abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:07:41 #226
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160389192
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:03 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ben nu 14 weken, dus dat valt nog mee. Het is alleen zo veel tegelijk allemaal. Je hoofd zit bij baby en energiepijl weer op goede hoogte krijgen na die weken misselijkheid en ziek zijn maar ondertussen moet je wel de trouwzaal bekijken, plek voor receptie regelen, die willen ook weten wat ze de gasten moeten voorschotelen dus ook het eten regelen, etentje met familie daarna regelen, trouwringen uitzoeken, betalen en ophalen, Ondertrouw regelen, kaarten maken, adressen verzamelen, kaarten versturen etcetera. :X Vriend helpt goed mee hoor, maar het meeste moeten we toch samen beslissen. En bij mij moet het altijd snel en goed geregeld zijn, het liefst gisteren nog. Timing had beter gekund. Maar ik mag niet klagen want wij gaan trouwen ^) en we krijgen een baby *; ik ben dus over de top gelukkig *O*
Ja ook als je het klein houdt, komt er een hoop bij kijken! En dat is in combinatie met zwanger zijn niet altijd ideaal nee.
Wij hadden het hier met een verhuizing de afgelopen weken. Huis gekocht en appartement verkocht. En dat traject startte op de dag dat we een positieve test hadden :') . We zijn nu net over en ik ben heel blij met hoe het nu al is en met de dingen die de komende weken nog afgerond gaan worden. Maar pff, ik vind het fijn dat mijn man zoveel heeft opgepakt want er ging zoveel langs mij heen...
pi_160389358
Ela fijn dat je bij haar terecht kon en dat het je zo goed heeft gedaan.

Klossen... Wij hebben een vrij laag bed maar ga er deze keer geen klossen onder zetten ivm Mats. Dan moet mijn man het bed maar verschonen en tempen doe ik zelf wel. Als blijkt dat ik veel in bed verzorgd moet worden dan kan man ze altijd nog halen.
Ik hoop ook dat we onze vorige kraam krijgen O+
Mijn eis was toen een niet roker en rustig type. Nu zal daar bij komen dat ze ook lief moet zijn voor Mats.

LB ik denk dat ik je gevoel van de kraamweek wel herken. Het is ook gewoon best wel een hectische en vermoeiende tijd vooral als je er al 1 rond hebt lopen. Je hoeft je daar echt geen loeder om te voelen :*

Lot ik hoop dat je kleintje snel komt :*

Hier nog z'n zeef }:| ik moet echt alles opschrijven en dan nog vergeet ik vaak dingen. Ik ben ook echt zo onhandig de laatste tijd.
Gisteren hoorde ik een collega zeggen dat ze ook maar ging zeggen dat ze zwanger was als het haar uitkwam }:| alsof ik het leuk vind om een spaghetti hoofd te hebben.

*O* voor de goede echo van amsel

Klap alweer 10 weken *O*
Wat leuk dat je kraamhulp bent geweest. Wat doe je nu als ik vragen mag
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:17:53 #228
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160389454
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:14 schreef ikke_84 het volgende:

Hier nog z'n zeef }:| ik moet echt alles opschrijven en dan nog vergeet ik vaak dingen. Ik ben ook echt zo onhandig de laatste tijd.
Gisteren hoorde ik een collega zeggen dat ze ook maar ging zeggen dat ze zwanger was als het haar uitkwam }:| alsof ik het leuk vind om een spaghetti hoofd te hebben.

Wat een lullige opmerking van die collega zeg :{
Inderdaad, alsof je er zelf voor kiest om zoveel te vergeten. 8)7

Gelukkig hier nog niet van dat soort opmerkingen gehad. Ik schrijf ook echt alles op wat ik nog moet doen, anders vergeet ik het. Heb al wel een keer het briefje vervolgens ergens laten liggen :')
pi_160389658
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:07 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ja ook als je het klein houdt, komt er een hoop bij kijken! En dat is in combinatie met zwanger zijn niet altijd ideaal nee.
Wij hadden het hier met een verhuizing de afgelopen weken. Huis gekocht en appartement verkocht. En dat traject startte op de dag dat we een positieve test hadden :') . We zijn nu net over en ik ben heel blij met hoe het nu al is en met de dingen die de komende weken nog afgerond gaan worden. Maar pff, ik vind het fijn dat mijn man zoveel heeft opgepakt want er ging zoveel langs mij heen...
Dat is ook timing ja.. Ik kan mij voorstellen dat het je niks lukt om alles te onthouden dan :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:37:14 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160389922
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:51 schreef elamanilo het volgende:
Hier was het precies zo inderdaad, ik dacht wel dat ik een beetje vocht had vastgehouden, maar in de kraamweek bleek het veel meer dan ik had gedacht! En ik zag het toen pas aan m'n enkels (dat ze opeens weer heel dun waren). ;) Blijkbaar was dat echt heel geleidelijk gegaan in de zwangerschap. En de combi met lekkende melk inderdaad. :D Ik kan me de geur ook nog zo herinneren, zo'n gekke weeeige geur had het zweet.. Ik heb het heel lang na de bevalling op gekke momenten nog 'geroken' en heel soms nog steeds.. Opeens ergens zo'n zweem.
Instant kraamweek flashbacks dan he O+.
KuikenGuppy
pi_160390358
Boh al die kraamweek verhalen :D ik doe even mijn handen op mijn oren en lalalalalalaala!

Mijn hoofd staat nu wat meer eerst bij bevallen ;)
Iemand nog ultieme vluchttas tips? Hij staat nu voor 75% klaar... Met 37wk zal ik hem toch maar eens afmaken :')
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_160390425
Oh ik was zo verkouden in m'n kraamweek :X Echt geeeeen zin in. En Stip is nu heel erg verkouden dus ik hoop heel erg dat het mij bespaard blijft. En dat zweten idd, zo heerlijk elke dag een vers bed!

Lamb, iets zoetigs of Dextro ofzo, deo en een shirt voor de meneer, telefoonoplader, nummer van de kraamzorg en camera?
pi_160390669
Oh nr kraamzorg! Das een goeie idd!
Rest zit er in de tas nu idd. (Of staat op t laatste moment-pak-briefje)

Probeer mij te herinneren of luiers ed nu mee moesten of niet :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_160390732
Ik ben bezig aan m'n babyuitzet boodschappen lijst. Nu heb ik een vraag aan de ervaren mama's; heb ik genoeg aan 3x 6 hydrofieldoeken. 18 totaal? Ik hoor overal dat die dingen door t hele huis zwerven en ze heel snel de was in gaan. Redt ik het een dag of 3/4 met 18 doeken?
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:21:32 #235
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160390787
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef Fien10 het volgende:
Ik ben bezig aan m'n babyuitzet boodschappen lijst. Nu heb ik een vraag aan de ervaren mama's; heb ik genoeg aan 3x 6 hydrofieldoeken. 18 totaal? Ik hoor overal dat die dingen door t hele huis zwerven en ze heel snel de was in gaan. Redt ik het een dag of 3/4 met 18 doeken?
Ik heb er 10, daar heb ik het altijd prima mee gered. Het hangt van allerlei omstandigheden af (of je zelf fan bent, of je een spuger hebt, etc). Ik zou het hierbij laten, 18 lijkt me meer dan prima. Mocht het echt te weinig zijn dan stuur je je vriend op pad. Die zijn vaak ook wel blij om even de deur uit te kunnen om iets te doen. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160391103
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik heb er 10, daar heb ik het altijd prima mee gered. Het hangt van allerlei omstandigheden af (of je zelf fan bent, of je een spuger hebt, etc). Ik zou het hierbij laten, 18 lijkt me meer dan prima. Mocht het echt te weinig zijn dan stuur je je vriend op pad. Die zijn vaak ook wel blij om even de deur uit te kunnen om iets te doen. ;)
Helemaal waar, er is inderdaad zo bijgehaald. Maar ik ben altijd wel netjes en georganiseerd dus ik denk dat het met 18 doeken echt wel moet lukken.
pi_160391247
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:14 schreef Lamb29 het volgende:
Oh nr kraamzorg! Das een goeie idd!
Rest zit er in de tas nu idd. (Of staat op t laatste moment-pak-briefje)

Probeer mij te herinneren of luiers ed nu mee moesten of niet :')
Hier in t ziekenhuis niet maar anders stop je er een paar in de tas... zekere vh onzekere.
S. 2014
J. 2016
pi_160391489
Liggen er nu een paar klaar idd... Svane weet jij t nog?

Fien met mijn spuger hadden we er geloof ik 25 ofzo. Zo bijgehaald dus! Wat ik nu wel heb en toen niet zijn 4 xl hydrofielen. Passen ideaal in het bedje/box
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:07:53 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160391525
Luiers zelf meenemen in een ziekenhuis?

Die dingen hebben ze daar echt wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160391721
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:06 schreef Lamb29 het volgende:
Liggen er nu een paar klaar idd... Svane weet jij t nog?

Fien met mijn spuger hadden we er geloof ik 25 ofzo. Zo bijgehaald dus! Wat ik nu wel heb en toen niet zijn 4 xl hydrofielen. Passen ideaal in het bedje/box
Meenemen hoeft niet!
pi_160391779
Check,! Dacht ik ook hoor maar iets met hormonen en twijfel :')
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:47:42 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160392395
Ik vrees dat het bij mij tzt wordt zoals bij een weekendje weg/vakantie --> bij gebrek aan zin om een beslissing te nemen, neem ik dan maar gewoon alles mee in een supergrote koffer :D
  donderdag 3 maart 2016 @ 16:03:32 #243
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160392756
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:47 schreef Quoi het volgende:
Ik vrees dat het bij mij tzt wordt zoals bij een weekendje weg/vakantie --> bij gebrek aan zin om een beslissing te nemen, neem ik dan maar gewoon alles mee in een supergrote koffer :D
'Je moet wel wat te kiezen hebben'. En dan met een hutkoffer aan komen zetten :D Klinkt als iets wat mij ook kan gebeuren uiteindelijk :P
pi_160393768
@lamb, nou ideaal dan toch die rolstoel! Lekker gebruik van maken zou ik zeggen!!
@amsel, ha fijn dat de GUO goed was!!! Hopelijk alweer wat opgeknapt?
@suikertante, bij de 2e kan t ook telefonisch hoor! Alleen omdat we de vorige keer een slechte ervaring hadden wilde ze liever dat er iemand langskwam zodat t makkelijker praten is.
@quoi, eeeh een paar dagen na de bevalling in t ziekenhuis kwamen we thuis met de afspraak dat er om 12 uur een kraam zou komen. Om kwart over 1 kwam er een vrouw binnen, met de opmerking dat ze nog boodschappen had moeten doen. En nee ze kon niet langer blijven want ze had een afspraak om 4 uur. Maar ze mocht vast wel gewoon jaar uren schrijven toch?! Vonden we al een vreemde binnenkomer.
Vervolgens bekeek ze mn dochter en mij en verder zat ze aan tafel kruiswoordpuzzels te maken. Geen overleg of iets wat onze wensen waren. Dus zelf de was gedaan ed. Mijn man vroeg zich af wat ze eigenlijk kwam doen...
De volgende dag kwam ze weer 3 kwartier te laat. Heeft ze mn dochter gewassen en mijn controles gedaan. En aan tafel gezeten... oh en gemopperd op de visite (mijn ouders!!!) dat ze te lang bleven?! De was is ze vergeten, de wc was niet schoon gemaakt. En dat ik me niet lekker voelde was normaal (bleek borstontsteking te zijn)
De 3e dag zou ze er om 10 uur zijn en om kwart voor 12 was ze er nog niet. Toen was ik zo pissig dat ik t bureau heb gebeld dat ze niet meer hoefde te komen!! Was er zo klaar mee. Dus tja...

@veruca ach dat wilde je niet horen  naar dat je nu in spanning moet zitten... sterkte met wachten..
En nu de jongste ophalen van spelen bij een klasgenootje...
@marjolijntje, pfoe het klinkt allemaal heel heftig, ik hoop dat de vk je kan helpen, en anders zoals anderen al zeiden naar de huisarts? Heel veel sterkte!!!
  donderdag 3 maart 2016 @ 17:39:05 #245
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160394646
Jeetje sprotje, denk dat ik na dag twee al klaar was geweest.

Onze kraam deed haar werk prima (alles glom) enb ook prima uitleg met baby. Maar ik gac toch aangeven dat ik haar niet weer wil. Na een x aantal dagen zat ik me zo te irriteren omdat ze op alles alleen maar: "Oh ja", "jaja" en "ja precies" zei :@ zeker nadat ik 1 dag een ander had gehad doe zo vrolijk en bubbly was O+ ik wil haar, ook leuker voor Lucas denk ik.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160395428
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef Fien10 het volgende:
Wij hadden een goede spuger en er gingen er toch wel zo'n 5/6 doorheen op een dag. En dan zitten er ook nog altijd een paar in de luiertas. Dus dat was voor ons niet genoeg geweest. Maar Sjaak spuugde ook wel heeeeel veel. En ze zijn inderdaad zo bijgehaald.
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:34:03 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160395552
Ik voel me nog steeds flink gammel van de griep, maar wel met stuiterbaby in mijn buik en dat maakt het stuk minder erg O+

Ik ben fysiek altijd heel rustig en traag, wel bijzonder om dan zo'n drukke baby in mijn buik te hebben :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:39:12 #248
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160395648
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:34 schreef Molo het volgende:
Ik voel me nog steeds flink gammel van de griep, maar wel met stuiterbaby in mijn buik en dat maakt het stuk minder erg O+

Ik ben fysiek altijd heel rustig en traag, wel bijzonder om dan zo'n drukke baby in mijn buik te hebben :D
Ja leuk is dat he! Ik zie mijn buik nu ook echt bewegen bij sommige bewegingen die ze maakt :D

Maar griep is niet tof :N

Dry needling ook niet trouwens, dat deed gemeen zeer :X
pi_160395686
Nou ik mag door voor psych hulp, was wel te verwachten, maar het voelt als keihard falen. Waarom kan ik niet gewoon zwanger zijn?
Wat wel heel fijn is, is dat ik dus niet doorgestuurd wordt naar de pop-poli in het ziekenhuis, met gyn onderzoeken erbij. Het ziekenhuis is echt een enorme trigger voor me, dus vk gaat nu op zoek naar andere passende hulp. Moet wel nog een verwijzing van de huisarts hebben ervoor, maar ook die zou de vk bellen en de situatie voorleggen, met een beetje mazzel hoef ik niet dan ook nog daarheen en de boel (weer) uitleggen. En morgen op mn werk dus ook maar even aangeven dat het niet goed gaat, en dat dat waarschijnlijk ook niet met een week weer beter is.
Het is niet met zoveel woorden gezegd ("je hebt flinke indicaties") maar waarschijnlijk een prenatale depressie dus. Baggerzooi.

Verdere controles waren goed, baarmoeder groeit hard, bloeddruk was prima, hartje klonk goed.

Ik ben zo moe...

En weer ego, sorry. Ik ga kijken of ik naar het andere draadje kan verhuizen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:43:41 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160395714
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou ik mag door voor psych hulp, was wel te verwachten, maar het voelt als keihard falen. Waarom kan ik niet gewoon zwanger zijn?
Wat wel heel fijn is, is dat ik dus niet doorgestuurd wordt naar de pop-poli in het ziekenhuis, met gyn onderzoeken erbij. Het ziekenhuis is echt een enorme trigger voor me, dus vk gaat nu op zoek naar andere passende hulp. Moet wel nog een verwijzing van de huisarts hebben ervoor, maar ook die zou de vk bellen en de situatie voorleggen, met een beetje mazzel hoef ik niet dan ook nog daarheen en de boel (weer) uitleggen. En morgen op mn werk dus ook maar even aangeven dat het niet goed gaat, en dat dat waarschijnlijk ook niet met een week weer beter is.
Het is niet met zoveel woorden gezegd ("je hebt flinke indicaties") maar waarschijnlijk een prenatale depressie dus. Baggerzooi.

Verdere controles waren goed, baarmoeder groeit hard, bloeddruk was prima, hartje klonk goed.

Ik ben zo moe...

En weer ego, sorry. Ik ga kijken of ik naar het andere draadje kan verhuizen.
Is toch geen falen joh. Je lijf en je geest hebben gewoon even wat steun nodig. En die is er :)
Goed dat je aan de bel hebt getrokken ^O^

Niet zo hard voor jezelf zijn, je doet het prima als ik het zo lees. Hoop dat je snel hulp krijgt en je wat lekkerder voelt :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')