Lees in bron het live-verslag van vanochtendquote:Rond negen uur vanmorgen is bij Dalfsen een trein ontspoord; hierbij is de machinist om het leven gekomen. Op de spoorwegovergang bij het Lage Veld is de trein van Zwolle richting Coevorden op een hoogwerker geknald. De trein is op zijn zij in het weiland naast de spoorlijn beland.
Komt niet uit Drenthe/Overijssel.quote:
O, er is een thema.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Komt niet uit Drenthe/Overijssel.
Yup.quote:
Lekkere nieuwsberichten dan ook weer, ik kreeg dit van de Stentor..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee.
Kijk naar het aantal rupsgeleiders. Ik had ook al gekeken maar de hoogwerker met hetzelfde aantal rupsgeleiders en een zwarte telescoop staat niet op de foto's
Gratis moshpitquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:38:36‘Mensen vlogen door de lucht’, aldus een ooggetuige van treinramp #Dalfsen - VIDEO https://t.co/F5oRcmPNbd https://t.co/GFRe8wz0rn reageer retweet
quote:
quote:Namenlijst[bewerken]
Onderstaande namen worden gebruikt voor de treinstellen die rijden op de Vechtdallijnen.[17]
10411: Krishnamurti 2/6
10412: Herman Brood 2/6
10413: Jannes 2/6
10514: Johan Rudolph Thorbecke 2/8
10515: Harry Muskee 2/8
10516: Daniël Lohues 2/8
10517: War Child 2/8
10518: Willem Jan Baron van Dedem 2/8
10519: Jeroen Krabbé 2/8
10520: Ilse DeLange 2/8
10521: Relus ter Beek 2/8
10522: Roelof Zegering Hadders 2/8
10523: Mien Ruys 2/8
10524: Jaap en Aleid Rensen 2/8
Het zal geen pruts hoogwerkertje zijn geweestquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Lekkere nieuwsberichten dan ook weer, ik kreeg dit van de Stentor..
twitter:Kranten_en_RTV twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:44:24Metro | Ooggetuige Dalfsen zag machinist hoogwerker springen https://t.co/s9dAe2NjSI reageer retweet
Op tijd eruit gesprongen dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:46 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
twitter:Kranten_en_RTV twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:44:24Metro | Ooggetuige Dalfsen zag machinist hoogwerker springen https://t.co/s9dAe2NjSI reageer retweet
En ook wel veel meer, de middelmaten van 23meter zitten daar al boven, ik heb ook wel met dit type gereden van 43meter, die wogen over de 20 ton.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:45 schreef Hallojo het volgende:
Een hoogwerker kan wel 12.000 kilo wegen.
We zouden dus wel mogen stellen dat jij een hoogwerkerexpert bent.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
En ook wel veel meer, de middelmaten van 23meter zitten daar al boven, ik heb ook wel met dit type gereden van 43meter, die wogen over de 20 ton.
Geen expert, maar heb jaren bijna dagelijks met vele types gewerkt en heb de papieren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:53 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
We zouden dus wel mogen stellen dat jij een hoogwerkerexpert bent.
http://www.destentor.nl/r(...)uk-dalfsen-1.5754319quote:10:44 u. Een woordvoerder van de Veiligheidsregio IJsselland laat weten dat de identiteit van de overledene nog niet bekend is. Er zijn twee gewonden naar Isala Klinieken overgebracht. En er zijn vier mensen ter plekke medisch onderzocht en die waren zodanig licht gewond dat zij per bus naar hun bestemming konden. Er zouden meer mensen in de trein gezeten hebben, maar die zouden op eigen gelegenheid vertrokken zijn.
Geen idee, dat kan ik niet goed lezen want hij ligt op z'n kant, maar er lijken 2 korte en dan een langer woord op te staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En wie van die was betrokken bij dit ongeluk?
Edit: foutje.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En wie van die was betrokken bij dit ongeluk?
Hoe zwaar is zo'n ding?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:59 schreef hottentot het volgende:
Nog even opnieuw gekeken, maar gezien de zwarte telescoop en het aantal rupsgeleiders moet het wel de RT27D zijn geweest, enige die overeenkomt.
http://www.brinkkraanverhuur.nl/rups-telescoophoogwerkers
Staat in de pdf...quote:
8 niet 6quote:
Net zo zwaar als 17 nieuwe VW polo'squote:
Dat is dan een zwaar apparaat. Heb jij hier ook mee gewerkt?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Net zo zwaar als 17 nieuwe VW polo's
Nou, de hoogwerker staat er ook niet meer fris en fruitig bij...quote:
Soortgelijke dingen en kleiner en groter, wij huurden nooit bij van den brink.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:04 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Dat is dan een zwaar apparaat. Heb jij hier ook mee gewerkt?
Zo'n trein knalt ook aardig door, gelijkspel dan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, de hoogwerker staat er ook niet meer fris en fruitig bij...
twitter:rtvoostlive twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:03:49Een vliegtuigje cirkelt boven de plek van het ongeval. Onbekend is wie er in zit. #dalfsen #rtvoost https://t.co/1CS83A8J7G reageer retweet
Spanning ende sensatie!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rtvoostlive twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:03:49Een vliegtuigje cirkelt boven de plek van het ongeval. Onbekend is wie er in zit. #dalfsen #rtvoost https://t.co/1CS83A8J7G reageer retweet
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rtvoostlive twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:03:49Een vliegtuigje cirkelt boven de plek van het ongeval. Onbekend is wie er in zit. #dalfsen #rtvoost https://t.co/1CS83A8J7G reageer retweet
Wat als het een drone is?quote:
Precies!quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rtvoostlive twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:03:49Een vliegtuigje cirkelt boven de plek van het ongeval. Onbekend is wie er in zit. #dalfsen #rtvoost https://t.co/1CS83A8J7G reageer retweet
Nee normaal niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maar even serieus, doet zo'n hoogwerker er werkelijk tien minuten over om over te steken?
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rtvoostlive twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:03:49Een vliegtuigje cirkelt boven de plek van het ongeval. Onbekend is wie er in zit. #dalfsen #rtvoost https://t.co/1CS83A8J7G reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maar even serieus, doet zo'n hoogwerker er werkelijk tien minuten over om over te steken?
Nee, seconde of 20 tenzij de machinist van de bak heel voorzichtig was met het rijden, het kan sneller maar dan schud je alle kanten op in de bak.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maar even serieus, doet zo'n hoogwerker er werkelijk tien minuten over om over te steken?
En als jij iets een paar keer leest stop je zelf met nadenken en neem je het aan voor waarheid?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:21 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik las het echt een paar keer:
Uh, nee, ik vraag het hier na waar er mensen zitten met verstand van zaken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En als jij iets een paar keer leest stop je zelf met nadenken en neem je het aan voor waarheid?
10 minuten is langzamer dan een slak.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Uh, nee, ik vraag het hier na waar er mensen zitten met verstand van zaken.
Ja, het is duidelijk dat het geen tien minuten was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
10 minuten is langzamer dan een slak.
Slakken zijn nu eenmaal sneller dan een rups.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
10 minuten is langzamer dan een slak.
Komt omdat een omwonende / ooggetuige op het NOS journaal dat vertelde.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:17 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik lees het her en der namelijk. Vaag.
Die zat nog volop in shock omdat ze een trein op zijn kant voorbij hoorde komen (en dus zelf geen ooggetuige was).quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Komt omdat een omwonende / ooggetuige op het NOS journaal dat vertelde.
Ik denk dat de hoogwerkerwerker die tijd heeft gebruikt om zichzelf te redden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:34 schreef Ticootje het volgende:
Maar nadat een slagboom dichtgaat en voordat de trein daadwerkelijk passeert, daar zit toch wel meer dan 30 seconden tussen??
http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitterquote:Bestuurder hoogwerker wordt verhoord
DALFSEN -
Politie en justitie praten met de bestuurder van de hoogwerker waar dinsdagochtend bij Dalfsen een trein tegenaan botste. Een politiewoordvoerder laat dat weten. Het is nog niet bekend of deze persoon ergens van wordt verdacht.
De bestuurder stak met de hoogwerker een bewaakte spoorwegoverweg buiten Dalfsen over. Een buurtbewoner vertelt dat de bestuurder eerst een trein liet passeren, waarna hij overstak. Toen het voertuig midden op het spoor stond, gingen de spoorbomen dicht en kwam de tweede trein. Deze knalde vervolgens tegen de hoogwerker op.
De bestuurder kon net op tijd uit de hoogwerker springen, aldus een ooggetuige.
Bij de aanrijding kwam de machinist van de passagierstrein om het leven. Zes mensen raakten gewond.
Als ik de berichten lees, dan lijkt het alsof hij op het nippertje eruit is gesprongen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat de hoogwerkerwerker die tijd heeft gebruikt om zichzelf te redden.
Hij kan eest nog geprobeerd hebben de hoogwerker van de rails te krijgen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik de berichten lees, dan lijkt het alsof hij op het nippertje eruit is gesprongen?
Hoe? Duwen? Zo'n ding gaat maximaal 1 km per uur, die krijg je er niet af.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij kan eest nog geprobeerd hebben de hoogwerker van de rails te krijgen?
Nee.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:34 schreef Ticootje het volgende:
Maar nadat een slagboom dichtgaat en voordat de trein daadwerkelijk passeert, daar zit toch wel meer dan 30 seconden tussen??
Maar zit er dan heel vlakbij die overgang een wissel ofzo, dat er zo snel al weer een tweede trein kwam? Het is ten slotte enkel spoor en ik kan me op dat lijntje ook niet voorstellen dat ze om de vijf minuten achter elkaar aan rijden qua drukte.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:38 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
Maar deze was bewaakt toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee.
En een onbewaakte overgang heeft geen slagbomen.
Hoe? Hoe beweeg je normaliter zo'n ding?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:41 schreef Q. het volgende:
Hoe? Duwen? Zo'n ding gaat maximaal 1 km per uur, die krijg je er niet af.
Edit, mijn fout was met één op wielen in de war.quote:
Op station Dalfsen komen beiden ongeveer gelijk aan. Dus die paar minuten na elkaar geloof ik wel. Ze rijden om het half uur.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar zit er dan heel vlakbij die overgang een wissel ofzo, dat er zo snel al weer een tweede trein kwam? Het is ten slotte enkel spoor en ik kan me op dat lijntje ook niet voorstellen dat ze om de vijf minuten achter elkaar aan rijden qua drukte.
dit was een bewaakte overgang.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee.
En een onbewaakte overgang heeft geen slagbomen.
Het station Dalfsen is een kilometertje van deze plek verwijderd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar zit er dan heel vlakbij die overgang een wissel ofzo, dat er zo snel al weer een tweede trein kwam? Het is ten slotte enkel spoor en ik kan me op dat lijntje ook niet voorstellen dat ze om de vijf minuten achter elkaar aan rijden qua drukte.
Ja dat lees ik nu ook, eerdere berichtgeving had het over onbewaakt.quote:
Geenstijl had een fotootje van de overgang, daar zag je wel slagbomen. Even zoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja dat lees ik nu ook, eerdere berichtgeving had het over onbewaakt.
Maar is een bewaakte altijd met slagbomen? dat gaat toch ook al op als er een alarmering is?
Lijkt erop dat het wel een grote is geweest ja:quote:
Oef, dat is idd wel heel triestquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:48 schreef Postbus100 het volgende:
Pijnlijk constatering, afgaande op de dienstregeling van NS: hoogwerker wacht eerst tot de trein vanuit Emmen geweest is, besluit daarna over te steken, niet wetende dat de trein vanuit Zwolle enkele minuten later komt. Hadden ze die ook voorbij laten gaan, hadden ze 27 minuten de tijd gehad om over te steken. Wrang
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Op station Dalfsen komen beiden ongeveer gelijk aan. Dus die paar minuten na elkaar geloof ik wel. Ze rijden om het half uur.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het station Dalfsen is een kilometertje van deze plek verwijderd.
Pfoe... dat is idd zeer wrang...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:48 schreef Postbus100 het volgende:
Pijnlijk constatering, afgaande op de dienstregeling van NS: hoogwerker wacht eerst tot de trein vanuit Emmen geweest is, besluit daarna over te steken, niet wetende dat de trein vanuit Zwolle enkele minuten later komt. Hadden ze die ook voorbij laten gaan, hadden ze 27 minuten de tijd gehad om over te steken. Wrang
Tja, oversteken in wat je kunt overzien, kun je niet oversteken binnen de tijd en de afstand die je kunt overzien, dan ben je fout bezig.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:48 schreef Postbus100 het volgende:
Pijnlijk constatering, afgaande op de dienstregeling van NS: hoogwerker wacht eerst tot de trein vanuit Emmen geweest is, besluit daarna over te steken, niet wetende dat de trein vanuit Zwolle enkele minuten later komt. Hadden ze die ook voorbij laten gaan, hadden ze 27 minuten de tijd gehad om over te steken. Wrang
Zo lang duurt het toch niet om over te steken, als je de bomen dicht ziet gaan en weet dat je de overweg zo snel mogelijk vrij moet maken?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:47 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Lijkt erop dat het wel een grote is geweest ja:
[ afbeelding ]
evert.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:00 schreef Twiitch het volgende:
Weten ze al wie er in dat vliegtuigje zit?
Mulder.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:00 schreef Twiitch het volgende:
Weten ze al wie er in dat vliegtuigje zit?
Half bewaakt dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:45 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Geenstijl had een fotootje van de overgang, daar zag je wel slagbomen. Even zoeken.
edit; https://www.google.nl/map(...)f:0x91315635d44e3908
Grote kans dat het mensen van de veiligheidsraad is om foto's te maken van boven af voor dat de trein wordt weg gehaald.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:00 schreef Twiitch het volgende:
Weten ze al wie er in dat vliegtuigje zit?
Geen ondertitels.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:01 schreef Messina het volgende:
Begint nu: http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:02 schreef Ticootje het volgende:
Wanneer is iemand ernstig gewond?
Als iemand levensgevaarlijk gewond is
Joh?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:03 schreef spijkerbroek het volgende:
De ene overledene is de machinist.
Het is nu dus officieel bevestigd.quote:
Ze gaan dus onderzoeken of de spoorbomen naar beneden waren/gingen en/of de lampen brandden en/of de bel rinkelde.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:11 schreef NoXia het volgende:
"Of de hoogwerker op dat moment wel het spoor had mogen oversteken, moet nog worden onderzocht."
Uiteraard. Da's standaard in dit soort gevallen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:11 schreef NoXia het volgende:
machinist van de hoogwerker is aangehouden.
Het is eigenlijk niet eens zo'n erg ongeluk, ware het niet dat er iemand is overleden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, het was zelfs nieuws op de radio hier in het VK![]()
Ziet er niet goed uit, die foto's
Springen vast even op de Duitslandbandwagon danquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is eigenlijk niet eens zo'n erg ongeluk, ware het niet dat er iemand is overleden.
?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Springen vast even op de Duitslandbandwagon dan
Gebeurt wel vaker met nieuws is mijn observatie. Als er eenzelfde soort ongeluk/iets gebeurt in korte tijd dan is dat eerder nieuws. 2 weken geleden was dat ongeluk met die Duitse treinquote:
Ahja, op die manier.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker met nieuws is mijn observatie. Als er eenzelfde soort ongeluk/iets gebeurt in korte tijd dan is dat eerder nieuws. 2 weken geleden was dat ongeluk met die Duitse trein
En we kunnen potverdulleme nog steeds de naam van die trein niet lezenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:19 schreef nietzman het volgende:
Ik ken in elk geval de helipiloot die er boven hangt..
[ afbeelding ]
Stuk.
Waar moet die staan dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En we kunnen potverdulleme nog steeds de naam van die trein niet lezen
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:26 schreef VMSDKR het volgende:
oh nvm, spijkerpaintgod was me al voor.
Van Zwolle tot Dalfsen is de lijn dubbelbaans. Dus als de trein vanuit Ommen/Emmen dan het station van Dalfsen bereikt, dan kan de reeds wachtende trein de andere kant op gelijk vertrekken vanaf het station Dalfsen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar zit er dan heel vlakbij die overgang een wissel ofzo, dat er zo snel al weer een tweede trein kwam? Het is ten slotte enkel spoor en ik kan me op dat lijntje ook niet voorstellen dat ze om de vijf minuten achter elkaar aan rijden qua drukte.
Zo snel gaat zo'n apparaat niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:57 schreef DrNick het volgende:
[..]
Zo lang duurt het toch niet om over te steken, als je de bomen dicht ziet gaan en weet dat je de overweg zo snel mogelijk vrij moet maken?
En er zit ook nog een bocht tussen station Dalfsen en de plek des onheils.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:36 schreef Idisrom het volgende:
Ommen
[..]
Van Zwolle tot Dalfsen is de lijn dubbelbaans. Dus als de trein vanuit Ommen/Emmen dan het station van Dalfsen bereikt, dan kan de reeds wachtende trein de andere kant op gelijk vertrekken vanaf het station Dalfsen.
En zoals ik al eerder meldde, de Arrivatreinen trekken heel snel op.
En die arm wil je niet omhoog, want bovenleiding.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja, oversteken in wat je kunt overzien, kun je niet oversteken binnen de tijd en de afstand die je kunt overzien, dan ben je fout bezig.
Max snelheid van dit ding is 0,28m/sec.
Laten we wat aannames doen? Arm wat omhoog zodat je goed zicht hebt, lengte dan 10 meter, spoorbreedte 3 meter (inclusief veilige marge), dus 13 meter overbruggen. Duurt dus 13/0.28 = 46,3seconde. Stel de trein rijd 80km/pu dan moet je dus al minimaal (80/3.6)*46,3 = 1029 meter minimaal vrij zicht hebben, ik vind het nogal wat.
Je kan ook bekijken of dit voertuig wel over had mogen steken, zonder dat hiervoor meer handelingen nodig zijn. Als je bijvoorbeeld weet dat je minimaal een halve minuut nodig hebt, dan moet je extra maatregelen nemen. Dan kan je echt niet op eigen inzicht oversteken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze gaan dus onderzoeken of de spoorbomen naar beneden waren/gingen en/of de lampen brandden en/of de bel rinkelde.
Dús is het goed dat ze het gaan onderzoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:44 schreef Doc__Zenith het volgende:
Je kan ook bekijken of dit voertuig wel over had mogen steken, zonder dat hiervoor meer handelingen nodig zijn. Als je bijvoorbeeld weet dat je minimaal een halve minuut nodig hebt, dan moet je extra maatregelen nemen. Dan kan je echt niet op eigen inzicht oversteken.
Die 27 minuten weet je niet. Allereerst is er een spitsdienst op het traject, dus die bewering gaat al niet op. Daarnaast kan je ritten hebben als een goederentrein die direct volgt of leeg materieel van de vervoerder zelf of een andere vervoerder. Of een meettrein. Je kan die aanname niet doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:48 schreef Postbus100 het volgende:
Pijnlijk constatering, afgaande op de dienstregeling van NS: hoogwerker wacht eerst tot de trein vanuit Emmen geweest is, besluit daarna over te steken, niet wetende dat de trein vanuit Zwolle enkele minuten later komt. Hadden ze die ook voorbij laten gaan, hadden ze 27 minuten de tijd gehad om over te steken. Wrang
Precies, en dat is dus meer dan kijken naar de overweg alleen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dús is het goed dat ze het gaan onderzoeken.
Ik zeg dan ook nergens dat ze niet meer dat de overweg gaan/moeten onderzoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:47 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Precies, en dat is dus meer dan kijken naar de overweg alleen.
Naar verluid is het de Ilse de Lange trein..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En we kunnen potverdulleme nog steeds de naam van die trein niet lezen
Kim Holland-lijn. Een dubbeldekker.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Naar verluid is het de Ilse de Lange trein..
Oja, goed punt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:46 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Die 27 minuten weet je niet. Allereerst is er een spitsdienst op het traject, dus die bewering gaat al niet op. Daarnaast kan je ritten hebben als een goederentrein die direct volgt of leeg materieel van de vervoerder zelf of een andere vervoerder. Of een meettrein. Je kan die aanname niet doen.
Angus Young woont in Aalten, niet in Dalfsen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:04 schreef tong80 het volgende:
Triviale informatie, ik weet het. René Eijkelkamp en Erben Wennemars komen uit Dalfsen. Angus Young, de gitarist van AC/DC woont er in een roze huis.
Dan zou je verwachten dat een dergelijke oversteek toestemming moet hebben van de treindienstleider. Of overdrijf ik nu.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:46 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Die 27 minuten weet je niet. Allereerst is er een spitsdienst op het traject, dus die bewering gaat al niet op. Daarnaast kan je ritten hebben als een goederentrein die direct volgt of leeg materieel van de vervoerder zelf of een andere vervoerder. Of een meettrein. Je kan die aanname niet doen.
Ik heb wel eens een liedje gehoord van Ilse de Lange op de radio, het komt wel erg dichtbij zo !quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Naar verluid is het de Ilse de Lange trein..
En dat gaat niet gebeuren, kan ik je vertellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:07 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dan zou je verwachten dat een dergelijke oversteek toestemming moet hebben van de treindienstleider. Of overdrijf ik nu.
Klopt:quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Naar verluid is het de Ilse de Lange trein..
twitter:EricFeijten twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 13:39:22De trein bij #dalfsen @IlseDeLange https://t.co/7JdSNQ9vbU reageer retweet
Een journalist die Feijten heetquote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt:twitter:EricFeijten twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 13:39:22De trein bij #dalfsen @IlseDeLange https://t.co/7JdSNQ9vbU reageer retweet
Een belletje naar de verkeerscentrale is niet ingewikkeld. Het zou mij niet verbazen als dat opeens regel gaat worden. Of zelfs wet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dat gaat niet gebeuren, kan ik je vertellen.
Volgens mij is het juist een vrij korte trein.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Naar verluid is het de Ilse de Lange trein..
Verdomme, daar ging mijn theequote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist een vrij korte trein.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist een vrij korte trein.
Om 13:05:17 maakte ik de onderstaande foto vanuit Goor:quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:05 schreef spijkerbroek het volgende:
"Het kleine vliegtuigje dat rondcirkelde is overigens.. weg."
"De politie had grote moeite bij de aanhouding"quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:03 schreef VMSDKR het volgende:
Lol die burgemeester.
"De hoogwerker is aangehouden door de politie voor nader onderzoek."
Die treindienstleiders zien je aankomen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:45 schreef nanuk het volgende:
[..]
Een belletje naar de verkeerscentrale is niet ingewikkeld. Het zou mij niet verbazen als dat opeens regel gaat worden. Of zelfs wet.
edit: Op het water is dat al heel vaak zo dat je een 'beweging' moet aanmelden.
Dat. Als je niet zeker van je zaak bent bij een overweg, moet je omrijden naar een tunnel of viaduct. Veiligheid staat voorop.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:09 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Die treindienstleiders zien je aankomen.
De NS is geen partij in dezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:23 schreef de_boswachter het volgende:
Lekkere afstemming tussen de partij die de werkzaamheden uitvoerde en de NS
Waarschijnlijk gewoon geen communicatie onderling plaatsgevonden. Welke droeftoeter gaat nou met een hoogwerker een spoor oversteken zonder controle
Mooi hè van die blind roepers. ..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De NS is geen partij in dezen.
En er waren geen werkzaamheden aan het spoor.
Wat een ongelovelijk vaag verhaal. Wie gaat er nou een spoorweg oversteken met een hoogwerker met het bakje ook nog 2 a 3 meter in de lucht? Wat deed die hoogwerker daar uberhauptquote:De berijder van de hoogwerker is aangehouden. Hij heeft zichzelf net op tijd in veiligheid weten te brengen. Hij sprong van twee à drie meter hoogte naar beneden toen hij de trein zag naderen. Hij is lichamelijk ongedeerd maar "afschuwelijk geschrokken".
Oversteken, denk ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat deed die hoogwerker daar uberhaupt
Doe niet zo dramatisch, zo hoog is 2 a 3 meter niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat een ongelovelijk vaag verhaal. Wie gaat er nou een spoorweg oversteken met een hoogwerker met het bakje ook nog 2 a 3 meter in de lucht?
Arriva dan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De NS is geen partij in dezen.
En er waren geen werkzaamheden aan het spoor.
Ja want jij weet het, expert.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:38 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mooi hè van die blind roepers. ..
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wat een ongelovelijk vaag verhaal. Wie gaat er nou een spoorweg oversteken met een hoogwerker met het bakje ook nog 2 a 3 meter in de lucht? Wat deed die hoogwerker daar uberhaupt
Op die manier kun je een hoogwerker bedienen, dus zo onlogisch is het niet dat hij er op stond.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wat een ongelovelijk vaag verhaal. Wie gaat er nou een spoorweg oversteken met een hoogwerker met het bakje ook nog 2 a 3 meter in de lucht? Wat deed die hoogwerker daar uberhaupt
Ja dat leek mij dus ook, vandaar dat ik het een vaag verhaal vond.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:48 schreef Starm het volgende:
[..]
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?
Neequote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:48 schreef Starm het volgende:
[..]
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:48 schreef Starm het volgende:
[..]
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?
Dat is iets duidelijker dan een simpele nee ofquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:53 schreef Messina het volgende:
Bovenleiding hangt op zo'n 5,50m hoogte
Ik mag toch hopen dat de bovenleidingen hoger hangen dan 2/3m, anders heeft menig bouwvakkersbusje een probleem.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:48 schreef Starm het volgende:
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?
Ooit wel eens met de trein gereisd? En kon je de bovenleiding aanraken als je op het perron stond? Nou dan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:54 schreef Starm het volgende:
[..]
Dat is iets duidelijker dan een simpele nee ofzoals hierboven
Eens.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:54 schreef Starm het volgende:
[..]
Dat is iets duidelijker dan een simpele nee ofzoals hierboven
Ik heb nog nooit met een hoogwerker op het perron gestaan. Jij?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ooit wel eens met de trein gereisd? En kon je de bovenleiding aanraken als je op het perron stond? Nou dan.
man man man dom volk
Je zou er maar naast wonen. Krijg je ook wel een hartverzakking.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:44 schreef ACT-F het volgende:
Op deze foto zie je dat de dwarsliggers helemaal verschoven zijn:
[ afbeelding ]
Dat zou ook hele aparte treinen opleveren, treinen waar je in moet kruipen en in ligt tijdens de reisquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:56 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de bovenleidingen hoger hangen dan 2/3m, anders heeft menig bouwvakkersbusje een probleem.![]()
Laat staan de landbouwvoertuigen die daar vast ook wel zullen rijden en oversteken.
Dat paard bovenin heeft alles zien gebeuren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:44 schreef ACT-F het volgende:
Op deze foto zie je dat de dwarsliggers helemaal verschoven zijn:
[ afbeelding ]
Of kindertjes op die trampoline bij de boerderij, 100m verderopquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:59 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Je zou er maar naast wonen. Krijg je ook wel een hartverzakking.
Ik voorzie een jaarlijkse herdenking bij Het Paard Dat Alles Zag.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:06 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Dat paard bovenin heeft alles zien gebeuren.
Ik wil liever een politieonderzoek naar dat paard, kijk hem staan dan...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik voorzie een jaarlijkse herdenking bij Het Paard Dat Alles Zag.
Waarom is dat fijn dan? Die zal dat ook wel niet met opzet gedaan hebben. Als hij gewoon overgestoken is terwijl de slagbomen open waren en hem er niet op tijd weer vanaf kreeg toen ze dichtgingen kon hij er ook niet veel aan doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ik las dat de kraanmachinist al vastzit. Toch fijn dat dat soort dingen in sommige situaties wel snel kan.
Nou echt, levensgevaarlijk zo'n kerel, meteen vastzetten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi zooitje.
Ik las dat de kraanmachinist al vastzit. Toch fijn dat dat soort dingen in sommige situaties wel snel kan.
Mirakel dat er maar één dode is gevallen trouwens.
Het lijkt me voor de nabestaanden van de dode machinist toch wel prettig, denk je niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou echt, levensgevaarlijk zo'n kerel, meteen vastzetten.
Ik denk dat die ook wel kunnen begrijpen dat die man het niet expres deed. Of dat ze daar nu helemaal niet aan denken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de nabestaanden van de dode machinist toch wel prettig, denk je niet?
Dat zeg ik ook niet. Maar volgens de burgemeester heeft de kraanmachinist een inschattingsfout gemaakt, waarmee hij de dood van de treinmachinist heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik denk dat die ook wel kunnen begrijpen dat die man het niet expres deed.
Geen idee, ik kan niet in hun hoofd kijken.quote:Of dat ze daar nu helemaal niet aan denken.
Dood door schuld; kan iedereen overkomen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar volgens de burgemeester heeft de kraanmachinist een inschattingsfout gemaakt, waarmee hij de dood van de treinmachinist heeft veroorzaakt.
Ik las ook ergens dat het een vrouw is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou echt, levensgevaarlijk zo'n kerel, meteen vastzetten.
Dood door schuld heet dat. Niet opzettelijk, wel strafbaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar volgens de burgemeester heeft de kraanmachinist een inschattingsfout gemaakt, waarmee hij de dood van de treinmachinist heeft veroorzaakt.
[..]
Geen verrassing.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik las ook ergens dat het een vrouw is.
NOH!quote:
De man is een professional. Volgens mij wordt ie betaald om met een hoog ding onder lage dingen door te rijden, dus dit valt niet onder 'kan iedereen overkomen'. Het is zijn taak om te zorgen dat dit niet gebeurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dood door schuld; kan iedereen overkomen.
Een dooie meer of minder, maakt het uit. Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:24 schreef VMSDKR het volgende:
Tja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. En nu eentje met dodelijke afloop.
Ik denk niet dat zo iemand vervolgd wordt.
Wat is je punt? juist daarom is er een 'dood door schuld'. Juist omdat je een professional bent.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De man is een professional. Volgens mij wordt ie betaald om met een hoog ding onder lage dingen door te rijden, dus dit valt niet onder 'kan iedereen overkomen'. Het is zijn taak om te zorgen dat dit niet gebeurt.
Vrouw, ook goed.
Dat gebeurt zo vaak in het verkeer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een dooie meer of minder, maakt het uit. Kan gebeuren.
Vooral als hij heeft gewacht tot de andere trein weg was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn.
Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was?
Oh, gelukkig maar. Dan is het minder erg. Bel jij zijn vrouw even om het door te geven?quote:
Waar zeg ik dat het niet erg is?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, gelukkig maar. Dan is het minder erg. Bel jij zijn vrouw even om het door te geven?
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn.
Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was?
Ja, maar beantwoord de vraag eens?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt.
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar.quote:
Precies, kun je stellen dat hij had moeten weten dat er zeer spoedig nog een trein zou aankomen. Of kun je stellen dat hij had kunnen weten dat na het dalen van de spoorbomen er onvoldoende tijd was tot de trein bij de overgang was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vooral als hij heeft gewacht tot de andere trein weg was.
Wat probeer je nou te zeggen? Het is moord?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt.
Het is niet relativeren het is een constatering. Dood door schuld is vreselijk voor zowel de nabestaanden als de mensen die het overkomt. Er was laatst een documentaire gemaakt over personen die een dodelijk ongeluk hebben veroorzaakt. Ik ken verhalen van mensen die op het politiebureau niet meer op hun benen konden staan toen ze gehoord hadden wat ze gedaan hadden. Een klapband en het kan verkeerd aflopen. Soms zijn er omstandigheden waar je niks aan kan doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar.
Het is goed dat hij vastzit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Het is moord?
Ja, maar het is de vraag of je dat de man kan aanrekenen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar.
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar het is de vraag of je dat de man kan aanrekenen?
Maar waarom zou je met een hoogwerker voor een overgang remmen als je geen trein ziet en de slagbomen omhoog zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.
Feit is ook dat de spoorbomen open waren en hij had gewacht tot de vorige trein voorbij was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.
Dit dus, hij heeft gewacht op de trein, WAAROM wist hij dan niet dat er nog een trein kwam volgens de dienstregeling? Lijkt mij inderdaad dat al je bijna een minuut nodig hebt om een punt te passeren dat je dan 'even' moet verifiëren (bellen) of het kan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies, kun je stellen dat hij had moeten weten dat er zeer spoedig nog een trein zou aankomen. Of kun je stellen dat hij had kunnen weten dat na het dalen van de spoorbomen er onvoldoende tijd was tot de trein bij de overgang was.
En als de remmen kapot zijn gegaan?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.
Omdat je hoger bent dan de bovenleiding, omdat je langer de tijd nodig hebt dan een gewone auto, omdat de overweg op een bult ligt? Volgens mij wordt zo iemand betaald om daar rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:34 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Maar waarom zou je met een hoogwerker voor een overgang remmen als je geen trein ziet en de slagbomen omhoog zijn.
Is dat een feit, een verklaring van een ooggetuige, of een aanname? Zolang we de feiten niet weten, valt er eigenlijk bar weinig te concluderen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Feit is ook dat de spoorbomen open waren en hij had gewacht tot de vorige trein voorbij was.
De machinist heeft een inschattingsfout gemaakt, aldus het bevoegde gezag (de burgemeester).quote:
Misschien heeft hij gewacht tot de bomen weer open gingen en de lichten uit waren en meteen begonnen aan de oversteek..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:35 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dit dus, hij heeft gewacht op de trein, WAAROM wist hij dan niet dat er nog een trein kwam volgens de dienstregeling? Lijk mij inderdaad dat al je bijna een minuut nodig hebt om een punt te passeren dat je dan 'even' moet verifiëren (bellen) of het kan.
Als het blijkt dat de bomen openstonden dan kan er redelijkerwijs worden aangetoond dat hij voldoende rekening heeft gehouden met de situatie. Vreselijk ongeval dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat je hoger bent dan de bovenleiding, omdat je langer de tijd nodig hebt dan een gewone auto, omdat de overweg op een bult ligt? Volgens mij wordt zo iemand betaald om daar rekening mee te houden.
Hangt er vanaf of dat apparaat in normale tijd een spoorwegovergang kan oversteken. Kennelijk niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als het blijkt dat de bomen openstonden dan kan er redelijkerwijs worden aangetoond dat hij voldoende rekening heeft gehouden met de situatie. Vreselijk ongeval dus.
De machinist van de hoogwerker bedoel je dan, neem ik aan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De machinist heeft een inschattingsfout gemaakt, aldus het bevoegde gezag (de burgemeester).
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De machinist van de hoogwerker bedoel je dan, neem ik aan.
Ja, maar volgens het spoorboekje kwam er binnen een paar minuten nog een trein. Hij had voor de eerste trein ook al staan wachten terwijl de bomen nog open waren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien heeft hij gewacht tot de bomen weer open gingen en de lichten uit waren en meteen begonnen aan de oversteek..
Kennelijk wel want zulke apparaten steken dagelijks een treinovergang over.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of dat apparaat in normale tijd een spoorwegovergang kan oversteken. Kennelijk niet.
Is dat een feit? Of een aanname?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ja, maar volgens het spoorboekje kwam er binnen een paar minuten nog een trein. Hij had voor de eerste trein ook al staan wachten terwijl de bomen nog open waren.
Op een aanhanger misschien.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kennelijk wel want zulke apparaten steken dagelijks een treinovergang over.
Staat in het begin van de draad, mogelijk in de OPquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat een feit? Of een aanname?
Goed zo.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat een feit? Of een aanname?
Maar ze rijden niet dagelijks een trein uit het spoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kennelijk wel want zulke apparaten steken dagelijks een treinovergang over.
En hoe zou dat nou komen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar ze rijden niet dagelijks een trein uit het spoor.
Omdat de rest beter oplet of weet waar ze mee rijden?quote:
Of omdat bij andere overgangen de tijd van dalen slagboom tot naderen trein wel voldoende is?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat de rest beter oplet of weet waar ze mee rijden?
Nee, simpelweg omdat het goed gaat. Als ik met mijn auto een probleem heb precies op de overgang heb ik ook een probleem.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat de rest beter oplet of weet waar ze mee rijden?
Maar dat is geen inschattingsfout.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, simpelweg omdat het goed gaat. Als ik met mijn auto een probleem heb precies op de overgang heb ik ook een probleem.
het is ook nog niet zeker of die gemaakt is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is geen inschattingsfout.
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
het is ook nog niet zeker of die gemaakt is.
Jij maakt nu een conclusie op basis van een aanname
en die burgemeester zegt- waarschijnlijk-quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester.
En dus dood door schuldquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is geen inschattingsfout.
Die heeft al eerder zn verklaring moeten aanpassen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester.
Geen idee, is dat zo?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die heeft al eerder zn verklaring moeten aanpassen?
Jup.quote:
mja die man is burgemeester van een dorpje waar nooit wat gebeurd..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jup.
De burgemeester stelde namelijk vrij snel dat het zou gaan om 2 doden.
Ik neem die man ook niks kwalijk, maar ook de burgemeester heeft heus niet alle feiten op een rij. Dat moet allemaal blijken uit de onderzoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:55 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
mja die man is burgemeester van een dorpje waar nooit wat gebeurd..
Vond op zich dat hij het al wel heel goed heeft gereageerd
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:56 schreef p1no het volgende:
Hier iemand die aangeeft dat hij niet met een rupskraan over het spoor mag rijden.
https://twitter.com/MartinNorge/status/702138387495591938
Niet vergezocht dus dat met een rupsband over het spoor rijden riskanter is dan met wielen.
Voortaan toch maar even bellen met de spoorwegbeheerder..
eensquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik neem die man ook niks kwalijk, maar ook de burgemeester heeft heus niet alle feiten op een rij. Dat moet allemaal blijken uit de onderzoeken.
De beste man zou natuurlijk onzin kunnen verkopen dat hij het niet mag, ik zou alleen niet weten waarom.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.
Dan had de trein zeker moeten remmen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
Moet er wel op de juiste plek een sein staan natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan had de trein zeker moeten remmen.
Het zal ook wel uitmaken of the rupsen van rubber of metaal zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
Ik kan je geruststellen, die zijn het niet. Tenzij er nog eentje lurkt die niet in het treinentopic komt, maar dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:21 schreef Geralt het volgende:
Op FOK! zitten ook een paar machinisten. Is daar al iets van vernomen? Dus dat die het niet zijn bedoel ik dan?
Niet dat het dan minder erg is als het iemand anders is verder ofzo hoor, maar ik vroeg het me ineens af
Nee hoor. Maar jij roept blind zonder daadwerkelijk te Hebben gelezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja want jij weet het, expert.
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of omdat bij andere overgangen de tijd van dalen slagboom tot naderen trein wel voldoende is?
Aannames.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.
quote:Met 1 km/h leg je iedere 3 seconden 1 meter af (iets meer). Stel dat de achterkant van de hoogwerker 10 meter af moet leggen, vanwege de rupsbanden of wat dan ook. Dan ben je een halve minuut bezig. Ik snap echt niet hoe dat fout kan gaan. Kan me niet voorstellen dat er iedere 30 seconden een trein voorbij komt
En de tijd tussen tingeling en trein is ook iets van dertig seconden.quote:
Tussen het eerste alarm en het passeren van de trein zit hier maar 20 seconden. Het kan dus best weinig zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aannames.
Overigens is er altijd een minumumtijd tussen het activeren van de overweg en het passeren van een trein. Er kunnen lokaal verschillen tussen zitten, maar nooit naar de kortere kant.
Het is enkelspoor dus de kans dat er nog een trein kwam in de tijd dat het rode licht nog brandde is wel erg klein, anders is er iets heel vreemds gebeurd op het spoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.
Dit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:22 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Tussen het eerste alarm en het passeren van de trein zit hier maar 20 seconden. Het kan dus best weinig zijn.
Maar als die hoogwerker inclusief arm 20 meter lang is en de arm rijdt eerst moet je dus 30 meter afleggen voor het spoor vrij is van het zware deel. De maximumsnelheid van dat ding is 1km/h maar hij kwam uit stilstand en moest een bocht om. Halveer daarom de snelheid en je zit al op een dikke 3 minuten.quote:
Waar heb je die norm gevonden?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor.
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:28 schreef Cherna het volgende:
Overwegen de grootste bron van ellende. Gelukkig worden een hoop overwegen gesaneerd. Dat kan niet snel genoeg gaan.
ja klopt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan.
woow die 23 seconden zijn best snel voorbij.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan.
Man, ik neem niks aan. Leer lezen. Ik zeg toch niet dat dit het geval is, maar dat het zou kunnen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aannames.
Overigens is er altijd een minumumtijd tussen het activeren van de overweg en het passeren van een trein. Er kunnen lokaal verschillen tussen zitten, maar nooit naar de kortere kant.
Dsn nig ben je verplicht te wachten tot het rode licht gedoofd is. Misschien waren de bomen in die tijd alweer naar beneden gegaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:24 schreef -0- het volgende:
[..]
Het is enkelspoor dus de kans dat er nog een trein kwam in de tijd dat het rode licht nog brandde is wel erg klein, anders is er iets heel vreemds gebeurd op het spoor.
Goddank zat de trein niet stampvol.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:52 schreef Cherna het volgende:
Je kunt als machinst van een trein niets doen dan hopen dat het goed afloopt als je dit voor je neus zo plots opduikt. Nu is het de machinist van de trein erg genoeg fataal geworden. Sterkte aan de nabestaanden. Vreselijk drama met de nodige gewonden ook nog.
Ja, en waar zou die trein in de tijd tussen de vorige trein en het omhoog gaan van de bomen vandaan moeten komen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dsn nig ben je verplicht te wachten tot het rode licht gedoofd is. Misschien waren de bomen in die tijd alweer naar beneden gegaan.
Maar dat zal allemaal wel onderzocht worden, neem ik aan.
tegenovergestelde richting bedoel je dan toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:58 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja, en waar zou die trein in de tijd tussen de vorige trein en het omhoog gaan van de bomen vandaan moeten komen?
Oh nee sorry. Het waren speculaties.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Man, ik neem niks aan. Leer lezen. Ik zeg toch niet dat dit het geval is, maar dat het zou kunnen.
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn.
Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was?
Exact. Wat ik begrijp uit de NOS-Journaals is dat de hoogwerker bestemd was voor het snoeien van bomen. Het is me niet helemaal duidelijk of de man op de kraan nu machinist of hovenier was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld.
Beiden wrs. Om een hoogwerker te mogen gebruiken moet je een cursus doen van 1 dag.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Exact. Wat ik begrijp uit de NOS-Journaals is dat de hoogwerker bestemd was voor het snoeien van bomen. Het is me niet helemaal duidelijk of de man op de kraan nu machinist of hovenier was.
Cursus hoogwerker volstaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld.
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beiden wrs. Om een hoogwerker te mogen gebruiken moet je een cursus doen van 1 dag.
Mwoah zo spannend is het niet hoor een hoogwerker bedienen en door ervaring leer je het, zeg maar. Alleen hij rijdt stapvoets.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.
Had ie kennelijk toch niet zo goed opgelet op zijn cursus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Cursus hoogwerker volstaat.
Wat ik lees is dat-ie te weinig tijd had om het spoor over te komen.
Ik heb zo het idee dat hij vond dat hij lang genoeg had gewacht.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ja, maar volgens het spoorboekje kwam er binnen een paar minuten nog een trein. Hij had voor de eerste trein ook al staan wachten terwijl de bomen nog open waren.
wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.
want er gebeuren dagelijks /wekelijks dodelijke ongelukken met die dingen ?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.
De bediening neem ik aan. Maar de regels die gelden op de openbare weg, Het onderhoud, gewicht. Enfin de laatste tijd komt het wel vaker voor dan het werken met hijswerktuigen compleet mis gaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah zo spannend is het niet hoor een hoogwerker bedienen en door ervaring leer je het, zeg maar. Alleen hij rijdt stapvoets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |