abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:42:05 #51
344469 Amsel
zonder t
pi_160339007
Jaaa, je verdient een roze wolk Razz O+

Net telefoontje dat de GUO morgen al is :o Superfijn, dan kunnen ze ons snel verzekeren dat alles OK is 8-)
pi_160339080
Welkom voor de nieuwe zwangeren :)

En een *O* voor alle goede echo's en andere uitslagen.

L0t haar ud...spannend zeg :)

Oh en verbouwen... Doe het niet!

Mijn woonkamer en keuken en gang liggen helemaal open en alles is gestript. Dus overal een grote prutbende (oud huis). En door financiële tegenslagen weten we niet of de keuken af is voor de bevalling en de woonkamer en gang kunnen dus pas volgend jaar :'(
Ik heb zelfs ten einde raad maar help mijn man is klusser ingeschakeld maar die vonden het een te groot project }:|
pi_160342423
Oh angelatje dat is behoorlijk prut zeg. Hebben jullie verder wel een aantal kamers waar je een beetje kunt leven? En kunnen jullie ergens koken?

Ik heb met mijn moeder de afspraak dat als het huis niet af genoeg is, ik de kraamtijd bij mijn ouders doorbreng. Zij maken nu ook een babykamer met alle spullen van vroeger. Absoluut niet leuk, want aan de andere kant van het land, maar het geeft wel een beetje rust. Misschien is zoiets voor jou ook wel handig?

Probeer je met verbouwen verder op een ding tegelijk te richten. Dat geeft een beetje rust. Wij waren op een gegeven moment 10 dingen door elkaar aan het doen omdat je uit een soort van paniek wilt opschieten, maar dat helpt dus echt niet.
pi_160345423
Ooooh Angelatje ik zou echt flippen geloof ik ... Wat vreselijk! Maar een goede badkamer en een fijne slaapkamer is al genoeg die eerste tijd (maar hoe kook je nu?!).

Lunamatic heeft wel een goede oplossing, suboptimaal maar geeft wel rust!

Amsel, wat is een guo? ik kan natuurlijk gaan googlen maar ben te lui 😇

Nog 24u tot de echo! Gah zo benieuwd hoe lang ik zwanger ben en of alles ok is!
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_160345687
Nou gelukkig hebben we wel een goede bovenverdieping. Badkamer is ook erg oud en koud nu! (5 graden ongeveer) mijn vriend heeft beneden in de achterkamer een barretje gemaakt met een kookplaat gemaakt, dus ik kan wel gewoon koken :)
pi_160346389
Wat heftig angelatje!

Hier is ons nieuwbouw woning waarschijnlijk af zo'n beetje op de dag van de bevalling. We wonen nu al in bij mijn ouders dus zitten er ook de eerste maand waarschijnlijk. Ik vind dat een prettiger idee dan in half af huis.

En een jompel voor VA! Wat tof na 5jaar, gefeliciteerd *O*
♥ J & S
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:30:41 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160346446
Poe hey, wat een verhuizingen en verbouwingen.

Ik besef me ineens dat ik nog maar een weekje in de blauwe bakken hoef te pissen *O* Ben er wel klaar mee eigenlijk.
pi_160347017
Amsel wel fijn dat je zo snel al terecht komt. Hopelijk weet je snel hoe en wat :*
pi_160347443
Wat fijn Amsel dat je al snel terecht kan.

Voor mijn gevoel hoor ik hier nog niet echt... eerste afspraak is nu op 15 mrt dus we tellen af. Merk wel dat alles veel sneller opblaast dan bij de vorige zwangerschap dus heb maar weer een positiejoggingbroek opgedoken voor de avonden :P
De rest van mn positiespul is kwijt geraakt in de verhuizing, dus ik mag shoppen *O* :P
S. 2014
J. 2016
pi_160347564
15 maart al een afspraak GM? dan ben je 7 weken ofzo, toch?
Wanneer is de eerste reguliere afspraak in NL? Dat je het hartje kan zien/horen enzo? Hier krijg je pas met 18 weken een echo, maar ik wil met 8? weken even kijken en met 12 weken een nekplooimeting.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:27:39 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160347827
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Wanneer is de eerste reguliere afspraak in NL? Dat je het hartje kan zien/horen enzo? Hier krijg je pas met 18 weken een echo, maar ik wil met 8? weken even kijken en met 12 weken een nekplooimeting.
Verschilt per verloskundigepraktijk hier :)

Ook welke interventies ze dan doen (dus hartje luisteren, echo etc) wisselt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:41:51 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160348302
quote:
Standaard in NL is met 10-12 weken, dan evt rond 14 weken de npm en als je wilt met 20 weken de seo.
Veel vk praktijken bieden daarnaast tegenwoordig een vroege echo aan.
KuikenGuppy
pi_160348780
quote:
Ik ben medisch..ik belde de poli, en de 15e kwam eruit. Bij Saar heb ik rond dezelfde termijn (6.4) de eerste echo gehad.

En wauw!! 18 weken pas!!??

[ Bericht 0% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 01-03-2016 20:00:25 ]
S. 2014
J. 2016
pi_160348908
Volgens mij heb ik echt heel veel echo's gehad, als ik dat zo lees. Met 7 weken om te bepalen of ik echt zwanger was. Met 10 weken termijnecho, met 12 weken nekplooimeting (en de dag daarna nog een keer in het ziekenhuis om dikke nekplooi te bevestigen), met 13 weken direct na de vlokkentest, met 14 weken nog een controle-echo om te kijken hoe het met de baby ging na de vlokkentest. Met 20 weken de guo, met 21 weken de tweede guo omdat de eerste niet alles duidelijk liet zien, Afgelopen maandag een extra groeiecho voor een wetenschappelijk onderzoek, en over een week of 5 weer. Als ik goed tel worden dat in totaal dus 10 echo's. Heb ook nooit de behoefte gehad om een pretecho te laten doen...
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:59:23 #65
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_160348928
Ik heb me via site bij verloskundige aangemeld en heb nu een afspraak (met echo) voor de 22e staan, ben dan ook 7 weken. Denk dat het per praktijk verschilt.
pi_160348929
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Standaard in NL is met 10-12 weken, dan evt rond 14 weken de npm en als je wilt met 20 weken de seo.
Veel vk praktijken bieden daarnaast tegenwoordig een vroege echo aan.
Npm is toch tussen 11-13 weken?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:16:07 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160349468
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Npm is toch tussen 11-13 weken?
Oh, zou kunnen, wij deden 'm iig niet.
KuikenGuppy
pi_160349557
Roomsnoes gefeliciteerd! Waar woon je dan als ik vragen mag? Wat een verschillen per land zeg

Angelatje pfff wat klote!

Lot UD O+ Spannend!

Ik kreeg vandaag een groei/liggingsecho.
Jongetje ligt nog steeds braaf met zijn hoofdje naar beneden en ietsiepietsie ingedaald maar nog niet ver.
Dat hoofdje is mooi gemiddeld... buikje lekker bol en bovenbeentjes iets boven gemiddeld :D
Bol buikje had ik al verwacht met al die horizontale uren die ik maak haha.

Ik ben nu heel hard aan het duimen voor mooi weer komend weekend.
We hebben nog kaartjes voor de dierentuin en gaan een rolstoel lenen.
Nog 1x met 3tjes op pad O+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_160349628
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, zou kunnen, wij deden 'm iig niet.
Wij bij saar ook niet. Deze keer willen we het wel.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:21:56 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160349635
Wow Lunamatic, dat zijn een hoop echo's! :o Ach ja, scheelt weer.

Mijn ouders en mijn zus (die 9 jaar geleden beviel van haar 'laatste' dochter) klapperen af en toe met hun oren, zoveel is er veranderd in de afgelopen jaren. Toen ik vertelde tegen mijn zus dat ik zwanger was, zei ze dat ik dan wel met 12 weken een echo zou krijgen. No way dus, dat was bij 8 weken. En dat komende zaterdag al het geslacht kan worden bepaald kon ze bijna niet geloven :D

Ik heb vandaag weer undercover rondgelopen met mijn fijne zwangerschaps-skinny jeans :') Hij kleed ook zo enorm af. Verschillende collega's, die me al een maandje niet hadden gezien, hebben me van voor en achter bekeken. Sja, en ik voel me nu eenmaal enorm fit momenteel, dus ik geniet er maar van. Zelf zie ik het gelukkig wel :)

Zaterdag heb ik de geslachtsbepalende echo. Ik vind zo'n pretecho, best een tijdje na de normale echo bij de vk, ook best spannend. Als maar niet dit, als maar niet dat.... afijn, de kronkels schieten alweer door mijn hoofd. Dat geslacht wordt bijna bijzaak zo :D De echo is trouwens vlak na mijn sportieve zaterdagochtend (ik ga meteen door). Een dame uit mijn sportklasje deed dit ook, en haar baby was daardoor heel passief. Die moest ff uitrusten van al dat gehobbeldebobbel :P
pi_160349805
Ja, mijn moeder vertelde dat ze in drie zwangerschappen maar één echo heeft gehad, en dat was de dag voor ze bij de tweede bevalling ingeleid zou worden. Echt een wereld van verschil met mijn zwangerschap. Al die echo's maken het soms wel wat onzekerder voor mijn gevoel. Na de vlokkentest was ik blij dat ik even een tijdje niet hoefde, hoefde ik me ook even geen zorgen te maken.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:30:27 #72
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160349913
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:58 schreef lunamatic het volgende:
Volgens mij heb ik echt heel veel echo's gehad, als ik dat zo lees. Met 7 weken om te bepalen of ik echt zwanger was. Met 10 weken termijnecho, met 12 weken nekplooimeting (en de dag daarna nog een keer in het ziekenhuis om dikke nekplooi te bevestigen), met 13 weken direct na de vlokkentest, met 14 weken nog een controle-echo om te kijken hoe het met de baby ging na de vlokkentest. Met 20 weken de guo, met 21 weken de tweede guo omdat de eerste niet alles duidelijk liet zien, Afgelopen maandag een extra groeiecho voor een wetenschappelijk onderzoek, en over een week of 5 weer. Als ik goed tel worden dat in totaal dus 10 echo's. Heb ook nooit de behoefte gehad om een pretecho te laten doen...
Boks :')

Met 6 weken in het ziekenhuis, per ongeluk wat te vroeg, toen met 7 weken weer. Met 10 weken bij de vk, met 12 wk de nekplooimeting + de volgende dag weer in het ziekenhuis. Met 14 wk weer in het ziekenhuis, met 20 wk de GUO, bij de vk nog groeiecho's bij 27 en 32 wk, de liggingsecho bij 36 wk, en toen nog 2 groeiecho's bij 37wk. En the rest is history :')
pi_160350006
Is een groeiecho tegenwoordig eigenlijk standaard?
pi_160350099
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Is een groeiecho tegenwoordig eigenlijk standaard?
Volgens mij was het eventjes standaard en wordt het nu weer ont-standaard?
3 jaar geleden kreeg ik er wel 1 met 30 weken maar begreep dat ze het nu bij veel praktijken niet meer doen zonder enige aanleiding.

Hier trouwens echo's gehad met 8, 10, 12 en 20 weken! En die van 8 was extra, normaal rond 10 weken de eerste echo bij de praktijk.
pi_160350176
Bij mijn duo alleen 12 en 20 wekenecho's gehad standaard. Wel bij allebei een liggingsecho aan het einde, omdat allebei in stuit.
Nu een extra met 8 weken, door de miskraam ervoor. En een extra met 20 weken, omdat op de eerste niet alles te zien was. Ben benieuwd.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:44:00 #76
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160350335
Lot 40 weken mijlpaal *O*

En ampel toch vervelend dat er extra onderzoek komt, maar waarschijnlijk is het gewoon een meetfout ergens geweest. Ik duim :*

En jullie verbouwperikelen... krijg bijna de neiging om de klusser hier af te bellen :') Maar dat is geen optie want we moeten al die zooi ergens kwijt. En als het goed is zijn we midden april klaar, twee maanden voor de baby komt dus.... (sprak zij hoopvol)

Lamb fijn dat de beeb nog goed lag *O*

Ik ga er wel vanuit dat ik een groei/ liggingsecho krijg aangezien mijn eerste in stuit lag en de kans dus groter is dat deze ook in stuit ligt. Vorige keer kwamen ze dus tijdens die echo erachter dat hij verkeerd om lag, dat hadden ze niet gevoeld eerder dus vindt het idee van zo'n extra echo wel erg prettig. Anders kom je er straks met de bevalling achter of zo :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 20:45:00 #77
269689 crew  Viv
pi_160350375
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:21 schreef Quoi het volgende:
Ik heb vandaag weer undercover rondgelopen met mijn fijne zwangerschaps-skinny jeans :') Hij kleed ook zo enorm af. Verschillende collega's, die me al een maandje niet hadden gezien, hebben me van voor en achter bekeken. Sja, en ik voel me nu eenmaal enorm fit momenteel, dus ik geniet er maar van. Zelf zie ik het gelukkig wel :)
Zo ben ik al weken een griepje aan het rekken als undercover-actie. Vraagt een collega steeds of ik al helemaal beter ben, terwijl ze me aankijkt zo van "volgens mij niet, hč?". Dus dan zeg ik "op zich wel, maar ik ben nog wel moe, en dat terwijl ik op tijd naar bed ga". 8-)
pi_160350528
Deze echo was hier vooral voor ligging, maar omdat ik dan toch bezig was meteen even gemeten.

Ik heb een echo gehad bij (geloof ik) 7wk (bij intake), 11wk(termijn), 14.2wk (pret/geslachtsbepaling), 20wk, een heel korte bij 34.5 voordat ik overgedragen werd naar t zh voor de ligging en nu (36.6) dus nog een liggings omdat hij nog niet ingedaald was bij de laatste vk controle
We'll have love aplenty
You and Me
pi_160350573
Ik heb ook heel veel echo's al gehad.
Eerste met 6 weken, toen met 8 weken, toen met 10 weken om de termijn te bepalen. Toen met 12 weken voor de vlokkentest. Daarna met 13 weken om te kijken hoe het met de baby ging na de vlokkentest. Toen met 16 weken bij de gewone controle stelde ze voor om even te kijken hoe het daar binnen ging, toen met 17 weken een pretecho vanwege het onderzoek waar ik aan mee doe en dat kado krijg. Volgende week moet ik weer voor dat onderzoek en krijg ik weer een pretecho 3D dit keer, en de dag daarna moet ik voor de 20wkn echo. Dat zet de teller na volgende week op 9 echo's. En die pretecho's blijf ik iedere 4 weken krijgen en vanwege t onderzoek doen ze ook de meet echo's.
Verder ben ik niet bijgelezen maar wat ik onthouden heb is een dikke knuffel voor razz en ela. En hoop ik dat Madivi's mannetjes sowieso tot 32 weken en liever nog langer binnen blijven zitten.
Een UD voor L0t. *O*
Een warm welkom voor roomsnoes en VA
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:54:21 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160350695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zo ben ik al weken een griepje aan het rekken als undercover-actie. Vraagt een collega steeds of ik al helemaal beter ben, terwijl ze me aankijkt zo van "volgens mij niet, hč?". Dus dan zeg ik "op zich wel, maar ik ben nog wel moe, en dat terwijl ik op tijd naar bed ga". 8-)
:D
Het verschil is dat ik niet meer undercover ben en het liefste wil dat iemand het aan me ziet. Maar dat is geduld hebben en dat is niet mijn sterkste punt.

Hoever ben je? Houd je het nog bewust even geheim?
pi_160350705
Ik heb bij saar ook wel veel echo's gehad.. vooral na de 20 weken, groeiecho's, extra controles en de laatste week voor de bevalling elke dag een echo icm ctg.
Hoop deze keer toch allemaal wat rustiger door de zwangerschap te wandelen.
S. 2014
J. 2016
pi_160350924
*O* welkom nieuwe zwangere

Lot 40 weken *O*

Amsel snap dat je je er niet fijn bij voelt. Ook al zeggen ze dat het waarschijnlijk niks is, je wordt toch ongerust omdat je doorgestuurd wordt. Fijn dat je al zo snel terecht kan.

Verhuis perikelen :X respect voor iedereen die in de zwangerschap ook nog eens gaat verhuizen of verbouwen.

Arja hoe is het eigenlijk met jullie huis? Hebben de kopers al getekend?

Echo's O+ ik vind ze zo leuk. Hier hebben we er gelukkig ook veel. Ik vind het zo bijzonder om te zien hoe snel alles zich ontwikkeld O+

Q bijna klaar met het plassen voor mvm *O* snap dat je er ook wel klaar mee bent :Y
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 21:10:09 #83
269689 crew  Viv
pi_160351237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:54 schreef Quoi het volgende:
Het verschil is dat ik niet meer undercover ben en het liefste wil dat iemand het aan me ziet. Maar dat is geduld hebben en dat is niet mijn sterkste punt.

Hoever ben je? Houd je het nog bewust even geheim?
Ik ben nu 6w+4d, eerste echo is volgende week donderdag bij 7w+6d. Daarna gaan we het aan onze ouders/zussen vertellen. Op het werk pas na de termijnecho denk ik, tenzij ik eerder door de mand dreig te vallen. :P
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:17:43 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160351543
Bijna vergeten maar ik moet maandag even die glucose intolerantie test doen. Geen zin in, kost zoveel tijd. En stiekem spannend wat een uit komt :@
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 21:30:10 #85
269689 crew  Viv
pi_160352006
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:17 schreef Molo het volgende:
Bijna vergeten maar ik moet maandag even die glucose intolerantie test doen. Geen zin in, kost zoveel tijd. En stiekem spannend wat een uit komt :@
Och, telefoon mee en je kunt een live verslag doen in Z&G. ;)

Ik heb die test 2x tijdens mijn studie gedaan, tijdens een keuzeblok over medicijnen. De ene dag kreeg je na de glucose een placebo, de andere dag een medicijn tegen diabetes type 2, en je wist uiteraard niet in welke volgorde. De eerste dag had ik bijna een hypoglycemie te pakken, dus ik dacht de dag daarna "safe" te zijn en het placebo te krijgen, maar toen kreeg ik dus écht een hypo. :')
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:31:54 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160352068
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Och, telefoon mee en je kunt een live verslag doen in Z&G. ;)

Ik heb die test 2x tijdens mijn studie gedaan, tijdens een keuzeblok over medicijnen. De ene dag kreeg je na de glucose een placebo, de andere dag een medicijn tegen diabetes type 2, en je wist uiteraard niet in welke volgorde. De eerste dag had ik bijna een hypoglycemie te pakken, dus ik dacht de dag daarna "safe" te zijn en het placebo te krijgen, maar toen kreeg ik dus écht een hypo. :')
_O-

Ik verwacht eigenlijk geen diabetes gedoe, maar gezien mijn BMI toch wel flink risico erop, dus stiekem wel bang dat het mis is.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:45:47 #87
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160352591
Waarom is de test nodig Molo?

Ik moest wel nuchter glucose laten prikken omdat mijn pa diabetes (II) heeft. Niks meer over gehoord, dus zal wel goed zijn gegaan.

Grappig, ik heb in december onderzoek gedaan naar het voorkomen van zwangerschapsdiabetes (Europese studie). Nu ben ik bezig met een Europees project dat meer richting Midwife-led care wil, dus minder overbodige diagnostiek bij 'gewoon gezonde zwangeren'. Ik trek dat soort onderwerpen aan blijkbaar :') Helpt toch wel als je iets met het onderwerp hebt.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:47:21 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160352657
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:45 schreef Quoi het volgende:
Waarom is de test nodig Molo?

Ik moest wel nuchter glucose laten prikken omdat mijn pa diabetes (II) heeft. Niks meer over gehoord, dus zal wel goed zijn gegaan.

Grappig, ik heb in december onderzoek gedaan naar het voorkomen van zwangerschapsdiabetes (Europese studie). Nu ben ik bezig met een Europees project dat meer richting Midwife-led care wil, dus minder overbodige diagnostiek bij 'gewoon gezonde zwangeren'. Ik trek dat soort onderwerpen aan blijkbaar :') Helpt toch wel als je iets met het onderwerp hebt.
BMI van 35 dus fors risico
pi_160353278
Wiee egopost: gisteren hartje gezien! Precies 8 w klopt precies met wat ik dacht 😀

O en klaag: op mijn werk is het totale chaos. Twee andere leidinggevenden zijn met vakantie dus ik sta er alleen voor en álles gaat mis, super veel zieken, iedereen klaagt en het werk komt niet op tijd af. En ik trek dat nu even éxtra niet..
Nog mazzel dat ik in principe geen kwalen heb als misselijkheid, anders had ik écht een probleem gehad.. Stresssss
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:09:03 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160353595
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 21:47 schreef Molo het volgende:

[..]

BMI van 35 dus fors risico
OK. Duidelijke reden :) Nou, doe goed je best ;)

@Justme, het is enorm lastig dat je even niet dezelfde werklast aan kunt als normaal, maar de enige manier is accepteren en desnoods iemand in vertrouwen nemen aan wie je aangeeft dat je het even niet red vanwege een hele geldige reden. Ik vond het lastig te accepteren dat ik niet voor elkaar kreeg wat ik normaliter gewend was. Maar achteraf is het ook een eye-opener. Zo lukte het ook en de wereld draait nog :) En een kloppend hartje O+
pi_160353789
Ik had echo met 9w3d, want eh ja onzeker, eerdere miskraam enzo... Wilde eigenlijk wachten tot rond week 11 of helemaal niet doen maar meh. De 9w-echo was wel zo duidelijk dat ik de termijnecho niet meer hoef te doen. Doe ik dan ook waarschijnlijk niet. Voor de rest zie ik wel wat mijn hormonen gaan doen. Anders alleen nog de 20w-echo.
pi_160353850
Verder lees ik dat gm binnenkort naar de vk gaat, spannend! En quoi zaterdag geslachtsbepaling, da's ook spannend natuurlijk. Wel jammer dat je buik nog niet zo uitgesproken is, maar dat komt vast nog wel!

Verder verbouwingen, kan ik over meepraten, mijn zolder is ook nog lang niet af. Vorige week is de dakkapel geplaatst maar nu moeten we zelf weer aan de bak. En dat gaat mij veeeel te langzaam met 1 dag in de week klussen. Ik ga er toch maar op aandringen dat we onze aannemer weer gaan inschakelen die de rest van ons huis 2 jr geleden heeft gedaan. Lief zei al dat de zolder niet af kwam voor de beeb komt, nou, dat zullen we nog wel eens zien. Dan komt het toch nooit meer af denk ik dan..

Amsel morgen guo.. Hopelijk is alles goed!

En ik ben vast nog heel veel vergeten...
pi_160353983
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:19 schreef Lamb29 het volgende:
Roomsnoes gefeliciteerd! Waar woon je dan als ik vragen mag? Wat een verschillen per land zeg!
Noorwegen :)

Ja pas met 18 weken. Voor die tijd niet medisch noodzakelijk, volgens hier (tenzijn idicatie natuurlijk). Als je eerder wil dan kan dan maar dan wordt ie nuet vergoed. Dus alleen de "rijken" kunnen dat doen. Niet ok, vind ik. Maar goed, das een andere discussie.
Wij gaan iig rond de 8 weken om te kijken hoe ver we precies zijn, 12 wk nekplooimeting en met 18-20 weken de "20- weken echo". Minder vind ik niet prettig.
pi_160354047
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:09 schreef Quoi het volgende:

[..]

OK. Duidelijke reden :) Nou, doe goed je best ;)

@Justme, het is enorm lastig dat je even niet dezelfde werklast aan kunt als normaal, maar de enige manier is accepteren en desnoods iemand in vertrouwen nemen aan wie je aangeeft dat je het even niet red vanwege een hele geldige reden. Ik vond het lastig te accepteren dat ik niet voor elkaar kreeg wat ik normaliter gewend was. Maar achteraf is het ook een eye-opener. Zo lukte het ook en de wereld draait nog :) En een kloppend hartje O+
Ik ben zegmaar nu de hoogste in rang deze week die aanwezig is, dus deze week moét ik echt zien te overleven. Denk dat ik het inderdaad wel gelijk volgende week aan mijn collega/werkgever (we staan naast elkaar, hij is eigenaar van het bedrijf) ga vertellen, want dan snapt hij ook waarom het mij soms even niet meer lukt. Ik wilde eigenlijk wachten tot de 14e want dan heb ik de termijnecho maar het is ook wel fijn als hij het gewoon vast weet.
Vind t wel spannend te vertellen, hij verwacht het echt niet van mij 😁
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:27:17 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160354229
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:20 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Noorwegen :)

Ja pas met 18 weken. Voor die tijd niet medisch noodzakelijk, volgens hier (tenzijn idicatie natuurlijk). Als je eerder wil dan kan dan maar dan wordt ie nuet vergoed. Dus alleen de "rijken" kunnen dat doen. Niet ok, vind ik. Maar goed, das een andere discussie.
Wij gaan iig rond de 8 weken om te kijken hoe ver we precies zijn, 12 wk nekplooimeting en met 18-20 weken de "20- weken echo". Minder vind ik niet prettig.
Ah dat is wel even anders dan hier ja. Wel boeiend om te volgen, zwangerschap in Scandinavië *O*

Woon je er al lang? :)
pi_160354760
Alle verbouwingsverhalen :D ik deed het vorige keer, en werd daar toen niet blij van (met 40 weken hadden we eindelijk een wastafel in de slaapkamer) en toch ben ik stug van plan om in de komende 20 weken de dakkapellen te laten vervangen en de hal, keuken en bijkeuken helemaal te laten strippen (vloer eruit en alles)en goed af te laten werken. Nesteldrang ftw! :7 |:(
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:44:26 #97
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160354930
Jeetje Oof, die nesteldrang van jou is wel heel overdreven zeg. Kun je niet gewoon 3x babykleertjes wassen of 5x het bedje opnieuw op gaan maken of zo? :D
pi_160355249
Ga ik ook doen :Y

Maar ik vond het woest irritant om met kleine kruipende baby geen plinten in de keuken te hebben. En dat kan nu niet om dat er verhogingen in het terrazzo zitten door vroegere kasten/ drempels. En als ik dat aan wil pakken moet alles eruit dus kan ik het net zo goed in een keer goed laten doen.

Láten doen dus. ;)
pi_160355262
Oh zo'n mooi land Roomsnoes! O+
En wat een verschillen idd!

En pff idd al die verbouwperikelen! Wij zijn gelukkig net helemaal klaar. Pil ging de deur uit tegelijk met de bouwvakkers ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_160355279
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:52 schreef Lamb29 het volgende:
Pil ging de deur uit tegelijk met de bouwvakkers ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')