Ik ben al veel teveel uitgevallen vanwege zwangerschap afgelopen maanden dus hier had ik geen zin in nee, maar goed... Het is zoals het is. Morgen wel weer werken want ben er helemaal klaar mee ondertussenquote:Op donderdag 3 maart 2016 18:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja leuk is dat he! Ik zie mijn buik nu ook echt bewegen bij sommige bewegingen die ze maakt
Maar griep is niet tof![]()
Dry needling ook niet trouwens, dat deed gemeen zeer
Polsen onder de koude kraan houden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 18:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Ach Marjolijntje. Confronterend he om alles zo op tafel te gooien. Maar de (grote) eerst stap naar beter is gezet! Succes verder
Iemand tips tegen duizeligheid?
Ik had het bij de zwangerschap van O (lage broeddruk) en het is nooit meer helemaal weggegaan. Maar nu is het wel erg irritant :/
Hulp zoeken en aanvaarden een hele goede, dappere stap. En het feit dat je aangeeft die hulp nodig te hebben getuigt dat jij alles behalve laf bent!quote:Op donderdag 3 maart 2016 18:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Nou ik mag door voor psych hulp, was wel te verwachten, maar het voelt als keihard falen. Waarom kan ik niet gewoon zwanger zijn?
Wat wel heel fijn is, is dat ik dus niet doorgestuurd wordt naar de pop-poli in het ziekenhuis, met gyn onderzoeken erbij. Het ziekenhuis is echt een enorme trigger voor me, dus vk gaat nu op zoek naar andere passende hulp. Moet wel nog een verwijzing van de huisarts hebben ervoor, maar ook die zou de vk bellen en de situatie voorleggen, met een beetje mazzel hoef ik niet dan ook nog daarheen en de boel (weer) uitleggen. En morgen op mn werk dus ook maar even aangeven dat het niet goed gaat, en dat dat waarschijnlijk ook niet met een week weer beter is.
Het is niet met zoveel woorden gezegd ("je hebt flinke indicaties") maar waarschijnlijk een prenatale depressie dus. Baggerzooi.
Verdere controles waren goed, baarmoeder groeit hard, bloeddruk was prima, hartje klonk goed.
Ik ben zo moe...
En weer ego, sorry. Ik ga kijken of ik naar het andere draadje kan verhuizen.
Hoe was dat bij Boaz?quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Marjolijntje.. het is een hele stap om te erkennen dat je hulp nodig hebt. Dus dat opzich is al bewonderingswaardig. Hopelijk kom je bij iemand terecht waar je je prettig bij voelt en die samen met jou deze tijd aan gaat. Hoe denkt je man erover? Krijg je nu wel wat meer steun van hem?
Room hier ook lage bloeddruk. Vooral 's morgens opstaan is echt ruk. Maar alle tips lijken al te xijn gegeven. Hoop dat ze jou ook gaan helpen!
Hier met bijna 12 weken nog steeds 0,0 buik. En 0,0 klachten/kwaaltjes.
Dinsdag staat de nekplooi gepland. Hoop dat het allemaal nog steeds goed zit.
Ja. Omdat we dat wisten (of dat dachten te weten) was de keuze uiteindelijk rap gemaakt. Wat een beslissing hč? Succes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 06:34 schreef snoenk het volgende:
Marjolijnik hoop dat je goede hulp krijgt.
Arja veel plezier in de sauna zondag!
Voor degene die een combinatie-test gedaan hebben, wisten jullie ook wat jullie gingen doen bij een slechte uitslag?
Ik ben nog aan het twijfelen om het wel of niet te doen en dan vooral omdat ik nog niet weet wat ik met een slechte uitslag zou doen.
Ik wil geen party pooper zijn, maar ik wilde tijdens mijn zwangerschap ook graag naar de sauna, maar dit werd mij door de verloskundige afgeraden. Alleen als je voor je zwangerschap een regelmatige sauna-bezoeker was, is het schijnbaar geen probleem. Maar misschien heb je het al nagevraagd of ga je niet zelf de sauna in. Dan heb ik niets gezegd.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:42 schreef Arja het volgende:
In plaats daarvan gaan we zondag lekker naar de sauna. Dat is echt lang geleden en nu durf ik het wel aan nu ik niet meer vadsig lijk maar ineens zwanger en nasr voren draag en rond. Fijn.
Ik heb er geen bron voor maar hier kwam dat wel een beetje uit denk ik. Dochter was vrij rustig in de buik, en is nu ook een vrij timide meisje. Zoontje beukte er rustig op los en is nu idd een sloopkogelquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:03 schreef Svane het volgende:
Dot! Je UD! Woei! Toch wel bijzonder. Jammer dat het gelijktijdig zo'n verdrietige dag is, babietje blijft vast nog even binnen.
Baby voelen is zo leuk he! Ik maak me alleen dus soms echt een beetje 'zorgen' over hoe druk deze is. We hebben een hele rustige dochter die ook in de buik al rustig was. Als buikgedrag wat voorspelt ben ik een beetje zenuwachtig voor deze sloopkogel!'s Avonds kijken vriend en ik samen naar m'n schuddende buik, zo leuk!
Echt die golven zo heen en weer en af en toe zo'n ledemaatplop
Oh oh!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:06 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb er geen bron voor maar hier kwam dat wel een beetje uit denk ik. Dochter was vrij rustig in de buik, en is nu ook een vrij timide meisje. Zoontje beukte er rustig op los en is nu idd een sloopkogel![]()
Dussuh ..... Succes alvast?!
Wat ik dan weer lastig vond was het volgende scenario: mochten we bijvoorbeeld na een verhoogde kans na de combinatietest een NIPT hebben gedaan en er kwam bijv. uit dat ons kindje Trisomie 13 heeft, wat wisten we dan? Dat er een kans was van 92% dat ons kindje Trisomie 13 heeft. Persoonlijk zou ik me dan erg vastklampen aan die 7% (de kans dat we een gezond kindje aborteren!). Dat is afhankelijk van hoe je in het leven staat en wat je hebt meegemaakt, denk ik. Ik maakte een aantal jaren geleden een aantal abortussen van dichtbij mee en heb daar een beetje een tik van meegekregen, merk ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:08 schreef Svane het volgende:
Snoenk, combitestkeuze vond ik ook een lastige! Wij wisten voor onszelf dat de twee andere trisomieen we voor afbreken zouden kiezen, hoe onmenselijk verdrietig ook. Rondom Down waren we er niet uit. Ik neigde niet naar afbreken, maar was me wel sterk bewust dat het vaak ook gepaard gaat met heel sterke fysieke en verstandelijke problemen. We hadden daar in ieder geval niet vooraf een duidelijke keuze in gemaakt, maar wilden wel, indien mogelijk, iets meer weten over of we dus een 'normaal' risico hadden of sterk verhoogd.
Vivi, misselijkheid is zoooo naar! Deze zwangerschap heb ik daar nauwelijks last van gehad, maar ik weet nog goed hoe zwaar ik het vorige keer vond.
Hier ben ik trouwens dus 'pas' 25 weken maar al zoveel harde buiken en nare steken in m'n onderbuik.ik vind het wel akelig, vooral omdat ik weet dat je dan in principe rustig aan moet doen maar dat doe ik al.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:27 schreef Suikertante het volgende:
Vivi je bent zwanger!Jammer dat dit erbij hoort he.
Pfff, was al sinds 5 uur vanochtend vooral bezig met *niet overgeven*, alle tips toegepast: gembersnoepjes, cracker eten in bed, niet tegelijkertijd eten en drinken, eten waar je zin in hebt (Bastogne koek), maar eh.. mission failed.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:08 schreef Svane het volgende:
Vivi, misselijkheid is zoooo naar! Deze zwangerschap heb ik daar nauwelijks last van gehad, maar ik weet nog goed hoe zwaar ik het vorige keer vond.
Wat mij de vorige keer heel erg hielp waren bananen en cola light... kleine slokjes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Pfff, was al sinds 5 uur vanochtend vooral bezig met *niet overgeven*, alle tips toegepast: gembersnoepjes, cracker eten in bed, niet tegelijkertijd eten en drinken, eten waar je zin in hebt (Bastogne koek), maar eh.. mission failed.
Van thuiswerken is nog niks gekomen, twijfel tussen ziekmelden (ze weten nog niet van mijn zwangerschap) of werk inhalen op betere momenten (als die komen). Vanavond is er ook nog een etentje met mijn ouders en zus (die het ook nog niet weten).
Wanneer heb je weer een echo?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ugh sterkte Vivi! Buikgriepje veinzen?
Dot, ik kan je redenering volgen en *mocht* er een kindje komen dan ga ik ook niet voor gastouder, omdat ik een schijtbak ben en mensen niet vertrouw 😁
Hoewel de 1 jarige van een vriendin van de commode was gevallen op het KDV en ze het niet hadden verteld aan haar. Haar dochter bleek een hersenschudding te hebben (kooooootsen!) en pas toen ze ging vragen hadden ze het haar verteld. En dat waren dus 3 leidsters die elkaar dekte. Dus ja, people are shit.
Vraagje: ik weet dus dat er een vruchtje is en een embryozak en zwangerschapsring (wat het ook moge zijn 😁). Blijft mijn hcg ook toenemen al groeit het embryo niet meer? Want ik voel de drang om een clearblue test te kopen om de kijken of mijn hcg toeneemt.
Maar weet dus niet of die sowieso toeneemt nu....
Ik snap je behoefte volledig, een test gaat je jammer geboeg geen zekerheid geven, ik zou het niet doenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Want ik voel de drang om een clearblue test te kopen om de kijken of mijn hcg toeneemt.
Maar weet dus niet of die sowieso toeneemt nu....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |