Geen verrassing.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik las ook ergens dat het een vrouw is.
NOH!quote:
De man is een professional. Volgens mij wordt ie betaald om met een hoog ding onder lage dingen door te rijden, dus dit valt niet onder 'kan iedereen overkomen'. Het is zijn taak om te zorgen dat dit niet gebeurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dood door schuld; kan iedereen overkomen.
Een dooie meer of minder, maakt het uit. Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:24 schreef VMSDKR het volgende:
Tja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. En nu eentje met dodelijke afloop.
Ik denk niet dat zo iemand vervolgd wordt.
Wat is je punt? juist daarom is er een 'dood door schuld'. Juist omdat je een professional bent.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De man is een professional. Volgens mij wordt ie betaald om met een hoog ding onder lage dingen door te rijden, dus dit valt niet onder 'kan iedereen overkomen'. Het is zijn taak om te zorgen dat dit niet gebeurt.
Vrouw, ook goed.
Dat gebeurt zo vaak in het verkeer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een dooie meer of minder, maakt het uit. Kan gebeuren.
Vooral als hij heeft gewacht tot de andere trein weg was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn.
Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was?
Oh, gelukkig maar. Dan is het minder erg. Bel jij zijn vrouw even om het door te geven?quote:
Waar zeg ik dat het niet erg is?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, gelukkig maar. Dan is het minder erg. Bel jij zijn vrouw even om het door te geven?
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn.
Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was?
Ja, maar beantwoord de vraag eens?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt.
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar.quote:
Precies, kun je stellen dat hij had moeten weten dat er zeer spoedig nog een trein zou aankomen. Of kun je stellen dat hij had kunnen weten dat na het dalen van de spoorbomen er onvoldoende tijd was tot de trein bij de overgang was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vooral als hij heeft gewacht tot de andere trein weg was.
Wat probeer je nou te zeggen? Het is moord?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt.
Het is niet relativeren het is een constatering. Dood door schuld is vreselijk voor zowel de nabestaanden als de mensen die het overkomt. Er was laatst een documentaire gemaakt over personen die een dodelijk ongeluk hebben veroorzaakt. Ik ken verhalen van mensen die op het politiebureau niet meer op hun benen konden staan toen ze gehoord hadden wat ze gedaan hadden. Een klapband en het kan verkeerd aflopen. Soms zijn er omstandigheden waar je niks aan kan doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar.
Het is goed dat hij vastzit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Het is moord?
Ja, maar het is de vraag of je dat de man kan aanrekenen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar.
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar het is de vraag of je dat de man kan aanrekenen?
Maar waarom zou je met een hoogwerker voor een overgang remmen als je geen trein ziet en de slagbomen omhoog zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.
Feit is ook dat de spoorbomen open waren en hij had gewacht tot de vorige trein voorbij was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.
Dit dus, hij heeft gewacht op de trein, WAAROM wist hij dan niet dat er nog een trein kwam volgens de dienstregeling? Lijkt mij inderdaad dat al je bijna een minuut nodig hebt om een punt te passeren dat je dan 'even' moet verifiėren (bellen) of het kan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies, kun je stellen dat hij had moeten weten dat er zeer spoedig nog een trein zou aankomen. Of kun je stellen dat hij had kunnen weten dat na het dalen van de spoorbomen er onvoldoende tijd was tot de trein bij de overgang was.
En als de remmen kapot zijn gegaan?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.
Omdat je hoger bent dan de bovenleiding, omdat je langer de tijd nodig hebt dan een gewone auto, omdat de overweg op een bult ligt? Volgens mij wordt zo iemand betaald om daar rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:34 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Maar waarom zou je met een hoogwerker voor een overgang remmen als je geen trein ziet en de slagbomen omhoog zijn.
Is dat een feit, een verklaring van een ooggetuige, of een aanname? Zolang we de feiten niet weten, valt er eigenlijk bar weinig te concluderen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Feit is ook dat de spoorbomen open waren en hij had gewacht tot de vorige trein voorbij was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |