In elk geval niet om allerlei popi-jopi volksraadplegingen te faciliteren.quote:
Dan moeten wij dan ook maar uit de EU stappen want de moffen hebben ons uitgehongerdquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:55 schreef 99.999 het volgende:
Een flink deel van de bevolking is toen uitgemoord. In de 80 jaar die daarna volgden is dat wel weer aangevuld maar aan de oorspronkelijke misdaad doet het niets af.
Ik ben voor een raadgevend referendum, maar niet voor dít raadgevend referendum. Referenda over veel fundamentelere zaken, zoals toetreding van andere lidstaten tot de EU, lidmaatschap van de EU zelf of zeer ingrijpende nationale wetgeving, vind ik wél zinvol.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:18 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Jij bent gewoon tégen Democratie. Eéns in de vier jaar stemmen op gebakken lucht, en je vindt dat jij jouw plucht dan wel hebt gedaan. En je keus blijven verdedigen natuurlijk, terwijl het gros eigenlijk onder 1 hoedje speelt. "Niks verandering... Méér Poppenkast".
Tja…
Waarom hebben wij nog Democratie?
Die kip wordt hier al verkocht, zonder dat we het (kunnen) weten. De Nederlandse pluimveehouderij is helemaal niet blij met dit verdrag, omdat het voor oneerlijke concurrentie zorgt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb er volop vertrouwen in dat onze consumentenorganisaties ontploffen als ook maar 1 dergelijk kipfiletje in onze supermarkten ligt... Wakker Dier smult hiervan.
[..]
Dit is niet het type verdrag waarin zoiets keihard wordt afgesproken maar er zijn genoeg redenen voor Oekraine om zich braaf te gedragen.
In wat voor verdrag gaan we zoiets wel keihard afspreken dan? Of lijkt het jou niet verstandig om dat soort cruciale zaken, die wij Nederlanders belangrijk vinden, goed en duidelijk vast te leggen?quote:De 16 procent van de Oekraïense kip die Jan Zandbergen in eigen land afzet, kan wél, na bewerking, onherkenbaar als Oekraïense kip, als Nederlands product aan consumenten worden verkocht.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik twijfel een beetje. Ik ben tegen dit referendum, maar in beginsel voor het verdrag.
Waarom twijfel je? Als je dit referendum niet zinvol genoeg vindt ga je toch gewoon niet stemmen? Maar je wil wel graag dat het verdrag wordt goedgekeurt...quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben voor een raadgevend referendum, maar niet voor dít raadgevend referendum. Referenda over veel fundamentelere zaken, zoals toetreding van andere lidstaten tot de EU, lidmaatschap van de EU zelf of zeer ingrijpende nationale wetgeving, vind ik wél zinvol.
Nee hoor, je komt alleen een beetje gefrustreerd over. Ik zou m’n tijd nuttiger besteden als ik toch niet ging stemmen. Maar kennelijk wil je heel graag dat andere mensen ook geen gebruik maken van hun democratisch recht. Beetje vreemd vind ik dat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tuttut, ik propageer de derde weg. Niet stemmen is een bewuste keuze. Of wou jij mij daarover de mond snoeren?
quote:
quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Minachting is de enig juiste reactie op deze belastinggeldverslindende apekermis.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 22:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet stemmen, natuurlijk. Ik ben de hond van Jan Roos niet.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 23:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Parlementaire verkiezingen zijn iets anders dan zulke kermisreferenda.
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou en? Dat doen we dagelijks. Het zou wat worden als ik me met elke beslissing van een ander moest gaan bemoeien. Ik heb wel betere dingen te doen. Dat Jan Roos of Thierry Baudet dit een belangrijk issue vinden, is hun probleem, niet het mijne. Hysterische kermisdemocraten.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 07:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat kwam toch op me over als een sneue flyer- en foldercampagne voor de bühne. Wat een inhoudsloze droefenis, zowel voor als tegen. Blij dat ik met die stempas m'n reet heb afgeveegd.
Dat heb je juist gezien.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:47 schreef Fokkeropdewerkvloer het volgende:
Maar kennelijk wil je heel graag dat andere mensen ook geen gebruik maken van hun democratisch recht.
Dictatoriaal trekje. Het lijkt mij juist goed om de bevolking meer bij de politiek te betrekken. Zeker gezien het feit dat een meerderheid van de Nederlanders geen vertrouwen heeft in de Tweede Kamer of de EU.quote:
Hier bevestiging door geleerden dat de EU een ondemocratische bende is :quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:36 schreef Tamabralski het volgende:
Dus je geeft toe dat Democratie bij voorbaat al wordt gefrustreerd?
Burgers worden gebrainwashed via staatsmedia Pauw/Buitenhof/ANP, en stemmen blijkt gewoon geen zin te hebben (de keuze krijgen wij niet).
En maar lui die blijven volhouden dat EU democratisch is...quote:
Marcel Brus, hoogleraar internationaal publieksrecht
Als het kabinet gehoor wil geven aan een ‘nee’-stem, dan zijn de mogelijkheden daarvoor sowieso beperkt. Het gaat namelijk om een Europees verdrag: Nederland heeft de bevoegdheid om daarover te onderhandelen, net als andere EU-landen, grotendeels uitbesteed aan de Europese Unie. “De politieke ruimte om hierover te onderhandelen is heel klein”, meent Brus.
Dat ‘Europese’ deel van het verdrag, dat vooral over economie en handel gaat, is zelfs al in werking getreden, tot onvrede van tegenstanders van het verdrag. Zelfs als Nederland tegenstemt, blijft dat gewoon gelden, hoewel dit deel formeel nog niet is ingegaan. De kans dat dat wordt teruggedraaid, is volgens deskundigen klein.
Wim Voermans, hoogleraar staatsrecht
“Het meest waarschijnlijke scenario is dat de EU-trein doordendert voor wat betreft de handelsonderdelen”, zegt hij. Over dat deel kan de Europese Unie namelijk zelf onderhandelen met Oekraïne, zonder goedkeuring van de EU-lidstaten.
“De geschiedenis leert dat de EU zich door referenda niet snel van koers laat veranderen en verdragen na wat cosmetische wijzigingen of kleine aanpassingen gewoon doorzet”, zegt Voermans. Voor het overige deel van het verdrag, waar Nederland nog wel iets over te zeggen heeft, zou er een uitzonderingsclausule kunnen komen. “Dat bevestigt wel het beeld van een ondemocratische, niet te stoppen unie”, meent Voermans.
Daarom is dit ook zo'n beroerd onderwerp voor een referendum... Als je dit soort verdragen niet wil, en dat kan prima, moet je er niet eerst uitgebreid over laten onderhandelen en tot een akkoord met pakweg 30 partijen laten komen om er dan achteraf weer de principiële discussie over te willen voeren.quote:Op zondag 27 maart 2016 09:09 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Hier bevestiging door geleerden dat de EU een ondemocratische bende is :
[..]
En maar lui die blijven volhouden dat EU democratisch is...![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
veel meer :
Wat als een meerderheid 'nee' zegt bij het Oekraïne-referendum?
Ben met je eens dat je als enig land niet erg sterk staat, tenminste als ik dat artikel goed heb gelezen. Aan de andere kant, als ik bijv. op Buma stem vanwege versterking van het gezin en die partij zet ineens dit verdrag door, dan heb ik geen invloed meer daarop.quote:Op zondag 27 maart 2016 10:34 schreef 99.999 het volgende:
Daarom is dit ook zo'n beroerd onderwerp voor een referendum... Als je dit soort verdragen niet wil, en dat kan prima, moet je er niet eerst uitgebreid over laten onderhandelen en tot een akkoord met pakweg 30 partijen laten komen om er dan achteraf weer de principiële discussie over te willen voeren.
Omdat je met een DigiD niet meer anoniem bent en per brief stemmen nogal omslachtig en fraudegevoelig is.quote:Op zondag 27 maart 2016 11:02 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Want waarom niet gewoon de mogelijkheid bieden om met Digid te stemmen gedurende een week o.i.d. Of per brief.
Er zitten dus idd nadelen aan.quote:Op zondag 27 maart 2016 14:51 schreef J.B. het volgende:
Omdat je met een DigiD niet meer anoniem bent en per brief stemmen nogal omslachtig en fraudegevoelig is.
Ik vraag het ook meestal terwijl ik voor mij al besloten heb wat het voor mij is!quote:Op zondag 27 maart 2016 20:02 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Maar misschien hebben ze dat liever helemaal niet ?
Ja, stemmen per brief is wijdverbreid in de wereld. Nederland is daarentegen vrij uniek in het stemmen per volmacht.quote:Op zondag 27 maart 2016 20:02 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Er zitten dus idd nadelen aan.
Viel mij laatst op via een infovideo aangaande Deelstaatverkiezingen Duitsland dat per brief wel mogelijk is daar, tenzij ik het verkeerd heb verstaan. Scheelt dan weer een paar duizend stemlokalen desgewenst. En de 'overzeese' Nederlanders hebben evenmin een stemlokaal behalve ambassade of consulaat zover ik weet.
Als men de deelname aan de democratie wil opkrikken - over het algemeen toch al laag - verwacht ik dat zulk soort mogelijkheden de opkomst verhogen. Maar misschien hebben ze dat liever helemaal niet ?
Wat jongens doen?quote:Op zondag 27 maart 2016 21:41 schreef Repelsteeltju het volgende:
Volgens kieskompas moet ik tegen het verdrag stemmen. Wat doen jongens?
[ afbeelding ]
Ik kom uit op -25%, maar dat wist ik eigenlijk al!quote:Op zondag 27 maart 2016 21:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Jongens betekent jongmens(en). Laat je niet inpakken door het patriarchaat.
https://kieskompas.nl/nl/
Ik ook.quote:Op zondag 27 maart 2016 22:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kom uit op -25%, maar dat wist ik eigenlijk al!
Wat een domme stemwijzer weer.quote:Op zondag 27 maart 2016 21:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Jongens betekent jongmens(en). Laat je niet inpakken door het patriarchaat.
https://kieskompas.nl/nl/
En als ik zeg dat ik het hiermee eens of oneens ben, ben ik dan voor of tegen het verdrag? Het goede antwoord is trouwens ja.quote:Vraag 3 Het verdrag ondersteunt Oekraïners die een pro-Europese koers willen.
En nog wat vragen over Rusland boos maken. Het antwoord op al deze vragen is ja. Er wordt niet bij gevraagd of ik dit erg vind of niet.quote:Vraag 15 Door het verdrag zal het conflict tussen Rusland en Oekraïne erger worden
Daar gaat het handelsverdrag niet over. Het antwoord op deze vraag is irrelevant en de vraag zou niet mee moeten wegen.quote:Vraag 16 De EU is al groot genoeg er moeten eerder landen uit dan in.
dat komt er eigenlijk op neer. Oekraine is een land waar veel mis is dus daar moeten we geen handelsverdrag mee sluiten. Maar ze gaan er totaal aan voorbij dat dit verdrag de mensen in Oekraine juist helpt om dit soort zaken aan te pakken. want ze zullen daar de europeese standaarden moeten aanvaarden.quote:Op maandag 28 maart 2016 02:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Stemadvies van Partij voor de Dieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |