 schreef zarGon het volgende:
Missouri van Trump en Clinton. Volgens eerste cijfers.
Aldus FiveThirtyEight.quote:The Democratic side is just as close, although with good early news for Sanders. He leads Clinton by 4 points in the Missouri exit poll, and by 3 points in Illinois.
Nu wel.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:18 schreef skysherrif het volgende:
W
[..]
Trumpbash
Establishment bash toch?!?!
Ja hij begon net al over zijn campagne in de verleden tijdquote:
Alle Trump memes aside, misschien wel ja.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:22 schreef JimmyDean het volgende:
Beste kandidaat die er bij zat, jammer dat de mensen dat niet hebben ingezien.
Bekijk de Tweet van @DPRK_News: https://twitter.com/DPRK_News/status/709896339295850497?s=09quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:23 schreef Droopie het volgende:
Supreme Leader Kim Jong-Un declares national day of celebration, as astounding Donald Trump victory brings United States closer to its doom.
😂😂
Een aap die wetten kiest op basis van bananen zou nog een betere kandidaat zijn dan Trump en Cruz.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:22 schreef JimmyDean het volgende:
Beste kandidaat die er bij zat, jammer dat de mensen dat niet hebben ingezien.
Kan je niet maken, dit is racismequote:Op woensdag 16 maart 2016 01:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Een aap die wetten kiest op basis van bananen zou nog een betere kandidaat zijn dan Trump en Cruz.
Ja maar een state of the union met Trump is ook leuk: "The state of the union is great, fucking great, it is the best. And the state will be greater"quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Een aap die wetten kiest op basis van bananen zou nog een betere kandidaat zijn dan Trump en Cruz.
Kasich en Cruz aanmoedigen om genoeg delegates te pakken voor een brokered convetionquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:25 schreef Naqin het volgende:
De vraag is wat het establishment gaat doen.. Trump of Cruz, waar ze een hekel aan hebben, of toch Kasich, die eigenlijk geen kans meer maakt?
and this nation will grow..grow upon the border of Mexico..where a huugge wall is build by our best mexicansquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:25 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ja maar een state of the union met Trump is ook leuk: "The state of the union is great, fucking great, it is the best. And the state will be greater"
quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:27 schreef skysherrif het volgende:
Zo klein applausje gemaakt voor Rubio.
Ga je missen kleine marc.
Kasich is er nu nog bij voor de show.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:27 schreef Nintex het volgende:
Can't Stump the Trump
Wie zal het volgende target worden?
Kun je 50% van je achterban passeren door voor een andere kandidaat dan Trump te gaan? Als je dat gaat bagatelliseren, dan doe je hetzelfde als het establishment in Nederland mbt Wilders. M.I. stemmen mensen niet voor niks op Trump. Deels uit onvrede, deels omdat ze het idee hebben dat de zittende macht het ook niet kan en hij een ander geluid laat horen. Dat dat geluid (met veel parallellen aan Wilders) af en toe behoorlijk ontspoort, neemt niet weg dat je het gevoel van deze stemmers zeker niet moet negeren. Dat is misschien nog wel een grotere fout dan het openlijk steunen (en sturen) van de persoon die dit geluid laat horen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:25 schreef Naqin het volgende:
De vraag is wat het establishment gaat doen.. Trump of Cruz, waar ze een hekel aan hebben, of toch Kasich, die eigenlijk geen kans meer maakt?
Dan geven ze de verkiezingen weg aan Clinton.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Kun je 50% van je achterban passeren door voor een andere kandidaat dan Trump te gaan? Als je dat gaat bagatelliseren, dan doe je hetzelfde als het establishment in Nederland mbt Wilders. M.I. stemmen mensen niet voor niks op Trump. Deels uit onvrede, deels omdat ze het idee hebben dat de zittende macht het ook niet kan en hij een ander geluid laat horen. Dat dat geluid (met veel parallellen aan Wilders) af en toe behoorlijk ontspoort, neemt niet weg dat je het gevoel van deze stemmers zeker niet moet negeren. Dat is misschien nog wel een grotere fout dan het openlijk steunen (en sturen) van de persoon die dit geluid laat horen.
Trump haalt alleen geen 50% van de stemmen, hij scoort vooralsnog gemiddeld ~35%. Een meerderheid van de achterban kiest dus voor een andere kandidaat.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Kun je 50% van je achterban passeren door voor een andere kandidaat dan Trump te gaan? Als je dat gaat bagatelliseren, dan doe je hetzelfde als het establishment in Nederland mbt Wilders. M.I. stemmen mensen niet voor niks op Trump. Deels uit onvrede, deels omdat ze het idee hebben dat de zittende macht het ook niet kan en hij een ander geluid laat horen. Dat dat geluid (met veel parallellen aan Wilders) af en toe behoorlijk ontspoort, neemt niet weg dat je het gevoel van deze stemmers zeker niet moet negeren. Dat is misschien nog wel een grotere fout dan het openlijk steunen (en sturen) van de persoon die dit geluid laat horen.
Peilingen en exit polls teveel gecorrigeerd na Michigan?quote:Beware Tonight’s Exit Polls?
Just as the pre-election polls were off in Michigan’s Democratic primary, it’s possible today’s exit polls could be just as far off the mark in Ohio. The exits showed Clinton leading Sanders 53 percent to 47 percent in Ohio, but right now Clinton appears on track for a much bigger victory, dooming Sanders’s comeback hopes. With most early votes reported, Clinton leads Sanders 68 percent to 31 percent. Either Sanders has a huge vote surge in his back pocket, or the exit polls here are way off.
Is de keuze tussen zittend establishment en een nog grotere draaikont dan Wouter Bos, met bovendien een dubieuze mailhistorie vs. een grote roeptoeter, opruier met wellicht ook racistische trekken dan zo'n uitgemaakte zaak? Het is letterlijk 2x niks. Jammer dat Bloomberg niet meedoet, die leek me nog redelijk normaal.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:30 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dan geven ze de verkiezingen weg aan Clinton.
Ze kunnen het argument gebruiken dat de meerderheid van de Republikeinen Trump niet wil. Het probleem is een alternatief.. Cruz kan de general niet winnen, Kasich heeft veel te weinig stemmen. Romney zou zwaar ongeloofwaardig zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als ooit een 3rd party een kans had is het nu.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:34 schreef Coelho het volgende:
[..]
Is de keuze tussen zittend establishment en een nog grotere draaikont dan Wouter Bos, met bovendien een dubieuze mailhistorie vs. een grote roeptoeter, opruier met wellicht ook racistische trekken dan zo'n uitgemaakte zaak? Het is letterlijk 2x niks. Jammer dat Bloomberg niet meedoet, die leek me nog redelijk normaal.
Er was bij Michigan een poll meegenomen die er compleet naast zat. Waardoor 538 bij voorbeeld Clinton te hoog in had geschat. Die is nu niet meegenomen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:33 schreef L3gend het volgende:
[..]
Peilingen en exit polls teveel gecorrigeerd na Michigan?
35% tot nu toe, maar met al die gestopte kandidaten wordt zijn aandeel natuurlijk langzaam aan groter. Hij scoort overduidelijk beter dan Cruz en Kasich, Die verhouding lijkt me eerder 60/30/10.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:32 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Trump haalt alleen geen 50% van de stemmen, hij scoort vooralsnog gemiddeld ~35%. Een meerderheid van de achterban kiest dus voor een andere kandidaat.
Niet echt, als Sanders won misschien wel.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:36 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Als ooit een 3rd party een kans had is het nu.
Clinton is wel ontzettend impopulair bij jongeren en bij independents.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:37 schreef L3gend het volgende:
[..]
Niet echt, als Sanders won misschien wel.
Weinig dingen die daarop wijzen, in een 1v1 met Cruz of Kasich haalt Trump geen 60% hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:36 schreef Coelho het volgende:
[..]
35% tot nu toe, maar met al die gestopte kandidaten wordt zijn aandeel natuurlijk langzaam aan groter. Hij scoort overduidelijk beter dan Cruz en Kasich, Die verhouding lijkt me eerder 60/30/10.
Er is niet echt een gat voor het midden, Clinton dekt dat af. Daarom haakte Bloomberg af. Er is misschien wat ruimte aan de linkervleugel, maar de green halen hooguit 1-2%quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:38 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Clinton is wel ontzettend impopulair bij jongeren en bij independents.
Alle peilingen gaven Clinton minstens 10% voorsprong in Michigan en meeste ong 20%quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
Er was bij Michigan een poll meegenomen die er compleet naast zat. Waardoor 538 bij voorbeeld Clinton te hoog in had geschat. Die is nu niet meegenomen.
Al die mensen die daar zoeel geld hebben gedonneerd BTFOquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:45 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dan is Sanders wel klaar, op Reddit hebben ze ook allemaal de hoop opgegeven.
Nou als Reddit het zegtquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:45 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dan is Sanders wel klaar, op Reddit hebben ze ook allemaal de hoop opgegeven.
meeste van die cijfers zijn van early vote, wat sowieso voor Clinton zou zijn. aan het eind zou het verschil wel teruglopenquote:Op woensdag 16 maart 2016 01:48 schreef JimmyDean het volgende:
Wow, groot verschil bij de democraten in Ohio.
CNN called Ohio nu ook voor Clinton.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:53 schreef L3gend het volgende:
[..]
meeste van die cijfers zijn van early vote, wat sowieso voor Clinton zou zijn. aan het eind zou het verschil wel teruglopen
In Nederland zou het handiger zijn als alle kleine partijen er gewoon mee stoppen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een boodschap van de Republikeinse Partij. Dat zouden we in Nederland ook eens moeten doen voor de VVD.
Dat zou een ramp voor het land zijn!quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:02 schreef Tweek het volgende:
[..]
In Nederland zou het handiger zijn als alle kleine partijen er gewoon mee stoppen.
Het ergste vind ik dat Hillary nepprogressief is. Ik heb misschien zelfs nog liever Trump of Cruz als president, in ieder geval motiveert dat mensen om de volgende keer wel progressief te stemmen, met zo'n nep-progressieveling blijft een deel van de mensen die eigenlijk liever progressief beleid willen toch maar op Hillary stemmen.quote:
Achja Clinton lijkt ook min of meer voor een derde termijn Obama te runnenquote:Op woensdag 16 maart 2016 02:05 schreef L3gend het volgende:
Clinton![]()
Ook al heb ik liever Obama gehad
Daarom heb ik ook vandaag op haar gestemdquote:Op woensdag 16 maart 2016 02:06 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Achja Clinton lijkt ook min of meer voor een derde termijn Obama te runnen
Ik ookquote:Op woensdag 16 maart 2016 02:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Damn.
Ook ik ben naar Hillary's speech aan het kijken/luisteren, als je haar ziet dan weet je het zeker: Hillary heeft het gevoel dat ze klaar is met de strijd om genomineerd te worden. Helaas is dat gevoel terecht, het lijkt gespeeld te zijn.![]()
Ik hoop dat Sanders als independent kandidaat meedoet aan de verkiezingen.
Sanders heeft al gezegd dat hij Clinton zou steunen, mocht zij het winnenquote:Op woensdag 16 maart 2016 02:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Damn.
Ook ik ben naar Hillary's speech aan het kijken/luisteren, als je haar ziet dan weet je het zeker: Hillary heeft het gevoel dat ze klaar is met de strijd om genomineerd te worden. Helaas is dat gevoel terecht, het lijkt gespeeld te zijn.![]()
Ik hoop dat Sanders als independent kandidaat meedoet aan de verkiezingen.
In tegenstelling tot zijn supporters lijkt Sanders wel te begrijpen dat progressief Amerika niet gebaat is bij een Republikeinse regeringquote:Op woensdag 16 maart 2016 02:08 schreef L3gend het volgende:
[..]
Sanders heeft al gezegd dat hij Clinton zou steunen, mocht zij het winnen
Die ramp is al geweest, de kleinere partijen zijn door de verschillen in de eerste en tweede kamer te belangrijk geworden. Als je kijkt naar wat Rutte wilde voor de VVD en wat het nu is, dan is dat een groot verschil. SGP, CU, PVDD, 50+ hebben allemaal niets te zoeken in de politiek.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou een ramp voor het land zijn!
Ik nodig je uit om daar in een andere draad over verder te discussiëren, daar doe ik dan graag aan mee, ook als jij zelf zo'n draad zou opstarten. Het is een te belangrijk onderwerp om dat hier offtopic te bespreken.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:09 schreef Tweek het volgende:
[..]
Die ramp is al geweest, de kleinere partijen zijn door de verschillen in de eerste en tweede kamer te belangrijk geworden. Als je kijkt naar wat Rutte wilde voor de VVD en wat het nu is, dan is dat een groot verschil. SGP, CU, PVDD, 50+ hebben allemaal niets te zoeken in de politiek.
Maar goed, ik stemde VVD, afgelopen keren D66 en momenteel is er geen partij waar ik het mee eens ben.
projection worden gebaseerd op exit polls en key precincts. Tot nu toe zijn de early vote geteld en kleine conservatieve counties geteld. Clinton strongholds zijn op de early vote na nog niet geteldquote:Op woensdag 16 maart 2016 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vage shit in Ohio.
7,5 procent geteld, 30 procentpunt lead en toch zou Hillary daar al hebben gewonnen? Ik ben benieuwd wat er mis is gegaan. Probleempjes met updaten?
Daarom zou ik op dit moment partij van de dieren stemmenquote:Op woensdag 16 maart 2016 02:09 schreef Tweek het volgende:
[..]
Die ramp is al geweest, de kleinere partijen zijn door de verschillen in de eerste en tweede kamer te belangrijk geworden. Als je kijkt naar wat Rutte wilde voor de VVD en wat het nu is, dan is dat een groot verschil. SGP, CU, PVDD, 50+ hebben allemaal niets te zoeken in de politiek.
Maar goed, ik stemde VVD, afgelopen keren D66 en momenteel is er geen partij waar ik het mee eens ben.
Ik heb zelden zulke onzin gelezen, om meerdere redenen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:09 schreef Gambetta het volgende:
[..]
In tegenstelling tot zijn supporters lijkt Sanders wel te begrijpen dat progressief Amerika niet gebaat is bij een Republikeinse regering
Volgend jaar met de verkiezingen ben ik van de partij in de topics.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om daar in een andere draad over verder te discussiëren, daar doe ik dan graag aan mee, ook als jij zelf zo'n draad zou opstarten. Het is een te belangrijk onderwerp om dat hier offtopic te bespreken.
Verstandig. Het is een van de twee partijen (de PvdD en de SP) op welke ik de laatste jaren stem.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daarom zou ik op dit moment partij van de dieren stemmen
Dan zie ik je daar.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:12 schreef Tweek het volgende:
[..]
Volgend jaar met de verkiezingen ben ik van de partij in de topics.
Nederlandse systeem is nu volledig kut, er worden coalities gevormd door partijen waar de kiezers tegen zijn en mensen hebben niet gestemd op het beleid van een kabinet.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:09 schreef Tweek het volgende:
[..]
Trouwens heel andere vraag, je weet dat de man in de handtekening zich uitsprak tegen de protestorsquote:
hoeveel procent van de votes in?quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:15 schreef VacaLoca het volgende:
Trump nog maar 7.2% achter Kasich in Ohio, was 13%.. Zou wat zijn als CNN verkeerd gecalled heeft
Kasich strongholds zijn nauwelijks geteld. Tot nu toe zijn conservatieve counties geteld nuquote:Op woensdag 16 maart 2016 02:15 schreef VacaLoca het volgende:
Trump nog maar 7.2% achter Kasich in Ohio, was 13%.. Zou wat zijn als CNN verkeerd gecalled heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wisten jullie dat de Clinton's 1 miljard USD hebben gekregen van bedrijven voor de politieke campagnes. Die bedrijven verwachten natuurlijk helemaal niets terug voor al dat geld. Het is niet zo dat een in hun voordeel gewijzigde fiscale wetgeving hen meer oplevert dan dat en zo.1 miljard, welke bron heb je dat vandaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wisten jullie dat de Clinton's 1 miljard USD hebben gekregen van bedrijven voor de politieke campagnes. Die bedrijven verwachten natuurlijk helemaal niets terug voor al dat geld. Het is niet zo dat een in hun voordeel gewijzigde fiscale wetgeving hen meer oplevert dan dat en zo.http://www.thepoliticalin(...)ody-count-increases/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Clinton![]()
House of Cards, Frank Underwoodquote:Op woensdag 16 maart 2016 02:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
http://www.thepoliticalin(...)ody-count-increases/
Clinton
Nou ja de manier van stemmen, de verschillende regels per staat, gerrymandering etc. Vind ik allemaal geen pre. Maar een hogere kiesdrempel in Nederland zou niet erg zijn. Peilingen geven aan dat we een kabinet van 5 partijen krijgen en daar kan je niets mee.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:14 schreef L3gend het volgende:
[..]
Nederlandse systeem is nu volledig kut, er worden coalities gevormd door partijen waar de kiezers tegen zijn en mensen hebben niet gestemd op het beleid van een kabinet.
Wat je ook over het amerikaanse systeem kan zeggen. Het systeem geeft meer duidelijkheid. In de primaries mogen de leden bepalen welke vleugel van de partij ze willen en in GE kiezen ze voor hun blok
Hij maakte laatst ook de blunder te stellen dat als sex pijnlijk zou zijn voor een dier dat het dier dan zou zijn uitgestorven, helaas voor allerlei dieren (waaronder onze huiskat) is dat niet waar. Om nog maar te zwijgen over mannetjesdieren die de penis verliezen na sex (ja, dat komt voor -slik-).quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Trouwens heel andere vraag, je weet dat de man in de handtekening zich uitsprak tegen de protestors
Ik hoorde het net op de TYT, ze gaven ook een bron maar het is live dus ik kan het nu niet direct terugkijken. 3 miljard in totaal waarvan 2 voor de Clinton Foundation.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:18 schreef L3gend het volgende:
[..]
1 miljard, welke bron heb je dat vandaan?
Goeden! Nog even een afl kijken voor het slapen gaan.quote:
En daar had hij ook gewoon gelijk in, je protesteert tegen de persoon, niet de mensen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Trouwens heel andere vraag, je weet dat de man in de handtekening zich uitsprak tegen de protestors
Ken jij de amerikaanse verkiezingen nu zo goed dat je die gebieden uit je hoofd kent, of heb je er een site bijstaan die dat weet. Of kijk je vooral naar rural/urban en black/white areas?quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:26 schreef L3gend het volgende:
Als ik naar de resultaten kijk en waar ze vandaan komen, dan denk ik dat Missouri naar Clinton gaat en dat Sanders misschien Illinois pakt
Het is vooral rural/urban, St Louis en Kansas City zullen naar Clinton gaan.quote:Op woensdag 16 maart 2016 02:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ken jij de amerikaanse verkiezingen nu zo goed dat je die gebieden uit je hoofd kent, of heb je er een site bijstaan die dat weet. Of kijk je vooral naar rural/urban en black/white areas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |