abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2016 @ 23:11:54 #101
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160355940
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:52 schreef Lamb29 het volgende:
Oh zo'n mooi land Roomsnoes! O+
En wat een verschillen idd!

En pff idd al die verbouwperikelen! Wij zijn gelukkig net helemaal klaar. Pil ging de deur uit tegelijk met de bouwvakkers ;)
:D hoe moet ik die interpreteren? :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160357257
Hahaha ;) De braafste versie Chanty ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 2 maart 2016 @ 07:13:12 #103
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_160360125
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zo ben ik al weken een griepje aan het rekken als undercover-actie. Vraagt een collega steeds of ik al helemaal beter ben, terwijl ze me aankijkt zo van "volgens mij niet, hè?". Dus dan zeg ik "op zich wel, maar ik ben nog wel moe, en dat terwijl ik op tijd naar bed ga". 8-)
oh ik heb ook "griep" gehad. Eerst had ik zelf niet door datbik van de zwangerschap zo moe was. Dus heb ik oprecht gezegd dat ik dacht dat ik ziek ging worden. Tja, hardnettige griepje van 12 weken :p
Daarna kan je vertel je wat er echt aan de hand is.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_160360848
@dot, tja ik vond het ook opvallend, al weet ik dat bij de eerste de boel ook gecontroleerd werd. Ach we zien wel, ben niet van plan om speciaal voor de kraamzorg een commode te kopen (ik zou niet weten waar ik die neer moest zetten)

@onamatopee, grappig wat een verschil er toch in kan zitten. Ben benieuwd naar de daadwerkelijke intake. Dit was alleen maar een gesprekje om een afspraak te maken. Maar nadat ik kort toelichte hoe de vorige kraamperiode verliep (na 2 dagen de kraam weggestuurd) wilde ze graag dat er iemand thuis kwam bij ons zodat we rustiger en duidelijker konden praten.
Oh en herkenbaar hoor van die vermoeidheid hoor!

@amsel, oh wat fijn dat jullie vandaag al meteen kunnen voor de GUO, maar ja het levert wel een blok spanning op. Ook al wordt er 10 keer gezegd dat alles waarschijnlijk goed is. Hopelijk horen jullie straks dat alles prima in orde is! Overigens zei mijn gyn ook, dat er te veel echo’s gemaakt worden, en dat er teveel waarde aan gegeven wordt. Zij vond dat er de laatste jaren steeds meer op echo’s vertrouwd werd en dat die juist bij de zwangere vrouw voor meer stress kunnen zorgen wat ook weer negatief is.

@angelaatje, dat is wel heel erg heftig, zeker met de hormonen erbij... Sterkte!!!

@lamb, ik duim voor jullie mee, zo leuk nog zo’n uitje!! Ik weet dat ik 37 weken zwanger van de 2e ook nog een dagje blijdorp deed. Geweldig leuk!! Totdat je na een dag slenteren ook nog naar t station moet lopen

@molo, ik verwacht ook volgende week de opmerking over de suikertest, heb ik bij de andere ook gehad. Maar dan een dagcurve zelf prikken. Dat heb ik toch liever dan zo’n drankje. Mijn bmi is nog hoger, en beide keren was mn suiker prima dus bmi hoeft niets te zeggen hoor. Succes in elk geval!!!
@echo’s hier ook veel, elke keer bij de gyn krijg ik een echo ipv hartje luisteren zeg maar. En dan nog een vroege echo, termijn echo, seo en guo....
pi_160361064
37wk! :o

Sprotje helaas zal de dierentuin voor mij alleen met rolstoel lukken. Die kun je lenen daar.
Maar voor nog ff met 3tjes op pad kunnen heb ik t er voor over
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_160361663
Lamb LLM *O* Leuk nog even zo'n uitje!
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:37:54 #107
344469 Amsel
zonder t
pi_160362079
GUO was goed *O*

En nu ben ik ellendig en ziek. Buikgriepje ofzo. Gelukkig komt m'n vader straks langs om dreumes te entertainen want ik ben echt beroerd :{
pi_160362291
Zo. Tijd om eens bij te lezen! :)

L0t en Dot. zijn allebei nog niet barende! Of misschien nu wel :o Je weet het niet! L0t al voorbij de 40 weken mijlpaal, spannend hoor! *O*

quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:06 schreef Molo het volgende:

[..]

En een scherp legoblokje onder zijn voorhuid stoppen *O*
:'( _O- :D

Madivi, gelukkig goed nieuws voor je duo! Opluchting!

Ik hoop dat het goed gaat met Fieder en de krampen! :* Ik hoop op een snelle update..

Sprotje wat een overactieve consulente! Dat hadden wij gelukkig niet :D Krijg je dat bij een tweede weer trouwens, of word je dan gewoon even gebeld ofzo?

Amsel, wel fijn dat ze het zekere voor ’t onzekere nemen! Bij onze vk doen ze nu iets met GROW en als je buik dan kleiner is dan het lijntje, dan moet je een extra groeiecho. En de VK zei dat dat heel vaak gebeurt en dat het bijna nooit iets is. Dat zal in dit geval ook wel zoiets zijn als ze aangeven dat het protocol is! Wel fijn dat je vandaag al terecht kunt :*
Oh je bent al geweest! Goed nieuws dus jeeeee! En nu lekker luieren en beter worden jij.

Razz wat een vage diagnose. Of eigenlijk non-diagnose. Het mooie is dat het sowieso jouw baby is die je nu voelt bewegen. Wat daar ook bij hoort! Maar ik snap je onzekerheid wel op je slechte dagen. Je wilt gewoon het meest ontspannen leven voor je zoon.

Welkom GM! :)

Lamb tis nog eventjes, leuk dat jullie naar de dierentuin gaan! Laat je maar lekker rondrijden O+

Quoi de geslachtsbepaling is zooooo’n leuke echo! *O* Alleen maar lekker kijken en foto’s meenemen O+ En ik begreep juist dat baby’s van sporten lekker in de buik deinen en slapen! Ben benieuwd hoe jouwes reageert.

Justme gefeliciteerd! *O*

Toen ik werd geboren woonden m’n ouders in de keuken met gaskachel en hadden ze boven een slaapkamer en een bad. Dat had m’n moeder op mijn geboortedatum nog even ingebouwd _O- Al mijn babyfoto’s zijn in een enorme chaosbende tussen de stapels bakstenen en emmers en ladders enzo. Ik vind het daardoor echt iets romantisch hebben O+ Maar eerlijk is eerlijk, we hebben ons huis uit de verkoop gehaald omdat ik er helemaal onrustig van werd. Ik verheug me op de kraamtijd hier en het rommelen van tevoren, want ik zou nog niet weten waar ik zou zijn als het huis verkocht zou worden. Dus waar ik me op verheug wil ik gewoon uit laten komen. Ook al slapen er dan een peuter en een baby op de entresol en kan ik geen deur dichtdoen.
Kortom, ik snap wel dat je geen zin hebt in onverwachte en onvoorspelbare dingen rond je bevalling :+

Ik krijg nu trouwens ineens veel opmerkingen over m’n buik, ook van leerlingen! O+ Ik vind het leuk!
pi_160363044
Nou hier nog geen bevalling hoor..
Net bij de verloskundige geweest, alle controles waren goed. Heb iig een afspraak staan voor volgende week woensdag om te strippen als ik dan nog niet bevallen ben. We gaan er maar vanuit dat ik die afspraak niet haal. Ze schatte de baby nu ongv rond de 4kg, maar dat is over een week wel weer anders natuurlijk..

En nu wil ik alleen nog maar op de bank liggen en huilen, hormonen jeej *O* :') :'(.
pi_160363056
Oh en pics van je buik Suiker! O+
pi_160363223
Oja dat ga ik doen! In het buikentopic.

Niet huilen :* Ben je bang dat het niet meer thuis kan? Of heb je gewoon de lekkere huil-en-chocola-bui?
pi_160363344
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:37 schreef L0t.. het volgende:
Net bij de verloskundige geweest, alle controles waren goed. Heb iig een afspraak staan voor volgende week woensdag om te strippen als ik dan nog niet bevallen ben. We gaan er maar vanuit dat ik die afspraak niet haal. Ze schatte de baby nu ongv rond de 4kg, maar dat is over een week wel weer anders natuurlijk..

En nu wil ik alleen nog maar op de bank liggen en huilen, hormonen jeej *O* :') :'(.
Fijn dat de strip-afspraak er staat, maar echt, de kans dat je die niet haalt is echt heel heel groot he! En rond de vier kilo is ook allemaal nog goed te doen, wat extra reserves kan nooit kwaad. Hopelijk gebeurt het deze week gewoon vanzelf en lekker thuis! Ik duim!
pi_160363361
quote:

Woensdag stripafspraak boks! Al verwacht ik de mijne wel te halen, want ze ligt nog steeds maar nauwelijks ingedaald.

Lekker hormonaal zwelgen en nog even genieten van je verlof :*
pi_160363812
Ohh Lot :* .. ben je bang dat je thuisbevalling in gevaar komt? Hoop dat het echt een dezer dagen op gang komt en dat heul dat strippen niet nodig is. Wilden ze je niet nu al strippen of vond je dat zelf niet nodig?

En dat lego blokje :D :') _O- die ga ik onthouden.

Amsel wat fijn dat alles goed leek!
pi_160363858
quote:

Oooo spannend zeg!!! Hou je het nog vol? :)
:)
pi_160363989
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:45 schreef Suikertante het volgende:
Oja dat ga ik doen! In het buikentopic.

Niet huilen :* Ben je bang dat het niet meer thuis kan? Of heb je gewoon de lekkere huil-en-chocola-bui?
Beetje van allebei geloof ik. Op zich is er nog genoeg tijd om gewoon thuis te bevallen natuurlijk :).

Fijn dat jij ook al de stripafspraak hebt staan Dot!
Vond het wel een beetje flauw, dinsdag met 41 weken hadden ze geen plek dus werd het woensdag want maandag was toch echt een dag te vroeg met 40+6..
Nouja dat is allemaal nog heeeel ver weg en dan ben ik allang bevallen *)

En thnx allemaal :*
pi_160364465
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:23 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Beetje van allebei geloof ik. Op zich is er nog genoeg tijd om gewoon thuis te bevallen natuurlijk :).

Fijn dat jij ook al de stripafspraak hebt staan Dot!
Vond het wel een beetje flauw, dinsdag met 41 weken hadden ze geen plek dus werd het woensdag want maandag was toch echt een dag te vroeg met 40+6..
Nouja dat is allemaal nog heeeel ver weg en dan ben ik allang bevallen *)

En thnx allemaal :*
Wat gek dat daar geen lijn in wordt getrokken eigenlijk, want ik ben dan 40+5 en ze komen bij mij gewoon thuis, dus het wordt meegenomen in de reguliere ronde. En als het niks doet zit ik met 41 weken bij de gyn voor controle.
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:49:12 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160364598
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:43 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wat gek dat daar geen lijn in wordt getrokken eigenlijk, want ik ben dan 40+5 en ze komen bij mij gewoon thuis, dus het wordt meegenomen in de reguliere ronde. En als het niks doet zit ik met 41 weken bij de gyn voor controle.
Waarschijnlijk omdat onderzocht is dat strippen het meest effectief is als de eerste keer met of na 41 weken gebeurt? Bij ons wilden ze het ook niet eerder doen. Maar hoe dan ook komen de babies er uit ;).
KuikenGuppy
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:53:14 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160364671
Zo, ik heb mijn stapel boterhammen weer op :9

Dot. en L0t, jullie gaan lekker gelijk op! Komende week gaan we het beleven met jullie :)

Wat leuk is het toch om zwanger te zijn. Ik blijf kaartjes en kadootjes krijgen O+ En iemand zei dat ze het al zag. Hè hè! Zaterdag ga ik weer eens een fotoshootje doen, ná de echo.

@Sprotje, je hebt gewoon de kraam na 2 dagen weggestuurd :D Wat gebeurde er?
pi_160364834
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat onderzocht is dat strippen het meest effectief is als de eerste keer met of na 41 weken gebeurt? Bij ons wilden ze het ook niet eerder doen. Maar hoe dan ook komen de babies er uit ;).
Ah, zo. Ze zei idd wel dat het het beste werkt hoe verder je in de 40e week zit. Misschien doen ze het hier dan ook wat vroeger omdat je standaard een check krijgt in het ziekenhuis met 41 weken? Ach, vorige keer kon ik niet gestript worden, dus ben benieuwd of het deze keer wel kan na een eerste bevalling.
pi_160365689
Hmm ik was bij boaz nog geen 40 weken en op mijn verzoek werd er gestript. 3 keer in een week tijd zonder resultaat.. dat dan weer wel :') . Uiteindelijk inleiding.

Maar gun lot doe thuisbevalling zo.

Dot jij in het zkh of ook thuisbevalling?
pi_160366675
Booh! Had net een echo en er was een zwangerschap van 6wk te meten adh de vruchtzak en er was een dooierzakje maar geen embryo met een kloppend hartje.
Het kan zijn dat dat nog komt, maar ja, kan ook dat het gestopt is met groeien. Als ik denk aan de conceptiedatum dan moet ik minimaal 7wk zijn dus ik heb eigenlijk niet zo'n goede hoop :(
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
  woensdag 2 maart 2016 @ 14:20:28 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160366722
He bah, dat is niet de uitslag die je wilde horen :(
Wat klote zeg

Wanneer heb je weer een echo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160366732
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:18 schreef Veruca_Assault het volgende:
Booh! Had net een echo en er was een zwangerschap van 6wk te meten adh de vruchtzak en er was een dooierzakje maar geen embryo met een kloppend hartje.
Het kan zijn dat dat nog komt, maar ja, kan ook dat het gestopt is met groeien. Als ik denk aan de conceptiedatum dan moet ik minimaal 7wk zijn dus ik heb eigenlijk niet zo'n goede hoop :(
Ah nee toch.. -O-
:)
pi_160366967
Och ik duim voor je hoor! Het kan ook prima ineens in orde zijn natuurlijk.
Maar ik snap je reserves..
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:21:24 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160368098
He getsie Veruca. Toch heb ik vaker gehoord dat het hartje een weekje later wel klopte. Het is echt een hele vroege echo. Ik help je echt met duimen! Dat wachten is nu echt zuur.
pi_160368950
He bah Veruca! Ik duim met je mee hoor!

En Lot, nog even geduld... Hopelijk haal je de stripafspraak niet.

Ik kreeg net en mail van de kraamzorg dat ze de intake willen plannen. Terwijl ons huis nog vol staat met dozen en meubels die nog in elkaar moeten worden gezet, we nog geen elektra hebben in driekwart van het huis, geen gordijnen, geen verwarming (ook niet echt nodig gehad, de buren stoken super hard), overal bouwstof ligt en we voor de baby alleen nog maar kleertjes hebben geshopt. Ik denk dat ze niet heel blij gaan zijn met de situatie en nu heb ik een lichte paniekaanval :(
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:59:02 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160368981
In welke week/weken wordt dat meestal gepland? :@
En kun je ergens terug lezen waar ze dan op letten?

Puinzooi huis hier met ook nog altijd teveel net-niet-af-dingen :@ :')
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:03:48 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160369067
Maak je niet druk om de kraamzorgintake. Die komen echt niet je huis bekritiseren! Ze zullen kijken wat je al hebt voor de baby, wat je nog moet hebben en verder vragen wat je wensen zijn. Ze hebben hier niet eens de babykamer gezien ofzo.
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:10:47 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160369248
Ik heb toch altijd het idee dag de mensen die zulke ervaringen hebben zelf zo'n mega clean opgeruimd VT wonen huis hebben :D
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:20:35 #131
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_160369498
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:10 schreef Molo het volgende:
Ik heb toch altijd het idee dag de mensen die zulke ervaringen hebben zelf zo'n mega clean opgeruimd VT wonen huis hebben :D
Alles behalve dat!
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:20:41 #132
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160369501
Hier was alleen een gesprek over onze voorkeuren en een uitleg over de kraamzorg. Totaal geen controle of verhoor! En ons huis zag er op dat moment niet echt af uit (nu nog niet :') ). Naar de babykamer is niet gekeken. Het boeit hun echt niet hoe je huis er uit ziet, zo lang er maar een veilige plek is voor de baby.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:21:07 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_160369514
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:10 schreef Molo het volgende:
nee hoor, echt niet. Ik zou alleen wel zorgen dat je geen twaalf lege bierkratten op het terras hebt staan :+
disclaimer
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:21:51 #134
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160369530
Overigens, dit geldt niet voor plintjes. Als er geen plintjes gelegd zijn of als deze niet zijn afgestoft, krijg je hiervoor een flinke berisping.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:24:24 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160369605
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee hoor, echt niet. Ik zou alleen wel zorgen dat je geen twaalf lege bierkratten op het terras hebt staan :+
:+

* Molo alvast grof vuil en drankflessen-ophaaldienst belt
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:25:04 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160369629
Ik heb ooit zo'n kraamzorg nazi als patiënt gehad, maar misschien was dat niet een standaard gemiddeld iemand :D
pi_160369686
Ah VA, wat rot! Het kan echt heel goed nog net iets te vroeg zijn he :* daar duim ik iig keihard voor!

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maak je niet druk om de kraamzorgintake. Die komen echt niet je huis bekritiseren! Ze zullen kijken wat je al hebt voor de baby, wat je nog moet hebben en verder vragen wat je wensen zijn. Ze hebben hier niet eens de babykamer gezien ofzo.
Nou dit dus, er wordt echt totaal niet naar je huis gekeken. Het is meer een informatief gesprek en je kunt wederzijdse verwachtingen uitspreken.

Deze keer alleen een telefonische intake gehad rond 20 weken ofzo.
pi_160369751
quote:
4s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:21 schreef Mariposas het volgende:
Overigens, dit geldt niet voor plintjes. Als er geen plintjes gelegd zijn of als deze niet zijn afgestoft, krijg je hiervoor een flinke berisping.
O+ Ik zocht al naar de plintjes O+

Veruca dat is niet het nieuws wat je wilt horen, wanneer een nieuwe echo?

Mini mijlpaal; net voor t eerst staan kokhalzen in de supermarkt :+ ik heb inmiddels allerlei dingen in huis liggen waar ik op het moment van aankoop heel erg trek in heb, maar eenmaal thuis... :N :r

Verder knuffels voor iedereen die hem kan gebruiken.
S. 2014
J. 2016
pi_160369877
Ik had me de eerste keer toen ik de intake over de vloer kreeg ook van alles voorgesteld. Als het echt te maffia zou worden had ik ze buiten geschopt denk ik :D

Maar uiteindelijk twee toffe intakes gehad :Y . Niks om je zorgen om te maken!

Ook niet als er wel 20 kratten bier in de tuin staan. Wat gaat hun dat aan :?
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:38:37 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_160369950
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had me de eerste keer toen ik de intake over de vloer kreeg ook van alles voorgesteld. Als het echt te maffia zou worden had ik ze buiten geschopt denk ik :D

Maar uiteindelijk twee toffe intakes gehad :Y . Niks om je zorgen om te maken!

Ook niet als er wel 20 kratten bier in de tuin staan. Wat gaat hun dat aan :?
omdat ze een signaleerfunctie hebben. En als ze denken dat er mogelijk alcohol- of drugsmisbruik plaatsvindt bijvoorbeeld, kun je misschien dingen in je dossier krijgen die je er mogelijk niet in wil hebben. Zo gek vind ik dat trouwens niet ;)
disclaimer
pi_160370077
Is ook helemaal waar hoor :Y

Maar er kunnen 101 redenen zijn waarom je ze in de achtertuin hebt staan. Vind het zo jammer dat je dan gelijk een sticker krijgt opgeplakt.

Eerste keer ook aangegeven dat ik een paniekstoornis had. Ging ze vet diep op in en ze schreef van alles op. Ik dacht je schrijft maar een eind weg maar vind het dan zo jammer dat het gelijk zo groot wordt gemaakt. Heb toen ook aangegeven dat het prima met me ging maar bevallen enzo was nieuw. Dus vond het lastig om tr bepalen of dat ook zo zou blijven want alles is nieuw. Maar datvik echt wel aan de bel zou trekkeb als ik het gevoel zou hebben dat het uit de klauwen liep. Eerste dagen werd ik erg voorzichtig benaderd en ging het allemaal wel goed en blabla? En ik dacht mensenlief doe eens chill :-D

Overigens is er gelukkig toen niets gebeurd.

Tweede keer niks gezegd. Had geen zin in hetzelfde scenario + dat ik en mijn man goed weten wie we moeten benaderen mocht het wel mis gaan. Had toen ook nier hwt gevoel behandeld te worden als een of ander psyichiatrisch wrak.
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:48:00 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_160370159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Is ook helemaal waar hoor :Y

Maar er kunnen 101 redenen zijn waarom je ze in de achtertuin hebt staan. Vind het zo jammer dat je dan gelijk een sticker krijgt opgeplakt.

Eerste keer ook aangegeven dat ik een paniekstoornis had. Ging ze vet diep op in en ze schreef van alles op. Ik dacht je schrijft maar een eind weg maar vind het dan zo jammer dat het gelijk zo groot wordt gemaakt. Heb toen ook aangegeven dat het prima met me ging maar bevallen enzo was nieuw. Dus vond het lastig om tr bepalen of dat ook zo zou blijven want alles is nieuw. Maar datvik echt wel aan de bel zou trekkeb als ik het gevoel zou hebben dat het uit de klauwen liep.

Overigens is dat gelukkig toen niet gebeurd.
Ik denk dat je dat dan heftiger interpreteert dan ze het bedoelen hoor ;) Ik kan me juist goed voorstellen dat ze daar op doorvragen. Dat zijn héle essentiele dingen om te weten als je ergens komt kramen. Stel je voor dat de kraam even oppert jouw hechtingen te bekijken en jij schiet in een enorme paniekaanval daardoor? Dan is het toch handig als ze die informatie van te voren hebben :)

En natuurlijk vragen ze wel eerst en schatten ze de situatie in bij de bierkratjes, het is echt niet zo dat je dan automatisch bij jeugdzorg wordt aangemeld. Maar het zijn wel triggers waarin ze getraind zijn om goed op te letten bij zo'n intake ;)
disclaimer
pi_160370273
Ik vond het juist fijn dat ze mijn angststoornis zo serieus namen. Bij de VK vragen ze er nu ook regelmatig naar en dan vertel ik gewoon dat het goed gaat nu. Ik vind het wel zo prettig dat als ik echt een paniekaanval krijg in de kraamweek, mijn kraamhulp niet van niks weet. Ik heb dan echt geen behoefte om alles uit te leggen.

En verder was de intake vorige keer inderdaad vooral om uit te spreken wat de verwachtingen waren. Bijvoorbeeld dat we geen parkeerplek hebben in de buurt en dat ik niet elke dag tot 18:00 iemand hier wilde hebben omdat we zo klein wonen. En dat ik liever iemand had die bijdroeg aan de sfeer dan iemand die het hele huis ontsmette. We kregen echt de liefste ooit. Ik hoop zó dat we haar toevallig weer hebben O+
pi_160370369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:51 schreef Suikertante het volgende:
Ik vond het juist fijn dat ze mijn angststoornis zo serieus namen. Bij de VK vragen ze er nu ook regelmatig naar en dan vertel ik gewoon dat het goed gaat nu. Ik vind het wel zo prettig dat als ik echt een paniekaanval krijg in de kraamweek, mijn kraamhulp niet van niks weet. Ik heb dan echt geen behoefte om alles uit te leggen.

En verder was de intake vorige keer inderdaad vooral om uit te spreken wat de verwachtingen waren. Bijvoorbeeld dat we geen parkeerplek hebben in de buurt en dat ik niet elke dag tot 18:00 iemand hier wilde hebben omdat we zo klein wonen. En dat ik liever iemand had die bijdroeg aan de sfeer dan iemand die het hele huis ontsmette. We kregen echt de liefste ooit. Ik hoop zó dat we haar toevallig weer hebben O+
Je kunt een voorkeur opgeven toch?

Wij woonde bij Saar op een 2 kamer app. En hadden ook aangegeven niet heel veel werk te hebben. Wij kregen een oudere dame die alleen nog zulke woningen zonder trap deed, en dat was echt een schat O+
Deed de was, maakte schoon en tussendoor zat ze lekker kruiswoordpuzzels te maken en te vertellen over haar katten. Echt een heel lief mens.

En nu moet ik mij nog gaan verdiepen in de kraamzorgorganisaties hier (2 geloof ik), maar wacht daar wel even mee tot na de 15e.

Heb liever dat wij allemaal op ons gemak zijn dan dat alles spik en span is... zeker voor Saar.
S. 2014
J. 2016
pi_160370443
Het lijkt me zo leuk als ze dan nu ziet hoe F is geworden en dat we nog steeds hier wonen O+ Ik heb in het Opmerkingenveld bij de inschrijving inderdaad heel uitgebreid over haar geschreven in de hoop dat we haar weer krijgen.

Jouw kraam klinkt ook fantastisch :D
pi_160370938
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 23:06 schreef Molo het volgende:
En een scherp legoblokje onder zijn voorhuid stoppen *O*
_O_ _O_ :')
Razz :*

Madivi goed nieuws!

L0t :*

Amsel wat fijn dat het toch in orde bleek

Veruca -O- ik hoop heel hard dat het volgende keer op schema ligt!

Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben. O+ Ik heb de krampen af en aan nog gehad. Maar het hartje klopt nog en verder is er ook nog niks gebeurd, dus zullen toch wel groeipijnen zijn. Maar vervelend is het wel!
  woensdag 2 maart 2016 @ 17:56:25 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160371732
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:21 schreef Fieder het volgende:

[..]

_O_ _O_ :')
Razz :*

Madivi goed nieuws!

L0t :*

Amsel wat fijn dat het toch in orde bleek

Veruca -O- ik hoop heel hard dat het volgende keer op schema ligt!

Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben. O+ Ik heb de krampen af en aan nog gehad. Maar het hartje klopt nog en verder is er ook nog niks gebeurd, dus zullen toch wel groeipijnen zijn. Maar vervelend is het wel!
Wat fijn om te horen! w/
pi_160371860
O ik wilde net vragen of iemandnog iets van je gehoord had. Fijn dat alles goed gaat ^O^

Ja serieus nemen is ook fijn en goed maar dat overbezorgde hoeft van mij dan ook weer niet :@
Naja zal ook wel per persoon verschillen. Ik merk wel vakerin mijn omgeving dat ik wat afgestompt lijk te zijn als het gaat om emoties enzo. En dat dat soms wat hard en lomp over kan komen terwijl ik dat dan niet zo bedoel :@
pi_160372499
Ik kom even weer een ego post doen hier, sorry. Afgelopen nacht (nacht ja, het was half 4 ofzo :@ ik lag weer eens wakker, malend over alles en niets) de vk gemaild dat het gewoon echt niet goed gaat. Ze had wel door dat ik me slecht voelde, maar niet zo slecht dus. Ik had het hele verhaal elders neergezet en dat maar gewoon in een copy/paste naar haar gestuurd, ze schrok er een beetje van..
Morgen afspraak met haar collega, helaas niet met haar, maarja. Collega is als het goed is ook op de hoogte en ze willen er graag face to face met me over praten. En ik vind het doodeng. Me kwetsbaar en open opstellen. Maar zoals het nu gaat, kan echt niet meer. Ik doe F. er echt gigantisch tekort mee, vrijwilligerswerk sta ik op non-actief, mn betaalde baan doe ik lopend op mijn tandvlees en thuis met F. komt er niks meer uit mijn handen. En dat eeuwige janken.. Ik ben er zo klaar mee. Ik wil niet meer :'( :'(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 2 maart 2016 @ 18:36:57 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160372566
Ik weet niet precies wat er aan de hand is dat het niet gaat, maar is hulp zoeken via huisarts en wanneer mogelijk POH van de huisarts niet een idee? Die kan wellicht sneller en beter ingrijpen dan de verloskundige
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')