abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160749573
Vandaag mijn stemkaart gekregen, voor deze gemeente, Eindhoven (een coalitie van PvdA, D66, SP en GroenLinks, de VVD werd als derde partij buitenboord gehouden ^O^ ), behoorlijk op tijd (ze zijn vaak erg laat). :)
Mijn gemeente pakt het redelijk netjes aan: geen stemadvies of misleidende info in de brief, enkel een verwijzing naar http://www.referendum-commissie.nl/
Ik moet nog even uitzoeken of dat dit een nette website is of een propagandavehikel van de overheid.
Je kan daar op 70 plaatsen stemmen wat naar mijn mening ruim voldoende is. Ook de universiteit doet mee dus studenten die van buiten komen kunnen hier stemmen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-03-2016 22:03:41 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160749860
Wie van jullie heeft al definitief besloten wat hij gaat stemmen? Ik neig zeer sterk naar een nee, om meerdere redenen, omdat ik het verdrag een slecht idee vindt voor zowel Nederland als Oekraïne maar ook omdat ik graag wat tegenwicht biedt voor al die mensen die ja stemmen doordat ze beïnvloed zijn door de propaganda van de overheid. De nationale overheid heeft immers zelfs propagandaformulieren gedrukt en deze opgestuurd naar de gemeentes om deze mee te leveren met de stempas. Dit is democratisch gezien zo vewerpelijk dat ik alleen al daarom bereid ben om nee te stemmen, zelfs als ik ja zou willen stemmen, wat nu niet het geval is.
#NoDAPL
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:08:17 #78
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160749900
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ook de universiteit doet mee dus studenten die van buiten komen kunnen hier stemmen.
Kiezers van buiten Eindhoven moeten wel een kiezerspas hebben, anders kan dat niet.
pi_160750059
Jongens, maak je niet druk om die opkomst, de 30% gaan we halen. Hoe ver we er boven komen zullen we wel zien maar die 30% halen we echt wel.
#NoDAPL
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:13:23 #80
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160750083
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wie van jullie heeft al definitief besloten wat hij gaat stemmen?
Mijn stempas ligt inmiddels bij het oud papier, waar hij thuishoort.
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:14:29 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160750126
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wie van jullie heeft al definitief besloten wat hij gaat stemmen?
Niet stemmen, natuurlijk. Ik ben de hond van Jan Roos niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160750307
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat moet jij weten, ik vind het dom om niet te stemmen maar ga je gang. ;)
Je maakt beter gebruik van die paar democratische rechten die je hebt, ze komen te voet en ze gaan te paard en mensen hebben hun leven gegeven zodat jij en ik nu kunnen stemmen.
#NoDAPL
pi_160750352
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:13 schreef freako het volgende:

[..]

Mijn stempas ligt inmiddels bij het oud papier, waar hij thuishoort.
Gelukkig kan je het nog van de stapel oud papier halen en je kan altijd een nieuwe stempas aanvragen als het oud papier al zou zijn opgehaald. :)
Maar hé, als jij voor zou stemmen dan is het natuurlijk des te beter voor het nee-kamp dat jij niet gaat stemmen, veronderstellende dat de 30% wordt gehaald wat ik wel verwacht. ;)
#NoDAPL
pi_160750383
Ik snap ook niet helemaal hoe je nou trots kan verkondigen dat er niet naar jou als burger geluisterd zou moeten worden. :?
pi_160750407
Ik moet trouwens wel zeggen dat de Nederlandse staat dit referendum weer schandalig slecht heeft aangepakt, ze heeft duidelijk werkelijk niets geleerd van alle flaters die ze maakte bij het grondwetreferendum. Een goed maatschappelijk debat is er weer niet gekomen, de propaganda is onverminderd groot.
#NoDAPL
pi_160750449
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:22 schreef Igen het volgende:
Ik snap ook niet helemaal hoe je nou trots kan verkondigen dat er niet naar jou als burger geluisterd zou moeten worden. :?
En dit onafhankelijk van of dat je voor- of tegen het AV bent. In het algemeen komt Freako over als een goed ontwikkelde burger, daarom verbaast het me des te meer dat hij er zo tegen aan kijkt.
#NoDAPL
pi_160752111
quote:

[..]

Ben je dan niet gewoon een sletje van Poetin?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 23:23:13 ]
  donderdag 17 maart 2016 @ 23:23:47 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160752132
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat moet jij weten, ik vind het dom om niet te stemmen maar ga je gang. ;)
Je maakt beter gebruik van die paar democratische rechten die je hebt, ze komen te voet en ze gaan te paard en mensen hebben hun leven gegeven zodat jij en ik nu kunnen stemmen.
Parlementaire verkiezingen zijn iets anders dan zulke kermisreferenda.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160752174
quote:
11s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je dan niet gewoon een sletje van Poetin?
Als je niet gaat deelnemen aan een raadgevend referendum?
pi_160752180
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:22 schreef Igen het volgende:
Er moet wel naar de burgers geluisterd worden maar dat is niet wat men gaat doen met dit gedrocht. En men doet ook vooral hard haar best om het daar niet op te laten lijken.
Ik snap niet dat je er trots op kan zijn dat je meewerkt aan het bij het eerste gebruik al weer waardeloos en niet serieus te nemen maken van het instrument..
pi_160752216
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:25 schreef Tem het volgende:

[..]

Als je niet gaat deelnemen aan een raadgevend referendum?
Nee meer dat je geen vriendje van Jan Roos hoeft te zijn om te gaan stemmen. Je mag ook gewoon Poetinsletje zijn.
pi_160752221
quote:

[..]

Ben jij hem dan wel van iemand, zo komt het namelijk bij mij over de reactie van jouw?
pi_160752241
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En dit onafhankelijk van of dat je voor- of tegen het AV bent. In het algemeen komt Freako over als een goed ontwikkelde burger, daarom verbaast het me des te meer dat hij er zo tegen aan kijkt.
Daarom is het juist in dit geval ook goed om zijn argumenten tot je te nemen. Die heeft hij vaak genoeg weergegeven. Daar kan je nog wat van leren...
pi_160752268
En zou die het fout hebben gehad kan het nog altijd weg gelachen worden toch?
pi_160752502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:28 schreef john2406 het volgende:
En zou die het fout hebben gehad kan het nog altijd weg gelachen worden toch?
Dat lijkt me niet aan de orde. Het is een serieuze kerel met verstand van zaken.
pi_160752532
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet aan de orde. Het is een serieuze kerel met verstand van zaken.
Wordt dat niet beweerd van meerdere personen? Of kerel of dame ze zullen allemaal kundig zijn op hun manier toch?
pi_160752576
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wordt dat niet beweerd van meerdere personen? Of kerel of dame ze zullen allemaal kundig zijn op hun manier toch?
Het zal vast over meerderen beweerd worden maar hier op FOK komen er verdomde weinig ook maar in de buurt.
pi_160752600
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Parlementaire verkiezingen zijn iets anders dan zulke kermisreferenda.
Dat mag jij vinden maar als jij niet stemt dan laat jij anderen bepalen wat er gebeurt.
#NoDAPL
pi_160752637
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het zal vast over meerderen beweerd worden maar hier op FOK komen er verdomde weinig ook maar in de buurt.
Dat ben ik zeker met je eens!
Al al zeker bij personen die voeten stampend hun zin willen doorzetten, of ik mij daar vrij van mag spreken weet ik niet, ik moet nog gaan ben nog niet zeker?
Des te meer ik voet stammend lees des te meer ben ik geneigd het tegenovergesteld te doen!
pi_160752672
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er moet wel naar de burgers geluisterd worden maar dat is niet wat men gaat doen met dit gedrocht. En men doet ook vooral hard haar best om het daar niet op te laten lijken.
Ik snap niet dat je er trots op kan zijn dat je meewerkt aan het bij het eerste gebruik al weer waardeloos en niet serieus te nemen maken van het instrument..
Voor zo ver het instrument waardeloos is is dat enkel omdat de staat er laf voor koos om het referendum raadgevend te maken.
Als de overheid het advies negeert, prima, dan staat het zwart op wit dat het slecht gesteld is met de Nederlandse democratie en dan weet men dat internationaal. ;)
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:27 schreef 99.999 het volgende:
Daarom is het juist in dit geval ook goed om zijn argumenten tot je te nemen. Die heeft hij vaak genoeg weergegeven.
Ik neem altijd alle argumenten tot me, ik maak mijn eigen afweging. Zowel inhoudelijk als om andere redenen neig ik zeer sterk naar een nee. Kort samengevat ben ik wel goede argumenten uit het nee-kamp tegengekomen maar nog weinig goede argumenten uit het voor-kamp tegengekomen, wel een hoop manipulatie.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')