abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:44:48 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160395737
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ja leuk is dat he! Ik zie mijn buik nu ook echt bewegen bij sommige bewegingen die ze maakt :D

Maar griep is niet tof :N

Dry needling ook niet trouwens, dat deed gemeen zeer :X
Ik ben al veel teveel uitgevallen vanwege zwangerschap afgelopen maanden dus hier had ik geen zin in nee, maar goed... Het is zoals het is. Morgen wel weer werken want ben er helemaal klaar mee ondertussen

Ja dat zijn gemene dingen :@
Hoop dat het je helpt! Heb er vaak goede verhalen over gehoord :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 maart 2016 @ 18:45:38 #252
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160395755
Marjolijntje :* fijn dat ze zorgen voor adequate hulp. Ga je alsjeblieft niet schuldig voelen want je kunt hier niks aan doen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160395818
Ach Marjolijntje. Confronterend he om alles zo op tafel te gooien. Maar de (grote) eerst stap naar beter is gezet! Succes verder :*

Iemand tips tegen duizeligheid?
Ik had het bij de zwangerschap van O (lage broeddruk) en het is nooit meer helemaal weggegaan. Maar nu is het wel erg irritant :/
pi_160396158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Ach Marjolijntje. Confronterend he om alles zo op tafel te gooien. Maar de (grote) eerst stap naar beter is gezet! Succes verder :*

Iemand tips tegen duizeligheid?
Ik had het bij de zwangerschap van O (lage broeddruk) en het is nooit meer helemaal weggegaan. Maar nu is het wel erg irritant :/
Polsen onder de koude kraan houden.
Klein btj zout opeten.
En als t heel erg is even gaan liggen waarbij je benen hoger liggen dan je kont.
S. 2014
J. 2016
pi_160396264
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 18:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou ik mag door voor psych hulp, was wel te verwachten, maar het voelt als keihard falen. Waarom kan ik niet gewoon zwanger zijn?
Wat wel heel fijn is, is dat ik dus niet doorgestuurd wordt naar de pop-poli in het ziekenhuis, met gyn onderzoeken erbij. Het ziekenhuis is echt een enorme trigger voor me, dus vk gaat nu op zoek naar andere passende hulp. Moet wel nog een verwijzing van de huisarts hebben ervoor, maar ook die zou de vk bellen en de situatie voorleggen, met een beetje mazzel hoef ik niet dan ook nog daarheen en de boel (weer) uitleggen. En morgen op mn werk dus ook maar even aangeven dat het niet goed gaat, en dat dat waarschijnlijk ook niet met een week weer beter is.
Het is niet met zoveel woorden gezegd ("je hebt flinke indicaties") maar waarschijnlijk een prenatale depressie dus. Baggerzooi.

Verdere controles waren goed, baarmoeder groeit hard, bloeddruk was prima, hartje klonk goed.

Ik ben zo moe...

En weer ego, sorry. Ik ga kijken of ik naar het andere draadje kan verhuizen.
Hulp zoeken en aanvaarden een hele goede, dappere stap. En het feit dat je aangeeft die hulp nodig te hebben getuigt dat jij alles behalve laf bent!
Niemand kiest voor een depressie, dat overkomt je (en kan iedereen overkomen)
Pak de hulp aan die je kan krijgen, rust veel uit, en probeer leuke dingen te doen, dingen die JIJ leuk vind. Als dat je nagels lakken is, ga je je nagels lakken, als dat series kijken is doe je dat. En het allerbelangrijkste, laat het schuldgevoel los! Je doet nu het beste voor jezelf, voor F, voor de baby!
Sterkte meid :*
S. 2014
J. 2016
pi_160397442
Marjolijntje, ego post is niks mis mee, is juist ff nodig, hoort bij je herstel :). Het is ook nogal een proces, een zwangerschap. Begrijpelijk dus. En het is lastig, soms wil je meer gemak denk ik... En dat is er nu niet want je bent niet "gewoon" zwanger, maar met een shitmood en dat kost zoveel energie en moeite en alles.
:*
pi_160397956
Marjoleintje :* je hebt echt de allerbeste stap genomen voor jezelf en je kinderen die je kon zetten! Niks falen! Sterkte!

Sprotje pffff wat een verhaal van jou Kraamzorg!

Roomsnoes... Dropjes, dextro, even liggen, vaker beetjes eten, temp wisselingen zo mogelijk mijden, zittend douchen.... Uh geloof dat ik ze zo beetje heb wat ik deed/doe
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_160398346
Dank voor de tips! Ik moet een nieuwe baan denk ik. Ik hol en vlieg wat af met die kinderen op mijn werk. Ik zie het al voor me, als ik ineens op de grond ga liggen met mijn benen omhoog :D
Maar zo erg is het gelukkig niet, maar het is net irritant, zeg maar.
Maar eens zoute dropjes bestellen uit NL :9
pi_160398620
Ik ben heel slecht bijgelezen, we zijn zo druk in huis -O- . Maar even een dikke :* voor Marjolijntje. Je doet het goed, echt.
pi_160398952
Marjo goed dat je hulp hebt gezocht. Hormonen zijn een bitch. Dit is tijdelijk en het komt goed.

Verder ook slecht bijgelezen. Belachelijk druk met werk, huizen, hypotheken, klusjesmannen in huis en alle ballen tegelijk in de lucht houden. Ik zou wel een week willen slapen.

In plaats daarvan gaan we zondag lekker naar de sauna. Dat is echt lang geleden en nu durf ik het wel aan nu ik niet meer vadsig lijk maar ineens zwanger en nasr voren draag en rond. Fijn.
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:22:20 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160400790
Terecht Sprotje! Niet accepteren dat soort fratsen :)

Marjoleintje, ik vind het lastig te reageren omdat ik niet weet wat er precies speelt. Maar voel je aub nooit schuldig voor het zoeken van hulp. Vertrouw op jezelf!

Ik stop eens met werken. Lange dag. Gelukkig anders druk dan een paar weken terug. Dit is een leuke klus :) Alleen barst mijn buik weer uit elkaar, zo opgezet en hard is 'ie :X Als ik nu een foto maak ben je echt blind als je het niet ziet.

Intussen twijfel ik toch weer over kdv vs gastouder, na een enthousiaste ervaring over een kleinschalige flexibele kdv in de buurt. En moet ik nog beslissen over hard doorwerken tot krap 3 wkn tot de bevalling vs twee maanden eerder stoppen. Luxe keuzes, i know, maar pffft.

Al nattigheid bij onzer L0t en Dot?
pi_160401428
Marjolijn, wat fijn dat je een vk hebt die zo goed naar je luistert en meedenkt. Hopelijk krijg je straks goede hulp waardoor de wolk wat minder zwart wordt :*.

Quoi, showen die buik! *O*

Alles helemaal rustig hier :).
  donderdag 3 maart 2016 @ 22:02:31 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160402459
Lukt me qua licht niet om er iets moois van te maken. Morgen eens zien, maar dan is het misschien wel gezakt. Of niet ;)
pi_160403990
Marjolijntje :* .. het is een hele stap om te erkennen dat je hulp nodig hebt. Dus dat opzich is al bewonderingswaardig. Hopelijk kom je bij iemand terecht waar je je prettig bij voelt en die samen met jou deze tijd aan gaat. Hoe denkt je man erover? Krijg je nu wel wat meer steun van hem?

Room hier ook lage bloeddruk. Vooral 's morgens opstaan is echt ruk. Maar alle tips lijken al te xijn gegeven. Hoop dat ze jou ook gaan helpen!

Hier met bijna 12 weken nog steeds 0,0 buik :') . En 0,0 klachten/kwaaltjes.
Dinsdag staat de nekplooi gepland. Hoop dat het allemaal nog steeds goed zit.
pi_160404970
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Marjolijntje :* .. het is een hele stap om te erkennen dat je hulp nodig hebt. Dus dat opzich is al bewonderingswaardig. Hopelijk kom je bij iemand terecht waar je je prettig bij voelt en die samen met jou deze tijd aan gaat. Hoe denkt je man erover? Krijg je nu wel wat meer steun van hem?

Room hier ook lage bloeddruk. Vooral 's morgens opstaan is echt ruk. Maar alle tips lijken al te xijn gegeven. Hoop dat ze jou ook gaan helpen!

Hier met bijna 12 weken nog steeds 0,0 buik :') . En 0,0 klachten/kwaaltjes.
Dinsdag staat de nekplooi gepland. Hoop dat het allemaal nog steeds goed zit.
Hoe was dat bij Boaz?
S. 2014
J. 2016
pi_160406519
Ik had ook geen kwaaltjes twinkle. En nu met 24 weken nog nauwelijks.
Wel wat brandend maagzuur en dikkere enkels. Maar ik weet niet hoe het is om misselijk te zijn, ik lust gewoon alles, geen bandenpijn hoe dat ook moge voelen, of harde buiken, rug- of bekkenpijn.

Gelukkig voel ik de baby goed en vaak bewegen, dus daardoor weet ik dat ik wel zwanger ben en tel mijn zegeningen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 06:34:30 #267
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160408672
Marjolijn :* ik hoop dat je goede hulp krijgt.

Arja veel plezier in de sauna zondag!

Voor degene die een combinatie-test gedaan hebben, wisten jullie ook wat jullie gingen doen bij een slechte uitslag?
Ik ben nog aan het twijfelen om het wel of niet te doen en dan vooral omdat ik nog niet weet wat ik met een slechte uitslag zou doen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 06:41:48 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160408681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 06:34 schreef snoenk het volgende:
Marjolijn :* ik hoop dat je goede hulp krijgt.

Arja veel plezier in de sauna zondag!

Voor degene die een combinatie-test gedaan hebben, wisten jullie ook wat jullie gingen doen bij een slechte uitslag?
Ik ben nog aan het twijfelen om het wel of niet te doen en dan vooral omdat ik nog niet weet wat ik met een slechte uitslag zou doen.
Ja. Omdat we dat wisten (of dat dachten te weten) was de keuze uiteindelijk rap gemaakt. Wat een beslissing hč? Succes.
pi_160408738
Wij wisten ook wat we wilde als de uitslag niet goed was. Of eigenlijk zegt Q het mooi, we dachten het te weten.
Bij de eerste hebben we het niet gedaan omdat we het niet wisten
pi_160408859
Marjolijntje :* Wel fijn dat er meteen actie kan worden ondernomen. Hopelijk zit je snel wat beter in je vel!

UD voor mij! Beetje dubbel, want we moeten vanmiddag naar een begrafenis van een veel te jong familielid dat binnen een week ineens overleed. We hebben gisteren dus alvast een taartje gegeten voor de UD. Nog geen gerommel hier iig :)
  vrijdag 4 maart 2016 @ 07:50:31 #271
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160408928
Bedankt voor de reacties, ik heb gelukkig nog even om er over na te denken en dan dus vooral wat we gaan doen met een slechte uitslag. Ik vind het idd erg moeilijk. Hoofd en hart werken niet echt samen -O-

Dot gecondoleerd en toch ook een *O* voor UD
pi_160409104
O dot wat raar moet dat voelen :*

Gm bij djenna was ik in het begin flink misselijk en heeeeeel moe. Bij Boaz aardig misselijk maar met vanillevla en cola light was dat wel te handelen.

En nu staat de cola light die ik voor de verwachte misselijkheid had ingeslagen nog steeds in de kast :')

En qua buik. Bij Djenna was ik natuurlijk nog heel strak ( :')) maar had ik rond de 8 weken posituebroeken aan. Bij Boaz nog eerder maar datvwas gewoon een joekel :+ . En nu met bijna 12 weken nog niets :+

:D

O en vannacht weer een vet rare droom. We waren op vakantie metvde hele schoonfamilie en nr 3 was net geboren. Toen maakte ik de opmerking: 'ik heb haar de hele ochtend nog niet gehoord. Die moet toch een keer honger hebben?' En toen merkte een tante op dat dat kon kloppen omdat die haar 's morgens nog een fles had gegeven. En toen ging ik helemaal uit mijn dakpan want iedereen wist toch dat ik bv gaf en zo ging mijn hele productie naar de gallemiezen :( . De volgende dag stond ik op.. ik sliep in hetzelfde huisje als mijn schoonouders. En ik zei dat ik nr 3 de hele nacht niet gehoord had. En toen zei schoonvader dat ze wel gehuild had en dat hun erheen waren gegaan. Toen werd ik pissig want ik was bang dat ze er weer een fles in gestopt hadden. Maar datvw niet zo.. ze hadden haar alleen getroost en toen kon iedereen weer slapen.

Zit me toch wel hoog he.. die bv :')
En ook zo sterk het gevoel dat het een meisje in wording is. We zullen zien :+
  vrijdag 4 maart 2016 @ 08:34:21 #273
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160409319
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 20:42 schreef Arja het volgende:

In plaats daarvan gaan we zondag lekker naar de sauna. Dat is echt lang geleden en nu durf ik het wel aan nu ik niet meer vadsig lijk maar ineens zwanger en nasr voren draag en rond. Fijn.
Ik wil geen party pooper zijn, maar ik wilde tijdens mijn zwangerschap ook graag naar de sauna, maar dit werd mij door de verloskundige afgeraden. Alleen als je voor je zwangerschap een regelmatige sauna-bezoeker was, is het schijnbaar geen probleem. Maar misschien heb je het al nagevraagd of ga je niet zelf de sauna in. Dan heb ik niets gezegd. ;)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_160409475
Infraroodsauna wordt sowieso afgeraden. Verder verlies je veel vocht in de 'gewone' sauna... Ik zou het niet doen. Maar je kunt natuurlijk gaan voelen enzo en zelf bepalen maar dat lijkt me ook zo'n gedoe.
  Manager PR/Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 09:16:27 #275
269689 crew  Viv
pi_160409818
Vandaag 7w+0d en de misselijkheid heeft nu dan toch toegeslagen, blegh. :{
pi_160410004
Marjolijntje, wat goed dat je aan de bel hebt getrokken! Ook voor je meisje, maar zeker ook voor jezelf. :* Wel echt heel rot om te beseffen dat het niet zo even weg gaat. Ik snap dat je een andere zwangerschap voor ogen had.

Snoenk, wat betreft de combinatietest. Wij hebben wel gepraat over wat we zouden doen als de kans op Down heel groot zou zijn. Dan zouden het toekomstbeeld van ons gezin bijstellen (slik) en het kindje met open armen verwelkomen. De andere uitslagen, waarvoor we de test eigenlijk zouden doen, daarover zouden we ons heel goed laten informeren en dan zouden we allebei openstaan voor afbreken van de zwangerschap. We hebben het er ook over gehad dat de kans bestaat dat je ineens iets heel anders wil als het écht zo is. Maar omdat we het hier vrij snel over eens waren dachten we dat we daar wel samen uit zouden komen.

Twinkle, jouw dromen :D Dat is ook een symptoom hoor :+

Oh en iemand vroeg naar misselijkheid. Ben je al bij de VK geweest en is je bloeddruk laag? Want dan kan een dropje al helpen en sowieso genoeg en regelmatig eten. Mijn bloeddruk is ook laag als ik zwanger ben en als ik hier niet op let dan gaat het heel snel mis. Maar als ik er wel op let is er dus eigenlijk niks aan de hand :)

Vivi je bent zwanger! O+ Jammer dat dit erbij hoort he.

Hier alles goed, mijn buik ontploft en hangt best laag. Mijn vriend heeft deze week voor het eerst onze dochter kunnen voelen O+ En dat ik minder werk is heeeeel goed voor mijn lijf. Maar niet goed voor onze inkomsten natuurlijk. Dat is nog even wennen.

Zo. En nu ben ik wel toe aan een verse baby hier. Kom maar op dames! :%
pi_160410068
Ja ik las ook iets over sauna's en toen dacht ik hmmm ... Volgens mij is dat als je zwanger bent niet altijd een strak plan. Maar dat is gevoel en totaal niet onderbouwd met een of andere bron ofzo.

Jaaaa we want verse baby's! O+
pi_160410265
Jaa verse baby's O+.

Ik wil mijn baby ook kunnen voelen }:| *ongeduldig :+
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:43:43 #279
426379 elamanilo
elämänilo
pi_160410284
Suiker, wat tof dat je vriend jullie O+ dochter O+ heeft gevoeld! C. heeft onze baby inmiddels ook al een aantal keren goed kunnen voelen, maar we bakken eenzelfde als vorige keer die telkens heeel fijn en rustig tegen zijn hand aan schurkt en daar lekker stil tegenaan blijft soezen. :D O+ Als z'n hand dan weer weg is, is het meteen weer allemaal beweging natuurlijk!

L0t! Hoe is het?

En de UD voor Dot *O* En ook sterkte vandaag.. :*
pi_160410328
Hier voel ik de kleine nu ruim een week, vooral als ik op mijn buik lig ;)
Maar bij K boekje ik het met ruim 18 weken.

En kom maar op met verse baby's :%
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:49:20 #281
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160410368
Ik ben twee weken terug 10 minuten in de sauna geweest. Had er ook van alles over gelezen en besloot het wel te doen en gewoon goed naar mijn lichaam te luisteren. Bij hartkloppingen of een oververhit gevoel zou ik er uit zijn gestapt, maar dat gebeurde niet. Ik dacht gewoon aan Dubai, en hoe vrouwen zich daar voelen :P Al zijn die het gewend natuurlijk.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:56:03 #282
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160410486
Qua vochtverlies is sauna geen enkel probleem, dat kan je prima aanvullen. Het zit 'm in de warmte en grote temperatuurwisselingen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_160410604
Dot! Je UD! Woei! Toch wel bijzonder. Jammer dat het gelijktijdig zo'n verdrietige dag is, babietje blijft vast nog even binnen.

Baby voelen is zo leuk he! Ik maak me alleen dus soms echt een beetje 'zorgen' over hoe druk deze is. We hebben een hele rustige dochter die ook in de buik al rustig was. Als buikgedrag wat voorspelt ben ik een beetje zenuwachtig voor deze sloopkogel! :+ 's Avonds kijken vriend en ik samen naar m'n schuddende buik, zo leuk! O+ Echt die golven zo heen en weer en af en toe zo'n ledemaatplop :o
pi_160410633
Marjolijntje :* :*
pi_160410652
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:03 schreef Svane het volgende:
Dot! Je UD! Woei! Toch wel bijzonder. Jammer dat het gelijktijdig zo'n verdrietige dag is, babietje blijft vast nog even binnen.

Baby voelen is zo leuk he! Ik maak me alleen dus soms echt een beetje 'zorgen' over hoe druk deze is. We hebben een hele rustige dochter die ook in de buik al rustig was. Als buikgedrag wat voorspelt ben ik een beetje zenuwachtig voor deze sloopkogel! :+ 's Avonds kijken vriend en ik samen naar m'n schuddende buik, zo leuk! O+ Echt die golven zo heen en weer en af en toe zo'n ledemaatplop :o
Ik heb er geen bron voor maar hier kwam dat wel een beetje uit denk ik. Dochter was vrij rustig in de buik, en is nu ook een vrij timide meisje. Zoontje beukte er rustig op los en is nu idd een sloopkogel :D

Dussuh ... :D .. Succes alvast?! :D
pi_160410686
Snoenk, combitestkeuze vond ik ook een lastige! Wij wisten voor onszelf dat de twee andere trisomieen we voor afbreken zouden kiezen, hoe onmenselijk verdrietig ook. Rondom Down waren we er niet uit. Ik neigde niet naar afbreken, maar was me wel sterk bewust dat het vaak ook gepaard gaat met heel sterke fysieke en verstandelijke problemen. We hadden daar in ieder geval niet vooraf een duidelijke keuze in gemaakt, maar wilden wel, indien mogelijk, iets meer weten over of we dus een 'normaal' risico hadden of sterk verhoogd.

Vivi, misselijkheid is zoooo naar! Deze zwangerschap heb ik daar nauwelijks last van gehad, maar ik weet nog goed hoe zwaar ik het vorige keer vond.

Hier ben ik trouwens dus 'pas' 25 weken maar al zoveel harde buiken en nare steken in m'n onderbuik. :{ ik vind het wel akelig, vooral omdat ik weet dat je dan in principe rustig aan moet doen maar dat doe ik al. :+
pi_160410744
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:06 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb er geen bron voor maar hier kwam dat wel een beetje uit denk ik. Dochter was vrij rustig in de buik, en is nu ook een vrij timide meisje. Zoontje beukte er rustig op los en is nu idd een sloopkogel :D

Dussuh ... :D .. Succes alvast?! :D
Oh oh! :+ :+ :+
Haha! Nee een druk kind is natuurlijk net zo leuk als een rustig kind. Maar gil- en gooitechnisch hebben we dus weinig ervaring. Maar het is vast gewoon een bedeesde topsporter. Dat moet wel met mijn genen. :')
pi_160410931
Dot wat een dubbele dag vandaag. :*

Hier gaat rustig in- en uit de buik ook wel op, Otje was in mijn buik best rustig en eigenlijk is ze nog steeds heel relaxed (voor een peuter dan :P ). Mini2 lijkt vooralsnog een stukje drukker.

Ik ben een weekje vrij en mijn buik is ineens ontploft, ben heel benieuwd wat mijn collega's zeggen volgende week :D
pi_160411458
Dot, ondanks de verdrietige dag toch een jompel voor je UD *O*
Sterkte vandaag!

Svane 25 weken alweer :o. En waarschijnlijk wil je babe al een beetje indalen aan die steken te merken, gebeurt vaak wel een stuk eerder bij tweede kindjes geloof ik :).

En mannen die de baby's kunnen voelen, zo leuk om te kunnen delen O+.

Hier alles rustig. Peuter is naar opa en oma, alle klusjes in huis zijn gedaan dus ik sta niet meer op van de bank vandaag. Kom maar, kom maar, kom maar met die weeën :+.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:55:30 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160411621
D0t, op je UD naar een begrafenis, poe. Sterkte vandaag. En dan toch ook een jompel voor het officieël af zijn van je kind ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:08 schreef Svane het volgende:
Snoenk, combitestkeuze vond ik ook een lastige! Wij wisten voor onszelf dat de twee andere trisomieen we voor afbreken zouden kiezen, hoe onmenselijk verdrietig ook. Rondom Down waren we er niet uit. Ik neigde niet naar afbreken, maar was me wel sterk bewust dat het vaak ook gepaard gaat met heel sterke fysieke en verstandelijke problemen. We hadden daar in ieder geval niet vooraf een duidelijke keuze in gemaakt, maar wilden wel, indien mogelijk, iets meer weten over of we dus een 'normaal' risico hadden of sterk verhoogd.

Vivi, misselijkheid is zoooo naar! Deze zwangerschap heb ik daar nauwelijks last van gehad, maar ik weet nog goed hoe zwaar ik het vorige keer vond.

Hier ben ik trouwens dus 'pas' 25 weken maar al zoveel harde buiken en nare steken in m'n onderbuik. :{ ik vind het wel akelig, vooral omdat ik weet dat je dan in principe rustig aan moet doen maar dat doe ik al. :+
Wat ik dan weer lastig vond was het volgende scenario: mochten we bijvoorbeeld na een verhoogde kans na de combinatietest een NIPT hebben gedaan en er kwam bijv. uit dat ons kindje Trisomie 13 heeft, wat wisten we dan? Dat er een kans was van 92% dat ons kindje Trisomie 13 heeft. Persoonlijk zou ik me dan erg vastklampen aan die 7% (de kans dat we een gezond kindje aborteren!). Dat is afhankelijk van hoe je in het leven staat en wat je hebt meegemaakt, denk ik. Ik maakte een aantal jaren geleden een aantal abortussen van dichtbij mee en heb daar een beetje een tik van meegekregen, merk ik.

Bij Trisomie 21 zou aborteren überhaupt geen optie zijn bij ons, dus dat was makkelijk. We hebben de combinatietest uiteindelijk niet gedaan, zoals je wel begrijpt.

Het is zo persoonlijk. Ik moest hierover werkgroepen geven aan Geneeskundestudenten een aantal jaar geleden en dat ging hierover, maar ook over de borstkankerscreening. En ik wist toen al: hoe veel je er ook denkt te weten, gevoel geeft toch de doorslag.

Net als met kinderopvang vs gastouder. Alle rationele argumenten zijn nu wel uitgekauwd hier :X En nu?
pi_160411865
Ik wil liever geen gastouder omdat ik het geen prettig idee vind dat er maar 1 volwassene is. Stel dat die ineens onwel wordt, of valt oid. En daarbij ook het nare verhaal van een gastouder die hier ooit in de straat woonde en kindjes onder een koude douche zette :X Gewoon liever een aantal volwassenen bij een clubje kinderen in de buurt wmb :) Maar daarbij moet ik wel zeggen dat Stip het misschien ook fijn had gevonden bij een gastouder, want hij kan niet zo goed tegen hele drukke groepen. Hij zit nu expres op een hele rustige groep, maar daar moet je maar net geluk mee hebben.

Combinatietest hebben we bij beide niet gedaan, want ik vind een kansberekening te lastig om een beslissing mee te maken.

Dank dames. Het is erg verdrietig en dubbel, maar wel fijn dat ik er toch even heen kan. Ik doe alleen de dienst, maar toch.
  Manager PR/Moderator vrijdag 4 maart 2016 @ 11:09:52 #292
269689 crew  Viv
pi_160411954
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:27 schreef Suikertante het volgende:
Vivi je bent zwanger! O+ Jammer dat dit erbij hoort he.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:08 schreef Svane het volgende:
Pfff, was al sinds 5 uur vanochtend vooral bezig met *niet overgeven*, alle tips toegepast: gembersnoepjes, cracker eten in bed, niet tegelijkertijd eten en drinken, eten waar je zin in hebt (Bastogne koek), maar eh.. mission failed. :')

Van thuiswerken is nog niks gekomen, twijfel tussen ziekmelden (ze weten nog niet van mijn zwangerschap) of werk inhalen op betere momenten (als die komen). Vanavond is er ook nog een etentje met mijn ouders en zus (die het ook nog niet weten). :X
pi_160412331
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Pfff, was al sinds 5 uur vanochtend vooral bezig met *niet overgeven*, alle tips toegepast: gembersnoepjes, cracker eten in bed, niet tegelijkertijd eten en drinken, eten waar je zin in hebt (Bastogne koek), maar eh.. mission failed. :')

Van thuiswerken is nog niks gekomen, twijfel tussen ziekmelden (ze weten nog niet van mijn zwangerschap) of werk inhalen op betere momenten (als die komen). Vanavond is er ook nog een etentje met mijn ouders en zus (die het ook nog niet weten). :X
Wat mij de vorige keer heel erg hielp waren bananen en cola light... kleine slokjes.
En emesafene tabletjes.
S. 2014
J. 2016
pi_160412586
Ugh sterkte Vivi! Buikgriepje veinzen?

Dot, ik kan je redenering volgen en *mocht* er een kindje komen dan ga ik ook niet voor gastouder, omdat ik een schijtbak ben en mensen niet vertrouw 😁
Hoewel de 1 jarige van een vriendin van de commode was gevallen op het KDV en ze het niet hadden verteld aan haar. Haar dochter bleek een hersenschudding te hebben (kooooootsen!) en pas toen ze ging vragen hadden ze het haar verteld. En dat waren dus 3 leidsters die elkaar dekte. Dus ja, people are shit.

Vraagje: ik weet dus dat er een vruchtje is en een embryozak en zwangerschapsring (wat het ook moge zijn 😁). Blijft mijn hcg ook toenemen al groeit het embryo niet meer? Want ik voel de drang om een clearblue test te kopen om de kijken of mijn hcg toeneemt.
Maar weet dus niet of die sowieso toeneemt nu....
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_160412701
Svane, mijn vorige buikbaby was enorm druk en ook als kleine melkbaby was hij min of meer altijd in beweging, maar heeft zich tot heel rustig jongetje ontpopt :) nog steeds wel altijd druk met iets, maar niet op een wilde manier. het is niet perse een voorspellend iets!

Ik weet zelf niet zo goed wat ik moet denken van mijn rustige buikbaby nu! Ik ben grote drukte gewend en ik voel hem/haar nu wel elke dag, maar niet zo vaak of intensief als W destijds! Mijn buik is ook groter.. zou dees nu nog meer ruimte hebben? :P
pi_160412703
Dot, sterkte vandaag :* en tegelijkertijd een jompel voor je UD *O*

Vivi, bah, misselijkheid is zo naar! Ik heb dat voor ik zwanger werd echt onderschat, "oh een beetje misselijk".. Sterkte ermee, ook met verbergen. Zal fijn zijn als je er straks gewoon open over kan zijn (met bijkomend begrip)!

Enneh, ik duim voor weeën L0t! Laat die maartbabyboom maar beginnen O+
pi_160412729
Dot sterkte vandaag :*
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:39:29 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160412834
Ja D0t, het blijft andere mensen vertrouwen. Ik dub hier nog even verder.

En Viva, sterkte met de misselijkheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ugh sterkte Vivi! Buikgriepje veinzen?

Dot, ik kan je redenering volgen en *mocht* er een kindje komen dan ga ik ook niet voor gastouder, omdat ik een schijtbak ben en mensen niet vertrouw 😁
Hoewel de 1 jarige van een vriendin van de commode was gevallen op het KDV en ze het niet hadden verteld aan haar. Haar dochter bleek een hersenschudding te hebben (kooooootsen!) en pas toen ze ging vragen hadden ze het haar verteld. En dat waren dus 3 leidsters die elkaar dekte. Dus ja, people are shit.

Vraagje: ik weet dus dat er een vruchtje is en een embryozak en zwangerschapsring (wat het ook moge zijn 😁). Blijft mijn hcg ook toenemen al groeit het embryo niet meer? Want ik voel de drang om een clearblue test te kopen om de kijken of mijn hcg toeneemt.
Wanneer heb je weer een echo?
Ik zou niet durven bouwen op de uitslag van een clearblue. Dan weet je nog niks. Maar ik snap je onzekerheid :*
pi_160412946
Ik kende onze gastouder al, maar ik ben zelf ook vaak alleen met m'n kind dus die vergelijking heb ik eigenlijk nooit gemaakt :+ Het vertrouwensaspect snap ik wel. Ik had juist het gevoel dat de gastouder een persoonlijker band met de kinderen zou hebben dan de leidsters op een kdv, maar intussen ken ik al zoveel gave kdv-verhalen O+ Ik denk dus dat het maar is waar je je goed voelt, als je gaat kijken.

Die trisomieafwijking, ik had dan wel een vlokkentest of vruchtwaterpunctie gedaan. Maar dat brengt natuurlijk wel risico's met zich mee. Zo'n persoonlijke overweging!
pi_160413255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Want ik voel de drang om een clearblue test te kopen om de kijken of mijn hcg toeneemt.
Ik snap je behoefte volledig, een test gaat je jammer geboeg geen zekerheid geven, ik zou het niet doen :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')