Iemand91 | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:28 |
Voor flipsen. | |
Iemand91 | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:30 |
Vroeger heeft er naast de Kaagbaan een erg goede spottersplek gezeten. Helaas nu weg en die plek wordt nog minder doordat dat gebied nu ook industrie wordt. Dit is ook wel een mooi plekje. Of langs de taxibaan naar de Polderbaan. Nou, bij deze dan en paar: Qatar Cargo uit Chicago: Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr The big fat lady from Dubai: Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr 777-200ER naar New York JFK: Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr KLM's oudste toestel en de een na oudste 747-400 in gebruik wereldwijd op weg naar Toronto: Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr TUI #dreamcatcher op weg naar heel wat mooier en warmer weer op Aruba en Curaçao: Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr 747's. Wel 3 stuks! Grappig is ook dat de 747 linksvoor net uit Mexico-stad komt en de 747 in het midden juist net naar Mexico-stad vertrekt. Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr De eerdergenoemde 747 op weg naar Mexico-Stad: Amsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr Op Flickr staat nog wat meer. Heb wel wat kanttekeningen; er zit praktisch overal een soort van waas of ruis over de foto's. Geen idee of ik wat fout doe of dat het aan camera en/of objectief ligt. Merk wel dat stabilisatie en meer milimeters erg welkom zouden zijn. [ Bericht 69% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 22:48:01 ] | |
donroyco | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:44 |
Tof, tof, toffe foto's. edit: heb je van de opstijgende 747 ook toevallig het origineel? Ik heb geen Flickr-account en om deze te kunnen downloaden, moet ik een account aanmaken. [ Bericht 19% gewijzigd door donroyco op 27-02-2016 22:58:16 ] | |
derLudolf | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:50 |
Dat is wel met meer dingen zo in PTA. Locomotieven die nieuw worden aangeschaft zijn veelal Traxxen. Qua treinstellen enorm veel Stadler lightrail meuk. Bij de auto's: Seat Exeo, Audi A4, VW Passat, Skoda Superb zijn nauw aan elkaar verwand. Mercedes en Renault/Nissan gebruiken sommige motoren van elkaar. En de echt leuke motoren (5/6/8 cilinders) verdwijnen steeds meer. In de landbouw, er zijn drie grote motoren fabrikanten: Deutz, FPT en Agco. Een paar grote versnellingsbak fabrikanten (ZF en n Franse). Wat dat betreft zijn vrachtauto's leuker. Elke fabrikant heeft volgens mij zijn eigen versnellingsbak, motor en dan nog veel verschillende asconfiguraties | |
Anne | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:52 |
Gave foto's indeed! Deel je ze wel eens direct met de vliegtuigmaatschappijen? | |
derLudolf | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:54 |
Niets te nadele van iemand91 hoor, het zijn idd erg mooie foto's, maar weet je hoe veel schitterende foto's van vliegtuigen er worden gemaakt? Best veel | |
donroyco | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:54 |
Inderdaad gewoon instagrammen of tweeten. KLM deelt ze best vaak. | |
Fred | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:58 |
Mooie foto's! Waar heb je deze foto genomen? Opvallend trouwens dat de PH-TFK nog steeds met "Arke" en "10 jaar" rond vliegt. Zal dan wel tot mei zo blijven, dan heeft het toestel gepland onderhoud. | |
Fred | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:04 |
Mijn interesse voor vliegtuigen heeft niet zozeer te maken voor een interesse voor vervoer en techniek in het algemeen. Zal ook wel voor een groot deel door mijn werk komen En je ziet op alle fronten dat mobiele objecten steeds meer op elkaar gaan lijken. Niet alleen op de weg en in de lucht, maar ook op het water zie je steeds meer hetzelfde (welliswaar op kleinere schaal, maar het begin is er). | |
Iemand91 | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:16 |
Bedankt. En hier is het origineel. (En dan kun je dus zien dat het niet bepaald scherp is en de genoemde ruis/waas over de foto's ligt) Als je kijkt op diverse sites met luchtvaartfoto's dan is dit toch wel onderaan de ladder hoor. Zou trouwens ook niet weten hoe ik dat zou moeten delen; ik ben niet actief op social media. Dit dus. Wat ik hier dus ook benoemde:
Ze gaan hier de Hoofdvaart over, de foto is hier genomen. Wat trouwens wel grappig is, ik kwam vanavond deze en deze foto tegen; die jongen moet precies naast mij hebben gestaan want: tada [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 27-02-2016 23:23:10 ] | |
Bitlord | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:26 |
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten. | |
derLudolf | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:30 |
Opstijgen en landen vind ik leuk. De rest gewoon uitzitten. En het brengt je snel van A naar B. Ik hoop nog altijd een keer op een vlucht met veel turbulentie ofzo. Dat er iets gebeurd. | |
Fred | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:36 |
Over begin mei gesproken: Ik heb net een vakantie geboekt die ik bijna niet door had laten gaan omdat het toestel op de heenreis me niet bevalt Voor het gemak ging ik er vanuit dat TUI op alle dagen naar de Caribbean met een 787 vliegt, maar ik was even vergeten dat ze begin mei onderhoud hebben aan de 787's en de PH-OYI (767-300 met winglets) een aantal slagen overneemt van de PH-TFM (787-8) en dat is precies op de dag dat ik vertrek... Maar de prijs was goed, vertrektijden ideaal: vroeg weg van Schiphol, laat weg van de vakantieaccomodatie. Zowel heen als terug non-stop: Dus toch maar geboekt Nu begint dus het grote "FredvZ wil op rij1 zitten"-circus weer. Vorig jaar was het wisselend succesvol, in juni op tijd gereserveerd en ook gekregen (zelfs met een refund voor de terugweg omdat de steoelen nét iets anders waren). In oktober rampzalig, op tijd gereserveerd, maar door de beslissing van TUI hun toestellen níét om te bouwen trok ik als alleen reizende reiziger weer eens aan het kortste eind. Hopelijk gaat het dit keer beter. [ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 28-02-2016 00:36:57 ] | |
donroyco | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:37 |
Awesome. Nieuwe bureaubladachtergrond. Leuk. Er gaat niks voorbij mooie landschappen snellen in een mooi toestel die je makkelijk van A naar B brengt. De techniek die daarbij komt kijken (het lijkt zo makkelijk). Vliegen vind ik een van de fijnste manieren van transport. Eén keer gehad, van Singapore naar Londen in een 747, dan slaap je niet meer hoor (op een nachtvlucht). | |
Fred | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:47 |
Ik hoef me nooit te vervelen, er is altijd wel een beveiligingsbeamte of douanier die me weet te entertainen. En als die formaliteiten achter de rug zijn, dan gaat Spotify aan en is de vakantie begonnen. Beetje vliegtuig en mensen kijken. (Ik kan me er iedere keer weer over verbazen wat mensen allemaal meeslepen). In de tijd vóór centrale security op Schiphol ging bij de gate vóór de security wachten, beetje kijken wat er allemaal het vliegtuig in stapte. Vervolgens ging ik als een van de laatste door de security om vervolgens als eerste te boarden. Beetje leedvermaak, maar de gezichten van de mensen die op dat moment realiseren dat ze zich eigenlijk voor niets een uur lang in een vissenkom hebben opgesloten is prachtig Nu ben ik wat vroeger bij de gate, want met de huidige bagageregels moet je zelfs op tijd als je klasse hebt geboekt mét priority boarding Ik vlieg meestal met een vakantiecharter en mijn missie is om op rij 1 te zitten. in de meeste gevallen meer dan genoeg beenruimte en gegarandeerd niemand die zijn stoel in je gezicht gooit om een dutje te doen | |
Fred | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:48 |
Dan moet je wel de goede kant op vliegen , ik zie alleen maar wolken en water | |
derLudolf | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:49 |
Mijn langste vlucht was ook maar van A'dam naar Sofia of Vilnius-Eindhoven dus hen sowieso niet zoveel gevlogen | |
donroyco | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:52 |
True, maar dat het landschap onder je zo snel kan veranderen is ook top. Oh. Dat geeft niet, komt vanzelf wel. Dit was ook mijn langste vlucht hoor: ADL » SIN » LHR » AMS. En doe ik ook nooit meer. Vooral niet als je je koffer nooit meer terugziet (op de heenreis). | |
Fred | zondag 28 februari 2016 @ 00:10 |
Het prijsbeleid voor stoelreserveringen begint bij TUI wel heel bijzondere vormen aan te nemen: "Stoel vooraan in de klasse" is zo wel héél ruim genomen. | |
airportmadness | zondag 28 februari 2016 @ 00:24 |
Vliegen is het mooiste wat er is! Je komt overal en dat moeten we koesteren. Wel is het zo dat ik in de luchtvaart werk en daardoor vaak stand-by reis of business class voor duty travel. Soms kan ik me zo irriteren aan irritante reizigers met hun ordinaire gedrag en geen enkel respect of het volgen van de procedures. Noem maar eens het boarden, zodra er een omroep wordt gemaakt om iemand te roepen of om de instap procedure te vertellen staat iedereen al in de startblokken omdat ze bang zijn om niet mee te kunnen. Nee geef mij maar de yankees of aziaten, die weten wel hoe het werkt met instappen die gaan keurig in de rij staan en boarden wanneer hun zone wordt geroepen. | |
OEM | zondag 28 februari 2016 @ 00:48 |
Gaan binnenkort waarschijnlijk weer wat A340jes verdwijnen: Aerolineas' new CEO outlines restructuring plan The new chief executive of state owned Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) has outlined her restructuring plan for the loss making national carrier. Isela Constantini's plan foresees Aerolines Argentinas returning to profitability within four years. As part of the plan, Aerolineas Argentinas (AR, Buenos Aires Ezeiza) and Austral (AU, Buenos Aires Aeroparque) are expected to be merged, 1500 jobs cut through voluntary retirement and the long haul fleet cut through the retirement of seven A340-300s. As part of the A340 retirement plans, Aerolineas is also expected to cut its long haul routes to New York JFK, Barcelona El Prat and Rome Fiumicino. In addition to these three destinations, Aerolineas also serves Cancún, Havana Int'l, Miami Int'l, Punta Cana as well as Madrid Barajas in North America, the Caribbean and Europe. | |
Fred | zondag 28 februari 2016 @ 01:26 |
Zoals Iemand91 in het vorige topic al postte:Vlucht staat vooralsnog gepland voor 2 maart, 10:30 PTZ, 19:30 CET De vlucht wordt hier live gestreamed: https://www.museumofflight.org/727/watch-live | |
OEM | zondag 28 februari 2016 @ 01:26 |
Mjah, de treinenspotter heeft het in Nederland ook vrij zwaar denk ik. Zat laatst nog foto's te bekijken wat er vroeger allemaal voorbij kwam in Hoek van Holland. De tranen schieten je in je ogen als je kijkt wat voor eenheidsworst er nu in NL rondrijdt. | |
Fred | zondag 28 februari 2016 @ 01:40 |
TUI had in Duitsland mooie bijpassende toestellen: D-ATUC D-ATUE Inmiddels hebben bij toestellen de standaard TUI livery gekregen. | |
airportmadness | zondag 28 februari 2016 @ 02:00 |
Toevallig nog met AR gevlogen in December van MAD naar EZE. Was scheduled een A330 maar is een A340 geworden... Daarna verder naar USH met een A330. En terug van EZE naar BCN weer een A340. Wat waren die A340's versleten. Op de heenreis had ik een stoel die automatisch recline had daar wordt je wel gek van na een paar uur. | |
Bitlord | zondag 28 februari 2016 @ 03:46 |
Was wel een benieuwd hoeveel verschillende treinen (uitgezonderd goederenwagons) er nu eigenlijk rondrijden in Nederland. Bij elkaar opgeteld blijkt het toch om een behoorlijk lijstje te gaan. Dat wist ik ook niet hoor... 1: Mat '64 2: SGMm2 3: SGMm3 4: ICMm 3 5: ICMm 4 6: DDZ 4 7: DDZ 6 8; DDAR 9: ICRm NS-kleuren 10: VIRM-4 11: VIRM-6 12: Spurt Rood 2-delig Arriva diesel 13: Spurt Rood 3-delig Arriva Diesel 14: Spurt Rood 2-delig Arriva Elektr 15: Spurt Rood 3-delig Arriva Elektr 16: Spurt Blauw 2-delig Arriva Elektr 17: Spurt Blauw 3-delig Arriva Elektr 18: LINT Syntus Rood 19: LINT Blauw Arriva 20: R-NET Abellio 21 GTW Breng Diesel 22 GTW Veolia 2-delig diesel 23 GTW Veolia 3-delig diesel 24 GTW Veolia 2-delig Elekt 25 GTW Veolia 3-delig Elektr 26 DM 90 27 Thalys PBA 28 Thalys PBKA 29 Connexxion Protos 30 Connexxion GTW 31 ICE 3 32 NS 1700 33 ICRm HST-kleuren 34: Traxx 186 NS-kleuren 35: Traxx 186 Grijs 36: Traxx 186 Groen-Grijs 37: Traxx 186 Rood 38: CityNightline 39: Intercity Berlijn 40: NMBS Break 41: NMBS Varkenskop 42: NS 1200 43: Panorama Rail Restaurant Trein 44: LOCON ex 1600 45: NS 6400 rood 46 NS 6400 Grijs/Geel 47: DB Schenker 1600 48 Captrain ES64 49 Captrain Class 66 50 Captrain V100 51 ERS Railways ES64 52 BLS Caro 186 53 HSL Logistik 1600 54 Rotterdam Rail Feeding Hippel 55 Rotterdam Rail Feeding V100 56 Rotterdam Rail Feeding NS1300 57 G2000BB Kombirail Europe 58 Locon G2000BB 59 Locon V100 60 LTE Netherlands 186 61 LTE Netherlands 6400 62 Locon Hippel 63 Metrans 186 64 Rotterdam Rail Feeding 1600 65 Rotterdam Rail Feeding Class 66 66 Rurtalbahn 186 67 SBB Cargo 186 68 Dieselloc van RTS 69 Trainservices V100 70 Rotterdam Rail Feeding NMBS 73-serie 71 Talent DB | |
spapaars | zondag 28 februari 2016 @ 07:20 |
KKM? Ook Google kon mij niet helpen. | |
Lucifer_Doosje | zondag 28 februari 2016 @ 08:04 |
Crew heeft gewoon een tikfoutje gemaakt bij het invoeren van hun callsign. | |
spapaars | zondag 28 februari 2016 @ 08:46 |
Het was vroeg opstaan voor hun. Maar beter geen tikfoutje maken met de navigatie, alhoewel het minder kwaad kan boven land, dan boven een oceaan. | |
inkjet | zondag 28 februari 2016 @ 09:02 |
Die van jou is wel recht van voren | |
inkjet | zondag 28 februari 2016 @ 09:04 |
Er staan veel routepunten in de computer, dan is het een kwestie van selecteren. | |
kikoooooo | zondag 28 februari 2016 @ 09:41 |
Moet je op Moskou vliegen. Alleen parfum en alcohol En dat kun je wel gratis proeven in een aantal winkels, dat is chill Verder eens. Ik vind luchtvaart interessant, maar vliegen meestal een hel | |
Sunri5e | zondag 28 februari 2016 @ 09:54 |
Waarom zou je de vakantie niet door willen laten gaan omdat je met de PH-OYI vliegt ipv een 787? De PH-OYI is een prima toestel. | |
buzz1291 | zondag 28 februari 2016 @ 09:55 |
Ik vind het nogal gechargeerd. Wanneer je 2 meter lang bent met wat overgewicht op de koop toe, zul je overal en bij iedere maatschappij wel krap zitten. Wachten moet je je gewoon op instellen, vertraging ook. Je kunt gaan lopen stressen maar uiteindelijk helpt het geen ene moer. En die winkels, zeker op Schiphol, vallen best wel mee hoor, moet je wel alleen naar de aanbiedingen kijken, zowel in merkkleding als electronica, en dan kun je er als veel reiziger soms de leukste dingen uitpikken met een aardige korting. En dat verkort ook de tijd van het wachten weer hé. En ja, ik vlieg niet om het vliegen maar om op een bestemming te komen. Is dat 12 uur vliegen van huis, dan stel ik mij daar op in. Afhankelijk van het tijdstip van vertrek beetje een planning van eerste 2 uur lezen, eten en drinken, dan 2 uur een film kijken, 6 uur slapen en dan een ontbijt en feeth on the ground. Zo gaat die tijd vaker dan niet razendsnel voorbij. De enige vlucht die ik altijd echt boring vond was AMS-GRU op zondag om tien uur 's morgens voor de volgende 12 uur in een vliegtuig zitten om op maandag aan het werk te gaan in Sao Paulo. Maar ook daar maakte het weekend overblijven weer veel goed. [ Bericht 1% gewijzigd door buzz1291 op 28-02-2016 10:09:17 ] | |
Blistering | zondag 28 februari 2016 @ 12:06 |
Mooie foto's Iemand91. Nu de mm's nog | |
Fred | zondag 28 februari 2016 @ 12:31 |
Het is inderdaad een prima toestel, ik heb er al eens in gevlogen. Het heeft maar 1 minpunt: het is geen 787. Vooral het klimaat en stoelen vind ik een enorme vooruitgang. | |
Sunri5e | zondag 28 februari 2016 @ 12:37 |
Een 737, 747, 757,777 is ook geen 787... Met welk toestel je vliegt zou voor mij niet uitmaken naar wat mijn bestemming of reisperiode wordt. | |
Fred | zondag 28 februari 2016 @ 12:56 |
Ik hou er wel rekening mee. Het is een samenspel tussen reisperiode, bestemming, aantal tussenstops, prijs, stoeltype en toesteltype. En als ik voor hetzelfde bedrag in een leuker toestel kan vliegen of een betaalbare upgrade naar Premium Economy of Business Class op een andere datum moet reizen dan neem ik dat zeker in overweging. | |
El_Grando101 | zondag 28 februari 2016 @ 13:34 |
Ik heb ook een nieuw bureaublad achtergrond dankzij Iemand91! Met dit mooie weer niet kunnen vliegen sucks. | |
Fred | zondag 28 februari 2016 @ 13:57 |
Nergens voor nodig, zo'n neuswiel: | |
flipsen | zondag 28 februari 2016 @ 14:01 |
Fixed | |
Bitlord | zondag 28 februari 2016 @ 14:08 |
Ik ben inderdaad 2 meter. Niet eerlijk hoor, kan er ook niets aan doen dat ik zo lang ben. En dan gaat zo'n meisje van 1,65 meter voor mij geheel met de stoel naar achteren... grr... Meestal knoop ik vantevoren een vriendelijk gesprek aan. Of ze niet helemaal naar achteren willen gaan omdat ik dan echt klem zit. Voorkomt irritatie t.o.v. pas bespreken als diegene wilt slapen. | |
bluemoon23 | zondag 28 februari 2016 @ 14:43 |
Ik wacht altijd zo lang mogelijk met boarden, tot de laatste 10 man ofzo. Het wachten bij de gate is comfortabeler dan dat gedram in het gangpad van het vliegtuig. | |
kikoooooo | zondag 28 februari 2016 @ 16:49 |
https://twitter.com/flightradar24/status/703969453936087040 | |
nattermann | zondag 28 februari 2016 @ 17:02 |
Idd, die stoel is toch al gereserveerd. Zelfde bij het landen. Toestel staat nog niet aan de slurf en iedereen staat al op om te graaien in de overhead compartments. En dan sta je in de rij en moet je nog 10 minuten wachten makke schapen | |
Iemand91 | zondag 28 februari 2016 @ 17:19 |
Boeing, United Airlines en het Museum of Flight hebben het moment aangegrepen om een fotoshoot te maken tussen deze eerst gebouwde Boeing 727 (die dus ook ooit voor United heeft gevlogen) en hun nieuwste aanwinst; een 787-9 (N27965). Thanks. Ik ken nog wel iemand met meer bereik dan 210mm. G-VIIO is overigens afgelopen vrijdag overgevlogen van Las Vegas naar Victorville voor een paintjob. Zal daarna doorvliegen naar Cardiff voor onderhoud en zal dan weer worden opgenomen in de vloot. En nog een tip voor de liefhebbers; de luchthaven van Sint Maarten heeft een live webcamfeed vanaf Maho Beach. Inclusief geluid, hier te zien: http://mahobeachcam.com/ En als laatste; er gaat binnenkort weer een Lockheed L-1011 Tristar vliegen; helaas maar een keer: N910TE will be ferried to Kansas City
Op de Orbital Stargazer na, die af en toe een vlucht uitvoert, vliegen er geen L-1011's meer rond. [ Bericht 99% gewijzigd door Iemand91 op 28-02-2016 17:29:50 ] | |
Fred | zondag 28 februari 2016 @ 18:31 |
Thanks voor de tip. Ik zag ook gelijk wat bijzonders voorbij komen, want blijkbaar vliegen er niet alleen 787's van TUI naar St. Maarten: Momenteel vliegen er zo'n 12 737's van TUI (11x Thomson, 1x Jetairfly) voor Sunwing om de Canadezen uit het koude Canada naar warmere oorden rond de golf van Mexico en de Carbbean t brengen. En dat levert een bijzondere livery op. Op de staart is een sticker geplakt die overigens niet altijd even goed blijft zitten. In de zomer verkoopt Sunwing een deel van toestellen op de vluchten van TUI tussen Amsterdam en Toronto. | |
airportmadness | zondag 28 februari 2016 @ 23:57 |
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel! Wie ow wie raad de plaats | |
Fred | maandag 29 februari 2016 @ 00:06 |
Was volgens mij prima vliegweer. Dat moet Volendam zijn op de foto | |
Fred | maandag 29 februari 2016 @ 00:07 |
Dit lijkt niets vreemds te zijn: Maar ik ben erg benieuwd hoe TUI Star Class in een 737 gaat leveren | |
airportmadness | maandag 29 februari 2016 @ 09:02 |
Was perfect weer! Inderdaad Volendam is correct! | |
Iemand91 | maandag 29 februari 2016 @ 11:50 |
Zo sta je voor te bereiden op de vlucht naar Parijs, en zo is je vliegtuig in beslag genomen: B737-800 Cabo Verde Airlines aan de ketting op Schiphol
Morgen begint de langste non-stop vlucht ter wereld. Op 1 maart zal om 10:05 uur (lokale tijd) vanaf Dubai een Emirates A380 vertrekken naar Auckland, Nieuw-Zeeland als EK448. Na 15 uur en 55 minuten en een afstand van 14.200 kilometer komt deze om 11:00 uur de volgende dag (lokale tijd) aan. Om 21:30 uur vertrekt EK449 weer richting Dubai om 17 uur en 15 minuten later om 05:45 uur de volgende dag daar te arriveren. Met een afstand van 14.200 kilometer is het qua afstand de langste non-stop vlucht ter wereld. (langer dan de 13.800 kilometer Sydney - Dallas uitgevoerd door Qantas) Op 31 maart wordt deze vlucht qua vliegduur echter weer verbroken door hun Dubai - Panama route. De afstand is met 13.821 kilometer korter dan naar Auckland, maar met een geplande vliegduur van 17 uur en 25 minuten richting Panama en 16 uur richting Dubai wel langer qua tijd. Om alle codeshare-goedkeuringen te krijgen is deze vlucht voorschoven naar eind maart in plaats van het eerder geplande 1 februari. Voor deze inaugurele vlucht wordt de Airbus A380 ingezet, vanaf 2 maart zal de Boeing 777-200LR worden ingezet. Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks. ^^ Ja, dit is Auckland. [ Bericht 66% gewijzigd door Iemand91 op 29-02-2016 12:50:31 ] | |
El_Grando101 | maandag 29 februari 2016 @ 11:53 |
Mooi hoor! Helaas zelf niet kunnen vliegen dit weekend. Dat is behoorlijk kut als je dan naar flight rader 24 zit te turen. Je hebt zelf een PPL of was je pax? | |
airportmadness | maandag 29 februari 2016 @ 18:57 |
Dat herken ik regelmatig! Ik heb zelf me PPL, vlieg vanaf Lelystad | |
airportmadness | maandag 29 februari 2016 @ 19:00 |
Oman Air gaat nu ook twee Dreamliners van KQ leasen http://www.africanaerospa(...)m-kenya-airways.html | |
DeeBee | maandag 29 februari 2016 @ 19:15 |
Gregorowitsch is lekker bezig, weet z'n oude vriendjes bij SkyTeam wel te vinden met z'n LHR slots die hij van AF-KL wil kopen en nu dit ook nog. | |
Iemand91 | maandag 29 februari 2016 @ 19:38 |
Weer eens een andere hoek van Sint Maarten: | |
XL | maandag 29 februari 2016 @ 19:59 |
Mijn interesse in dit topic komt doordat ik veel vlieg, zo'n 100 vluchten per jaar. Ik vind vliegen zelf een noodzakelijk kwaad, zoals een busreis maar met vele debiele regeltjes. Het is echter tegelijkertijd iets magisch, als je gaat nadenken over wat er gebeurd: technisch, natuurkundig, organisatorisch. Als ik zin en tijd heb om daarover na te denken vind ik het zooo gaaf! Het vliegveld is ook heerlijk, al die mensen die zo verschillend zijn. De logistiek, kan ik ook heerlijk van onder de indruk zijn. Als je tijd hebt en kunt onthaasten, dan nergens liever dan op een vliegveld. Rijd er best wel eens zomaar heen om een biertje te drinken of curryworst te eten! | |
Sunri5e | maandag 29 februari 2016 @ 20:24 |
Je vliegt 100x per jaar maar je rijdt nog wel eens naar het vliegveld om voor de lol een biertje of curryworst te eten? Het hele wereldje interesseert mij echt wel maar als ik al 2x per week op een vliegveld ben omdat het moet dan zou ik voor mijn lol echt niet nog eens er naartoe rijden om te onthaasten.... | |
XL | maandag 29 februari 2016 @ 20:34 |
Het zijn geen 180km, maar inderdaad. Dat doe ik! | |
Sunri5e | maandag 29 februari 2016 @ 20:35 |
Grappig | |
XL | maandag 29 februari 2016 @ 20:38 |
De vluchten zijn voor 98% zakelijk. Ik neem voor aankomen/vertrekken op mijn eigen vliegveld (DUS) weinig tijd. Heerlijk om er ook te ontspannen! Beter dan de dorpskroeg. | |
XL | maandag 29 februari 2016 @ 20:39 |
En soms als ik 's avond om 20:00 vlieg ga ik er om 11:00 al heen om de hele dag in de lounge te werken ipv home office. | |
hertogjan_lekkerman | maandag 29 februari 2016 @ 20:41 |
heeft iemand toevallig wat meer informatie over deze vlucht: https://nl.flightaware.co(...)0228/1555Z/RKSI/EHAM zo te zien heeft hij doorstart gemaakt. Heeft iemand wat meer achtergrondinformatie wat er exact gebeurd is? | |
#ANONIEM | maandag 29 februari 2016 @ 20:44 |
Kan van alles zijn, windscheer, nog niet helemaal klaar, verkeerd voor de baan, iets op de baan, verkeerde hoogte.. Is verder niet zo bijzonder, gebeurt dagelijks wel een keertje. Met flinke storm zelfs tientallen keren per dag. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 20:44:46 ] | |
Sunri5e | maandag 29 februari 2016 @ 20:46 |
Dat kan ik wel begrijpen. | |
hertogjan_lekkerman | maandag 29 februari 2016 @ 20:47 |
thx | |
Sunri5e | maandag 29 februari 2016 @ 20:55 |
Blijft mooi om te zien: | |
hertogjan_lekkerman | maandag 29 februari 2016 @ 21:05 |
machtig als die turbines weer opspinnen | |
airportmadness | maandag 29 februari 2016 @ 21:15 |
777-300ER blijven toch wel de mooiste kisten! Over EVA AIR gesproken vanaf 5 Maart vliegen ze ook naar IST en gerucht gaat dat AMS van 3 naar 5 x weekly gaat | |
Sunri5e | maandag 29 februari 2016 @ 21:33 |
Idd. De 777 vind ik het machtigste geluid hebben. | |
hertogjan_lekkerman | maandag 29 februari 2016 @ 23:03 |
Vind dit niet echt mooi eerlijk gezegd. | |
Sunri5e | maandag 29 februari 2016 @ 23:08 |
| |
OEM | maandag 29 februari 2016 @ 23:39 |
Tijdens een engine run incl diverse spool ups, niet vervormd door takeoff etc: | |
NewHorizon | dinsdag 1 maart 2016 @ 00:46 |
Wat een geweld | |
Iemand91 | dinsdag 1 maart 2016 @ 14:19 |
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.Het wordt dus iets later: Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route. Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam. In other news: ABN-AMRO stopt financiering pilotenopleiding Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten. Met deze financiering konden naïeve piloten-in-spe nog binnenkomen maar als je nu dus even ¤100.000+ uit eigen zak mag meenemen... | |
biertapper | dinsdag 1 maart 2016 @ 16:30 |
En de vlucht is weer boven water en bijna boven land http://www.flightradar24.com/UAE448/8f6e1ea | |
NewHorizon | dinsdag 1 maart 2016 @ 19:45 |
Vergis je niet in ouders met centen.. Het aantal studenten zal wel flink teruglopen, maar dat kan ook geen kwaad. | |
Sunri5e | dinsdag 1 maart 2016 @ 22:59 |
Kan deze webcam in de OP? http://mahobeachcam.com | |
El_Grando101 | dinsdag 1 maart 2016 @ 23:07 |
Dat kan geen zeker geen kwaad voor de lange termijn. Maar voor scholen zoals KLS en EPST moet er toch wel financiering te vinden zijn. Aangezien die niet al te veel leerlingen opleiden en ook goed weg kunnen zetten. Wat ik hoor en lees lijkt de markt iets aan te trekken. Ik ken 2 personen met een frozen ATPL die nadat ze wat totaal anders zijn gaan doen toch in de afgelopen maanden een vliegende baan (geen P2F) hebben gevonden. | |
Iemand91 | woensdag 2 maart 2016 @ 00:42 |
PH-AOH heeft voor de laatste keer de Nederlandse bodem verlaten. Op dit moment is de Airbus A330-200 onderweg naar haar nieuwe eigenaar Shaheen Air; Karachi. Vlucht is hier te volgen: http://www.flightradar24.com/SAI1/8f87290 Het is de eerste van de vier A330-200's die van KLM overgaan naar Shaheen Air. De A330-200 vloog als F-WWYH op 20 december 2006 voor het eerst. Op 2 februari 2007 werd het toestel als PH-AOH "Senaatintori - Helsinki" aan KLM geleverd. Op 24 oktober 2015 vloog ze haar laatste vlucht voor KLM als KL670 van Dallas naar Amsterdam waar ze om 06:34 landde. Op 11 december 2015 is ze officieel uitgeschreven uit het Nederlands Luchtvaartuigregister waarop ze weer in handen kwam van haar eigenaar Aercap en krijgt ze de tijdelijke registratie 2-PAOH. Op Schiphol wordt ze omgebouwd en omgespoten voor de nieuwe maatschappij. Op 25 februari 2016 maakt ze een testvlucht boven Nederland. (zie foto hierboven) Om 21:50 uur vertrok ze vanavond voor het laatst van remotestand E75 vanaf de Aalsmeerbaan op weg naar Karachi. | |
Carlos93 | woensdag 2 maart 2016 @ 01:59 |
Ik weet niet of het het juiste topic is. Maar ik ben vandaag gestart aan mijn PPL op Cambridge Airport. Uiteindelijk moet het leiden tot mijn ATPL, in de komende 2 tot 3 jaar. Eens zien hoe het gaat, aangezien ik een nieuwe HBO opleiding voor maritiem officer start komend schooljaar, en ik dus moet kijken hoe het allemaal combineert. | |
Iemand91 | woensdag 2 maart 2016 @ 14:01 |
Twee opvallende nieuwsberichten: OVV start onderzoek naar veiligheid Schiphol Bouw A330-productiefaciliteit in China gestart
En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd. Hiermee word Singapore Airlines de vijfde maatschappij die de A350 in dienst heeft (na Qatar, Vietnam, Finnair en TAM). Eerste A350 overgedragen aan Singapore Airlines Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350. En hoe ziet dat er dan uit op Auckland: Je hebt: A6-EEG van/naar Melbourne, A6-EDC van/naar Sydney, A6-EEO van/naar Brisbane en A6-EON rechtstreeks van/naar Dubai. Dat worden na deze inaugurele vlucht dus 3 A380's en 1 777-200LR. | |
DeeBee | woensdag 2 maart 2016 @ 14:24 |
Vrijdag vlieg ik voor het eerste met de A350. Airbus wil er dit jaar 50 afleveren, ambitieus, maar ze zullen wel moeten want vorig jaar was het vrij treurig met 14 stuks... | |
flipsen | woensdag 2 maart 2016 @ 14:57 |
Ik vlieg morgen even heen en weer naar BCN vanaf Brussel. Heen met Brussels Airlines en terug met RyanAir. Benieuwd of er een significant verschil zit tussen die 2. | |
mar456 | woensdag 2 maart 2016 @ 15:08 |
Tevens vandaag:Een Cessna Citation 525 heeft rond 8.15 blijkbaar een klapband gehad tijdens de take-off waardoor verschillende andere vliegtuigen moesten uitwijken naar o.a. Maastricht. Ondertussen vliegt alles alweer, er zijn verder ook geen gewonden gevallen. | |
Sunri5e | woensdag 2 maart 2016 @ 15:30 |
4x A380 op Auckland.... Is daar zoveel verkeer dan? | |
Iemand91 | woensdag 2 maart 2016 @ 15:40 |
Op moment van posten exact 47 jaar geleden: 2 maart 1969: De eerste vlucht van de Aérospatiale-BAC Concorde. De tweede supersonische passagiersvliegtuig (de Tupolev Tu-144 vloog 2 maanden eerder) maakt vanaf Aéroport de Toulouse-Blagnac haar allereerste vlucht. Gevuld met 10 ton testapparatuur vertrekt om 15:40 uur het Franse prototype 001 F-WTSS met haar naverbranders aan vanaf de baan van Toulouse. Gevolgd door 2 volgvliegtuigen (een voor het maken van video, de ander voor snelheidskalibratie) maakt de Concorde - steeds met het landingsgestel én haar neus naar beneden - een vlucht van 28 minuten waarna het om 16:08 uur een perfecte landing maakt op dezelfde baan. De maximaal gehaalde snelheid bedraagt 435 km/h. Op 19 oktober 1973 ging F-WTSS met pensioen en vloog die dag haar laatste vlucht naar Aéroport de Paris-Le Bourget waar het nu ook opgesteld staat. (Naast haar Air France zuster F-BTSD) F-WTSS heeft in totaal 397 vluchten gemaakt waarvan 249 supersonisch. Totaal aantal vluchturen is 812 uur waarvan ruim 254 uur supersonisch. | |
Iemand91 | woensdag 2 maart 2016 @ 15:51 |
Die vierde A380 is dus nu een 777-200LR. Schijnbaar is het vooral veel lokaal verkeer tussen Australië en Nieuw-Zeeland. Dit zijn natuurlijk ook vluchten die als code-share worden uitgevoerd dus het zijn ook Qantas vluchten. Ik geloof wel dat Emirates maximaal 4 vluchten per dag mag hebben tussen Australië en Nieuw-Zeeland. [ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2016 16:41:56 ] | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 16:15 |
Volgende week moet ik mijn ouders ophalen van Eelde, leek me wel even grappig om het vliegtuig tijdens de landing op de foto te zetten (eerder land er niets die dag ) Die van 2500m wordt het vaakst gebruikt denk ik? (anders was het niet die baan die verlengd was lijkt me) Is de locatie aan de Moespot in Yde de beste plek om een landend vliegtuig vast te leggen? http://www.vliegtuigenspo(...)rport-eelde-ehgggrq/ Volgende keer vragen of ze niet vroeg in de avond kunnen landen op Schiphol. Kan ik er even een middagje foto's maken aan vast knopen | |
Sunri5e | woensdag 2 maart 2016 @ 16:19 |
Moespost is daar de beste plek idd. Daar komen ze vrij dichtbij. Het is geen verharde weg om daar te komen (vissersweg). Bij slecht weer zou ik zeker laarzen of iets dergelijks meenemen. | |
inkjet | woensdag 2 maart 2016 @ 16:33 |
De KLM heeft vandaag voor het eerst drie 787's op pad gestuurd. Dit valt samen met de eerste Dreamliner inzet naar Osaka. | |
Iemand91 | woensdag 2 maart 2016 @ 16:34 |
Is dit geen betere plek? Daar gaan ze recht over je heen. Je ziet ook vaak dat foto's en videos (bijvoorbeeld touch-and-gos van KLM) vanaf daar gemaakt zijn. | |
Sunri5e | woensdag 2 maart 2016 @ 16:43 |
| |
flipsen | woensdag 2 maart 2016 @ 16:47 |
* flipsen generaliseert: "En dan al die dikke Yanks in die kutstoeltjes van Transavia, dat gaan ze leuk vinden " | |
NewHorizon | woensdag 2 maart 2016 @ 16:53 |
Wellicht een onderdeel van MH370 aangespoeld. Het gaat om een onderdeel van de stabilizer, in Mozambique.bron | |
inkjet | woensdag 2 maart 2016 @ 17:09 |
Ach hun eigen chartermachines zijn vast meer van hetzelfde. [ Bericht 10% gewijzigd door inkjet op 02-03-2016 17:48:21 ] | |
Iemand91 | woensdag 2 maart 2016 @ 19:38 |
Boeing 727 #1 is in beweging. Livestream hier: http://livestream.com/museumofflight/events/4899240 Live updates hier: https://twitter.com/museumofflight De flightcrew:
[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 02-03-2016 20:14:03 ] | |
Fred | woensdag 2 maart 2016 @ 23:08 |
Hun 737's zijn wel een stuk ruimer. Bij Transavia krijg je als economy toerist toch zeker wel 30" beenruimte. Delta is dat minimaal 1" meer. De catering zal ook wel een stuk beter zijn | |
Iemand91 | donderdag 3 maart 2016 @ 13:59 |
Transavia ontvangt nieuwe Boeing 737-800
En Emirates ziet voorlopig af van hun plannen om naar Panama te vliegen. | |
Mikey92 | donderdag 3 maart 2016 @ 15:30 |
En dat is nummer 4 alweer, wordt waarschijnlijk 22 maart afgeleverd. Nummer 5 rolt over ongeveer 10 dagen de fabriek uit, die wordt midden april afgeleverd. Daarna volgen er nog 3 tot en met september, dan pas weer volgend jaar. [ Bericht 0% gewijzigd door Mikey92 op 03-03-2016 16:00:56 ] | |
inkjet | donderdag 3 maart 2016 @ 16:18 |
op een parkeerplaats voor auto's | |
inkjet | donderdag 3 maart 2016 @ 16:28 |
Ik bedoelde met 'hun eigen' Amerikaanse charters. Op de een of andere manier zal er toch prijstechnisch wel verschil zijn, al is dat waarschijnlijk lastig te zien als je een ticket koopt van bijvoorbeeld plaats x naar DTW, dan naar AMS en dan nog een aansluiting met een door Transavia uitgevoerde vlucht. | |
Sunri5e | donderdag 3 maart 2016 @ 16:35 |
Gaat snel met de aantallen. | |
Iemand91 | donderdag 3 maart 2016 @ 18:08 |
En in juni nog een 777-300ER. Maar dan houdt het ook op voor vlootuitbreiding. Als de zomer voorbij is 4 747's eruit. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 4 maart 2016 @ 01:05 |
Hoe gaat een Iran Air eigenlijk hun vloot vernieuwing aanpakken? Iemand enig idee? Ze hebben een flinke order uitstaan bij Airbus, maar het gaat natuurlijk nog jaren duren voor leveringen beginnen. Gaat zo'n maatschappij in de tussentijd allerlei toestellen leasen? Denk bijvoorbeeld aan relatief jonge A330's van oa. KLM die naar Saheen Air gegaan zijn. Of gaan ze echt nog die 747-200's en andere relikwieën op pad sturen? | |
derLudolf | vrijdag 4 maart 2016 @ 01:10 |
747's van KLM? Die A330's misschien, A340's is ook wel aan te komen. Hoe zit het met die orders die die Russische maatschappij had die vorig jaar failliet ging? | |
Kleffe_Dop | vrijdag 4 maart 2016 @ 01:15 |
Hmm eerste Airbus leveringen staan volgens Wiki al in 2016 op de planning, dat moet wel van de plank zijn dan? Of heeft Airbus productielijnen die zo verlegen zitten om orders? | |
derLudolf | vrijdag 4 maart 2016 @ 01:15 |
A320/330ceo misschien? | |
inkjet | vrijdag 4 maart 2016 @ 09:17 |
A380 ook. Boeing gaat nu ook praten. Daar is vast wat mogelijk met nieuwe 747's. | |
Iemand91 | vrijdag 4 maart 2016 @ 11:34 |
Die houden het nog wel even vol hoor. Die gaan niet meer een nieuwe eigenaar krijgen lijkt me. Die zijn op. A340's zijn gemakkelijk aan te komen inderdaad. Beste kans dat die bij de eerst golf van 'nieuwe' toestellen zit. Transaero? Hun 2 gebouwde 747-8i's staan opgeslagen op Paine Field. Hun order bestaat o.a. uit 21 A320ceo, 27 A330ceo en 12 A380's; toestellen waar in de productielijn nog wel ruimte voor is. Daarnaast nog een vracht neo's die later kunnen komen. Boeing mag ook sinds kort met Iran praten inderdaad. Niet alleen de 747 is dan een optie maar ook de 777; die productielijn heeft ook nog genoeg ruimte voor wat extra orders. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 04-03-2016 12:02:51 ] | |
Woods | vrijdag 4 maart 2016 @ 11:39 |
Kan Iran deze order wel behoudem met de huidige lage olieprijs? Zijn interessante ontwikkelingen. In de tussentijd zal er oa geschikt personeel moeten worden opgeleidt, piloten enzo. | |
Iemand91 | vrijdag 4 maart 2016 @ 11:51 |
Ik zie meer problemen in de politiek. Het lijkt nu de goede kant op te gaan maar er hoeft maar iets te gebeuren en alles is weer terug bij af. En denk ook aan de politiek in de VS hoe bijvoorbeeld de Republikeinse kandidaten over de deal denken. Geloof dat (bijna?) alles ook in eigendom komt en niet geleased. Want je zult als westerse lease-maatschappij maar miljarden aan Iran geleasde vliegtuigen in bezit hebben. | |
flipsen | vrijdag 4 maart 2016 @ 11:59 |
Hm, staat toch leuk met een nieuwe livery van mijn reisorganisatie. Kostda? | |
derLudolf | vrijdag 4 maart 2016 @ 14:07 |
Het grootste deel van de bestelde vloot (qua waarde) heeft weinig met de VS te stellen gelukkig. A330neo -> enkel RR motoren A330ceo -> RR mogelijk A380-> RR mogelijk A350 -> enkel RR motoren Met de A320 zit je wel vast aan GE en/of P&W volgens mij. | |
Iemand91 | vrijdag 4 maart 2016 @ 14:28 |
Je weet dat het embargo dan ook doorwerkt naar Europa? | |
derLudolf | vrijdag 4 maart 2016 @ 14:45 |
Huh wat bedoel je? Europa mag toch weer handelen met Iran? | |
Iemand91 | vrijdag 4 maart 2016 @ 14:51 |
Jij zegt dat een eventueel verslechterde relaties tussen Iran en Westerse landen voor de vloot niet uit zal maken omdat het 'weinig met de VS te stellen heeft'. Maar mocht er weer een embargo komen (wat ik daar dus afvraag) dan geldt dat dus ook gewoon voor de Europese fabrikanten. | |
derLudolf | vrijdag 4 maart 2016 @ 14:53 |
Duidelijk Ik dacht dat het alleen om de VS ging, wat zou worden geboycot | |
Fred | vrijdag 4 maart 2016 @ 15:46 |
Birdstrike voor de PH-MCP gisteren: | |
Iemand91 | vrijdag 4 maart 2016 @ 21:49 |
Dit is ook wel een mooie hoek: Jammer dat je niet daar meer kan komen zoals vroeger. Ik zou nog zoveel interessante foto's daar kunnen/willen maken. | |
Iemand91 | zaterdag 5 maart 2016 @ 00:07 |
Foto's van vandaag/vanavond: Morgen vertrekt PH-MCW voor haar allerlaatste vlucht. Om 15:00 uur (Flightradar zegt 15:10 uur) vertrekt ze als MP6061 naar Miami en gaat daarna door naar Mojave Air and Space Port; hier voegt ze zich dan bij PH-MCY en -MCR en PH-KCD en -KCE van KLM. "Martin Schröder" werd op 20 november 1998 aan Martinair geleverd; dus ruim 17 jaar oud geworden. PH-MCW op een testvlucht vanaf de McDonnell Douglas fabriek op Long Beach, Californië: De dag van aflevering aan Martinair, 20 november 1998: De vrachtruimte - waarschijnlijk op de delivery-flight - boven de Atlantische Oceaan: Aankomst op Schiphol: En pushback bij haar eerste vlucht voor Martinair: PH-MCW was naast -MCU de enige nieuw gebouwde MD-11 vrachttoestel dat Martinair in ontvangst nam en was het laatste vliegtuig dat Martinair aangeschaft heeft. Dan blijven vanaf morgen slechts 2 Martinair McDonnell Douglas MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU. (-MCS staat zoals bekend al bijna een jaar stil op Schiphol) Deze gaan over 2 maand ook voorgoed weg. Daarna wordt een widebody-trijet op Schiphol een bijzonderheid... Hieronder zijn alle eerder genoemde vier Nederlandse trijets te zien: Accident: Ethiopian B788 at Addis Ababa on Mar 4th 2016, nose gear collapsed at gate
| |
inkjet | zaterdag 5 maart 2016 @ 10:11 |
Die livery met de 'ongeverfde' onderkant is wel erg fraai. Jammer dat de MD11's zoetjesaan verdwijnen. Ik neem aan dat de MCS als onderdelenmagazijn wordt gebruikt? | |
Iemand91 | zaterdag 5 maart 2016 @ 13:43 |
Dat zie je inderdaad helaas nauwelijks meer. Te onderhoudsgevoelig helaas. Ik heb geen idee eigenlijk. Ik dacht dat onder andere vanwege lopende rechtszaken dit toestel nog in Schiphol stond maar geen idee of dit op waarheden berust of dat er meer speelt. (Ik denk het laatste) | |
Blue_Panther_Ninja | zaterdag 5 maart 2016 @ 23:20 |
MCS? | |
derLudolf | zaterdag 5 maart 2016 @ 23:21 |
Waarom? | |
Iemand91 | zaterdag 5 maart 2016 @ 23:31 |
PH-MCS: Boeing legt het beter uit dan ik. Vanmiddag: [ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 05-03-2016 23:47:33 ] | |
bluemoon23 | zaterdag 5 maart 2016 @ 23:32 |
Flink polijsten en blanke lak is duurder dan "gewoon" spuiten denk ik. | |
Blue_Panther_Ninja | zaterdag 5 maart 2016 @ 23:32 |
Aha!! | |
inkjet | zondag 6 maart 2016 @ 11:06 |
PH-MCS. Die staat al geruime tijd in een hangar te wachten op haar lot. | |
Iemand91 | zondag 6 maart 2016 @ 16:54 |
PH-MCW voert momenteel haar allerlaatste vlucht uit: http://www.flightradar24.com/MPH113/903d594 Over zo'n 4.5 uur gaan de motoren voor de laatste keer uit... | |
Sunri5e | zondag 6 maart 2016 @ 17:02 |
| |
Mikey92 | zondag 6 maart 2016 @ 17:56 |
Haar lot wordt Victorville op 1 april;) | |
inkjet | zondag 6 maart 2016 @ 18:08 |
http://www.flightradar24.(...)-types-of-airplanes/ Voor mensen die eens willen weten hoeveel zo'n kist gebruikt wordt of moet worden gebruikt. | |
inkjet | maandag 7 maart 2016 @ 21:42 |
PH-HXB maakt vandaag een vlucht als BOE198. | |
Iemand91 | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:22 |
| |
boriq | dinsdag 8 maart 2016 @ 19:12 |
China Eastern gaat het ook proberen op Amsterdam - Shanghai. Men zal met een A330-200 4x per week gaan vliegen tussen China en Nederland.
| |
Fred | dinsdag 8 maart 2016 @ 19:46 |
Ze hebben nu al een codeshare op die route met de 13-wekelijkse KLM-vlucht. Je zou bijna gaan denken dat ze uiteindelijk een aantal vluchten overnemen van de KLM, als er weer 747's na de zomer uit gaan. | |
Fred | dinsdag 8 maart 2016 @ 20:32 |
Vandaag is de eerste GOL 737-800 in Amsterdam aangekomen vanuit Brazillië: https://www.flightradar24.com/data/airplanes/pr-guv' Deze kist zal tot eind oktober 2017 als PH-GUV voor Transavia blijven vliegen. Tot 18 april komen er nog 7 naar Schiphol, die de hele zomer voor Transavia ingezet gaan worden. Als laatste komt in juni de PR-GUW(=PH-GUW) die ook tot en met oktober 2017 blijft. | |
Iemand91 | dinsdag 8 maart 2016 @ 20:57 |
KLM had eerst de 787-9 ingepland voor een aantal vluchten naar Shanghai maar heeft dat naar achteren geschoven. Goed met elkaar geregeld. (Hoewel de 787-9 inzetten wel een flinke capaciteitsboost zou geven qua stoelen) | |
#ANONIEM | dinsdag 8 maart 2016 @ 20:57 |
gaan ze nog wat veranderen (al dan niet klein) aan de livery? Of blijft dat tot eind 2017 zo? Geen idee wat gebruikelijk is voor zo'n lange tijd. | |
Fred | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:07 |
Ze vliegen rond in een Transavia livery, met oranje motoren en wingtips: PH-GGX vorig jaar, komt ook dit jaar weer terug. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:08 |
Oh, dus wel bijna helemaal . | |
OEM | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:14 |
D'r gaan stickers overheen. En als die een beetje slijten.. ach, who cares: | |
#ANONIEM | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:15 |
Dat ziet er wel erg cheap uit . | |
OEM | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:18 |
Past wel mooi bij het low-cost imago wat ze zo graag willen | |
Sunri5e | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:18 |
Gaat Arke nog leasen van Miami Air? Vorig jaar nog in zo'n leasekist gevlogen. | |
Fred | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:34 |
Het is verdacht stil in die hoek. Ze zijn wel aan het schuiven met kisten. Zo gaan er deze zomer 767-300's voor TUIfly (Duitsland) vliegen, het zou mij niks verbazen als ze daarmee 737-800's vrij spelen voor de Nederlandse markt (TUI heeft nog geen eigen long haul operatie in Duitsland, ze kopen tickets in bij Eurowings. Vervolgens huurt Eurowings weer TUI in, nu de vliegt de D-ATYE (=G-OBYE=PH-OYE) samen met incidenteel de PH-OYI en PH-FTM voor Eurowings. De D-ATYG(=G-OBYG) vliegt nu voor Conder (onderdeel van Thomas Cook, de grootste concurent voor TUI). Die laatste is van de week terug gekomen naar Frankfurt toen hij al boven de oceaan vloog en heeft daarna nauwelijks gevlogen. De 767-300 zullen m.i. van de zomer dus op medium-haul worden ingezet, zodat er toestellen 737's naar Nederland kunnen. Vorig jaar ontstond het gerucht dat de G-OBYE(=PH-OYE) weer naar Nederland zou komen, maar dit is op het laatste moment vervangen door verschillende lease toestellen. Maar dit slechts mijn persoonlijke invulling, het kan nog alle kanten op. | |
inkjet | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:48 |
De toestellen die tot eind volgende zomer blijven hebben een complete livery, de toestellen die alleen deze zomer blijven zouden wel eens GOL motoren en Winglets kunnen hebben :-) | |
El_Grando101 | woensdag 9 maart 2016 @ 12:18 |
Scheelt niet veel op 2.58 van dat filmpje (bijna bird strike) of ze hadden weer terug gekund. | |
derLudolf | woensdag 9 maart 2016 @ 15:27 |
Ik snap ook waarom de douane in Eelde in een Amarok rijdt en waarom deze onder de modder zat. Anderhalf km over een zandweg gereden naar de landingsbaan totdat ik niet verder kon/durfde rijden omdat het vanaf daar helemaal onder water stond | |
Sunri5e | woensdag 9 maart 2016 @ 16:01 |
Niet naar mij geluisterd?
| |
buzz1291 | woensdag 9 maart 2016 @ 20:56 |
Zit ik te zoeken voor een vlucht naar BKK, kom ik een aanbieding van Finnair tegen. Was een paar jaar geleden goed bevallen qua vertrek, transfer en aankomsttijd. Denk ik ja dat doen we want A350-900, en kijk toch nog ff op Seatguru en blijkt me dat toch een krappe bedoening met 31 inch pitch en 3-3-3 opstelling. Is die A350 dan breder dan een A340/330? Maar die stoelafstand is toch wel een dealbreaker, net zo krap als een 787 dus. Dan toch maar weer 4 x in een Emirates A380, voorin, comfortabel en geluidsarm vliegen. | |
Sunri5e | woensdag 9 maart 2016 @ 21:08 |
Waarom zou je Finnair of Emirates (met 1 tussenstop) vliegen als je non-stop met KLM voor hetzelfde bedrag die kant op kunt? Als je voor het goedkoopste wilt gaan en 1 overstap maakt je niet uit dan zou ik Xiamen Airlines of Aeroflot pakken. [ Bericht 5% gewijzigd door Sunri5e op 09-03-2016 21:17:16 ] | |
XL | woensdag 9 maart 2016 @ 22:11 |
Ik zou de finnair pakken, was nog nooit in een a350 Verder inderdaad KLM (direct) of Etihad (goedkoop, maar niet slecht). | |
derLudolf | woensdag 9 maart 2016 @ 22:17 |
Ik ben lui, wou er met de auto bij kunnen komen. Bovendien moest ik mijn ouders ophalen dus wou ook redelijk snel weer bij de terminal kunnen zijn... | |
Iemand91 | donderdag 10 maart 2016 @ 00:14 |
En dat levert dan zulke platen op:
| |
buzz1291 | donderdag 10 maart 2016 @ 12:45 |
Waar vind ik KLM tickets voor vertrek half augustus voor 548 euro? (Mag iets duurder zijn want 2x stopover in Dubai is ook niet gratis) Prijs is niet alles bepalend maar zodra ik 2x 200 euro op een vliegreis kan besparen zonder veel extra moeite en een redelijke (max 3,5 uur = effectief 2 uur vrij te besteden) overstaptijd dan kies ik daarvoor, maar wel uitsluitend bij een gerenomeerde maatschappij. En een tussenstop maken op een vliegveld waar ik bij een calamiteit niet door de immigration mag vind ik niet echt aantrekkelijk, en een toestel vol Russen of Chinezen.... Mwah. Finnair omdat hun A330 met 2-4-2 opstelling heel prettig WAS, de overstaptijd net lang genoeg en ze in iets van 9 uur HEL-BKK vliegen voor 550 euro en plezierige aakomst en vertrektijden. Maar die A350 is veel krapper en 3-3-3 indeling. Etihad niet omdat Abu Dhabi een rampen vliegveld is met die bustransfers, veel vertraging en rete druk in die ronde vertrekhal. Xiamen zal ik eens naar kijken. Bedankt. Upd: Xiamen toch maar niet, 7,5 uur stopover outbound. En tickets pas in september voor 717 met augustus all vertrekdata 3390 euro! Laat maar, want voor dat bedrag heb ik ook 2 x 4 legs bij Emirates in business class. [ Bericht 8% gewijzigd door buzz1291 op 10-03-2016 13:01:13 ] | |
XL | donderdag 10 maart 2016 @ 13:28 |
De 2-4-2 op A330/340 vs 3-3-3 op A350 heeft in ieder geval dezelfde seat width Wel heb je 1 inch minder stoelafstand. Het is minder ruim dan Emirates. Dat is zeker. | |
Sunri5e | donderdag 10 maart 2016 @ 14:10 |
Wat zijn je exacte datums dat je vertrekt en weer terug komt? | |
Woods | donderdag 10 maart 2016 @ 19:19 |
[ Bericht 46% gewijzigd door Fred op 10-03-2016 19:54:41 (foto gefixt) ] | |
Fred | donderdag 10 maart 2016 @ 19:55 |
Niet erg handig natuurlijk: Chinese passagier zet deur open voor frisse lucht En als dat nog niet opmerkelijk genoeg was: Kind gevonden in handbagage op vlucht Air France [ Bericht 18% gewijzigd door Fred op 10-03-2016 20:14:00 ] | |
Sunri5e | donderdag 10 maart 2016 @ 20:17 |
Mooi | |
Blistering | donderdag 10 maart 2016 @ 20:25 |
Mooiste livery, by far imo | |
buzz1291 | donderdag 10 maart 2016 @ 22:53 |
Ik zie het all, moet gewoon na 22 augustus vertrekken, dan zijn die KLM tickets er ook voor een hele redelijke prijs. Bedankt voor me op dat spoor te zetten. | |
Sunri5e | vrijdag 11 maart 2016 @ 08:22 |
Mooie plaat van de nieuwste 777 van KLM. | |
Fred | vrijdag 11 maart 2016 @ 13:20 |
Vechtpartij om luide muziek op vlucht van Spirit Airlines Vast ook te veel "spirits" genuttigd | |
Fred | vrijdag 11 maart 2016 @ 13:25 |
Ondertussen in Maastricht:
| |
Kleffe_Dop | vrijdag 11 maart 2016 @ 14:09 |
Tefaf? edit: Jep | |
Iemand91 | vrijdag 11 maart 2016 @ 14:36 |
Een vlucht omgeven door controverses. Oorspronkelijk plan was voor 3 stieren en 15 koeien tussen de 6 en 25 jaar oud vanuit Swaziland naar 3 Amerikaanse dierentuinen te vervoeren. Een olifant overleed echter in december. Met pak 'm beet een gewicht van zo'n 3500 kilo per dier (ruwe, conservatieve schatting) heb je daar toch even zo'n 59,5 ton aan olifant achterin staan. Geen wonder dat de 747-400BCF dus even een stop in Dakar maakte want non-stop vanuit Swaziland haalt die kist niet. En volgens Frits Wester wordt de opvolger van de Fokker F70 regeringstoestel een occasion Embraer. Precies wat ik dus al had gedacht; waarschijnlijk dus een Lineage 1000. Wel wat groter dan de F70 maar tegelijk ook gemakkelijk qua onderhoud/piloten (immers gebaseerd op de E190). En i.t.t. de F70 geschikt om non-stop naar de Antillen te vliegen (dus niet meer het paar voorin de 747 en de Fokker via eilanden in de Oceaan vooruit) en groot deel van de VS. Maar tegelijk wel een beetje overdreven voor meeste vluchten dat ze binnen Europa uitvoert. Maar er zijn tot nu toe maar 24 stuks van gebouwd dus een occasion Lineage vinden wordt misschien nog niet zo gemakkelijk. Wel jammer dat we straks dus niet meer in het rijtje van landen Frankrijk, Rusland, Verenigd Koninkrijk en de VS staan met een in eigen land ontworpen, gebouwd en onderhouden regeringstoestel. | |
flipsen | vrijdag 11 maart 2016 @ 14:48 |
17 jumbo´s in een jumbo | |
#ANONIEM | vrijdag 11 maart 2016 @ 14:52 |
Ik denk dat de registratie al bekend is... PH-KWA? | |
Fred | vrijdag 11 maart 2016 @ 15:30 |
Dat is wel de registratie die in 2013 door Lila Design is gebruikt voor het ontwerpen van een livery: | |
#ANONIEM | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:23 |
Zo'n A380 zou natuurlijk ook wel stoer zijn bij meetings van de koning . [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2016 17:23:59 ] | |
inkjet | zaterdag 12 maart 2016 @ 16:25 |
Weet iemand de status van de PH-AOK? Is die donderdag na de landing uitgefaseerd is? | |
Mikey92 | zaterdag 12 maart 2016 @ 16:28 |
A-Check;) | |
Iemand91 | zaterdag 12 maart 2016 @ 17:06 |
Ed Force One badly damaged on the ground in Chile
[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-03-2016 17:31:55 ] | |
Sunri5e | zaterdag 12 maart 2016 @ 17:24 |
Zo de knetters. Dat moet aardig hard gegaan zijn | |
flipsen | zaterdag 12 maart 2016 @ 18:03 |
Damn... On a positive note: http://frontpage.fok.nl/w(...)-op-flightradar.html | |
Sunri5e | zaterdag 12 maart 2016 @ 18:14 |
Haha vet | |
Fred | zaterdag 12 maart 2016 @ 19:31 |
Er zijn meer kunstenaars actief in de lucht | |
Fred | zaterdag 12 maart 2016 @ 19:50 |
Geen kunst, wel opvallend: 5 maart, vreemde lucht in cockpit van Condor B767-300 D-ABUB bij vertrek vanuit La Romana. De flightcrew pakt de zuurstofmaskers en vliegt terug naar La Romana. Tijdens het taxiën zijn de ramen van de cockpit geopend. 9 maart, twee testvluchten na herstel 10 maart, blijkbaar vertrouwden ze het nog niet helemaal, gezien deze opmerkelijke route terug Extra opvallend was dat de dag er voor op een vlucht van Panama City naar Santo Domingo hetzelfde probleem optrad. Toen is op Santo Domingo de cockpit gelucht en daarna zonder problemen naar Frankfurt gevlogen. (en op 5 maart dus ook probleemloos van Frankfurt naar La Romana) Met dank aan www.avherald.com en www.aeroinside.com voor de achtergrond info. | |
Iemand91 | zaterdag 12 maart 2016 @ 21:23 |
Ed Force One update:
| |
Iemand91 | zondag 13 maart 2016 @ 00:50 |
26 januari namen we na 36 jaar en 20 dagen afscheid van de passagiersvluchten van Malaysia Airlines op Schiphol. (mijn post van 25 januari 2016) Vandaag komt ook het afscheid van vrachtvluchten van MASkargo op Schiphol. Hun enig overgebleven 747-400F vrachtvliegtuig 9M-MPR (-MPS staat stil) wordt om 14:55 uur verwacht als MH6126 vanuit Dubai. Het toestel staat op dit moment nog in Kuala Lumpur; het zal vandaag vertrekken naar Dubai waarna het zal doorvliegen naar Amsterdam. Om 18:10 uur vertrekt de 747 weer als MH6127 naar Dubai om daarna door te vliegen naar Kuala Lumpur. Vanaf dan is na ruim 36 jaar Malaysia Airlines geheel verdwenen van Schiphol. Voor zover ik weet doet Maskargo de 747-400F toestellen eind deze maand uit de vloot. En eind vorige maand: Onlangs heeft de maatschappij het bericht naar buiten gebracht dat ze gaan samenwerken met het Azerbeidzjaanse Silk Way Airlines. Deze maatschappij zal vanaf nu tweemaal per week met hun 747-8F vrachttoestellen deze vluchten uitvoeren. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 13-03-2016 00:55:45 ] | |
inkjet | zondag 13 maart 2016 @ 09:40 |
Ah okee, want de uitfasering nadert wel. | |
Fred | zondag 13 maart 2016 @ 11:35 |
De BEA komt vandaag met het definitieve rapport naar buiten over de ramp met de Germanwings A320 vorig jaar februari. Het ongeval was het tragische gevolg van de psychische toestand van de co-piloot, die het vliegtuig op de grond stortte nadat hij de gezagvoerder had buiten gesloten van de cockpit. | |
Fred | zondag 13 maart 2016 @ 11:55 |
Ze staan er inmiddels 6,5 jaar, maar nu dan toch eindelijk te koop: de 2 A340-300's van Olympic Airlines die al sinds het faillissement in september 2009 in Athene staan de te wachten. Het type is echter niet in trek, op diverse plaatsen op de wereld staan ze opgeslagen. De enige airline die er het laatste jaar met eentje gaan vliegen koos voor dit toestel omdat ze eigenlijk niks anders konden kiezen: Surinam Airways. Dit vertrouwde beeld op de internationale luchthaven van Athene zal dus ook nog wel even blijven: | |
flipsen | zondag 13 maart 2016 @ 12:14 |
Nou, zeg het maar. Kostda? | |
derLudolf | zondag 13 maart 2016 @ 12:42 |
Ik bied ¤450 | |
Fred | zondag 13 maart 2016 @ 12:45 |
De waarde van zo'n toestel is nog zo'n 15 miljoen dollar. | |
derLudolf | zondag 13 maart 2016 @ 12:59 |
Moet je wel een gek vinden die dat er voor geeft. | |
OEM | zondag 13 maart 2016 @ 14:02 |
Als je ruimte hebt voor een A340 kan dat prototype van die BR103 er ook nog wel bij | |
Irritatie100 | zondag 13 maart 2016 @ 14:16 |
Tijdje terug op Schiphol nog de PH-BFC gespot In principe doodgewone 747 natuurlijk, besefte me pas toen ik thuis was dat het de kist is die in 1989 door een aswolk vloog, alle 4 de motoren verloor en een noodlanding in Anchorage moest maken. Toch een iets specialere 747 dan, en best leuk om zo'n vliegtuig te spotten Overigens heb ik zelf nog nooit een 747 gevlogen hoopte er komende zomer eentje te vliegen als ik met BA naar LAX ga, maar dat lijkt een 777 te worden. | |
Iemand91 | zondag 13 maart 2016 @ 17:29 |
Ben ik de enige waar deze foto niet doet? (Net als de tweede afbeelding in mijn post over Maskargo ofwel de foto's van planepictures.net) To many requests. A340-300's die al meer dan 6 jaar stilstaan? Haal daar maar wat van af hoor, héél wat van af. Grote kans dat die toestellen nooit meer daar vandaan vliegen. Een twintig kilometer verderop op het gesloten Ellinikon International Airport staat ook een deel van hun oude vloot er niet heel florissant bij: Lees dit ook maar eens door: - geschiedenispost van 15 december 2014 - post van 29 juni 2015 | |
spapaars | zondag 13 maart 2016 @ 17:41 |
Wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/KLM-vlucht_867 Piloot — ‘‘KLM 867 heavy is reaching level 250 heading 140’’ Anchorage Center — ‘‘Okay, Do you have good sight on the ash plume at this time?’’ Piloot — ‘‘Yea, it’s just cloudy it could be ashes. It’s just a little browner than the normal cloud.’’ Piloot — ‘‘We have to go left now. . . it’s smoky in the cockpit at the moment, sir.’’ Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, roger, left at your discretion.’’ Piloot — ‘‘Climbing to level 390, we’re in a black cloud, heading 130.’’ Piloot — ‘‘KLM 867 we have flame out all engines and we are descending now!’’ Anchorage Center — ‘‘KLM 867 heavy, Anchorage?’’ Piloot — ‘‘KLM 867 heavy, we are descending now. . . we are in a fall!’’ Piloot — ‘‘KLM 867, we need all the assistance you have, sir. Give us radar vectors please!’’ Van mijn buurman die toen bij de KLM werkte, kreeg ik een compressorblad van 1 de motoren. | |
Fred | zondag 13 maart 2016 @ 17:45 |
Twee zustertoestellen hebben ze jaren geleden al ter plekke verschroot en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ze ooit verkocht gaan worden. Gek eigenlijk dat ze die toestellen wel bewaard hebben en twee jongere A340's hebben gesloopt... Of zouden ze er een museum van willen maken? Edit: Ze pas dat dat het vliegveld is waar ze voor de olympische spelen voor miljoen aan hockey- en softballvelden hebben neergelegd met als bonus een wildwaterwaterbaan. [ Bericht 6% gewijzigd door Fred op 13-03-2016 17:52:07 ] | |
OEM | zondag 13 maart 2016 @ 18:51 |
Dat museum is er al gekomen (Museum of Olympic Airways, geopend in 2011, aldus wiki en wat andere bronnen) en is ook al weer verdwenen. Is iig niks meer van te vinden. | |
boriq | zondag 13 maart 2016 @ 19:05 |
Vliegt BA naar LAX niet alleen met A380? Komende zomer heb ik de ochtendvlucht en dat is een A380 | |
Irritatie100 | zondag 13 maart 2016 @ 19:13 |
Interessante materie allemaal ja Sowieso is Air Crash Investigation één van mijn favoriete programma's ooit. Heb m'n vluchtnummer gecheckt, allemaal 777's. A380 zou wel nice zijn natuurlijk Maar daar ga ik niet van uit. | |
DeeBee | zondag 13 maart 2016 @ 20:23 |
Toffe posts. Erg boeiende verhalen vaak. Dat oude vliegveld in Athene is nogal treurig met die vervallen honkbalstadions erop gebouwd enzo. Kunnen die kisten er uberhaupt nog wel wegkomen? Afgelopen week voor het eerst gevlogen met de A350, toch wel een fijn toestel hoor. De vleugels zijn echt schitterend en ook de cabine comfortabel. Verlichting, overhead bins en ruimte allemaal prima in orde (zelfs in economy vond ik). Terug nog lekker even op 41000ft cruisen, helaas hebben we de 43000ft niet aangetikt. | |
boriq | zondag 13 maart 2016 @ 20:36 |
Vluchtnummers voor de laatste weken bedoel je, of voor de zomer al? Ondanks dat BA nog (wel) met 3-3-3- in de 777's rond vliegt is een A380 wel wat leuker ja | |
Shivo | zondag 13 maart 2016 @ 20:39 |
De A380 is zo massaal, heb een keer IAH-FRA gedaan en zal dat niet snel nog een keer doen. Ook omdat Lufthansa geen economy plus heeft, dus dan zit je exit row naast de toiletten als je net iets meer ruimte wil. | |
boriq | zondag 13 maart 2016 @ 20:42 |
Tegenwoordig stouwen ze in een 777-300 met een beetje krappe opstelling toch ook al ruim 450 man, het wordt gewoon allemaal massaler. Voor iemand die bijna alleen nog maar in narrow-body's heeft gevlogen is zo'n A380, ondanks dat het zo massaal is, wel een ervaring. | |
OEM | zondag 13 maart 2016 @ 21:19 |
Athene 2004 is dan ook een van de grootste kansloze financiele exercities geweest in de geschiedenis van de olympische spelen. Dat kleine grut zou eventueel nog wel weg kunnen als het moet (maar op een dieplader kunnen ze altijd wel weg). Die grotere jets zijn zo door en door rot, die vliegen niet meer. Die blijven er waarschijnlijk net zo lang wegrotten totdat er een projectontwikkelaar daar iets gaat doen. | |
Fred | zondag 13 maart 2016 @ 21:47 |
Die komen daar nooit meer vliegend vandaan. Niet alleen omdat de baan vol staat met sportvelden en doorkruist wordt door een tramspoor, maar ook om die toestellen daar neer zijn gezet toen het vliegveld sloot. En dat was in 2001, ze staan dus al zo'n 15 jaar aan de grond, blootgesteld aan de elementen. Het is treurig, maar ik verwacht niet anders dan dat de toestellen daar blijven staan totdat ze weggeroest zijn of een projectontwikkelaar iets met vliegveld wil doen. | |
inkjet | zondag 13 maart 2016 @ 22:14 |
Ze zijn dus opgegeven toen de baan werd gesloten. Je mag er vanuit gaan dat de eigenaars op tijd zijn gewaarschuwd. | |
inkjet | zondag 13 maart 2016 @ 22:19 |
http://www.nu.nl/beurs/42(...)ptie-in-amerika.html | |
Irritatie100 | zondag 13 maart 2016 @ 22:22 |
Ja, laatste weken is 'mijn' vlucht alleen met een 777 gevlogen. Wellicht dat ze in het hoogseizoen een groter toestel inzetten, maar ik ga niet uit van een A380 iig Zou wel erg tof zijn, vorige zomer voor het eerst een Dreamliner gevlogen en dat vond ik al een machtig apparaat | |
Maxco | maandag 14 maart 2016 @ 00:00 |
Ik heb laatst met zowel de a380 en de 787 gevlogen (beiden Qatar) en moet toch zeggen dat hoe indrukwekkend de a380 ook is de 787 mij meer beviel. Dus 787 fan hier . Was beiden economy overigens. Wel laatst met een 747 KLM (ph bfv) business class naar HKG gevlogen ( ) | |
Irritatie100 | maandag 14 maart 2016 @ 07:27 |
De Dreamliner die ik vloog was met Norwegian dus verre van een full-service maatschappij. Bijvoorbeeld geen gratis ruimbagage, eten of drinken ondanks dat het een transatlantische vlucht was. Maar ach, het ticket was goedkoop en voor iets van 50 euro extra had ik een ticket waar ik wél een maaltijd en drinken kreeg en ruimbagage mee mocht nemen. Maar ondanks dat alles is het een fantastisch apparaat ja. Op de heenweg de oceaan over vloog ik Air Transat, daar kreeg je wel gigantisch veel eten en drinken, maar het vliegtuig was echt veel en veel ouder en dat merkte je. | |
Iemand91 | maandag 14 maart 2016 @ 21:28 |
Damn... | |
Sunri5e | maandag 14 maart 2016 @ 21:47 |
| |
Irritatie100 | maandag 14 maart 2016 @ 21:54 |
Nice Sowieso trijets | |
Fred | maandag 14 maart 2016 @ 22:12 |
Wow [klm-af modus] FedEx heeft vast steun uit het midden oosten, anders is het natuurlijk te duur om met MD11-en te vliegen, of eigenlijk is zonder steun überhaupt onmogelijk om vracht te vervoeren in cargo kisten. [/KLM-af modus] | |
Sunri5e | dinsdag 15 maart 2016 @ 12:29 |
Baanverleningen gereed in 2013 Passagiersaantallen vanaf dat moment: 2013 43.833 ( -5,7%) 176.212 ( -2,5%) 2014 38.949 (-11,1%) 169.369 ( -3,9%) Wat een successen halen ze daar zeg. | |
Fred | dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03 |
"Southend, vlakbij Londen" Dat is net zo dicht bij Londen als Rotterdam Airport bij Amsterdam in buurt ligt. Je bent nog ruim een uur met taxi of trein onderweg om naar het centrum van Londen te gaan. Komend vakantieseizoen wordt ook interessant, het lijkt erop dat meer mensen gaan kiezen voor bestemmingen die niet bij vanaf Groningen gevlogen worden, dus zou me niks verbazen als het aantal reizigers verder afneemt. | |
huha012 | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:12 |
2015 180,879 (+6.8%) | |
Sunri5e | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:15 |
| |
El_Grando101 | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:32 |
Eelde gaat geen lang leven meer hebben. Alleen als je kijkt naar de hoeveelheid vluchten in vergelijking met bijvoorbeeld Eindhoven of zelfs Maastricht. Door dat de ABN ook stopt met piloten gaan de hoeveelheid les vliegbewegingen in de toekomst ook een stuk naar beneden. En juist die les vliegbewegingen is het overgrote deel van alle vliegbewegingen op Eelde. En dan komt Lelystad er nog bij. Ik heb vorige zomer wel eens meegemaakt dat het gewoon een paar uur stil was op de Eelde tower frequentie. Zegt genoeg. Voor lessen betaal je je ook helemaal scheel aan landingskosten en ATC. Het is leuk om tussen de boeing's te taxiën maar dat heb je na 3 keer ook wel gezien als je daar 5 tientjes per les extra voor betaald. Binnen 10 jaar bestaat Eelde airport niet meer. | |
buzz1291 | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:37 |
China Airlines stopt met AMS-BKK per 2 december 2016. Daar heb ik de KLMers nog niet over horen klagen. . En zullen de prijzen van directe vluchten wel weer minimaal een paar tientjes duurder worden. | |
zlotka | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:47 |
Alleen omdat ze met de A350 AMS-TPE nonstop kunnen vliegen toch? | |
derLudolf | dinsdag 15 maart 2016 @ 15:04 |
Tjah, vanuit Stansted ben je ook nog wel even onderweg toch? Vorige week was het op Gran Canaria anders voor 95% bezet in de hotels. Geen zika virus of andere ziektes en geen conflicten. Vliegtuig waar mijn ouders in zaten vanaf Eelde was ook behoorlijk gevuld | |
boriq | dinsdag 15 maart 2016 @ 15:10 |
Ja, stop in BKK is dus niet meer nodig. Zelfde geldt voor Rome en de tussenstop daarvan in Delhi. | |
Fred | dinsdag 15 maart 2016 @ 15:25 |
Dat klopt, Spanje en de Canarische Eilanden doen het goed. Kaapverdië en Gambia (en iets mindere mate ook Zanzibar) profiteren ook van de teruglopende vakanties naar Turkije en de Griekse Eilanden en die bestemmingen worden niet vanaf Groningen aangeboden. | |
The_stranger | dinsdag 15 maart 2016 @ 15:37 |
China Airlines behoort ook tot de skyteam alliantie, dus heel veel schiet KLM er niet mee op. | |
airportmadness | dinsdag 15 maart 2016 @ 16:11 |
Wel goed voor EVA, die willen graag extra vluchten uitvoeren op AMS via BKK. De markt voor AMS-TPE is erg klein.. Denk dat CI hier spijt van krijgt. | |
Iemand91 | dinsdag 15 maart 2016 @ 16:15 |
Boeing 787-10 Dreamliner Begins Major Assembly
| |
flipsen | dinsdag 15 maart 2016 @ 17:25 |
Goed, weer op weg naar Schiphol voor KL701. Mijn (in december) bijbetaald voorkeursstoel achterin is door de nieuwe indeling niet meer beschikbaar, dus ik mag weer fijn 13 uur klem zitten tegen het raam. Nu al chagrijnig volgende keer weer gewoon Aireuropa of zelfs Iberia, zit je tenminste fatsoenlijk en niet muurvast in je stoel. En ik heb niet eens overgewicht, als je dik bent kan je bij KLM echt helemaal geen kant meer op volgens mij. Wish me luck | |
Irritatie100 | dinsdag 15 maart 2016 @ 17:29 |
Dat is balen... Al moet ik zeggen dat ik (mét overgewicht ) het juist prefereer om aan het raam te zitten. Beetje naar buiten kijken, je kan ergens tegen aan leunen als je wil slapen... Al is het voor mij letterlijk vorige eeuw dat ik met KLM heb gevlogen (en toen was ik ook nog maar een klein jochie), dus geen idee hoe dat tegenwoordig is. Iig luck en fijne vlucht! | |
buzz1291 | dinsdag 15 maart 2016 @ 18:03 |
Snap ik niet. Die alliantie houdt toch niet in dat ze kosten en opbrengsten delen? Minder aanbod van stoelen op een directe vlucht houdt volgens mij in dat de prijzen nog wat omhoog kunnen gaan. Toch? | |
Blue_Panther_Ninja | dinsdag 15 maart 2016 @ 22:12 |
Hoe breed is romp?? | |
derLudolf | dinsdag 15 maart 2016 @ 22:13 |
Binnendiameter 5,49m | |
Blue_Panther_Ninja | dinsdag 15 maart 2016 @ 22:16 |
Ter vergelijken met een 747? | |
derLudolf | dinsdag 15 maart 2016 @ 22:20 |
Een 747-8 is 61cm breder | |
Blue_Panther_Ninja | dinsdag 15 maart 2016 @ 22:42 |
Lekker breed. | |
derLudolf | dinsdag 15 maart 2016 @ 22:48 |
Jup, maar daar drukken ze ook meer stoelen naast elkaar. | |
Blue_Panther_Ninja | woensdag 16 maart 2016 @ 12:45 |
Vraag me af hoe breed een 747-400 is. | |
Iemand91 | woensdag 16 maart 2016 @ 13:03 |
In een 787 of 747-8i (even breed als de 747-400) heb je per stoel evenveel ruimte (als je van 3-3-3 in de 787 en 3-4-3 in de 747 uitgaat). In de 777 en de nieuwe 777X zit je krapper. In een A350 zit je het ruimst qua breedte. Groen licht voor groei Schiphol
Hier is de afbeelding groter te zien. Ontwerpstudio heeft een lichte voorkeur voor Boeings. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 16-03-2016 13:13:37 ] | |
derLudolf | woensdag 16 maart 2016 @ 13:08 |
Is je Google deaud? http://lmgtfy.com/?q=cabin+width+(m)+%20747-400&l=1 | |
Fred | woensdag 16 maart 2016 @ 13:47 |
Ik ben benieuwd wat de verdeling van vluchten gaat worden. Nu zijn zijn B,C en D58+ Schengen, maar daar vliegen lang niet zoveel widebodies heen. Je zou bijna gaan denken dat (een deel van) pier A straks een USA terminal wordt. | |
Iemand91 | woensdag 16 maart 2016 @ 13:58 |
Met het aantal beschikbare gates voor widebodies aan de A-pier lijkt me dat onwaarschijnlijk. Ze hebben aangegeven dat een deel inderdaad voor Skyteam gebruikt zal worden maar het grootste deel is voor andere maatschappijen. Skyteam wil zich concentreren in het midden van de luchthaven in vertrekhallen 1 en 2. De British Airways 777-200ER G-VIIO is weer thuis. Vandaag overgevlogen van Victorville naar Cardiff waar het een C-check ondergaat. Rond het einde van deze maand moet ze weer in gebruik zijn. ^^ Landing in Cardiff vanmorgen. [ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 16-03-2016 15:11:38 ] | |
zlotka | woensdag 16 maart 2016 @ 14:46 |
Wordt er dan bijgebouwd op het stuk waar nu de fokkerfarm is? Las een tijdje terug ergens ook iets over het verplaatsen van het vracht gedeelte ten westen van de taxibaan zeg maar | |
Iemand91 | woensdag 16 maart 2016 @ 15:03 |
Zoals je kunt zien op de render; ja. En ik geloof dat er ook plannen waren/zijn om het vrachtgebouw te verplaatsen naar de oostkant van de Kaagbaan. | |
airportmadness | woensdag 16 maart 2016 @ 15:30 |
Star Alliance is druk bezig om de A-pier een dedicated Star pier van te maken. Zoals T2 op LHR | |
gijsman | woensdag 16 maart 2016 @ 15:54 |
Blijft het Panoramaterras op Schiphol zo klein? | |
Sunri5e | woensdag 16 maart 2016 @ 15:59 |
| |
Fred | woensdag 16 maart 2016 @ 16:32 |
Na Transaero is de volgende Russische vakantievlieger op non-actief gezet: Vliegverbod voor Kogalymavia. Beter bekend als Metrojet, de airline die vorig jaar een toestel verloor door een aanslag in de Sinaï-woestijn. Veel werd er al niet meer gevlogen, de maatschappij is bankroet, niet alleen door de aanslag, maar ook de enorme terugval in internationale vakanties van Russen. Door de lage Roebel en diverse conflicten blijven de Russen steeds meer in eigen land. Ondertussen komt er, met de zomer in aantocht wel steeds meer employ voor de toestellen van Transearo: 2 737-800's (EI-UNK/OO-TUK en EI-UNJ/OO-TUV) gaan naar Jetairfly 3 767-300's gaan naar Condor Wie vanaf en Belgische (met Jetairfly) of Duitse (met Condor) luchthaven vertrekt zou dus zomaar in een voormalig Transaero toestel terecht kunnen komen. Bij Jetairfly zou je ook in de voormalige PH-XRE van Transavia terecht kunnen komen, die vliegt daar ook sinds kort. TUIfly krijgt in Nederland versterking van naar verluid 7 toestellen deze zomer, maar details ontbreken nog. Edit: Gelukkig hebben ze bij Transaero de foto's nog: Hoewel die tijger op de EI-XLN nou niet echt vrolijk kijkt. Alsof hij juni vorig jaar (toen ze hem erop spoten) al wist wat er 4 maanden later zou gebeuren... [ Bericht 13% gewijzigd door Fred op 16-03-2016 16:44:09 ] | |
Iemand91 | woensdag 16 maart 2016 @ 16:32 |
Helaas wel. | |
Blistering | woensdag 16 maart 2016 @ 16:37 |
Spottertje naaien kunnen ze wel, dus ga er maar vanuit. Overigens een trend bij vele vliegvelden. | |
gijsman | woensdag 16 maart 2016 @ 16:52 |
Oké duidelijk | |
#ANONIEM | woensdag 16 maart 2016 @ 18:38 |
Want de spottersplaats is echt het belangrijkste van de hele luchthaven. Wees blij dat schiphol tenminste nog wat heeft. | |
Blue_Panther_Ninja | woensdag 16 maart 2016 @ 18:52 |
Informatief. nee | |
Iemand91 | woensdag 16 maart 2016 @ 19:50 |
En nu de verrassing van de eeuw: Air France-KLM schrapt bestelling superjumbo's A380 Heb hier vorige maand nog gezegd dat ze de A380's willen herconfigureren waarbij high-density niet ondenkbaar is. | |
derLudolf | woensdag 16 maart 2016 @ 19:57 |
Meer A350's | |
Sunri5e | woensdag 16 maart 2016 @ 20:17 |
Die gaan toch naar AF. Die zul je in Nederland niet zien in de kleuren van KLM. | |
flipsen | woensdag 16 maart 2016 @ 21:00 |
Geen donderslag bij heldere hemel, maar toch: Air France-KLM schrapt order superjumbo's | |
Iemand91 | woensdag 16 maart 2016 @ 21:46 |
Iets naar boven kijken. Vandaag kwam de 747-8F van de Azerbeidzjaanse maatschappij voor het eerst naar Schiphol: Oud PH-AOH van KLM dat op 1 maart naar Karachi vloog heeft gisteren haar eerste vlucht voor haar nieuwe maatschappij gemaakt naar Birmingham: Vueling: zeven nieuwe routes en extra A320's op Schiphol
| |
Merode32 | woensdag 16 maart 2016 @ 23:18 |
Weet iemand wat de meest ideale baanligging is? Er vanuit gaande dat er geen bezwaren zijn. Ik zie dat meneer grove steeds pleit voor een baan evenwijdig aan de kust(noord-zuid vv) -maar dat lijkt me juist het meest ongunstige. | |
NewHorizon | donderdag 17 maart 2016 @ 00:42 |
Overheersende wind in Nederland is zuidwest, dus dat is wat dat betreft het meest gunstig. Zo zijn de meeste grote (en kleine) banen in Nederland op die manier georiënteerd. (Zie bijvoorbeeld Rotterdam en Eelde, beiden met een zuidwestelijk georiënteerde (hoofd)baan) | |
flipsen | donderdag 17 maart 2016 @ 01:26 |
Ik geef de jetlag de schuld. En KLeM blijft kut. | |
Merode32 | donderdag 17 maart 2016 @ 01:38 |
Dus eigenlijk is noord-zuid as zeer ongunstig? Parralel aan de kust. | |
The_stranger | donderdag 17 maart 2016 @ 07:17 |
Het is inderdaad niet zo dat de stoelen die niet meer door air China gevlogen worden geheel verdwijnen en een aantal zal zeker bij KLM instappen, wat voordeel betekent. Echter een groot deel van die stoelen vliegt niet van A naar B maar door naar C en daar komt het alliantie verhaal bij kijken. Het wegvallen van air China kan ook betekenen dat een aansluitende vlucht (mogelijk dan met KLM) ook niet gedaan wordt. Met het wegvallen van air China kan die passagier misschien wel naar een andere route gaan kijken, dood niet van A via B naar C maar van A via D naar C. Dus waarschijnlijk zullen er nu meer mensen met KLM op die specifieke route vliegen, op andere routes kan dat afnemen. En dat hoeft niet altijd positief uit te vallen. Qua wind alleen heb je natuurlijk gelijk, de Kaagbaan is beter, al wordt daar zelden in zuidwestelijke richting geland. Maar in ons land gaat het om meer dan wind en gaat geluid vrijwel altijd boven veiligheid en milieu, dus dan kom je al snel op minder optimale richtingen uit... | |
Merode32 | donderdag 17 maart 2016 @ 08:29 |
Ja uiteraard, maar ik had het over een ideale situatie, zonder mileu bebouwing, geluid of andere factor. Ik zat de hersenspinsel van paul grove te lezen, die zich hard maakt voor twee noord-zuid banen. | |
derLudolf | donderdag 17 maart 2016 @ 08:36 |
Is dat al zeker? 787 A350 | |
LintuxCx | donderdag 17 maart 2016 @ 09:43 |
Op zich weet ik niks van LAX, maar naar SFO vliegt BA (tenzij het recentelihjk veranderd is) 's ochtends met een 747 en 's middags nog een keer, met een A380. Dus niet per sé altijd hetzelfde toestel op dezelfde route. | |
boriq | donderdag 17 maart 2016 @ 09:46 |
Het ging mij er ook niet om dat BA om één bepaalde route altijd alleen maar met één vliegtuigtype vliegt. Toevallig is dat nu bij LAX wel het geval, maar het kan idd goed zijn dat ze naar SFO met verschillende types vliegen | |
LintuxCx | donderdag 17 maart 2016 @ 09:52 |
Dat ja. Op zich is Southend "dicht bij Londen" noemen misleidend, net zoals het vliegveld überhaupt "London Southend" noemen. Maar aan de andere kant was ik vorige week wel binnen twee uur na landing (dus nog voor ik het vliegtuig en -veld uit was) thuis, en dat lukt vanaf Heathrow zelden. | |
NewHorizon | donderdag 17 maart 2016 @ 11:55 |
Waar Grove zijn eiland wil bouwen (Scheveningen/Katwijk) loopt de kustlijn echter niet noord-zuid, maar meer zuidwestelijk. | |
Merode32 | donderdag 17 maart 2016 @ 14:23 |
Oke En zuidwest is natuurlijk hetzelfdd als noordoost vanuit de andere zijde benaderd, i get him ik heb genoeg informatie. | |
boriq | donderdag 17 maart 2016 @ 15:42 |
Op Flightradar zijn vandaag een aantal vliegtuigen te vinden die constant een patroon vliegen, zoals deze PH-SVX en vanochtend was HansaLuftbild al boven Twente bezig. Zijn dit vluchten voor luchtfoto's voor Google Earth of Bing maps? | |
Iemand91 | donderdag 17 maart 2016 @ 16:01 |
Zijn inderdaad voor luchtfoto's. Flightradar is vernieuwd. https://www.flightradar24(...)e-new-flightradar24/ [ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 17-03-2016 16:15:50 ] | |
Karstman | donderdag 17 maart 2016 @ 16:15 |
Zag inderdaad vanochtend hier in de buurt ook een Cesna 402B tig rondjes maken op Flightradar, vermoedde al dat het zoiets was. | |
flipsen | donderdag 17 maart 2016 @ 16:27 |
Geen chemtrails? | |
Blue_Panther_Ninja | donderdag 17 maart 2016 @ 16:35 |
Waarom wil je dat?? | |
Fred | donderdag 17 maart 2016 @ 20:17 |
De business class van een A380 van British Airways was van de week onbedoeld voorzien van een gratis douche: Het lek ontstond zo'n 90 minuten voor de landing in Londen, de vlucht is normaal voorgezet. In 2014 had een A380 van Qantas een vergelijkbaar probleem op een vlucht van LAX naar Melbourne en dat toestel is destijds omgekeerd. En nog maar eens een bevestiging dat het écht zinvol is om tijdens het taxiën op je stoel met je riem vast te blijven zitten: Emirates A332 at Dubai on Oct 23rd 2014, flight attendant injured during taxi | |
Blue_Panther_Ninja | donderdag 17 maart 2016 @ 21:15 |
WTF | |
Fred | donderdag 17 maart 2016 @ 21:16 |
Ze hebben geloof ik nog wel wat moeite met de tijdzones. Nederlandse tijden worden nu zo'n 5 uur te vroeg weergegeven. | |
#ANONIEM | donderdag 17 maart 2016 @ 21:22 |
Site is ook aardig traag bij mij. | |
gijsman | donderdag 17 maart 2016 @ 21:26 |
En ze hebben erg veel opties die nu alleen nog maar te bekijken zijn door betalende gebruikers. | |
Sunri5e | donderdag 17 maart 2016 @ 21:39 |
Ik vind het wel meevallen. Ik heb de betaalde app op mijn iPhone. | |
Fred | donderdag 17 maart 2016 @ 21:43 |
Te koop vanaf 20 april: Airbus A310-300 VIP (9K-ALD) Nu in eigendom van de staat Kuweit. | |
Fred | donderdag 17 maart 2016 @ 21:50 |
"Loganair vliegt in 75 tot 180 seconden van Westray Airport (WRY) en Papa Westray Airport (PPW), en andersom." Volledig artitel: Kortste commerciële vlucht ter wereld: 180 seconden De twee airports liggen hier: | |
Iemand91 | donderdag 17 maart 2016 @ 21:50 |
Bij de uitrol van een nieuwe website kun je dat verwachten. Als je hun twitterfeed bijhoudt kun je lezen dat ze hard mee aan het werk zijn. Ik heb het niet vergeleken verder. Ik heb op Android ook de volledige app (incl. alle in-app purchases). Fantastische app als je langs de baan staat. (M'n vader z'n mond valt open als ik hem al die dingen vertel: "Hoe kan dat toch allemaal?") Ik weet hun oude abonnementsvoorwaarden niet meer, maar nu ze nieuwe hebben aangekondigd lijkt me Silver of Gold ook nog niet eens zo gek. Ik gebruik het vaak voor post hier (en op Tweakers) en dan is wat extra data altijd meegenomen. Je kreeg altijd Premium cadeau als je ADS-B data ging feeden (met Raspberry Pi) maar dat zal nu wel op de schop gaan. Plus ik denk niet dat ze vanaf hier een feed nodig hebben. Heb wel 2 Raspberries liggen die stof happen. [ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 17-03-2016 21:56:50 ] | |
boriq | donderdag 17 maart 2016 @ 21:53 |
Als hij die nu ook nog koopt, kan hij wel gesleept worden door die loc van derLudolf | |
derLudolf | donderdag 17 maart 2016 @ 21:55 |
Ik koop al een A340-500 of een MD11 | |
Fred | donderdag 17 maart 2016 @ 22:06 |
Een filmpje van 251 seconde vol met buzzwords en een Douane mevrouw in een te grote jas: | |
boriq | donderdag 17 maart 2016 @ 22:12 |
Nou nou, betaald het mod zijn niet beter dat je het met zulke vliegtuigen moet doen? dit is geen haat op de MD11, voordat ik het halve topic over mij heen krijg | |
derLudolf | donderdag 17 maart 2016 @ 22:15 |
Dat is gewoon materieel erfgoed in goede staat houden. Die trein van me was ook een BR103 he | |
Iemand91 | donderdag 17 maart 2016 @ 22:16 |
Nu wel. Ik wilde een aantal filters instellen, maar je mag/kan nu maximaal 1 filter instellen (airport, toestel etc.). Je kon er altijd meer. | |
Fred | donderdag 17 maart 2016 @ 22:32 |
De jaarlijkse Skytrax World Airport Awards zijn weer vergeven: Top 15 2016 World Airport Awards 1 Singapore Changi 2 Incheon Intl Airport 3 Munich Airport 4 Tokyo Intl Haneda 5 Hong Kong Intl Airport 6 Centrair Airport 7 Zurich Airport 8 London Heathrow 9 Kansai Intl Airport 10 Doha Hamad Airport 11 Narita Intl Airport 12 Frankfurt Airport 13 Amsterdam Schiphol 14 Vancouver Airport 15 Helsinki Airport Complete lijst Best Airports : 50 million pax+ per year 1 Singapore Changi 2 Tokyo Haneda 3 Hong Kong 4 London Heathrow 5 Frankfurt 6 Amsterdam Schiphol 7 Beijing Capital 8 Dubai International 9 Denver 10 Paris CDG Best Airport Shopping 1 London Heathrow 2 Seoul Incheon 3 Singapore Changi 4 Hong Kong 5 Doha Hamad 6 Dubai 7 Frankfurt 8 Amsterdam Schiphol 9 Paris CDG 10 Tokyo Narita Best Airport Leisure Amenities 1 Singapore Changi 2 Seoul Incheon 3 Munich 4 Doha Hamad 5 Amsterdam Schiphol 6 Tokyo Haneda 7 Zurich 8 Paris CDG 9 Centrair Nagoya 10 Taiwan Taoyuan Overige categoriën | |
flipsen | donderdag 17 maart 2016 @ 22:54 |
Elk lijstje waar LHR boven AMS staat kan je als onzin beschouwen | |
derLudolf | donderdag 17 maart 2016 @ 22:57 |
München staat twee keer hoog in de lijsten, vond het dan ook een zeer fijn vliegveld om een tussenlanding te hebben | |
OEM | donderdag 17 maart 2016 @ 23:08 |
Sowieso elk lijstje van Skytrax kan je als onzin beschouwen | |
Iemand91 | donderdag 17 maart 2016 @ 23:56 |
Dit dus. Ben trouwens nog meer afbraak van Flightradar tegengekomen. Minder filters, geen vertical speed, squawk, map labels en vast nog wel wat meer wat nu niet meer gratis is. Ook met de vorige update in het achterhoofd wordt Flightradar er niet beter op. | |
LintuxCx | vrijdag 18 maart 2016 @ 00:27 |
Nee hoor, sterker nog, die krijgen Business, nog een stapje boven Gold: https://www.flightradar24(...)premium-subscribers/ Gelukkig maar! Heb vrij veel moeite gedaan om die feeds goed op te zetten. | |
Sunri5e | vrijdag 18 maart 2016 @ 09:51 |
De BFN moet worden gewisseld wegens problemen met de deur. | |
gijsman | vrijdag 18 maart 2016 @ 12:50 |
Kijk dat bedoelde ik dus | |
El_Grando101 | vrijdag 18 maart 2016 @ 13:13 |
Ja flightradar24 is echt kut en traag geworden! | |
Iemand91 | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:40 |
Dat laatste zal nog wel verbeteren, dat heb je zo vaak als je website vernieuwd (plus ze kregen na de vernieuwing ontzettend veel bezoekers) | |
Iemand91 | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:40 |
Even dichtgooien voor... | |
Iemand91 | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:40 |
...nieuw deel. |