Gaat een stuk beter! Kan een deel van de tijd weer redelijk pijnvrij rondlopen gelukkig en kan ook weer wat meer op mijn normale tempo lopen in plaats van strompelenquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:05 schreef Molo het volgende:
Hoe is het trouwens met je rug/bil aids MissC?
Oh lekkerquote:Op woensdag 2 maart 2016 19:03 schreef Molo het volgende:
Ja zelfde hier... En een bed dat niet op klossen kan ook nog
Oh joh!quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn broertje krijgt in mei zijn eerste kindje en ze zijn bezig met het kamertje. Echt prachtig: houten vloer, tof behang, opgeknapt wiegje, enz, enz.
Dat is ook spannend en zorgelijk. maar toch, hij wordt wel vaderquote:Op woensdag 2 maart 2016 20:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh joh!Ik dacht een tijd terug gelezen te hebben dat het niet goed was, maar vals alarm / verkeerd begrepen kennelijk.
Verdervoor Veruca en Marjolijntje.
De tweedequote:Op woensdag 2 maart 2016 20:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ophelia, haha, hoeveelste kindje wordt dit voor jou dan? Deze mag gewoon aanschuiven in bed.
Een ergonomische werkhouding voor je kraamhulpquote:Op donderdag 3 maart 2016 08:47 schreef Molo het volgende:
Super suffe vraag wellicht, maar waarvoor dienen de klossen eigenlijk?
Dat, plus porren in je slappe buik om te kijken of je baarmoeder netjes samentrekt, en rectaal temperaturen natuurlijkquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:00 schreef Molo het volgende:
Inspectie van ontplofte mol, ok verheug me er nu al op
Me tooquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:00 schreef Molo het volgende:
Inspectie van ontplofte mol, ok verheug me er nu al op
Over dat temperaturen he; dat kun je ook gewoon zelf doenquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat, plus porren in je slappe buik om te kijken of je baarmoeder netjes samentrekt, en rectaal temperaturen natuurlijk
Wacht maar Miss, die paybacktime komt vanzelfquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef Miss_Congeniality het volgende:
En na elke hoestbui vannacht voelde ik de kleine bewegen, dus vanochtend had ik ook nog een fijne jankbui omdat het mijn schuld was dat zij ook niet heeft geslapen vannacht
Ik mocht m onder mn oksel stoppen. Thank godquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:05 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat, plus porren in je slappe buik om te kijken of je baarmoeder netjes samentrekt, en rectaal temperaturen natuurlijk
Disclaimer: dit verschilt per kraambureau en als je t echt niet wilt kun je dat aangeven he, voordat ik hier mensen onnodig zenuwachtig maak!
Mijn hormoonwaardes waren zo laag dat ondanks een goede nekplooi meting we kans van 1:50 hadden op een ziek kindje. Daarom hebben we toen gekozen voor een vruchtwaterpunctie. Uiteindelijk bleek alles goed gelukkig maar hadden we wel risico op een dysmatuur kindje...nou dat hadden we dus uiteindelijk ook...vraag is alleen of dat door die hormoonwaardes kwam of combinatie met de knoop in Flint z'n navelstreng. Lage hormoonwaardes komt vaker voor als je met hormonen zwanger bent geworden vertelde de geneticus en nu weer zwanger met hormonen dus weer even spannendquote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:47 schreef Madivi het volgende:
*bijleesmodus*
Ereshkigal, fijn dat de meting goed was, hopelijk je hormonen ook. Wat was er vorige keer niet goed?
Je krijgt wel dagelijks een schoon bed hequote:Op donderdag 3 maart 2016 09:11 schreef Molo het volgende:
Dat bed opmaken, mooi verhaal is datIk heb jaren in de thuiszorg gewerkt en geen enkel bed was daar arbo verantwoord hoog hoor
Dat ik zelf gewoon normaal mijn bed in kan klauteren gaat lekker voor de rest. En als dat betekent zelf bed opmaken, dan is dat maar zo
Als je dat wilt dan, bij mij is het 1 keer verschoond, meer vond ik onzin.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:15 schreef Dot. het volgende:
[..]
Je krijgt wel dagelijks een schoon bed heZou het dan even uitbesteden aan je meneer.
Bij mij om de dag, ivm warme week en veel zweten... vond t wel fijn.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Als je dat wilt dan, bij mij is het 1 keer verschoond, meer vond ik onzin.
Haha hier ook, de kraamverzorgster was het daar nota bene ontzettend mee eens. Die vond dat ons kleintje ook aan onze geur moest kunnen wennen en dat een keer per week verschonen echt fris genoeg is (mits geen liters zweet en pies en bloed natuurlijk) Wel even laten luchten elke dag, natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2016 09:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Als je dat wilt dan, bij mij is het 1 keer verschoond, meer vond ik onzin.
Dat kan ik begrijpen hoorquote:Op donderdag 3 maart 2016 09:48 schreef klaprooss het volgende:
Ik kom uit de kraam en het is echt wel meer dan 2 sec je hechtingen checken.
Er zijn dames die bedlegerig zijn die we moeten wassen, helpen bij borstvoeding etc.
1 keer per dag 2 min bukken is niet erg, maar daar blijft het niet bij.
Klossensowieso een hoog bed
ik hou er van
Ik moet elke keer zo lachen om wat jij post, zo vreselijk herkenbaar op dit moment! Zo veel afspraken, veel verschillende werkdagen in verschillende filialen (dat je 3x het appje checkt of je wel naar het goede filiaal heenrijdt) en als het niet op de kalender staat, doe ik het niet. Overal in huis liggen briefjes met dingen die ik nog moet doen. Komt ook door de bruiloft nu, moeten nog een paar dingen voor geregeld worden maar dat vergeet ik gewoonquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:25 schreef Quoi het volgende:
Oh, mijn verstrooidheid begint serieuze vormen aan te nemen. Ik ben nu gewoon een afspraak helemaal vergeten. Alle energie is helemaal terug, maar ik moet nu echt scherp blijven met de (afwisselende) dagen momenteel; dan weer een afspraak hier, dan weer daar.
Klossen ja. De poten van ons bed waren op een gegeven moment kapot, waardoor we de boxspring gewoon op de grond hebben gelegd. Het plan is om een nieuw onderstel voor het bed te timmeren en op die manier ook aan de ca 70cm eis te voldoen.
quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:37 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik moet elke keer zo lachen om wat jij post, zo vreselijk herkenbaar op dit moment! Zo veel afspraken, veel verschillende werkdagen in verschillende filialen (dat je 3x het appje checkt of je wel naar het goede filiaal heenrijdt) en als het niet op de kalender staat, doe ik het niet. Overal in huis liggen briefjes met dingen die ik nog moet doen. Komt ook door de bruiloft nu, moeten nog een paar dingen voor geregeld worden maar dat vergeet ik gewoonaanstaande net zo hard, trouwens.
Volgens mij is ons bed veeeeel te laag, maar gelukkig zijn klossen nog even een ver-van-mijn-bedshow (whaha).
Sssstquote:
Ja die zes weken zomervakantie van vriend, die hebben wij ook, YES! Dat wordt echt zooooo chill met z'n viertjes!quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:25 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in wensen mbt kraamzorg. Niet roken is wel een goeie.
Verder kan man geen vrij nemen, want hij werkt in het onderwijs. Hij heeft wel een week schoolvakantie gepland staan net na mijn UD dus met een beetje geluk is hij er wel tijdens de kraamweek. Maar dat kan dus ook heel anders uitpakken en dan ben ik steeds overdag alleen. Zie ik wel een beetje tegenop eigenlijk. Maar aan het eind van mijn verlof zijn we 6 weken samen vanwege zijn zomervakantie die toevallig heel goed uitkomt. Daar heb dan wel weer heel veel zin in
Ohh, bruiloft!quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef Nazil het volgende:
[..]
Sssst![]()
Met alles wat eerst komt voelt het nog ver weg. Eerst die hele bruiloft, pretecho, 20-wekenecho en de rest. Dán pas die klossen ergens.
En de belastingaangifte. Volgens mij gaan we die vreselijk vergeten dit jaar
Hmmmm nattigheid!quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:45 schreef elamanilo het volgende:
Ja, hoe is het daar L0t?
Svane, kraamzweetboks![]()
Vind het niet heel leukquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:17 schreef Svane het volgende:
Oja Ela! Wat fijn, zo'n boost kan soms echt opeens al de hele wereld veranderen he. Hopelijk lukt het dit vast te houden.![]()
Lot, wat vind je er nu van, nu je bij de coole club der overtijdslopers hoort? Kan je nog een beetje genieten van 1 op 1 met je knappe oudste of valt het wachten toch wel zwaar?
Echt lang kan inderdaad sowieso niet meer! En zo begrijpelijk, je gaat stiekem toch een beetje uit van een soortgelijk verloop als bij kind 1. Dat leek me ook bij LB zo gek, dat je dan rekening houdt met overtijd lopen en dat gebeurt dan niet! Volgens mij zou ik ook echt verbaasd zijn als ik zelf opeens met 38 weken beval. Terwijl dat prima kan natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2016 11:51 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Vind het niet heel leuk. Heb vrij weinig energie om nog echt leuke dingen te doen met J en voel me daar best schuldig onder. Mn buik doet ook zo'n pijn de hele tijd, voelt alsof mn huid in brand staat ofzo.
Ben ook best bang voor een reuzebaby.
Heel naïef maar ik had er gewoon echt niet op gerekend om overtijd te lopen na vorige keer. Het voelt ook niet alsof het al heel snel gaat gebeuren eigenlijk. Maar goed, écht lang kan het natuurlijk niet meer duren.
Ja, 22 april al. Vorige week vastgezetquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:00 schreef onomatopee het volgende:
[..]
Ohh, bruiloft!Klinkt alsof de grote dag al bijna zover is?
Die belastingaangifte, ohja![]()
Svane, oeh, fruithapjes en babymassage! Daar zou ik ook wel voor tekenen
Dat is al snel! Maar wel leukquote:Op donderdag 3 maart 2016 12:48 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja, 22 april al. Vorige week vastgezetgevalletje moet er toch maar eens van komen. We houden het klein met alleen familie die dichtbij staat en wat vrienden, maar toch moet er nog vanalles geregeld worden.
Dat maakt je toch geen loeder!quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:05 schreef LadyBlack het volgende:
Wat je zegt Svane. Ik ben best heel nuchter enzo, en Sam doet het goed, maar ik ben nog wel tamelijk wiebelig door de hele gebeurtenis hoor.
Al helpt het ook niet dat dit wéér een kraamtijd is vol wegen, meten, kolven, flesjes en binnenblijven terwijl je eigenlijk best graag naar buiten zou willen.
En dan vind ik mezelf weer een loeder dat ik er zo over denk terwijl ik verdorie 2 prachtige kinderen heb.....
* LB maar weer tissues pakt.....![]()
Ben nu 14 weken, dus dat valt nog mee. Het is alleen zo veel tegelijk allemaal. Je hoofd zit bij baby en energiepijl weer op goede hoogte krijgen na die weken misselijkheid en ziek zijn maar ondertussen moet je wel de trouwzaal bekijken, plek voor receptie regelen, die willen ook weten wat ze de gasten moeten voorschotelen dus ook het eten regelen, etentje met familie daarna regelen, trouwringen uitzoeken, betalen en ophalen, Ondertrouw regelen, kaarten maken, adressen verzamelen, kaarten versturen etcetera.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:56 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Dat is al snel! Maar wel leuk
Succes met het regelen van alles, dat is wel echt een uitdaging in zwangere toestand ja. Maar wel leuk als het eenmaal zover is
Ja ook als je het klein houdt, komt er een hoop bij kijken! En dat is in combinatie met zwanger zijn niet altijd ideaal nee.quote:Op donderdag 3 maart 2016 13:03 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ben nu 14 weken, dus dat valt nog mee. Het is alleen zo veel tegelijk allemaal. Je hoofd zit bij baby en energiepijl weer op goede hoogte krijgen na die weken misselijkheid en ziek zijn maar ondertussen moet je wel de trouwzaal bekijken, plek voor receptie regelen, die willen ook weten wat ze de gasten moeten voorschotelen dus ook het eten regelen, etentje met familie daarna regelen, trouwringen uitzoeken, betalen en ophalen, Ondertrouw regelen, kaarten maken, adressen verzamelen, kaarten versturen etcetera.Vriend helpt goed mee hoor, maar het meeste moeten we toch samen beslissen. En bij mij moet het altijd snel en goed geregeld zijn, het liefst gisteren nog. Timing had beter gekund. Maar ik mag niet klagen want wij gaan trouwen
en we krijgen een baby
ik ben dus over de top gelukkig
Wat een lullige opmerking van die collega zegquote:Op donderdag 3 maart 2016 13:14 schreef ikke_84 het volgende:
Hier nog z'n zeefik moet echt alles opschrijven en dan nog vergeet ik vaak dingen. Ik ben ook echt zo onhandig de laatste tijd.
Gisteren hoorde ik een collega zeggen dat ze ook maar ging zeggen dat ze zwanger was als het haar uitkwamalsof ik het leuk vind om een spaghetti hoofd te hebben.
Dat is ook timing ja.. Ik kan mij voorstellen dat het je niks lukt om alles te onthouden danquote:Op donderdag 3 maart 2016 13:07 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja ook als je het klein houdt, komt er een hoop bij kijken! En dat is in combinatie met zwanger zijn niet altijd ideaal nee.
Wij hadden het hier met een verhuizing de afgelopen weken. Huis gekocht en appartement verkocht. En dat traject startte op de dag dat we een positieve test hadden. We zijn nu net over en ik ben heel blij met hoe het nu al is en met de dingen die de komende weken nog afgerond gaan worden. Maar pff, ik vind het fijn dat mijn man zoveel heeft opgepakt want er ging zoveel langs mij heen...
Instant kraamweek flashbacks dan hequote:Op donderdag 3 maart 2016 11:51 schreef elamanilo het volgende:
Hier was het precies zo inderdaad, ik dacht wel dat ik een beetje vocht had vastgehouden, maar in de kraamweek bleek het veel meer dan ik had gedacht! En ik zag het toen pas aan m'n enkels (dat ze opeens weer heel dun waren).Blijkbaar was dat echt heel geleidelijk gegaan in de zwangerschap. En de combi met lekkende melk inderdaad.
Ik kan me de geur ook nog zo herinneren, zo'n gekke weeeige geur had het zweet.. Ik heb het heel lang na de bevalling op gekke momenten nog 'geroken' en heel soms nog steeds.. Opeens ergens zo'n zweem.
Ik heb er 10, daar heb ik het altijd prima mee gered. Het hangt van allerlei omstandigheden af (of je zelf fan bent, of je een spuger hebt, etc). Ik zou het hierbij laten, 18 lijkt me meer dan prima. Mocht het echt te weinig zijn dan stuur je je vriend op pad. Die zijn vaak ook wel blij om even de deur uit te kunnen om iets te doen.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef Fien10 het volgende:
Ik ben bezig aan m'n babyuitzet boodschappen lijst. Nu heb ik een vraag aan de ervaren mama's; heb ik genoeg aan 3x 6 hydrofieldoeken. 18 totaal? Ik hoor overal dat die dingen door t hele huis zwerven en ze heel snel de was in gaan. Redt ik het een dag of 3/4 met 18 doeken?
Helemaal waar, er is inderdaad zo bijgehaald. Maar ik ben altijd wel netjes en georganiseerd dus ik denk dat het met 18 doeken echt wel moet lukken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb er 10, daar heb ik het altijd prima mee gered. Het hangt van allerlei omstandigheden af (of je zelf fan bent, of je een spuger hebt, etc). Ik zou het hierbij laten, 18 lijkt me meer dan prima. Mocht het echt te weinig zijn dan stuur je je vriend op pad. Die zijn vaak ook wel blij om even de deur uit te kunnen om iets te doen.
Hier in t ziekenhuis niet maar anders stop je er een paar in de tas... zekere vh onzekere.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:14 schreef Lamb29 het volgende:
Oh nr kraamzorg! Das een goeie idd!
Rest zit er in de tas nu idd. (Of staat op t laatste moment-pak-briefje)
Probeer mij te herinneren of luiers ed nu mee moesten of niet
Meenemen hoeft niet!quote:Op donderdag 3 maart 2016 15:06 schreef Lamb29 het volgende:
Liggen er nu een paar klaar idd... Svane weet jij t nog?
Fien met mijn spuger hadden we er geloof ik 25 ofzo. Zo bijgehaald dus! Wat ik nu wel heb en toen niet zijn 4 xl hydrofielen. Passen ideaal in het bedje/box
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |