Verschilt per verloskundigepraktijk hierquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Roomsnoes het volgende:
15 maart al een afspraak GM? dan ben je 7 weken ofzo, toch?
Wanneer is de eerste reguliere afspraak in NL? Dat je het hartje kan zien/horen enzo? Hier krijg je pas met 18 weken een echo, maar ik wil met 8? weken even kijken en met 12 weken een nekplooimeting.
Standaard in NL is met 10-12 weken, dan evt rond 14 weken de npm en als je wilt met 20 weken de seo.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Wanneer is de eerste reguliere afspraak in NL? Dat je het hartje kan zien/horen enzo? Hier krijg je pas met 18 weken een echo, maar ik wil met 8? weken even kijken en met 12 weken een nekplooimeting.
Ik ben medisch..ik belde de poli, en de 15e kwam eruit. Bij Saar heb ik rond dezelfde termijn (6.4) de eerste echo gehad.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Npm is toch tussen 11-13 weken?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Standaard in NL is met 10-12 weken, dan evt rond 14 weken de npm en als je wilt met 20 weken de seo.
Veel vk praktijken bieden daarnaast tegenwoordig een vroege echo aan.
Oh, zou kunnen, wij deden 'm iig niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Npm is toch tussen 11-13 weken?
Wij bij saar ook niet. Deze keer willen we het wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, zou kunnen, wij deden 'm iig niet.
Boksquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:58 schreef lunamatic het volgende:
Volgens mij heb ik echt heel veel echo's gehad, als ik dat zo lees. Met 7 weken om te bepalen of ik echt zwanger was. Met 10 weken termijnecho, met 12 weken nekplooimeting (en de dag daarna nog een keer in het ziekenhuis om dikke nekplooi te bevestigen), met 13 weken direct na de vlokkentest, met 14 weken nog een controle-echo om te kijken hoe het met de baby ging na de vlokkentest. Met 20 weken de guo, met 21 weken de tweede guo omdat de eerste niet alles duidelijk liet zien, Afgelopen maandag een extra groeiecho voor een wetenschappelijk onderzoek, en over een week of 5 weer. Als ik goed tel worden dat in totaal dus 10 echo's. Heb ook nooit de behoefte gehad om een pretecho te laten doen...
Volgens mij was het eventjes standaard en wordt het nu weer ont-standaard?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Is een groeiecho tegenwoordig eigenlijk standaard?
Zo ben ik al weken een griepje aan het rekken als undercover-actie. Vraagt een collega steeds of ik al helemaal beter ben, terwijl ze me aankijkt zo van "volgens mij niet, hč?". Dus dan zeg ik "op zich wel, maar ik ben nog wel moe, en dat terwijl ik op tijd naar bed ga".quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:21 schreef Quoi het volgende:
Ik heb vandaag weer undercover rondgelopen met mijn fijne zwangerschaps-skinny jeansHij kleed ook zo enorm af. Verschillende collega's, die me al een maandje niet hadden gezien, hebben me van voor en achter bekeken. Sja, en ik voel me nu eenmaal enorm fit momenteel, dus ik geniet er maar van. Zelf zie ik het gelukkig wel
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Zo ben ik al weken een griepje aan het rekken als undercover-actie. Vraagt een collega steeds of ik al helemaal beter ben, terwijl ze me aankijkt zo van "volgens mij niet, hč?". Dus dan zeg ik "op zich wel, maar ik ben nog wel moe, en dat terwijl ik op tijd naar bed ga".
Ik ben nu 6w+4d, eerste echo is volgende week donderdag bij 7w+6d. Daarna gaan we het aan onze ouders/zussen vertellen. Op het werk pas na de termijnecho denk ik, tenzij ik eerder door de mand dreig te vallen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:54 schreef Quoi het volgende:
Het verschil is dat ik niet meer undercover ben en het liefste wil dat iemand het aan me ziet. Maar dat is geduld hebben en dat is niet mijn sterkste punt.
Hoever ben je? Houd je het nog bewust even geheim?
Och, telefoon mee en je kunt een live verslag doen in Z&G.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:17 schreef Molo het volgende:
Bijna vergeten maar ik moet maandag even die glucose intolerantie test doen. Geen zin in, kost zoveel tijd. En stiekem spannend wat een uit komt
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Och, telefoon mee en je kunt een live verslag doen in Z&G.
Ik heb die test 2x tijdens mijn studie gedaan, tijdens een keuzeblok over medicijnen. De ene dag kreeg je na de glucose een placebo, de andere dag een medicijn tegen diabetes type 2, en je wist uiteraard niet in welke volgorde. De eerste dag had ik bijna een hypoglycemie te pakken, dus ik dacht de dag daarna "safe" te zijn en het placebo te krijgen, maar toen kreeg ik dus écht een hypo.
BMI van 35 dus fors risicoquote:Op dinsdag 1 maart 2016 21:45 schreef Quoi het volgende:
Waarom is de test nodig Molo?
Ik moest wel nuchter glucose laten prikken omdat mijn pa diabetes (II) heeft. Niks meer over gehoord, dus zal wel goed zijn gegaan.
Grappig, ik heb in december onderzoek gedaan naar het voorkomen van zwangerschapsdiabetes (Europese studie). Nu ben ik bezig met een Europees project dat meer richting Midwife-led care wil, dus minder overbodige diagnostiek bij 'gewoon gezonde zwangeren'. Ik trek dat soort onderwerpen aan blijkbaarHelpt toch wel als je iets met het onderwerp hebt.
OK. Duidelijke redenquote:
Noorwegenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:19 schreef Lamb29 het volgende:
Roomsnoes gefeliciteerd! Waar woon je dan als ik vragen mag? Wat een verschillen per land zeg!
Ik ben zegmaar nu de hoogste in rang deze week die aanwezig is, dus deze week moét ik echt zien te overleven. Denk dat ik het inderdaad wel gelijk volgende week aan mijn collega/werkgever (we staan naast elkaar, hij is eigenaar van het bedrijf) ga vertellen, want dan snapt hij ook waarom het mij soms even niet meer lukt. Ik wilde eigenlijk wachten tot de 14e want dan heb ik de termijnecho maar het is ook wel fijn als hij het gewoon vast weet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
OK. Duidelijke redenNou, doe goed je best
@Justme, het is enorm lastig dat je even niet dezelfde werklast aan kunt als normaal, maar de enige manier is accepteren en desnoods iemand in vertrouwen nemen aan wie je aangeeft dat je het even niet red vanwege een hele geldige reden. Ik vond het lastig te accepteren dat ik niet voor elkaar kreeg wat ik normaliter gewend was. Maar achteraf is het ook een eye-opener. Zo lukte het ook en de wereld draait nogEn een kloppend hartje
![]()
Ah dat is wel even anders dan hier ja. Wel boeiend om te volgen, zwangerschap in Scandinaviëquote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:20 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Noorwegen
Ja pas met 18 weken. Voor die tijd niet medisch noodzakelijk, volgens hier (tenzijn idicatie natuurlijk). Als je eerder wil dan kan dan maar dan wordt ie nuet vergoed. Dus alleen de "rijken" kunnen dat doen. Niet ok, vind ik. Maar goed, das een andere discussie.
Wij gaan iig rond de 8 weken om te kijken hoe ver we precies zijn, 12 wk nekplooimeting en met 18-20 weken de "20- weken echo". Minder vind ik niet prettig.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:52 schreef Lamb29 het volgende:
Pil ging de deur uit tegelijk met de bouwvakkers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |