abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:50:47 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160385298
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:48 schreef klaprooss het volgende:
Ik kom uit de kraam en het is echt wel meer dan 2 sec je hechtingen checken.
Er zijn dames die bedlegerig zijn die we moeten wassen, helpen bij borstvoeding etc.

1 keer per dag 2 min bukken is niet erg, maar daar blijft het niet bij ;).

Klossen O+ sowieso een hoog bed O+ ik hou er van
Dat kan ik begrijpen hoor :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160385441
Oh en zei ik al dat ik 10 weken ben! Woaah 10! O+
♥ J & S
pi_160385536
Ik heb vooral de eis dat de kraam niet rookt. En ik geef denk ik bij m'n wensen door dat ik graag een rustig iemand heb die verstand heeft van borstvoeding en me daar bij kan helpen.
Ik verwacht van de kraam dat ze mij en de baby verzorgd en misschien de wc voor de kraamvrouw schoonmaakt en inderdaad misschien 1x het bed verschoond. Maar ik verwacht niet dat ze de hele was gaat doen of m'n hele huis gaat schoonmaken. Dat mag m'n vriend doen. Ik denk dat m'n moeder iedere dag wel eventjes langs zal komen en voor ons kookt of iets meeneemt, en ook zij zal in de kraamweek vast wel wat was meenemen en voor ons doen denk ik.
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:25:05 #204
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160385790
Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in wensen mbt kraamzorg. Niet roken is wel een goeie.

Verder kan man geen vrij nemen, want hij werkt in het onderwijs. Hij heeft wel een week schoolvakantie gepland staan net na mijn UD dus met een beetje geluk is hij er wel tijdens de kraamweek. Maar dat kan dus ook heel anders uitpakken en dan ben ik steeds overdag alleen. Zie ik wel een beetje tegenop eigenlijk. Maar aan het eind van mijn verlof zijn we 6 weken samen vanwege zijn zomervakantie die toevallig heel goed uitkomt. Daar heb dan wel weer heel veel zin in :D
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:25:32 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160385800
Oh, mijn verstrooidheid begint serieuze vormen aan te nemen. Ik ben nu gewoon een afspraak helemaal vergeten. Alle energie is helemaal terug, maar ik moet nu echt scherp blijven met de (afwisselende) dagen momenteel; dan weer een afspraak hier, dan weer daar.

Klossen ja. De poten van ons bed waren op een gegeven moment kapot, waardoor we de boxspring gewoon op de grond hebben gelegd. Het plan is om een nieuw onderstel voor het bed te timmeren en op die manier ook aan de ca 70cm eis te voldoen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:25:46 #206
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160385807
Wij doen geen externe kraamverzorging, maar, net zoals de vorige keer, komen mijn ouders hier helpen. Vorige keer vond ik elke dag mijn bed verschonen heel fijn, ik had wat vocht vastgehouden op het eind van de zwangerschap en de week na de bevalling liep ik zo'n beetje leeg, haha, ik zweette echt heel veel! Binnen no-time had ik wel weer enkels! :D Ik lag ook het grootste deel van de dag in bed, zeker de eerste week. Mijn lief verschoonde dan het bed terwijl mijn mama me hielp met douchen, of andersom. Het was telkens erg fijn om dan weer fris en fruitig in een schoon bedje te stappen.
pi_160386022
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:25 schreef Quoi het volgende:
Oh, mijn verstrooidheid begint serieuze vormen aan te nemen. Ik ben nu gewoon een afspraak helemaal vergeten. Alle energie is helemaal terug, maar ik moet nu echt scherp blijven met de (afwisselende) dagen momenteel; dan weer een afspraak hier, dan weer daar.

Klossen ja. De poten van ons bed waren op een gegeven moment kapot, waardoor we de boxspring gewoon op de grond hebben gelegd. Het plan is om een nieuw onderstel voor het bed te timmeren en op die manier ook aan de ca 70cm eis te voldoen.
Ik moet elke keer zo lachen om wat jij post, zo vreselijk herkenbaar op dit moment! Zo veel afspraken, veel verschillende werkdagen in verschillende filialen (dat je 3x het appje checkt of je wel naar het goede filiaal heenrijdt) en als het niet op de kalender staat, doe ik het niet. Overal in huis liggen briefjes met dingen die ik nog moet doen. Komt ook door de bruiloft nu, moeten nog een paar dingen voor geregeld worden maar dat vergeet ik gewoon :') aanstaande net zo hard, trouwens.

Volgens mij is ons bed veeeeel te laag, maar gelukkig zijn klossen nog even een ver-van-mijn-bedshow (whaha).
pi_160386147
LB en Tante_Soesa: ja, ik weet, bij twijfel bellen, doe ik ook hoor! :) Het is niet dat ik me echt zorgen maak, maar meer me afvroeg of er nou een X aantal keer is dat je je kindje moet voelen zoals bijv eerder in de zwangerschap (10 keer per dag als richtlijn was het geloof ik?). Maar nouja, het heeft er ook mee te maken dat we ons vanochtend realiseerden dat de laatste controle vorige week was en we geen controles meer hebben tot de ks (en nee, die staat niet deze week nog gepland ;)), terwijl we tot nu toe juist veel controles/afspraken hebben gehad. Het gaat gewoon goed dus er is geen reden voor twijfel eigenlijk :@, maar daardoor ging ik ineens toch weer meer nadenken of ik haar wel genoeg voel, wel genoeg rustig aan doe.. Vanmiddag ga ik bijv 2x een uur met het ov (uni), ik voel me prima, heb zin om even onder de mensen te zijn, de auto-afstand naar het (zieken)huis is <30 min en manlief is ongeveer op steenworp afstand aan het werk, dus nouja, waarom niet? Maar dan ga ik mezelf toch weer second guessen, doe ik het wel goed? Heb ik wel genoeg aandacht voor buikbaby, ben ik niet teveel op andere dingen gericht? Zou ik niet al meer op mezelf moeten willen zijn, ben ik wel goed voorbereid voor straks? Enz..

Ela, wat fijn dat ze je zo kon helpen! Lekker je cocon in O+ Ik had trouwens helemaal niet bedacht dat het *niet* inschakelen van kraamzorg ook gewoon een optie is, mooi dat je ouders je zo konden helpen!

Over het aangeven van voorkeuren mbt de kraamzorg: bij onze kraamzorgorganisatie mag er tijdens de dienst sowieso al niet gerookt worden, maar weet niet of dat standaard is of specifiek bij hen een ding :) Ik was iig heel verbaasd wat we allemaal aan konden geven, niet alleen in de zorg en taken zelf maar ook qua persoon, of we een voorkeur voor jong/oud hadden, voorkeuren qua karakter (iemand die lekker doorpakt of juist meer op de achtergrond aanwezig is), enz. Of het in de praktijk ook een goeie match is, is natuurlijk de vraag.. Maar ik had het gevoel dat ze heel erg hun best deden om types te matchen bij het gezin waar de kraam komt zodat er een goeie klik is, en dat lijkt me uiteindelijk het belangrijkste in die eerste dagen :)
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:43:58 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160386154
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:37 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik moet elke keer zo lachen om wat jij post, zo vreselijk herkenbaar op dit moment! Zo veel afspraken, veel verschillende werkdagen in verschillende filialen (dat je 3x het appje checkt of je wel naar het goede filiaal heenrijdt) en als het niet op de kalender staat, doe ik het niet. Overal in huis liggen briefjes met dingen die ik nog moet doen. Komt ook door de bruiloft nu, moeten nog een paar dingen voor geregeld worden maar dat vergeet ik gewoon :') aanstaande net zo hard, trouwens.

Volgens mij is ons bed veeeeel te laag, maar gelukkig zijn klossen nog even een ver-van-mijn-bedshow (whaha).
:D

Ik ben normaal al een soort nutty professor, moet je nagaan. Maar jouw taferelen komen me ook bekend voor. Pfew. Ver-van-mijn-bed-show :+ Mwah... Over slechts 4 maanden hè?! Die gaan normaal gesproken al best snel.

En elke dag een schoon bed. Wow :o
pi_160386232
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:43 schreef Quoi het volgende:

[..]
Over slechts 4 maanden hè?!
Sssst :')

Met alles wat eerst komt voelt het nog ver weg. Eerst die hele bruiloft, pretecho, 20-wekenecho en de rest. Dán pas die klossen ergens.

En de belastingaangifte. Volgens mij gaan we die vreselijk vergeten dit jaar :')
pi_160386274
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:25 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik moet me ook maar eens gaan verdiepen in wensen mbt kraamzorg. Niet roken is wel een goeie.

Verder kan man geen vrij nemen, want hij werkt in het onderwijs. Hij heeft wel een week schoolvakantie gepland staan net na mijn UD dus met een beetje geluk is hij er wel tijdens de kraamweek. Maar dat kan dus ook heel anders uitpakken en dan ben ik steeds overdag alleen. Zie ik wel een beetje tegenop eigenlijk. Maar aan het eind van mijn verlof zijn we 6 weken samen vanwege zijn zomervakantie die toevallig heel goed uitkomt. Daar heb dan wel weer heel veel zin in :D
Ja die zes weken zomervakantie van vriend, die hebben wij ook, YES! Dat wordt echt zooooo chill met z'n viertjes! O+

Hier had ik leuke kraamzorg vorige keer (op de eerste 2 dagen na, toen hadden we echt een nare vrouw!), met een fantastische stagiaire, zou tof zijn als zij nu zou kunnen komen!

Vorige keer hadden we de standaard hoeveelheid uren, en dat vonden we toch wel erg veel, nu gaan we dus voor minder. Ik vind het juist chill als ze wel m'n bed veel verschoont qua kraamzweet :+ en fruit voor me maakt. :+ en ze hielp ons vorige keer veel met babymassage uitleggen en oefenen, dat vond ik ook heel leuk!

Rectaal temperaturen vond ik vorige keer niet zo hilarisch, ga ik denk ik ook maar zelf doen. Wel fijn dat ze me hielpen met katheter loskoppelen enzo, die had ik nog een paar dagen thuis. :+ verder liep het allemaal zo soepel in de eerste week, hopelijk nu weer!

En nog jeeeeee voor Amsels goede echo, fijn dat je snel nog een keer mocht kijken! En klap alweer 10 weken! Je gaat snel! :o
pi_160386436
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef Nazil het volgende:

[..]

Sssst :')

Met alles wat eerst komt voelt het nog ver weg. Eerst die hele bruiloft, pretecho, 20-wekenecho en de rest. Dán pas die klossen ergens.

En de belastingaangifte. Volgens mij gaan we die vreselijk vergeten dit jaar :')
Ohh, bruiloft! *; Klinkt alsof de grote dag al bijna zover is? :)

Die belastingaangifte, ohja :o

Svane, oeh, fruithapjes en babymassage! Daar zou ik ook wel voor tekenen :D
pi_160386684
Ohh ela, wat fijn, ben zo blij dat je je wat beter voelt! O+ Hopelijk kun je weer een beetje gaan genieten nu :*.
pi_160386733
Oja Ela! Wat fijn, zo'n boost kan soms echt opeens al de hele wereld veranderen he. Hopelijk lukt het dit vast te houden. O+

Lot, wat vind je er nu van, nu je bij de coole club der overtijdslopers hoort? Kan je nog een beetje genieten van 1 op 1 met je knappe oudste of valt het wachten toch wel zwaar?
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:45:17 #215
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160387301
Ja, hoe is het daar L0t? :*

Svane, kraamzweetboks 8-) :7
pi_160387347
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:45 schreef elamanilo het volgende:
Ja, hoe is het daar L0t? :*

Svane, kraamzweetboks 8-) :7
Hmmmm nattigheid! *;
Ik vond het echt fascinerend, ik had helemaal niet door dat ik blijkbaar veel vocht had vastgehouden maar die eerste week echt, ik liep compleet leeg :+ en m'n katheterzak zat ook echt elke 2 uur helemaal vol! Ik vond het best fascinerend maar qua slapen best nasty. Zo'n nat bed vol zweet en lekkend melk. *O*
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:50:08 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160387402
Hier ook steeds zo'n volle katheterzak ja! Maar toch had ik hier thuis vandeweek pas weer mijn eigen formaat voeten terug! Allemensen wat waren die júist na de bevalling opgezwollen zeg :X Al zal het ziekenhuisklimaat en weinig bewegen ook niet bevorderlijk zijn geweest.
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:51:07 #218
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160387430
Hier was het precies zo inderdaad, ik dacht wel dat ik een beetje vocht had vastgehouden, maar in de kraamweek bleek het veel meer dan ik had gedacht! En ik zag het toen pas aan m'n enkels (dat ze opeens weer heel dun waren). ;) Blijkbaar was dat echt heel geleidelijk gegaan in de zwangerschap. En de combi met lekkende melk inderdaad. :D Ik kan me de geur ook nog zo herinneren, zo'n gekke weeeige geur had het zweet.. Ik heb het heel lang na de bevalling op gekke momenten nog 'geroken' en heel soms nog steeds.. Opeens ergens zo'n zweem.
pi_160387438
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:17 schreef Svane het volgende:
Oja Ela! Wat fijn, zo'n boost kan soms echt opeens al de hele wereld veranderen he. Hopelijk lukt het dit vast te houden. O+

Lot, wat vind je er nu van, nu je bij de coole club der overtijdslopers hoort? Kan je nog een beetje genieten van 1 op 1 met je knappe oudste of valt het wachten toch wel zwaar?
Vind het niet heel leuk :'). Heb vrij weinig energie om nog echt leuke dingen te doen met J en voel me daar best schuldig onder. Mn buik doet ook zo'n pijn de hele tijd, voelt alsof mn huid in brand staat ofzo.
Ben ook best bang voor een reuzebaby :').
Heel naïef maar ik had er gewoon echt niet op gerekend om overtijd te lopen na vorige keer. Het voelt ook niet alsof het al heel snel gaat gebeuren eigenlijk. Maar goed, écht lang kan het natuurlijk niet meer duren :).
pi_160387591
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:51 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Vind het niet heel leuk :'). Heb vrij weinig energie om nog echt leuke dingen te doen met J en voel me daar best schuldig onder. Mn buik doet ook zo'n pijn de hele tijd, voelt alsof mn huid in brand staat ofzo.
Ben ook best bang voor een reuzebaby :').
Heel naïef maar ik had er gewoon echt niet op gerekend om overtijd te lopen na vorige keer. Het voelt ook niet alsof het al heel snel gaat gebeuren eigenlijk. Maar goed, écht lang kan het natuurlijk niet meer duren :).
Echt lang kan inderdaad sowieso niet meer! En zo begrijpelijk, je gaat stiekem toch een beetje uit van een soortgelijk verloop als bij kind 1. Dat leek me ook bij LB zo gek, dat je dan rekening houdt met overtijd lopen en dat gebeurt dan niet! Volgens mij zou ik ook echt verbaasd zijn als ik zelf opeens met 38 weken beval. Terwijl dat prima kan natuurlijk.

Succes nog heel eventjes! En die 150 gram of wat is het die ze nu nog groeit zullen echt geen wereld van verschil maken.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:05:35 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160387812
Wat je zegt Svane. Ik ben best heel nuchter enzo, en Sam doet het goed, maar ik ben nog wel tamelijk wiebelig door de hele gebeurtenis hoor.

Al helpt het ook niet dat dit wéér een kraamtijd is vol wegen, meten, kolven, flesjes en binnenblijven terwijl je eigenlijk best graag naar buiten zou willen.

En dan vind ik mezelf weer een loeder dat ik er zo over denk terwijl ik verdorie 2 prachtige kinderen heb.....

* LB maar weer tissues pakt..... :')
pi_160388768
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:00 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Ohh, bruiloft! *; Klinkt alsof de grote dag al bijna zover is? :)

Die belastingaangifte, ohja :o

Svane, oeh, fruithapjes en babymassage! Daar zou ik ook wel voor tekenen :D
Ja, 22 april al. Vorige week vastgezet :+ gevalletje moet er toch maar eens van komen. We houden het klein met alleen familie die dichtbij staat en wat vrienden, maar toch moet er nog vanalles geregeld worden.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:56:24 #223
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160388947
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:48 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja, 22 april al. Vorige week vastgezet :+ gevalletje moet er toch maar eens van komen. We houden het klein met alleen familie die dichtbij staat en wat vrienden, maar toch moet er nog vanalles geregeld worden.
Dat is al snel! Maar wel leuk :D
Succes met het regelen van alles, dat is wel echt een uitdaging in zwangere toestand ja. Maar wel leuk als het eenmaal zover is O+
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:59:26 #224
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_160389012
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:05 schreef LadyBlack het volgende:
Wat je zegt Svane. Ik ben best heel nuchter enzo, en Sam doet het goed, maar ik ben nog wel tamelijk wiebelig door de hele gebeurtenis hoor.

Al helpt het ook niet dat dit wéér een kraamtijd is vol wegen, meten, kolven, flesjes en binnenblijven terwijl je eigenlijk best graag naar buiten zou willen.

En dan vind ik mezelf weer een loeder dat ik er zo over denk terwijl ik verdorie 2 prachtige kinderen heb.....

* LB maar weer tissues pakt..... :')
Dat maakt je toch geen loeder! :*
Ik kan me goed indenken dat je bepaalde verwachtingen en een bepaalde hoop had van hoe het zou gaan en het liep totaal anders. Tuurlijk ben je blij dat je nu 2 prachtige kinders hebt, maar dat neemt niet weg dat de weg daar naartoe niet makkelijk was. En daar mag je toch ook gewoon van balen...
pi_160389103
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:56 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Dat is al snel! Maar wel leuk :D
Succes met het regelen van alles, dat is wel echt een uitdaging in zwangere toestand ja. Maar wel leuk als het eenmaal zover is O+
Ben nu 14 weken, dus dat valt nog mee. Het is alleen zo veel tegelijk allemaal. Je hoofd zit bij baby en energiepijl weer op goede hoogte krijgen na die weken misselijkheid en ziek zijn maar ondertussen moet je wel de trouwzaal bekijken, plek voor receptie regelen, die willen ook weten wat ze de gasten moeten voorschotelen dus ook het eten regelen, etentje met familie daarna regelen, trouwringen uitzoeken, betalen en ophalen, Ondertrouw regelen, kaarten maken, adressen verzamelen, kaarten versturen etcetera. :X Vriend helpt goed mee hoor, maar het meeste moeten we toch samen beslissen. En bij mij moet het altijd snel en goed geregeld zijn, het liefst gisteren nog. Timing had beter gekund. Maar ik mag niet klagen want wij gaan trouwen ^) en we krijgen een baby *; ik ben dus over de top gelukkig *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')