abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:32:29 #161
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160375757
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:05 schreef Molo het volgende:
Hoe is het trouwens met je rug/bil aids MissC?
Gaat een stuk beter! Kan een deel van de tijd weer redelijk pijnvrij rondlopen gelukkig en kan ook weer wat meer op mijn normale tempo lopen in plaats van strompelen :P . Ik merk het nog wel als ik in bed lig en op die bil draai en met een paar specifieke bewegingen. Morgen nog langs de fysio voor een check, maar de behandeling die ze voorstelde (dry needling) lijkt mij niet echt meer nodig eigenlijk. Rugpijn was ook veel minder, alleen sinds vanmiddag weer wat meer maar ik voel me algeheel wat minder lekker op dit moment.

Dadelijk lekker slapen. Op mijn slaapkamer die sinds vandaag heuse gordijnen heeft ipv stucloper tegen het raam O+
Morgen wordt de keuken bezorgd en het restant van de inloopkast. Het raakt echt steeds meer af en dat is zo fijn O+
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:35:23 #162
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160375836
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 19:03 schreef Molo het volgende:
Ja zelfde hier... En een bed dat niet op klossen kan ook nog _O-
Oh lekker :')

Ik denk dat dat van ons wel op klossen/kratten zou kunnen als het echt moet, maar echt handig is het niet (boxspring met elektrische bodems). Ik hoop gewoon dat het niet hoeft :P
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:35:25 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160375838
Goed bezig! En fijn!

Dry needling is wel prima techniek, maar als het niet nodig is is dat nóg beter natuurlijk :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160375944
Marjolijntje :* wat heftig. Hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen en anders bij de ha aan de bel trekken. Het is nooit een schande om hulp te vragen ik vind dat juist altijd heel knap als je dat doet.

Lamb LLM *O*

Laat die baby's maar komen *O*

Ik ben met 39+2 in de avond gestript, had toen 1cm en smorgens had ik 3cm. Was wel een kadootje want daarom hoefde ik geen gel meer een konden mijn vliezen gebroken worden.
Maar lot en dot ik hoop dat het hele strippen niet meer nodig is voor jullie en dat jullie kleintjes snel komen.

Madivi hopelijk is het niks ernstigs :*

Groof hoe is het met je?
Dat kamertje komt wel goed joh

VA hopelijk was de echo gewoon nog te vroeg. Bij mijn schoonzus zagen ze pas een hartje op de 3e echo (toen ze voor curettage ging :X )
  Manager PR/Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 20:47:12 #165
269689 crew  Viv
pi_160376276
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn broertje krijgt in mei zijn eerste kindje en ze zijn bezig met het kamertje. Echt prachtig: houten vloer, tof behang, opgeknapt wiegje, enz, enz. O+
Oh joh! O+ Ik dacht een tijd terug gelezen te hebben dat het niet goed was, maar vals alarm / verkeerd begrepen kennelijk.

Verder :* voor Veruca en Marjolijntje.
pi_160376422
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:47 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh joh! O+ Ik dacht een tijd terug gelezen te hebben dat het niet goed was, maar vals alarm / verkeerd begrepen kennelijk.

Verder :* voor Veruca en Marjolijntje.
Dat is ook spannend en zorgelijk. maar toch, hij wordt wel vader O+ .
pi_160376466
Ikke, mijn kleine krijgt voorlopig geen kamertje. Ze komt echt gewoon bij mij op de kamer. :D

Mijn hormonen doen het gewoon niet meer zo met dat soort dingen, bij een derde. :P
pi_160376588
Groofs, ik vroeg het me net af toen ik je post las. O+

(Mijn hormonen vonden het bij de eerste al goed met een co-sleeper, ben benieuwd hoe dat gaat aflopen _O- )

Veruca ik duim met de rest mee :*

Marjolijntje, goed dat je in gesprek gaat! :*
pi_160376600
Editfaal :')
pi_160376685
Ophelia, haha, hoeveelste kindje wordt dit voor jou dan? Deze mag gewoon aanschuiven in bed. :P
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:02:04 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160376777
Amsel en Fieder: fijn dat alles goed is *O*

VA nog even niet de moed opgeven. Het moment van bevruchting en innesteling kan schommelen dus het kan net te vroeg zijn geweest. Ik duim voor je :*

Marjolijntje goed dat je aan de bel trekt. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen zodat je je weer wat beter gaat voelen :*

Wat betreft klossen. Ik was de vorige keer ook heel sceptisch. Ben 1.60 en dacht dat ik nooit mijn bed in zou komen als dat op 80 cm staat. Maar dat ging eigenlijk prima. De eerste tijd wel met krukje ernaast omdat ik de keizersnede had gehad. Maar zeker met uit bed gaan was die hoogte super fijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160376877
Groof jou kamer is toch ook een kamer ;) :P
Wij hebben een hele mooie peuter kamer maar sinds een paar dagen slaapt hij op onze kamer :D veel gezelliger om met zn alle te slapen.
pi_160376913
Haha, ja precies. Ze zal het ermee moeten doen.
pi_160376921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ophelia, haha, hoeveelste kindje wordt dit voor jou dan? Deze mag gewoon aanschuiven in bed. :P
De tweede ;) Eerste krijgt nu dus haar eigen kamer.
pi_160380464
Marjoleintje :* Veel sterkte!
VA en Madivi .. ik duim!

Klossen.. Hier niet gelukkig!
Wij gaan een extra matras op bed wanneer de kraamzorg er is en alle andere uren staat ie lekker rechtop in een hoekje.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_160384185
Marjolijntje hoe laat moet je? Ik hoop dat het een goed gesprek wordt. :* :*

Madivi heb je al gebeld?

Wij doen de klossen deze keer pas onder het bed als ik bevallen ben (ziekenhuis). Ik vond het vreselijk eng vorige keer. Mn man heeft dat toch binnen een paar minuten voor elkaar.

Ik weet nu zeker dat ik schopjes voel O+ mn placenta ligt half aan de voorkant dus wel wat later dan met L, maar nu toch onmiskenbaar. Maandag weer spieken O+
pi_160384275
Marjolijntje, wat goed dat je aan de bel getrokken hebt! Fijn dat je vandaag een gesprek hebt met de vk. Veel sterkte :*

VA :*

Miss_C: fijn dat het beter gaat met je rug en het huis steeds meer afraakt!

Klossen: die hoefden wij niet. Bed is 74 cm hoog geloof ik en dat was oké volgens de intakemevrouw, maar door de 80 die ik nu hier en op diverse sites lees ga ik toch weer twijfelen. Straks voor de zekerheid maar even bellen :)

Wat ik me nog afvroeg over beweging: hoe vaak moet je je baby ongeveer voelen bewegen na 37 wk? Ik lees op verschillende plekken dat het niet gek is als je baby minder beweegt ivm minder bewegingsruimte dus probeer me er niet al teveel zorgen om te maken, maar ja, wat is nou minder bewegen? Ik heb wel veel harde buiken, maar echt beweging vind ik moeilijk te voelen soms..
pi_160384422
Hier ook boxspring met elektrisch verstelbare bodems. Bij die andere twee geen klossen gedaan en we hebben nu dezelfde organisatie dus het zal wel loslopen denk ik :)
  donderdag 3 maart 2016 @ 08:47:54 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160384433
Super suffe vraag wellicht, maar waarvoor dienen de klossen eigenlijk?
  donderdag 3 maart 2016 @ 08:57:42 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160384534
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 08:47 schreef Molo het volgende:
Super suffe vraag wellicht, maar waarvoor dienen de klossen eigenlijk?
Een ergonomische werkhouding voor je kraamhulp :Y

Oh en Ono, bij twijfel even bellen is de gouden regel! Dat zou je nu als LLM toch moeten weten o|O ;)
pi_160384540
Arbo van de vk en kraamhulp, zodat ze niet hoeft te bukken bij het inspecteren van je mol ;)
Bij ons lag ik trouwens op een matras in de huiskamer en dan knielde ze daar gewoon op.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:00:41 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160384567
Inspectie van ontplofte mol, ok verheug me er nu al op O+
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:05:00 #183
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160384625
En hoeft ze niet tussen je benen te kijken (zoals bij mij 2x, lucky me, en nee, geen keizersnede gehad) dan is het wel om je bed op te maken.

Ono, bij twijfel altijd even bellen :Y. Ik ging mijn beide dames ook minder voelen vanaf een week of 38 maar de beweging was nog wel duidelijk. Het was meer schuiven dan echt het rondtollen en schoppen maar da's logisch.

/lurkerontlurktalweer
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:05:20 #184
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160384629
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:00 schreef Molo het volgende:
Dat, plus porren in je slappe buik om te kijken of je baarmoeder netjes samentrekt, en rectaal temperaturen natuurlijk oO<

Disclaimer: dit verschilt per kraambureau en als je t echt niet wilt kun je dat aangeven he, voordat ik hier mensen onnodig zenuwachtig maak!
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:05:51 #185
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160384636
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:00 schreef Molo het volgende:
Me too O+

Pff, ik voel me toch beroerd. Ik heb echt geen oog dichtgegaan vannacht. Om de haverklap hoesten, maar ik kon door spierpijn in mijn rug en bandenpijn ook geen fatsoenlijke houding vinden om in te slapen, alles deed zeer. En ik had het een partij warm in bed, pff, daar heb ik normaal nooit last van. Gelukkig zou ik vandaag thuiswerken, dus ik kan in mijn huiskloffie een beetje achter de laptop hangen, maar de concentratie is ver te zoeken... Hoop dat dit nog wat bijtrekt vandaag..
En na elke hoestbui vannacht voelde ik de kleine bewegen, dus vanochtend had ik ook nog een fijne jankbui omdat het mijn schuld was dat zij ook niet heeft geslapen vannacht -O-
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:06:56 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160384653
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat, plus porren in je slappe buik om te kijken of je baarmoeder netjes samentrekt, en rectaal temperaturen natuurlijk oO<
Over dat temperaturen he; dat kun je ook gewoon zelf doen oO<. No way dat ik dat door iemand anders laat doen als ik dat zelf gewoon kan :o

quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef Miss_Congeniality het volgende:

En na elke hoestbui vannacht voelde ik de kleine bewegen, dus vanochtend had ik ook nog een fijne jankbui omdat het mijn schuld was dat zij ook niet heeft geslapen vannacht -O-
Wacht maar Miss, die paybacktime komt vanzelf ;)
pi_160384664
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Disclaimer: dit verschilt per kraambureau en als je t echt niet wilt kun je dat aangeven he, voordat ik hier mensen onnodig zenuwachtig maak!
Ik mocht m onder mn oksel stoppen. Thank god :P
S. 2014
J. 2016
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:08:52 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160384669
MissC, mutsie, die kleine slaapt heus wel joh, komt goed :Y

Lig hier al drie dagen met griep op bed en hoest me ook een ongeluk (meestal met in mijn broek piesen of nog meer spugen als resultaat :') ). Voel madame daarna ook lekker rond stuiteren.

Kan echt geen kwaad, er zit vruchtwater om baby heen, dikke baarmoederspier en dan nog je eigen vetjes. Zo heftig als jij het hoesten voelt zij het niet. En dat wakker zijn van baby is echt geen issue, niet zo doemdenken muppetje ;)
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:11:33 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160384702
Dat bed opmaken, mooi verhaal is dat :D Ik heb jaren in de thuiszorg gewerkt en geen enkel bed was daar arbo verantwoord hoog hoor :D

Dat ik zelf gewoon normaal mijn bed in kan klauteren gaat lekker voor de rest. En als dat betekent zelf bed opmaken, dan is dat maar zo :D
pi_160384729
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 07:47 schreef Madivi het volgende:
*bijleesmodus*

Ereshkigal, fijn dat de meting goed was, hopelijk je hormonen ook. Wat was er vorige keer niet goed?

Mijn hormoonwaardes waren zo laag dat ondanks een goede nekplooi meting we kans van 1:50 hadden op een ziek kindje. Daarom hebben we toen gekozen voor een vruchtwaterpunctie. Uiteindelijk bleek alles goed gelukkig maar hadden we wel risico op een dysmatuur kindje...nou dat hadden we dus uiteindelijk ook...vraag is alleen of dat door die hormoonwaardes kwam of combinatie met de knoop in Flint z'n navelstreng. Lage hormoonwaardes komt vaker voor als je met hormonen zwanger bent geworden vertelde de geneticus en nu weer zwanger met hormonen dus weer even spannend
Gelukkig is de nipt test nu door dus geen vruchtwaterpunctie meer!!

Wauw jullie houden het toch nog goed vol met z'n 3e! Elke dag is weer een dag extra toch!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_160384774
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:11 schreef Molo het volgende:
Dat bed opmaken, mooi verhaal is dat :D Ik heb jaren in de thuiszorg gewerkt en geen enkel bed was daar arbo verantwoord hoog hoor :D

Dat ik zelf gewoon normaal mijn bed in kan klauteren gaat lekker voor de rest. En als dat betekent zelf bed opmaken, dan is dat maar zo :D
Je krijgt wel dagelijks een schoon bed he ;) Zou het dan even uitbesteden aan je meneer.

Wij gaan zo nog even gebruik maken van ons Blijdorp abonnement voor het niet meer kan :s)
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:16:31 #192
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160384784
Gisteren ben ik bij m'n hypnobirthingdocente geweest (van vorige keer). O+ Ze is zo lief! Het was precies wat ik nodig had. De laatste weken zat ik weer zo niet lekker in mijn vel en ze heeft me weer een goede boost gegeven gisteren. We hebben lekker gekletst, herinneringen opgehaald en weer wat hypnobirthing dingetjes doorgesproken. Ik kan me nu echt weer gaan richten op het voorbereiden en verwelkomen van mijn babytje, langzaamaan steeds verder in ons eigen coconnetje kruipen, ik heb er weer helemaal zin in! O+
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:26:38 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160384935
Ela wat fijn!! O+

Ik gun het je echt dat het laatste kwart van je zwangerschap weer lekker roze kleurt ^O^
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:31:52 #194
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160384999
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:15 schreef Dot. het volgende:

[..]

Je krijgt wel dagelijks een schoon bed he ;) Zou het dan even uitbesteden aan je meneer.

Als je dat wilt dan, bij mij is het 1 keer verschoond, meer vond ik onzin.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160385115
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Bij mij om de dag, ivm warme week en veel zweten... vond t wel fijn.
S. 2014
J. 2016
pi_160385154
Wat fijn dat je een goed gesprek gehad hebt ela. Ik hoop dat je hierdoor toch nog een fijne zwangerschap hebt, en een hele mooie bevalling!
pi_160385166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Haha hier ook, de kraamverzorgster was het daar nota bene ontzettend mee eens. Die vond dat ons kleintje ook aan onze geur moest kunnen wennen en dat een keer per week verschonen echt fris genoeg is (mits geen liters zweet en pies en bloed natuurlijk) Wel even laten luchten elke dag, natuurlijk.

Wij hadden trouwens ook geen klossen onder 't bed. En een oorthermometer :+
pi_160385247
Ik kom uit de kraam en het is echt wel meer dan 2 sec je hechtingen checken.
Er zijn dames die bedlegerig zijn die we moeten wassen, helpen bij borstvoeding etc.

1 keer per dag 2 min bukken is niet erg, maar daar blijft het niet bij ;).

Klossen O+ sowieso een hoog bed O+ ik hou er van
♥ J & S
pi_160385257
En fijn ela! Dat ze je zo kon helpen!
♥ J & S
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:49:51 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160385280
Ik hoop zo dat ik iemand zoals Bloesem krijg, met beetje humor die ook logisch kan nadenken _O-

Nou ja, vent neemt ook vrij dus anders trappen we hem/haar gewoon het huis uit of vragen we een ander :+
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:50:47 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160385298
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:48 schreef klaprooss het volgende:
Ik kom uit de kraam en het is echt wel meer dan 2 sec je hechtingen checken.
Er zijn dames die bedlegerig zijn die we moeten wassen, helpen bij borstvoeding etc.

1 keer per dag 2 min bukken is niet erg, maar daar blijft het niet bij ;).

Klossen O+ sowieso een hoog bed O+ ik hou er van
Dat kan ik begrijpen hoor :Y
pi_160385441
Oh en zei ik al dat ik 10 weken ben! Woaah 10! O+
♥ J & S
pi_160385536
Ik heb vooral de eis dat de kraam niet rookt. En ik geef denk ik bij m'n wensen door dat ik graag een rustig iemand heb die verstand heeft van borstvoeding en me daar bij kan helpen.
Ik verwacht van de kraam dat ze mij en de baby verzorgd en misschien de wc voor de kraamvrouw schoonmaakt en inderdaad misschien 1x het bed verschoond. Maar ik verwacht niet dat ze de hele was gaat doen of m'n hele huis gaat schoonmaken. Dat mag m'n vriend doen. Ik denk dat m'n moeder iedere dag wel eventjes langs zal komen en voor ons kookt of iets meeneemt, en ook zij zal in de kraamweek vast wel wat was meenemen en voor ons doen denk ik.
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:25:05 #204
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160385790
Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in wensen mbt kraamzorg. Niet roken is wel een goeie.

Verder kan man geen vrij nemen, want hij werkt in het onderwijs. Hij heeft wel een week schoolvakantie gepland staan net na mijn UD dus met een beetje geluk is hij er wel tijdens de kraamweek. Maar dat kan dus ook heel anders uitpakken en dan ben ik steeds overdag alleen. Zie ik wel een beetje tegenop eigenlijk. Maar aan het eind van mijn verlof zijn we 6 weken samen vanwege zijn zomervakantie die toevallig heel goed uitkomt. Daar heb dan wel weer heel veel zin in :D
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:25:32 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160385800
Oh, mijn verstrooidheid begint serieuze vormen aan te nemen. Ik ben nu gewoon een afspraak helemaal vergeten. Alle energie is helemaal terug, maar ik moet nu echt scherp blijven met de (afwisselende) dagen momenteel; dan weer een afspraak hier, dan weer daar.

Klossen ja. De poten van ons bed waren op een gegeven moment kapot, waardoor we de boxspring gewoon op de grond hebben gelegd. Het plan is om een nieuw onderstel voor het bed te timmeren en op die manier ook aan de ca 70cm eis te voldoen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:25:46 #206
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160385807
Wij doen geen externe kraamverzorging, maar, net zoals de vorige keer, komen mijn ouders hier helpen. Vorige keer vond ik elke dag mijn bed verschonen heel fijn, ik had wat vocht vastgehouden op het eind van de zwangerschap en de week na de bevalling liep ik zo'n beetje leeg, haha, ik zweette echt heel veel! Binnen no-time had ik wel weer enkels! :D Ik lag ook het grootste deel van de dag in bed, zeker de eerste week. Mijn lief verschoonde dan het bed terwijl mijn mama me hielp met douchen, of andersom. Het was telkens erg fijn om dan weer fris en fruitig in een schoon bedje te stappen.
pi_160386022
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:25 schreef Quoi het volgende:
Oh, mijn verstrooidheid begint serieuze vormen aan te nemen. Ik ben nu gewoon een afspraak helemaal vergeten. Alle energie is helemaal terug, maar ik moet nu echt scherp blijven met de (afwisselende) dagen momenteel; dan weer een afspraak hier, dan weer daar.

Klossen ja. De poten van ons bed waren op een gegeven moment kapot, waardoor we de boxspring gewoon op de grond hebben gelegd. Het plan is om een nieuw onderstel voor het bed te timmeren en op die manier ook aan de ca 70cm eis te voldoen.
Ik moet elke keer zo lachen om wat jij post, zo vreselijk herkenbaar op dit moment! Zo veel afspraken, veel verschillende werkdagen in verschillende filialen (dat je 3x het appje checkt of je wel naar het goede filiaal heenrijdt) en als het niet op de kalender staat, doe ik het niet. Overal in huis liggen briefjes met dingen die ik nog moet doen. Komt ook door de bruiloft nu, moeten nog een paar dingen voor geregeld worden maar dat vergeet ik gewoon :') aanstaande net zo hard, trouwens.

Volgens mij is ons bed veeeeel te laag, maar gelukkig zijn klossen nog even een ver-van-mijn-bedshow (whaha).
pi_160386147
LB en Tante_Soesa: ja, ik weet, bij twijfel bellen, doe ik ook hoor! :) Het is niet dat ik me echt zorgen maak, maar meer me afvroeg of er nou een X aantal keer is dat je je kindje moet voelen zoals bijv eerder in de zwangerschap (10 keer per dag als richtlijn was het geloof ik?). Maar nouja, het heeft er ook mee te maken dat we ons vanochtend realiseerden dat de laatste controle vorige week was en we geen controles meer hebben tot de ks (en nee, die staat niet deze week nog gepland ;)), terwijl we tot nu toe juist veel controles/afspraken hebben gehad. Het gaat gewoon goed dus er is geen reden voor twijfel eigenlijk :@, maar daardoor ging ik ineens toch weer meer nadenken of ik haar wel genoeg voel, wel genoeg rustig aan doe.. Vanmiddag ga ik bijv 2x een uur met het ov (uni), ik voel me prima, heb zin om even onder de mensen te zijn, de auto-afstand naar het (zieken)huis is <30 min en manlief is ongeveer op steenworp afstand aan het werk, dus nouja, waarom niet? Maar dan ga ik mezelf toch weer second guessen, doe ik het wel goed? Heb ik wel genoeg aandacht voor buikbaby, ben ik niet teveel op andere dingen gericht? Zou ik niet al meer op mezelf moeten willen zijn, ben ik wel goed voorbereid voor straks? Enz..

Ela, wat fijn dat ze je zo kon helpen! Lekker je cocon in O+ Ik had trouwens helemaal niet bedacht dat het *niet* inschakelen van kraamzorg ook gewoon een optie is, mooi dat je ouders je zo konden helpen!

Over het aangeven van voorkeuren mbt de kraamzorg: bij onze kraamzorgorganisatie mag er tijdens de dienst sowieso al niet gerookt worden, maar weet niet of dat standaard is of specifiek bij hen een ding :) Ik was iig heel verbaasd wat we allemaal aan konden geven, niet alleen in de zorg en taken zelf maar ook qua persoon, of we een voorkeur voor jong/oud hadden, voorkeuren qua karakter (iemand die lekker doorpakt of juist meer op de achtergrond aanwezig is), enz. Of het in de praktijk ook een goeie match is, is natuurlijk de vraag.. Maar ik had het gevoel dat ze heel erg hun best deden om types te matchen bij het gezin waar de kraam komt zodat er een goeie klik is, en dat lijkt me uiteindelijk het belangrijkste in die eerste dagen :)
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:43:58 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160386154
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:37 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik moet elke keer zo lachen om wat jij post, zo vreselijk herkenbaar op dit moment! Zo veel afspraken, veel verschillende werkdagen in verschillende filialen (dat je 3x het appje checkt of je wel naar het goede filiaal heenrijdt) en als het niet op de kalender staat, doe ik het niet. Overal in huis liggen briefjes met dingen die ik nog moet doen. Komt ook door de bruiloft nu, moeten nog een paar dingen voor geregeld worden maar dat vergeet ik gewoon :') aanstaande net zo hard, trouwens.

Volgens mij is ons bed veeeeel te laag, maar gelukkig zijn klossen nog even een ver-van-mijn-bedshow (whaha).
:D

Ik ben normaal al een soort nutty professor, moet je nagaan. Maar jouw taferelen komen me ook bekend voor. Pfew. Ver-van-mijn-bed-show :+ Mwah... Over slechts 4 maanden hè?! Die gaan normaal gesproken al best snel.

En elke dag een schoon bed. Wow :o
pi_160386232
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:43 schreef Quoi het volgende:

[..]
Over slechts 4 maanden hè?!
Sssst :')

Met alles wat eerst komt voelt het nog ver weg. Eerst die hele bruiloft, pretecho, 20-wekenecho en de rest. Dán pas die klossen ergens.

En de belastingaangifte. Volgens mij gaan we die vreselijk vergeten dit jaar :')
pi_160386274
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:25 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in wensen mbt kraamzorg. Niet roken is wel een goeie.

Verder kan man geen vrij nemen, want hij werkt in het onderwijs. Hij heeft wel een week schoolvakantie gepland staan net na mijn UD dus met een beetje geluk is hij er wel tijdens de kraamweek. Maar dat kan dus ook heel anders uitpakken en dan ben ik steeds overdag alleen. Zie ik wel een beetje tegenop eigenlijk. Maar aan het eind van mijn verlof zijn we 6 weken samen vanwege zijn zomervakantie die toevallig heel goed uitkomt. Daar heb dan wel weer heel veel zin in :D
Ja die zes weken zomervakantie van vriend, die hebben wij ook, YES! Dat wordt echt zooooo chill met z'n viertjes! O+

Hier had ik leuke kraamzorg vorige keer (op de eerste 2 dagen na, toen hadden we echt een nare vrouw!), met een fantastische stagiaire, zou tof zijn als zij nu zou kunnen komen!

Vorige keer hadden we de standaard hoeveelheid uren, en dat vonden we toch wel erg veel, nu gaan we dus voor minder. Ik vind het juist chill als ze wel m'n bed veel verschoont qua kraamzweet :+ en fruit voor me maakt. :+ en ze hielp ons vorige keer veel met babymassage uitleggen en oefenen, dat vond ik ook heel leuk!

Rectaal temperaturen vond ik vorige keer niet zo hilarisch, ga ik denk ik ook maar zelf doen. Wel fijn dat ze me hielpen met katheter loskoppelen enzo, die had ik nog een paar dagen thuis. :+ verder liep het allemaal zo soepel in de eerste week, hopelijk nu weer!

En nog jeeeeee voor Amsels goede echo, fijn dat je snel nog een keer mocht kijken! En klap alweer 10 weken! Je gaat snel! :o
pi_160386436
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef Nazil het volgende:

[..]

Sssst :')

Met alles wat eerst komt voelt het nog ver weg. Eerst die hele bruiloft, pretecho, 20-wekenecho en de rest. Dán pas die klossen ergens.

En de belastingaangifte. Volgens mij gaan we die vreselijk vergeten dit jaar :')
Ohh, bruiloft! *; Klinkt alsof de grote dag al bijna zover is? :)

Die belastingaangifte, ohja :o

Svane, oeh, fruithapjes en babymassage! Daar zou ik ook wel voor tekenen :D
pi_160386684
Ohh ela, wat fijn, ben zo blij dat je je wat beter voelt! O+ Hopelijk kun je weer een beetje gaan genieten nu :*.
pi_160386733
Oja Ela! Wat fijn, zo'n boost kan soms echt opeens al de hele wereld veranderen he. Hopelijk lukt het dit vast te houden. O+

Lot, wat vind je er nu van, nu je bij de coole club der overtijdslopers hoort? Kan je nog een beetje genieten van 1 op 1 met je knappe oudste of valt het wachten toch wel zwaar?
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:45:17 #215
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160387301
Ja, hoe is het daar L0t? :*

Svane, kraamzweetboks 8-) :7
pi_160387347
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:45 schreef elamanilo het volgende:
Ja, hoe is het daar L0t? :*

Svane, kraamzweetboks 8-) :7
Hmmmm nattigheid! *;
Ik vond het echt fascinerend, ik had helemaal niet door dat ik blijkbaar veel vocht had vastgehouden maar die eerste week echt, ik liep compleet leeg :+ en m'n katheterzak zat ook echt elke 2 uur helemaal vol! Ik vond het best fascinerend maar qua slapen best nasty. Zo'n nat bed vol zweet en lekkend melk. *O*
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:50:08 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160387402
Hier ook steeds zo'n volle katheterzak ja! Maar toch had ik hier thuis vandeweek pas weer mijn eigen formaat voeten terug! Allemensen wat waren die júist na de bevalling opgezwollen zeg :X Al zal het ziekenhuisklimaat en weinig bewegen ook niet bevorderlijk zijn geweest.
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:51:07 #218
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160387430
Hier was het precies zo inderdaad, ik dacht wel dat ik een beetje vocht had vastgehouden, maar in de kraamweek bleek het veel meer dan ik had gedacht! En ik zag het toen pas aan m'n enkels (dat ze opeens weer heel dun waren). ;) Blijkbaar was dat echt heel geleidelijk gegaan in de zwangerschap. En de combi met lekkende melk inderdaad. :D Ik kan me de geur ook nog zo herinneren, zo'n gekke weeeige geur had het zweet.. Ik heb het heel lang na de bevalling op gekke momenten nog 'geroken' en heel soms nog steeds.. Opeens ergens zo'n zweem.
pi_160387438
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:17 schreef Svane het volgende:
Oja Ela! Wat fijn, zo'n boost kan soms echt opeens al de hele wereld veranderen he. Hopelijk lukt het dit vast te houden. O+

Lot, wat vind je er nu van, nu je bij de coole club der overtijdslopers hoort? Kan je nog een beetje genieten van 1 op 1 met je knappe oudste of valt het wachten toch wel zwaar?
Vind het niet heel leuk :'). Heb vrij weinig energie om nog echt leuke dingen te doen met J en voel me daar best schuldig onder. Mn buik doet ook zo'n pijn de hele tijd, voelt alsof mn huid in brand staat ofzo.
Ben ook best bang voor een reuzebaby :').
Heel naïef maar ik had er gewoon echt niet op gerekend om overtijd te lopen na vorige keer. Het voelt ook niet alsof het al heel snel gaat gebeuren eigenlijk. Maar goed, écht lang kan het natuurlijk niet meer duren :).
pi_160387591
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:51 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Vind het niet heel leuk :'). Heb vrij weinig energie om nog echt leuke dingen te doen met J en voel me daar best schuldig onder. Mn buik doet ook zo'n pijn de hele tijd, voelt alsof mn huid in brand staat ofzo.
Ben ook best bang voor een reuzebaby :').
Heel naïef maar ik had er gewoon echt niet op gerekend om overtijd te lopen na vorige keer. Het voelt ook niet alsof het al heel snel gaat gebeuren eigenlijk. Maar goed, écht lang kan het natuurlijk niet meer duren :).
Echt lang kan inderdaad sowieso niet meer! En zo begrijpelijk, je gaat stiekem toch een beetje uit van een soortgelijk verloop als bij kind 1. Dat leek me ook bij LB zo gek, dat je dan rekening houdt met overtijd lopen en dat gebeurt dan niet! Volgens mij zou ik ook echt verbaasd zijn als ik zelf opeens met 38 weken beval. Terwijl dat prima kan natuurlijk.

Succes nog heel eventjes! En die 150 gram of wat is het die ze nu nog groeit zullen echt geen wereld van verschil maken.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:05:35 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160387812
Wat je zegt Svane. Ik ben best heel nuchter enzo, en Sam doet het goed, maar ik ben nog wel tamelijk wiebelig door de hele gebeurtenis hoor.

Al helpt het ook niet dat dit wéér een kraamtijd is vol wegen, meten, kolven, flesjes en binnenblijven terwijl je eigenlijk best graag naar buiten zou willen.

En dan vind ik mezelf weer een loeder dat ik er zo over denk terwijl ik verdorie 2 prachtige kinderen heb.....

* LB maar weer tissues pakt..... :')
pi_160388768
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:00 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Ohh, bruiloft! *; Klinkt alsof de grote dag al bijna zover is? :)

Die belastingaangifte, ohja :o

Svane, oeh, fruithapjes en babymassage! Daar zou ik ook wel voor tekenen :D
Ja, 22 april al. Vorige week vastgezet :+ gevalletje moet er toch maar eens van komen. We houden het klein met alleen familie die dichtbij staat en wat vrienden, maar toch moet er nog vanalles geregeld worden.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:56:24 #223
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160388947
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:48 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja, 22 april al. Vorige week vastgezet :+ gevalletje moet er toch maar eens van komen. We houden het klein met alleen familie die dichtbij staat en wat vrienden, maar toch moet er nog vanalles geregeld worden.
Dat is al snel! Maar wel leuk :D
Succes met het regelen van alles, dat is wel echt een uitdaging in zwangere toestand ja. Maar wel leuk als het eenmaal zover is O+
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:59:26 #224
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160389012
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:05 schreef LadyBlack het volgende:
Wat je zegt Svane. Ik ben best heel nuchter enzo, en Sam doet het goed, maar ik ben nog wel tamelijk wiebelig door de hele gebeurtenis hoor.

Al helpt het ook niet dat dit wéér een kraamtijd is vol wegen, meten, kolven, flesjes en binnenblijven terwijl je eigenlijk best graag naar buiten zou willen.

En dan vind ik mezelf weer een loeder dat ik er zo over denk terwijl ik verdorie 2 prachtige kinderen heb.....

* LB maar weer tissues pakt..... :')
Dat maakt je toch geen loeder! :*
Ik kan me goed indenken dat je bepaalde verwachtingen en een bepaalde hoop had van hoe het zou gaan en het liep totaal anders. Tuurlijk ben je blij dat je nu 2 prachtige kinders hebt, maar dat neemt niet weg dat de weg daar naartoe niet makkelijk was. En daar mag je toch ook gewoon van balen...
pi_160389103
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:56 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Dat is al snel! Maar wel leuk :D
Succes met het regelen van alles, dat is wel echt een uitdaging in zwangere toestand ja. Maar wel leuk als het eenmaal zover is O+
Ben nu 14 weken, dus dat valt nog mee. Het is alleen zo veel tegelijk allemaal. Je hoofd zit bij baby en energiepijl weer op goede hoogte krijgen na die weken misselijkheid en ziek zijn maar ondertussen moet je wel de trouwzaal bekijken, plek voor receptie regelen, die willen ook weten wat ze de gasten moeten voorschotelen dus ook het eten regelen, etentje met familie daarna regelen, trouwringen uitzoeken, betalen en ophalen, Ondertrouw regelen, kaarten maken, adressen verzamelen, kaarten versturen etcetera. :X Vriend helpt goed mee hoor, maar het meeste moeten we toch samen beslissen. En bij mij moet het altijd snel en goed geregeld zijn, het liefst gisteren nog. Timing had beter gekund. Maar ik mag niet klagen want wij gaan trouwen ^) en we krijgen een baby *; ik ben dus over de top gelukkig *O*
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:07:41 #226
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160389192
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:03 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ben nu 14 weken, dus dat valt nog mee. Het is alleen zo veel tegelijk allemaal. Je hoofd zit bij baby en energiepijl weer op goede hoogte krijgen na die weken misselijkheid en ziek zijn maar ondertussen moet je wel de trouwzaal bekijken, plek voor receptie regelen, die willen ook weten wat ze de gasten moeten voorschotelen dus ook het eten regelen, etentje met familie daarna regelen, trouwringen uitzoeken, betalen en ophalen, Ondertrouw regelen, kaarten maken, adressen verzamelen, kaarten versturen etcetera. :X Vriend helpt goed mee hoor, maar het meeste moeten we toch samen beslissen. En bij mij moet het altijd snel en goed geregeld zijn, het liefst gisteren nog. Timing had beter gekund. Maar ik mag niet klagen want wij gaan trouwen ^) en we krijgen een baby *; ik ben dus over de top gelukkig *O*
Ja ook als je het klein houdt, komt er een hoop bij kijken! En dat is in combinatie met zwanger zijn niet altijd ideaal nee.
Wij hadden het hier met een verhuizing de afgelopen weken. Huis gekocht en appartement verkocht. En dat traject startte op de dag dat we een positieve test hadden :') . We zijn nu net over en ik ben heel blij met hoe het nu al is en met de dingen die de komende weken nog afgerond gaan worden. Maar pff, ik vind het fijn dat mijn man zoveel heeft opgepakt want er ging zoveel langs mij heen...
pi_160389358
Ela fijn dat je bij haar terecht kon en dat het je zo goed heeft gedaan.

Klossen... Wij hebben een vrij laag bed maar ga er deze keer geen klossen onder zetten ivm Mats. Dan moet mijn man het bed maar verschonen en tempen doe ik zelf wel. Als blijkt dat ik veel in bed verzorgd moet worden dan kan man ze altijd nog halen.
Ik hoop ook dat we onze vorige kraam krijgen O+
Mijn eis was toen een niet roker en rustig type. Nu zal daar bij komen dat ze ook lief moet zijn voor Mats.

LB ik denk dat ik je gevoel van de kraamweek wel herken. Het is ook gewoon best wel een hectische en vermoeiende tijd vooral als je er al 1 rond hebt lopen. Je hoeft je daar echt geen loeder om te voelen :*

Lot ik hoop dat je kleintje snel komt :*

Hier nog z'n zeef }:| ik moet echt alles opschrijven en dan nog vergeet ik vaak dingen. Ik ben ook echt zo onhandig de laatste tijd.
Gisteren hoorde ik een collega zeggen dat ze ook maar ging zeggen dat ze zwanger was als het haar uitkwam }:| alsof ik het leuk vind om een spaghetti hoofd te hebben.

*O* voor de goede echo van amsel

Klap alweer 10 weken *O*
Wat leuk dat je kraamhulp bent geweest. Wat doe je nu als ik vragen mag
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:17:53 #228
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160389454
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:14 schreef ikke_84 het volgende:

Hier nog z'n zeef }:| ik moet echt alles opschrijven en dan nog vergeet ik vaak dingen. Ik ben ook echt zo onhandig de laatste tijd.
Gisteren hoorde ik een collega zeggen dat ze ook maar ging zeggen dat ze zwanger was als het haar uitkwam }:| alsof ik het leuk vind om een spaghetti hoofd te hebben.

Wat een lullige opmerking van die collega zeg :{
Inderdaad, alsof je er zelf voor kiest om zoveel te vergeten. 8)7

Gelukkig hier nog niet van dat soort opmerkingen gehad. Ik schrijf ook echt alles op wat ik nog moet doen, anders vergeet ik het. Heb al wel een keer het briefje vervolgens ergens laten liggen :')
pi_160389658
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 13:07 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ja ook als je het klein houdt, komt er een hoop bij kijken! En dat is in combinatie met zwanger zijn niet altijd ideaal nee.
Wij hadden het hier met een verhuizing de afgelopen weken. Huis gekocht en appartement verkocht. En dat traject startte op de dag dat we een positieve test hadden :') . We zijn nu net over en ik ben heel blij met hoe het nu al is en met de dingen die de komende weken nog afgerond gaan worden. Maar pff, ik vind het fijn dat mijn man zoveel heeft opgepakt want er ging zoveel langs mij heen...
Dat is ook timing ja.. Ik kan mij voorstellen dat het je niks lukt om alles te onthouden dan :')
  donderdag 3 maart 2016 @ 13:37:14 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160389922
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:51 schreef elamanilo het volgende:
Hier was het precies zo inderdaad, ik dacht wel dat ik een beetje vocht had vastgehouden, maar in de kraamweek bleek het veel meer dan ik had gedacht! En ik zag het toen pas aan m'n enkels (dat ze opeens weer heel dun waren). ;) Blijkbaar was dat echt heel geleidelijk gegaan in de zwangerschap. En de combi met lekkende melk inderdaad. :D Ik kan me de geur ook nog zo herinneren, zo'n gekke weeeige geur had het zweet.. Ik heb het heel lang na de bevalling op gekke momenten nog 'geroken' en heel soms nog steeds.. Opeens ergens zo'n zweem.
Instant kraamweek flashbacks dan he O+.
KuikenGuppy
pi_160390358
Boh al die kraamweek verhalen :D ik doe even mijn handen op mijn oren en lalalalalalaala!

Mijn hoofd staat nu wat meer eerst bij bevallen ;)
Iemand nog ultieme vluchttas tips? Hij staat nu voor 75% klaar... Met 37wk zal ik hem toch maar eens afmaken :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_160390425
Oh ik was zo verkouden in m'n kraamweek :X Echt geeeeen zin in. En Stip is nu heel erg verkouden dus ik hoop heel erg dat het mij bespaard blijft. En dat zweten idd, zo heerlijk elke dag een vers bed!

Lamb, iets zoetigs of Dextro ofzo, deo en een shirt voor de meneer, telefoonoplader, nummer van de kraamzorg en camera?
pi_160390669
Oh nr kraamzorg! Das een goeie idd!
Rest zit er in de tas nu idd. (Of staat op t laatste moment-pak-briefje)

Probeer mij te herinneren of luiers ed nu mee moesten of niet :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_160390732
Ik ben bezig aan m'n babyuitzet boodschappen lijst. Nu heb ik een vraag aan de ervaren mama's; heb ik genoeg aan 3x 6 hydrofieldoeken. 18 totaal? Ik hoor overal dat die dingen door t hele huis zwerven en ze heel snel de was in gaan. Redt ik het een dag of 3/4 met 18 doeken?
  donderdag 3 maart 2016 @ 14:21:32 #235
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160390787
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef Fien10 het volgende:
Ik ben bezig aan m'n babyuitzet boodschappen lijst. Nu heb ik een vraag aan de ervaren mama's; heb ik genoeg aan 3x 6 hydrofieldoeken. 18 totaal? Ik hoor overal dat die dingen door t hele huis zwerven en ze heel snel de was in gaan. Redt ik het een dag of 3/4 met 18 doeken?
Ik heb er 10, daar heb ik het altijd prima mee gered. Het hangt van allerlei omstandigheden af (of je zelf fan bent, of je een spuger hebt, etc). Ik zou het hierbij laten, 18 lijkt me meer dan prima. Mocht het echt te weinig zijn dan stuur je je vriend op pad. Die zijn vaak ook wel blij om even de deur uit te kunnen om iets te doen. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160391103
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik heb er 10, daar heb ik het altijd prima mee gered. Het hangt van allerlei omstandigheden af (of je zelf fan bent, of je een spuger hebt, etc). Ik zou het hierbij laten, 18 lijkt me meer dan prima. Mocht het echt te weinig zijn dan stuur je je vriend op pad. Die zijn vaak ook wel blij om even de deur uit te kunnen om iets te doen. ;)
Helemaal waar, er is inderdaad zo bijgehaald. Maar ik ben altijd wel netjes en georganiseerd dus ik denk dat het met 18 doeken echt wel moet lukken.
pi_160391247
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:14 schreef Lamb29 het volgende:
Oh nr kraamzorg! Das een goeie idd!
Rest zit er in de tas nu idd. (Of staat op t laatste moment-pak-briefje)

Probeer mij te herinneren of luiers ed nu mee moesten of niet :')
Hier in t ziekenhuis niet maar anders stop je er een paar in de tas... zekere vh onzekere.
S. 2014
J. 2016
pi_160391489
Liggen er nu een paar klaar idd... Svane weet jij t nog?

Fien met mijn spuger hadden we er geloof ik 25 ofzo. Zo bijgehaald dus! Wat ik nu wel heb en toen niet zijn 4 xl hydrofielen. Passen ideaal in het bedje/box
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 3 maart 2016 @ 15:07:53 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160391525
Luiers zelf meenemen in een ziekenhuis?

Die dingen hebben ze daar echt wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160391721
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:06 schreef Lamb29 het volgende:
Liggen er nu een paar klaar idd... Svane weet jij t nog?

Fien met mijn spuger hadden we er geloof ik 25 ofzo. Zo bijgehaald dus! Wat ik nu wel heb en toen niet zijn 4 xl hydrofielen. Passen ideaal in het bedje/box
Meenemen hoeft niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')