Zulke mannen moet en mag je gewoon slaanquote:Op maandag 29 februari 2016 22:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Game on mommas.
Ohja, en Tip van Flip: ga niet verbouwen. Gewoon niet. Nuh uh. Bad idea. Het komt nooit af en je man snapt niet dat je met 38 weken en bekkenpijn niet even kan helpen dozen boeken uitpakken. Ook niet als het 'toch jouw boeken zijn' en 'hoezo ben je moe, ik ben al de hele dag aan het sjouwen'..
En een boek naar zn hoofd gooienquote:Op maandag 29 februari 2016 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Zulke mannen moet en mag je gewoon slaan
En een scherp legoblokje onder zijn voorhuid stoppenquote:Op maandag 29 februari 2016 23:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En een boek naar zn hoofd gooien
Als ik had kunnen bukken om dat boek te pakken had ik het gedaan. Nu ging ik voor de hormonale huilbui en een zak paaseitjesquote:Op maandag 29 februari 2016 23:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En een boek naar zn hoofd gooien
Only fairquote:Op maandag 29 februari 2016 23:07 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Als ik had kunnen bukken om dat boek te pakken had ik het gedaan. Nu ging ik voor de hormonale huilbui en een zak paaseitjes.
...quote:Op maandag 29 februari 2016 22:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Zulke mannen moet en mag je gewoon slaan
Lijkt mij een prima alternatief.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:07 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Als ik had kunnen bukken om dat boek te pakken had ik het gedaan. Nu ging ik voor de hormonale huilbui en een zak paaseitjes.
Mag mijn UD naar 7 augustus en mag er een meisje achter?quote:Op maandag 29 februari 2016 22:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Game on mommas. Als ik iets in de OP moet aanpassen hoor ik 't wel.
Huh? Soof is een vrouw en nog lang niet uitgerekend!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:47 schreef Madivi het volgende:
Soof87, ben je inmiddels papa? Hopelijk is alles goed gegaan!
Dan snap ik post 269 van vorige topic niet geloof ik?!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Huh? Soof is een vrouw en nog lang niet uitgerekend!
Dat moet welquote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:55 schreef Madivi het volgende:
[..]
Dan snap ik post 269 van vorige topic niet geloof ik?!
Gaat over een gewone vriendin dus?
![]()
Ja, precies dat. Ik ben bang voor wat er komen gaat het komende half jaarquote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:34 schreef Molo het volgende:
![]()
Als je nou 38 weken zwanger zou zijn zou ik het wel snappen, maar je bent eind augustus uitgerekend man![]()
Hier een nieuwe zwangerschapscraving: koude houdbare melk
Omnomnom! Net halve liter op
Oh boy... Succes daarmeequote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:42 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja, precies dat. Ik ben bang voor wat er komen gaat het komende half jaarstraks mag ik met 30 weken al geen boodschappen meer doen ofzo
Ik mag van mijn man ook niet in het donker alleen naar huis fietsenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:51 schreef Quoi het volgende:
O dat zie ik met mijn ouders ook nog gebeuren hoor. Ik mag soms al (niet zwanger!) niet in het donker vanaf hun huis naar mijn huis fietsen (5 km). Ze moeten eens weten wat ik normaal gesproken allemaal met de fiets moet doen
Koude houdbare melk![]()
Wat een strenge intakequote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:51 schreef sprotje het volgende:
@Maldavi, oh dat klinkt positief!! Fijn!!
@Nazil, haha heel herkenbaarmn moeder is net zo, zal ik je niet even naar huis brengen, met de trein is zo'n gedoe met 2 kinderen. Grinnik, we moeten wel 40 minuten met de trein
![]()
Grinnik, gebeld voor de afspraak van de intake van de kraamzorg. Tja de consulente wil graag de babykamer zien... hmm die hebben we niet. Oh maar ze wil ook graag de wieg en de kruiken controleren (tja die staan bij mn ouders). En uiteraard de commode... (en die hebben we ook niet)
wordt vast een korte intake zo
Wat fijn zeg!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:47 schreef Madivi het volgende:
Hier gisteren weer echo en gyn gehad en redelijk goed nieuws. Mijn bloeddruk is nog steeds vrij hoog (130/90) maar wel stabiel en geen eiwitten in urine. De doorbloeding was bij beide babies ook goed in navelstreng en hersens, het vruchtwater is wel erg aan de lage kant. Toch hoef ik, zolang ik geen klachten heb en de babies voel, pas volgende week weer te komen. Dan ben ik 32 weken (dus als ze goed genoeg zijn gegroeid iig voorbij de intensive care termijn)! T blijft nu per controle afwachten en verder hou ik bijna volledig rust.
Snap ik, maar er is vast niks aan de hand.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:23 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wat fijn zeg!Lukt dat rust houden een beetje?
Pfoe Razz, de laatste loodjes wegen echt het zwaarst hè? Hebben jullie het wel weer goedgemaakt?
Wij zijn net terug van de SEO. En we mogen door voor een GUOZ'n hoofd is te groot. Er is waarschijnlijk he-le-maal niks aan de hand, echoscopiste zei dat ze niks geks zag en zich geen zorgen maakte, en dat ze alleen maar doorverwees omdat dat moest volgens het protocol. En ik geloof ook wel dat het goed zit eigenlijk
Als m'n uitgerekende datum 4 dagen eerder zou zijn, zou alles binnen het normale vallen en was aanvullend onderzoek niet nodig, dus ik ga er gewoon van uit dat deze baby wat ouder is dan iedereen dacht
Maar stiekem vind ik het toch helemaal niet leuk
Is ook zo. En als ze er bij de termijnecho een halve millimeter naast zaten, scheelt dat alweer een paar dagen in UD, en dat kan dan weer zo'n groot hoofd verklaren. Of misschien heeft het hoofd net een groeispurtje gehad en volgt de rest later alsnog. Rationeel gezien maak ik me ook geen zorgenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:28 schreef Arja het volgende:
Alle spanning voor niks. Ik denk wel eens: meten we niet te veel?
Klopt helemaal. Hij zit er ook wat doorheen en omdat familie die zouden komen helpen ziek afbelden zag hij het ook even niet meer. En het is ook moeilijk voorstellen hoe 'hoogzwanger' voelt. En 'hormonaal' is ook een lastigequote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:33 schreef Arja het volgende:
Madivi dat klinkt goed! Op naar de 32 weken.
Eens dat de man van razz dat beter niet had kunnen zeggen, maar hij heeft ook langdurig verbouw-, verhuis- en babystress he. Dat kan het slechtste in een mens naar boven halen.
Mijn man wees me daar laatst ook nog op, dat ook hij een instinct en drive heeft om een veilig nestje te bouwen voor ons..
De boodschap van het AMC was "De nekplooi was ernstig verdikt tot en met 20 weken, dus er blijft een verhoogde kans op afwijkingen. Alles wat we kunnen testen is het niet. De echo's waren allemaal goed. Dus het ziet er goed uit maar het blijft afwachten."quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Razz, hoe gaat het met de kleine in je buik? Zijn er nog zorgen over nekplooi-dingen enzo? Of is het op dat vlak helemaal gerust nu?
Verschilt per verloskundigepraktijk hierquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Roomsnoes het volgende:
15 maart al een afspraak GM? dan ben je 7 weken ofzo, toch?
Wanneer is de eerste reguliere afspraak in NL? Dat je het hartje kan zien/horen enzo? Hier krijg je pas met 18 weken een echo, maar ik wil met 8? weken even kijken en met 12 weken een nekplooimeting.
Standaard in NL is met 10-12 weken, dan evt rond 14 weken de npm en als je wilt met 20 weken de seo.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Wanneer is de eerste reguliere afspraak in NL? Dat je het hartje kan zien/horen enzo? Hier krijg je pas met 18 weken een echo, maar ik wil met 8? weken even kijken en met 12 weken een nekplooimeting.
Ik ben medisch..ik belde de poli, en de 15e kwam eruit. Bij Saar heb ik rond dezelfde termijn (6.4) de eerste echo gehad.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Npm is toch tussen 11-13 weken?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Standaard in NL is met 10-12 weken, dan evt rond 14 weken de npm en als je wilt met 20 weken de seo.
Veel vk praktijken bieden daarnaast tegenwoordig een vroege echo aan.
Oh, zou kunnen, wij deden 'm iig niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Npm is toch tussen 11-13 weken?
Wij bij saar ook niet. Deze keer willen we het wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, zou kunnen, wij deden 'm iig niet.
Boksquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:58 schreef lunamatic het volgende:
Volgens mij heb ik echt heel veel echo's gehad, als ik dat zo lees. Met 7 weken om te bepalen of ik echt zwanger was. Met 10 weken termijnecho, met 12 weken nekplooimeting (en de dag daarna nog een keer in het ziekenhuis om dikke nekplooi te bevestigen), met 13 weken direct na de vlokkentest, met 14 weken nog een controle-echo om te kijken hoe het met de baby ging na de vlokkentest. Met 20 weken de guo, met 21 weken de tweede guo omdat de eerste niet alles duidelijk liet zien, Afgelopen maandag een extra groeiecho voor een wetenschappelijk onderzoek, en over een week of 5 weer. Als ik goed tel worden dat in totaal dus 10 echo's. Heb ook nooit de behoefte gehad om een pretecho te laten doen...
Volgens mij was het eventjes standaard en wordt het nu weer ont-standaard?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Is een groeiecho tegenwoordig eigenlijk standaard?
Zo ben ik al weken een griepje aan het rekken als undercover-actie. Vraagt een collega steeds of ik al helemaal beter ben, terwijl ze me aankijkt zo van "volgens mij niet, hè?". Dus dan zeg ik "op zich wel, maar ik ben nog wel moe, en dat terwijl ik op tijd naar bed ga".quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:21 schreef Quoi het volgende:
Ik heb vandaag weer undercover rondgelopen met mijn fijne zwangerschaps-skinny jeansHij kleed ook zo enorm af. Verschillende collega's, die me al een maandje niet hadden gezien, hebben me van voor en achter bekeken. Sja, en ik voel me nu eenmaal enorm fit momenteel, dus ik geniet er maar van. Zelf zie ik het gelukkig wel
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zo ben ik al weken een griepje aan het rekken als undercover-actie. Vraagt een collega steeds of ik al helemaal beter ben, terwijl ze me aankijkt zo van "volgens mij niet, hè?". Dus dan zeg ik "op zich wel, maar ik ben nog wel moe, en dat terwijl ik op tijd naar bed ga".
Ik ben nu 6w+4d, eerste echo is volgende week donderdag bij 7w+6d. Daarna gaan we het aan onze ouders/zussen vertellen. Op het werk pas na de termijnecho denk ik, tenzij ik eerder door de mand dreig te vallen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:54 schreef Quoi het volgende:
Het verschil is dat ik niet meer undercover ben en het liefste wil dat iemand het aan me ziet. Maar dat is geduld hebben en dat is niet mijn sterkste punt.
Hoever ben je? Houd je het nog bewust even geheim?
Och, telefoon mee en je kunt een live verslag doen in Z&G.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:17 schreef Molo het volgende:
Bijna vergeten maar ik moet maandag even die glucose intolerantie test doen. Geen zin in, kost zoveel tijd. En stiekem spannend wat een uit komt
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Och, telefoon mee en je kunt een live verslag doen in Z&G.
Ik heb die test 2x tijdens mijn studie gedaan, tijdens een keuzeblok over medicijnen. De ene dag kreeg je na de glucose een placebo, de andere dag een medicijn tegen diabetes type 2, en je wist uiteraard niet in welke volgorde. De eerste dag had ik bijna een hypoglycemie te pakken, dus ik dacht de dag daarna "safe" te zijn en het placebo te krijgen, maar toen kreeg ik dus écht een hypo.
BMI van 35 dus fors risicoquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:45 schreef Quoi het volgende:
Waarom is de test nodig Molo?
Ik moest wel nuchter glucose laten prikken omdat mijn pa diabetes (II) heeft. Niks meer over gehoord, dus zal wel goed zijn gegaan.
Grappig, ik heb in december onderzoek gedaan naar het voorkomen van zwangerschapsdiabetes (Europese studie). Nu ben ik bezig met een Europees project dat meer richting Midwife-led care wil, dus minder overbodige diagnostiek bij 'gewoon gezonde zwangeren'. Ik trek dat soort onderwerpen aan blijkbaarHelpt toch wel als je iets met het onderwerp hebt.
OK. Duidelijke redenquote:
Noorwegenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:19 schreef Lamb29 het volgende:
Roomsnoes gefeliciteerd! Waar woon je dan als ik vragen mag? Wat een verschillen per land zeg!
Ik ben zegmaar nu de hoogste in rang deze week die aanwezig is, dus deze week moét ik echt zien te overleven. Denk dat ik het inderdaad wel gelijk volgende week aan mijn collega/werkgever (we staan naast elkaar, hij is eigenaar van het bedrijf) ga vertellen, want dan snapt hij ook waarom het mij soms even niet meer lukt. Ik wilde eigenlijk wachten tot de 14e want dan heb ik de termijnecho maar het is ook wel fijn als hij het gewoon vast weet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
OK. Duidelijke redenNou, doe goed je best
@Justme, het is enorm lastig dat je even niet dezelfde werklast aan kunt als normaal, maar de enige manier is accepteren en desnoods iemand in vertrouwen nemen aan wie je aangeeft dat je het even niet red vanwege een hele geldige reden. Ik vond het lastig te accepteren dat ik niet voor elkaar kreeg wat ik normaliter gewend was. Maar achteraf is het ook een eye-opener. Zo lukte het ook en de wereld draait nogEn een kloppend hartje
![]()
Ah dat is wel even anders dan hier ja. Wel boeiend om te volgen, zwangerschap in Scandinaviëquote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:20 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Noorwegen
Ja pas met 18 weken. Voor die tijd niet medisch noodzakelijk, volgens hier (tenzijn idicatie natuurlijk). Als je eerder wil dan kan dan maar dan wordt ie nuet vergoed. Dus alleen de "rijken" kunnen dat doen. Niet ok, vind ik. Maar goed, das een andere discussie.
Wij gaan iig rond de 8 weken om te kijken hoe ver we precies zijn, 12 wk nekplooimeting en met 18-20 weken de "20- weken echo". Minder vind ik niet prettig.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:52 schreef Lamb29 het volgende:
Pil ging de deur uit tegelijk met de bouwvakkers
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:52 schreef Lamb29 het volgende:
Oh zo'n mooi land Roomsnoes!
En wat een verschillen idd!
En pff idd al die verbouwperikelen! Wij zijn gelukkig net helemaal klaar. Pil ging de deur uit tegelijk met de bouwvakkers
oh ik heb ook "griep" gehad. Eerst had ik zelf niet door datbik van de zwangerschap zo moe was. Dus heb ik oprecht gezegd dat ik dacht dat ik ziek ging worden. Tja, hardnettige griepje van 12 weken :pquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zo ben ik al weken een griepje aan het rekken als undercover-actie. Vraagt een collega steeds of ik al helemaal beter ben, terwijl ze me aankijkt zo van "volgens mij niet, hè?". Dus dan zeg ik "op zich wel, maar ik ben nog wel moe, en dat terwijl ik op tijd naar bed ga".
quote:Op maandag 29 februari 2016 23:06 schreef Molo het volgende:
[..]
En een scherp legoblokje onder zijn voorhuid stoppen
Fijn dat de strip-afspraak er staat, maar echt, de kans dat je die niet haalt is echt heel heel groot he! En rond de vier kilo is ook allemaal nog goed te doen, wat extra reserves kan nooit kwaad. Hopelijk gebeurt het deze week gewoon vanzelf en lekker thuis! Ik duim!quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:37 schreef L0t.. het volgende:
Nou hier nog geen bevalling hoor..
Net bij de verloskundige geweest, alle controles waren goed. Heb iig een afspraak staan voor volgende week woensdag om te strippen als ik dan nog niet bevallen ben. We gaan er maar vanuit dat ik die afspraak niet haal. Ze schatte de baby nu ongv rond de 4kg, maar dat is over een week wel weer anders natuurlijk..
En nu wil ik alleen nog maar op de bank liggen en huilen, hormonen jeej![]()
![]()
.
Woensdag stripafspraak boks! Al verwacht ik de mijne wel te halen, want ze ligt nog steeds maar nauwelijks ingedaald.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:37 schreef L0t.. het volgende:
Net bij de verloskundige geweest, alle controles waren goed. Heb iig een afspraak staan voor volgende week woensdag om te strippen als ik dan nog niet bevallen ben. We gaan er maar vanuit dat ik die afspraak niet haal. Ze schatte de baby nu ongv rond de 4kg, maar dat is over een week wel weer anders natuurlijk..
![]()
.
Oooo spannend zeg!!! Hou je het nog vol?quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:37 schreef L0t.. het volgende:
![]()
.
Beetje van allebei geloof ik. Op zich is er nog genoeg tijd om gewoon thuis te bevallen natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:45 schreef Suikertante het volgende:
Oja dat ga ik doen! In het buikentopic.
Niet huilenBen je bang dat het niet meer thuis kan? Of heb je gewoon de lekkere huil-en-chocola-bui?
Wat gek dat daar geen lijn in wordt getrokken eigenlijk, want ik ben dan 40+5 en ze komen bij mij gewoon thuis, dus het wordt meegenomen in de reguliere ronde. En als het niks doet zit ik met 41 weken bij de gyn voor controle.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:23 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Beetje van allebei geloof ik. Op zich is er nog genoeg tijd om gewoon thuis te bevallen natuurlijk.
Fijn dat jij ook al de stripafspraak hebt staan Dot!
Vond het wel een beetje flauw, dinsdag met 41 weken hadden ze geen plek dus werd het woensdag want maandag was toch echt een dag te vroeg met 40+6..
Nouja dat is allemaal nog heeeel ver weg en dan ben ik allang bevallen
En thnx allemaal
Waarschijnlijk omdat onderzocht is dat strippen het meest effectief is als de eerste keer met of na 41 weken gebeurt? Bij ons wilden ze het ook niet eerder doen. Maar hoe dan ook komen de babies er uitquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:43 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wat gek dat daar geen lijn in wordt getrokken eigenlijk, want ik ben dan 40+5 en ze komen bij mij gewoon thuis, dus het wordt meegenomen in de reguliere ronde. En als het niks doet zit ik met 41 weken bij de gyn voor controle.
Ah, zo. Ze zei idd wel dat het het beste werkt hoe verder je in de 40e week zit. Misschien doen ze het hier dan ook wat vroeger omdat je standaard een check krijgt in het ziekenhuis met 41 weken? Ach, vorige keer kon ik niet gestript worden, dus ben benieuwd of het deze keer wel kan na een eerste bevalling.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat onderzocht is dat strippen het meest effectief is als de eerste keer met of na 41 weken gebeurt? Bij ons wilden ze het ook niet eerder doen. Maar hoe dan ook komen de babies er uit.
Ah nee toch..quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:18 schreef Veruca_Assault het volgende:
Booh! Had net een echo en er was een zwangerschap van 6wk te meten adh de vruchtzak en er was een dooierzakje maar geen embryo met een kloppend hartje.
Het kan zijn dat dat nog komt, maar ja, kan ook dat het gestopt is met groeien. Als ik denk aan de conceptiedatum dan moet ik minimaal 7wk zijn dus ik heb eigenlijk niet zo'n goede hoop
Alles behalve dat!quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:10 schreef Molo het volgende:
Ik heb toch altijd het idee dag de mensen die zulke ervaringen hebben zelf zo'n mega clean opgeruimd VT wonen huis hebben
nee hoor, echt niet. Ik zou alleen wel zorgen dat je geen twaalf lege bierkratten op het terras hebt staanquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:10 schreef Molo het volgende:
Ik heb toch altijd het idee dag de mensen die zulke ervaringen hebben zelf zo'n mega clean opgeruimd VT wonen huis hebben
quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee hoor, echt niet. Ik zou alleen wel zorgen dat je geen twaalf lege bierkratten op het terras hebt staan
Nou dit dus, er wordt echt totaal niet naar je huis gekeken. Het is meer een informatief gesprek en je kunt wederzijdse verwachtingen uitspreken.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maak je niet druk om de kraamzorgintake. Die komen echt niet je huis bekritiseren! Ze zullen kijken wat je al hebt voor de baby, wat je nog moet hebben en verder vragen wat je wensen zijn. Ze hebben hier niet eens de babykamer gezien ofzo.
quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:21 schreef Mariposas het volgende:
Overigens, dit geldt niet voor plintjes. Als er geen plintjes gelegd zijn of als deze niet zijn afgestoft, krijg je hiervoor een flinke berisping.
omdat ze een signaleerfunctie hebben. En als ze denken dat er mogelijk alcohol- of drugsmisbruik plaatsvindt bijvoorbeeld, kun je misschien dingen in je dossier krijgen die je er mogelijk niet in wil hebben. Zo gek vind ik dat trouwens nietquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had me de eerste keer toen ik de intake over de vloer kreeg ook van alles voorgesteld. Als het echt te maffia zou worden had ik ze buiten geschopt denk ik![]()
Maar uiteindelijk twee toffe intakes gehad. Niks om je zorgen om te maken!
Ook niet als er wel 20 kratten bier in de tuin staan. Wat gaat hun dat aan
Ik denk dat je dat dan heftiger interpreteert dan ze het bedoelen hoorquote:Op woensdag 2 maart 2016 16:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Is ook helemaal waar hoor
Maar er kunnen 101 redenen zijn waarom je ze in de achtertuin hebt staan. Vind het zo jammer dat je dan gelijk een sticker krijgt opgeplakt.
Eerste keer ook aangegeven dat ik een paniekstoornis had. Ging ze vet diep op in en ze schreef van alles op. Ik dacht je schrijft maar een eind weg maar vind het dan zo jammer dat het gelijk zo groot wordt gemaakt. Heb toen ook aangegeven dat het prima met me ging maar bevallen enzo was nieuw. Dus vond het lastig om tr bepalen of dat ook zo zou blijven want alles is nieuw. Maar datvik echt wel aan de bel zou trekkeb als ik het gevoel zou hebben dat het uit de klauwen liep.
Overigens is dat gelukkig toen niet gebeurd.
Je kunt een voorkeur opgeven toch?quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef Suikertante het volgende:
Ik vond het juist fijn dat ze mijn angststoornis zo serieus namen. Bij de VK vragen ze er nu ook regelmatig naar en dan vertel ik gewoon dat het goed gaat nu. Ik vind het wel zo prettig dat als ik echt een paniekaanval krijg in de kraamweek, mijn kraamhulp niet van niks weet. Ik heb dan echt geen behoefte om alles uit te leggen.
En verder was de intake vorige keer inderdaad vooral om uit te spreken wat de verwachtingen waren. Bijvoorbeeld dat we geen parkeerplek hebben in de buurt en dat ik niet elke dag tot 18:00 iemand hier wilde hebben omdat we zo klein wonen. En dat ik liever iemand had die bijdroeg aan de sfeer dan iemand die het hele huis ontsmette. We kregen echt de liefste ooit. Ik hoop zó dat we haar toevallig weer hebben
quote:Op maandag 29 februari 2016 23:06 schreef Molo het volgende:
En een scherp legoblokje onder zijn voorhuid stoppen
Wat fijn om te horen!quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:21 schreef Fieder het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Razz![]()
Madivi goed nieuws!
L0t![]()
Amsel wat fijn dat het toch in orde bleek
Verucaik hoop heel hard dat het volgende keer op schema ligt!
Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben.Ik heb de krampen af en aan nog gehad. Maar het hartje klopt nog en verder is er ook nog niks gebeurd, dus zullen toch wel groeipijnen zijn. Maar vervelend is het wel!
Meid toch, wat rot dat je je zo voelt, maar wat goed dat je aan de bel hebt getrokken bij de vk.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:33 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik kom even weer een ego post doen hier, sorry. Afgelopen nacht (nacht ja, het was half 4 ofzoik lag weer eens wakker, malend over alles en niets) de vk gemaild dat het gewoon echt niet goed gaat. Ze had wel door dat ik me slecht voelde, maar niet zo slecht dus. Ik had het hele verhaal elders neergezet en dat maar gewoon in een copy/paste naar haar gestuurd, ze schrok er een beetje van..
Morgen afspraak met haar collega, helaas niet met haar, maarja. Collega is als het goed is ook op de hoogte en ze willen er graag face to face met me over praten. En ik vind het doodeng. Me kwetsbaar en open opstellen. Maar zoals het nu gaat, kan echt niet meer. Ik doe F. er echt gigantisch tekort mee, vrijwilligerswerk sta ik op non-actief, mn betaalde baan doe ik lopend op mijn tandvlees en thuis met F. komt er niks meer uit mijn handen. En dat eeuwige janken.. Ik ben er zo klaar mee. Ik wil niet meer![]()
Ohh meid tochquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:33 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik kom even weer een ego post doen hier, sorry. Afgelopen nacht (nacht ja, het was half 4 ofzoik lag weer eens wakker, malend over alles en niets) de vk gemaild dat het gewoon echt niet goed gaat. Ze had wel door dat ik me slecht voelde, maar niet zo slecht dus. Ik had het hele verhaal elders neergezet en dat maar gewoon in een copy/paste naar haar gestuurd, ze schrok er een beetje van..
Morgen afspraak met haar collega, helaas niet met haar, maarja. Collega is als het goed is ook op de hoogte en ze willen er graag face to face met me over praten. En ik vind het doodeng. Me kwetsbaar en open opstellen. Maar zoals het nu gaat, kan echt niet meer. Ik doe F. er echt gigantisch tekort mee, vrijwilligerswerk sta ik op non-actief, mn betaalde baan doe ik lopend op mijn tandvlees en thuis met F. komt er niks meer uit mijn handen. En dat eeuwige janken.. Ik ben er zo klaar mee. Ik wil niet meer![]()
Gaat een stuk beter! Kan een deel van de tijd weer redelijk pijnvrij rondlopen gelukkig en kan ook weer wat meer op mijn normale tempo lopen in plaats van strompelenquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:05 schreef Molo het volgende:
Hoe is het trouwens met je rug/bil aids MissC?
Oh lekkerquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:03 schreef Molo het volgende:
Ja zelfde hier... En een bed dat niet op klossen kan ook nog
Oh joh!quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn broertje krijgt in mei zijn eerste kindje en ze zijn bezig met het kamertje. Echt prachtig: houten vloer, tof behang, opgeknapt wiegje, enz, enz.
Dat is ook spannend en zorgelijk. maar toch, hij wordt wel vaderquote:Op woensdag 2 maart 2016 20:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh joh!Ik dacht een tijd terug gelezen te hebben dat het niet goed was, maar vals alarm / verkeerd begrepen kennelijk.
Verdervoor Veruca en Marjolijntje.
De tweedequote:Op woensdag 2 maart 2016 20:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ophelia, haha, hoeveelste kindje wordt dit voor jou dan? Deze mag gewoon aanschuiven in bed.
Een ergonomische werkhouding voor je kraamhulpquote:Op donderdag 3 maart 2016 08:47 schreef Molo het volgende:
Super suffe vraag wellicht, maar waarvoor dienen de klossen eigenlijk?
Dat, plus porren in je slappe buik om te kijken of je baarmoeder netjes samentrekt, en rectaal temperaturen natuurlijkquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:00 schreef Molo het volgende:
Inspectie van ontplofte mol, ok verheug me er nu al op
Me tooquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:00 schreef Molo het volgende:
Inspectie van ontplofte mol, ok verheug me er nu al op
Over dat temperaturen he; dat kun je ook gewoon zelf doenquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat, plus porren in je slappe buik om te kijken of je baarmoeder netjes samentrekt, en rectaal temperaturen natuurlijk
Wacht maar Miss, die paybacktime komt vanzelfquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef Miss_Congeniality het volgende:
En na elke hoestbui vannacht voelde ik de kleine bewegen, dus vanochtend had ik ook nog een fijne jankbui omdat het mijn schuld was dat zij ook niet heeft geslapen vannacht
Ik mocht m onder mn oksel stoppen. Thank godquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat, plus porren in je slappe buik om te kijken of je baarmoeder netjes samentrekt, en rectaal temperaturen natuurlijk
Disclaimer: dit verschilt per kraambureau en als je t echt niet wilt kun je dat aangeven he, voordat ik hier mensen onnodig zenuwachtig maak!
Mijn hormoonwaardes waren zo laag dat ondanks een goede nekplooi meting we kans van 1:50 hadden op een ziek kindje. Daarom hebben we toen gekozen voor een vruchtwaterpunctie. Uiteindelijk bleek alles goed gelukkig maar hadden we wel risico op een dysmatuur kindje...nou dat hadden we dus uiteindelijk ook...vraag is alleen of dat door die hormoonwaardes kwam of combinatie met de knoop in Flint z'n navelstreng. Lage hormoonwaardes komt vaker voor als je met hormonen zwanger bent geworden vertelde de geneticus en nu weer zwanger met hormonen dus weer even spannendquote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:47 schreef Madivi het volgende:
*bijleesmodus*
Ereshkigal, fijn dat de meting goed was, hopelijk je hormonen ook. Wat was er vorige keer niet goed?
Je krijgt wel dagelijks een schoon bed hequote:Op donderdag 3 maart 2016 09:11 schreef Molo het volgende:
Dat bed opmaken, mooi verhaal is datIk heb jaren in de thuiszorg gewerkt en geen enkel bed was daar arbo verantwoord hoog hoor
Dat ik zelf gewoon normaal mijn bed in kan klauteren gaat lekker voor de rest. En als dat betekent zelf bed opmaken, dan is dat maar zo
Als je dat wilt dan, bij mij is het 1 keer verschoond, meer vond ik onzin.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:15 schreef Dot. het volgende:
[..]
Je krijgt wel dagelijks een schoon bed heZou het dan even uitbesteden aan je meneer.
Bij mij om de dag, ivm warme week en veel zweten... vond t wel fijn.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Als je dat wilt dan, bij mij is het 1 keer verschoond, meer vond ik onzin.
Haha hier ook, de kraamverzorgster was het daar nota bene ontzettend mee eens. Die vond dat ons kleintje ook aan onze geur moest kunnen wennen en dat een keer per week verschonen echt fris genoeg is (mits geen liters zweet en pies en bloed natuurlijk) Wel even laten luchten elke dag, natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Als je dat wilt dan, bij mij is het 1 keer verschoond, meer vond ik onzin.
Dat kan ik begrijpen hoorquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:48 schreef klaprooss het volgende:
Ik kom uit de kraam en het is echt wel meer dan 2 sec je hechtingen checken.
Er zijn dames die bedlegerig zijn die we moeten wassen, helpen bij borstvoeding etc.
1 keer per dag 2 min bukken is niet erg, maar daar blijft het niet bij.
Klossensowieso een hoog bed
ik hou er van
Ik moet elke keer zo lachen om wat jij post, zo vreselijk herkenbaar op dit moment! Zo veel afspraken, veel verschillende werkdagen in verschillende filialen (dat je 3x het appje checkt of je wel naar het goede filiaal heenrijdt) en als het niet op de kalender staat, doe ik het niet. Overal in huis liggen briefjes met dingen die ik nog moet doen. Komt ook door de bruiloft nu, moeten nog een paar dingen voor geregeld worden maar dat vergeet ik gewoonquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:25 schreef Quoi het volgende:
Oh, mijn verstrooidheid begint serieuze vormen aan te nemen. Ik ben nu gewoon een afspraak helemaal vergeten. Alle energie is helemaal terug, maar ik moet nu echt scherp blijven met de (afwisselende) dagen momenteel; dan weer een afspraak hier, dan weer daar.
Klossen ja. De poten van ons bed waren op een gegeven moment kapot, waardoor we de boxspring gewoon op de grond hebben gelegd. Het plan is om een nieuw onderstel voor het bed te timmeren en op die manier ook aan de ca 70cm eis te voldoen.
quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:37 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik moet elke keer zo lachen om wat jij post, zo vreselijk herkenbaar op dit moment! Zo veel afspraken, veel verschillende werkdagen in verschillende filialen (dat je 3x het appje checkt of je wel naar het goede filiaal heenrijdt) en als het niet op de kalender staat, doe ik het niet. Overal in huis liggen briefjes met dingen die ik nog moet doen. Komt ook door de bruiloft nu, moeten nog een paar dingen voor geregeld worden maar dat vergeet ik gewoonaanstaande net zo hard, trouwens.
Volgens mij is ons bed veeeeel te laag, maar gelukkig zijn klossen nog even een ver-van-mijn-bedshow (whaha).
Sssstquote:
Ja die zes weken zomervakantie van vriend, die hebben wij ook, YES! Dat wordt echt zooooo chill met z'n viertjes!quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:25 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in wensen mbt kraamzorg. Niet roken is wel een goeie.
Verder kan man geen vrij nemen, want hij werkt in het onderwijs. Hij heeft wel een week schoolvakantie gepland staan net na mijn UD dus met een beetje geluk is hij er wel tijdens de kraamweek. Maar dat kan dus ook heel anders uitpakken en dan ben ik steeds overdag alleen. Zie ik wel een beetje tegenop eigenlijk. Maar aan het eind van mijn verlof zijn we 6 weken samen vanwege zijn zomervakantie die toevallig heel goed uitkomt. Daar heb dan wel weer heel veel zin in
Ohh, bruiloft!quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef Nazil het volgende:
[..]
Sssst![]()
Met alles wat eerst komt voelt het nog ver weg. Eerst die hele bruiloft, pretecho, 20-wekenecho en de rest. Dán pas die klossen ergens.
En de belastingaangifte. Volgens mij gaan we die vreselijk vergeten dit jaar
Hmmmm nattigheid!quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:45 schreef elamanilo het volgende:
Ja, hoe is het daar L0t?
Svane, kraamzweetboks![]()
Vind het niet heel leukquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:17 schreef Svane het volgende:
Oja Ela! Wat fijn, zo'n boost kan soms echt opeens al de hele wereld veranderen he. Hopelijk lukt het dit vast te houden.![]()
Lot, wat vind je er nu van, nu je bij de coole club der overtijdslopers hoort? Kan je nog een beetje genieten van 1 op 1 met je knappe oudste of valt het wachten toch wel zwaar?
Echt lang kan inderdaad sowieso niet meer! En zo begrijpelijk, je gaat stiekem toch een beetje uit van een soortgelijk verloop als bij kind 1. Dat leek me ook bij LB zo gek, dat je dan rekening houdt met overtijd lopen en dat gebeurt dan niet! Volgens mij zou ik ook echt verbaasd zijn als ik zelf opeens met 38 weken beval. Terwijl dat prima kan natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:51 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Vind het niet heel leuk. Heb vrij weinig energie om nog echt leuke dingen te doen met J en voel me daar best schuldig onder. Mn buik doet ook zo'n pijn de hele tijd, voelt alsof mn huid in brand staat ofzo.
Ben ook best bang voor een reuzebaby.
Heel naïef maar ik had er gewoon echt niet op gerekend om overtijd te lopen na vorige keer. Het voelt ook niet alsof het al heel snel gaat gebeuren eigenlijk. Maar goed, écht lang kan het natuurlijk niet meer duren.
Ja, 22 april al. Vorige week vastgezetquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:00 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Ohh, bruiloft!Klinkt alsof de grote dag al bijna zover is?
Die belastingaangifte, ohja![]()
Svane, oeh, fruithapjes en babymassage! Daar zou ik ook wel voor tekenen
Dat is al snel! Maar wel leukquote:Op donderdag 3 maart 2016 12:48 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja, 22 april al. Vorige week vastgezetgevalletje moet er toch maar eens van komen. We houden het klein met alleen familie die dichtbij staat en wat vrienden, maar toch moet er nog vanalles geregeld worden.
Dat maakt je toch geen loeder!quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:05 schreef LadyBlack het volgende:
Wat je zegt Svane. Ik ben best heel nuchter enzo, en Sam doet het goed, maar ik ben nog wel tamelijk wiebelig door de hele gebeurtenis hoor.
Al helpt het ook niet dat dit wéér een kraamtijd is vol wegen, meten, kolven, flesjes en binnenblijven terwijl je eigenlijk best graag naar buiten zou willen.
En dan vind ik mezelf weer een loeder dat ik er zo over denk terwijl ik verdorie 2 prachtige kinderen heb.....
* LB maar weer tissues pakt.....![]()
Ben nu 14 weken, dus dat valt nog mee. Het is alleen zo veel tegelijk allemaal. Je hoofd zit bij baby en energiepijl weer op goede hoogte krijgen na die weken misselijkheid en ziek zijn maar ondertussen moet je wel de trouwzaal bekijken, plek voor receptie regelen, die willen ook weten wat ze de gasten moeten voorschotelen dus ook het eten regelen, etentje met familie daarna regelen, trouwringen uitzoeken, betalen en ophalen, Ondertrouw regelen, kaarten maken, adressen verzamelen, kaarten versturen etcetera.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:56 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Dat is al snel! Maar wel leuk
Succes met het regelen van alles, dat is wel echt een uitdaging in zwangere toestand ja. Maar wel leuk als het eenmaal zover is
Ja ook als je het klein houdt, komt er een hoop bij kijken! En dat is in combinatie met zwanger zijn niet altijd ideaal nee.quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:03 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ben nu 14 weken, dus dat valt nog mee. Het is alleen zo veel tegelijk allemaal. Je hoofd zit bij baby en energiepijl weer op goede hoogte krijgen na die weken misselijkheid en ziek zijn maar ondertussen moet je wel de trouwzaal bekijken, plek voor receptie regelen, die willen ook weten wat ze de gasten moeten voorschotelen dus ook het eten regelen, etentje met familie daarna regelen, trouwringen uitzoeken, betalen en ophalen, Ondertrouw regelen, kaarten maken, adressen verzamelen, kaarten versturen etcetera.Vriend helpt goed mee hoor, maar het meeste moeten we toch samen beslissen. En bij mij moet het altijd snel en goed geregeld zijn, het liefst gisteren nog. Timing had beter gekund. Maar ik mag niet klagen want wij gaan trouwen
en we krijgen een baby
ik ben dus over de top gelukkig
Wat een lullige opmerking van die collega zegquote:Op donderdag 3 maart 2016 13:14 schreef ikke_84 het volgende:
Hier nog z'n zeefik moet echt alles opschrijven en dan nog vergeet ik vaak dingen. Ik ben ook echt zo onhandig de laatste tijd.
Gisteren hoorde ik een collega zeggen dat ze ook maar ging zeggen dat ze zwanger was als het haar uitkwamalsof ik het leuk vind om een spaghetti hoofd te hebben.
Dat is ook timing ja.. Ik kan mij voorstellen dat het je niks lukt om alles te onthouden danquote:Op donderdag 3 maart 2016 13:07 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja ook als je het klein houdt, komt er een hoop bij kijken! En dat is in combinatie met zwanger zijn niet altijd ideaal nee.
Wij hadden het hier met een verhuizing de afgelopen weken. Huis gekocht en appartement verkocht. En dat traject startte op de dag dat we een positieve test hadden. We zijn nu net over en ik ben heel blij met hoe het nu al is en met de dingen die de komende weken nog afgerond gaan worden. Maar pff, ik vind het fijn dat mijn man zoveel heeft opgepakt want er ging zoveel langs mij heen...
Instant kraamweek flashbacks dan hequote:Op donderdag 3 maart 2016 11:51 schreef elamanilo het volgende:
Hier was het precies zo inderdaad, ik dacht wel dat ik een beetje vocht had vastgehouden, maar in de kraamweek bleek het veel meer dan ik had gedacht! En ik zag het toen pas aan m'n enkels (dat ze opeens weer heel dun waren).Blijkbaar was dat echt heel geleidelijk gegaan in de zwangerschap. En de combi met lekkende melk inderdaad.
Ik kan me de geur ook nog zo herinneren, zo'n gekke weeeige geur had het zweet.. Ik heb het heel lang na de bevalling op gekke momenten nog 'geroken' en heel soms nog steeds.. Opeens ergens zo'n zweem.
Ik heb er 10, daar heb ik het altijd prima mee gered. Het hangt van allerlei omstandigheden af (of je zelf fan bent, of je een spuger hebt, etc). Ik zou het hierbij laten, 18 lijkt me meer dan prima. Mocht het echt te weinig zijn dan stuur je je vriend op pad. Die zijn vaak ook wel blij om even de deur uit te kunnen om iets te doen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef Fien10 het volgende:
Ik ben bezig aan m'n babyuitzet boodschappen lijst. Nu heb ik een vraag aan de ervaren mama's; heb ik genoeg aan 3x 6 hydrofieldoeken. 18 totaal? Ik hoor overal dat die dingen door t hele huis zwerven en ze heel snel de was in gaan. Redt ik het een dag of 3/4 met 18 doeken?
Helemaal waar, er is inderdaad zo bijgehaald. Maar ik ben altijd wel netjes en georganiseerd dus ik denk dat het met 18 doeken echt wel moet lukken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb er 10, daar heb ik het altijd prima mee gered. Het hangt van allerlei omstandigheden af (of je zelf fan bent, of je een spuger hebt, etc). Ik zou het hierbij laten, 18 lijkt me meer dan prima. Mocht het echt te weinig zijn dan stuur je je vriend op pad. Die zijn vaak ook wel blij om even de deur uit te kunnen om iets te doen.
Hier in t ziekenhuis niet maar anders stop je er een paar in de tas... zekere vh onzekere.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:14 schreef Lamb29 het volgende:
Oh nr kraamzorg! Das een goeie idd!
Rest zit er in de tas nu idd. (Of staat op t laatste moment-pak-briefje)
Probeer mij te herinneren of luiers ed nu mee moesten of niet
Meenemen hoeft niet!quote:Op donderdag 3 maart 2016 15:06 schreef Lamb29 het volgende:
Liggen er nu een paar klaar idd... Svane weet jij t nog?
Fien met mijn spuger hadden we er geloof ik 25 ofzo. Zo bijgehaald dus! Wat ik nu wel heb en toen niet zijn 4 xl hydrofielen. Passen ideaal in het bedje/box
'Je moet wel wat te kiezen hebben'. En dan met een hutkoffer aan komen zettenquote:Op donderdag 3 maart 2016 15:47 schreef Quoi het volgende:
Ik vrees dat het bij mij tzt wordt zoals bij een weekendje weg/vakantie --> bij gebrek aan zin om een beslissing te nemen, neem ik dan maar gewoon alles mee in een supergrote koffer
Wij hadden een goede spuger en er gingen er toch wel zo'n 5/6 doorheen op een dag. En dan zitten er ook nog altijd een paar in de luiertas. Dus dat was voor ons niet genoeg geweest. Maar Sjaak spuugde ook wel heeeeel veel. En ze zijn inderdaad zo bijgehaald.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef Fien10 het volgende:
Ik ben bezig aan m'n babyuitzet boodschappen lijst. Nu heb ik een vraag aan de ervaren mama's; heb ik genoeg aan 3x 6 hydrofieldoeken. 18 totaal? Ik hoor overal dat die dingen door t hele huis zwerven en ze heel snel de was in gaan. Redt ik het een dag of 3/4 met 18 doeken?
Ja leuk is dat he! Ik zie mijn buik nu ook echt bewegen bij sommige bewegingen die ze maaktquote:Op donderdag 3 maart 2016 18:34 schreef Molo het volgende:
Ik voel me nog steeds flink gammel van de griep, maar wel met stuiterbaby in mijn buik en dat maakt het stuk minder erg
Ik ben fysiek altijd heel rustig en traag, wel bijzonder om dan zo'n drukke baby in mijn buik te hebben
Is toch geen falen joh. Je lijf en je geest hebben gewoon even wat steun nodig. En die is erquote:Op donderdag 3 maart 2016 18:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou ik mag door voor psych hulp, was wel te verwachten, maar het voelt als keihard falen. Waarom kan ik niet gewoon zwanger zijn?
Wat wel heel fijn is, is dat ik dus niet doorgestuurd wordt naar de pop-poli in het ziekenhuis, met gyn onderzoeken erbij. Het ziekenhuis is echt een enorme trigger voor me, dus vk gaat nu op zoek naar andere passende hulp. Moet wel nog een verwijzing van de huisarts hebben ervoor, maar ook die zou de vk bellen en de situatie voorleggen, met een beetje mazzel hoef ik niet dan ook nog daarheen en de boel (weer) uitleggen. En morgen op mn werk dus ook maar even aangeven dat het niet goed gaat, en dat dat waarschijnlijk ook niet met een week weer beter is.
Het is niet met zoveel woorden gezegd ("je hebt flinke indicaties") maar waarschijnlijk een prenatale depressie dus. Baggerzooi.
Verdere controles waren goed, baarmoeder groeit hard, bloeddruk was prima, hartje klonk goed.
Ik ben zo moe...
En weer ego, sorry. Ik ga kijken of ik naar het andere draadje kan verhuizen.
Ik ben al veel teveel uitgevallen vanwege zwangerschap afgelopen maanden dus hier had ik geen zin in nee, maar goed... Het is zoals het is. Morgen wel weer werken want ben er helemaal klaar mee ondertussenquote:Op donderdag 3 maart 2016 18:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja leuk is dat he! Ik zie mijn buik nu ook echt bewegen bij sommige bewegingen die ze maakt
Maar griep is niet tof![]()
Dry needling ook niet trouwens, dat deed gemeen zeer
Polsen onder de koude kraan houden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 18:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Ach Marjolijntje. Confronterend he om alles zo op tafel te gooien. Maar de (grote) eerst stap naar beter is gezet! Succes verder
Iemand tips tegen duizeligheid?
Ik had het bij de zwangerschap van O (lage broeddruk) en het is nooit meer helemaal weggegaan. Maar nu is het wel erg irritant :/
Hulp zoeken en aanvaarden een hele goede, dappere stap. En het feit dat je aangeeft die hulp nodig te hebben getuigt dat jij alles behalve laf bent!quote:Op donderdag 3 maart 2016 18:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou ik mag door voor psych hulp, was wel te verwachten, maar het voelt als keihard falen. Waarom kan ik niet gewoon zwanger zijn?
Wat wel heel fijn is, is dat ik dus niet doorgestuurd wordt naar de pop-poli in het ziekenhuis, met gyn onderzoeken erbij. Het ziekenhuis is echt een enorme trigger voor me, dus vk gaat nu op zoek naar andere passende hulp. Moet wel nog een verwijzing van de huisarts hebben ervoor, maar ook die zou de vk bellen en de situatie voorleggen, met een beetje mazzel hoef ik niet dan ook nog daarheen en de boel (weer) uitleggen. En morgen op mn werk dus ook maar even aangeven dat het niet goed gaat, en dat dat waarschijnlijk ook niet met een week weer beter is.
Het is niet met zoveel woorden gezegd ("je hebt flinke indicaties") maar waarschijnlijk een prenatale depressie dus. Baggerzooi.
Verdere controles waren goed, baarmoeder groeit hard, bloeddruk was prima, hartje klonk goed.
Ik ben zo moe...
En weer ego, sorry. Ik ga kijken of ik naar het andere draadje kan verhuizen.
Hoe was dat bij Boaz?quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Marjolijntje.. het is een hele stap om te erkennen dat je hulp nodig hebt. Dus dat opzich is al bewonderingswaardig. Hopelijk kom je bij iemand terecht waar je je prettig bij voelt en die samen met jou deze tijd aan gaat. Hoe denkt je man erover? Krijg je nu wel wat meer steun van hem?
Room hier ook lage bloeddruk. Vooral 's morgens opstaan is echt ruk. Maar alle tips lijken al te xijn gegeven. Hoop dat ze jou ook gaan helpen!
Hier met bijna 12 weken nog steeds 0,0 buik. En 0,0 klachten/kwaaltjes.
Dinsdag staat de nekplooi gepland. Hoop dat het allemaal nog steeds goed zit.
Ja. Omdat we dat wisten (of dat dachten te weten) was de keuze uiteindelijk rap gemaakt. Wat een beslissing hè? Succes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 06:34 schreef snoenk het volgende:
Marjolijnik hoop dat je goede hulp krijgt.
Arja veel plezier in de sauna zondag!
Voor degene die een combinatie-test gedaan hebben, wisten jullie ook wat jullie gingen doen bij een slechte uitslag?
Ik ben nog aan het twijfelen om het wel of niet te doen en dan vooral omdat ik nog niet weet wat ik met een slechte uitslag zou doen.
Ik wil geen party pooper zijn, maar ik wilde tijdens mijn zwangerschap ook graag naar de sauna, maar dit werd mij door de verloskundige afgeraden. Alleen als je voor je zwangerschap een regelmatige sauna-bezoeker was, is het schijnbaar geen probleem. Maar misschien heb je het al nagevraagd of ga je niet zelf de sauna in. Dan heb ik niets gezegd.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:42 schreef Arja het volgende:
In plaats daarvan gaan we zondag lekker naar de sauna. Dat is echt lang geleden en nu durf ik het wel aan nu ik niet meer vadsig lijk maar ineens zwanger en nasr voren draag en rond. Fijn.
Ik heb er geen bron voor maar hier kwam dat wel een beetje uit denk ik. Dochter was vrij rustig in de buik, en is nu ook een vrij timide meisje. Zoontje beukte er rustig op los en is nu idd een sloopkogelquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:03 schreef Svane het volgende:
Dot! Je UD! Woei! Toch wel bijzonder. Jammer dat het gelijktijdig zo'n verdrietige dag is, babietje blijft vast nog even binnen.
Baby voelen is zo leuk he! Ik maak me alleen dus soms echt een beetje 'zorgen' over hoe druk deze is. We hebben een hele rustige dochter die ook in de buik al rustig was. Als buikgedrag wat voorspelt ben ik een beetje zenuwachtig voor deze sloopkogel!'s Avonds kijken vriend en ik samen naar m'n schuddende buik, zo leuk!
Echt die golven zo heen en weer en af en toe zo'n ledemaatplop
Oh oh!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb er geen bron voor maar hier kwam dat wel een beetje uit denk ik. Dochter was vrij rustig in de buik, en is nu ook een vrij timide meisje. Zoontje beukte er rustig op los en is nu idd een sloopkogel![]()
Dussuh ..... Succes alvast?!
Wat ik dan weer lastig vond was het volgende scenario: mochten we bijvoorbeeld na een verhoogde kans na de combinatietest een NIPT hebben gedaan en er kwam bijv. uit dat ons kindje Trisomie 13 heeft, wat wisten we dan? Dat er een kans was van 92% dat ons kindje Trisomie 13 heeft. Persoonlijk zou ik me dan erg vastklampen aan die 7% (de kans dat we een gezond kindje aborteren!). Dat is afhankelijk van hoe je in het leven staat en wat je hebt meegemaakt, denk ik. Ik maakte een aantal jaren geleden een aantal abortussen van dichtbij mee en heb daar een beetje een tik van meegekregen, merk ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:08 schreef Svane het volgende:
Snoenk, combitestkeuze vond ik ook een lastige! Wij wisten voor onszelf dat de twee andere trisomieen we voor afbreken zouden kiezen, hoe onmenselijk verdrietig ook. Rondom Down waren we er niet uit. Ik neigde niet naar afbreken, maar was me wel sterk bewust dat het vaak ook gepaard gaat met heel sterke fysieke en verstandelijke problemen. We hadden daar in ieder geval niet vooraf een duidelijke keuze in gemaakt, maar wilden wel, indien mogelijk, iets meer weten over of we dus een 'normaal' risico hadden of sterk verhoogd.
Vivi, misselijkheid is zoooo naar! Deze zwangerschap heb ik daar nauwelijks last van gehad, maar ik weet nog goed hoe zwaar ik het vorige keer vond.
Hier ben ik trouwens dus 'pas' 25 weken maar al zoveel harde buiken en nare steken in m'n onderbuik.ik vind het wel akelig, vooral omdat ik weet dat je dan in principe rustig aan moet doen maar dat doe ik al.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:27 schreef Suikertante het volgende:
Vivi je bent zwanger!Jammer dat dit erbij hoort he.
Pfff, was al sinds 5 uur vanochtend vooral bezig met *niet overgeven*, alle tips toegepast: gembersnoepjes, cracker eten in bed, niet tegelijkertijd eten en drinken, eten waar je zin in hebt (Bastogne koek), maar eh.. mission failed.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:08 schreef Svane het volgende:
Vivi, misselijkheid is zoooo naar! Deze zwangerschap heb ik daar nauwelijks last van gehad, maar ik weet nog goed hoe zwaar ik het vorige keer vond.
Wat mij de vorige keer heel erg hielp waren bananen en cola light... kleine slokjes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Pfff, was al sinds 5 uur vanochtend vooral bezig met *niet overgeven*, alle tips toegepast: gembersnoepjes, cracker eten in bed, niet tegelijkertijd eten en drinken, eten waar je zin in hebt (Bastogne koek), maar eh.. mission failed.
Van thuiswerken is nog niks gekomen, twijfel tussen ziekmelden (ze weten nog niet van mijn zwangerschap) of werk inhalen op betere momenten (als die komen). Vanavond is er ook nog een etentje met mijn ouders en zus (die het ook nog niet weten).
Wanneer heb je weer een echo?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ugh sterkte Vivi! Buikgriepje veinzen?
Dot, ik kan je redenering volgen en *mocht* er een kindje komen dan ga ik ook niet voor gastouder, omdat ik een schijtbak ben en mensen niet vertrouw 😁
Hoewel de 1 jarige van een vriendin van de commode was gevallen op het KDV en ze het niet hadden verteld aan haar. Haar dochter bleek een hersenschudding te hebben (kooooootsen!) en pas toen ze ging vragen hadden ze het haar verteld. En dat waren dus 3 leidsters die elkaar dekte. Dus ja, people are shit.
Vraagje: ik weet dus dat er een vruchtje is en een embryozak en zwangerschapsring (wat het ook moge zijn 😁). Blijft mijn hcg ook toenemen al groeit het embryo niet meer? Want ik voel de drang om een clearblue test te kopen om de kijken of mijn hcg toeneemt.
Maar weet dus niet of die sowieso toeneemt nu....
Ik snap je behoefte volledig, een test gaat je jammer geboeg geen zekerheid geven, ik zou het niet doenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Want ik voel de drang om een clearblue test te kopen om de kijken of mijn hcg toeneemt.
Of je hcg blijft toenemen is volgens mij niet altijd hetzelfde. Wel zal je hcg met deze termijn, of het vruchtje nu wel of niet is gaan doorgroeien, nog ruimschoots boven de testmarges zitten, dus krijg je bijna zeker een mooie knaltest. Helaas zegt dat dus helemaal niets. Zelfs na het loslaten van een vruchtje hebben veel mensen nog een paar weken positieve tests. Echt superkut!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ugh sterkte Vivi! Buikgriepje veinzen?
Dot, ik kan je redenering volgen en *mocht* er een kindje komen dan ga ik ook niet voor gastouder, omdat ik een schijtbak ben en mensen niet vertrouw 😁
Hoewel de 1 jarige van een vriendin van de commode was gevallen op het KDV en ze het niet hadden verteld aan haar. Haar dochter bleek een hersenschudding te hebben (kooooootsen!) en pas toen ze ging vragen hadden ze het haar verteld. En dat waren dus 3 leidsters die elkaar dekte. Dus ja, people are shit.
Vraagje: ik weet dus dat er een vruchtje is en een embryozak en zwangerschapsring (wat het ook moge zijn 😁). Blijft mijn hcg ook toenemen al groeit het embryo niet meer? Want ik voel de drang om een clearblue test te kopen om de kijken of mijn hcg toeneemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |