abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160832004
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

dat we met weer een extra lagelonenland de concurrentie moeten aangaan. Voor mijn gevoel is de volgorde waarin het nu gebeurt niet erg logisch. Waarom niet eerst strengere eisen m.b.t. dierenwelzijn, controleren of dat ze zich daaraan houden en pas dan kippenvlees uit oekraïne toestaan? Idem voor al die andere zaken. Waarom moet je tegelijkertijd allerlei rechten geven? Zij willen graag handel drijven met ons, prima. Laat hen dan eerst maar bewijzen dat ze bereid zijn te conformeren naar bepaalde minimale normen (en die zijn al erg minimalistisch in sommige gevallen zoals voor het dierenwelzijn) en dan kunne we daarna voor die elementen meer samenwerken. Nu is de enige ruil dat er van alles wordt beloofd maar of dat dit wordt waargemaakt zullen we moeten afwachten.
Artikel 56: Approximation of technical regulations, standards, and conformity assessment

Artikel 57: Agreement on Conformity Assessment and Acceptance of Industrial Products

Daar valt landbouw overigens niet onder, maar "weer de concurrentie aangaan" met een ander lagelonenland valt nogal mee.
  maandag 21 maart 2016 @ 13:04:20 #177
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160832013
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom wil jij zo nodig vallen voor die Russische intimidatie?
Niet, ik trek me daar juist niets van aan aangezien ik niet kijk naar wat Rusland wil. :)

quote:
Dus dan stem je Ja?
Overtuig mij dan eerst maar eens dat het het beste zou zijn voor de beide volkeren. Als ik daarvan overtuigd zou zijn, dan zou ik ja stemmen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160832025
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het land uitmoorden. Los van het feit dat dat niet kan, je moordt een volk uit, hoe kom je hierbij? :?
Rusland wil volgens mij juist graag de oude Sovjet-Unie laten herleven, maar in een aangepaste vorm. Oekraïne terug bij Rusland en zo. Hoe dan ook, voor de Oekraïners is het vooral belangrijk dat er duidelijkheid komt, ofwel een onderdeel van de EU ofwel een intensieve samenwerking met Rusland. Laat hen het eerst maar eens intern eens worden over wat ze willen.
Je hebt even gemist dat Oekraïne en de meeste Europese landen dit verdrag al lang en breed hebben geratificeerd? Ze zijn het intern al lang en breed eens.
pi_160832081
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet, ik trek me daar juist niets van aan aangezien ik niet kijk naar wat Rusland wil. :)

[..]

Overtuig mij dan eerst maar eens dat het het beste zou zijn voor de beide volkeren. Als ik daarvan overtuigd zou zijn, dan zou ik ja stemmen.
Gezien je gevoeligheid voor SP/PVV/GS-retoriek lijkt me dat onbegonnen werk.
Maar de Europese interne markt is volgens mij de grootste markt ter wereld. Toegang daartoe is voor bedrijven die wat willen en kunnen enorm belangrijk. Je snapt wat een grotere afzetmarkt en goedkopere grondstoffen betekenen voor bedrijven?
Daarnaast is het voor beide landen ook gunstig wanneer Oekraïne zich op het westen blijft oriënteren. Ze hebben daar met dit verdrag duidelijk voor gekozen, Europa heeft dat ook duidelijk omarmd. Daar nu achteraf op terugkomen is in elk geval slecht voor beide volken...
  maandag 21 maart 2016 @ 13:16:51 #180
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160832265
Ben benieuwd wat de volgende stap van Rusland wordt zodra ze zien dat een laffe club in West-Europa zo makkelijk op de rug gaat liggen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  maandag 21 maart 2016 @ 13:21:23 #181
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160832359
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:16 schreef Heilwasser het volgende:
Ben benieuwd wat de volgende stap van Rusland wordt zodra ze zien dat een laffe club in West-Europa zo makkelijk op de rug gaat liggen.
Volgens mij zou jij je eigen moeder nog vermoorden om Rusland maar niet in de kaart te spelen. Beetje overgenomen van het PVV kaartspel of niet?
pi_160832362
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:16 schreef Heilwasser het volgende:
Toch maar weer inmengen in de Baltische staten?
pi_160834006
Het is wel opvallend dat die hele ja-campagne zo doordrongen is van dat 'Poetin'-verhaal. In de uitgelekte strategie van het kabinet werd er duidelijk op gewezen dat dat niet te zwaar aangezet moet worden, omdat het alleen maar averechts werkt. Maar van Koenders aan de top tot op Fok helemaal onderaan de ladder zie je dat ze het simpelweg niet kunnen laten. Het is Poetin voor, tijdens en na. Je gaat je toch afvragen wat nu precies dat wervende, positieve 'ja'-verhaal is dat ook schijnt te bestaan.

quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 07:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Over onze belangrijkste intellectueel gesproken. Een aardig stukje hierover. http://politiek.tpo.nl/20(...)audet-is-een-idioot/
Thierry Baudet is misschien een idioot, maar de auteur van dit stukje kan er ook wat van. Hij wil zich in ieder geval wel heel graag als intellectueel profileren tegenover de idiote pseudo-intellectueel Baudet. Wat toch opmerkelijk is. Je kunt gewoon blij zijn met het feit dat je het in Nederland van mbo tot MA kunt schoppen, maar sommigen houden de rest van hun leven de drang om zich te bewijzen.

Haaijer lijkt me verder meer een ideoloog dan een filosoof. Een soort erudiete versie van de betaalde en vrijwillige trollen die in alle Oekraïne-discussies op het internet verschijnen. Hij is 'fan' van Amerikaanse politiek en nog zo wat dingen, en in de discussie zelf stelt hij zich ook vooral als een eendimensionale fanboy op. Het lijkt me iemand die tijdens zijn studie internationale betrekkingen heel snel geleerd heeft dat je dat vakgebied niet te idealistisch moet opvatten. Veel te veel gedoe, vergt teveel intellectuele arbeid. Je kunt je beter gewoon voor één bepaald karretje laten spannen en nooit meer omkijken. Dan maak je vrienden, word je gepubliceerd, verdien je geld.

Je ziet in dit artikel vooral de haast om af te rekenen, waardoor het een onoverzichtelijke tekst wordt, vol met doodlopende wegen. Bijvoorbeeld als hij het heeft over hoe "diezelfde Poetin enkele jaren eerder meende Georgië binnen te moeten vallen", alsof dat geen voorgeschiedenis heeft. Over Syrië, waar Poetins steun aan Assad "abrupt eindigt", wat natuurlijk onzin is: de steun aan Assad blijft, alleen niet meer met zo'n grote bombardementscampagne. Hij erkent alles wat Baudet over Brzezinski zegt, maar wuift dat dan gewoon weg met een ander verhaaltje "wat niet in Baudet opkwam". Hij suggereert dat Rusland een gevaar op de Balkan vormt wegens "pan-slavisme" in Servië, wat even onwaarschijnlijk als irrelevant is. Hij neemt de angst vanuit Letland zonder meer over. En zo gaat het dus constant. Hij doet precies waar hij Baudet van beschuldigt: allemaal dingen erbij halen waarover hij simpelweg de meest basale kennis mist, dingen waar hij ooit ergens iets over gelezen/gehoord heeft.
pi_160834533
so !
dat is nog eens goed geschreven Vasilevski
die kun je zo in de krant plaatsen of in dat blaadje waar Haijer z'n verhaal deed
dan heb je meteen 2 jaar een polemiek :D
shift-knop defekt
pi_160834727
Zo onwaarschijnlijk is dat pan-slavisme anders niet...

Russische militairen naar Servië

http://nos.nl/artikel/208(...)ren-naar-servie.html
  maandag 21 maart 2016 @ 15:32:26 #186
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160834996
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:18 schreef J.B. het volgende:

Oh oh Rusland houdt een oefening. Ze willen vast de hele wereld in een blitz overnemen. Laten we snel voor stemmen voordat het te laat is.
pi_160837132
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:18 schreef J.B. het volgende:

Dat is oprecht interessant, heeft alleen weinig met pan-slavisme te maken. Aangezien Servië slechts één van de vele Slavische landen in dat gebied is. Alleen heeft Servië ook het orthodoxe geloof met Rusland gemeen. Het is wel opvallend dat Kroatië zich tegen Servië bewapent en Servië daar weer op reageert, je zou toch denken dat ze het nu wel eens af zouden leren.
pi_160849466
Kamerleden op bezoek in Oekraïene. Van Bommel krijgt niet te horen wat hij wil horen geloof ik :+

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2016 07:36:41 ]
  dinsdag 22 maart 2016 @ 07:42:52 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160849491
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:36 schreef 99.999 het volgende:
Kamerleden op bezoek in Oekraïene. Van Bommel krijgt niet te horen wat hij wil horen geloof ik :+
[ afbeelding ]
Dat kwam toch op me over als een sneue flyer- en foldercampagne voor de bühne. Wat een inhoudsloze droefenis, zowel voor als tegen. Blij dat ik met die stempas m'n reet heb afgeveegd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160849507
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat kwam toch op me over als een sneue flyer- en foldercampagne voor de bühne. Wat een inhoudsloze droefenis, zowel voor als tegen. Blij dat ik met die stempas m'n reet heb afgeveegd.
Over een sneue flyercampagne gesproken. Deze kwam ondanks een nee-nee sticker in mijn brievenbus...
pi_160850280
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Deze kwam ondanks een nee-nee sticker in mijn brievenbus...
Heftig. :'(
pi_160850406
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Heftig. :'(
Nee, gewoon achterlijk. Maar jij slikt het als Poetinfan natuurlijk als zoete koek.
pi_160856901
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 07:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat doe jij hier eigenlijk nog, als het je toch niet interesseert?

De hele tijd verkondigen dat je niet gaat stemmen, nou gefeliciteerd jongen, ga nou maar iets nuttigs doen met je leven.
pi_160856924
Komen hier nog debatten over op TV?
pi_160857177
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:57 schreef TomLuny het volgende:
Nos staatszender heeft de afgelopen 18 uur al twee uitgebreide voor-artikelen gezet, met grote kleffoto's van Wilders en Poetin die de NS niet wilde ophangen dus doet de Nos het maar.
En ja hoor
De afgelopen 28 uur wederom twee mega pro-verdrag artikelen en geen enkele nee-bericht.
Nee-stemmers zijn zeker niet verplicht mee te betalen aan dat Staatsapparaat Nos

Timmermans: verdrag met Oekraïne ook in belang Nederland

Nederlandse ondernemer in Kiev wil Kamerleden overtuigen van ja-stem

Geen wonder dat dit gesmeerde propaganda-apparaat gegijzeld werd en poederbrieven krijgt.
shift-knop defekt
  dinsdag 22 maart 2016 @ 13:06:45 #196
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160857202
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef TomLuny het volgende:

[..]

En ja hoor
De afgelopen 28 uur wederom twee mega pro-verdrag artikelen en geen enkele nee-bericht.
Nee-stemmers zijn zeker niet verplicht mee te betalen aan dat Staatsapparaat Nos

Timmermans: verdrag met Oekraïne ook in belang Nederland

Nederlandse ondernemer in Kiev wil Kamerleden overtuigen van ja-stem

Geen wonder dat dit gesmeerde propaganda-apparaat gegijzeld werd en poederbrieven krijgt.
Mooi zo. De propaganda oorlog mag ten koste van alles worden gevoerd. De Führer in Moskou doet hetzelfde, met succes zoals de Nee-stemmers laten blijken.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160857666
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Komen hier nog debatten over op TV?
Afgelopen zondag Buitenhof. Interessante discussie met Asscher en een Britse hoogleraar.
pi_160857750
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:00 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Rusland wil dat je Nee stemt. Dat Oekraïne verzwakt wordt zodat ze het land weer kunnen uitmoorden zoals in de vorige eeuw.

Als je daarvan houdt heb je je antwoord.
Als ze het werkelijk ooit eens gedaan hebben dat uitmoorden zoals jij het noemt, waarom wonen er dan nog mensen en niet zo weinig ook dacht ik?
pi_160857789
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ze het werkelijk ooit eens gedaan hebben dat uitmoorden zoals jij het noemt, waarom wonen er dan nog mensen en niet zo weinig ook dacht ik?
Waarom bestaan er nog joden? Waarom zijn er nog Armenen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
pi_160857997
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarom bestaan er nog joden? Waarom zijn er nog Armenen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Dus een ja of een nee maakt niet uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')