mja die man is burgemeester van een dorpje waar nooit wat gebeurd..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jup.
De burgemeester stelde namelijk vrij snel dat het zou gaan om 2 doden.
Ik neem die man ook niks kwalijk, maar ook de burgemeester heeft heus niet alle feiten op een rij. Dat moet allemaal blijken uit de onderzoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:55 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
mja die man is burgemeester van een dorpje waar nooit wat gebeurd..
Vond op zich dat hij het al wel heel goed heeft gereageerd
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:56 schreef p1no het volgende:
Hier iemand die aangeeft dat hij niet met een rupskraan over het spoor mag rijden.
https://twitter.com/MartinNorge/status/702138387495591938
Niet vergezocht dus dat met een rupsband over het spoor rijden riskanter is dan met wielen.
Voortaan toch maar even bellen met de spoorwegbeheerder..
eensquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik neem die man ook niks kwalijk, maar ook de burgemeester heeft heus niet alle feiten op een rij. Dat moet allemaal blijken uit de onderzoeken.
De beste man zou natuurlijk onzin kunnen verkopen dat hij het niet mag, ik zou alleen niet weten waarom.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.
Dan had de trein zeker moeten remmen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
Moet er wel op de juiste plek een sein staan natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan had de trein zeker moeten remmen.
Het zal ook wel uitmaken of the rupsen van rubber of metaal zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
Ik kan je geruststellen, die zijn het niet. Tenzij er nog eentje lurkt die niet in het treinentopic komt, maar dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:21 schreef Geralt het volgende:
Op FOK! zitten ook een paar machinisten. Is daar al iets van vernomen? Dus dat die het niet zijn bedoel ik dan?
Niet dat het dan minder erg is als het iemand anders is verder ofzo hoor, maar ik vroeg het me ineens af
Nee hoor. Maar jij roept blind zonder daadwerkelijk te Hebben gelezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja want jij weet het, expert.
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of omdat bij andere overgangen de tijd van dalen slagboom tot naderen trein wel voldoende is?
Aannames.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.
quote:Met 1 km/h leg je iedere 3 seconden 1 meter af (iets meer). Stel dat de achterkant van de hoogwerker 10 meter af moet leggen, vanwege de rupsbanden of wat dan ook. Dan ben je een halve minuut bezig. Ik snap echt niet hoe dat fout kan gaan. Kan me niet voorstellen dat er iedere 30 seconden een trein voorbij komt
En de tijd tussen tingeling en trein is ook iets van dertig seconden.quote:
Tussen het eerste alarm en het passeren van de trein zit hier maar 20 seconden. Het kan dus best weinig zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aannames.
Overigens is er altijd een minumumtijd tussen het activeren van de overweg en het passeren van een trein. Er kunnen lokaal verschillen tussen zitten, maar nooit naar de kortere kant.
Het is enkelspoor dus de kans dat er nog een trein kwam in de tijd dat het rode licht nog brandde is wel erg klein, anders is er iets heel vreemds gebeurd op het spoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.
Dit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:22 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Tussen het eerste alarm en het passeren van de trein zit hier maar 20 seconden. Het kan dus best weinig zijn.
Maar als die hoogwerker inclusief arm 20 meter lang is en de arm rijdt eerst moet je dus 30 meter afleggen voor het spoor vrij is van het zware deel. De maximumsnelheid van dat ding is 1km/h maar hij kwam uit stilstand en moest een bocht om. Halveer daarom de snelheid en je zit al op een dikke 3 minuten.quote:
Waar heb je die norm gevonden?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor.
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:28 schreef Cherna het volgende:
Overwegen de grootste bron van ellende. Gelukkig worden een hoop overwegen gesaneerd. Dat kan niet snel genoeg gaan.
ja klopt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan.
woow die 23 seconden zijn best snel voorbij.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan.
Man, ik neem niks aan. Leer lezen. Ik zeg toch niet dat dit het geval is, maar dat het zou kunnen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aannames.
Overigens is er altijd een minumumtijd tussen het activeren van de overweg en het passeren van een trein. Er kunnen lokaal verschillen tussen zitten, maar nooit naar de kortere kant.
Dsn nig ben je verplicht te wachten tot het rode licht gedoofd is. Misschien waren de bomen in die tijd alweer naar beneden gegaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:24 schreef -0- het volgende:
[..]
Het is enkelspoor dus de kans dat er nog een trein kwam in de tijd dat het rode licht nog brandde is wel erg klein, anders is er iets heel vreemds gebeurd op het spoor.
Goddank zat de trein niet stampvol.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:52 schreef Cherna het volgende:
Je kunt als machinst van een trein niets doen dan hopen dat het goed afloopt als je dit voor je neus zo plots opduikt. Nu is het de machinist van de trein erg genoeg fataal geworden. Sterkte aan de nabestaanden. Vreselijk drama met de nodige gewonden ook nog.
Ja, en waar zou die trein in de tijd tussen de vorige trein en het omhoog gaan van de bomen vandaan moeten komen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dsn nig ben je verplicht te wachten tot het rode licht gedoofd is. Misschien waren de bomen in die tijd alweer naar beneden gegaan.
Maar dat zal allemaal wel onderzocht worden, neem ik aan.
tegenovergestelde richting bedoel je dan toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:58 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja, en waar zou die trein in de tijd tussen de vorige trein en het omhoog gaan van de bomen vandaan moeten komen?
Oh nee sorry. Het waren speculaties.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Man, ik neem niks aan. Leer lezen. Ik zeg toch niet dat dit het geval is, maar dat het zou kunnen.
Ik heb zo mijn bronnen.quote:
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn.
Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was?
Exact. Wat ik begrijp uit de NOS-Journaals is dat de hoogwerker bestemd was voor het snoeien van bomen. Het is me niet helemaal duidelijk of de man op de kraan nu machinist of hovenier was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld.
Beiden wrs. Om een hoogwerker te mogen gebruiken moet je een cursus doen van 1 dag.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Exact. Wat ik begrijp uit de NOS-Journaals is dat de hoogwerker bestemd was voor het snoeien van bomen. Het is me niet helemaal duidelijk of de man op de kraan nu machinist of hovenier was.
Cursus hoogwerker volstaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld.
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beiden wrs. Om een hoogwerker te mogen gebruiken moet je een cursus doen van 1 dag.
Mwoah zo spannend is het niet hoor een hoogwerker bedienen en door ervaring leer je het, zeg maar. Alleen hij rijdt stapvoets.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.
Had ie kennelijk toch niet zo goed opgelet op zijn cursus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Cursus hoogwerker volstaat.
Wat ik lees is dat-ie te weinig tijd had om het spoor over te komen.
Ik heb zo het idee dat hij vond dat hij lang genoeg had gewacht.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ja, maar volgens het spoorboekje kwam er binnen een paar minuten nog een trein. Hij had voor de eerste trein ook al staan wachten terwijl de bomen nog open waren.
wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.
want er gebeuren dagelijks /wekelijks dodelijke ongelukken met die dingen ?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.
De bediening neem ik aan. Maar de regels die gelden op de openbare weg, Het onderhoud, gewicht. Enfin de laatste tijd komt het wel vaker voor dan het werken met hijswerktuigen compleet mis gaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah zo spannend is het niet hoor een hoogwerker bedienen en door ervaring leer je het, zeg maar. Alleen hij rijdt stapvoets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |