Beach | donderdag 25 februari 2016 @ 17:47 |
![]() [ Bericht 11% gewijzigd door WEST op 25-02-2016 17:49:13 ] | |
Frozen-assassin | donderdag 25 februari 2016 @ 17:47 |
Rode vlag voor Magnussen, nog maar 13 minuten over | |
Abed | donderdag 25 februari 2016 @ 17:48 |
Goede TT. | |
Frozen-assassin | donderdag 25 februari 2016 @ 17:53 |
| |
WheeledWarrior | donderdag 25 februari 2016 @ 17:56 |
Dat ging weer snel voorbij, die eerste serie testdagen! | |
Fopje | donderdag 25 februari 2016 @ 17:59 |
![]() | |
Fopje | donderdag 25 februari 2016 @ 18:00 |
TT ![]() | |
Nattekat | donderdag 25 februari 2016 @ 18:01 |
#plof | |
Fopje | donderdag 25 februari 2016 @ 18:04 |
Van F1 Today word je ook helemaal debiel. Die focussen alleen maar op de rondetijden. Ik mocht die site al niet, maar dit is helemaal belachelijk. | |
Frozen-assassin | donderdag 25 februari 2016 @ 18:05 |
Laps completed today: Magnussen, 153 Nasr, 121 Verstappen, 110 Hamilton, 99 Kvyat, 95 Gutierrez, 89 Rosberg, 86 Raikkonen, 79 Celis, 75 Massa, 54 Haryanto, 51 Alonso, 3 | |
sasquatsch | donderdag 25 februari 2016 @ 18:07 |
Tijden van vandaag: 1. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:23.477, ultrasoft tyres, 76 laps; 2. Daniil Kvyat, Red Bull, 1:24.293, ultrasoft tyres, 92 laps; 3. Alfonso Celis, Force India, 1:24.840, supersoft tyres, 75 laps; 4. Kevin Magnussen, Renault, 1:25.263, soft tyres, 153 laps; 5. Max Verstappen, Toro Rosso, 1:25.393, medium tyres, 110 laps; 6. Felipe Nasr, Sauber, 1:26.053, soft tyres, 120 laps; 7. Nico Rosberg, Mercedes, 1:26.187, medium tyres, 86 laps; 8. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:26.295, medium tyres, 99 laps; 9. Felipe Massa, Williams, 1:26.942, medium tyres, 54 laps; 10. Esteban Gutierrez, Haas, 1:27.802, medium tyres, 89 laps; 11. Rio Haryanto, Manor, 1:28.266, soft tyres, 51 laps; 12. Fernando Alonso, McLaren, No time, 3 laps. | |
opreis | donderdag 25 februari 2016 @ 18:11 |
Wel fijn dat iig renault geen last meer heeft van betrouwbaarheid | |
franklop | donderdag 25 februari 2016 @ 18:13 |
Toro Rosso meeste kilometers tijdens de afgelopen dagen na Mercedes dan ![]() | |
Fopje | donderdag 25 februari 2016 @ 18:21 |
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar was er al iets bekend mbt de langzaam rijdende STR? | |
franklop | donderdag 25 februari 2016 @ 18:31 |
Kapotte band werd er gemeld. | |
Fopje | donderdag 25 februari 2016 @ 19:09 |
Oh ![]() Ook niet echt boeiend dus. Mooi. | |
JimmyManna | donderdag 25 februari 2016 @ 20:11 |
Vielen nog wel stil op het end. Waarom weet ik niet. | |
opreis | donderdag 25 februari 2016 @ 20:25 |
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom teams niet hun volledige snelheid willen laten zien. Je kan toch gewoon het beste vrij uit testen, als dat met je maximale snelheid is so be it. Alsof mercedes expres 5 seconde langzamer gaat rijden, want als ze 5 seconde sneller rijden dan denkt Ferrari "o ze zijn 5 seconde sneller, nu gaan wij maar 6 seconde sneller". Ze willen toch altijd allemaal zo hard mogelijk? Dat je evt onderdelen niet gebruikt of verborgen houdt zodat je competitie die niet kan kopieren snap ik wel, maar alsof er nog veel te winnen valt door te kijken naar de snelheid van andere wagens, 3 weken voor de test. | |
Fopje | donderdag 25 februari 2016 @ 22:31 |
Wat win je er mee om zo hard mogelijk tijdens een test te gaan? Je vergroot de kans alleen maar om je auto in de prak te rijden als je op de limiet gaat zitten. Ze verwachten volgende week wel wat snellere runs te doen volgens mij. En dan nog, het zegt he-le-maal niks. | |
WEST | donderdag 25 februari 2016 @ 22:33 |
Wel makkelijk om de ronden van max en zijn tijden te volgen. Maar over het algemeen kijk ik ook veel op GPupdate voor de live volgen van de test. | |
Geralt | donderdag 25 februari 2016 @ 22:33 |
Zojuist weer 3 wereldkampioenen gekocht. '01, '03 en '82. Van '82 heb ik de 6 wieler besteld. Daar is volgens mij destijds gedurende het seizoen niet mee geraced, volgens mij nooit zelfs(?), maar hij zag er wel tof uit, dus die kwalificeerde in mijn eigen gedachte wel als zijnde van elk jaar de wereldkampioen zegmaar ![]() Mits mensen het leuk vinden maak ik wel weer een paar fotootjes als ik ze binnen heb. Als jullie denken whatever flikker op met je kutautootjes dan is het mij ook goed en post ik verder niks. Teller staat momenteel op 9 wereldkampioenen ![]() | |
Fopje | donderdag 25 februari 2016 @ 22:35 |
Ik vind het wel leuk ![]() | |
Geralt | donderdag 25 februari 2016 @ 22:35 |
Tuurlijk zegt deze test wat. Heel veel zelfs. Namelijk dat wij weer een heel seizoen kunnen gaan genieten van en vloeken op onze F1 coureur ![]() | |
Geralt | donderdag 25 februari 2016 @ 22:36 |
Van jou weet ik het fopper, het ging me meer om de rest die hier met enige regelmaat post. Als die daar niet op zitten te wachten en denken optiefen, prima, spreek dat even uit en wellicht maak ik dan eens een keer een eigen topic erover of iets ![]() | |
opreis | donderdag 25 februari 2016 @ 23:05 |
Ik zeg niet dat ze constant zo hard mogelijk moeten gaan, maar een paar kwalificatie rondjes lijkt me ook wel fijn om te testen hoe de auto zich gedraagd op vol vermogen/maximale snelheid, je wil de realiteit zo dicht mogelijk benaderen lijkt me (in ieder geval ook op sommige momenten tijdens de test). Het gaat er niet om of het iets zegt of niet (waar ik het overigens ook niet met je eens ben dat het "he-le-maal" niks zegt), het gaat erom dat je de wagen zo uitvoerig mogelijk test, en in mijn ogen doe je dat ook door af en toe op de limiet te zitten en er zelfs ook over te gaan, en dat de concurrentie dan weet hoe snel je wagen dan is doet er niet toe, want ookal weten ze hoe snel je gaat, het gaat de situatie in australie niet veranderen. Andere teams worden niet opeens sneller omdat jij je kaarten hebt laten zien tijdens deze tests. | |
opreis | donderdag 25 februari 2016 @ 23:08 |
Ik gun ieder zijn hobby en volgens mij ben je er blij en trots op, dus als jij het leuk vind het hier te showen ga je gang. Het past ook wel in 1 van deze F1 topics | |
Geralt | donderdag 25 februari 2016 @ 23:13 |
Nouja in het nieuwtjestopic past het niet echt, maar aangezien dit het algemene F1 topic is en het gewoon over F1 gaat past het imo prima hier inderdaad. Ik ga niet alles posten wat ik verzamel, maar zo nu en dan eens wat fotootjes rondslingeren hier is wel leuk. Vind ik dan. En misschien vinden anderen het ook leuk. Het mooie van alles is nog wel dat Max het schuld is. Daar zag ik een 1/43 modelletje van langs komen in gelimiteerde oplage; dus ik dacht leuk, die koop ik. Ik was eigenlijk stomverbaast hoe gedetailleerd dat model was. Voor zo een klein autootje. Ik heb wel een paar 1/18 modellen staan (2 F1 en andere), maar nog nooit een 1/43 model van dichtbij gezien. Dus vervolgens dacht ik daar wil ik er meer van hebben. Want dat zag er toch stiekem wel heel erg gaaf uit ![]() En toen dacht ik dat alle wereldkampioenen verzamelen wel een goed idee zou zijn. ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 25 februari 2016 @ 23:13 |
Vind het altijd wel leuk om te zien zulke verzamelingen ![]() | |
Geralt | donderdag 25 februari 2016 @ 23:19 |
Ok post ik zaterdag (als de TNT meewerkt) een paar fotootjes van de nieuwe aanwinsten. ![]() Die 2 Ferrari's weet ik niet of ik daar heel blij van ga worden. Dat waren jaren dat de licentie bij Hotwheels lag. De 2 modellen die ik gekocht heb nu zijn van de Elite series, die schijnbaar van hogere kwaliteit zijn dan de gewone Hotwheels modellen, maar volgens mij zijn merken als Minichamps en Spark van een stuk hogere kwaliteit. Maargoed, die jaren zijn niet gemaakt door hun, dus dan moest ik wel uitwijken naar (wellicht) iets minder mooie gedetailleerde modellen, maar als je doel alle wereldkampioenen verzamelen is ontkom je daar niet aan. En misschien valt het ook wel mee. Ik ben benieuwd in elk geval. Ow en even ontopic weer, kunnen we niet de komende test overslaan en afspreken met elkaar dat volgend weekend gewoon de race in Melbourne alvast is? ![]() ![]() ![]() | |
opreis | donderdag 25 februari 2016 @ 23:33 |
Ik heb ooit eens van mijn vader z'n modelletje gekregen, zal een centimeter of 10 groot geweest zijn, maar had toen nog niks met F1, maar ik vond het wel altijd een mooi ding. Hij had hem weer van zn werk gekregen omdat het bedrijf waarvoor hij werkt sponsor was en ze daarom als bedankje z'n model kregen. Uit mijn hoofd was het een blauw, wit, gele auto, met Camel erop (Bull, het bedrijf waar mn pa voor werkte stond op de frontwing endplate) | |
sasquatsch | donderdag 25 februari 2016 @ 23:41 |
Klinkt als de 1992 Williams. | |
JimmyManna | donderdag 25 februari 2016 @ 23:49 |
Klinkt ook als de Williams uit 1991 of 1993. | |
opreis | donderdag 25 februari 2016 @ 23:54 |
Ik heb hem gegoogled, en het is idd 1 van die 3 kan me alleen niet goed voor de geest halen welke het was. Hoop dat ik hem nog kan vinden ooit | |
King_Merc | vrijdag 26 februari 2016 @ 00:57 |
Net even Canada 2011 gekeken ![]() ![]() ![]() Coureurs van de wedstrijd waren toch echt Button ![]() ![]() | |
twiFight | vrijdag 26 februari 2016 @ 01:32 |
Zelf zit ik er echt niet op te wachten. Maar ja, andere mensen blijkbaar wel ![]() Wel het verzoek om de fotoreeks in een spoiler tag te plaatsen dan, dan hoeven mensen die de foto's niet willen zien niet eindeloos te scrollen. | |
twiFight | vrijdag 26 februari 2016 @ 01:55 |
Nieuwe Ted's Notebook: Test One - Day Four - Development Corner Vorige uitzendingen: Test One - Day Three Test One - Day Two Test One - Day One | |
Geralt | vrijdag 26 februari 2016 @ 05:57 |
Hoe komt die 2015 spec Ferrari op 879 ronden terwijl Toro Rosso 447 ronden gereden heeft? Zij zijn de enige met een 2015 spec motor toch, of heb ik iets gemist? ![]() | |
Geralt | vrijdag 26 februari 2016 @ 05:58 |
879-447 = 432. En dat zijn de rondes die Sauber gereden heeft. Die hebben gewoon de 2016spec toch? Foutje van de website neem ik aan??? | |
Geralt | vrijdag 26 februari 2016 @ 06:07 |
353+281 = 634 Ze rekenen alleen Ferrari en Haas voor de 2016 spec. | |
HerrFritz | vrijdag 26 februari 2016 @ 06:10 |
Geralt, post lekker je autootjes! Verder Sauber reed met de auto van vorig jaar, dus ook motor van vorig jaar. | |
Geralt | vrijdag 26 februari 2016 @ 07:33 |
Verhip. Helemaal ontgaan. ![]() Dan klopt het wel ja 😎 | |
Geralt | vrijdag 26 februari 2016 @ 07:34 |
Hebben die volgende week wel de 2016 auto bij zich? ![]() | |
Doevelaer | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:02 |
Als het goed is wel! En wat betreft je autootjes, ga vooral door! Heb zelf het geld er niet voor over, maar vind het wel tof om je aanwinsten te zien. ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:15 |
Wat moet je nou met zo'n test, dat weet je zo onderhand wel mag ik hopen ![]() | |
HerrFritz | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:18 |
Haha ja dat wel, maar goed ze hadden wel wat nieuwe onderdelen misschien, en de nieuwe banden wilden ze testen denk ik. Ze lopen nu wel een week achter met de nieuwe motor, das de helft van de test tijd die je krijgt. | |
Tarado | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:18 |
je krijgt wel data over de banden | |
Rossdale | vrijdag 26 februari 2016 @ 08:37 |
Het interesseert me persoonlijk echt geen reet, maar als jij er trots op bent en ze graag wil showen ga dan vooral je gang! Ik ben sowieso wel fan van het enthousiasme ![]() | |
Re | vrijdag 26 februari 2016 @ 09:25 |
of je opent een topic [PIMP} hier met je schaalmodellen | |
opreis | vrijdag 26 februari 2016 @ 09:37 |
Ik heb ergens gelezen dat het vooral oefening voor Ericson en Nasr was | |
nils7 | vrijdag 26 februari 2016 @ 10:23 |
die STR heeft die tijden wel op de medium gereden in een race sim. Dus bemoedigend, waar andere softs, supersofts of zelfs ultrasofts eronderschroefden | |
JopJuh | vrijdag 26 februari 2016 @ 10:35 |
Hier lijstje met een gok indien gecorrigeerd voor banden en fuel. Waarschijnlijk toch weer een saai jaar. Nu maar hopen op STR. http://m.bbc.co.uk/sport/formula1/35663546 | |
opreis | vrijdag 26 februari 2016 @ 10:51 |
TR gedeeld 4de zou mooi zijn natuurlijk, maar ik verwacht eerder een p6~8 aan het eind van het seizoen | |
Sinister-D- | vrijdag 26 februari 2016 @ 11:56 |
dit dus. Ik scroll gretig door iig als die autootjes langskomen. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:45 |
![]() Afgelopen 4 dagen, samengevat. ![]() Zo wordt ook in één oog opslag duidelijk hoe weinig data Honda kan verzamelen tov Mercedes en Ferrari (ook al reden 2 Ferrari teams met de 2015 spec rond). [ Bericht 6% gewijzigd door Kleffe_Dop op 26-02-2016 14:53:08 ] | |
Geralt | zaterdag 27 februari 2016 @ 13:08 |
Gewoon meer dan de helft meer rondes gereden dan de nr 2 ![]() De Mercs gaan gewoon weer de titel pakken ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 27 februari 2016 @ 14:52 |
Jamaar ze hebben zelf exclusiviteit belooft aan McLaren de eerste tijd. | |
twiFight | zaterdag 27 februari 2016 @ 15:03 |
Dat is maar de helft van het verhaal. Het is niet zonder meer makkelijk om de infrastructuur en het personeel op haar plek te hebben voor meer klanten, al helemaal niet voor een nieuw team. Exclusiviteit kan net zo goed een noodzaak zijn geweest voor Honda. | |
Bluurgh | zaterdag 27 februari 2016 @ 17:01 |
Ik betrapte me erop direct te kijken of Max meer rondjes had gereden als Sainz (en natuurlijk) ![]() | |
Beach | zaterdag 27 februari 2016 @ 17:59 |
als Sainz wat?
| |
Bluurgh | zaterdag 27 februari 2016 @ 18:09 |
Ga toch een kuil graven! | |
Weltschmerz | zaterdag 27 februari 2016 @ 19:10 |
Ik weet niet hoor, ik las maandag de BBC over de testdag en toen waren ze heel enthousiast dat Hamilton het niet over zijn kant liet gaan en een snellere tijd neerzette dan Vettel, toen Vettel daarna weer sneller was en later ook Raikkonen werden de tijden steeds minder belangrijk en en het aantal rondjes steeds belangrijker. Ze zitten daar nou eenmaal een beetje in een denkraam waarbji Hamilton altijd de beste is. Als ik aan mijn eigen wishful thinking doe dan zou ik zeggen dat veel kilometers maken wel belangrijk is, maar juist om problemen tegen te komen, en dat de meerwaarde van heel veel kilometers ten opzichte van veel kilometers gering is. Als je niet zoveel aan een betrouwbare auto hebt veranderd dan is het ook logisch dat je weinig problemen tegenkomt. Daarnaast geloof ik niet dat Ferrari wel het achterste van zijn tong heeft laten zien, en Raikkonen zette ook goede tijden neer, terwijl we inmiddels toch allemaal wel door moeten hebben dat Vettel daar nog eens 3 tienden vanaf krijgen. Dit terwijl het meest logische is dat Mercedes minder steile progressie maakt dan de achtervolgers in zowel de testdagen als gedurende het seizoen. Mijn inschatting is dan ook dat Vettel, los van de geschiktheid van de auto voor een specifieke baan, er aan het begin van het seizoen 3 tienden achter zit, en dat gedurende het seizoen gaat verkleinen. En dat is dan als Mercedes de nieuwe neus goedgekeurd krijgt. Dus ik verwacht voorlopig niet dat Toto bekendmakend dat zijn rijders zelf hun strategie mogen kiezen en dus vrij met elkaar kunnen strijden. | |
Dauthi | zaterdag 27 februari 2016 @ 19:33 |
Vanuit het oogpunt van Toto en het Team Mercedes zijn Hamilton en Rosberg ingehuurd om het kampioenschap voor Teams binnen te slepen. Dat is de hoofdzaak en zolang dat niet binnen is mogen de coureurs helemaal niet vrij rijden. Degene die voor ligt na een paar bochten krijgt de a-status die race, de nummer 2 dient zich daar maar aan te schikken, en ze moeten als 1 en 2 over de finish komen. Het Driver Championship kan Toto gestolen worden. Daarom is de rol van Niki Lauda ook zo belangrijk, want hij vormt een belangrijke buffer tussen de belangen van Toto en die van de coureurs. | |
Benoves | zaterdag 27 februari 2016 @ 20:27 |
Man man man die reclame van de Oh, Verstappen! weken... Elke keer als ik die op de radio hoor ![]() | |
franklop | zaterdag 27 februari 2016 @ 20:31 |
En dan is het ook nog eens op TV ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 27 februari 2016 @ 20:52 |
Het coureurs kampioenschap kan Toto helemaal niet gestolen worden. Die man wil alles winnen. Als met constructeurs pakt en Vettel de rijders titel is Toto niet tevreden. | |
Dauthi | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:34 |
Ja, maar het kan hem gestolen worden of het Hamilton is of Rosberg. | |
opreis | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:45 |
Rosberg zijn contract loopt trouwens af dit jaar. Zelf zegt hij dat hij nog heel lang bij mercedes gaat blijven maar dat lijkt me geen zekerheidje. En nee, niet alleen door Max. | |
Nattekat | zaterdag 27 februari 2016 @ 22:46 |
Laten we allemaal hopen dat Max nooit zijn opvolger wordt... | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 00:34 |
Oh dat denk ik zeker. Hij zal weinig voorkeur hebben inderdaad. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 00:35 |
Nou, van mij mag het. Ik kan geen reden bedenken waarom ik zou moeten hopen van niet. | |
Nattekat | zondag 28 februari 2016 @ 00:40 |
Ik zie hem liever in een Ferrari of Red Bull stappen. En tegen de tijd dat dat gebeurt, voert Mercedes waarschijnlijk niet meer de boventoon. | |
Rossdale | zondag 28 februari 2016 @ 00:46 |
Mercedes is nu het team to beat, maar zal dat niet jarenlang meer blijven natuurlijk. Even afwachten wat voor motordeal Red Bull volgend jaar kan fixen. Wellicht gaan ze dan weer als de bliksem. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 06:05 |
Maar Red Bull of Ferrari wel? Bij Red Bull zou ik eerst willen weten welke motor daar in gaat de komende jaren en Ferrari is de traditionele underachiever. Voor mij is Merc de komende tien jaar een topkandidaat voor nog veel titels. Natuurlijk veranderen de regels straks en dat is gunstig voor de anderen maar er is m.i. geen enkele reden om aan te nemen dat Merc dan ver weg zal gaan zakken. Mochten ze komen voor Max zou ik blind tekenen. Veel liever dan bij Ferrari. Maar goed, Merc heeft Wehrlein en Ocon niet voor niets onder contract lijkt me. | |
Meike26 | zondag 28 februari 2016 @ 08:16 |
We vergeten hierbij dat Mercedes geen raceteam is, maar puur een commercieel merk is om de merknaam Mercedes te promoten. Als Mercedes de dominantie verliest, gaan ze aan gezichtsverlies lijden en dan kan Stuttgart met al zijn aandeelhouders heel snel de stekker uit het project trekken. Misschien nog wel als leverancier, maar geen works team meer. Zodra Hamilton aankondigt te stoppen (wat ook binnen een paar jaar gebeurt kan zijn) en Max niet naar het team lijkt te gaan, is er weer reden in Stutgart om te twijfelen aan de levensvatbaarheid. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 08:18 |
Maar Red Bull is geen team dat voor de commercie mee doet? | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 08:20 |
Zo gezien kun je je afvragen welk team dan wel 'echt' is. Ferrari, Williams, Sauber en...? | |
Meike26 | zondag 28 februari 2016 @ 08:27 |
Klopt, heb je gelijk in alleen heeft RedBull op sportief gebied, met allerlei andere sporten wel iets meer bewezen ook wel een sportief hart te hebben. Ja wel een commercieel team, maar er is wel racebloed aanwezig. Ferrari al helemaal. Sauber ook en Williams geen twijfels over. Honda niet, McLaren weer wel. Zo kijk ik er naar tenminste. Maar bij Mercedes is heg allemaal zo klinisch, perfect en gesmeerd, daar lijkt geen emotie in te zitten. En ik zou het dan echt jammer vinden als Max ooit naar dat team gaat. ![]() | |
Meike26 | zondag 28 februari 2016 @ 08:28 |
Haas ! In iets mindere mate ook wel McLaren. | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 08:29 |
Ja, dat imago hebben ze graag. | |
Sinister-D- | zondag 28 februari 2016 @ 08:29 |
Mclaren vergeten ![]() Manor (onder leiding van Booth en Lowden). | |
Sinister-D- | zondag 28 februari 2016 @ 08:29 |
Haas niet, die promoot hun machines. Zelfde marketing verhaal als Red Bull. | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 08:29 |
Hoewel Sauber eigenlijk inmiddels wel uit dat rijtje geschrapt kan worden. Mag Manor die plaats innemen. | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 08:32 |
Maar om even cynisch te doen: je kunt je afvragen of de F1 nog wel een raceklasse is voor 'echte' teams. | |
Sinister-D- | zondag 28 februari 2016 @ 08:34 |
als je enkel teams (bedrijven eigenlijk) wilt hebben die bestaan om te racen zondrr randactiviteiten zul je naar F3 moeten kijken. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 28 februari 2016 @ 08:36 |
Als Max kampioen wordt à la Hamilton vorig jaar, dan vind ik dat maximaal een jaar leuk. | |
Meike26 | zondag 28 februari 2016 @ 08:36 |
Ja klopt, maar die Gene Haas is wel helemaal leip van racen, hij maakt en pakt het wel zakelijk aan, maar onderhuids is denk ik de Michel Bleekemolen van de VS ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 08:36 |
Of LMP2, GT, etc. | |
Meike26 | zondag 28 februari 2016 @ 08:38 |
Manthey Racing vind ik ook wel zo'n echt race team, wel actief geweest in meerdere klasses, maar erg leuke vent en sympathiek team is dat.. Edit, ik zie nu dat ze nog steeds actief zijn ![]() ![]() | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 08:52 |
Dat laatste dat kan natuurlijk. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Mercedes geen racehart heeft. Die waren er al bij in de jaren van Caracciola en hebben zo vreselijk veel autosport historie, zij het onderbroken door het grootste racedrama ooit. Racegrootheid Mercedes ademt meer autosport dan Red Bull ooit zal doen in mijn ogen. | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 08:55 |
Is de F1-Mercedes hetzelfde Mercedes als de autofabrikant (zoals de F1-Ferrari hetzelfde Ferrari is als de autofabrikant)? | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 09:00 |
Ja. Worden door dezelfde organisatie betaald. | |
D_A | zondag 28 februari 2016 @ 09:00 |
Weg met Raikkonen bij Ferrari en dan Vettel & Verstappen als duo. Dat moet prachtig worden ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 09:01 |
Bij Ferrari gaat dat wel iets verder dan bij Mercedes. | |
Meike26 | zondag 28 februari 2016 @ 09:10 |
Naar mijn idee zeer zeker niet ! Je kocht en (race) auto en ging daarmee racen. Dat er coureurs in die tijd met een Mercedes wonnen is leuk, maar het had net zo goed een Alfa, Ferrari of één of ander Engelse auto kunnen zijn. Mercedes nu is een erg grote organisatie, terwijl dat toen een paar brave lui uit Stuttgart waren misschien die de auto prepareerde voor de races. De hele sportmentaliteit in de F1 is van de 50er/60er jaren tot nu enorm veranderd. Commercie etc is er begin jaren 80 bij gekomen toen de eerste auto's van stickers werden voorzien. Het Mercedes toen en nu is een enorm groot verschil al je het naast het Ferrari van toen en nu legt. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 09:30 |
Qua organisatie en filosofie wel, qua eigendom niet. Beide bezitten zowel het raceteam als de autoverkoop. Maar verder is Ferrari een puur raceteam en Mercedes niet. Ik beweer nergens iets anders. Maar Ferrari is ook geen Red Bull. | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 09:31 |
Wat ik vooral bedoel: bij mijn weten wordt de F1-wagen echt bij Ferrari door Ferrari gemaakt, terwijl Mercedes een bestaand raceteam heeft overgenomen dat nu onder de noemer 'Mercedes' verdergaat. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 09:33 |
Maar daarin is Ferrari de uitzondering en niet Mercedes. Hier lijkt het alsof het andersom is. Alsof Renault en voorheen al die andere fabrikanten (Toyota BMW honda etc) niet net zoals Mercedes waren en waarschijnlijk nog veel en veel minder een racehart hadden. Merc is daarin imo nog redelijk een echt raceteam met een enorme historie alleen vergelijkbaar met Renault. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 09:34 |
Jamaar ik zie daar verder niet echt een relevant punt in. | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 09:35 |
De motorsportgeschiedenis van Mercedes gaat ver terug, maar is die nou echt zo enorm? | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 09:36 |
Nou ja, dat kan natuurlijk. | |
Weltschmerz | zondag 28 februari 2016 @ 10:05 |
Het rijderskampioenschap is het belangrijkst, dat moet sowieso gewonnen worden. Toto wil 1 en 2 plus de constructeurstitel. En de volgorde is ook niet onbelangrijk, want Hamilton is commercieel veel interessanter. Maar winnen in een steeds oninteressantere sport is ook niet de bedoeling. Daarom vroeg Toto zich hardop af of het niet beter is om Hamilton en Rosberg elkaar met verschillende strategien naar eigen keuze te laten bestrijden. Dat doet hij natuurlijk alleen als de marge met de andere teams groot genoeg is. Mwah, eigenlijk is de autosport altijd een evenement van autofabrikanten geweest om te zien wie de beste auto kon bouwen. Dat de ene rokkenjager daar sneller mee was dan de andere durfal met doodsverachting maakte het extra leuk, maar zonder fabrikanten die willen laten zien dat ze de snelste auto kunnen bouwen heb je geen sport. Daarnaast heeft het altijd rijkelui aangetrokken die de snelste auto wilden kopen en met de reclame kwam er nog meer geld beschikbaar waardoor bedrijfjes zich volledig konden richten op het bouwen van racewagens. Maar racen om reclame te maken voor je automerk (of je nationale auto-industrie) is altijd verweven geweest met de sport. | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 10:10 |
In hoe verre wordt 2017 dan eigenlijk weer een "reset"? Dat Mercedes nu (waarschijnlijk) 3 jaar kan domineren ligt voor een groot deel aan de sterke motor die ze in 2014 hebben gemaakt en het token systeem wat ervoor zorgde dat andere motor-leveranciers dat verschil niet snel konden verkleinen. Als iedereen weer op 0 begint zou je moeten verwachten dat de teams met de grootste budgetten ook de beste wagens kunnen bouwen, in dat geval is het dus koffiedik kijken wie van McLaren, Ferrari, Mercedes of Red Bull het het beste gaat doen. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 10:13 |
In algemene zin: Ja. In verhouding tot Ferrari: dan niet nee. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 10:20 |
Uitspraak van Jos over dat nieuwe kwalificatiegebeuren. En daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Zo op het oog klinkt het misschien niet zo tof, maar dat kan in de praktijk heel anders uitpakken. Dus we moeten het maar gewoon gaan zien hoe het werkt. Wel weet ik dat in sommige racegames een dergelijk iets ook is dat je als laatste om de zoveel tijd game over bent en dat heb ik persoonlijk altijd leuk gevonden om te doen en proberen niet laatste te worden. Aan de andere kant, misschien gaan mensen dan in die laatste minuut wel teveel risico nemen om toch door te gaan en daarmee naast de baan vliegen. We zullen wel zien. In elk geval geen domme uitspraak van Jos wat mij betreft ![]() | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 10:21 |
Ik zet ze wel in een spoiler; hoeven de mensen die het niet boeit het ook niet te zien ![]() | |
Dauthi | zondag 28 februari 2016 @ 10:24 |
Toto is daar vorig jaar vrij duidelijk over geweest, de coureurs worden in de eerste plaats ingehuurd om het Team Championship binnen te halen. Dat is het allerbelangrijkste voor het team Mercedes. Rosberg en Hamilton willen racen tegen elkaar voor het Driver championship, en dat zal niet mogen totdat het Team Championship binnen is, tot die tijd wordt er geen enkel risico genomen. Dat brengt ook veel van de spanning, want de belangen staan lijnrecht tegenover elkaar, de coureurs tegenover Toto. Niki Lauda is de intermediair in het hele verhaal, die tracht te communiceren tussen beide groepen over elkaars belangen. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 10:29 |
Imo heeft Lauda een compleet overbodige baan. Als je als baas zijnde je personeel niet in het gareel kan houden en daar een apart iemand speciaal voor in dienst moet nemen dan schiet je tekort. Maargoed, dat zal het gros wel niet met me eens zijn. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 10:31 |
Ik ben het met Stokbrood eens. ![]() | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 10:34 |
Dat klopt wel maar van alle klachten over de huidige F1 hoor ik nooit iemand klagen over Q. Dus waarom nu juist dat aanpassen? | |
Dauthi | zondag 28 februari 2016 @ 10:36 |
Lauda's baan is juist van fundamenteel belang voor het succes van het team Mercedes. Lauda is namelijk de buffer tussen het berekende van Toto, en de passie voor een Drivers Championship. Zonder Lauda hadden Toto en Hamilton elkaar de tent uitgevochten. Het heeft helemaal niets met gareel te maken, maar met persoonlijkheden en karakters die niet samen gaan, dan heb je gewoon een intermediair nodig. Als je dat als baas niet kan inzien, dan heb je waarschijnlijk last van ego-problemen in de vorm van grootheidswaanzin. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 10:37 |
Geen idee. Misschien is er uit die hele grote fan-enquete destijds iets gekomen over de Q? ![]() De resultaten daarvan weet ik zo 123 niet meer ![]() | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 10:51 |
Nee dat was het dus niet. Ik ben meer van het "if it ain't broke why fix it?" De kwalificatie was prima, al denk ik niet dat er veel gaat veranderen. Meestal zetten ze de snelste tijd op een "verse" band, ze kunnen dus wel rondjes blijven rijden, als het beste van de band af is worden de tijden toch niet beter. En een nieuwe set banden eronder doen ze ook niet zo snel, want de teams klagen nu al dat ze niet veel banden hebben voor een race weekend | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 10:55 |
Heb jij zo toevallig nog een link met de uitslag van dat grote onderzoek? ![]() | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 10:55 |
En daar ben ik ook van. | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 10:57 |
Nee | |
#ANONIEM | zondag 28 februari 2016 @ 11:00 |
En in verhouding tot... Jaguar, Audi, Alfa Romeo, Toyota, Honda en Porsche, om er maar eens een paar te noemen? Ja, Mercedes is een grote naam, maar ze zijn er echt heel erg lang vrijwel helemaal uit geweest. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 11:02 |
Wie weet. Weet ik eigenlijk niet. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 11:03 |
Dan een volmondig ja. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 11:08 |
Heb het even opgezocht. Staat niets over de Q in. Wel viel me het volgende op. Landen die het meest de enquete ingevuld hebben. Nederland is verdomme het enige land zonder GP terwijl landen die kennelijk minder om F1 geven er wel een hebben ![]() | |
Nattekat | zondag 28 februari 2016 @ 11:10 |
Frankrijk? Sowieso is het van de zotte dat Nederland en Frankrijk geen GP hebben, dat zijn twee landen die met gemak in de top 5 van meeste kijkers per land komen. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 11:11 |
http://gpda.motorsport.com/ Hier is het rapport te downloaden. Staat niets in over kwalificatie, dus het verbaast mij ook dat men dat nu wil aanpakken. Volgens mij (maar dat weet ik niet meer 100% zeker) verbaasde het mij tijdens het invullen van die enquete al dat er niets over de kwalificatie gevraagd werd. Ik had op zeker gekozen voor terug naar een uur en niet die Q123 wat we nu hebben. Raar dat men het aan gaat passen, want het is helemaal niet iets wat de fans graag willen zien. Of dat blijkt in elk geval niet uit die grootste F1 enquete ooit die pas vorig jaar gehouden is. ![]() | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 11:11 |
Ja die hadden er eentje ok, even overheen gelezen. En ja wij hadden er ook een, maar dat is al veel langer geleden dan die klotefransozen ![]() | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 11:13 |
Nee is niet van de zotte, zou belachelijk zijn om met de huidige gang van zaken een GP te hebben. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 11:14 |
Hoe bedoel je dat? ![]() | |
Nattekat | zondag 28 februari 2016 @ 11:14 |
En waarom dat? Elk jaar is er weer een gigantische volksverhuizing naar Spa uit Nederland, de wil is er gewoon. | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 11:16 |
Dat je er als land/racebaan geen profijt uit kan halen. Het kost je alleen een klap geld, als het geld eerlijker verdeeld zou kunnen worden dan kan je het wel doen. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 11:19 |
Nederland heeft sinds kort wel als een van de weinige landen ter wereld een echte Prins van het Koninkrijk als eigenaar van een circuit. Dat alleen al zou reden genoeg moeten zijn om de schop in Zandvoort te steken. Flikker er een flinke bak geld tegenaan en we kunnen over 3 jaar een F1 race organiseren zou ik zeggen. Met Max in de F1 moeten er genoeg investeerders te vinden zijn lijkt me zo om Zandvoort weer aan alle FIA eisen te laten voldoen. Ik ben voor ![]() | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 11:21 |
En wie gaat dat betalen als er nauwelijks mogelijkheden zijn om het terug te verdienen? | |
Sinister-D- | zondag 28 februari 2016 @ 11:21 |
dus jij zou het normaal vinden dat in dit huidige economische en politieke klimaat, waar jaarlijks 1000-den mensen klagen als Serious Request een miljoen krijgt van de regering " eigen volk lijdt ook ![]() | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 11:23 |
Als ik vrijkaartjes zou krijgen? Absoluut ![]() | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 11:25 |
Ook als ik geen vrijkaartjes zou krijgen. De prioriteiten liggen sowieso verkeerd in dit land, maar dat is een heel andere discussie ![]() | |
Sinister-D- | zondag 28 februari 2016 @ 11:25 |
begrijp me niet verkeerd, ik zou 't geweldig vinden. Maar het zou enorm hypocriet zijn van zowel de Nederlandse regering als het volk. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 11:26 |
Ik ben dan ook een hypocriete lul van het zuiverste water; dus het past wel goed bij me ![]() | |
Nattekat | zondag 28 februari 2016 @ 11:27 |
Boost voor de lokale economie, veel toeristen uit het buitenland, wereldwijde aandacht, aantrekkelijk voor ook andere klassen... | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 11:30 |
Staan absoluut niet in verhouding | |
Nattekat | zondag 28 februari 2016 @ 11:31 |
Baten zijn meer dan alleen geld. | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 11:32 |
O sorry, ik wist niet dat je met baten een circuit uit de grond kon stampen of mensen voeden | |
Nattekat | zondag 28 februari 2016 @ 11:35 |
Ontwikkelingsgeld, al die miljoenen die naar Europa verdwijnen en meer van dat soort onzin kunnen dat wel? ![]() | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 11:36 |
Dus omdat we daar geld aan verspillen, moeten we maar nog meer geld gaan verspillen | |
Nattekat | zondag 28 februari 2016 @ 11:39 |
Jep. Er is vast wel een potje voor waarin bezuinigd kan worden op andere onzin. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 12:11 |
Ja nu, sinds Max. Daarvoor ook niet. | |
Nattekat | zondag 28 februari 2016 @ 12:13 |
RTL7 deed het best lekker nog. Pas na de verhuizing werd het minder. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 12:16 |
Precies dit. Is totaal niet rendabel voor NL en als je nou zo nodig je land wil promoten zijn er wel goedkopere manieren. We hebben in NL al een heel erg groot race evenement en laten we dat koesteren. Een GP gaat niet komen. Circuit is ongeschikt voor hedendaagse F1, infrastructuur, de financiën, hopeloze missie. | |
exile79 | zondag 28 februari 2016 @ 12:17 |
Ik wat verbaasd dat de nieuwe kwalificatie niet vanaf race 1 ingevoerd kan worden. Vooral omdat 'alle software nog geschreven moet worden'. Wtf, nu nog? | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 12:18 |
In de hoogtijdagen van Jos ging het aardig. Daarna kakte het heel ver in. Wij zijn geen racenatie, we zijn niet meer dan Zweden ofzo en die claimen ook geen race op basis van de publieke belangstelling. En terecht. | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 12:19 |
Ik kan wel meerdere potjes bedenken waar wat mij betreft op bezuinigd kan worden, maar dan nog zou ik dat geld niet rechtstreeks in Ecclestone z'n portemonee willen pompen. Dan kan ik wel andere dingen bedenken waar het beter aan besteed kan worden. | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 12:20 |
Ja, ik zou zeggen, test het een paar keer in 1 van de andere race klasses dit seizoen, en als het dan bevalt dan voer je het in 2017 in. | |
exile79 | zondag 28 februari 2016 @ 12:21 |
Los daarvan, is Zandvoort niet veel te klein voor het enorme F1 circus van vandaag? | |
Sinister-D- | zondag 28 februari 2016 @ 12:29 |
kom, laten we nog minder geld steken in politie op straat, leerkrachten en de zorg ![]() Kunnen wij tenminste een nationale GP kijken ![]() | |
WEST | zondag 28 februari 2016 @ 12:30 |
Zandvoort moet je inderdaad niet willen. Ruimte is gewoon te krap en de infrastructuur is gewoon niet goed. Maar een circuit bijvoorbeeld in de flevopolder waarom niet. En het hoeft niet alleen om F1 te draaien alleen. Een multifunctionele auto/motorsport complex waar er door de weeks ook van alles gedaan kan worden dan zit er goed verdien model aan. | |
Geralt | zondag 28 februari 2016 @ 12:32 |
Goed plan! Kan ik op je stemmen komende verkiezingen? ![]() | |
exile79 | zondag 28 februari 2016 @ 12:32 |
Of het in de polder nou zo gezellig wordt....wat dat betreft is een circuit aan zee natuurlijk wel mooier. | |
sasquatsch | zondag 28 februari 2016 @ 12:45 |
Onzin. Het Mercedes van toen was een echt fabrieksteam opgericht en bestuurd door mensen van Mercedes. Meer nog dan nu, waar ze een raceteam gekocht hebben en er een naam opgeplakt hebben. Beetje vergelijkbaar met het Renault van nu, wat ook een gekocht team is in tegenstelling tot het Renault van de jaren 70 en 80. Ferrari is wel al die jaren hetzelfde gebleven, al is de filosofie wel veranderd. Waar ze vroeger auto's verkochten om te racen is het nu meer andersom mede door de overname in de jaren 60 door FIAT en nu helemaal door de aandeel uitgifte. | |
JimmyManna | zondag 28 februari 2016 @ 13:43 |
Wat zou je doordeweeks willen organiseren wat zo lucratief is dat je er een investering van een paar honderd miljoen mee kan terug verdienen? | |
Weltschmerz | zondag 28 februari 2016 @ 13:45 |
Ik las niet zo lang geleden nog een interview met hem waarin hij aangaf dat de vraag of ze Hamilton en Rosberg vrij tegen elkaar zouden laten racen, met verschillende strategien dus, op tafel lag. Mercedes is immers liever de grote kampioen van een vermakelijk seizoen dan van een oersaai seizoen, maar is liever kampioen van een saai seizoen dan verliezer van een boeiend seizoen. Met de geringe marge op Vettel zullen ze kiezen voor een wellicht saaie strijd met Ferrari die ze winnen dan een spannende strijd binnen Mercedes waarbij Vettel er met de hoofdprijs of veel overwinningen vandoor gaat. | |
twiFight | zondag 28 februari 2016 @ 14:46 |
@F1 in Nederland-discussie: Zolang Ecclestone nog tientallen miljoenen ponden vraagt om een race te 'mogen' hosten en (zandbak)landen tegen elkaar op laat bieden moet je er niet eens naar kijken. Dan laat je de Nederlandse burger krom liggen om zijn kas (en van de aandeelhouders die hij vertegenwoordigt) te spekken. | |
franklop | zondag 28 februari 2016 @ 14:49 |
Moet je wat dat betreft ook niet willen. En; Spa is toch een prima alternatief nu het nog op de kalender staat | |
opreis | zondag 28 februari 2016 @ 14:49 |
Precies, dat zei ik dus ook al | |
JimmyManna | maandag 29 februari 2016 @ 08:40 |
En een circuit waar Zandvoort niet tegen op kan. | |
nils7 | maandag 29 februari 2016 @ 08:47 |
Buiten het nieuwe pitscomplex is het wel behoorlijk vervallen. Ik zou zeggen laat Tilke er eens naar kijken zolang ie met z'n fikken van de lay-out blijft. | |
Meike26 | maandag 29 februari 2016 @ 09:44 |
Layout zou sowieso aangepast moeten worden, willen ze het F1 waardig maken. Eerste sectie van Tarzalbocht > Gerlach > Hugenholtz is gewoon te krap en hebben ze ook meer ruimte nodig in de paddock. Daar zit dan het eerste probleem. 3 iconische bochten van het circuit in de 1e sectie. Toch moeten er 1 of meerdere wijken willen ze het doen. En dat moeten ze dus al niet willen. Veel beter is om Zandvoort een echte (WEC of VLN achtige) 24 uurs race te geven. Daar zijn minder regels aan verbonden en kan de lay-out blijven. Upgraden zonder te snijden in de layout ![]() | |
Bluurgh | maandag 29 februari 2016 @ 09:51 |
Gewoon dat vakantiepark opkopen en het oude circuit weer aanleggen ![]() | |
WEST | maandag 29 februari 2016 @ 09:52 |
Dan kun je bijvoorbeeld een test/rijvaardigheid centrum. Denk dat je er iets meer bij moet denken dan alleen een circuit. | |
Meike26 | maandag 29 februari 2016 @ 09:53 |
Ander idee.. Vakantiepark behouden en circuit alsnog aanleggen.. Grot/hobbitwoningen onder het circuit ![]() | |
nils7 | maandag 29 februari 2016 @ 10:00 |
Ik heb circuits op FB maar je ziet zat voorbij komen wat ze doen (ook zandvoort btw) | |
Meike26 | maandag 29 februari 2016 @ 10:01 |
Ik hoop wel dat Zandvoort iets meer zijn Trackday's gaat promoten, zal denk ik ook bij buitenlandse coureurs een circuit zijn wat ze graag eens willen rijden. | |
WEST | maandag 29 februari 2016 @ 10:02 |
24 uur van Zandvoort prima plan. alleen is het circuit te klein/smal voor WEC | |
nils7 | maandag 29 februari 2016 @ 10:04 |
Als je de ruimte goed indeelt (nieuw circuit) kan je er ook een multi functioneel evenementen locatie van maken zie COTA bijvoorbeeld.![]() ![]() | |
Meike26 | maandag 29 februari 2016 @ 10:10 |
Daarom ook, circuit wel een upgrade geven, breedte van de baan is nu net 15 meter, dat moet wel een metertje of 18 worden gok ik? Alleen Hugenholtz is dan denk ik een probleem om die nog steeds uitdagend te houden en er geen parkeerplaats van te maken met een uitgezette linkerbocht. Ze kunnen daar alleen maar naar de binnenbocht gaan, bocht aan de buitenkant kan niet uitgebreid worden of anders hele sectie daar aanpassen en van Gerlach en Hugenholtz meer een één-combinatie maken. | |
Bluurgh | maandag 29 februari 2016 @ 10:12 |
Ach Baku is op z'n smalst 7.6 meter dus who cares ![]() | |
Meike26 | maandag 29 februari 2016 @ 10:13 |
Heb je ook gelijk in ja.. Dacht er gister nog aan, maar daar komen nog vangrails etc bij.. Dat word een ravage.. ![]() ![]() | |
Geralt | maandag 29 februari 2016 @ 10:39 |
Zal wel meevallen. Monaco is ook niet heel breed ![]() | |
Rossdale | maandag 29 februari 2016 @ 10:39 |
Nurbergring (Rock am Ring) doet dat natuurlijk al vele jaren succesvol en ook de Hungaroring heeft een muziekfestival. | |
Sinister-D- | maandag 29 februari 2016 @ 12:39 |
Zolder ook tijdens de de 24 uurs.... | |
JimmyManna | maandag 29 februari 2016 @ 13:09 |
Dat gaan de omwonenden niet goed vinden, kan ik alvast verklappen. | |
JimmyManna | maandag 29 februari 2016 @ 13:13 |
Je zegt het goed: op z'n smalst. Zandvoort ademt nostalgie, maar kom op jongens, ga eens op een middag langs en je ziet dat het niet meer geschikt is voor F1 of WEC. En dan heb ik het nog niet eens over de infrastructuur. | |
franklop | maandag 29 februari 2016 @ 13:17 |
Inderdaad, gewoon lekker DTM, Masters etc daar houden. Mocht er al ooit een F1-race komen in Nederland dan moet dit echt op een compleet nieuw circuit, op een plek redelijk ver van bewoonde wereld, want anders geklaag en liefst niet in de buurt van natuurgebied, want anders nog meer geklaag ![]() | |
nils7 | maandag 29 februari 2016 @ 13:32 |
Echt nobody cares om die nieuwe Sauber ![]() | |
Peterselieman | maandag 29 februari 2016 @ 13:49 |
nee, hoe zou dat nou komen? | |
Rossdale | maandag 29 februari 2016 @ 13:50 |
Gewoon groot circuit in omgeving Slochteren neerleggen, de mensen daar willen maar al te lief uitgekocht worden met al die aardbevingen. Geeft meteen een extra dimensie aan de races ![]() | |
nils7 | maandag 29 februari 2016 @ 13:52 |
nou eh hahahah om even bij de auto te blijven lijkt ie niet veel anders.. een rechtere neus thats it. | |
Rossdale | maandag 29 februari 2016 @ 13:57 |
Ik denk ook niet dat er erg veel doorontwikkeling in de aerodynamica zit eigenlijk en die was vorig jaar al niet zo best. Ik hoop dat ze dit jaar hopeloos achteraan bungelen en Monisha de zak krijgt. Daarna mag het team weer langzaam opkrabbelen omdat het vroeger wel een mooi team was en niet moet verdwijnen ![]() | |
Peterselieman | maandag 29 februari 2016 @ 14:09 |
Dit ja. Het team verdient beter dan snel af te glijden onder Monisha | |
Beach | maandag 29 februari 2016 @ 14:24 |
Will Stevens met Manor in de WEC | |
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:01 |
Ook de Mercedes met een zwevende gearbox lijkt het![]() Alleen geen gat in de vloer/tussen de vloeren. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:08 |
Indd..Ben benieuwd hoeveel meer teams het wel/niet hebben. Als MGP en STR de enige zijn... Oh boy ![]() | |
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:10 |
Blijkt te werken dus.. anders doen zij (MGP) het er niet op zetten. | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:22 |
Had STR nu maar gewoon een 2016 Ferrarimotor... Dan hadden ze als dit zo revolutionair is echt voor de knikkers mee kunnen doen. Nu is het afwachten in hoeverre de oude motor ze parten gaat spelen. | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:28 |
Hoe veel denk je dat de huidige Ferrari verschilt met die van eind vorig jaar? ![]() De echte stappen worden pas gedurende het jaar genomen, het aantal tokens blijft immers hetzelfde. | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:39 |
Verstappen meteen lekker onderweg met de nieuwe Toro Rosso ![]() | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:42 |
Ook behoorlijk verschil in aandacht tussen de TR en de Sauber. Niemand boeit die sauber ene fuck | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:44 |
mja, dat team is een blauw/gele muis die verdwaald is in de Ikea. Toro Rosso heeft iig vorig jaar veel meer spectaculaire dingen laten zien | |
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:44 |
Jup zit er goed bij. Gezien alle nieuwe (en revolutionaire) onderdelen verwacht ik wel dat ze goed mee doen als die er vorige week er nog niet op zaten en ze toen al redelijk mee konden. | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:45 |
![]() ![]() | |
Re | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:46 |
Is er ergens een overzicht welke race waar live te zien is op TV en of achter een betaalde muur (en welke dan het beste is daarvoor) | |
Fopje | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:48 |
Ik alle races het via een stream van Ziggo, kost een paar euro. Maar wel Olav ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:49 |
http://sport.infonu.nl/ra(...)live-op-tv-zien.html | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:50 |
Weet iemand of squirrelstreams dit jaar ook weer alle races gaat streamen? Daar heb ik er vorig jaar een enkele via gekeken en die kwaliteit was prima te noemen ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:54 |
Henno ![]() | |
Beach | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:56 |
Lekker illegale streams gaan bespreken. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:56 |
Illegale streams etc mochten hier toch niet meer besproken worden? Ik ga het in iedergeval proberen om Channel4 te krijgen voor bepaalde races, gratis in SD kwaliteit via een Android App. Beter iets dan niets ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:57 |
Ow sorry. ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 10:58 |
Maar die versnellingsbak en dat gat van Max en Sainz; gaat dat echt heel erg veel opleveren denken jullie? Ik hoop het wel. Voor hetzelfde geld is het een beetje dat BrawnGP verhaal; wie zal het zeggen ![]() ![]() #wishfullthinking | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:00 |
neuh. Daarvoor zijn de gains te klein en het veld te competitief. | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:01 |
Waarschijnlijk wel ja. Maar het zou natuurlijk wel gaaf zijn als dat snoterkuuk ineens elke race op het podium zou staan ![]() | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:01 |
Als het niets zou opleveren zouden ze het er niet onder zetten, maar of het nou een 1 seconde of 0.01 seconde is kunnen wij niet weten natuurlijk | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:01 |
Daarom vroeg ik ook:
| |
lobotm | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:02 |
Het zijn nog steeds wintertesten maar als de auto zoals Mclaren en Renault die vaker op een flatbed staat of in de pits weet je meestal wel hoe het seizoen gaat zijn voor zo'n team... | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:03 |
In dat kader kwam ik net wel een artikeltje tegen; planetf1.com/news/toro-rosso-chasing-realistic-podium/ En ik geloof hier wel in. Kijk naar vorig jaar. Toen was Max in Australië ook bezig met al een heel goede race, maar liet de Renault hem in de steek. Met de huidige stand van zaken likkt die STR11 inderdaad al een stukje sneller, nog veel betrouwbaarder en ja.. Dan geloof ik wel in één podium in eerste helft ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:04 |
er zit een grijze vlek door het beeld heen zodat ik het artikel niet kan lezen ![]() ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:04 |
Copy/paste dan is het wel te lezen ![]() | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:04 |
edit:dubbel | |
nils7 | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:13 |
Oke het testing maar wel op P1 nu dus ff (nu het kan en mag) ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:14 |
Jeuj ![]() | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:14 |
KAMPIOENEN ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:17 |
![]() Whoop whoop!!! Testen zeggen niks behalve als een Nederlander bovenaanstaat natuurlijk!!! ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:18 |
![]() Heeft ricardo net een jointje gerookt of wat is deze? ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:21 |
https://www.formula1.com/(...)--and-furthest-.html De snelste tijden van de vorige week. Max is nu dus paar honderdsten sneller dan vorige week, ook op medium. Die tijd is vooral een referentie omdat ze deze week nieuwe dingen op de auto hebben. Ze hadden ook redelijk snelle runs gedaan toen volgens Max. Al weet je nog niet met hoeveel benzine enzo. | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:21 |
Zou hij door hebben dat hij niet hoeft te rijden vandaag? | |
Dauthi | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:21 |
Hij staat 2e in de hoeveelheid rondjes gereden tot zoverre, alleen Rosberg voor Verstappen met 15 rondjes meer. | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:22 |
Waarvan het merendeel gespendeerd wordt voor aanvang van het seizoen en slechts een klein deel tijdens het seizoen. (Was vorig jaar ca 2/3 vs 1/3). Dus ja, ik denk dat er nu al een redelijk verschil zit tussen de 2015 en 2016 Ferrari dat alleen maar groter wordt gedurende het seizoen. | |
motorbloempje | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:23 |
Beter doet hij dat dan op Silverstone ![]() ![]() | |
Dauthi | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:24 |
Btw, is er geen live text verslag van Motorsport.com vandaag? | |
VacaLoca | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:25 |
Jawel? http://www.motorsport.com(...)-1-testing-ii-day-1/ Maar ik volg op autosport.com zelf http://beta.autosport.com(...)127109957.1456144278 | |
Beach | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:26 |
http://www.motorsport.com(...)-1-testing-ii-day-1/ | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:26 |
Ik heb je tekst gejat ![]() Goedmakertje | |
Dauthi | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:26 |
Sky en Motorsport verschillen vrij weinig zo te zien ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:29 |
![]() ![]() | |
opreis | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:35 |
Max naar P2 verstoten door Kimi, de vlaggen kunnen weer naar binnen | |
Dauthi | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:36 |
Ik vraag me af wanneer ze de snelheid omhoog gaan gooien. Maar dat zal wel vrijdag worden. | |
VacaLoca | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:40 |
Nais | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:44 |
Terwijl het volgens de mensen bij Mercedes amper luider is geworden. | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:45 |
Had Ted Kravitz het niet over 4 dB ofzo? Niet echt een schokkend verschil | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:46 |
Misschien kan je dat vertalen in een stukje engineering dat ze weinig (minder) waste door die wastegates laten brullen. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:47 |
Beter kan ik het niet uitleggen ![]() | |
Dauthi | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:48 |
http://www.motorsport.com(...)-to-know-676431/?s=1 Hier een analyse. Maar in het kort, het geluid is zo'n 4dB hoger, dat betekent technisch gezien een ruim verdubbeling van het volume, maar mensen krijgen bij 10dB pas het idee dat het geluidsniveau is "verdubbeld". Auto's zitten nu nog zo'n 4dB van V8 motoren. Maar volgens mij maken de hoeveelheid dB's niet zoveel uit zolang de toon van de auto zo heel veel lager blijft dan V8/V10/V12 motoren. Ze zouden de toeren meer omhoog moeten gooien, misschien helpt dat wat meer. | |
JimmyManna | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:49 |
Heb ik toch net mijn wangen roodwitblauw geverfd. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:50 |
Dat is inderdaad het grote probleem. Toeren en het feit dat de turbo toch zorgen voor demping. | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:50 |
Dan moeten ze van die idiote fuel-limit af, zodat ze niet continu op bespaarmodus rijden... | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:53 |
http://beta.autosport.com(...)-removing-fuel-limit | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:54 |
Ja volgens mij zaten ze nu alweer over een compromis te denken van 5kg brandstof extra ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:58 |
Foto's (1/43) voor Fopje (en andere die het willen zien):Mooie aanwinst al zeg ik het zelf ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Geralt op 01-03-2016 12:05:20 ] | |
Frozen-assassin | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:02 |
Zo kom ik weer eens wat te weten, wist niet dat er ooit een zeswieler was ![]() | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:02 |
Het is ook de beperking van het aantal motoren per seizoen. Door meer toeren te draaien verkort je de duurzaamheid flink van zo'n motor. Ik vind die 4/5 motoren per jaar echt veel te overdreven. Houdt het dan op 10. 2 GP's per motor (maar dan ook echt niet meer), indd did fuell cell regels afschaffen en weer racen zonder linkse bijbedoelingen. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:03 |
Ik heb niet zoveel met pre 90's F1 wagens.. Maar dit is toch wel dik ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:03 |
Twee keer zelfs. Ook één met vier voorwielen ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:04 |
Er waren er zelfs meer. Ook met 4 voorwielen heeft de revue gepasseerd ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:04 |
#spuitelf ![]() | |
Abed | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:04 |
Erg mooi, wat kost zoiets? | |
VacaLoca | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:04 |
4 dB erbij is, zoals Dauthi ook al aangeeft, meer dan je waarschijnlijk denkt. | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:05 |
![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:06 |
55 euro. Ik ga alle Wereldkampioenen sparen. Dat gaat me een fortuin kosten ![]() Terug ontopic, nog een klein uurtje voor het middageten. Alonso staat al op soft. Hopelijk volgen er nog meer teams ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:08 |
3dB is effectief een verdubbeling, dus 4dB meer is welkom. Mogen nog wel een paar dB's bij van mij, maar het is in elk geval beter dan vorig jaar ![]() | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:11 |
Zoals op de eerste testdag, met die periscope video.. Ik heb echt genoten toen en ben wat gaan opruimen in huis met volume op standje net-geen-burenruzie. | |
Fopje | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:11 |
Heel erg vet ![]() ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:14 |
Rosberg op softs, eerste tijd meteen bijna 2 seconde los van de rest ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:15 |
Als je het artikel van Motorsport hebt gelezen zie je dat er word gesproken over een verdubbeling. Van 124 naar 128 en daarmee 1,5 dB onder de oude V8 motoren. Het is alleen zo dat het geluid van de V8 en V10 in een heel ander geluidsgebied zat waardoor het voor mensen beter te horen was. Ze denken nu nog altijd 50% af te zitten van het niveau van de oude V8 motoren ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:15 |
![]() | |
Rossdale | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:15 |
De V6 motoren produceren ongeveer 11 dB minder dan de V8. Dus dan zijn ze nog steeds 7 dB lager en dat is behoorlijk veel. 10 dB staat ongeveer gelijk aan een verdubbeling van het geluid. | |
VacaLoca | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:15 |
Damn, Rosberg 23.0 op Softs.. Voor het eerst dat de Mercedes op Softs gaat. Vorige week was Rosberg de snelste Merc met 24.8 op Medium. Vettel was de snelste met 22.8 op de ultra softs. 1:21 lijkt me mogelijk met de ultra softs dan als Rosberg 23.0 op soft doet. | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:17 |
Nou Max, gooi ook even die gele er onder, goeie krachtmeting gelijk ! | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:17 |
3dB is een verdubbeling. Vanaf 10dB ervaart men een verdubbeling. Dus men denkt dat het pas bij 10dB dubbel zo hard is, maar feitelijk is elke 3dB toename een verdubbeling. | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:18 |
Of pas in Melbourne het achterste van je ![]() ![]() | |
Beach | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:20 |
1998 Villeneuve en 2000 Fisichella overnemen? ![]() | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:21 |
Indd.. Probeer het maar uit in je auto (alle ramen dicht) met een dB appje. Begin bij 90dB en schroef maar op.. Als je op 93 dB zit staat het al merkbaar harder, bij 100 gaat het toch al richting herrie. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:22 |
De Mercedes is gewoon waanzinnig sterk. Zoals ik eerder al postte hebben ze vorige week ook alles met slechts één motor gedaan. Bizar. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:23 |
Hangt er vanaf welke auto je rijdt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:23 |
Was te verwachten, maar ze halen de 1.22,7 van vorig jaar nog niet ![]() | |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:24 |
Klopt, ik ga uit van de gemiddelde AH-lijndienst.. Hatchbackje van formaat Golf. In een Picasso of S-Max zal het wat minder zijn. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:27 |
Ik doelde meer op het feit dat het horen van de motor en uitlaat ook een zeer aangenaam geluid kan zijn ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:31 |
Vorige week reed Vettel nog een 1.22,8 ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:31 |
| |
Meike26 | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:33 |
Zoals Geralt je beide uitspraken al heeft gequote, kan ik hier ook niets van bakken? ![]() Edit : Misschien had ik er voor de duidelijkheid over de radio moeten hebben ? Leek mij toch wel duidelijk? | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:34 |
Eentje met een uitermate fijne V6 ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:34 |
10 kg, maar dat is dan alleen nog maar ter compensatie van het grotere gewicht en downforce en zou effectief dus geen verbetering betekenen. | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:35 |
Die zijn al versleten voor je überhaupt een rondje gereden hebt ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:37 |
Deze heeft nooit geracet (werd verboden). De Tyrrell P34 wel. ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:37 |
Waarschijnlijk wel met minder pk's ![]() Heb zelf ook verschillende V6-en gereden. Dat rijdt echt lekker ![]() | |
Nattekat | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:39 |
Dat was toch omdat de bandenfabrikant geen aparte banden meer wilde maken? | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:39 |
Klopt, een stuk minder maar daardoor niet minder leuk. V6 is echt luxe. Altijd vermogen zonder dat het overdreven is. Lekker comfortabel. | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:39 |
Jep, de eerder geposte Williams werd verboden door de FOCA nog voor de start van het seizoen. Men verwachtte complete chaos in de pits en men dacht dat het allemaal veel te duur zou zijn, hij was vierwielaangedreven. ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:40 |
Goodyear had meer de focus liggen op de normale banden ipv op de kleine van de Tyrell. | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:43 |
1.23.0 op softs is nog steeds langzamer dan zijn tijd vorig jaar (1.22.7) op softs. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:44 |
Goodyear is al bijna 20 jaar niet meer actief in de F1 ontdek ik net. De tijd gaat snel! | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:49 |
Michelin is ook al bijna 10 jaar weg ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:49 |
Ook wel terecht na de ellende in Amerika ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:49 |
Jammer dat alleen de Merc en de McLaren op softs buiten geweest zijn. Ik had gehoopt op meer teams op soft in de ochtend. Ik moet straks naar mn werk, dus de middagsessie kan ik helaas niet volgen ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:50 |
Aan de ene kant wel, aan de andere kant hadden ze gewoon een chicane daar kunnen maken en was er geen enkel probleem geweest voor de teams op Michelins. God wat een aanfluiting was dat om driekwart van het veld na de installatieronde de pit in te zien rijden ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:50 |
Kan je op werk niet de push-notificaties van Gpupdate gebruiken? | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:52 |
Ongetwijfeld, maar ik sta op mn werk in mn uppie een machine van enkele miljoenen (denk 2 cijfers en het eerste begint met een 2) te bedienen. Dus dat doen we maar niet ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:52 |
Nee. Eddie Jordan had zich aan zijn afspraak moeten houden met Paul Stoddart om naar binnen te gaan als (bijna) alle andere teams dat ook deden. Dan had alleen Ferrari aan de start gestaan. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:52 |
Ah, dan is dat niet slim nee. Ik ben blij dat mijn werk het wel toestaat ![]() | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:53 |
Tussendoor in de pauze lees ik wel even de liveblog van autosport.com door ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:53 |
NIKS MISSEN!!!! ![]() Werkze vanmiddag. | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 12:58 |
Thanks. Hoezo heeft haryanto maar 1 rondje gedaan? ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:01 |
Olielek. | |
RingBewoner | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:01 |
Olielek | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:02 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:02 |
De McLaren staat weer eens stil. Rode vlag en gelijk middagpauze | |
Geralt | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:02 |
Ow ik dacht even Hary gaat naar buiten en meteen rode vlag ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2016 @ 13:02 |
Renault dacht zeker dat het regende, want Magnussen heeft een rondje op de full wets gereden ![]() |