abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160888297
Pro Europees wil ik mij wel noemen, alleen de manier waarop of ik het daarmee met alles eens ben weet ik toch zo nog niet?
Die munt b.v is er eentje van, en waarom niks meer in of uitvoeren declareren dus, in uit voer btw waarom niet meer?
Bij auto s is het toch nog of niet?
pi_160888473
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De regering is democratisch gekozen en spreekt dus namens 'het' Oekraïense volk. De huidige president is in 2014 met een overtuigende meerderheid gekozen en is van meet af aan pro-Europees geweest. Uitgesproken anti-Europese partijen zijn bovendien niet ruim vertegenwoordigd in het Oekraïense parlement.
Een democratie is echter geen dictatuur van de meerderheid, je zal voor dit soort kwesties rekening moeten houden met minderheden. Ik ben een voorstander van samenwerking, alleen is het voor mij zeer de vraag of dat dit AV daar het juiste middel voor is. Ik vind het ook de omgekeerde volgorde, laat O eerst maar eens tal van zaken veranderen. Concreet voorbeeld: eerst meer dierenwelzijn, dan pas export naar EU-landen van kippenvlees, niet andersom.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160888534
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:49 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Daarom noem ik het een discussie en geen debat, al kun je over die woordkeus discussiëren. Of debatteren. Overigens vond ik vooral de hoogleraar inhoudelijk tegenvallen. Hij had weinig inhoudelijke argumenten als het ging om het verdrag. Zijn redenering kwam (kort door de bocht) vooral neer op 'Oekraïne valt binnen de Russische invloedssfeer, laten we Poetin vooral niet tegen de schenen schoppen.'
Ik wilde alleen benadrukken dat er geen back-and-forth of uitwisseling van ideeën was. Richard Sakwa benaderde het verdrag ook alleen als slavist, hij is volgens mij nauwelijks op de inhoud van het verdrag ingegaan, hij had het vooral over de historische en culturele context waarin het verdrag tot stand is gekomen. En voor de mensen die het gesprek niet gezien hebben en die dat interessant lijkt; geloof me, dat was het niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als de voorstanders niet eens in staat zijn om met overtuigende argumenten te komen om voor het verdrag te stemmen dan wordt het wel heel erg verleidelijk om conservatief nee te stemmen. Daarom hadden ze gewoon een serieus maatschappelijk debat moeten organiseren, ik stem namelijk liever op basis van correcte en propagandavrije inhoud dan op basis van een gutfeeling. Sorry, ik ga niet een document van 300 bladzijden lezen (dit document is toch openbaar in tegenstelling tot de TTIP?) en ik heb tot nu toe van de tegenstanders een veel betere onderbouwing gehoord dan van de voorstanders.
Die 300 pagina's zijn in overgrote meerderheid tabellen, het politieke deel is veel behapbaarder en er zijn samenvattingen genoeg. Als je de moeite niet wilt nemen om jezelf te informeren over het onderwerp van het referendum bestaat er altijd de mogelijkheid je te onthouden van stemming of blanco te stemmen. Dat zou conservatiever zijn dan intuïtief 'ja' of 'nee' aan te kruisen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_160888571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik wilde alleen benadrukken dat er geen back-and-forth of uitwisseling van ideeën was. Richard Sakwa benaderde het verdrag ook alleen als slavist, hij is volgens mij nauwelijks op de inhoud van ingegaan, hij had het vooral over de historische en culturele context waarin het verdrag tot stand is gekomen. En voor de mensen die het gesprek niet gezien hebben en die dat interessant lijkt; geloof me, dat was het niet.
Op zich was het wel interessant maar het ging veel te weinig de diepte in, dat is sowieso een structureel probleem bij Buitenhof, ze zouden beter enkel die twee gasten uitnodigen en een uur lang over dat ene onderwerp spreken in plaats van de huidige formule met 10 minuutjes voor 1 gesprek. Dat media-itempje kan je eventueel nog wel tussendoor doen maar dat hoeft niet. Het was ook niet echt handig dat Ascher wel mocht inbreken bij dat gesprek terwijl andersom hij niet aan het woord kwam op het moment dat Ascher de eerste ronde deed.
#NoDAPL
pi_160888587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Die 300 pagina's zijn in overgrote meerderheid tabellen, het politieke deel is veel behapbaarder en er zijn samenvattingen genoeg. Als je de moeite niet wilt nemen om jezelf te informeren over het onderwerp van het referendum bestaat er altijd de mogelijkheid je te onthouden van stemming of blanco te stemmen. Dat zou conservatiever zijn dan intuïtief 'ja' of 'nee' aan te kruisen.
Link naar de Engelstalige versie?
Los hiervan, de plofkippen alleen al zijn voor mij een voldoende goede reden om tegen te stemmen, er is al genoeg dierenleed zonder aanvullende plofkippen uit O waar de kippen nog slechter worden behandeld dan hier. Ik ben ook niet zo naïef dat ik denk dat die corrupte wel eventjes verdwijnt omdat er wat afspraakjes worden gemaakt, zoliets zit nogal hardnekkig in een cultuur.
#NoDAPL
pi_160888613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Los hiervan, de plofkippen alleen al zijn voor mij een voldoende goede reden om tegen te stemmen, er is al genoeg dierenleed zonder aanvullende plofkippen uit O waar de kippen nog slechter worden behandeld dan hier.
Die plofkippen verdwijnen er niet door als het verdrag alsnog niet doorgaat. Geen kip minder in de bioindustrie.
pi_160888631
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die plofkippen verdwijnen er niet door als het verdrag alsnog niet doorgaat. Geen kip minder in de bioindustrie.
Jawel, dat plofkippenvlees uit O, van kippen die nog meer mishandeld worden dan hier, wordt nu enkel uit O geïmporteerd omdat de EU op de feiten vooruitloopt en nu al dit toestaat omdat het verwacht dat het AV goedgekeurd gaat worden.
Dat is slechts een van de vele problemen. Wat wil je aan die corruptie doen? Geloven dat ze wel braaf de nieuwe regels volgen omdat het is afgesproken?
Mijn stelling: eerst bewijzen dat je het waard bent, daarna gaan we verder spreken. Ondertussen kunnen we per geval bekijken of dat de handel mogelijk is, afhankelijk van de condities waaronder het product tot stand is gekomen. Verder wel een hand uitreiken naar hen en hen laten weten dat we zeker bereid zijn om in de toekomst intensiever samen te werken als ze zich op bepaalde vlakken voldoende aanpassen.
#NoDAPL
pi_160888677
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Los hiervan, de plofkippen alleen al zijn voor mij een voldoende goede reden om tegen te stemmen, er is al genoeg dierenleed zonder aanvullende plofkippen uit O waar de kippen nog slechter worden behandeld dan hier. Ik ben ook niet zo naïef dat ik denk dat die corrupte wel eventjes verdwijnt omdat er wat afspraakjes worden gemaakt, zoliets zit nogal hardnekkig in een cultuur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160888980
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jawel, dat plofkippenvlees uit O, van kippen die nog meer mishandeld worden dan hier, wordt nu enkel uit O geïmporteerd omdat de EU op de feiten vooruitloopt en nu al dit toestaat omdat het verwacht dat het AV goedgekeurd gaat worden.
En zonder afzet naar de EU produceert met in Oekraïne geen plofkippen meer? Je mist weer het alternatief wat in beeld komt bij de Nee-stem. Die lost dit probleem niet op, het verplaatst het enkel naar een plek waar nog veel minder aandacht is voor leefomstandigheden en voedselveiligheid.

quote:
Dat is slechts een van de vele problemen. Wat wil je aan die corruptie doen? Geloven dat ze wel braaf de nieuwe regels volgen omdat het is afgesproken?
Niemand denkt dat dit in 1 keer goed gaat.
quote:
Mijn stelling: eerst bewijzen dat je het waard bent, daarna gaan we verder spreken. Ondertussen kunnen we per geval bekijken of dat de handel mogelijk is, afhankelijk van de condities waaronder het product tot stand is gekomen. Verder wel een hand uitreiken naar hen en hen laten weten dat we zeker bereid zijn om in de toekomst intensiever samen te werken als ze zich op bepaalde vlakken voldoende aanpassen.
Je wilt ze dus eerst keihard in het gezicht slaan en daarna eens rustig na gaan denken over het alternatief. Je bent vergeten dat dit een proces is wat al sinds pakweg 2010 loopt? Men is dit hele cirkeltje al tien keer rond geweest...
pi_160889035
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:03 schreef 99.999 het volgende:

Je wilt ze dus eerst keihard in het gezicht slaan en daarna eens rustig na gaan denken over het alternatief. Je bent vergeten dat dit een proces is wat al sinds pakweg 2010 loopt? Men is dit hele cirkeltje al tien keer rond geweest...
Dan begrijp ik niet dat je aangeeft dat het niet in 1 X zou kunnen gaan?
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:08:54 #261
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160889086
quote:

Inderdaad, maar dat kunnen de Nee-stemmers niet snappen. Die kruipen bij de eerste tegenslag direct onder het bed, dan gaat die corrupte boze buitenwereld wel weg.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160889146
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:08 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat kunnen de Nee-stemmers niet snappen. Die kruipen bij de eerste tegenslag direct onder het bed, dan gaat die corrupte boze buitenwereld wel weg.
Dat kunnen ze toch eisen dat het verdwijnt.
Verdwijnt het niet dan ook de rest niet!
pi_160889436
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:45 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks. Ik heb net de samenvatting gelezen, daar word je weinig wijzer van (veel gescheer en weinig wol), ik zal de komende twee weken eens rustig het document doorbladeren. Mijn stem zal niet enkel van dit document afhangen (papieren werkelijkheid vs. wat er nog meer gaande is) maar ik neem het wel mee al heb ik veel zin om tegen te stemmen om de arrogantie (het niet serieus nemen van de burgers, het niet organiseren van een maatschappelijk debat, het weer voeren van propaganda) van onze overheid af te straffen.
#NoDAPL
pi_160889594
quote:
En zonder afzet naar de EU produceert met in Oekraïne geen plofkippen meer?
Nee, maar hoe meer wij afnemen hoe meer zij zullen produceren tenzij ze met hun productie aan het maximum zitten.

quote:
Gelukkig maar, vandaar dat ik hier reeds heb gevraagd welke harde garanties er zijn dat compliance wordt afgedwongen, waaronder santies bij het niet opvolgen van de afspraken. Toen bleef het stil.

quote:
Nee, ik wil dat ze eerst veranderen en dat daarna de handel verandert, niet andersom. Dat wij een wortel (ik eet geen vlees ;)) voor hun neus houden, prima, maar moeten we bij voorbaat al de wortel geven? In 2010 kregen wij nog niet de kans om ons erover uit te spreken.

Ik zal zien wat ik doe. Ik blader het document door maar het valt en staat bij hoeveel vertrouwen ik er in heb dat O zich aan de spelregels gaat houden, zelfs al is het na een transitieperiode van enkele jaren, en hoe de voor- en nadelen voor Nederland uitpakken. Verder speelt mee dat dit best wel eens de opstap zou kunnen zijn naar weer een extra uitbreiding van de EU, niets ten nadele van O maar ik ben nog steeds van mening dat de EU juist sterk zou moeten krimpen, met 2 of 3 blokken hebben we nog steeds weinig grens- en handelsproblemen terwijl je wel veel meer homogeniteit hebt. Van mijn part kunnen alle drie de 'grote' landen in het Noordwest-Europese blok.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan begrijp ik niet dat je aangeeft dat het niet in 1 X zou kunnen gaan?
Niet zo overdrijven Heilwater. Jij stimuleert mensen op deze manier juist om tegen te stemmen. :)
#NoDAPL
pi_160889789
Het heffingsvrije importquotum van Oekraïense kip wordt door de EU verhoogd naar 36000 ton. De totale productie van kippenvlees binnen de EU is 12,9 miljoen ton, dus het gaat hier zegge en schrijve om over nog geen 0,3% :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2016 17:44:28 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:31:28 #266
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160891013
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:56 schreef Fokkeropdewerkvloer het volgende:
Wat doe jij hier eigenlijk nog, als het je toch niet interesseert?

De hele tijd verkondigen dat je niet gaat stemmen, nou gefeliciteerd jongen, ga nou maar iets nuttigs doen met je leven.
Tuttut, ik propageer de derde weg. Niet stemmen is een bewuste keuze. Of wou jij mij daarover de mond snoeren?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160891074
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tuttut, ik propageer de derde weg. Niet stemmen is een bewuste keuze. Of wou jij mij daarover de mond snoeren?
Intimidatie is dat toch, als jij er iets mee doet hebben ze al half gewonnen of niet?
pi_160891552
quote:

[..]

Ik twijfel een beetje. Ik ben tegen dit referendum, maar in beginsel voor het verdrag.
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:13:35 #269
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160892110
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik twijfel een beetje. Ik ben tegen dit referendum, maar in beginsel voor het verdrag.
Same here. Dus ik ga alleen 'ja' stemmen als de opkomst boven de 30% dreigt te komen. En ik hoop dat meer mensen dat dan zullen doen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160892254
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, maar hoe meer wij afnemen hoe meer zij zullen produceren tenzij ze met hun productie aan het maximum zitten.
Ik heb er volop vertrouwen in dat onze consumentenorganisaties ontploffen als ook maar 1 dergelijk kipfiletje in onze supermarkten ligt... Wakker Dier smult hiervan.
quote:
Gelukkig maar, vandaar dat ik hier reeds heb gevraagd welke harde garanties er zijn dat compliance wordt afgedwongen, waaronder santies bij het niet opvolgen van de afspraken. Toen bleef het stil.

Dit is niet het type verdrag waarin zoiets keihard wordt afgesproken maar er zijn genoeg redenen voor Oekraine om zich braaf te gedragen.
quote:
Nee, ik wil dat ze eerst veranderen en dat daarna de handel verandert, niet andersom. Dat wij een wortel (ik eet geen vlees ;)) voor hun neus houden, prima, maar moeten we bij voorbaat al de wortel geven? In 2010 kregen wij nog niet de kans om ons erover uit te spreken.
Volgens mij zijn er zeker twee parlementsverkiezingen geweest in de periode dat dit speelt. Dat jij je onvoldoende voor politiek interesseerde om er een mening over te hebben kan ik weinig aan doen.
quote:
Ik zal zien wat ik doe. Ik blader het document door maar het valt en staat bij hoeveel vertrouwen ik er in heb dat O zich aan de spelregels gaat houden, zelfs al is het na een transitieperiode van enkele jaren, en hoe de voor- en nadelen voor Nederland uitpakken. Verder speelt mee dat dit best wel eens de opstap zou kunnen zijn naar weer een extra uitbreiding van de EU, niets ten nadele van O maar ik ben nog steeds van mening dat de EU juist sterk zou moeten krimpen, met 2 of 3 blokken hebben we nog steeds weinig grens- en handelsproblemen terwijl je wel veel meer homogeniteit hebt. Van mijn part kunnen alle drie de 'grote' landen in het Noordwest-Europese blok.

Dat mag, het getuigt van een mager inzicht in de materie maar het mag.
pi_160892258
quote:

[..]

Jij bent gewoon tégen Democratie. Eéns in de vier jaar stemmen op gebakken lucht, en je vindt dat jij jouw plucht dan wel hebt gedaan. En je keus blijven verdedigen natuurlijk, terwijl het gros eigenlijk onder 1 hoedje speelt. "Niks verandering... Méér Poppenkast".

Tja…

Waarom hebben wij nog Democratie?
pi_160892334
quote:

[..]

Zeer herkenbaar.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:18 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Jij bent gewoon tégen Democratie. Eéns in de vier jaar stemmen op gebakken lucht, en je vindt dat jij jouw plucht dan wel hebt gedaan. En je keus blijven verdedigen natuurlijk, terwijl het gros eigenlijk onder 1 hoedje speelt. "Niks verandering... Méér Poppenkast".

Tja…
Nonsens natuurlijk. Dit is niet meer dan een raadgevend referendum en vooral een speeltje van de extremisten in het parlement. Dat heeft niet zo gek veel met democratie van doen allemaal.
pi_160892769
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar.

[..]

Nonsens natuurlijk. Dit is niet meer dan een raadgevend referendum en vooral een speeltje van de extremisten in het parlement. Dat heeft niet zo gek veel met democratie van doen allemaal.
Dus je geeft toe dat Democratie bij voorbaat al wordt gefrustreerd?

Burgers worden gebrainwashed via staatsmedia Pauw/Buitenhof/ANP, en stemmen blijkt gewoon geen zin te hebben (de keuze krijgen wij niet).
pi_160893038
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:36 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Burgers worden gebrainwashed via staatsmedia Pauw/Buitenhof/ANP, en stemmen blijkt gewoon geen zin te hebben (de keuze krijgen wij niet).
Neuh, malle blabla dit.
pi_160893294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, malle blabla dit.
Als je het onder de categorie 'malle' plaatst hoef je er niet meer over natedenken natuurlijk. See no evil hear no evil.
  donderdag 24 maart 2016 @ 08:08:22 #276
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160903904
quote:

In elk geval niet om allerlei popi-jopi volksraadplegingen te faciliteren.
pi_160905313
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:55 schreef 99.999 het volgende:
Een flink deel van de bevolking is toen uitgemoord. In de 80 jaar die daarna volgden is dat wel weer aangevuld maar aan de oorspronkelijke misdaad doet het niets af.
Dan moeten wij dan ook maar uit de EU stappen want de moffen hebben ons uitgehongerd
shift-knop defekt
pi_160907112
quote:

[..]

Tja…

Ik ben voor een raadgevend referendum, maar niet voor dít raadgevend referendum. Referenda over veel fundamentelere zaken, zoals toetreding van andere lidstaten tot de EU, lidmaatschap van de EU zelf of zeer ingrijpende nationale wetgeving, vind ik wél zinvol.
pi_160918627
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb er volop vertrouwen in dat onze consumentenorganisaties ontploffen als ook maar 1 dergelijk kipfiletje in onze supermarkten ligt... Wakker Dier smult hiervan.

[..]

Dit is niet het type verdrag waarin zoiets keihard wordt afgesproken maar er zijn genoeg redenen voor Oekraine om zich braaf te gedragen.

Die kip wordt hier al verkocht, zonder dat we het (kunnen) weten. De Nederlandse pluimveehouderij is helemaal niet blij met dit verdrag, omdat het voor oneerlijke concurrentie zorgt.

quote:
De 16 procent van de Oekraïense kip die Jan Zandbergen in eigen land afzet, kan wél, na bewerking, onherkenbaar als Oekraïense kip, als Nederlands product aan consumenten worden verkocht.
In wat voor verdrag gaan we zoiets wel keihard afspreken dan? Of lijkt het jou niet verstandig om dat soort cruciale zaken, die wij Nederlanders belangrijk vinden, goed en duidelijk vast te leggen?

Het argument dat een NEE de productie niet vermindert en het probleem niet oplost is een drogreden, want dat het probleem niet wordt opgelost wil nog niet zeggen dat je er actief aan mee moet werken.

Laat ze gewoon eerst orde op zaken stellen. Als het echt allemaal zo goed is voor het Oekraïnse volk (wat ik sterk betwijfel, maar goed) hebben ze dan meteen een goede stimulans om echt wat aan die zaken te doen die wij hier niet accepteren.
Lucy in the Sky with Diamonds
pi_160919549
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:48 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik ben voor een raadgevend referendum, maar niet voor dít raadgevend referendum. Referenda over veel fundamentelere zaken, zoals toetreding van andere lidstaten tot de EU, lidmaatschap van de EU zelf of zeer ingrijpende nationale wetgeving, vind ik wél zinvol.
Waarom twijfel je? Als je dit referendum niet zinvol genoeg vindt ga je toch gewoon niet stemmen? Maar je wil wel graag dat het verdrag wordt goedgekeurt...

Riekt wat mij betreft een beetje naar “ik wil voor stemmen, maar ben bang dat ik meewerk aan het behalen van de 30% drempel”, maar ik kan ernaast zitten.
pi_160930646
quote:

[..]

Nee hoor, je komt alleen een beetje gefrustreerd over. Ik zou m’n tijd nuttiger besteden als ik toch niet ging stemmen. Maar kennelijk wil je heel graag dat andere mensen ook geen gebruik maken van hun democratisch recht. Beetje vreemd vind ik dat.
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:20 schreef Ringo het volgende:
Zo, die stempas is verscheurd.
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2016 09:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Minachting is de enig juiste reactie op deze belastinggeldverslindende apekermis.
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Niet stemmen, natuurlijk. Ik ben de hond van Jan Roos niet.
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Parlementaire verkiezingen zijn iets anders dan zulke kermisreferenda.
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou en? Dat doen we dagelijks. Het zou wat worden als ik me met elke beslissing van een ander moest gaan bemoeien. Ik heb wel betere dingen te doen. Dat Jan Roos of Thierry Baudet dit een belangrijk issue vinden, is hun probleem, niet het mijne. Hysterische kermisdemocraten.
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat kwam toch op me over als een sneue flyer- en foldercampagne voor de bühne. Wat een inhoudsloze droefenis, zowel voor als tegen. Blij dat ik met die stempas m'n reet heb afgeveegd.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 15:21:34 #282
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160933708
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:47 schreef Fokkeropdewerkvloer het volgende:

Maar kennelijk wil je heel graag dat andere mensen ook geen gebruik maken van hun democratisch recht.
Dat heb je juist gezien.
pi_160963383
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat heb je juist gezien.
Dictatoriaal trekje. Het lijkt mij juist goed om de bevolking meer bij de politiek te betrekken. Zeker gezien het feit dat een meerderheid van de Nederlanders geen vertrouwen heeft in de Tweede Kamer of de EU.

Verklaart misschien wel waarom jij zo je best doet om mensen te motiveren(?) om niet te gaan stemmen. Jij hoort blijkbaar bij die minderheid die wel vertrouwen heeft in de politiek en probeert zo inspraak van de meerderheid die geen vertrouwen heeft in de politiek te saboteren ofzo. Of niet? Verklaar je nader.
pi_160972288
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:36 schreef Tamabralski het volgende:

Hier bevestiging door geleerden dat de EU een ondemocratische bende is :
quote:

Marcel Brus, hoogleraar internationaal publieksrecht

Als het kabinet gehoor wil geven aan een ‘nee’-stem, dan zijn de mogelijkheden daarvoor sowieso beperkt. Het gaat namelijk om een Europees verdrag: Nederland heeft de bevoegdheid om daarover te onderhandelen, net als andere EU-landen, grotendeels uitbesteed aan de Europese Unie. “De politieke ruimte om hierover te onderhandelen is heel klein”, meent Brus.

Dat ‘Europese’ deel van het verdrag, dat vooral over economie en handel gaat, is zelfs al in werking getreden, tot onvrede van tegenstanders van het verdrag. Zelfs als Nederland tegenstemt, blijft dat gewoon gelden, hoewel dit deel formeel nog niet is ingegaan. De kans dat dat wordt teruggedraaid, is volgens deskundigen klein.

Wim Voermans, hoogleraar staatsrecht
“Het meest waarschijnlijke scenario is dat de EU-trein doordendert voor wat betreft de handelsonderdelen”, zegt hij. Over dat deel kan de Europese Unie namelijk zelf onderhandelen met Oekraïne, zonder goedkeuring van de EU-lidstaten.

“De geschiedenis leert dat de EU zich door referenda niet snel van koers laat veranderen en verdragen na wat cosmetische wijzigingen of kleine aanpassingen gewoon doorzet”, zegt Voermans. Voor het overige deel van het verdrag, waar Nederland nog wel iets over te zeggen heeft, zou er een uitzonderingsclausule kunnen komen. “Dat bevestigt wel het beeld van een ondemocratische, niet te stoppen unie”, meent Voermans.
En maar lui die blijven volhouden dat EU democratisch is... :{

veel meer :
Wat als een meerderheid 'nee' zegt bij het Oekraïne-referendum?
shift-knop defekt
pi_160972823
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 09:09 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Hier bevestiging door geleerden dat de EU een ondemocratische bende is :

[..]

En maar lui die blijven volhouden dat EU democratisch is... :{

[ afbeelding ][ afbeelding ]

veel meer :
Wat als een meerderheid 'nee' zegt bij het Oekraïne-referendum?

Daarom is dit ook zo'n beroerd onderwerp voor een referendum... Als je dit soort verdragen niet wil, en dat kan prima, moet je er niet eerst uitgebreid over laten onderhandelen en tot een akkoord met pakweg 30 partijen laten komen om er dan achteraf weer de principiële discussie over te willen voeren.
pi_160973102
quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:34 schreef 99.999 het volgende:
Daarom is dit ook zo'n beroerd onderwerp voor een referendum... Als je dit soort verdragen niet wil, en dat kan prima, moet je er niet eerst uitgebreid over laten onderhandelen en tot een akkoord met pakweg 30 partijen laten komen om er dan achteraf weer de principiële discussie over te willen voeren.
Ben met je eens dat je als enig land niet erg sterk staat, tenminste als ik dat artikel goed heb gelezen. Aan de andere kant, als ik bijv. op Buma stem vanwege versterking van het gezin en die partij zet ineens dit verdrag door, dan heb ik geen invloed meer daarop.
En dan heb je nog EP verkiezingen, maar wie weet wat daar gebeurt, is allemaal ver van de bed show.
Dit referendum is tenminste een begin dat er nog rechtstreeks enige kritiek - pos of neg - te uiten valt. Om vervolgens in de kliko te worden geworpen als de regering en/of de EU de uitslag niet bevalt met argumenten zoals er kwam maar 31% opdagen en slechts 52% was tegen.

Begint nogal op een poppekast te lijken zo.

Want waarom niet gewoon de mogelijkheid bieden om met Digid te stemmen gedurende een week o.i.d. Of per brief.

[ Bericht 2% gewijzigd door TomLuny op 27-03-2016 11:14:45 ]
shift-knop defekt
pi_160977209
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 11:02 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Want waarom niet gewoon de mogelijkheid bieden om met Digid te stemmen gedurende een week o.i.d. Of per brief.
Omdat je met een DigiD niet meer anoniem bent en per brief stemmen nogal omslachtig en fraudegevoelig is.
pi_160983368
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 14:51 schreef J.B. het volgende:
Omdat je met een DigiD niet meer anoniem bent en per brief stemmen nogal omslachtig en fraudegevoelig is.
Er zitten dus idd nadelen aan.
Viel mij laatst op via een infovideo aangaande Deelstaatverkiezingen Duitsland dat per brief wel mogelijk is daar, tenzij ik het verkeerd heb verstaan. Scheelt dan weer een paar duizend stemlokalen desgewenst. En de 'overzeese' Nederlanders hebben evenmin een stemlokaal behalve ambassade of consulaat zover ik weet.
Als men de deelname aan de democratie wil opkrikken - over het algemeen toch al laag - verwacht ik dat zulk soort mogelijkheden de opkomst verhogen. Maar misschien hebben ze dat liever helemaal niet ?
shift-knop defekt
pi_160983455
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:02 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Maar misschien hebben ze dat liever helemaal niet ?
Ik vraag het ook meestal terwijl ik voor mij al besloten heb wat het voor mij is!
  zondag 27 maart 2016 @ 21:04:51 #290
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160985007
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:02 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Er zitten dus idd nadelen aan.
Viel mij laatst op via een infovideo aangaande Deelstaatverkiezingen Duitsland dat per brief wel mogelijk is daar, tenzij ik het verkeerd heb verstaan. Scheelt dan weer een paar duizend stemlokalen desgewenst. En de 'overzeese' Nederlanders hebben evenmin een stemlokaal behalve ambassade of consulaat zover ik weet.
Als men de deelname aan de democratie wil opkrikken - over het algemeen toch al laag - verwacht ik dat zulk soort mogelijkheden de opkomst verhogen. Maar misschien hebben ze dat liever helemaal niet ?
Ja, stemmen per brief is wijdverbreid in de wereld. Nederland is daarentegen vrij uniek in het stemmen per volmacht.
  zondag 27 maart 2016 @ 21:41:44 #291
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_160986351
Volgens kieskompas moet ik tegen het verdrag stemmen. Wat doen jongens?

pi_160986424
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:41 schreef Repelsteeltju het volgende:
Volgens kieskompas moet ik tegen het verdrag stemmen. Wat doen jongens?

[ afbeelding ]
Wat jongens doen?
Meisjes niet dan?
  zondag 27 maart 2016 @ 21:46:38 #293
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_160986497
Jongens betekent jongmens(en). Laat je niet inpakken door het patriarchaat.

https://kieskompas.nl/nl/
pi_160987924
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

Ik kom uit op -25%, maar dat wist ik eigenlijk al!
  zondag 27 maart 2016 @ 22:38:45 #295
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_160988266
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik kom uit op -25%, maar dat wist ik eigenlijk al!
Ik ook. :D
  zondag 27 maart 2016 @ 22:44:42 #296
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  maandag 28 maart 2016 @ 01:13:45 #297
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_160991673
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

Wat een domme stemwijzer weer.

quote:
Vraag 3 Het verdrag ondersteunt Oekraïners die een pro-Europese koers willen.
En als ik zeg dat ik het hiermee eens of oneens ben, ben ik dan voor of tegen het verdrag? Het goede antwoord is trouwens ja.

quote:
Vraag 15 Door het verdrag zal het conflict tussen Rusland en Oekraïne erger worden
En nog wat vragen over Rusland boos maken. Het antwoord op al deze vragen is ja. Er wordt niet bij gevraagd of ik dit erg vind of niet.

quote:
Vraag 16 De EU is al groot genoeg er moeten eerder landen uit dan in.
Daar gaat het handelsverdrag niet over. Het antwoord op deze vraag is irrelevant en de vraag zou niet mee moeten wegen.

Mijn mening kort samengevat:
- Geen geld naar Oekraine
- Wel handel met Oekraine
- Wel samen criminaliteit bestrijden
- Geen militaire samenwerking
- Rusland vind het verdrag niet leuk, maar wat geeft het

Ik kwam uiteindelijk op ongeveer 1% voor het verdrag uit (er stond geen precies getal bij, maar ik zat dicht tegen de 0).
Jesus hates you.
pi_160992235
Op het moment is Dijselbloem op npo 2 wat die hun allemaal wil geven, is mij genomen hier in het land vind ik.
Niet de macht naar een handje vol noemde hij zojuist, dat vind ik eentje ervan.

http://www.npo.nl/buitenh(...)27/POMS_AVRO_3587877

Als ik goed luister en ik reflecteer alles wat gezegd word op Nederland wat dan?

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 02:29:54 ]
  maandag 28 maart 2016 @ 02:35:23 #299
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_160992378

Stemadvies van Partij voor de Dieren. O+
pi_160993968
quote:
dat komt er eigenlijk op neer. Oekraine is een land waar veel mis is dus daar moeten we geen handelsverdrag mee sluiten. Maar ze gaan er totaal aan voorbij dat dit verdrag de mensen in Oekraine juist helpt om dit soort zaken aan te pakken. want ze zullen daar de europeese standaarden moeten aanvaarden.

een nee stem houd dit dierenleed alleen maar in stand. ;(
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')